[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste
Acties:
  • 298.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:31
Ah das waar, werkt alleen als er wire heen loopt. Ik denk dan dat hij een piston gebruikt om de power naar een redstone circuit te onderbreken/te verbinden. Pistons kunnen van verder af worden gepowered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 08:22
Wat ik wil bouwen is net als dit filmpje
http://youtu.be/BKHLk0Wf_ZA?hd=1&t=23s

Hij plaatst een red stone torch op een muur, uiteraard op een vooraf bedachte plek, en dan wordt de red stone erachter geactiveerd. :/
Ik heb de video kerel al gemaild alleen die reageert niet.

@bananenspin, ja die snap ik, :) alleen dat is niet helemaal wat ik zoek, zie filmpje op 23sec :D Maar ja dat heb je vast wel geprobeerd, de enige manier is hoe jij t laat zien volgens mij, ik denk dat die kerel een mod ofzo gebruikt met verticale redstone ofzo?

Het moet gewoon niet opvallen dat die muur iets kan/doet. De rest van de pistons werkt al helemaal zoals t filmpje/zoals ik wil, alleen t activeren niet, ik heb nu de lever verstopt in een boom, dus op zich al onzichtbaar genoeg, maar alleen een torch plaatsen vind ik toch wel cooler. :)

[ Voor 10% gewijzigd door SeenD op 04-07-2011 10:49 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
Een piston kan vanaf bovenaf gepowered worden door een redstone torch, vervolgens kun je die piston gebruiken om een redstone circuit te onderbreken.

Zo dus:

1e plaatje de opstelling, als je dan een blokje voor de piston zet, krijgt de repeater power van de torch. Als je vervolgens een torch boven de piston hangt, wordt het blokje weggeduwd, waardoor de power weer wegvalt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n26HTfOBLBIaFJO77lZQRxww/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ftH1DOSfuKmMfN4vhBchMs9D/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/25QK4b0lF4FdAucdB6BrOa6K/thumb.png

Vrij geniaal gevonden van die gast, moest zelf toch aardig wat experimenteren voordat ik dit vond :P Nu heb je alleen een probleem als je respawnd zonder redstone torches, en je je huis niet in kan :+ Moet je weer ergens een chest gaan verstoppen :+

[ Voor 11% gewijzigd door Tower410 op 04-07-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Hoe (mis)gebruik je duplication glitch in stijl :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Jammer (of gelukkig) dat die er uit is gesloopt uit 1.7.2.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
In 1.7.2 werkt de glitch nog (naja bij mij wel in elk geval)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
SeenD schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:42:
Wat ik wil bouwen is net als dit filmpje
http://youtu.be/BKHLk0Wf_ZA?hd=1&t=23s

Hij plaatst een red stone torch op een muur, uiteraard op een vooraf bedachte plek, en dan wordt de red stone erachter geactiveerd. :/
Ik heb de video kerel al gemaild alleen die reageert niet.

@bananenspin, ja die snap ik, :) alleen dat is niet helemaal wat ik zoek, zie filmpje op 23sec :D Maar ja dat heb je vast wel geprobeerd, de enige manier is hoe jij t laat zien volgens mij, ik denk dat die kerel een mod ofzo gebruikt met verticale redstone ofzo?

Het moet gewoon niet opvallen dat die muur iets kan/doet. De rest van de pistons werkt al helemaal zoals t filmpje/zoals ik wil, alleen t activeren niet, ik heb nu de lever verstopt in een boom, dus op zich al onzichtbaar genoeg, maar alleen een torch plaatsen vind ik toch wel cooler. :)
Wat je ook kan doen is gewoon een lever gebruiken die je dan meeneemt als sleutel, het water zal de lever ook wegspoelen en alleen jij weet waar je de lever moet plaatsen om het te laten werken.
Zo doe ik dat ook vaak, en met een lever gaat het wel gewoon door een blokje heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Tower410 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:35:
Een piston kan vanaf bovenaf gepowered worden door een redstone torch, vervolgens kun je die piston gebruiken om een redstone circuit te onderbreken.

Zo dus:

1e plaatje de opstelling, als je dan een blokje voor de piston zet, krijgt de repeater power van de torch. Als je vervolgens een torch boven de piston hangt, wordt het blokje weggeduwd, waardoor de power weer wegvalt.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Vrij geniaal gevonden van die gast, moest zelf toch aardig wat experimenteren voordat ik dit vond :P Nu heb je alleen een probleem als je respawnd zonder redstone torches, en je je huis niet in kan :+ Moet je weer ergens een chest gaan verstoppen :+
Ik gebruik die techniek ook voor de bovenste pistons van m'n hidden door (ala Jeb's).
De onderste komen van torches eronder.. op die manier heb je die lelijke repeaters niet in de weg liggen.
Resultaat is een normale doorgang :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@stevanov, op zich ook wel goeie, ik zat er ook aan te denken, en een lever is makkelijker te maken, dan redstone torches als ik dood ben gegaan oid. :)

@tower410, das wel een mooie techniek.
Maar volgens mij nog niet helemaal zoals t filmpje. :D Die bastard moet wel een mod ofzo gebruiken.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
SeenD schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:57:
@tower410, das wel een mooie techniek.
Maar volgens mij nog niet helemaal zoals t filmpje. :D Die bastard moet wel een mod ofzo gebruiken.
Hoezo niet? Hij bevestigd een torch aan de muur, met direct daaronder een blokje. Onder dat blokje kan prima een piston zitten, en ik denk eerlijk gezegd dat dat wel moet, aangezien dit de enige manier is waarop dit kan werken. Daar heb je echt geen mod voor nodig hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:51
@Tower410
Bedankt! :D nu kan ik eindelijk een secret door helemaal wegwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@tower410, je hebt gelijk, ik zat verkeerd te denken, heb ik zo t vermoeden. :) thx

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ben nu ook als noobje aan het minecraften.

Ondanks dat ik niet veel speeltijd erop heb zitten kan dit hieronder misschien een spoiler zijn?

Ik heb alleen het probleem dat ik steeds maar weer op gigantisch grote tunnels uit kom vol met mobs en verwarrende spiralen waar ik simpelweg in blijf verdwalen.

Had ik eindelijk al m'n gear diamand en nog 32 stuks op zak, naast 64 redstone en 40 lapis, kom ik ergens diep diep in zulke tunnels een eerst zo'n spin met skellet erop (WTF!?) tegen aan het uiteinde en een geactiveerde nether-portal. (tenminste, dat is toch zo'n obsidian ding met een paarse vortex erin?) Ik heb em in ieder geval niet gebouwd, maar er zit wel zo'n giga wit octopus ding bij, die mij uiteindelijk met een vuurbal dood schiet.

Weg loot, (ahh, nee niet in het lava vallen!!!) en ik kan het pad niet eens terug vinden om de restanten op te gaan rapen.

Is er geen manier om "veiliger" aan je spulletjes te komen? Ik heb nu een stuk of 6 mijntunnels gegraven met verschillende netwerken, maar op den duur blijven ze op elkaar uitkomen (die dingen zijn huge kennelijk) en ik blijf maar van die nasty creature spawn blokken tegen komen. (ééntje stond naast een deels gevulde schatkist, thnx!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:31
djunicron schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:00:
Ben nu ook als noobje aan het minecraften.

Ondanks dat ik niet veel speeltijd erop heb zitten kan dit hieronder misschien een spoiler zijn?

Ik heb alleen het probleem dat ik steeds maar weer op gigantisch grote tunnels uit kom vol met mobs en verwarrende spiralen waar ik simpelweg in blijf verdwalen.
Er zijn verschillende manieren om te voorkomen dat je verdwaalt. Je kunt de weg naar de uitgang van de tunnels bijvoorbeeld markeren met cobble stone. Tunnels die je 'onderzocht' hebt en waar niks meer te vinden is, kun je afsluiten. Mocht je er toch helemaal niet meer uit komen dan kun je nog altijd een trap naar het oppervlakte graven.
.. spin met skellet erop (WTF!?)
Een spin met een skellet word een Spider Jockey genoemd. Het is combinatie die bijna nooit voorkomt.
... tegen aan het uiteinde en een geactiveerde nether-portal. (tenminste, dat is toch zo'n obsidian ding met een paarse vortex erin?) Ik heb em in ieder geval niet gebouwd, maar er zit wel zo'n giga wit octopus ding bij, die mij uiteindelijk met een vuurbal dood schiet.
De beschrijving die je geeft past inderdaad bij een Nether portal. Voor zo ver ik weet, komen die van 'nature' niet voor. Giga wit octopus ding is trouwens een Ghast. Deze mob komt, van nature, alleen voor in de Nether.
Is er geen manier om "veiliger" aan je spulletjes te komen? Ik heb nu een stuk of 6 mijntunnels gegraven met verschillende netwerken, maar op den duur blijven ze op elkaar uitkomen (die dingen zijn huge kennelijk) en ik blijf maar van die nasty creature spawn blokken tegen komen. (ééntje stond naast een deels gevulde schatkist, thnx!)
Een veiliger manier om aan je spulletjes te komen? Ores kun je redelijk veilig vinden door een branch mine systeem te gebruiken. Persoonlijk doorzoek ik liever tunnels en grotten. Na mijn gevoel vindt je daar meer ores en is het een stuk leuker (spannender en avontuurlijker) dan het gebruik van een branch mine.

Loot van mobs kun je relatief veilig krijgen door een mob trap te bouwen. Hierbij is te denken aan een dark room trap. De monster spawners ('nasty creature spawn blokken') kunnen je daar prima bij helpen. Deze blokken kun je 'uit' zetten door op elke kant een torch te plaatsen. Je kunt ze echter niet minen. Deze monster spawners kom je tegen in dungeons, welke bijna altijd een schatkist bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nah, het is niet zo zeer dat het helemaal niet leuk is om bestaande grotten te verkennen, het is gewoon erg veel werk om ze helemaal te cultiveren. Dingen gewoon weer afsluiten lijkt me inderdaad een goed idee. Dat deed ik in het begin ook, maar vaak kwam ik niet veel later dan elders weer datzelfde gangenstelsel binnen.

Ik ging al een branch-mine bouwen zonder dat ik wist hoe het heette, leek me wel zo logisch en het werkte ook nog bijzonder goed. Nu ik wat meer heb gelezen blijkt dat ik ze beter iets hoger vanaf de ondergrond kan bouwen omdat daar meer te vinden is.

Maar iedere brach-mine die ik tot nu toe bouwde, kwam binnen twee branches uit om een bestaande grot met volop vijanden. En zo te lezen tot twee keer aan toe vol met (redelijk) zeldzame nasties erin. Die spider jockey had me half vermoord voordat ik überhaupt doorhad wat er aan de hand was.

Binnen 30 minuten spelen twee dungeons tegen komen is ook redelijk exceptioneel volgens mij. Dat je die blokken kon uitschakelen wist ik niet, thnx voor de tip.

Als iemand de map wil nadoen, ik heb volgens mij de seed "fields" ingetyped. Iets ten NNW van de spawn kwam ik tegen de ondergrond een viertal lavastromen tegen in een ~12 blokken hoge ruimte met dat paarse portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
djunicron schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:21:
Als iemand de map wil nadoen, ik heb volgens mij de seed "fields" ingetyped. Iets ten NNW van de spawn kwam ik tegen de ondergrond een viertal lavastromen tegen in een ~12 blokken hoge ruimte met dat paarse portal.
Nu word ik wel nieuwsgierig :+ Alleen aan 'Iets NNW van de spawn' hebben we niet zoveel, aangezien de spawn vaak anders is bij anderen. Heb alleen geen zin om naar beneden te graven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44

Toppertje

www.davideografie.nl

SeenD schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:12:
http://youtu.be/BKHLk0Wf_ZA?hd=1&t=23s hier is een filmpje over een geheime piston deur. Hij activeert het door een redstone torch te plaatsen op de muur, en dat vind ik wel een gave oplossing, ik heb geprobeerd omdat na te maken. De activatie met de red torch dan.

Hoe krijg ik een de power van een red torch naar de andere kant van de muur?

Ik kan een hoop vinden op google over red stone circuits maar niet die specifieke, ik heb ook de mcedit schematic gedownload maar ik zie niet hoe t precies gedaan is.
Ik heb hem nagemaakt en opgenomen, hier issie dan: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=A129JYjAm6U] (sorry voor de slechte kwaliteit, het is mn eerste video ;)).

Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Laatst online: 12-02 12:02
Tower410 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:24:
[...]
Nu word ik wel nieuwsgierig :+ Alleen aan 'Iets NNW van de spawn' hebben we niet zoveel, aangezien de spawn vaak anders is bij anderen. Heb alleen geen zin om naar beneden te graven :P
Hmm.. maar zijn de coördinaten in een map misschien wel altijd hetzelfde? m.a.w. als de portal zich bij hem op bijvoorbeeld 116,67,18 (x,y,z) bevindt, kan je hem dan wel vinden met dezelfde seed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
nozem schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:29:
[...]

Hmm.. maar zijn de coördinaten in een map misschien wel altijd hetzelfde? m.a.w. als de portal zich bij hem op bijvoorbeeld 116,67,18 (x,y,z) bevindt, kan je hem dan wel vinden met dezelfde seed?
Dat kan niet, want die coördinaten moet je rekenen van af de spawn. Met een identieke seed is de map wel hetzelfde, maar je spawnpunt is dat niet. Je spawn is altijd 0,x,0, dus de locatie is toch weer anders. (Voor zover ik weet werkt het zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
@toppertje, cool! Dank je wel. Ik zie dat ik mn redstone circuits een beetje kan verbeteren. Nog nooit veel mee gedaan tot de pistons (is mn excuus) :)

@Tower410, je oplossing is perfect, gister ingebouwd. Nice.

[ Voor 38% gewijzigd door SeenD op 05-07-2011 09:46 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Nieuwe mob voor 1.8 is waarschijnlijk bekend. De Silverfish!
Silverfish are a planned mob, as of now only a skin file can be found in the minecraft.jar file, but a 3D recreation has been made by a forum user called 'sunflower'[1] Silverfish could be used as an eating mob. This would mean the silverfish could destroy Wood, Bookshelf, and Wooden planks.
Afbeeldingslocatie: http://www.minecraftwiki.net/images/1/1a/SilverfishStructure.png

@Toppertje, super! ziet er goed uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Loev op 05-07-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
_Buran_ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:35:
[...]
Dat kan niet, want die coördinaten moet je rekenen van af de spawn. Met een identieke seed is de map wel hetzelfde, maar je spawnpunt is dat niet. Je spawn is altijd 0,x,0, dus de locatie is toch weer anders. (Voor zover ik weet werkt het zo)
ok, ik meende dat ik eens op zoek ging naar de 0,x,0 van mijn map, maar die vond ik toen enkele teintallen blocks (maar nog wel in het zicht van) mijn eerste spawnpoint, maar ik kan me vergissen.

Wat ik hier lees doet mij overigens weer vermoeden dat het spawnpoint altijd hetzelfde zou moeten zijn bij dezelfde seed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Loev schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:41:
Nieuwe mob voor 1.8 is waarschijnlijk bekend. De Silverfish!

[...]

[afbeelding]

@Toppertje, super! ziet er goed uit!
Rotbeesten IRL :P
Wat een ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
nozem schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:43:
[...]
Wat ik hier lees doet mij overigens weer vermoeden dat het spawnpoint altijd hetzelfde zou moeten zijn bij dezelfde seed.
Dit zegt de Minecraft wiki erover:
Using the same seed to generate two separate worlds will generate the same terrain consistently, even on different systems. As such, seeds can be shared by players to generate the same world between them. The player's initial spawn usually is the same, but depends on computer, mods, and version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05-2022
Bananenspin schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:43:
Wauw erg jammer dit, je kan niet een blokje met een rails bewegen met je piston want dan gaat de rails kapot! Weet iemand waar je dit kan melden bij de makers? Ik zou dit toch graag zien in minecraft, denk aan de dingen die je kan maken!
Rail op een blokje en dan blokje aansturen met piston .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
Hebus schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Rail op een blokje en dan blokje aansturen met piston .
Dat probeert ie toch? Piston beweegt dan wel het blokje, maar de rails niet, duswordt die rails afgebroken.

Dit gebeurd er dan als ik zijn verhaal goed begrijp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   _=___=_
  P#######
  P#######
PPP#######
  P#######
  P#######

_=___=_
         P#######
         P#######
PPPPPPPPPP#######
         P#######
         P#######

[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 05-07-2011 12:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Rakkerzero schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Dat probeert ie toch? Piston beweegt dan wel het blokje, maar de rails niet, duswordt die rails afgebroken.

Dit gebeurd er dan als ik zijn verhaal goed begrijp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   _=___=_
  P#######
  P#######
PPP#######
  P#######
  P#######

_=___=_
         P#######
         P#######
PPPPPPPPPP#######
         P#######
         P#######
Vrij logisch aangezien de rail een apart blokje is die je niet mid-air kan plaatsen en de piston enkel dat blokje verplaatst met het gevolg dat de ondergrond verdwijnt. Vermoedelijk gebeurt er iets gelijkaardigs met een torch. (type non-solidblock)

Je kan notch het best bereiken via twitter.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 22:44

Toppertje

www.davideografie.nl

Het stukje rails breekt gewoon, dit zal bij een torch etc. inderdaad ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 13:28
De enige manier om rails te verplaatsen is de piston op hetzelfde niveau als de rails te zetten. Helaas zal het maar 1x werken. Dus je kan 1x de rails 1 blokje verplaatsen. Terug met sticky wil niet.

Ook andere manieren werken helaas niet.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Enige manier waarop je rails kan verplaatsen is door ze bovengronds te "duwen". Op deze manier:

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ow, bij mij werkt dat maar 1 keer, maar misschien is dit gefixt in 1.7.2 gezien ik daarvoor dit teste! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand nog een idee voor een groot gebouw? Ben een groot stuk grond aan het plat maken in singleplayer maar ik weet nog niet wat ik er op ga bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/2176/javaw2011070518381647.th.png

lol... wil je es een keer een thumbnail plaatsen krijg je dat....

[ Voor 18% gewijzigd door Shamalamadindon op 05-07-2011 18:45 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 22:26
The Twintowers, tot boven de wolken! Natuurlijk met een ubergoed liftsysteem met pistons.

Trouwens, als je een piston op een piston enz zet, en je sluit ze allemaal aan, gaan ze dan heel hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:30
Wat dacht je van een huis dat met pistons uit de grond komt?

Zijn pistons eigenlijk weer enabled op de server?

[ Voor 30% gewijzigd door TheJVH op 05-07-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
TheJVH schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:37:
Wat dacht je van een huis dat met pistons uit de grond komt?

Zijn pistons eigenlijk weer enabled op de server?
Dan moet je echt eens dit filmpje kijken:

Simpelweg geniaal

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Enorm mooi gemaakt zeg!! Wat een geweldig systeem heeft hij bedacht!

Prachtig om te zien dat het "systeem" altijd dezelfde bouwtekening aanhoudt ongeacht of er iets gesloopt wordt. Hulde! Ik zit nu echt met smacht te wachten op een paar goede adventure mods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:03
het op elkaar plaatsen van pistons gaat tot 2. Tevens moet de bovenste piston ingetrokken zijn voordat de onderste piston inklapt, anders blijft de bovenste piston staan.

Ik heb dit geprobeerd met 3 maar dan werkt het niet meer (ook niet met sticky pistons).

Het nadeel van 2 pistons op elkaar plaatsen is dat je een complex systeem krijgt om ze te uitklappen of inklappen. Ik heb het echter wel voor elkaar gekregen om op deze manier een hidden passage in de grond te maken. (dus geen muren in de buurt of iets dergelijks).

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/9562/screen1ed.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@schnoop: uit nieuwsgierigheid, maar zou je daar een filmpje van kunnen plaatsen?
Ik ben wel benieuwd hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Vandaag ga ik me de legale minecraft ook aanschaffen. (Heb al die tijd met een cracked versie gespeeld) Ben niet super actief maar het spel breid zich zo mooi uit dat ik het gewooon niet meer kan laten.

@snowie

haha fking vet XD

[ Voor 7% gewijzigd door Timmiewimie op 06-07-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me maar wat wordt hier toch weer veel fout advies gegeven...
Je kan oneindig veel pistons op elkaar zetten, alleen moet de volgorde van terugtrekken wel andersom zijn met de volgorde van extenden, een extended piston heeft een extra "attribute" (net zoals een chest en furnace) en kan dus niet verplaatst worden door een piston.
Rails verplaatsen is absurd makkelijk, een sticky piston die horizontaal beweegt en daar meteen de rails naast. Ik heb zelf in mijn basis een rail die gesplitst wordt door een muur met een detector plate aan beide kanten op het spoor, als er een cart over rijd gaat de muur weg en komt er rails in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
Snowwie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:06:
[...]
Dan moet je echt eens dit filmpje kijken:
[...]
Echt fantastisch! Dit zijn nou dingen waar je mee aan kunt komen wanneer men zegt: "Ziet er best lelijk uit dat spel, wat is daar nou an?"

Ik heb trouwens al een paar keer gezien dat iemand (een gedeelte van) zijn map als afbeelding liet zien, zowel een bovenaanzicht als een isometrische projectie. Met name die laatste ben ik wel in geinteresseerd. Ik kwam al wel zoiets tegen als Dynamap, maar die is geloof ik meer om je Bukkit server te monitoren. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn singeplayer mapje makkelijk in een afbeelding kan krijgen?
zoiets dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 13:57
Leo1010 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:44:
Iemand nog een idee voor een groot gebouw? Ben een groot stuk grond aan het plat maken in singleplayer maar ik weet nog niet wat ik er op ga bouwen.

[afbeelding]

lol... wil je es een keer een thumbnail plaatsen krijg je dat....
Ga een historisch gebouw nabouwen. Heb zelf bijvoorbeeld de Notre Dame al gebouwd en ben nu bezig met het Pantheon. Het jammere bij minecraft wat betreft grote gebouwen is dat je altijd rekening met houden met het bouwplafond. Die had van mij nog wel een keer zo hoog gemogen (vanaf zeeniveau gerekend). Het voordeel als je de gebouwen op een wat grotere schaal kan gaan bouwen is dat je er veel meer detail in kwijt kan. (en er langer mee bezig bent en dus minder snel weer een nieuw project moet bedenken :))
Timmiewimie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:19:
Vandaag ga ik me de legale minecraft ook aanschaffen. (Heb al die tijd met een cracked versie gespeeld) Ben niet super actief maar het spel breid zich zo mooi uit dat ik het gewooon niet meer kan laten.

@snowie

haha fking vet XD
Echt waar, het spel kost je slechts €15,- en dan nog ga je het illegaal downloaden?

[ Voor 8% gewijzigd door Invisible_man op 06-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
@hierboven

Paypal problemen :3. En zoveel speelde ik het eerst niet zoveel dus.. En toen was daar terraria. Maar met de 1.6 en 1.7 update krijg ik gewoon weer zin om eventjes uit te proberen. En zoals je al zei het is maar 15 euro dusja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 23-09 22:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Damn, de server is sinds 1.7.2 zo instabiel als ik weet niet wat. Er zit ergens een memory leak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Underdog0 dit klopt niet helemaal wat je zegt.

Kijk dit filmpje maar eens helemaal af:

Je ziet hier dat de onderste wel omlaag gaat maar dat je het bovenste blokje (of piston) laat staan. Je kunt hem dan wel weer collecte maar dan alleen op een omslachtige manier.

Ik zal tevens eens kijken of ik er een filmpje van kan maken van mijn constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mcwaterfarming.jpg
Iets wat ik eerder in dit topic tegen kwam. Kan doormiddel van een schakelaar het water laten lopen waardoor je niet zelf hoeft te oogsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Crazymonkey schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:57:
Damn, de server is sinds 1.7.2 zo instabiel als ik weet niet wat. Er zit ergens een memory leak.
Gebruik je de standaard server software ? of bukkit ?

Want mijn bukkit server draait stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Als iemand die hidden passage wil zien:

ip: 84.29.115.212

Je moet even vanuit de spanplek hogerop zoeken en dan rondkijken dan zou je ergens een eiland een stukje in het water moeten zien. Daar is een schakelaar naast het zwembad welke hem open maakt.

World is gebackupped dus voel je vrij om het design te bekijken. Hou er wel rekening mee dat het weghalen van zand ervoor kan zorgen dat je redstone kapot maakt waardoor het niet meer werkt. Tevens heeft deze versie 3 pistons op elkaar (om te testen) maar dit bleek dus niet te werken. Dit is laterna opgelost door een andere piston een blokje zand weg te laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:35:
[afbeelding]
Iets wat ik eerder in dit topic tegen kwam. Kan doormiddel van een schakelaar het water laten lopen waardoor je niet zelf hoeft te oogsten.
zie mijn plaatjes :P
die van mij gaat ook via schakelaar waardoor er een sluis omhoog gaat, maar ik maak gebruik van deze mod waardoor ik die sluizen heb http://www.minecraftforum...lves-mod-v264-upd-july-5/

natuurlijk kan je dat ook met pistons maar die waren er toen nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry schnoop, heb je boot stuk gemaakt en een gat in je landschap geblazen.

Ik maak inderdaad gebruik van pistons.

Comming soon: http://notch.tumblr.com/

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_lnvpoh3rJE1qzb7ox.png

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Draai nu een tijdje een server (op het moment bevolkt door mij en mijn zusje)

Maar wil hem uiteindelijk bereikbaar maken ook voor vrienden/andere mensen.

Nu gebruik ik al de pluging mywarp om te teleporteren naar een ander deel van de map.

Nu vroeg ik me af welke plugins noodzakelijk/handig zijn ?

Heb hier al een lijstje wat ik denk nodig te hebben.

permission
worldguard
worldedit

Nou weet ik niet of ik hierbij ook de chests afscherm want die wil ik ook graag private kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:35:
[afbeelding]
Kan je meer screens plaatsen? Overigens moet toch alle Dirt blocks in verbinding staan met water in een radius van 4 blocks?
nozem schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:50:
Ik heb trouwens al een paar keer gezien dat iemand (een gedeelte van) zijn map als afbeelding liet zien, zowel een bovenaanzicht als een isometrische projectie. Met name die laatste ben ik wel in geinteresseerd. Ik kwam al wel zoiets tegen als Dynamap, maar die is geloof ik meer om je Bukkit server te monitoren. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn singeplayer mapje makkelijk in een afbeelding kan krijgen?
zoiets dus
*schop* Ik ben hier ook nieuwsgierig naar.

[ Voor 42% gewijzigd door Loev op 06-07-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Teutates schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:07:
Draai nu een tijdje een server (op het moment bevolkt door mij en mijn zusje)

Maar wil hem uiteindelijk bereikbaar maken ook voor vrienden/andere mensen.

Nu gebruik ik al de pluging mywarp om te teleporteren naar een ander deel van de map.

Nu vroeg ik me af welke plugins noodzakelijk/handig zijn ?

Heb hier al een lijstje wat ik denk nodig te hebben.

permission
worldguard
worldedit

Nou weet ik niet of ik hierbij ook de chests afscherm want die wil ik ook graag private kunnen maken.
WorldEdit, Permissions, MyWarp, Freezer, iChat, LastLogin, MobLimiter, WorldGuard. Dat is wat ik op moment op mijn server heb draaien in ieder geval :)

Ik gebruik overigens mcmap om een map renderer te maken. Er zijn meerdere trouwens, die screenshot van hierboven is Alpha Vespucci, maar die heb ik er af gegooid omdat die vrij traag was.

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 06-07-2011 13:32 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:23:
[...]

Kan je meer screens plaatsen? Overigens moet toch alle Dirt blocks in verbinding staan met water in een radius van 4 blocks?

[...]

*schop* Ik ben hier ook nieuwsgierig naar.
Tuurlijk:

Dat van die dirt blocks dacht ik ook totdat ik het probeerde en het groeit als kool.

Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mcwaterfarming2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mcwaterfarming3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mcwaterfarming4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/mcwaterfarming5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Het is al op de vorige pagina gepost maar er is een klein beetje extra info over de Adventure Update:

Here are a few of the things we’ve revealed so far:
NPC villages
Randomly generated dungeons
New biome code
Fully working Creative Mode (and individual admins can enter Creative Mode on a Survival Mode server if they choose)
Critical hits
Sprinting
More farming options

Bron: http://notch.tumblr.com/

Het hele adventure update voelt voor mij als wat Minecraft zou moeten zijn, waar ik al eens eerder aanmerkte (en afgeschoten werd want NPC villages horen niet in minecraft werd toen gezegd door mede GoTters). :P

Anyways, leuke lijst.

NPC Villages
Hopelijk werken de NPC villages zoals in de mod Millenaire. Waar jij als speler kan helpen het dorp op te bouwen e.d. Dit geeft een erg leuk en optioneel doel aan het spel.

Random generated dungeons
Zoals in echt met gangen/kamers met monsters en bosses? Dat zou awesome zijn en geeft echt meer adventure gevoel. Hopelijk bedoelt Notch niet de "dungeons" zoals we ze nu hebben (1 kamer me mobspawner), maar echt iets groters met eventueel vallen en bijzondere loot.

New Biome
Dat moet de Mushroom biome zijn, maar persoonlijk vind ik het wat misplaatst binnen Minecraft. Maargoed, ook kleine paddestoelen worden groot. :P En hopelijk krijgt deze biome ook bijzondere eigenschappen en materialen/loot.

Fully working Creative Mode
Extra opties zijn altijd goed, zeker als je enkel lekker wil bouwen zonder alle rompslomp.

Critical hits/Sprinting
Beide leuke toevoegingen, echter critical strikes hebben in de huidige Minecraft weinig nut gezien mobs nu al me enkele hits dood zijn (2 hits met diamond). Maar gezien het combat systeem totaal anders wordt (special attacks is ook al gezegd) zal dit wel werken.

En sprinting miste ik eigenlijk wel, vooral als je constant een stuk moet lopen tussen je projecten. :P

More farming options
Net als dungeons geeft dit weer extra gameplay/doelen. Hopelijk komt er een redelijk uitgebreid farm systeem met meerdere gewassen (Weat, Sugar, Coca, etc) en meerdere onderhoud nodigheden. Gewoon dat je voor de afwisseling even lekker kan farmen. :D

Persoonlijk kan ik niet wachten tot deze update en de vervolg bug fixes die het spel weer speelbaar maken traditie getrouw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

Op Tweakcraft (in OeiTown) al een paar dagen geleden een automatisch verschijnende en verdwijnende glowstone dingetje gemaakt met de pistons. Het resultaat is wel tof :). Was een hoop gedoe met de de timing enzo maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ik heb er vandaag maar eens een filmpje van gemaakt :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TJbHr6u12jA]

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Laatst online: 23-09 22:23

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Teutates schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:36:
[...]

Gebruik je de standaard server software ? of bukkit ?

Want mijn bukkit server draait stabiel :)
Bukkit, even een verse server gestart, map gekopieerd. Problem Solved.
Denk dat een plugin zat te buggen, na 2 uur geheugen op 4+GB.
Nu even plugins downloaden en instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Phyxion schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:31:
[...]

WorldEdit
Permissions
MyWarp
Freezer
iChat
LastLogin
MobLimiter
WorldGuard.
Dat is wat ik op moment op mijn server heb draaien in ieder geval :)

Ik gebruik overigens mcmap om een map renderer te maken. Er zijn meerdere trouwens, die screenshot van hierboven is Alpha Vespucci, maar die heb ik er af gegooid omdat die vrij traag was.
Veel was al waar ik al aan tezetten dus :)
Rest vind ik niet zo heel erg interessant :) behalve misschien moblimiter maar ik vind het leuker als de spawn aanstaat :)
misschien als ik een grote groep mensen heb wordt mcmap interessant maar voorlopig heb ik het nog niet nodig :)

Toch bedankt voor de tips :)

Ook heb ik : lijstje misschien dat iemand er nog wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
@com, dat ziet er wel heel gaaf uit! Krijg het idee dat de mogelijkheden met pistons eindeloos zijn!
Echt leuk om te zien dat als het nacht wordt dat de "staatverlichting" aan gaat!
Denk dat ik iets dergelijk ook maar eens moet gaan toepassen op mijn kleine straatje van en naar mijn mijn toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dreanor schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:01:
Het is al op de vorige pagina gepost maar er is een klein beetje extra info over de Adventure Update:

Here are a few of the things we’ve revealed so far:
NPC villages
Randomly generated dungeons
New biome code
Fully working Creative Mode (and individual admins can enter Creative Mode on a Survival Mode server if they choose)
Critical hits
Sprinting
More farming options

Bron: http://notch.tumblr.com/

Het hele adventure update voelt voor mij als wat Minecraft zou moeten zijn, waar ik al eens eerder aanmerkte (en afgeschoten werd want NPC villages horen niet in minecraft werd toen gezegd door mede GoTters). :P

Anyways, leuke lijst.

NPC Villages
Hopelijk werken de NPC villages zoals in de mod Millenaire. Waar jij als speler kan helpen het dorp op te bouwen e.d. Dit geeft een erg leuk en optioneel doel aan het spel.

Random generated dungeons
Zoals in echt met gangen/kamers met monsters en bosses? Dat zou awesome zijn en geeft echt meer adventure gevoel. Hopelijk bedoelt Notch niet de "dungeons" zoals we ze nu hebben (1 kamer me mobspawner), maar echt iets groters met eventueel vallen en bijzondere loot.

New Biome
Dat moet de Mushroom biome zijn, maar persoonlijk vind ik het wat misplaatst binnen Minecraft. Maargoed, ook kleine paddestoelen worden groot. :P En hopelijk krijgt deze biome ook bijzondere eigenschappen en materialen/loot.

Fully working Creative Mode
Extra opties zijn altijd goed, zeker als je enkel lekker wil bouwen zonder alle rompslomp.

Critical hits/Sprinting
Beide leuke toevoegingen, echter critical strikes hebben in de huidige Minecraft weinig nut gezien mobs nu al me enkele hits dood zijn (2 hits met diamond). Maar gezien het combat systeem totaal anders wordt (special attacks is ook al gezegd) zal dit wel werken.

En sprinting miste ik eigenlijk wel, vooral als je constant een stuk moet lopen tussen je projecten. :P

More farming options
Net als dungeons geeft dit weer extra gameplay/doelen. Hopelijk komt er een redelijk uitgebreid farm systeem met meerdere gewassen (Weat, Sugar, Coca, etc) en meerdere onderhoud nodigheden. Gewoon dat je voor de afwisseling even lekker kan farmen. :D

Persoonlijk kan ik niet wachten tot deze update en de vervolg bug fixes die het spel weer speelbaar maken traditie getrouw. :P
Er staat new biome code, niet new biome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Eventjes een redelijke random rant :)

Weet je wat mij een leuke functie / mod zou zijn ?

Een Soort van multiverse die gebasseerd is op verschillende servers :)

Stel je voor :)

Ik draai een mc server en heb daar naast mijn nether poorten een "speciale poort " staan.
Indien iemand daar in gaat wordt hij naar een andere map en server getransporteerd bijvoorbeeld die van Phyxion en zo zou je een een gigantische wereld kunnen bouwen door ze aan elkaar kunnen rijgen terwijl iedereen hun eigen wereld houdt.

Ps: ik weet dat het heel erg moeilijk/onmogelijk is door verschillende redenen (player files .... enz) maar dit is gewoon een vreemde rant die ik eventjes kwijt wou O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:33:
Eventjes een redelijke random rant :)

Weet je wat mij een leuke functie / mod zou zijn ?

Een Soort van multiverse die gebasseerd is op verschillende servers :)

Stel je voor :)

Ik draai een mc server en heb daar naast mijn nether poorten een "speciale poort " staan.
Indien iemand daar in gaat wordt hij naar een andere map en server getransporteerd bijvoorbeeld die van Phyxion en zo zou je een een gigantische wereld kunnen bouwen door ze aan elkaar kunnen rijgen terwijl iedereen hun eigen wereld houdt.

Ps: ik weet dat het heel erg moeilijk/onmogelijk is door verschillende redenen (player files .... enz) maar dit is gewoon een vreemde rant die ik eventjes kwijt wou O-)
Bestaat al: Bukkit Transporter :D

En met Bukkit kun je ook een externe database gebruiken (voor users/rights), dus ook dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:46:
[...]

Bestaat al: Bukkit Transporter :D

En met Bukkit kun je ook een externe database gebruiken (voor users/rights), dus ook dat moet geen probleem zijn.
lol :) zo'n vreemde rant was het dus niet :P voorlopig niet nodig maar een geweldige toevoeging indien je een flink aantal mensen kent die minecraft spelen en een minecraft server draaien/willen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er altijd "officiële" plannen geweest om een portal systeem tussen werelden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:32:
Tuurlijk:

Dat van die dirt blocks dacht ik ook totdat ik het probeerde en het groeit als kool.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik snap trouwens nu waarom je sand gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:40:
[...]

Ik snap trouwens nu waarom je sand gebruikt :)
Kunt het ook wel met sticky pistons doen maar die kan ik nog niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Kunt het ook wel met sticky pistons doen maar die kan ik nog niet maken.
I know, zelfde probleem hier. Eerst die rottige slimes vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Loev op 06-07-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Loev schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:43:
[...]

I know, zelfde probleem hier. Eerst die rottige slimes vinden.
http://mcslimes.appspot.com/

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nu ik weer vrije tijd heb; ik ga weer 'ns Minecraften. De server is alleen hartstikke veranderd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:22:
Ik heb er zeker geen last van, dat survivalbuilden vind ik zooooo saai geworden.
* Mavamaarten is verslaafd aan de /give command en kent massa's nummertjes van buiten :9
Meestal doe ik gewoon wat leuke mods op een lokaal servertje, tunngle derbij en mijn vriend kan mee spelen.
We hebben net een zieke mob trap gebouwd die aangesloten is op een automatische cactus farm...

Dit is zijn prototype op SP, multiplayer vid komt er nog wel aan :D
(spoel effe door naar 3:00)
[video]
Ik heb een servertje gestart (gewoon standaard minecraft server, geen bukkit) omdat het saai begon te worden in m'n eentje, alleen nu mis ik de mods wel weer heel erg. Maar met tunngle moet dit dus lukken? Heb je misschien een kleine tutorial voor me, want specifiek kan ik er niks over vinden. Moeten de mensen die op je server inloggen ook de mods hebben die jezelf hebt geïnstalleerd?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t!

Ik heb net een "piston train" gemaakt; met dezelfde techniek als deze: YouTube: ‪Minecraft, HighSpeed Piston Monorail, Fully Auto, Travel Infinite Distances.‬‏
Maar dan véééééél kleiner! En met een variabele snelheid (4 snelheden).

Ik zal vanavond proberen om er een video van te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Dit is echt meesterlijk! Zoals ik al eerder zei zijn de mogelijkheden met die pistons eindeloos.
Echt verschrikkelijk zitten lachen om de snelheid waarmee dat treintje voorbij tuft!

Wel een goed idee voor de Tweakcraft server, een redstone circuit monorail langs alle highlights in de stad / steden?

Log vanavond weer even in om te kijken naar je filmpje Terminal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Comgenie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:04:
Op Tweakcraft (in OeiTown) al een paar dagen geleden een automatisch verschijnende en verdwijnende glowstone dingetje gemaakt met de pistons. Het resultaat is wel tof :). Was een hoop gedoe met de de timing enzo maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ik heb er vandaag maar eens een filmpje van gemaakt :)
[video]
Hoe maak je eigenlijk zo'n systeem dat een blokje die boven andere blokjes ligt (bv kist) vervangen wordt door een ander blokje? Ik heb al wat gezocht maar ik heb nergens zo'n systeem kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Andiaen schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:30:
Dit is echt meesterlijk! Zoals ik al eerder zei zijn de mogelijkheden met die pistons eindeloos.
Echt verschrikkelijk zitten lachen om de snelheid waarmee dat treintje voorbij tuft!

Wel een goed idee voor de Tweakcraft server, een redstone circuit monorail langs alle highlights in de stad / steden?

Log vanavond weer even in om te kijken naar je filmpje Terminal!
Heb je gezien hoeveel repeaters je nodig hebt? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44
En hoe ga je met dat ding een bocht om? ;)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ik wil wel redstone helpen minen Hydra :+

@BST: er zou gebruik gemaakt kunnen worden van vier monorails die ieder een zijde van een vierkant rijden.
Zie het maar als overstappen van de een naar de andere trein _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:34:
[...]

Heb je gezien hoeveel repeaters je nodig hebt? :P
Met mijn versie een stuk minder (ik zal het wel uitrekenen).
BSTNjitRam schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:36:
En hoe ga je met dat ding een bocht om? ;)
Uhhh.. niet O-)
Het is bijvoorbeeld ook nog niet mogelijk om 2 kanten op te gaan, maar daar heb ik al een idee voor.

Het is overigens niet zo snel als een minecart op topsnelheid, maar je kan nu wel meer tegelijk vervoeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:45:
[...]

Met mijn versie een stuk minder (ik zal het wel uitrekenen).

[...]

Uhhh.. niet O-)
Het is bijvoorbeeld ook nog niet mogelijk om 2 kanten op te gaan, maar daar heb ik al een idee voor.

Het is overigens niet zo snel als een minecart op topsnelheid, maar je kan nu wel meer tegelijk vervoeren :D
Maar een minecart systeem kan je gemakkelijk maken, dit redstone slowpoke is ongelovelijk veel (en overbodig) werk.

Het heeft wel wat, maar praktisch is het allerminst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dreanor schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:53:
Het heeft wel wat, maar praktisch is het allerminst!
Oftewel: alle reden het te bouwen :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik kwam net deze screenshot weer tegen in een oud topic:
http://i.imgur.com/a2Lto.png

Toch alweer een tijd geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14

SilencerNL

No remorse

Hey, daar sta ik nog op :) Ik ben echt al schandalig lang niet ingelogd :P

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
hoe zit dat eigenlijk met designcraft ik wil namelijk ook wel mee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb een video op YT gezet (en wat "uitleg" neergezet).

YouTube: ‪[Minecraft] Piston Train‬‏

edit: Het overigens over mijn piston trein :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
ga proberen de Daeadalus na te bouwen van stargate :P beetje veel werk maar volgens mij word ie wel vet

mijn bouwwerk had geen zin meer om verder te gaan
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-tFC6oZ0T7X8/ThYfRb-c_II/AAAAAAAAANo/F3V2kUtny_4/s640/2011-07-07_23.03.22.jpg

De Daedalus
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-XJLUxWoOwg4/ThYfbyFwDLI/AAAAAAAAANs/x5uqYSb4PLQ/s640/Daedalus_in_space_by_SGA_Maddin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Bv202 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:56:
Ik kwam net deze screenshot weer tegen in een oud topic:
http://i.imgur.com/a2Lto.png

Toch alweer een tijd geleden :)
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:50:
Ok, ik heb een video op YT gezet (en wat "uitleg" neergezet).

YouTube: ‪[Minecraft] Piston Train‬‏

edit: Het overigens over mijn piston trein :p
Respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Schaamteloze copy paste:

Minecraft 1.7.3 is er.

- Corrected a block duplication bug when using pistons
- Corrected a redstone torch duplication bug when using pistons
- Corrected a client crash when placing a sign in front of the piston, powering the piston and then removing the block beneath the sign
- Ice blocks are now pushed without causing water streams breaking everything
- Booster rails are no longer being powered magically without a power source
- Pistons connected to the end of a piston-transistor via redstone are now properly closed when the power goes out
- Doors no longer create purple particles
- Hacking clients can no longer edit texts of placed signs in multiplayer
- Changed so that paintings pushed by pistons will pop off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vrijdag-screenshot-dag :)

Even een selectie van een aantal screenshots van de laatste dagen.

Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_07-08-11_13-44-18.png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_07-08-11_13-44-28.png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_07-07-11_20-38-39.png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_07-07-11_20-38-15.png
Afbeeldingslocatie: http://f.onesire.nl/Files/PixelFreeze/javaw_7-7-2011%5B4%5D.Png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_07-06-11_21-33-26.png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_06-10-11_20-35-35.png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_06-09-11_13-37-42.png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_06-09-11_13-33-31.png
Afbeeldingslocatie: http://f.onesire.nl/Files/PixelFreeze/javaw_8-7-2011%5B4%5D.Png
Afbeeldingslocatie: http://f.refe.be/s/javaw_07-08-11_15-23-49.png
Afbeeldingslocatie: http://f.onesire.nl/Files/PixelFreeze/javaw_10-7-2011%5B4%5D.Png

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 10-07-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Inspiratie:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1W-LautyLy0&feature=player_embedded]

[ Voor 32% gewijzigd door Loev op 08-07-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 16:23
Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch maar even ;) Hoe kan ik beginnen met wat te bouwen? Ik sta nu in de newbieworld, kan ik daar gewoon ergens aan de slag gaan?

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
Zo heb ik ook een world vol met allemaal van dat soort dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 22:53

Rmg

cxavier schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:38:
Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch maar even ;) Hoe kan ik beginnen met wat te bouwen? Ik sta nu in de newbieworld, kan ik daar gewoon ergens aan de slag gaan?
offline overal, online op tweakers server moet je aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
hihi, Weebl en Bob hebben een filmpje over minecraft.

..als je Weebl en Bob niet kent, is dit mogelijk niet veel aan. Als je ze wel kent mogelijk ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Mijn nieuwe wereld (Klik voor grote versie):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eCvMd.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XPBWB.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9BQWP.png

Geweldige seed :). Onder mijn huis zit een spider spawner :D. En verder naar beneden ben ik al een gigantisch grottenstelsel tegengekomen waar waarschijnlijk nog een spawner zit, want er zitten zo veel creepers :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 08-07-2011 22:47 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:19

MsG

Forumzwerver

Welke seed heb je gebruikt? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Weetje nog die CPU dat er ooit iemand had gemaakt in Minecraft?

Wel er heeft iemand een (programmeerbare) 3D printer gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Laatst online: 24-09 13:11
En welke texturepack is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

MsG schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:49:
Welke seed heb je gebruikt? :)
SEED: Archespore
x = -91.35
z = 184.22

Soartex: http://www.minecraftforum...15-64x64-soartex-103-b17/

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
iemand minecraft kopen voor een tientje? stuur me dan even een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Jerry schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:45:
Geweldige seed :). Onder mijn huis zit een spider spawner :D. En verder naar beneden ben ik al een gigantisch grottenstelsel tegengekomen waar waarschijnlijk nog een spawner zit, want er zitten zo veel creepers :P.
Zit dat huis bij de spawn ? :) verder mooi wereld :)

@iedereen.

Volgens mij heeft notch de code van seeds aangepast.

SEED: Archespore geeft telkens verschillende spawnpoints.

[ Voor 14% gewijzigd door Teutates op 09-07-2011 11:27 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.