Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
LPCM 7.1 klinkt over het algemeen wel beter dan DTS aangezien het volledig lossless is. Al hangt het natuurlijk wel van je speaker af hoe deze daar mee om gaan, maar proberen kan altijd wel.

De PS3 (of eigenlijk elke bron) zal altijd gewoon versturen wat er door de gebruiker is geselecteerd. Als jij 7.1 door wilt sturen terwijl je maar een 2.0 set-up hebt maakt voor de bron niets uit. Het is je receiver die dan de kanalen aanstuurt welke je hebt aangesloten, dus in jouw geval 2.0 stereo. Ik vraag me dan ook af of het in jouw geval niet eigenlijk handiger is om gewoon standaard stereo te selecteren. Maar dat is puur omdat ik niet weet wat de Marantz doet. Er zijn namelijk twee mogelijkheden:
  1. De receiver pakt al het geluid samen en stuurt het over twee kanalen uit. Dan is er niets aan de hand aangezien alles toch uit de speakers komt.
  2. De receiver stuurt alleen front left en front right uit en dan kan het toch wat apart worden aangezien je dan dingen kan missen die bijvoorbeeld normaal altijd over de center worden gestuurd.
Dus probeer het eens met Uncharted op puur 2.0. Als dat beter klinkt dan zou ik gewoon daar mee werken. Met Uncharted kan je dat overigens gewoon ingame veranderen en hoef je niets in het menu van de PS3 te doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Bedankt voor je antwoord.

Is het niet zo dat bv. DTS of DD met een hogere kbps geluid wordt afgespeelt, waardoor het mooier en gedetailleerde zou moeten klinken dan stereo? Ik dacht / denk dit namelijk en daarom gaat mijn voorkeur er ook naar uit om geen stereo te selecteren. Als dit onzin is dan zet ik hem gewoon op stereo.

In Uncharted hoor ik de stemmen wel gewoon normaal, terwijl de stemmen (volgens mij) normaal altijd uit de center speaker komt (het grootste deeel dan), dus ik denk dan dat m'n receiver er 2.0 van maakt.

Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
LPCM 7.1 heeft inderdaad een hogere bitrate dan DTS waar DTS dan ook weer een hogere bitrate heeft dan Dolby Digital. Dus om die reden snap ik je keuze dat je liever voor zoiets kiest. En als je receiver het goed opvangt en er gewoon 2.0 van maakt is er niets aan de hand.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 2 Laatste