Geweldige maps inderdaad. Eigenlijk is dit volgens mij hoe MC bedoeld was. Al dat bouwen enzo is leuk online "recreatief", Vechs mappen zijn tenminste "echte levels". Spannend, denkwerk vereist, en natuurlijk aanvoelende met opzet gemaakte ruimtes. Ik heb even op Youtube gekeken naar andersmans avondturen, en wow, deze maps lijken mij stuk voor stuk heftige ervaringen.
Ik ben ondertussen bezig met de eerste map, Sea of Flames waar ik op één punt nu toch wel echt vast zit, ik heb totaal geen idee hoe ik daar langs moet komen. Waarschuwing: ik begin meteen met een spoiler om uit te leggen welke richting het op is.
spoiler:Links langs het lava van de spawn staat een bord "Taco's are delicious". Verderop daarvan zie je mossteen liggen. Daar ben ik heen gaan bouwen.
Nu een epic spoiler als je *hierboven* nog niet bereikt hebt.
spoiler:Onder die stenen ligt een zooi glas, met een tuin erin. En een aantal spawners natuurlijk. Dat is inmiddels mijn nieuwe huis geworden.
Stap verder:
spoiler:Daaronder kom je nog een aantal kamers tegen, waar in mijn geval eerst nog 20 skelly's en zombies stonden te springen. Een etage later is alles mossteen en kom je eerst een zombiespawner tegen, en weer een etage later een spinnen spawner en een onzichbare skelly spawner op een serie boekenkasten. Hier ben ik inmiddels ook langs. Aan het uiteinde van dit stuk, vind je wat mijnwagens in een tweetal kisten. Met de bieb in je rug, zit er links een kamer met lava en een kist, rechts een episch lange tunnel met daaronder een gigantisch gangenstelsel.
En dan gaat het om het linker kamertje. Of eigenlijk die daarna:
spoiler:Nadat ik de vloer eerst negeerde, en het glas openmaakte, werd ik natuurlijk door een vijftal boogschutters in de volgende kamer in m'n smoel geschoten, hop in het lava. De kamer hierna bevat namelijk wederom obisidian muren en een vloer van lava, maar ook twee skelly spawners op plateau's. Nadat ik de vloer heb afgedekt om van de lava af te zijn, heb ik uit man en macht geprobeerd om de maker in te komen, maar zonder succes.
Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Al mijn vorige methoden gaan hier niet lukken. Of eigenlijk, je kunt gewoon niets beginnen volgens mij...
De spoiler zou voor iedereen te lezen moeten zijn, mits je echt alles in deze map zelf wilt ontdekken...
spoiler:Twee kamers, geheel van obsidian, beide 16x24x10, waarbij de vloer van lava met daaronder obsidian gemaakt is. Tussen de kamers, op 5 hoog van het lava, een 2x2 doorgang, 1 blok diep.
Natuurlijk, bruggetje naar de doorgang, vloer even bedekken zodat je niet in de lava verdwijnt. Echter staan in de tweede kamer, op 14 afstand, plateau's op 6 hoog, met daarop skelly archer spawners. Deze spawnen 2 skelletten en een derde nadat beide ten minste 20 seconden in leven zijn. Natuurlijk blokkeren met torches, dat spreekt voor zich, ware het niet dat je aan geen enkele kant ook maar één torch kan plaatsen.
Een uitstrekkende brug bouwen door te sluipen lijkt het devies, maar probeer dat maar eens te doen met gemiddeld 5 schutters in de kamer. (het lijkt wel alsof je in een spelerfarm-gespawned wordt) Je kunt de skelleten uit één spawner met een boog wel neer blijven schieten, maar dan wordt je getroffen door de andere. Water is niet beschikbaar, dus de lava uitdoven en een dak boven je hoofd bouwen voor beschutting lukt ook niet zo snel. Stalen armor is het beste wat ik kan maken, diamond pick om in te breken via een andere kamer lukt me nog niet, ik heb maar 2 diamanten.
Wie o wie heeft een geniale oplossing? (cheaten is niet geniaal, dat is zonde van dergelijke uitdagingen).