If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Ja, maar die zou toch ook gewoon moeten werken op de 3gs...DennusB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:07:
[...]
4.3.5 is toch alleen nog tethered jailbreak?
Verwijderd
okay duidelijk thanksRyceck schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:06:
[...]
Een jailbreak is geldig voor de geinstalleerde software-versie. Als je deze versie verandert door te updaten (van 4.3.3 naar 4.3.5) zal je dus opnieuw moeten jailbreaken.
Verwijderd
en hoe lang moeten we wachten op een 'normale' jailbreak vind dat op die andere manier te omslachtig......S1991L schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:16:
[...]
Ja, maar die zou toch ook gewoon moeten werken op de 3gs...
JB proces: ja. Unlock proces: niet als je het via T-Mobile hebt laten regelen. Dat is een eenmalige actie.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:54:
als k mijn gejailbreakte iphone wil updaten moeten ik dan het proces tot jailbreak en simlockvrij maken (t-mobile )weer uitvoeren ?
"deze telefoon" is de 3Gs? Dan kan je met TU kijken welke firmware versies hij allemaal de blobs van heeft en dan terug gaan naar een andere firmware.S1991L schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:08:
Hallo,
Ik heb hier een iPhone 3gs liggen die ik niet gejailbreakt krijg met 4.3.5.. Net daarvoor heb ik mijn eigen iPhone 4 gejailbreakt (4.3.5) en dat werkte wel gewoon.
Alles werkt, tot ik de homebutton op het eind los laat, dan gaat de telefoon gewoon aan en krijg ik het Apple logo te zien, ook bijft hij hangen bij 'Exploiting with limera1n.. '
Deze telefoon was al wel gejailbreakt met een andere versie, maar hij heeft hem nu al geupdate naar 4.3.5, en wil daar een jailbreak op, moet ik dat dan anders doen als met een iphone die nog nooit gejailbreakt is?
Ook als ik de telefoon uit heb staan en hem daarna aansluit aan de pc gaat hij automatisch aan, zonder dat ik ergens op gedrukt heb, kan het daar aan liggen en hoe verander ik dat?
Het automatisch aangaan is gebruikelijk. Zodra hij gaat laden, gaat-ie aan.
Ja en nee. Heb je de nieuwe bootrom, dan ben je tethered. Heb je de oude bootrom, dan is het untethered ivm de bootrom exploit die gebruikt kan worden.DennusB schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:07:
[...]
4.3.5 is toch alleen nog tethered jailbreak?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, dan is het wat wachten geblazenVerwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:30:
dus als je 4.3.5 heb moet je nog even wachten. tot werkt het zonder elke keer de tel aan je computer te hangen na een bootup van de iphone ? want dat vind k toch hellemaal niks ...
Verwijderd
hmzz dan nog maar een paar uren/dagen/weken geduld hebbenVerwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:32:
[...]
Inderdaad, dan is het wat wachten geblazen
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Bedankt, maar na een paar keer proberen is hij uiteindelijk toch nog gejailbreakt!Hero Of Time schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:32:
[...]
"deze telefoon" is de 3Gs? Dan kan je met TU kijken welke firmware versies hij allemaal de blobs van heeft en dan terug gaan naar een andere firmware.
Het automatisch aangaan is gebruikelijk. Zodra hij gaat laden, gaat-ie aan.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 21:57 ]
Verwijderd
Steve gaat ook altijd lopen met mijn apps..Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:57:
Hoe kan ik mijn fotos op mijn gejailbreakte iPad uploaden zonder dat Steve al mijn proggies eraf gooit?

via iFunbox misschien?
Apps niet syncen? Het kan zo simpel zijn... Zet je 't uit, dan doet iTunes er niets mee, althans, het zou er niets mee moeten doen. Simpelweg toevoegen via afc2add/SSH gaat niet, want het moet weer in de photo database. Kut Apple met hun klote systeem. Videos, foto's en muziek kan je er niet op een fatsoenlijke manier op zetten. Met een Android is het kinderlijk eenvoudig.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:57:
Hoe kan ik mijn fotos op mijn gejailbreakte iPad uploaden zonder dat Steve al mijn proggies eraf gooit?
Verwijderd
Echt, dat iTunesHero Of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:32:
[...]
Apps niet syncen? Het kan zo simpel zijn... Zet je 't uit, dan doet iTunes er niets mee, althans, het zou er niets mee moeten doen. Simpelweg toevoegen via afc2add/SSH gaat niet, want het moet weer in de photo database. Kut Apple met hun klote systeem. Videos, foto's en muziek kan je er niet op een fatsoenlijke manier op zetten. Met een Android is het kinderlijk eenvoudig.
Ik heb te weinig tijd om actief een vervanger te zoeken voor het topic. Aangezien de TS ook niet meer up to date wordt gehouden, lijkt het me slimmer dat degene die zin heeft om een nieuw deel aan te maken, dit gewoon doet. Plaats dan wel van tevoren een berichtje, zodat iedereen weet dat er al een nieuw deel wordt gemaakt.
Iedereen is nu dus vrij om het topic over te nemen
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:21:
[...]
Echt, dat iTunesik heb nu een iPad waar ik per abuis de sync van video aan heb staan. Als ik dat dus uitvink, komt Steve weer om de hoek kijken en vraagt ie of die al me apps eraf kan gooien. Als ik Steve ooit in het echt tegenkom, dan zwaait er wat voor hem!
Ik heb nergens last van: ik gebruik pwntunesHero Of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:32:
[...]
Apps niet syncen? Het kan zo simpel zijn... Zet je 't uit, dan doet iTunes er niets mee, althans, het zou er niets mee moeten doen. Simpelweg toevoegen via afc2add/SSH gaat niet, want het moet weer in de photo database. Kut Apple met hun klote systeem. Videos, foto's en muziek kan je er niet op een fatsoenlijke manier op zetten. Met een Android is het kinderlijk eenvoudig.
Mijn OSx: 4.3.4
Lees even de laatste twee/drie pagina's, beginnen bij deze en dan terug, dan heb je het antwoord. Eigen inzet is hier ver te zoeken...Webstarr schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:27:
ik heb perongeluk nieuwe software op mijn ipad 1 16 gig wifi gepleurt, kan ik deze wel jailbreaken, en met welke?
Nier echt jailbreak gerelateerd maar wel handig.Hero Of Time schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:32:
[...]
Idee voor mensen die hun iPhone/iPod/iPad willen managen zonder met iTunes te kloten: installeer de CopyTransSuite eens op je windows PC.
Je kan hiermee precies hetzelfde als met iTunes maar dan zonder het gekloot. Fotos, video, muziek en alles uploaden *en* er weer af halen
[ Voor 4% gewijzigd door Ryceck op 08-08-2011 09:29 ]
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
Helaas , peanutbutter.Webstarr schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:27:
ik heb perongeluk nieuwe software op mijn ipad 1 16 gig wifi gepleurt, kan ik deze wel jailbreaken, en met welke?
[ Voor 92% gewijzigd door Paniohitus op 09-08-2011 19:59 ]
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Ik heb een tijdje zitten zoeken naar mensen met hetzelfde probleem en de oplossing erbij, maar ben niet veel verder gekomen...Dus bij deze: Ik heb zojuist mijn iPhone 4 geupdate naar 4.3.5, eerder stond er 4.3.3 op die gejailbreakt was. Nu wilde ik 4.3.5 dus ook jailbreaken maaar dat ging niet zomaaar. Na een hoop uitgeprobeer gezeik, en alles kwijt te zijn is het me gelukt om hem te jailbreaken. Cydia staat geinstalleerd maar zonder logo erbij, wit vierkantje. Als ik deze wil openen gaat ie gewoon aan maar sluit meteen weer af, ditzelfde met safari. Op internet heb ik al verschillende dingen gevonden zoals: In een of andere map in het systeem iets weghalen: lukt niet. Andere simpele dingen in andersmans ogen lukt me ook nog niet....Kan iemand me verder helpen?
Alsvast bedank, gr bart
Op Tweakers beginnen we een post NIET met 'hallo' en sluiten we NIET af met 'groeten'Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:44:
Ik heb een tijdje zitten zoeken naar mensen met hetzelfde probleem en de oplossing erbij, maar ben niet veel verder gekomen...Dus bij deze: Ik heb zojuist mijn iPhone 4 geupdate naar 4.3.5, eerder stond er 4.3.3 op die gejailbreakt was. Nu wilde ik 4.3.5 dus ook jailbreaken maaar dat ging niet zomaaar. Na een hoop uitgeprobeer gezeik, en alles kwijt te zijn is het me gelukt om hem te jailbreaken. Cydia staat geinstalleerd maar zonder logo erbij, wit vierkantje. Als ik deze wil openen gaat ie gewoon aan maar sluit meteen weer af, ditzelfde met safari. Op internet heb ik al verschillende dingen gevonden zoals: In een of andere map in het systeem iets weghalen: lukt niet. Andere simpele dingen in andersmans ogen lukt me ook nog niet....Kan iemand me verder helpen?
Firmware 4.3.4 en 4.3.5
Deze iDevices kunnen alleen tethered worden gejailbreakt met een BETA versie van redsn0w:
- iPhone 3GS
- iPhone 4
- iPod touch 3G
- iPod touch 4G
- iPad1
- iPad2
- AppleTV 2G
Tethered-jailbreak
De term tethered heeft in deze context niets te maken met het delen van de internetverbinding tussen een iPhone en een desktop-computer. Een Tethered-jailbreak wil zeggen dat de iPhone of iPod steun nodig heeft tijdens het opstarten van een gejailbreakt bestandssysteem van een ander apparaat (om code te kunnen injecteren). Bij elke reboot van je iPhone zal je dus je jailbreak kwijt zijn, tenzij de iPhone wordt opgestart met behulp van de computer en de gekozen jailbreakmethode (Blackra1n/Redsn0w/...). Je zult dus bij het rebooten van je iPhone deze aan een computer moeten hangen en vervolgens opnieuw jailbreaken.
Verwijderd
En bedankt...Ik heb hem al gejailbreakt zeg ik toch? Maar hoe komt het dat Cydia steeds afstluit en hoe zou ik dit op kunnen lossen?EN-IS schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:45:
[...]
Op Tweakers beginnen we een post NIET met 'hallo' en sluiten we NIET af met 'groeten'
Firmware 4.3.4 en 4.3.5
Deze iDevices kunnen alleen tethered worden gejailbreakt met een BETA versie van redsn0w:Voor deze iDevices met iOS 4.3.4 of 4.3.5 is er geen jailbreak:
- iPhone 3GS
- iPhone 4
- iPod touch 3G
- iPod touch 4G
- iPad1
Deze informatie had je zelf ook zo kunnen vinden...
- iPad2
- AppleTV 2G
[...]
Verwijderd
Dan werkt het wel.
Verwijderd
Bedankt! Hier heb ik tenminste iets aan;). Maar als ik het goed begrjip moet ik nu per se elke keer mn telefoon via redsn0w aan zetten? Kan niet gewoon op de normale manier tochhVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:12:
Je moet tethered booten, device aansluiten op pc, maar inplaats van cydia te installeren kiezen voor tethered boot.
Dan werkt het wel.
Als je de TS had gelezen, had je het antwoord al geweten. dit is wat tethered jb betekend. Wil je dat niet, dan moet je terug naar 4.3.3.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:21:
[...]
Bedankt! Hier heb ik tenminste iets aan;). Maar als ik het goed begrjip moet ik nu per se elke keer mn telefoon via redsn0w aan zetten? Kan niet gewoon op de normale manier tochh
Edit : Mijn excuses. Ik zie net dat op de vorige pagina word gezegd dat dit nog niet mogelijk is! Nog maar even wachten dan
Kan je terug naar 4.3.3? Zoja, hoe doe ik dat? Want dat wil ik wel HEEEEUL graag!Hero Of Time schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:25:
[...]
Als je de TS had gelezen, had je het antwoord al geweten. dit is wat tethered jb betekend. Wil je dat niet, dan moet je terug naar 4.3.3.
[ Voor 88% gewijzigd door DennusB op 10-08-2011 14:18 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat staat in mijn post; 'tethered jailbreak', precies wat Zonezns zegt...Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:10:
En bedankt...Ik heb hem al gejailbreakt zeg ik toch? Maar hoe komt het dat Cydia steeds afstluit en hoe zou ik dit op kunnen lossen?

[ Voor 17% gewijzigd door EN-IS op 10-08-2011 15:00 ]
Staat in de TS beschreven. Heb je die überhaupt helemaal gelezen? Zo te zien niet.DennusB schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:17:
Is 4.3.5 ondertussen al untetherd te jailbreaken? Ik kan het niet echt goed vinden...
Edit : Mijn excuses. Ik zie net dat op de vorige pagina word gezegd dat dit nog niet mogelijk is! Nog maar even wachten dan
[...]
Kan je terug naar 4.3.3? Zoja, hoe doe ik dat? Want dat wil ik wel HEEEEUL graag!
Ben op dit moment in het bezit van een iPhone 4 met software 4.3.3 en hij is jailbroken.
Hij is sim-locked door AT&T met baseband 4.10.01.
Als ik op Google en andere forums zoek, kom ik alleen maar oude berichten tegen over het unlocken van 4.10.01. Is het al mogelijk om baseband 4.10.01 te unlocken naar een sim-lock vrij toestel?
Want het nadeel van Gevey is dat elke keer dat je toestel reboot je het proces moet herhalen. Ik kan dus niet lekker mijn toestel uitschakelen en daarna weer opstarten zonder weer dat hele proces te herhalen.
Is daarvoor al een oplossing, of nog niet? Met andere forumberichten kom ik er niet uit.
http://www.i-funbox.com/Ryceck schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:28:
[...]
Nier echt jailbreak gerelateerd maar wel handig.
Idee voor mensen die hun iPhone/iPod/iPad willen managen zonder met iTunes te kloten: installeer de CopyTransSuite eens op je windows PC.
Je kan hiermee precies hetzelfde als met iTunes maar dan zonder het gekloot. Fotos, video, muziek en alles uploaden *en* er weer af halen
Werkt ook heel plezierig ....
Geen installatie, alleen een .exe + .ini file
Ik werk met een Mac, dus ik wilde het met Pwnage-tool doen
Een restore *.ipsw bestand via deze site gedownload.
http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Met de juiste firmware e.d.
Echter nu krijg ik de melding met Pwnage tool dat het niet de juiste firmware is?!?
Weet iemand wat ik fout doe?
PSN: Bellerophon-
UiteraardHero Of Time schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:41:
Juiste versie van je apparaat geselecteerd en gebruik je ook een versie van pwngtool die er mee overweg kan? Het heeft weinig nut om 'm 4.2.1 te voeren als-ie gemaakt is voor 4.1.x.
superB
Als je geen imei changer hebt gebruikt kan dat volgens mij niet...inXs schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:03:
even een andere vraag, ik heb mijn iphone 3gs (tmobile, 2 jaar oud) ook gejaibreakt met ios 4.0.1. Nu wilde ik hem via de tmobile site laten unlocken, hier heb ik mijn imei nummer voor nodig. Als ik deze opvraag en invoer op de site dan is het helaas niet mogelijk... Kan het zijn dat een jailbreak ook je imei nr. aanpast? Of moet dit niet kunnen gebeuren?
U kunt het serienummer en de IMEI van uw iPhone vinden op het scherm Info. Tik op het scherm Start (Home) op Instellingen > Algemeen > Info.
Mmm, gek. Jammer dat de inlogsite van tmobile nu niet werkt anders kon ik het nog even testen. Ik toverde het imei nummer altijd tevoorschijn met een bepaalde code.Bellerophon schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:08:
[...]
Als je geen imei changer hebt gebruikt kan dat volgens mij niet...
[...]
Via de site is dit de melding:
Toch een belletje aan wagen dusIMEI-nummer: ************
Alle door T-Mobile geleverde iPhones zijn SIMlock vrij gemaakt. Het unlocken is dus, ook binnen een jaar na aankoop, gratis en daarnaast hoeft er ook geen contact meer opgenomen te worden met de klantenservice. Via www.toestelhulp.t-mobile.nl wordt uitgelegd welke stappen genomen moeten worden om het toestel te unlocken.
Heb je een telefoon van meer dan 12 maanden oud, maar krijg je geen simunlockcode te zien? De kans is groot dat je toestel niet is gesimlockt. Je kunt dit controleren door een simkaart van een andere telecomaanbieder in je toestel te plaatsen. Wordt deze simkaart door je toestel geaccepteerd, dan is je toestel niet gesimlockt.
Ben je er zeker van dat je T-Mobile toestel wel een simlock heeft, dan adviseren wij je het IMEI-nummer te controleren. Als je met het gecontroleerde IMEI-nummer opnieuw geen simunlockcode te zien krijgt, kun je contact opnemen met T-Mobile Klantenservice.
[ Voor 58% gewijzigd door inXs op 18-08-2011 11:20 ]
superB
Ik had het ook gekregen na een belletjeinXs schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:15:
[...]
Mmm, gek. Jammer dat de inlogsite van tmobile nu niet werkt anders kon ik het nog even testen. Ik toverde het imei nummer altijd tevoorschijn met een bepaalde code.
Via de site is dit de melding:
[...]
Toch een belletje aan wagen dus
Kreeg toen een carrierupdate met itunes.
Verwijderd
iBooks (op iPad, 1stgen, 4.3.4 JB) start niet op: ik zie Even mijn virtuele boekenplank maar daarna ga ik gewoon terug naar het springboard. Opnieuw installeren werkt ook niet.
Ik probeer mijn Iphone 4 simlock vrij te maken dmv een jailbreak. Het jailbreaken zelf gaat prima tot de telefoon klaar is met jailbreaken en vervolgens direct in recovery mode gaat. Ik heb ook geprobeerd te downgraden met tinyumbrella, maar itunes komt telkens met een nieuwe error waardoor het me maar niet lukt.
Iemand een idee wat ik kan doen / proberen.
Je kan proberen de permissies aan te passen van de iBooks-map mbv iFile, als je dat hebt. Of je kan het mbv SSH, maar ik weet niet hoe dat gaat. In ieder geval, als je de permissies op 777 (dacht ik) zet, kan het mss wel werken. Anders weet ik het ook niet, dan is mss de enige oplossing om je iPad te restoren en misschien zelfs als nieuw te installeren.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:10:
Hoe fix ik dit:
iBooks (op iPad, 1stgen, 4.3.4 JB) start niet op: ik zie Even mijn virtuele boekenplank maar daarna ga ik gewoon terug naar het springboard. Opnieuw installeren werkt ook niet.
Vertel eens iets meer, welke firmware, welke jailbreaktools? Zonder die gegevens kunnen we je zo niet helpen.jaapb13 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:37:
Ik heb het volgende probleem:
Ik probeer mijn Iphone 4 simlock vrij te maken dmv een jailbreak. Het jailbreaken zelf gaat prima tot de telefoon klaar is met jailbreaken en vervolgens direct in recovery mode gaat. Ik heb ook geprobeerd te downgraden met tinyumbrella, maar itunes komt telkens met een nieuwe error waardoor het me maar niet lukt.
Iemand een idee wat ik kan doen / proberen.
Verwijderd
als je een T-mobile toestel hebt is het heel simpel.of je gaat naar een T-shop of je volgt deze link.jaapb13 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:53:
Op dit moment heb ik 4.3.5 op mijn iphone staan (niet gejailbreaked). Ik heb hem proberen te jailbreaken met Redsn0w. Mij lukt het alleen niet om hem te jailbreaken of om hem te downgraden om hem vervolgens te jailbreaken. Ik heb hem al eens gejailtbreakt op 4.3.1 maar toen kreeg ik de simlock er niet af. Mijn vraag aan jullie is dus vooral: Wat kan ik het beste doen om mijn iphone simlock vrij te krijgen er van uit gaande dat ik er nu 4.3.5 op het staan.
http://www.t-mobile.nl/to...eren/Simlock-verwijderen/
Het is een vodafone toestel. Omdat ik nu over ben naar een andere provider moet ik dus van die simlock af.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:05:
[...]
als je een T-mobile toestel hebt is het heel simpel.of je gaat naar een T-shop of je volgt deze link.
http://www.t-mobile.nl/to...eren/Simlock-verwijderen/
[ Voor 9% gewijzigd door jaapb13 op 19-08-2011 11:08 ]
Maar aangezien je je iPhone geupdate hebt naar 4.3.5 kan je m niet unlocken (http://www.unloc.kr/), dus dan houdt het al snel op. Je zal Vodafone dan moeten bellen voor een officiele unlock. Je kan de Baseband (dat is om te verbinden met het netwerk, dus deze kraak je in feite) niet downgraden, eenmaal geupdate is niet meer terugkunnen.
Ik had al de 4.3.3 FW gedownload en mijn iphone proberen te restoren met shift+restore alleen kreeg ik de error 3194.
Na wat googlen kwam ik op deze site uit: http://jaxov.com/2011/03/...ile-downgrading-firmware/
Het leek mij dat het ongeveer hetzelfde probleem was dus zodoende heb ik het zo geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Hoe kan ik nu wel mijn telefoon op 4.3.3 krijgen?
XboxLive: Dave 130R
XboxLive: Dave 130R
De enige Cydia apps die ik verder heb zijn: Veency, SSH server, Lighttpd en PHP.
Moet ik nog iets doen verder ?
[ Voor 19% gewijzigd door skatebiker op 23-08-2011 19:29 ]
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Apple policy wat betreft up- downgraden ZUIGT.
Als je geen SHSH blob hebt, kun je het op je buik schrijven om een andere versie van je firmware op je iDevice te zetten.
Curiousity is a bitch
Wat is zo'n SHSH blob nou eigenlijk precies?Dr_Dirk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:53:
ff tussendoor;
Als je geen SHSH blob hebt, kun je het op je buik schrijven om een andere versie van je firmware op je iDevice te zetten.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je moet, nadat je 'm hebt aangezet in Winterboard, ook in Settings activeren. Even naar Keyboard gaan, selecteren en klaar.skatebiker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:07:
Heb zojuist 5 row keyboard geinstalleerd op de iPad 2 (4.3.3JB) maar het werkt helemaal niet. Ik heb het wel aangevinkt in winterboard (geen idee wat dat is).
De enige Cydia apps die ik verder heb zijn: Veency, SSH server, Lighttpd en PHP.
Moet ik nog iets doen verder ?
Dat is een van de redenen dat ik Apple haat.Dr_Dirk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:53:
ff tussendoor;
Nooit van een TS gehoord die je kan lezen?DennusB schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:02:
[...]
Wat is zo'n SHSH blob nou eigenlijk precies?
Hoe jailbreakbaar is een recente Iphone4? Ik kan mijn contract verlengen met een Iphone4 en wil dit graag doen. (mijn 3gs begint er toch wat gebruikt uit te zien en mankementen te vertonen) Maar ik wil wel kosten wat kost mijn jailbraik houden. Nu heb ik al wat gezocht en zie ik dat zolang ik op/onder de 4.3.2 zit dat ik veilig zit. Geld dit ook voor recente modellen? Voor zover ik kan wijsmaken wel omdat ik er anders vanuit ga dat zo iets erbij staat, maar wil het toch liever zeker weten.
edit:
Even voor de duidelijk heid, Ik heb een 3gs van net voordat die 'nieuwe' bootrom er in kwam. Deze zit ook in de i4 voor zover ik weet. Mijn vraag is dus, is deze nog geupdate of iets zoadat het op dit moment helemaal niet mogelijk is om met een recente i4 te jailbreaken.
[ Voor 19% gewijzigd door Borgoth op 23-08-2011 22:58 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Hoewel het resultaat klopt (iPhone4 met >4.3.3 is alleen tethered te jailbreaken), klopt je uitleg niet. Alle iPhone4 toestellen hebben dezelfde bootrom. De jailbreak is mogelijk vanwege de exploit in de bootrom. De untether zit in de firmware en is vanaf 4.3.4 gedicht.Hero Of Time schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:14:
Alle firmwares t/m 4.3.3 zijn untethered te jailbreaken, dus ook 4.3.3. Vanaf 4.3.4 is het lek gedicht die hier gebruik van maakt. Als je iPhone 4 met een nieuwere firmware komt, dan kan je 'm wel jailbreaken, maar zal dit tethered zijn omdat 't de nieuwe bootrom heeft. Er is geen nieuw iDevice met een oude bootrom. De 3Gs was de laatste totdat ze de nieuwe erin stopte.
En als je een nieuw toestel krijgt dat nog niet eerder gejailbreakt is heb je geen SHSH's dus kun je niet downgraden. Ik haat Apple zo langzaamaan hierom. Waarom moest die untether dicht? Waarom moet Apple uberhaupt bepalen welke softwareversie ik op mijn iPhone wil draaien? Ik kan alleen maar hopen dat Android net zo fijn is als iOS als mijn contract afloopt, want ik ben het langzaamaan spuugzat.
Dat eerste klopt wat je zegt, maar ik snap de denkwijze van HoT ook wel weer. Hij reageert op iemand die een 3GS met oude bootrom heeft. In die oude bootrom zit wel een exploit om hem untethered te jailbreaken. In de nieuwe zit deze exploit niet meer, dus kan je die niet zo eenvoudig als de 3G of 3GS untethered jailbreaken.PhilipsFan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 01:54:
[...]
Hoewel het resultaat klopt (iPhone4 met >4.3.3 is alleen tethered te jailbreaken), klopt je uitleg niet. Alle iPhone4 toestellen hebben dezelfde bootrom. De jailbreak is mogelijk vanwege de exploit in de bootrom. De untether zit in de firmware en is vanaf 4.3.4 gedicht.
En als je een nieuw toestel krijgt dat nog niet eerder gejailbreakt is heb je geen SHSH's dus kun je niet downgraden. Ik haat Apple zo langzaamaan hierom. Waarom moest die untether dicht? Waarom moet Apple uberhaupt bepalen welke softwareversie ik op mijn iPhone wil draaien? Ik kan alleen maar hopen dat Android net zo fijn is als iOS als mijn contract afloopt, want ik ben het langzaamaan spuugzat.
Ach ja, Apple is wel streng ja. Maar zo heel erg zit ik er niet mee. Ik blijf de iPhone fijn vinden in vergelijking met andere toestellen. Ik denk, dat als er een nieuwe iPhone komt, ik deze ga halen. Mijn 3GS is niet meer zo levendig de laatste tijd, scheur in de achterkant, ik mis een stukje plastic bij de simkaart-slot, hoofdtelefoonaansluiting is niet meer zo lekker, de chromen rand (of wat het ook is) is aan het loslaten... Ik denk ook niet meer dat ik vanaf firmware 5 ga jailbreaken, dan is voor mij het voordeel er toch grotendeels uit.
Edit: De redenen van Apple zijn wel voorspelbaar waarom zij moeten beslissen welke firmware je draait en waarom ze jailbreak-lekken dichtgooien, ook al is het dikke onzin
Ik gok op:
- Betere beveiliging (oftewel de lekken dichtgooien omdat dat ook misbruikt kan worden, die lekken heb je nodig voor untethered en zo), daarvoor heb je nieuwe software nodig
- Je krijgt nieuwe features!
- Je krijgt betere features
- Bugfixes
- Enz.
Dus wss zal Apple eerder vragen: "Waarom zou je dat niet willen?", maar ik geef toe dat het wel erg onzin is van Apple, iedereen mag voor zichzelf beslissen.
[ Voor 15% gewijzigd door Ruubster op 24-08-2011 09:01 ]
Ja, je hebt wel gelijk dat veel jailbreak-features inmiddels in iOS zelf zitten en er dus steeds minder redenen zijn om te willen jailbreaken. Maar voor mij is tethering de belangrijkste, hiervan ben ik afhankelijk. Ik heb ook een abonnement waarbij dit mag, maar T-Mobile ondersteunt het niet officieel en daarom heb ik dus niet het knopje voor de personal hotspot. Dankzij jailbreak en Tetherme kan ik het wel.Ruubster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:56:
[...]
Dat eerste klopt wat je zegt, maar ik snap de denkwijze van HoT ook wel weer. Hij reageert op iemand die een 3GS met oude bootrom heeft. In die oude bootrom zit wel een exploit om hem untethered te jailbreaken. In de nieuwe zit deze exploit niet meer, dus kan je die niet zo eenvoudig als de 3G of 3GS untethered jailbreaken.
Ach ja, Apple is wel streng ja. Maar zo heel erg zit ik er niet mee. Ik blijf de iPhone fijn vinden in vergelijking met andere toestellen. Ik denk, dat als er een nieuwe iPhone komt, ik deze ga halen. Mijn 3GS is niet meer zo levendig de laatste tijd, scheur in de achterkant, ik mis een stukje plastic bij de simkaart-slot, hoofdtelefoonaansluiting is niet meer zo lekker, de chromen rand (of wat het ook is) is aan het loslaten... Ik denk ook niet meer dat ik vanaf firmware 5 ga jailbreaken, dan is voor mij het voordeel er toch grotendeels uit.
Edit: De redenen van Apple zijn wel voorspelbaar waarom zij moeten beslissen welke firmware je draait en waarom ze jailbreak-lekken dichtgooien, ook al is het dikke onzin
Ik gok op:
- Betere beveiliging (oftewel de lekken dichtgooien omdat dat ook misbruikt kan worden, die lekken heb je nodig voor untethered en zo), daarvoor heb je nieuwe software nodig
- Je krijgt nieuwe features!
- Je krijgt betere features
- Bugfixes
- Enz.
Dus wss zal Apple eerder vragen: "Waarom zou je dat niet willen?", maar ik geef toe dat het wel erg onzin is van Apple, iedereen mag voor zichzelf beslissen.
Ik word er gewoon een beetje zenuwachtig van dat ik voor features die voor mij belangrijk zijn, afhankelijk ben van een jailbreak die Apple naar eigen goeddunken kan dichten. Nu werkt alles wel precies zoals ik het wil, maar als mijn iPhone stuk gaat en ik een nieuwe moet kopen dan weet ik dus niet zeker of ik untethered kan jailbreaken (en dus mijn internet kan tetheren).
edit: ipod touch 4g, jailbreak 4.3.3 sn0wbreeze
Ja in dat geval is het inderdaad anders. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen redenen. En dan snap ik ook dat je het liefste hebt dat alles open blijft. Ik verwacht dat Apple het alleen maar doet vanwege eigenbescherming voor claims vanwege beveiligingslekken en/of het kapot gaan van iPhones/iPods door onkundig gebruik met een jailbreak. Apple heeft er verder weinig nadelen aan, misschien zelfs juist meer voordelen. Mensen die meer features willen, kopen dan een iPhone, want je kan m toch zelf open zetten.PhilipsFan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:09:
[...]
Ja, je hebt wel gelijk dat veel jailbreak-features inmiddels in iOS zelf zitten en er dus steeds minder redenen zijn om te willen jailbreaken. Maar voor mij is tethering de belangrijkste, hiervan ben ik afhankelijk. Ik heb ook een abonnement waarbij dit mag, maar T-Mobile ondersteunt het niet officieel en daarom heb ik dus niet het knopje voor de personal hotspot. Dankzij jailbreak en Tetherme kan ik het wel.
Ik word er gewoon een beetje zenuwachtig van dat ik voor features die voor mij belangrijk zijn, afhankelijk ben van een jailbreak die Apple naar eigen goeddunken kan dichten. Nu werkt alles wel precies zoals ik het wil, maar als mijn iPhone stuk gaat en ik een nieuwe moet kopen dan weet ik dus niet zeker of ik untethered kan jailbreaken (en dus mijn internet kan tetheren).
WOW, 58 gb...! Ik snap dat je hem niet wil restoren, maar ik zou geen andere mogelijkheid weten. Je kan namelijk niks uninstallen zolang je niet in Cydia komt. Het lijkt wel alsof je Application-folder niet goed is, je kan nog proberen mbv SSH de juiste permissions terug te zetten (dus de rechten die je hebt goed te zetten, mocht dit niet goed zijn), maar ik heb daar geen ervaring mee.hoyvoy schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:26:
mijn default apps willen niet meer openen en zijn ook niet zichtbaar (ook niet in spotlite). alle default apps zoals cydia, app store, contacten, terminal doen het niet meer. soms heb ik geluk en staat het icoontje er wel, maar als ik er dan op tik, opent ie niet. ik heb libhide niet geinstalleerd en een hard reset, respring, reboot werken niet. wat moet ik doen want ik heb mijn hele 58 gb vol staan en heb geen zin om hem te restoren.
edit: ipod touch 4g, jailbreak 4.3.3 sn0wbreeze
Edit: Foutje verbeterd, permissions en dependencies door elkaar gehaald...
[ Voor 26% gewijzigd door Ruubster op 24-08-2011 14:12 ]
Wat dacht je van geld. Jailbreaken is niet alleen extra functies, het is dan ook mogelijk om gekraakte applicaties er op te zetten. Apple krijgt X% van het bedrag dat een app kost. Als iemand die app niet koopt maar gekraakt download mist apple weer inkomsten.Ruubster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:09:
[...]
Ja in dat geval is het inderdaad anders. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen redenen. En dan snap ik ook dat je het liefste hebt dat alles open blijft. Ik verwacht dat Apple het alleen maar doet vanwege eigenbescherming voor claims vanwege beveiligingslekken en/of het kapot gaan van iPhones/iPods door onkundig gebruik met een jailbreak. Apple heeft er verder weinig nadelen aan, misschien zelfs juist meer voordelen. Mensen die meer features willen, kopen dan een iPhone, want je kan m toch zelf open zetten.
[...]
Heb ik al geprobeerd, en zoveer ik weet heb iook niks veranderd. Ik zal de permissies eens checken.Ruubster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:09:
[...]
Ja in dat geval is het inderdaad anders. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen redenen. En dan snap ik ook dat je het liefste hebt dat alles open blijft. Ik verwacht dat Apple het alleen maar doet vanwege eigenbescherming voor claims vanwege beveiligingslekken en/of het kapot gaan van iPhones/iPods door onkundig gebruik met een jailbreak. Apple heeft er verder weinig nadelen aan, misschien zelfs juist meer voordelen. Mensen die meer features willen, kopen dan een iPhone, want je kan m toch zelf open zetten.
[...]
WOW, 58 gb...! Ik snap dat je hem niet wil restoren, maar ik zou geen andere mogelijkheid weten. Je kan namelijk niks uninstallen zolang je niet in Cydia komt. Het lijkt wel alsof je Application-folder niet goed is, je kan nog proberen mbv SSH de juiste permissions terug te zetten (dus de rechten die je hebt goed te zetten, mocht dit niet goed zijn), maar ik heb daar geen ervaring mee.
Edit: Foutje verbeterd, permissions en dependencies door elkaar gehaald...
Edit: nope, niks speciaals, ik heb via winscp de folder al v werschillende keren eropnieuw opgezet. En alle permissies kloppen
[ Voor 5% gewijzigd door hoyvoy op 24-08-2011 18:34 ]
Mijn uitleg klopt wel, je moet het alleen goed lezen. Ik geef aan dat de 3Gs de laatste is met de oude bootrom waarmee je altijd untethered kan jailbreaken. En dat is weer afhankelijk van wanneer je 3Gs is gemaakt.PhilipsFan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 01:54:
[...]
Hoewel het resultaat klopt (iPhone4 met >4.3.3 is alleen tethered te jailbreaken), klopt je uitleg niet. Alle iPhone4 toestellen hebben dezelfde bootrom. De jailbreak is mogelijk vanwege de exploit in de bootrom. De untether zit in de firmware en is vanaf 4.3.4 gedicht.
Als je een nieuw iDevice koopt, is er een kans dat er nog een oudere firmware op zit. Je kan 'm dan wel jailbreaken, maar terug naar die firmware kan idd niet.
Ook dat is maar zeer de vraag. Als iedereen jailbreakt en alleen nog gekraakte applicaties installeert wel ja. Maar de praktijk wijst uit dat dat erg meevalt en de meerderheid jailbreaken te technisch of eng vinden. Maar de jailbreakers werken wel als katalysator, ze laten een nieuwe coole app of game zien en hun (niet-jailbreaker) vrienden, collega's etc vinden het leuk en kopen die ook. Ik heb dit in mijn omgeving echt zien gebeuren. Dus een percentage jailbreakers is alleen maar gunstig, ook voor de inkomsten van Apple en de app-schrijvers.Borgoth schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:54:
[...]
Wat dacht je van geld. Jailbreaken is niet alleen extra functies, het is dan ook mogelijk om gekraakte applicaties er op te zetten. Apple krijgt X% van het bedrag dat een app kost. Als iemand die app niet koopt maar gekraakt download mist apple weer inkomsten.
Hij ging spontaan in recovery mode toen ik mijn netwerk settings had gereset. Nu probeer ik met greenpoison te jailbreaken, maar bij het omzetten naar DFU gaat mijn ipod aan en is er een zwart scherm. Apple killswitch is dan de enige oplossing. Ook via sn0wbreeze DFU werkte het niet.
niemand?hoyvoy schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:06:
[...]
Heb ik al geprobeerd, en zoveer ik weet heb iook niks veranderd. Ik zal de permissies eens checken.
Edit: nope, niks speciaals, ik heb via winscp de folder al v werschillende keren eropnieuw opgezet. En alle permissies kloppen
Ik heb geen oplossingen meer, op herstellen na... Sorry.
dan ga ik maar naar ios5 beta 6, i.p.v 4.3.3 er weer opnieuw op te zetten, heb ik die ook al vastRuubster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:58:
[...]
Ik heb geen oplossingen meer, op herstellen na... Sorry.
Kan dat ja? Heb je een developers-account?hoyvoy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:27:
[...]
dan ga ik maar naar ios5 beta 6, i.p.v 4.3.3 er weer opnieuw op te zetten, heb ik die ook al vast
Zijn meer wegen naar RomeRuubster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:57:
[...]
Kan dat ja? Heb je een developers-account?
Tubes....It's what make music music!
Ze hebben een handeling uitgevoerd en mij een mail gestuurd die verwijst naar een site.
Op deze site staat dat ik moet restoren en dat ik hierna een popup krijg dat de iphone4 geunLocked is.
Ik werk nu nog met jailbreakme en update altijd met behoud van baseband.
Kan ik nu updaten naar een officiële 4.3.3 (ik heb alle blond altijd opgeslagen.) en dan restoren?
Ik wil wel af van ultrasnow maar niet van jailbreak.
Ik ben bang dat hij bij een restore toch een versie check doet of iets dergelijks.
Iemand die hier wat zinnigs over kan vertellen? Of deze manier van unlocken(officieel legaal) kennen?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Echter als het lukt met behoud van baseband dan lukt het ook zonder.
Als ik met behoud van baseband doe maakt hij dan nog wel connectie met orange of Apple om de simlock status te verkrijgen en te verwijderen?
Het is een goede achterdeur om je baseband te behouden.
nop, en de jailbreakers hebben aangekondigd dat de beveiliging in iOS5 goed is en dat het dus nog wel even kan duren.S0epkip schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:01:
Argh.. net een iPad2 gekocht met 4.3.4, nog nooit gejailbreakt en dus ook geen blobs aanwezig...balen dus! Dat wordt wachten op iOS5 + iPad2 JB. Voor zover ik lees is ook de iOS5 Beta niet te Jailbreaken danwel downgraden naar 4.3.3. (zonder blobs)?
Edit: mijn voorspellende gaves zijn beter dan ik dacht: http://www.iphoneclub.nl/...-werkzaamheden-jailbreak/
[ Voor 30% gewijzigd door Ruubster op 30-08-2011 09:52 ]
leopod schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:37:
[...]
nop, en de jailbreakers hebben aangekondigd dat de beveiliging in iOS5 goed is en dat het dus nog wel even kan duren.
Gelukkig bestaat er wel zoiets als "tethered"S0epkip schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:01:
Argh.. net een iPad2 gekocht met 4.3.4, nog nooit gejailbreakt en dus ook geen blobs aanwezig...balen dus! Dat wordt wachten op iOS5 + iPad2 JB. Voor zover ik lees is ook de iOS5 Beta niet te Jailbreaken danwel downgraden naar 4.3.3. (zonder blobs)?
ik heb per ongeluk mobile substrate ervanaf gegooid
[ Voor 88% gewijzigd door hoyvoy op 30-08-2011 18:58 ]
Kan je er nog op via iFunbox of SSH? Anders kan je proberen ergens de package van mobilesubstrate te vinden en in de autoinstall map van cydia te zetten. Twee keer opnieuw opstarten en het hoort weer te werken. Trouwens, als ik de goeie voor me heb, volgens mij ben je wel heel erg aan het klooien de laatste week hehoyvoy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:30:
[...]
[...]
Gelukkig bestaat er wel zoiets als "tethered"![]()
ik heb per ongeluk mobile substrate ervanaf gegooiden nu wil mijn idevice springboard.app niet meer laden. (zit nu vast in een SWOD). wat moet ik doen, weet iemand welke files mobilesubstrate installeerd, zo ja, wil iemand die dan ff uploaden, zodat mijn ipod het weer doet????
maar ik moet een herstel doen. bij een herstel vraagt hij om te kijken naar een nieuwe versie. dit kan ik doen of annuleren. maar bij annuleren staakt heel het proces.
is het mogelijk een herstel te doen en itunes te laten denken dat ik de laatste versie al heb. ofwel alles volledig officieel maar niet 4.3.5 maar 4.3.3 zodat ik wel nog kan jailbreaken.
orange zegt dat ik na het uitvoeren van een restore een popup krijg met de melding dat hij unlocked is.
of kan ik een officiele 4.3.3 downloaden shift inhouden herstellen naar die 4.3.3 (ik heb alle blobs)?
ik ben echt heel onzeker omdat ik nergens precies kan vinden wat ik wil uitvoeren, en heb geen zin in of een unlockte iphone die niet te jailbreaken is of een een gejailbreakte waar ik alsnog ultrasnow voor nodig heb.
Verwijderd
Mijn zusje vandaag op MP een iPhone 3G gekocht voor een prikje, denk OHW DAT doe ik wel even.
Nee dus, heb ik nu écht een simkaart van T-Mobile nodig of? (ja is T-Mobile locked). Dit is zó lang
geleden hehe
EDIT: never mind (gratis unlock door een m half uur aan iTunes te hangen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 00:43 ]
procedure:
- Bellen naar 0607626464 vanuit nl: 033607626464
- In het engels je imei doorgeven en ze activeren je unlock en sturen een mail:
in de mail staat een omslachtige franse uitleg die uiteindelijk naar:
http://touslesmobiles.ora...errouiller_le_mobile.html
verwijst.
- ofwel restoren en je hebt unlocked iphone.
!! hier zat bij mij een probleem. als je restored na je naar de laaste niet untetered versie. dus niet via jailbreakme te jailbreaked!
Dus wat heb ik gedaan:
met behoud van baseband gerestored naar 4.3.3.
via deze link:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=13795 (alleen dan naar 4.3.3 ipv die versie uit de tutorial.
ik kreeg na restore geen popup (zoals orange beweerd) maar zonder ultrasnow zag ik wel vodafone!
omdat er nu 4.3.3 op staat werkt jailbreakme.com
unlocked (legaal) en jailbreak. Hopelijk hebben andere mensen hier ook wat aan.
No shit, niet gezienHero Of Time schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:22:
Waarom denk je dat hij dat boven z'n icoon heeft gezet?
het werkt!Ruubster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:19:
[...]
Kan je er nog op via iFunbox of SSH? Anders kan je proberen ergens de package van mobilesubstrate te vinden en in de autoinstall map van cydia te zetten. Twee keer opnieuw opstarten en het hoort weer te werken. Trouwens, als ik de goeie voor me heb, volgens mij ben je wel heel erg aan het klooien de laatste week he
helemaal gelijk! nu heb ik vakantie, dus nu kan het!
edit: o nee, het werkt toch niet helemaal, nu worden al m'n appstore apps niet meer herkent, nu zegt itunes (+ipod) dat ik 36GB aan overige data heb
[ Voor 11% gewijzigd door hoyvoy op 31-08-2011 16:14 ]
Ehm ff denken. Je hebt alleen Mobilesubstrate er toen afgegooid? Staan er in Cydia geen updates? Bijvoorbeeld voor mobilesubstrate?hoyvoy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:03:
[...]
het werkt!![]()
[...]
helemaal gelijk! nu heb ik vakantie, dus nu kan het!
edit: o nee, het werkt toch niet helemaal, nu worden al m'n appstore apps niet meer herkent, nu zegt itunes (+ipod) dat ik 36GB aan overige data heb
God dit is wel vreemd. Staan de apps nog gewoon in /var/mobile/applications? Misschien de permissies goedzetten, ik weet t anders ook niet... Ik zal nog ff nadenken voor je, en ook even zoeken. Heb weinig spannends op mn stage vandaag (beetje nanodeeltjes maken, valt wel mee, veel wachten tussendoor).
Edit: Even logisch denkend, de nieuwe jailbreak maakt gebruik van een ander filesystem (of iets dergelijks, hoe het precies zit weet ik niet). Het kan zijn dat de versie van Mobilesubstrate die je nu heb geinstalleerd, daar niet mee om kan gaan. Oftewel, dat je een andere versie nodig hebt. Als je in Cydia geen updates krijgt voor bepaalde onderdelen, kan je misschien proberen nogmaals jailbreakme.com te draaien (of heb je RedSn0w gebruikt aangezien je zei dat je naar iOS5 beta wou gaan? Dan heeft het mss weinig nut om opnieuw RS te draaien).
[ Voor 25% gewijzigd door Ruubster op 01-09-2011 13:34 ]
1. jailbreak op ios 5 beta 6 met redsnowRuubster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:28:
[...]
Ehm ff denken. Je hebt alleen Mobilesubstrate er toen afgegooid? Staan er in Cydia geen updates? Bijvoorbeeld voor mobilesubstrate?
God dit is wel vreemd. Staan de apps nog gewoon in /var/mobile/applications? Misschien de permissies goedzetten, ik weet t anders ook niet... Ik zal nog ff nadenken voor je, en ook even zoeken. Heb weinig spannends op mn stage vandaag (beetje nanodeeltjes maken, valt wel mee, veel wachten tussendoor).
Edit: Even logisch denkend, de nieuwe jailbreak maakt gebruik van een ander filesystem (of iets dergelijks, hoe het precies zit weet ik niet). Het kan zijn dat de versie van Mobilesubstrate die je nu heb geinstalleerd, daar niet mee om kan gaan. Oftewel, dat je een andere versie nodig hebt. Als je in Cydia geen updates krijgt voor bepaalde onderdelen, kan je misschien proberen nogmaals jailbreakme.com te draaien (of heb je RedSn0w gebruikt aangezien je zei dat je naar iOS5 beta wou gaan? Dan heeft het mss weinig nut om opnieuw RS te draaien).
2. per ongeluk mobilesubstrate ervanaf gegooid
3. paniek
4. met de hulp van Ruubster het erweer opgezet via autoinstall
5. 2 keer gereboot
6. al mijn appstore apps waren weg van mijn homescreen maar stonden nog wel in var/mobile/applications
de ipod herkent ze dus niet meer, opnieuw met de nieuwste versie van redsnow geprobeerd te jailbreaken/booten maar zonder succes, de ipod "ziet" de apps gewoon niet meer.
edit: waarom maakt apple het toch zo moelijk?
Normaal zou ik zeggen: gewoon herstellen, da gaat sneller. Maar t is ook wel een uitdaging om dit op te lossen. En nu ik weer terug ben van stage heb ik meer tijd.[b]hoyvoy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:03:
*knipperdeknipknip*
Heb je SBSettings geinstalleerd staan? De icoontjes kunnen 'verstopt' zijn, ik kwam op internet een forum tegen waarin iemand ook deze problemen had maar wel op een andere manier veroorzaakt. Als je SBSettings geinstalleerd hebt, kan je via 'More' bij 'Hide icons' icoontjes verbergen. Staan deze allemaal aan of staan ze uit? Als je uit staan, ff allemaal aanzetten en respringen. Anders probeer eens allemaal uit te zetten, te respringen, daarna weer aanzetten, weer respringen.
Ik zal ondertussen ff verder denken/zoeken...
Edit: Nog iets dat je kan proberen, is via spotlight de app 'instellingen' te openen, dan bij 'Algemeen' het gedeelte 'Beperkingen' inschakelen en daarna weer uitschakelen, wil ook nog wel eens helpen.
Ook kwam ik dit nog tegen:
"delete the file located at /var/mobile/Library/Preferences/com.apple.SpringBoard.plist. Then reboot." Maar das mss wel heel erg grof...
[ Voor 18% gewijzigd door Ruubster op 01-09-2011 19:05 ]
silitek schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:19:
[...]
Zijn meer wegen naar Rome...iets in de trend van 7$
nee, gewoon herstellen naar ios 5 en dan via iphonebrowser in /system/library/coreserveses/systemversion.plist de regelRuubster schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:57:
[...]
Kan dat ja? Heb je een developers-account?
<key>ReleaseType</key>
<string>Beta</string>
te verwijderen. (dan denkt itunes dat het een officieele softwareversie is en kun je gewoon alles doen.
dit heeft allemaal geen nut want de "apps" worden niet meer herkent als apps maar als "overige data" dit betekent dus dat de hex-stringen niet meer worden herkent, en ik denk niet dat ik hier verder iets tegen kan doen.Ruubster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:59:
[...]
Normaal zou ik zeggen: gewoon herstellen, da gaat sneller. Maar t is ook wel een uitdaging om dit op te lossen. En nu ik weer terug ben van stage heb ik meer tijd.
Heb je SBSettings geinstalleerd staan? De icoontjes kunnen 'verstopt' zijn, ik kwam op internet een forum tegen waarin iemand ook deze problemen had maar wel op een andere manier veroorzaakt. Als je SBSettings geinstalleerd hebt, kan je via 'More' bij 'Hide icons' icoontjes verbergen. Staan deze allemaal aan of staan ze uit? Als je uit staan, ff allemaal aanzetten en respringen. Anders probeer eens allemaal uit te zetten, te respringen, daarna weer aanzetten, weer respringen.
Ik zal ondertussen ff verder denken/zoeken...
Edit: Nog iets dat je kan proberen, is via spotlight de app 'instellingen' te openen, dan bij 'Algemeen' het gedeelte 'Beperkingen' inschakelen en daarna weer uitschakelen, wil ook nog wel eens helpen.
Ook kwam ik dit nog tegen:
"delete the file located at /var/mobile/Library/Preferences/com.apple.SpringBoard.plist. Then reboot." Maar das mss wel heel erg grof...
edit: laat maar, ik heb al herstelt...
Firm is 4.3.3
Zeg het misschien verkeerd....KL643 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:43:
Heb je mazzel...4.3.3 is makelijk te jailbreaken met jailbreakme.com
Versie is 4.3.3 en de firm is 4.10.01
Kan het dan nog wel?
Mijn iPhone met de zelfde specs heb ik wel via jailbreakme.com
Dit topic is gesloten.
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods