LPCM 7.1 klinkt over het algemeen wel beter dan DTS aangezien het volledig lossless is. Al hangt het natuurlijk wel van je speaker af hoe deze daar mee om gaan, maar proberen kan altijd wel.
De PS3 (of eigenlijk elke bron) zal altijd gewoon versturen wat er door de gebruiker is geselecteerd. Als jij 7.1 door wilt sturen terwijl je maar een 2.0 set-up hebt maakt voor de bron niets uit. Het is je receiver die dan de kanalen aanstuurt welke je hebt aangesloten, dus in jouw geval 2.0 stereo. Ik vraag me dan ook af of het in jouw geval niet eigenlijk handiger is om gewoon standaard stereo te selecteren. Maar dat is puur omdat ik niet weet wat de Marantz doet. Er zijn namelijk twee mogelijkheden:
De PS3 (of eigenlijk elke bron) zal altijd gewoon versturen wat er door de gebruiker is geselecteerd. Als jij 7.1 door wilt sturen terwijl je maar een 2.0 set-up hebt maakt voor de bron niets uit. Het is je receiver die dan de kanalen aanstuurt welke je hebt aangesloten, dus in jouw geval 2.0 stereo. Ik vraag me dan ook af of het in jouw geval niet eigenlijk handiger is om gewoon standaard stereo te selecteren. Maar dat is puur omdat ik niet weet wat de Marantz doet. Er zijn namelijk twee mogelijkheden:
- De receiver pakt al het geluid samen en stuurt het over twee kanalen uit. Dan is er niets aan de hand aangezien alles toch uit de speakers komt.
- De receiver stuurt alleen front left en front right uit en dan kan het toch wat apart worden aangezien je dan dingen kan missen die bijvoorbeeld normaal altijd over de center worden gestuurd.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.