@ Pino, bedankt voor de tip. Ga er zeker wat mee doen.
@Amelandbor,
Ik woon inderdaad nog thuis, en luister erg veel muziek. Voor die aantal keer dat ik een paar potjes Fifa 11 speel op de PS3 of dat ik een film kijk, is de Z-5500 nog voldoende. Ik heb op het HT forum ook een topic, en daar werd mij ook geadviseerd gezien mijn situatie gewoon 2 goede stereospeakers te kopen met de mogelijkheid er later nog een 5.0 / 5.1 van te maken.
Ik hou de Marantz SR5004 en daar zoek ik nu dus 2 vloerstaanders voor. Het gaat er mij niet om of de boxen heel hard kunnen, maar dat ze mooi klinken. Ik snap zelf ook wel dat ik bv. met 2 x Focal 826v grotere ruimtes kan voorzien van goed geluid, en een studentenkamertje / mijn slaapkamer relatief klein is, maar dat neemt niet weg dat ze in zo'n kamer minder mooi klinken. Ik begin liever met 2 speakers van hogere klasse dan een 5.1 set van wat mindere klass.
Vandaar mijn keuze om toch voor een 2.0 te gaan. Ik heb m'n budget ook iets verhoogd, omdat ik liever gelijk 2 goede vloerstaanders koop en die extra +- 300 euro vind ik het waard.
Vandaag heb ik de 826V's beluisterd, en ik vond ze erg mooi klinken. Ook de bass waar ik zo m'n twijfels van had viel me echt reuze mee. Al met al erg mooie speakers. Er is nu alleen nog één ding waar ik aan twijfel.
Voor hetzelfde geld kan ik ook 2 x boston acoustic VS336 krijgen, die normaal ongeveer €2200,- kosten. €700,- meer waard tegenover de 826V's. Ik verwacht dus ook dat die meerwaarde hoorbaar zal zijn. Ik ga ze zaterdag beluisteren. Heeft iemand ervaring met deze speaker en wat zouden jullie doen in mijn situatie?
@Fear, ik vind dat de V826 kwa op laag wel lekker klonkt, de bass vond ik dus harder en mooier dan ik had verwacht. Waar stonden die 816W voor 900€ te koop? Of zijn die al verkocht? Als de BA VS336 tegen zouden vallen, dan kies ik denk ik toch voor de 826V omdat ik denk dat er voor 1200 euro niet veel beter te krijgen is.
[
Voor 28% gewijzigd door
woutjeeh op 31-03-2011 21:50
]