Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan al deze nieuwe Google-cloud capaciteit benut worden om onze positive bij SAT@Home op te krikken? De Noren zijn ons voorbij gegaan en dat kan eigenlijk niet meer toch?
Ik ben alvast overgestapt naar SAT; wie volgt? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Effe weer een vraag.
Ik kan geen instances maken, moet billing aanzetten.
Daar moet ik voor betalen... Kan dat via die 300 USD van Google?

[ Voor 9% gewijzigd door PeaceFreak op 20-06-2015 17:31 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:59:
Wellicht kan al deze nieuwe Google-cloud capaciteit benut worden om onze positive bij SAT@Home op te krikken? De Noren zijn ons voorbij gegaan en dat kan eigenlijk niet meer toch?
Russische rekenaars? Zit daar nog een ethische kant aan waar ik van moet weten? Maar als t clean onderzoek wat netjes openbaar wordt gemaakt, dan OK natuurlijk..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Jemig, krijg ik een mailtje van Google.
Ik heb een van de regels overtreden, maar alleen bij "My First Project".
Daar heb ik heden nog niets aan gedaan, omdat ik niet weet hoe het zit met "Enable billing".
Mijn 2e project kan ik nog wel uitvoeren...

Hellup, wat nu?
Ik heb wel met een prepaid creditcard de gegevens ingevuld...
Dit kreeg ik in beeld:
Google has found activity on My First Project (elite-caster-98215) that appears to be having an issue with your billing account. We are unable to verify the billing information you provided.
Dan nog wat tekst:
To minimize disruption of your project, please correct the violation by filling out the Account Verification form at https://support.google.com/wallet/contact/verify within three business days. This form verifies your identity and ownership of the payment instrument. You do not have to submit an appeal below if you complete the Account Verification form on time.

In addition, please fill out and submit the form below.

What your project does and how it uses Google Cloud Platform and Google APIs
How your project’s behavior could relate to the detected violation
What you have done to correct the violation
If you’re not sure how to complete these steps, enter a request for assistance instead.

You will receive a response within 2 business days.
Wat nu?

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOmax schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:03:
[...]

Russische rekenaars? Zit daar nog een ethische kant aan waar ik van moet weten? Maar als t clean onderzoek wat netjes openbaar wordt gemaakt, dan OK natuurlijk..,
Heh, ik doe niet aan ethiek; enkel de #1 in de Vault telt! :P
Ik zag wel dat ze dit jaar nog een publicatie hebben gedaan, maar in het Russisch, dus geen idee of het valide is. Ik zie enkel de Noren 2 plekken boven ons staan en dat bevalt me niet.

Trouwens...Rusland boycotten is zo :F :F Daar doe ik niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

rikdegraaff schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:36:
Jemig, krijg ik een mailtje van Google.
Ik heb een van de regels overtreden, maar alleen bij "My First Project".
Daar heb ik heden nog niets aan gedaan, omdat ik niet weet hoe het zit met "Enable billing".
Mijn 2e project kan ik nog wel uitvoeren...

Hellup, wat nu?
Ik heb wel met een prepaid creditcard de gegevens ingevuld...
Dit kreeg ik in beeld:

[...]

Dan nog wat tekst:

[...]

Wat nu?
Jongens ik heb alle instances gedelete.
Ik krijg steeds meer stuff van Google...

Kan iemand mij helpen en/of duidelijke uitleg geven over dat Google cloud project?

Alvast bedankt mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor ons een beetje onmogelijk om in te schatten wat je precies uitgevoerd hebt. De faq noemt dit:
Do I pay anything for the free trial?

No, the trial is free and you will not be billed. When your trial ends, your
account will be paused and you'll have the option to upgrade to a paid account.
Of je hebt je vrije tegoed al opgemaakt door te veel (?) instances aan te slingeren of die prepaid CC wordt niet gezien als geldig.

Wat zegt de "Google Developers Console", ehh ik neem aan je accountoverzicht, over de toestand?
En verder vermoed ik toch niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Google wil wat geld verdienen en ik neem niet aan dat je van plan bent om tegen betaling een dienst af te nemen zo die berichtjes van Google waaien wel over. Wel een reden voor mij om niet aan gratis trials te beginnen, in ieder geval niet benuttten. In het verleden al eens een soortgelijk spamfest met HP cloud computing gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, thanks iconized.
Ik had zo'n prepaid MasterCard aan mijn account gehangen.
Die zal Google dan wel als ongeldig zien.
Ben echter niet van plan mijn fysieke CC er aan te koppelen...

Ik had namelijk nog niets met de hele proefperiode gedaan, dus die mails vond ik erg vreemd... 8)7

Nogmaals bedankt voor de info, en ik ga weer effe verder met de dagelijkse bezigheden }:O
EDIT: Of kan ik toch veilig 1 boinc instance creeëren, en dan billing aan zetten?
Er staat namelijk bij mijn accountgegevens: My Billing Account (XXXXXX-XXXXXX-XXXXXX) - not enabled

[ Voor 34% gewijzigd door PeaceFreak op 22-06-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:59:
Nog een paar dagen bezig op Primegrid, kom daarna wel een beetske helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Thanks d:)b
Wat is eigenlijk de strategie momenteel? Is SAT draaien het meest verstandige? Staat wel het laagste van al onze Vault projecten en de Noren staan nog boven ons.
Heb niet het idee dat we nu gefocussed zijn als Vault groep eerlijk gezegd.

Graag jullie gedachten over de te volgen middellange termijn strategie.
Kan ook zijn dat we ok zijn met de behaalde #1 en dat ieder overgaat tot z'n eigen persoonlijke doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
ETHIEK >:)
VAULT O+

Als je #1 hebt, dan moet je die ook houden - iig zolang als de Noren het hebben gehad.
Ik draai SAT tot de credits van Google op zijn... lijkt me ook de beste strategie.
De tijd dat ik m'n werk achter workstations verrichte is helaas voorbij... ben dus niet zo actief meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:58:
Trouwens...Rusland boycotten is zo :F :F Daar doe ik niet aan mee.
Aangezien ik de mortieren in mijn achtertuin ontvang (nu ja, een paar honderd km verderop, naast de vliegtuigen), doe ik hier wel aan mee *O*

Overal, behalve daar. Wel jammer van die zon buiten. Is er een CPU vriendelijk project?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
EektheMan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:04:
[...]

Aangezien ik de mortieren in mijn achtertuin ontvang (nu ja, een paar honderd km verderop, naast de vliegtuigen), doe ik hier wel aan mee *O*

Overal, behalve daar. Wel jammer van die zon buiten. Is er een CPU vriendelijk project?
Nou breng je me weer aan het twijfelen ... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn...de Noren doen nog steeds 36K meer dan ons per dag. Ik kijk het nog effe aan tot einde maand, anders moeten we dit project maar als verloren beschouwen.
Plus is dan wel dat Eek weer een stuk blijer is en dat mag wel met al die ellende daar in de Donbas. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben over op SAT maar breng niet zo veel koepower. We staan het laagste op dit project en we kunnen wel wat punten gebruiken in categorie fysische projecten. Lijkt wel nuttig hier een paar plaatsen te pakken.
We zien het wel...

Verder ben ik zeker voorstander van economische sancties ten opzichte van Rusland, maar wetenschappelijk/cultureel niet zo.

Edit: Uhm SAT is geen fysisch project. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dat cloud ook niet werkend. Ik heb die tutorial gevolgd maar als ik dan in de console die get simple gui info command intyp laat ie alleen dit zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
======== Projects ========
1) -----------
   name: PrimeGrid
   master URL: http://www.primegrid.com/
   user_name: 
   team_name: 
   resource share: 100.000000
   user_total_credit: 0.000000
   user_expavg_credit: 0.000000
   host_total_credit: 0.000000
   host_expavg_credit: 0.000000
   nrpc_failures: 0
   master_fetch_failures: 0
   master fetch pending: no
   scheduler RPC pending: no
   trickle upload pending: no
   attached via Account Manager: no
   ended: no
   suspended via GUI: no
   don't request more work: no
   disk usage: 0.000000
   last RPC: 1435486436.826576
   project files downloaded: 0.000000

Weet iemand waar ik moet kijken om dit op te lossen? Ik ben zelf ook niet echt een Linux expert :9

edit: als ik nou eens langer kijk dan mijn neus lang is. Ik heb het project gedetached en opnieuw vastgemaakt. Nu werkt het wel. Ik denk dat ik een spatie oid achter mijn auth key gezet heb.

voor de liefhebber:
http://boinc.berkeley.edu/wiki/Boinccmd_tool
https://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=7807

command codes voor BOINC via die shell

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:28:
Damn...de Noren doen nog steeds 36K meer dan ons per dag. Ik kijk het nog effe aan tot einde maand, anders moeten we dit project maar als verloren beschouwen.
Plus is dan wel dat Eek weer een stuk blijer is en dat mag wel met al die ellende daar in de Donbas. :Y
*O* *O* *O* Komt er dan toch een einde aan de regen (dozhd/grad) deze zomer?

Maar ik zal ophouden over inzet van middelen die de mensheid niet ten goede komen, daar is al een topic voor: Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne

Kijkend naar de punten die voor DC-Vault te behalen zijn en concurrentie, dan is misschien NFS nog een aardige. Er zit wel behoorlijk wat afstand tussen DPC en bovenstaande teams, maar in mijn herinnering scoort een PC gemakkelijk 10-15k per dag. NFS=> 14,03 per positie. Nadeel? is dat het Math is en daar staat DPC al op nr 1.

7 68.787.728,45 Czech National Team 74.654,00 1
8 65.112.196,74 BOINCstats 3.092,00 26 7
9 64.169.399,92 SETI.Germany 11.662,00 12 1
10 55.114.670,46 Russia 13.100,00 11 1
11 37.807.103,52 Planet 3DNow! 742,00 45 4
12 35.406.664,37 Dutch Power Cows 520,00 53 11

Numberfields levert ook aardig wat op, maar daar zijn we al meerdere malen langs geweest. Zo saai. Yoyo staan we ook wat lager, maar daar is grazen wat moeilijker dan bij NFS. Een PC haalt daar dacht ik niet zoveel punten als bij NFS, maar misschien ligt dat aan het project wat je draait?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
<munch munch> Mijn koeien zijn niet zo flex, ze kauwen SAT tot de Google/Azure/EC2 free accounts weer op zijn - dan weer klaar voor een tijdje.

<edit> Overigens staat TN nu op 23 dagen ...

[ Voor 14% gewijzigd door MOmax op 02-07-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Dagje NFS gedraaid met 6 cores en een mix van 15e en 16e Sieve. Levert een score van 13.012 op. 2,4 Miljoen achterstand moet dan toch te doen zijn toch? Dit weekend maar even naar yoyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Voor de mensen op NFS met genoeg geheugen; de "1 GB"-wu's (lasievef en lasieve5f) leveren aanzienlijk meer op per tijdseenheid. :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
Mijn GPUs staan al een paar dagen uit en de CPUs op de relax stand i.v.m. het warme weer. Temperatuur op de zolderkamer liep op tot 33C, dus dat werd mij een beetje te gek. Conclusie we moeten tijdelijk ~800 GHzd per dag missen op GIMPS, tot de temperaturen weer normaal worden voor de tijd van het jaar (20C).

Zwaai, zwaai :w
Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

wat draaien we tegenwoordig?

* Cow_tipping is net terug van vakantie en draait schijnbaar nog Citizen Science Grid

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt er nu van alles en nog wat gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Cow_tipping we kunnen wel wat power gebruiken op SAT@home; nog 15 dagen en de Noren zijn "toast" daar >:) Met jouw hulp kunnen we het wellicht binnen 10 dagen doen?
Voor augustus maar weer eens een gecoordineerde aanpak hanteren, want zoals ERBrouwer al zegt: de Vault is een beetje verwaterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed plan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb er 2 3 op SAT staan nu. morgen dadelijk nog 2 1 erbij.

[ Voor 27% gewijzigd door Cow_tipping op 10-07-2015 09:19 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bijna!
Nog 3 teams voor de komende week in het vizier.

Afbeeldingslocatie: http://www.upl.co/uploads/SATatHOME1437396773.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee voor het project van Augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat NSF weer veel wu's heeft. Het hangt een beetje af van de totale power die we op NSF zetten of er winst te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij wel wat. Ben daar in ieder geval al hele tijd niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dan ga ik over naar NSF per 1-8, zie je daar! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ERBrouwer, het lijkt me ook wel eens leuk om weer eens terug te keren naar Climate Prediction; het project waar ik je voor het eerst gezien heb bij DPC! B) Een kleine walk trough memory lane en ik moet die Rydo nog steeds van #1 af krijgen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, mij best hoor :-). Ben je dan weer even Patrice Salah?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Heh, dat had ik nog steeds niet recht gezet. Inmiddels gefixt. Eerst maar NSF doen en daarna Climate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top. Zal ze binnenkort even overzetten op NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik doe momenteel even Enigma.
Norway op 10 dagen daar en tijdelijk wu's voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Hmmm...ik zie inderdaad wel wat "laaghangend fruit" op Enigma :9
Eerst dan maar effe meehelpen op Enigma en dan over op NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het merendeel nu al op NFS overgezet. Aangezien ik volgende week al op vakantie ga laat ik dat maar zo staan. Extra hulp bij enigma lijkt me niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Heh, koetjes aan laten staan tijdens vakantie is toch wel de ulttieme DPC uiting! :Y _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enigma heeft iig veel werk op het moment, kan ik mooi mijn score een beetje opkrikken. :)
En alvast prettige vakantie ERBrouwer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, zijn die Noren al na drie dagen het haasje! Ik ben nopg aan het opstarten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik ga nog een weekje door op Enigma voor mijn 1 miljoen.
Daarna is NFS aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ik ben de queue's op Enigma leeg aan het maken en dan ga ik ook over naar NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Het gaat momenteel erg lekker op NFS.
Al 2 weken lang staat DPC op de eerste plek.

Goed bezig allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft alleen nog niet een plekje winst opgeleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah joh nog 36 dagen en dan is het feest! :)F *O*
Ik heb eindelijk Vadervan2 een beetje in het vizier, dus voorlopig crunch ik nog wel effe verder.

Beste output vandaag trouwens ERBrouwer d:)b Heb je nog ergens een bakkie gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 bakkie extra inderdaad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nog een maandje doorrammelen dan op NFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Goed bezig heren!
Heb ik voorlopig weer wat post-processing te doen bij NFS@home :P.

• EektheMan

EektheMan

DPC

Die Planet3Dnow! doet mee met Dc-Vault? Was de verhoogde output van de afgelopen dagen een reactie op onze koeien? Zie hun naam wel overal, maar dacht dat ze meer een loose cannon op Bio projecten waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VictordeHolland
EektheMan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:31:
Die Planet3Dnow! doet mee met Dc-Vault? Was de verhoogde output van de afgelopen dagen een reactie op onze koeien? Zie hun naam wel overal, maar dacht dat ze meer een loose cannon op Bio projecten waren.
Dat komt mogelijk door de NFS@home challenge issued by SETI.USA:

Name: NFS@home Air Strike on lasieve5f Application
Project: NFS@Home
Issued by: SETI.USA
Start time: 2015-08-28 00:00 UTC
End time: 2015-09-02 00:00 UTC

http://mersenneforum.org/showthread.php?t=20397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Asteroids@home Progress update:
http://asteroidsathome.net/progress01.html

Tussen September 2012 en December 2014: data van 330,000 asteroids verwerkt en 237 nieuwe modellen van asteroids gevonden. Meeste modellen zijn van asteroids met numbers <10.000 (asteroids krijgen een nummer bij hun ontdekking, hoe later ontdekt, hoe hoger het nummer).
Therefore, we have much more models for asteroids with numbers < 10,000 than for those with numbers > 10,000. We derived new models for 237 asteroids with numbers 1-100,000. There are also some models for numbers > 100,000, but because of large errors in the data we do not consider them reliable yet.
Toekomst: Meer data en naast de 3D modellen ook de oppervlakte temperatuur:
The ultimate goal for A@H in the next years would be the full analysis of Lowell + WISE data using the model that can compute not only the reflected light, but also the temperature on the surface and then the infrared flux. We are now developing the code and hope for its implementation in BOINC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bold eindelijk op 1 bij NFS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Pffft het kostte wel effe wat tijd, maar inderdaad *O* :)F Het is feest! :Y Nu nog 2 weken door bikkelen om dan ook daadwerkelijk nog wat puntjes voor de Vault binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys, als we allemaal gaan aftaaien op NFS dan duurt het nog een maand om 27 punten te pakken voor de Vault. Blijven jullie nog even? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Die 2 keer 14 punten gaan we toch niet laten liggen? @ huidige tempo 20 dagen ongeveer. Ik blijf nog even :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:03
Zo, punten op Enigma zijn binnen. Alles over naar NFS ;) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Oe! Da's jammer, HansR werd wakker. :P

nouja, goed voor DPC :)

Verwijderd

We kunnen nog wat koetjes gebruiken bij het Atlas@home project van Cern: http://atlasathome.cern.c....php?sort_by=total_credit

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25

hansR

koffie zwart graag

Cow_tipping schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:36:
Oe! Da's jammer, HansR werd wakker. :P

nouja, goed voor DPC :)
Mijn }:O }:O }:O waren ergens anders effe heel druk aan het grazen :+

badges

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:18:
We kunnen nog wat koetjes gebruiken bij het Atlas@home project van Cern: http://atlasathome.cern.c....php?sort_by=total_credit
Atlas@Home doet helaas nog niet mee voor de stand in de Vault.
Ik moet wel zeggen dat je daar goed bezig bent voor DPC. _/-\o_

Verwijderd

Cow_tipping schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:46:
[...]

Atlas@Home doet helaas nog niet mee voor de stand in de Vault.
Ik moet wel zeggen dat je daar goed bezig bent voor DPC. _/-\o_
Wellicht kan iemand (die op het Team Ninja forum al een account heeft) helpen Team Ninja het Atlas@Home project te laten toevoegen (http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=57256)

Het draait hier als een tierelier. En we hebben als DPC al een mooi plekje bemachtigd (http://atlasathome.cern.c....php?sort_by=total_credit)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 21:03 ]

Verwijderd

Super dat er wat koetjes over zijn gekomen naar NFS! _/-\o_
Nog een klein weekje voordat de puntjes binnen beginnen te lopen :Y *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:53:
[...]

Wellicht kan iemand (die op het Team Ninja forum al een account heeft) helpen Team Ninja het Atlas@Home project te laten toevoegen (http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=57256)

Het draait hier als een tierelier. En we hebben als DPC al een mooi plekje bemachtigd (http://atlasathome.cern.c....php?sort_by=total_credit)
Ik ben ondertussen een paar dagen actief op ATLAS@home en sinds gister ook op vLHC@home. Zal leuk zijn als er wat meer momentum komt voor deze projecten, zeker aangezien de LHC sinds een paar maanden weer in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Eindelijk badge doel op Primegrid gehaald, dus werd weer tijd voor wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En een mooi lijstje Qaz!

Allemaal CPU power geweest toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
Voor de NFS credit whores ; disable lasieved en lasievee in je voorkeuren op de NFS website...Die leveren grofweg maar 20% van de punten op die lasievef en 5f opleveren. Scheelt zo maar een procent of 40 in je totale output. Goed voor de eindsprint :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:46:
Voor de NFS credit whores ; disable lasieved en lasievee in je voorkeuren op de NFS website...Die leveren grofweg maar 20% van de punten op die lasievef en 5f opleveren. Scheelt zo maar een procent of 40 in je totale output. Goed voor de eindsprint :)
En goed voor het project, want lasieved is een organisatorisch drama. De getallen die daarop gesieved kunnen worden zijn kleiner/makkelijker, maximaal SNFS(250) of GNF(170). Verhoudingsgewijs nemen pre-factoring (met ECM) en post-processing (relation filtering, linear algebra en squre root) dus veel meer resources in beslag. We kunnen met moeite de queue voeden (vandaar dat er nu steeds vaker "needs more ECM" bij getallen staat op http://escatter11.fullerton.edu/nfs/crunching.php ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen we alle koetjes een maand collectief aan Cern projecten laten werken:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1nzprk.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Zo, ook maar even een paar }:O op NFS gezet. Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/55633/full.gif

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Hoogste dagscore van de maand! *O* :)F :)B _/-\o_ d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.digik-oz.nl/dcGraph.aspx?source=Team&project=105&id=611&imgonly=1&imgkey=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow! Bijna dubbel zoveel puntjes als voor de tip van Digik-OZ. Dat zijn nog eens tips d:)b

• DigiK-oz
Dat wordt meer dan 800K vandaag en 2 plekken winst. Goed bezig :9 Nog even een paar dagen uitlopen...

Whatever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heh paar dagen uitlopen? Met deze score kunnen we nog wel 2 plekkies erbij pakken :Y Ik blijf nog wel effe hangen hier; nog nooit zoveel puntjes gekregen voor cpu prestaties :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was een gouden tip. We doen nu 1,3 miljoen punten per dag op een totaal van 60,3 miljoen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
We hebben gewoon een goed moment gekozen denk ik. De WU's die ik nu binnenkrijg duren opeens 5 keer zo lang, en leveren dezelfde hoeveelheid punten op :X

Ach, de goede timing heeft ons een shitload aan punten opgebracht :Y

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe nog steeds waanzinnige scores: 550% stijging ten opzichte van 2 weken geleden 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:20:
Tot nu toe nog steeds waanzinnige scores: 550% stijging ten opzichte van 2 weken geleden 7(8)7 7(8)7
En nr.1 op basis van RAC voor teams: http://escatter11.fullerton.edu/nfs/top_teams.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

En TN verliest vandaag een plek op NFS. Da's wel goed voor de vault, alhoewel het er daar behoorlijk rood uitziet :-(
Vandaag gaat het wat minder hard met de puntjes. Nog geen 10% van de punten van eergister voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik zie weer taken binnenkomen van de kortere variant (taaknaam G2m*). Kan nu dus lonen om je buffers flink te vergroten en vol te laten lopen met deze variant! >:)

Edit: Nou ja, vollopen...je krijgt maar maximaal 400 taken (op een quad core, that is). Kun je wel weer omzeilen, maar is een hoop gedoe. Anyway, de puntjes gaan weer flink harder (voor zolang het duurt) dus "even gauw" 2 plaatsjes pakken :Y

[ Voor 42% gewijzigd door DigiK-oz op 07-10-2015 15:14 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg alleen geen enkele extra WU binnen met buffer op 4 dagen.

Edit: Melding log: 07/10/2015 17:17:38 | NFS@Home | Not requesting tasks: don't need

Solved: resource share stond op 0%
Laat de puntjes maar komen... :D

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Top tip! Alle lange tasks ge-abort. Gaat als een tierelier.

Met HT aan en 4+2 aan de bak heb ik nu 451 taken binnengekregen. 400 Zal dan vast geen limiet zijn?

edit: Ho! Feli iconized! *O*

[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 07-10-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Limiet zal misschien 100 WU's per core zijn?

Gefeliciteerd Iconized!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:25

hansR

koffie zwart graag

DigiK-oz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:48:
Limiet zal misschien 100 WU's per core zijn?

Gefeliciteerd Iconized!
Hé taart !!!!! :+ *O*

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verlaat even NFS, 80 a 90% van deze batch levert een computational error op.

Is stiekum al een volgend project in het vizier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjes collectief op de Cern grasvelden laten grazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
EektheMan schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:30:
Verlaat even NFS, 80 a 90% van deze batch levert een computational error op.

Is stiekum al een volgend project in het vizier?
Mja, elapsed time exceeded. Omdat we erg veel van die korte units hebben gedraaid, is de verwachtte elapsed hard naar beneden gegaan. NFS werkt met een percentage van de geschatte elapsed als maximum (iets van 300% zo te zien). Naarmate er meer lange units goed gaan, stijgt de verwachtte elapsed time weer en gaan er steeds meer gewoon goed.

Maar, citizen science grid is natuurlijk leuk voor de vault. We hebben daar sinds gisteren een mij onbekend koetje bij die hele forse scores neerzet, dus ook daar valt een hoop te halen. Ik blijf op NFS hangen tot we 2 plekjes erbij hebben. Kan nog wel even duren, hangt er een beetje van af of er binnenkort nog weer van die korte units komen :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

DigiK-oz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:49:
[...]

Mja, elapsed time exceeded. Omdat we erg veel van die korte units hebben gedraaid, is de verwachtte elapsed hard naar beneden gegaan. NFS werkt met een percentage van de geschatte elapsed als maximum (iets van 300% zo te zien). Naarmate er meer lange units goed gaan, stijgt de verwachtte elapsed time weer en gaan er steeds meer gewoon goed.
Oh echt? Dat is nieuw voor mij. Ga het dan maar weer aanslingeren. 2 Nieuwe koeien vandaag @NFS *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

DigiK-oz schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:49:
Ik heb (nog steeds) 2 machines die per dag ~ 2 wu's binnen de limiet weten af te werken, de rest geeft allemaal de fout 'Maximum elapsed time exceeded'.

Gaat lekker zo! |:(

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Theadalus schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:06:
[...]

Ik heb (nog steeds) 2 machines die per dag ~ 2 wu's binnen de limiet weten af te werken, de rest geeft allemaal de fout 'Maximum elapsed time exceeded'.

Gaat lekker zo! |:(
Misschien een idee om het project even te detachen/removen. Als je het daarna weer toevoegt, is de verwachtte elapsed time opnieuw ingesteld, en dus een stukje hoger waardoor er meer units goed gaan. Waardoor de verwachtte tijd weer wat omhoog gaat, etc.

Althans, dat was bij mij zo. Na remove en opnieuw toevoegen ging de verwachtte tijd met bijna een factor 2 omhoog en was mijn "slagingspercentage" van ongeveer 20% naar 60% gestegen. Daardoor ging de verwachtte elapsed time langzaam maar zeker verder omhoog, en daarmee ook het percentage van WU's die goed gingen. Inmiddels zit dat weer op 100% (verwachtte elapsed time is 43 minuten).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal! Nog 1 dagje en dan is de buit binnen op NFS. Hoog tijd dus om weer eens over te stappen naar verse weides. Zijn er suggesties waar we als groep op kunnen gaan hunten, of doen we een paar maandjes ons eigen ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asteroids misschien eens doen? Of Numberfields?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat Scitizen Science Grid? Niet veel wu's in voorraad zo te zien, maar wel veel punten per plekkie plaatswinst :Y
Heeft iemand er al ervaring mee?

Anders is SAT een prima alternatief hoor, zeker omdat die Noren ons aan het sneaken zijn op dit project B) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fysisch project zo leuk zijn, we staan qua Vault 0,49 punten achter op nr. 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Choices, choices...

Ik heb 4 hele cores, dus maar 4 projecten aangeslingerd o.b.v. bovenstaande : CSG,NFS,Asteroids en SAT. Als iemand wel kan kiezen dan volg ik :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Van 16 tot 22 november is er een Challenge op WCG waar DPC aan meedoet.
Jullie als ervaren projectswitchers zouden eventueel een weekje mee kunnen stampen. Ik doe in ieder geval eventjes WCG.
En als lekkermakertje, er is een nieuw subproject met bijbehorende badges. (Bold?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in Primegrid alle badges op silver of hoger, dus daar ben ik voorlopig even klaar mee. Ik heb WCG al toegevoegd om even warm te draaien :)
Pagina: 1 ... 59 ... 68 Laatste