Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Moest dat nou, ik wilde je net gaan inhalen op GPUGRID :+ .

Nog gefeliciteerd :)F , versterking is natuurlijk altijd welkom d:)b !
Dankje voor je felicitatie. Wanneer ben jij jarig ;) oja, dat duurt nog effe :D

Maar gaan we nog wat extra's doen op GPUGRID? :Y :N

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb alleen een GTX580 die GPUgrid ondersteunt, maar die staat al aan.
Een nieuwe kaart zal er eentje met de Maxwell core zijn die toch wat zuiniger is.

[ Voor 36% gewijzigd door Cow_tipping op 09-05-2014 16:43 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Ik heb wat ruzie met wuprop :( Op mijn main-pc gaat het goed, maar op 2 vm's (1 windows. 1 linux) worden alle WU's invalid (nadat ze wel gewoon 6 uur draaien) met de onderstaande meldingen. Al detach/attach/reset gedaan, no joy. Iemand een briljante ingeving?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<core_client_version>7.0.27</core_client_version>
<![CDATA[
<stderr_txt>
23:18:39 (59078): initialisation
No NVIDIA library found
No ATI library found
No OpenCL library found
05:18:40 (59078): called boinc_finish

</stderr_txt>
]]>

@NFS is mission accomplished, plekje winst en voldoende voorsprong voor een maand of 2. :) Nu maar eens kijken of we wat punten kunnen binnen-yoyo-en? >:)

Als je in yoyo het OWS subproject draait, er is een officiele optimized client beschikbaar voor sandy bridge (en nieuwer) : http://www.rechenkraft.ne...iewtopic.php?f=57&t=14419

[ Voor 43% gewijzigd door DigiK-oz op 12-05-2014 10:12 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hmm, ik heb geen Boinc draaien in mijn VM's dus zal niet weten.
Wellicht dat ik vanavond tijd heb om dit te doen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, eon2 ligt er nu een week uit, dit schiet niet op zo. Site is niet bereikbaar, laatste stats zijn van 8-5. Iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Even gezocht:
quote: eon forum
On this productive note, we are actually deciding to retire the EON project; we will take it down tomorrow. While it has been useful at times, it is also a little cumbersome to maintain, as compared to other computational resources. Thank you all for your help!
http://theory.cm.utexas.e...opic.php?f=9&t=1730#p5895

Gewoon van de ene op de andere dag het project de nek om gedraaid dus :(

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:18
Jammer dat eOn2 is gestopt, Docking@home pas geleden ook al :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge, stoppen ze een paar weken voordat ik de nr 1 positie binnen DPC had kunnen halen. Lekker is dat... Niet echt een nette manier om de zaken af te sluiten, heb een beetje het gevoel dat ik voor niks heb lopen crunchen, als ze zo plots ermee stoppen. Inderdaad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:21:
Sjonge, stoppen ze een paar weken voordat ik de nr 1 positie binnen DPC had kunnen halen. Lekker is dat... Niet echt een nette manier om de zaken af te sluiten, heb een beetje het gevoel dat ik voor niks heb lopen crunchen, als ze zo plots ermee stoppen. Inderdaad :(
Heh, da's inderdaad spijtig voor je :P ;)

Wel waardeloos inderdaad dat projecten er zomaar de stekker uit trekken.
Ik ga in ieder geval m'n parkje afbouwen, want de kosten lopen op en (mede ook door dit soort acties van projecten) voel ik motivatie langzaamaan wat wegzakken voor DC.
Zal nog wel mee blijven doen, maar wat bescheidener dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
LHC@home lijkt weer wat werk te hebben.

edit:
Gisteren een kleine stroomstoring van enkele seconden gehad waardoor mijn machines waren uitgevallen en 15 uur lang geen werk hebben verricht :-( .

[ Voor 67% gewijzigd door VictordeHolland op 18-05-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
SIMAP stopt met BOINC aan het einde van 2014. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:21:
Sjonge, stoppen ze een paar weken voordat ik de nr 1 positie binnen DPC had kunnen halen.
Dat is nog maar de vraag; wij van Grutte Pier hadden ook nog de nodige plannen op eOn. :P

Maarja, elk project komt een keer tot een eind, waarvan de meesten (naar mijn mening) niet echt overtuigende resultaten kunnen tonen.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Hoe zit het eigenlijk met Correlizer, is ook van de kaart verdwenen?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof van wel: http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?p=372828

Hoe is met iedereen btw? Ben zelf nogal even van de kaart geweest. Het behalen van doelen lijdt tot catonisme. Ook de kwaliteit van de diverse projecten motiveerde niet, zoals het oude Wieferich-project.

Doen jullie nog aan maandhunts? Wil best nog wel bescheiden meedoen aan nuttige projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zit zelf nu bij DB en naast de PG challenges hebben we daar ook af en toe wat doelen.
Zolang dit topic leeg blijft ben ik ook niet echt fanatiek om een vault challenge te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we het hoogst haalbare doel gerealiseerd hebben binnen de Vault: het behalen van de #2 overall. De #1 is gewoonweg niet te doen, dus rest ons alleen het verdedigen van de #2. Iedereen is nu een beetje voor zichzelf aan het crunchen.

Wellicht moeten we dit topic closen en een nieuw concept bedenken. Bijvoorbeeld "het project van de maand topic". Dan kiezen we een project waar we dan voor een maand een boost aan geven. Een beetje het idee van dat groepje wat al bestaat (of bestond) hier op DPC: Team Switch.
Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik ben daar ook wel voorstander van. Ik ben Team Switch uitgestapt omdat daar te weinig actieve leden meer waren. Dus als we zonder een apart (sub-)team te vormen zoiets binnen DPC kunnen doen dan blijven de hunts voor iedereen interessant om te joinen.

Het zou bijvoorbeeld zo kunnen op de manier zoals KWSN dit doet. Zij hebben één (maandelijks) PotM topic voor Boinc projecten met een stemronde:
http://www.kwsnforum.com/viewtopic.php?t=18432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Tja, bij dc-vault zeggen ze bezig te zijn met een complete overhaul van het concept, wisselende projecten etc. Tot daar wat duidelijkheid over is lijkt het sowieso niet handig om nog veel effort er in te steken; We weten niet welke projecten over een maand of zo uberhaupt nog in de vault zitten.

Een project-of-the-month-achtig iets lijkt me wel wat. Gewoon een lijst maken met 50 projecten of zo, en maandelijks (2-wekelijks?) met zijn allen naar de volgende.

Misschien ook een idee om een interne DPC ranking te maken over de projecten die in die lijst van projecten voorkomen, om zo wat competitie te veroorzaken? Die ranking kan dan op punten, maar ook op andere zaken als %-stijging in een maand, badges, weet ik veel....om het ook voor de "kleine" crunchers leuk te maken om mee te doen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

De statssite van Free-DC heeft toch ook zo'n ranking?
Helaas wordt daar geen onderscheid gemaakt tussen CPU en GPU projecten.

--> http://stats.free-dc.org/...team=Dutch%20Power%20Cows

Maar helaas geen projecten te selecteren/filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bijna bij de 50 miljoen op Asteroids, dus de badge is dan binnen. Ik sta open voor suggesties. Zijn er DPC broeders die onze hulp (GPU en/of CPU) hard kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ben het helemaal met jullie eens. Er zit weinig actie meer in de Vault.

Ik denk dat de Vault een voorbeeld zou kunnen nemen aan de manier waarop de Pro OC League op hwbot wordt georganiseerd. hwbot.org Pro OC League 2014 Q2. Of de manier waarop PrimeGrid hun challenge series organiseert of de Pentathlon van SETI.Germany.

Voorbeeld:
- Per kwartaal een aantal stages (in het geval van de Vault dus projecten of subprojecten)
- Alleen punten gehaald in het kwartaal gelden voor de ranking (maar kan bijvoorbeeld ook hoogste RAC, grootste GIMPS factor, of hoogste aantal punten op één dag zijn)
- Aan het einde van het het kwartaal/jaar een winnaar
- Alleen teams die zich aanmelden doen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even los van de toekomstige setup van organisatie: gaan we deze maand nog iets gezamelijks doen? Ik ben nog ongeveer een weekje bezig om m'n queue's te legen op Asteroids en dan komen m'n systemen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet eens GPUGrid proberen. Die hebben naast GPU units nu ook CPU-only units

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteund GPUGrid ook AMD GPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Helaas niet, maar AMD is dan weer een stuk sneller dan Nvidia bij Milkeyway@home.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz...ik denk dat ik met m'n CPU's nog geen deuk in een pakje boter sla op GPUGrid.
Ik wacht nog wel even af of er nog andere projecten voorgedragen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Zit even op SIMAP, aangezien de temperaturen toch behoorlijk hoog waren op PrimeGrid en de huidige ambient temperaturen (PCs staan op de zolderkamer). Dus even de 1M halen daar en dan weer eens rondkijken. Verder doen de GPUs een beetje GIMPS en GPUGRID. Ik heb nog SSDs liggen om in te bouwen, maar ik durf de GTX570 niet aan te raken nu die zonder problemen op GPUGRID aan het grazen is :X .

[edit]
QMC@home lijkt weer online te zijn (na een jaar er niets van gehoord te hebben):
http://qmcathome.org/
Alleen een paar testunits, maar er lijkt weer wat aktie te gaan komen.

[ Voor 19% gewijzigd door VictordeHolland op 10-06-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja wou net zeggen dat SIMAP wel eens een leuk kraakprojectje zou kunnen zijn maar lees nu:
http://boincsimap.org/boincsimap/forum_thread.php?id=88

Helaas, maar een leuk kraakproject is een leuk project en een leuk doel. Looptijd vind ik niet zo heel belangrijk. Ik hou me aanbevolen als iemand wat weet. Onderwijl doet mijn PC wat OGR-28-werk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat animo voor DC-Vault een beetje aan het afbrokkelen is. Denk dat ik er binnenkort ook mee stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De QMC website ziet er inderdaad wel fris en fruitig uit en ook de doelen spreken met wel aan.
Jammer dat er momenteel alleen test-units beschikbaar zijn, maar zeker een kanshebber voor de nabije toekomst :Y

Zijn er nog ideeën voor deze maand? Compleet nieuw project om onze tanden in te zetten?
Of onze DPC collega's helpen op OGR, Sob of een ander project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Gefeliciteerd Arjant2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik draai nu een paar van die QMC-wu's. Bij ca. 50% wordt pas een eerste checkpoint gemaakt, waarna de voortgang terugspringt naar 1%. En dat blijft dan ook zo.

Volgens de eigenschappen hebben ze nog zo'n 30 uur te gaan. Het zal wel goed zitten, dus ik laat ze wel voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Ben ook bezig met QMC test units. Doorlooptijden zijn behoorlijk pittig: 50 - 70 uur. Maar effe bekijken hoe e.e.a. verloopt. Hoop echt dat ze snel overstappen op echte productie; kunnen we met z'n alleen gaan knallen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Ik zal wel weer wat gemist hebben, maar ik zie (nu pas) dat DukeBox verbannen is van theSkyNet POGS?!? :?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Heeft dat te maken met die optimised client die DB heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Kreeg onlangs (2014-06-09 04:38) dit mailtje:
Forum posting privileges for the theSkyNet POGS - the PS1 Optical Galaxy Survey user "DukeBox"
have been suspended for 14 days 0 hours 0 min by Kevin.
The reason given was:

I need to investigate your client as you look like you are using a custom client that is returning too many incorrect results

The suspension will end at 23 Jun 2014, 2:38:20 UTC
Heb er niet echt aandacht aan geschonken.. ten tijde van de client stonden er geen voorwaarden in het gebruik van de sourcecode en ook geen bij het project zelf die gerelateerd waren aan het gebruik van eigen of 3rd party software.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 16-06-2014 23:53 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mja, ik sta zelf even bijna stil qua DC. Het was al niet veel, maar ja :) Zit regelmatig in buitenland voor werk, net terug van een week India, donderdag richting Brazilie (om te werken, ja :( )

Het is dus even afwachten wat er met de vault gaat gebeuren, en anders moeten we als hunters maar een andere benadering zoeken. Het "team switch" principe, maar dan zonder echt een subteam te vormen, spreekt me wel erg aan.

Ik zie dat Bold yoyo aan het teisteren is. Daar kan hij vast wel wat hulp gebruiken deze maand. Volgende maand met zijn allen onze DPC-broeders ergens helpen? OGR of zo?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Prima idee, deze maand is niet zo lang meer; eind juli dan overstappen naar een nieuw project? Kunnen we meters maken op yoyo en de directe concurrentie even op afstand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
OK. Zet wel wat yoyo aan, tot eind juli. Maar het zal regelmatig onderbroken worden, laat niks draaien bij afwezigheid.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Heb vandaag even de app: "HTC Power to Give" geprobeerd (die stond na een systeemupdate ineens geinstaleerd). De normale Boinc app die eerst op mn telefoon stond verwijst naar de Power to Give app en start gewoon niet meer :-(.

Ondertussen gaat alles hier gewoon zijn gangetje. Zaterdag wordt het even spannend als de monteur Ziggo komt instaleren. Hopelijk dan eindelijk van ADSL (8 mbit/s) af en zou het 90 mbit/s moeten worden. Ik ben er zelf helaas niet bij, dus hopelijk kan mijn vader aan de hand van mijn tekening tekst en uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Goed zo Victor.
Hopelijk kun je dan ook de Majestic client draaien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Misschien aardig om projecten te kiezen gebaseerd op challenges. Goed voor team DPC en dubbel leuk om daar die maand op te hunten. Zo heb je bv de aankomende Primegrid challenge (25/6 tm 28/6) en zo zijn er vast meerdere challenges per jaar op de verschillende projecten. Vaste crunchers op projecten kunnen in dit draadje een pleidooi maken voor hulp op een challenge bij hun project. Vliegende keep systeem?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:40:
Goed zo Victor.
Hopelijk kun je dan ook de Majestic client draaien. :D
Ja, die kan ik dan wel weer eens een slinger geven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
VictordeHolland schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:11:
[...]

Ja, die kan ik dan wel weer eens een slinger geven :) .
Tja, maar met de standaard router van Ziggo kom je daar niet ver...Die stikt al vrij snel als je een beetje veel connecties maakt. Dus Ziggo-ding in bridge mode laten zetten en een eigen (dd-wrt)router er achter.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

DigiK-oz schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:04:
[...]

Tja, maar met de standaard router van Ziggo kom je daar niet ver...Die stikt al vrij snel als je een beetje veel connecties maakt. Dus Ziggo-ding in bridge mode laten zetten en een eigen (dd-wrt)router er achter.
Heb ik ook laten doen maar dan bij CanalDigitaal.
Even telefoontje naar de helpdesk en klaar. (Nu 200mbit up/down)

Hetzelfde kon 2 jaar geleden ook bij UPC, maar dan toen ruilde ik mijn Thomson modem/router om voor een Cisco modem-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow glasvezel, hier voorlopig nog niet beschikbaar ben ik bang. Haal je inderdaad die snelheid? Lijkt me toch dat de internet "backbones" wereldwijd hier nog niet klaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Begrijp ik het nou goed dat je bij WUProp aan minimaal 20 projecten mee gedaan moet hebben en daar minimaal 100 uur per stuk op moet verzetten voordat je een Badge kunt krijgen?
En ik krijg voor elke WU 14,00 punten, maar ik zie in de DPC ranglijst leden met punten achter de komma. Is er een manier om je score te optimaliseren?

Verder wel leuk dat je crunchwerk wordt bijgehouden. Bezet bij mij 0,08% van 1 core. Geen belemmering bij het crunchen dus.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Bijna. Het gaat niet om 20 projecten, maar 20 applicaties. Zo kent Rosetta@home maar één applicatie, maar projecten als Primegrid of WCG veel meer.
Verder gaat het om de processortijd; GPU-projecten die weinig gebruik maken van de CPU lopen dus niet zo hard.
Overigens klopt de gemeten tijd volgens mij niet altijd. Zelfs bij CPU-only-projecten gaat het ene project sneller dan 't andere.

De punten van WUprop zijn volgens mij constant per PC, maar de punten van dit project zijn totaal niet interessant.

[ Voor 15% gewijzigd door Crack op 22-06-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er worden binnenkort een groot aantal projecten uit de Vault verwijderd: Multiple Project Removal
ABC
RNA
LHC
The Lattice Project
PSP-PRP
Climate Prediction

en een aantal toegevoegd: Multiple Project Addition
Constellation - Physical Sciences
PrimaBoinca – Mathematics
Numberfields – Mathematics
OGR-28 – Maths
NRG@Home - Bio
MindModeling – Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mogelijkheden B)
Wat is strategisch gezien het beste project om op te hunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Het verschil op NRG is het kleinst, maar daar is momenteel geen werk beschikbaar.

Trek je eigen conclusie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b5QnIbCjlarIrAy41APrPMef/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Thanks Crack, nog even dorstampen dus.

Waarom zijn de punten niet interessant? Omdat het nooit deel zal worden van de Vault?

Ben blij dat Lattice eruit gaat. Meermaals in de herkansing gegooid, maar de projectleiders willen de problemen met credits en checkpoints maar niet in zien. En te vaak crunch je zeer lang aan WU's met bugs.

Ook mooi dat er 2 projecten bijkomen met roots in de EU (PrimaBoinca en Constellation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beginnen we per 1-7 dan met Constellation? Zie dat er genoeg werk is, units zijn niet zo lang qua doorloop en we kunnen daar flink stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Waarom kan ik DPC niet joinen op Constellation (lees: geen 'join' link aanwezig, bij andere teams wel)?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Crack schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:08:
Het verschil op NRG is het kleinst, maar daar is momenteel geen werk beschikbaar.
Dat is lekker dan, een project toevoegen dat nu al geen werk heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik begrijp ook niet echt de reden achter het toevoegen van NRG, dit project heeft minder werk dan LHC dat eruit gegooid wordt. Volgens de project admin komt er weer werk beschikbaar als de nieuwe server draait, dit zou rond het einde van deze week moeten zijn

@DigiK-oz: Kun je de stats van Constallation toevoegen?

@Theadalus: Werkt het leeggooien van je cache of een andere browser ook niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Zonar op 23-06-2014 12:01 ]

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verder niks gedaan, en de 'join' link staat er nu opeens wel, misschien dat er een soort "grace period" is tussen aanmaken van een account en het joinen van een team?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zonar schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:59:

@DigiK-oz: Kun je de stats van Constallation toevoegen?
Done. Ze zouden binnen een uurtje zichtbaar moeten zijn.

Redelijke aardverschuiving in de vault, ben benieuwd hoe we er voor staan als e.e.a. is doorgevoerd. In ieder geval is PSP-PRP er uit, dat scheelt dik 300 "onhaalbare" punten. We'll see :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel jammer van PSP-PRP. :')

Over QMC@home (http://qmcathome.org), ik kan daar nog inloggen met oude account.
De teaminformatie lijkt te zijn verdwenen: http://qmcathome.org/top_teams.php
Het lege niet bestaande team verlaten lukt niet, een nieuw team aanmaken lukt niet.
Het forum werkt er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ze exporteren ook nog geen stats :( Typisch gevalletje nog niet af lijkt me

Vwb de nieuwe indeling van de vault : Even flink huishouden @constellation is leuk, maar vergeet ook OGR niet....de vikingen halen ons daar over 2 weken in

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ben nog even bezig op Primegrid om mijn gouden badge voor PSP sieve te halen en ga daarna over op Constellation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

DigiK-oz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:02:
Ze exporteren ook nog geen stats
..
Wel realtime xml.. maar niet consistent.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een wat kritische bui:

QMC@home heeft één publicatie gedaan: http://boinc.berkeley.edu...BOINC_projects#QMC.40Home

De publicatie dateert uit 2008 en dat project heeft gelopen tot ergens in oktober 2012: http://boincstats.com/en/stats/23/project/detail/credit

Nu start het opnieuw op met prachtige ideeën, "cleanmobility.now?" en "quantum medicinal chemistry at home?". Geen enkele uitleg. Die "workunits" van hun, we kunnen er niet eens zeker zijn wat het precies doet.

QMC (Quantum Monte Carlo) is een alternatieve methode voor "wave functions" en wat dat precies inhoudt, weet ik niet.

Ik heb geen vertrouwen in dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Met de doelstelling zal het vast wel goed zitten.

De WU's zijn echter veel te groot: Bij mij varieerde de verwachte looptijd van 4 tot 14 maanden en dat was ver voorbij de 'deadline'. Bovendien is er slechts eens in de paar dagen een checkpoint, waardoor je altijd veel tijd zal kwijtraken bij het afsluiten van BOINC.

Dit, plus het feit dat er geen stats of forum beschikbaar is zijn voor mij de aanleiding om dit project te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat reuzeleuk op Constellation. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hoe lang duurt het voor resultaten bij Constellation geverifieerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Een dag of 3 zijn de meeste bij mij wel gevalideerd. Uitschieters daargelaten.

Er is al flink gerommeld in de vault, projecten erbij en een handvol weg. Nog niet alles wat op de planning stond volgens mij, maar we staan nu wel 3e :( Wel staan er 3 van de nieuwe projecten bovenaan in onze flop-5, dus er valt veel te verdienen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3e !? Het is een complot... :(
Nou ja, kunnen we de komende maanden wel weer met een doel aan de slag: de #2 terug halen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
mersenne.org (a.k.a. GIMPS) is (tijdelijk?) down wegens problemen met de SQL server: http://mersenneforum.org/showthread.php?p=377428#post377428

Eerder deze week gaf die al herhaaldelijk de foutmelding:
Could not allocate space for object 'dbo.t_gimps_results_log'.'ix_dt_received' in database 'primenet' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup
Lijkt dus een gevalletje te weinig diskspace :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:14:
3e !? Het is een complot... :(
Nou ja, kunnen we de komende maanden wel weer met een doel aan de slag: de #2 terug halen :Y
Yes sir, er valt een hoop te winnen op de nieuwe projecten, we staan op alle 3 ergens tussen de 40ste en 50ste plek. Dat moet beter kunnen :D

Verder lijkt MJ12 binnenkort geen nieuwe crunchers meer te accepteren...dat betekent dan ook einde vault voor dat project. Brengt de Noren dichterbij, maar Ars verder weg. Ik heb alle 3 de nieuwe projecten maar even aangeslingerd :Y

[ Voor 5% gewijzigd door DigiK-oz op 05-07-2014 12:16 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
DigiK-oz schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:12:
Verder lijkt MJ12 binnenkort geen nieuwe crunchers meer te accepteren...dat betekent dan ook einde vault voor dat project.
Waarom willen ze geen nieuwe users meer? Meer crunchers geeft toch een meer up-to-date zoekmachine?? Of hebben ze geen server capaciteit meer?

Edit 2014-06-07
GIMPS is weer online, maar heeft nog maar 1,6GB aan diskspace over 8)7 .

[ Voor 11% gewijzigd door VictordeHolland op 06-07-2014 12:01 . Reden: GIMPS weer online ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben de 1ste plek weer terug op physical science! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

VictordeHolland schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:01:
[...]

Waarom willen ze geen nieuwe users meer? Meer crunchers geeft toch een meer up-to-date zoekmachine?? Of hebben ze geen server capaciteit meer?

Edit 2014-06-07
GIMPS is weer online, maar heeft nog maar 1,6GB aan diskspace over 8)7 .
Bij Majestic is het Server capaciteit inderdaad.

En bij gimps ook blijkbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Klopt het dat bij Constellation het beter is om HT aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Per 16-7 wordt MJ12 uit de vault gemikt. Zal de boel wel weer redelijk opschudden (noren wat omlaag t.o.v. ons, Ars wat omhoog). Voorlopig gaan we lekker sinds de grote cleanup-aktie. We staan wel 3e nu, maar lopen in op 1 & 2

Afbeeldingslocatie: http://digik-oz.nl/dcGraph.aspx?source=DC-Vault&project=50&id=1&numdays=7&imgonly=1&imgkey=3762

[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 10-07-2014 09:54 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[H]ardOCP gaat hard omhoog ook.
Cow_tipping schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:25:
Klopt het dat bij Constellation het beter is om HT aan te zetten?
Absoluut scheelde veel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Niet zo gek als je ziet wat die op de nieuwe projecten doen...in een week 75, 24 en 8 plekken omhoog 8)7

Die gasten waren altijd al lekker bezig in de vault, maar door stokoude projecten als PSP en nog wat spul konden ze niet echt stijgen...nu gaan ze gewoon een bedreiging worden

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Vault werd ook jarenlang door DPC genegeerd. Toen ons team begon te jagen stegen we in relatief korte tijd zo'n 7 plaatsen. Misschien worden ze daar nu pas echt actief.

[H] heeft enorm veel power op Folding@home gehad. Als ze die wat strategischer inzetten kunnen ze een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, dat opschonen zorgt er wel voor dat er weer wat actie is bij het toch wat ingeslapen vault gebeuren. De Noren gaan er binnenkort aan op Constellation, dus da's weer eens een keer leuk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorlopig is er weer volop beweging.

Wellicht interessant:
What does loss of net neutrality mean for volunteer computing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Crack schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:06:
Vault werd ook jarenlang door DPC genegeerd. Toen ons team begon te jagen stegen we in relatief korte tijd zo'n 7 plaatsen. Misschien worden ze daar nu pas echt actief.

[H] heeft enorm veel power op Folding@home gehad. Als ze die wat strategischer inzetten kunnen ze een eind komen.
[H] heeft van oudsher geweldig veel power op Folding@Home (alsook Genome@Home) gehad. Wellicht vergelijkbaar met wat DPC had op d.net projecten.
Ik denk dat zij hetzelfde probleem zullen hebben om zo'n vaste groep crunchers strategisch in te zetten.
Dit neemt niet weg dat een paar enkelingen met giga veel output grote impact kunnen hebben op de scores voor de Vault.
Dit zal veel meer impact hebben op het distributed crawling voor Majestic12 dan voor distributed computing in het algemeen.

[ Voor 22% gewijzigd door Cow_tipping op 11-07-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkwaardig: Ik keek even op Boinstats om te kijken hoeveel mensen er nog actief zijn, kom ik dit tegen:
http://boincstats.com/en/.../detail/38/memberMovement

Alle 2014-07-05 "leavers" zijn accounts die ontkoppeld zijn van DPC op Docking. Herken sommige namen nog van stampede 11. Ook Dukebox staat er tussen. Zou daar een kraak gezet zijn of zo. :? Verder heeft dat statstechnisch geen impact geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Volgens mij is dit een betrouwbaarder overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh ik had even verder moeten checken. Storm in een glas water.
Dank je wel Crack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Milkyway@home werkt niet samen met AMD Catalyst driver 14.4 , krijg een melding dat die niet niet ondersteund wordt. Dus maar even gedowngrade naar 13.12 (die werkt nog steeds wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Hier staan de PCs op een standje rustig aan, anders is het niet bij te koelen met een buitentemperatuur van 32C vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:27:
Hier staan de PCs op een standje rustig aan, anders is het niet bij te koelen met een buitentemperatuur van 32C vanmiddag.
Hier ook effe de GPUs uitgeschakeld: beter voorkomen dan genezen ....
De CPUs moeten er eigenlijk wel tegen kunnen als de kast niet bijverwarmd wordt door de GPUs :+

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Hier staat de airco aan... Afbeeldingslocatie: http://www.talonairgun.com/forum/images/smilies/whistling2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Zeker VIP bij het energiebedrijf? :P
Hier draait alles volle bak door @ 35 graden binnentemp.
Beetje tochten houdt de boel nog een beetje goed.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:19:
^^ Zeker VIP bij het energiebedrijf? :P
Hahaha, jij hebt vast wel een contractpersoon daar :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt tegen....daarom ben ik nu ook bezig om m'n parkje terug te brengen. ;) Ben al 5 PC's kwijt; nog 1 te gaan. Hebben we trouwens nog plannen voor augustus? Of is het dan nog vakantie en heeft het weinig nut om te hunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
MJ12 is eruit gemikt....we waren net weer lekker onderweg naar #2, maar nu weer 700 punten achter. Voordeel is dan weer wel dat die 700 punten op zowel #1 als #2 zijn, die staan nu erg dicht bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://digik-oz.nl/dcGraph.aspx?source=DC-Vault&project=50&id=1&numdays=14&imgonly=1&imgkey=3591

Ik weet niet of een "echte" hunt in augustus verstandig is, of dat we een "all new projects" hunt moeten houden. Momenteel natuurlijk 3 projecten waarop we veel kunnen verdienen, en binnenkort mogelijk een 4e erbij. Voorlopig laat ik Boinc lekker zelf kiezen tussen Constellation, Numberfields en Primaboinca.

Mindmodelling in de reservebank (het lukt de mannen van dc-vault momenteel niet om daar de stats van te verzamelen, maar hij staat op de nominatie om toegevoegd te worden).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De vikingen zijn hun 1e plek in de vault kwijt :) Helaas (nog) niet aan ons, maar aan AT.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Benieuwd wat de Noren gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

De Noren doen niets en toch staan ze weer op één: Wij zijn Ars namelijk gepasseerd op Constellation zodat zij punten verliezen t.o.v. de Noren. Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/s/redface.gif

Voor DPC is het een goede dag, want we maken ook nog een plaats winst bij GPUGRID en NumberFields. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik ben 2 weekjes op vakantie naar de Riviera van het Noorden.
Succes met de Vault!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Fijne vakantie, CT!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Zo, zojuist even wikipedia ge-edit, cijfers uit 2013 gaven niet echt een goed beeld hoe de zaken er nu voor staan.
Distributed computing uses the Internet to link personal computers to achieve more FLOPS:

• Folding@home is sustaining over 20.7 native petaFLOPS as of June 2014[31] or 43.1 x86 petaFLOPS (x86 FLOPS are an approximate measurement of the speed of a calculation on an x86-based processor, different from native FLOPS[32]). It is the first computing project of any kind to cross the 1, 2, 3, 4, and 5 native petaFLOPS milestone. This level of performance is primarily enabled by the cumulative effort of a vast array of powerful GPU and CPU units.[33]

• As of July 2014, The entire BOINC network averages about 5.6 petaFLOPS.[34]

• As of July 2014, SETI@Home, employing the BOINC software platform, averages 681 teraFLOPS.[35]

• As of July 2014, Einstein@Home, a project using the BOINC network , is crunching at 492 teraFLOPS.[36]

• As of July 2014, MilkyWay@Home, using the BOINC infrastructure, computes at 471 teraFLOPS.[37]

• As of July 2014, GIMPS, is searching for Mersenne primes and sustaining 173 teraFLOPS.[38]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wow, is Seti nu zo ver teruggezakt of zijn de andere projecten zo gegroeid?

Pagina: 1 ... 55 ... 68 Laatste