Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

EektheMan schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:57:
En ik krijg voor elke WU 14,00 punten, maar ik zie in de DPC ranglijst leden met punten achter de komma. Is er een manier om je score te optimaliseren?
( WuProp@Home (bijna een badge! *O* )

Solved: De punten achter de komma worden veroorzaakt door taken die lopen op Android. En dan vooral op momenten dat er nog WU's lopen, maar er geen contact met internet gemaakt kan worden om de WuProp taak te vervangen. Netjes dus dat hij én blijft doortellen én dat je gecompenseerd wordt.

Hetzelfde is misschien mogelijk op Windows/Linux PC's. Geen zin/nut om dat te testen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 17:39
Ik heb laatst nog wat projecten opgestart zoals Majestic-12, PrimaBoinca en NumberFields of zoiets om wat te helpen hier. Maar zijn er nog meer projecten waar DPC bij geholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
PrimaBoinca en Numberfields zijn goede keuzes, dat zijn projecten die nieuw zijn in dc-vault en waar dus (nog) een hoop plaatsen te winnen zijn :Y

MJ12 is sinds kort uit de vault gekiept. Projecten waar DPC verder nog veel aan heeft zijn Constellation, GPUGRID en GIMPS. Maar er zijn er nog veel meer

Onze inspanningen hebben ons inmiddels op 200 punten van de #2 gebracht, en op 325 punten van de plek waar we eigenlijk thuishoren >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

EektheMan schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

( WuProp@Home (bijna een badge! *O* )

Solved: De punten achter de komma worden veroorzaakt door taken die lopen op Android. En dan vooral op momenten dat er nog WU's lopen, maar er geen contact met internet gemaakt kan worden om de WuProp taak te vervangen. Netjes dus dat hij én blijft doortellen én dat je gecompenseerd wordt.

Hetzelfde is misschien mogelijk op Windows/Linux PC's. Geen zin/nut om dat te testen.
heb hem al zie ik net: Afbeeldingslocatie: http://stats.free-dc.org/images/wup/100_0_0_0_0.png

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Feli! Mooie cijfers voor Constellation _/-\o_

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
DigiK-oz schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:19:
PrimaBoinca en Numberfields zijn goede keuzes, dat zijn projecten die nieuw zijn in dc-vault en waar dus (nog) een hoop plaatsen te winnen zijn :Y

MJ12 is sinds kort uit de vault gekiept. Projecten waar DPC verder nog veel aan heeft zijn Constellation, GPUGRID en GIMPS. Maar er zijn er nog veel meer
GIMPS ben ik al maanden op bezig en hopelijk resulteert dit over 6-7 dagen eindelijk in één plekje winst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wat was ook al weer de alternatieve manier van Gimps draaien?
In plaats van handmatig units op te halen, kon dit met een andere client ook automatisch(er)?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:23:
Wat was ook al weer de alternatieve manier van Gimps draaien?
In plaats van handmatig units op te halen, kon dit met een andere client ook automatisch(er)?
MISFIT 2.7
MISFIT op mersenneforum

Zelf haal ik overigens gewoon eens in de paar dagen handmatig werk op.

[ Voor 0% gewijzigd door VictordeHolland op 13-08-2014 12:27 . Reden: url klopte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 00:39:
[...]

GIMPS ben ik al maanden op bezig en hopelijk resulteert dit over 6-7 dagen eindelijk in één plekje winst....
Zo dan, je bent daar stevig aan het grazen geweest zeg _/-\o_ Plekje winst is binnen! :Y

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratz Victor! :) Hoeveel GPU-power heb je tegenwoordig wel niet tot je beschikking?

Verwijderd

Zijn er nog hunt plannen voor september? Ga m'n queues op constellation leegmaken voor een nieuw project.

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:07:
Gratz Victor! :) Hoeveel GPU-power heb je tegenwoordig wel niet tot je beschikking?
Niet genoeg en toch teveel om allemaal tegelijk aan te zetten. Ik heb twee PCs met elk één GPU draaien. Dat is al redelijk warm op de zolder in de zomer. Electra wordt door paps betaald (indirect betaal ik er ook aan mee), maar proberen we rond de 10.000 kWh te houden.

AMD:
1x R9 280X
2x HD7950
1x HD6950

nVidia:
1x GTX580
1x GTX570
1x GTX480
2x GTX470

Valt wel mee dus allemaal ;).

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Haha, ik hoop dat je dat niet met een al te serieus gezicht zei.
Tenminste je opsommingslijst mag er wel zijn. :D :X

Als het maar 1 kaart per systeem is valt het mee inderdaad. Welke verbruikt het meest, ik schat de GTX580 of de GTX480 van de lijst? :P

Ik heb btw nog een paar weekjes Folding @ Home geprobeerd. Als ik eerlijk ben mis ik gewoon BOINC en de stats erom heen. Bij FAH moet je er maar op hopen dat het allemaal nuttig was, maar voor de rest kreeg ik 0,0 idee wat ik überhaupt aan het doen was. Ik ben er inmiddels maar weer mee gestopt. :7

Nog even de twijfel wat ik met de 2 R9 280X-en ga doen. Aan jullie de vraag:
Welk GPU project bestaat er met wél duidelijke stats én tevens voordeel van AMD OpenCL én dan ook nog een biomedisch project is?
Ik had namelijk het idee dat POEM juist in het voordeel was van NVIDIA, nou ja en GPUGRID spreekt voor zich. WCG heeft op dit moment geen GPU projecten, maar was in het verleden wel sneller met AMD... mja geen reden om die er nu dus bij te halen vanwege 0,0 GPU werk.

Iemand nog een leuk ideetje?

[ Voor 62% gewijzigd door Aardwolf op 14-08-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:35:
Zijn er nog hunt plannen voor september? Ga m'n queues op constellation leegmaken voor een nieuw project.
Ik zou zeggen primaboinca....42ste plek staan we en het is ons slechtste vault-project. Er zijn al wat mensen bezig. Ik draai zelf onze hele flop-3, en zie een hunt op primaboinca wel zitten; En de vikingen (plek 33 atm) zijn daar ook net begonnen met een push zo te zien.

Numberfields als 2e kandidaat.
[b][message=42718130,noline]marcel87 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @

Iemand nog een leuk ideetje?
Buiten de projecten die je noemt zijn er volgens mij verder geen bio/med projecten die GPU tasks hebben. Math projecten zijn er dan weer zat te vinden. Als je alleen bio/med wilt draaien lijkt POEM op dit moment de enige waar werk is.

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 15-08-2014 09:02 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebaris
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 02:42
@marcel87
Je kan altijd folding@home draaien. Onderzoek naar ziektes en aan de hand van de gebruikte kasrt worft automatisch opencl of cuda geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
DigiK-oz schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:50:
[...]
Buiten de projecten die je noemt zijn er volgens mij verder geen bio/med projecten die GPU tasks hebben. Math projecten zijn er dan weer zat te vinden. Als je alleen bio/med wilt draaien lijkt POEM op dit moment de enige waar werk is.
Jup wiskundige wel inderdaad. Maar goed, inmiddels vind ik dat zonde van mijn energie... ook al was ik eerst wel van PrimeGrid. Oorspronkelijk kwam ik ook hier voor de bio/med, dus ga daar ook alles weer instoppen.

Maar inderdaad, POEM is het enige. Kan iemand zo zeggen wat dan sneller is, bijvoorbeeld een R9 280X of een GTX770/780 oid? Anders ga ik waarschijnlijk mijn AMD kaarten verkopen, nu het nog een beetje opbrengt, zodat ik kan ruilen en weer terug kan naar NVIDIA. Mja... ligt aan welke dus gunstiger is. Misschien dat iemand hier toevallig zowel met AMD en NVIDIA op POEM ervaring heeft?
jellebaris schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:47:
@marcel87
Je kan altijd folding@home draaien. Onderzoek naar ziektes en aan de hand van de gebruikte kasrt worft automatisch opencl of cuda geselecteerd.
Uiteraard, maar je ziet er verder niets van. Ik vind dat persoonlijk jammer. Ik wil daarbij ook graag een beetje wat kunnen volgen, dingen lezen, stats, etc. Wellicht dat het komt omdat ik het doe via mijn main/werk pc... en dus in principe echt mijn computertijd afsta en lang niet altijd volgas kan werken. Resultaten zien geeft dan nog enige motivatie... slechts wat nietszeggende credits van FAH doet mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
POEM heeft niet genoeg taken beschikbaar om 1 GPU voltijd van werk te voorzien, laat staan 2 kaarten. Folding@home publiceert wel veel in wetenschappelijke tijdschriften, voor mij is het allemaal abracadabra met die proteïnes en (verkeerd) vouwen ervan, maar ze doen zeker nuttige wetenschap.

Er is natuurlijk ook niks mis met CPU crunching, al is dat wel een beetje zonde van die kaarten :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
WOOHOO, GO NORWAY GO! *O*

Wat juichen voor het land van m'n vriendin is toch niks mis mee hoop ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Natuurlijk niet, je mag best juichen voor de vikingen Als je maar meehelpt om ze te verslaan >:)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
marcel87 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:39:
Als het maar 1 kaart per systeem is valt het mee inderdaad. Welke verbruikt het meest, ik schat de GTX580 of de GTX480 van de lijst? :P
Dat moet haast wel de GTX480 zijn, gevolgd door de GTX580 en daarna denk ik de 280X (met +20% vermogensbeheer in Catalyst trekt die ook aardig wat(t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:50:
[...]

Ik zou zeggen primaboinca....42ste plek staan we en het is ons slechtste vault-project. Er zijn al wat mensen bezig. Ik draai zelf onze hele flop-3, en zie een hunt op primaboinca wel zitten; En de vikingen (plek 33 atm) zijn daar ook net begonnen met een push zo te zien.

Numberfields als 2e kandidaat.
Primaboinca in september lijkt me wel wat, kan ik iets doen aan mijn score. :+
Hmm ben nog steeds founder daar, indertijd aan de DPC-crew gevraagd om dat over te nemen maar Xaverius vond dat project maar niets. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, Primaboinca voor rest aug + september. Effe queue's leeg en dan zien jullie me wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo, 1 quad volledig op primaboinca, nog een quadje erbij morgen ofzo. Let's hunt!

* DigiK-oz heeft er zin in

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

hansR

koffie zwart graag

Eerst effe nog het WoW event afmaken en dan doen mijn }:O }:O }:O ook mee

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
VictordeHolland schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:17:
POEM heeft niet genoeg taken beschikbaar om 1 GPU voltijd van werk te voorzien, laat staan 2 kaarten. Folding@home publiceert wel veel in wetenschappelijke tijdschriften, voor mij is het allemaal abracadabra met die proteïnes en (verkeerd) vouwen ervan, maar ze doen zeker nuttige wetenschap.
Hmmm... dus eigenlijk zeg je: doet de kaarten maar de deur uit!? ;)
Er is natuurlijk ook niks mis met CPU crunching, al is dat wel een beetje zonde van die kaarten :-( .
Haha inderdaad. Maar de CPU zit al op WCG, alhoewel momenteel niet omdat ik niet bij mn pc ben en ze steeds onweersklapjes melden. Normaal gesproken dan wel. Even kijken wat ik hierna ga doen, want ik heb voor mijn vakantie nog net de 1 jaar renderbadge voor Clean Energy weten te halen... dat was een doel van mij. Kan zijn dat ik met de CPU naar Rosetta ga of toch nog maar een tijdje op WCG voor de 5 jaar badge Mapping Cancer Markers. Geen idee alleen of ik dat wel kan halen met een enkele i7 processor, waar het project sinds start in november 2013 nu al voor 43% klaar is!!! :P Ik denk namelijk dat ik er wel een paar maand voor nodig heb, 6-10 maand oid voor 1 cpu. Zal je natuurlijk net zien dat het project voortijdig klaar is. :+

Hoe gaat het bij jou op GPUGRID?
VictordeHolland schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:25:
[...]

Dat moet haast wel de GTX480 zijn, gevolgd door de GTX580 en daarna denk ik de 280X (met +20% vermogensbeheer in Catalyst trekt die ook aardig wat(t).
Haha klinkt zoals verwacht. Apart eigenlijk dat vroeger die kaarten zo keiveel verbruikten, terwijl NVIDIA bijv nu beter bezig is qua TDP en daadwerkelijk verbruik. Feitelijk hadden ze ook kunnen zeggen: "we houden gewoon verbruik als eerder aan, en klokken de kaarten enorm hoger". Dat hebben ze dan niet gedaan blijkbaar. En misschien ook maar goed ook voor de end user, zij die willen overklokken zullen dat altijd wel doen... de rest zit nu default iig een stukje zuiniger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

hansR schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:37:
Eerst effe nog het WoW event afmaken en dan doen mijn }:O }:O }:O ook mee
Wat is een wow event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Waarschijnlijk de 'verjaardag' van het Wow! signal van 15-augustus-1977:
Wikipedia: Wow! signal
SETI.Germany Wow!-Event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Waarschijnlijk de 'verjaardag' van het Wow! signal van 15-augustus-1977:
Wikipedia: Wow! signal
SETI.Germany Wow!-Event
Inderdaad het SETI.Germany Wow!-Event. Ik dacht dat die wat bekender was :Y
Het is nog niet te laat om mee te doen: het loopt nog tot 29 augustus 18:00 uur.

Dus als je }:O }:O }:O nog zin hebben 8)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb 1 kaartje op Taurus gezet. Zal straks thuis de 580 ook aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Gisteren en vandaag even met de Wattmeter gemeten hoeveel stroom de verschillende projecten uit het stopcontact trekken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lLYCX7yl.png
(click voor grotere versie)

Een aantal op/aanmerkingen:
• Uitgaande dat de power meting voor CPU in Core Temp 1.0 RC6 enigszins accuraat is.
• 15W voor HD7950 in idle volgens Wikipedia
• Geschat/berekend Watt voor GPU = Wattmeter(project) - [ Wattmeter(idle) - CPUpower(idle) ] - CPUpower(project) + GPU(idle).
Oftewel: GPU(watt) = Wattmeter(project) - CPUpower(project) - 40
• Afgerond op hele Watts
• 62W in idle op stock is eigenlijk gewoon bagger slecht, gelukkig staat die nooit idle :+
• Ondanks dat de HD7950 een TDP heeft van 200W 'verbruikt' die meestal maar tussen de 100-150W
• CPUfan op 60% en GPUfan op 31% tijdens tests.

Getest i.c.m. :
Intel Core i5 2500k
MSI P67A-GD95
16GB DDR3-1600 RAM
ASUS HD7950 DC2
Samsung 840 EVO 500GB
WD Green 2TB
Cooler Master V1000 (volgens onze buuren al vanaf 50W 83,6% efficiënt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel andere vraag: wat is dat voor een vaag project Bitcoin Utopia. Ik zie dat er vlgs mij wel een 100-voudige credit toekenning plaatsvindt hier. Het hele boinc credit systeem slaat nergens meer op met dit project. Ik zie trouwens dat HansR hier in participeert: 35.000.000 credits per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Je krijgt er geen Bitcoins voor, maar het is wel leuk voor je Boinc rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:47:
Geheel andere vraag: wat is dat voor een vaag project Bitcoin Utopia. Ik zie dat er vlgs mij wel een 100-voudige credit toekenning plaatsvindt hier. Het hele boinc credit systeem slaat nergens meer op met dit project. Ik zie trouwens dat HansR hier in participeert: 35.000.000 credits per dag.
Zag dat ik links en rechts voorbij gevlogen werd door "utopiers". Dus me daar ook maar eens in verdiept en er 'n krachtkoe }:O op gezet. 8)
Credit toekenning is gelijk aan andere projecten. Het verschil is vergelijkbaar met CPU en GPU berekeningen bijv bij GPU-grid.
De bitcoins voor het sub-project waar mijn }:O aan deelneemt zijn sponsoring voor Milkyway.
Dus voor mij dus dubbel in de plus.

[ Voor 18% gewijzigd door hansR op 20-08-2014 12:48 ]

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:47:
Geheel andere vraag: wat is dat voor een vaag project Bitcoin Utopia. Ik zie dat er vlgs mij wel een 100-voudige credit toekenning plaatsvindt hier. Het hele boinc credit systeem slaat nergens meer op met dit project.
Haat aan projecten die geen enkele waarde aan het BOINC rating systeem hebben. En als iemand er iets van zegt dan wordt het thread gesloten: Credit payment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:33:
[...]

Haat aan projecten die geen enkele waarde aan het BOINC rating systeem hebben. En als iemand er iets van zegt dan wordt het thread gesloten: Credit payment
Wat je hier zegt zie ik toch iets genuanceerder. Heb je alleen CPU's tot je beschikking, wordt je links en rechts ingehaald door GPU's in dit rating systeem.
Als je alleen CPU's en GPU's gebruikt in Bitcoin Utopia zul je zien dat het vergelijkbaar is.
Er komt hier alleen een derde variant in beeld die weer veel krachtiger dan de GPU, zoals die (in de meeste projecten) veel krachtiger is dan de CPU. En dan ook weer veel meer credits oplevert in dezelfde tijdseenheid.

Toen de GPU-clients ontstonden, had je een vergelijkbare situatie.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
hansR schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

Wat je hier zegt zie ik toch iets genuanceerder. Heb je alleen CPU's tot je beschikking, wordt je links en rechts ingehaald door GPU's in dit rating systeem.
Als je alleen CPU's en GPU's gebruikt in Bitcoin Utopia zul je zien dat het vergelijkbaar is.
Er komt hier alleen een derde variant in beeld die weer veel krachtiger dan de GPU, zoals die (in de meeste projecten) veel krachtiger is dan de CPU. En dan ook weer veel meer credits oplevert in dezelfde tijdseenheid.

Toen de GPU-clients ontstonden, had je een vergelijkbare situatie.
Wat voor mij een groot verschil is: een GPU kan echt science doen, een ASIC miner niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:00:
[...]

Wat voor mij een groot verschil is: een GPU kan echt science doen, een ASIC miner niet.
Een ASIC kan 1 ding heel goed. Ligt er maar net aan waar je 'm voor inzet.

Als je alle BOINC projecten nagaat varieert het nut (de science?) ook wel flink.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er is al een proposal waarin de credits worden gesplits in 4 varianten: CreditGeneralized
De developers zijn er mee bezig dus.
• Computing credit: general-purpose FLOPs, i.e. what we have now.
• Storage credit, measured in byte/seconds (possibly multiplied by availability).
• Network credit, measured in bytes, the sum of upload and download.
• Project-defined credit. Projects can define and grant this however they like. For BU, this would be proportional to hashes. Projects like Quake-Catcher Network or Radioactive@Home might grant credit for monitoring types of sensors. Projects like Wildlife@Home might grant credit for a human activity, like annotating video.
Lijkt me een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:16:
Er is al een proposal waarin de credits worden gesplits in 4 varianten: CreditGeneralized
De developers zijn er mee bezig dus.

[...]

Lijkt me een nette oplossing.
(Als iemand Ajax roept, roep ik Feyenoord. Als iemand Feyenoord roept, roep ik PSV (aard van het beestje))
Of course this is all subjective and fuzzy; you might argue that GPU FLOPs are not general-purpose because some apps don't map well to GPUs. But we need to draw a line somewhere, and I think that, with the advent of OpenCL and CUDA, GPUs can be considered general-purpose.
Dus iemand bepaald waar de lijn getrokken gaat worden en dat is de regel totdat iemand anders vindt ....

Blijft dus subjective and fuzzy :+

badges

• DigiK-oz
Welkom bij primaboinca, dappere zoeker :)

Nog maar een dikke 100 punten om de vault #2 terug te pakken, en een dikke 200 voor de #1...maar de conculega's staan ook niet bepaald stil. Eens kijken waar we over een dikke maand staan.

Whatever

Verwijderd

^^ :w Koetjes zijn over --> let's kick some ass 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
VictordeHolland schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:49:
Gisteren en vandaag even met de Wattmeter gemeten hoeveel stroom de verschillende projecten uit het stopcontact trekken.
Pfff, daar was je wel even zoet mee. :P

De HD7950 heeft overigens max. pinaansluiting voor 200W, maar heeft een stock TDP van 160W.
Klopt wel aardig in die zin dan. Alleen met overklok en bijv. core-overvoltage naar 1,25V op de core zou meer dan 200W moeten opleveren.

Volgens mij, en dat zeg ik onder voorbehoud, is het altijd één 6pin PCIe power is 75W en het PCIe-slot op het moederbord doet ook 75W. Bij de HD7950 is dat een powerdraw van max 2x 6pin+mobo=225W zonder mods. Simpelweg elke pincombi van 12V (geel) + ground (zwart) kan max. 25W leveren.
Een 8 pin is btw 150W. Daar heb je de gebruikelijke 3 zwart (ground) + 3 geel (12V) met nog 2 extra zwarte. Over de 3 gele lopen dan niet zoals normaal gesproken 2,08A maar zelfs 4,16A.

Theoretisch gezien had men misschien net wel/net niet uitgekund met 1 PCI-e 6pin icm het mobo. Maar ja, daarmee belast je het moederbordslot natuurlijk wel behoorlijk, zeker onder folding en mining... continue loads. Vandaar natuurlijk ook dat sommige luxere mobo's een extra paar PCI-e power OF molex aansluitingen hebben op het moederbord zelf voor de graka sloten. De boel opblazen is natuurlijk minder grappig. :+ Beter dan maar 1 extra PCI-e 6 pin op de kaart hebben ze vast gedacht... kan je ook nog wat overklokken, weinig belasting en vooral alles stabiel.
hansR schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:04:
[...]
Een ASIC kan 1 ding heel goed. Ligt er maar net aan waar je 'm voor inzet.
Dat is waar ja.
Als je alle BOINC projecten nagaat varieert het nut (de science?) ook wel flink.
Hoezo? welke zijn dat dan?

[ Voor 24% gewijzigd door Aardwolf op 31-08-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
He, wie staan daar op nummers 8 & 9 in onze inhaalstats op primaboinca? >:)

Of ze dat gaan laten gebeuren, wie weet...Maar een stuk of 10 teams gaan we pakken de komende 14 dagen :Y

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Iemand die Lattice nog probeert?
Ik heb de afgelopen week flink wat werk binnengekregen, maar als de units klaar zijn worden ze niet opgestuurd.
Na restart van Boinc manager zijn de gecompleteerde units weg, maar niet bij Lattice aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb lattice zo snel mogelijk verlaten toen het uit de vault werd geknikkerd :) Geen idee wat er met jouw WU's mis is helaas

Whatever

• DigiK-oz
Nog 0,39 punten achter de vault #2 8)7

Whatever

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik krijg bij PrimaBoinca de boodschap: Server can't open the database.
En de PB website: Unable to connect to database - please try again laterError: 1040Too many connections
Sta dus droog :-(

Mindmodeling krijg ik ook zelden units binnen. Dan maar een beetje Constellation.

[ Voor 23% gewijzigd door EektheMan op 28-08-2014 11:05 ]

Verwijderd

Er zijn wat WU's op dit moment en de communicatie lijkt ook weer te werken. Af en toe is er wel een kink in de kabel naar primaboinca. Ik geloof dat WU's on the fly gegenereerd worden. Je buffer op een dag of zo zetten, dan hou je wel voldoende werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Heb ik wat gemist....?

Zo te zien staan we plotseling een trede hoger! :)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
yes, we staan weer 2e, op 70 puntjes achter de #1. Maar de vikingen draaien nu dezelfde projecten als wij (primaboinca en numberfields) en gaan inmiddels op beide projecten even hard/harder als wij :(

Eerst maar eens zorgen dat we de #2 wat steviger in handen krijgen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor op primaboinca gaan ze zeker niet zo hard. Zoals het er nu naar uitziet staan we binnen een week op nummer 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Laatst online: 30-11-2024
Sinds de dagelijkse update op primaboinca van gisteravond hebben de Vikingen 344.200 punten gehaald en wij 321.400 (stand van 15:20)

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

1 2.241.400,00 [H]ard|OCP 103.373.473,84
2 509.600,00 BOINC Synergy 66.826.117,68 10
3 474.800,00 Team Norway 14.828.952,11 29
4 455.200,00 Dutch Power Cows 13.819.692,07 31

Een heuze strijd is losgebarsten op Primaboinca(AT is inmiddels herkauwd en via de Ars....) ! *O*

De Harde vrienden gaan flink tekeer op de nieuwe projecten. Het podium gaat sinds jaren een nieuw gezicht krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door EektheMan op 02-09-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik wilde even kijken wat dat Primaboinca inhoud.
Maar ze zijn down...

Kan iemand mij uitleggen waarvoor dit Primaboinca project dient??
Alvast dank!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

http://www.primaboinca.com/ is hier normaal toegankelijk:
This project concerns itself with two hypotheses in number theory. Both are conjectures for the identification of prime numbers. The first conjecture (Agrawal's Conjecture) was the basis for the formulation of the first deterministic prime test algorithm in polynomial time (AKS algorithm). Hendrik Lenstras and Carl Pomerances heuristic for this conjecture suggests that there must be an infinite number of counterexamples. So far, however, no counterexamples are known. This hypothesis was tested for n < 1010 without having found a counterexample. The second conjecture (Popovych's conjecture) adds a further condition to Agrawals conjecture and therefore logically strengthens the conjecture. If this hypothesis would be correct, the time of a deterministic prime test could be reduced from O(log N)6 (currently most efficient version of the AKS algorithm) to O(log N)3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ja, ik zag ook dat http://www.primaboinca.com/ na een paar keer F5 het weer deed...
Bedankt in ieder geval voor de info.
Het is dus iets zoals Seventeen or Bust... toch?

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Voor zover ik 't begrijp wordt er gezocht naar een efficiënter methode om te bepalen of een getal ook een priemgetal is.

[ Voor 8% gewijzigd door Crack op 03-09-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
Hoi,

Zijn er nog Pogs boincers?
Dat was de rage van april... maar kort daarna niks meer gehoord van iemand..

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Afgelopen week nog 26 koeien die wat op POGS hebben geflushed...voornamelijk mensen die na de stampede zijn blijven hangen vermoed ik, ik zie/lees er ook niks meer over.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Ik graas rustig daar ook nog n beetje rond met mn fx9590 :)

Sooooo whats next?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op Primaboinca en Numberfields zijn we aardig bezig als DPC.

• Aardwolf
Xanquezer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:04:
Ik graas rustig daar ook nog n beetje rond met mn fx9590 :)
Hehe hoeveel verbruikt ie nu werkelijk onder foldingload? Is dat meer of minder tov de bekendere benchmarks? (3DMark e.d.)
En hoe heet wordt ie onder 24/7 load? :P

• jellebaris
Xanquezer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:16:
Hoi,

Zijn er nog Pogs boincers?
Dat was de rage van april... maar kort daarna niks meer gehoord van iemand..
Ik heb eergisteren pogs weer voorzichtig opgestart en blijf het nu voorlopig draaien. Volgens de voorspellingen kunnen we over ca 18 dagen van plaats wisselen met onze noorse vrienden >:)

Ik draai gewoon een stock 8350

[ Voor 3% gewijzigd door jellebaris op 04-09-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
marcel87 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:45:
[...]

Hehe hoeveel verbruikt ie nu werkelijk onder foldingload? Is dat meer of minder tov de bekendere benchmarks? (3DMark e.d.)
En hoe heet wordt ie onder 24/7 load? :P
278 watt incl OC.

60-70 graden onder 24/7 full load :P

best heavy :9 :P :9

Waar kan ik verder grazen... ligt veel modder in de wei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebaris
Nog 2 daagjes en we halen op skynet pogs onze noorse vrienden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette score op Primaboinca ERBrouwer! d:)b
Is al bekend wat ons doelproject voor oktober gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
code:
1
2
3
[Thu Sep 18 22:37:37 2014]
P-1 found a factor in stage #1, B1=1100000.
UID: VictordeHollander/PCVICTOR, M68602111 has a factor: 4742493660287864001247 (P-1, B1=1100000)

Mijn eerste P-1 factor op GIMPS *O* .

@DigiK-oz
Bij de GIMPS stats staan er sinds een week bij iedereen twee 0-en achter de komma, misschien net zo makkelijk om die helemaal weg te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Nice job! Leuk om eens resultaat te hebben van alle energie die je erin steekt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
@primaboinca is plek 19 wel even de limit, daarna zijn de verschillen erg groot. Dus nog een dag of 5. Daarna zou ik zeggen een paar cpu-tjes terug naar constellation, daar valt zonder veel moeite nog wel iets te halen, en de hunt naar numberfields.

Congratz Victor!

edit: O ja, en wat liefde voor GIMPS erbij om Victor te helpen en ook daar wat op peil te blijven....de vikingen hebben GIMPS ook (her)ontdekt.

[ Voor 21% gewijzigd door DigiK-oz op 21-09-2014 18:17 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

VictordeHolland schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:54:
code:
1
2
3
[Thu Sep 18 22:37:37 2014]
P-1 found a factor in stage #1, B1=1100000.
UID: VictordeHollander/PCVICTOR, M68602111 has a factor: 4742493660287864001247 (P-1, B1=1100000)

Mijn eerste P-1 factor op GIMPS *O* .

@DigiK-oz
Bij de GIMPS stats staan er sinds een week bij iedereen twee 0-en achter de komma, misschien net zo makkelijk om die helemaal weg te laten?
Gefeliciteerd!

Zal ook weer eens langskomen daar.

• VictordeHolland
*Zucht*, wat zijn de licenties bij Microsoft toch weer onhandig. Stop ik een extra set van G.Skill F3-2400 16GB naast de 8GB (voor een totaal van 24GB) in de 3770k, kan Windows 7 Home Premium maar maximaal 16B aanspreken..... Terwijl de Pro versies wel gewoon tot 192GB kunnen gebruiken 8)7. Gelukkig heb ik voorlopig 'maar' 13GB nodig voor post-processing van NFS@home. Misschien moet ik toch maar eens meer in Ubuntu (of andere Linux distro) gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de koetjes aan het overzetten naar numberfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:05:
Ik ben de koetjes aan het overzetten naar numberfields
Gezellie, daar ben ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

http://numberfields.asu.edu/NumberFields/

Het nieuwe hunt project?

Eindelijk een project die door heeft dat onze koetjes het beste grazen op fields }:O ......te flauw? Mja....low on alcohol zo einde weekeinde.

Zoals de meesten waarschijnlijk al wel weten zal SIMAP eind dit jaar stoppen. Er is op dit moment nog voor 38 dagen werk, maar er is een kaper op de kust die ons hard bevochten stekje wil innemen(11 dagen). Dus als iemand nog tussendoor een core overheeft om dat te voorkomen? Of om zijn eigen stek voor eeuwige glorie in de SIMAP top 30 te behouden/behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

EektheMan schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:13:
[...]

Zoals de meesten waarschijnlijk al wel weten zal SIMAP eind dit jaar stoppen. Er is op dit moment nog voor 38 dagen werk, maar er is een kaper op de kust die ons hard bevochten stekje wil innemen(11 dagen). Dus als iemand nog tussendoor een core overheeft om dat te voorkomen? Of om zijn eigen stek voor eeuwige glorie in de SIMAP top 30 te behouden/behalen.
Zal eens kijken wat mijn }:O }:O }:O van dat gras vinden :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 08:19

Bio1ogics

Logisch toch?

Nou f'ruit; ook even de koetjes uit de Malaria wei gehaald om de laatste grassprietjes bij SIMAP te gaan malen.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een top30-notering is voor mij onmogelijk bij SIMAP. :+
Ga braaf over naar Numberfields in een paar dagen...

@Victor: MS-licenties is idd een drama. Mijn oplossing hier is daz loader. *kuch*
Ik moet ook over naar Linux en er bestaat een oplossing om via virtualisatie de grafische kaart volledig te kunnen aanspreken met een virtueel OS. Geloof dat het hypervisor heet. Kan je terwijl je Linux draait een moderne Windows game spelen. Ehm grote stap en al veel te lang uitgesteld, meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

SIMAP hitparade van dinsdag 30 september 2014
flushers : 12/128 (9 %)
Users daily
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
#+/-dailynameoverall#
1(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)14.004,14[DPC] hansR18.384,12(57)
2(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2)5.983,57Bio1ogics15.424,29(60)

Bron
SIMAP project site

8-0 Dit was nou ook weer niet de bedoeling.....ik wil graag nog in die top 30 blijven :X Of willen jullie tuxnl ( _/-\o_ )met zijn mega productie nog ff snel inhalen??

Helemaal top, hopen dat de kapers het snel opgeven. Inhaalstat staat er een stuk beter voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

EektheMan schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:59:

....

8-0 Dit was nou ook weer niet de bedoeling.....ik wil graag nog in die top 30 blijven :X Of willen jullie tuxnl ( _/-\o_ )met zijn mega productie nog ff snel inhalen??

Helemaal top, hopen dat de kapers het snel opgeven. Inhaalstat staat er een stuk beter voor nu.
Top 30 zal wel niet gebeuren. Nog een paar dagen. Van 4 t/m 9 oktober ander bezigheden (World Animal Day Challenge op Primegrid). Daarna eventueel nog effe terug. Mijn }:O }:O }:O vinden het gras van SIMAP wel lekker :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Ik blijf voorlopig wel even hangen; dan moet die top30 wel te halen zijn toch? :)

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Numberfields gaat lekker zeg.
Na de PG challenge ben ik ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou zomaar eens kunnen dat we vandaag nummer 1 in de vault komen te staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yep :) Voor één dagje, of zelfs maar een halve dag, dat dan weer wel...En mede dankzij het niet volledig bijwerken van de scores @ vault (GIMPS....). Maarrrrr...one small step for a cow, a giant leap for the herd :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep we staan nu officieel 1.
Kan me trouwens niet herinneren dat dat ooit al eens is voorgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Gauw screenshot maken ! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Gefeliciteerd allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
ff genieten! *O*

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Ik heb het gezien !!! *O* *O* *O*

Alleen nog iemand effe de openingspost aanpassing. Daar staat tweede plaats :+

[ Voor 3% gewijzigd door hansR op 13-10-2014 19:30 ]

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval zie ik dat we nu ook de 1e stek hebben in 'mathematical'. Geloof dat we de Noren al eens gepasseerd waren iets eerder en uiteraard pakken ze ons weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
en we zijn nu officieel, end-of-day gisteren, 1e dankzij het plekje winst @ constellation :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Feli iedereen! Voorpagina artikel? })

Is dit de eerste keer in de historie van DPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voorlopig zijn we nog even veilig op GIMPS, de Noren hebben nog een gat te overbruggen van 230.000 puntjes (ter vergelijking één GPU doet ongeveer 400-500 per dag). HardOCP doen 3x zoveel als wij, dus die halen we voorlopig niet in. Het team "ahmerali" staat nu boven ons en die staan (zo goed als) stil, dus die kunnen we in een maandje inhalen. Stef42 is ook weer lekker bezig op GIMPS zag ik pas.

GPUGRID blijft wel het zorgkindje in het GPU lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GIMPS lonkt. Moet ik waarschijnlijk wel iets nieuws kopen terwijl monitor ook vervanging behoeft.

Interessant: http://www.team-ninja.com...thread.php?t=55315&page=2
ZIt er ergens een fout in de stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
GIMPS heeft trouwens pas een makeover gehad en is verplaats naar een betere server. Courtesy of Madpoo en James Heinrich voor donatie van server en de vele uren database maintenance/optimalisatie en nieuwe design.

Voor de geinteresseerde de veranderingen:
HP ProLiant DL360 G4p --> HP ProLiant DL360 G5
Old Xeon @3GHz-ish --> Dual-socket Quad-core Xeon X5550
32bit --> 64bit
Windows server 2000 --> Windows server 2008 R2
Memory: 2GB --> 54GB
SQLserver 2005 --> SQLserver 2012
PHP 5.2.5 --> 5.5.x
HDDs 2x72GB Ultra 320 --> 6x72GB SAS 15K drives (4 in a RAID 5 for OS/data, 2 in a RAID 1 for Log/TempDB)

Grootste voordeel is dat nu de hele database in memory past, waardoor er geen page-swaps meer nodig zijn (daardoor was de oude server zo bizar traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gedacht dat het ooit nog zou lukken. d:)b voor de team effort en de Vault hunters!
Moeten we nu gaan verdedigen of verder uitbouwen op de projecten waar we nog veel kunnen stijgen?
Op NF liggen we niet ver voor op de concurrentie, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Laatst online: 01-08-2024
Zo weer terug van vakantie pc's maar weer aangezet op NF ff rustig door daar maar denk ik. Nu eerst nog maar ff darten en biertje doen.

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mag ik iedereen nogmaals wijzen op het project WuProp ?
Ik kijk bij Free-dc op hun statssite en zie dat lang niet alle DPC'ers die Boinc gebruiken hier aanwezig zijn.
Geen flauw idee wat het project precies doet, maar het verzamelt Boinc statistieken en het kost hierdoor geen CPU-tijd.

http://stats.free-dc.org/...ge=team&proj=wup&team=815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyH-8
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
GPUGRID maar weer eens aan gezet, hoeft de verwarming op mijn kamer niet aan deze winter.
Pagina: 1 ... 56 ... 68 Laatste