Kluutmaran schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 01:34:
[...]
Die mappen werken niet omdat Black Ops respawn heeft en er dus respawnpunten moeten zijn. Alle Tactical Ops mappen zijn ook leuk maar alleen voor S&D waar je geen respawn hebt. De mappen van tegenwoordig zijn stukken beter over nagedacht dan de mappen van vroeger hoor. Door nostalgische gevoelens romantiseer jij (en velen met jou) de oudere games maar de huidige games zijn gewoon veel beter. Dat wil niet zeggen dat je geen plezier meer met die oude games kan houden maar wel dat deze qua balans en dergelijke verouderd zijn. (zoals je bij Tactical Ops veelal alleen met sniper + desert eagle speelt omdat deze verreweg het beste zijn)
Heh heh, nee, mijn post was alles behalve een "vroeger-was-alles-beter" reactie.
Er werden toen veel maps gemaakt die werden grijsgespeeld door de hele community en razendpopulair konden zijn terwijl er 0,0 aandacht was geschonken aan het uiterlijk. Daar refereerde ik aan. Tegenwoordig zijn de spellen uitgebreider ('beter' is een nogal relatief begrip) maar zijn in essentie nooit veranderd.
Met de huidige games zou het nog leuker kunnen worden wanneer de community er grip op kon krijgen door zelf aan de slag te gaan. Dit verlengt ook meteen de houdbaarheid van BO want als er niets nieuws meer voor uitkomt dan is het vanzelf klaar en stapt men weer over naar een ander spel.
Voor de PC-games bestaat een fors deel van het succes uit de community en een deel uit de spellen zelf. Ik hoop dat die tools echt beschikbaar zullen worden gesteld maar vrees dat hier nog een lange tijd overheen zal gaan.

Gundogan schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:16:
Heeft niks met romantiseren te maken. Oudere games kan je direct naast nieuwere games spelen, dus je kan ze prima met elkaar vergelijken en objectief oordelen. En er zijn ook nieuwere games zoals MW2 die het wel goed doen qua leveldesign.
Van MW2 klopt dit wel inderdaad. De mappen uit de eerste DLC waren wel interessant maar de mappen die in de tweede DLC zaten speelde ik echt nooit want het trok niet echt.
Wasteland uit MW2 is een beetje te vergelijken als Nuketown van BO. Je houdt ervan of je haat het maar deze mappen hebben één ding gemeen en dat is dat er een vaste klasse voor is.
Wasteland is een zeer goede snipermap en in mindere mate een rondrenmap tenzij je jezelf altijd bij de grot begeeft of de huisjes afstruint. Nuketown is een echte rondrenmap om re raggen op alles wat beweegt en vooral aan een AR of LMG heb je een hoop.
BO was vooral niet voor de snipers, de wapens zijn wel redelijk maar in welke map kun je nu echt snipen? Vaak is er maar een bijzonder klein deel van een map geschikt om te snipen en dat is niet zo leuk als MW2. BO is meer voor het betere rondrenwerk, dit druipt van de mappen af.
Daarom is het ook belangrijk om tools vrij te geven. Dan maakt de community zelf wat de community wil. Er ontstaat vanzelf wel een diversiteit die voor iedereen leuk is.
[
Voor 29% gewijzigd door
bazs2000 op 31-03-2011 11:03
]