Het grote Windows naar Mac frustratie topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 113.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
OMG :D

Voor mij is het dan Windows toets-klik maar het werkt idd.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Enige wat bij mij een frustratie was, is zoeken naar een goed alternatief voor "Total Commander".
Er zijn genoeg file-browse alternatieven, maar mij ging het vooral om de synchronisatie functie, om bestanden op basis van inhoud (text bestanden) en op basis van bestandsformaat te syncen met een andere map (via FTP)

Maar nu heb ik voor nood TC draaiend in Wine, omdat ik het nodig heb op mijn werk.
Heeft iemand hier wellicht een suggestie voor die dezelfde functionaliteit biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:56
Bosmonster schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:06:
Je vergeet dan voor het gemak wel even dat je in dat nieuwe venster wel weer even naar de plek moet browsen waar je moet zijn. Terwijl ik dat vaak al gewoon open heb in tree-view en voor mij dus zinloos veel extra werk is :) En aangezien er ook geen mogelijkheid is een folder direct te openen in een nieuw venster, wordt het er alleen maar frustrerender op, zeker als je met diepe bestandsstructuren werken (in mijn geval op een aantal file-servers).

Hoe je Finder beter kunt vinden is mij een raadsel, aangezien het vooral heeeeel erg beperkt is in functionaliteit (er is niks toegevoegd of beter, alles kun je ook in Windows en meer).

Dit is echt geen kwestie van wennen, tenzij het leren omgaan met beperkingen en frustraties onder de noemer "wennen" wordt geschaard :P

edit: ah folder openen in nieuw venster kan met cmd-dubbelclick (iig met TotalFinder, weet niet of het standaard is). Blijft een hoop zinloos extra werk voor iets simpel als een bestandje verplaatsen of kopieren.
CMD + dubbelklik op een map in de normale Finder opent die map in een nieuw window. Kan je gelijk lekker slepen. Ik heb dus zelf geen problemen met het ontbreken van knippen van bestanden. Ben er vroeger met Windows een paar keer mee de fout in gegaan waarna het bestand gewoon weg was dus dat deed ik daar ook al niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Is muCommander niet wat je zoekt?
jvsjmedia.nl schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:59:
Enige wat bij mij een frustratie was, is zoeken naar een goed alternatief voor "Total Commander".
Er zijn genoeg file-browse alternatieven, maar mij ging het vooral om de synchronisatie functie, om bestanden op basis van inhoud (text bestanden) en op basis van bestandsformaat te syncen met een andere map (via FTP)

Maar nu heb ik voor nood TC draaiend in Wine, omdat ik het nodig heb op mijn werk.
Heeft iemand hier wellicht een suggestie voor die dezelfde functionaliteit biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het gewoon vervelend dat hetgeen wat ik wil verplaatsen blijft staan op zijn plek en ik het daarna ook nog moet verwijderen. Verder heb ik tot nu toe niets te klagen.

Ik dank U werderom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:37:
Ik vind het gewoon vervelend dat hetgeen wat ik wil verplaatsen blijft staan op zijn plek en ik het daarna ook nog moet verwijderen. Verder heb ik tot nu toe niets te klagen.

Ik dank U werderom.
Dat kan je ook doen Windows-style met CMD + X en CMD + V (knippen en plakken zeg maar). Dan wordt het geknipte bestand wel verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet je eigenlijk kopieren,knippen en plakken via je macbook en als je wilt plakken welke prog want paint op je macbook heb je niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:52:
hoe moet je eigenlijk kopieren,knippen en plakken via je macbook en als je wilt plakken welke prog want paint op je macbook heb je niet haha
Sneltoetsen zijn hetzelfde als Windows, maar dan met CMD ipv CTRL.
Dus CMD+C = copy
CMD+X = cut
CMD+V = paste
Screenshot = CMD+Shift+3 (word automatisch opgeslagen in /Users/jouwnaam/Pictures/ als ik het goed heb, die directory en het bestandsformaat kan je veranderen met de app Secrets)

Het programma wat je kan gebruiken is Preview (de image viewer). Wanneer je daarin op CMD+N (nieuw document) drukt maakt hij automatisch een nieuwe afbeelding van wat er op je clipboard staat.

Preview is iets meer uitgebreid dan de standaard image viewer, hij opent namelijk ook PDF en 3D modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfos op 18-04-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Gitarist schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:13:
[...]

Dat kan je ook doen Windows-style met CMD + X en CMD + V (knippen en plakken zeg maar). Dan wordt het geknipte bestand wel verplaatst.
Ben geen Mac noob meer, maar dit heeft bij mij nooit gewerkt. De menu optie knippen is grayed out bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Dat kan ook niet standaard met bestanden, zie paar posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Wolfos schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:04:
[...]

Screenshot = CMD+Shift+3 (word automatisch opgeslagen in /Users/jouwnaam/Pictures/ op je desktop als ik het goed heb, die directory en het bestandsformaat kan je veranderen met de app Secrets)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Alhoewel de screenshot mogelijkheid standaard in OSX zit, is het op professioneel gebied enigszins beperkt. Als alternatief gebruik ik Snagit i.c.m BTT en heb de 3 finger klick toegewezen als screenshot. ik houd het graag simpel ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Lethalis schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:54:
Het is vast iets simpels, maar nu hier toch over de Finder gesproken wordt: in Windows Explorer kan ik makkelijk met CTRL-muisklik afzonderlijke items selecteren om ze vervolgens te verplaatsen etc.
Enkele files verplaatsen wist ik al, maar MEERDERE files tegelijk verplaatsen, iemand enig idee hoe ik dat moet aanpakken?

Ik kan met cmd+klik de afzonderlijke files selecteren, maar zodra ik ze versleep naar een nieuw venster dan word alleen het 1e bestand verplaatst.....ik moet dan alsnog per bestand een verplaats-actie doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Destianto schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:28:
Alhoewel de screenshot mogelijkheid standaard in OSX zit, is het op professioneel gebied enigszins beperkt. Als alternatief gebruik ik Snagit i.c.m BTT en heb de 3 finger klick toegewezen als screenshot. ik houd het graag simpel ;)
Ik vind de mogelijkheden juist wel erg uitgebreid in verhouding tot Windows! Netjes 32bit PNG's van vensters met schaduw, delen uitknippen, opslaan als PNG ipv moeilijk doen met een extern programma :)

De shortcuts zijn wel weird moet ik toegeven, die zijn gewoon niet te onthouden als je ze niet regelmatig gebruikt :P

Voor websites gebruik ik deze extension voor Chrome overigens: https://chrome.google.com...imfmofbokmjmljamhdncknpmg

Kun je pagina's of delen van pagina's mee snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
Bosmonster schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:57:
TotalFinder lost een hoop op, maar niet die dingen :P

Ik kijk wel heel erg uit naar Lion en de Finder-update idd.
Ik gebruik Forklift2. Bevalt erg goed. Vooral voor voormalige Total Commander addicts :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:37:
[...]

Enkele files verplaatsen wist ik al, maar MEERDERE files tegelijk verplaatsen, iemand enig idee hoe ik dat moet aanpakken?

Ik kan met cmd+klik de afzonderlijke files selecteren, maar zodra ik ze versleep naar een nieuw venster dan word alleen het 1e bestand verplaatst.....ik moet dan alsnog per bestand een verplaats-actie doen...
Helemaal niemand enig idee?

Ik ben nu bezig met de pathfinder-trial en die doet dit soort zaken perfect. Ook kan ik eindelijk mijn smb-share(s) op normale snelheid bekijken en hoef ik dus niet telkens naar een draaiend rondje te staren voordat ik de inhoud van de share(s) in finder zie. Niets dan lof. maar...kost wel weer 40 euro en vraag me of mijn bovenste vraag niet toch al standaard in finder aanwezig is.

Mocht dit niet zijn, dan schaf ik pathfinder pas aan als lion uit is; straks heb ik ervoor betaald en heeft lion het dus al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Zonnetje83 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:09:
[...]

Helemaal niemand enig idee?

Ik ben nu bezig met de pathfinder-trial en die doet dit soort zaken perfect. Ook kan ik eindelijk mijn smb-share(s) op normale snelheid bekijken en hoef ik dus niet telkens naar een draaiend rondje te staren voordat ik de inhoud van de share(s) in finder zie. Niets dan lof. maar...kost wel weer 40 euro en vraag me of mijn bovenste vraag niet toch al standaard in finder aanwezig is.

Mocht dit niet zijn, dan schaf ik pathfinder pas aan als lion uit is; straks heb ik ervoor betaald en heeft lion het dus al :-)
Ik draai Lion op mijn Macbook Air, wat moet je precies weten?
Zonnetje83 schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:37:
[...]

Dan doe je iets niet goed hoor, het werkt hier in ieder geval perfect en ik gebruik ook geen rare applicaties. Of dacht je dat Mac OS X zo oud was dat je geeneens meerdere bestanden kon verplaatsen in 1x. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/6xte8y.png

[ Voor 34% gewijzigd door NotSoSteady op 21-04-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Ok, eindelijk nog een frustatie opgelost, misschien dat het al voorbij was gekomen, of dat ie algemeen bekend is, maar bij bv bestanden verwijderen van mijn NAS krijg je de popup of je het zeker weet...(geen prullenbak op NAS) Met windows zou je daar op alle manieren de juiste keuze kunnen maken, muis, pijltjes, tab etc. Standaard bij een OSX moet je dit dus met je muis doen.... wat volslagen idioot is voor een OS vol met kb shortcuts..

Net was ik er helemaal klaar mee en toch maar eens een google actie tegenaangegooid..
resultaat:
http://www.macyourself.co...using-only-your-keyboard/

Je moet dus in je systeem instellingen / keyboard aangeven dat je toetscombo's overal wilt gebruiken, (onderste radiobutton op de 2e tab) als het goed is ook te bereiken via ctr F7

Vervolgens kan je met tab door de opties van je dialoog venster, enter activeert nog steeds de default optie, maar spatie activeert de via tab gehighlighte knop

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
tab, spatie?

Wel bij keyboard shortcuts (preferences->keyboard) even aanvinken dat je alle controls bestuurt met tab ipv alleen inputs.

edit: ow anders lees ik heel je post ipv alleen de eerste alinea :+

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 21-04-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
NotSoSteady schreef op donderdag 21 april 2011 @ 01:39:
[...]

Ik draai Lion op mijn Macbook Air, wat moet je precies weten?

- Net als in MS windows alle mappen bovenaan, de losse files daaronder

- snel browsen van smb-shares (in pathfinder opent elke dir op de share alsof ie op mijn iMac staat, in finder moet ik regelmatig max 10 sec. wachten voordat de inhoud te zien en te selecteren is -> erg onhandig als je 4 dir's diep moet :( )

-dual pane (yeah right...zal finder wel nooit krijgen)

- CTRL+X gedrag wat nu in de finder niet kan.

- gemounte smb-shares moet ik altijd zelf handmatig unmounten vóórdat ik de iMac of MacBook laat sluimeren, anders als ze weer uit sluimer komen (of de share nog wel of niet aanwezig is of niet) blijft finder hangen, kan ik de share(s) niet benaderen ondanks dat het icoontje er nog voor is en krijg ik de mac/macbook niet uit anders dan door de aan/uit knop langdurig aan te houden. erg irritant!! Na opnieuw opstarten is alles weer normaal.

Don't get me wrong: misschien weet ik gewoon niet hoe dit moet. Please enlighten me! Maar dit vindt ik toch wel tekortkomingen (jaja jaren windows gedraaid en OSX hoeft geen windows te zijn -wil ik ook niet- maar sommige zaken zijn gewoon onhandig vind ik).

[...]

Dan doe je iets niet goed hoor.....

[afbeelding]

Hehe nee hoor, alhoewel ik het wel onhandig vindt dat gewoon slepen tussen finder-schermen op de Imac zelf een ander resultaat heeft als je laten we zeggen een file of dir versleept tussen een dir op de Imac en bijv. een smb-share. (verplaatsen i.t.t. kopiëren)

Ik heb net getest, maar verrek....ik snap er niets van maar.....2 files/dirs slepen gaat nu ineens wel! Echt wierd. kreeg het nooit voorelkaar (4 files selecteren en slepen verplaatste altijd maar één bestand). Never mind, ik zal de afgelopen maanden wel in een boomhut geleefd hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

Ik heb net m'n MBP binnen en ik ben aan t stunten met de Microsoft RDP client. Werkt perfect alleen ik zou graag fullscreen willen werken. Is er een mogelijkheid om dit te doen? Volgens de support site van Microsoft sou ik op een driehoekje moeten duwen en dan zou ik fullscreen kunnen selecteren... Maar ik kan dit mysterieuze driehoekje niet vinden. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Daarnaast als ik ingelogd ben op mijn PC en ik sluit de RDP client door op het rode knopje te duwen dan blijft het scherm op zwart en heb ik de activity monitor nodig om het programma af te sluiten. Hoe kan dit en hoe kan ik het goed krijgen?

iig bedankt voor dit topic. Heb er al heel veel aan gehad; showdesktop en bettertouchtool zijn echt awesome.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
@notimeremains, "Cord" vind ik persoonlijk een beter programma om rdp mee te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirkxke op 22-04-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:26

_AN

Prulleman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:29:
Ok, eindelijk nog een frustatie opgelost, misschien dat het al voorbij was gekomen, of dat ie algemeen bekend is, maar bij bv bestanden verwijderen van mijn NAS krijg je de popup of je het zeker weet...(geen prullenbak op NAS) Met windows zou je daar op alle manieren de juiste keuze kunnen maken, muis, pijltjes, tab etc. Standaard bij een OSX moet je dit dus met je muis doen.... wat volslagen idioot is voor een OS vol met kb shortcuts..

Net was ik er helemaal klaar mee en toch maar eens een google actie tegenaangegooid..
resultaat:

Je moet dus in je systeem instellingen / keyboard aangeven dat je toetscombo's overal wilt gebruiken, (onderste radiobutton op de 2e tab) als het goed is ook te bereiken via ctr F7

Vervolgens kan je met tab door de opties van je dialoog venster, enter activeert nog steeds de default optie, maar spatie activeert de via tab gehighlighte knop
Eindelijk een oplossing voor bovenstaande. Was voor mij ook een punt van frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:26

_AN

NoTimeRemains schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:46:
Ik heb net m'n MBP binnen en ik ben aan t stunten met de Microsoft RDP client. Werkt perfect alleen ik zou graag fullscreen willen werken. Is er een mogelijkheid om dit te doen? Volgens de support site van Microsoft sou ik op een driehoekje moeten duwen en dan zou ik fullscreen kunnen selecteren... Maar ik kan dit mysterieuze driehoekje niet vinden. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Daarnaast als ik ingelogd ben op mijn PC en ik sluit de RDP client door op het rode knopje te duwen dan blijft het scherm op zwart en heb ik de activity monitor nodig om het programma af te sluiten. Hoe kan dit en hoe kan ik het goed krijgen?

iig bedankt voor dit topic. Heb er al heel veel aan gehad; showdesktop en bettertouchtool zijn echt awesome.
Volgens mij kun je Full screen in de preferences aangeven. Die 'vastloper' bij het afsluiten van een verbinding heb ik ook. Volgens mij een bug. Het wordt sowieso tijd dat MS de RDC update zodat ook TS-Gateway eindelijk beschikbaar is op Mac OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stomme vraag wellicht, maar met welke standaard OS X tool kan ik screenshots maken etc?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wow. Wat geweldig handig :D _O_

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik gebruik nu meestal screenshot plus, een widget waarbij je de hoofdfuncties met 1 klik kan bedienen:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/printscreen.png
kan je ook nog instellen waar ze default moeten worden opgeslagen, of je jpg, gif, tiff, pdf of png wilt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Pak gewoon Skitch, is nog gratis ook. www.skitch.com Zit zelfs een gratis upload tool bij met ruimte voor je geskitchde foto's.

[ Voor 41% gewijzigd door Maximus op 22-04-2011 17:55 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dat 'Grab' uit het artikel heet in NL 'schermafbeelding' en staat in Programma's/Hulpprogramma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Dirkxke schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:56:
@notimeremains, "Cord" vind ik persoonlijk een beter programma om rdp mee te doen.
Op de een of andere manier krijg ik Cord niet aan de praat, installatie gaat vlekkeloos maar zodra ik het IP / Hostname intoets dan blijft de app zoeken en doet verder niets. Maar dat is niet erg want ik heb de RDP versie goed werkend nu.
_AN schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:51:
[...]

Volgens mij kun je Full screen in de preferences aangeven. Die 'vastloper' bij het afsluiten van een verbinding heb ik ook. Volgens mij een bug. Het wordt sowieso tijd dat MS de RDC update zodat ook TS-Gateway eindelijk beschikbaar is op Mac OS.
ik heb die 'vastloper' kunnen oplossen door het elke keer af te sluiten met 'CMD + Q' en dat werkt goed. Weet niet of het juist is maar t werkt :)

Het samenvoegen van mappen is idd erg vervelend. Net een week downloads gedelete door dat stomme ding, gelukkig wel de rars + pars terug gevonden.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

Prulleman schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:29:

resultaat:

Cmd + het eerste lettertje van een optie werkt ook als je een dergelijke dialog krijgt.
Dus als er staat Cancel en OK dan werkt cmd + O ook om de optie te selecteren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nitai schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:42:
[...]

Cmd + het eerste lettertje van een optie werkt ook als je een dergelijke dialog krijgt.
goeie tip :) thanks!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Nitai schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:42:
[...]

Top tip! Samen met CTRL + F7 weer een kleine frustratie weg ^^

Edit: is het misschien een idee om deze tips ook in de TS op te nemen? Hij is al heerlijk uitgebreid, maar als we de kennisbank verder kunnen uitbreiden kunnen we steeds meer overstappers helpen 8)

[ Voor 22% gewijzigd door NickH op 26-04-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb de TS uitgebreid met een paar waardevolle toevoegingen. Het gaat de goede kant op!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Als je op een Windows PC shift + ctrl + pijltje links/rechts dan selecteer je één woord, kan dit ook met OSX

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NoTimeRemains schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:31:
Als je op een Windows PC shift + ctrl + pijltje links/rechts dan selecteer je één woord, kan dit ook met OSX
shit+alt+pijltje

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Bedankt man!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

NickH schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:28:
[...]

Top tip! Samen met CTRL + F7 weer een kleine frustratie weg ^^

Edit: is het misschien een idee om deze tips ook in de TS op te nemen? Hij is al heerlijk uitgebreid, maar als we de kennisbank verder kunnen uitbreiden kunnen we steeds meer overstappers helpen 8)
Bij mij werkt de 'Tab' hier gewoon. Donkergrijze omlijning springt dan mee. Selecteren doe je dan met 'Spatiebalk'. Met 'Enter' selecteer je alleen voor het knopje dat van binnen donkergrijs is (default is dat annuleren of cancel, rete-irritant!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Jo-re-mi schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:07:
[...]

Bij mij werkt de 'Tab' hier gewoon. Donkergrijze omlijning springt dan mee. Selecteren doe je dan met 'Spatiebalk'. Met 'Enter' selecteer je alleen voor het knopje dat van binnen donkergrijs is (default is dat annuleren of cancel, rete-irritant!).
Dat werkt niet "gewoon", maar pas nadat je dit expliciet enabled hebt in je preferences ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Bosmonster schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:07:
[...]

Dat werkt niet "gewoon", maar pas nadat je dit expliciet enabled hebt in je preferences ;)
Ah. Dan heb ik dat blijkbaar reeds gedaan. Het werkt goed in ieder geval :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
I see what you did there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn volledige muziekcollectie in .Wma formaat ( -O- ) maar iTunes ondersteund dit formaat niet (evenals Songbird). Is er een programma waar ik mijn volledige muziekbibliotheek kan toevoegen zonder te converteren ? (dus niet enkel een player)

Ik heb me al zot gezocht op Google maar voorlopig nog niks gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

Halfkakkende

Vandring

Dit is een (redelijk omslachtige) mogelijkheid:
1. Install Flip4Mac's WM Components (from their download page), required to play WMA in QuickTime, the Finder's preview column, and many other applications -- but not iTunes!
2. Open your WMA file in QuickTime Player (Pro version required), then save as reference movie.
3. Drag the newly created .mov file onto iTunes. Now you can play it as you would any other song.
http://hints.macworld.com...p?story=20060917040944927

Wellicht kan je het met een applescriptje automatiseren?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
zonder te converteren
;)

Maar goed, zonder converteren lijkt me sowieso geen mogelijkheid. Dat is een beetje de terugslag van een gesloten formaat kiezen.

[ Voor 61% gewijzigd door Bosmonster op 27-04-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:59:
[...]

;)

Maar goed, zonder converteren lijkt me sowieso geen mogelijkheid. Dat is een beetje de terugslag van een gesloten formaat kiezen.
Dan maar converteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Laatst online: 08-08 18:42
Denk dat deze vraag hier beter past:

Is het mogelijk om in pages een speciaal teken zoals een ➔ (pijl mocht hij niet werken) een shortcut te geven? bv. in word is dat --> en dan komt die pijl automatisch, maar ik kan het precies niet vinden want dit elke keer moeten selecteren is enorm tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Simon Shipperd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:33:

Is het mogelijk om in pages een speciaal teken zoals een ➔ (pijl mocht hij niet werken) een shortcut te geven? bv. in word is dat --> en dan komt die pijl automatisch, maar ik kan het precies niet vinden want dit elke keer moeten selecteren is enorm tijdrovend.
Je zou TextExpander of Typinator kunnen proberen. Met die programma's kun je snippets aanmaken waar je zelf een shortcut aan koppelt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Simon Shipperd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:33:

In de voorkeuren heb je een pictogram "automatische correctie". Daar kun je een nieuwe regel aanmaken voor je pijltje als deze ergens in de speciale tekens zit.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ook ik heb net een nieuwe Macbook pro :P
En vind dit topic een super idee!! _/-\o_
Ik ben op zoek naar een manier om itunes volledig over te zetten inclusief apps? |:(
Heeft een van jullie een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 01:32
Als iemand zijn oude Chrome logo wil terug hebben, here we go.

Google Chrome logo terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mpfan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:37:
Ook ik heb net een nieuwe Macbook pro :P
En vind dit topic een super idee!! _/-\o_
Ik ben op zoek naar een manier om itunes volledig over te zetten inclusief apps? |:(
Heeft een van jullie een idee?

Alvast bedankt!
in itunes zit toch gewoon een backup/reservekopie functie? (iig op de mac versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/itunes.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Prulleman schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:01:
[...]

in itunes zit toch gewoon een backup/reservekopie functie? (iig op de mac versie)
[afbeelding]
Bedankt voor je reactie.
Ja dat klopt, maar om ff 40 gb op dvd te branden vindt ik iets te veel van het goede.
Graag zou ik de bibliotheek exporteren naar mijn nas of zo iets.(daar staat al mijn muziek al op)
Alleen neemt hij dan volgens mij niet je aankopen mee. 8)7
Nou ja mocht het niet anders kunnen dan toch maar mijn aankopen overzetten op mijn iphone en mijn bibliotheek volledig opnieuw opbouwen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mpfan; zijn een paar mogelijkheden.

Kopieer alles uit ~/Music/iTunes/Mobile Applications naar je nieuwe computer al dan niet via je NAS (itunes moet niet draaien op nieuwe).

Overigens is het "opnieuw opbouwen" niet een heel vreselijke klus.

Want:
- zodra je je iphone connect op nieuwe computer worden je je iphone apps naar nieuwe computer gesynced.
- in iTunes op nieuwe comp: store > authorize computer
daarna: Store > Check For Available Downloads, deze komt terug met eventuele apps die je niet hebt en kan je opnieuw downloaden.

*edit* dit ging alleen over apps. voor je muziek library even in google zoeken, zijn meerdere mogelijkheden voor, het zijn uiteindelijk een paar bestanden (xml).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpfan
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 07:46:
@mpfan; zijn een paar mogelijkheden.

Kopieer alles uit ~/Music/iTunes/Mobile Applications naar je nieuwe computer al dan niet via je NAS (itunes moet niet draaien op nieuwe).

Overigens is het "opnieuw opbouwen" niet een heel vreselijke klus.

Want:
- zodra je je iphone connect op nieuwe computer worden je je iphone apps naar nieuwe computer gesynced.
- in iTunes op nieuwe comp: store > authorize computer
daarna: Store > Check For Available Downloads, deze komt terug met eventuele apps die je niet hebt en kan je opnieuw downloaden.

*edit* dit ging alleen over apps. voor je muziek library even in google zoeken, zijn meerdere mogelijkheden voor, het zijn uiteindelijk een paar bestanden (xml).
Bedankt voor de tips! Ik zal morgen eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Waar ik net bij toeval achter kom..... (waarschijnlijk bij velen al bekend)

Als je een website in Safari open hebt en je hebt een website met een plaatje, dan kun je met de linkermuisknop ingedrukt het plaatje naar de desktop slepen. Dan kopieert hij het plaatje als bestand op het bureaublad.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Heel normaal ja. Werkt in Windows ook gewoon met een willekeurige browser (in Firefox in ieder geval).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Laatst online: 08-08 18:42
Digistorm schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:02:
[...]

In de voorkeuren heb je een pictogram "automatische correctie". Daar kun je een nieuwe regel aanmaken voor je pijltje als deze ergens in de speciale tekens zit.
Dankje, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
eigenlijk mis ik niets aan windows, maar alleen vind ik het wel irritant om op de new mb air 1080p mkv bestanden af te spelen via vlc. ik had een laptop hiervoor met veel slechtere specs, maar die kon moeiteloos 1080p films afspelen met windows media player classic. via vlc op windows had ik hetzelfde als nu op de mac met vlc. hij stottert en hapert bij zulke films. ik weet dat de specs niet super zijn vd mb air voor zulke 1080p mkv films, maar op een slechtere laptop qua specs kon het af worden gespeeld via windowsmediaplayerclassic. weet iemand een vlc alternatief dat net als windows media player classic voor namelijk de boel berekent over de gpu ipv de cpu?
perian helpt ook niet

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou plex bekijken. VLC hapert hier ook altijd(15" i5). Ik heb vroeger eens iets gevonden dat je kon veranderen in de settings zodat het weer soepel loopt, maar vind dat jammer genoeg niet meer(in VLC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
Strange, ik heb op mijn macbook pro 13" early 2010 geen enkel probleem met vlc. Speelt dvd, 720p mkv & 1080p mkv zonder problemen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even vlc updaten helpt, de oude heeft een giga memoryleak. Mijn iMac ging door de knieeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb er met de laatste (1.1.9) anders nog steeds last van op mn MBP i7 met 8GB en SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
mpfan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:08:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ja dat klopt, maar om ff 40 gb op dvd te branden vindt ik iets te veel van het goede.
Graag zou ik de bibliotheek exporteren naar mijn nas of zo iets.(daar staat al mijn muziek al op)
Alleen neemt hij dan volgens mij niet je aankopen mee. 8)7
Nou ja mocht het niet anders kunnen dan toch maar mijn aankopen overzetten op mijn iphone en mijn bibliotheek volledig opnieuw opbouwen. |:(
Ik heb voor diezelfde klus laatst CopyTrans gebruikt. Echt een aanrader. :)
Hij kopieert heel je library (ook crossplatform dus Windows > OS X en andersom) inclusief apps, backups (van je iPhone / iPad) en afspeelstatistieken. Een complete 1 op 1 backup dus.

Link: http://www.copytrans.net/copytranstuneswift.php

[ Voor 3% gewijzigd door JanvdVeer op 09-05-2011 09:35 . Reden: URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook een toetsenbord combinatie om via het gele knopje geminimaliseerde programma's weer tevoorschijn te krijgen?

Wisselen tussen tabbladen met de ⌘ + ` combinatie (onder Firefox) werkt hier trouwens niet, moet ik nog iets aanvinken ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:03:
Bestaat er ook een toetsenbord combinatie om via het gele knopje geminimaliseerde programma's weer tevoorschijn te krijgen?

Wisselen tussen tabbladen met de ⌘ + ` combinatie (onder Firefox) werkt hier trouwens niet, moet ik nog iets aanvinken ergens?
Volgens mij moet je voor FF "gewoon" als met een windows machine CTRL-TAB gebruiken (ben even niet thuis, dus kan het niet voor je proberen).
Verder kun je met ⌘ + Tab door de toepassingen schakelen. Als je dan voordat je de ⌘ toets loslaat de Option er bij indrukt dan opent het venster van de toepassing.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Soepie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:
[...]

Volgens mij moet je voor FF "gewoon" als met een windows machine CTRL-TAB gebruiken (ben even niet thuis, dus kan het niet voor je proberen).
Verder kun je met ⌘ + Tab door de toepassingen schakelen. Als je dan voordat je de ⌘ toets loslaat de Option er bij indrukt dan opent het venster van de toepassing.
En om nog even aan te vullen; om te switchen tussen de vensters van 1 applicatie (bijvoorbeeld meerdere schermen van Firefox) gebruik je ⌘ + ` (dat knopje links naast de 'Z' toets)

Hoe voeren jullie trouwens de ⌘-symbool in hier bijvoorbeeld? Ik copy&paste deze namelijk gewoon vanuit een andere reactie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
daar is geen shortcut voor volgens mij. Wel voor  :P

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:
[...]

CTRL + TAB om via het tobo te wisselen van tabbladen (Zowel in TotalFinder als in Firefox)
⌘ + TAB om van toepassing te wisselen, als je voor het loslaten van ⌘ Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1343/ks_option.gif indrukt, wordt het geminimaliseerde venster geopend.
⌘ + ` om te wisselen tussen meerdere vensters van een programma (dus niet tabbladen)

De HTML code voor ⌘ is
HTML:
1
⌘
zo kan je 'm ook invoeren zonder te kopieeren.

 = SHIFT + Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1343/ks_option.gif + K

/me erg blij is met de ⌘ + TAB + Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT1343/ks_option.gif combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verdorie, wil ik mijn Truecrypt backup volume openen op mijn MBP, werkt het niet!

Het schijnt dat Truecrypt op OSX MacFUSE gebruikt om bestandssystemen in userland te mounten, maar dat MacFUSE niet goed werkt op Snow Leopard.

Ik heb al meerdere versies geprobeerd, waaronder een beta.. maar helaas. It just doesn't work.

Wat nu?

Ik vind het belangrijk dat ik een versleutelde backup op USB schijf kan maken en die zowel in Windows als op OS X kan openen met behulp van een wachtwoord. De schijf bewaar ik vaak in de auto als offsite backup. Mocht hij ooit toch gejat worden, dan wil ik iig dat ze mijn backup niet kunnen lezen.

Het is belangrijk dat de versleutelde drive als bestandssysteem wordt gemount, zodat ik met rsync kan syncen ermee (er staan ongeveer 38.000 bestanden op die in totaal 250GB zijn).

Is er een goed alternatief voor Truecrypt dat op beide platformen goed werkt? Heeft iemand Truecrypt goed aan de praat gekregen in 10.6.7 met read en write support?

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 11-05-2011 21:45 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:56:
[...]

CTRL + TAB om via het tobo te wisselen van tabbladen (Zowel in TotalFinder als in Firefox)
⌘ + TAB om van toepassing te wisselen, als je voor het loslaten van ⌘ [afbeelding] indrukt, wordt het geminimaliseerde of gehide venster geopend.
⌘ + ` om te wisselen tussen meerdere vensters van een programma (dus niet tabbladen)

De HTML code voor ⌘ is
HTML:
1
⌘
zo kan je 'm ook invoeren zonder te kopieeren.

 = SHIFT + [afbeelding] + K

/me erg blij is met de ⌘ + TAB + [afbeelding] combinatie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik ben net overgestapt naar een MacBook Pro en nu wil ik bestanden overzetten van de MacBook naar een losse harde schijf. Deze harde schijf heb ik eerder gebruikt bij mijn Windows-laptop, maar het kopiëren naar de HD lukt niet. Moet ik eerst de losse HD formatteren met de Mac?
Ik heb dit geprobeerd met meerdere losse HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Laatst online: 29-08 15:49
Laat me raden, de schijf verschijnt op je bureaublad, je kan er in bladeren, maar bestanden overzetten lukt niet? OSX kan standaard niet schrijven op NTFS-volumes. Installeer NTFS-3G of een commerciële variant en je zou je schijven moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Voor bestanden overzetten is het makkelijker overigens om met die schijf een Time Machine backup te maken en die aan de nieuwe computer te hangen om de gegevens over te zetten. Dan staat alles in één keer op zijn plaats. Dan moet je wel de schijf eerst formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Met TimeMachine kun je backup van je hele systeem maken, dus van OS, programma's en bestanden...
Kun je er ook voor kiezen om alleen de bestanden te backuppen via TM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Je kan mappen uitsluiten bij de TM instellingen, zie het preferences (voorkeuren) paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom doet de rechtermuisknop het niet in de stack? Als ik het open in de finder wel.
Waar is irfanview? Voorvertoning snapt niet eens dat je het volgende plaatje in een map wil bekijken.
Flash crasht in Safari. Ctrl-C Ctrl-V doet het niet.

De hardware is mooi maar over de software krijg ik een hoop vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

bouwfraude schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:05:
Waarom doet de rechtermuisknop het niet in de stack? Als ik het open in de finder wel.
Waar is irfanview? Voorvertoning snapt niet eens dat je het volgende plaatje in een map wil bekijken.

probeer eens de CMD knop te gebruiken i.p.v. de CTRL knop. dat kopieert en plakt een stuk makkelijker ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03

RnB

Heb je dat oogje in Finder al eens geprobeerd? Wanneer ik heel snel even een aantal foto's wil bekijken in een map, klik ik op een foto en daarna op het oogje, dan komt de foto tevoorschijn. Wanneer je door de foto's in die map scrollt, zullen die foto's weergegeven worden. En anders moet je een cmd+a'tje doen en dan de foto's laten zien in Preview. Moet je echter wel de optie aan hebben dat ie alle files in één window doet.

Flash crasht niet zomaar in Safari, dus daar moet iets achter zitten. Ik raad je wel een om Clicktoflash te installeren, dan zal een pagina openen zonder flash. De elementen die je nodig hebt, kun je aanklikken waardoor ie alsnog de flash opstart.

En voor kopiëren plakken, zie hierboven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Stack != finder. Een stack is maar een visuele weergave en geeft geen bestanden weer. Daarom werken bestands-commando's niet.

Irfanview is toch een antieke draak van een app. Je moet inderdaad aangeven WAT je wilt previewen. Selecteer je bestanden (of doe CMD-A) en ram op spatie. Verder geeft de preview gewoon weer wat je geselecteerd hebt, dus je kunt ook gewoon in je Finder door de bestanden bladeren.

Dat Flash crasht moet je niet Apple verwijten, maar die prutsers bij Adobe ;)

De hardware is mooi, maar als je de spartaansheid van Windows gewend bent, dan is een daadwerkelijk goed OS wel even wennen ja ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 19-05-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:13:
[...]
Heb je dat oogje in Finder al eens geprobeerd?
Nu inmiddels wel, dat werkt wel als je eerst wat selecteert, ander doen de pijltjes het in de volgorde die de finder ook laat zien. vier naar rechts en dan omhoog/omlaag...

De nieuwe laptop (MBP) is van mijn vriendin, die is bijna alleen maar Windows XP gewend.
Ik draai zelf al weer een paar jaar Ubuntu met gnome 2.3. van KDE en Gnome 3 en Unity krijg ik ook jeuk.
Irfanview is nog steeds een fijn programma op Windows, het wordt af en toe ge"updated.
Ik mis de del key en de enter toets is ook wat smal op een NL toetsenbord.

Het is allemaal even wennen, maar of het nou allemaal beter is :)
Maar er zit wel thunderbolt op dat is wel handig daar ca. 100% van de nieuwe tv's een hdmi ingang heeft. :F

fn backspace is del ik kom er wel :)

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

aarghh office op de mac is wel frustrerend
Aangezien er geen Delete key op een mac zit weet ik niet hoe ik in een druk op de knop de cel/cellen leeg kan maken, iemand? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Fn + backspace

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds ik die mac heb probeer ik altijd met 2 vingers te scrollen op mijn windows notebook. En ook die 4 vingers zo naar onderen voor de vensters naast mekaar te zetten.

Wat een handige functies toch :)

Ik mis nu eens niks van windows !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Bosmonster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:16:
[...]

Dat Flash crasht moet je niet Apple verwijten, maar die prutsers bij Adobe ;)
offtopic:
;) grappig, bij die draak van iTunes op Windows zeggen ze hier allemaal juist het omgekeerde :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
MsG schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:31:
[...]

offtopic:
;) grappig, bij die draak van iTunes op Windows zeggen ze hier allemaal juist het omgekeerde :P
iTunes op Windows is ook een draak, want het is een port en past verder helemaal niet in de Windows-filosofie (voor zover Windows uberhaupt een filosofie heeft.. "allegaartje" is een beter woord..).

Maar Adobe software is pruts, op OS X alleen nog net iets erger dan op Windows :P Die gasten hebben 0,0 kaas gegeten van conventies, of ze interesseren zich er gewoon niet voor. Performance-optimalisatie is ze ook vreemd.

Dat Flash een moderne CPU tegen de grond kan krijgen, terwijl het niet meer is dan een simpele vector-engine met wat video-mogelijkheden is natuurlijk van de zotte :+

Ik werk nu al een jaartje of 15 met die Adobe-meuk, op zowel Windows als Apple, maar ze krijgen het iedere versie weer voor elkaar om 10% functionaliteit toe te voegen en de performance 30% omlaag te brengen. En dat consistent met elke versie. Lijkt soms wel of ze een dealtje hebben met hardware-fabrikanten :+

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 20-05-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
Had deze vraag in een ander topic gesteld, maar hij past hier beter. Ik krijg het niet voor elkaar om F5 (refresh) als keyboard shortcut voor Chrome en Safari in te stellen.

Ik heb gedaan wat hier staat:

http://bit.ly/irOcfH

Maar alleen cmd + r werkt en niet f5

Het zou gewoon moeten werken lijkt mij. Ik zit op OSX 10.6.7

edit: Ah het is gelukt, mistypo. Werkt alleen niet in Safari jammer genoeg

[ Voor 18% gewijzigd door Motabeatz op 21-05-2011 00:15 ]

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van de grootste dingen waar ik me aan stoorde toen ik van een windows pc overstapte naar een MAC.
Was het vergroten van vensters naar volledige weergave.

Na een tijdje lopen zoeken ben ik het programma hyperdock voor OSX tegen gekomen.
Deze geïnstalleerd en het werkt perfect.

Dit programma geeft je de mogelijkheid om net als in windows 7 je venster te vergroten of op de helft van het scherm te krijgen door hem naar de bovenkant of de zijkant van je scherm te slepen.

Ook bied dit stukje software de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat als je in je dock over een app heen gaat die actief is dat je een kleine preview krijgt te zien wat er openstaat.

Dit programma is echt een aanrader voor nieuwe en bestaande OSX gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Thanks! Ik miste Windows Snapping, als ik bijvoorbeeld meerdere vensters moet gebruiken voor copy (zeker in Mac OSX waar er geen knippen en plakken bestaat) en meerdere documenten oid. Heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad dat miste ik ook erg, dit programmaatje maakt dat weer helemaal goed.
Als het goed is krijg je eerst een trial van 14 dagen en moet je hem daarna aanschaffen.

Maar de kosten hiervoor zijn maar € 9,95, dat had ik er dus wel voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bettertouch tool is gratis en kan ook windows snappen naar full screen en half (links of rechts). Daarnaast kan je ook je trackpad en of muis beter instellen :). Geen idee wat hyperdock nog meer kan, maar een als je klikt op een icoon in je dock en deze even vasthoud krijg je ook een expose preview van de openstaande vensters van die app.
Als je een tientje wilt besparen zeg ik bettertouch tool :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

True that, maar ik vond BTT niet echt lekker werken. Bij mij moet een programma gelijk goed werken, anders gooi ik het gelijk weg. Hyperdock werkt daarentegen gewoon gelijk goed, zoals ik het graag wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Af en toe als ik beweeg met mijn muis krijg ik ineens het bureaublad. Is het mogelijk zit uit te zetten?

Ik heb het niet over de muis naar volledig de hoek te bewegen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Hoe krijg je het bureaublad? Verschuiven de vensters naar een hoek/randen (als in exposé wordt aangesproken) of komt de focus op het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik maak een beweging naar links volgens mij.

Het lijkt erop dat exposé wordt aangesproken.

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 26-05-2011 07:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Exposé OS X 10.6

Staat active screen corners uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Magic Mouse? Of gewone muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gewone el-cheopo Logitech muis.

Ik heb Exposé nu maar eens uitgezet in ALLE hoeken, ben benieuwd of dat werkt. Ik heb het idee dat het gebeurt als ik niet eens in de buurt kom van een hoek, maar goed we zullen zien.

Dank voor de hulp so far :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Is verder lastig zeggen ook. Misschien heb je wel mouse-gestures ergens ingesteld ofzo namelijk (moedwillig of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
Thanks! Die zocht ik ook nog :)

...maar nu de volgende: in een cel editten doe je in (Windows) Excel met F2, welke key combo kan ik hiervoor in (Mac) Excel gebruiken?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.