Een maandje WCG is wat mij betreft ook goed hoor.
Kan zo snel even niet op wcg iets vinden over die Challenge. Is dat op een bepaald project?Cow_tipping schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:05:
Van 16 tot 22 november is er een Challenge op WCG waar DPC aan meedoet.
edit: Waarom daar zoeken als het ook op /5 kan?
Gaat dus blijkbaar puur op punten. Leuk, kun je zelf kiezen voor welke badge je gaat.
[World Community Grid] Nieuws updates
http://www.worldcommunity...lenge.do?challengeId=7496
http://www.seti-germany.de/wcg/1_en_Welcome.html
[ Voor 38% gewijzigd door EektheMan op 22-10-2015 23:16 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
WCG, ik denk dat ik tijdens die stamp wel even mee doe. Daarvoor wat privé klassementsescapades.
Ik blijf nog tot einde maand actief op NFS zodat we nog wat uitlopen op SETI@Germany.
Ik blijf nog tot einde maand actief op NFS zodat we nog wat uitlopen op SETI@Germany.
Goed nieuws, ik heb bij de stats die ik van digik-oz heb overgenomen de badges voor wcg ook werkend gekregen, wel zo leuk voor jullie.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Verwijderd
Huh, feeder bij WCG not running
Hebben anderen ook problemen of ligt het aan m'n settings?
Verwijderd
Resumé:
Na een tijdje weer eens MilkyWay@Home aangeslingerd.
De standaard GPU-applicatie van MW@H leverde errors op (MilkyWay Separation).
De andere GPU-applicatie niet (MilkyWay Separtion Modified Fit).
De laatste werkt nu via een app_info.xml (4 taken simultaan).
Ik heb de laatste Catalyst Software Suite (versie 15.7.1) in gebruik met laatste aanbevolen BOINC versie (7.6.9 x64). Die nieuwe Catalyst SS is waarschijnlijk de boosdoener, welke versie werkt wel?
Een gerijkte oplossing op het MW@H forum uitgevoerd:
- deïnstallatie Catalyst SS
- reboot in safe mode
- cleanup driver restanten via Guru3D-tooltje: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
- reboot naar normale modus
- herinstallatie Catalyst SS
Resultaat hetzelfde als bovenstaande. De stderr:
http://milkyway.cs.rpi.ed...t.php?resultid=1324093620
Heeft iemand nog een idee?
Na een tijdje weer eens MilkyWay@Home aangeslingerd.
De standaard GPU-applicatie van MW@H leverde errors op (MilkyWay Separation).
De andere GPU-applicatie niet (MilkyWay Separtion Modified Fit).
De laatste werkt nu via een app_info.xml (4 taken simultaan).
Ik heb de laatste Catalyst Software Suite (versie 15.7.1) in gebruik met laatste aanbevolen BOINC versie (7.6.9 x64). Die nieuwe Catalyst SS is waarschijnlijk de boosdoener, welke versie werkt wel?
Een gerijkte oplossing op het MW@H forum uitgevoerd:
- deïnstallatie Catalyst SS
- reboot in safe mode
- cleanup driver restanten via Guru3D-tooltje: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
- reboot naar normale modus
- herinstallatie Catalyst SS
Resultaat hetzelfde als bovenstaande. De stderr:
http://milkyway.cs.rpi.ed...t.php?resultid=1324093620
Heeft iemand nog een idee?
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 17:18 ]
Verwijderd
Het was mij ontgaan maar Muon1 DPAD is verwijderd uit de DC-Vault.
Dit heeft enige verschuivingen teweeg gebracht.
En als iemand nog een tip heeft voor mijn MilkyWay probleempje, graag.
Dit heeft enige verschuivingen teweeg gebracht.
En als iemand nog een tip heeft voor mijn MilkyWay probleempje, graag.
Uhm, misschien hetzelfde als bij Bold doen? project even verwijderen uit Boinc en weer toevoegen?
Misschien dat er dan nieuwe files worden geinstalleerd?
Misschien dat er dan nieuwe files worden geinstalleerd?
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Grote schoonmaak bij de vault, zo te zien is sztaki er ook uitgeknikkerd.
Spannend rond plek 10 @ CSG
Spannend rond plek 10 @ CSG
Whatever
Verwijderd
SETI US gepasseerd in de Atlas@Home ranking:
http://atlasathome.cern.c....php?sort_by=total_credit
We zijn nr. 3 overall!
http://atlasathome.cern.c....php?sort_by=total_credit
We zijn nr. 3 overall!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 22:50 ]
NFS levert weer de korte taken uit (G2M*)
Get them while they're hot!
Whatever
G2m1285 = 2,1285- oftwel 2^1285-1DigiK-oz schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:02:
NFS levert weer de korte taken uit (G2M*)Get them while they're hot!
met difficulty van SNFS(309.4) is het geen makkelijke. Zeker niet al je na gaat dat de sieving tijd (CPUcore tijd) gemiddeld verdubbeld voor elke 5 digits van (SNFS of GNFS) difficulty. Daarom lijkt het of lasieved (14e) en lasievee (15e) veel meer werk verrichten (respectievelijk 590 en 89 factorizaties) dan de 16e siever die gebruikt wordt voor de moeilijkste factorizaties.
Greg (de admin van NFS@home) is wat dingen aan het her-sieven, doordat bestanden corrupt waren geraakt en die waren ongemerkt doorgedrongen tot de backup.
Uitgaande van 4k Q range per WU zijn dit ongeveer ~300,000 WUsBad news.
Major corrupted file on G6p490 which got propagated to the backup before being discovered. Needs to redo up to 1500M (now at 255M).

Verwijderd

Nou ja, we hebben bewezen dat we met focus gewoon #1 kunnen pakken en als we het zouden willen kunnen we het nog eens doen. Maar eigenlijk is voor mij de spanning wel af van het vault hunten.
Iedere keer worden er weer nieuwe projecten bijgevoegd en oude projecten verwijderd, wat betekent dat je altijd achter de feiten aan blijft lopen.
Wat vinden anderen hiervan? Opnieuw de beuk erin of laten we het zoals het is?
Even beuken op de 2 nieuwe projecten en je bent weer klaar.
Verwijderd
Anderen ook problemen met aanmelden op Universe@Home (m'n e-mailadress wordt niet geacepteerd)?
Wat stel je dan voor, meedoen aan Team Challenges?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:48:
oeps...van 1 naar 4 is minder.
Nou ja, we hebben bewezen dat we met focus gewoon #1 kunnen pakken en als we het zouden willen kunnen we het nog eens doen. Maar eigenlijk is voor mij de spanning wel af van het vault hunten.
Iedere keer worden er weer nieuwe projecten bijgevoegd en oude projecten verwijderd, wat betekent dat je altijd achter de feiten aan blijft lopen.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Verwijderd
Ik stel nog niets voor, ik vraag alleen wat anderen ervan vinden. De Vault was leuk om de #1 binnen te halen maar nu we dat gedaan hebben is de vraag of we onze positie nu voor altijd handhaven of dat we iets anders kunnen gaan doen. Wat dat andere is weet ik eerlijk gezegd nog niet. Misschien sluit ik me wel aan bij team Switch of ga ik langduriger op projecten meedraaien. Of als iedereen ervoor wil gaan toch weer de #1 bij The Vault binnen halen.
Verwijderd
Twee projekten weg, twee nieuwe erbij. Ehh één van de twee projekten lijkt onzinnig. We moeten wat meer actief zijn op: http://www.team-ninja.com/vbulletin/index.php
Verwijderd
Zou je mee willen helpen bij het Atlas@Home project van Cern?Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:04:
Ik stel nog niets voor, ik vraag alleen wat anderen ervan vinden. De Vault was leuk om de #1 binnen te halen maar nu we dat gedaan hebben is de vraag of we onze positie nu voor altijd handhaven of dat we iets anders kunnen gaan doen. Wat dat andere is weet ik eerlijk gezegd nog niet. Misschien sluit ik me wel aan bij team Switch of ga ik langduriger op projecten meedraaien. Of als iedereen ervoor wil gaan toch weer de #1 bij The Vault binnen halen.
Daar kunnen we nog wat plekken winnen.
Verwijderd
^^Ik ben momenteel nog druk met WCG en ik wil eerst graag weten wat de plannen zijn van de andere Vault-hunters voordat ik me op iets anders vast pin. Voorlopig dus een nee voor deelname aan Atlas@Home.
Voor wie DENIS draait:
http://denis.usj.es/denis...d=53&sort_style=8&start=0
Samenvatting : er zijn optimized apps, snelheidswinst factor 10 of zo
http://denis.usj.es/denis...d=53&sort_style=8&start=0
Samenvatting : er zijn optimized apps, snelheidswinst factor 10 of zo
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 15-11-2015 14:40 ]
Whatever
Ik zie in die thread optimized versies van 2 verschillende gebruikers voorbij komen: sesef en Crunch3r. Een eerdere versie van sesef werd door de projectleiding gevalideerd dat die dezelfde resultaten teruggaven als hun eigen client. Daar heb ik echter niets van gezien over de variant die Crunch3r levert, evenals de nieuwere versies van sesef.
Vergeet niet dat het hier op deze manier wordt getest met live data. Resultaten waar onderzoekers van de universiteit wel op moeten kunnen vertrouwen. Ik snap dat het aanlokkelijk is om meer punten te kunnen krijgen, maar het doet me sterk denken aan het gedoe wat we 2 jaar terug hadden tijdens de stampede op theSkyNetPOGS. De projectleiding heeft al aangegeven dat ze de versie van sesef niet kunnen supporten, maar dat ze wel bezig zijn resultaten te vergelijken en kijken hoe ze die aanpassingen van sesef in de officiële client kunnen verwerken.
Let hier dus op: gebruik geen clients waar de projectleiding niet expliciet goedkeuring voor heeft gegeven. Vraag liever aan de projectleiding hoe de status ermee is.
Vergeet niet dat het hier op deze manier wordt getest met live data. Resultaten waar onderzoekers van de universiteit wel op moeten kunnen vertrouwen. Ik snap dat het aanlokkelijk is om meer punten te kunnen krijgen, maar het doet me sterk denken aan het gedoe wat we 2 jaar terug hadden tijdens de stampede op theSkyNetPOGS. De projectleiding heeft al aangegeven dat ze de versie van sesef niet kunnen supporten, maar dat ze wel bezig zijn resultaten te vergelijken en kijken hoe ze die aanpassingen van sesef in de officiële client kunnen verwerken.
Let hier dus op: gebruik geen clients waar de projectleiding niet expliciet goedkeuring voor heeft gegeven. Vraag liever aan de projectleiding hoe de status ermee is.
Verwijderd
Dit project is sowiezo nog erg experimenteel met deze clients.
Heb dat draadje een beetje doorgeneusd. Het kan zijn dat de latere client van sesef wel oké bevonden wordt.
Anyway de client van sesef is goed voor AVX2 en die van Crunch3r voor SSE2/3/4.1.
Heb dat draadje een beetje doorgeneusd. Het kan zijn dat de latere client van sesef wel oké bevonden wordt.
Anyway de client van sesef is goed voor AVX2 en die van Crunch3r voor SSE2/3/4.1.
Tja...Ik heb nog maar 1 quadje draaien omdat het fanatieke er sowieso af is. Maar dat ding zet ik wel in voor "speciale" dingen, zoals stampede, challenges en....vault projecten. Regulier crunchen, dus maanden achtereen op 1 en hetzelfde project ga ik niet doen. Ik zou het dus wel jammer vinden als de vault uit het aandachtslijstje zou verdwijnen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:48:
oeps...van 1 naar 4 is minder.
Whatever
Vault report
Distributed Data Mining is er weer uitgeknikkerd i.v.m. problemen met voldoende werk binnenhengelen. Tijdelijk?
Er is sprake van dat PrimaBoinca er binnenkort uit gaat omdat ze niet zomaar nieuwe users accepteren (de invite code zoals we die met de stampede ook hebben gehad). Tenzij ze dit aanpassen of sneller gaan reageren op een verzoek voor een invite code, liggen ze er binnenkort uit.
Jammer dat de vault hierdoor zo instabiel wordt qua projecten die deelnemen en dus ook rankings. Hopen dat het hier even bij blijft. Voor nu zijn Denis, Universe en CSG de projects of choice voor vault-koeien.
Distributed Data Mining is er weer uitgeknikkerd i.v.m. problemen met voldoende werk binnenhengelen. Tijdelijk?
Er is sprake van dat PrimaBoinca er binnenkort uit gaat omdat ze niet zomaar nieuwe users accepteren (de invite code zoals we die met de stampede ook hebben gehad). Tenzij ze dit aanpassen of sneller gaan reageren op een verzoek voor een invite code, liggen ze er binnenkort uit.
Jammer dat de vault hierdoor zo instabiel wordt qua projecten die deelnemen en dus ook rankings. Hopen dat het hier even bij blijft. Voor nu zijn Denis, Universe en CSG de projects of choice voor vault-koeien.
Whatever
Verwijderd
Tsja, mede mogelijk gemaakt dat er zonder overleg zomaar een aantal projecten worden toegevoegd aan de Vault. Distributed Data Mining was er één, de andere Denis zit nu zonder werk, lol. Ben terug naar Universe.
Denis is maar tijdelijk "leeg", i.v.m. een upgrade van de server(s) onder andere. Maar datamining was echt wel een fail, ja. Anyway, op Universe gebeuren mooie dingen
Whatever
Even een badge halen bij WCG en dan zal ik ook eens overgaan op Universe.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Wat wordt het vandaag @ Universe? 10 plaatsen winst of 11?

Whatever
Ik heb m'n Sapphire badge gisteren gehaald op FaH2 dus ik ben aan het overzetten.
Haha, we staan alweer op #1 in de vault. Hebben nog wel ff een buffertje nodig want zeer waarschijnlijk verdwijnt primaboinca binnenkort uit de vault, wat ons weer 200 punten ofzo "kost" t.o.v. de vikingen.
Met Bold er bij zit een fikse handvol plaatsen winst @ Universe er nog wel in op korte termijn, en dan is de #1 wel weer verzekerd. Met nog voldoende uitloopkansen op Universe, Denis....
Met Bold er bij zit een fikse handvol plaatsen winst @ Universe er nog wel in op korte termijn, en dan is de #1 wel weer verzekerd. Met nog voldoende uitloopkansen op Universe, Denis....
Whatever
En niet te vergeten ERBrouwer en hansR.DigiK-oz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:06:
Haha, we staan alweer op #1 in de vault. Hebben nog wel ff een buffertje nodig want zeer waarschijnlijk verdwijnt primaboinca binnenkort uit de vault, wat ons weer 200 punten ofzo "kost" t.o.v. de vikingen.
Of course, maar die zitten al op Universe (mede daardoor maken we dus al enorme sprongen).
Whatever
Same here, heb al op hun forum lopen mopperen, hopen dat ze het snel fixen
Whatever
Verwijderd
Inmiddels weer WU's binnen van Universe die het wel doen.
De te verwachte kraaktijd is nog wat van slag:
De te verwachte kraaktijd is nog wat van slag:

Ik heb, voor de verandering, geen problemen ondervonden... *knock on wood*
Computing...
Haha, dat is ook wel eens prettig, toch? Weer eens wat anders
Whatever
Verwijderd
Alweer gedonder met Universe, gisteren werd er geen werk meer opgehaald en oude WU's werden niet gerapporteerd (oplossing geen nieuw werk selecteren, daarna update, daarna reset of reattach). Vandaag krijg ik WU's binnen met kraaktijd 187+ uur, werkelijke kraaktijd ligt ergens tussen de 4 en 12 uur plusminus. Dehalve kan ik vrijwel geen buffer opbouwen (buffer op 10 dagen en slechts 9 WU's) en PC heeft de afgelopen dagen te vaak geen werk gehad. Lijkt me dat ook dit project beter getest had moeten worden voordat het aan de Vault werd toegevoegd.
Edit: Om het duidelijker te maken:

Die WU's met veel te hoge te verwachte kraaktijd zijn allemaal BHspin 0.05.
Edit2: Terwijl ik dit geschreven en geedit heb, werden de 187+ uur WU's gecancelled.
Nu kijk ik naar dit:

BHspin (0.05 en 0.03) met 2 seconden kraaktijd, de BHspin 0.07 units met 2:48 minuten (inclusief enkele BHspin 0.05)...
Edit: Om het duidelijker te maken:

Die WU's met veel te hoge te verwachte kraaktijd zijn allemaal BHspin 0.05.
Edit2: Terwijl ik dit geschreven en geedit heb, werden de 187+ uur WU's gecancelled.

Nu kijk ik naar dit:

BHspin (0.05 en 0.03) met 2 seconden kraaktijd, de BHspin 0.07 units met 2:48 minuten (inclusief enkele BHspin 0.05)...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2015 18:45 ]
Tis in ieder geval geen project die je kan starten en vergeten. Elke dag moet je helaas checken of er wel taken binnenkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:40:
Lijkt me dat ook dit project beter getest had moeten worden voordat het aan de Vault werd toegevoegd.
Zijstraatje Iconized, gebruik je voor BOINC nu een andere username? Zie je namelijk niet in de dagelijkse top 10 voor Universe.
En Primaboinca is er uit.....DigiK-oz schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:06:
zeer waarschijnlijk verdwijnt primaboinca binnenkort uit de vault....
Whatever
Verwijderd
Hebben meer Universe@home users last van dit:
18-12-2015 7:29:02 | Universe@Home | Sending scheduler request: To report completed tasks.
18-12-2015 7:29:02 | Universe@Home | Reporting 43 completed tasks
18-12-2015 7:29:02 | Universe@Home | Requesting new tasks for CPU and AMD/ATI GPU
18-12-2015 7:29:04 | Universe@Home | [error] Can't parse workunit in scheduler reply: unexpected XML tag or syntax
18-12-2015 7:29:04 | Universe@Home | [error] No close tag in scheduler reply
--> al m'n bakken staan nu bijna zonder werk met queues die er niet meer uitgaan.
18-12-2015 7:29:02 | Universe@Home | Sending scheduler request: To report completed tasks.
18-12-2015 7:29:02 | Universe@Home | Reporting 43 completed tasks
18-12-2015 7:29:02 | Universe@Home | Requesting new tasks for CPU and AMD/ATI GPU
18-12-2015 7:29:04 | Universe@Home | [error] Can't parse workunit in scheduler reply: unexpected XML tag or syntax
18-12-2015 7:29:04 | Universe@Home | [error] No close tag in scheduler reply
--> al m'n bakken staan nu bijna zonder werk met queues die er niet meer uitgaan.
Yup, ze hebben flinke problemen daar 
Wat je in ieder geval kunt doen is "no new work" zetten en dan project updaten. Als het goed is worden dan wel je completed tasks afgemeld. Daarna kan een remove en re-attach soms helpen, maar het blijft geklooi. Ik heb NFS maar even als backup projectje eraan gehangen.
Wat je in ieder geval kunt doen is "no new work" zetten en dan project updaten. Als het goed is worden dan wel je completed tasks afgemeld. Daarna kan een remove en re-attach soms helpen, maar het blijft geklooi. Ik heb NFS maar even als backup projectje eraan gehangen.
Whatever
Verwijderd
Man wat een ellende. Ik kan m'n queued tasks er inderdaad wel uitkrijgen maar daarna komen er geen nieuwe taken meer binnen en moet ik detachen. Na detach en nieuwe opvoer van project krijg ik meteen berekeningsfouten vanwege no outputfile present. Hoe kan een project dat nog in deze fase zit toegelaten worden tot de Vault? Anyway ik ga wel wat anders doen totdat de boel weer op orde is!
Begrijp het ook niet. En dan wel PrimaBoinca eruit halen (als ik het goed begrepen heb)?? Maar het is wel goed getimed voor de PrimeGrid Challenge van dit weekeinde:Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:14:
Hoe kan een project dat nog in deze fase zit toegelaten worden tot de Vault?
[PrimeGrid] Challenges 2015
[ Voor 45% gewijzigd door EektheMan op 18-12-2015 14:29 ]
Nou, het gaat weer lekker in DC-land; ik had ook nog paar ouwe bakkies op Primaboinca staan, daar ligt de boel nu ook plat, en afgemaakte wu's willen ook niet uploaden! Menig project heeft geen werk, blijft weinig over...

Computing...
Verwijderd
Ik had ook weer problemen vrijdag met Universe (vierde maal!), tsja.
Op het DC-Vault-forum een discussieopening over statsvervalsing bij GIMPS door resultaten te veranderen.
Heeft iemand meer info?
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?p=377070
Op het DC-Vault-forum een discussieopening over statsvervalsing bij GIMPS door resultaten te veranderen.
Heeft iemand meer info?
Verwijderd
Hier ook weer problemen met Universe, dus het is nu
voor dit project en op naar een meer volwassen project dat m'n cycles verdient.

Je kan natuurlijk ook een 2e project met een hele lage prioriteit actief maken.
Zodra U@h dan weer werk beschikbaar heeft wordt dan weer teruggeschakeld naar U@h.
Zodra U@h dan weer werk beschikbaar heeft wordt dan weer teruggeschakeld naar U@h.
Verwijderd
^^ 't is meer dat ik niet zoveel zin heb om al m'n machines af te moeten lopen om te bekijken wat er nu weer hangt en om dan te zien dat ik geen nieuw werk krijg omdat er wu's zijn met xml problemen die de boel verstoren. Maakt niet uit, ik heb alweer een nieuw project gevonden dat mooi stabiel loopt
Ik ben niet zo bezig meer met de Vault als vroeger, maar als grootste contributor van DPC op GIMPS zou ik het persoonlijk jammer vinden als het uit de Vault gaat.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:07:
Heeft iemand meer info?
Een ding is in ieder geval duidelijk, het huidige scoringsysteem van GIMPS is zeker niet perfect. Maar hetzelfde kan ook gezegd worden van BOINC, waarbij sommige projecten veel meer punten geven voor een eenheid CPU-core-tijd. Gooi GPUs en ASIC miners in de mix en de BOINC stats zijn nog minder representatief dan die van GIMPS. Het heikelpunt is dat al het werk, met wat voor hardware/software dan ook wordt omgerekend naar één eenheid (eerst P90 years, later PII-400 years, en nu GHz-days)
GHz-day:
Enkele voorbeelden:The work accomplished by one core of a hypothetical 1GHz Core 2 Duo CPU in one day. One P90 year equals 5.075 GHz-days. 1 TFLOP equals 500 GHz-days, thus 1 P90 year is about 10 GFLOP
C2D @2.5GHz (LL, Trial-Factoring of ECM) = 5 GHzdays per dag
LL op recente quadcore CPU @3.0GHz (met AVX) = ~30 GHzdays per dag
GPU clLucas/CUDALucas (LL) = 20-75 GHzdays per dag
GPU mfakto/mfakc (Trial-Factoring) = 200-900 GHzdays per dag
Quadcore CPU op ECM op kleine Mersenne getallen met stage 2 door GMP-ECM (i.p.v. Prime95) 100+ GHzdays per dag
edit:
Ik heb op het DC-Vault/Ninja forum mijn visie gegeven.
Ik heb op het DC-Vault/Ninja forum mijn visie gegeven.
[ Voor 2% gewijzigd door VictordeHolland op 29-12-2015 00:57 . Reden: reply op Ninja forum ]
Verwijderd
Dank Victor, ook voor je tekst en uitleg op het Vault-forum.
Coleslaw van [H]ard|OCP, tevens DC-Vault-admin, heeft me gevraagd dit bericht door te geven:
Wellicht heeft iemand interesse?
Coleslaw van [H]ard|OCP, tevens DC-Vault-admin, heeft me gevraagd dit bericht door te geven:
Ik acht mezelf niet geschikt, ben veel te impulsief bij vlagen.could you go to your team and ask around if there are any interested individuals in being an admin here? It should be discussed within the team first as we would like it to be team decided as representation. We are hoping to get more teams giving their input on how things operate here. The previous admins have stagnated in their contributions and we need active people willing to check in on a regular basis.
Wellicht heeft iemand interesse?
http://www.mersenne.org/primes/?press=M74207281
De 15e Mersenne prime is door Gimps gevonden.Helaas Victor, niet door jou)
Jep, maar liefst 22,338,618 digits groot. Goed nieuws voor het project en Distributed computering land, aangezien het ook op meerdere nieuwsites staat.Cow_tipping schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:44:
http://www.mersenne.org/primes/?press=M74207281
Verwijderd
Iemand nog koetjes over om te grazen bij Atlas@Home van CERN om de Tweakers groep (Dutch Power Cows) te steunen?
http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php
http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 00:50 ]
Verwijderd
^^ Helaas maakt Atlas geen onderdeel uit van The Vault. Ik graas eigenlijk alleen op Vault projecten, Stampedes uitgezonderd. Dus ik kan je niet helpen.
Over Stampede gesproken: wanneer gaan we weer los? Ik hoop in mei dit jaar.
Over Stampede gesproken: wanneer gaan we weer los? Ik hoop in mei dit jaar.
[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 09-11-2021 09:29 . Reden: Anonimisatieverzoek ]
Stampedes zijn normaal gesproken toch in april? Volgens mij was 2015 een uitzondering.
In mei zouden we eventueel mee kunnen doen met de Pentathlon.
In mei zouden we eventueel mee kunnen doen met de Pentathlon.
Gaan we de stampede speciaal voor jou uitstellen tot in mei 
Denk dat ik ondertussen eens wat in de groep ga gooien zodat we de stampede dit jaar eens ordentelijk laten starten (voor zover dat eigenlijk mogelijk is...)
Denk dat ik ondertussen eens wat in de groep ga gooien zodat we de stampede dit jaar eens ordentelijk laten starten (voor zover dat eigenlijk mogelijk is...)
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Verwijderd
Te lang geen nieuws: Universe@Home werkt probleemloos dezer dagen, de kraaktijdverwachtingen zijn inmiddels ook veel correcter.
Niet onmogelijke dat Virtual LHC@home aan de Vault hertoegevoegd wordt binnenkort:
http://lhcathome2.cern.ch/vLHCathome/
Niet onmogelijke dat Virtual LHC@home aan de Vault hertoegevoegd wordt binnenkort:
http://lhcathome2.cern.ch/vLHCathome/
Misschien dat ik wat gemist heb, maarre... EDGeS@Home is ook alweer van de kaart verdwenen?
Computing...
EDGeS@Home had al geruime tijd geen werk meer, de laatste batch werk was afkomstig van Sztaki.
Nu is de BOINC-site ook uit de lucht, maar als samenwerkingsverband tussen universiteiten bestaat EDGeS nog wel.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is EDGeS@Home nooit een Vault-project geweest.
Nu is de BOINC-site ook uit de lucht, maar als samenwerkingsverband tussen universiteiten bestaat EDGeS nog wel.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is EDGeS@Home nooit een Vault-project geweest.
Verwijderd
Atlas@home gaat voor een recordpoging, wie doet er mee?
http://atlasathome.cern.ch/forum_thread.php?id=449
Next week (starting 22 Feb) our ATLAS colleagues in the US will get their hands on 100,000 CPU cores from Amazon EC2 for a few days to run ATLAS simulation. In combination with this we are going to push all the other ATLAS resources we have in order to break the record of concurrent simulation tasks running. Can you guys spread the word around to get people to contribute a bit more to ATLAS@Home next week?
http://atlasathome.cern.ch/forum_thread.php?id=449
Next week (starting 22 Feb) our ATLAS colleagues in the US will get their hands on 100,000 CPU cores from Amazon EC2 for a few days to run ATLAS simulation. In combination with this we are going to push all the other ATLAS resources we have in order to break the record of concurrent simulation tasks running. Can you guys spread the word around to get people to contribute a bit more to ATLAS@Home next week?
Ik doe mee
edit: Atlas geeft melding dat ik de meest recente Boinc versie moet draaien, Maar ik draai al 7.6.22
edit: Atlas geeft melding dat ik de meest recente Boinc versie moet draaien, Maar ik draai al 7.6.22
[ Voor 84% gewijzigd door Cow_tipping op 20-02-2016 00:32 ]
Werkt het inmiddels al? Heb je wel de versie met Virtual Box?Cow_tipping schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:40:
Ik doe mee
Verwijderd
Uhm dit project vereist een virtual machine zodat het programma kan lopen voor een ander OS. De applicaties voor de diverse OS's compileren is eenvoudiger.
Ik heb de andere client gedownload en nu draait hij wel. Virtualbox had ik al geinstalleerd staan op mijn pc, maar die bliefte hij klaarblijkelijk niet.
Ik zie nu dat Boinc niet draait op m'n pc. Vanavond even weer aanzwengelen.
Ik zie nu dat Boinc niet draait op m'n pc. Vanavond even weer aanzwengelen.
Verwijderd
Atlas@Home behoort toch helemaal niet tot de Vault, of ben ik nou zo slecht geinformeerd?
Verwijderd
Wat betreft DC-Vault, Atlas wil niet toegevoegd worden aan de Vault:
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=57920
Er ligt wel een voorstel om Virtual LHC@home toe te voegen, ook een project dat een virtual machine gebruikt. Coleslaw heeft om toestemming gevraagd:
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=57418
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=57920
Er ligt wel een voorstel om Virtual LHC@home toe te voegen, ook een project dat een virtual machine gebruikt. Coleslaw heeft om toestemming gevraagd:
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=57418
Nee Atlas staat niet in de Vault.
En gezien de hoeveelhied geheugen het opeet is dat maar goed ook.
Anders was er in de hele wereld geen RAM meer vrij.
Ondanks de ingestelde geheugenrestricties liep mijn geheugen toch vol en werd de pc unresponsive met 5 instanties op een 6-core machine.
Het viel me trouwens op dat de pc dan geen processor gebruikt, maar immense hoeveelheid data aan het swappen is naar de pagefile.
Ik kijk het nog even aan op een andere pc, maar ik zou dit ook niet als Vaultproject willen aandragen in deze fase. (als mijn ervaring typisch is)
En gezien de hoeveelhied geheugen het opeet is dat maar goed ook.
Anders was er in de hele wereld geen RAM meer vrij.
Ondanks de ingestelde geheugenrestricties liep mijn geheugen toch vol en werd de pc unresponsive met 5 instanties op een 6-core machine.
Het viel me trouwens op dat de pc dan geen processor gebruikt, maar immense hoeveelheid data aan het swappen is naar de pagefile.
Ik kijk het nog even aan op een andere pc, maar ik zou dit ook niet als Vaultproject willen aandragen in deze fase. (als mijn ervaring typisch is)
Stoffig topic 
The Citizen Science Grid is terug in de vault.
En er is voor VGTU een challenge uitgeschreven van 1 t/m 8 april om te zien of het project tegen "een beetje" load kan, aangezien dit project kandidaat is voor toevoeging aan de vault.
Primaboinca, wat niet meer in de vault zit, wordt momenteel door de horde van Nifhack verwend met een forse bak power...Jammer, of hebben de nifhackers om een speciale reden voor primaboinca gekozen?
En natuurlijk zit er een stampede aan te komen. Ben benieuwd welk(e) project(en) uit de vault in aanmerking komen.
The Citizen Science Grid is terug in de vault.
En er is voor VGTU een challenge uitgeschreven van 1 t/m 8 april om te zien of het project tegen "een beetje" load kan, aangezien dit project kandidaat is voor toevoeging aan de vault.
Primaboinca, wat niet meer in de vault zit, wordt momenteel door de horde van Nifhack verwend met een forse bak power...Jammer, of hebben de nifhackers om een speciale reden voor primaboinca gekozen?
En natuurlijk zit er een stampede aan te komen. Ben benieuwd welk(e) project(en) uit de vault in aanmerking komen.
Whatever
Oeps, blijkbaar hebben we nog ergens een clustertje aanstaan 
We hebben hem gevonden. Het was een dual socket E5-2697v3 die nog stond te draaien.
Met de hoeveelheid machines die we hebben, vergeet je wel eens eentje om uit te zetten.
Btw, voor ons zou Juni erg mooi uitkomen voor een Stampede

We hebben hem gevonden. Het was een dual socket E5-2697v3 die nog stond te draaien.

Met de hoeveelheid machines die we hebben, vergeet je wel eens eentje om uit te zetten.
Btw, voor ons zou Juni erg mooi uitkomen voor een Stampede
[ Voor 65% gewijzigd door lasermen op 21-03-2016 22:24 ]
Stampede? Ow ja, hoogste tijd om daar eens wat voorbereidingen voor te gaan treffen. Eén van de stappen die we moeten nemen is een voorselectie van de projecten die daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen.
Aangezien hier vermoedelijk de meeste ervaring zit met het draaien van verschillende (exotische projecten) zou ik graag jullie hulp willen hebben bij het maken van een voorselectie.
Welke projecten komen volgens jullie in aanmerking als stampede project? (of welke juist zeer zeker niet)
Belangrijk hierbij is de stabiliteit en de toegankelijkheid van het project.
- Hebben ze voldoende werkvoorraad etc.
- Is het interessant voor de positie van de Dutch Power Cows in de stats.
- CPU-only of ook GPU?
Aangezien hier vermoedelijk de meeste ervaring zit met het draaien van verschillende (exotische projecten) zou ik graag jullie hulp willen hebben bij het maken van een voorselectie.
Welke projecten komen volgens jullie in aanmerking als stampede project? (of welke juist zeer zeker niet)
Belangrijk hierbij is de stabiliteit en de toegankelijkheid van het project.
- Hebben ze voldoende werkvoorraad etc.
- Is het interessant voor de positie van de Dutch Power Cows in de stats.
- CPU-only of ook GPU?
Verwijderd
Wordt met toegankelijkheid eigenlijk ook gekeken naar Android support? Ik weet niet wat hier in het verleden over gezegd is, maar gevoelsmatig begint Android (en ik denk ook iOS) steeds volwassener te worden. Wellicht dat men eerder blijft hangen na de stampede als je slechts die app hoeft te installeren?
Verder zou ik bij voorkeur iets humanitairs doen, waarbij je echt kan laten zien dit en dit hebben we in het verleden bereikt en we onderzoeken nu dit. Bijv. bij WCG kan je linken naar de site en zeggen dat we actief bezig zijn met het vinden van nieuwe manieren om schone energie op te wekken. Dat spreekt mij meer aan dan projecten als SETI die supervet zijn, maar nog nooit resultaat hebben geboekt of Primegrid, wat idem vet is maar niet echt 'tastbare' resultaten oplevert.
Voor CPU/GPU en wat DPC er aan heeft weet ik niet hoe het zit met WCG (of andere projecten
)
Verder zou ik bij voorkeur iets humanitairs doen, waarbij je echt kan laten zien dit en dit hebben we in het verleden bereikt en we onderzoeken nu dit. Bijv. bij WCG kan je linken naar de site en zeggen dat we actief bezig zijn met het vinden van nieuwe manieren om schone energie op te wekken. Dat spreekt mij meer aan dan projecten als SETI die supervet zijn, maar nog nooit resultaat hebben geboekt of Primegrid, wat idem vet is maar niet echt 'tastbare' resultaten oplevert.
Voor CPU/GPU en wat DPC er aan heeft weet ik niet hoe het zit met WCG (of andere projecten
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 12:21 ]
Verwijderd
Ik kan mij niet meer herinneren welke projecten al een keer verkozen zijn voor een stampede. Aangezien die niet mee mogen doen kan iemand even een lijstje posten met die projecten?
We hebben ondertussen al zo veel stampedes gedraaid dat er dus ondertussen meer dan 10 projecten af zouden vallen. Mij lijkt dat je die regel dan langzaamaan wel eens los moet gaan laten (Ik zalkijken of ik de lijst met stampedes compleet krijg, het gros heb ik volgens mij al).
Als het lukt zou ik graag een beetje evenwichtige lijst zien met bijvoorbeeld medische, wiskundige, natuurkundige projecten etc. Natuurlijk spreken medische projecten de grootste groep aan maar dat neemt niet weg dat wiskundige of natuurkundige projecten minder interessant zijn of geen nut zouden hebben.
Vanuit de Vault switchen hier de meeste mensen regelmatig tussen verschillende projecten. Dat zijn projecten waar nu nog geen stats van gepost worden en waar veel mensen geen weet van hebben. Vandaar mijn initiële vraag hier in dit topic.
Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
Stampede 5. Rosetta@Home
Stampede 6. Folding@Home
Stampede 7. SeventeenOrBust
Stampede 8. WorldCommunityGrid
Stampede 9. Einstein@Home
Stampede 10. MalariaControl (project gepauzeerd, momenteel geen werk)
Stampede 11. Docking@Home (project gestopt)
Stampede 12. Cosmology@Home
Stampede 13. TheSKYNET.POGS
Stampede 14. Primaboinca
Als het lukt zou ik graag een beetje evenwichtige lijst zien met bijvoorbeeld medische, wiskundige, natuurkundige projecten etc. Natuurlijk spreken medische projecten de grootste groep aan maar dat neemt niet weg dat wiskundige of natuurkundige projecten minder interessant zijn of geen nut zouden hebben.
Vanuit de Vault switchen hier de meeste mensen regelmatig tussen verschillende projecten. Dat zijn projecten waar nu nog geen stats van gepost worden en waar veel mensen geen weet van hebben. Vandaar mijn initiële vraag hier in dit topic.
Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
Stampede 5. Rosetta@Home
Stampede 6. Folding@Home
Stampede 7. SeventeenOrBust
Stampede 8. WorldCommunityGrid
Stampede 9. Einstein@Home
Stampede 10. MalariaControl (project gepauzeerd, momenteel geen werk)
Stampede 11. Docking@Home (project gestopt)
Stampede 12. Cosmology@Home
Stampede 13. TheSKYNET.POGS
Stampede 14. Primaboinca
[ Voor 22% gewijzigd door KuuKe op 24-03-2016 19:34 . Reden: lijstje met voorgaande stampede projecten toegevoegd ]
Verwijderd
Wat mij betreft zijn potentiele stabiele kandidaten in willekeurige volgorde:
1) Numberfields@home
2) Asteroids@home
3) NFS@home
4) Poem@home
5) Universe@home
6) Collatz Conjecture (GPU)
7) primegrid (CPU/GPU)
1) Numberfields@home
2) Asteroids@home
3) NFS@home
4) Poem@home
5) Universe@home
7) primegrid (CPU/GPU)
NFS@home is wel zwaar voor het geheugen, dat is voor de wat oudere machines (en zelf sommige moderne) niet zo topVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:03:
Wat mij betreft zijn potentiele stabiele kandidaten in willekeurige volgorde:
1) Numberfields@home
2) Asteroids@home
3) NFS@home
4) Poem@home
5) Universe@home
7) primegrid (CPU/GPU)
Eens! NFS lijkt mij ook geen geschikte kandidaat voor een Stampede.thedon46 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:50:
[...]
NFS@home is wel zwaar voor het geheugen, dat is voor de wat oudere machines (en zelf sommige moderne) niet zo top
Daar tegenover staat dat Citizen Science ook een stabiel project is, maar ik weet niet of die server de load wel aan kan.
Ik zou er ook geen probleem mee hebben als er opnieuw gekozen werd voor een project waar we inmiddels wat weggezakt zijn, zoals Folding, WCG of Rosetta.
[ Voor 24% gewijzigd door Crack op 26-03-2016 12:29 ]
Inderdaad, ook ik zou NFS willen vervangen door Citizen Science Grid als mogelijke kandidaat. Ik ga er van uit dat onze crew contact opneemt met het gekozen project om te vragen of ze de load aankunnen.
Daarnaast zijn er naturrlijk ook nog zat "gewone" projecten die kandidaat gesteld zullen worden. OGR bijvoorbeeld, en het lijstje wat jij al geeft. WCG heeft weliswaar al eens een stampede gehad, maar dat is inmiddels een jaar of 7 geleden....prehistorie
Daarnaast zijn er naturrlijk ook nog zat "gewone" projecten die kandidaat gesteld zullen worden. OGR bijvoorbeeld, en het lijstje wat jij al geeft. WCG heeft weliswaar al eens een stampede gehad, maar dat is inmiddels een jaar of 7 geleden....prehistorie
Whatever
Verwijderd
Zoals DigiK-oz al eerder heeft gemeld, er is een challenge voor VGTU.
Het start 1 april en loopt door tot 8 april:
http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/774
Leuk om aan mee te doen? Volgens mij moet Crack ons aanmelden dan.
Het start 1 april en loopt door tot 8 april:
http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/774
Leuk om aan mee te doen? Volgens mij moet Crack ons aanmelden dan.
Even een stresstest voor dat project lijkt me niet slecht, omdat de uitkomst van deze test mede bepaalt of het project in de vault komt. Meedoen kan ook zonder DPC "officieel" aan te melden, maar met aanmelding is misschien leuker. Is Crack onze "founder" op boincstats?
* DigiK-oz moet eerst nog even universe@home-miljonair worden
* DigiK-oz moet eerst nog even universe@home-miljonair worden
[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 30-03-2016 09:29 ]
Whatever
Helemaal vergeten, dat ik daar een account heb. 
Maar DPC is aangemeld voor de challenge. Ik zal zelf ook wat power inzetten.
Maar DPC is aangemeld voor de challenge. Ik zal zelf ook wat power inzetten.
Hé, een heel nieuw team @ VGTU...Divsion_Brabant
Leuke concurrentie voor die andere brabo's die wél 3 i's in division hebben staan
Verder lekker rustig hier...stilte voor de stampede?
Leuke concurrentie voor die andere brabo's die wél 3 i's in division hebben staan

Verder lekker rustig hier...stilte voor de stampede?
Whatever
Waarschijnlijk.
Verwijderd
Er is iets raars met Folding in de Vault-stats. 
Edit: Points per position kan niet kloppen?
Edit: Points per position kan niet kloppen?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 09:17 ]
Gaat de laatste tijd wel vaker mis, dan komt de stats-export van folding niet volledig door en is het een bende in de vault stats. Meestal de volgende dag weer OK.
Los daarvan, er is werk aan de winkel na de stampede!
Los daarvan, er is werk aan de winkel na de stampede!
[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 24-05-2016 10:10 ]
Whatever