Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Gewoon geen GPU projecten doen. In BOINC kan je ook wel dingen aan of uit zetten, maar dat is meer een middel achteraf vind ik altijd. Bijvoorbeeld wanneer je 3 pc's hebt, waar je met eentje wel GPU fold, dan zou je dus in BOINC kunnen zeggen bij de andere 2 dat ie de GPU niet mag gebruiken.

Vaak kan je op de site zelf ook nog wel specifieke settings doen per folding profiel, dan kan je bijv. per computer een bepaald profiel geven. Dit werkt op de één of andere manier bij mij nooit, dus ik gebruik die optie dan ook niet.

Op Primegrid bijvoorbeeld kan je gewoon kiezen welk soort taken je wilt doen. GPU taken, GPU taken met de CPU, CPU taken... die eerste kan je dan gewoon uitvinken en de rest naar keuze. Zelfde als specifieke GPU projecten, die kan je dan bij voorbaat meteen overslaan, zoals GPUGRID.

Mja het is een keuze. GPU folding vond ik altijd wel mooi, omdat het zo snel met resultaat komt met heel veel credit. Ik ben er nu mee gestopt omdat ik met mining bezig ben.
Je moet je sowieso bedenken dat als je zelf je stroom moet betalen dat 1W na 1 jaar full load ongeveer 2 euro kost. Een totaal systeem dat dus met GPU+CPU folding doet en 550W trekt, kost dus 1100 euro aan stroom aan het einde van het jaar.

Je kan je natuurlijk altijd voornemen om niet continue GPU te folden, maar gewoon eens om te proberen hoe dat gaat. Dan merk je ook wat de settings van de site en BOINC een beetje doen en kan je ook nog wat tweaken als je dat leuk vindt, bijv. voorzichtig CPU+GPU over/onderklokken en met de voltages spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oké, dank je wel voor deze fantastische uitleg.
Ik begin het steeds meer te snappen.
Ben ik weer wat verder in de Folding-wereld.

Groeten, Rik

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik geloof dat TFH|Fony ooit eens een vergelijk had gemaakt tussen zijn output met GPU en met zijn (relatief) zuinige i5 processors op Primegrid.
Het belangrijkste getal is overal de Score/Watt verhouding. Bij Primegrid liggen deze waardes voor een moderne CPU en een GPU niet ver uiteen, en als je Primes wilt vinden moet je toch geen Sieve-projecten doen (veelal GPU) maar LLR-projecten (allemaal CPU)
Per project zal deze verhouding anders zijn, dit heeft te maken met optimalisaties van de client en-of processor (AVX, cache-grootte, dual precision) en het type berekening wat moet worden uitgevoerd (Floating Point).

Dus in het kort: 1 GPU kan het werk doen van tot wel 5 PC's in dezelfde tijd, maar verbruikt ook tussen de 2 en 5 keer zoveel.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebaris
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-08 02:42
DigiK-oz schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:54:
[...]

Voor onze positie zijn Skynet en NFS momenteel het meest belangrijk (veel punten te verdienen/verliezen per plek, en verliezen gaat ook echt flink gebeuren tenzij er substantieel power op beide wordt gemikt). Maar het is akelig stil hier, dus of er nog veel animo is....
thnx DigiK-oz. Ik schakel dan vandaag over op Skynet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Even een vraagje van mij uit een ander /5 topic:

Hallo mede-DPC'ers.

Waar kan ik zien op welk project de meeste DPC'ers zitten te grazen?
Ik kan het niet vinden op BOINCstats...
Daar krijg ik alleen "Bonic Combined" resultaten...

Hellup ;)

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
Bedoel je meeste output of meeste individuele users? Subteams zoals Div Brabant, NGS e.d. maken dat laatste extra lastig om te bepalen. Vergeet ook niet dat actieve users op een project niet gelijk is actieve forum gebruikers, maar daar was je al achter gok ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik bedoel de meeste individuele users.
Het hoeft niet precies op exacte getallen te komen, het is maar een idee om op de hoogte te komen welke projecten het meest "in trek" zijn. ;)

Enne over de actieve forumgebruikers, ja, daar was ik al achter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonar
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Op de DC-Vault pagina van DigiK-oz kun je zien hoeveel users / subteams de afgelopen week op een bepaald project punten hebben behaald. Dit betreft echter alleen de projecten waarvan DigiK-oz de stats bijhoudt en die in de Vault staan. Als er geen stats bijgehouden worden dan zie je bij weekly users niets staan, in tegenstelling tot projecten waar niemand punten heeft gekregen zoals bij RNA World waar 0 staat.

Don't waste your time or time will waste you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke ga ik daar even kijken.
Bedankt Zonar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Overal de nieuwe Dimes client maar geinstalleerd, bleek nergens meer te werken.
(nou ja nieuw, ook al half jaar oud...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En, wat is jouw indruk van deze client?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

rikdegraaff schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:15:
Ik bedoel de meeste individuele users.
Het hoeft niet precies op exacte getallen te komen, het is maar een idee om op de hoogte te komen welke projecten het meest "in trek" zijn. ;)

Enne over de actieve forumgebruikers, ja, daar was ik al achter. :D
Als je bij deze pagina http://stats.free-dc.org/...team=Dutch%20Power%20Cows in de kolom 'score' het getal aanklikt, dan zie je van elk Boinc project wat de activiteit is.

Voor andere projecten als, OGR, RC-5, PSP-PRP, Dimes, DPAD zou je hier eens kunnen kijken. http://stats.free-dc.org/stats.php?page=index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
stabieler als dat oude ding.
gebruikt java 1.7 ipv foutmeldingen als er iets nieuwers dan 1.6u21 op staat.

lijkt op eerste gezicht wel op minder punten per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

dus ik hoef nog niet bang te zijn voor mijn plekkie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Hopelijk zorgt de stampede voor lekker veel DC-Vault punten, want de (voorlopige) vooruitzichten voor 1 maand zien er niet goed uit, nergens punten winst en een lijst van projecten met verlies:
Asteroids: -12
Enigma: -16
GIMPS: -19
GPUGRID: -8
NFS: -15
Rosetta: -1
Yoyo: -23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

We zullen na de stampede weer eens gaan hunten als team.
Het is weer lang genoeg geweest met onze sabbatical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

Feli Bold Seeker, moge je nog vele jaren kunnen genieten van groene weides!

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Congrats Bold_Seeker *O*
Dat je maar veel nieuwe systeempjes voor je verjaardag mag krijgen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Gefeliciteerd Bold_Seeker!

* DigiK-oz trekt een biertje open : Proost :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Alsnog gefeliciteerd Bold!
Vanmiddag bij de BBQ er eentje op drinken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Thx allemaal! Als cadeau heb ik net 2 daagjes kust erop zitten; kon niet beter uitkomen 8)
Langzaamaan maar afbouwen op asteroids en de kudde de Skynet wei in dirigeren.
Nog drie daagjes tot }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:06
Hehe,

Qaatloz heeft met de hulp van Cow_tipping toch het vault hunters topic gevonden ;)

Leuk om me weer eens actief bezig te houden met de boincpunten die mijn computer nog dagelijks staat weg te pompen. Was voor de stampede nog bezig op 4 biomedisch gerichte projecten, nu ingezet op POGS.

Zelfs mijn galaxy SII ingezet door hem met de accu op een oude AMD heatsink te leggen en te laten crunchen. Hij is na 13 uur al op 86,4% :+ . Wel leuk dat hij ook net als mijn AMD phenom 2 taken tegelijk staat weg te werken. hij gaat er waarschijnlijk alleen wel per taak ongeveer 14 uur langer over doen :D

Sorry als jouw taak met mijn samsung SII taak gepaird is, je zult nog even moeten wachten op validatie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zolang je niet voor 2 weken werk ophaalt met de S2 zal dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
We hebben weer een vliegende start, nu afwachten of we dit vol kunnen houden (en dat andere teams die nu alle nieuwe leden ontvangen ons niet voorbij komen).
Ik zal vanavond even kijken of ik mn ODROID-U2 ook op Skynet aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW! :9 Dat ziet er inderdaad prima uit voor het begin *O*
M'n score zal nog wel wat omhoog gaan, want de wachtrij voor validatie loopt nog op: heb nu 551 taken in de wachtrij staan.
Suc6 allemaal en ik hoop dat we dit jaar inderdaad de #1 binnen kunnen slepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:40
Je hebt de 10M mijlpaal iig binnen

Trust the force Luke, you always hit something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dat is een mooi paaltje Bold!

Ben benieuwd of x-RaY nog mee gaat doen met de stampede dit jaar. Dan is onze eerste plek absoluut niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, x-RaY is een klasse apart. Na een aantal maanden crunchen op Asteroids begin ik eindelijk een beetje te benaderen wat hij in een klein maandje bij elkaar gecrunched heeft 8)7
Wel goed voor DPC als geheel als hij aanhaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Niks meer veranderen aan de teams. Het gaat goed zo.
Ben benieuwd hoeveel Dukebox gaat doen in het weekend als hij gaat bijschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Docking@Home is Retiring
April 07, 2014 17:05 EST

With a heavy heart, we are announcing the retirement of the Docking@Home project. Unfortunately, we no longer have the resources to maintain the project. Starting on April 30, 2014 Docking@Home will no longer be distributing new jobs but will continue to collect results. On May 23, 2014 the server will stop accepting results as the project enters retirement. We hope that you can use this time to point your workers to new VC projects. (here is a link to active BOINC projects).

Over the past 9 years we’ve had 98,512 Volunteers contribute computing power from 264,535 hosts. We have granted a total of 5,422,290,917 credits, which means our volunteers contributed roughly 159,398,584 Hours (18,196 years!) of computation. Back in Jan we made all of the result data public and we will keep that interface active. Thank you to everyone that made Docking@home a success over the years. It’s been fun! Please join us on the forums to share your best and worst story from the project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
GPU projecten hebben watVEEL liefde nodig!
Ondanks inspanningen van de afgelopen weken hebben we wat plekken verloren of staan op het punt om plaatsten te verliezen.

Milkyway
Helaas gisteren weer een plekkie kwijt op Milkyway (-2,64 Vaultpunten). Voorlopig kunnen we op Milkyway de positie die we nu hebben handhaven (150+ dagen).

Collatz
Vandaag of morgen worden we ingehaald door BOINC China (-6,77 punten), daarna zijn we met de huidige output weer aardig safe voor 100+ dagen.

GIMPS
Op 04.04.2014 zijn we ingehaald door Team-Deutschland, wat ons 19 punten voor de Vault heeft gekost :/ . Team D doet echter maar ongeveer 15k per maand, oftewel de output van 1,5x een GTX580.

GPUGRID
In één woord samen te vatten: drama! Twee plekken staan deze week op het spel, ter waarde van 7,72 Vaultpunten elk. Laagste BOINC project voor de Vault en draait helaas alleen op NVidia kaarten, zeer gevoelig voor warmte/OC/instabiliteit. Heeft veel liefde nodig! *;

PrimeGrid
3e plek gaan we ooit een keer verliezen aan de grote jongens, tenzij onze röntgen éémansteam daar een stokje voor steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
GPUGRID _/-\o_ _/-\o_
Wel te hopen dat men eens die GPU taakproblemen hebben opgelost, is blijkbaar wel vaker het probleem daar. Enige reden die ze hadden is dat hun taken "uniek" zijn per batch, anders dan bijv. PG. Mja test dan eerst zei ik al. Blijkbaar testen ze in reallife... haha :P

Mja met 2 GPU's als bijna enige van DPC helpt het ook niet hard. Moet zeggen dat ik sinds 12 december het nog niet echt mis... misschien komt het omdat ik nu mine(?) en de NVIDIA's er toch niet op heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Kunnen we weer eens iets afspreken om nu met de GPU (of na de stampede) te knallen?

Ik heb trouwens niet te beste ervaring met GPUgrid, weet niet meer precies waarom, maar ik dacht veel foute resultaten zonder over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Stabiliteit bij GPU-grid is geen probleem voor mij. Wel kwam ik er pas achter dat in mijn situatie de long runs bijna even lang duurden als de short runs, maar dat er in verhouding veel meer punten opleveren. Daarom ben ik maar gestopt met de short runs.
Ook is het tussentijds upgraden van je driver geen goed idee, omdat de wu dan altijd afgekeurd wordt.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:35:
Kunnen we weer eens iets afspreken om nu met de GPU (of na de stampede) te knallen?

Ik heb trouwens niet te beste ervaring met GPUgrid, weet niet meer precies waarom, maar ik dacht veel foute resultaten zonder over te klokken.
Als er genoeg animo is kunnen we na de stampede wel weer een keertje met de GPUs proberen te knallen.

GPUGRID heb ik ook gemengde ervaringen mee, de GTX470s gaven met driver v301.42 nooit problemen bij mij. Maar mijn fabrieks-OC GTX480 spuugde de ene na de andere fout uit, op reference clocks verminderde het iets. Pas bij een redelijke underclock (650-1700-1300) en na verschillende drivers versies geprobeerd te hebben was die redelijk stabiel, maar floepte er af en toe nog steeds een error uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anngezien GPUgrid alleen Nvidia ondersteunt : De "groenen" op GPUgrid en de "rodem" op GIMPS? Als er koeien zijn die veel errors krijgen op GPUgrid, die ook over naar GIMPS?

Nog een suggestie voor de CPU en we're good to go :p

[ Voor 13% gewijzigd door DigiK-oz op 15-04-2014 07:43 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

hansR

koffie zwart graag

Onderbreek de stampede van komende zondag tot en met woensdag effe voor Shakespear's Birthday Challenge. Moet ook effe gebeuren 8)

Maar daarna weer terug naar de stampede voor een flinke eindsprint, hopelijk met een nieuwe (officiele) client :P

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Crack schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:05:
Stabiliteit bij GPU-grid is geen probleem voor mij. Wel kwam ik er pas achter dat in mijn situatie de long runs bijna even lang duurden als de short runs, maar dat er in verhouding veel meer punten opleveren. Daarom ben ik maar gestopt met de short runs.
Ook is het tussentijds upgraden van je driver geen goed idee, omdat de wu dan altijd afgekeurd wordt.
Ja klopt, verschilt per onderzoeker en dan vaak ook nog per batch. Ben er alweer even uit (sinds december 2013), maar herinner me nog dat er vaak taken van bepaalde onderzoekers altijd stabiel waren en andere weer niet. Of dat ze juist 3x langer tov een normale short waren.

De reden dat mensen die shorts nog draaien is mij ook wel eens een raadsel. Wellicht omdat die shorts ook nodig zijn en als je toch genoeg power in huis hebt (4 of meer highend kaarten oid), ook GPUGRID op die manier kunt steunen. Zoals de badges voor specifieke projecten die je kunt halen zou je zeggen dat het heelveel hangt op de long runs, het tegendeel is echter waar... volgens mij leunt het heel veel op de short runs. Beetje vaag als je het mij vraagt maar goed, uiteindelijk zijn die badges het doel ook niet perse, maar maken het wel leuker. Staat toch beter als je 3 badges hebt dan 0, terwijl je er evenveel tijd in hebt gestoken... bijv. een half jaar 24/7 met 2 kaarten long runs draaien. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 17-04-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er is een discussie op het Vault forum over de eisen van projecten in de Vault. Er zit niet veel tempo in, maar ik meld het maar braaf even:
http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=54436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Er is een nieuwe mfakto versie (v0.14) voor AMD kaarten op GIMPS
http://mersenneforum.org/...p?p=371459&postcount=1038
De belangrijkste verbeteringen:
-slight performance improvement for the montgomery kernels
-recognition of new GPUs (8xxx, R9, new APUs)
-works on Win8.1
Voor Nvidia kaarten is v0.20 nog steeds de laatste CUDA versie: http://www.mersenneforum.org/mfaktc/mfaktc-0.20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 14:36
Lijkt het maar zo, of zijn de stats van GIMPS sinds 15-4 niet meer bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Stef42 schreef op maandag 21 april 2014 @ 11:36:
Lijkt het maar zo, of zijn de stats van GIMPS sinds 15-4 niet meer bijgewerkt?
Denk dat het probleemp bij de server van DigiK-oz zit. Voor OGR-28 waren er ook geen stats beschikbaar voor 19-04 en bij nachtvogel wel. DigiK-oz is volgens mij nog op vakantie, als die terug is moet die de server even een schopje geven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nog op vakantie? Was het maar waar, de volgende vakantie zit er al weer aan te komen :)
GIMPS is fixed (hoop ik). Wat er met OGR aan de hand was kan ik niet meer achterhalen, dus ik hou het even op een "hikje"

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 13:15
Ik vroeg me af hoe het zit met een team aanmaken bij projecten, aangezien ik 2 projecten heb die eventueel na de stampede wil draaien, maar bij beide "dutch power cows" nog niet bestaat (Wildlive@home & Spatiotemporal Quality of Service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De crew heeft hiervoor meestal iets van "DPC register account" o.i.d. Je kan ook zelf een team maken, en later eventueel de "team ownership" overzetten naar het account van de crew. Maar misschien is het handig als de crew even een account aanmakt op deze projecten en het team aanmaakt?

* DigiK-oz schopt wild om zich heen in de hoop een crewlid te raken die even het DPC team kan/wil maken :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Auw! Merde !!

Op beide projecten is een DPC-team aangemaakt. De koeien kunnen los!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Raak geschopt :P

Thanks KuuKe!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Danku, ik zal zien of de projecten goed draaien, voor nu krijg ik nada noppes van Sqos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Toch mooi om te zien dat het systeem werkt he? :P

En volgens mij ging vandaag de switch bij Collatz in. 80% punten reductie plus de nieuwe client zal naar verhouding ook minder punten gaan genereren.
Switching To CreditNew
The majority of BOINC projects are using CreditNew and includes all the largest projects. After much deliberation and more than a few run-ins with the credit cops, Collatz will switch to the CreditNew system beginning tomorrow.

I expect both the GPU and CPU credits will be drastically reduced because of this change but it will result in cross project parity at a level never before seen in BOINC. Since the basis of CreditNew is that credit is based on hardware across projects and not how well the hardware works on any one project, some changes to the applications will also be required. Not all projects have 64-bit applications or can make use of 64-bit math. As a result, a user running 32-bit windows on his 64-bit processor today only gets half as much credit because he only works half as fast as the user with a 64-bit operating system. That just isn't fair. The user doing half the work should get the same amount of credit because he has the same CPU. So, I will be removing all 64-bit Collatz applications. In addition, all assembly language and intrinsic optimizations will also be removed so that the applications run at a level that compares with the BOINC benchmarks since the benchmarks do not take into account any of those optimizations.

GPU optimizations will also be removed and all applications will be downgraded where ever possible to the oldest possible version. For example, CUDA 1.0 will now be the standard so that the project does not take advantage of any features not supported by the oldest nVidia GPU as it wouldn't be fair to the person who spend hundreds of dollars on a new GPU to get more credits just because his hardware works faster at certain calculations. The new Collatz GPU applications will only be allowed to run a few times faster than the CPU applications. That will allow Collatz to achieve parity with projects which have GPU applications that can't run in parallel very well. In order to assure that the oldest software will be used, all applications will be migrated to COBOL and entered via punch cards.

If your CPU or GPU is currently overclocked, you can dial it back since it will no longer matter. It has been said that credits are not worth anything. I think the contrary is true. Credits cost money. You hardware will now last longer because of this change and the result is that it will save you money. If you stop crunching altogether, just think how much money you will have!

Sure, some will see the lower credits at Collatz as a bad thing. But, think of it this way... While the credit will go down in Collatz, it really won't matter since all the Collatz applications will run at a level not seen since Apple IIe and DEC PDP-11s. You won't have to worry that your computer is getting less credits while using the same amount of electricity because even if you switch to another project, your credits and electric bill will remain constant. You will get less credit but the CEO's of the power companies will still get their bonuses thanks to your contributions.

Finally, because new volunteers who join the project won't ever be able to catch up to the credit leaders due to the switch to using CreditNew, the total credits will also be adjusted for all users, hosts, and teams. You will see an 80% reduction. But, on the bright side, you will be able to achieve those mega milestones tracked at FreeDC all over again!

[ Voor 90% gewijzigd door Cow_tipping op 23-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat me toch niet vertellen dat je in die 1 April grap bent getrapt? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

:$ Ik denk het wel, had ook het hele verhaal niet eens gelezen. :Z

Nu ik het verhaal ook echt (terug-) lees heb ik hem pas door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Justberry schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:43:
Ik vroeg me af hoe het zit met een team aanmaken bij projecten, aangezien ik 2 projecten heb die eventueel na de stampede wil draaien, maar bij beide "dutch power cows" nog niet bestaat (Wildlive@home & Spatiotemporal Quality of Service)
SQS hebben we punten, en dus stats :) Wildlife nog geen punten, dus alleen teamstats (zonder DPC :'( )

SQS is non-CPU intensive, en max 1 WU per 12 uur...Wildlife levert momenteel geen werk...Leuk voor erbij dus, maar om je koeien warm en bezig te houden zal er toch wat anders naast moeten :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mijn koe wordt al 100 graden met de Primegrid challenge, dus als ie met iets bezig kan zijn wat hem afkoelt zou het mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
SQS wou ik vooral omdat het gewoon naast alles erbij kan, Wildlive leek me wel een leuk project, ik ga eventueel later rioja sience doen aangezien het punt gewijs simpel is om snel in ranking omhoog te gaan ;)
Zodra ik me gpu inzet voor Milkyway begint me computer toch langzaam warm te worden dus dat doe ik af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
We hebben een gigapaal van 1.000.000.000 op Milkyway behaald :)F *O* d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
feli :)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 09:47

Andy

rm -r

Over Milkyway gesproken; Ben daar sinds gisteren mee begonnen maar begrijp niet goed hoe ik kan controleren of een GPU ook daadwerkelijk meewerkt. Heb een thuis-PC aangeslingerd met een ATI 6850 er i, maar deze lijkt geen reet uit te voeren, ondanks diverse settings. Iemand een idee?

NB het gaat om machine: http://milkyway.cs.rpi.ed..._detail.php?hostid=573074

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
In boinc staat bij de Wu bv. cpu(.0.975) + 1 gpu tijd 1:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy

Andy

rm -r

Ok, die melding heb ik wel geconstateerd op mijn notebook, waar het dus blijkbaar wel werkt. Echter op de andere machine blijkbaar niet en vraag me af of er iets aan te doen valt.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
In boinc "projectbeheer" "verwerkings voorkeuren" - vink "gebruik de GPU terwijl de computer ingebruik is" aan

[ Voor 4% gewijzigd door Justberry op 24-04-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy

Andy

rm -r

Bedankt voor de reactie. De voor de hand liggende opties heb ik helaas al geprobeerd. Kan het zijn dat er voor AMD gpu's misschien geen werk voorradig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Geen idee of Milkyway ATI ondersteunt, maar heb je BOINC misschien als service geinstalleerd (protected application execution mode)? Volgens mij kan BOINC dan geen GPU aansturen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Milkyway heeft Double Precision (FP64) nodig, een 6850 heeft dat helaas niet.

Edit: zie ook Wikipedia: Radeon HD 6000 Series

[ Voor 43% gewijzigd door VictordeHolland op 24-04-2014 22:41 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy

Andy

rm -r

OK bedankt, dat verklaart een boel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Bij docking@home gaat SETI.USA hard. Maar met deze snelheid halen ze ons niet in voor dat docking@home stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Ik heb de topic start weer eens onder handen genomen:
• Asteroids@home toegevoegd
• Volgorde Muon/Milkyway omgedraaid zodat overeenkomt met de Vault
• theSkyNet POGS toegevoegd
• Enigma weer toegevoegd (was tijdelijk verwijderd)
• OGR-28 moet nog toegevoegd worden aan de Vault, maar ik verwacht dat dit snel zal gebeuren
• WCG naar Miscellaneous verplaats i.o.m. de Vault
• Top 10 bijgewerkt

Een aantal projecten heeft nu ook ondersteuning voor Android/ARM, willen we dit vermelden in de OP? Het blijft natuurlijk riskant, aangezien telefoons/tablets niet echt geschikt zijn voor 24/7 crunching.

Ongetwijfeld zal het aantal GPU projecten zijn toegenomen: dit heb ik nog niet in de OP bijgewerkt. Het kan ook voorkomen dat een GPU project (tijdelijk) geen GPU taken hebben, zoals POEM@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Misschien is het wat om een heel aparte pagina, een soort van 2e faq of wiki-pagina, te maken met een overzicht. Dan kan je per project wat meer schrijven zonder dat de OP hier enorm wordt? In geval van de Wiki, de DPC site is wat dat betreft ernstig verouderd en of amper aan te passen, daar heb ik al eens naar gekeken namelijk.

Bij WCG kan je in elk geval op dit moment de GPU ondersteuning weghalen of onder voorbehoud zetten. Alleen WCG HCC was een GPU project zover ik weet en die is al bijna een jaar geleden voltooid. Als je bijv. op de WCG fora kijkt zie je wel hoeveel mensen blijven vragen waarom GPU ondersteuning er niet is, wellicht is een kleine opmerking bij ons vanaf de OP al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Andy schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:07:
Over Milkyway gesproken; Ben daar sinds gisteren mee begonnen maar begrijp niet goed hoe ik kan controleren of een GPU ook daadwerkelijk meewerkt. Heb een thuis-PC aangeslingerd met een ATI 6850 er i, maar deze lijkt geen reet uit te voeren, ondanks diverse settings. Iemand een idee?

NB het gaat om machine: http://milkyway.cs.rpi.ed..._detail.php?hostid=573074
Zie ik nu pas, maar hier een overzicht van GPU's op Milky Way. De 6850 doet het iig niet.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2366988
Current GPU statistics ~ Average Run Time to Complete 1 'long' 213.76 credit WU :-

HD 7970 (GPU 1150 MHz) ....................................... 75s Sunny129
R 280X (GPU 1100 MHz) ......................................... 75s Mumak
R 280X (GPU 1030 MHz) ......................................... 77s Dunx
HD 7970 (GPU 1100 MHz) ....................................... 77s Sunny129
HD 7970 (GPU 1000 MHz, RAM 1400 MHz, Cat 14.1) .. 78s Mesyn191
HD 7950 (GPU 1100 MHz) ....................................... 80s Leonheart
HD 7950 (GPU 1100 MHz) ....................................... 81s Mumak
HD 7970 (GPU 1050 MHz) ....................................... 81s Sunny129
HD 7950 (GPU 900 MHz) ......................................... 82s WES
HD 7970 (stock) .................................................. .. 83s mikey
HD 7970 (GPU 1000 MHz) ....................................... 85s Sunny129
HD 7950 (GPU 1000 MHz, RAM 1500 MHz,Cat 14.1 b) . 87s Leonheart
HD 7970 (GPU 950 MHz) ......................................... 90s Sunny129 (same time when RAM u/c to 800 MHz!)
HD 7950 (GPU 1000 MHz, RAM 1500 MHz) ................ 95s Leonheart
HD 7870 XT (stock) .............................................. 120s Matt
HD 7950 (GPU 850 MHz) ....................................... 121s salvordorhardin
HD 6970 GPU 950 MHz, RAM 900 MHz) ................... 148s Brickhead
HD 6990 (stock) .................................................. 165s Alez [TSBT's Pirate] (dual GPU card)
HD 6970 (stock) .................................................. 165s Mikey
HD 6950 (stock) .................................................. 176s Icecold
HD 5870 (GPU 868 MHz, RAM u/c 900 MHz) ............ 187s Brickhead
HD 5870 (stock) .................................................. 192s mikey
HD 5850 (GPU 850 MHz) ....................................... 210s Assim1
HD 5850 (GPU 850 MHz, RAM u/c 500 MHz) ............ 211s Assim1
HD 5850 (GPU 775 MHz) ...................................... 231s Assim1
HD 5850 (GPU 750 MHz) ...................................... 245s salvordorhardin
HD 5850 (stock) ................................................. 246s Assim1 (this post)
HD 5850 (GPU 800 MHz) ...................................... 246s petrusbroder
HD 5830 (stock) ................................................. 282s Pheonix
GTX 780 Ti (stock) .............................................. 403s ... Linux - 395s biodoc
R9 270X .................................................. .......... 407s Alez [TSBT's Pirate]
GTX Titan .................................................. ........ 414s Yankton (GPU load only 18% despite a free CPU core)
HD 4870 512 MB (stock) ...................................... 444s JumpinJohnny
GTX 560 Ti 448c (GPU 880 MHz) ........................... 471s GleeM
HD 4870 1GB (stock) ........................................... 503s Assim1
GTX 570 (stock) .................................................. 520s - Linux biodoc
GTX 480 (GPU 750 MHz) ...................................... 520s Dunx
HD 7970M .................................................. ........ 525s Spencer
HD 4850 1 GB (stock) .......................................... 553s wayliff
GTX 770 (GPU 1333 MHz) .................................... 609s Stojag
HD 4830 512 MB (GPU 670 MHz) .......................... 615s Assim1 (this post)
HD 7770 GHz ed. (GPU 1100 MHz) ........................ 724s Mumak
HD 7770 GHz ed. (stock) ..................................... 807s Deerslayer
GTX 660 Ti (GPU 1046 MHz) ................................. 816s - Linux biodoc
GTX 560 Ti (stock) .............................................. 836s Deerslayer
HD 7750 (GPU 900 MHz, RAM 1300 MHz) ............. 1096s branjo
GTX 460 (GPU 750 MHz) 768 MB ......................... 1127s - Linux Ken g6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Ik merkte net op dat volgens AMD system monitor mijn GPU (280x) gebruik niet boven 57% 70%(na update driver & restart) komt tijdens het draaien van milkyway
Mijn gemiddelde snelheid is wel wat in de tabel staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Justberry op 29-04-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Zou het nog even checken in de sensor tab van GPU-Z of MSI Afterburner. Bij mij geeft AMD Catalyst namelijk ook rare schommelende sensorreadings aan. Terwijl GPU-Z en MSI Afterburner gewoon netjes 99% aangeven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OGV0rm3l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Justberry schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:35:
Ik merkte net op dat volgens AMD system monitor mijn GPU (280x) gebruik niet boven 57% 70%(na update driver & restart) komt tijdens het draaien van milkyway
Mijn gemiddelde snelheid is wel wat in de tabel staat.
Draaien er bij jou ook 2 wu's tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
Met afterburner geeft hij 90% aan. Ik doe 1 wu per keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Zo, het gestamp is over. Het was weer een soort van gezellig en we hebben mooie resultaten geboekt :Y

En nu? Is er nog intresse in DC-Vault?

1e zullen we nooit worden, maar we kunnen wel 2e blijven en succesjes gaan jagen op de categorieen.

Zo zijn we op yoyo tijdens de stampede door 3 teams ingehaald, die allemaal nog wel redelijk makkelijk terug te pakken zijn. Mede dankzij het stampen zijn we bij Skynet flink gestegen en hebben we de eerste plek in de categorie Physical te pakken. Als we deze willen behouden zijn de projecten Skynet, Eon en Asteroids belangrijk; Op allemaal (begalve Skynet natuurlijk) worden we bedreigd en ze leveren veel punten op in physical.

Ikzelf kon niet kiezen, dus heb ze even allemaal aangeslingerd : YoYo, Skynet en Asteroids op windows, en Eon op een linux VM (Eon liep veel sneller op Linux, geen idee of dat nog zo is?)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb eon2 aangeslingerd hier.

Als jullie allemaal qos en wuprop ook erbij aan willen zetten?
Dit zijn niet CPU- of netwerk-intensieve projecten en draaien lekker op de achtergrond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nu met WUProp stats :)

@CT, Pas je naam even aan ( haakje achter DPC is beetje foutig), want 2 brabo-teams is wat teveel van het goede :P

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 01-05-2014 10:09 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
We zouden toch ook met de GPUs ergens op gaan jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bedankt voor de tip DigiK-oz!

Ik zie ENOX bij Wuprop!! Zwaait. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigiK-oz schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:56:
(Eon liep veel sneller op Linux, geen idee of dat nog zo is?)
Dat lijkt er wel op ja, ik kan met mijn i7-3615QM CPU @ 2.30GHz op Darwin 13.1.0 ongeveer 10K aan punten per dag scoren, meer dan de meeste windows systemen op het project. Doe gemiddeld 2.4 minuten over een workunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mijn Xeon W3680 op win7 doet 6:16 min. over 1 wu bij Eon.
Toegegeven het is een niet al te moderne CPU, maar het lijkt inderdaad een behoorlijk verschil te zijn.
Aangezien ik toch geen Linux ga draaien is dit project misschien niet het handigste voor mijn systemen.

[ Voor 64% gewijzigd door Cow_tipping op 02-05-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mijn I7 heeft ook een verschil van factor 2.5 of zo win vs linux. Dus eon zou ik niet op windows draaien, nee.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Windows XP was toch trouwens het snelst bij GPUGRID, hoe zit dat met andere besturingssystemen? Is daar een overzicht van welk project bij welk OS het snelst is?

Idd zonde als er een behoorlijke factor in zit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

GPUGRID draait momenteel prima op mijn GTX580 (onder windows7). Dus die laten we een tijdje zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Oh ja, het draait ook wel prima... maar ik bedoel wat is het meest optimaal?

Ik vraag me dan ook af of je nog moet willen om XP te draaien, ondanks dat bekend staat dat dit project hier snel op loopt, omdat het onveilig is (ook al fold je alleen met die pc, een onveilig/besmette pc in je netwerk kan nog een hoop verknoeien). Zijn er andere alternatieven die net zo snel zijn, etc, etc, etc??

Ben wel benieuwd hoe jullie daarmee omgaan.
[list]
• Installeer je gewoon 1 OS en doe je daar alles mee of installeer je toevallig een fris OS omdat je een specifiek project gaat draaien?
• Ga/Blijf je gewoon WXP draaien als je die al had geinstalleerd en omdat het snel is (project specifiek)?
• Doe je concessies als je meerdere projecten draait en hoe beslis je dan welk OS je neemt?
• Is er een lijst beschikbaar wat het meest optimaal is per project?

[ Voor 19% gewijzigd door Aardwolf op 05-05-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justberry
We verliezen mogelijk nog plaatsen bij theSkyNet POGS aan de BOINC Pentathlon 2014 , http://stats.free-dc.org/stats.php?page=proj&proj=pog

[ Voor 7% gewijzigd door Justberry op 05-05-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Hunters gezocht:

Op NFS (15,16 punten) zijn ongeveer 125.000 punten nodig om een Taiwan@BOINC in te halen. Hun productie is de afgelopen maanden erg laag, dus 'gooi er nog enkele 10.000en bij en we houden die 15,16 punten redelijk gemakkelijk een tijdje vast.

Via instellingen kiezen om de 16e Lattice te grazen, daar pak je de meeste punten mee. 1 WU heeft een vast punten aantal van 130 punten. Een WU loopt tussen de 1 a 1.30 uur op mijn i7 4700.

Met een beetje goeie participatie is dat dus in enkele daagjes te doen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kee, ga ik toevoegen.

Op Yoyo vandaag alweer een plaatsje gezakt. Staan nu 19e, maar de numnmer 15 staat binnen 500K punten. De teams die er tussen staan gaan nou ook niet bepaald hard, dus....ook daar 4 keer 11 punten te grijpen met weinig effort.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

EektheMan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:09:
Hunters gezocht:

Op NFS (15,16 punten) zijn ongeveer 125.000 punten nodig om een Taiwan@BOINC in te halen. Hun productie is de afgelopen maanden erg laag, dus 'gooi er nog enkele 10.000en bij en we houden die 15,16 punten redelijk gemakkelijk een tijdje vast.

Via instellingen kiezen om de 16e Lattice te grazen, daar pak je de meeste punten mee. 1 WU heeft een vast punten aantal van 130 punten. Een WU loopt tussen de 1 a 1.30 uur op mijn i7 4700.

Met een beetje goeie participatie is dat dus in enkele daagjes te doen.
Zat bij voorkeuren te kijken naar 16e Lattice. Zie alleen d, e, f en 5f ???

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
16e is de f volgens mij. Logisch? Niet echt :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Als jullie nu allemaal ook WuProp toevoegen. Non-cpu intensief, dus op alle vm's en pc's installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Cow_tipping op 07-05-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

hansR schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:36:
Zat bij voorkeuren te kijken naar 16e Lattice. Zie alleen d, e, f en 5f ???
Oh, vaag ja. Inderdaad de f en 5f.
Cow_tipping schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:18:
Als jullie nu allemaal ook WuProp toevoegen. Non-cpu intensief, dus op alle vm's en pc's installeren.
Heb ik aangeslingerd, maar zie dat het niet in de Vault zit. Binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Nee voorlopig niet.
Maar we staan daar nog geen eerste dus de moeite waard zowieso.

Hmm, 844Mb per NFS wu maakt mij pc wel erg traag.

[ Voor 23% gewijzigd door Cow_tipping op 07-05-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Helaas niet helemaal distributed computering, maar wel erg interessant en aan Cosmology@home gerelateerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.illustris-project.org/static/illustris/media/illustris_box_dmdens_gasvel_sm.jpg

illustris project
The Illustris project is a set of large-scale cosmological simulations, including the most ambitious simulation of galaxy formation yet performed. The calculation tracks the expansion of the universe, the gravitational pull of matter onto itself, the motion or "hydrodynamics" of cosmic gas, as well as the formation of stars and black holes. These physical components and processes are all modeled starting from initial conditions resembling the very young universe 300,000 years after the Big Bang and until the present day, spanning over 13.8 billion years of cosmic evolution. The simulated volume contains tens of thousands of galaxies captured in high-detail, covering a wide range of masses, rates of star formation, shapes, sizes, and with properties that agree well with the galaxy population observed in the real universe.
The Illustris simulations were run on supercomputers in France, Germany, and the US. The largest was run on 8,192 compute cores, and took 19 million CPU hours (the equivalent of one computer CPU running for 19 million hours, or about 2,000 years).
• Uitleg voor niet astronomen
• Foto's en filmpjes (in 1080p)
• Inzoembare explorer

illustris project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eon2 lijkt down....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hier ook.
Kan niet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Het was te mooi om waar te zijn. Ik heb net de R9 280X vervangen voor een GTX570, geforce drivers 335.23 (recommended volgens GPUGRID 334.21 of later) geinstaleerd. BOINC geupdate naar 7.2.42. Nu een long taak lopen (CUDA 6.0) en de clocks blijven hangen op : core 405mhz shaders 810mhz memory 162mhz. GPU load is wel 96% (logisch met die clocks) en na een uur is de taak op 3% (wat nog best redelijk is gezien de lage clocks). Toch lijkt me dit niet helemaal de bedoeling, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: OPGELOST
Door de clocks iets te veranderen (hoger of lager dan stock) pakt die wel de 3D clocks ipv de videoplayback clocks (405mhz). Dus bij elke reboot even 10 mhz over- of underclocken 8)7 , heel appart.

[ Voor 17% gewijzigd door VictordeHolland op 09-05-2014 01:22 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Kun je geen andere Bios flashen die andere kloks geeft?

Maar waarom terug naar de 570? Alleen voor GPUGrid?

[ Voor 33% gewijzigd door Cow_tipping op 09-05-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Mja of die drivers altijd kloppen op de GPUGRID fora betwijfel ik... vaak gaat dat toch wel van mensen die nieuwere kaarten hebben. Daar had ik toen al last van toen de veel mensen de 600 serie hadden en overal de v314 oid werd aangeraden... voor mij werkte die juist productie verlagend of zelfs crashende long runs na 98% voltooiing. :F :F

@ OC bij restart: hoezo doe je dat dan? Je kan toch gewoon een profiel maken in Afterburner en die automatisch laten opstarten bij een restart van het OS? Of gebruik je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Cow_tipping schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:50:
Maar waarom terug naar de 570? Alleen voor GPUGrid?
Ja, we wilden in mei toch GPUGRID doen :) ? Voel je vooral niet gehinderd om een GTX780 Titan cadeau te geven hoor :+ .

Als iemand zijn GPUGRID punten wil ruilen voor Milkyway, Collatz, GIMPS of RC5-72 dan zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn :9 . Aangezien er weinig mensen GPUGRID doen is zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
marcel87 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:05:
Mja of die drivers altijd kloppen op de GPUGRID fora betwijfel ik... vaak gaat dat toch wel van mensen die nieuwere kaarten hebben. Daar had ik toen al last van toen de veel mensen de 600 serie hadden en overal de v314 oid werd aangeraden... voor mij werkte die juist productie verlagend of zelfs crashende long runs na 98% voltooiing. :F :F
Ja, die long run waarbij ik na 1 uur de clocks ging veranderen crashte ook meteen. Toen ik naar bed ging heb ik een short run aangezet, die is wel voltooid en gevalideerd. De rest van de tijd heeft die PG gedaan zodat ik er vandaag weer even naar kan kijken. Ik ga eerst nog even een paar short runs doen voordat ik me weeer aan een long run waag.
@ OC bij restart: hoezo doe je dat dan? Je kan toch gewoon een profiel maken in Afterburner en die automatisch laten opstarten bij een restart van het OS? Of gebruik je dat niet?
Dat zou inderdaad kunnen, maar ik start de PCs toch maar één keer in de 2 weken opnieuw op (uitstoffen/ updates). Dus dan is het maar een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

VictordeHolland schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Ja, we wilden in mei toch GPUGRID doen :) ? Voel je vooral niet gehinderd om een GTX780 Titan cadeau te geven hoor :+ .

[...]
Heb je advies gevolg: Was 5 mei jarig en heb mezelf een GTX780-Ti kado gegeven :+

Gaat als een tierelier op GPUGRID >:)

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
hansR schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:33:
[...]
Heb je advies gevolg: Was 5 mei jarig en heb mezelf een GTX780-Ti kado gegeven :+

Gaat als een tierelier op GPUGRID >:)
Moest dat nou, ik wilde je net gaan inhalen op GPUGRID :+ .

Nog gefeliciteerd :)F , versterking is natuurlijk altijd welkom d:)b !
Pagina: 1 ... 54 ... 68 Laatste