PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Maar wat is die regen irritant in zo'n super hostile map zeg. Moet je de hele nacht al wachten, en dan regent het vervolgens de hele dag, waardoor die skeletons maar niet willen af fikken
Die regenbuitjes mag Notch wel wat korter maken vind ik. Ze duren nu meestal toch wel een heel dagdeel, of meer. Zulke lange buien heb je in werkelijkheid ook niet toch?
Verwijderd
buitenkant:

vooraanzicht

voorkant

rechter voorzijde
binnenkant:

achterkant vanuit het midden

zijkant vanuit het midden

voorkant vanuit het midden
Zoals jullie zien ben ik nog niet helemaal klaar (een zooi steuntorens moeten nog de lucht in). Daarnaast komt er aan de rechterkant een bijgebouw.
Wanneer de kerk zelf klaar is ga ik beginnen aan wat huizen, een tuin en een begraafplaats (hoort er ook bij).
Verder heb ik geen idee wat er nog allemaal bijkomt, maar dat komt vanzelf wel...
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 00:32 . Reden: typo ]
In de kerk zou ik bankjes, altar, etc maken.
Hey, daar was ik een paar weken terug nog! Maar dan in het echt
[ Voor 67% gewijzigd door MeltedForest op 16-07-2011 11:21 ]
Respect! Erg mooi zeg! Als ik de boel onder controle heb op het Sea Of Flames island ga ik daar ook zo'n optrekje bouwen
CraftbukkitKillerZero86 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:05:
Welke server gebruiken jullie voor MP? Want ik zie hele inlogsystemen en systemen om griefers te stoppen, maar dat zit niet in de standaard server van Notch
Ik zou eerdere een kerker maken midden in de kerk. Is ook wat meer minecrafterig toch.
Ziet er echt heel goed uit!
Niet geschoten is altijd mis.
Dat is geen server maar een servermod.NL-RaVeR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:11:
[...]
CraftbukkitErg veel plugins voor beschikbaar (plugins.bukkit.org)
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik ben hier inmiddels ook aangeland, echt een fantastisch avontuur om er te komen. Heb jij de betreffende kamer al overwonnen? Ik ben er nu en pak het alsvolgt aan:djunicron schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 02:29:
[...]
spoiler:[...]
Wie o wie heeft een geniale oplossing? (cheaten is niet geniaal, dat is zonde van dergelijke uitdagingen).
Ik heb het victory monument nog niet gevonden btw..

- Op andere plekken vind je diamond in kisten. Genoeg om een diamond pick te maken.
- Mijn manier was om vanaf de zijkant de kamer in te tunnelen en vervolgens met veel cobble/moss stone een tunnel te fabriceren richting de kisten en uiteindelijk de spawners. Als je het voorzichtig aanpakt kun je de spawners uitschakelen zonder dood te gaan (wat voor mij onderdeel van de uitdaging is).
Mijn progress tot nu toe in SoF is dat ik het victory monument eindelijk gevonden heb en meteen heb kunnen vullen met 9 blokken (7 wool, 1 iron en 1 gold block). Verder denk ik dat ik alle caves wel gelokaliseerd heb. Nu moet ik ze nog één voor één zien uit te spelen.
De volgende uitdaging is de cave in de buurt van het victory monument te ontdoen van spawners en treasure
[ Voor 7% gewijzigd door Dricus op 18-07-2011 09:39 ]
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verrassend genoeg blijft de map in balans met 2 man, dit komt door de weinige tools die er in het begin beschikbaar zijn en omdat mobs moeilijk dood te krijgen zijn. Zo ontploffen creepers in de MP echt veel sneller dan in de singleplayer waardoor je veel meer schade hebt in verhouding tot singleplayer (waar bij mij nooit creepers ontploffen als ik ze zie aankomen).
Het victory monument hadden we vrij snel gevonden.
Ik had mijn broertje laten genieten van die geweldige val in de buurt van het victory monument, vond hij eerst niet leuk maar kon hij later waarderen.
Het grootste nadeel van de multiplayer is dat de spawn niet fixed is. Je spawn dus als je dood gaat 9 van ded 10 keer in de lava ipv op het land.
Is hier een mod/oplossing voor? Want map drie (zwevende eilanden) kunnen we niet doen omdat je dan 9 van de 10 keer naast het land spawnt, de void in valt en dan disconnect. Dit maakt map 3 onspeelbaar helaas.
Ik heb al bij bukkit gekeken maar daar snap ik niet veel van, zie enkel de plugins en niet de main (of is die er niet voor 1.7.3?). Ook zie ik vele spawn plugins, maar welke doet wat ik wil kan ik niet goed zien.
Verwijderd
Ik denk dat deze het "beste" is, omdat je zelf kan bepalen waar je spawned:Dreanor schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:50:
Het grootste nadeel van de multiplayer is dat de spawn niet fixed is. Je spawn dus als je dood gaat 9 van ded 10 keer in de lava ipv op het land.
Is hier een mod/oplossing voor? Want map drie (zwevende eilanden) kunnen we niet doen omdat je dan 9 van de 10 keer naast het land spawnt, de void in valt en dan disconnect. Dit maakt map 3 onspeelbaar helaas.
Ik heb al bij bukkit gekeken maar daar snap ik niet veel van, zie enkel de plugins en niet de main (of is die er niet voor 1.7.3?). Ook zie ik vele spawn plugins, maar welke doet wat ik wil kan ik niet goed zien.
http://forums.bukkit.org/...wn-to-your-bed-953.25998/
Daarnaast moet je ook nog een bed zien te maken, dus een extra opdracht
En dan enkel voor op de spawn locatie en ze laten staan. Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht! Thanks.
Die mod lijkt mij het niet niet. Ik bedoelde namelijk gewoon de map starting spawn zonder bed oid. Want bij de adventure maps is het belangrijk dat de spawn fixed is anders spawn je in lava of op andere ongunstige locaties.
Dat is een veel betere oplossing, ik wist niet dat dit mogelijk was!Dricus schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:35:
Tips voor de besproken Sea of Flames kamer:
spoiler:- Obsidian is te mijnen met een niet-diamond pick. Duurt wel 50 seconden per blok en je krijgt geen obsidian blok.
(...)
Verwijderd
Ik wou Minecraft installeren, en dit ging prima.
Maar toen ik wou gaan spelen kreeg ik het volgende:
Iemand een idee hoe ik dit oplos?#
# A fatal error has been detected by the Java Runtime Environment:
#
# EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x6903b212, pid=3736, tid=3652
#
# JRE version: 6.0_26-b03
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (20.1-b02 mixed mode windows-x86 )
# Problematic frame:
# C [atioglxx.dll+0xb212]
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
# http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
# The crash happened outside the Java Virtual Machine in native code.
# See problematic frame for where to report the bug.
#
Verwijderd
Edit:
Eindelijk toch in kunnen loggen, hier even een picture van mijn skull (op de tweakcraft server).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 18:35 ]
Ik wil een uitgang die uit zichzelf weer dicht gaat zodra iemand er overheen gaat.
Dus wanneer ze vertrekken moet hij even opengaan maar daarnaar uitzichzelf weer dicht gaan.
Ook heb ik nog niet echt verzonnen wat de einde moet bevatten (de treasure zeg maar ) dus wanneer iemand een idee heeft hoor ik het graag
Iemand anders die ook dungeons gemaakt heeft
Verwijderd
Ik zal even een screenshot maken van hoe dat mijn constructie eruit ziet.Teutates schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:54:
hmm iemand een idee voor mijn dungeon ?
Ik wil een uitgang die uit zichzelf weer dicht gaat zodra iemand er overheen gaat.
Dus wanneer ze vertrekken moet hij even opengaan maar daarnaar uitzichzelf weer dicht gaan.
Ook heb ik nog niet echt verzonnen wat de einde moet bevatten (de treasure zeg maar ) dus wanneer iemand een idee heeft hoor ik het graag![]()
Iemand anders die ook dungeons gemaakt heeft?
Je hebt twee iron doors met aan beide kanten van de deur twee pressure plates.
Als je hier op gaat staan dan gaat de deur open, en als je van de plate afstapt gaat de deur weer dicht.
Klein moment, dan maak ik een foto.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 20:09 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dubbele iron deur met pressure plates. Zie oa hier.Teutates schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:54:
hmm iemand een idee voor mijn dungeon ?
Ook heb ik nog niet echt verzonnen wat de einde moet bevatten (de treasure zeg maar ) dus wanneer iemand een idee heeft hoor ik het graag![]()
Iemand anders die ook dungeons gemaakt heeft?
Voor een dungeon is een verborgen pistondeur in de muur misschien leuker
Waarom maak je niet gewoon een eigen server? Als het je alleen om het bouwen gaat heb je ook geen andere spelers nodig toch?Rakkerzero schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:10:
Weet iemand nog een leuke minecraft server waar je gewoon itemspawnrechten hebt zodat ik niet perse hoef te minen constant. Bij mij gaat het eigenlijk alleen om het bouwen. Een server waar je altijd standaard diamond gear hebt vindt ik ook prima.
http://www.minecraftwiki....rials/Setting_up_a_server
hmmm iron deur kan dus werkenDanfoss schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:14:
[...]
Dubbele iron deur met pressure plates. Zie oa hier.
Voor een dungeon is een verborgen pistondeur in de muur misschien leuker
Genoeg pistons mechanismes in mijn dungeon
Maar punt is dat pressure plate+ piston = dicht (uitschuiven)
Aangezien je hem stroom geeft wanneer je er opstaat.
Maar hij moet juist open gaan door de presure plate zodat je eruit kan en niet terug in.
Anders zou iedereen de uitgang nemen .. en niet de puzzels proberen op te lossen
heb trouwens besloten wat ik in deze dungeon als prijs ga doen
ben er van plan meerdere te bouwen
Een red torch in de schakeling opnemen, die werken als invertor dan is je probleem ook opgelostTeutates schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:32:
[...]
Genoeg pistons mechanismes in mijn dungeon
Maar punt is dat pressure plate+ piston = dicht (uitschuiven)
Aangezien je hem stroom geeft wanneer je er opstaat.
Maar hij moet juist open gaan door de presure plate zodat je eruit kan en niet terug in.
Anders zou iedereen de uitgang nemen .. en niet de puzzels proberen op te lossen
Op de tweakcraft server draait een mod die er voor zorgt dat je gear niet kapot gaat, even een setje bij elkaar zoeken en je kan je gang gaan, dan is het minen ook echt geen probleem meer, gaat dan snel genoeg. En meestal zijn er wel mensen die je ff op weg willen helpen met een kleine donatie.Rakkerzero schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:10:
Weet iemand nog een leuke minecraft server waar je gewoon itemspawnrechten hebt zodat ik niet perse hoef te minen constant. Bij mij gaat het eigenlijk alleen om het bouwen. Een server waar je altijd standaard diamond gear hebt vindt ik ook prima.
Gruwelijk gejatte Icoon!
NOT Gate == Inverter
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Dat is op te lossen met een XOR gate.Loev schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:24:
Hoe maak ik een gate die van beide kanten met een lever open gaat? Heb al gezocht op YouTube maar kan niks vinden. Probleem met levers is dat de stroom erop blijft staan, zodat de andere lever niks doet. Hoe omzeil je dit probleem?
A + B uit = uit
A uit + B aan = aan
A aan + B uit = aan
A + B aan = uit
Weet ik, maar is iets gemakkelijk zoeken (plus de url die ik gaf gaat hier naar toe).
Verwijderd
Is het werkelijk onmogelijk om dit probleem op te lossen?Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:07:
Hey,
Ik wou Minecraft installeren, en dit ging prima.
Maar toen ik wou gaan spelen kreeg ik het volgende:
[...]
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Heb overal gezocht op internet maar nergens is een fix te vinden.
Reinstall van java mocht ook niet helpen.
Misschien eens proberen te formatten, maar dat kan toch niet de oplossing zijn?
Erg vervelend probleem ook

Java herinstalleren zal niet helpen aangezien het buiten java gebeurd. Het is dus geen probleem met de java VM of code. atioglxx.dll verwijst naar de Open GL driver van ati, dus je kan eens proberen om je 3d-driver te updaten.# Problematic frame:
# C [atioglxx.dll+0xb212]
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
# http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
# The crash happened outside the Java Virtual Machine in native code.
# See problematic frame for where to report the bug.
#
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Yeah, the level generator isn't exactly tweaked for 512 height: http://i.imgur.com/nowNT.png

Ik zie teaser qua interface. Volgens mij komt er een game optie waar voedsel nodig is, gezien de rechter balk met beenham icoontjes.
Ook lijkt er een XP bar te zijn ???
Nee, het lijkt een bar te zijn, waar die voor dient is wilde speculatie die helemaal nergens op gebaseerd isDreanor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:12:
Ik zie teaser qua interface. Volgens mij komt er een game optie waar voedsel nodig is, gezien de rechter balk met beenham icoontjes.
Zsub schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:26:
[...]
Nee, het lijkt een bar te zijn, waar die voor dient is wilde speculatie die helemaal nergens op gebaseerd isNotch zal er vast wel iets meer over Twitteren, te zijner tijd.
van het wiki minecraft sitePossibly Experience Orbs. Has not yet been confirmed by Notch, but is a possible explanation for the Twitter clues he's been leaving.
@D4ng3r: epic pvp camping?
[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 19-07-2011 15:36 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
512 heightDreanor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:12:
Notch post net op twitter het volgende:
Yeah, the level generator isn't exactly tweaked for 512 height: http://i.imgur.com/nowNT.png
[afbeelding]
En verklaart misschien ook de nieuwe biomes: bergenD4NG3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:31:
[...]
512 heightdit maakt bouwen echt zo veel makkelijker.. Opeens 4x zoveel speelruimte :3
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Lees het hele verhaal hier: http://notch.tumblr.com/post/7799649091/sharing-an-interesting-email
Met andere woorden, het is een test en als je de mail leest lijkt het onwaarschijnlijk dat er een hoogte van 512 komt, of zelfs 256. Maar hoop mogen we altijd houden natuurlijk.
Nee, het IS een balk (onderverdeeld in kleine balkjes)!Zsub schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:26:
Nee, het lijkt een bar te zijn, waar die voor dient is wilde speculatie die helemaal nergens op gebaseerd isNotch zal er vast wel iets meer over Twitteren, te zijner tijd.
Hij ziet het wel zitten zo te lezen, als ik het dan goed begrijp zal het 'bovengrondse gedeelte (als dat mogelijk is) bestaan uit 127 hoogte...I have to say that the game was *remarkably* performant with the Y height pushed up to 256. I imagine 512 might not be too bad on my beast of a machine, either, though 1024 would be pushing it. That said, one of my short-term “just for fun” goals is to see if I can’t get the Nether to populate from 0-127, the main world from 128-255, your Sky dimension from 256-383, and then that one group of modders’ new dimension, the Aether, from 384-511. That would be epic.
BF1: Don-Panio
Klopt, maar hij zegt ook dat hij een beastly PC heeft, en dat die er zelfs moeite mee heeft. Ik denk dat het voor Notch een fatale fout kan zijn als hij de hoogte opschoeft waardoor ineens een heleboel mensen geen minecraft meer kunnen spelen.Preddie schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:22:
HIj zegt ook dit:
[...]
Hij ziet het wel zitten zo te lezen, als ik het dan goed begrijp zal het 'bovengrondse gedeelte (als dat mogelijk is) bestaan uit 127 hoogte...
Toch, het zou mooi zijn ander werelden hoger worden, en het zou helemaal een droom zijn als 0-127 nether is, 128-255 normale wereld, 256-383 sky world en 384-512 Aether. Dromen mag altijd.

Verwijderd
Het level wordt getoont adhv de X- en Y -as, waarbij de volledige Z-as wordt opgehaald, alle berekeningen worden gedaan (incl. biome informatie, belichting, NPC's, etc). Wanneer je ervan uitgaat dat er op elk moment 100 blokken ver op je scherm getoond worden plus 50 achter je (voorbeeld), dan zit je snel al op 550 kolommen (Z-as) die verwerkt moeten worden. Als alle 550 kolommen 256, 512 of zelfs 1024 blokken hoog zijn en allemaal dezelfde berekeningen hebben (zoals "moet er sneeuw op?", "gebeurd er iets met redstone?","moet ik hier een creeper laten spawnen?") dan is dat gewoonweg teveel...
Het komt er dus op neer dat de huidige code totaal niet schaalbaar is en waarschijnlijk zelfs complete bagger. Maar dat wisten we eigenlijk al, omdat Notch geen programmeur is en er tot op heden op zijn basis blijft werken.
De enige oplossing (zoals ik die nu zie) is het volledig herschrijven van Minecraft en dan met name de afhandeling van de blokken die wel (of eigenlijk niet) verwerkt moeten worden.
Misschien heeft Notch nog goed contact Todd Howard (van Bethesda) en kan hij wat tips&tricks geven over het genereren van grote open werelden
Verwijderd
Minecraft al enorm groot in de X en Y as dus om het nou niet schaalbaar te noemen.
De mensen van Bethesda maken hele andere spellen die niet te vergelijken zijn met een spel zoals Minecraft, vermoedelijk zullen hun ook niet binnen 5 minuten een wereld engine uit hun mouw kloppen.
Je klinkt eerlijk gezegt behoorlijk ondankbaar.
ja, en dan krijg je vervolgens een aantal lelijke cobble torens van 0 tot 512 gaan met ladders aan alle 4 de kanten door alle werelden...Dreanor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:14:
[...]
Toch, het zou mooi zijn ander werelden hoger worden, en het zou helemaal een droom zijn als 0-127 nether is, 128-255 normale wereld, 256-383 sky world en 384-512 Aether. Dromen mag altijd.

Mop mop, gas derop!
Verwijderd
Beetje makkelijke aanname. Misschien heeft dat herschrijven van jou wel weer heel andere consequenties, bijvoorbeeld vaag laadgebeuren iedere keer als je je kont draait. Nee, het is overduidelijk dat Notch een wat onconventionele aanpak heeft wat programmeren betreft en dat het voor hem ook een hoop experimenteren is, maar dat continue getrash word ik ook wat beu. Een vaststaande omgeving zoals die van Oblivion vraagt heel andere zaken dan iets als Minecraft en vooralsnog is Notch redelijk intensief bezig geweest met performance (uiteraard wel onder druk van de fans). Is hij een ster in programmeren? Nee, ik geloof het niet. Schrijft hij algehele bagger? Nee, ook niet. Ik zie een lekker spelend spelleke. Ik zou wel eens willen zien hoe al die mensen die beweren dat het allemaal niets is het zelf doen als ze zo in het diepe gegooid worden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:40:
Het komt er dus op neer dat de huidige code totaal niet schaalbaar is en waarschijnlijk zelfs complete bagger. Maar dat wisten we eigenlijk al, omdat Notch geen programmeur is en er tot op heden op zijn basis blijft werken.
Dat eeuwige gemekker. Ga voor de grap eens kijken bij iets lulligs als de standaard voor .bmp's en hoe dat in elkaar zit. Zul je zien dat daar ook ik weet niet hoeveel versies van zijn omdat men steeds weer iets nieuws verzon. Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat het beter kan, maar dat eeuwige gebash ben ik beu.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 01:52 ]
Doen we !Zhalix schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:16:
misschien tijd om op de tweakcraft server de Orthanc opnieuw te bouwen.
Zodra de update er is natuurlijk
Bij zo'n grote verandering verandert er natuurlijk meer. Het is een beetje kortzichtig om zo te denken.DjThase schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:08:
[...]
ja, en dan krijg je vervolgens een aantal lelijke cobble torens van 0 tot 512 gaan met ladders aan alle 4 de kanten door alle werelden...
Wat bedoel ik? Denk dan nieuwe transport opties om op hogere wereld delen te komen (levitation potions, lucht ballon, portals, etc.). Wat ik zeg, als er zo'n grote verandering doorgevoerd wordt, dan worden er vele andere dingen erbij gedaan waardoor je echt wel andere opties hebt dan jou cobblestone towers.
Rustig rustig, calm down!Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 01:45:
[...]
Beetje makkelijke aanname. Misschien heeft dat herschrijven van jou wel weer heel andere consequenties, bijvoorbeeld vaag laadgebeuren iedere keer als je je kont draait. Nee, het is overduidelijk dat Notch een wat onconventionele aanpak heeft wat programmeren betreft en dat het voor hem ook een hoop experimenteren is, maar dat continue getrash word ik ook wat beu. Een vaststaande omgeving zoals die van Oblivion vraagt heel andere zaken dan iets als Minecraft en vooralsnog is Notch redelijk intensief bezig geweest met performance (uiteraard wel onder druk van de fans). Is hij een ster in programmeren? Nee, ik geloof het niet. Schrijft hij algehele bagger? Nee, ook niet. Ik zie een lekker spelend spelleke. Ik zou wel eens willen zien hoe al die mensen die beweren dat het allemaal niets is het zelf doen als ze zo in het diepe gegooid worden.
Dat eeuwige gemekker. Ga voor de grap eens kijken bij iets lulligs als de standaard voor .bmp's en hoe dat in elkaar zit. Zul je zien dat daar ook ik weet niet hoeveel versies van zijn omdat men steeds weer iets nieuws verzon. Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat het beter kan, maar dat eeuwige gebash ben ik beu.
Het valt wel mee met het bashen. Het is zelf al toegegeven door Notch (en modders) dat de code, technisch gezien een rommeltje is. Is dat erg? Nee niet echt. Wordt er hier over gezaagd en gebasht? Nee, ik vind Terminal13 juist informatief vertellen waarom het waarschijnlijk niet haalbaar is om de hoogte van Minecraft wereld te vergroten. En een van de redenen is dus de kwaliteit van de code. Dit noem ik geen bashen!
Dat is dus bashen.Dreanor schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:25:
[...]
En een van de redenen is dus de kwaliteit van de code.
Leg in dit geval de schuld bij het ontwerp en niet bij de kwaliteit van de code. Elk ontwerp heeft z'n voor- en nadelen. Dat z'n keuze van chunks beperkingen met zich meebrengt is logisch en Terminal13's conclusie dat de code daarom complete bagger is, is pure onzin. Ga zelf eens een 3D engine maken.
Je kan het oneens zijn met dat design. Maar zo is elk spel te bashen, ook Terminal13's geliefde Bethesda spellen. Je kan geen engine maken die alles kan.
Tja 3d en java...Phyxion schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:07:
(zeker met goede performance)
Wat is nu bashen? Mijn reactie of bedoel je hiermee terminal13 reactie?_H_G_ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:15:
[...]
Dat is dus bashen.
Leg in dit geval de schuld bij het ontwerp en niet bij de kwaliteit van de code. Elk ontwerp heeft z'n voor- en nadelen. Dat z'n keuze van chunks beperkingen met zich meebrengt is logisch en Terminal13's conclusie dat de code daarom complete bagger is, is pure onzin. Ga zelf eens een 3D engine maken.
Je kan het oneens zijn met dat design. Maar zo is elk spel te bashen, ook Terminal13's geliefde Bethesda spellen. Je kan geen engine maken die alles kan.
Zoals ik al zei, bashen vind ik dat je een spel neerhaalt om een paar kleine puntjes of onwaarheden. Ik vind, dat Terminal13 zijn post, in het geheel informatief is. Dat hij misschien hier een beetje ongelukkige woordkeuzes heeft vind ik nog geen bashen.
Hij zegt nergens dat minecraft crap is, dat het speel niet werkt, of andere dingen. Hij verklaart alleen waarom hogere werelden in de huidige staat niet (optimaal) zullen werken. Precies wat in de mail die Notch gekregen heeft! Lees die maar eens door.
Maargoed, nu gaan we met ze allen zagen of bashen!

Verwijderd
De zin die, voor zover ik kan zien, voor de onrust zorgt:
Dit moet natuurlijk met een korrel (of zelfs een kilo pak) zout worden gelezen. Maar gezien de uitleg die ik erboven gaf, is mijn conclusie dat de huidige code (of ontwerp) totaal niet geschikt voor hetgeen dat de community graag wilt zien en Notch ook erg graag wil inbouwen.Het komt er dus op neer dat de huidige code totaal niet schaalbaar is en waarschijnlijk zelfs complete bagger.
Minecraft is en blijft een geniaal spel, en voor iemand met nauwelijks kennis van Java is het helemaal knap. Maar Mojang is nu groter dan alleen Notch, en dus meer kennis in huis. Ik hoop daarom dat ze de core van Minecraft kunnen aanpassen om problemen en limitaties in de toekomst te voorkomen. En helaas zal dat betekenen dat een (groot) gedeelte van de code herschreven zal moeten worden. Of dat beter of slechter is weet ik niet, maar zoals het er nu naar uit ziet wel nodig.
Ik heb Sea of Flames bijna uitgespeeld (nog maar twee missende delen aan het victorymonument toevoegen). De uitdaging en het verassingselement van deze map bevielen mij uitstekend. Welke Super Hostile map kunnen jullie mij nu aanraden?
Notch is wel een programmeur, hij code al jaren. Verder heeft programmeren op zichzelf weinig te maken met de taal, als je weet hoe je moet programmeren kan je over het algemeen goed overstappen naar andere talen.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:53:
Ok, voordat er een flamewar ontstaat over de code van Minecraft en de programmeer kunsten van Notch (of over mij); het was totaal niet mijn bedoeling om een bash/troll/flame te starten, maar meer een observatie vanwege de problemen en limitaties waar Minecraft nu op loopt.
De zin die, voor zover ik kan zien, voor de onrust zorgt:
[...]
Dit moet natuurlijk met een korrel (of zelfs een kilo pak) zout worden gelezen. Maar gezien de uitleg die ik erboven gaf, is mijn conclusie dat de huidige code (of ontwerp) totaal niet geschikt voor hetgeen dat de community graag wilt zien en Notch ook erg graag wil inbouwen.
Minecraft is en blijft een geniaal spel, en voor iemand met nauwelijks kennis van Java is het helemaal knap. Maar Mojang is nu groter dan alleen Notch, en dus meer kennis in huis. Ik hoop daarom dat ze de core van Minecraft kunnen aanpassen om problemen en limitaties in de toekomst te voorkomen. En helaas zal dat betekenen dat een (groot) gedeelte van de code herschreven zal moeten worden. Of dat beter of slechter is weet ik niet, maar zoals het er nu naar uit ziet wel nodig.
Verder kan je in Java ook gewoon goed draaiende 3D games maken, net zoals in andere talen. Alleen wat je erin en ermee doet verschilt enorm en Minecraft is redelijk uniek in zijn soort, alhoewel dat niet wegneemt dat er genoeg optimalisatie mogelijk is.
Ik speel zelf zijn mappen op volgorde.nozem schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:12:
*probeert krampachtig van onderwerp te wisselen*![]()
Ik heb Sea of Flames bijna uitgespeeld (nog maar twee missende delen aan het victorymonument toevoegen). De uitdaging en het verassingselement van deze map bevielen mij uitstekend. Welke Super Hostile map kunnen jullie mij nu aanraden?
Ik heb Sea of Flames in de multiplayer met mijn broertje gedaan. Nu ben ik bezig met map 2 of 3 (een van de twee was de intro bugged). Ik ben bezig met de zwevende eilanden.
Nu moet ik eerlijk zeggen, deze map vind ik minder leuk. Veel minder schatten te vinden e.d. (in eerste instantie) en lange loopafstanden. Maar, toch ook lekker uitdagend en op een heel andere manier als Sea of Flames.
Verwijderd
*probeert te helpen*
Ik ben zelf begonnen aan THE BLACK DESERT (#5).nozem schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:12:
Deze kan erg vervelend zijn (veel traps e.d.) en is vanaf de eerste seconde al spannend (daar kom je snel genoeg achter
Op het moment heb ik er een uur of 6 op zitten, heb 4 verschillende basissen, nog steeds geen victory monument gevonden en wordt gek als ik weer eens midden op een mobspawner terecht kom via één van de vele traps... Erg leuk dus
*saboteert*Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:59:
*probeert te helpen*
Nha, zoals je het nu zegt geef ik je helemaal gelijk
Ik denk dat we wel antwoord krijgen, hoe het verder moet, zodra hij verder gaat met z'n modding support. Ik vraag me anders af hoe hij dat voor elkaar wil krijgen zonder de core flink aan te passen (of hij moet zelf een wrapper bouwen, maar dat zou wel raar zijn imho).
Weet iemand wat ideaal is voor het invoegen van powered rail ?
Kijkt u eens:Nix_R schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:11:
Ik wil een spoorrails gaan maken van ongeveer 1200 rails.
Weet iemand wat ideaal is voor het invoegen van powered rail ?
Powered Rail
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Bwa, Java is een veelzijdige taal en hoewel je er zeker 3D zaken mee kan programmeren is het niet de meest ideale taal. 3D is nooit echt een hoge prioriteit geweest, nog voor 3D-kaart fabrikanten, nog voor Sun/Oracle. Voor OpenGL bestaan er volgens mij veel sterkere en snellere libraries in andere talen. De keuze van die library en taal heeft wel degelijk een groot invloed op je programma. Ik bedoel maar, er bestaan ook PHP libraries voor OpenGL.Phyxion schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:48:
[...]
Notch is wel een programmeur, hij code al jaren. Verder heeft programmeren op zichzelf weinig te maken met de taal, als je weet hoe je moet programmeren kan je over het algemeen goed overstappen naar andere talen.
Verder kan je in Java ook gewoon goed draaiende 3D games maken, net zoals in andere talen. Alleen wat je erin en ermee doet verschilt enorm en Minecraft is redelijk uniek in zijn soort, alhoewel dat niet wegneemt dat er genoeg optimalisatie mogelijk is.
Overigens kunnen er wel grote verschillen zitten tussen programmeertalen. Zeker bij Java die zeer sterk getypeerd is. Dat laatste vindt ik persoonlijk wel een voordeel/aangenaam, maar voor een 3d game had ik persoonlijk toch een andere taal gekozen.
Edit: Overigens één heel sterk voordeel in het geval van Minecraft is dat bijna alle hardware bugs buiten java gebeuren.
[ Voor 4% gewijzigd door IStealYourGun op 20-07-2011 13:30 ]
Verwijderd
Nee hoor.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:34:
En Minecraft ligt er nog steeds uit...
Oh, absoluut. Ik heb nooit gezegd dat er geen verschil inzit qua performance en dergelijke. Alleen is het wel degelijk mogelijk om vloeiende games te bouwen in JavaIStealYourGun schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Bwa, Java is een veelzijdige taal en hoewel je er zeker 3D zaken mee kan programmeren is het niet de meest ideale taal. 3D is nooit echt een hoge prioriteit geweest, nog voor 3D-kaart fabrikanten, nog voor Sun/Oracle. Voor OpenGL bestaan er volgens mij veel sterkere en snellere libraries in andere talen. De keuze van die library en taal heeft wel degelijk een groot invloed op je programma. Ik bedoel maar, er bestaan ook PHP libraries voor OpenGL.
Overigens kunnen er wel grote verschillen zitten tussen programmeertalen. Zeker bij Java die zeer sterk getypeerd is. Dat laatste vindt ik persoonlijk wel een voordeel/aangenaam, maar voor een 3d game had ik persoonlijk toch een andere taal gekozen.
Edit: Overigens één heel sterk voordeel in het geval van Minecraft is dat bijna alle hardware bugs buiten java gebeuren.

Iemand ervaring met dit systeem ?
Ik wil deze gebruiken maar hij blijft aan staan bij mij.
Iemand die hem snapt en eventjes een screenshot zou kunnen maken ?
Mischien is het idee van Minecraftaddict een optie?Teutates schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:27:
Monostable Circuit
[knip]
je moet de repeater op de laatste stand of op een na laatste laatste stand zetten om hem te laten werken.Teutates schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:27:
Monostable Circuit
[afbeelding]
Verwijderd
Ik het hem even gemaakt en ik heb het volgende:Teutates schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:27:
Monostable Circuit
[afbeelding]
- wanneer de repeater op 1 staat, dan gaat Q pas aan op het moment dat T weer uit is
- wanneer de repeater op 2 staat, blijft Q uitstaan
- repeater op 3 en 4 werkt als verwacht
Hier een screenshot:

is omgedraaid vergeleken met dat schema, maar de lever is T en de piston is Q
Dank je welVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:43:
[...]
Ik het hem even gemaakt en ik heb het volgende:
- wanneer de repeater op 1 staat, dan gaat Q pas aan op het moment dat T weer uit is
- wanneer de repeater op 2 staat, blijft Q uitstaan
- repeater op 3 en 4 werkt als verwacht
Hier een screenshot:
[afbeelding]
is omgedraaid vergeleken met dat schema, maar de lever is T en de piston is Q
Ben benieuwd of dat met meerdere 'structuren' kan. Zoals het eruit ziet is de werking anders dan van hekjes, die waren echt vreemd....Dreanor schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:06:
Nieuwe glazen ramen/hekjes in 1.8!
[afbeelding]
Bron: http://twitter.com/#!/jeb_/status/93618013537972224
[ Voor 25% gewijzigd door Paniohitus op 20-07-2011 22:24 . Reden: Verbetering ]
BF1: Don-Panio
[ Voor 193% gewijzigd door D4NG3R op 21-07-2011 01:34 ]
Verwijderd
Had liever wat andere hekjes gezien dan die glazen. (Zoals een metalen hek bijv.)Dreanor schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:06:
[afbeelding]
Of de ramen zijn gewoon wat dunner gemaaktDreanor schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:06:
[afbeelding]
En er is redelijke kans dat er stalen hekken in komen, gezien er op screenshots tralie deuren, kettingen en andere stalen (ramen/hekken/blokken???) te zien zijn, in ieder geval zo lijkt het.
Dus houd hoop!
Op de minecraft wiki worden ze Iron Bars genoemd: Klikje!Dreanor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:31:
Nee, dit is nieuw en niet ter vervanging van glazen blokken.
En er is redelijke kans dat er stalen hekken in komen, gezien er op screenshots tralie deuren, kettingen en andere stalen (ramen/hekken/blokken???) te zien zijn, in ieder geval zo lijkt het.
Dus houd hoop!

(hij was eerst niet blokkerig genoeg dit is een update van de ongebakken/gebakken kip )
Er is al commentaar geleverd dat een hele kip wel stackt maar pork niet
Dus of stackable pork ook een nieuwe functie wordt in 1.8 is nog niet zeker
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, je kan wel 64 kub goud (gold block) in je broekzak hebben, maar van een doodnormale appel kan je er maar één meenemenVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:04:
Achja, als je tonnen aan materiaal kunt verslepen dan is het een beetje gek dat je maar een paar maaltijden kunt meenemen

Noodgedwongen omdat mijn moederbord is overleden moet ik gamen op mijn laptop... Een SU9400 samen met een GMA 4500HD. Ik kijk straks nog wel hoeveel ram die GPU heeft want dat kan ik niet zien
Is mijn laptop echt te traag voor minecraft?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
minecraft javaTouchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:24:
Iemand enig idee hoe ik mijn FPS kan verbeteren?Ik haal nu 15FPS en weet niet waar het hem inzit...
Noodgedwongen omdat mijn moederbord is overleden moet ik gamen op mijn laptop... Een SU9400 samen met een GMA 4500HD. Ik kijk straks nog wel hoeveel ram die GPU heeft want dat kan ik niet zienAlle settings op snelle prestaties staan dus alle effecten uit en distance op tiny.
Is mijn laptop echt te traag voor minecraft?Of zit er iets anders keihard op mijn systeem te hameren...
Dit kan je nog proberen
*ik heb zelf 4096mb toegewezen... * heb toch genoeg ram in mijn pc zitten
Ik heb 3.2GB aan werkbare ram... 32 bits met een redenTeutates schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:34:
[...]
minecraft java
Dit kan je nog proberenstandaard pakt java max 800mb ram indien je 2gb ram hebt dan 1024 mb van maken
ga je toch nog wat vooruit.
*ik heb zelf 4096mb toegewezen... * heb toch genoeg ram in mijn pc zitten
Ik zie wel net dat ik nog niet mijn bios heb geupdate naar de laatste versie. Wie weet kan ik daar wat prestaties mee verbeteren.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ah nou ik zou dan er minimaal 1gb aan toe wijzenTouchdomex schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:55:
[...]
Ik heb 3.2GB aan werkbare ram... 32 bits met een redenGa denk ik als ik volgende week terug ben van vakantie en nog geen plannen heb voor een nieuwe desktop dan ga ik updaten naar 64 bits.
Ik zie wel net dat ik nog niet mijn bios heb geupdate naar de laatste versie. Wie weet kan ik daar wat prestaties mee verbeteren.
Flink voordeel zelfs voor een oude laptop wat 2gb ram had (die van mijn zusje) het belast de cpu dan niet zo.
BTW:Tip java update reset de parameter..... ( merkte ik pas geleden....andere applicatie pakte opeens de cpu inplaats van het werkgeheugen )
future minecraft
Ik dacht dat ik het goed volgde maar heb toch nog wat dingen gemist
[ Voor 10% gewijzigd door Teutates op 21-07-2011 16:27 ]
Ik heb hem nu staan op 1500MB maar Minecraft zegt 900MB bruikbaar ramgeheugenTeutates schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
[...]
Ah nou ik zou dan er minimaal 1gb aan toe wijzenkan je altijd nog experimenteren met meer
![]()
Flink voordeel zelfs voor een oude laptop wat 2gb ram had (die van mijn zusje) het belast de cpu dan niet zo.
BTW:Tip java update reset de parameter..... ( merkte ik pas geleden....andere applicatie pakte opeens de cpu inplaats van het werkgeheugen )
future minecraft
Ik dacht dat ik het goed volgde maar heb toch nog wat dingen gemisttoch interessant

Verwijderd
Overigens heb ik nog helemaal niets aan de instellingen gedaan, dus er zit waarschijnlijk nog wel een hoop rek in.
Mijn systeem is sneller met meer ram....Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:42:
Hij speelt hier op de laptop na het genereren van de wereld nog best aardig. Zo nu en dan wel met wat hapers en je dondert wel eens ergens vanaf enzo, maar het is te doen. De laptop is een jaar of drie oud denk ik, X2 1,9 GHz met 2 MB RAM. GPU weet ik niet zeker, ik denk een GeForce 8400M. Tijdens het genereren van de wereld is het niet te doen, dan is het zo'n 0,7 F per seconde of iets in die trant.
Overigens heb ik nog helemaal niets aan de instellingen gedaan, dus er zit waarschijnlijk nog wel een hoop rek in.
Ga straks gewoon lekker lomp 64 bits installeren en dan alle instellingen opnieuw doen. Ben er een beetje klaar meelagalas schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:25:
hoe heb je je instellingen in de game staan? http://www.minecraftwiki.net/wiki/Frames_Per_Second kan misschien handig zijn.
Verwijderd
Ja, lol.
Overigens heb ik nu even naar de instellingen gekeken: alles staat op far en hoog, alleen heb ik nu de graphics van Fancy naar Fast gezet en de performance op Max FPS. Het draait nu behoorlijk aardig. Af en toe nog wel een haper, maar dat heb ik thuis op de desktop ook (hoewel in mindere mate) en over het algemeen is het best soepel te noemen. Gelukkig hoef ik niet te pielen met de Render distance, want die wil ik toch echt op max hebben om de omgeving als referentie te kunnen gebruiken en resources te spotten.
Ik weet niet precies wat er bij jou aan de hand is, maar dat lijkt me niet helemaal goed. Ik draai overigens ook gewoon op 32-bits Vista (I know) en met niet speciaal geupdate Java-varianten of iets dergelijks.
Draai je wel de client in plaats van in de browser? Dat maakt bij mij best een hoop verschil.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 19:01 ]
Wietplantjes kweken in minecraft?HaX0r schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:35:
Weet je wat chill zou zijn. Als in minecraft gewoon hele chillen bomen komen in plaats van die ugly trees.
Ik denk dat deze installatie gewoon niet meer goed is. Hij doet nu helemaal niets meer. Ik draai altijd clientside. Ik ga straks gewoon alles opnieuw erop knallen en kijken wat Windows ervan bakt. Daarna gooi ik de ram voor Java fors omhoog want hey ik heb die ruimte en daarna weer alles rustig proberen.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:59:
[...]
Ja, lol.
Overigens heb ik nu even naar de instellingen gekeken: alles staat op far en hoog, alleen heb ik nu de graphics van Fancy naar Fast gezet en de performance op Max FPS. Het draait nu behoorlijk aardig. Af en toe nog wel een haper, maar dat heb ik thuis op de desktop ook (hoewel in mindere mate) en over het algemeen is het best soepel te noemen. Gelukkig hoef ik niet te pielen met de Render distance, want die wil ik toch echt op max hebben om de omgeving als referentie te kunnen gebruiken en resources te spotten.
Ik weet niet precies wat er bij jou aan de hand is, maar dat lijkt me niet helemaal goed. Ik draai overigens ook gewoon op 32-bits Vista (I know) en met niet speciaal geupdate Java-varianten of iets dergelijks.
Draai je wel de client in plaats van in de browser? Dat maakt bij mij best een hoop verschil.
Verwijderd
Pff, bomen zijn relaxed. Alle bomen, ja. ALLE BOMEN!HaX0r schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:35:
Weet je wat chill zou zijn. Als in minecraft gewoon hele chillen bomen komen in plaats van die ugly trees.
Maar inderdaad, ik vind de meeste bomen, zeker darkwood, te hoog, kan je net niet normaal minen.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Te hoog!?RZor schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:30:
Zo lekker met die blaadjes in de wind, gewoon relaxed
Maar inderdaad, ik vind de meeste bomen, zeker darkwood, te hoog, kan je net niet normaal minen.
Ja het is lastiger minen (al valt het reuze mee) maar kleinere bomen schiet niet op. Ik zou juist hogere bomen willen zijn in een nieuwe biome, met andere vegetatie om het sfeervoller te maken e.d.
Dit topic is gesloten.