Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

freekweb schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:22:
[...]

een pc met redsn0w is voldoende ;)
en itunes installatie om DFU te herkennen

in ieder geval, dat had ik wel nodig toen ik ergens onverwachts moest booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 18:59

Convoy

g44p

randje schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:48:
[...]

en itunes installatie om DFU te herkennen

in ieder geval, dat had ik wel nodig toen ik ergens onverwachts moest booten
Niet nodig als JB vooraf al uitgevoerd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

mijn apparaten worden altijd op m'n MacBook pro gejailbreaked.
toevallig ging ik naar m'n ouders (ver weg) en onderweg viel mn telefoon uit...
dus dat onverwachte booten was op een andere computer (winXP) met een al gejailbreakte telefoon.

ik moest dus itunes downloaden en installeren, anders pakte redsn0w mn apparaat in DFU status niet
en zelfs de IPSW downloaden (was een pre b6 versie van redsn0w 0.9.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

Spam schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Ben inmiddels achter wat SBsettings doet crashen : removeBG (background). Een van de DE redenen om sbsettings te installeren maar goed |:(
IK had precies het zelfde op mijn Ipad.daarom gebruik ik nu KillBackground.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:53
Ik ben van plan mijn itunes van de ene naar de andere pc te verplaatsen.
Nu heb ik de hier gelezen hoe dat moet.
Omdat ik mijn iPhone 4 ook gejailbreaked heb en aptbackup gebruik vroeg ik mij of ik naast de mappen die ze daar noemen nog meer mappen/bestanden moet verplaatsen om weer alles beschikbaar te hebben?
Iemand die dit kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
rsvmark schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:16:
Ik ben van plan mijn itunes van de ene naar de andere pc te verplaatsen.
Nu heb ik de hier gelezen hoe dat moet.
Omdat ik mijn iPhone 4 ook gejailbreaked heb en aptbackup gebruik vroeg ik mij of ik naast de mappen die ze daar noemen nog meer mappen/bestanden moet verplaatsen om weer alles beschikbaar te hebben?
Iemand die dit kan vertellen?
Je verplaatst toch alleen de iTunes library? Wat hebben je JB apps er mee te maken? Alles wat in iTunes staat neem je over. En laat aptbackup nou net een contactpersoon aanmaken als 'backup'. Hierin staat wat je op je iDevice hebt staan, maar neemt niet je settings mee e.d. Daar zijn andere apps voor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:33
Voor de mensen die RemoveBG missen, er is sinds kort ook een applicatie genaamd WeeKillBackground. Dit is gewoon een simpel klein knopje in je notification center waarmee je alle background apps af kunt sluiten.

Je kunt deze standaard in Cydia vinden en hij is tevens gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:23
Xylon schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:13:
Voor de mensen die RemoveBG missen, er is sinds kort ook een applicatie genaamd WeeKillBackground. Dit is gewoon een simpel klein knopje in je notification center waarmee je alle background apps af kunt sluiten.

Je kunt deze standaard in Cydia vinden en hij is tevens gratis.
Komt dit dan gewoon bij je sbsettings te staan?

Edit: even gezocht in cydia maar vind het zelfs niet? 8)7 Vond het dus nog niet met de zoekfunctie in cydia maar als je kijkt bij wijzigingen en dan even naar beneden scrollt dan staat het er wel bij. Nu juist even geinstalleerd maar werkt toch niet zoals ik gehoopt had. Als ik het uittest dan blijven de apps wel in de app switcher staan maar zouden ze volgens de info wel gesloten moeten zijn... Vind ik toch maar iets raars.

Hoop dat ze snel RemoveBG fixen voor iOS5, is echt vervelend soms dat het nog niet werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door glennvho op 22-10-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:43
En Semitether is uit, van BigBoss. Het is een tussenstop tot de untethered er is want met Semitether kun je nog wel je iPhone rebooten zonder gebruik te maken van een Mac/PC. Daarnaast is je iPhone zo goed als prima te gebruiken, telefoon, SMS, bijna elke app met uitzondering van Safari en Cydia. Wel schijnt het niet helemaal stabiel te zijn en dat je iPhone nog wel eens wil respringen. Om te installeren via Cydia, deze source toevoegen: http://thebigboss.org/semitether

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 23-10-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet iemand toevallig of er ondertussen al een fix is voor het iBooks probleem? Hij blijft crashen, op zowel iPhone 4 iOS 5 als iPad 1 iOS 5. Ook de fix voor 4.3.* werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
HomegrownBGP schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:48:
Weet iemand toevallig of er ondertussen al een fix is voor het iBooks probleem? Hij blijft crashen, op zowel iPhone 4 iOS 5 als iPad 1 iOS 5. Ook de fix voor 4.3.* werkt niet..
Denk het niet, heb er gisteren ook zitten op zoeken maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

het iBooks probleem
Wat is dat probleem dan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
me_mrtn schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:51:
En Semitether is uit, van BigBoss. Het is een tussenstop tot de untethered er is want met Semitether kun je nog wel je iPhone rebooten zonder gebruik te maken van een Mac/PC. Daarnaast is je iPhone zo goed als prima te gebruiken, telefoon, SMS, bijna elke app met uitzondering van Safari en Cydia. Wel schijnt het niet helemaal stabiel te zijn en dat je iPhone nog wel eens wil respringen. Om te installeren via Cydia, deze source toevoegen: http://thebigboss.org/semitether
Inmiddels heb ik geen JB meer op mijn iPod touch onder iOS 5, want Cydia was ineens verdwenen. Toen dacht ik van; "Dan wacht ik wel tot er een untethered JB beschikbaar komt en herstel ik hem maar."

Op mijn iPad heb ik nog wel een JB onder iOS 5 en die draait prima, maar ik zou liever untethered willen. Maar goed, tot op heden kan dat gewoon nog niet. Morgen installeer ik die semitether wel eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

dat ibooks crasht.

het is iets wat bij veel nieuwe FW's voorkomt die met een oudere JBtool worden geJBd
Normaliter fixt comex het probleem en wordt het geimplementeerd in de nieuwe JBtools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
randje schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:16:
dat ibooks crasht.

het is iets wat bij veel nieuwe FW's voorkomt die met een oudere JBtool worden geJBd
Normaliter fixt comex het probleem en wordt het geimplementeerd in de nieuwe JBtools
En de nieuwste is momenteel 0.9.9b7. Maar sinds 0.9.9b4 is er nog niks gewijzigd dat ibooks zou moeten doen werken volgens de release notes althans. Iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb zelf een paar dagen terug geupgrade naar IOS5 met de tethered jailbreak van redsnow. Daarna kwam ik erachter dat een paar van mijn favoriete JB apps nog niet goed werktte ; lockinfo (nee notifcation center is geen vervanging), cleanstatus & removeBG (killbackground heeft geen cydia toggle). Daarnaast begon ik te merken dat IOS5 de batterij draint als een gek. Na allerlei tweaks van batterij besparingen werd ik er helemaal gek van ; na een paar uur sporadisch gebruik, paar berichtjes te hebben gestuurd en wat facebooken zat ie nog op 50% (stond op 100%). En als je wat googled lijken meer mensen hier last van te hebben. Op zich niet onlogisch ; allerlei nieuwe functies leggen een extra drain op de batterij.

Vandaag via deze procedure een downgrade gedaan naar 4.3.3. Alleen kreeg ik een error 1 welke ik niet kon verhelpen met TinyUmbrella maar daar was wel weer een andere guide voor.

Heel happy nu :) ik wacht wel op iOS5.1 of zo

[ Voor 34% gewijzigd door Spam op 24-10-2011 01:56 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:38

Snippertje

Light up your life

Voor mensen met lockinfo (ik dus ook) biedt IOS 5 sowieso niet echt meerwaarde. Dus ik wacht ook lekker af tot alles mooi compatibel is en er een goede jailbreak is :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 24-09 22:30
Ik heb mijn iPhone 4 zonder problemen draaiend op iOS 5 met tethered jailbreak.
Een clean upgrade uiteraard zonder het terugzetten van een backup, dat is oorzaak nummer 1 van problemen en battery drain.
Me batterij gaat net zolang, danwel niet langer mee dan op iOS 4.3.3 heb ik het idee. Ik draai naast SBSettings eigelijk amper jailbreak tweaks/apps, iAnnounce en Activator, verder eigelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu diverse malen geprobeerd een jailbreak te doen op mijn 3GS met iOS5. Het lijkt allemaal goed te gaan maar het Cydia logo is wit en er gebeurd niks bij het opstarten. Ik heb geen idee WAT ik fout doe maar krijg het niet werkend... kan iemand een idee geven waar het eventueel fout kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

hemiparo schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:58:
Ik heb nu diverse malen geprobeerd een jailbreak te doen op mijn 3GS met iOS5. Het lijkt allemaal goed te gaan maar het Cydia logo is wit en er gebeurd niks bij het opstarten. Ik heb geen idee WAT ik fout doe maar krijg het niet werkend... kan iemand een idee geven waar het eventueel fout kan gaan?
tethered booten doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Snippertje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:38:
Voor mensen met lockinfo (ik dus ook) biedt IOS 5 sowieso niet echt meerwaarde. Dus ik wacht ook lekker af tot alles mooi compatibel is en er een goede jailbreak is :)
op ios5 is intelliscreenx dan weer beter (jammer dat ie nog niet uit is :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:45
Snippertje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:38:
dat is toch niet de enige verbetering denk aan draadloos syncen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 18:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Gister ook met veel pijn en moeite een downgrade gedaan, alleen zit ik nu op 4.3.3 met een jailbreak en heb overal maar 1 streepje bereik :?
Dit probleem was er voor de jailbreak niet..

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:38

Snippertje

Light up your life

Donnie Darko schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

dat is toch niet de enige verbetering denk aan draadloos syncen etc.
Synchen doe ik eigenlijk nooit. En verder zou ik geen verbeteringen uit IOS5 weten die me interesseren :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
freekweb schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:01:
[...]

Zal best heel dom overkomen maar wat bedoel je...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 21:58

skoozie

SCSI

hemiparo schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:20:
[...]

Zal best heel dom overkomen maar wat bedoel je...?
Hoeveel heb je je ingelezen voor je een jailbreak deed?
Tetherd booten is de telefoon opstarten terwijl hij aan je computer hangt.
Voor IOS 5 is er nog geen untetherd boot (Je telefoon opstarten zonder computer met behoud van je Jailbreak)
Aangezien ik zelf nog nooit gejailbreaked heb durf ik het niet zeker te stellen maar ik vermoed dat je in DFU mode zal moeten zitten tijdens het booten via de pc?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Laatst online: 05-08 22:22
freekweb schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:01:
[...]
Ik dacht dat IOS5 op 3GS met oude bootrom en unlocked, de untethered boot (laatste redsnow) WEL werkte?
Ik heb zo een toestel en zou dit dus willen doen een van de dagen.

Kan iemand "bevestigen" dat dit wel zou moeten werken?

Linkje

[ Voor 12% gewijzigd door anglico op 25-10-2011 09:38 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Laatst online: 24-09 18:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

ricost schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:35:
Gister ook met veel pijn en moeite een downgrade gedaan, alleen zit ik nu op 4.3.3 met een jailbreak en heb overal maar 1 streepje bereik :?
Dit probleem was er voor de jailbreak niet..
Heb de oplossing gevonden ! Gewoon via Cydia ultrasn0w installeren en klaar :D

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Hoe zit het nu met die BB 6.15 downgrade? Ik las gisteren namelijk dit:
02 oktober 2011:

Now it has been officially declared on the first ever jailbreak convention MyGreatFest that they will surely release the tool after the public release of iOS 5. iOS 5 is rumored to be launch around October’s 2nd week, ahead of iPhone 5 launch. So all those people who lost their hopes, cheer up. We will let you know when the downgrade will be available with a complete walk-through!

Bron.
Ik heb van de zomer namelijk een 3GS (oude bootrom meen ik) overgenomen van een vriend die hem van BB 6.15 had voorzien voor een unlock (T-Mobile NL), maar aangezien die unlock nu niet meer nodig is wil ik hem gewoon op een stock IPSW hebben draaien.. De 3GS draait nu 4.2.1.

Hopen dat die downgrade er snel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
anglico schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:36:
[...]

Ik dacht dat IOS5 op 3GS met oude bootrom en unlocked, de untethered boot (laatste redsnow) WEL werkte?
Ik heb zo een toestel en zou dit dus willen doen een van de dagen.

Kan iemand "bevestigen" dat dit wel zou moeten werken?

Linkje
De oude bootrom is pwnd4life, en zal altijd untethered zijn. Gewoon de JB uitvoeren met RS zal je het gewenste resultaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Een flink aantal pagina's geleden heb ik dit al vermeld, maar ik zal het nogmaals aangeven.

Het topic is vrij om overgenomen te worden! De TS wordt niet meer onderhouden op het moment. Wegens tijdgebrek en niet meer volgen van de jailbreak-nieuwtjes, kunnen de huidige auteurs het niet bijwerken.

Mocht je het willen overnemen, vermeld dit dan op het topic, zodat geen dubbele topics aangemaakt worden. Ook kan ik je toevoegen als medeauteur aan het huidige topic, zodat je alle info kan kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-09 16:57

KL643

beeldaandemuur

Jailbreak iOS5 voor iPad2 filmpje by MucleNerd YouTube: iPad2 iOS5 very preliminary jailbreak status

Edit : No Estimated Time of Arrival

[ Voor 9% gewijzigd door KL643 op 28-10-2011 11:54 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ruubster schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:33:
Een flink aantal pagina's geleden heb ik dit al vermeld, maar ik zal het nogmaals aangeven.

Het topic is vrij om overgenomen te worden! De TS wordt niet meer onderhouden op het moment. Wegens tijdgebrek en niet meer volgen van de jailbreak-nieuwtjes, kunnen de huidige auteurs het niet bijwerken.

Mocht je het willen overnemen, vermeld dit dan op het topic, zodat geen dubbele topics aangemaakt worden. Ook kan ik je toevoegen als medeauteur aan het huidige topic, zodat je alle info kan kopieren.
Ik zou wel co-auteur willen worden. Volgende week kan ik de startpost wel een eind updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
me_mrtn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Ik zou wel co-auteur willen worden. Volgende week kan ik de startpost wel een eind updaten.
Updaten voldoet niet. Nieuwe maken is wat er nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Jongens,

Mijn iPad 2 (4.3.3) met 3G deed het laatst erg raar. 3G wilde niet meer werken, waarschijnlijk door een of andere Cydia app. Alle Cydia apps verwijderd, reboot gedaan, zelfde probleem. Nu wilde ik 'm herstellen naar 4.3.3 mbh TinyUmbrella ook heb ik de blobs daarvan. Maar ik krijg toch steeds error 1013.

Dit is wat ik doe:

1) De iPad in UDF mode zetten
2) tinyUmbrella ->start server
3) Shift ingedrukt houden in itunes en firmware bestand kiezen voor iPad 2 + 3G 4.3.3

Alles lijkt goed te gaan totdat iTunes het herstel gaat controleren dan krijg ik de 1013 error.

hou kan ik dit verhelpen?

edit- was vergeten te vermelden dat ik al 4.3.3 draaide

[ Voor 4% gewijzigd door n0elite op 28-10-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hero Of Time schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:31:
[...]

Updaten voldoet niet. Nieuwe maken is wat er nodig is.
Als ik de startpost heb geupdate, is dat uiteraard geen probleem. Net zoals het bijhouden.
n0elite schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:40:
Jongens,

Mijn iPad 2 met 3G deed het laatst erg raar. 3G wilde niet meer werken, waarschijnlijk door een of andere Cydia app. Alle Cydia apps verwijderd, reboot gedaan, zelfde probleem. Nu wilde ik 'm herstellen naar 4.3.3 mbh TinyUmbrella ook heb ik de blobs daarvan. Maar ik krijg toch steeds error 1013.

Dit is wat ik doe:

1) De iPad in UDF mode zetten
2) tinyUmbrella ->start server
3) Shift ingedrukt houden in itunes en firmware bestand kiezen voor iPad 2 + 3G 4.3.3

Alles lijkt goed te gaan totdat iTunes het herstel gaat controleren dan krijg ik de 1013 error.

hou kan ik dit verhelpen?
Omdat je waarschijnlijk een baseband update hebt gedaan.

[ Voor 58% gewijzigd door me_mrtn op 28-10-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
me_mrtn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:53:
[...]

Als ik de startpost heb geupdate, is dat uiteraard geen probleem. Net zoals het bijhouden.

[...]

Omdat je waarschijnlijk een baseband update hebt gedaan.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik neem aan dat je naar iOS 5 (Beta) bent gegaan met een tethered jailbreak. Deze heeft, mits je niet je baseband hebt behouden met het updaten naar de Beta met Redsn0w of iets dergelijks, de baseband 04.11.08 aangebracht. Ik geloof dat de iPad 2 met 4.3.3 op 04.11.06 loopt. Basebands downgraden met de iPad 2 is niet mogelijk. Daar hoort de error van 1303 ook bij in iTunes. Enige wat je kunt doen is op de iOS 5 (Beta) blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
me_mrtn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Ik neem aan dat je naar iOS 5 (Beta) bent gegaan met een tethered jailbreak. Deze heeft, mits je niet je baseband hebt behouden met het updaten naar de Beta met Redsn0w of iets dergelijks, de baseband 04.11.08 aangebracht. Ik geloof dat de iPad 2 met 4.3.3 op 04.11.06 loopt. Basebands downgraden met de iPad 2 is niet mogelijk. Daar hoort de error van 1303 ook bij in iTunes. Enige wat je kunt doen is op de iOS 5 (Beta) blijven.
Ik draaide 4.3.3! Nu wil ik m weer herstellen naar 4.3.3 maar dat lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
n0elite schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:17:
[...]

Ik draaide 4.3.3! Nu wil ik m weer herstellen naar 4.3.3 maar dat lukt niet?
Google:
http://lastplaceonthe.net...1013-upgrading-restoring/

[ Voor 33% gewijzigd door Tharulerz op 29-10-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Werkt niet....
10/29/2011 19:54:24.035 Caching shsh files... 10/29/2011 19:54:24.059 Found [3] shsh files to cache... 10/29/2011 19:54:24.082 Cached [3] shsh files 10/29/2011 19:54:24.092 DFU Device connected 10/29/2011 19:54:24.101 You are using the current version of TinyUmbrella. 10/29/2011 19:54:24.110 Loaded History... 10/29/2011 19:55:08.364 TSS Server Started! 10/29/2011 19:55:08.372 TSS Accepting connections... 10/29/2011 19:56:37.609 TSS Accepting connections... 10/29/2011 19:56:37.626 Received Blob request... 10/29/2011 19:56:37.685 REQUEST: ?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> @BBTicket @HostIpAddress 192.168.0.102 @HostPlatformInfo windows @UUID CD5D21C8-8D44-F74C-8CB5-6FAC84314965 @VersionInfo libauthinstall-107.3 ApBoardID 6 ApChipID 35136 ApECID 4301561863438 ApProductionMode ApSecurityDomain 1 AppleLogo Digest eWI1OQikr7nwUYmLoVx3YY7J5as= PartialDigest QAAAAPgUAACzWdDdXco+DTUnQ0lwjGsU3zWUEQ== Trusted BatteryCharging Digest /fcvsMsk26ABexb90pe7N4pr/hA= PartialDigest QAAAALgPAABK83xI/IAuotKvxeYoi5xS+n1t+Q== Trusted BatteryCharging0 Digest 4b13EwKcQ6UqEb2k9gfiYPJKEEk= PartialDigest QAAAAHgLAABhKCi3roUtlzLTKnpLiJdwj0lF2g== Trusted BatteryCharging1 Digest /PeayLrDhKeiX6+9Pc8Bz6N12rM= PartialDigest QAAAAPg1AAD28b9579RSdHfC+UiuiWGtH7NomA== Trusted BatteryFull Digest Bj31Rr7OBRp2M2DzybKAQuGq+AE= PartialDigest QAAAALjHAwApvm0KseVaH99hDIIBO5BEcXWMvA== Trusted BatteryLow0 Digest 1eVBHchfs5bjEiZs4X8FpqAdFb4= PartialDigest QAAAADixAADK1mzZpphyPU0qIkuQBlTMivIZqw== Trusted BatteryLow1 Digest f5cWlR8tnauqYQ7kXZq4oxDMp8g= PartialDigest QAAAAHg8AAAXkHOhMHM77DfTfBN79CYMtJ5oHA== Trusted BatteryPlugin Digest Zv/xC9XUT+A6q+PQmLJYkPWq+xE= PartialDigest QAAAAHgLAACldT7i7JOYm+u+APvlhRo6kn/VhA== Trusted DeviceTree Digest fLHthuz9oaxcDcAw/QiOSVE5Djo= PartialDigest QAAAADj9AACBad0ACrGrmX0cAiPJpg7U9racLw== Trusted KernelCache Digest vcX2kQuRcpWsB6RkoWGEIxpB4Gk= PartialDigest QAAAALjiYADdmU3fr4dqa1982MIicuS4EYshfA== Trusted LLB BuildString iBoot-1072.61~2 PartialDigest QAAAADihAQAal4YnTgZUzCSGvtfzyPyhF11Kuw== RecoveryMode Digest QdpqiZaKwQfye+lU6jfJnqlZeY0= PartialDigest QAAAADgAAQBpw8aSf2XcyWvBCzPUlxvmSZu0iQ== Trusted RestoreDeviceTree Digest fLHthuz9oaxcDcAw/QiOSVE5Djo= PartialDigest QAAAADj9AACBad0ACrGrmX0cAiPJpg7U9racLw== Trusted RestoreKernelCache Digest vcX2kQuRcpWsB6RkoWGEIxpB4Gk= PartialDigest QAAAALjiYADdmU3fr4dqa1982MIicuS4EYshfA== Trusted RestoreLogo Digest eWI1OQikr7nwUYmLoVx3YY7J5as= PartialDigest QAAAAPgUAACzWdDdXco+DTUnQ0lwjGsU3zWUEQ== Trusted RestoreRamDisk Digest fe/Lu0VbF2TRrQYAttimwvoIzIc= PartialDigest QAAAAHjgcAEylOaqgpzWT8eUR103mFOwMwEaLA== Trusted UniqueBuildID RvaEV/kUqakuGLxrDcbr0bVKiTE= iBEC BuildString iBoot-1072.61~2 PartialDigest QAAAADhxAwCMbo41wklp6UztnKOBACoySUXuGg== iBSS BuildString iBoot-1072.61~2 PartialDigest QAAAADiBAgCqMUE6Otb1I+yrmU6XmaFXjVmUBA== iBoot Digest 0ErW49koNSTuL7uvbP+P3LRHSsw= PartialDigest QAAAADiBAwBKTy2uhdBgjTYNDHgfC45ueMRgfg== Trusted 10/29/2011 19:56:39.072 Received request for [iPad23G 4.3.3 (8J2)] 10/29/2011 19:56:39.574 A4 device detected - checking params for baseband firmware request... 10/29/2011 19:56:39.940 Validating saved SHSH... 10/29/2011 19:56:40.240 RESPONSE: ?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> @ServerVersion 0.6.30-b2 AppleLogo Blob [blob code]
10/29/2011 19:56:40.775 Wrote TSS response
10/29/2011 19:56:42.741 DFU Device disconnected
10/29/2011 19:56:49.339 Recovery Device connected:
10/29/2011 19:56:58.212 Recovery Device disconnected: null
10/29/2011 19:59:18.750 TSS Accepting connections...
10/29/2011 19:59:19.467 Received Blob request...
10/29/2011 19:59:19.794 REQUEST: ?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> @BBTicket @HostIpAddress 192.168.0.102 @HostPlatformInfo windows @UUID CD5D21C8-8D44-F74C-8CB5-6FAC84314965 @VersionInfo libauthinstall-107.3 ApBoardID 6 ApChipID 35136 ApECID 4301561863438 ApProductionMode ApSecurityDomain 1 BasebandFirmware EBL-Digest imrfCpuwU21wdfD1QrdCD6zF+V4= FlashPSI-PartialDigest QAQAAMB6AAAx7SlK1gDCGspZLECtOgotjATFdw== FlashPSI-SecPackDigest aV7n5VUpvSbMWA4ImMj4R0vfpmk= FlashPSI-Version 0x0002000d ModemStack-Digest 4bMkhZgintR3sDOEgK18rfYQ6fA= ModemStack-Length 0x006f64c4 ModemStack-SecPackDigest RjyXrG+ZUhPCFdtUAAzomptw5TI= RamPSI-PartialDigest QAQAAMD5AABaj5grvd5JETnsAKZKAD/cTGrVqA== RamPSI-Version 0x0002000d BbChipID 80 BbGoldCertId 257 BbSNUM aeoNFjIkmbJIImsN BbSkeyId l6s0rAaT9bA7+3JtTiwlTxTicKE= UniqueBuildID RvaEV/kUqakuGLxrDcbr0bVKiTE=
10/29/2011 19:59:20.540 Received request for [iPad23G 4.3.3 (8J2)]
10/29/2011 19:59:21.085 A4 device detected - checking params for baseband firmware request...
10/29/2011 19:59:21.649 Sending baseband firmware request[257][ aeoNFjIkmbJIImsN ][][CD5D21C8-8D44-F74C-8CB5-6FAC84314965]
10/29/2011 19:59:22.857 Baseband SHSH response status... [FAILURE]
10/29/2011 19:59:23.560 Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie.
10/29/2011 19:59:24.368 Validating saved SHSH...
10/29/2011 19:59:25.085 RESPONSE: ?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> @ServerVersion 0.6.30-b2
10/29/2011 19:59:26.254 Wrote TSS response
10/29/2011 19:59:31.022 Recovery Device connected:
Ik draaide 4.3.3 , wil herstellen naar 4.3.3, heb de shsh's /blobs van de orignele 4.3.3, wil niet lukken. Grr kan de iPad niet gebruiken :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Was het niet zo dat bij de iPad2 3G ook de baseband een SHSH key heeft en deze nog niet gecached wordt? Dat zou je probleem verklaren, want je ziet duidelijk de melding dat je iPad niet geschikt is voor deze versie, want de baseband wordt niet meer ondertekend. De firmware op zich wordt dat wel, door TU met je opgeslagen blobs, maar het heeft een tweede nodig. Aangezien 4.3.3 al lange tijd niet meer ondertekend wordt, zit je vast.

Dat wordt updaten naar iOS5 als je je iPad weer wilt kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Hero Of Time schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:29:
Was het niet zo dat bij de iPad2 3G ook de baseband een SHSH key heeft en deze nog niet gecached wordt? Dat zou je probleem verklaren, want je ziet duidelijk de melding dat je iPad niet geschikt is voor deze versie, want de baseband wordt niet meer ondertekend. De firmware op zich wordt dat wel, door TU met je opgeslagen blobs, maar het heeft een tweede nodig. Aangezien 4.3.3 al lange tijd niet meer ondertekend wordt, zit je vast.

Dat wordt updaten naar iOS5 als je je iPad weer wilt kunnen gebruiken.
Grrrrr, geen jailbreak meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

De opgeslagen blobs kun je ook toevoegen aan een firmware en hem zo signen. Dit moet je doen via het programma genaamd ifaith van ih8sn0w. Dit werkte op mijn iPhone 4 tenminste, waar ik ios 5 op heb gehad, inclusief baseband update, maar gewoon kon restoren naar 4.3.3.

Voordat je restored moet je het toestel van in de 'pwned-dfu'' mode zetten, die optie zit ook ingebakken in het programma ifaith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
SpX schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:48:
De opgeslagen blobs kun je ook toevoegen aan een firmware en hem zo signen. Dit moet je doen via het programma genaamd ifaith van ih8sn0w. Dit werkte op mijn iPhone 4 tenminste, waar ik ios 5 op heb gehad, inclusief baseband update, maar gewoon kon restoren naar 4.3.3.

Voordat je restored moet je het toestel van in de 'pwned-dfu'' mode zetten, die optie zit ook ingebakken in het programma ifaith.
Heb je mijn post wel gelezen en begrepen? Ik zeg juist dat het signen geen zin heeft, want de firmware is het probleem niet. De baseband is wat het probleem is. Als hij een iPad2 ZONDER 3G had, dus alleen Wifi, dan had hij dit probleem niet. Maar omdat er bij 3G een baseband zit die ook gesigned moet worden, ben je fucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:23
Dus een iPad 2 met 3G FW 4.3.3 is niet te jailbreaken? Althans je BB gaat omhoog, maar je zou dan nooit terug kunnen in FW en werkt je 3G dan nog? Stel als je naar iOS 5 wil met de toekomstige untethered jailbreak, werkt de 3G functie dan wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Untouchablezz20 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 00:34:
Dus een iPad 2 met 3G FW 4.3.3 is niet te jailbreaken? Althans je BB gaat omhoog, maar je zou dan nooit terug kunnen in FW en werkt je 3G dan nog? Stel als je naar iOS 5 wil met de toekomstige untethered jailbreak, werkt de 3G functie dan wel gewoon?
Je mist het punt denk ik. iPad2 is met 4.3.3 prima te jailbreaken via jailbreakme.com. Maar een restore naar deze firmware werkt niet, omdat de baseband ook gesigned moet worden. Aantal pagina's terug is het een en ander over gesproken. Als je dus 4.3.3 hebt, en je huidige 'installatie' is screwed, dan kan je met een iPad2 3G niet op 4.3.3 blijven. Dit had wel gegaan als 4.3.3 nog gesigned werd, of als je op een of andere manier de baseband signing kan faken, zoals de firmware signing nu gefaked wordt door de SHSH blobs op te slaan.

De iPhone 4s heeft hetzelfde, want het is op de iPad2 gebaseerd mbt beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Waar het op neer komt is, dat je niet terug kan restoren in FW maar uiteraard wel gewoon naar iOS 5 kunt upgraden en eventueel, als die er is, gebruik kan maken van de untethered jailbreak op iOS 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ja, dat kan. Als de tethered JB ook op de iPad2 werkt, kan je die al gebruiken, als je niet kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Thanks voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Jongens, bedankt ik weet genoeg. Zit nu op 5.0 en wacht wel op de jailbreak voor 5.0 . Mis bepaalde tweaks toch wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Kan je geen tethered JB verkrijgen op je iPad2 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:38
Hero Of Time schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:35:
Kan je geen tethered JB verkrijgen op je iPad2 dan?
Vooralsnog is er zover ik weet nog geen enkele JB mogelijk op een iOS5 iPad2/iPhone4S. Voor het publiek dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ik geef het op... heb verschillende malen geprobeerd om mijn 3GS voorzien van iOS5 te jailbreaken via redsn0w 0.9.9b6 maar steeds lukt het niet. Ik moest de break tetherded uitvoeren (iPhone aan de laptop) maar krijg steeds een witte app (ipv Cydia) en als ik deze wil starten loopt het vast. Erg irritant... misschien dat iemand me kan helpen... ik snap het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 11:05
hemiparo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:39:
Ik geef het op... heb verschillende malen geprobeerd om mijn 3GS voorzien van iOS5 te jailbreaken via redsn0w 0.9.9b6 maar steeds lukt het niet. Ik moest de break tetherded uitvoeren (iPhone aan de laptop) maar krijg steeds een witte app (ipv Cydia) en als ik deze wil starten loopt het vast. Erg irritant... misschien dat iemand me kan helpen... ik snap het niet meer...
Dan ben je nog niet tethered geboot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
hemiparo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:39:
Je moet nu gewoon opnieuw opstarten aan je PC en de optie just boot tethered for now uitvoeren. Dan boot ie en zie je als het goed is het Cydia logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maar wanneer zie je die optie dan? Ik namelijk niet...?

EDIT: en nu doet Safari het ook niet meer...?

[ Voor 30% gewijzigd door hemiparo op 30-10-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

hemiparo schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:48:
Maar wanneer zie je die optie dan? Ik namelijk niet...?

EDIT: en nu doet Safari het ook niet meer...?
Gewoon op deze manier booten en cydia zal netjes werken:

YouTube: How To Boot A Tethered iPhone & iPod Touch 4.2.1/4.2 Redsn0w 0.9.6b4 - Stop Cydia Crashing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
In het kort:
- iDevice aansluiten op computer
- DFU mode zetten
- RS starten en optie Boot Tethered kiezen
- De magie zien gebeuren
- Cydia starten
- Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ooohhh... wat voel ik me stom... gewoon na het booten weer redsn0w gebruiken en kiezen voor tethered boot... en hij is weer terug. Als ik het goed begrijp steeds op deze manier booten... en die kan ik ook gebruiken voor mijn iPad1? En als ik eens niet kan booten met een pc, doet alleen de jailbreak het dan niet?

GROTE PANIEK: leek goed te gaan en nu opeens krijg ik alleen het Apple logo nog op mijn scherm... en doet hij niks meer...

En iets minder grote paniek... kan iPhone weer herstellen... maar snap dus weer niet wat er fout gegaan is...? Alles leek goed te gaan, kon in Cydia komen en aankopen gingen terug. Pech...? Of toch maar even van een jailbreak afblijven...

[ Voor 37% gewijzigd door hemiparo op 30-10-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 02:59:
Jongens, bedankt ik weet genoeg. Zit nu op 5.0 en wacht wel op de jailbreak voor 5.0 . Mis bepaalde tweaks toch wel!
Het wordt steeds moeilijker voor de hackers om de iPad2 te kraken. Kijk eens hoe lang het duurde voordat ze 4.3.3 hackten, dat was binnen een paar dagen hersteld door Apple. En nu zijn we weer drie maanden verder. Er komt een dag dat Apple niet te kraken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 18:50

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:37:
[...]

. Er komt een dag dat Apple niet te kraken is.
En op die dag koop ik een Android Tablet. ;-)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:57
Ik krijg morgen mijn Ipad 2 binnen en ik heb een paar vragen.Kan ik ook op de Ipad 2 ebooks ( die ik heb "gekregen" ) erop zetten zonder dat hij gejailbreakt hoeft te worden.

Want ik begrijp dat als ik geen 4.3 of 4.3.3 heb dat ik het wel kan vergeten om het te JB'en.
Maargoed dan kan ik over gaan op IOS 5.

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 18:50

HellBeast

Oh My GoT!

Ja, dat kan.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is zelfs de iPad 2 onder iOS 5 niet tethered te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is er iemand die tijd en zin heeft me via bv. msn te helpen met de jailbreak van mijn 3GS met iOS5...? Ondanks de tips krijg ik het niet voor elkaar... toen het tethered booten leek te lukken crashte de iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
Untouchablezz20 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:03:
Is zelfs de iPad 2 onder iOS 5 niet tethered te jailbreaken?
Nee er is nog "geen" bootrom exploit voor de A5 processor van de iPad 2 and iPhone 4S, dus ze zullen afhankelijk zijn van userland exploits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
hemiparo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:39:
Is er iemand die tijd en zin heeft me via bv. msn te helpen met de jailbreak van mijn 3GS met iOS5...? Ondanks de tips krijg ik het niet voor elkaar... toen het tethered booten leek te lukken crashte de iPhone...
Heb je een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik had mijn iPhone 4 direct na aankoop gejailbreaked (firmware was 4.3.3). Nu gebruik ik iOS5 en Cydia geeft aan dat SHSH 4.3.5 is opgeslagen, maar ik heb firmware 4.3.5 nooit op dat toestel gehad. Ik kan dus nu niet downgraden naar 4.3.3.
Herkent iemand dit probleem?
Ik heb helaas nooit zelf een backup gemaakt van de 4.3.3 SHSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 23-09 17:52
Ike. schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:18:
Ik had mijn iPhone 4 direct na aankoop gejailbreaked (firmware was 4.3.3). Nu gebruik ik iOS5 en Cydia geeft aan dat SHSH 4.3.5 is opgeslagen, maar ik heb firmware 4.3.5 nooit op dat toestel gehad. Ik kan dus nu niet downgraden naar 4.3.3.
Herkent iemand dit probleem?
Ik heb helaas nooit zelf een backup gemaakt van de 4.3.3 SHSH
kun je 4.3.5 niet downloaden van een externe site?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:21:
[...]

kun je 4.3.5 niet downloaden van een externe site?
oude firmware kan je overal downloaden maar zonder de SHSH van 4.3.3 kan je toch niet downgraden naar 4.3.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 23-09 17:52
Ike. schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:23:
[...]

oude firmware kan je overal downloaden maar zonder de SHSH van 4.3.3 kan je toch niet downgraden naar 4.3.3?
Je SHSH is opgeslagen voor 4.3.5, dus in theorie zou je dan kunnen downgraden naar 4.3.5.

Dat jij 4.3.3 hebt gedraaid staat daar los van

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:25:
[...]

Je SHSH is opgeslagen voor 4.3.5, dus in theorie zou je dan kunnen downgraden naar 4.3.5.

Dat jij 4.3.3 hebt gedraaid staat daar los van
Maar het is toch vreemd dat Cyda een file van firmware 4.3.5 heeft opgeslagen zonder dat ik ooit die firmware heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Iemand al enig idee of wanneer infinifolders eindelijk zal werken op ios5? Nu werkt het nog voor geen meter en vond ik een van de beste tweaks die er waren. Of zijn er alternatieven?

En weet iemand ook nog een goed werkend alternatief voor removebg? Als ik dit installeer en probeer in sbsettings dan crasht het springoard jammer genoeg. Of weet iemand toevallig hoelang het nog zal duren voor de tweak een upgrade krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ike. schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:26:
[...]

Maar het is toch vreemd dat Cyda een file van firmware 4.3.5 heeft opgeslagen zonder dat ik ooit die firmware heb gebruikt?
Ik ben van 3.1.2 direct naar 4.2.1 gegaan, en toch heb ik de SHSH keys van alle andere firmwares, inclusief 4.3.x. Dat komt omdat Cydia (of eigenlijk de server van Saurik) deze zelf opvraagt en cached voor je. De reden dat je 4.3.3 niet hebt, is omdat 4.3.5 al uit was toen je je iPhone kreeg. Deze werd dus niet meer ondertekend en was het voor de server onmogelijk om de SHSH te verkrijgen.

Over Cydia gesproken, ik heb 'm al een lange tijd niet meer geüpdatet. Ik denk dat ik wel een paar software updates heb. En een waslijst aan nieuwe packages. Vind het meestal wel leuk om daar doorheen te bladeren, maar denk dat ik er nu wel een uur of langer mee bezig ben (zeker als ik wat leuks zie, zoals Zelda thema's).
Moet eigenlijk eens wat services verwijderen, want Infinity Blade 'crasht' regelmatig omdat ik niet genoeg geheugen vrij heb (heb met moeite 100MB vrij, en 't spel vind het wel fijn als er 120+ beschikbaar is).
Als zo ongeveer alle software die ik nu gebruik van Cydia werkt met iOS5, ga ik denk ik updaten. Respring resulteert altijd in een vastloper gevolgd door een reboot. Doe dus altijd maar een handmatige reboot als Cydia aangaf een respring nodig te hebben, en tweaks die 't willen.

Oh, upgrade naar iOS5, kan nog leuk worden met m'n contacten en SMSjes ivm verandering database formaat. Had dat gezeur ook al toen ik van 3.1.2 naar 4.2.1 ging. Hmm, misschien maar via iTunes meuk doen dan. Heb ik ook m'n saves van m'n games op een makkelijkere manier en met wat Cydia werk, doen ze 't toch zo weer O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA5B
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik heb een iPod Touch 3G (8GB), maar deze blijkt eigenlijk maar een 2G-versie te zijn die door Apple is verderverkocht als de 3G. Tot daar dus geen probleem, maar ik kan dus ook geen iOs 5 erop zetten..
Na wat surfen dus uitgekomen op whited00r, maar op die website staat alleen iTouch 1G en 2G en dus niet 3G die ik heb. Is het dus mogelijk om die 2G-versie te gebruiken op mijn iPod Touch 3G? En kan ik, indien het zou mislukken, nog altijd terug naar de 'echte' iOs 3.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Hero Of Time schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:56:
[...]

Oh, upgrade naar iOS5, kan nog leuk worden met m'n contacten en SMSjes ivm verandering database formaat. Had dat gezeur ook al toen ik van 3.1.2 naar 4.2.1 ging. Hmm, misschien maar via iTunes meuk doen dan. Heb ik ook m'n saves van m'n games op een makkelijkere manier en met wat Cydia werk, doen ze 't toch zo weer O-).
ik zou in jouw geval:
- reservekopie maken van huidige setup
- iOS5 erop knallen
- jailbreaken
- reservekopie terugzetten
- een icloud account aanmaken en hier je contacten mee syncen
- handmatig je sms.db kopieren naar je computer
- met bijv. datadeposit (cydia app) de savegames en apps met settings (bijv. ABN bankieren, facebook) saven op een dropbox account
- iOS5 opnieuw erop
- jailbreaken
- handmatig sms.db kopieren
- alle apps erop zetten en daarna met datadeposit de savegames/settings terugzetten
- icloud instellen voor je contacten (ik gebruik hem ook voor agenda)

het is even wat werk, maar dan heb je wel een schone installatie met je oude saves/settings.
ik ben namelijk niet zo'n fan van simpelweg reservekopie terugzetten omdat je vaak ook rotzooi er weer op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen, ik heb een iPhone4 die ik in de UK gehaald heb, maar nu ik weer in NL woon, wil ik hem JB-en en unlocken. Heb inmiddels iOS5 erop, maar het lijkt dat voor mijn baseband 02 geen directe unlocks zijn...

Enige idee of daar iets voor in de maak is? Of kan ik beter downgraden naar iOS4.3 iod.
Zit nl. te overwegen hem anders maar te verkopen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
MunkleSon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:39:
Allen, ik heb een iPhone4 die ik in de UK gehaald heb, maar nu ik weer in NL woon, wil ik hem JB-en en unlocken. Heb inmiddels iOS5 erop, maar het lijkt dat voor mijn baseband 02 geen directe unlocks zijn...

Enige idee of daar iets voor in de maak is? Of kan ik beter downgraden naar iOS4.3 iod.
Je baseband kun je volgens mij niet meer terug zetten. Als je die eenmaal geüpdate hebt naar een andere versie dan ben je, volgens mij, gewoon de sjaak. Terugzetten naar iOS4.3 heeft geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
CoiLive schreef op donderdag 03 november 2011 @ 14:28:
[...]

Je baseband kun je volgens mij niet meer terug zetten. Als je die eenmaal geüpdate hebt naar een andere versie dan ben je, volgens mij, gewoon de sjaak. Terugzetten naar iOS4.3 heeft geen zin :)
Juist ja, daarom heb ik daarmee ook nog niks gedaan, ja is nog helemaal functioneel op iOS5, alleen heb ik er niks aan omdat ie gelocked is op O2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin0907
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 17:36
gewoon even contact opnemen met de engelse provider dat je terug naar nederland bent verhuist en of ze em kunnen unlocken via het netwerk, doen ze in 99% van de gevallen wel.
MunkleSon schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:39:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem(pje): Vanmiddag kreeg ik de melding bij Cydia dat er een update beschikbaar was, deze heb ik geinstalleerd. Toen het springboard werd herstart, bleef deze hangen bij dat tekentje wat ronddraait. Nu heb ik al uren rondgekeken op internet en eea geprobeerd, zonder succes. Vandaar dat ik hier kom. Ik heb geen open SSH op mn Iphone, dus heb ik met iFunbox SBSettings.dylib verwijderd, wat op een site werd gesuggereerd. Hierna lukte het nog steeds niet helaas, blijf nog steeds hangen bij het 'laden' tekentje.Wat zijn nog meer opties om te proberen? (liefst zonder restore via iTunes)

Alvast bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
@bartjow, heb je al een reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Om je probleem op te lossen, moet je eerst weten wat je laatste update was. Die moet je dan in safe mode verwijderen (op een of andere manier voor elkaar krijgen dat je SB crasht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een reboot geprobeerd dmv beide knoppen in te houden, en daarna weer normaal op te starten (just boot thetered now) Maar dan kwam ik weer op hetzelfde punt uit. Ik heb in geen dagen een programma oid geinstalleerd, zou ik dan toch het beste de laatste apps moeten verwijderen? Ik kom niet eens zover dat ik in save mode kom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Al geprobeerd om de telefoon in DFU mode te zetten en dan via redsn0w om opnieuw te jailbreaken en Cydia daarbij ook opnieuw te installeren?

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik dan al mijn apps en instellingen kwijt, of worden die gewoon behouden? Dat heb ik namelijk nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Volgens mij niet, die blijven gewoon op de iPhone staan. PS Je hebt toch wel al de optie "just boot tethered right now" via Redsn0w geprobeerd he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dan ga ik dat even proberen, op hoop van zege!! Ja dat heb ik al geprobeerd zoals ik al zei;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
randje schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:07:
[...]

ik zou in jouw geval:
- reservekopie maken van huidige setup
- iOS5 erop knallen
- jailbreaken
- reservekopie terugzetten
- een icloud account aanmaken en hier je contacten mee syncen
- handmatig je sms.db kopieren naar je computer
- met bijv. datadeposit (cydia app) de savegames en apps met settings (bijv. ABN bankieren, facebook) saven op een dropbox account
- iOS5 opnieuw erop
- jailbreaken
- handmatig sms.db kopieren
- alle apps erop zetten en daarna met datadeposit de savegames/settings terugzetten
- icloud instellen voor je contacten (ik gebruik hem ook voor agenda)

het is even wat werk, maar dan heb je wel een schone installatie met je oude saves/settings.
ik ben namelijk niet zo'n fan van simpelweg reservekopie terugzetten omdat je vaak ook rotzooi er weer op zet.
- Reservekopie: prima.
- iOS5 erop: is de bedoeling.
- Jailbreaken: Natuurlijk!
- Kopie terugzetten: geen probleem.
- iCloud maken: no ffing way dat ik m'n contacten e.d. bij Apple op laat slaan. Als ik m'n iPhone niet gekregen had van m'n vorige werkgever, had ik 'm nooit aangeschaft.
- handmatig sms.db kopiëren: had ik in 't verleden ook gedaan, uiteindelijk heb ik met sqlite browser oid wat moeten rommelen om 'm aan de praat te krijgen, maar werkte wel.
- datadeposit gebruiken: Nee dank je, kan ik net zo goed alles handmatig via ssh kopiëren, zoals ik eerder heb gedaan. Heb toch alleen maar savegames. Doe niet aan bankieren of andere dingen.
- iOS5 opnieuw erop en JB'en: Dat zou best nog wel eens de snellere oplossing kunnen zijn om de smsjes en contacten op orde te krijgen, evenals m'n agenda.

Verders heb ik het niet zo op die cloud dingen, ze zijn veel te vaag en het ziet er erg mistig uit. Daarbij heb ik prepaid erin zitten, dus heb ik hierom niet een constante dataverbinding. Ik doe alles via wifi als ik wat wil doen.
Zakelijk heb ik de Nexus S met data abbo. Dat werkt prima. Nu ik overigens met Android heb gewerkt, mis ik toch wel de extra knoppen ervan op m'n iPhone. Ik zit bijna elke keer onderaan 't scherm te tikken voor terug, maar dat werkt niet.
M'n Android heb ik geroot, maar het enige wat ik ervan echt gebruik, is adfree. Ik heb wel Titanium Backup om backups te maken, maar nooit gedraaid. ROM Manager voor custom roms heb ik een paar keer geprobeerd, maar of de ROM is instabiel, of start gewoonweg niet. Dus gebruik 't enkel voor een full backup.

M'n iPhone is puur een digitale agenda voor m'n privé afspraken, vrienden te bellen/smsen en spelletjes te spelen. Prima om werk en privé te scheiden, al bel ik wel regelmatig privé met m'n werk telefoon, omdat het zoveel goedkoper is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m inmiddels weer gejailbreaked, maar nu zit ik ALWEER met t zelfde probleem, blijft weer hangen op het 'laden' teken...Wat nu? Weet me er echt geen raad meer mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:11:
Heb m inmiddels weer gejailbreaked, maar nu zit ik ALWEER met t zelfde probleem, blijft weer hangen op het 'laden' teken...Wat nu? Weet me er echt geen raad meer mee....
Heb de laatste pagina zo niet doorgelezen, maar heb je al geprobeerd om het op een ander laptop/pc teproberen? Dus op een andere pc/laptop tethered booten...

Misschien is het volgende ook al gezegd, maar voor de zekerheid nog een keer:
voor win 7 dien je redsn0w op te starten in xp modus (sp2 of sp3) en als administrator... :)

[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 03-11-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Wat installeer je dan dat dit gebeurd? Het moet dan iets zijn wat niet compatibel is met iOS5. Je zei tenslotte dat er ergens een update van was voordat je het probleem had. Review je dan nooit wat er aan updates staat en ram je domweg op de update knop? Als je dat doet, vraag ik mij af hoeveel virussen en malware je ondertussen al op je systeem hebt (gehad). Ik zou tevens ook kijken wat je precies installeert en het anders package voor package doen, en telkens een reboot of respring om te kijken of 't nog steeds functioneerd. Uitsluiten wat 't is.
BJ. schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:29:
Ik heb een iPod Touch 3G (8GB), maar deze blijkt eigenlijk maar een 2G-versie te zijn die door Apple is verderverkocht als de 3G. Tot daar dus geen probleem, maar ik kan dus ook geen iOs 5 erop zetten..
Na wat surfen dus uitgekomen op whited00r, maar op die website staat alleen iTouch 1G en 2G en dus niet 3G die ik heb. Is het dus mogelijk om die 2G-versie te gebruiken op mijn iPod Touch 3G? En kan ik, indien het zou mislukken, nog altijd terug naar de 'echte' iOs 3.2?
Zoals je zei, het is een 2G met een 3G naam. Je kan 't altijd proberen, en anders moet je zorgen dat je terug kan naar de iOS versie die voor je iPod geschikt is. En dat is niet 3.2, want die is er alleen voor de iPad geweest vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Heb ik ook, maar als ik dus naar DFU ga (die procedure waarbij je home knop en aan knop ingedrukt houdt en na 10 sec power knop loslaat e.d. en daarna de redsn0w tool draai boot hij wel netjes door.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Hero Of Time schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:58:
[...]

- iCloud maken: no ffing way dat ik m'n contacten e.d. bij Apple op laat slaan. Als ik m'n iPhone niet gekregen had van m'n vorige werkgever, had ik 'm nooit aangeschaft.
Welke werkgever was dat? :P ideaal toch? ;)

Maargoed, je kunt ook je contacten (en evt email en agenda...) laten syncen met google als je dat liever hebt! heb ik ook al jaren. Ideaal vind ik zelf, ook omdat ik ook gmail gebruik en dit mooi combineert. En dubbele contacten merge ik regelmatig via google contacts e.d. Een aanrader wat mij betreft. En prima als je dit 1 keer per dag bijv. kunt syncen zodra je ff aan de wifi zit lijkt me toch?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 02:18:
[...]

Heb ik ook, maar als ik dus naar DFU ga (die procedure waarbij je home knop en aan knop ingedrukt houdt en na 10 sec power knop loslaat e.d. en daarna de redsn0w tool draai boot hij wel netjes door.
Heb het inmiddels geprobeerd, maar blijft nog steeds eerst n minuutje op mn 'custom bootlogo' hangen en daarna dat 'laden' tekentje weer...Ik ga m maar gewoon herstellen in iTunes denk ik, toch bedankt voor de hulp;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA5B
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02-2021
Hero Of Time schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:38:
[...]

Zoals je zei, het is een 2G met een 3G naam. Je kan 't altijd proberen, en anders moet je zorgen dat je terug kan naar de iOS versie die voor je iPod geschikt is. En dat is niet 3.2, want die is er alleen voor de iPad geweest vziw.
Ja, dat dacht ik ook, maar misschien gedraagt hij zich toch op de een of andere manier als een 3G..

Ik ga het zeker eens proberen, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik terug kan? Gewoon door een back-up te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
geerttttt schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 02:20:
[...]

Welke werkgever was dat? :P ideaal toch? ;)

Maargoed, je kunt ook je contacten (en evt email en agenda...) laten syncen met google als je dat liever hebt! heb ik ook al jaren. Ideaal vind ik zelf, ook omdat ik ook gmail gebruik en dit mooi combineert. En dubbele contacten merge ik regelmatig via google contacts e.d. Een aanrader wat mij betreft. En prima als je dit 1 keer per dag bijv. kunt syncen zodra je ff aan de wifi zit lijkt me toch?
Zoals ik al zei, ik heb geen permanente data verbinding. En via Google syncen doe ik al met m'n zakelijke telefoon. Wij gebruiken Google Apps voor mail :). Als je nou nog eens bij Android met gmail ook de conversatie weergave uit kan schakelen, zoals bij de web versie kan, is het een stuk beter mee te werken. Maar goed, daar gaat het hier niet over.
Ik houd liever m'n contacten in mijn eigen beheer, zonder ze ergens in een wolk te smijten.
BJ. schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:11:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, maar misschien gedraagt hij zich toch op de een of andere manier als een 3G..

Ik ga het zeker eens proberen, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik terug kan? Gewoon door een back-up te nemen?
Nou, een backup is sowieso geen slecht idee. Daarna terug gaan is simpelweg zorgen dat je SHSH keys hebt opgeslagen van je huidige firmware, zodat je daar naartoe terug kan herstellen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Begin volgende week krijg ik dan eindelijk mijn iPhone 4S, maar nu is mijn vraag: Is hier al een jailbreak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Bumperke schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 04:39:
Begin volgende week krijg ik dan eindelijk mijn iPhone 4S, maar nu is mijn vraag: Is hier al een jailbreak voor?
Die vraag had je zelf ook kunnen beantwoorden door even te lezen.... Maar vooruit, nee de 4S is niet te jailbreaken.
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods