[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God wat een vermoeiend spel af en toe :D Ik heb een verborgen trap gemaakt met wat pistons. Allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik boven een switch om hem open en dicht te kunnen doen en beneden ook. Dat is niet zo moeilijk zul je zeggen, maar nu wil ik ook dat als je hem beneden afsluit, dat je de trap dan boven niet meer open kan maken. Dat heb ik ook, alleen het probeem wat ik altijd heb is dat als je de trap beneden afsluit en je boven de hendel omzet, dat je hem dan beneden niet meer open krijgt en dus zit opgesloten.
En ik kom er maar niet uit :) Zinloos, maar vermakelijk.

Btw is er op een of andere manier een mogelijkheid om de mods van singleplayer ook op mn server te doen? We zijn maar met 3 mensen dus het zou ook nog via LAN kunnen oid. Is dit mogelijk? Ik zag bijv. wel servers met industrial craft en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:57:
God wat een vermoeiend spel af en toe :D Ik heb een verborgen trap gemaakt met wat pistons. Allemaal leuk en aardig, maar nu wil ik boven een switch om hem open en dicht te kunnen doen en beneden ook. Dat is niet zo moeilijk zul je zeggen, maar nu wil ik ook dat als je hem beneden afsluit, dat je de trap dan boven niet meer open kan maken. Dat heb ik ook, alleen het probeem wat ik altijd heb is dat als je de trap beneden afsluit en je boven de hendel omzet, dat je hem dan beneden niet meer open krijgt en dus zit opgesloten.
En ik kom er maar niet uit :) Zinloos, maar vermakelijk.
Dan moet je dit circuit bouwen. Ene switch aan de ene input, andere aan de andere, output naar de deur.

edit: Voor de duidelijkheid, ik heb het over de XNOR gate dus ;) Legenda van die plaatjes staat boven aan de pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door Tower410 op 09-07-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar daarmee kan je toch nooit de boel helemaal op slot gooien met 1 switch? Als ik hem beneden dicht doe, wil ik dat je hem boven niet meer open kan maken, maar dat kan hier nog wel mee geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of werken bootliften niet meer? Mijne werkte altijd perfect, maar is nu zo dood als een pier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:39:
Ligt het aan mij of werken bootliften niet meer? Mijne werkte altijd perfect, maar is nu zo dood als een pier.
Waterliften (waterstairs) werken sinds 1.5 niet meer, ik ken de bootlift niet, maar gok dat die hetzelfde lot beschonken is.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57

Toppertje

www.davideografie.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:26:
Maar daarmee kan je toch nooit de boel helemaal op slot gooien met 1 switch? Als ik hem beneden dicht doe, wil ik dat je hem boven niet meer open kan maken, maar dat kan hier nog wel mee geloof ik.
Volgens mij heb je de NOR nodig:

Beide ingeschakeld = deur dicht.
A ingeschakeld = deur dicht.
B ingeschakeld = deur dicht.
Beide uitgeschakeld = deur open.

Schakel je A in, dan kun je met B doen wat je wilt, de deur gaat niet open.
Schakel je B in, dan kun je met A doen wat je wilt, de deur gaat niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]EMP schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 02:00
Waterliften (waterstairs) werken sinds 1.5 niet meer, ik ken de bootlift niet, maar gok dat die hetzelfde lot beschonken is.
In 1.5 werkte alles nog perfect, maar ik lees net wel iets over gefixte water'bugs'. Als dat betekent dat je niet meer op snelheid omhoog kunt zou ik dat wel wat jammer vinden, want steeds klimmen is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ben de afgelopen paar dagen flink bezig geweest,

Foto Nr.1 - Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/69/77654659.png

Foto Nr.2 - Toren waar vanaf foto Nr.1 is genomen
Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/2699/31160457.png

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:26:
Oeps verkeerd gelezen |:( Meestal is het namelijk dat mensen met allebei open én dicht willen kunnen doen. Als ik het goed begrijp wil je de switch beneden als 'hoofd' switch, als die uit staat, mag de switch boven niks meer doen. Bovendien moet de switch beneden altijd werken, maakt niet uit hoe de switch boven ingesteld staat. Toch?

Dan moet je volgens mij de switch beneden direct naar de trap laten lopen én naar een AND poort, waar de bovenste switch ook op aangesloten zit. De output van die AND poort laat je vervolgens ook naar de trap lopen.

Als beneden switch A is, en boven switch B, dan krijg je dit:

A 1, B 1 => Trap omhoog
A1, B 0 => Trap omhoog
A0, B 1 => Trap omlaag
A0, B 0 => Trap omlaag

Hmm, als ik nu nog eens je bericht doorlees zie ik dat jouw situatie nog veel moeilijker is met twee switches, omdat jij aan de ene kant wil dat als A aan staat, je met B de trap kan bedienen, oftewel dat als A aan is en B uit, de trap omlaag is. Aan de andere kant wil je ook dat je met A de trap omhoog kan zetten als B uit is, oftewel dat als A aan is en B uit, de trap omhoog staat. Je wil dus met 2x dezelfde situatie van je switches, de ene keer de trap omhoog hebben, en de andere keer omlaag.

Je kunt dan heel moeilijk gaan doen, en een heel circuit zien te maken die detecteert welke switch als laatst werd omgezet, en die prioriteit geeft boven de andere, of je kunt beneden gewoon een 2e switch ophangen waarmee je de boel kan locken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 15:57

Toppertje

www.davideografie.nl

Tower410 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:39:
[...]

Oeps verkeerd gelezen |:( Meestal is het namelijk dat mensen met allebei open én dicht willen kunnen doen. Als ik het goed begrijp wil je de switch beneden als 'hoofd' switch, als die uit staat, mag de switch boven niks meer doen. Bovendien moet de switch beneden altijd werken, maakt niet uit hoe de switch boven ingesteld staat. Toch?

Dan moet je volgens mij de switch beneden direct naar de trap laten lopen én naar een AND poort, waar de bovenste switch ook op aangesloten zit. De output van die AND poort laat je vervolgens ook naar de trap lopen.

Als beneden switch A is, en boven switch B, dan krijg je dit:

A 1, B 1 => Trap omhoog
A1, B 0 => Trap omhoog
A0, B 1 => Trap omlaag
A0, B 0 => Trap omlaag

Hmm, als ik nu nog eens je bericht doorlees zie ik dat jouw situatie nog veel moeilijker is met twee switches, omdat jij aan de ene kant wil dat als A aan staat, je met B de trap kan bedienen, oftewel dat als A aan is en B uit, de trap omlaag is. Aan de andere kant wil je ook dat je met A de trap omhoog kan zetten als B uit is, oftewel dat als A aan is en B uit, de trap omhoog staat. Je wil dus met 2x dezelfde situatie van je switches, de ene keer de trap omhoog hebben, en de andere keer omlaag.

Je kunt dan heel moeilijk gaan doen, en een heel circuit zien te maken die detecteert welke switch als laatst werd omgezet, en die prioriteit geeft boven de andere, of je kunt beneden gewoon een 2e switch ophangen waarmee je de boel kan locken :+
Volgens mij wil hij gewoon dat als hij naar binnen loopt, en beneden de schakelaar omzet, dat iemand anders boven de deur niet meer kan bedienen. Lees maar eens goed:
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:57:
...maar nu wil ik ook dat als je hem beneden afsluit, dat je de trap dan boven niet meer open kan maken...
Dit is dus gewoon een NOR schakeling die ik een paar posts terug heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 13:11
Een lift met boten is nog steeds mogelijk, dit moet echter op een andere manier. docm77 heeft een tutorial gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Teutates schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:33:
[...]

Zit dat huis bij de spawn ? :) verder mooi wereld :)

@iedereen.

Volgens mij heeft notch de code van seeds aangepast.

SEED: Archespore geeft telkens verschillende spawnpoints.
Hehe, het huis heb ik uiteraard zelf gemaakt :P.
De spawnpoints zijn inderdaad verschillend, maar de seed/land is wel altijd hetzelfde. Daarom heb ik ook de coördinaten erbij geplaatst. Wanneer je spawned druk je op F3 en dan zie je linksboven je eigen coördinaten en dan ga je wandelen totdat je op de coördinaten komt die ik aangegeven heb. Dan gewoon een bed maken en dan spawn je voortaan daar :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jerry schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:54:
[...]

De spawnpoints zijn inderdaad verschillend, maar de seed/land is wel altijd hetzelfde. Daarom heb ik ook de coördinaten erbij geplaatst. Wanneer je spawned druk je op F3 en dan zie je linksboven je eigen coördinaten en dan ga je wandelen totdat je op de coördinaten komt die ik aangegeven heb. Dan gewoon een bed maken en dan spawn je voortaan daar :).
correct me if im wrong, maaruh, de spawn is altijd 0,x,0. dus je kan jouw huis coords lastig vinden, omdat die adhv jou seed+spawn gemaakt zijn.
(elke map is hetzelfde, maar de spawn, en dus de 0,x,0 coords zijn altijd anders)

en je had het eerder over een creeper spawner, vziw zitten die er ook (nog?) niet in ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:54

Sabbi

je denkt aan mij.

TepelStreeltje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:52:
[...]

correct me if im wrong, maaruh, de spawn is altijd 0,x,0. dus je kan jouw huis coords lastig vinden, omdat die adhv jou seed+spawn gemaakt zijn.
(elke map is hetzelfde, maar de spawn, en dus de 0,x,0 coords zijn altijd anders)

en je had het eerder over een creeper spawner, vziw zitten die er ook (nog?) niet in ;)
You are corrected.

Maak maar eens een nieuwe wereld met dezelfde seed als een oude (of degene van boven). Coordinaten veranderen niet maar je spawn wel. Daarmee kan je dus terug naar je oude locatie.

Ik moest laatst echt iets van 5 minuten lopen/zwemmen voordat ik bij m'n eigen plekkie terug was toen ik een nieuwe wereld had gemaakt van mijn oude alpha wereld. Maar dankzij de coordinaten wel terug kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ah, niets gezegd dan :) my bad!
Hopelijk komt die Adventure update snel, onze server staat al tijden niets te doen...
Wel weer zin om met de gasten van men server nieuw wereld te starten en alles te ontdekken.
Hoewel het wel jammer is dat onze bouwwerken er dan niet meer zijn, ik ga al men farms zeker missen!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Jerry schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:54:
[...]

De spawnpoints zijn inderdaad verschillend, maar de seed/land is wel altijd hetzelfde.
bedoelde of dat vlak bij je spawn point gebouwd hebt ;)
Maar heb hem 3 a keer opnieuw ingevuld en kwam uiteindelijk goed uit :P
TepelStreeltje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:09:
Ah, niets gezegd dan :) my bad!
Hopelijk komt die Adventure update snel, onze server staat al tijden niets te doen...
Wel weer zin om met de gasten van men server nieuw wereld te starten en alles te ontdekken.
Hoewel het wel jammer is dat onze bouwwerken er dan niet meer zijn, ik ga al men farms zeker missen!
Installeer multiverse en koppel hem aan je server = instant nieuwe level.
Heb ik ook gedaan met Jerry zijn seed :) koste wel wat moeite maar heb je een compleet nieuw level (+meteen een groot nieuwe render gedeelte waar clay in voor kan komen voor mijn server)

De server was gemaakt tijdens de clay bug en flink stuk al verkend :)

Iemand ervaring met worldguard/worldedit ? ik wil regio's gaan instellen maar ik heb een dorpje gebouwd wat ik wil instellen als een regio.

Heb dit als video YouTube: ‪Minecraft WorldGuard Region Setup‬‏ maar vind nog niet echt duidelijk.

Hier een paar screenshots :) + beveiling tegen monsters :)

Dicht

Afbeeldingslocatie: http://i128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/screen4.png

Open
Afbeeldingslocatie: http://i128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/screen3-1.png

2 plaatjes van mijn dorpje :)
Afbeeldingslocatie: http://i128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/screen2-2.png
Afbeeldingslocatie: http://i128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/screen1-2.png

[ Voor 5% gewijzigd door Teutates op 09-07-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze ook even wat screenshots van verschillende dingen die ik gebouwd heb. De Texture pack die ik gebruik is JohnSmith Texture Pack 32x32 - V7.4.

De Dome hieronder is nog in aanbouw maar het schiet al aardig op. Moeten nog enkele gebouwen in.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s3Krd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fs8Sm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WhFwl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LkM06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ayo4i.jpg
Mijn Mansion.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eaA3r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aZLuZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OUdjb.jpg
Het treinstation

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vv3zo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TZPGE.jpg
Enkele uitzichten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MzLF7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6blal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Teutates schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 19:48:

Installeer multiverse en koppel hem aan je server = instant nieuwe level.
Heb ik ook gedaan met Jerry zijn seed :) koste wel wat moeite maar heb je een compleet nieuw level (+meteen een groot nieuwe render gedeelte waar clay in voor kan komen voor mijn server)

De server was gemaakt tijdens de clay bug en flink stuk al verkend :)
aaaah, goed idee! de admin van onze server wilde em al aan een andere server koppellen zodat we wat meer mensen hadden, maar dit is natuurlijk helemaal slim :D
geloof dat onze seed ook last heeft van die clay bug :P
sowieso is de server al vrij oud. De admin heeft alleen beetje zitten spelen met editten vna de wereld (om dus nieuwe chunks te spawnen) waar al paar fouten mee zijn gemaakt (leuk man, bedrock midden in de lucht...)
Eigenlijk zou het meest ideale zijn een mod/proggie waar je in X blocks rond spawn alles weg kan halen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
begin eindelijk een beetje vooruitgang te krijgen met mijn ruimteschip wat een werk zeg :P

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-670DX_t_-rs/Thil_vaOBfI/AAAAAAAAAN8/s3qMyW_FJSA/s640/2011-07-09_21.02.47.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

TepelStreeltje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:52:
[...]

Geen idee, nog nooit eentje tegengekomen :P. Misschien bestaan ze wel.... ik zal eens zoeken op de minecraftforums.

Ziet ernaar uit dat ze niet bestaan, sommige mods kunnen er één spawnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 09-07-2011 22:56 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:08
Heb sinds een paar dagen ook Minecraft aangeschaft en heb er erg veel plezier van! De creaties die hier voorbij komen zijn erg mooi!

Ik heb wel meteen een vraag: sinds de update van 1.7.3 kan ik geen items meer slepen in mijn inventory of chests. Als ik er op klik gaat het of meteen naar mijn chest of inventory. Ik kan bijvoorbeeld ook niks van mijn inventory in de furnace slepen, zodra ik op het item klik wordt deze ge-equipped. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 13:11
Weet je zeker dat je niet toevallig Shift ingedrukt hebt? Dit zorgt bij mij namelijk voor hetzelfde effect. Als dit niet het geval is, probeer dan eens Shift in te drukken bij het verslepen van items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:52

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Hey allen, tijdje geleden dat ik hier gepost heb ;).

Wat gek dat in dit topic de Super Hostile custom map serie van Vechs nog niet langsgekomen is. Erg leuke maps voor iedereen die op zoek is naar een beetje uitdaging in Minecraft.

Ik ben nu bezig met #01 Sea of Flames en #09 Sunburn Islands.

Kort gezegd zijn het maps waarop het lastig overleven is vanwege een gebrek aan basis resources (zoals hout en kool) en een overdaad aan mob spawners :P. Het doel is om het victory monument te vinden en af te maken door er de gevraagde materialen in te plaatsen. Het leuke is dat hij maar twee basis restricties hanteert:
  • Blijf binnen de map grenzen (niet zo moeilijk, ze zijn huge)
  • Gebruik geen dyes om gekleurde wol te maken voor het monument
Ik vind deze maps echt super goed en mooi gemaakt. Een genot om te spelen!

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:08
Berthenk schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:49:
Weet je zeker dat je niet toevallig Shift ingedrukt hebt? Dit zorgt bij mij namelijk voor hetzelfde effect. Als dit niet het geval is, probeer dan eens Shift in te drukken bij het verslepen van items.
Na een paar keer shift indrukken werd het weer normaal, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Boyangles schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:53:
Na een paar keer shift indrukken werd het weer normaal, bedankt!
Dat zal dan 5x geweest zijn, op Windows activeert dat de (irritante) plaktoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
CptChaos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:50:
[...]
Dat zal dan 5x geweest zijn, op Windows activeert dat de (irritante) plaktoetsen.
kan je uitzetten volgens mij:P heb er zelf anders nooit last van je moet ook niet op shift gaan rammen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

zeg teutatus wat voor texturepack gebruik je.. hij ziet er echt vet uit !

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
SupremeRick schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:20:
zeg teutatus wat voor texturepack gebruik je.. hij ziet er echt vet uit !
LB Photo Realism x128 5.0.4

Wel de hd patch uitvoeren (MC-Patcher) en misschien extra ram wijzen naar java :) zodat het soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

joshje schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:07:
kan je uitzetten volgens mij:P heb er zelf anders nooit last van je moet ook niet op shift gaan rammen XD
Klopt, zijn toegankelijkheidsopties. 3x raden wat ik als eerste doe nadat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd? ;) Ook al heb ik er nu nooit meer last van, ik wil er gewoon nooit gebruik van maken, dus zet ik het uit voorzorg uit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
YouTube: ‪Minecraft‬‏

Suggestie voor de Minecraft fans, ep1 tot 17 is het reguliere bouwen en vanaf 17 komt het verhaal op gang.

De kracht van deze serie ligt hem in het verhaal en het feit dat Simon & Lewis niet altijd even serieus bezig zijn.

Ter illustratie een paar quotes,

Lewis: "Oh God, that cow's moo got cut off!"

Lewis: "I enjoy being able to feel Notch's lovely face against my buttocks."

Simon: "I'm not saying I did die, I'm saying I may have died."

Simon: "Balls to this, i'm cheating"

Beschrijving,

"Simon and Lewis explore Minecraftia and join up with interesting characters to face off against an evil force that threatens the land!"

[ Voor 35% gewijzigd door Shamalamadindon op 11-07-2011 04:46 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet: "I am a dwarf and im digging a hole.. diggy diggy hole diggy diggy hole!"
Yogscast.. echt mal briljant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

Teutates schreef op maandag 11 juli 2011 @ 00:02:
[...]

LB Photo Realism x128 5.0.4

Wel de hd patch uitvoeren (MC-Patcher) en misschien extra ram wijzen naar java :) zodat het soepel loopt.
en hoe wijs ik extra ram toe aan java? :P

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
SupremeRick schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:22:
[...]

en hoe wijs ik extra ram toe aan java? :P
link (voeg er nog eventjes je os aan toe ;) )
link2 (pdf)

2de is bedoeld voor andere app maar zelfde stappen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Teutates op 11-07-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment bezig (in SP) om een "gigantische" kerk + klooster te bouwen. Maar het zou natuurlijk leuker zijn wanneer dit op een MP server (bv Tweakcraft) komt te staan.

Nu is mijn vraag; hoe bereid je zo'n (groot) project voor, zodat anderen kunnen helpen met bouwen?

Een aantal dingen zijn logisch:
- locatie "claimen" waar er gebouwd gaat worden
- grondstoffen verzamelen (vooral weten wat er nodig is is ook handig)
- vlak maken / uitgraven van locatie
- referentie punten markeren

Maar een aantal dingen zijn wat lastiger:
- wat moet er waar gebouwd worden
- welke materialen moeten er waar gebruikt worden

Nu kan ik natuurlijk overal tekeningen van maken (voor-/zij-/bovenaanzicht), maar dan ben ik langer bezig met "plannen" van het bouwen zelf... Of is dit echt nodig...

Iemand ideeën over hoe ik dit moet aanpakken? Of ervaringen met grote projecten?

PS. ik wil eerst het project in SP afronden (duurt nog wel een week of 3) en dan pas proberen om het in MP te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:09:
Ik ben op het moment bezig (in SP) om een "gigantische" kerk + klooster te bouwen. Maar het zou natuurlijk leuker zijn wanneer dit op een MP server (bv Tweakcraft) komt te staan.

Nu is mijn vraag; hoe bereid je zo'n (groot) project voor, zodat anderen kunnen helpen met bouwen?
Ik denk dat je het beste even op het forum van tweakcraft kunt gaan kijken, op http://www.tweakcraft.net/forum/.

Daar kun je zien hoe de andere projecten gebouwd/gepland worden en zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:11:
Bij deze ook even wat screenshots van verschillende dingen die ik gebouwd heb. De Texture pack die ik gebruik is JohnSmith Texture Pack 32x32 - V7.4.

De Dome hieronder is nog in aanbouw maar het schiet al aardig op. Moeten nog enkele gebouwen in.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Mansion.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het treinstation

[afbeelding]
[afbeelding]
Enkele uitzichten.

[afbeelding]
[afbeelding]
Supervet! :D maar is hij ook legit?

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Buran_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat je het beste even op het forum van tweakcraft kunt gaan kijken, op http://www.tweakcraft.net/forum/.

Daar kun je zien hoe de andere projecten gebouwd/gepland worden en zijn :)
Dat was natuurlijk het eerste waar ik keek (al moet ik er nog een topic aan wagen), maar het val me op dat er op het forum bijna niets geplaatst wordt mbt de plannen.

Het enige is een globale schets van wat er gemaakt wordt, maar niet in detail...

Nu kan ik wel elke keer een stuk maken, welke dan gekopieerd moet worden (zoals muren, torens, ramen, etc). Maar volgens mij wordt niemand blij als ze constant op mij moeten wachten voordat men verder kan werken.

Daarom is mijn vraag eigenlijk ook; hoe doen ze het nou eigenlijk... Zonder dat alles afhankelijk is van één persoon, maar wel alles "perfect" verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik vond net een heleboel mushrooms:

:9

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:24
Jerry schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:52:
Ik vond net een heleboel mushrooms:

[video]

:9
ja dat had ik een keer in een grot, overal mushrooms nog 3-4x zoveel als hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
dit is een gewone minecraft singleplayer game wtf?

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-5Tna3diXG38/ThsHQAFFViI/AAAAAAAAAOU/Xy_Au_FKrtA/s640/2011-07-11_16.20.44.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ARTmnszShI0/ThsHRT0TybI/AAAAAAAAAOY/ZS-rQcDuxvU/s640/2011-07-11_16.22.08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat zie je ook in MP terug hoor, gebeurd vaker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borgoth schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Supervet! :D maar is hij ook legit?
In het begin nog wel maar later niet meer. Anders duurt het veel te lang om zoiets in je eentje te bouwen. Ik denk dat er 40% legit is en 60% niet en hij is nog niet af dus dat veranderd nog wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-81APjFPGw24/Thr4OC6_p-I/AAAAAAAAAF0/kOA_1mBdJQs/s1280/2011-07-11_15.17.07.png

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DbBmKPcvs5s/Thr4YL4yAdI/AAAAAAAAAF4/sEZa2JfOh_s/s1280/2011-07-11_15.17.02.png

2 pics (zelfde met verschillende lichtinstelling.)

"To make up for my previous post, here's a picture of what currently happens when a ravine hits a stronghold, in two different brightness settings."

Ravijn en een stronghold :) geen idee wat laatste is :) misschien een dungeon of iets anders ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Stronghold is wat je onderaan ziet. Een soort ruïne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

wat ligt daar bij die mob op de grond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje niet gespeeld te hebben en m'n os opnieuw te hebben geinstalleerd ben ik een nieuwe wereld begonnen. Heb een tijdje gemined met een mijnschacht die ik heb gemaakt in de berg onder m'n nether portal. (zit een ingang aan de zijkant, daar heb ik ook een ruimte met kisten voor opslag voor materialen zoals cobblestone.) En heb nu een huisje + kleine farm gemaakt. :D heb ondertussen ook mn eerste pistons gemaakt dus zal kijken hoe ik een wat grotere zichzelf oogstende farm kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/beab14.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
Is dit spel ook leuk als je niet van plan bent gigantische bouwwerken te maken? (Iets met motivatie in combinatie met gebrek aan inzicht? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxhound83 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:48:
Is dit spel ook leuk als je niet van plan bent gigantische bouwwerken te maken? (Iets met motivatie in combinatie met gebrek aan inzicht? :P)
Haha... het is maar wat je leuk vindt ;)

Minecraft bestaat eigenlijk uit 2 verschillende "games":
- bouwen (wanneer je creatief bent)
- overleven (het is namelijk ook een adventure/survival game)

Persoonlijk vind ik het bouwen het leukst, maar kan me ook zeker vermaken met het in leven blijven in de wereld van Minecraft.
Het bouwen van een veilige plek voordat de nacht valt, verzamelen van grondstoffen om voedsel en wapens te maken, het ontdekken van grotten en natuurlijk het doodschrikken wanneer er opeens een creeper voor je neus staat.

Je wilt niet weten hoe vervelend het is als je door een grot loopt (op zoek naar coal), opeens ergens in een donker, diep gat valt en erachter komt dat je geen torches meer hebt. En als klap op de vuurpijl loop je recht op een mobspawner vol met creepers en ander gespuis.

Er zijn gelukkig meer mensen die het bouw element minder vinden dan het survivalen, en zijn er genoeg mods en levels te vinden die dat aspect nog meer naar voren laten komen.

Ik zou zeggen; probeer het uit (je kan het gratis downloaden en de SP spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 22-09 13:28
@Teutates;
Je moet er wel ff bij vermelden dat dit nieuwe screenshots zijn van Notch. :P

Welke twee nieuwe features laten zien die in Minecraft 1.8 komen namelijk: Ondergrondse ravijnen en Ruïnes.

Dat Notch het Stronghold noemt is wat misleidend gezien een stronghold een verstevigde plaats of fort is. Ok, het is een ruïne van een Fort, ik snap hem. :P

Net nu ik dacht dat het weer eens tijd wordt voor wat sneak peak info over de 1.8 update komen deze screenshots. :D

Alleen, lees ik ook dat Jens/Jeb op vakantie gaat voor een week. Dus komt de update bijna zeker niet de komende twee weken. :(

Ik kan niet wachten!!!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:24
Dreanor schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:37:
@Teutates;

Welke twee nieuwe features laten zien die in Minecraft 1.8 komen namelijk: Ondergrondse ravijnen en Ruïnes.

Dat Notch het Stronghold noemt is wat misleidend gezien een stronghold een verstevigde plaats of fort is. Ok, het is een ruïne van een Fort, ik snap hem. :P

Net nu ik dacht dat het weer eens tijd wordt voor wat sneak peak info over de 1.8 update komen deze screenshots. :D

Alleen, lees ik ook dat Jens/Jeb op vakantie gaat voor een week. Dus komt de update bijna zeker niet de komende twee weken. :(

Ik kan niet wachten!!!
ze hebben ook al gezegd dat het nog wel een hele tijd gaat duren, ik gok zelf 1 of 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Dreanor schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:37:
@Teutates;

Wou dat het me eigen screens waren :P zou betekenen dat ik mee hielp met testen O-)
Nee volgens mij zijn ruïnes en stronghold verschilllende dingen.
Iemand anders dacht hier ook zo over en posten zijn view
From what I can tell, and from Notch's wording - This isn't supposed to be how the "stronghold looks. Basically a stronghold - going off the doorway structures surrounding - is going to be a building-complex type dungeon, with rooms. Think Egyptian tomb-style. Revine's are most likely one of the advanced "biomes" Notch hinted at. The generator put a revine biome that merged into the rooms of a stronghold, giving an open overhead view. Agree?
En als je naar mijn bericht notch zijn quote kijkt :) zou dat best nog wel is kunnen kloppen.

Ik kan niet wachten!!!
1.8 komt rond september/ later (wanneer minecraft uit beta wordt gehaald ) heeft notch of jeb is een keer gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Teutates schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:05:
1.8 komt rond september/ later (wanneer minecraft uit beta wordt gehaald ) heeft notch of jeb is een keer gezegd.
Ik dacht dat 1.8 de laatste grote stap was vóór de game uit beta gaat. Zie dit stukje van Notch op zijn blog, over de adventure (1.8) update:
Once this update is out, there will only some tweaks, optimizations and code cleanups left to the core game before we can call it a full release
Dus eerst 1.8, dan bugfixen e.d., en dan de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 20:26:
Na een tijdje niet gespeeld te hebben en m'n os opnieuw te hebben geinstalleerd ben ik een nieuwe wereld begonnen. Heb een tijdje gemined met een mijnschacht die ik heb gemaakt in de berg onder m'n nether portal. (zit een ingang aan de zijkant, daar heb ik ook een ruimte met kisten voor opslag voor materialen zoals cobblestone.) En heb nu een huisje + kleine farm gemaakt. :D heb ondertussen ook mn eerste pistons gemaakt dus zal kijken hoe ik een wat grotere zichzelf oogstende farm kan maken.

[afbeelding]
Heb je een link naar die texturepack voor me? Die zou ik wel graag hebben namelijk!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier alvast een paar screenshots van mijn huidige SP project:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/w1zhg7.jpg
1/3 van de oostvleugel

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/b84uh5.jpg
layout van zuid vleugel + oostvleugel in de achtergrond

Dit is het begin van de kerk, maar er komt straks ook nog een klooster naast/omheen.

Om te bouwen heb ik een platte wereld (1000x1000) gedownload en gebruik ik TooManyItems om aan materialen te komen. Deze zitten namelijk niet in de wereld ;) en het zou te lang duren om deze allemaal te minen en te craften ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Heb je een link naar die texturepack voor me? Die zou ik wel graag hebben namelijk!
Natuurlijk heb ik die! *zoekt even*
Here you go.

Vind het zelf wel een prettig pack, lekker simpel en als je op een wat oudere pc speelt heb ik het idee dat het ook een kleine prestatiewinst geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Dankje!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Deze ook gepost door Jens Bergensten op Goole+

Over 1.8

Hij zei:

I'd better share something fun: (not final)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pqYck.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 12-07-2011 17:57 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Die is samen met de eerste screen van Notch een paar pagina's geleden al gepost. Maar toch bedankt dat het deelt. :D

Bij deze screenshot vind ik die paddo's een beetje misplaatst in Minecraft. Niet dat Minecraft realistisch is maar dit voelt voor mij niet op de plek. :)

Maar 1.8 komt ruim voor de release van Minecraft want alles wat nu in 1.8 komt stond voor 1.7 al geplanned. Wel wordt dit de grootste update qua content voor de release. Hierbij is ook de kans dat 1.8 wordt opgedeeld in twee delen gezien ze zoveel erin willen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Mijn spiderspawner met string farming :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
is het mogelijk om minecraft te verkopen? ik zie nergens het aanpassen van de email staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskiej schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:10:
is het mogelijk om minecraft te verkopen? ik zie nergens het aanpassen van de email staan.
Volgens de Minecraft Support pagina:
I want to change the email address I am using for my account

We apologize but we do not currently support this action, for your protection.
Dus tenzij je je e-mailadres mee verkoopt ben ik bang dat het niet zal lukken.

Het staat me zelfs bij dat Mojang het zelfs verbied om je account door te verkopen. Ik kan het alleen nergens (meer) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
notch Markus Persson
The Minecraft Adventure Update will be playable in our booth at Pax.

Wanneer en wat is Pax!? Is de update dichtbij of juist ver weg??? :S Ik wordt gek! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:54

Osxy

Holy crap on a cracker

Dreanor schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:34:
notch Markus Persson
The Minecraft Adventure Update will be playable in our booth at Pax.

Wanneer en wat is Pax!? Is de update dichtbij of juist ver weg??? :S Ik wordt gek! :P
Dan

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus:
In case you were wondering, PAX Prime 2011 will be August 26th, 27th, and 28th.
Even wachten nog...

Los van het feit dat de globale release van deze "versie" (1.8?) daarna pas zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Maar we kunnen het ook positief bekijken! Het is speelbaar op Pax, dus het is klaar op/voor Pax. ;)

Damn, ondanks dat je het wel weet dat het zeker nog 4 weken duurt is het toch wel lang. :P Want ik mis echt het adventure gedeelte in Minecraft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Dreanor schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:57:
Maar we kunnen het ook positief bekijken! Het is speelbaar op Pax, dus het is klaar op/voor Pax. ;)

Damn, ondanks dat je het wel weet dat het zeker nog 4 weken duurt is het toch wel lang. :P Want ik mis echt het adventure gedeelte in Minecraft ...
Klaar of "klaar", nogal verschil ;).

Bekijk het zo, Blizzard presenteerd vaak hun expansies voor WoW al 1 jaar voor de introductie inclusief speelbare demo.
Maar is de expansie al klaar? Nee nog lang niet, maar genoeg om iets te showen.

Dus, don't get your hopes up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Er komt binnen een maand ongeveer sowieso wat uit, hetzij de hele adventure update, hetzij een halve adventure update! Notch heeft al gezegd dat hij ons niet te lang wil laten wachten en indien nodig, het in twee delen uitbrengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
Gelukkig heb ik gekleurde schapen op m'n server (voorbeeld rechtsonderin) laatst hebben we de regenboog toegevoegd, alleen had ik er nog geen screenshot van.
Bij deze, met regenboog :9
Afbeeldingslocatie: http://i622.photobucket.com/albums/tt309/stevenfk/Minecraft/2011-07-12_235110.png

(nog meer discoschapen bij m'n fort http://i622.photobucket.c...aft/2011-06-03_213126.png :D)

[ Voor 14% gewijzigd door Stevanov op 12-07-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:48
Nice, nu moet je eigenlijk die kat precies zoals in de animatie laten bewegen d.m.v. pistons en een deuntje erbij laten afspelen d.m.v. noteblocks.

Edit: Als je daar zin in en de tijd voor hebt natuurlijk :P

[ Voor 17% gewijzigd door Joep op 13-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 08:22
@joep, dat is eiglijk best een geniaal idee. :D
Hij moet wel iets kleiner worden, maar dan kan t wel met pistons :)

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33
Als deze quote klopt dan word het pas OKTOBER voordat 1.8 uitkomt.. Gezien de "Officiële release" voor 11 November gepland staat (zelfde datum als Skyrim :+ )

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
D4NG3R schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:49:
[...]

Als deze quote klopt dan word het pas OKTOBER voordat 1.8 uitkomt.. Gezien de "Officiële release" voor 11 November gepland staat (zelfde datum als Skyrim :+ )
Maar die quote klopt niet! Op google+ heeft Notch het volgende gezegd:

Mojang will be at PAX. We'll have the first playable version of the Adventure Update there, and it will be released to the public once we've adressed the feedback we get at PAX.

Yes, this is a marketing thing. ;) But also, we're doing some pretty bold changes to the game, and knowing we have the time to just play around with features we might now want to release is pretty liberating. Combat in 1.8, for example, is already way more fun than in 1.7, but it need further tweaking.

Met andere woorden, PAX is van 26 t/m 28 augustus, daarna worden nog dingen aangepast voordat wij, het publiek, de update krijgen. Dus ik verwacht hem pas in de tweede week september (en dan ben ik redelijk optimistisch denk ik).

Hopelijk released Notch nog een zoet houdertje tussendoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 10:13

Neophyte808

Gadget inspector

D4NG3R schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:49:
[...]

Lijkt me jammer, ik dacht dat ze ook nog villages met (vriendelijke en vijandelijke) gnomes toe zouden voegen, waar je mee kon traden/knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Neophyte808 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Lijkt me jammer, ik dacht dat ze ook nog villages met (vriendelijke en vijandelijke) gnomes toe zouden voegen, waar je mee kon traden/knokken.
Psst, NPC villages komen in 1,8 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LpxNFRlC-bM/Th4OkrKUo4I/AAAAAAAAAOo/VnJSuexCK9A/s800/nyan_cat.jpg

ik vind hem echt vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dricus schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:09:
Hey allen, tijdje geleden dat ik hier gepost heb ;).

Wat gek dat in dit topic de Super Hostile custom map serie van Vechs nog niet langsgekomen is. Erg leuke maps voor iedereen die op zoek is naar een beetje uitdaging in Minecraft.

Ik ben nu bezig met #01 Sea of Flames en #09 Sunburn Islands.

Ik vind deze maps echt super goed en mooi gemaakt. Een genot om te spelen!
Geweldige maps inderdaad. Eigenlijk is dit volgens mij hoe MC bedoeld was. Al dat bouwen enzo is leuk online "recreatief", Vechs mappen zijn tenminste "echte levels". Spannend, denkwerk vereist, en natuurlijk aanvoelende met opzet gemaakte ruimtes. Ik heb even op Youtube gekeken naar andersmans avondturen, en wow, deze maps lijken mij stuk voor stuk heftige ervaringen.

Ik ben ondertussen bezig met de eerste map, Sea of Flames waar ik op één punt nu toch wel echt vast zit, ik heb totaal geen idee hoe ik daar langs moet komen. Waarschuwing: ik begin meteen met een spoiler om uit te leggen welke richting het op is.
spoiler:
Links langs het lava van de spawn staat een bord "Taco's are delicious". Verderop daarvan zie je mossteen liggen. Daar ben ik heen gaan bouwen.

Nu een epic spoiler als je *hierboven* nog niet bereikt hebt.
spoiler:
Onder die stenen ligt een zooi glas, met een tuin erin. En een aantal spawners natuurlijk. Dat is inmiddels mijn nieuwe huis geworden.

Stap verder:
spoiler:
Daaronder kom je nog een aantal kamers tegen, waar in mijn geval eerst nog 20 skelly's en zombies stonden te springen. Een etage later is alles mossteen en kom je eerst een zombiespawner tegen, en weer een etage later een spinnen spawner en een onzichbare skelly spawner op een serie boekenkasten. Hier ben ik inmiddels ook langs. Aan het uiteinde van dit stuk, vind je wat mijnwagens in een tweetal kisten. Met de bieb in je rug, zit er links een kamer met lava en een kist, rechts een episch lange tunnel met daaronder een gigantisch gangenstelsel.

En dan gaat het om het linker kamertje. Of eigenlijk die daarna:
spoiler:
Nadat ik de vloer eerst negeerde, en het glas openmaakte, werd ik natuurlijk door een vijftal boogschutters in de volgende kamer in m'n smoel geschoten, hop in het lava. De kamer hierna bevat namelijk wederom obisidian muren en een vloer van lava, maar ook twee skelly spawners op plateau's. Nadat ik de vloer heb afgedekt om van de lava af te zijn, heb ik uit man en macht geprobeerd om de maker in te komen, maar zonder succes.

Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Al mijn vorige methoden gaan hier niet lukken. Of eigenlijk, je kunt gewoon niets beginnen volgens mij...
De spoiler zou voor iedereen te lezen moeten zijn, mits je echt alles in deze map zelf wilt ontdekken...
spoiler:
Twee kamers, geheel van obsidian, beide 16x24x10, waarbij de vloer van lava met daaronder obsidian gemaakt is. Tussen de kamers, op 5 hoog van het lava, een 2x2 doorgang, 1 blok diep.
Natuurlijk, bruggetje naar de doorgang, vloer even bedekken zodat je niet in de lava verdwijnt. Echter staan in de tweede kamer, op 14 afstand, plateau's op 6 hoog, met daarop skelly archer spawners. Deze spawnen 2 skelletten en een derde nadat beide ten minste 20 seconden in leven zijn. Natuurlijk blokkeren met torches, dat spreekt voor zich, ware het niet dat je aan geen enkele kant ook maar één torch kan plaatsen.
Een uitstrekkende brug bouwen door te sluipen lijkt het devies, maar probeer dat maar eens te doen met gemiddeld 5 schutters in de kamer. (het lijkt wel alsof je in een spelerfarm-gespawned wordt) Je kunt de skelleten uit één spawner met een boog wel neer blijven schieten, maar dan wordt je getroffen door de andere. Water is niet beschikbaar, dus de lava uitdoven en een dak boven je hoofd bouwen voor beschutting lukt ook niet zo snel. Stalen armor is het beste wat ik kan maken, diamond pick om in te breken via een andere kamer lukt me nog niet, ik heb maar 2 diamanten.

Wie o wie heeft een geniale oplossing? (cheaten is niet geniaal, dat is zonde van dergelijke uitdagingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook begonnen met "Sea of Flames" en ik kwam per toeval bij het monument uit.

Hier kom je in een grottenstelsel uit waar genoeg materiaal te vinden is (coal, silver, gold, diamond, zelfs redstone). Uiteraad vindt je ook een aantal mobspawners en een paar zeer goed geplaatste (handmatig!) mobs.

@djunicron: hier kun je dus genoeg vinden voor wat gereedschap.

Let wel op dat je heel snel verdwaald, en dat je genoeg torches meeneemt! Het is erg donker en mobs liggen op de loer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:52:
Ik ben ook begonnen met "Sea of Flames" en ik kwam per toeval bij het monument uit.

Hier kom je in een grottenstelsel uit waar genoeg materiaal te vinden is (coal, silver, gold, diamond, zelfs redstone). Uiteraad vindt je ook een aantal mobspawners en een paar zeer goed geplaatste (handmatig!) mobs.

@djunicron: hier kun je dus genoeg vinden voor wat gereedschap.

Let wel op dat je heel snel verdwaald, en dat je genoeg torches meeneemt! Het is erg donker en mobs liggen op de loer!
Aha, kan je nagaan, ik heb denk na een uur of 9 het monument nog niet eens gevonden. Ondanks dat heb ik wel al een zes kleuren wol te pakken. Torches heb ik zat, ik kan immers charcoal maken en heb dus hout genoeg, naast ik meen 24 stukjes normale coal en 30 torches op voorraad. Ik neem aan dat ik dan toch de rabbit / fox holes in zal moeten? Nahjah, het deel waar ik nu zit loop niet finaal dood, verre van zelfs, maar het aanzicht van de beloning in de probleemkamer is zo verleidelijk.

Redstone vind ik eigenlijk helemaal niet zo interessant, zeker niet in de super hostile maps. De enige toepassing die ik kan verzinnen is voor een spoorlijntje, farmen is toch ook niet zo heel nodig, je hebt snel wat je nodig hebt op zich. En tegenstanders farmen hoeft ook niet echt, je zult toch wel iedere kamer door weet ik hoeveel spawners heen moeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Bedankt voor de link Dricus, ga van het weekend eens een map proberen.
Het geeft Minecraft een groter doel en dat werkt toch een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Ik heb in Sea of Flames het victory monument ook nog niet gevonden. Ik ben eerst begonnen met het "uitspelen" van het bovengrondse deel en het opzetten van een goede basis. Daar ben ik nu wel zo'n beetje mee klaar, dus binnenkort ga ik ook "ondergronds".

Ik heb de laatste dagen op youtube naar de Let's Play serie van Zisteau zitten kijken waarin hij Kaizo Caverns speelt. Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, dus je ziet dan veel spoilers, maar damn, wat een epic map is dat zeg! Voor iedereen die op zoek is naar een flinke uitdaging en die graag mooie creaties ziet is Kaizo Caverns een absolute aanrader.
djunicron schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 02:29:
Eigenlijk is dit volgens mij hoe MC bedoeld was.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Als elke gegenereerde Minecraft map de moeilijkheidsgraad had van een gemiddelde Super Hostile map, dan was Minecraft denk ik niet zo groot geworden als het nu is. Ik denk dat de grootste groep spelers Minecraft vooral speelt voor het bouwen van mooie dingen en niet voor het adventuren.

[ Voor 28% gewijzigd door Dricus op 14-07-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week ook een server bij onze community, shit ben direct hooked, haha geweldig spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
djunicron schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 02:29:
Eigenlijk is dit volgens mij hoe MC bedoeld was.
Minecraft is bedoelt zoals het is/was. Sandbox bouw wat je wil ding. Dat is en blijft de core. Het wordt nu omgebouwd naar een meer adventure ding (patch 1.8), maar de bedoeling is altijd het creative gedeelte.

Als Minecraft vanaf het begin kleine, zeer moeilijke maps had, was het een klein onbeduidend indie game geweest en nooit zo groot als het nu is.

Toch, is het erg leuk om voor de afwisseling zo'n uitdaging te zoeken in een adventure map als deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dreanor schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:10:
[...]

Minecraft is bedoelt zoals het is/was. Sandbox bouw wat je wil ding. Dat is en blijft de core. Het wordt nu omgebouwd naar een meer adventure ding (patch 1.8), maar de bedoeling is altijd het creative gedeelte.

Als Minecraft vanaf het begin kleine, zeer moeilijke maps had, was het een klein onbeduidend indie game geweest en nooit zo groot als het nu is.

Toch, is het erg leuk om voor de afwisseling zo'n uitdaging te zoeken in een adventure map als deze!
Natuurlijk had het niet zo moeilijk gehoeven, maar ik doelde meer op het beperkt zijn in de grondstoffen voorhanden.

De minecraft servers waar normaal geminecraft wordt, hebben zo belachelijk veel rijkdom. Er is nooit een tekort aan iets en als het op is, dan loop je even naar een farm of ga je een half uurtje de mijn in en alles is weer op voorraad. Als je met 2~3 personen een branch of vertical mine klaar hebt staan, hebt, kan je in een uurtje zo een volledig diamanten setje voor allen in elkaar gedraaid.

Overigens, het "kleine" kan je wel weg laten in Vech's SH maps, ze zijn namelijk HUGE. (voor 1~3 personen dan) Ja natuurlijk, de standaard mappen zijn oneindig, maar is dat nou wel zo nodig? Wat is dan nog het doel van meerdere spelers als je op onmogelijke lange afstanden val elkaar af gaat zitten. (of met teveel op een kluitje)

Het bouwen en sandboxen is leuk, maar niet echt een "game". Zo is het begonnen, maar ik denk toch dat de combinatie van bouwen + met wat meer moeite craften / mijnen en dungeons verkennen zijn wat het spel moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het is bedoelt zoals Notch het maakt. ;) Het leukste vind ik nog wel dat mensen mij helemaal de grond in trapte maanden geleden toen ik zei dat Minecraft NPC villages zou moeten hebben/krijgt. Hele outrage over hoe dat niet in Minecraft thuis hoort en moet je nu eens kijken, maanden later, haha. :P

Tijd om zo'n challange map te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hele leuke map die #01 Sea of Flames, alleen jammer dat er wat buggs in zitten wat betreft traps. :(

Spoiler
spoiler:
Bijvoorbeeld het TNT onder de twee hout blokken die niet ontploft, of de TNT onder het strand aan de kant van het eilandje met coal. Eerste ontploft, tweede niet terwijl dat wel zou moeten.

Ondanks dat die twee bugs die ik ben tegen gekomen mij helpen te overleven heb ik al 3x de map opnieuw moeten starten omdat ik met alle resources in het lava viel. :P Maar we zetten door! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:50
Komt waarschijnlijk door de aanpassingen die notch heeft gedaan aan tnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Torched schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:42:
Komt waarschijnlijk door de aanpassingen die notch heeft gedaan aan tnt.
Inderdaad. Ik merk nu (nu ik WEER met al mijn spullen ben doodgegaan) dat als je de map opnieuw begint je binnen 2 tellen alles hebt en bij het victory monument zit!

Maakt het is makkelijker omdat je wat spullen bespaard, maar damn ik kreeg geen sapling van de 2 blokken bladeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:58:
[...], maar damn ik kreeg geen sapling van de 2 blokken bladeren. :(
Heb je die boom en de cactussen niet gevonden dan?

Daar kreeg ik genoeg sapling van om een bos te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:58:
[...]

Heb je die boom en de cactussen niet gevonden dan?

Daar kreeg ik genoeg sapling van om een bos te beginnen ;)
De versie die ik heb heeft geen boom/cactussen op het eiland (net boven de grond althans.

Zo ziet mijn versie er niet uit. Op de plek v.d. boom staat 2 houten blokken, verder niet!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8jBy8.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Dreanor op 14-07-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreanor schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:22:
[...]

De versie die ik heb heeft geen boom/cactussen op het eiland (net boven de grond althans.

Zo ziet mijn versie er niet uit. Op de plek v.d. boom staat 2 houten blokken, verder niet!
[afbeelding]
Het is ook ondergronds ;)

Ik had hetzelfde probleem met hout, zeker wanneer je sticks nodig hebt voor wapens en ander gereedschap.

Mocht je echt gek worden van het eiland dan is er een (legale) cheat :D
spoiler:
Het eiland ligt in een meer van lava, dus wanneer je ver genoeg onder het lava graaft dan kkun je na een tijdje omhoog naar "gewoon" land. Met heel veel bomen ;)

Dit geldt iig voor de laatste versie van de map (1.3H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Hoe graag ik ook wil kijken, ik ga er toch zelf achter komen. Gezien ik qua items/huis nu goed zit (zit in de victory monument room. Heb al oog op kisten waar ik naar toe wil e.d. dus ik ga nog geen gebruikt maken van je legale cheat. :D

Edit: ARG KUTMAP!
Vind je een kist met mobspawner erop, kun je eindelijk dichtbij komen, plaats je torches en dan
spoiler:
pleuren de muren weg om plaats te maken voor 10 mobspawners met creapers/skeletten.

als je dan eindelijk er bijna bent breekt er toch weer een creaper door! BOOM, weg brug en dan ben je ineens weer door je hout/tools heen en kan je fucking opnieuw beginnen! |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Dreanor op 14-07-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

@Dreanor
spoiler:
Haha, die was geweldig gemeen inderdaad, heerlijk.

Alleen overnieuw beginnen, kom op zeg, je kunt nog best elders nieuw spul vinden, er is ZAT te vinden, ik ben inmiddels al compleet verzadigd van veel zaken, op misschien oneindig voer en ijzer na. En diamanten natuurlijk, maar als je die kon oprapen zo gemakkelijk als in standaard MC, was er ook geen lol aan.

@Terminal en zijn "legale cheat": Vechs stelt dat dit zo is en zegt er nadrukkelijk bij dat dit NIET de bedoeling is.
spoiler:
Echter als je dit gaat doen, kom je waarschijnlijk erachter dat er ook dingen onder de lava zitten die je wél dient te ontdekken.

@Dreanor
Boven de grond zitten overigens al ik meen drie opties om aan saplings te komen. Maar hij geeft aan bij de screenie dat dat een oude versie was, en dat er bewust dingen uitgegumd zijn omdat ze anders teveel zouden verklappen.

Als je echt steeds dood blijft gaan in het begin en je het herstarten zat bent, kan je denk ik beter even je inventory bijwerken met wat je verloren bent. Stuk plezieriger dan andere manier van cheaten, maar houd je dan gewoon in en geef jezelf één sapling, of een houten pickaxe, niet meteen een diamond en 256 hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Bedankt voor alle reacties, al heb ik de spoilers (op 1 na) niet gelezen. :)

Die trap is inderdaad heerlijk gemeen, maar ik kan het zeker waarderen.

Waarom ik overnieuw moet beginnen? Omdat ik al mijn hout / torches kwijt ben geraakt. Nu geef ik niet graag op, maar om oneindige mobs/creeps met de hand te killen is niet leuk en in deze map niet te doen.

Bovendien was ik nog helemaal niet ver en moet ik me echt aanpassen op deze moeilijkheidsgraad v.d. map. :P Ben nog iets te impulsief en suïcidaal zoals ik in normale maps ben.

Dus, vanmiddag een herstart doen en dan voorzichtig en vooruitdenken bezig gaan. ;)

ps. zijn er echt 3 sapling mogelijkheden boven de grond? :o Nogmaals, de boom is weg op mijn map, net als de cactus. Maar ik zie vele eilandjes in de verre verte met kisten dus dat moeten maar eens doelen worden voordat ik mij in het gevaar onder de grond stort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@Dreanor:
Hele kleine hint: Maak eens een grondig verkenningsrondje over het eiland en lees alle bordjes die je vind. Ik ben er al wel achter dat het bij de Super Hostile maps érg belangrijk is om goed uit je doppen te kijken :P.

Overigens heb ik precies dezelfde ervaring als Dreanor. Ik heb de map een paar keer moeten hertstarten omdat ik last had met het aanpassen van m'n speelstijl aan de moeilijkheidsgraad van de map. Als je daardoor in de lava dondert, nadat je net je eerste stukje hout met bloed zweet en tranen hebt weten te bemachtigen, dan is een herstart het eerste wat in mij opkomt :P.

[ Voor 44% gewijzigd door Dricus op 15-07-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dreanor schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:16:
Bedankt voor alle reacties, al heb ik de spoilers (op 1 na) niet gelezen. :)

Die trap is inderdaad heerlijk gemeen, maar ik kan het zeker waarderen.

Waarom ik overnieuw moet beginnen? Omdat ik al mijn hout / torches kwijt ben geraakt. Nu geef ik niet graag op, maar om oneindige mobs/creeps met de hand te killen is niet leuk en in deze map niet te doen.

Bovendien was ik nog helemaal niet ver en moet ik me echt aanpassen op deze moeilijkheidsgraad v.d. map. :P Ben nog iets te impulsief en suïcidaal zoals ik in normale maps ben.

Dus, vanmiddag een herstart doen en dan voorzichtig en vooruitdenken bezig gaan. ;)

ps. zijn er echt 3 sapling mogelijkheden boven de grond? :o Nogmaals, de boom is weg op mijn map, net als de cactus. Maar ik zie vele eilandjes in de verre verte met kisten dus dat moeten maar eens doelen worden voordat ik mij in het gevaar onder de grond stort. ;)
Ik had een sapling voordat ik een dirtblok had gevonden. En later vond ik nog een kist met een sapling.

Daarnaast heb je daar veel torches nodig lijkt mij zo, en die heb je simpelweg heel lang niet. (ik tenminste niet) Er is echt veel te vinden voordat je je op de rabbitholes hoeft te richten. Zoals ik al aangaf, ben ik daar nog niet eens ingegaan. Pak gewoon eerst alle vijandigheden boven de grond aan voordat je dieper gaat. De grootste vijand in deze map is het lava, als je stuff daarin valt is het namelijk echt weg.

Je kunt en en moet hier en daar redelijk aggressief (/ suicidaal) spelen, maar voordat je dat doet moet je natuurlijk even goed plannen. (aka 4/5e van het spul dat je bij je hebt eerst veilig opslaan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ja, dat heb ik al gedaan en ze zijn heerlijk sarcastisch.

Sign 1: There used to be a Ghast Spawner here.
Sign 2: But it bugged, you lucky one.

Of zoiets. :P

Maar ik denk dat ik te snel onder de grond bezig ben gegaan want boven de grond zijn er vele dingen en eilandjes te verkennen.

Zoals ik zei ga ik vanmiddag opnieuw beginnen en gaan we het eiland eerst boven de grond grondig verkennen en proberen veilig te stellen voordat ik me tussen de creeper spawners onder de grond ga begeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Laatst online: 12-02 12:02
Ben ook begonnen aan Sea of flames. Echt een hele leuke nieuwe uitdaging na een paar singleplayermaps.
Ik had net voordat het donker werd wat hout buitgemaakt waardoor ik me met een workbench in een zand/cobblestoneholletje kon verschuilen. Wel wennen hoor, zonder bed :p.
In de reguliere maps had ik aan het einde van de eerste dag meestal een ruim, basic gemeubileerd stenen huisje met een voorraad stenen gereedschap en torches.

Voor wie wil kijken of deze map wat voor hem is:
Op Youtube heeft ene Zisteau een paar leuke filmpjes over deze map gepost. Zitten uiteraarde de nodige spoilers in (al is het een oude versie van de map en speelt hij hem niet uit), maar dat mocht niet verhoeden dat ik al 3x ben doodgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Soms is het wel jammer dat je moet werken, want het kriebelt om Sea of Flames te gaan spelen. :P

Bij een reguliere map heb ik ook al voor de nacht een mooi huisje, ijzeren tools en ga je eigenlijk al bezig je terrein naar eigen hand te zetten. Gewoon omdat het kan en je al zo veilig zit.

Helemaal nu je in je hoofd al een plan hebt hoe je het wil aanpakken. :D Verder probeer ik zoveel mogelijk spoilers te vermijden om er lekker zelf achter te komen (zoals waar sapling zijn).

Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.