Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

@lasermen altijd fijn om te zien als je meedoet met een stampede (of elders bij DPC) :D

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
Bubbles schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:18:
@lasermen altijd fijn om te zien als je meedoet met een stampede (of elders bij DPC) :D
hehehe, dank je! Vanwaar dat eigenlijk? Want ik vern**k vooral de statistieken als ik mee doe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

lasermen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:24:
[...]

hehehe, dank je! Vanwaar dat eigenlijk? Want ik vern**k vooral de statistieken als ik mee doe O-)
Je bent niet in te halen, maar het is goed voor DPC. :+

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasermen
Bubbles schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Je bent niet in te halen, maar het is goed voor DPC. :+
Dat is zeker waar en goed voor het onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 23:56
na de challenge van TN-grid is mij het volgende opgevallen

in de rankings van tn grid staan wij boven [H]ardOCP terwijl in de dc-vault staan we er achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HcQsdUibDCPb9mF5i_4JdJmQ_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cJYfmQDqGK9wFXpuoSGiwX5e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0TztMygukKqZtJvtIN3DV-hq80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYH55Oo0jmJMded1XI7cl6Qo.png?f=fotoalbum_large

https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Je zit op de oude site, probeer deze maar eens: https://dc-vault.hard-dc....pare.php?team1=98&team2=8 ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
Deze site wist ik nog niet keek altijd op die omdat ik hier nog dagelijkse wijzingen op zag.
Maar op deze site zijn we nog rank 70 bij folding dus voor hoever deze klopt is dan ook de vraag :?

https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

SRBase heeft nu ook GPU support, een 2080 Ti doet ~ 2M per dag. d:)b

Dus als "we" daar een paar GPU'tjes kunnen stationeren, doen we lekker mee!
(Ik heb zelf momenteel geen noemenswaardige GPU-power... :-()

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
Theadalus schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:24:

ik wil graag helpen maar kan geen nieuw account aanmaken of hebben we een Invitation Code

edit: heb een invitation code gevonden pillepalle
spoiler: inv code
pillepalle

[ Voor 9% gewijzigd door asterix78 op 08-04-2020 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:05

hansR

koffie zwart graag

Theadalus schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:24:

Net effe wat geprobeerd: draait bij mij alleen op 1 GPU (windows/nVidia).
Als ik 2 taken draai, doet hij alsof deze op 2 GPU's draaien, in werkelijkheid draaien ze beiden op 1 GPU ... 8)7
In forum/FAQ is dat ook al gemeld, nog niet opgelost

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Ja, dat is dan weer een beetje jammer voor mensen met weet-ik-hoeveel kaarten in hun systeem. :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
ik heb een wu die 8 uur bezig is en al 7 uur op 100% staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

asterix78 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:01:
ik heb een wu die 8 uur bezig is en al 7 uur op 100% staat
Heb diezelfde problemen/ervaring. Ben er ook mee gestopt.
Eerst maar eens effe afwachten tot de problemen opgelost zijn …

Normaal niet mijn manier van reageren, maar wel als er mensen reageren met "Ja, dat is dan weer een beetje jammer voor mensen met weet-ik-hoeveel kaarten in hun systeem." die eerst zeggen "Dus als "we" daar een paar GPU'tjes kunnen stationeren, doen we lekker mee" ….

We doen het toch samen voor de Dutch Power Cows?

Of heeft er iemand daar een probleem mee ????

Sorry … moet ik effe kwijt … alvast excuses namens mijn GPU }:O }:O }:O }:O }:O

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 11:19
Ik heb SRBase hier ook even met 2 verschillende systemen met elk 1 GPU getest en kom ook tot de conclusie dat het project nog niet uit de beta fase is gekomen.

Op beide systemen 3 WU's gedraaid en geen enkele haalt de 100% zonder fouten. :F
Zelfs een watergekoelde GPU (draait op een ander project probleemloos) ook nog even ondergeklokt.
Dit om bepaalde fouten uit te sluiten, maar zelfs dan is helaas geen enkele goede WU afgeleverd .

Voorlopig inderdaad nog maar even geen GPU's op dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

hansR schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:34:
[...]
Normaal niet mijn manier van reageren, maar wel als er mensen reageren met "Ja, dat is dan weer een beetje jammer voor mensen met weet-ik-hoeveel kaarten in hun systeem." die eerst zeggen "Dus als "we" daar een paar GPU'tjes kunnen stationeren, doen we lekker mee" ….

We doen het toch samen voor de Dutch Power Cows?

Of heeft er iemand daar een probleem mee ????
Nou nou, dan heb je zeker mijn smilie gemist, of een scheet dwars voor de kont...

Dat grazen met meerdere GPU's nog niet ondersteund wordt, kan ik ook niks aan doen... :(:)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 10:23

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Cuda wu van SRBase is na 11 minuten op 99.99% en na een uur op 100%.
Nu, 24 uur later staat ie nog steeds op 100%, maar niet uploaden en aan de volgende wu wordt niet begonnen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Cow_tipping schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:28:
Cuda wu van SRBase is na 11 minuten op 99.99% en na een uur op 100%.
Nu, 24 uur later staat ie nog steeds op 100%, maar niet uploaden en aan de volgende wu wordt niet begonnen.
Ja, GPU apps schijnen nog erg buggy te zijn. :F

Maar aan de miljoenen-output van sommige teams te zien schijnt het hier-en-daar toch wel te werken... wat DPC jammer genoeg plaatsen gaat kosten op dit moment.
Dure plaatsten, want elke plek kost ons meer dan 57 DC-Vault punten, die verdien je op andere projecten niet zo snel terug. :-(

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 15:15

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Mijn GTX980 had er geen problemen mee. Maar wat het opleverde aan punten viel me toch wat tegen.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Ik heb een 1080 even op SRBase gezet, kijken wat het doet en hoe het loopt. Geen garantie dat deze lang meeloopt, beetje afhankelijk van pc gebruik :P

[ Voor 29% gewijzigd door Suicyder op 16-04-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Vandaag om 18:00 begint een 3-daagse Formula BOINC Sprint op Asteroids@home.

Ik zal mijn machientjes tijdelijk overzetten, kijken of we daar wat punten kunnen pakken. :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SRBase GPU loopt een beetje raar, in 10 minuten was hij op 95%, na 45 op 100% en nu nog steeds 100% maar bijna 2 uur draaiend.... Lijkt niet erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Theadalus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:40:

Ik zal mijn machientjes tijdelijk overzetten, kijken of we daar wat punten kunnen pakken. :)
OK, ik doe mee met mijn GPU }:O }:O }:O }:O … er is een nieuwe versie, ook voor GPU's
CPU }:O }:O }:O blijven op Rosetta

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

hansR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:53:
[...]
OK, ik doe mee met mijn GPU }:O }:O }:O }:O
d:)b

Al heb ik wel het idee dat er momenteel weinig GPU werk is... Thinking...

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Theadalus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:54:
[...]

d:)b

Al heb ik wel het idee dat er momenteel weinig GPU werk is... [Afbeelding: Thinking...]
Komen uit dezelfde voorraad ... dus voorlopig kan ik vooruit.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:05
Theadalus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:40:

Leuk, ik zet mijn GPU's er ook even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik stop nu alweer met SRBase GPU runnen, de WU's zijn zo verschrikkelijk vaag qua verwerking. Alweer een WU meer dan 2 uur op 100%, waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
Suicyder schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:57:
Ik stop nu alweer met SRBase GPU runnen
Die conclusie had ik ook al getrokken. Ze hebben bij SRBase eerst nog wat werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

hansR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:30:
[...]

Komen uit dezelfde voorraad ... dus voorlopig kan ik vooruit.
Ik baseerde dit op de constatering dat er in de Top Host lijst weinig GPU-wu's verwerkt worden, maar lees nu dat GPU-performance (of waardering) achterblijft op dit project. Een snelle quad- of hexa-core CPU doet het beter dan een high-end GPU. :-(

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Theadalus schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:12:
[...]

Ik baseerde dit op de constatering dat er in de Top Host lijst weinig GPU-wu's verwerkt worden, maar lees nu dat GPU-performance (of waardering) achterblijft op dit project. Een snelle quad- of hexa-core CPU doet het beter dan een high-end GPU. :-(
Klopt, en verbruikt ook nog eens een stuk minder stroom.
Maar beter snelle GPU }:O }:O }:O 's, dan geen CPU }:O }:O }:O }:O 's 8)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
Theadalus schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:12:
[...]

heb nogmaals de gpu wu's geprobeerd bij SRbase nu lopen deze bij mij wel door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
De SRBase WU's (TF 0.12) voor de GPU lopen inderdaad nu wel door en worden goed afgerond.
Er is bij SRBase progressie geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Over 8 uur start de jaarlijkse Pentathlon. De timing vlak na de Stampede is normaal gesproken nogal onhandig. Maar omdat het backup-project dit jaar Rosetta is , hebben we dat onderdeel al zo goed als in ons zak.

De overige 4 projecten hebben slechts een korte looptijd, maar behoeven wat aandacht:
  • 5 en 6 mei gaat het om Numberfields@home (heeft ook ondersteuning voor de GPU!)
  • Vervolgens van 7 t/m 12 mei Universe@home
  • De 2 projecten voor de laatste week zijn nog onbekend.
Nu heb ik niet de illusie dat mijn power veel indruk zal maken bij de concurrentie, dus wat extra steun is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Bwah, ik blijf die koeien verhuizen! Hortsik!

NumberFields draait, als Nikhef nog effe kan blijven hangen op Rosetta, dan moet het goedkomen! d:)b

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Dank daarvoor! Een (voorlopige) 8e plaats op een totaal van 30 teams is lang niet slecht.

Zo te zien hadden een aantal teams vooraf flink gespaard, maar als je naar de grafieken kijkt gaat dat op termijn wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
7 tm/12 zal ik een handje proberen te helpen ga nu eerst even de buffer van srbase leegdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaia18
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-03 23:37
ik ken sins pas een week boinc manger en het DPC team op verschillende projecten wat is er van projecten op dit mome,t bezig dan probeer ik mijn pc voor die projecten te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

@ gaia18
Zoals je hierboven kan lezen zijn we tot 19 mei bezig met een wedstrijd tegen 29 andere teams.
In totaal zijn daarbij in 5 verschillende projecten actief en na 1 dag staan we op de 5e plaats.

Tot 02:00 uur zijn we nog actief op Numberfield@home. Ik kan me voorstellen dat je dat de moeite niet meer vindt, maar dan kan je al beginnen aan het volgende project, nl. Universe@home.
In de BOINC-manager kan je onder 'projectbeheer>project toevoegen' het project activeren. Vergeet dan niet op de site DPC nog te joinen, anders komen de punten niet bij ons terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Laatst online: 30-11-2024
Mijn advies is om bij Universe@home voor het subproject BHspin v2 te gaan, dit levert meer punten per uur op dan ULX, het andere subproject dat op dit moment actief is.

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaia18
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-03 23:37
En juist vandaag is mijn Windows pc gecrasht ik doe een systeem controle in de hoop morgen avond alles terug in orde te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Gaat lekker met de Pentathlon; met al die flushende teams krijg ik er geen punt doorheen... |:(

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Same here :/
Ik had wat punten gespaard en die rond 4:30 losgelaten. Dat lukte nog wel, maar toen ging het ook al moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
worden er meerderen van dit soort challanges opgezet door het jaar heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Vault is natuurlijk een voortdurende challenge! Maar omdat er lange tijd problemen met de site waren staat dat momenteel een beetje op een laag pitje. Een mogelijk alternatief is Formula Boinc, maar DPC is daar niet actief.

De jaarlijkse Pentathlon is wel de belangrijkste korte team-challenge. Helaas voor ons is dat altijd vlak na de Stampede. DPC heeft zich dit jaar voor 't eerst aangemeld.
Verder zijn er nog de challenges op Boinc Stats. Die elk team kan organiseren. In maart hebben we daar meegedaan aan de World Gene Expansion Challenge 2020 die we uiteraard hebben gewonnen.

Op individuele basis is er in februari dan nog de Tour-de-Primes (Primegrid) waarbij je top 5000 Primes moet vinden om speciale badges te verdienen.

Genoeg te kiezen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
Crack schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:28:
Vault is natuurlijk een voortdurende challenge! Maar omdat er lange tijd problemen met de site waren staat dat momenteel een beetje op een laag pitje. Een mogelijk alternatief is Formula Boinc, maar DPC is daar niet actief.

De jaarlijkse Pentathlon is wel de belangrijkste korte team-challenge. Helaas voor ons is dat altijd vlak na de Stampede. DPC heeft zich dit jaar voor 't eerst aangemeld.
Verder zijn er nog de challenges op Boinc Stats. Die elk team kan organiseren. In maart hebben we daar meegedaan aan de World Gene Expansion Challenge 2020 die we uiteraard hebben gewonnen.

Op individuele basis is er in februari dan nog de Tour-de-Primes (Primegrid) waarbij je top 5000 Primes moet vinden om speciale badges te verdienen.

Genoeg te kiezen dus..
oke, aan de ]World Gene Expansion Challenge 2020 heb ik meegedaan niet dat ik veel indruk maak met mijn systeempje.
ik zal die boincstats challenges eens in de gaten houden bedankt voor de reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Dit is dus mijn laatste keer Pentathlon; het is gewoon een wedstrijdje "Wie kan het meeste bufferen voor de start", wat er tijdens de events gebeurt heeft weinig tot geen invloed meer...

En passant nog even wat project servers platleggen met al die flushes, ook altijd leuk, vooral voor anderen.

Bleg! :r

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het sparen vooraf komt bij mij ook niet geheel eerlijk over. Maar kennelijk hoort dat erbij, anders had de organisatie het project wel op het laatste moment bekend gemaakt. Maar het effect is minimaal, want de 'Javelin Throw' kan later nog goed gemaakt worden.
Voor de rest is de Pentathlon meer een kwestie van tactiek. Als er gelijktijdig meerdere projecten lopen, welke afwegingen maak je dan?

Tot vanmorgen was ik bijv. van plan volle bak voor Universe te gaan en deze keer de 'Javelin Throw' (Numberfields) te laten schieten. Maar door jouw flush _/-\o_ heb ik dat bijgesteld en ben vandaag toch ook vol voor Numberfields gegaan.
Aangezien die wu's ca. 3 uur lopen heeft het geen zin om na 23.00 uur daarmee nog door te gaan, dus dan moet alles weer z.s.m. terug op Universe@home.

't Is wel veel schakelen zo. Gelukkig verkeert DPC in de luxe positie, dat wij 'de marathon' (Rosetta) bij al die afwegingen kunnen uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Crack schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:11:
Voor de rest is de Pentathlon meer een kwestie van tactiek. Als er gelijktijdig meerdere projecten lopen, welke afwegingen maak je dan?
Tsja, wanneer je een iets grotere groep mensen hebt kun je idd een bepaalde strategie afspreken; de een op dat onderdeel (project), de ander op dat onderdeel.

Ik heb momenteel alles op Universe draaien in de hoop dat we het gat naar Ukraine nog kunnen dichten, daarna maar weer bunkeren op NumberFields.

Ik denk dat we op de Cross Country (Amicable Numbers­) redelijk punten gaan verliezen, daar ikzelf totaal geen GPU power heb (ik kan wel alle CPU's eropzetten, vergelijkbaar met 2 highend GPU's, maar dat vind ik eigenlijk een beetje zonde)... :-(

Ik zal blij zijn als dit weer voorbij is; weer lekker relaxed op andere (noodlijdende) projecten draaien. ;)

Edit:
Tussendoor nog half-om-half een Formula BOINC Sprint @ TN-Grid meegepikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Theadalus op 11-05-2020 16:49 ]

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Ik kijk of mijn GPU }:O }:O }:O iets kunnen betekenen op Amicable Numbers ..

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
ik zie dat er weer een rosseta challenge is bij boincstats
Florence Nightingale – Race Rosetta@Home ngb:setiteam 2020-05-12 19:00 2020-05-19 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:51:
Bwah, ik blijf die koeien verhuizen! [Afbeelding: Hortsik!]

NumberFields draait, als Nikhef nog effe kan blijven hangen op Rosetta, dan moet het goedkomen! d:)b
Dus het is om meerdere redenen goed dat wij nog op Rosetta zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

@lasermen: 't Wordt hier zeker gewaardeerd, omdat het voor ons de handen vrij houdt om ons nu even te focussen op andere projecten.

@Theadalus: Hier staat nu ook alles op Numberfields te sparen.
Er komen nu 2 'Javelin Throw's vlak achter elkaar. Uiteindelijk telt alleen de beste klassering van alle Throws.
Ik weet niet hoe groot jou buffers zijn, maar misschien is het strategisch beter om de kaarten eerst nog even tegen de borst te houden en dus op de 2e dag pas alles los te laten (mochten de vooruitzichten op het eind van de eerste dag er toch heel gunstig uitzien, dan kan dat natuurlijk bijgesteld worden).[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Crack schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:10:
Uiteindelijk telt alleen de beste klassering van alle Throws.
De 3e beste notering telt, dus je moet 3 goede scores neerzetten. :o

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

OK, maar het kan een strategie zijn om 1 v/d 5 te laten schieten. Die kans dient zich nu aan.
Als je laat weten wanneer je gaat flushen, dan volg ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zijn er eigenlijk nog Einstein@Home stats?
Ik draai het nu, maar kom niet voor bij de Free-DC of Boinc stats, maar zit wel bij DPC. Roarnet?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Cow_tipping schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42:
Zijn er eigenlijk nog Einstein@Home stats?
Ik draai het nu, maar kom niet voor bij de Free-DC of Boinc stats, maar zit wel bij DPC. Roarnet?
Ik denk dat je in Account->Preferences->Privacy de "Do you consent to exporting your data to BOINC statistics aggregation websites?" nog op yes moet zetten

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

hansR schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Ik denk dat je in Account->Preferences->Privacy de "Do you consent to exporting your data to BOINC statistics aggregation websites?" nog op yes moet zetten
jep, die stond hier uit inderdaad.
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Crack schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:33:
OK, maar het kan een strategie zijn om 1 v/d 5 te laten schieten. Die kans dient zich nu aan.
Als je laat weten wanneer je gaat flushen, dan volg ik wel.
Mijn plan is om de 3e Javelin Throw over te slaan, en dus pas 15 mei 00:01 UTC te flushen...

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Crack schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:10:
@lasermen: 't Wordt hier zeker gewaardeerd, omdat het voor ons de handen vrij houdt om ons nu even te focussen op andere projecten.
Maar we kunnen niet eeuwig blijven hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:12:
[...]

Maar we kunnen niet eeuwig blijven hangen ;)
Nee dat is waar, maar in ieder geval totdat de Corona-uitbraak voorbij is toch? O-)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 01:16:
[...]

Nee dat is waar, maar in ieder geval totdat de Corona-uitbraak voorbij is toch? O-)
Weet jij wanneer dat precies is ;)
En het cluster begint steeds meer af te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:35:
[...]
Weet jij wanneer dat precies is ;)
Euhm, wanneer iedereen immuun/ingeent is? :P

Maarre, die MI50 GPU's moeten toch ook nog "even" gestress-test worden? >:)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Euhm, wanneer iedereen immuun/ingeent is? :P

Maarre, die MI50 GPU's moeten toch ook nog "even" gestress-test worden? >:)
Dat klinkt als dat nog even gaat duren ;)

En op welke projecten werken de MI50 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:55:
En op welke projecten werken de MI50 eigenlijk?
Ondersteunen die dingen OpenCL (AMD), denkt het wel toch?
BOINC moet de kaart wel herkennen, anders wordt het moeilijk, afgezien van Folding@home.

Maar dan zou ik zeggen: Amicable Numbers (ter ondersteuning van de Pentathlon) oOo

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@Crack
Plannen zijn gewijzigd; ik ga vandaag (gedeeltelijk) flushen op de 3e Javelin Throw met doel om boven onze 2e score (506.774) uit te komen. En dan ook de 4e Javelin Throw te flushen (mits genoeg in buffers), zodat ik de 5e kan overslaan en op de Sprint (Ibercivis BOINC) kan meedraaien.

Kijken of het allemaal lukt...

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Dat moeten dan wel heel grote buffers zijn, die je daar hebt :9 . Zelf heb ik net de Windows-updates uitgesteld om te voorkomen dat er per ongeluk werk ontsnapt.

Het is al enige tijd geleden dat ik actief was op Ibercivis, maar het was altijd lastig om werk binnen te hengelen. Volgens mij is er dus een grote kans dat de keuze voor dat project achteraf een mislukking blijkt. :/
De tijd zal het leren, maar als er geen werk is dan wordt het alsnog weer Numberfields….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@Crack
Hm, ik had wat meer punten verwacht met de tot-nu-toe geflushte buffers, nog maar een paar buffers opofferen...

Wat is jouw plan nu dan, morgen flushen, of doorsparen voor de eind Throw?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@lasermen
Kunnen jullie niet effe een 3 a 4 dagen op Ibercivis meedraaien? Dit project doet ook iets met Covid... O-)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Ondersteunen die dingen OpenCL (AMD), denkt het wel toch?
BOINC moet de kaart wel herkennen, anders wordt het moeilijk, afgezien van Folding@home.

Maar dan zou ik zeggen: Amicable Numbers (ter ondersteuning van de Pentathlon) oOo
We hebben een poging gedaan. Alleen hun captcha is stuk op hun website... Dus een account aanmaken is lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:28:
@lasermen
Kunnen jullie niet effe een 3 a 4 dagen op Ibercivis meedraaien? Dit project doet ook iets met Covid... O-)
Ik zal eens overleggen. En wat is het nut om daar 3 a 4 dagen aan mee te doen?
Maar we hebben ook nog een doel van de 1 miljard punten bij WCG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:15:
Ik zal eens overleggen. En wat is het nut om daar 3 a 4 dagen aan mee te doen?
Dit is het laatste onderdeel van de Pentathlon. ;)
lasermen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:15:
Maar we hebben ook nog een doel van de 1 miljard punten bij WCG ;)
Dat kan daarna wel weer, hebben jullie maar een paar dagen voor nodig. _/-\o_

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:31:
[...]

[...]

Aha, ok. Ik zie dat de Schotten vrij fanatiek aan het winnen zijn op dit moment. behalve op Rosetta, maar daar waren wij lekker bezig :)

En ik weet niet hoelang ik het cluster nog kan gebruiken voordat het in productie gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@Crack
Jij hebt vandaag geflusht?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ja, ik ben los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Ok, dan ga ik ook los.

We zien wel wat de score wordt, ben er ook wel een beetje klaar mee. :P

Computing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Ik doe mijn best op de Cross Country, maar meer dan de 13de plaats lijkt er niet in te zitten ...

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Wordt zeer gewaardeerd hansR.
Gezien het beperkte aantal DPC-ers en geen voorbereiding vind ik dat we 't toch lang niet slecht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:31:
[...]

[...]

We hebben iets Spaans aangezet met 32 machines ;)
Kijken hoe hard dat gaat :)

Owja, ik heb nog een paar radeon kaarten gevonden in de kelder en die willen graag wat te doen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:30:
We hebben iets Spaans aangezet met 32 machines ;)
Kijken hoe hard dat gaat :)
¡Ay Dios mío, vienen las vacas! }:O

U is geweldig, Uwe Grootheid! _/-\o_

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:30:
Owja, ik heb nog een paar radeon kaarten gevonden in de kelder en die willen graag wat te doen hebben ;)
Folding@Home zou het meest voor de hand liggen. :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

@lasermen
Volgens mij gaat er iets mis met server 4389, allemaal 'Abandoned' wu's? :?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
@Theadalus

Dank je!
We hebben de boel terug gebracht naar 2 machines. We hebben het vermoeden dat we hun hele project infra aan gort hebben geholpen :P

En we hebben de Radeon's aangezet op WCG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:44:
We hebben de boel terug gebracht naar 2 machines. We hebben het vermoeden dat we hun hele project infra aan gort hebben geholpen :P
Ah jammer, heeft dit te doen met dat de aangemelde machines als een soort BOINC-proxy dienen?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:37:
[...]

Ah jammer, heeft dit te doen met dat de aangemelde machines als een soort BOINC-proxy dienen?
We doen niet aan een BOINC proxy. We hebben het vermoeden dat de host id generator niet echt nuttig is als je 64 exact dezelfde systemen hebt.

De andere projecten hadden hier geen moeite mee, maar misschien dat de Spanjaarden hier niet echt tegen konden? Of dat ze niet konden geloven dat iemand "effe" zoveel rekenkracht inzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

lasermen schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:41:
We doen niet aan een BOINC proxy. We hebben het vermoeden dat de host id generator niet echt nuttig is als je 64 exact dezelfde systemen hebt.
Bedoel je daarmee dat jullie dan op 1 machine BOINC installeren, project toevoegen (waarbij je een host een id krijgt), en dan de boel kopieren naar andere machines?

Wat ik de afgelopen dagen geleerd heb is dat binnen elke BOINC-instantie de machine een ander id krijgt, dit heeft te maken met het kunnen traceren (status) van de wu's door de server.
Het is zelfs zo dat wanneer je op 1 machine meerdere BOINC-clients draait (dit kan door elke instantie op een andere poort te draaien), dezelfde machine meerdere keren (met een ander id) aan het project wordt toegevoegd. Dit omdat de machine binnen elke instantie ook zijn eigen data directorie, en daarmee ook een andere lijst van aangemelde projecten, en set van wu's heeft.
Maar dit is, naar mijn weten, een algemeen BOINC-mechanisme, dat zou voor elk project gelijk moeten zijn?

Edit:
Overigens zie ik voor server 4220997 bij Rosetta ook een aantal "Abandoned" wu's staan, niet zoveel, maar die zijn misschien ondertussen alweer opgepakt, of hebben jullie servers deze wu's gewoon verwerkt en ingeleverd (ik heb gelezen dat dat geaccepteerd wordt door de project server)...

[ Voor 12% gewijzigd door Theadalus op 18-05-2020 09:57 ]

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Slaan jullie de 5de Javelin Throw over?

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

hansR schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:10:
Slaan jullie de 5de Javelin Throw over?
Ik wel, de bunkers zijn leeg, dus ik verwacht niet boven de 491.314 uit komen, dus die score blijft dan staan als 3e beste, mochten we door extra power wel een goede score draaien, dan wordt 506.774 onze beste 3e score.
Voor dat kleine verschil ga ik geen moeite meer doen, alle teams die nu onder ons staan halen ons toch niet meer in. :)

L'Alliance Francophone was nog een bedreiging, maar die hebben ons net ingehaald, hadden we ook niet kunnen voorkomen (alleen zijzelf; door vandaag lager te scoren dan 491.314).

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Dus inspanning plegen op Numberfields is voor mij zinloos? Met GPU's gaat dat ook niet zo hard … dan stop ik met Numberfields ...

badges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

hansR schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:26:
Dus inspanning plegen op Numberfields is voor mij zinloos?
Dat is aan jezelf, maar voor de Pentathlon gaat het weinig tot niets meer uitmaken. ;)

Ik ga vanaf morgen mijn diverse suspended projecten leegdraaien, en daarna op RakeSearch aan de gang.
Effe kijken wat de (nieuwe) geoptimaliseerde client doet... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Theadalus op 18-05-2020 11:38 ]

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Theadalus schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Bedoel je daarmee dat jullie dan op 1 machine BOINC installeren, project toevoegen (waarbij je een host een id krijgt), en dan de boel kopieren naar andere machines?

Wat ik de afgelopen dagen geleerd heb is dat binnen elke BOINC-instantie de machine een ander id krijgt, dit heeft te maken met het kunnen traceren (status) van de wu's door de server.
Het is zelfs zo dat wanneer je op 1 machine meerdere BOINC-clients draait (dit kan door elke instantie op een andere poort te draaien), dezelfde machine meerdere keren (met een ander id) aan het project wordt toegevoegd. Dit omdat de machine binnen elke instantie ook zijn eigen data directorie, en daarmee ook een andere lijst van aangemelde projecten, en set van wu's heeft.
Maar dit is, naar mijn weten, een algemeen BOINC-mechanisme, dat zou voor elk project gelijk moeten zijn?

Edit:
Overigens zie ik voor server 4220997 bij Rosetta ook een aantal "Abandoned" wu's staan, niet zoveel, maar die zijn misschien ondertussen alweer opgepakt, of hebben jullie servers deze wu's gewoon verwerkt en ingeleverd (ik heb gelezen dat dat geaccepteerd wordt door de project server)...
We installeren de servers via PXE met Centos en een kickstart bestand. Daarna installeren we op elke de boinc-client vanuit de repo. En geven we elke client de opdracht om zich aan te melden bij het betreffende project. We kopieren niets tussen de servers.

Hmm, tjah. Geen idee waarom die niet lekker door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
Theadalus schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Dat is aan jezelf, maar voor de Pentathlon gaat het weinig tot niets meer uitmaken. ;)

Ik ga vanaf morgen mijn diverse suspended projecten leegdraaien, en daarna op RakeSearch aan de gang.
Effe kijken wat de (nieuwe) geoptimaliseerde client doet... :)
hoe lang is de looptijd van iedere wu bij RakeSearch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

asterix78 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:38:
hoe lang is de looptijd van iedere wu bij RakeSearch ?
Dat varieert nogal; op een AMD Ryzen 7 PRO 1700X @ 3.5 GHz + SMT (8C/16T) AVX2 Optimized Client, loopt dit van 0u:24m tot 2u:45m.

Als ik een gemiddelde neem over 160 wu's is het ~ 1u:36m a 175 punten.

Een dergelijke machine doet dan ~ 42k per dag.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
Theadalus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:56:
[...]

Dat varieert nogal; op een AMD Ryzen 7 PRO 1700X @ 3.5 GHz + SMT (8C/16T) AVX2 Optimized Client, loopt dit van 0u:24m tot 2u:45m.

Als ik een gemiddelde neem over 160 wu's is het ~ 1u:36m a 175 punten.

Een dergelijke machine doet dan ~ 42k per dag.
oke, ik langen tijden maar had je linkje niet gezien naar die optimized client.
heb deze nu geinstaleerd kijken of dit de tijden korter maakt bedankt!

zijn er bij meer projecten deze optimized clients ?

mvg asterix78

[ Voor 23% gewijzigd door asterix78 op 21-05-2020 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11
Ik ben al een tijd gestopt om deel te nemen in het DC-Vault gebeuren. Belangrijkste redenen zijn:
- volkomen gebrek aan hardware
- anti-energieverspilling

Natuurlijk zijn er tegenargumenten denkbaar. Eén is deze:
- per 2023 zal de salderingsregeling afgebouwd worden. Mogelijk wordt het dan interessant om een thusibatterij of een elektrische boiler te installeren om surplus aan opgewekte elektriciteit nuttig te gebruiken in plaats voor een paar centen ter te leveren.

Elektrische boiler lijkt me wel wat... we zijn een gezin met vijf en we gebruiken best wat warm water.

Idee/stelling: Maar een DC-Vault rig met waterkoeling kan óók water voor verwarmen.

Klopt dat? Zo ja, heeft iemand daar ervaring mee? Kan je een boilervat gebruiken voor koeling van een DC-Vault rig en zo de elektriciteit die je toch van plan was om om te zetten in warmte nóg nuttiger omzetten in data-chrunching én warmte?

Edit:
Onderwerp heet "data furnace":
https://www.usenix.org/le...nal_files/LiuGoraczko.pdf
https://datafurnace.org/data-furnace-companies/

[ Voor 10% gewijzigd door MOmax op 25-05-2020 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Zo, RakeSearch zit er bijna op (R10 zoektocht is klaar), nog even wachten tot de laatste verwerkte wu's binnenkomen, en dan is het schluß, finito!

Ik verplaats de kudde nu naar de TN-Grid weide, kijken of we daar nog wat (Vault) punten kunnen pakken...

[ Voor 5% gewijzigd door Theadalus op 01-06-2020 19:15 ]

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterix78
rakesearch heeft weer nieuwe Wu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Tip voor andere Primegrid crunchers.
Login op de site en ga naar Primegrid voorkeuren
Klik op Pas voorkeuren voor Primegrid aan
Zoek Subproject (Sieve)
Vink bij Proth Prime Search Sieve (PPS-Sieve) de veldjes Cuda en OpenCL aan.

Volgens mij krijg je dan zoveel mogelijk punten per dag.
Prettige feestdagen iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Even vooruitlopend op werkelijkheden, zijn er projecten goed geschikt bij de Vault voor een stampede, zodat deze in de lijst meegenomen kunnen worden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Voor zover ik weet is de Vault ter ziele gegaan.
R.I.P
Pagina: 1 ... 67 68 Laatste