“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Heb effe bezigheden in de SETI wei .... weet nog niet hoe lang mijnVerwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:14:
Ik voel me inderdaad behoorlijk eenzaam bij GPUGrid
Eerst even een gaatje slaan
Ik weet het ff niet. Constellation hebben we ook weer een plek gepakt, en 2 plekken in het vizier binnen een week.Cow_tipping schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:48:
Enne, nog een maandje numberfields en daarna pas Primaboinca?
http://digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx
GPU grid is een goeie om ernaast te draaien voor de Nvidia GPU eigenaren.
Dus ik heb Numberfields, primaboinca en constellation maar gezellig allemaal aangezet
Whatever
Verwijderd
Heb inmiddels toch alweer 168.000 punten meer dan in de stats aangegeven staan.
JEUH!!
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Enigma is een wat vreemde eend in de bijt. Stats worden weliswaar elke 8 uur (?) bijgewerkt, maar lopen vervolgens gelijk al weer 5+ uur achter. Op de 1 of andere manier klopt er iets niet met hun timezone vrees ik, ben er nog niet achter. Maar die punten komen erbij, zoveel is zeker.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:02:
@DigiK-oz Enig idee waarom de Enigma@Home stats niet worden bijgewerkt voor mijn account?
Heb inmiddels toch alweer 168.000 punten meer dan in de stats aangegeven staan.
Goed gezien trouwens, enigma draaien
GIMPS een plekkie winst, binnen 2 dagen constellation 2 plekken, enigma kan erg leuk worden, GPUGRID zitten we wat in de lift....things look good
Whatever
Ik kom ws binnenkort nog terug, maar wanneer weet ik nog niet. Als nu eens iemand die AMD kaarten van me koopt, kan ik weer verder met de NVIDIA's op GPUGRID. mja dat is dus nog niet gebeurd, misschien dat ik te eerlijk ben over de korte load die het te verduren heeft gehad, ondanks de tweaks en koelte... Enige voordeel is dat ik toch nog niet al te veel tijd over had/heb om alles weer te tweaken enzo...Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:14:
Ik voel me inderdaad behoorlijk eenzaam bij GPUGrid

Mja TJ doet ook wel goede zaken geloof ik op GPUGRID, alleen is ie geen DPC-er. Waarom weet ik ook niet, zou wel een welkome aanwinst zijn lijkt mij.
[ Voor 8% gewijzigd door Aardwolf op 20-11-2014 11:01 ]
http://moowrap.net/
( voor de Echt Keujen!
[ Voor 22% gewijzigd door Xanquezer op 22-11-2014 23:24 ]
DPC Chef-kok :)
Verwijderd
Het is een boinc schil voor RC5-72 dat ook een onderdeel is van de DC-Vault.
Taken bij enigma zijn opgedroogd. Ben teug naar primaboinca.
Edit: Wellicht is er een beter alternatief?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 14:09 ]
Overigens heeft Moo!Wrapper wel een voordeel: Als je de cliënt in de boinc projectenfolder opstart en je registreert je daar met het bij dnet bekende e-mailadres, dan krijg je zowel punten bij Moo!Wrapper als bij Dnet. Dat zijn dus 2x punten met één cliënt
Kijkend naar waar de punten te vangen zijn, en naar hoe we staan/gaan tov de vikingen, zijn numberfields, primaboinca en constellation wel de beste denk ik.Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:49:
Taken bij enigma zijn opgedroogd. Ben teug naar primaboinca.
Edit: Wellicht is er een beter alternatief?
Met een leuke GPU zijn GPUgrid en GIMPS goede kandidaten.
Eigenlijk gewoon de 7 vault-projecten met de minste punten zijn allemaal de moeite waard. Dan is er nog het voorstel om SAT@Home toe te voegen aan de vault, waar we plekkie 104 bezetten

Whatever
Verwijderd
Ik krijg dramatisch weinig credit bij SAT@Home. Een goede plek daar gaat veel kraakwerk vereisen.
Zal alleen opknappen als er heel erg veel power naartoe gaat, en je dus een redelijke kans hebt op een andere wingman dan die "big guy" die daar aan het rammen is.
Ik heb iets dergelijks ook gepost op dc-vault forum, eerst maar eens zien of dat project wordt toegevoegd. Zo ja, dan moeten we wel, maar dan dus wel met zoveel mogelijk power tegelijk.
Whatever
Ik ga Bold en ER maar een klein beetje ondersteunen denk ik.
Whatever
Vraagje, wat is een leuk project om mee te helpen met een paar machines die ik nog in m'n kelder heb staan?
Ik was net in de kroeg en werd hier naartoe verwezen, vandaar.
En ik vind het wel leuk om een project te pakken waar nog wat punten te halen valt :-)
Verwijderd
Dat SAT-gebeuren lijkt me een beetje kansloos, kom helpen bij Yoyo@home. ECM and OWS lijken me de beste subapps?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 22:27 ]
Je hebt geluk. We hebben de projecten voor het uitzoeken:
- Collatz Conjecture
- Enigma
- Numberfields
- Primaboinca
- Yoyo
en voor de GPU
- GPUGrid als je Nvidia hebt
- GIMPS als je AMD hebt
We hebben deze maand geen specifiek 'Vaultstamp'-project maar op 5 december is er een Challenge op Primegrid ter ere van Sinterklaas.
Momenteel zijn de grote jongens bezig bij yoyo@home en numberfields@home. Daar zit dus binnekort nog wel wat plaatsen stijgen in het verschiet.
Verder zijn primaboinca en constellation projecten waar voor onze dc-vault ranking veel punten op het spel staan. Zie hier voor een overzicht van projecten inclusief hoe we er voor staan en waar de dc-vault puntjes te verdienen zijn.
@CT: moet jij niet je roes uitslapen i.p.v. me voor te zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door DigiK-oz op 02-12-2014 09:32 ]
Whatever

P-1 found a factor in stage #1, B1=1500000.
UID: VictordeHollander/PCVICTOR, M68842181 has a factor: 3483933495938630920516781759
(P-1, B1=1500000)
k = 25303770488754786259 = 7 × 11 × 977 × 12641 × 26777 × 993703
Verwijderd

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Ik hoop dat ik wat bij kan dragen met ze
We zien je graag verschijnen op 1 of meer projecten!

Whatever
Heb laatst proef gedraait op PrimeGrid Challenges, met een Quad en een Octacore en het valt me nog niet eens tegen. (ongeveer 2x zo langzaam als mijn Core i5 4670K)
Anderen hier ervaring mee? (of wordt dit beschouwt als not-done??)
Wil ook best wel wat (kortstondig) proefdraaien op andere projecten
[ Voor 9% gewijzigd door Camulos op 07-12-2014 10:20 ]
Not just an innocent bystander

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Gewoon nog effe alleEektheMan schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:54:
Laatste 5 dagen van het SIMAP project zijn ingegaan. Laatste kans om persoonlijke mijlpalen te voltooien. Wat DPC betreft zal het erom spannen of we nog net een plaatsje winst optekenen, gelijk blijven of zelfs verliezen.
Verwijderd
@Camulos: Ik heb me eens ingeschreven voor een HP cloud service trial. Een beetje gelogen over het doel van de trial (een businessplan). En daar ze ook in hun gebruikersovereenkomst hadden staan dat maximaal gebruik van de resources verboden was, leek DC me geen geschikte toepassing, en heb er maar vanaf gezien. Nog maanden lang SPAM gekregen van HP, duurde even voordat ik de trout vond. Maar als het wel mag van de provider, waarom niet?
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:48:
@EektheMan: Met een stek op positie 43 leek me een poging om nog een mooie score op SIMAP te bemachtigen een beetje out of reach, si si no map.

1 dag productie die ingelopen moet worden op TA en nu vanuit de buffers. Spannend!Bio1ogics schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:00:
De SIMAP wei komt droog te staan; ik krijg al eventjes geen nieuwe tasks. Volgens de site nog "2 hours 51 minutes to go", dus heel misschien met het nadruppelen van de nog in te leveren WU's kunnen we net TA voorbij !
Top 10 was de bedoeling. Uiteindelijk nog makkelijk gehaaldEektheMan schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:09:
[...]
Stekjes zijn leuk, maar ik vind het ook aardig om mooie getalletjes in de overall stats te hebben. Ben voor de kwart miljoen gegaan. Net op het nippertje gelukt
![]()
[...]
1 dag productie die ingelopen moet worden op TA en nu vanuit de buffers. Spannend!
Nu in de buffers nog ongeveer 40k punten en 9K pending .... hup mijn lieve
Verwijderd
http://www.rechenkraft.net/yoyo/y_factors_ecm.php?u=19553

Tijdens een kraak in het verleden op yoyo vond iedereen van alles behalve ik.
Eindelijk sta ik dan ook in de boeken.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 17:54 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:53:
Yeaaahhh, 'kheb een ECM-factor gevonden:

Blijft inderdaad leuk om factors te vinden
Inderdaad, we hebben ze nu ingehaaldBio1ogics schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:24:
Voor de top10 kom ik net een paar daagjes te kort, helaas. Maar met de buffers zou TA toch wel het haasje moeten zijn

gefeliciteerd!
Feli iconized!!!!Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:53:
Yeaaahhh, 'kheb een ECM-factor gevonden:
Ik voel me wel Rémi nu. Ook nog niets gevonden. Nog 140 SIMAP taken en dan ga ik ook nog een poging wagen.
Wow, en nog met een behoorlijk aantal punten ook. Maar het moest niet een dagje korter geweest zijn.maarten1001 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 03:47:
[...]
Inderdaad, we hebben ze nu ingehaald
Feli iedereen en natuurlijk een megadank voor tuxnl die zo'n 40% van de totale DPC productie op zijn naam heeft staan.
Wilde even wat testen, en blijkbaar gaat dat nogal goed. 'Even' van plek 13 naar plek 10 bij DPC in een paar dagen tijd

Nu hou ik weer op, mijn computer klinkt als een stofzuiger (als ik niets doe hoor ik mijn computer niet eens) en ik jaag de 1000VA UPS in de beveiliging
En de stroomrekening, die gaat ook flink omhoog. Ik denk dat ik nu in een paar dagen tijd 10% van mijn jaarverbruik in mijn computer heb zitten
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
We want moreResistor schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:37:
Wilde even wat testen, en blijkbaar gaat dat nogal goed. 'Even' van plek 13 naar plek 10 bij DPC in een paar dagen tijd
Verwijderd
@Resistor: Ik keek even bij GPUGRID maar je hebt echt wel een monster van een machine. Je kan altijd wat onderklokken zodat vliegtuiggeluiden uitblijven.
Edit: Good news everyone, Dimes vliegt er binnenkort toch eindelijk uit en ehh SAT@home is toegevoegd aan de Vault, uhm.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 04:13 ]
i5-2500k @4,0GHz
DDR3-1600
1
2
3
4
| Timings for 1024K FFT length (1 cpu, 1 worker): Throughput: 188.48 iter/sec Timings for 1024K FFT length (2 cpus, 2 workers): Throughput: 361.42 iter/sec Timings for 1024K FFT length (3 cpus, 3 workers): Throughput: 474.15 iter/sec Timings for 1024K FFT length (4 cpus, 4 workers): Throughput: 507.36 iter/sec |
DDR3-2133
1
2
3
4
| Timings for 1024K FFT length (1 cpu, 1 worker): Throughput: 190.69 iter/sec Timings for 1024K FFT length (2 cpus, 2 workers): Throughput: 376.41 iter/sec Timings for 1024K FFT length (3 cpus, 3 workers): Throughput: 536.74 iter/sec Timings for 1024K FFT length (4 cpus, 4 workers): Throughput: 636.11 iter/sec |
Dus zeker significant meer performance bij 3 of meer cores in gebruik.
Helaas is zelfs met DDR3-2133 mijn 2500k memory-bandwidth limited bij de grotere FFTs die nodig zijn voor de huidige P-1 en first-time LL tests:
1
2
3
4
| Timings for 4096K FFT length (1 cpu, 1 worker): Throughput: 43.20 iter/sec Timings for 4096K FFT length (2 cpus, 2 workers): Throughput: 84.77 iter/sec Timings for 4096K FFT length (3 cpus, 3 workers): Throughput: 121.40 iter/sec Timings for 4096K FFT length (4 cpus, 4 workers): Throughput: 147.41 iter/sec |
Aantal cores: Scaling (nut extra core)
2 cores: 1,96x (+0,96) <--- bijna lineair!
3 cores: 2,81x (+0,85) <--- best oké
4 cores: 3,41x (+0,60) <--- duidelijk bandwidth gelimiteerd!
Edit:
DD3-2133 in dual-channel zou theoretisch 17GB/s kunnen lezen en 17GB/s schrijven.
8*4096K*4 + 5MB (sin/cos data) = 136MB/iter
Bandwidth = 136MB/iter * 147,41iter/sec = ~20GB/s totaal (lezen+schrijven)
20GB/s (van 34GB/s) in de praktijk is belachelijk hoog als je nagaat dat er nog latencies bestaan door geheugencontrollers, CPU calls etc.
[ Voor 10% gewijzigd door VictordeHolland op 26-12-2014 19:49 . Reden: Extra info geheugen bandwidth ]
Verwijderd
Edit: Bestaan er eigenlijk wel quad mem. controller MB's voor de i5-2500k?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 15:43 ]
Bij de Intel Core CPU's zit de geheugen-controller geintegreerd, dus niet meer op het moederbord.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:25:
Edit: Bestaan er eigenlijk wel quad mem. controller MB's voor de i5-2500k?
De Core i5-2500k ondersteunt max Dual Channel, dus geen Quad Channel, alleen de "E" varianten ondersteunen Quad Channel.
Computing...
Voor echt betere performance moet je dan toch naar het E-platform met Quad Channel. Voor het geld daarvoor kun je soms al twee normale Haswell PC's in elkaar zetten.
Wow, nog even en het topic stond op pagina 3
Gelukkig Nieuw Jaar en Kerst, driekoningen etc iedereen!
Tijd voor een nieuwe hunt dacht ik zo. Voorstel: Er viel vorig jaar hier en daar wat hunt moeheid te bespeuren, dus misschien is het aardig om er wat extra spanning in te gooien. Er zijn binnen de vault projecten altijd wel ergens wedstrijden. Voor het wedstrijdgevoel/stats/vault leek het me wel leuk om die iets meer als leidraad voor hunt projecten te gebruiken.
Een zo'n vault project met een wedstrijd is Primegrid. Over 3 daagjes en X uurtjes begint daar Tour de Primes. Buiten het veilig stellen van een goede DPC vault plek aldaar (al zijn GPU's daar baas) zijn er extra wedstrijdelementen. Binnen Primegrid is er een jaarlijkse wedstrijd voor teams waar we dan aan zouden bijdragen, maar ook persoonlijk valt er wat te behalen. Deze Tour is uitermate geschikt om Primes te vinden. Korte taken (PPS=30minuten/WU) leveren de grootste kans. Mocht je er één of meerdere vinden, dan komt natuurlijk de Prime op jouw persoonlijke naam te staan (bij mij op mijn Sensei) en strijd je mee om een special badge.
Één groot stat en prijzenfestijn dus. Verkocht?
De rest van de CPU's draait op Leiden Classic voor het moment.

Nee, ik doe helaas niet mee met de PrimeGrid challenge.
Ik blijf met mijn i5-650 @ 3.20GHz effe bij rosetta@home
Maar i.i.g. veel succes gewenst aan alle PrimeGridders...!
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Het wordt tijd dat mijn koetjes weer een priemgetal vinden, mijn enige tot nu toe is al weer 7,5 jaar oud
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je met een GPU alleen Sieve's verwerken? Of doet PRPNet het met GPU's? GPU is natuurlijk wel goed voor de vault.Cow_tipping schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:23:
Ik doe wel mee met een videokaartje.
Hier is een goede post waarin uitgelegd wordt met welk project je de grootste kans hebt om een Prime te vinden of om een Jersey te winnen. http://www.primegrid.com/...id=6074&nowrap=true#82762
tl;dr
- PPSE is probably the fastest way to find primes
- If you're shooting for the green jersey, probably the best BOINC alternatives are ESP and TRP
- On the PRPNet side, GCW is in the 1.4M digit range, so it's a good choice for finding that "big" prime for the green jersey.
- The 27 port is also around 1.4M digits, has a small k and is base 2, so it's probably a better bet than GCW. It might be the best choice for a single prime that could win the green jersey. Remember: The GFN32768 port is not eligible
Voor de WUProp mensen is het een mooie kans om met de vele subprojecten een badge te scoren.
Je kunt een GPU ook gebruiken bij GFN, en de gok wagen dat je die eentje vindt. Maar de Sieves heb je inderdaad niks aan bij de Tour de Primes, want daarmee kun je geen priemgetallen vinden.EektheMan schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je met een GPU alleen Sieve's verwerken? Of doet PRPNet het met GPU's? GPU is natuurlijk wel goed voor de vault.
PPSE/SGS is 2200 - 2500 range, terwijl PSP rond de 220 zit.
Als je iets vind met ESP of TRP dan kom je rond de 20-25 uit.
Zelf gooi ik alles op PPS ^^
[ Voor 4% gewijzigd door Camulos op 31-01-2015 08:55 ]
Not just an innocent bystander

Meestal ga ik voor dingen waar ik zelf 'ook wat aan heb', zoals onderzoek naar ziektes (behalve aids), maar voor PrimeGrid maak ik maar even een uitzondering
-edit-
En nu jaag ik mijn UPS in de overbelastingsbeveiliging
Maar even wat stekkers ompluggen, en alleen maar de computerkast op de UPS houden. 1000VA is blijkbaar niet voldoende voor kast + monitor
[ Voor 34% gewijzigd door Resistor op 31-01-2015 09:33 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ik zit me wel te verbazen btw dat PPS blijkbaar al 30min/WU nodig heeft? Dat was ook al eens anders...
En thanx, jullie ook.EektheMan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:23:
[...]
Gelukkig Nieuw Jaar en Kerst, driekoningen etc iedereen!
[ Voor 24% gewijzigd door Aardwolf op 31-01-2015 16:42 ]

[ Voor 71% gewijzigd door Crack op 08-02-2015 08:58 ]
We stonden toch echt 2 hele dagen op 1, maar kennelijk waren de OGR-stats wat ontregeld.
[ Voor 35% gewijzigd door Crack op 08-02-2015 09:03 ]
Over OGR gesproken, daar kunnen we met een relatief kleine push even 30 punten oppikken. Ook leuk voor DPC "old time's sake"
Daarnaast blijven SAT, Numberfields en primaboinca natuurlijk leuk qua punten, en komt zelfs yoyo wat dat betreft weer in the picture dankzij het stug doorknagen van met name Bold
Dus....gaan we een half maandje OGR doen, of blijven we allemaal ons eigen ding doen, of iets anders?
Daarnaast komt de maand april langzaam maar zeker dichterbij, stampede-tijd (als die traditie tenminste nog doorgaat), hebben we een vault-project om te nomineren wat stabiel genoeg is, voldoende werk heeft en ook nog een berg punten oplevert?
[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 15-02-2015 11:29 ]
Whatever
Verwijderd
Verwijderd
ATLAS@Home is onderdeel van de LHC@Home projecten van Cern (meer info: http://lhcathome.web.cern.ch)
Whatever
MijnVerwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:34:
Zijn er hier nog tweakers die hun processing power willen lenen om de DPC aan de top te krijgen bij ATLAS@Home: http://atlasathome.cern.ch/team_display.php?teamid=123
ATLAS@Home is onderdeel van de LHC@Home projecten van Cern (meer info: http://lhcathome.web.cern.ch)
Dat is snelDigiK-oz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:52:
Hmmm, ik heb het niet zo op projecten die dat virtualbox nodig hebben.....maar ik zal er in ieder geval wat stats van bakken
Verwijderd
Heb je nog wat meer
Dat gras vraagt toch redelijk wat van je systeem als je meerdere jobs wil draaien

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:58:
[...]
Heb je nog wat meer![]()
![]()
die je er wilt laten grazen, daar mijn
![]()
![]()
de jouwe in 1 dag hebben ingehaald... Er er is nog vers gras genoeg
Verwijderd
Dankjewel!DigiK-oz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:52:
Hmmm, ik heb het niet zo op projecten die dat virtualbox nodig hebben.....maar ik zal er in ieder geval wat stats van bakken
Verwijderd
Mooie weides daar in Zwitserland. Snap goed dat je jehansR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:10:
Ze waren er op vakantie ....![]()
Dat gras vraagt toch redelijk wat van je systeem als je meerdere jobs wil draaien![]()
[...]
Het is inderdaad een inspannende vakantie: 2GB per VM is benodigd en je kan pas met een systeem van 4GB beginnen. Menig tweaker hier is al meer gewend in zijn systemen en zal van 4GB niet meer raar opkijken als minimum requirement. Maar goed, het blijft inderdaad iets voor de powercows. En laat dat nu net de groepsnaam zijn
Ze geven het gelukkig zelf ook van tevoren aan:
- A reasonably powerful modern 64-bit computer with at least 4GB of memory is required to run ATLAS@Home. Enabling 64-bit virtualisation may require some changes in BIOS settings.
- The work units may use a lot of network bandwidth, so a slow internet connection may reduce work unit efficiency
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 10:19 ]
Als je mij in 1 dag ingehaald hebt (= momenteel 28000) dan heb je in 1 dag 280 jobs gedraaid.
Daar heb ik dus 70 cores en 70 * 2Gieg voor nodig om daar in de buurt te komen.
Leuk als je de servers op je werk kunt gebruiken, anders blijft het een "leuk vakantie tripje"
Of waar zit ik mis
Verwijderd
4 van de totaal 5 zijn nu aan het grazen. Geen servers van mijn werk, echt thuis als storage cluster in gebruik. De rekenkracht die ze in de tussentijd over hebben gebruiken ze voor Atlas.
Ze doen in totaal 20.000 per dag (ong. 200 jobs). Die 8.000 zijn van afgelopen zaterdag (maar dat kon je niet weten).
Maar goed, hoe meer koeien, hoe meer vreugd. Het gaat er tenslotte om om DPC aan de top te krijgen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 10:44 ]
Je hebt het dus over 5x Xeon quadcore, elk met 16 gieg .... dat heeft mijn NAS nietVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
Hier duurt een job ong. 2,5 uur (Xeon E3-1230 v3 met 16GB ram) en levert idd ong. 90 tot 100 punten op.
4 van de totaal 5 zijn nu aan het grazen. Geen servers van mijn werk, echt thuis als storage cluster in gebruik. De rekenkracht die ze in de tussentijd over hebben gebruiken ze voor Atlas.
Ze doen in totaal 20.000 per dag (ong. 200 jobs). Die 8.000 zijn van afgelopen zaterdag (maar dat kon je niet weten).
Maar goed, hoe meer koeien, hoe meer vreugd. Het gaat er tenslotte om om DPC aan de top te krijgenEn daar kunnen we alle beschikbare power cows in Nederland voor gebruiken.
Daarom inderdaad de opmerking: "vakantie wei" en "servers op het werk".
Maar als nu elke tweakert 1 koetje mee kan laten lopen, gaat de wet van de grote aantallen op

[ Voor 27% gewijzigd door hansR op 16-02-2015 11:26 ]
Verwijderd
Juist, dat is precies hoe ik er ook in sta. Iedereen heeft iets anders thuis staan (en het maakt niet uit wat), maar allemaal zijn ze onderdeel van iets groters. En dat groters is het DPC collectiefhansR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:16:
[...]
Maar als nu elke tweakert 1 koetje mee kan laten lopen, gaat de wet van de grote aantallen op
Het project doet nu al 3% van alle Cern simulaties voor de komende relaunch/restart in dit voorjaar. Hoe mooi om onderdeel uit te kunnen maken van dit project!
Plus een gezonde onderlinge competitie om alles uit je systemen te halen is voor sommigen ook wel leuk. We zijn tenslotte Tweakers
(Dagdromend: Wat zou er gebeuren als we de resources van het Bitcoin Utopia project op Atlas@home zetten...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 14:30 ]
ik denk dat je daar gelijk in hebt. Daarom draai ik momenteel gewoon zo ongeveer alle projecten die ik noemdeVerwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:12:
Ik heb het idee dat de resources verdelen de meest nuttige taktiek is. Het is gebleken dat wanneer we op 1 project focussen de Noren toch iedere keer net iets meer power hebben en gewoon reaktief te werk gaan. Zelf ga ik me binnenkort maar weer eens richting SAT begeven.
Whatever
Maar is het leuk?Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:12:
Ik heb het idee dat de resources verdelen de meest nuttige taktiek is. Het is gebleken dat wanneer we op 1 project focussen de Noren toch iedere keer net iets meer power hebben en gewoon reaktief te werk gaan. Zelf ga ik me binnenkort maar weer eens richting SAT begeven.
Whatever
Ik wil zelf nog een paar badges op PrimeGrid verzilveren, maar sta voor elk project open. Misc. projecten zijn we idd al een tijdje niet geweest. SAT@Home, SZTAKI, WCG, yoyo.
TN op SZTAKI is een prooi. Al is het punten scoren daar best zwaar en loopt Riemann Zeta bij mij niet altijd even best.
Verwijderd
Voor diegene die minimaal 4GB geheugen en een sterk stel spieren in zijn digitale koe heeft zitten, sluit je aan bij DPC op Atlas@home. We zullen ze in Zwitserland eens laten zien hoe sterk Nederlandse koeien zijn
Verwijderd
Verwijderd
Van 26/2 t/m 3/5
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 06:54 ]
Dan zal de Crew ons toch eerst moeten aanmelden als deelnemer (geldt overigens voor de meeste challenges).Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 06:20:
[...]Wie doet er nog meer mee bij de Hurrah for Prof Peter Higgs! LHC Classic Challenge?[...]
Verwijderd
Zou de Crew dat willen doen, aubCrack schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:09:
[...]
Dan zal de Crew ons toch eerst moeten aanmelden als deelnemer (geldt overigens voor de meeste challenges).
Ps... Wie is dat trouwens op Tweakers?
Not me, ik hou me alleen met projecten in DC-Vault bezig. En natuurlijk in april whatever projekt er wordt gekozenVerwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 06:20:
Over de meerderheid gesproken. Wie doet er nog meer mee bij de Hurrah for Prof Peter Higgs! LHC Classic Challenge? http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/649
Van 26/2 t/m 3/5
Whatever
Verwijderd
Atlas@home en LHC@home mogen van mij wel in de vaultDigiK-oz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:17:
[...]
Not me, ik hou me alleen met projecten in DC-Vault bezig. En natuurlijk in april whatever projekt er wordt gekozen
Bij Atlas@home zijn de DPC al gestegen naar plaats 10 in de RAC ranglijst en plaats 51 in de Total Credit ranglijst (http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php) Op naar die felbegeerde 1e plaats in beide ranglijsten
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 10:39 ]
Verwijderd
DPC al op plek 5 in Atlas@home:
http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php
Meer koeien graag!