Computing...
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 14:17 ]
Whatever
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Whatever
Verwijderd
Ik hoop overigens dat ze voldoende nieuw werk hebben op VGTU. Ik zie dat er maar 200 wu's in de wacht staan

Computing...
Dus windows-only bakken kunnen beter op universe, citizen science grid,numberfields worden ingezet.
[ Voor 29% gewijzigd door DigiK-oz op 03-06-2016 13:03 ]
Whatever
Verwijderd

Mwah, ik ga toch wel over naar dit project, want ruim 45 punten per plek is nogal wat; eens kijken of ik toch een goede bijdrage kan leveren. Tot binnenkort!

Het is natuurlijk het eerste target project, met zoveel punten per positie. En de verschillen zijn ook nog eens relatief klein, Ars T. denkt hierop flink op ons in te halen, maar ze staan "maar" 1 miljoen voor, en met een beetje pushen mag 2 ton daily toch geen probleem zijn. En dan zitten we in 2 weken in de top 10, daarna zien we wel.
Dus : juni = VGTU-maand?
Tot binnenkort Bold!
Whatever
Verwijderd
BOINC geiïstalleerd, en jawel VGTU draait nu in een VM.
Waarom vergeet ik al dit soort zaken?
Verwijderd
En als je virtualisatie software dat niet toestaat (meer vCPU's configureren dan cores) kan je ook nog virtual-in-virtual proberen. Maar of je al dat gedoe op je hals wilt halen voor je statistieken in "rekendagen"....
Whatever
Verwijderd
Volgens mij wordt bij WCG de 'Total Run Time' gewoon berekend door de 'Run time' van de 'Returned Results' bij elkaar op te tellen. Dus daar valt weinig te sjoemelen door allerlei vCPU's te creëren.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:58:
WCG heeft trouwens, naast een toekenning aan punten, ook een metriek waarbij je scoort op gedoneerde rekentijd. Deze lijkt geteld te worden per core. M.a.w. als je een quadcore 24 uur draait, krijg je dus 4 'rekendagen' per dag. Kan je dit wellicht ook boosten door bij wijze van spreke 10 virtuele machines tegelijk te laten draaien?
Van de 8666 taken, 4 errors, waarvan 1x 'Cancelled by server', en 3x 'Maximum elapsed time exceeded'.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:42:
Is de VGTU app een beetje stabiel eigenlijk? ik heb nu in korte tijd al 4 wu's met de melding fout tijdens verwerking. Deze wu's zijn afkomstig van 3 verschillende PC's.
Redelijk klein foutpercentage lijkt mij zo.
Computing...
Verwijderd
Maar errors of niet, we staan inmiddels wel daily #1, en binnen ongeveer een week 4 plekjes in het vooruitzicht
Dat is dan weer goed nieuws, want er komt binnenkort waarschijnlijk weer een project bij de vault. Daar staan we ruim hoger dan onze directe belagers (Ars), maar fors lager dan onze oude "vijanden" de Noren. Zal de ranking van de vault wel weer wat opschudden.
Whatever
[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 06-06-2016 22:09 ]
Whatever
Toch maar weer wat overzetten op CSG denk ik, alleen jammer dat de stroom WU's daar niet stabiel is...
Don't waste your time or time will waste you
Verwijderd
Ik vind overigens ook dat er niet veel punten toegekend worden per afgemaakte wu; beetje jammer allemaal.
Verwijderd
Als een overklokte CPU allerlei fouten gaat produceren dan zou het OS vrij snel moeten crashen.
Wellicht dat je het geheugen van de machines eens moet testen via een USB-bootstick?
http://www.memtest.org/#downiso
Edit: Even bij de "top hosts" gekeken, kan ook een batch met brakke WU's zijn geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 19:20 ]
Verwijderd

Zo wordt het wel gemakkelijk gemaakt voor de concurrentie om de #1 over te pakken.
Wat is de strategie? Zo snel mogelijk switchen naar van der Waerden numbers project?
Whatever
Verwijderd
Edit: Even een linkje hier naar mijn ABC@home post:
ABC@home geen doorstart waarschijnlijk
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 13:23 ]
Verwijderd

Heb nu een systeem met 8 Gb geheugen dat geheel dichtgeslagen is door dit project. Ach ja...wie heeft er nou nog 8 Gb mem in een 8 core bak zitten?

Minimaal 2GB per core nodig voor dit project. Of, als je 4 cores hebt (en dus 8 met HT) en 8 GB memory, gewoon tegen boinc zeggen dat ie maar 50% van de cpu's mag gebruiken.
Beter nieuws : We zijn alweer #2 in de vault, en met een beetje mazzel staan we vanavond weer op onze "eigen" plaats
Whatever
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 12:52 ]
Verwijderd
Verwijderd

Supersnelle actie trouwens! Hulde aan alle Vaulthunters
Verwijderd
Edit: Ah gelukkig zijn ze wel bezig met nieuwe app dat geheugengebruik zal verminderen:
http://www.vdwnumbers.org/forum_thread.php?id=20
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 09:25 ]
Hmmm, er is weer een project genomineerd om in de vault te worden opgenomen : Goofyxgrid
De naam klopt, het is nogal "goofy". Infinite monkey theorem wordt getest (i.e. laat een aap op een toetsenbord rammen, hoe lang duurt het voordat hij een bestaand woord typt, en hoelang voordat hij toevallig een compleet werk van shakespeare typt

Goofy of niet, we staan er daar niet best voor. En aangezien het een NCI project is (non cpu intensive) kan het geen kwaad om het aan je arsenaal toe te voegen, het vreet immers geen cpu-cycles (of nauwelijks).
De URL om het in de BOINC manager toe te voegen is gewoon de project-url http://goofyxgridathome.net/
@Bubbles, kun je dit project toevoegen aan de stats?
Whatever
Ik moet het momenteel ook in mijn1-tje doen (daarom staan we ook 31-ste ipv 100+ ). Beetje hulp zou welkom zijn.DigiK-oz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:30:
Stoffig topic![]()
Hmmm, er is weer een project genomineerd om in de vault te worden opgenomen : Goofyxgrid
......
Goofy of niet, we staan er daar niet best voor. En aangezien het een NCI project is (non cpu intensive) kan het geen kwaad om het aan je arsenaal toe te voegen, het vreet immers geen cpu-cycles (of nauwelijks).
......
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Heb hem erin gezet!DigiK-oz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:30:
Stoffig topic![]()
De naam klopt, het is nogal "goofy". Infinite monkey theorem wordt getest (i.e. laat een aap op een toetsenbord rammen, hoe lang duurt het voordat hij een bestaand woord typt, en hoelang voordat hij toevallig een compleet werk van shakespeare typt)
De URL om het in de BOINC manager toe te voegen is gewoon de project-url http://goofyxgridathome.net/
@Bubbles, kun je dit project toevoegen aan de stats?
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Verwijderd
Heel af en toe werkt het (opeens?) wel, maar inderdaad lijkt de hele webserver niet te reageren (ook niet met de :8080 truc)
Whatever
Verwijderd

Ik ben voorVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:43:
Had je bij de overdracht wel een strakke SLA op deze stats dienst gezet? Zoveel downtime als nu...daar moet toch wel een boete voor gerekend wordenGratis biertje voor elke gebruiker?
Verwijderd
Ik crunch nog effe verder op Universe, maar kom over zodra dat nieuwe project inderdaad in the vault is opgenomen. Ik hoop voor Grutte Pier [Wa Oars] dat dat moment snel aanbreekt!

Dat is ook gelijk het probleem met scoren op zo'n project, je krijgt maar een beperkt aantal WU's en die duren een uur, of het nou op een dikke I7 draait of op een insert-whatever-traag-oud-barrel-cpu
En Bubbles zijn aarde is weer lek geloof ik
[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 15-07-2016 08:39 ]
Whatever
Aanhouder wint!Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:10:
Ik crunch nog effe verder op Universe, maar kom over zodra dat nieuwe project inderdaad in the vault is opgenomen. Ik hoop voor Grutte Pier [Wa Oars] dat dat moment snel aanbreekt!![]()
Ik zal binnenkort wat extra machines aanslingeren.
Computing...
* DigiK-oz heeft net boinc op de rpi aangeslingerd, voor dat ding is het een perfect project, nauwelijks cpu en dat ding staat sowieso 24/7 aan
Whatever
Yeah.. scratch that... Ben inmiddels alweer 4 stappen verder met dingen uitsluiten en er nog steeds niet uit.Bubbles schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:09:
Problemen zijn inderdaad helaas nog niet voorbij. De server draait momenteel weer, maar de vraag is voor hoe lang. Op dit moment verdenk ik de koelkast van de problemen.
Voordeeltje is dan wel dat ik vandaag thuis ben, dus snel de boel weer aanschakelen. Scheelt in ieder geval in de downtime van de server.
Anyway, als het goed is nu dus weer een stabiele statsserver.

Verwijderd
Ben goofy aan het installeren op mijn bakken, maar na 2 machines succesvol toegevoegd te hebben krijg ik nu de melding dat het project tijdelijk onbeschikbaar is.

Morgen maar weer verder proberen.
Verwijderd

Of werkt dat soms met het opvoeren van virtuele machines?
Het is dat dit project bijna geen cpu-tijd kost, maar ik moet er nog even over nadenken of ik hiermee doorga...

Computing...
Verwijderd

Goofy is inderdaad nogal schimmig, maar het kost inderdaad niets om het te laten lopen. Jammer alleen dat je er zo weinig punten per bak mee kunt verdienen

Verwijderd
Heb het al uitgetest met een wat kale linuxmint-distro met GUI.
Kostte circa 100 MB voor de VM, kan vast verder geoptimaliseerd worden
Discussie-aftrap : Is het draaien van meerdere BOINC's op één systeem, met VM of anderszins, als valsspelen te beschouwen?
EDIT: Lijkt allemaal goed te werken, morgenochtend eens "een beetje" opschalen
[ Voor 15% gewijzigd door DigiK-oz op 20-07-2016 21:40 ]
Whatever
Verwijderd
Wat ik wel denk: als dit nou zo weinig belastend is voor een machine qua prestaties, kunnen we de DPC community dan niet vragen om het project naast hun andere activiteiten te draaien? Een soort mini stampede zeg maar!
Beste score trouwens DigiK
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 14:50 ]
Als het zaakje vandaag goed blijft lopen (nu ongeveer 1600 credits/uur) zal ik hier een how-to posten voor de liefhebbers.
Whatever
Verwijderd

Als ik (en ook anderen) dit op hun bakken toepassen dan wordt het nog lachen op dit project
EDIT: * DigiK-oz heeft het aantal op zijn ene bakkie net verhoogd naar 200
Voorbereiding (eenmalig)
Zorg voor een werkende boinc installatie met goofyxgrid attached
Maak een directory multiboinc aan op een willekeurige plek (i.e. D:\multiboinc)
Maak daarin een subdirectory BOINC aan (i.e. D:\multiboinc\BOINC)
Maak een file gui_rpc_auth.cfg in deze BOINC directory en edit deze file; zet hierin 1 woord (i.e. multi) wat als password voor de BOINC instances dient
Kopieer de file account_goofyxgridathome.net.xml van c:\programdata\boinc naar deze BOINC directory
Maak zoveel kopien van deze BOINC directory als je wilt draaien (100 in dit geval, van 100 t/m 199. Meer kan ook...):
- Start een command prompt
- CD naar de multiboinc directory, i.e. CD D:\multiboinc
1
2
| FOR /L %X IN (100,1,199) DO mkdir BOINC_%X FOR /L %X IN (100,1,199) DO copy BOINC\*.* BOINC_%X\*.* |
Nu heb je 100 extra subdirectories onder de multiboinc directory, elk met 2 files erin.
De nummering van de directories begint bij 100; Dit is bedoeld om de instances de goede portnummers te geven. Om deze reden kun je niet verder dan 999 gaan met de nummering, dus 900 instances max.
Zorg dat je bij de properties van je taskbar de "combine when taskbar is full" aan hebt staan bij "taskbar buttons", anders heb je straks 100 command windows in je taskbar
--- Voorbereiding klaar ---
Start de BOINC instances:
1
| FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X" /MIN "c:\Program Files\BOINC\boinc.exe" -allow_multiple_clients -dir D:\Multiboinc\BOINC_%X -gui_rpc_port 50%X |
That's it, 100 extra BOINC instances
De boel stoppen :
1
| TASKKILL /IM boinc.exe |
Als er wat blijft hangen:
1
| TASKKILL /IM boinc.exe /F |
Handige commando's:
De instances op "no new work" zetten:
1
| FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X" "c:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --host 127.0.0.1:50%X --passwd multi --project goofyxgridathome.net nomorework |
De instances op "allow new work" zetten:
1
| FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X" "c:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --host 127.0.0.1:50%X --passwd multi --project goofyxgridathome.net allowmorework |
De instances een update command sturen:
1
| FOR /L %X IN (100,1,199) DO start "BOINC_%X" "c:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --host 127.0.0.1:50%X --passwd multi --project goofyxgridathome.net update |
Whatever
Verwijderd
"Zorg dat je bij de properties van je taskbar de "combine when taskbar is full" aan hebt staan bij "taskbar buttons", anders heb je straks 100 command windows in je taskbar"
--> welke taskbar?
--> waar en hoe moet ik dat doen?
--> Moet ik BOINC manager moet stoppen voordat het startcommando gegeven wordt?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 21:01 ]
Je bestaande boinc manager kun je gewoon door laten lopen, het zaakje zit elkaar verder niet in de weg. Alleen als je je 100 extra boincjes stopt met het taskkill commando, is je "oude" boinc ook gestopt. Dus áls je de 100 boincjes wilt gaan stoppen, is het het handigste om je bestaande boinc manager eerst even te stoppen.
Whatever
Verwijderd

Heb er overigens wel gewoon Universe@Home naast draaien die ook al 100% CPU claimt dus dat kan wellicht verklaren waarom het beestje er niet aan wil.
Jammer! Wellicht is 100 ook wat te hoog gegrepen; ik zal nog eens proberen met 50 instances. kan ik dan gewoon de directories BOINC_150 t/m BOINC_199 weggooien?
Verwijderd
Nu 400 clients en het lijkt goed te gaan.
Edit: Kijk eens hoeveel computers ik nu heb:
http://goofyxgridathome.net/hosts_user.php?userid=24894
Edit2: Ik heb wel chronische upload problemen hier:
Nevermind: http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=135#910
We broke the server.
[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 09:44 ]
Yep, iedere extra instance meldt zich bij het project als een nieuwe computerVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 07:44:
Dank DigiK-oz! In eerste instantie 900 clients gestart, dat was toch iets te veel van het goede.
Nu 400 clients en het lijkt goed te gaan.
Edit: Kijk eens hoeveel computers ik nu heb:
http://goofyxgridathome.net/hosts_user.php?userid=24894
Edit2: Ik heb wel chronische upload problemen hier:
Nevermind: http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=135#910
We broke the server.
Hmmm, BSOD is wel wat vaagVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:49:
Nee het werkt niet bij mij; ik krijg BSOD![]()
Heb er overigens wel gewoon Universe@Home naast draaien die ook al 100% CPU claimt dus dat kan wellicht verklaren waarom het beestje er niet aan wil.
Jammer! Wellicht is 100 ook wat te hoog gegrepen; ik zal nog eens proberen met 50 instances. kan ik dan gewoon de directories BOINC_150 t/m BOINC_199 weggooien?
Overigens, ik kwam er achter dat als je in je "gewone" BOINC een CPU-intensief project draait, het zou kunnen dat je goofy boincjes niks doen omdat de standaard optie in BOINC zegt dat ie moet stoppen als er 25% CPU usage is van "andere processen". Om dat te fixen, even naar de goofy site, naar je account, dan "computer voorkeuren" , "voorkeuren bijwerken" en dan de optie "Pauzeer bij niet-BOINC CPU gebruik van meer dan" uitzetten en op "voorkeuren bijwerken" klikken.
[ Voor 23% gewijzigd door DigiK-oz op 23-07-2016 10:14 ]
Whatever
Verwijderd
Welke versie van .NET Framework heb je geinstalleerd op die machine Bold_Seeker?
https://msdn.microsoft.co...5568(v=vs.110).aspx#net_d
Edit: Ter indicatie: met 8 GB geheugen kan je denk ik 500 clients draaien.
Met 16 GB moet 900 clients mogelijk zijn.
Zou wel even wachten totdat de admin zijn server weer heeft vlotgetrokken.
En als de andere teams DigiK-oz zijn methode gaan kopieren dan krijgt de admin nog een hoop voor zijn kiezen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 11:15 ]
Alle results die ik probeer in te leveren geven een foutmelding nu. Ik stop de boel even tot de server-admin de boel heeft gefixed (lijkt erop alsof de disk(s) vol zitten op die projectserver).
Whatever
Verwijderd
Edit: Mijn "Main" BOINC-installatie krijgt werk binnen.
Edit2: Upload werkt ook.
Edit3: En soms ben ik idioot: C: of D:
Edit4: En de server is "ready for battle".
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 15:36 ]
Verwijderd
Ik heb nu de tip van DigiK opgevolgd en probeer nog eens met 100 instances te draaien.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 15:39 ]
1
| FOR /L %X IN (100,1,149) DO start "BOINC_%X" /MIN "c:\Program Files\BOINC\boinc.exe" -allow_multiple_clients -dir D:\Rob\Multiboinc\BOINC_%X -gui_rpc_port 50%X |
paar minuen wachten....en dan:
1
| FOR /L %X IN (150,1,199) DO start "BOINC_%X" /MIN "c:\Program Files\BOINC\boinc.exe" -allow_multiple_clients -dir D:\Rob\Multiboinc\BOINC_%X -gui_rpc_port 50%X |
Zo start je er 50, en na een paar minuten weer 50
* DigiK-oz heeft er nu ook 400 draaien, gebruiken met zijn allen ongeveer 4 GB
We gaan best hard @goofy momenteel
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 23-07-2016 17:52 ]
Whatever
Verwijderd
op 2 andere machines lopen nu 100 instances; nog 6 bakken te gaan
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 21:51 ]

Ik denk dat we "vrij snel" wat gaan stijgen @goofy
Whatever
Verwijderd
Whatever
Verwijderd
en ik neem weer aan dat ik deze nieuwe 100 instances gewoon bij kan starten bij de reeds draaiende 100?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 15:21 ]
Dan even alle boincjes de nek omdraaien en starten met (100,1,299), i.e. start boinc in directoreies 100 t/m 299. Maar je kan ook de bestaande boincjes laten draaien en de 100 extra directories starten (zoals je voorstelt) met (200,1,299) i.e. start boinc in directories 200 t/m 299.
Whatever
Ik heb een 16 gieg bak, maar die loopt vast bij meer dan 160 stuks ... En niet omdat er een geheugen probleem is. Lijkt erop dat er iets anders speelt. Bij meer dan 160 zie ik ineens een flinke stijging in de systeembelasting ... Zelfs 10 stuks is fataal ...Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:20:
Ok in dat geval kan ik mijn bakken met 16 Gb geheugen wel verder uitbreiden@DigiK : ik ben echt een complete noob met formules, maar als ik effe simpel denk en ik wil er per bak nog 100 instances bij doen, doen hoef ik enkel het stukje (100,1,199) te vervangen voor (100, 200, 299)?
en ik neem weer aan dat ik deze nieuwe 100 instances gewoon bij kan starten bij de reeds draaiende 100?
Maar DigiK-oz: top tip !!!!
Heb al hoofdpijn van al het getuur ... Maar zie het niet ... . Had wel een ander systeem waar de display manager (2 schermen) op tilt slaat als er erg dos-boxjes gestart zijn .. Dus maar effe ge-kill-edVerwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:02:
8 gieg en 400 hier, moeiteloos.
Wellicht even naar de Taskmanager turen?
Verwijderd
Verwijderd
In de thread die Bold hierboven noemt wordt overigens ook gesproken over het inzetten van VM's en "een veel makkelijkere manier om meerdere BOINCs te draaien". En dat laatste is precies wat we nu doen. Er wordt door de admin gewaarschuwd om dat op de juiste manier te doen, anders geeft je host te veel errors en zal deze geblocked worden. De admin zelf is er dus niet op tegen.
Maar, er is meer dan Goofy
EDIT: Goofy server heeft weer problemen, ik ga maar ff wat downscalen
[ Voor 10% gewijzigd door DigiK-oz op 25-07-2016 10:03 ]
Whatever
Daarnaast, wat DigiK-oz hierboven ook al aangaf, is er in bovenstaande thread te lezen dat we niet de enige zijn die meerdere instanties per fysieke machine draaien, en weet de admin van het project daar ook vanaf waarbij hij dus alleen waarschuwt om het niet op de verkeerde manier te doen.
Verwijderd
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Als het gewenst is wil ik best eventjes de rest van de crew porren hierover, maar lang niet iedereen reageert even snel.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:16:
Kan de crew anders met een gedragen standpunt komen? [...]

[ Voor 32% gewijzigd door Bubbles op 25-07-2016 15:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=137
We zitten inmiddels in het niemandsland tussen de 4 en 11 miljoen op dit ludieke project.
En ergens daagt bij mij ook de algemene zinloosheid van onze acties. (Edit: inzake goofyx)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 17:31 ]