Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Enne, nog een maandje numberfields en daarna pas Primaboinca?

http://digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx

GPU grid is een goeie om ernaast te draaien voor de Nvidia GPU eigenaren.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me inderdaad behoorlijk eenzaam bij GPUGrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Hoe lang duurt een taak op GPUGrid? Ik wil het op een laptop doen, maar niet als die 10 uur voluit gaat blazen. Lijkt me niet gezond. Primegrid heeft korte taakjes van 30 minuutjes zodat ik dat kan balanceren.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:14:
Heb effe bezigheden in de SETI wei .... weet nog niet hoe lang mijn }:O }:O }:O in die wei blijven.
Eerst even een gaatje slaan 8)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Cow_tipping schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:48:
Enne, nog een maandje numberfields en daarna pas Primaboinca?

http://digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx

GPU grid is een goeie om ernaast te draaien voor de Nvidia GPU eigenaren.
Ik weet het ff niet. Constellation hebben we ook weer een plek gepakt, en 2 plekken in het vizier binnen een week.

Dus ik heb Numberfields, primaboinca en constellation maar gezellig allemaal aangezet :P

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DigiK-oz Enig idee waarom de Enigma@Home stats niet worden bijgewerkt voor mijn account?
Heb inmiddels toch alweer 168.000 punten meer dan in de stats aangegeven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
*O* Plekske winst op GIMPS *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:02:
@DigiK-oz Enig idee waarom de Enigma@Home stats niet worden bijgewerkt voor mijn account?
Heb inmiddels toch alweer 168.000 punten meer dan in de stats aangegeven staan.
Enigma is een wat vreemde eend in de bijt. Stats worden weliswaar elke 8 uur (?) bijgewerkt, maar lopen vervolgens gelijk al weer 5+ uur achter. Op de 1 of andere manier klopt er iets niet met hun timezone vrees ik, ben er nog niet achter. Maar die punten komen erbij, zoveel is zeker.
Goed gezien trouwens, enigma draaien d:)b

GIMPS een plekkie winst, binnen 2 dagen constellation 2 plekken, enigma kan erg leuk worden, GPUGRID zitten we wat in de lift....things look good >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Heh, dubbele punten pakken als we ene zekere voorbij gaan is altijd goed lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vandaag als plekje bij constellation is gepakt ga ik ook over naar enigma.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook over op raadselgras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Engima gaat lekker, maar GPUGrid begint er ook op te lijken!!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:14:
Ik kom ws binnenkort nog terug, maar wanneer weet ik nog niet. Als nu eens iemand die AMD kaarten van me koopt, kan ik weer verder met de NVIDIA's op GPUGRID. mja dat is dus nog niet gebeurd, misschien dat ik te eerlijk ben over de korte load die het te verduren heeft gehad, ondanks de tweaks en koelte... Enige voordeel is dat ik toch nog niet al te veel tijd over had/heb om alles weer te tweaken enzo... :/ :X

Mja TJ doet ook wel goede zaken geloof ik op GPUGRID, alleen is ie geen DPC-er. Waarom weet ik ook niet, zou wel een welkome aanwinst zijn lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Aardwolf op 20-11-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Is '' Moo! Wrapper '' al toegevoegd?

http://moowrap.net/

( voor de Echt Keujen! }:O )

[ Voor 22% gewijzigd door Xanquezer op 22-11-2014 23:24 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Moo! Wrapper is één van de projecten die bij yoyo@home zijn ondergebracht.
Het is een boinc schil voor RC5-72 dat ook een onderdeel is van de DC-Vault.

Taken bij enigma zijn opgedroogd. Ben teug naar primaboinca.
Edit: Wellicht is er een beter alternatief?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Moo!Wrapper is volgens mij dus geen onderdeel van YoYo, want dat project doet OGR, terwijl Moo!Wrapper alleen RC5-taken doet.

Overigens heeft Moo!Wrapper wel een voordeel: Als je de cliënt in de boinc projectenfolder opstart en je registreert je daar met het bij dnet bekende e-mailadres, dan krijg je zowel punten bij Moo!Wrapper als bij Dnet. Dat zijn dus 2x punten met één cliënt ;)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:49:

Taken bij enigma zijn opgedroogd. Ben teug naar primaboinca.
Edit: Wellicht is er een beter alternatief?
Kijkend naar waar de punten te vangen zijn, en naar hoe we staan/gaan tov de vikingen, zijn numberfields, primaboinca en constellation wel de beste denk ik.

Met een leuke GPU zijn GPUgrid en GIMPS goede kandidaten.

Eigenlijk gewoon de 7 vault-projecten met de minste punten zijn allemaal de moeite waard. Dan is er nog het voorstel om SAT@Home toe te voegen aan de vault, waar we plekkie 104 bezetten :X Gaan we in december nog ergens gezellig met zijn allen tekeer?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crack: Dank voor de correctie.

Ik krijg dramatisch weinig credit bij SAT@Home. Een goede plek daar gaat veel kraakwerk vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Klopt, er draait daar 1 persoon ongeveer de helft van de totale productie, dus die is voor iedereen zowat de wingman. En die heeft snelle machines, maar erg lage benchmarks. En de toekenning van de punten is : de laagste van de 2 claims...

Zal alleen opknappen als er heel erg veel power naartoe gaat, en je dus een redelijke kans hebt op een andere wingman dan die "big guy" die daar aan het rammen is.

Ik heb iets dergelijks ook gepost op dc-vault forum, eerst maar eens zien of dat project wordt toegevoegd. Zo ja, dan moeten we wel, maar dan dus wel met zoveel mogelijk power tegelijk.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Constellation gaan we binnenkort 2 plaatsen verliezen...maar daar is momenteel niet zo veel aan te doen, want 2 superkoeien zijn elders goed bezig. Misschien moeten we voor constellation en/of primaboinca maar hopen op "een beetje" extra power in april? En ons focussen op de aanval op andere projecten?

Ik ga Bold en ER maar een klein beetje ondersteunen denk ik.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w DigiK-oz, welkom in de kluizenaarsgrot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:21
Hallo,

Vraagje, wat is een leuk project om mee te helpen met een paar machines die ik nog in m'n kelder heb staan?
Ik was net in de kroeg en werd hier naartoe verwezen, vandaar.

En ik vind het wel leuk om een project te pakken waar nog wat punten te halen valt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat anderen een beter antwoord kunnen geven.

Dat SAT-gebeuren lijkt me een beetje kansloos, kom helpen bij Yoyo@home. ECM and OWS lijken me de beste subapps?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hoi lasermen.

Je hebt geluk. We hebben de projecten voor het uitzoeken:
- Collatz Conjecture
- Enigma
- Numberfields
- Primaboinca
- Yoyo

en voor de GPU
- GPUGrid als je Nvidia hebt
- GIMPS als je AMD hebt

We hebben deze maand geen specifiek 'Vaultstamp'-project maar op 5 december is er een Challenge op Primegrid ter ere van Sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hey lasermen,

Momenteel zijn de grote jongens bezig bij yoyo@home en numberfields@home. Daar zit dus binnekort nog wel wat plaatsen stijgen in het verschiet.

Verder zijn primaboinca en constellation projecten waar voor onze dc-vault ranking veel punten op het spel staan. Zie hier voor een overzicht van projecten inclusief hoe we er voor staan en waar de dc-vault puntjes te verdienen zijn.

@CT: moet jij niet je roes uitslapen i.p.v. me voor te zijn? :P

[ Voor 8% gewijzigd door DigiK-oz op 02-12-2014 09:32 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Afbeeldingslocatie: http://www.msnheaven.com/content/emoticons/67/sign0017.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Gisteren een mooie P-1 vangst 91.5 bits (28 digits) :9 :
P-1 found a factor in stage #1, B1=1500000.
UID: VictordeHollander/PCVICTOR, M68842181 has a factor: 3483933495938630920516781759
(P-1, B1=1500000)

k = 25303770488754786259 = 7 × 11 × 977 × 12641 × 26777 × 993703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd! :)F Nu kun je tenminste aantoonbaar maken waarvoor je al die energie hebt ingezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 08:19

Bio1ogics

Logisch toch?

Victorie voor Victor! :+

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 17:39
Gefeliciteerd met dit resultaat VictordeHolland _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:21
Mijn dank voor de tips. Ik moet ze eerst nog installeren (iets met tijd).
Ik hoop dat ik wat bij kan dragen met ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Tja, tijd....tell me about it :)

We zien je graag verschijnen op 1 of meer projecten! :Y

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Ik ben nu bezig eens in kaart te brengen wat voor een power er in de cloud zit (azure mainly, D-series).
Heb laatst proef gedraait op PrimeGrid Challenges, met een Quad en een Octacore en het valt me nog niet eens tegen. (ongeveer 2x zo langzaam als mijn Core i5 4670K)

Anderen hier ervaring mee? (of wordt dit beschouwt als not-done??)
Wil ook best wel wat (kortstondig) proefdraaien op andere projecten

[ Voor 9% gewijzigd door Camulos op 07-12-2014 10:20 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Laatste 5 dagen van het SIMAP project zijn ingegaan ;w . Laatste kans om persoonlijke mijlpalen te voltooien. Wat DPC betreft zal het erom spannen of we nog net een plaatsje winst optekenen, gelijk blijven of zelfs verliezen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

EektheMan schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:54:
Laatste 5 dagen van het SIMAP project zijn ingegaan ;w . Laatste kans om persoonlijke mijlpalen te voltooien. Wat DPC betreft zal het erom spannen of we nog net een plaatsje winst optekenen, gelijk blijven of zelfs verliezen.
Gewoon nog effe alle }:O }:O }:O in die wei !!!

badges

Verwijderd

@EektheMan: Met een stek op positie 43 leek me een poging om nog een mooie score op SIMAP te bemachtigen een beetje out of reach, si si no map.

@Camulos: Ik heb me eens ingeschreven voor een HP cloud service trial. Een beetje gelogen over het doel van de trial (een businessplan). En daar ze ook in hun gebruikersovereenkomst hadden staan dat maximaal gebruik van de resources verboden was, leek DC me geen geschikte toepassing, en heb er maar vanaf gezien. Nog maanden lang SPAM gekregen van HP, duurde even voordat ik de trout vond. Maar als het wel mag van de provider, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

De SIMAP wei komt droog te staan; ik krijg al eventjes geen nieuwe tasks. Volgens de site nog "2 hours to go", dus heel misschien met het nadruppelen van de nog in te leveren WU's kunnen we net TA voorbij !

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:48:
@EektheMan: Met een stek op positie 43 leek me een poging om nog een mooie score op SIMAP te bemachtigen een beetje out of reach, si si no map.
;) Stekjes zijn leuk, maar ik vind het ook aardig om mooie getalletjes in de overall stats te hebben. Ben voor de kwart miljoen gegaan. Net op het nippertje gelukt *O*
Bio1ogics schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:00:
De SIMAP wei komt droog te staan; ik krijg al eventjes geen nieuwe tasks. Volgens de site nog "2 hours 51 minutes to go", dus heel misschien met het nadruppelen van de nog in te leveren WU's kunnen we net TA voorbij !
1 dag productie die ingelopen moet worden op TA en nu vanuit de buffers. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

EektheMan schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:09:
[...]

;) Stekjes zijn leuk, maar ik vind het ook aardig om mooie getalletjes in de overall stats te hebben. Ben voor de kwart miljoen gegaan. Net op het nippertje gelukt *O*

[...]

1 dag productie die ingelopen moet worden op TA en nu vanuit de buffers. Spannend!
Top 10 was de bedoeling. Uiteindelijk nog makkelijk gehaald 8)

Nu in de buffers nog ongeveer 40k punten en 9K pending .... hup mijn lieve }:O }:O }:O :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Voor de top10 kom ik net een paar daagjes te kort, helaas. Maar met de buffers zou TA toch wel het haasje moeten zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeaaahhh, 'kheb een ECM-factor gevonden:
http://www.rechenkraft.net/yoyo/y_factors_ecm.php?u=19553 :Y

Tijdens een kraak in het verleden op yoyo vond iedereen van alles behalve ik.
Eindelijk sta ik dan ook in de boeken. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:53:

*O*
Blijft inderdaad leuk om factors te vinden :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten1001
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 10:01
Bio1ogics schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:24:
Voor de top10 kom ik net een paar daagjes te kort, helaas. Maar met de buffers zou TA toch wel het haasje moeten zijn >:)
Inderdaad, we hebben ze nu ingehaald *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En TA is het haasje!

gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:53:

Feli iconized!!!!

Ik voel me wel Rémi nu. Ook nog niets gevonden. Nog 140 SIMAP taken en dan ga ik ook nog een poging wagen.
maarten1001 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 03:47:
[...]

Inderdaad, we hebben ze nu ingehaald *O*
Wow, en nog met een behoorlijk aantal punten ook. Maar het moest niet een dagje korter geweest zijn.

Feli iedereen en natuurlijk een megadank voor tuxnl die zo'n 40% van de totale DPC productie op zijn naam heeft staan. _/-\o_ Misschien dat Willem of Filip nog een ere DPC onderscheiding heeft liggen. Zorg wel dat je schouderbescherming aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sorry voor wat ik bij GPUGrid aan het doen ben.

Wilde even wat testen, en blijkbaar gaat dat nogal goed. 'Even' van plek 13 naar plek 10 bij DPC in een paar dagen tijd :X

Nu hou ik weer op, mijn computer klinkt als een stofzuiger (als ik niets doe hoor ik mijn computer niet eens) en ik jaag de 1000VA UPS in de beveiliging :+

En de stroomrekening, die gaat ook flink omhoog. Ik denk dat ik nu in een paar dagen tijd 10% van mijn jaarverbruik in mijn computer heb zitten :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Resistor schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:37:
Wilde even wat testen, en blijkbaar gaat dat nogal goed. 'Even' van plek 13 naar plek 10 bij DPC in een paar dagen tijd :X
We want more :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog feli aan de laatste der Mohicanen op SIMAP! :)

@Resistor: Ik keek even bij GPUGRID maar je hebt echt wel een monster van een machine. Je kan altijd wat onderklokken zodat vliegtuiggeluiden uitblijven. :P

Edit: Good news everyone, Dimes vliegt er binnenkort toch eindelijk uit en ehh SAT@home is toegevoegd aan de Vault, uhm. :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ok, SAT@Home it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Prime95 v28.5
i5-2500k @4,0GHz

DDR3-1600
code:
1
2
3
4
Timings for 1024K FFT length (1 cpu, 1 worker): Throughput: 188.48 iter/sec
Timings for 1024K FFT length (2 cpus, 2 workers): Throughput: 361.42 iter/sec
Timings for 1024K FFT length (3 cpus, 3 workers): Throughput: 474.15 iter/sec
Timings for 1024K FFT length (4 cpus, 4 workers): Throughput: 507.36 iter/sec

DDR3-2133
code:
1
2
3
4
Timings for 1024K FFT length (1 cpu, 1 worker): Throughput: 190.69 iter/sec
Timings for 1024K FFT length (2 cpus, 2 workers): Throughput: 376.41 iter/sec
Timings for 1024K FFT length (3 cpus, 3 workers): Throughput: 536.74 iter/sec
Timings for 1024K FFT length (4 cpus, 4 workers): Throughput: 636.11 iter/sec

Dus zeker significant meer performance bij 3 of meer cores in gebruik.
Helaas is zelfs met DDR3-2133 mijn 2500k memory-bandwidth limited bij de grotere FFTs die nodig zijn voor de huidige P-1 en first-time LL tests:

code:
1
2
3
4
Timings for 4096K FFT length (1 cpu, 1 worker): Throughput: 43.20 iter/sec
Timings for 4096K FFT length (2 cpus, 2 workers): Throughput: 84.77 iter/sec
Timings for 4096K FFT length (3 cpus, 3 workers): Throughput: 121.40 iter/sec
Timings for 4096K FFT length (4 cpus, 4 workers): Throughput: 147.41 iter/sec

Aantal cores: Scaling (nut extra core)
2 cores: 1,96x (+0,96) <--- bijna lineair!
3 cores: 2,81x (+0,85) <--- best oké
4 cores: 3,41x (+0,60) <--- duidelijk bandwidth gelimiteerd!

Edit:
DD3-2133 in dual-channel zou theoretisch 17GB/s kunnen lezen en 17GB/s schrijven.
8*4096K*4 + 5MB (sin/cos data) = 136MB/iter
Bandwidth = 136MB/iter * 147,41iter/sec = ~20GB/s totaal (lezen+schrijven)

20GB/s (van 34GB/s) in de praktijk is belachelijk hoog als je nagaat dat er nog latencies bestaan door geheugencontrollers, CPU calls etc.

[ Voor 10% gewijzigd door VictordeHolland op 26-12-2014 19:49 . Reden: Extra info geheugen bandwidth ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad memory controller kan ook wel helpen maar een i5-2500k is inmiddels ook wel wat gedateerd (zo ook mijn rekenpaard). Toch prop die processor op een beter/nieuwer moederbord, dat kan helpen. Is het het waard?

Edit: Bestaan er eigenlijk wel quad mem. controller MB's voor de i5-2500k?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:25:
Edit: Bestaan er eigenlijk wel quad mem. controller MB's voor de i5-2500k?
Bij de Intel Core CPU's zit de geheugen-controller geintegreerd, dus niet meer op het moederbord.
De Core i5-2500k ondersteunt max Dual Channel, dus geen Quad Channel, alleen de "E" varianten ondersteunen Quad Channel.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Sandy-B, Ivy-B en Haswell (allemaal zonder E) hebben maar Dual Channel. Mijn punt was eigenlijk om duidelijk te maken hoe bizar de LL en P-1 tests van GIMPS memory-bandwidth gelimiteerd zijn, bij Sandy-Bridge al, laat staan bij Ivy-B of Haswell.

Voor echt betere performance moet je dan toch naar het E-platform met Quad Channel. Voor het geld daarvoor kun je soms al twee normale Haswell PC's in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Wow, nog even en het topic stond op pagina 3 :'(

Gelukkig Nieuw Jaar en Kerst, driekoningen etc iedereen!

Tijd voor een nieuwe hunt dacht ik zo. Voorstel: Er viel vorig jaar hier en daar wat hunt moeheid te bespeuren, dus misschien is het aardig om er wat extra spanning in te gooien. Er zijn binnen de vault projecten altijd wel ergens wedstrijden. Voor het wedstrijdgevoel/stats/vault leek het me wel leuk om die iets meer als leidraad voor hunt projecten te gebruiken.

Een zo'n vault project met een wedstrijd is Primegrid. Over 3 daagjes en X uurtjes begint daar Tour de Primes. Buiten het veilig stellen van een goede DPC vault plek aldaar (al zijn GPU's daar baas) zijn er extra wedstrijdelementen. Binnen Primegrid is er een jaarlijkse wedstrijd voor teams waar we dan aan zouden bijdragen, maar ook persoonlijk valt er wat te behalen. Deze Tour is uitermate geschikt om Primes te vinden. Korte taken (PPS=30minuten/WU) leveren de grootste kans. Mocht je er één of meerdere vinden, dan komt natuurlijk de Prime op jouw persoonlijke naam te staan (bij mij op mijn Sensei) en strijd je mee om een special badge.

Één groot stat en prijzenfestijn dus. Verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik doe wel mee met een videokaartje.
De rest van de CPU's draait op Leiden Classic voor het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hee, dit is een oud topic 8)7

Nee, ik doe helaas niet mee met de PrimeGrid challenge.
Ik blijf met mijn i5-650 @ 3.20GHz effe bij rosetta@home ;)

Maar i.i.g. veel succes gewenst aan alle PrimeGridders...!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten1001
Ik doe wel mee met de Tour de Primes.
Het wordt tijd dat mijn koetjes weer een priemgetal vinden, mijn enige tot nu toe is al weer 7,5 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook maar wat overgezet. Als dat een beetje zoden aan de dijk zet blijf ik ook wel even hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Cow_tipping schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:23:
Ik doe wel mee met een videokaartje.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je met een GPU alleen Sieve's verwerken? Of doet PRPNet het met GPU's? GPU is natuurlijk wel goed voor de vault.

Hier is een goede post waarin uitgelegd wordt met welk project je de grootste kans hebt om een Prime te vinden of om een Jersey te winnen. http://www.primegrid.com/...id=6074&nowrap=true#82762

tl;dr
- PPSE is probably the fastest way to find primes
- If you're shooting for the green jersey, probably the best BOINC alternatives are ESP and TRP
- On the PRPNet side, GCW is in the 1.4M digit range, so it's a good choice for finding that "big" prime for the green jersey.
- The 27 port is also around 1.4M digits, has a small k and is base 2, so it's probably a better bet than GCW. It might be the best choice for a single prime that could win the green jersey. Remember: The GFN32768 port is not eligible

Voor de WUProp mensen is het een mooie kans om met de vele subprojecten een badge te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten1001
EektheMan schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je met een GPU alleen Sieve's verwerken? Of doet PRPNet het met GPU's? GPU is natuurlijk wel goed voor de vault.
Je kunt een GPU ook gebruiken bij GFN, en de gok wagen dat je die eentje vindt. Maar de Sieves heb je inderdaad niks aan bij de Tour de Primes, want daarmee kun je geen priemgetallen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Op de primegrid homepage ( http://primegrid.com/ ) staat in het lijstje met sub-projects. links naast de title zie je welke positie een priem waarschijnlijk gaat krijgen in de top5000.

PPSE/SGS is 2200 - 2500 range, terwijl PSP rond de 220 zit.
Als je iets vind met ESP of TRP dan kom je rond de 20-25 uit.

Zelf gooi ik alles op PPS ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Camulos op 31-01-2015 08:55 ]

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mijn vliegtuig stijgt ook weer op :X

Meestal ga ik voor dingen waar ik zelf 'ook wat aan heb', zoals onderzoek naar ziektes (behalve aids), maar voor PrimeGrid maak ik maar even een uitzondering :)

-edit-
En nu jaag ik mijn UPS in de overbelastingsbeveiliging :')

Maar even wat stekkers ompluggen, en alleen maar de computerkast op de UPS houden. 1000VA is blijkbaar niet voldoende voor kast + monitor :+

[ Voor 34% gewijzigd door Resistor op 31-01-2015 09:33 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Helaas, ik doe ws niet mee. GPU's zijn nog niet klaar... ivm WC setupje waar ik nog spul voor moet kopen e.d. CPU blijf ik voorlopig nog even op WCG. Misschien dat ik op extra luchtkoeling tussendoor een paar GPU short GFN WU's pak, nog maar even kijken.

Ik zit me wel te verbazen btw dat PPS blijkbaar al 30min/WU nodig heeft? Dat was ook al eens anders... ;)
EektheMan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:23:
[...]
Gelukkig Nieuw Jaar en Kerst, driekoningen etc iedereen!
En thanx, jullie ook. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Aardwolf op 31-01-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Er...niet dat ik jaloers ben ofzo O-) Maar maar enkelen hebben lijken de gebitten van hun koeien geslepen te hebben, want dat gras wordt zonder herkauwen erdoor gejaagd. Ik heb een middle of the road i7, maar heb moeite om jullie bij te benen _/-\o_ Komt nog crack bovenop die een megavlaai deponeert. Nu ja, als jullie de Prime's maar aan mij overlaten mogen jullie de punten hebben B-)

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Gefeliciteerd allemaal!

[ Voor 71% gewijzigd door Crack op 08-02-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

LOL
We stonden toch echt 2 hele dagen op 1, maar kennelijk waren de OGR-stats wat ontregeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Crack op 08-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
*kuch* stoffig topic *kuch*

Over OGR gesproken, daar kunnen we met een relatief kleine push even 30 punten oppikken. Ook leuk voor DPC "old time's sake" :)

Daarnaast blijven SAT, Numberfields en primaboinca natuurlijk leuk qua punten, en komt zelfs yoyo wat dat betreft weer in the picture dankzij het stug doorknagen van met name Bold _/-\o_

Dus....gaan we een half maandje OGR doen, of blijven we allemaal ons eigen ding doen, of iets anders?

Daarnaast komt de maand april langzaam maar zeker dichterbij, stampede-tijd (als die traditie tenminste nog doorgaat), hebben we een vault-project om te nomineren wat stabiel genoeg is, voldoende werk heeft en ook nog een berg punten oplevert?

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 15-02-2015 11:29 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de resources verdelen de meest nuttige taktiek is. Het is gebleken dat wanneer we op 1 project focussen de Noren toch iedere keer net iets meer power hebben en gewoon reaktief te werk gaan. Zelf ga ik me binnenkort maar weer eens richting SAT begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik blijf nog even op GIMPS, mijn voorsprong op BigBrother een beetje uitbreiden >:) .Daarnaast doe ik af en toe wat post-processing voor NFS@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog tweakers die hun processing power willen lenen om de DPC aan de top te krijgen bij ATLAS@Home: http://atlasathome.cern.ch/team_display.php?teamid=123

ATLAS@Home is onderdeel van de LHC@Home projecten van Cern (meer info: http://lhcathome.web.cern.ch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm, ik heb het niet zo op projecten die dat virtualbox nodig hebben.....maar ik zal er in ieder geval wat stats van bakken :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:34:
Zijn er hier nog tweakers die hun processing power willen lenen om de DPC aan de top te krijgen bij ATLAS@Home: http://atlasathome.cern.ch/team_display.php?teamid=123

ATLAS@Home is onderdeel van de LHC@Home projecten van Cern (meer info: http://lhcathome.web.cern.ch)
Mijn }:O }:O }:O waren daar al wat aan het rondgrazen :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

DigiK-oz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:52:
Hmmm, ik heb het niet zo op projecten die dat virtualbox nodig hebben.....maar ik zal er in ieder geval wat stats van bakken :)
Dat is snel _/-\o_

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:11:
[...]

Mijn }:O }:O }:O waren daar al wat aan het rondgrazen :+
Heb je nog wat meer }:O }:O }:O die je er wilt laten grazen, daar mijn }:O }:O }:O de jouwe in 1 dag hebben ingehaald... Er er is nog vers gras genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Ze waren er op vakantie .... 8)

Dat gras vraagt toch redelijk wat van je systeem als je meerdere jobs wil draaien :X
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Heb je nog wat meer }:O }:O }:O die je er wilt laten grazen, daar mijn }:O }:O }:O de jouwe in 1 dag hebben ingehaald... Er er is nog vers gras genoeg :)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:52:
Dankjewel! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:10:
Ze waren er op vakantie .... 8)

Dat gras vraagt toch redelijk wat van je systeem als je meerdere jobs wil draaien :X
[...]
Mooie weides daar in Zwitserland. Snap goed dat je je }:O }:O }:O daar op vakantie laat gaan.

Het is inderdaad een inspannende vakantie: 2GB per VM is benodigd en je kan pas met een systeem van 4GB beginnen. Menig tweaker hier is al meer gewend in zijn systemen en zal van 4GB niet meer raar opkijken als minimum requirement. Maar goed, het blijft inderdaad iets voor de powercows. En laat dat nu net de groepsnaam zijn ;)

Ze geven het gelukkig zelf ook van tevoren aan:
  • A reasonably powerful modern 64-bit computer with at least 4GB of memory is required to run ATLAS@Home. Enabling 64-bit virtualisation may require some changes in BIOS settings.
  • The work units may use a lot of network bandwidth, so a slow internet connection may reduce work unit efficiency

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

1 zo'n VM duurt bij mij zo 6 a 7 uur en levert ongeveer 100 punten op.
Als je mij in 1 dag ingehaald hebt (= momenteel 28000) dan heb je in 1 dag 280 jobs gedraaid.
Daar heb ik dus 70 cores en 70 * 2Gieg voor nodig om daar in de buurt te komen.

Leuk als je de servers op je werk kunt gebruiken, anders blijft het een "leuk vakantie tripje" :+

Of waar zit ik mis 8)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier duurt een job ong. 2,5 uur (Xeon E3-1230 v3 met 16GB ram) en levert idd ong. 90 tot 100 punten op.
4 van de totaal 5 zijn nu aan het grazen. Geen servers van mijn werk, echt thuis als storage cluster in gebruik. De rekenkracht die ze in de tussentijd over hebben gebruiken ze voor Atlas.

Ze doen in totaal 20.000 per dag (ong. 200 jobs). Die 8.000 zijn van afgelopen zaterdag (maar dat kon je niet weten).

Maar goed, hoe meer koeien, hoe meer vreugd. Het gaat er tenslotte om om DPC aan de top te krijgen :) En daar kunnen we alle beschikbare power cows in Nederland voor gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
Hier duurt een job ong. 2,5 uur (Xeon E3-1230 v3 met 16GB ram) en levert idd ong. 90 tot 100 punten op.
4 van de totaal 5 zijn nu aan het grazen. Geen servers van mijn werk, echt thuis als storage cluster in gebruik. De rekenkracht die ze in de tussentijd over hebben gebruiken ze voor Atlas.

Ze doen in totaal 20.000 per dag (ong. 200 jobs). Die 8.000 zijn van afgelopen zaterdag (maar dat kon je niet weten).

Maar goed, hoe meer koeien, hoe meer vreugd. Het gaat er tenslotte om om DPC aan de top te krijgen :) En daar kunnen we alle beschikbare power cows in Nederland voor gebruiken.
Je hebt het dus over 5x Xeon quadcore, elk met 16 gieg .... dat heeft mijn NAS niet :+

Daarom inderdaad de opmerking: "vakantie wei" en "servers op het werk".

Maar als nu elke tweakert 1 koetje mee kan laten lopen, gaat de wet van de grote aantallen op :Y

[ Voor 27% gewijzigd door hansR op 16-02-2015 11:26 ]

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:16:
[...]
Maar als nu elke tweakert 1 koetje mee kan laten lopen, gaat de wet van de grote aantallen op :Y
Juist, dat is precies hoe ik er ook in sta. Iedereen heeft iets anders thuis staan (en het maakt niet uit wat), maar allemaal zijn ze onderdeel van iets groters. En dat groters is het DPC collectief :) En samen kunnen we naar de top, ook in het Atlas@home project van Cern.

Het project doet nu al 3% van alle Cern simulaties voor de komende relaunch/restart in dit voorjaar. Hoe mooi om onderdeel uit te kunnen maken van dit project!

Plus een gezonde onderlinge competitie om alles uit je systemen te halen is voor sommigen ook wel leuk. We zijn tenslotte Tweakers ;)

(Dagdromend: Wat zou er gebeuren als we de resources van het Bitcoin Utopia project op Atlas@home zetten... :9~ http://boincstats.com/en/stats/-1/team/detail/38/projectList)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:12:
Ik heb het idee dat de resources verdelen de meest nuttige taktiek is. Het is gebleken dat wanneer we op 1 project focussen de Noren toch iedere keer net iets meer power hebben en gewoon reaktief te werk gaan. Zelf ga ik me binnenkort maar weer eens richting SAT begeven.
ik denk dat je daar gelijk in hebt. Daarom draai ik momenteel gewoon zo ongeveer alle projecten die ik noemde :p

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:12:
Maar is het leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft wel hoor anders zou ik het niet meer doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik vind zelf een dikke hunt wel leuker....maar dat komt ook omdat ik niet bepaald een grote jongen ben.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk project dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Koeien zijn toch kudde dieren :-) ? Net als Digik-Oz heb ik helaas niet zoals jij zo'n mooie kudde. Dus voel ik me al snel verloren (ah gut).

Ik wil zelf nog een paar badges op PrimeGrid verzilveren, maar sta voor elk project open. Misc. projecten zijn we idd al een tijdje niet geweest. SAT@Home, SZTAKI, WCG, yoyo.

TN op SZTAKI is een prooi. Al is het punten scoren daar best zwaar en loopt Riemann Zeta bij mij niet altijd even best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voel je vooral niet verloren. Koeien gaan af en toe bij de buren kijken hoe het gras daar smaakt. Als ze het lekker vinden blijven ze. Ook als het een kleiner kalfje is. Je behoort nog steeds tot de DPC kudde :)

Voor diegene die minimaal 4GB geheugen en een sterk stel spieren in zijn digitale koe heeft zitten, sluit je aan bij DPC op Atlas@home. We zullen ze in Zwitserland eens laten zien hoe sterk Nederlandse koeien zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mij maakt het allemaal niet echt veel uit hoor. Ik hoor wel wat de meerderheid besluit en daar sluit ik me wel bij aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de meerderheid gesproken. Wie doet er nog meer mee bij de Hurrah for Prof Peter Higgs! LHC Classic Challenge? http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/649

Van 26/2 t/m 3/5 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 06:20:
[...]Wie doet er nog meer mee bij de Hurrah for Prof Peter Higgs! LHC Classic Challenge?[...]
Dan zal de Crew ons toch eerst moeten aanmelden als deelnemer (geldt overigens voor de meeste challenges).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crack schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:09:
[...]

Dan zal de Crew ons toch eerst moeten aanmelden als deelnemer (geldt overigens voor de meeste challenges).
Zou de Crew dat willen doen, aub :)

Ps... Wie is dat trouwens op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 06:20:
Over de meerderheid gesproken. Wie doet er nog meer mee bij de Hurrah for Prof Peter Higgs! LHC Classic Challenge? http://boincstats.com/en/stats/challenge/team/chat/649

Van 26/2 t/m 3/5 :)
Not me, ik hou me alleen met projecten in DC-Vault bezig. En natuurlijk in april whatever projekt er wordt gekozen :p

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:17:
[...]

Not me, ik hou me alleen met projecten in DC-Vault bezig. En natuurlijk in april whatever projekt er wordt gekozen :p
Atlas@home en LHC@home mogen van mij wel in de vault ;)

Bij Atlas@home zijn de DPC al gestegen naar plaats 10 in de RAC ranglijst en plaats 51 in de Total Credit ranglijst (http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php) Op naar die felbegeerde 1e plaats in beide ranglijsten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis hier inderdaad wel stilletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Koeien moeten ook niet loeien, maar lekker grazen }:O }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En grazen doen ze :)

DPC al op plek 5 in Atlas@home:
http://atlasathome.cern.ch/top_teams.php

Meer koeien graag!
Pagina: 1 ... 57 ... 68 Laatste