Nu (jammer genoeg) al 315 pagina's meegelezen. Tijd voor ook mijn aandeel:
Heb de telefoon (S2) op 11 mei telefonisch besteld, vreemd genoeg heeft de KS de order er pas de 13e ingezet. Goed, ik ging ermee akkoord. Maar tot op nu nog steeds het bericht "voor inschrijving". Vervolgens heb ik eergister de Hi Winkel in Utrecht gebeld, daar een bestelling geplaatst met de beloft dat ik hem gister zou ontvangen. Maar jullie raden het al; "geen voorraad". Heel vervelend aangezien ik 4 juni op vakantie ga en dus niet aanwezig ben.
Redelijk geirriteerd omdat mensen met een latere bestelling wel al zijn geholpen heb ik uit een post enkele dagen terug de klachtmail gekopieerd, aangepast en verstuurd naar Hi.
De klachtmail:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij wil ik bezwaar maken tegen de manier waarop mijn bestelling wordt afgehandeld.
11-05-2011 j.l. heb ik via een verlenging telefonisch een bestelling gedaan van de Samsung Galaxy S2 in combinatie met een HI Online 25 2 jaar abonnement (Ordernummer: 33683XXX).
Tot op heden heb ik niks ontvangen. Vandaag heb ik de servicedesk gebeld en gevraagd naar de verwachte leverdatum. Aangegeven werd dat er pas weer geleverd gaat worden vanaf 8 juni maar dat niet met zekerheid te zeggen viel of mijn bestelling dan ook geleverd kan worden.
Dit is een leveringstermijn van tenminste 3 weken. Dit terwijl u op de Hi site geadverteerd heeft met o.a. de stelling dat als je hem online besteld je zeker weet dat je het toestel als eerste hebt.
Deze belofte breekt u nu en ik neem aan dat u hier een tegemoetkoming tegenover zult stellen.
Verder bevreemd het mij zeer dat u geen geen precieze informatie kunt geven over de levering van mijn bestelling. Ik verwacht dat u mij alsnog een exacte leverdatum kunt geven.
Tenslotte wil ik u mijn ontevredenheid overbrengen over de informatievoorziening over mijn bestelling. Bij overschrijding van de voorspelde levertijd met minimaal 3 weken verwacht ik tenminste een mail bericht met uitleg en verontschuldigingen.
Ik hoop van harte dat u mijn klacht in behandeling neem. Een afschrift van deze mail stuur ik door naar de volgende consumentenorganisaties/programma's:
Consumentenbond
TROS Radar
Kassa
thuiswinkel.org
Goed, die verstuurd en een reactie gehad:
Hi [naam],
Bedankt voor de e-mail..
Je geeft aan dat de levering van de Samsung Galaxy S2 vertraagd is. Ik begrijp dat dit vervelend is. Mijn excuses voor het ongemak. Er zijn minder toestellen binnengekomen dan er bestellingen zijn geplaatst. De toestellen worden uitgeleverd op volgorde van besteldatum. De oudste bestellingen worden als eerste geleverd. Op dit moment is het nog niet bekend of er een extra levering gaat plaatsvinden voor 8 juni. We zijn hiervoor afhankelijk van Samsung. Zodra je toestel binnen is krijg je een sms'je ter bevestiging en kan je je bestelling volgen via hi.nl.
Ik heb je signaal doorgestuurd naar een andere afdeling om de service in de toekomst te verbeteren
Groeten van Hi,
Lotte
Klantenservice Hi
Weet je dat je de meest voorkomende wijzigingen zelf kunt regelen via MijnHi op
www.Hi.nl
Nutteloos antwoord dus en ik herken de mail uit enkele eerdere posts. Ik heb zonet opnieuw gereageerd met:
Hi Lotte,
Ik begrijp van jullie kant de grote hoeveelheid orders en de beperkte binnenkomst van toestellen. Daar kunnen jullie niets aan doen en hiervoor heb ik dan ook begrip. Echter,
Het feit dat je zegt dat de bestellingen op volgorde worden uitgeleverd klopt bij lange na niet. Een vriend met een besteldatum van 16 mei heeft namelijk de telefoon wel al gekregen. Dit is erg vreemd aangezien hij een nieuwe klant is EN later heeft besteld. Dit duid er dus op dat jullie nieuwe klanten voor de al-betalende (en trouwe klanten) trekken. Dit baseer ik ook op enkele fora (waaronder Tweakers) die ik bezocht heb. Hier vind ik vele malen het verhaal met nieuwe klanten bij HI/KPN met een latere besteldatum, maar wel al een geleverde bestelling. Het gaat hierbij meestal om de nieuwe klanten, maar verlengingen heb ik ook al geleverd gezien.
Nogmaals, ik heb begrip voor de situatie van de Samsung-leveringen e.d. Dat jullie dit vervolgens niet communiceren, nieuwe klanten voor laten gaan en vervolgens zeggen dat jullie op volgorde werken, is hetgeen waar ik jullie wel op aankijk. Zoals ik in mijn klacht heb verteld, wacht ik nu al bijna een maand op een verlenging; een andere provider was sneller was geweest.
Ik vind het toch jammer, na deze jaren trouw klant te zijn geweest, om zo behandeld te worden. Dit terwijl u op de Hi site geadverteerd heeft met o.a. de stelling dat als je hem online besteld je zeker weet dat je het toestel als eerste hebt. Telefonisch is mij toen nogmaals beloofd dat dit zo zou zijn, deze belofte breekt u nu en ik neem aan dat u hier een tegemoetkoming tegenover zult stellen.
Groeten,
[naam]
Nu maar eens kijken wat ze me vertellen, ik hou de actieve (en passieve) lezers op de hoogte.