[PC] Minecraft - Deel #2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste
Acties:
  • 297.991 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:50
Tip voor coal problemen:

It is more efficient, though time-consuming, to turn wood into charcoal for smelting than to use wood for smelting. Ordinarily, a wood block smelts six items if broken into planks: each wood block makes four wooden planks, and each wooden plank smelts 1.5 items. However, one wood block can be smelted into one charcoal block, and each piece of charcoal smelts eight items, just like coal.
Therefore, it is more efficient to take seven wood blocks, turn one wood block into planks, and use those four planks to smelt the other six unbroken wood blocks into charcoal. Those six charcoal can then smelt 48 items. Ordinarily, seven wood blocks would only smelt 42 items, since seven wood blocks makes 28 planks. This process thus gives a six-item smelting increase over using planks for fuel. It does, however, require waiting for the six wood blocks to become charcoal.
Moreover, if you begin with a single coal or charcoal, then you can smelt 8 wood blocks and make 8 charcoal, replace your starting charcoal and keep the other 7, making for a total of 56 smelts from those 8 wood blocks, though there is even more time required for smelting the wood.

Zie ook:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Charcoal

TLDR: Maak van hout charcoal, en gebruik dat om te smelten :) . Aangezien bomen 'unlimited' zijn, heb je dus nooit een tekort aan coal. Ook denk ik dat deze manier efficiënter is dan gewoon zoeken en coal minen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 20:50
Je bent natuurlijk sowieso niet meer afhankelijk van de willekeur van coal. Je kan immers een boom planten, bonemeal gebruiken om het groeien wat te bevorderen en daarna het hout harvesten, krijg je sowieso wel één sapling en ik denk wel meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat bedoel ik dan ook met 'unlimited' :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Ik vond die ontdekken juist wel jammer, want daardoor wordt het spannende idee weggehaald dat als je je eerste overnachting wil doen, je als een gek ook naar coal moet zoeken, in plaats van dat je alles wel gewoon uit bomen kan halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:44

Rmg

Nog een tip, Lavabuckets om te koken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Rmg schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:22:
Nog een tip, Lavabuckets om te koken ;)
Lava is niet unlimited :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 21:44

Rmg

Hydra schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:26:
[...]

Lava is niet unlimited :P
Mja maar voordat je je daar zorgen over hoeft te maken :+,in the nether is zat te vinden (ok ok het kost je ook een bucket das wel jammer :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 17-06-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Het kost 3 iron, en dat is imho vrij prijzig. Dat is weer een half minetrackje :) .

Daarnaast kan je de Lava nooit volledig benutten. Met coal kan je met 8 coal precies 64 blocks smelten, maar lava smelt 100, dus je moet terug komen naar je furnace om nieuwe zooi erin te gooien, of je verspilt 36 'melt blocks'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
TheJVH schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:45:
TLDR: Maak van hout charcoal, en gebruik dat om te smelten :) . Aangezien bomen 'unlimited' zijn, heb je dus nooit een tekort aan coal. Ook denk ik dat deze manier efficiënter is dan gewoon zoeken en coal minen :) .
*Herinert zich zijn coal tekort op zijn server* doh ! |:( :P weer wat geleerd xD
Hydra schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:46:
[...]

12 blokken 1 blok verder duwen is toch wel wat anders dan 12 blokken 12 plekken verplaatsen.
Snap niet helemaal wat je bedoeld...
Ik bedoel iniedergeval zoals te zien in het mod filmpje waar je langzaam een brug ziet onstaan. :)
Weet niet ofzoiets zou werken met 1.7 maar zou leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 17:28
Afbeeldingslocatie: http://i21.photobucket.com/albums/b271/rct-3-crazy/Naamloos1.png

Zo, mijn stadion heeft eindelijk een dak. Ik zit nu op een hele leuke creative/survival server (je mag spawnen, hoeft niet). Dusja, het is wel gespawnt, maar dan doet voor mij niks af aan het ontwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 20:00
TheJVH schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:45:
Hierin wordt niet berekend dat je ook iets nodig hebt om je hout om te smelten tot charcoal. Als je dat meerekent is je winst in smelting nihiel, of heb ik nou iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 22:11
kaiy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:27:
[...]

Hierin wordt niet berekend dat je ook iets nodig hebt om je hout om te smelten tot charcoal. Als je dat meerekent is je winst in smelting nihiel, of heb ik nou iets fout?
6 blokjes meer, als je het hele verhaal leest ;)

7 blokjes hout => 1 naar planks => die planks gebruiken om de overige 6 naar charcoal om te zetten.
6 * 8 = 48 melts, terwijl 7 * 4 * 1,5 = 42.

Ik ga trouwens toch vaak gewoon minen, aangezien je dingen als redstone toch uit de grond moet halen, en daar kom ik meer dan genoeg coal tegen.

Als je echter niks doet met andere mineralen, dus puur dingen bouwen of zo, is het inderdaad wel handig.

[ Voor 20% gewijzigd door Tower410 op 18-06-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 13:04
Ik mijn singleplayer heb ik echt nooit coal tekort. Ik laat vaak coal liggen omdat het zo in overvloed overal is. En ik verbruik coal als een gek gezien ik net zoveel smooth stone als clobble stone in mijn gebouwen gebruik.

Heb in nog geen enkele wereld ooit gevoeld dat er een tekort is ...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb er zeker geen last van, dat survivalbuilden vind ik zooooo saai geworden.
* Mavamaarten is verslaafd aan de /give command en kent massa's nummertjes van buiten :9
Meestal doe ik gewoon wat leuke mods op een lokaal servertje, tunngle derbij en mijn vriend kan mee spelen.
We hebben net een zieke mob trap gebouwd die aangesloten is op een automatische cactus farm...

Dit is zijn prototype op SP, multiplayer vid komt er nog wel aan :D
(spoel effe door naar 3:00)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Minecraft - Mobspawner + Mobkiller [HD]

[ Voor 14% gewijzigd door Mavamaarten op 18-06-2011 13:26 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-05 23:25
Is er nog iemand die problemen heeft met een minecraft server beheren en tele2 d.m.v portforwarding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

yesjohn schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:33:
Is er nog iemand die problemen heeft met een minecraft server beheren en tele2 d.m.v portforwarding??
In zekere zin wel (geen tele2). Niemand kan naar mijn server verbinden tenzij ze tunngle hebben en mijn tunngle adres gebruiken om te verbinden (hamachi werkt ook). Zo kan je dit probleem omzeilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:47

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Zingo schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:46:
[afbeelding]

Zo, mijn stadion heeft eindelijk een dak. Ik zit nu op een hele leuke creative/survival server (je mag spawnen, hoeft niet). Dusja, het is wel gespawnt, maar dan doet voor mij niks af aan het ontwerp :P
Word mooi ;) Kan niet wachten totdat ie helemaal af is. Zie je wel op de server ;)

Zijn nog druk bezig met een compleet dorp aan het bouwen, kom maar eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 18:05
Mavamaarten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:40:
[...]

In zekere zin wel (geen tele2). Niemand kan naar mijn server verbinden tenzij ze tunngle hebben en mijn tunngle adres gebruiken om te verbinden (hamachi werkt ook). Zo kan je dit probleem omzeilen...
Probeer eens je Minecraft server te draaien op poort 8080, die staat eigenlijk altijd wel open, maar wordt bijna nooit gebruikt (tenzij je een proxy server draait).

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 13:36
citruspers schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Probeer eens je Minecraft server te draaien op poort 8080, die staat eigenlijk altijd wel open, maar wordt bijna nooit gebruikt (tenzij je een proxy server draait).
hoe laat je hem dan draaien op poort 8080 (ben een leek op dat gebied, haha) zit namelijk met hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 18:05
server.properties aanpassen, en natuurlijk je poortforwarding op je router aanpassen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
citruspers schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:10:
server.properties aanpassen, en natuurlijk je poortforwarding op je router aanpassen.
Inderdaad: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Server.properties

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
In mijn vorige screenshot post was ik bezig met een minecart track van mijn huisje naar mijn andere basis. Nu ben ik bezig met een groot kasteel in de bergen te bouwen. Hier alvast 2 screenshots.

Let wel, dit is work in progress! Ik bouw met hout/cobblestone en later ga ik details met andere materialen toevoegen! Het is nu een grijze bende. :P

Voorkant
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-OX-R1M65I1U/Tf-NJDOZeVI/AAAAAAAAAhw/Czw8DytChPo/2011-06-20_20.09.02.png

Zijkant
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YoWViqC37Hw/Tf-NGOC7fMI/AAAAAAAAAhs/buaRSf216gU/2011-06-20_20.09.59.png

En damn, wat vreet zo'n project materialen zeg!

ps. Singleplayer zonder infedit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Ik krijg nu zin om iets van Helm's Deep of Minas Tirith te gaan maken maar is wel al veel gedaan zie ik...
Zal wel heel lang gaan duren :)

[ Voor 21% gewijzigd door Alien B.O.B. op 20-06-2011 22:08 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 22:42
Ik zal vanavond ook eens wat screens maken van het kasteel waar ik op dit moment mee bezig ben. Het is een kasteel op een hoge berg/rots iig. En het is tevens al een van de grotere bouwwerken in de omgeving waar ie staat. Heb zelfs last van het feit dat door een van de torens de wolken doorheen gaan :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ziet er al goed uit Dreanor :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heerlijk de Citizens plugin, heb nu een bank gemaakt met npc's er in die als trader staan ingesteld.
Gister maar geupgrade van Permissons 2.7 naar PermissionsEX, dit ivm de SQL backend.
Alles in een centrale database, iConomy, MyWarp, en PEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 11:41

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik gebruik nu de EssentialsGroupManager maar zit er ook over te denken om naar permissions over te stappen (SQL FTW).

Weet jij in hoevere dit "snel" is. Dus stel ik change wat in de DB, hoe snel is het dan ingame "beschikbaar"?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Als je het via instel via phpmyadmin dan moet je een PEX reload doen. Maar ingame kan je promote [player] en demote [player] doen, dit werkt meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Mja als ik overga op SQL dan maak ik wel iets van een admin interface, ach dan kan ik altijd een .sh scriptje aanroepen welke een reload doet (uitgaande dit kan via de console)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

idd, ben nog te lui geweest om een front-end te maken :P

Kan er wel mee leven, met 15 gebruikers, miss 2x in de week eens een keer rechten veranderen. En dat doe ik dan lekker in-game.

[ Voor 53% gewijzigd door Crazymonkey op 21-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Laatst online: 25-05 23:25
@citruspers

Bedankt voor de tip ! Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Bah, ben nu alweer door mijn cobblestone heen. :( En gezien ik op 40 diamanten zit en 6 stacks ijzer heb ik ook geen andere behoefte om te gaan mijnen en dat maakt cobblestone mijnen een stuk vervelender.

Maargoed, morgen maar eens nieuwe stack halen en nee, ik wil geen inf editor gebruiken. Al wordt het verleidelijk. ^^

Dus tegen het einde v.d. week maar een update qua screenshots posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 26-05 21:00

Toppertje

www.davideografie.nl

Ik gebruik TNT om aan cobblestone te komen, met een mobtower hebben we genoeg gunpouwder, dus tnt tekort is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Toppertje schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:39:
Ik gebruik TNT om aan cobblestone te komen, met een mobtower hebben we genoeg gunpouwder, dus tnt tekort is er niet.
Dat is misschien ook wel een idee, maar dan moet ik toch eerst nog ff wat cobblestone farmen voordat ik een mobtower kan bouwen. :P

Maar misschien heeft iemand nog een leuk idee om ondergronds te maken. Grote ondergrondse hal met tempel of iets dergelijks? Waardoor ik een doel heb om cobble te mijnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Dreanor schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:47:
Maar misschien heeft iemand nog een leuk idee om ondergronds te maken. Grote ondergrondse hal met tempel of iets dergelijks? Waardoor ik een doel heb om cobble te mijnen. ;)
Moria? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat is een moria :?
Ik ben zelf ook nog wel op zoek naar ideeën om iets te bouwen. Wat vaak helpt zijn van die filmpjes op YouTube met minecraft creaties :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 20:50
Moria, het land (nouja, land, Gandalf noemt het The Mines of Moria) van de dwergen in Lord of the Rings. Waar de Fellowship de Balrog tegenkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Zsub op 21-06-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
http://inthegame.nl/video...avontuur-ocarina-of-mine/

mooi filmpje :)

Ik heb nu een vallei overdekt :P moet nu alleen nog een beslissing maken hoe of wat ik er mee ga doen xD
Heb water/ijs en lava stromen in mijn overdekking :) dus kan er vast wel wat moois van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik kom niet verder dan wat mario shrooms maken. :P Dan dat terwijl mijn ruimtelijke inzicht juist boven het gemiddelde zou moeten zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Wat zijn trouwens goede mods voor survival (of modpack) want ik heb er nu al een paar geprobeerd maar meestal werken ze niet goed (met 1.6.6) of werken ze niet met elkaar en afzonderlijk van elkaar zijn ze lang niet zo leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Alien B.O.B. op 21-06-2011 20:53 ]

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
http://twitter.com/#!/notch/status/83459579270283264
Notch bouwt ondergrondse 'ravine' in Minecraft werelden.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
iemand nog een leuke mod? ik zag laatst op youtube een mod waar er gebouwen werden gegenereerd? lijkt me wel leuk om zoiets te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

YouR schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:21:
iemand nog een leuke mod? ik zag laatst op youtube een mod waar er gebouwen werden gegenereerd? lijkt me wel leuk om zoiets te hebben
Millionaire Mod?

YouTube: ‪Millionaire Mod! (NPC/Town construction mod)‬‏

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
weet niet of het precies die was maar wel wat ik zocht, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Laatst online: 21-04-2024
De mod doet me heel erg denken aan MineColony. Bedankt voor de info!
Deze mod ga ik vanavond nog installeren!

Hier is de wiki met meer info over de mod, er is veel tijd in gestoken zo te zien!

[ Voor 41% gewijzigd door Andiaen op 22-06-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 23:08
Onderhand ook al druk geweest op mijn server samen met wat vrienden. Wil toch graag even de map met jullie delen. De map is te vinden op minecraft.daanseegers.nl (login = minecraft/minecraft). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Andiaen schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:04:
De mod doet me heel erg denken aan MineColony. Bedankt voor de info!
Deze mod ga ik vanavond nog installeren!

Hier is de wiki met meer info over de mod, er is veel tijd in gestoken zo te zien!
Erg interessante mod zeg!

Alleen mijn grootste zorg is of de mod je (oude) saves kapot maakt. Dus, als ik de mod geinstalleerd heb en ik speel ermee in een nieuwe wereld gaat vast alles goed. Maar als ik tussendoor besluit om in mijn oude wereld (zonder die mod) te willen spelen of dat mogelijk is.

Of moet je dan alles de-installeren voordat dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Je zou de minecraft map een keer kunnen kopieren. Eenmaal met de mod geinstalleerd en een tweede installatie zonder de mod.
Het enige wat je dan hoeft te doen is de mappen kopieren naar de Appdata folder en je kan zo met of zonder mod spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Dreanor schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:26:
[...]

Erg interessante mod zeg!

Alleen mijn grootste zorg is of de mod je (oude) saves kapot maakt. Dus, als ik de mod geinstalleerd heb en ik speel ermee in een nieuwe wereld gaat vast alles goed. Maar als ik tussendoor besluit om in mijn oude wereld (zonder die mod) te willen spelen of dat mogelijk is.

Of moet je dan alles de-installeren voordat dat kan?
Je kan volgens mij een 2de installatie van minecraft heb die niet naar %appdata% kijkt maar naar een andere locatie :) dan zou je 2 installaties naast elkaar kunnen hebben.
(heb ik wel is gelezen zal kijken of ik het weer voor je kan vinden)

EDIT:http://en.kioskea.net/faq/9814-portable-minecraft-minecraft-on-your-usb-key misschien is dit wat ?

http://www.buxville.net/a...f25a4586779c1a3baac31d481

[ Voor 11% gewijzigd door Teutates op 22-06-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:32

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dreanor schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:47:
[...]

Dat is misschien ook wel een idee, maar dan moet ik toch eerst nog ff wat cobblestone farmen voordat ik een mobtower kan bouwen. :P

Je kunt ook een mobspawner ondergronds maken. Sla je 2 vliegen in 1 klap. Je krijgt een zooi cobblestone voor het uitgraven en als hij af is genoeg powder om te tnt-minen :).

Ik heb er vorige week ook 1 gemaakt. Heel simpel (30x30x2 op 24 blocks diep onder de grond). Mobavator erin die mobs omhoog brengt in mijn basis waar ze in een grinder gekilled worden.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Jaaa ! I love mobvators. Echt grappig om te zien hoe dom mobs niet zijn en ze massaal te zien sterven in een grinder. Vooral ze naarboven te zien zwemmen terwijl ze naar je kijken... Priceless :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/2555/tumblrlm4gcahq941qzl91t.jpg
Mavamaarten schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:17:
Jaaa ! I love mobvators. Echt grappig om te zien hoe dom mobs niet zijn en ze massaal te zien sterven in een grinder. Vooral ze naarboven te zien zwemmen terwijl ze naar je kijken... Priceless :+
mobvators ?

En de reden dat mijn enorme rails bouwwerk opeens een vreemde bocht maakt ... :P
Geen idee wrm dit zo gebeurt is maar ik kan er niet overheen bouwen >_<
Afbeeldingslocatie: http://i128.photobucket.com/albums/p199/cristiaan1989/Untitled-2.png

[ Voor 93% gewijzigd door Teutates op 23-06-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Ziet eruit als een verkeerd gegenereerde chunk. Denk dat het komt omdat de rasters (de plaatsten waar een blok geplaatst kan worden) op dit stuk niet verwerkt is. Hierdoor kan je dus ook geen blokken plaatsen aangezien Minecraft niet weet waar deze blokken moeten komen te staan en zo kunnen er geen minerails geplaatst worden.

Krijg trouwens bijna medelijden met die creeper O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Andiaen op 23-06-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Andiaen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:32:
Ziet eruit als een verkeerd gegenereerde chunk. Denk dat het komt omdat de rasters (de plaatsten waar een blok geplaatst kan worden) op dit stuk niet verwerkt is. Hierdoor kan je dus ook geen blokken plaatsen aangezien Minecraft niet weet waar deze blokken moeten komen te staan en zo kunnen er geen minerails geplaatst worden.
Ja wist wel wat het was :P maar wist eerst geen andere oplossing als rails omleggen :P
Heb de server geopend met mcedit en ik heb de onderste plek van het gat gevuld met bedrock om te kijken of het werkt :P
En het werkt kan er nu op lopen :P nu even kijken of ik hem dichtgooi met mcedit :P of gewoon een enorme toren ofzoiets bouw :D
[b][message=36273941,noline]
Krijg trouwens bijna medelijden met die creeper O-)
bijna inderdaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
iemand een andere link voor de millenaire mod, aangezien minecraftforum offline is (al 24 uur ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
Via de wiki kun je het bestand ook downloaden. Hier is de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Andiaen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:39:
Via de wiki kun je het bestand ook downloaden. Hier is de link.
ah dus toch, kan ik eindelijk spelen! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

offtopic:
Drama trouwens die minecraftforum.net downtime. Heel het curse netwerk (ook curse.com, mmo-champion en vele andere sites) ligt plat omdat 2 san-controllers het begeven hebben..
Mobavator: Mob lift. Om mobs vanuit je mobspawner onder de grond omhoog te verplaatsen waar je ze kunt killen, sorteren, in minecarts stoppen of wat je eigenlijk maar kunt bedenken ;)

Zie ook tut van Ethoslab hier. Sowieso is zijn channel een aanrader. Hij is bezig een storage room te maken waar je mobdrops met een schakelaar kunt uitkiezen op basis van automatisch sorteren van mobs :).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Danfoss schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:44:
Zie ook tut van Ethoslab hier. Sowieso is zijn channel een aanrader. Hij is bezig een storage room te maken waar je mobdrops met een schakelaar kunt uitkiezen op basis van automatisch sorteren van mobs :).
Ethos is echt super. Was dat niet die gast die EATS heeft gemaakt ? Een super snel transportatiesysteem dat werkt met boten. Ik heb dankzij zijn tutorials een groot netwerk gebouwd maar dit werkt niet meer sinds versie 1.5 jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Mavamaarten schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Ethos is echt super. Was dat niet die gast die EATS heeft gemaakt ? Een super snel transportatiesysteem dat werkt met boten. Ik heb dankzij zijn tutorials een groot netwerk gebouwd maar dit werkt niet meer sinds versie 1.5 jammer genoeg.
Inderdaad EATS road. Kijk zijn laatste Let's Plays fixes voor EATS in 1.6.6

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Teutates schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:10:
En de reden dat mijn enorme rails bouwwerk opeens een vreemde bocht maakt ... :P
Geen idee wrm dit zo gebeurt is maar ik kan er niet overheen bouwen >_<
[afbeelding]
De server waar ik op speel heeft daar ook weleens last van. Ik maak er dan weer handig gebruik van door goed te kijken welke mineralen er beneden zitten. Daar kan ik dan gericht naar toe graven :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Is het geen schatje *;
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/17317244717-orig.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/17317253223-orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 18:39
Is ie gevuld met tnt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nee... Ik heb wel gezien dat veel mensen het doen maar ik snap het nut er niet van. En als hij dan ooit ontploft is het zwevende dorp / fort zowizo mee kapot, het staat er veel te dicht bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 18:39
Dat is de hele reden erachter! :D *Psssst... nicccce building...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/17317460168-orig.jpg
That's a nice cassssstle you got there... OH SHI- :+ :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 23-06-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Mavamaarten schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:48:
[afbeelding]
That's a nice cassssstle you got there... OH SHI- :+ :+ :+
Ziet er inderdaad best wel mooi uit, ik ga ook nog eens mc'en als ik het nog aan de praat krijg.
Plotseling bluescreens tijdens opstarten mc --'
Ik ga je creeper ideetje pikken :p

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

We hebben ook net een drum machine gemaakt met noteblocks. Is best lache hoor, alleen wordt dat ritme van 8 "noten" best irritant na een tijdje :P Op deze pic zie je onze drum machine en mobtrap/elevator gekoppeld aan een grote cactus farm :

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/17317513063-orig.jpg

En het zwevende dorpje :
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/17317530229-orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
ziet er allemaal zeer strak uit zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Laatst online: 26-05 21:00

Toppertje

www.davideografie.nl

Danfoss schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:44:
Hoe kun je ooit mobs automatisch sorteren? Is daar ook al een filmpje of iets dergelijks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

YouR schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:47:
ziet er allemaal zeer strak uit zeg
Thanks. Het ziet er allemaal wat leuker uit met een texturepack, maar mijn creeper werd er lelijk door (zwarte wol is er grijs).
Toppertje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:45:
[...]
Hoe kun je ooit mobs automatisch sorteren? Is daar ook al een filmpje of iets dergelijks van?
Filmpje van ethos

In dat filmpje zie je (6:30 ongeveer) dat er alleen spiders door dat gaatje kunnen, en alleen als die trapdoor open is. Verder weet ik niet hoe je andere mobs zou kunen sorteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

En een update van bukkit. *Is de rest van de dag weer zoet, met testen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Laatst online: 08-11-2020
Heeft iemand nog een jar liggen met pistons en modloader (extra mods is altijd leuk). Ik wil iets testen om te maken met minecarts voor de volgende update maar die minecraft forum ligt eruit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

-kardo- schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:10:
Heeft iemand nog een jar liggen met pistons en modloader (extra mods is altijd leuk). Ik wil iets testen om te maken met minecarts voor de volgende update maar die minecraft forum ligt eruit :(.
Pistons
TooManyItems
SinglePlayerCommands
Ik geloof ook modloader (niet helemaal zeker, sorry)

http://www.mediafire.com/?tergmme9uryskgx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
danke ik zal het ff uittesten
EDIT: Hij werkt niet. Toch bedankt voor het sturen.

[ Voor 47% gewijzigd door -kardo- op 25-06-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

-kardo- schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:21:
danke ik zal het ff uittesten
EDIT: Hij werkt niet. Toch bedankt voor het sturen.
Hoezo ? :?
Hier doet hij het gewoon 8)7 Of bedoel je modloader ? Ik ben niet zeker of die er wel bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Hij doet het wel bij jou? Vreemd Ik heb gewoon de jar minecraft genoemt en minecrafft opgestart en dan na de inlog pagina krijg ik alleen een zwartepagina. Hoe heb jij het dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Na de inlogpagina krijg ik gewoon Mojang te zien en het menu singleplayer / multiplayer / texurepacks, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
En je gebruikt dezelfde jar als die van die download??? Het moet niet vreemder worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

-kardo- schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:41:
Hij doet het wel bij jou? Vreemd Ik heb gewoon de jar minecraft genoemt en minecrafft opgestart en dan na de inlog pagina krijg ik alleen een zwartepagina. Hoe heb jij het dan gedaan?
Heeft een zwart scherm na opstarten niet met texture packs te maken? Heb je iets in je texturepacks directory staan?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ohw beinvloedt een texture pack ook dat. Ik heb wel een texture pack. Ik zal hem wel eraf halen.
EDIT Ik heb me texture pack in de map weggehaalt maar nogsteeds zwartscherm.

[ Voor 28% gewijzigd door -kardo- op 25-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Normaal gezien kan een texturepack geen zwart scherm veroorzaken, tenzij het echt beschadigd is. Mja, misschien slechte upload ofzo. Misschien kan iemand anders zijn .jar doorsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Meestal vraag ik dit soort dingen op het minecraft forum maar aangezien dat er uit ligt doe ik het hier maar ;)

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met IndustrialCraft en nu de tutorial ff gedaan. Ik snap alleen die "wiring" en die generatoren enzo vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/13240-2011-06-25_17.05.03.png

4 solar collectors, wat wire en 3 'verbruikers'
Volgens de wiki levert 1 solar collector 1EU/s -> dus 4 EU/s in totaal
De furnace gebruikt 3 EU/s -> dus 6 Eu/s in totaal
De recycler gebruikt 1 EU/s

Ik kom dus op een input van 4 en een "verbruik" van 7. Opzich logisch dat het niet werkt, maar waarom werkt dit wel:

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/88509-2011-06-25_17.07.45.png

Wederom 4 solar colelctors en 3 verbruikers maar dan met 2 MFE Transmitters er tussen.

Op de wiki lees ik dat dit ding EU's kan opslaan maar waarom kan ik dan met een input van 4 EU machines voeden welke 7 EU gebruiken?

[ Voor 0% gewijzigd door Mattie112 op 25-06-2011 17:33 . Reden: typo ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:09
@Mattie112:

Dat komt omdat de MFE Transmitters energie opslaan en het pas transmitten als er minimaal 20 EU in de "accu" zit. Daardoor krijgt elke machine afwisselend even genoeg stroom om 1 actie te doen.

Bij de andere werkt het niet, omdat de machines een minimum aan stroom nodig hebben om te functioneren en dat is er niet, omdat alle stroom (4eu) wordt verdeeld over alle machines die je hebt (gebruiken 7eu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat is de ideale plek om clay te vinden? Ben die nog niet tegengekomen op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 15:52
Rakkerzero schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:36:
Wat is de ideale plek om clay te vinden? Ben die nog niet tegengekomen op mijn server.
Direct aan het water tussen zand. Het snelst kan je het vinden door met een bootje op pad te gaan en vanaf het water de stranden te doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Jeej pistons komen "soon":
That means 1.7 will be released soon, containing only pistons and probably a couple of bug fixes. The adventure update will take however long it takes, and will be released as 1.8. It might be a long wait, but it will be worth it!
bron: notch.tumblr.com

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Ik had de blog ook gelezen en dacht ... jeeh, pistons soon! Maar toen dacht ik ... aw, dus alle andere teasers komen later. :(

Dus 1.8 wordt al die coole wordt dingen zoals ondergrondse raveinen, adventure stuff en meer. Dus wordt het wachten verzacht met de pistons maar duurt het zeker nog even voor alle andere coole dingen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Maar pistons zijn al heel koel natuurlijk :D Ik heb liever wat kleinere updates sneller achter elkaar dan dat je maandan wacht voor 1 grote update.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
Hopelijk wordt bukkit versie die compatible is met 1.7 snel gereleased :)

natuurlijk moet eerst 1.7 nog uitkomen :P maar alvast hopen op de toekomst xD

Moet trouwens weer is aanmelden op tweakcraft :P ben te verwent met mijn eigen server waar ik wel volledige rechten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 13:27
1.7 heel dichtbij nu, deze week waarschijnlijk. Het staat gepland op donderdag (volgens notch zijn twitter). Ook in de patch: shears en redstone => repeater fix.

Edit:
Over 1.8
quote: Notch via blog
The update is pretty big, and will change a lot of how Minecraft is played, focusing on making exploration and combat much more rewarding, and bringing in a bigger sense of adventure to the game.

Already implemented are new complex terrain features, at least one new mob, some interesting new combat mechanics, a new lighting engine, and some experimental new gameplay ideas. To come is more interesting farming, bigger incentives to explore, and npc villages.

[ Voor 61% gewijzigd door Cooki3s op 28-06-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
1.7 wordt toch wel een nette update en niet enkel pistons. :D

En 1.8 gaat volgens mij echt een knaller worden! Nu hopen dat ze de buggs onder controle kunnen houden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dreanor schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:12:
1.7 wordt toch wel een nette update en niet enkel pistons. :D

En 1.8 gaat volgens mij echt een knaller worden! Nu hopen dat ze de buggs onder controle kunnen houden. :D
Dat zie ik dus niet gebeuren. In alle updates van Minecraft is er maar één ding consistent: bugs :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
ik kwam skincraft tegen, hiermee kan je een skin voor je poppetje knutselen:
http://www.kongregate.com/games/theswain/skincraft
Zit best goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

nozem schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:28:
ik kwam skincraft tegen, hiermee kan je een skin voor je poppetje knutselen:
http://www.kongregate.com/games/theswain/skincraft
Zit best goed in elkaar.
Inderdaad :o
Ik ben zelf toch wel verliefd op de skin van honeydew van jogscast...

Afbeeldingslocatie: http://www.mricons.com/store/png/116795_34273_16_music_note_icon.pngI am a dwarf and I'm digging a hole... diggy diggy hole... :+Afbeeldingslocatie: http://www.mricons.com/store/png/116795_34273_16_music_note_icon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Geweldige skin generator Nozem, die staat in mijn favo. Als ik binnenkort tijd heb gaan we er leuk mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20789

Mavamaarten schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Inderdaad :o
Ik ben zelf toch wel verliefd op de skin van honeydew van jogscast...

[afbeelding]I am a dwarf and I'm digging a hole... diggy diggy hole... :+[afbeelding]
Yogscast... met een Y!!! pfff... :9

I am Dave Exclamation mark Yognaught, and I have the balls!!!

btw: http://www.myspace.com/tinabarrett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
Is de update er al? :D Ik wil geheime ingangen e.d. met de pistons maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSec
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-02 11:03

TheSec

Waarom ?

Stond net @ twitter dat het nog wel enkele uren ging duren..

Niet schieten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Notch heeft ook wat info gepost over 1.8
http://notch.tumblr.com/p...bout-the-adventure-update

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.