Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Destrega
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:27
quote:
westlym schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:12:
oke, ik wil graag dit project tn grid toevoegen in boinc, maar ik kan het nergens in boinc vinden. wie kan me helpen?
Klopt, hij staat inderdaad nog niet in de BOINC client.

Je kunt een account aanmaken op de volgende website:
http://gene.disi.unitn.it/test/
Let op dat je ook de invite code science@tn invult.

Vervolgens plak je bij project toevoegen de volgende url in BOINC: http://gene.disi.unitn.it/test/
Daarna krijg je het inlogscherm en kun je met je zojuist aangemaakte account inloggen.

Destrega wijzigde deze reactie 20-01-2017 14:31 (4%)

• Zonar
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-11 15:57
We gaan lekker op TN-Grid, ondertussen staan we weer eerste in de DC-Vault met 46.42 punten voorsprong op Ars Technica.

Zonar wijzigde deze reactie 20-01-2017 23:37 (72%)
Reden: niet goed opgelet...

Don't waste your time or time will waste you

• ERBrouwer
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:50
Dit is trouwens ook wel een grappige opzet. Hier tellen alle boinc projecten mee. http://formula-boinc.org/

• m_p_g
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-11 10:40
Er is inmiddels (sinds gisteren) een nieuwe optimized client voor zowel Linux als Windows beschikbaar. Deze ook zelf geprobeerd op zowel 64 bits Linux als Windows systemen en is inderdaad een behoorlijk stuk sneller.
De nieuwe app (er wordt nog steeds aan gewerkt voor de beste performance) zal over een tijdje automatisch de huidige vervangen. Voor diegenen die wat willen experimenteren kan deze via het forum van TN-Grid gedownload worden in diverse uitvoeringen (SSE2, AVX, FMA). SSE2 werkt altijd goed op zowel AMD als Intel.

• 321707
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 05:53

• jellebaris
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-11 21:43
Nadat ik vorige week TN-Grid uit boinc had verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd haal ik idoot hoge scores (die geoptimaliseerde client maakt serieus verschil ;) ) met mijn I3-6100. Voorheen was ik blijk met 15K op een dag. Vandaag al 62K en 300K over de laatste 6 dagen. Ik merk ook dat de andere teams ineens veel harder gaan. Op deze manier gaat de winst van de afgelopen maand snel verloren, tenzij we nog een sprintje inzetten. (ik heb nog niet gekeken of het effectief is op dit project door te gaan voor de vault.)

• Zonar
Op dit moment is er helaas erg weinig werk beschikbaar op TN-Grid, tot vannacht lukte het mij aardig om werk binnen te krijgen, sindsdien heb ik nog maar 4 workunits binnengekregen.

• DigiK-oz
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Yep, ze zijn bezig om een probleem te fixen, maar hierdoor is er tijdelijk weinig werk beschikbaar. Over het algemeen valt het 's middags wel mee, en inderdaad veel punten per tijdseenheid, dus ik blijf nog wel even hangen; De jongens van Ars gaan binnenkort 2 plekken verliezen, als wij er dan 1-tje winnen staan we weer (net) 1e :P

PV : 1500wp SSW 35°, 2500wp NNE 23° PVoutput

• Crack
  • Laatst online: 12:52

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Citizen Science Grid is momenteel ook erg scheutig met punten, dus misschien een goed alternatief om naast TN-grid te draaien.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90

• 321707
Van TN-grid message board van de admin:
quote:
We have plenty of work to do and workunits to distribute. The work generator is slow, we may solve this problem either rewriting it or upgrading our hardware (this isn't so easy). Right now we are able to prepare around 170 workunits (times two, for redundancy) in about 8 minutes. A workunit may return in around 20-25 minutes, so it's almost impossible to build up a large queue. A fix would be to build up larger workunits (with average running time of more than 60-90 minutes) but we cannot do this until we fix the 'too big' output file issue. This is a problem for users with limited bandwidth but also for us having to micro-manage our whole storage system.

We are working to find a reliable solution. Thank you for your understanding.
http://gene.disi.unitn.it/test/forum_thread.php?id=159

Lijkt me dat er voorlopig nog geen oplossing is. :(

• DigiK-oz
  • Nu online
Dat is wel crap, ja :( . Want 1 plekje daar zou ons de #1 in de vault weer opleveren De andere dure projecten, VGTU, Universe, CSG zouden we 2 of 3 plekken moeten stijgen hiervoor.

Ik blijf nog wel even hangen, iedere Wu die we pakken is weg voor de anderen >:)

DigiK-oz wijzigde deze reactie 23-02-2017 22:06 (19%)

• Cow_tipping
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 11:02

Cow_tipping

On the run for D.B.!

ik had TN even uitgezet, maar zal hem naast WCG draaien zodat de client hopelijk nog wat meepikt.
(WCG heb ik op 1 resource share staan, dus zodra er iets is gaat ie daar mee aan de slag)

Cow_tipping wijzigde deze reactie 24-02-2017 11:08 (31%)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• DigiK-oz
  • Nu online
quote: TN-Grid admin
I decided to stop the work generator until we solve our storage problems and have the new application (small output files). Most of our systems are now busy just moving things from here to there, this also implies a lot of (boring) micromanagement.
Hope you all understand.
Tijdelijk even geen werk dus

• 321707
Dat tijdelijke zal wel voor langere duur zijn.
Dan kan dit project er weer uit.
En dan zijn we opnieuw nr1.

• DigiK-oz
  • Nu online
quote: TNGrid forum
How long will there be no new WUs ?

Hopefully just a few days. If everything goes well we hope to deploy the new application before the end of the next week.
We gaan het wel beleven. Geen stampede-kandidaat iig

• 321707
We hebben tegenwoordig ook cijfers van Boinc -Asturius.

• DigiK-oz
  • Nu online
Ja, dat is nogal irritant ook, want die wordt standaard getoond. Zal @Bubbles even naar moeten kijken.

Bubbles : handigste oplossing is denk ik een cookie, vergelijkbaar met het lastproject cookie, een lastteam cookie dus. Of de userstats van dat team wegmikken uit de database en de gatherteamstats indicator uitzetten voor dat team, maar dan kan het ooit weer misgaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:08

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Net even naar gekeken en inderdaad, vrij irritant. Ik heb maar voor de plaatsing van nog een cookie gekozen, met als default DPC. Zo alleen nog even kijken hoe ik een deploy deed. Is alweer even geleden. :P

Edit: Zou nu gefixed moeten zijn :)

Bubbles wijzigde deze reactie 03-03-2017 20:58 (8%)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #4

• DigiK-oz
  • Nu online
Tussen het stampede-geweld door : er is een challenge gepland om te kijken of SRBase de extra load van een eventuele opname in dc-vault aan kan. http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=59281

Dat de timing niet handig is mag duidelijk zijn :)

DigiK-oz wijzigde deze reactie 12-03-2017 17:22 (11%)

• 321707
Coleslaw weet dat we in april een stampede hebben.
Maar goed, zal nu even kijken hoe dat project werkt.

Edit: TN-Grid heeft weer werk. :)

Edit2: En het werk is alweer op, en sommige dingen gaan niet helemaal goed:
http://gene.disi.unitn.it/test/workunit.php?wuid=3569846

321707 wijzigde deze reactie 16-03-2017 20:52 (47%)

• 321707
Toch als uitzondering twee berichtjes achter elkaar.

De problemen bij TN-Grid lijken geheel opgelost, er is voldoende werk.
Wel heeft de admin aldaar de te verwachten FLOPS per WU aangepast.
Gevolg we scoren nu 1/4 tot 1/5 van het aantal credits als voorheen.
Ze gebruiken CreditNew. :/

• DigiK-oz
  • Nu online
Mja, meer dan 1 plaatsje winst zat er toch al niet in op afzienbare termijn. Duurt nu alleen nog weer wat langer. Even de schouders eronder en we pakken nog een plekje voor de stampede begint :)

• DigiK-oz
  • Nu online
0,64 punten achter de nummer 1 8)7 }:O

• 321707
Heeft het zin om tijdens de stampede de CPU-cores op een Vault project te zetten?

• DigiK-oz
  • Nu online
SETI heeft toch ook gewoon een CPU app? Ik heb geen idee hoe dat zich verhoudt tot de GPU app qua puntjes, maar stampede is stampede :)

Als een CPU echt geen deuk in een pakje boter schopt @ SETI zijn er natuurlijk vault-projecten zat waar we wat kunnen verdienen. Vandaar ook at ik in het stampede stemtopic voorstelde om 2 projecten te doen, 1 GPU en 1 CPU.

DigiK-oz wijzigde deze reactie 30-03-2017 09:54 (15%)

• 321707
Ik heb zelf nog geen goed vergelijk daar mijn AMD 6970 gaar is.
Er is vervanging onderweg:

Dat is toch het summum van een consumtiemaatschappij.
Voor 16:00 besteld, morgen in huis. :)

Bij anderen gekeken, lijkt de CPU-app qua credit het best goed te doen.
Maar waarschijnlijk valt de hoeveelheid credits van de GPU's tegen.
En vanwege de warmteprobelmatiek van mijn PC laat ik de CPU-cores liever rusten.

321707 wijzigde deze reactie 30-03-2017 12:14 (8%)

• Zonar
SRBase is toegevoegd aan de DC-Vault. Daardoor staan we weer eerste omdat we 7 plaatsen boven AT staan bij dit project.

• DigiK-oz
  • Nu online
Voorlopig weer #1 *O* Tot AT het in de gaten heeft, want inlopen @ SRBase is nog even een makkie.

Ach, hebben we wat te doen na de stampede :).

• DigiK-oz
  • Nu online
Zo dan, AT geeft "een beetje" gas op SRBase. Werk te doen na stampede...SRBase, TN-Grid en Citizen Science Grid denk ik dan maar, misschien VGTU en Universe. Hopelijk komen er wat stampede-koeien over naar de vault-projecten over een dikke week.

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

5 plaatsen winst op 1 dag is i.d.d. "een beetje" ;) . Maar voor ons valt er ook nog heel wat punten te scoren.

Echter: Ik heb al een aantal keren geprobeerd SRBase ook als project toe te voegen, maar om één of andere reden lukt het niet om er doorheen te komen. Voorlopig dan dus maar de andere projecten spekken.

• DigiK-oz
  • Nu online
Ik draai SRBase al eventjes zonder problemen (alhoewel ze nu toevallig in onderhoud zijn :) )

Je moet wel eerst op de website een account aanmaken aangezien er een invite code nodig is (deze staat gewoon op de hoofdpagina).

• m_p_g
Volgens de website van SRBase is het alleen bij een command-line versie van Boinc nodig om eerst een account aan te maken. Bij toevoegen via de Boinc manager krijg ik telkens de melding dat het project tijdelijk niet te bereiken is... Dat duurt nu al dagen ;-) .

• DigiK-oz
  • Nu online
De ingebouwde lijst in de boinc client heeft een foutje in de URL voor SRBase. De juiste is : http://srbase.my-firewall.org/sr5/ (de boinc client heeft het minnetje tussen my en firewall niet)

Als je deze gebruikt, krijg je de melding dat je alleen bestaande accounts kunt gebruiken (dus geen nieuw account aan kan maken via de boinc manager). Dus, accountje maken op de website m.b.v. de invite code, DPC joinen, de juiste URL invullen in boinc manager en attachen met je zojuist aangemaakte account.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:55

Damic

Afwezig soms

quote:
iconized schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:03:
Ik heb zelf nog geen goed vergelijk daar mijn AMD 6970 gaar is.
Er is vervanging onderweg:

[afbeelding]

Dat is toch het summum van een consumtiemaatschappij.
Voor 16:00 besteld, morgen in huis. :)

Bij anderen gekeken, lijkt de CPU-app qua credit het best goed te doen.
Maar waarschijnlijk valt de hoeveelheid credits van de GPU's tegen.
En vanwege de warmteprobelmatiek van mijn PC laat ik de CPU-cores liever rusten.
What did you order?

Bwa elke vorm van sneller te zijn per wu is altijd meegenomen, een cpu (R7-1700X) doet per wu ongeveer 3u een high end gpu (Fury X) 6 minuten, dan weet je het wel :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• DigiK-oz
  • Nu online
Hey @Damic , welkom bij de DC-Vault-sectie van DPC d:)b

Ik vrees alleen dat je in een ander topic wou posten...het stampede-topic is niet altijd de bovenste :P

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

quote:
DigiK-oz schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:30:
De ingebouwde lijst in de boinc client heeft een foutje in de URL voor SRBase. De juiste is : http://srbase.my-firewall.org/sr5/ (de boinc client heeft het minnetje tussen my en firewall niet)
[...]
Bedankt!
Is dat sinds kort gewijzigd? Het was nl. een DNS-fout.

• DigiK-oz
  • Nu online
Yes, ik zag in hun forum wel meer foute verwijzingen, maar dan op hun eigen website. Heb ze maar even verteld dat de BOINC-client ook de oude URL heeft.

• Damic

Damic

Afwezig soms

quote:
DigiK-oz schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:48:
Hey @Damic , welkom bij de DC-Vault-sectie van DPC d:)b

Ik vrees alleen dat je in een ander topic wou posten...het stampede-topic is niet altijd de bovenste :P
Nope, just asked a question :)

Kan iemand trouwens de start post aanpassen, dat leest niet zo gemakkelijk als er veel figuren niet te vinden zijn.

Damic wijzigde deze reactie 22-04-2017 17:57 (16%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• 321707
Ik heb een GTX 1080 gekocht.
In de stats ben ik RobertN overigens.

@DigiK-oz: Het kan waarschijnlijk ook geen kwaad om alvast wat punten te gaan sprokkelen bij "Amicable Numbers".

• HenkM2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 22:04
@Iconized

Het is een beetje zonde om zo’n peperdure kaart voor Seti in te zetten.
Kijk maar mee.

Zowel bij jou als bij mij (HenkM) met 2xGTX660 komen wu’s voor die ca 12 min duren.
De kentallen zijn ongeveer:
Totale tijd ca 720 sec
CPU tijd ca 700 sec
Punten ca 100
Je ziet dat de GPU tijdens de verwerking van een wu maar zo’n 20 seconden actief is, de rest van de tijd doet hij niks en wacht op de CPU.
Mijn 660 kaarten zullen er zeker 2 keer zo lang over doen als jouw 1080, maar ja, wat is nou 10 of 20 sec op de 12 min!!!

Bij andere projecten is de verhouding totaletijd/CPUtijd veel gunstiger.
Bij Einstein is deze bijv. ca 16 en bij Milkyway ca 8.
Bij zulke projecten maakt een snelle kaart natuurlijk heel veel uit.

Seti is wel een mooie manier om de wat oudere systemen weer productief te maken met een relatief goedkoop GPU kaartje van pakweg 80 Euro.
Natuurlijk wel even controleren of zo’n kaartje Cuda/Opencl aan kan!

• 321707
Gelukkig heb ik de kaart niet enkel voor Seti gekocht.
Een GTX 1080 is ook voor gaming een beetje overkill, tenzij men een 4k monitor heeft. (heb ik niet)
(ultra high definition, 3840 pixels × 2160 lines, 8.3 megapixels, aspect ratio 16:9)

• 321707
We liggen wel vet achter zo opeens.

• DigiK-oz
  • Nu online
Tja, SRBase...Daar geeft AT ontzettend veel gas momenteel. Maar we gaan er achteraan, en als we daarnaast wat "dure" projecten draaien komen we vrij vlot weer in de buurt denk ik. En AT kan er niks tegen doen, want op zo ongeveer alle "dure" projecten staan ze boven ons }:O

• Destrega
Nog even mijn laatste SETI opdrachten afronden en dan schakel ik over op SRBase :)

• Destrega
Hebben jullie ook dat je CPU aanzienlijk warmer wordt met SRBase?
Ik heb een Intel 6700 die zo'n 20-30 graden warmer wordt op SRBase vergeleken met SETI. Dit heb ik nog niet op andere BOINC projecten meegemaakt.

Destrega wijzigde deze reactie 30-04-2017 22:56 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Yes, same here. SRBase maakt veel gebruik van de AVX extension van de CPU, en die wordt "nogal" warm daarvan. Een ander project ernaast draaien helpt, als het ding echt te warm wordt.

DigiK-oz wijzigde deze reactie 01-05-2017 07:03 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321707
Ik heb wat computer-panne op het moment (HDD controller storingen).
Ben wat minder actief deze week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-11 10:23

Theadalus

Friesch Stamboekvee

Is http://srbase.myfirewall.org/sr5/ nog steeds de correcte project-url van SRBase?
Ik kan deze url niet benaderen...

Edit
Laat maar, juiste url staat een aantal posts eerder. 8)7

Theadalus wijzigde deze reactie 01-05-2017 12:07 (25%)

CAS #2, Enigma #2, CSG #2, LC #2, Universe #2, NumberFields #3, SoB #3, WCG #3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bold_Seeker
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-11 19:48
SRBase wordt het dus? De bakkies komen langzaam over; sommigen moeten nog effe de Seti buffer eruit kieperen. Tijd om AT op hun plek te zetten...en dat is niet de #1 :P

Please run...so we can hunt you down!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bold_Seeker
8)7 Een van m'n 4770K bakken vloog van 65 naar 100 graden.
Die doet dus maar effe niet mee op dit project }:|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m_p_g
Zelfs mijn watergekoelde 5820K wordt 6 graden warmer met SRBase t.o.v. een gemiddeld ander project...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ERBrouwer
Ik kijk niet naar de temperaturen. Hoef ik me ook geen zorgen te maken :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 321707
Waarom mijn Radeon 6970 er de brui aan gaf zo vlak voor de stampede. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
WTF...stond je PC in het kippenhok of zo? Met de kap open? :D

DigiK-oz wijzigde deze reactie 02-05-2017 21:09 (15%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321707
Een deel van het stof is bruin, dat komt door roken.
Gelukkig ben ik daar mee opgehouden vorig jaar juli.
Voor de rest, de kast staat open en het is hier veel te stoffig klaarblijkelijk.

Als ik deze schoonmaak, doe tie het weer denk ik.
Maar mijn nieuwe is circa 6 keer zo snel als we appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bold_Seeker
Zo, we hebben een nieuwe DC-Vault topper in ons midden; lekker bezig Schnautzi ! _/-\o_

• Schnautzi
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-11 22:33
Thnx @Bold_Seeker , ook jij gaat lekker,

Na de stampede met SETI, ga ik me concentreren op de DC-VAULT, met een aantal CPU cores,

Groeten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bold_Seeker
^^ prima idee, want we moeten nog heel wat werk verzetten om AT van de #1 af te trappen :P :Y

• Schnautzi
:-( Ja dan moeten we inderdaad allemaal 300.000 per dag scoren,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonar
Mijn antieke Phenom scoort in verhouding beter op TN-Grid dan op SRBase, dus heb ik deze maar overgezet :+

Onze achterstand in de Vault is gisteren groter geworden doordat GoofyxGrid uit de Vault gehaald is :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321707
Vierkante broeken ranglijst:
http://stats.free-dc.org/...nts&team=Dutch+Power+Cows

Geen idee waar dat over gaat. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 09:47

hansR

koffie zwart graag

badges

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Gefeliciteerd Hans!

We gaan lekker op SRBase, maar de achterstand op AT in totaal is zodanig groot geworden (mede door verwijderen Goofy) dat we nog een enorme berg werk te doen hebben. TNGrid, VGTU, Universe, Numberfields, CSG...allemaal projecten met een hoge inzet waar nog wel wat te verdienen valt.

Welkom bij de vault @Schnautzi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnautzi
Thnx @DigiK-oz , waar maar hulp nodig is zet ik wat CPU power in,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-11 15:16
quote:
Damic schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:56:
[...]
Kan iemand trouwens de start post aanpassen, dat leest niet zo gemakkelijk als er veel figuren niet te vinden zijn.
De start post is oud, heel oud :Z . De projectenlijst is niet meer up-to-date en de icoontjes verwijzen volgens mij naar mijn oude public dropbox folder (die sinds een dropbox beleid? wijziging met rechten moeilijk doet, waardoor de icoontjes niet laden).

Zo zag het er vroeger uit.

Ik ze eens op imgur zetten en dan kijken of ze dan wel laden.

Edit:
Zien jullie deze wel?
https://i.imgur.com/HVtY3VD.gif
https://i.imgur.com/uM9xvGI.gif
https://i.imgur.com/PcW1a75.gif
https://i.imgur.com/jVoPcma.gif
https://i.imgur.com/G46wTQJ.gif
https://i.imgur.com/SlPckVw.gif
https://i.imgur.com/xS25ljE.gif
https://i.imgur.com/Iglavdm.png
https://i.imgur.com/J2pnixF.png
https://i.imgur.com/3lfBDEj.png
https://i.imgur.com/cUQlGCt.png
https://i.imgur.com/Wannxbe.png
https://i.imgur.com/Vy1It8e.png
https://i.imgur.com/5Mh7mbr.png
https://i.imgur.com/ruezq0b.png

VictordeHolland wijzigde deze reactie 05-05-2017 22:15 (43%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

logo's laden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01:37
He mensen leuk en goed om te zien dat velen die ik, wat zal het zijn, 5 jaar geleden zag nog steeds bezig zijn. :)
Zag ook dat ik niet meer in de team top 10 sta :( ach ja het zij zo Suc6 ( en nee ik ga niet weer beginnen alhoewel een aantal van de pc's die ik destijds gebruikte nog steeds in actieve kantoor dienst zijn :)

Groet Maarten

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321707
Hoi amber.
Leuk om van je te horen. :)

@Victor die icoontjes doen het uitstekend.

321707 wijzigde deze reactie 06-05-2017 05:10 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jellebaris
Team GridCoin dacht gisteren even dat ze met wat extra gas geven ons voor konden blijven in de daily bij SRbase. Schnautzi geeft echter even wat extra gas en nu staan we voor vandaag zelfs al 1 in tussenstand van de daily. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

jellebaris wijzigde deze reactie 07-05-2017 10:50 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bold_Seeker
Awsome power van Schnautzi inderdaad! 10 plekken stijgen in 2 weken brengt ons dicht bij AT. Wel jammer dat er steeds weer projecten uit de DC-Vault gegooid worden waar we hoog geclasseerd staan; dan blijven we wel achter de feiten aan lopen. Is er een optie om wellicht wat meer pro-actief te worden? dus bijvoorbeeld door alvast gas te geven op projecten die als kandidaat aangedragen worden voor de DC-Vault? Dan hoeven we niet steeds zo vanuit de achterhoede op te stomen, maar kunnen we voordat ze toegevoegd worden alvast wat meters maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnautzi
Laten we zien hoe ver we kunnen inlopen de aankomende twee weken,
Ik kan mijn power ook ergens anders inzetten als het moet,

Ook al zijn het geen DUTCH cows, projecten als SRBASE kunnen ze goed aan, aangezien ik alleen maar CPU power heb ;)

}:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
We kunnen natuurlijk power inzetten op projecten die op de nominatie staan om in de vault te komen, maar als zo'n project dan alsnog niet wordt opgenomen is het zonde van de effort. Onze conculega's hebben natuurlijk hetzelfde probleem (bijvoorbeeld SRBase, onze vrienden van AT zijn slechts een dag of 10 eerder dan wij "wakker geworden" op dat project).

Momenteel is het gewoon zo dat AT op alle projecten die veel opleveren (flink) boven ons staat. En dan met name onze flop-3 (met 70,90 en 40 punten per positie)

Het kan natuurlijk geen kwaad om de kandidaat-projecten in de gaten te houden en daar vast wat aandacht aan te besteden. Maar echt veel power erop zetten lijkt me waste of time.

Momenteel 1 (min oif meer serieuze) kandidaat ; Amicable numbers. En ook daar staat AT vet boven ons (#17 vs #33)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnautzi
Ik wil best een paar cores inzetten op Amicable numbers,
Ik ga het proberen vandaag,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnautzi
Het gaat de goede kant op, we houden de TOP 3 }:O }:O }:O }:O in ieder geval bij,
Laten we zien hoever we kunnen komen de aankomende weken,
8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-11 11:43
Begrijp ik het goed dat je "meedoet" met de vault als je simpelweg lid van van DPC?

Ik doe eigenlijk enkel astronomie projecten op het moment. Waarmee zou ik dan goed van dienst kunnen zijn? draai wel eigenlijk alleen GPU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Welkom Dennis!
In principe kan je bijdragen aan alle actieve projecten van Vault.
Meestal is er een project waar extra aandacht aan besteed wordt. Deze maand is dat SRBase.
Dat project gebruikt alleen CPU's, maar je GPU's zijn ook welkom op PrimeGrid, GPUgrid, Einstein@home of Collatz Conjecture.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DVDL
Welkom? Thanks maar doe al 5 jaar mee ;) Vault echter altijd links laten liggen maar wil toch wat meer als "teamspeler" gaan draaien.

Einstein samen met Seti dan maar, want die laatste draai ik sowieso altijd ;). Nu draai ik sinds kort een GTX1060, heb het idee dat Einstein erg veel oplevert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321707
quote:
DigiK-oz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:01:...
Momenteel 1 (min oif meer serieuze) kandidaat ; Amicable numbers. En ook daar staat AT vet boven ons (#17 vs #33)
Coleslaw wacht tot na de Pentahlon van SETI.Germany voor het uitschrijven van een stresstest op dit project.
Nu is "Amicable numbers" al de 10st meest actieve BOINC project: https://boincstats.com

We kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat dit project bij de Vault wordt toegoegd.
Als mensen zin hebben om mee te kraken, het kan met AMD of NVIDIA GPU, CPU is wat zinloos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkM2
base R523 proven
On 5th of May, ERBrouwer, a member of the team Dutch Power Cows found the last prime for base R523.
The prime 126*523^222906-1 has 605973 digits and entered the TOP5000 in Chris Caldwell's The Largest Known Primes Database. The base is now proven.

Keep it up! 9 May 2017, 17:39:56 UTC
Van harte gefeliciteerd heer Brouwer :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
quote:
iconized schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:38:
[...]

Coleslaw wacht tot na de Pentahlon van SETI.Germany voor het uitschrijven van een stresstest op dit project.
Nu is "Amicable numbers" al de 10st meest actieve BOINC project: https://boincstats.com

We kunnen er gevoeglijk vanuit gaan dat dit project bij de Vault wordt toegoegd.
Als mensen zin hebben om mee te kraken, het kan met AMD of NVIDIA GPU, CPU is wat zinloos.
Ja, net eens gekeken. Mijn ouwe GTX 650 deed een 40 minuten over een taak, mijn I7 4770 (met 4 CPU's aan BOINC toegekend, dus zonder HT) heeft net een taak afgerond in 33 minuten. Punten aantal is gelijk.

Maar kijk ik bij een recente GPU (de 1080 van iconized :) ) zie ik dat een taak daar iets van 3,5 minuten loopt en hetzelfde opleveert.

Dus ja, GPU is duidelijk beter @amicable...mits je een beetje recente GPU hebt.

ERBrouwer gefeliciteerd met de vondst! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 321707
Gefeliciteerd ERBrouwer. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 14:45
Mooi resultaat @ERBrouwer ! Gefeliciteerd!

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ERBrouwer
Ik ben nog lang niet jarig hoor :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnautzi
Ik denk dat we de aankomende dagen langzamerhand de TOP 20 in zullen rollen,
Keep up the good work,
Ik zwengel nog even 2 blades aan voor een paar CU extra,

Greetz
}:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bold_Seeker
^^ Goed bezig! Ik heb helaas een bak moeten omhangen wegens ruimtegebrek op de SSD. Die wilde geen SRBASE meer draaien... Ik dacht indertijd dat 256 GB SDD's wel groot genoeg zouden zijn om enkel BOINC te ondersteunen, maar ik krijg zo gruwelijk veel updates van windows door dat de disc nu propvol zit... :(

• HenkM2
@Bold_Seeker
Je hebt waarschijnlijk in het logboek van de Boinc manager gezien dat er een melding was in de trant van “disk full” of iets dergelijks.
Aan die 256 GB SSD kan het niet liggen want de WU’s van dit project nemen in Windows per stuk maar 1 KB ruimte in beslag.
Je Boinc manager is op de een of andere manier op SRBASE vastgelopen.

Geen nood.

Verwijder de Boinc manager met de functie “programma’s en onderdelen”
Je Data map met alle projecten en lopende WU’s blijft gewoon bestaan.
Installeer de Boinc Manager opnieuw.
Hoogst waarschijnlijk is het nu allemaal weer in orde en kun je gewoon verder gaan met SRBASE.

Het project houdt trouwens geen herstartpunten bij.
Voor WU’s die een uur oid duren is dit vervelend als je BOINC, om wat voor reden dan ook, regelmatig stopt.
Je kunt dan beter bij je account op de SRBASE site de SRBASE voorkeuren aanpassen door alle long en average varianten weg te vinken.

Het is bij mij ooit ook eens bij een project voorgekomen, vandaar dat ik het weet. :-)
Ik denk dat het komt doordat je meerdere projecten tegelijk actief hebt.
Ik doe dat ook met een GPU project enerzijds en een CPU project anderzijds.
Sommige projecten draaien nou eenmaal alleen op CPU en andere alleen op GPU.
Verschillende CPU of GPU projecten tegelijk actief is in mijn ogen een beetje raar.

• jellebaris
Het lijkt erop dat er een aantal teams is wakker geworden op SRBase en dat we het laaghangende fruit daar hebben binnengehaald. Het is misschien verstandiger om over gaan naar een ander project zoals bijv. TNgrid, VGTU of Citizen Science . Bij TNgrid is de eerste sprong het grootst maar daarna staan er een aantal teams relatief kort op elkaar en met een relatief lage dag productie.

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Alle genoemde projecten kunnen nog wel een duw gebruiken, dus ik hop wat heen en weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Same here. Ik draai een beetje SRBase, wat TN-Grid en Universe, daar valt ook op afzienbare termijn ook nog wat te halen. VGTU kan ook nog. Kort gezegd, onze slechtste 4 projecten.

Onze @Schnautzi lijkt wel een oneindige power te hebben, die is ook vast voorbereidend aan het rammen @amicable d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnautzi
Ja ik had gehoord dat ze op amicable wat steun nodig hadden dus ik heb wat machines ingezet daar,
Maar het grootste aantal draait op SRBASE,

Ik kan de aandacht verleggen naar het meest noodlijdende project, maar ik vind het wel mooi om te zien dat we op een aantal projecten de TOP 20 binnen kunnen wandelen in een aantal weken,

Groeten,

Tha Schnautzi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
SRBase moeten we nog wel even doorgaan voor 2 plekjes winst, maar realistisch gezien hebben we daar over een dag of 4 weinig meer te winnen (of we moeten 14 dagen keihard doorrammen om weer een team in te halen).

Dan komen dus de hierboven genoemde projecten in beeld.

• Bold_Seeker
^^Wat wel lastig is, is dat we nu direct achter AT aanlopen op SRBASE. Als we daar nu los laten dan lopen ze per plek 73,5 punten weg van ons. Maar goed we kunnen wel proberen om op andere projecten intussen wat extra power te gooien. Ik zal begin juni de switch maken naar TN-grid aangezien we daar de meeste punten per plek kunnen pakken. Keep on crunching! :Y

• DigiK-oz
  • Nu online
Dat is zo, maar voor AT wordt het steeds lastiger op SRBase. Ze kunnen nog 2 plaatsen pakken op korte tremijn, daarna is het voor hun ook weken doorcrunchen voor 1 plek. Als wij achter ze aan blijven hollen, kost het ons 2 weken om weer punten te winnen. 2 weken op TNgrid moet ons wel zo ongeveer door het enorme gat naar de eerstvolgende helpen, waarna daar weer het 1 en ander te winnen valt a bijna 90 pounten per plek.

Juni TNgrid-maand dan maar? En de komende week nog even een gaatje slaan op SRBase en wat puntjes verdienen op Universe en CSG?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schnautzi
Ik heb een aantal crunchers ingezet op VGTU, maar laat ook 500.000 per dag op SRBASE doorlopen,

TNG heb ik maar anderhalve blade op ingezet, ik heb nog 2 spares die niets doen, een voorkeur...??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

^^^^ Wat een geweld! _/-\o_

Het is natuurlijk aan jou. Bij TN-grid en SRBase is de kloof naar de teams boven ons best wel groot. Maar uiteindelijk zal het toch moeten gebeuren willen we daar verder kunnen stijgen.
Aan de andere kant: zijn bij VGTU en Universe@home met dezelfde inspanning snel nog een aantal teams in te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Nu online
Exacly. Ik zou zeggen Universe en VGTU voor de korte termijn winst, en als de "makkelijke" winst daar binnen is, over naar TN.

SRBase de druk op AT houden is ook nog wel even goed, dan kunnen zij daar niet weg om de andere projecten te verdedigen >:)

• DVDL
Ik zal me even over het hart wrijven en wat cpu taken op Universe laten lopen ;) Helaas geen Nvidia support.

Ik ben wel rustig aan bezig met een 24/7 systeem te bouwen. korte termijn doel is mijn 1060 hier 24/7 op te laten draaien met zo weinig mogelijk stroomverbruik.

Zou dit bord werken?
pricewatch: ASRock J3455M

Later wil ik evt nog wel wat kaarten bijprikken, 4 core's heeft die CPU dus dat moet werken. Echter draait alles op x1 (ook x16 slot) is dat wel voldoende of gaat dat mijn kaart niet onder load gooien? Via een riser kan ik dan deze aan gaan sluiten.

DVDL wijzigde deze reactie 27-05-2017 00:24 (4%)

• VictordeHolland
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-11 15:16
quote:
DVDL schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:22:
Ik zal me even over het hart wrijven en wat cpu taken op Universe laten lopen ;) Helaas geen Nvidia support.

Ik ben wel rustig aan bezig met een 24/7 systeem te bouwen. korte termijn doel is mijn 1060 hier 24/7 op te laten draaien met zo weinig mogelijk stroomverbruik.

Zou dit bord werken?
pricewatch: ASRock J3455M

Later wil ik evt nog wel wat kaarten bijprikken, 4 core's heeft die CPU dus dat moet werken. Echter draait alles op x1 (ook x16 slot) is dat wel voldoende of gaat dat mijn kaart niet onder load gooien? Via een riser kan ik dan deze aan gaan sluiten.
Celeron processor ;( , ik hoop niet dat je er iets ander dan crunchen mee wilt doen, want dat schiet niet echt op.

• DVDL
Enkel de GPU's aansturen. Dat is dus puur de vraag in de kern, gaat dit bord eventueel 3 kaarten op full load krijgen?
Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*