Ctrl-U
Thanks!Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:29:
Fn + backspace
Office 2011 voor mac is wel een behoorlijke drempel als je de windows versie van office 2011 gewend bent
39
Het is beter dan 2008, maar nog steeds zo ongeveer het slechtste dat ik heb op de mac. Totaal geen integratie met de native tools (spellcheck, andere keyboard shortcuts dan in andere progs, etc.), dat blijft jammer.
Verwijderd
Pages x3Verbal_Kint schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:13:
Het is beter dan 2008, maar nog steeds zo ongeveer het slechtste dat ik heb op de mac. Totaal geen integratie met de native tools (spellcheck, andere keyboard shortcuts dan in andere progs, etc.), dat blijft jammer.
Nou Pages is ook ver van optimaal voor tekstverwerking zodra je een beetje meer layout wilt... Twee verschillende paginaformaten in één document? Forget it. Dingen verspringen net zo hard als bij Word.
Hi tweakers,
Ik ben Zachary, 22 jaar, student Communicatie en Multimedia Design
Sinds gister de gelukkige eigenaar van een Macbook pro 13" van 2011.
Ik zal me dus gaan mengen in dit gezelschap.
Ik ben Zachary, 22 jaar, student Communicatie en Multimedia Design
Sinds gister de gelukkige eigenaar van een Macbook pro 13" van 2011.
Ik zal me dus gaan mengen in dit gezelschap.
Wat is een degelijk programma om rar bestanden uit te pakken?
Google even op UnrarXNeefdave schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:56:
Wat is een degelijk programma om rar bestanden uit te pakken?
woei!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Niet zo zeer een frustratie, maar ik opende op windows altijd links door een klik op mijn scrollwieltje. Daarmee opent een link direct als nieuwe tab. Kan dat met een magic mouse ook? Ik mis dat wel eigenlijk.
Met BTT kan je verschillende acties instellen voor Touchpad, Magic Mouse en dergelijke. Google maar even daarop...
Standaardbrowser op Apple is Safari; toch beter Firefox gebruiken?
Waarom?
Waarom?
De standaard browser van Windows is IE. En toch gebruikte ik Chrome. Ik heb geen klik met safari, Firefox heeft de boot gemist met zijn oneindig durende ontwikkeling van versie 4. Laat mij mijn eigen keuze maken, die discussie gaan we toch nooit uit komen
Verwijderd
Cmd + klik werkt ook in Chrome, ik doe niet anders.jip_86 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:23:
Hmm, dat werkt alleen in safari zie ik. Ik gebruik chrome.
Gebruikte je op Windows ook Internet Explorer?Mini Poeper schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:20:
Standaardbrowser op Apple is Safari; toch beter Firefox gebruiken?
Waarom?
De keuze van browser staat wat mij betreft buiten een frustratie van Windows naar Mac. Waar het wel mee te maken heeft is gebruiksgemak, ondersteuning standaarden, snelheid en wat je zelf belangrijk vindt aan een browser. Ik gebruik bijvoorbeeld Chrome, zowel op een Windows machine als op mijn MacBook Pro.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 12:00 ]
Ik heb hier een western digital externe harde schijf die ik eerst op windows gebruikte. Nu heb ik daar al bestanden op staan. Nu heb ik wat dingen gedownload op mn imac die ik graag op die schijf wil zetten maar dit gaat niet. Hoe kan ik dit er toch op te krijgen zonder deze te moeten formatteren?
Nu nog steeds werkend op Windows, oriënterend naar Apple.
Bedrijfsmatige aankoop in een branche, anders dan grafisch, waarin Apple niet gebruikelijk is dus pionierend.
Gebruik nu Firefox en heel af en toe IE om te zien of mijn zelfbouw website goed werkt.
Bedrijfsmatige aankoop in een branche, anders dan grafisch, waarin Apple niet gebruikelijk is dus pionierend.
Gebruik nu Firefox en heel af en toe IE om te zien of mijn zelfbouw website goed werkt.
een applicatie (een van de vele) downloaden waarmee je naar ntfs schijven kan schrijven. Deze staat in het andere topic, iets met 3gntfs ofzoNeefdave schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:58:
Ik heb hier een western digital externe harde schijf die ik eerst op windows gebruikte. Nu heb ik daar al bestanden op staan. Nu heb ik wat dingen gedownload op mn imac die ik graag op die schijf wil zetten maar dit gaat niet. Hoe kan ik dit er toch op te krijgen zonder deze te moeten formatteren?
39
Deze dus: http://www.apple.com/down...isk_utilities/ntfs3g.htmlFietsbel schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:03:
[...]
een applicatie (een van de vele) downloaden waarmee je naar ntfs schijven kan schrijven. Deze staat in het andere topic, iets met 3gntfs ofzo
Als je een NAS hebt met usb kun je hem eventueel daar in pluggen. Ik heb een synology die toch al op mijn bureau stond. De usb schijf is dan gewoon via het netwerk te benaderen. Aangezien ik gigabit lan heb gaat dat aardig snel.
Hmm hij doet nu vrij weinig.
could not mount /dev/disk1s1
library/filesystems/fusefs.fs/support/fusefs.kext failed to load - (libkern/kext) link error
Waar ik nog naar zoek is een handige putty client. Vooral de quick edit mode waarbij een selectie meteen resulteert in een copy is bij de putty onder windows erg handig! Iemand die een soort gelijke tools voor OSX kent?
http://www.xbmcfreak.nl/
Hmm deze variant doet het wel http://macntfs-3g.blogspo...tfs-for-mac-20109-rc.html maar is behoorlijk instabiel.
Kan ik deze niet beter gewoon formatteren? De vraag is dan alleen of mijn AC Ryan Playon Mini deze dan nog kan lezen.
Kan ik deze niet beter gewoon formatteren? De vraag is dan alleen of mijn AC Ryan Playon Mini deze dan nog kan lezen.
Ik gebruik ook Chrome in 90% van de gevallen. Helaas werken niet alle websites even goed en dan zie je toch dat Safari het net iets beter doet.jip_86 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:23:
Hmm, dat werkt alleen in safari zie ik. Ik gebruik chrome.
Maar goed.. Chrome ben ik gewend
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Snap geen moer van de AppStore. Je kan daar gratis apps downloaden voor je Macbook/iMac, maar als ik een account aan wil maken moet ik wel eerst creditcard gegevens invullen? Ik heb niet eens een creditcard, hoe moet ik dit oplossen?
Verwijderd
http://support.apple.com/kb/ht2534 ?kaos- schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:08:
Snap geen moer van de AppStore. Je kan daar gratis apps downloaden voor je Macbook/iMac, maar als ik een account aan wil maken moet ik wel eerst creditcard gegevens invullen? Ik heb niet eens een creditcard, hoe moet ik dit oplossen?
Had ik al gezien. Het probleem is dus, ik heb al een AppleID. Wil er dus niet nog eentje aan gaan maken. Ik krijg het nergens voor elkaar om ervoor te zorgen dat ik geen creditcard gegevens moet invullen
Sinds 2 dagen bezit ik een iMac 27", model van mei. Erg blij mee.
Het fenomeen MacOS was mij niet nieuw, mijn vriendin is al sinds 2006 met haar MacBook verknocht, en heb mijn ouders beide zover dat ze al aan de Mac zijn. Ik was dus de laatste in het rijtje.
Ik moet aan 2 dingen erg wennen.
1. Ik heb bij de aanschaf gekozen voor de Magic Mouse (draadloos). En dat is waar ik maar niet aan kan wennen. Het scrollen an sich is anders (touch), maar wel iets waar ik aan zou kunnen wennen. Maar de vorm van deze Magic Mouse niet.
Het gevoel heb ik dat ik de muis krampachtig vasthou, omdat er geen 'logische' vorm is, niet zoals mijn oude Logitech.
2. Hiervoor had ik 2x 20" inch breedbeeld schermen. Nu dus 1x 27". Prettig qua werkruimte, maar onprettig voor mijn houding. Omdat ik nu vaker hoger kijk, krijg ik last van m'n nek. Dit had ik hiervoor niet.
Is er iemand die me met deze 2 'knelpunten' kan helpen/adviseren?
Het fenomeen MacOS was mij niet nieuw, mijn vriendin is al sinds 2006 met haar MacBook verknocht, en heb mijn ouders beide zover dat ze al aan de Mac zijn. Ik was dus de laatste in het rijtje.
1. Ik heb bij de aanschaf gekozen voor de Magic Mouse (draadloos). En dat is waar ik maar niet aan kan wennen. Het scrollen an sich is anders (touch), maar wel iets waar ik aan zou kunnen wennen. Maar de vorm van deze Magic Mouse niet.
Het gevoel heb ik dat ik de muis krampachtig vasthou, omdat er geen 'logische' vorm is, niet zoals mijn oude Logitech.
2. Hiervoor had ik 2x 20" inch breedbeeld schermen. Nu dus 1x 27". Prettig qua werkruimte, maar onprettig voor mijn houding. Omdat ik nu vaker hoger kijk, krijg ik last van m'n nek. Dit had ik hiervoor niet.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Magic mouse probleem heb ik ook min of meer. Ik klem hem min of meer tussen mijn duim en pink. Mijn andere vingers zweven er dan een beetje boven om bijv te scrollen of back te doen in de browser. Werkt verder wel, maar voelt niet echt prettig.
[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 29-05-2011 17:54 ]
Ik gebruik gewoon een andere muis. Je bent toch niet verplicht om die muis te gebruiken? Die magic mouse "krijg" je min of meer bij de iMac, althans, hij zit er bij of je het wil of niet! Ik gebruik lekker mijn logitech MX518.
gewoon nee.
Gelukkig da'k niet de enige ben. 
@jip_86: Das idd precies hoe ik m nu ook vast houd. Is volgens mij niet echt RSI proof...
@SanderPS3: Mee eens, heb al m'n Logitech eraan gehad, maar die reageert niet zo soepel als de Magic Mouse van Apple gek genoeg. Sowieso werkt het indrukken van de scrollknop niet om snel te kunnen scrollen, en hij lijkt wat last te hebben van lag... Overigens nog geen moeite gedaan om op zoek te gaan naar een oplossing.
@jip_86: Das idd precies hoe ik m nu ook vast houd. Is volgens mij niet echt RSI proof...
@SanderPS3: Mee eens, heb al m'n Logitech eraan gehad, maar die reageert niet zo soepel als de Magic Mouse van Apple gek genoeg. Sowieso werkt het indrukken van de scrollknop niet om snel te kunnen scrollen, en hij lijkt wat last te hebben van lag... Overigens nog geen moeite gedaan om op zoek te gaan naar een oplossing.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Ik heb een G500 gekocht om dat ie lekker vast te houden is, maar alles zo ingesteld dat ik in principe mijn hand nouwelijks verplaats, kwestie van de muis zachtjes heen en weer duwen en je kan doen wat je wil.
Voor je logitech om die lekker te laten werken, zal je je magic mouse even uit moeten zetten, logitech aansluiten en dan naar systeemvoorkeuren gaan om daar je muis even bij te stellen.
Sommige muizen hebben een crappy DPI, waardoor je dus nooit echt lekker zal kunnen muizen. Windows heeft zelf ook crappy DPI / positioneringssysteem, en hoewel mensen daar gewoon vaak aan gewend zijn heeft het 'crappymuis' probleem daar minder effect. Dat gezegd, een simpele Logitech Pilot mouse of gewoon de classic mouse werken allebei prima op Mac OS X
(Gebruikt tussen 10.2 en 10.6). Op Mac OS 8.6 werkte het zelfs probleemloos!
Oh, en naast BTT heb je altijd nog SteerMouse en USB Overdrive.
Voor je logitech om die lekker te laten werken, zal je je magic mouse even uit moeten zetten, logitech aansluiten en dan naar systeemvoorkeuren gaan om daar je muis even bij te stellen.
Sommige muizen hebben een crappy DPI, waardoor je dus nooit echt lekker zal kunnen muizen. Windows heeft zelf ook crappy DPI / positioneringssysteem, en hoewel mensen daar gewoon vaak aan gewend zijn heeft het 'crappymuis' probleem daar minder effect. Dat gezegd, een simpele Logitech Pilot mouse of gewoon de classic mouse werken allebei prima op Mac OS X
Oh, en naast BTT heb je altijd nog SteerMouse en USB Overdrive.
[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 29-05-2011 18:05 ]
Verwijderd
Eventueel is Click & Buy een optie. Koppeling naar een gewone bankrekening, zij gaan er dan tussen zitten en fungeren als het ware als jouw creditcard. Creditcard zonder er zelf eentje te hebben.kaos- schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:49:
[...]
Had ik al gezien. Het probleem is dus, ik heb al een AppleID. Wil er dus niet nog eentje aan gaan maken. Ik krijg het nergens voor elkaar om ervoor te zorgen dat ik geen creditcard gegevens moet invullen
Ik hoor het vaker dat je met een bestaande account niet meer de optie hebt om 'None' te kiezen bij betalingsgegevens. Slordig. Of zou het een bewuste keuze zijn? Niet echt materiaal voor dit topic overigens.
Op None was sowieso al nooit mogelijk. Je kon eerder een account aanmaken door een gratis app te downloaden en dan een account aan te maken. Maar ik weet niet of ze dat geblokkeerd hebben. Maar gezien ik de meeste apps toch af moeten rekenen, is in mijn geval een betaalmiddel wel handig.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Het is logisch dat een winkel verwacht dat je dingen koopt
En dus een betaalmethode hebt!
Puntje 1 was iets waar ik ook bang voor was..gebruikte al jaren Logitech muizen (gamer) en heb geen grote handen. Ik merk nu dat ik mijn hand niet op de muis leg, maar duim en ringvinger/pink aan de zijkanten hou en de wijs/middelvinger laat "zweven" boven de muis. Dit is iets wat vanzelf is gegaan, mogelijk als vervanging voor de bolling van een normale muis. Heb er geen handklachten van gehad zover.Wasp schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:40:
Sinds 2 dagen bezit ik een iMac 27", model van mei. Erg blij mee.
Puntje 2 volg ik nog even niet: je keek met 2 schermen toch ook op een bepaalde hoogte naar de schermen? Nu zou je verwachten op 1 scherm op dezelfde hoogte te kijken en van links naar rechts op 1 scherm ipv 2. Dus vensters naast mekaar op het prettigste stuk van het scherm.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hoogte heb ik ook geen last van. Ik had mijn 22 inch hiervoor altijd op mijn xbox staan. Die is er nu onderuit gegaan. Qua hoogte komt het nu ongeveer hetzelfde uit.
De exacte functie van ctrl + 1 of bijv. ctrl + 2 is mij niet geheel duidelijk? Het lijkt een beetje op het schakelen tussen bureaubladen a la Linux, maar toch ook weer niet.
Gaude et aude
Spacesthefabiman88 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:41:
De exacte functie van ctrl + 1 of bijv. ctrl + 2 is mij niet geheel duidelijk? Het lijkt een beetje op het schakelen tussen bureaubladen a la Linux, maar toch ook weer niet.
Dit ervoer ik laatst ook al in de winkel; denk dat ik dus maar gelijk -deze- Logitech muis op de lijst zet.Wasp schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:40:
Daarom overweeg ik nog steeds op de 2011 Mac Mini te wachten met een los extern beeldscherm hangend aan de muur. Mede ook vanwege de "glans" scherm op de iMac.2. Hiervoor had ik 2x 20" inch breedbeeld schermen. Nu dus 1x 27". Prettig qua werkruimte, maar onprettig voor mijn houding. Omdat ik nu vaker hoger kijk, krijg ik last van m'n nek. Dit had ik hiervoor niet.
Ik heb even zitten zoeken, maar weet iemand hoe ik de opstartprogramma's kan instellen? Er zijn een aantal applicaties als Plex e.d. die automatisch opstarten en gelijk flink gebruik gaan maken van het internet. Zonde, als ik het alleen maar nodig heb om films te kijken. Iemand die het weet?
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Staat volgens mij bij systeemvoorkeuren - accountsFroggle schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:54:
Ik heb even zitten zoeken, maar weet iemand hoe ik de opstartprogramma's kan instellen? Er zijn een aantal applicaties als Plex e.d. die automatisch opstarten en gelijk flink gebruik gaan maken van het internet. Zonde, als ik het alleen maar nodig heb om films te kijken. Iemand die het weet?
Verwijderd
Jep, inderdaad. Bij accounts moet je dan naar het tabblad 'Inloggen' gaan. Ik begrijp wel niet waarom deze optie bij Accounts moet staan, want ik heb deze optie al een aantal keren terug moeten zoeken.
Omdat je vanuit je dock met de rechtermuis > opties kan kiezen openen na inloggen. Meer in de trant van als je inlogt gaat dit opstarten. Zal per account zijn en niet over het hele systeem voor alle gebruikers.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:40:
...Ik begrijp wel niet waarom deze optie bij Accounts moet staan, ...
[ Voor 35% gewijzigd door jip_86 op 01-06-2011 00:09 ]
Oke, ik heb sinds vandaag een Macbook. Nu zit ik met het probleem, dat ik als mijn portable harde schijf eraan koppel. Dat ie geen enkel bestand ziet van wat er op staat. Hoe los ik dit op?
Door een nieuw topic te openen, waarin je vertelt wat voor schijf het is, hoe je 'm aansluit, of je 'm wel hoort opspinnen, of je 'm wel in Disk Utility (Applications > Utilities) ziet en waarop het eerst wel werkterubjo99 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:08:
Oke, ik heb sinds vandaag een Macbook. Nu zit ik met het probleem, dat ik als mijn portable harde schijf eraan koppel. Dat ie geen enkel bestand ziet van wat er op staat. Hoe los ik dit op?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dat mag wel in een topic report
[ Voor 62% gewijzigd door Daedalus op 03-06-2011 23:16 ]
Het imac keybord is wel een frustratie als je over vpn naar het werk wilt rdpen zeg. Werkelijk alles wat geen standaard letter is (\ of ' bijvoorbeeld) moet je command erbij intikken. Voor de shift acties (haakjes, * enz) moet je command + shift doen. Behoorlijk irritant aangezien ik asterisken en quotes wel aardig wat gebruik met programmeren.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik gebruik de applicatie van microsoft zelf om rdp op te starten.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik gebruik de applicatie van microsoft zelf om rdp op te starten.
Heb je misschien de taalinstellingen verkeerd staan van je toetsenbord? Ik heb een macbook pro (volgens mij zelfde tb indeling) en ik kan zonder problemen rdp-en op het werk. Het toetsenbord werkt gewoon zoals ik wil. dus een asteriks is shift 8 en een haakje openen is shift 9.jip_86 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:38:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoe kom ik daar achter? Op mn iMac werkt het gewoon correct. Zodra ik over RDP ga is shift 8 gewoon een 8
systeemvoorkeuren -> taal en tekst --> invoerbronnen. Stel deze taal in op VS - internationaal.
Et Voilá
Et Voilá
Kan je in OSX ook je bestanden onzichtbaar maken? Heb allemaal .srt bestanden in m'n films map en die hoef ik niet persé te zien
Bestanden die beginnen met een . zie je niet.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Je bedoelt *.Pr0n bestanden?Martijn85 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:54:
Kan je in OSX ook je bestanden onzichtbaar maken? Heb allemaal .srt bestanden in m'n films map en die hoef ik niet persé te zien

Beauty is in the eye of the beerholder
ssssssttt
spoiler:
kan het? kan het? kan het? 

Zie:Martijn85 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 12:37:
[...]
ssssssttt
spoiler:kan het? kan het? kan het?
breinonline schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:56:
Bestanden die beginnen met een . zie je niet.

MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Als ik ze met een punt laat beginnen zegt ie dat alleen het systeem zulke bestanden aan mag maken.
Via de terminal doen, eventueel met een sudo mv?
Je kan ook gewoon een image maken voor je pr0n natuurlijk
(kun je hem zelfs encrypten
)
Je kan ook gewoon een image maken voor je pr0n natuurlijk
[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 04-06-2011 13:31 ]
Maar dan heeft ie alweer een slappe tegen de tijd dat ie hem weer zichtbaar heeft gemaakt.FTL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:01:
Gebruik in terminal:
chflags hidden ~/MijnPr0nFolder
En hij zal niet meer opduiken in finder
Tnx! Ik zal er wel wat mee gaan spelen
Haha, you're overcommunicating.
Beauty is in the eye of the beerholder
Als ik een mp3 bestand download dan wordt deze automatisch door iTunes afgespeeld, kan ik dit ergens uitzetten? Ik wil namelijk eerst nog bestandsnaam editten, het bestand verplaatsen en dan pas in iTunes
Verwijderd
Je kunt het bestand verplaatsen en renamen terwijl iTunes het afspeelt. Dit is anders dan bij Windows, die zegt meteen dat het bestand in gebruik is.gise schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:00:
Als ik een mp3 bestand download dan wordt deze automatisch door iTunes afgespeeld, kan ik dit ergens uitzetten? Ik wil namelijk eerst nog bestandsnaam editten, het bestand verplaatsen en dan pas in iTunes
En hoe zit het dan met het bestand dat in je iTunes library staat, die heeft dan toch een verkeerde locatie van het bestand of niet? (ik heb in itunes de optie al aangezet dat hij bestanden niet verplaatst naar de library)
Grootste frustratie: Muis versnelling (acceleration)!
Al jaren gebruik ik Logitech muizen waar ik altijd al erg tevreden over ben. Een tijdje lang een MBP voor werk gebruikt, maar omdat ik voornamelijk Windows programma's gebruikte, heb ik XP bootcamp geïnstalleerd.
Wanneer ik wel OSX gebruikte, werd mijn muis en keyboard aangestuurd door mijn XP werkstation via het programma 'Synergy' zodat ik maar 1 muis en keyboard voor beide systemen nodig had. Omdat dit via Synergy ging, werd mijn muis via XP aangestuurd zonder de versnelling van OSX.
Nu heb ik prive een MBP aangeschaft en kan ik maar niet wennen aan mijn muis onder OSX. Het is een Logitech G500, onder Windows was ik altijd gewend deze erg 'snel' in te stellen, onder OSX is dat onbruikbaar
Helaas heeft Logitech geen drivers voor de 'game' muizen.
Ik heb Steermouse aangeschaft om ook alle knoppen te kunnen configureren, vervolgens met settings gespeeld en diverse andere programma's geprobeerd om de versnelling aan te passen, helaas krijg ik het niet voor elkaar deze te laten werken zoals ik dat onder Windows gewend ben (al zit ik redelijk in de buurt)
Raar is dat hier al jaren over geklaagd wordt en hier geen aanpassing op gemaakt worden
Ook bestaat er een Petitie en ik wil je verzoeken deze ook te ondertekenen als je hetzelfde ervaart. Het toevoegen van een optie om de versnelling aan te passen zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Verder erg blij met de MBP, vroeger werkte ik onder XP met 2 schermen, maar door gebruik van Expose en Spaces is dat niet meer nodig. Scherm van mijn MBP zet ik dan uit en gebruik ik mijn 22" met G500 muisje en G15 tobo!
Al jaren gebruik ik Logitech muizen waar ik altijd al erg tevreden over ben. Een tijdje lang een MBP voor werk gebruikt, maar omdat ik voornamelijk Windows programma's gebruikte, heb ik XP bootcamp geïnstalleerd.
Wanneer ik wel OSX gebruikte, werd mijn muis en keyboard aangestuurd door mijn XP werkstation via het programma 'Synergy' zodat ik maar 1 muis en keyboard voor beide systemen nodig had. Omdat dit via Synergy ging, werd mijn muis via XP aangestuurd zonder de versnelling van OSX.
Nu heb ik prive een MBP aangeschaft en kan ik maar niet wennen aan mijn muis onder OSX. Het is een Logitech G500, onder Windows was ik altijd gewend deze erg 'snel' in te stellen, onder OSX is dat onbruikbaar
Ik heb Steermouse aangeschaft om ook alle knoppen te kunnen configureren, vervolgens met settings gespeeld en diverse andere programma's geprobeerd om de versnelling aan te passen, helaas krijg ik het niet voor elkaar deze te laten werken zoals ik dat onder Windows gewend ben (al zit ik redelijk in de buurt)
Raar is dat hier al jaren over geklaagd wordt en hier geen aanpassing op gemaakt worden
Verder erg blij met de MBP, vroeger werkte ik onder XP met 2 schermen, maar door gebruik van Expose en Spaces is dat niet meer nodig. Scherm van mijn MBP zet ik dan uit en gebruik ik mijn 22" met G500 muisje en G15 tobo!
Wat grappig, dat heb ik juist als een pluspunt ervaren. Ik kan nu echt niet meer in Windows werken met de muis zonder me eraan te irriteren. Vind de acceleratie in OSX echt heerlijk.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Mijn muis staat dan ook bijna op zijn snelst. Ik erger me kapot aan een 'traag' ingestelde muis op een andere MacBook, laat staan op een Windows machine zonder dit helemaal tot in perfectie in te stellen. Conclusie van dit verhaal: Naar eigen smaak inrichten of aan wennen.RnB schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:22:
Wat grappig, dat heb ik juist als een pluspunt ervaren. Ik kan nu echt niet meer in Windows werken met de muis zonder me eraan te irriteren. Vind de acceleratie in OSX echt heerlijk.
Ik heb ook geen enkel probleem met de muis op OS X. Vind hem juist veel nauwkeuriger. Onder Windows moest ik bij een nieuwe installatie altijd eerst mn muis op detail gaan configureren, omdat het anders onwerkbaar was (cursor verspringt dan soms per 2 pixels ipv 1).
Logitech MX518 overigens. Gebruik ook SteerMouse voor de extra knoppen dankzij gebrekkige Mac-support van Logitech.
Logitech MX518 overigens. Gebruik ook SteerMouse voor de extra knoppen dankzij gebrekkige Mac-support van Logitech.
[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2011 16:14 ]
alt+u ingedrukt houden, loslaten en de o indrukken.
Ho, dat is de trema. Welk streepje bedoel je? alt+`, daarna o of alt+e, daarna o.
Ho, dat is de trema. Welk streepje bedoel je? alt+`, daarna o of alt+e, daarna o.
[ Voor 46% gewijzigd door RnB op 07-06-2011 20:09 ]
werkt niet. krijg ik dit öRnB schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:08:
alt+u ingedrukt houden, loslaten en de o indrukken.
ik bedoel een streepje
Dan heb je het niet goed geprobeerd, lees jij altijd de doorstreepte zinnen in teksten?Ramonkey schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:10:
[...]
werkt niet. krijg ik dit ö
ik bedoel een streepje
Onzin, het is gewoon wennen. Ik vind het heerlijk werken na gewenning: je kan ' en " tenminste ook gewoon tikken zonder steeds een spatie erachter te hoeven tikken. Zo ingewikkeld zijn de letters niet te onthouden hoor. Overigens kan je in system preferences ook de Windows manier van omgaan met die tekens aanzetten.Ramonkey schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:15:
ó
Vind het wel erg omslachtig. alt+e en daarna de o
Hier heeft meneer Jobs niet goed over nagedacht
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nee ALT+035 (oid) is handig. Zodra je weet dat alt+u(mlaut) = ü is weet je niet beter en is het juist ideaal. Sowieso een tipje voor nieuwe gebruikers, print een lijstje met toetsencombinaties uit en leg die naast je Mac. ;-)Ramonkey schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:15:
ó
Vind het wel erg omslachtig. alt+e en daarna de o
Hier heeft meneer Jobs niet goed over nagedacht
Die codes zijn juist superhandig, want het is logisch. De u van umlaut bijvoorbeeld, ipv een of andere alt-code. Of rare shortcuts met spaties (die ik altijd direct uitzet, want coden gaat dan voor geen meter meer).
Maar het helpt dus wel als je daadwerkelijk weet hoe de tekens heten
(ipv "streepje")
Maar het helpt dus wel als je daadwerkelijk weet hoe de tekens heten
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2011 11:11 ]
Ik heb de keyboard layout op US internationaal gezet, dan kan je die tekens ook met de quotes doen.
Bijvoorbeeld ' + e wordt dan é of " + e wordt ë
Bijvoorbeeld ' + e wordt dan é of " + e wordt ë
[ Voor 6% gewijzigd door Martijn85 op 08-06-2011 12:21 ]
Dan moet je er alleen om denken dat je het euro teken op een andere manier maakt, maar verder is dit inderdaad een ideale oplossing.
Grappig, ik heb juist van veel mensen dezelfde klacht gehoord! Wennen zal lastig zijn omdat ik op verschillende plekken met verschillende systemen werk, voorlopig voldoet Steermouse. Overigens vind ik het jammer dat Logitech niet een driver maakt voor OSX, alleen voor een zeer beperkt aantal muisjes. Microsoft heeft wel een driver, ik heb gelezen dat deze wel de optie heeft om acceleratie uit te schakelen, maar ik ben erg gehecht aan mijn Logitech.
Wel is het lastig voor de gamers, ik vond Portal 2 al niet echt lekker muizen, maar kan mij voorstellen dat een FPS waarbij snelheid en nauwkeurigheid essentieel is, dat het fijn zou zijn om het (tijdelijk) uit te kunnen schakelen.
Geloof me, het is juist heel goed dat Logitech geen drivers meer maakt voor OSX. Wat een ultieme ramp was dat zeg.
PSN: Sluuz
Keyboard layouts heb je een heel handige gratis tool voor Ukelele (met een gitaar als icoon kennelijk speelt de maker ervan gitaar) .
http://scripts.sil.org/cm...ilename=Ukelele_2.1.6.dmg
Werkt erg handig en is gebruikersvriendelijk. Je kunt zelfs macro's maken zo heb ik onder Option+` + L 'localhost' staan of onder Ctrl+, 'www'.
http://scripts.sil.org/cm...ilename=Ukelele_2.1.6.dmg
Werkt erg handig en is gebruikersvriendelijk. Je kunt zelfs macro's maken zo heb ik onder Option+` + L 'localhost' staan of onder Ctrl+, 'www'.