Heh, de enige reden dat ik mee doe aan dit project is omdat het onderdeel is geworden van de Vault. Veel zinlozer projecten heb ik ook nog niet gezien, maar ja...we willen natuurlijk wel #1 blijven in The Vault!Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:50:
Berichtje van de admin van goofyx:
http://goofyxgridathome.net/forum_thread.php?id=137
We zitten inmiddels in het niemandsland tussen de 4 en 11 miljoen op dit ludieke project.
En ergens daagt bij mij ook de algemene zinloosheid van onze acties.
Hoe hoog scoort whatpulse in jouw lijstje van zinloos?
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Verwijderd
Whatpulse ken ik niet, maar wat ook knap zinloos is, is dat een van mijn bakken de geest heeft gegeven
Alle onderdelen al vervangen behalve mobo en CPU, maar er zit geen beweging in. De cpu fan gaat heel even spinnen en valt dan weer uit, proces blijft zich herhalen zonder verandering.
Balen! Nu moet ik gokken op vervanging van het mobo, of de cpu. Iemand nog tips die me kunnen helpen?
Alle onderdelen al vervangen behalve mobo en CPU, maar er zit geen beweging in. De cpu fan gaat heel even spinnen en valt dan weer uit, proces blijft zich herhalen zonder verandering.
Balen! Nu moet ik gokken op vervanging van het mobo, of de cpu. Iemand nog tips die me kunnen helpen?
Verwijderd
Dat is een mobo-probleem denk ik, je kan de CPU wellicht even testen in een andere PC.
Edit: Piept het systeem nog? Vroeger kon je aan piepjes horen wat er aan de hand was.
Edit: Piept het systeem nog? Vroeger kon je aan piepjes horen wat er aan de hand was.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 23:21 ]
heb hetzelfde probleem hier bij computer van mijn vader. lijkt moederbord of CPU te zijn.
Mijn oplossing lijkt deze: mijn eigen pc upgraden naar een i7 6800k of 6700k en mijn vader blij maken met m'n 4770k. win win
Mijn oplossing lijkt deze: mijn eigen pc upgraden naar een i7 6800k of 6700k en mijn vader blij maken met m'n 4770k. win win
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
Die i7 6800k lijjkt me nog een leuke instapprocessor.
https://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
Daarboven tja de 6850k (bijna $ 200 meer), maar wel 6 cores of 12 HT cores.
Verwijderd
Ik denk ook dat het Mobo aan gort is, want er zit zo'n displaytje op (om foutcode's weer te geven)die ook geen licht meer geeft. ook piept het mobo niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:54:
Dat is een mobo-probleem denk ik, je kan de CPU wellicht even testen in een andere PC.
Nou heb ik wel een aardig goedkoop mobo gevonden in de pricewatch: https://tweakers.net/pricewatch/355278/asrock-h61m-dgs.html
Gek alleen is dat ik in mijn huidige mobo 2x een 4-pins ATX heb zitten als extra voeding voor de socket, terwijl er in dit board maar 1 4-pins ATX voeding zit. Het is wel een socket 1155 mobo.
Enig idee of dit wel ok is?
Kan wellicht te maken hebben met andere chipsets die meer stroom nodig hadden. Als jouw specifieke processor gewoon ondersteund wordt door dat nieuwe moederbord mag dat geen probleem zijn.
Verwijderd
Volgens de specs heeft een 2600K CPU 1155 pinnen, dus die moet er inderdaad wel oppassen. Leuk ook dat deze mobo's nog PS/2 poortjes hebben! Ik heb nog zo'n antieke 8 ports KVM switch met VGA en PS/2 hahaha. Dat ding is onverwoestbaar
Verwijderd
Dat mobo is geschikt maar heeft enkel 2 geheugen sockets.
Edit: Toch apart dat een i7 2600k inmiddels 5 jaar oud is en dat er nog geen nieuwe instapsystemen zijn die 2x sneller zijn.
Edit: Toch apart dat een i7 2600k inmiddels 5 jaar oud is en dat er nog geen nieuwe instapsystemen zijn die 2x sneller zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 22:29 ]
Verwijderd
^^ 2 sockets is genoeg, ik heb twee 8GB dimms dus dat past precies. Tja, de wet van Moore staat zwaar onder druk en hetzelfde geldt voor de prijzen. Ik kocht in oktober 2011 m'n recentste 2600K voor 265 euro.
Nu moet ik voor een vergelijkbare CPU (4770K) al 319 euro aftikken. Het wordt er niet goedkoper op!
Nu moet ik voor een vergelijkbare CPU (4770K) al 319 euro aftikken. Het wordt er niet goedkoper op!
Heb gisteren de 6800k besteld in combinatie met een Asus X99 bordje en 32Gb geheugen.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:44:
Die i7 6800k lijjkt me nog een leuke instapprocessor.
lekker weekendje prutsen
(nu nog even wachten tot de GTX1060 wat beter leverbaar wordt)
[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 29-07-2016 09:32 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Verwijderd
Ja dat enthousiasme als je een nieuw systeem bouwt, en dan wordt het nog groter als het is gelukt.
We zien je nieuwe scores wel Cow_tipping.
Hij draait! 
Helaas is mijn Windows 10 nu niet meer geactiveerd.
Helaas is mijn Windows 10 nu niet meer geactiveerd.
Hmm, 500 BOINC + Goofy instances op 1 machine pakt bijelkaar toch wel wat CPU-power.
Computing...
400 doen bij m ij een procent of 3 met zijn allen....behalve direct na opstarten, dan zit de CPU een paar minuten zo vast als een huis. En als BOINC besluit 400 keer te moeten gaan benchmarken natuurlijk

Whatever
Verwijderd
Tja BOINC benchmarking, zo'n fijne functie van dat programma. 
De Goofyx-website heeft het er moeilijk mee. Te veel clients kan werken als een DDoS, maar alleen wij en Gridcoin hebben nog wat opgeschaald onlangs.
Edit Alhoewel:
Weer een paar duizend meer clients dan een week geleden.
Edit2: Website is inmiddels weer beter bereikbaar.
Edit3: http://goofyxgridathome.net/server_status.php
De Goofyx-website heeft het er moeilijk mee. Te veel clients kan werken als een DDoS, maar alleen wij en Gridcoin hebben nog wat opgeschaald onlangs.
Edit Alhoewel:

Weer een paar duizend meer clients dan een week geleden.
Edit2: Website is inmiddels weer beter bereikbaar.
Edit3: http://goofyxgridathome.net/server_status.php
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 18:53 ]
Verwijderd
Zo mijn bakkie doet het weer!
Was inderdaad het mobo, thanks Iconized voor de suggestie.
Nu zit ik alleen te klooien met windows update. Ik heb enkel de eerste oem versie van win7, dus zonder SP's. Ik start dus met windows explorer 8 en dan werkt de windows update niet.
Heb explorer al geupdate naar 11 maar de windows update blijft maar zoeken.
Iemand tips om dit euvel te verhelpen?
Was inderdaad het mobo, thanks Iconized voor de suggestie.
Nu zit ik alleen te klooien met windows update. Ik heb enkel de eerste oem versie van win7, dus zonder SP's. Ik start dus met windows explorer 8 en dan werkt de windows update niet.
Servicepacks kun je toch apart downloaden? https://www.microsoft.com...load/details.aspx?id=5842
En is windows7 zonder SP nog afhankelijk van IE voor windows update dan? Het is even geleden, maar ik deed altijd in een command prompt:
Weinig spanning meer in de vault met 2500 punten voorsprong o.i.d. Misschien moeten we op jacht naar een #1 op een project? Die hebben we nu niet...vdwnumbers?
En is windows7 zonder SP nog afhankelijk van IE voor windows update dan? Het is even geleden, maar ik deed altijd in een command prompt:
code:
1
| wuauclt /detectnow |
Weinig spanning meer in de vault met 2500 punten voorsprong o.i.d. Misschien moeten we op jacht naar een #1 op een project? Die hebben we nu niet...vdwnumbers?
Whatever
Wat bedoel je met Windows Explorer 8? Je bedoelt Internet Explorer? Die heeft daar niets mee te maken.
Als ik het goed heb is de eerste update van Windows 7 een update van de Windows Update application zelf.
Daarna gewoon handmatig de update sequence starten. Misschien een keer herstarten voordat de updates beginnen?
Als ik het goed heb is de eerste update van Windows 7 een update van de Windows Update application zelf.
Daarna gewoon handmatig de update sequence starten. Misschien een keer herstarten voordat de updates beginnen?
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:39:
Zo mijn bakkie doet het weer!
Was inderdaad het mobo, thanks Iconized voor de suggestie.![]()
Verwijderd
^^ ja de eerste update is inderdaad de update manager, maar nadat deze geïnstalleerd is en ik opnieuw naar updates ga zoeken, dan blijft het zoeken scherm in beeld met groen bewegend balkje, maar er worden dan geen updates weergegeven. Maar voor nu kap ik ermee...ik kom er net achter dat ik een verkeerde schijf heb gebruikt voor het OS...een 36Gb ssd..

Dus ik begin morgen maar weer opnieuw met een wat groter exemplaar.

Dus ik begin morgen maar weer opnieuw met een wat groter exemplaar.
Als je nog een Samsung SSD hebt kun je met de Samsung Software Magician heel makkelijk het OS overzetten naar de nieuwe SSD.Cow_tipping schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:58:
Wat bedoel je met Windows Explorer 8? Je bedoelt Internet Explorer? Die heeft daar niets mee te maken.
[...]
Verwijderd
Nopes, het is een oude intel SSD. Maar geeft niet, dvd-tje is ook ok, alleen balen dat ik nog de originele 1e versie van WIN7 erop heb staan. Gedoe om alle updates er achteraan te jagen. Waarom heeft Windows niet gewoon een download op hun website staan die in een klap alle achterstallige updates installeert?
Verwijderd
Misschien werkt dit: http://www.howtogeek.com/...softs-convenience-rollup/
Heb er geen ervaring mee.
Heb er geen ervaring mee.
Nu we toch met slimpies bij elkaar zitten.
Iemand een oplossing voor mijn probleem van Windows 10 niet meer geactiveerd na updaten moederbord?
Het is (vermoedelijk) een online key voor Windows 7 geweest die ik gratis heb geupdate naar Windows10.
Maar na vervangen moederbord pikt hij de Windows 10 key niet meer. En ook geen idee wat de key was van Windows 7.
Iemand een oplossing voor mijn probleem van Windows 10 niet meer geactiveerd na updaten moederbord?
Het is (vermoedelijk) een online key voor Windows 7 geweest die ik gratis heb geupdate naar Windows10.
Maar na vervangen moederbord pikt hij de Windows 10 key niet meer. En ook geen idee wat de key was van Windows 7.

Verwijderd
Met Windows OEM versie vervalt de licentie als je je hardware update.
Die Windows gratis update heb ik ook gezien en uit het OS gesloopt.
Windows 10 is het gootste spyware OS ooit.
Ik wist het al jaren geleden, alleen niet wanneer: Ik ga over op linux.
Die Windows gratis update heb ik ook gezien en uit het OS gesloopt.
Windows 10 is het gootste spyware OS ooit.
Ik wist het al jaren geleden, alleen niet wanneer: Ik ga over op linux.
Kan je hier iets mee? https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:08:
Nopes, het is een oude intel SSD. Maar geeft niet, dvd-tje is ook ok, alleen balen dat ik nog de originele 1e versie van WIN7 erop heb staan. Gedoe om alle updates er achteraan te jagen. Waarom heeft Windows niet gewoon een download op hun website staan die in een klap alle achterstallige updates installeert?
Whatever
Naar het schijnt heeft Intel ook een migration software tool. ik las er net iets over op tomshardware.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:08:
Verwijderd
Je kan ook een verse installatie van Win7 uitvoeren en dan de setup naar Win10.
Of ehh: http://dazwindowsloader.com/
Of ehh: http://dazwindowsloader.com/
Op Windows 10 issue na ben ik heel tevreden met deze i7 6800k.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:22:
Ja dat enthousiasme als je een nieuw systeem bouwt, en dan wordt het nog groter als het is gelukt.
De proc draait nu op 3.8Ghz bij een temperatuur van 70 graden en hij doet ongeveer 2x zoveel als mijn i7 4770k op stock speed.
http://stats.free-dc.org/...&proj=bwcg&hostid=2331337
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6800K Boxed | € 448,80 | € 448,80 |
1 | Asus ROG Strix X99 Gaming | € 307,50 | € 307,50 |
1 | Asetek 760gc | -- | -- |
1 | Kingston HyperX Fury HX424C15FBK4/32 | € 141,50 | € 141,50 |
1 | Cooler Master Silent Pro Gold 1000W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,80 |
Verwijderd
DigiK-oz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:57:
Dat vind ik een best wel leuk idee.Weinig spanning meer in de vault met 2500 punten voorsprong o.i.d. Misschien moeten we op jacht naar een #1 op een project? Die hebben we nu niet...vdwnumbers?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 18:29 ]
Verwijderd
Heh, soms is het leven simpel: ik heb mijn originele HDD weer teruggeplaatst in het systeem met het nieuwe mobo en hopla alles was weer zoals voor de crash
Alleen effe de drivers geupdate. Dus verwacht weer wat extra power op goofy
Ten aanzien van de #1 pakken bij vdwaerden: ik weet het niet. gebruikt wel heel erg veel ram dus dan vallen er een aantal machines af. we kunnen de Noren nog even tegen houden op VGTU; lijkt me beter en meer gericht op behoud van onze positie

Alleen effe de drivers geupdate. Dus verwacht weer wat extra power op goofy
Ten aanzien van de #1 pakken bij vdwaerden: ik weet het niet. gebruikt wel heel erg veel ram dus dan vallen er een aantal machines af. we kunnen de Noren nog even tegen houden op VGTU; lijkt me beter en meer gericht op behoud van onze positie

Het 1 sluit het ander niet uit
Je kunt het maximum aantal gelijktijdige taken voor vdwnumbers limiteren om het RAM-gebruik binnen de perken te houden. Attach aan het project, ga naar directory C:\ProgramData\BOINC\projects\www.vdwnumbers.org (voor windows, of whatever directory het op Linux is), en maak een file met de naam app_config.xml. Zet daarin het volgende:
Boinc even herstarten en voila, maximaal 2 tegelijk. Of 1, of 3, of wat jij wil. Attach het systeem vervolgens ook aan VGTU en draaien maar. 2 vliegen, één klap
* DigiK-oz heeft ze er beide bij staan inmiddels, met zijn 4 hele cores
Je kunt het maximum aantal gelijktijdige taken voor vdwnumbers limiteren om het RAM-gebruik binnen de perken te houden. Attach aan het project, ga naar directory C:\ProgramData\BOINC\projects\www.vdwnumbers.org (voor windows, of whatever directory het op Linux is), en maak een file met de naam app_config.xml. Zet daarin het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
| <app_config> <app> <name>example_app</name> <max_concurrent>2</max_concurrent> </app> </app_config> |
Boinc even herstarten en voila, maximaal 2 tegelijk. Of 1, of 3, of wat jij wil. Attach het systeem vervolgens ook aan VGTU en draaien maar. 2 vliegen, één klap
* DigiK-oz heeft ze er beide bij staan inmiddels, met zijn 4 hele cores
[ Voor 13% gewijzigd door DigiK-oz op 04-08-2016 21:25 ]
Whatever
Misschien moet ik bij vdwnumbers weer eens gaan kijken. Nu 32 Gb intern.
Verwijderd
Iemand enig idee waarom mijn score op yoyo@home verschillend wordt weergegeven op DigiK-oz stats en op de project page?
Project page: 27,951,079.42
DigiK-oz: 23.910.110,00
Zullen we in oktober weer eens een projectje samen doen met elkaar?

Dat is een hele goede vraag! Ik heb in de database 531 entries (vanaf het moment dat ik de boel heb overgenomen dus) staan op jouw naam bij yoyo, waarbij je zo te zien de laatste paar dagen weer wat hebt gedaan. Laatste stand die ik daar heb is 27948917.98. Tot de negende stond de teller nog op 27523542.13. Geen idee waarom 'ie er 4 miljoen vanaf trekt...Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:46:
Iemand enig idee waarom mijn score op yoyo@home verschillend wordt weergegeven op DigiK-oz stats en op de project page?
edit: als ik op de statswebsite kijk zie ik daar gewoon netjes 27,948,917.98 staan. Waar kijk jij?
[ Voor 13% gewijzigd door Bubbles op 15-09-2016 21:13 ]
Verwijderd
oh oh....ik keek bij GoofyxgridBubbles schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:09:
[...]
Dat is een hele goede vraag! Ik heb in de database 531 entries (vanaf het moment dat ik de boel heb overgenomen dus) staan op jouw naam bij yoyo, waarbij je zo te zien de laatste paar dagen weer wat hebt gedaan. Laatste stand die ik daar heb is 27948917.98. Tot de negende stond de teller nog op 27523542.13. Geen idee waarom 'ie er 4 miljoen vanaf trekt...
edit: als ik op de statswebsite kijk zie ik daar gewoon netjes 27,948,917.98 staan. Waar kijk jij?

Maar oktober weer eens dc-vault spul doen vind ik een goed idee.
Verwijderd
Zijn er nog projecten die Vault-technisch gesproken het meeste kunnen opleveren? Of moeten we gaan voor een #1 positie op de Miscellaneous category? (best wel een pittge uitdaging voor de lange adem denk ik)
Laat maar weten wat het wordt en dan kunnen we per 1-10 gaan knallen!
Laat maar weten wat het wordt en dan kunnen we per 1-10 gaan knallen!

Weten we het al? Misc categorie is CSG,SAT,Goofy,yoyo en WCG. Single projects zijn VDW en VGTU "dure" kandidaten (en Goofy natuurlijk, maar die is non-CPU-intensive)
* DigiK-oz sluit zijn 4 hele cores aan bij whatever het wordt
* DigiK-oz sluit zijn 4 hele cores aan bij whatever het wordt
Whatever
Maakt mij niet zoveel uit.
Liefst natuurlijk wel een project waar we wat impact hebben.
Liefst natuurlijk wel een project waar we wat impact hebben.
Over 1 uur is het 1 oktober.
Ik heb alvast 1 pc overgezet op SAT. Ik zie wel waar de rest voor kiest. Maandag kan ik bij de rest komen.
hmm, SAT heeft geen werk. op naar de volgende : vdwnumbers.
vdwnumber geeft computation errors, opn aar de volgende : csg
Ik heb alvast 1 pc overgezet op SAT. Ik zie wel waar de rest voor kiest. Maandag kan ik bij de rest komen.
hmm, SAT heeft geen werk. op naar de volgende : vdwnumbers.
vdwnumber geeft computation errors, opn aar de volgende : csg
[ Voor 32% gewijzigd door Cow_tipping op 02-10-2016 13:41 ]
vdwnumbers project is afgerond : http://www.vdwnumbers.org/forum_thread.php?id=66#367
Zal zeer binnenkort dus ook wel uit de vault verdwijnen.
Zal zeer binnenkort dus ook wel uit de vault verdwijnen.
Whatever
Verwijderd
Zijn er nog plannen? Ben zo goed als klaar met WCG doelen, dus machines komen vrij voor nieuw project.
Onze oktoberhunt was een mislukking om het zachtjes uit te drukken. Misschien kunnen we proberen om voor december iets af te stemmen?
Wat waren je doelen bij WCG trouwens? Alles blauw nog steeds?
Wat waren je doelen bij WCG trouwens? Alles blauw nog steeds?
Tja, een hunt...
VGTU is een hele "dure" en een plek of 4 in zicht zonder enorme inzet. Daarna wordt het meer werk
Universe glijden we langzaam af maar valt verder niet heel veel te winnen short-term. Verder zijn ze bezig met een GPU-app, waardoor effort die je er nu in stopt waarschijnlijk straks weinig meer waard is
TN-grid zal waarschijnlijk binnenkort worden toegevoegd, maar misschien is het leuker om te wachten tot dat daadwerkelijk gebeurt (en we naar plek 4 of zo kelderen in de vault) om daarna met een rotgang onze #1 weer terug te pakken.
Overige projecten leveren vault-technisch beduidend minder op, of hebben momenteel geen werk beschikbaar.
VGTU is een hele "dure" en een plek of 4 in zicht zonder enorme inzet. Daarna wordt het meer werk
Universe glijden we langzaam af maar valt verder niet heel veel te winnen short-term. Verder zijn ze bezig met een GPU-app, waardoor effort die je er nu in stopt waarschijnlijk straks weinig meer waard is
TN-grid zal waarschijnlijk binnenkort worden toegevoegd, maar misschien is het leuker om te wachten tot dat daadwerkelijk gebeurt (en we naar plek 4 of zo kelderen in de vault) om daarna met een rotgang onze #1 weer terug te pakken.
Overige projecten leveren vault-technisch beduidend minder op, of hebben momenteel geen werk beschikbaar.
Whatever
Zeker. Levert niet zoveel op per plaats winst, maar vallen wel een hoop plaatsen te winnen
Whatever
Verwijderd
Laten we ook even tactisch kijken naar de activiteiten van AT. De heren zijn aardig aan de weg aan het timmeren. Misschien maar even een project kiezen waar we ze "een tikkie terug" kunnen geven?
We moeten ze toch niet de illusie geven dat ze ons ooit nog inhalen toch?
We moeten ze toch niet de illusie geven dat ze ons ooit nog inhalen toch?
AT gaat wel heel hard, maar eigenlijk alleen op Goofy. En zelfs als ze daar naar #1 zouden gaan blijven ze (nog net) achter ons
Het gaat wel vreselijk mis als TN-Grid wordt toegevoegd, want daar staan zij 5e en wij 36e. En met het kleine aantal teams daar wordt dat een 100+ punten per plek....
Maar niks mis met een "tikkie terug". Er zijn wel wat projecten waar we redelijk dicht achter hun staan (zie de "compare teams" optie op de dc-vault site), maar dat zijn nou net ook projecten die weinig opleveren per plek winst.
Maar niks mis met een "tikkie terug". Er zijn wel wat projecten waar we redelijk dicht achter hun staan (zie de "compare teams" optie op de dc-vault site), maar dat zijn nou net ook projecten die weinig opleveren per plek winst.
Whatever
Verwijderd
Enigma liggen we al voor op AT, maarf bij Einstein kunnen we wellicht in December een aardig statement afgeven?
Maybe, maar einstein zullen we dan GPU's tegenaan moeten smijten denk ik, met CPU vrees ik dat je daar geen deuk in een pakje boter schopt
Whatever
Verwijderd
ouch....ok vandaar de grote verschillen. Zijn er alternatieven? Ik vind alles prima voor de December run!
VGTU, TN-grid, Enigma, Numberfields en misschien NFS of Universe.
Keuzes, keuzes....En nog 2 dagen om te kiezen. Zullen we ERBrouwer maar gaan helpen @enigma, en eventueel switchen naar TN-grid als dat daadwerkelijk wordt toegevoegd?
Keuzes, keuzes....En nog 2 dagen om te kiezen. Zullen we ERBrouwer maar gaan helpen @enigma, en eventueel switchen naar TN-grid als dat daadwerkelijk wordt toegevoegd?
Whatever
Ik doe ook wel even mee met 1 hele computer
Enigma was altijd het project met la-la werk beschikbaar. Ik ga er ook gebruik van maken dat er nu voldoende lijkt te zijn.
vooralsnog 3 pctjes over. straks thuis nog 2.
vooralsnog 3 pctjes over. straks thuis nog 2.
Hier ook de nodige pc's overgezet op Enigma.
Loop weer tegen een eigenaardig iets aan:
Verscheidene pc's hier met een E5-2680 v2 en Ubuntu 14.04 x64 kregen geen werk, na handmatig
<alt_platform>i686-pc-linux-gnu</alt_platform>
<no_alt_platform>0</no_alt_platform>
te hebben toegevoegd in cc_config.xml, krijgen de pc's wel werk, maar nu genereren alle wu's de volgende fout:
Loop weer tegen een eigenaardig iets aan:
Verscheidene pc's hier met een E5-2680 v2 en Ubuntu 14.04 x64 kregen geen werk, na handmatig
<alt_platform>i686-pc-linux-gnu</alt_platform>
<no_alt_platform>0</no_alt_platform>
te hebben toegevoegd in cc_config.xml, krijgen de pc's wel werk, maar nu genereren alle wu's de volgende fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <core_client_version>7.2.42</core_client_version> <![CDATA[ <message> process exited with code 2 (0x2, -254) </message> <stderr_txt> Process creation (../../projects/www.enigmaathome.net/wrapper_5.32_i686-pc-linux-gnu) failed: Error -1, errno=2 execv: No such file or directory </stderr_txt> ]]> |

Computing...
Van 10 t/m 16 december is er een challenge op TN-Grid. Als de servers van dit project de extra load aan kunnen, wordt het vrijwel zeker aan de vault toegevoegd, en dan is er behoorlijk werk aan de winkel.
TN-Grid Platform: First international challenge on TN-Grid
The BOINC.Italy Team has opened the first international challenge on this project.
Title: "Despite my age I don't live in the past, but in the future" 4th Rita Levi-Montalcini memorial and 30 years from Nobel Prize.
Start 10 Dec 16.00 UTC - End 16 Dec 16.00 UTC
Check http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/831 for more info.
12/2/2016 5:08:39 PM · more...
[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 04-12-2016 13:33 ]
Whatever
Boinc update: http://boinc.berkeley.edu/dev/forum_thread.php?id=11342
Enigma lijkt momenteel down te zijn, ik kan mijn werk niet inleveren en de homepage is ook niet bereikbaar. Wat is een goed vervangend project voor de vault?
Edit - hij is inmiddels al weer bereikbaar.
Edit - hij is inmiddels al weer bereikbaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Destrega op 21-12-2016 14:01 ]
Niet te snel opgeven, he? 
Heb je (voldoende) buffers ingesteld in de Boinc client? Bij mij heb ik voor een halve dag aan wu's (als het goed is)
Heb je (voldoende) buffers ingesteld in de Boinc client? Bij mij heb ik voor een halve dag aan wu's (als het goed is)
TN-grid wordt binnenkort toegevoegd . DPc op #31, een kleine 90 teams in het project dus 110 punten+ per positie. Een leuke voor Januari?
Whatever
Goed idee. I'm in!
Let op, er zijn net voor de kerst optimized clients voor TN-grid gemaakt ... niet vergeten
Ha, thanks, die had ik nog niet gezien...done
Whatever
Nu is alleen de estimate remaining time een 5 uur per WU in het begin. Ik heb de FLOPS parameter in die app_config.XML naar 750000000 (750 miljoen dus) gezet, dan klopt de estimate redelijk
[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 30-12-2016 12:50 ]
Whatever
Bedoelen jullie deze clients? https://bitbucket.org/sirzooro/pc-boinc/downloads
Welke kan ik het beste nemen voor een i5-6600k?
Welke kan ik het beste nemen voor een i5-6600k?
Yep, dat zijn ze. De FMA versie is theoretisch de snelste, maar werkt pas vanaf Intel Haswell (en ook sommige AMD modellen). Daarna komt AVX en dan SSE, die al veel langer gesupport worden.
Maar de verschillen tussen de versies zijn relatief klein. Dus, probeer FMA, als de taken abort gaan, dan AVX, indien ook abort, dan SSE.
Op I7-4770 gaan de taken van ongeveer 65 minuten naar een kleine 45 bij mij. Punten per WU worden een 15% minder.
Maar de verschillen tussen de versies zijn relatief klein. Dus, probeer FMA, als de taken abort gaan, dan AVX, indien ook abort, dan SSE.
Op I7-4770 gaan de taken van ongeveer 65 minuten naar een kleine 45 bij mij. Punten per WU worden een 15% minder.
Whatever
Top! ik ga hem zo testen. Ik laat later vandaag de tijd per wu wel even weten.
Yes sir, project admin werkt aktief mee aan testen en zoekt naar een manier om de optimized apps de standaard te maken. Maar, omdat de optimized apps bepaalde instructiesets vereiesen, is dat lastig. Als project wil je ook de "oude beestjes" die nog geen AVX, of zelfs SSE, aankunnen, blijven supporten.
Whatever
Het verschil is erg groot bij mij. Een normale WU duurde ~46 minuten, de FMA ~25 minuten.
Uitnodigings Code
Er is een geldige uitnodigings code vereist om een account aan te maken.
wut?
wut?
Als je op de Homepage van het project kijkt zie je de uitnodigingscode staan, deze staat onder het kopje Join TN-Grid, hier kun je ook een account aanmaken.Cow_tipping schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:40:
Uitnodigings Code
code:
1
| You need the invitation code: science@tn, create an account first. |
Don't waste your time or time will waste you
Got it!
Dank je Zonar.
Dank je Zonar.
Ben even naar de Isaac Newton's Birthday Challenge ... I'll be back
TN-grid is toegevoegd, waardoor we nu 2e overall staan. Een beetje pushen op TN-Grid en over een week of 2 (?) kunnen we weer staan waar we horen

Whatever
Vergeet je je niet bij DPC aan te melden?Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:17:
Ik zet nu m'n bakken over naar TN

Whatever
TN-Grid Platform: New application (v 0.10)
We are deploying the new version of the application (v 0.10), for all the platforms, including sse2, avx and fma. The new application is way faster than the previous one, thanks to the user Daniel who made it. See this thread (http://gene.disi.unitn.it/test/forum_thread.php?id=135 ) for further info.
blijkbaar waren er al een aantal mensen die van deze door Daniel geoptimaliseerde client gebruikmaakten. Nu kan dus iedereen daar van genieten.
We are deploying the new version of the application (v 0.10), for all the platforms, including sse2, avx and fma. The new application is way faster than the previous one, thanks to the user Daniel who made it. See this thread (http://gene.disi.unitn.it/test/forum_thread.php?id=135 ) for further info.
blijkbaar waren er al een aantal mensen die van deze door Daniel geoptimaliseerde client gebruikmaakten. Nu kan dus iedereen daar van genieten.
Nice! Optimized app, en toch geen gedoe met app_info bestandjes, dus gewoon automatisch nieuwere versies etc. Pluim voor dit project, dat zouden meer projecten moeten doen
Of is dit al bij meerdere projecten gemeengoed?
* DigiK-oz zet de boel even op no new work om die app_info zut weg te flikkeren als de queue leeg is
* DigiK-oz zet de boel even op no new work om die app_info zut weg te flikkeren als de queue leeg is
Whatever
Is dat de manier waarop het moet?
Of kun je ook detachen en opnieuw toevoegen?
Of kun je ook detachen en opnieuw toevoegen?
Dat kan ook gewoon, ja.
De jongens van AT lijken ons van zich af te willen houden...zijn op meerdere "dure" projecten flink aan het pushen. We have a fight on our hands for #1
De jongens van AT lijken ons van zich af te willen houden...zijn op meerdere "dure" projecten flink aan het pushen. We have a fight on our hands for #1
Whatever
Sorry maar ik begrijp het niet, ik probeer de TNgrid optimzed client te installeren, en er komt een pc.exe en een app_info.xml uit.
Waar moet ik die zetten ?
Ik gebruik momenteel de standaard BOINC client voor world community grid.
newmamoman
Waar moet ik die zetten ?
Ik gebruik momenteel de standaard BOINC client voor world community grid.
newmamoman
Hoeft niet meer, het project levert inmiddels vanzelf de optimized clients. Dus gewoon het project toevoegen en gaan.
Whatever
Verwijderd
^^ Ik krijg naast de optimized wu's ook 0.09 wu's binnen die er weer lekker lang over doen. Enig idee hoe dit nou kan? Het gebeurt op alle type cpu's die ik heb: 2600, 4770, etc.
Als hier geen oplossing voor is dan switch ik weer terug naar de optimized client via app_info.
Als hier geen oplossing voor is dan switch ik weer terug naar de optimized client via app_info.
Heb je het project verwijderd en weer toegevoegd om van die app_info af te komen, of op een andere manier? Na een remove/add van het project heb ik geen 0.09 wu's meer gezien. En de standaard 0.10 is bij mij sneller dan de optimized 0.09
[ Voor 15% gewijzigd door DigiK-oz op 15-01-2017 17:01 ]
Whatever
Verwijderd
^^ Nee ik had mijn buffers netjes leeg laten lopen voor de change. Ik heb het project nu maar verwijderd en weer toegevoegd. Zie op sommige bakken sse werk binnen komen en op andere bakken (zelfde CPU) avx werk. Nou ja, in ieder geval beter dan de situatie ervoor!
Klopt, beide soorten worden verstuurd. Na een tijdje zou BOINC moeten weten welke het snelste is en alleen die nog gebruiken. Maar de verschillen zijn bij mij inderdaad minimaal, maar wel veel sneller dan de "oude" app.
[ Voor 27% gewijzigd door DigiK-oz op 16-01-2017 06:55 ]
Whatever
Volgens mij hoefden we eigenlijk niets zelf te doen want zo te zien heeft iedereen automatisch een snellere client gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cow_tipping op 16-01-2017 09:19 ]
oke, ik wil graag dit project tn grid toevoegen in boinc, maar ik kan het nergens in boinc vinden. wie kan me helpen?