Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Vertel, vertel; waar gaan "we" heen na de Stampede?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visuele gestalten en toonbeelden uitbannen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Over 2 dagen zijn we onze #1 in de vault kwijt...klote-stampede :P Tenzij.....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

tenzij wat?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Tenzij we binnen die 2 dagen zelf een plekje pakken ergens, met name VGTU

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulp is onderweg; eerst nog even mijn WCG buffers leegpompen en dan ga ik over op VGTU. Ik schat dat ik over 3 dagen met VGTU begin, dus als je nog wat wu's voor jezelf wilt hebben: sla toe! :)
Ik hoop overigens dat ze voldoende nieuw werk hebben op VGTU. Ik zie dat er maar 200 wu's in de wacht staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Da's geen probleem: Nieuwe wu's worden direct weer aangemaakt.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Grutte Pier meldt zich op VGTU... Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/55633/full.gif

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was stiekem ook al over circa halverwege de 31e. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
O ja, VGTU is zo'n extreem Linux-favored project. Loopt op een VM in Hyper-V dik 2 keer zo hard als native in windows.....

Dus windows-only bakken kunnen beter op universe, citizen science grid,numberfields worden ingezet.

[ Voor 29% gewijzigd door DigiK-oz op 03-06-2016 13:03 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Awwww dat geldt dan ook voor mij -O-
Mwah, ik ga toch wel over naar dit project, want ruim 45 punten per plek is nogal wat; eens kijken of ik toch een goede bijdrage kan leveren. Tot binnenkort! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Toch eens verdiepen in virtual machines? Als je win-10 pro draait is het helemaal een eitje. Aan de andere kant, veel cores werkt ook altijd prima >:)

Het is natuurlijk het eerste target project, met zoveel punten per positie. En de verschillen zijn ook nog eens relatief klein, Ars T. denkt hierop flink op ons in te halen, maar ze staan "maar" 1 miljoen voor, en met een beetje pushen mag 2 ton daily toch geen probleem zijn. En dan zitten we in 2 weken in de top 10, daarna zien we wel.

Dus : juni = VGTU-maand?

Tot binnenkort Bold! }:O

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch iets van twee uur bezig geweest Linux mint geïnstalleerd te krijgen in Orcale VM VirtualBox.
BOINC geiïstalleerd, en jawel VGTU draait nu in een VM.
Waarom vergeet ik al dit soort zaken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WCG heeft trouwens, naast een toekenning aan punten, ook een metriek waarbij je scoort op gedoneerde rekentijd. Deze lijkt geteld te worden per core. M.a.w. als je een quadcore 24 uur draait, krijg je dus 4 'rekendagen' per dag. Kan je dit wellicht ook boosten door bij wijze van spreke 10 virtuele machines tegelijk te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik zou verwachten van wel, ja. WCG heeft ook een android client, en voor zover ik weet krijgt die ook gewoon klok-uren maal aantal cores. Dus hoe snel de cores zijn wordt niet meegenomen denk ik. Dus als jij op een quadcore 10 VM's kan draaien met elk 4 vCPU's levert dat 960 rekendagen per dag op (dikke aanname van mijn kant).

En als je virtualisatie software dat niet toestaat (meer vCPU's configureren dan cores) kan je ook nog virtual-in-virtual proberen. Maar of je al dat gedoe op je hals wilt halen voor je statistieken in "rekendagen"....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de VGTU app een beetje stabiel eigenlijk? ik heb nu in korte tijd al 4 wu's met de melding fout tijdens verwerking. Deze wu's zijn afkomstig van 3 verschillende PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:58:
WCG heeft trouwens, naast een toekenning aan punten, ook een metriek waarbij je scoort op gedoneerde rekentijd. Deze lijkt geteld te worden per core. M.a.w. als je een quadcore 24 uur draait, krijg je dus 4 'rekendagen' per dag. Kan je dit wellicht ook boosten door bij wijze van spreke 10 virtuele machines tegelijk te laten draaien?
Volgens mij wordt bij WCG de 'Total Run Time' gewoon berekend door de 'Run time' van de 'Returned Results' bij elkaar op te tellen. Dus daar valt weinig te sjoemelen door allerlei vCPU's te creëren. ;)
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:42:
Is de VGTU app een beetje stabiel eigenlijk? ik heb nu in korte tijd al 4 wu's met de melding fout tijdens verwerking. Deze wu's zijn afkomstig van 3 verschillende PC's.
Van de 8666 taken, 4 errors, waarvan 1x 'Cancelled by server', en 3x 'Maximum elapsed time exceeded'.
Redelijk klein foutpercentage lijkt mij zo.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...van de 874 taken zijn er 13 fout gegaan inmiddels; 7x fout tijdens verwerking en 6x geannuleerd door server. Wellicht moeten mijn bakken nog een beetje intrainen op deze nieuwe units, of anders is deze app misschien niet zo lief voor overclockte i7's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Geannuleerd door server gebeurt als het resultaat van een WU niet meer nodig is voor het project, én als de wu nog niet gestart is. Dus dat is niet echt een error. Dus 7 fouten op de 874, ruim minder dan 1 procent. En ja, dat zou best eens aan de overclock kunnen liggen.

Maar errors of niet, we staan inmiddels wel daily #1, en binnen ongeveer een week 4 plekjes in het vooruitzicht :9

Dat is dan weer goed nieuws, want er komt binnenkort waarschijnlijk weer een project bij de vault. Daar staan we ruim hoger dan onze directe belagers (Ars), maar fors lager dan onze oude "vijanden" de Noren. Zal de ranking van de vault wel weer wat opschudden.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Ook 1 koetje naar VGTU geslopen aangezien het CSG gras op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mijn eenzame koetje staat VGTU, CSG en sinds 10 minuten geleden een klein beetje van der Waerden Numbers (soon in a vault near you :+ ) te doen. Maar CSG is inderdaad tijdelijk leeg heeft net weer 181K units beschikbaar..

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 06-06-2016 22:09 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Tot nu toe heb ik 4 WU's met errors, 1 daarvan heb ik zelf geannuleerd en 1 daarvan geeft ook bij andere deelnemers een fout. Daartegenover staan 7162 goedgekeurde WU's, een vrij net percentage vind ik zelf ;)

Toch maar weer wat overzetten op CSG denk ik, alleen jammer dat de stroom WU's daar niet stabiel is...

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels 10x fout tijdens verwerking. Lijkt wel of de wu's blijven hangen want de verwerkingstijd ligt zo rond de 3,5 uur. Da's dus al zo'n 35 CPU uren "down the drain" }:|
Ik vind overigens ook dat er niet veel punten toegekend worden per afgemaakte wu; beetje jammer allemaal. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De taken die bij jou fout gaan duren veel langer dan de taken die goed gaan, vreemd.
Als een overklokte CPU allerlei fouten gaat produceren dan zou het OS vrij snel moeten crashen.
Wellicht dat je het geheugen van de machines eens moet testen via een USB-bootstick?
http://www.memtest.org/#downiso

Edit: Even bij de "top hosts" gekeken, kan ook een batch met brakke WU's zijn geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wtf!? Alweer een nieuw project bij de Vault? :N
Zo wordt het wel gemakkelijk gemaakt voor de concurrentie om de #1 over te pakken.
Wat is de strategie? Zo snel mogelijk switchen naar van der Waerden numbers project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zat er al een tijdje aan te komen, was aangekondigd op het forum. Op VGTU halen we vandaag 2 plekken, morgen nog eentje, dus dat gaat goed. Deels overschakelen op vdw zal ons daar omhoog doen schieten, de totale output op dat project stelt (nog) niet veel voor.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn al 200+ punten dichterbij op TN en H door winst op VGTU en VDWN.

Edit: Even een linkje hier naar mijn ABC@home post:
ABC@home geen doorstart waarschijnlijk

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht handig om te weten voor crunchers met een beperkte hoeveelheid geheugen in hun systemen: VDWnumbers vergt bijna 1,5 Gb mem per wu 8)7
Heb nu een systeem met 8 Gb geheugen dat geheel dichtgeslagen is door dit project. Ach ja...wie heeft er nou nog 8 Gb mem in een 8 core bak zitten? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet die 8GB die hier nog ergens slingeren er maar bij pluggen binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yep, met te weinig geheugen komt de boel stil te staan. Loopje : waiting for memory-->begint weer bij het begin--> waiting for memory, etc.

Minimaal 2GB per core nodig voor dit project. Of, als je 4 cores hebt (en dus 8 met HT) en 8 GB memory, gewoon tegen boinc zeggen dat ie maar 50% van de cpu's mag gebruiken.

Beter nieuws : We zijn alweer #2 in de vault, en met een beetje mazzel staan we vanavond weer op onze "eigen" plaats >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn wel straks Microsoft voorbij >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah ik hou mijn twee bakken met te weinig mem wel op vgtu, daar kunnen we ook nog wel wat plekken stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo we staan weer op de plek waar we thuis horen, namelijk de #1 :Y :)F
Supersnelle actie trouwens! Hulde aan alle Vaulthunters _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik dit project als test draaide in april dit jaar, was het geheugengebruik volgens mij toch beduidend lager. En ik zie nu het benodige geheugen alleen maar toenemen, dat belooft wat.

Edit: Ah gelukkig zijn ze wel bezig met nieuwe app dat geheugengebruik zal verminderen:
http://www.vdwnumbers.org/forum_thread.php?id=20

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Stoffig topic :P

Hmmm, er is weer een project genomineerd om in de vault te worden opgenomen : Goofyxgrid

De naam klopt, het is nogal "goofy". Infinite monkey theorem wordt getest (i.e. laat een aap op een toetsenbord rammen, hoe lang duurt het voordat hij een bestaand woord typt, en hoelang voordat hij toevallig een compleet werk van shakespeare typt 8)7 )

Goofy of niet, we staan er daar niet best voor. En aangezien het een NCI project is (non cpu intensive) kan het geen kwaad om het aan je arsenaal toe te voegen, het vreet immers geen cpu-cycles (of nauwelijks).

De URL om het in de BOINC manager toe te voegen is gewoon de project-url http://goofyxgridathome.net/

@Bubbles, kun je dit project toevoegen aan de stats?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40

hansR

koffie zwart graag

DigiK-oz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:30:

Hmmm, er is weer een project genomineerd om in de vault te worden opgenomen : Goofyxgrid

......
Goofy of niet, we staan er daar niet best voor. En aangezien het een NCI project is (non cpu intensive) kan het geen kwaad om het aan je arsenaal toe te voegen, het vreet immers geen cpu-cycles (of nauwelijks).
......
Ik moet het momenteel ook in mijn1-tje doen (daarom staan we ook 31-ste ipv 100+ ). Beetje hulp zou welkom zijn. :+ }:O }:O }:O

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

DigiK-oz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:30:

De naam klopt, het is nogal "goofy". Infinite monkey theorem wordt getest (i.e. laat een aap op een toetsenbord rammen, hoe lang duurt het voordat hij een bestaand woord typt, en hoelang voordat hij toevallig een compleet werk van shakespeare typt 8)7 )

De URL om het in de BOINC manager toe te voegen is gewoon de project-url http://goofyxgridathome.net/

@Bubbles, kun je dit project toevoegen aan de stats?
Heb hem erin gezet!

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bubbles: Is er een probleem met de stats server? Ik kan de stats niet bereiken, ook niet met de work around die je ooit eens hebt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hij heeft hem stuque gemaakt :)

Heel af en toe werkt het (opeens?) wel, maar inderdaad lijkt de hele webserver niet te reageren (ook niet met de :8080 truc)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je bij de overdracht wel een strakke SLA op deze stats dienst gezet? Zoveel downtime als nu...daar moet toch wel een boete voor gerekend worden :P Gratis biertje voor elke gebruiker? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:43:
Had je bij de overdracht wel een strakke SLA op deze stats dienst gezet? Zoveel downtime als nu...daar moet toch wel een boete voor gerekend worden :P Gratis biertje voor elke gebruiker? *O*
Ik ben voor :+ :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb sinds vannacht ruzie met m'n aardlek hier in huis, vandaar de downtime vandaag. :( Ik heb net nog eens even een paar dingen opengeschroefd waar ik gisteravond mee bezig ben geweest, daarin wat opgeruimd en netter weg-/afgewerkt. Hopelijk lost dat de problemen met de stroom op. Momenteel draait de boel in ieder geval weer, dus kunnen jullie weer stats binnenhengelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Bubbles! d:)b

Ik crunch nog effe verder op Universe, maar kom over zodra dat nieuwe project inderdaad in the vault is opgenomen. Ik hoop voor Grutte Pier [Wa Oars] dat dat moment snel aanbreekt! :P :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Je kan Goofy gewoon naast Universe of welk ander project dan ook draaien, goofy gebruikt je cpu niet (ja, 1 cpu seconde in een WU van een uur), is als NCI (non CPU intensive) aangemerkt in BOINC. Dus op een 4 core systeem draaien dan 4 cores universe, net als nu. En goofy snoept daar per uur 1 seconde van weg.

Dat is ook gelijk het probleem met scoren op zo'n project, je krijgt maar een beperkt aantal WU's en die duren een uur, of het nou op een dikke I7 draait of op een insert-whatever-traag-oud-barrel-cpu

En Bubbles zijn aarde is weer lek geloof ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 15-07-2016 08:39 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Problemen zijn inderdaad helaas nog niet voorbij. De server draait momenteel weer, maar de vraag is voor hoe lang. Op dit moment verdenk ik de koelkast van de problemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:10:
Ik crunch nog effe verder op Universe, maar kom over zodra dat nieuwe project inderdaad in the vault is opgenomen. Ik hoop voor Grutte Pier [Wa Oars] dat dat moment snel aanbreekt! :P :Y
Aanhouder wint! ;)

Ik zal binnenkort wat extra machines aanslingeren.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Hmm, zo te zien maar 2 Goofy wu's per machine (1x Random generator + 1x Word seeker), schiet niet echt op zo...

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nope, gaat niet echt hard. Maar we kunnen inmiddels wel hoopvol naar de top-30 kijken ipv angstig naar een verdere daling.

* DigiK-oz heeft net boinc op de rpi aangeslingerd, voor dat ding is het een perfect project, nauwelijks cpu en dat ding staat sowieso 24/7 aan :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Bubbles schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:09:
Problemen zijn inderdaad helaas nog niet voorbij. De server draait momenteel weer, maar de vraag is voor hoe lang. Op dit moment verdenk ik de koelkast van de problemen. :P
Yeah.. scratch that... Ben inmiddels alweer 4 stappen verder met dingen uitsluiten en er nog steeds niet uit. :(
Voordeeltje is dan wel dat ik vandaag thuis ben, dus snel de boel weer aanschakelen. Scheelt in ieder geval in de downtime van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Probleem gevonden en als het goed is opgelost. :) Bij bevestiging van een TL-armatuur is een schroef door een elektrakabel gegaan die daar achterlangs liep. En raakt uiteraard net de fasedraad. TL-armatuur is geaard (sexueel geen idee van :+), dus de aardlek knalt eruit. Maar kennelijk ging dat niet direct, maar duurde het eventjes voordat de lekstroom groot genoeg werd om hem te laten klappen. Dat zoekt lastig.

Anyway, als het goed is nu dus weer een stabiele statsserver. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Super! :)
Ben goofy aan het installeren op mijn bakken, maar na 2 machines succesvol toegevoegd te hebben krijg ik nu de melding dat het project tijdelijk onbeschikbaar is. -O-
Morgen maar weer verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb groofy nu aan de praat op al mijn bakken. Ik snap alleen niet hoe team #1 720K aan punten weet binnen te hengelen. Ervan uitgaande dat 1 bak 2 * 24 wu's per dag à 10 punten weet te crunchen kom ik uit op 480 punten per machine p/d. 720K / 480 = 1500 machines 24x7 laten lopen. 8)7
Of werkt dat soms met het opvoeren van virtuele machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Ik vind dit toch wel een schimmig en nutteloos project, net zoiets als WhatPulse.

Het is dat dit project bijna geen cpu-tijd kost, maar ik moet er nog even over nadenken of ik hiermee doorga...

:w Bold_Seeker (@ Universe)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w @Theadalus
Goofy is inderdaad nogal schimmig, maar het kost inderdaad niets om het te laten lopen. Jammer alleen dat je er zo weinig punten per bak mee kunt verdienen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan inderdaad op goofyx met virtuele machines aan de slag.
Heb het al uitgetest met een wat kale linuxmint-distro met GUI.
Kostte circa 100 MB voor de VM, kan vast verder geoptimaliseerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ben even wat aan het testen nu, zonder VM-geneuzel :P Eens kijken of het werkt, dan kan het ook nog makkelijk opschalen tot ... 10-tallen? 100-en? per systeem.

Discussie-aftrap : Is het draaien van meerdere BOINC's op één systeem, met VM of anderszins, als valsspelen te beschouwen?

EDIT: Lijkt allemaal goed te werken, morgenochtend eens "een beetje" opschalen >:)

[ Voor 15% gewijzigd door DigiK-oz op 20-07-2016 21:40 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ik zie het niet als vals spelen, meer als het optimaal gebruik maken van nieuwe technologie en daarmee het maximale halen uit je machine. Probleem is voor mij dat ik mijn machine niet wil inrichten als VM server, maar er juist voluit mee wil crunchen. Dus ik kan enkel sub optimaal bijdragen aan Groofy.

Wat ik wel denk: als dit nou zo weinig belastend is voor een machine qua prestaties, kunnen we de DPC community dan niet vragen om het project naast hun andere activiteiten te draaien? Een soort mini stampede zeg maar!

Beste score trouwens DigiK _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik doe helemaal niks met VM's in dit geval :) Draai gewoon 100 goofy clients >:)

Als het zaakje vandaag goed blijft lopen (nu ongeveer 1600 credits/uur) zal ik hier een how-to posten voor de liefhebbers.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Graag ASAP de instructie! :Y
Als ik (en ook anderen) dit op hun bakken toepassen dan wordt het nog lachen op dit project :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ok, hoe draai ik 100 (of meer, of minder, wat jij wil) extra BOINC instances met goofy :)

EDIT: * DigiK-oz heeft het aantal op zijn ene bakkie net verhoogd naar 200 8)

Voorbereiding (eenmalig)

Zorg voor een werkende boinc installatie met goofyxgrid attached
Maak een directory multiboinc aan op een willekeurige plek (i.e. D:\multiboinc)
Maak daarin een subdirectory BOINC aan (i.e. D:\multiboinc\BOINC)
Maak een file gui_rpc_auth.cfg in deze BOINC directory en edit deze file; zet hierin 1 woord (i.e. multi) wat als password voor de BOINC instances dient
Kopieer de file account_goofyxgridathome.net.xml van c:\programdata\boinc naar deze BOINC directory
Maak zoveel kopien van deze BOINC directory als je wilt draaien (100 in dit geval, van 100 t/m 199. Meer kan ook...):
- Start een command prompt
- CD naar de multiboinc directory, i.e. CD D:\multiboinc
code:
1
2
FOR /L %X IN (100,1,199) DO mkdir BOINC_%X
FOR /L %X IN (100,1,199) DO copy BOINC\*.* BOINC_%X\*.*

Nu heb je 100 extra subdirectories onder de multiboinc directory, elk met 2 files erin.
De nummering van de directories begint bij 100; Dit is bedoeld om de instances de goede portnummers te geven. Om deze reden kun je niet verder dan 999 gaan met de nummering, dus 900 instances max.

Zorg dat je bij de properties van je taskbar de "combine when taskbar is full" aan hebt staan bij "taskbar buttons", anders heb je straks 100 command windows in je taskbar
--- Voorbereiding klaar ---
Start de BOINC instances:
code:
1
FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X" /MIN "c:\Program Files\BOINC\boinc.exe" -allow_multiple_clients -dir D:\Multiboinc\BOINC_%X -gui_rpc_port 50%X

That's it, 100 extra BOINC instances :) De eerste minuut of zo zal je CPU op 100% staan i.v.m. de initiele benchmark van 100 boincjes. Je bent nu klaar en de puntjes zullen binnenlopen. Hieronder nog wat commando's voor "onderhoud".

De boel stoppen :
code:
1
TASKKILL /IM boinc.exe

Als er wat blijft hangen:
code:
1
TASKKILL /IM boinc.exe /F

Handige commando's:

De instances op "no new work" zetten:
code:
1
FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X"  "c:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --host 127.0.0.1:50%X --passwd multi --project goofyxgridathome.net nomorework

De instances op "allow new work" zetten:
code:
1
FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X"  "c:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --host 127.0.0.1:50%X --passwd multi --project goofyxgridathome.net allowmorework

De instances een update command sturen:
code:
1
FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X" "c:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --host 127.0.0.1:50%X --passwd multi --project goofyxgridathome.net update

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Digik, wat bedoel je precies met:

"Zorg dat je bij de properties van je taskbar de "combine when taskbar is full" aan hebt staan bij "taskbar buttons", anders heb je straks 100 command windows in je taskbar"

--> welke taskbar?
--> waar en hoe moet ik dat doen?

--> Moet ik BOINC manager moet stoppen voordat het startcommando gegeven wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik bedoel je windows taskbar onderin het scherm. Rechtsklikken daarop en dan "properties", bij "taskbar buttons" de optie "combine when full" aanzetten (windows 10, bij windows 7 en 8 heet de optie misschien iets anders). Het hoeft niet per se (vologens mij is de optie zelfs default), alles werkt prima als je deze stap niet doet, maar dan heb je wel een hele volle taskbar omdat je 100 processen start die allemaal in die taskbar komen.

Je bestaande boinc manager kun je gewoon door laten lopen, het zaakje zit elkaar verder niet in de weg. Alleen als je je 100 extra boincjes stopt met het taskkill commando, is je "oude" boinc ook gestopt. Dus áls je de 100 boincjes wilt gaan stoppen, is het het handigste om je bestaande boinc manager eerst even te stoppen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het werkt niet bij mij; ik krijg BSOD |:(
Heb er overigens wel gewoon Universe@Home naast draaien die ook al 100% CPU claimt dus dat kan wellicht verklaren waarom het beestje er niet aan wil.

Jammer! Wellicht is 100 ook wat te hoog gegrepen; ik zal nog eens proberen met 50 instances. kan ik dan gewoon de directories BOINC_150 t/m BOINC_199 weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Werkt prima met BoincTasks, heb je toch nog een manager. Alleen wel een hoop werk als je er veel wil toevoegen/beheren. En starten moet nog steeds handmatig. Maar als je ze allemaal tegelijk start en stopt, is 1 voldoende om een ide te krijgen over de looptijd ed.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank DigiK-oz! In eerste instantie 900 clients gestart, dat was toch iets te veel van het goede.
Nu 400 clients en het lijkt goed te gaan. :)

Edit: Kijk eens hoeveel computers ik nu heb:
http://goofyxgridathome.net/hosts_user.php?userid=24894 :o

Edit2: Ik heb wel chronische upload problemen hier:

Nevermind: http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=135#910

We broke the server. }:O

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 07:44:
Dank DigiK-oz! In eerste instantie 900 clients gestart, dat was toch iets te veel van het goede.
Nu 400 clients en het lijkt goed te gaan. :)

Edit: Kijk eens hoeveel computers ik nu heb:
http://goofyxgridathome.net/hosts_user.php?userid=24894 :o

Edit2: Ik heb wel chronische upload problemen hier:

Nevermind: http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=135#910

We broke the server. }:O
Yep, iedere extra instance meldt zich bij het project als een nieuwe computer :) Kennelijk kan de project server er niet meer tegen? Even afwachten maar...
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:49:
Nee het werkt niet bij mij; ik krijg BSOD |:(
Heb er overigens wel gewoon Universe@Home naast draaien die ook al 100% CPU claimt dus dat kan wellicht verklaren waarom het beestje er niet aan wil.

Jammer! Wellicht is 100 ook wat te hoog gegrepen; ik zal nog eens proberen met 50 instances. kan ik dan gewoon de directories BOINC_150 t/m BOINC_199 weggooien?
Hmmm, BSOD is wel wat vaag :) Maar, ja, je kan gewoon de hoogst genummerde directories wegmikken en een nieuwe poging wagen.

Overigens, ik kwam er achter dat als je in je "gewone" BOINC een CPU-intensief project draait, het zou kunnen dat je goofy boincjes niks doen omdat de standaard optie in BOINC zegt dat ie moet stoppen als er 25% CPU usage is van "andere processen". Om dat te fixen, even naar de goofy site, naar je account, dan "computer voorkeuren" , "voorkeuren bijwerken" en dan de optie "Pauzeer bij niet-BOINC CPU gebruik van meer dan" uitzetten en op "voorkeuren bijwerken" klikken.

[ Voor 23% gewijzigd door DigiK-oz op 23-07-2016 10:14 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die scriptjes gebruiken .NET Framework neem ik aan?
Welke versie van .NET Framework heb je geinstalleerd op die machine Bold_Seeker?
https://msdn.microsoft.co...5568(v=vs.110).aspx#net_d

Edit: Ter indicatie: met 8 GB geheugen kan je denk ik 500 clients draaien.
Met 16 GB moet 900 clients mogelijk zijn.
Zou wel even wachten totdat de admin zijn server weer heeft vlotgetrokken.
En als de andere teams DigiK-oz zijn methode gaan kopieren dan krijgt de admin nog een hoop voor zijn kiezen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nope, is domweg gebruik maken van wat batch-trucjes om meerdere BOINC-instances te kunnen starten :)

Alle results die ik probeer in te leveren geven een foutmelding nu. Ik stop de boel even tot de server-admin de boel heeft gefixed (lijkt erop alsof de disk(s) vol zitten op die projectserver).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=135#914

Edit: Mijn "Main" BOINC-installatie krijgt werk binnen.

Edit2: Upload werkt ook.

Edit3: En soms ben ik idioot: C: of D: :|

Edit4: En de server is "ready for battle". 8)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iconized ik heb .NET Framework versie 4.5.50938 draaien.

Ik heb nu de tip van DigiK opgevolgd en probeer nog eens met 100 instances te draaien.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhhh...weer een BSOD: BAD_POOL_HEADER. Ik zal nog eens proberen met 50 instances, maar het is wel gek. Ik heb 16 Gb geheugen in deze bak zitten dus ik zou met gemak 100 moeten aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een geheugentest op die machine.
Ik heb 8 GB hier en 400 instances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Of, probeer er minder tegelijk te starten:
code:
1
FOR /L %X IN (100,1,149) DO start "BOINC_%X" /MIN "c:\Program Files\BOINC\boinc.exe" -allow_multiple_clients -dir D:\Rob\Multiboinc\BOINC_%X -gui_rpc_port 50%X

paar minuen wachten....en dan:
code:
1
FOR /L %X IN (150,1,199) DO start "BOINC_%X" /MIN "c:\Program Files\BOINC\boinc.exe" -allow_multiple_clients -dir D:\Rob\Multiboinc\BOINC_%X -gui_rpc_port 50%X

Zo start je er 50, en na een paar minuten weer 50

* DigiK-oz heeft er nu ook 400 draaien, gebruiken met zijn allen ongeveer 4 GB

We gaan best hard @goofy momenteel :P

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 23-07-2016 17:52 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok de eerste 50 instances draaien nu al enkele minuten :)

op 2 andere machines lopen nu 100 instances; nog 6 bakken te gaan :9

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

750 instances draaien nu, hopen dat Goofy het aankan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goofyx server is "battle ready". ;)
http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Haha, nu al meer dan gisteren over de hele dag en #2 daily, dit gaat nergens meer over 7(8)7

Ik denk dat we "vrij snel" wat gaan stijgen @goofy :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow! wat een boost inderdaad! Moeten we ons nog zorgen maken over het feit dat deze manier van werken door anderen gezien wordt als oneerlijke manier van punten verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Lijkt me niet, de huidige top 5 gebruikt ook trucjes, of heeft 1000+ systemen. Misschien vm trucs, of hetzelfde geintje als wij.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Het lijkt een beetje een grijs gebied te zijn. Het voelt wat aan als cheaten. Aan de andere kant, als een project niet CPU intensief is en de client het toestaat meerdere instanties te draaien, zie ik daar niet direct een probleem in (ik kan me herinneren dat dat destijds bij Distributed Folding werd gedaan omdat verwerkingstijd tussen 2 runs soms best even kon duren, terwijl de processor dan niets deed). Het is niet zo dat je de client zelf hackt om meer punten op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok in dat geval kan ik mijn bakken met 16 Gb geheugen wel verder uitbreiden :P @DigiK : ik ben echt een complete noob met formules, maar als ik effe simpel denk en ik wil er per bak nog 100 instances bij doen, doen hoef ik enkel het stukje (100,1,199) te vervangen voor (100, 200, 299)?

en ik neem weer aan dat ik deze nieuwe 100 instances gewoon bij kan starten bij de reeds draaiende 100?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Bijna goed :) Extra directories aanmaken gaat dan met (200,1,299) I.e. maak directories aan met nummers 200 t/m 299. Daarna de copy-slag ook met (200,1,299) i.e. kopieer alle files uit de BOINC directory naar directory 200 t/m 299.

Dan even alle boincjes de nek omdraaien en starten met (100,1,299), i.e. start boinc in directoreies 100 t/m 299. Maar je kan ook de bestaande boincjes laten draaien en de 100 extra directories starten (zoals je voorstelt) met (200,1,299) i.e. start boinc in directories 200 t/m 299.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:20:
Ok in dat geval kan ik mijn bakken met 16 Gb geheugen wel verder uitbreiden :P @DigiK : ik ben echt een complete noob met formules, maar als ik effe simpel denk en ik wil er per bak nog 100 instances bij doen, doen hoef ik enkel het stukje (100,1,199) te vervangen voor (100, 200, 299)?

en ik neem weer aan dat ik deze nieuwe 100 instances gewoon bij kan starten bij de reeds draaiende 100?
Ik heb een 16 gieg bak, maar die loopt vast bij meer dan 160 stuks ... En niet omdat er een geheugen probleem is. Lijkt erop dat er iets anders speelt. Bij meer dan 160 zie ik ineens een flinke stijging in de systeembelasting ... Zelfs 10 stuks is fataal ...

Maar DigiK-oz: top tip !!!! _/-\o_

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 gieg en 400 hier, moeiteloos.
Wellicht even naar de Taskmanager turen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:02:
8 gieg en 400 hier, moeiteloos.
Wellicht even naar de Taskmanager turen?
Heb al hoofdpijn van al het getuur ... Maar zie het niet ... . Had wel een ander systeem waar de display manager (2 schermen) op tilt slaat als er erg dos-boxjes gestart zijn .. Dus maar effe ge-kill-ed

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu geupgrade naar 1200 instances. DigiK bedankt voor het denkwerk en aanlevering van de werkwijze om het maximale uit onze bakken te halen! _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt overigens wel gepushed naar de sysadmin van Goofy om meerdere instances per machine toe te laten: http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=44#921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd er toch een gevoel van valsspelen aan over. Ik ga er dus ook niet aan mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dat kan, ik heb ook even nagedacht voordat ik er mee begon, maar kwam tot een andere conclusie.

In de thread die Bold hierboven noemt wordt overigens ook gesproken over het inzetten van VM's en "een veel makkelijkere manier om meerdere BOINCs te draaien". En dat laatste is precies wat we nu doen. Er wordt door de admin gewaarschuwd om dat op de juiste manier te doen, anders geeft je host te veel errors en zal deze geblocked worden. De admin zelf is er dus niet op tegen.

Maar, er is meer dan Goofy :) Vdwnumbers, universe en numberfields gaan binnenkort ook weer (veel) puntjes leveren.

EDIT: Goofy server heeft weer problemen, ik ga maar ff wat downscalen :| Ach, we zijn wel ff genoeg gestegen :*) ---> 300 van de 400 op "no new work" gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 25-07-2016 10:03 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Even een kleine addendum op mijn vorige post: die maakte ik persoonlijk, dat was niet in overleg met de rest van de crew. Het is wel mijn standpunt als crewlid.

Daarnaast, wat DigiK-oz hierboven ook al aangaf, is er in bovenstaande thread te lezen dat we niet de enige zijn die meerdere instanties per fysieke machine draaien, en weet de admin van het project daar ook vanaf waarbij hij dus alleen waarschuwt om het niet op de verkeerde manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de crew anders met een gedragen standpunt komen? Ik vind het prima om de multicore clients uit te zetten als DPC van mening is dat we niet op deze manier moeten doorgaan. Wellicht is het dan zinvoller om de admin van goofy te overtuigen dat de multicore client eventueel geleverd in een monkey proof package de weg naar de toekomst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ik schuif aan bij de mening van Bubbles. Ik zie het niet als cheaten want er wordt geen client gemanipuleerd. Het opstarten van meerdere instances is niet verboden. De admin van het project is er niet op tegen, hij geeft zelfs aan dat je het dan wel goed moet doen. Dus waarom roomser zijn dan de paus???

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:16:
Kan de crew anders met een gedragen standpunt komen? [...]
Als het gewenst is wil ik best eventjes de rest van de crew porren hierover, maar lang niet iedereen reageert even snel. O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Bubbles op 25-07-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ik vind dat wel een goed idee eigenlijk. Ik begrijp het standpunt van ERBrouwer ook namelijk en omdat anderen het doen hoeven we inderdaad niet roomser te zijn als de Paus, maar geldt ook wel dat het project erachter moet staan. Denk alleen al wat er zou gebeuren als een paar van ons nog een paar duizend instances erbij gooien (effe los van het feit dat andere teams dit nu ook al massaal lijken te doen). Kan me voorstellen dat een project daar niet op voorbereid is en de boel dan ineen klapt. Ik zou het prettig vinden als DPC crew dit topic inbrengt bij de admin van Goofy en vraagt wat zijn formele standpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach de admin van goofyx kan zijn monkey applicaties wat vergroten (fake data en of code toevoegen) om zo het aantal clients per pc the limiteren. En hij communiceert het wel als een en ander (te ) problematisch wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb de vraag even bij de crew neergelegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichtje van de admin van goofyx:
http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=137

We zitten inmiddels in het niemandsland tussen de 4 en 11 miljoen op dit ludieke project.
En ergens daagt bij mij ook de algemene zinloosheid van onze acties. (Edit: inzake goofyx)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Inmiddels heb ik van bijna iedereen van de crew te horen gekregen dat die er in ieder geval geen bezwaar tegen hebben.

Pagina: 1 ... 61 ... 68 Laatste