Verwijderd

Dat project doet toch niet mee aan de Vault?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Nope, dus een beetje off-topic is het wel. Maar er is niet echt een topic voor "andere projecten" of zo.

On-topic: door de huidige inzet op veel verschillende projecten naderen we langzaam, maar zeker, onze conculega's van TN op deze projecten, maar ook overall. Straks een stampede op een "duur" vault-project zou erg leuke gevolgen kunnen hebben :Y

Whatever

Verwijderd

Nope, dus een beetje off-topic is het wel. Maar er is niet echt een topic voor "andere projecten" of zo.
Daar zat ik ook mee. Heb gekeken of er een betere plaats was voordat ik de initiele post plaatste, maar kon niets vinden. Is het een idee om een nieuw topic voor non-DC-Vault projecten te beginnen of willen jullie het liever centraal houden in dit topic. De frequentie in dit topic is wellicht ook niet dusdanig groot genoeg om het op te splitsen.

Advies is welkom :) Jullie draaien tenslotte al langer mee in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 11:18 ]

Verwijderd

:O Hallo luitjes, laat maar weer eens wat van me horen. Ben over naar SAT en ben benieuwd of er al ideeën zijn voor een mooie Vault hunt in maart? Wordt weer eens tijd voor wat geconcentreerde actie in voorbereiding op de jaarstamp :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
:w Bold!

SAT is een goede keuze momenteel, eens kijken hoe onze vikingen reageren :)

Voor maart, tja...Misschien wel SAT, of primaboinca....die laatste heeft nog wel eens wat kuren qua statsupdates en is dus in ieder geval minder geschikt als stamp-project. Dan kunnen we bijvoorbeeld numberfields voordragen voor de stamp?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen me trouwens te herinneren dat voor een stampede voordracht er een beschrijving van dat project op de DPC website moest staan, of heb ik het mis. Die nieuwe projecten als numberfields en SAT zullen dat nu niet hebben denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Is er nog een DPC-site dan?

[ Voor 81% gewijzigd door Crack op 20-02-2015 18:58 ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd niet meer gezien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verkeersinformatie : Op de snelweg SAT schijnt een straatrace aan de gang te zijn. Diverse zeer snel rijdende voertuigen, met wit-zwarte koeienprint, maken de weg onveilig. Volgens onbevestigde berichten gaat het onder andere om de beruchte racers ERBrouwer en Bold_Seeker. Ze schijnen via Noorwegen op weg te zijn naar St. Petersburg. Verdere informatie ontbreekt :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Heh, sinds ik op een enkele turbo draai is ERBrouwer me de baas _/-\o_
Nou ja maar effe afwachten of TN nog gaat anticiperen, maar voor nu ziet het er hoopgevend uit *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Atlas@home zijn de DPC al gestegen naar plaats 2 in de RAC ranglijst en plaats 16 in de Total Credit ranglijst (http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php) Op naar die felbegeerde 1e plaats in beide ranglijsten :)

Iemand nog koetjes die daar willen grazen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De tussenstand @sat wijst uit dat we er voorbij zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze het zomaar laten gebeuren. Doen ze dat wel, staan we over een dag of 5 @ #1 overall.

Whatever

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Die is al een tijdje uit de lucht i.v.m. verouderde CMS systemen en hackpogingen/spam. De crew is (helaas op een laag pitje) bezig om zowel de hard- als software te vernieuwen zodat er op den duur weer een systeem de lucht in kan. Dit geldt ook voor de wiki natuurlijk.

Met betrekking tot die stampede: de crew is intussen ook weer aan het wakker worden en te kijken wat we dit jaar kunnen gaan doen. De afgelopen keer/keren hadden we ook al de mogelijkheid voor Vault-projecten toegestaan en we zijn niet van plan om dat dit jaar te verbieden. ;)

Wat we wel goed kunnen gebruiken is jullie hulp hierin, aangezien jullie er veel actiever mee bezig zijn: een lijstje van de huidige (vault-) projecten inclusief korte beschrijving, waarbij DPC niet op #1 staat, stabiel genoeg zijn om met een grote groep op te kunnen stampen (genoeg werkvoorraad, betrouwbare client) en bij voorkeur een breed scala aan platformen ondersteunen (lees: niet 1 merk videokaart only). Als leidraad kan je het lijstje van vorig jaar gebruiken. Stuur deze op via een DM naar mij of 1 van de andere crewleden. Dan hopen we, mits we stats kunnen regelen, in de loop van komende week een stemtopic te openen. 8)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Verwijderd

In dat geval lijken met de volgende 2 projecten een goede optie:

SAT@Home: is a research project that solves hard and practically important problems (discrete functions inversion problems, discrete optimization, bioinformatics, etc) that can be effectively reduced to Boolean satisfiability problem.

NumberFields@home: is a project aiming at research in number theory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Grrr, net nu we bijna feest kunnen gaan vieren heeft SAT wat problemen, en dus geen stats-updates. Hopelijk fixen ze dat een beetje vlotjes.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

DigiK-oz schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:50:
Grrr, net nu we bijna feest kunnen gaan vieren heeft SAT wat problemen
Poetin weet ook werkelijk elk feestje te verstieren. Russische projecten :r

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
yup :( Die boel ligt nog steeds plat. Maar eens kijken of we skynet snel een plekje hoger kunnen tillen, slechts een miljoen puntjes nodig. O, en numberfields maar 1,5 miljoen. en ....

choices, choices :p

[ Voor 19% gewijzigd door DigiK-oz op 02-03-2015 07:42 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar effe Numberfields aangeslingerd naast SAT. Lijkt erop dat ze serieuze problemen hebben, of een nieuwe sanctie is dat Europa geen CPU cycles meer mag leveren aan Rusland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Of een Noorse DDOS zodat wij onze welverdiende 2 plekken winst niet krijgen...en daarmee plek 1 overall :p

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Heh, daar had ik niet eens over nagedacht...zou wel een erg desperate en lompe actie zijn van de Vikingen; hoeveel CPU power zit er in een gemiddelde DDOS? Hadden ze dan beter kunnen gebruiken om ons weer in te halen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We staan weer op 1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
*O* *O* *O* *O* #1 *O* *O* *O* *O*

Nog een weekje door op SAT voor 2 plekken, dan plekje pakken op numberfields en pogs? Dan hebben we een buffertje :Y en kunnen we ons op de stampede gaan richten.

[ Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 03-03-2015 07:05 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)F B-) d:)b oOo *O* :Y }:O _/-\o_

De aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
Goed bezig!
Tijd voor een feestje :)F *O* !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Goed bezig mannen! Inderdaad tijd voor een feestje! *O*

Vraagje: hoe staat het tegenwoordig met de stabiliteit van Asteroids@Home. Vorig jaar was hun server niet heel stabiel, werd er toen gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Als ik even puur naar hun statsupdate kijk, zie ik dat ze zo eens in de 2 maanden er een paar dagen uitliggen

http://digik-oz.nl/dcGrap...ect=121&id=34&numdays=999

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Gefeliciteerd DigiK-oz!!!!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat jullie het hadden over nummer 1 op wiskundige projecten maar we staan nr. 1 totaal, wow. O.O
Gefeli allen! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
Iets voor jou Bold? Kun je weer een beetje uitbreiden :9 :+ . V&A aangeboden: HP Procurve 2124 10 euro / stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ ghehe, leuke switch voor heel erg weinig, maar ik ben nu juist aan het inkrimpen. Heb nog maar 8 bakkies over, dus m'n 16 poort switch heeft het aardig rustig nu.
Wel lekker dat ik 1350 euro terug kreeg van de Eneco *O* Zal m'n VIP status nu wel kwijt zijn daar -O-

Wat is er aan de hand met die Noren? Geen geld meer om extra CPU power in te kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom inkrimpen? Zonnenpanelen geen optie? Goed voor het milieu en de DC projecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik drop hem hier ook nog maar eventjes: de stampede begint waarschijnlijk was in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's mooi, dan hebben we 1 april voor grappen en mei om een ei te leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ha, een unicum in de overall-stats vandaag @ primaboinca...Bold_Seeker en ERBrouwer staan gedeeld 1e overall, met beide 8.161.000 punten 7(8)7

Goed gemikt mannen :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Over een maandje heeft Bold_Seeker de kans om hetzelfde te doen, maar dan bij Numberfields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Als ze het daar ook voor elkaar krijgen om exact gelijk te komen, geef ik een rondje :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

in de DPC kroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Had niet in de gaten dat ERBrouwer aan m'n stoelpoten zat te zagen op Primaboinca B)
Toch jammer ERBrouwer, dat je meer aandacht hebt voor de #1 posities her en der dan het hogere doel voor DPC/Vault :P ;)
Zijn er overigens nog plannen voor april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist het hogere doel voor ogen. Primaboinca is het project waar we het laagst staan in de Vault en bovendien ook nog relatief snel 2 plekjes winst te boeken zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Speaking of...

bij mij werkt alleen de frontpage bij de dc-vault site.

edit: nu werkt het weer

[ Voor 15% gewijzigd door Cow_tipping op 24-03-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten1001
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 10:01
Mijn koetje krijgt sinds gisteren geen verbinding met primaboinca en nu doet poem@home het ook niet meer.
SAT@home heeft geen werk, dus nu maar naar NumberFields :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

maarten1001 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:44:
Mijn koetje krijgt sinds gisteren geen verbinding met primaboinca en nu doet poem@home het ook niet meer.
SAT@home heeft geen werk, dus nu maar naar NumberFields :(
Die van mij stond ook weer te idlen. Had POGS, Primaboinca en Asteroids open, allen kaduuk. Maar ook Numberfields en YoYo, maar op een of andere manier kreeg ik daar amper taken van binnen.

Zo een paar daagjes niet thuis, dus maar op iets betrouwbaars aanzetten. NFS ofzo. Alhoewel ik niet blij ben met mijn plekje verlies op SZTAKI :( @Digik-OZ

[ Voor 6% gewijzigd door EektheMan op 02-04-2015 17:21 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Haha, ik vond SZTAKI wel een leuk tijdelijk project voor erbij (ook ik heb verder allemaal kapotte projecten POGS, Constellation, SAT) omdat de vikingen direct boven ons staan. Persoonlijk een plekje pakken is bijzaak, maar daarom niet minder leuk :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb de laatste tijd ook wat problemen gehad met projecten, eerst lag Constellation er langere tijd uit en toen deze terugkwam accepteerde deze mijn WU's niet meer :( Later heb ik een problematische batch op SAT@Home gekregen, toen heb ik een tijdje Malariacontrol gedraaid. Toen bleek dat SAT@Home weer goede WU's uitgaf weer teruggegaan totdat deze op waren en nu weer terug op Malariacontrol. Tussendoor nog wat LHC@home en MindModeling@Home gedraaid (die laatste om een subproject naar 100 uur te krijgen voor WUProp).

Toen ik zag dat 1 van mijn Android devices geen werk meer had op theSkynet POGS heb ik deze overgezet naar Enigma, met wat Collatz tussendoor. Voorlopig heb ik de inhaalstats er wat minder slecht uit laten zien, alhoewel de Denen nog steeds op zo'n 1,5 maand staan, staan de Noren nu op meer dan een jaar :X

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 17:58

ongekend41

Division Brabant

De Stampede komt er aan *O* .

Wat zijn Vault-technisch de beste projecten om op te stemmen?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:41

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
De nieuwe toevoegingen, PrimaBoinca, SAT, Constellation, denk ik. Op Collatz kunnen we lekker veel mensen inhalen, da's ook nuttig en leuk. Zie ook DigiK-oz z'n overzichtje, daarin staat hoeveel punten we nog kunnen vangen :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
SAT en Constellation zijn momenteel redelijk brak qua werk beschikbaarheid. Primaboinca kan wel, hoewel die zo af en toe de dagelijkse statsupdate overslaan (maar voor de stampede kunnen de stats rechtstreeks van de website worden geplukt zodat de updatefrequentie ook veel hoger ligt).

Numberfields mis ik nog in je lijstje, die is wel stabiel en heeft op het moment een steady aanbod van werk. Collatz is GPU toch? Enigma en NFS zijn volgens mij ook vrij steady.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Is het voor de lange termijn ook niet aardig om nieuwe GPU crunchers te trekken? Dan biedt Primegrid voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik was aan het kijken of Poem op al mijn pc's wilde draaien en toen kreeg ik deze melding op een pc die vroeger wel gewoon Poem kon draaien;
Poem@Home: Notice from server
Dit project ondersteund geen computers van het type anonymous
Weet iemand waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Heb je een custom config in de project-dir staan (vanwege graka-config)?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Geen flauw idee of ik dat had, maar naar aanleiding van je tip heb ik Poem verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu doet ie het wel.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 08:11

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Subtiele kick, via de DPC Facebookpagina kwam er de vraag binnen of DPC wil meehelpen bij een stresstest van de nieuwe servers van Citizen Science Grid. Nu ken ik het project zelf niet maar ik dacht, ik gooi die vraag hier ook even neer voor het geval iemand het interessant vind.

http://volunteer.cs.und.edu/csg/forum_thread.php?id=2051
http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/685
A team challenge has been issued to stress test the new servers here for potentially being added to the DC-Vault. http://www.dc-vault.com

Please have your team founders sign your teams up to help us with this task. The challenge is for all sub projects. The event will be from June 1st to June 8th.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Goeie timing. Kunnen jullie vanuit de stampede gelijk daar naar door. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten1001
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 10:01
Ja goed idee! Ik wil wel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Bubbles schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:07:
Goeie timing. Kunnen jullie we vanuit de stampede gelijk daar naar door. :D
Account aangemaakt, na de Stampede een maandje op CSG grazen en daarna weer terug naar de vertrouwde PG-weide. Momenteel #53 in de Stampede-stats dus mijn bijdrage aan de "stress" zal miniem zijn maar elke client is er weer 1. :Y

Mocht ik mijn laptop van Mycom terugkrijgen dan zal de output logischerwijs iets stijgen maar begin de hoop te verliezen. Ruim 5 maanden geleden ingeleverd vanwege vervangen van fan, na bijna 5 maanden dan maar RMA omdat ze er zelf niet uikwamen. :(

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Die challenge loopt maar 1 week, niet een maand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Tssss... wat is dat nou voor een stress-test? Een maand is misschien iets te lang maar een week lijkt me wat kort, zeker als ze de wat grotere stalhouders er bij willen betrekken. Ik ga iig een poging doen het een maand vol te houden. Voordat een Nifhack of een DukeBox over is, is de week al voorbij

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Xaverius schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:22:
Subtiele kick, via de DPC Facebookpagina kwam er de vraag binnen of DPC wil meehelpen bij een stresstest van de nieuwe servers van Citizen Science Grid. Nu ken ik het project zelf niet maar ik dacht, ik gooi die vraag hier ook even neer voor het geval iemand het interessant vind.

[...]
Heb 2 pc's overgezet.

edit 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, alle bakken staan nu op CSG.
Blijven we in juni op dit project, of is de kans niet zo groot dat het toegevoegd wordt aan de Vault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De kans is redelijk aanwezig, als ik het goed begrijp is deze stresstest mede bedoeld om te kijken of het project de (extra) load aan kan. En zo niet, ach, we staan redelijk ver voor en een verzoek aan DPC om te helpen is altijd leuk om aan te voldoen :)

Afgezien daarvan, ik sta daar laatste binnen DPC, en dat kan natuurlijk niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 01-06-2015 16:00 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Xaverius schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:22:

[...]
Er is daar inmiddels wel een handjevol koeien aktief, maar we zijn niet aangemeld voor de challenge? Wie kan/moet dat doen (als dat uberhaupt nog kan)?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 08:11

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/685
How does a team join a team challenge?

The founder of a team can enter a team into a challenge.

The team founder (here on BOINCstats) is the person who is founder of the team in most projects. To check who is the team founder, find your team on the profile pages and go to the profile. The founder is listed on the team profile page.

The team founder has a extra section in his BAM! menu (Team founder) and in that section he will find the Challenges. Once there everything is self explanatory.

The team founder is assigned by an automated process, he can't be set manually! If your team has a separate admin account then create a BAM! account for this admin as you would for a normal user (so same email and password). Include all projects but do not attach hosts to it or use any of the managing functions other than the team functions. It will not link to any stats, only to the team it is a member of and it will show as founder, so your team can participate in challenges.

Gathering/updating user information including founder status is done once a week during the night from Saturday to Sunday! Once a week because it's stressing the project servers.
WTF, heb ik een RC5-72 badge? O-)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Late entries zijn toegestaan btw. :)

Edit: Xaverius was me voor.

Edit2: http://boincstats.com/en/...f8136036514e2b874c4d3e66/

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF!? 8)7 Krijg ik nou een correctie voor m'n kiezen op CSG? 93K is van m'n total afgehaald :-(
Is dit dan een stresstest voor de gebruikers :F

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kennelijk werd er een paar dagen lang veel te veel credit uitgegeven voor bepaalde WU's, en heeft men dit nu rechtgetrokken :

http://volunteer.cs.und.e...m_thread.php?id=2073#5350

Vervelend natuurlijk, maar het raakt alle teams. En we gingen wel erg hard, de grafiek liep bijna verticaal :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Nu 31C buiten en 25C binnen. Primaboinca bleef nog goed draaien bij deze temperaturen, maar CSG duwt de CPU zonder moeite naar 91C . Heb HT al uitgezet en zelfs op 25% max CPU bezetting draaien helpt niet. Geen idee wat de temps in NL zijn, maar hebben meer mensen last van hoge CPU temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Eek,

Cores uitzetten is effectiever dan de maximale CPU-tijd minderen. Enne zowel mei als deze prille maand heb ik toch weinig (veel) zon gezien, vaak bewolking eerder. Waar zit je eigenlijk?

Edit: In de huiskamer van mijn appartementje is het nu 21 graden Celsius. :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ah, OK. Dus beter 25% van de cores gebruiken, dan alle cores op 25% draaien? Ga ik proberen.
Dus het ligt aan de temps hier en niet aan de WU's die het project aanvoert?

Ik zit in Kyiv, als ik het me goed herinner is de zomer/rokjesdag begin Mei begonnen, maar de laatste 2 weken is het echt goed stabiel boven de 25C. Oekraine is een geweldig land voor wie van lange stabiele zomers houdt. Nu met een aantal dagen 31C achter de rug nestelt de hitte zich in het asfalt etc waardoor het amper afkoelt. Nu ja, kan nog de airco's aanzetten, maar daar wordt ik meestal een beetje ziekerig van. Anyways, goed dat de stampede net voor de zomer geëindigd is.

[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 03-06-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:21
Nouja, zullen we voor weekje ook even meedoen? ;)
Verklaard wel waarom de grafiek zowat verticaal ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Heh, als je all-in gaat wordt het nog een interessante stress test :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
We hebben hetzelfde als wat we voor de stampede hadden, ingezet.
Ben benieuwd of dat iets oplevert. Maar jammer genoeg heeft het altijd een dagje nodig om op te warmen.

Owja, heeft iemand nog leuke redelijk up2date stats linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
http://digik-oz.nl/dcTeam...=Citizen%20Science%20Grid

Volledige stats update maar eens per 24 uur, maar ik heb speciaal voor jou de tussentijdse update aangeslingerd. Dus de user stats updaten elk half uur of zo

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Hmm, gaat nog best aardig qua puntjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Best aardig ja :P , zelfs hansR mag de verhuisdozen alvast beginnen te verzamelen. Vooralsnog lijkt de stresstest gelukkig niet echt voor problemen te zorgen. Of zitten de groot-veehouders wel eens zonder voer? Gezien de output lijkt het me van niet, maar ge wit ooit nooit nie.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
ongekend41 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:28:
Best aardig ja :P , zelfs hansR mag de verhuisdozen alvast beginnen te verzamelen. Vooralsnog lijkt de stresstest gelukkig niet echt voor problemen te zorgen. Of zitten de groot-veehouders wel eens zonder voer? Gezien de output lijkt het me van niet, maar ge wit ooit nooit nie.
Alleen in boinc staat bij het project standaard wel de verkeerde URL als je het project toeveoegt... maar ook mijn beestjes zijn over }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Dat gaat zeker best aardig :) en ik heb niet eens meer alle apparatuur van tijdens de stampede aanstaan.
Maar ik merk tot zover geen haperingen qua toevoer van werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Haha, onze grafiek heeft de verticale stand weer bijna te pakken :) _/-\o_

Als dit project wordt toegevoegd aan DC-Vault, storten we niet meer gelijk naar plek 5 of zo :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
De nummer 1 pakken hierop ging wel erg makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
#1?? We staan pas 37e hoor :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Goed bezig @sztaki, heren! De vikingen voorbij! _/-\o_

Op CSG zijn we de top 30 binnengestormd, hulde aan Nifhack voor zowat de helft van alle DPC puntjes!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

......en de rest van DPC voor de andere helft! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk gebeurd met onze deelname aan Einstein@Home? Ik wil graag met mn GPU iets anders doen dan PrimeGrid in BOINC en draai daar nu in mee, maar ik zie geen hitparades meer verschijnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Laserman, bedankt voor de bijdrage op CSG d:)b en tot de volgende keer! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
:w Lasermen :w , bedankt voor de forse duw in de rug op CSG

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:33:
Wat is er eigenlijk gebeurd met onze deelname aan Einstein@Home? Ik wil graag met mn GPU iets anders doen dan PrimeGrid in BOINC en draai daar nu in mee, maar ik zie geen hitparades meer verschijnen :o
Er zijn zoveel projecten: Het is ondoenbaar om van alles de stats te publiceren.

Maar Einstein@home loopt nog steeds en je bijdrage is daar zeker welkom. Met een 43e plek staan we daar nu op een DPC-onwaardige plaats.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
Graag gedaan! En zorg er maar voor dat jullie lekker hoog komen te staan! :)
En zeker tot de volgende keer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:19
Hey, ik heb een $300,- (iedereen eigenlijk) te besteden op het https://cloud.google.com/compute/ platform. Maar ik heb wat moeite om de boel aan te slingeren. Weet iemand een simpele howto hoe daar een koetje aan het stampen te krijgen?

OK, dit is wel een aardige link. http://grcmagnitude.com/google_compute_boinc_tutorial.html

OK, werkt. Welke projecten zijn momenteel relevant en betrouwbaar?

OK, werkt niet. Boinccmd laadt geen jobs, drie projecten geprobeerd, geen resultaat :(

OK, Windows Server instances met Boinc install werkt wel. Ben ook een Linux n00b

[ Voor 46% gewijzigd door MOmax op 17-06-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

MOmax schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:05:
Hey, ik heb een $300,- (iedereen eigenlijk) te besteden op het https://cloud.google.com/compute/ platform. Maar ik heb wat moeite om de boel aan te slingeren. Weet iemand een simpele howto hoe daar een koetje aan het stampen te krijgen?
Ik zag daar ook een knopje 'Start your free trial'. Iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://grcmagnitude.com/google_compute_boinc_tutorial.html

Dit zou het volgens mij moeten zijn :) Ik heb geen creditcard dus kan het niet testen. Ik kwam de link tegen via reddit: https://www.reddit.com/r/...m_googlecloudcompute_for/

Ik haal er alleen niet zo snel uit hoeveel FLOPS je hiervoor krijgt. Als het goed is 4 instances van 2 cores.

Google zegt dat:
For the n1 series of machine types, a virtual CPU is implemented as a single hardware hyper-thread on a 2.6GHz Intel Xeon E5 (Sandy Bridge), 2.5GHz Intel Xeon E5 v2 (Ivy Bridge), or 2.3 GHz Intel Xeon E5 v3 (Haswell).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn prepaid credit card staat weer eens geblokkeerd door waarschijnlijk te veel verkeerde inlogpogingen; :+ ; dus kon het ook niet testen maar dank Roedy.

150 USD per maand is wel een erg stevig bedrag voor cloud computing denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van het weekend bij mn ouders langs, dan vraag ik ff of ik papa's creditcard mag lenen (voel me net een 16 jarig meisje nu :+ )

Momax, heb jij het werkend gekregen? Hoeveel credits/FLOPS haal je per machine?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ja, t werkt. Ik doe nu wat op Astroids@home. Ik heb twee bakken aangemaakt en dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1lhyFhR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! goed dat je het werkend hebt gekregen :) Kan je het computer ID linken van die pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

MOmax, ik wil ook wel inschrijven bij Google Cloud.
Maar even een vraagje, wat als de trial voorbij is.
Google zegt dat je dan moet gaan betalen, maar omdat ik mijn Creditcard gegevens moet invoeren, huiver ik voor een "subscription".

Dus er zit geen addertje onder het gras, in de zin van automatisch verlenging van mijn account?

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Nee, geen addertje onder het gras. Zo ken ik Google niet.
Zie https://cloud.google.com/free-trial/
"What happens when my free trial ends?
our instances will be paused, and you'll have the option to upgrade to a paid account. You must upgrade within 30 days of your trial ending or we won’t be able to restore your instances."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, dank je wel voor de informatie MOmax.
Ik ga eens kijken hoe dat allemaal werkt!

[ Voor 52% gewijzigd door PeaceFreak op 20-06-2015 13:45 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Sorry voor de dubbelpost, maar nog even één vraagje.
Waarom is het veld "Business Name" verplicht?

Kan ik daar gewoon maar wat invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Google-service is meer bedoeld voor het bedrijfsleven met 150 USD per maand. Maar ja je kan ook TuutTuut invullen, het geluid dat je krijgt als een telefoon bezet is. ;)
Pagina: 1 ... 58 ... 68 Laatste