Damn it's good 2b a Tweaker!
Bel ik voor info of zij al iets weten over de levertijd, krijg ik na bijna tien minuten wachten een vrouw aan de lijn die me op kinderlijke toon aanspreekt dat Samsung een Japans merk is hé (yeah right) en dat "er daar nu eenmaal iets heel ergs gebeurd is hé" en dat Samsung daarom de levering heeft uitgesteld tot juni.
Mijn vraag waarom alleen Hi hier dan last van heeft en de rest al voorraad binnen heeft gekregen, werd op dezelfde irritante toon van de hand gedaan met "nou dat zullen we dan nog wel zien hé, moet je maar eens zien hoe zij de levering aan klanten gaan uitstellen".
Ik krijg toch echt steeds meer zin om over te stappen op een andere provider. De voorwaarden van hun mobiel internet zijn toch al niet goed meer te noemen, veel MB, maar je mag ze nergens aan besteden volgens de voorwaarden (VOIP, SMSoIP, Tethering, continu dowloaden, 'commerciële doeleinden' en zakelijk gebruik zijn niet toegestaan. Enkel "mobiel surfen op internet, email versturen of ontvangen, filmpjes/plaatjes bekijken" is toegestaan") Hoe moet je aan 2GB aan data komen als al het bovenstaande niet mag? Laat staan de 4GB als je het verdubbeld?
Damn it's good 2b a Tweaker!
Voor wat voor nu bekend is: ja. En ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat zo zal blijven. Even voor duidelijkheid: 18 mei is dus de verzenddatum.spanx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:01:
18 mei is dus 3e levering?
[ Voor 11% gewijzigd door Dreabe op 09-05-2011 21:09 ]
Die voorwaarden gelden grotendeels ook bij andere providers. Tot nu toe wordt er niet op het soort gebruik van data gecontroleerd.BartSintenie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:05:
...
De voorwaarden van hun mobiel internet zijn toch al niet goed meer te noemen, veel MB, maar je mag ze nergens aan besteden volgens de voorwaarden (VOIP, SMSoIP, Tethering, continu dowloaden, 'commerciële doeleinden' en zakelijk gebruik zijn niet toegestaan. Enkel "mobiel surfen op internet, email versturen of ontvangen, filmpjes/plaatjes bekijken" is toegestaan") Hoe moet je aan 2GB aan data komen als al het bovenstaande niet mag? Laat staan de 4GB als je het verdubbeld?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Weekje meer of minder?!?. Tuurlijk gooi nog maar wat kolen op het vuur..onderduikert schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:12:
Relax mensen, we hebben al zo lang moeten wachten. Het komt toch niet op een weekje meer of minder
Weet je wat, als jij dan een week wacht en wij de telefoon vast ontvangen. Komt het je dan ook niet op een week meer of minder?onderduikert schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:12:
Relax mensen, we hebben al zo lang moeten wachten. Het komt toch niet op een weekje meer of minder
Ik wil mijn dode trein reizen toch echt eens op gaan vullen met iets nuttigs. Angry Birds ofzo.
Ik vraag me dat toch af... 10 mei, morgen dus ....Dreabe schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:08:
[...]
Voor wat voor nu bekend is: ja. En ik heb er ook wel vertrouwen in dat dat zo zal blijven. Even voor duidelijkheid: 18 mei is dus de verzenddatum.
Een distri als Copaco verwacht de eerste zending pas de 16e uit te kunnen leveren / week 20 ...
Nu zal algebeld.nl misschien direct bevoorraad worden, maar dan nog lijkt mij een gat van zes dagen behoorlijk groot.
Betreft het de Nederlandse versie van het toestel?
- Wij importeren via verschillende importeurs vanuit europa maar er zit nederlandse garantie bij.
Zullen ze allemaal dezelfde processor en scherm bevatten?
- Ja ze streven er in europa naar om 1 versie uit te brengen.
Denken jullie dat dit persoon weet waar ze het over heeft? Mn betreffende de versies?
En bedenk goed: "het bezit van de zaak, is het eind van het vermaeck"AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:13:
[...]
Weekje meer of minder?!?. Tuurlijk gooi nog maar wat kolen op het vuur..
Samsung S23 Ultra 256GB
Boeit het iets of je een Engels, Duits, Frans of Nederlands toestel hebt? Nee.Penetrator schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:49:
Ik heb net gebeld met belsimpel.nl. Het meisje aan de telefoon zei mij het volgende op deze vragen:
Betreft het de Nederlandse versie van het toestel?
- Wij importeren via verschillende importeurs vanuit europa maar er zit nederlandse garantie bij.
Zullen ze allemaal dezelfde processor en scherm bevatten?
- Ja ze streven er in europa naar om 1 versie uit te brengen.
Denken jullie dat dit persoon weet waar ze het over heeft? Mn betreffende de versies?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
+1!!!wvexeltweakers schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:50:
[...]
En bedenk goed: "het bezit van de zaak, is het eind van het vermaeck"
Power to the beat.
En het einde vd threadwvexeltweakers schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:50:
[...]
En bedenk goed: "het bezit van de zaak, is het eind van het vermaeck"
Hoop zelf op de 16e, komt mooi uit ook.
Tja, die voorwaarden staan overal behalve bij T-Mobile...AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:09:
[...]
Die voorwaarden gelden grotendeels ook bij andere providers. Tot nu toe wordt er niet op het soort gebruik van data gecontroleerd.
Vodafone biedt tetheringpakketten aan van 15 euro in de maand, dus daar kan het nooit lang meer duren voordat ze actief gaan controleren. En dit artikel over waar KPN/Hi straks allemaal extra voor wil gaan rekenen hebben we vast ook allemaal wel gelezen.
Zeker gezien de klantvriendelijkheid van Hi nu toch maar ernstig T-Mobile aan het overwegen dus, als zij sneller kunnen leveren is dat mooi meegenomen.
Dan vind ik de kreet "Ja, 1024 MB dataverkeer per maand!" bij algebeld.nl wel erg bezijden de waarheid. Daar hoort blijkbaar nog een heel verhaal van beperkingen bij, dus. Als ik deze posts hier niet had gelezen, had ik dat dus gewoon niet geweten....BartSintenie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:56:
[...]
Tja, die voorwaarden staan overal behalve bij T-Mobile...
Vodafone biedt tetheringpakketten aan van 15 euro in de maand, dus daar kan het nooit lang meer duren voordat ze actief gaan controleren. En dit artikel over waar KPN/Hi straks allemaal extra voor wil gaan rekenen hebben we vast ook allemaal wel gelezen.
Doet mij een beetje denken aan: "50 jaar garantie op deze nieuwe auto".
En dan in de voorwaarden : als je er alleen mee op je oprit heen en weer rijdt, max 2 x per maand...
[ Voor 10% gewijzigd door wvexeltweakers op 09-05-2011 22:01 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
kan toch niet zo zijn dat ik nu en abbo afsluit + internet en dat zij over 2 maanden zeggen van ja moet maar nog is extra gaan betalen op je internet abbo voor die diensten?
Ja en nee.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:08:
klein beetje offtopic, maar dat wat er staat day hi mensen extra wil gaan laten betalen voor bepaalde internet diensten geld dan toch alleen voor mensen die een abbo gaan afsluiten nadat die regels zijn ingegaan?
kan toch niet zo zijn dat ik nu en abbo afsluit + internet en dat zij over 2 maanden zeggen van ja moet maar nog is extra gaan betalen op je internet abbo voor die diensten?
Als het nu nog niet in de voorwaarden stond zou dat waar zijn.
VoIP ed zijn nu al uitgesloten, dus je verhaal gaat niet op - helaas!
Verwijderd
Ok ben niet supertechnisch maar welke diensten moet ik exact verstaan onder VoIP en dergelijke?MyrddinLXXIIX schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:10:
[...]
Ja en nee.
Als het nu nog niet in de voorwaarden stond zou dat waar zijn.
VoIP ed zijn nu al uitgesloten, dus je verhaal gaat niet op - helaas!
Skype, budgetphone en varianten (SIP), google talk etc etc.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:12:
[...]
Ok ben niet supertechnisch maar welke diensten moet ik exact verstaan onder VoIP en dergelijke?
Verwijderd
Bellen via internet , zeg maar.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:12:
[...]
Ok ben niet supertechnisch maar welke diensten moet ik exact verstaan onder VoIP en dergelijke?
Even een vraagje: staat er ook in de voorwaarden dat je geen VPN verbinding op mag zetten ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 22:18 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Verwijderd
En hoe willen ze een ge-encrypte datastroom de-crypten.Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:19:
De vraag is mogen ze erop controleren. Dat ze het kunnen ok. Maar mogen ze het, volgens mij niet.
En als ik dat nu nog wel mag kunnen ze mij het dan over 4 maanden verbieden en blokkeren?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Erop controleren vast wel maar het blokkeren is weer wat anders. Netneutraliteit etc. Maar dat is is weer iets voor een ander topic.Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:19:
De vraag is mogen ze erop controleren. Dat ze het kunnen ok. Maar mogen ze het, volgens mij niet.
WhatsApp valt niet onder de huigide restricties (VoIP, SMSoIP).Leoon. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:21:
Als ik nu een contract afsluit bij Vodafone de BSW 200 mag ik dan (volgens de voorwaarden inderdaad niet maar die waren er al tijden toch?) whatsappen? Want mensen kunnen/mogen het nu nog wel toch?
En als ik dat nu nog wel mag kunnen ze mij het dan over 4 maanden verbieden en blokkeren?
Niét? Oh ik dacht juist dat het om WhatsApp en Skype en dergelijke ging. WhatsApp is geen SMSoIP? Dus ik kan gewoon WhatsApp'n mijn hele contractduur van 2 jaar lang?Phusebox schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:25:
[...]
WhatsApp valt niet onder de huigide restricties (VoIP, SMSoIP).
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik overweeg wellicht over te stappen van VF naar Hi. Daarbij denk ik aan een internet extreem abonnement. Die bundel is al 17,50 en ik zit er niet op te wachten om aanvullende diensten te moeten afnemen, voor bijvoorbeeld whatsapp. Des te meer baal ik dat ik het toestel niet bij Vodafone kan bestellen.
Kan de medewerker van Vodafone wellicht verduidelijken wanneer het toestel via de afdeling verkoop te bestellen is? Ik denk dat het safe is om te stellen dat Vodafone de provider is met de minste transparantie met betrekking tot het toestel.
Dan raken ze ineens heel erg veel pre-orders kwijt, dat weet ik zeker...wilmundo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:28:
Enigszins offtopic maar wel verwant aan de GS2: Las in een andere topic dat KPN morgen haar plannen gaat presenteren. Zouden ze/Hi de GS2 later leveren, zodat de vernieuwde algemene voorwaarden van toepassing zijn?
Ik overweeg wellicht over te stappen van VF naar Hi. Daarbij denk ik aan een internet extreem abonnement. Die bundel is al 17,50 en ik zit er niet op te wachten om aanvullende diensten te moeten afnemen, voor bijvoorbeeld whatsapp. Des te meer baal ik dat ik het toestel niet bij Vodafone kan bestellen.
Kan de medewerker van Vodafone wellicht verduidelijken wanneer het toestel via de afdeling verkoop te bestellen is? Ik denk dat het safe is om te stellen dat Vodafone de provider is met de minste transparantie met betrekking tot het toestel.
Verwijderd
edit: ja dat denk ik ook maar hoe kom je daar achter dan als dat hun idee zou zijn, als ze dat bekend maken nadat mijn contract verwerkt is ben ik alsnog "de sjaak"
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 22:36 ]
Nee, weet ik nog niet wanneer ze qua verlengen zijn te bestellen bij Vodafone. Hou je op de hoogtewilmundo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:28:
Enigszins offtopic maar wel verwant aan de GS2: Las in een andere topic dat KPN morgen haar plannen gaat presenteren. Zouden ze/Hi de GS2 later leveren, zodat de vernieuwde algemene voorwaarden van toepassing zijn?
Verwijderd
Is dit echt uiteindelijk beter voor je accu of kan je gewoon ding aanzetten aan de lader en er gelijk mee klooien?
Klopt dit? Als ik WhatsApp gebruik kom ik dan snel boven mijn bundel van 1 gb? Want WhatsApp heb je altijd aanstaan toch?Met de veiligheid zit het wel goed,echter waar nog vrij weinig mensen rekening mee houden is dat je door het te gebruiken al ongemerkt c.q. ongewild snel boven je "bundel " komt….
Het dataverbruik van Whatsapp is nihil. Dat gaat dus niet gebeuren tenzij je constant filmpjes gaat versturen en downloaden natuurlijk.Leoon. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:44:
[...]
Klopt dit? Als ik WhatsApp gebruik kom ik dan snel boven mijn bundel van 1 gb? Want WhatsApp heb je altijd aanstaan toch?
Whatsapp gebruikt amper dataLeoon. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:44:
[...]
Klopt dit? Als ik WhatsApp gebruik kom ik dan snel boven mijn bundel van 1 gb? Want WhatsApp heb je altijd aanstaan toch?
Verwijderd
Duurt nog 2 maanden meneer.. Alles dat eerder is, is meegenomen.
Die doet ook aan klantenbinding zeg...
Nog steeds wel in dilemma overigens.
Heb nu een flex 45 abo (alles incl. Buitenland uit 1 bundel) en ben ik straks kwijt bij verlenging want dan wordt het relax.
Welke provider heeft iets soortgelijks als flex?
Daarnaast heb ik als eis een duo-sim voor mijn ipad. Kan dat bij iedere provider?
Misschien toch maar het toestel los kopen en een nieuw sim-only abo kopen?
Maar dan wel eerst mijn flex tegoed a 300 euro eerst opmaken
Ik denk niet dat het iets uitmaakt, ik ben de afgelopen jaren geen bewijs tegengekomen voor het feit dat het nadelig zou zijn voor de batterij van een moderne smartphone.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:43:
Hoe denken jullie eigenlijk over dat er altijd staat eersr de accu helemaal vol te laden voordat je hem voor de eerste keer gaat gebruiken?
Is dit echt uiteindelijk beter voor je accu of kan je gewoon ding aanzetten aan de lader en er gelijk mee klooien?
Overigens hoort deze post niet hier
[ Voor 3% gewijzigd door AdnanKananda op 09-05-2011 22:51 ]
Verwijderd
Zou hi dan toch aan echte pre ordering doen? Dat er dus maar een beperkt aantal toestellen beschikbaar waren voor een eerste levering? Omdat op 2 mei ook hele andere prijzen werden vermeld. Laten we het hopen!
Verwijderd
Verwijderd
Of die paar die binnen zijn gekomen worden verdeeld onder de eigen medewerkers....Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:53:
Hm, vreemd. Als ik Google op "levertijd sg2" kom ik bij www.hi.nl/primeurs uit. Met daaronder de tekst "je bent de eerste". Klik je op die link, dan staat op de hi-site: "dit toestel is helaas niet meer leverbaar".
Zou hi dan toch aan echte pre ordering doen? Dat er dus maar een beperkt aantal toestellen beschikbaar waren voor een eerste levering? Omdat op 2 mei ook hele andere prijzen werden vermeld. Laten we het hopen!
Verwijderd
Ok, Helaas gaat mijn theorie dan niet op.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:55:
Nee de hi site heeft ergens last van, want als je via de hi website een paar keer probeert bij de s2 te komen zegt hij idd soms sorry dit toestel is niet leverbaar en dan klik ik 5 sec later weer en dat kan ik hem gwn bestellen. en zo wisselt het steeds af.
Wachten maar af!
http://chatheffing.nl/
Dus in principe mogen alle programma's als whatsapp zolang ze een soort van chat programma zijn?Dienstvoorwaarden
Vodafone abonnement
Specifieke Dienstenvoorwaarden voor onderstaande abonnementen, hierna te noemen het Abonnement:
Vodafone Bel+Sms+Web abonnement
Alles-uit-1-bundel Web abonnement
Bel+SMS Voordeel + Web abonnement
Mobiel Internet
Het datagebruik dat is inbegrepen in je Abonnement is bedoeld voor datagebruik op je mobiele telefoon, ieder ander gebruik kan door Vodafone gezien worden als misbruik. Met Overeenkomsten waarbij mobiel internet standaard inbegrepen is, kun je binnen Nederland op het internet surfen,
chatten en e-mailen op je mobiele telefoon. Hierbij geldt dat het datagebruik binnen de bundel gelimiteerd is tot 250 MB, 500 MB, 750 MB of 1 GB per maand, afhankelijk van je abonnement.
Indien Contractant een datagebruik heeft dat hoger is dan het maximum per maand, geldt een buitenbundel tarief. Voor het maximum datagebruik en buitenbundel tarief dat van toepassing is op het Abonnement, zie de uitgebreide tarieveninformatie op www.vodafone.nl
Bij Overeenkomsten waarbij mobiel internet standaard inbegrepen is, is het onder meer niet toegestaan de SIM kaart waarop deze is geactiveerd te gebruiken in combinatie met PC, tablet en/of laptop e.d., waaronder begrepen maar niet beperkt tot het gebruik van je mobiele telefoon als modem, of voor peer-to-peer gebruik, VoIP en SMSoIP diensten.
Vodafone behoudt zich het recht voor om het dataverkeer te meten om te kunnen vaststellen of Contractant zich houdt aan de voorwaarden. Vodafone behoudt zich het recht voor het dataverkeer onmogelijk te maken, indien de Contractant in strijd handelt met deze voorwaarden of met de andere voorschriften omtrent gebruik.
Bij Overeenkomsten waarbij mobiel internet standaard inbegrepen is, is datagebruik in het buitenland uitgesloten.
Datagebruik in het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven.
Versie april 2011
sorry hoor maar een provider die niet aan netwerk neutraliteit doet wil ik geen klant zijn.. alsik HI/KPN klant was was ik allang vertrokken..Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:02:
Beetje offtopic, maar hoe meer zielen....:
http://chatheffing.nl/
Alle providers hebben al aangegeven het voorbeeld van KPN te gaan volgen. Als er een schaap over de dam is....Zed_no1 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:05:
[...]
sorry hoor maar een provider die niet aan netwerk neutraliteit doet wil ik geen klant zijn.. alsik HI/KPN klant was was ik allang vertrokken..
Dan stap ik denk ik weer over op prepaid SMS/Beltegoed, thuis en op het werk heb ik toch WIFI. Hoef ik niet constant naar mijn telefoonrekening te kijken of ik niet per ongeluk op MSN of Whatsapp heb gezeten met 3G...Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:07:
[...]
Alle providers hebben al aangegeven het voorbeeld van KPN te gaan volgen. Als er een schaap over de dam is....
Inderdaad en niemand lijkt in de gaten te hebben dat dit waarschijnlijk achter gesloten deuren al was afgesproken. NMA kom er maar in!Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:07:
[...]
Alle providers hebben al aangegeven het voorbeeld van KPN te gaan volgen. Als er een schaap over de dam is....
En nu on topic aub. Zou het ook mogelijk zijn om gewoon naar GSMwijzer toe te rijden zodra ze hem hebben en op te halen zonder dat je hem hebt gepreordered (raar woord zo)?
http://www.gsmwijzer.nl/info/afhaalprocedureAtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:12:
[...]
Inderdaad en niemand lijkt in de gaten te hebben dat dit waarschijnlijk achter gesloten deuren al was afgesproken. NMA kom er maar in!
En nu on topic aub. Zou het ook mogelijk zijn om gewoon naar GSMwijzer toe te rijden zodra ze hem hebben en op te halen zonder dat je hem hebt gepreordered (raar woord zo)?
Hmm lijkt me dus niet mogelijk dat ik morgenochtend vroeg even bel om te melden dat ik 1 kom halen.
[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 23:24 . Reden: ernstige typo! ]
Als je besteld en aangeeft hem via rembours te betalen en ff belt dat je hem komt halen en dan ook nog bij de eerste batch zit.....AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Hmm lijkt me dus mogelijk dat ik morgenochtend vroeg even bel om te melden dat ik 1 kom halen.
Procedure afhalen los GSM toestel:
1. U plaatst een bestelling voor een los GSM toestel via de website. Bij betaalwijze dient u ‘onder rembours' te selecteren.
2. Vervolgens stuurt u een email (info@gsmwijzer.nl) om de order te bevestigen met daarin het ordernummer en tevens de mededeling dat u uw bestelling af wilt komen halen. U zou dit eventueel ook telefonisch aan een van onze medewerkers (070-358 50 64) door kunnen geven.
3. Indien het toestel op voorraad is, zal er een toestel voor u apart gezet worden en ontvangt u bericht dat u uw bestelling af kunt komen halen. Houdt u bij het afhalen alstublieft uw ordernummer bij de hand.
Betalingen kunnen bij afhalen uitsluitend per PIN voldaan worden. De verzendkosten zullen bij het afhalen van een bestelling verwijderd worden.
[ Voor 58% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 23:26 ]
Ga dat ook maar doen denk ik.AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Hmm lijkt me dus niet mogelijk dat ik morgenochtend vroeg even bel om te melden dat ik 1 kom halen.
Zie mijn post boven die van jou
Juist en dat zie ik dus niet meer gebeuren. Mijn strategie laat me in de steek. Lijkt me sterk dat ik deze week nog buiten het pre-order verhaal om aan een SGS2 kom. Of jij moet nog een geweldige suggestie hebben?Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:24:
[...]
Als je besteld en aangeeft hem via rembours te betalen en ff belt dat je hem komt halen en dan ook nog bij de eerste batch zit.....
[...]
Helaas, mijn pre-order is ook al naar de 18e verschoven *snif*AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:31:
[...]
Juist en dat zie ik dus niet meer gebeuren. Mijn strategie laat me in de steek. Lijkt me sterk dat ik deze week nog buiten het pre-order verhaal om aan een SGS2 kom. Of jij moet nog een geweldige suggestie hebben?
Nummerbehoud in behandeling
Uw aanvraag is geaccepteerd door Vodafone en op dit moment in behandeling voor nummerbehoud.
Stel nu dat ze morgen gaan versturen en dit is nog niet goedgekeurd. Krijg ik dan geen telefoon ??
Jij had besteld direct bij opening preorders?Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:32:
[...]
Helaas, mijn pre-order is ook al naar de 18e verschoven *snif*
Ik leef met je mee. Is er verder al iets bekend over een release in duitsland? Heb er wel een road tripje voor over.Golf2vr6 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:32:
[...]
Helaas, mijn pre-order is ook al naar de 18e verschoven *snif*
[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2011 23:37 . Reden: typo ofcourse ]
Correct abonnement moet eerst rond zijn voor ze toestellen versturen best logisch lijkt mezero_cool89 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:34:
Ik heb besteld bij Studentenmobiel.nl maar nu staat daar het volgende bij orderstatus:
Nummerbehoud in behandeling
Uw aanvraag is geaccepteerd door Vodafone en op dit moment in behandeling voor nummerbehoud.
Stel nu dat ze morgen gaan versturen en dit is nog niet goedgekeurd. Krijg ik dan geen telefoon ??
Nee:MyrddinLXXIIX schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:34:
[...]
Jij had besteld direct bij opening preorders?
via algebeld
Order Ontvangen: 26-04-2011 22:14
Betaling: Ontvangen op 27-04-2011
Contract: Ontvangen op 27-04-2011
Goedkeuring: Goedgekeurd op 27-04-2011
Verwachte verzenddatum: 18-05-2011
ps: op 4-5-2011 is nummerbehoud goedgekeurd.
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2011 23:43 ]
Voor mij staat hij al bijna twee weken lang op deze orderstatus. Had daarom ook gemaild naar ze en kreeg als antwoord het volgende:Kremx schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:15:
Ik weet niet of andere dit al hebben gezien, maar mijn orderstatus bij belsimpel staat sinds vanmiddag op het volgende:
Orderstatus: Producten onderweg vanaf leverancier naar Belsimpel.nl
Verwachte levertijd 2-5 werkdagen. Indien we de bestelling niet binnen 5 werkdagen kunnen uitleveren zullen we je hierover berichten.
Misschien betekent dit wel dat het contract nu pas goedgekeurd is bij vodafone, maar het is iig progressie voor mij
Dus ben benieuwd of het nu wel klopt.Bedankt voor uw mail naar Belsimpel.nl.
Fijn dat u ons op dit probleem wijst. Dit is een standaard tekst die niet van toepassing is op elk toestel.
Zoals u terecht opmerkt in de levertijd van de Samsung Galaxy S II geen 2-5 werkdagen, maar toen u bestelde 2 weken.
Daarom hebben wij u hier ook niet over gebeld. U kunt nog steeds uit blijven gaan van die 2 weken levertijd.
Onze excuses voor het ongemak.
Maar, om die reden ook een PPTP server voorbereid op mijn router zodat al het verkeer welke mijn telefoon verstuurd en ontvangt encrypted en compressed is. Uiteindelijk zou dat weinig in snelheid uit moeten maken, maar kunnen ze niets meer blokkeren.
Nu nog een SGS II om het uit te proberen.
Verwijderd
En nu verwacht je hem deze week wel te krijgen? Zoja dan ben ik wel erg benieuwd hoe je dat gaat doen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:03:
Vandaag m'n order bij Algebeld maar geannuleerd. Aangezien ik vorige week pas besteld heb en de telefoon deze week toch niet hoefde te verwachten heb ik maar besloten em los te kopen...
Is trouwens allemaal zonder rekening gehouden te hebben met aansluit/activatiekosten ofzo.
Vodafone Bel-SMS-Web 150
| Belminuten | 150 |
| of SMS | 300 |
| Eerste 12 mnd | 14,75 |
| Laatste 12 mnd | 29,95 |
| Toestel | 128,- |
| Internet | 1GB op 3.6Mbps |
| Overig | Afronding op minuten |
| Totaal | 659,- |
Hi +Web 20
| Belminuten | 120 |
| of SMS | 240 |
| Eerste 12 mnd | 20,95 |
| Laatste 12 mnd | 30,95 |
| Toestel | 100,- |
| Internet | 1GB op 3.6Mbps |
| Totaal | 722,80 |
T-Mobile Relax + Web 130
| Belminuten | 130 |
| of SMS | 130 |
| Eerste 6 mnd | 21,45 |
| Laatste 18 mnd | 26,45 |
| Toestel | 134,- |
| Internet | Onbeperkt, 1GB op 1Mbps, daarna 64Kbps |
| Totaal | 738,80 |
T-Mobile iPlan 150
| Belminuten | 150 |
| of SMS | 150 |
| Eerste 6 mnd | 24,95 |
| Laatste 18 mnd | 24,95 |
| Toestel | 64,- |
| Internet | Onbeperkt, 1GB op 7.2Mbps, daarna 64Kbps |
| Overig | Afronding op seconden |
| Totaal | 752,80 |
Verwijderd
Nee, omdat ik hem deze week toch niet krijg ben ik verstandig gaan denken, koop ik m'n contract niet af en wacht ik mooi een extra weekjeAtlAntA schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:08:
[...]
En nu verwacht je hem deze week wel te krijgen? Zoja dan ben ik wel erg benieuwd hoe je dat gaat doen.
Verwijderd
Mooi overzicht maar je kunt bij Vodafone beter een BSW-200 abonnement nemen want dan ben je zelfs nog goedkoper uit. 654,- om precies te zijn.Recrush schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:18:
Ik heb voor ...........
Oh, daar heb ik niet eens naar gekeken om eerlijk te zijn, goed dat je het zegt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:36:
[...]
Mooi overzicht maar je kunt bij Vodafone beter een BSW-200 abonnement nemen want dan ben je zelfs nog goedkoper uit. 654,- om precies te zijn.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Welkom bij de T-Mobile chat service. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
U bent nu verbonden met Tom (verkoopadviseur).
Tom (verkoopadviseur): Hallo! U chat met Tom (verkoopadviseur). Ik help graag met uw bestelling. Mag ik uw naam vragen?
U: Mijn naam is Sander, goedeavond.
Tom (verkoopadviseur): Hoi Sander. Hoe kan ik helpen bij uw bestelling?
U: ik heb eigenlijk maar 1 vraag en dat is wanneer jullie de samsung galaxy s2 gaan uitleveren, aangezien hi en vodafone ze deze week al versturen..
Tom (verkoopadviseur): Donderdag.
U: ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief en mijn abbonement is al sinds februari aan verlenging toe, wanneer kan ik hem dan bestellen en wanneer zou ik hem dan binnen hebben?
Tom (verkoopadviseur): Al uw bestellingen zijn binnen twee werkdagen binnen.
U: en donderdag kan ik hem pas bestellen? zijn er al prijzen bekend?
Tom (verkoopadviseur): Er zijn nog geen prijzen bekend. Donderdag kunt u hem inderdaad bestellen. Dan staat hij op de site met alle prijzen en dergelijke.
U: Dan wacht ik donderdag af.. bedankt voor de informatie en een fijne avond.
bron: http://www.samsunggalaxys...amsung-galaxy-s2-release/
maar als je bij studentmobiel kijkt staat hij bij
hi 20 2jr + internet extreem voor 88 euro
http://www.studentmobiel....uw/193/hi-hi-+-web-2-jaar
kijk ik bij verlenging naar hetzelfde abbo
hi 20 2jr + internet extreem = 142!
een aanbieding noemen ze dat dan ook nog... :\
Hi neemt je belhistorie mee in de 'aanbiedingen'. Als je te weinig over je bundel heen belt of een kleine bundel hebt, dan is het voordeliger om op te zeggen en een nieuw abonnement af te sluiten.k.olfers schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:43:
als dit al is gemeld: excusez moi
maar als je bij studentmobiel kijkt staat hij bij
hi 20 2jr + internet extreem voor 88 euro
http://www.studentmobiel....uw/193/hi-hi-+-web-2-jaar
kijk ik bij verlenging naar hetzelfde abbo
hi 20 2jr + internet extreem = 142!
een aanbieding noemen ze dat dan ook nog... :\
Een beetje krom inderdaad. Collega van me heeft via de afdeling 'abonnement opzeggen' toch dezelfde aanbieding gekregen als nieuwe klanten.
Die regels (VOIP, Chatheffing) gaan volgens mij alleen over het 3G netwerk. Als jij thuis op je Wifi gaat zitten, dan mag je VOIP-en wat je wilt.Quindor schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:03:
Maar, om die reden ook een PPTP server voorbereid op mijn router zodat al het verkeer welke mijn telefoon verstuurd en ontvangt encrypted en compressed is. Uiteindelijk zou dat weinig in snelheid uit moeten maken, maar kunnen ze niets meer blokkeren.
Dus waarom je dan het dataverkeer van je router wil encrypten is mij een raadsel?
Hij wil alles relayen via zijn eigen router.prutser387 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:34:
[...]
Die regels (VOIP, Chatheffing) gaan volgens mij alleen over het 3G netwerk. Als jij thuis op je Wifi gaat zitten, dan mag je VOIP-en wat je wilt.
Dus waarom je dan het dataverkeer van je router wil encrypten is mij een raadsel?
Ik heb gisteren gemaild met algebeld (overigens complimenten voor de snelle reactie) en zij melde mij dat ze op basis van first in/first out leveren (logisch ook). Ik heb een los toestel besteld, maar zit bij de 2e batch die ze binnen krijgen. Verzenddatum de 18e.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:03:
Vandaag m'n order bij Algebeld maar geannuleerd. Aangezien ik vorige week pas besteld heb en de telefoon deze week toch niet hoefde te verwachten heb ik maar besloten em los te kopen...
Je zal hem bij een andere leverancier echt niet sneller krijgen voor de prijs van algebeld.
p.s de aanbiedingen van Hi zullen een niet zijn veranderd he...
[ Voor 12% gewijzigd door BPP op 10-05-2011 08:42 ]
Waneer heb jij besteld?leeuwtje1 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:11:
[...]
Ik heb gisteren gemaild met algebeld (overigens complimenten voor de snelle reactie) en zij melde mij dat ze op basis van first in/first out leveren (logisch ook). Ik heb een los toestel besteld, maar zit bij de 2e batch die ze binnen krijgen. Verzenddatum de 18e.
Je zal hem bij een andere leverancier echt niet sneller krijgen voor de prijs van algebeld.
Tot nu toe vind ik de communicatie met algebeld ook wel een duimpje waard. Als je een mail stuurt met vragen krijg je vrij snel antwoord. Ik had gisteravond laat (buiten de openingtijden klantenservice) nog een mail gestuurd, met de vraag of ik er zeker van kon zijn dat ik in de batch van de 18e zit. Kreeg ik om 1:11 's nachts (ze liggen daar schijnbaar wakker van de s2 release
JaLaptom schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:53:
Bij Algebeld wordt wel de NL versie geleverd??
[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 10-05-2011 09:04 ]
2 mei besteld. Gisteren na 3 kwartier al een reactie van algebeld terug dat ik bij de 2e batch zat. Mijn waardering daarvoor zal zich waarschijnlijk uiten in een positieve shopreview.Golf2vr6 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:55:
[...]
Waneer heb jij besteld?
Tot nu toe vind ik de communicatie met algebeld ook wel een duimpje waard. Als je een mail stuurt met vragen krijg je vrij snel antwoord. Ik had gisteravond laat (buiten de openingtijden klantenservice) nog een mail gestuurd, met de vraag of ik er zeker van kon zijn dat ik in de batch van de 18e zit. Kreeg ik om 1:11 's nachts (ze liggen daar schijnbaar wakker van de s2 release) mail met bevestiging terug.
[...]
Ja
Hebben ze geen leven dat ze snachts nog aan het werk zijn ofzo?
Copaco geeft nu een levertijd indicatie aan van 24 mei. Tevens weten ze niet eens meer hoeveel stuks er dan binnen zullen komen (eerst waren het er zo'n 340, toen 315 en nu kunnen ze er niks meer over zeggen). De levering wordt als maar uitgesteld dus ....
Ik ben beniewd wat dit voor gevolgen heeft voor de reguliere webshops als een algebeld.nl en smartphoneshop/pdashop.nl .... ookal zullen deze direct bevoorraad worden en niet via een Copaco, het is geen bemoedigend teken.
Verwijderd
Snap niet waarom mijn telefoon moet worden gekoppeld aan mijn abonnement. Misschien om te zorgen dat de politie mensen kan afluisteren als ze dat willen (en dus het toestel moeten weten)?
Ben er bang voor voor jou (niet verkeerd bedoelt hoorVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:48:
Kan ik vandaag eindelijk mijn persoonlijke aanbieding ophalen bij Hi.nl, is de S2 volgens de site niet meer leverbaar. Vaag
Verwijderd
Krijg nu ook bij andere telefoons steeds andere aanbiedingen, vaak nog hogere prijzen dan wanneer ik niet ben ingelogd. Zo maar even bellen
Volgens mij heeft het er mee te maken, dat ze eerst zeker willen zijn dat ze op korte termijn kunnen leveren.Pyrone89 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:52:
Zojuist contact gehad met Studentmobiel, om de een of andere reden wachten ze daar tot ze de toestellen binnen hebben voordat ze het contract sturen. Ondanks dat ik er in een mail om heb gevraagd om dit niet te doen en al meteen het contract te versturen.
Snap niet waarom mijn telefoon moet worden gekoppeld aan mijn abonnement. Misschien om te zorgen dat de politie mensen kan afluisteren als ze dat willen (en dus het toestel moeten weten)?
Tenminste dit hebben ze mij min of meer laten weten.
Het lijkt echt een spelletje van pre-orders binnenslepen, de telefoon kleinschalig releasen in een Engelstalig land voor de nodige hype en reviews, en dan gewoon langzaam alles uitstellen omdat productie achter blijft...
Het toestel moet wel heel geweldig zijn wil ik na dit fiasco nog eens een Samsung besteld; fiasco zijnde de onduidelijke, of zelfs geheel afwezige communicatie van Samsung.
Wel/geen NFC, levertijd, etc.
Leg ze het vuur maar eens aan de schenen, na al die nutteloze telefoontjes die ik heb gepleegd hoop ik voor je dat je wel bruikbare informatie krijgtVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:55:
Prima, niks mis mee, snap allen niet dat er staat dat het toestel niet meer leverbaar is. Het is sowieso nog niet leverbaar geweest voor Hi. Ze kunnen toch dan wel bestellingen aannemen..
Krijg nu ook bij andere telefoons steeds andere aanbiedingen, vaak nog hogere prijzen dan wanneer ik niet ben ingelogd. Zo maar even bellen
Volgens mij is er door samsung vanaf het begin gezegd dat het toestel in week19/20 in Nederland zou uitkomen. Dat wij hier helemaal in de wolken raken van elk berichtje dat het wel eens eerder kan zijn is dus onze eigen schuld. En ja, ik doe hier net zo hard aan mee......want ik wil hem.....nu!Phusebox schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:56:
Langzaam begin ik toch echt het idee te krijgen dat Samsung ons voor de gek aan het houden is. Ze moeten daar zeker toch wel weten hoeveel ze produceren en hoeveel ze verschepen en wanneer dat ongeveer binnenkomt bij de distributeurs.
Het lijkt echt een spelletje van pre-orders binnenslepen, de telefoon kleinschalig releasen in een Engelstalig land voor de nodige hype en reviews, en dan gewoon langzaam alles uitstellen omdat productie achter blijft...
Het toestel moet wel heel geweldig zijn wil ik na dit fiasco nog eens een Samsung besteld; fiasco zijnde de onduidelijke, of zelfs geheel afwezige communicatie van Samsung.
Samsung heeft gewoon een luxeprobleem.Phusebox schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:56:
Langzaam begin ik toch echt het idee te krijgen dat Samsung ons voor de gek aan het houden is. Ze moeten daar zeker toch wel weten hoeveel ze produceren en hoeveel ze verschepen en wanneer dat ongeveer binnenkomt bij de distributeurs.
De supply in reeds beleverde markten laten opdrogen tbv bijv, ons is ook geen goede optie voor hen denk ik.
Gezien de verkoopaantallen denk ik niet dat de productie achterbllijft, maar dat de verkoop nog harder gaat...
Edit: gisteravond nog een mailtje gestuurd naar gsmwijzer, benieuwd wat zij te zeggen hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 10-05-2011 10:05 ]
Bedankt voor het overzichtje, daar heb ik veel aan! Ik twijfel eigenlijk tussen vodafone en T-mobile. Vodafone is goedkoper en heeft een beter netwerk, maar bij T-mobile heb ik in ieder geval de garantie dat ik kan skypen. Ben namelijk toch bang dat vodafone, binnenkort skype blokeert, en dan zit je met een 2-jarige contract waar je alleen plaatjes mee mag kijken...Recrush schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:18:
Ik heb voor mezelf het een en ander op een rijtje gezet aan abbo's incl toestel bij gsmwijzer.nl om een beetje een beeld te krijgen van wat voor mij een goed abbonement zou zijn. Misschien dat iemand er wat aan heeftvoor zover er nog mensen zijn die hem nog niet besteld hebben
Is trouwens allemaal zonder rekening gehouden te hebben met aansluit/activatiekosten ofzo.
Vodafone Bel-SMS-Web 150
Belminuten 150 of SMS 300 Eerste 12 mnd 14,75 Laatste 12 mnd 29,95 Toestel 128,- Internet 1GB op 3.6Mbps Overig Afronding op minuten Totaal 659,-
Hi +Web 20
Belminuten 120 of SMS 240 Eerste 12 mnd 20,95 Laatste 12 mnd 30,95 Toestel 100,- Internet 1GB op 3.6Mbps Overig Afronding op minuten Totaal 722,80
T-Mobile Relax + Web 130
Belminuten 130 of SMS 130 Eerste 6 mnd 21,45 Laatste 18 mnd 26,45 Toestel 134,- Internet Onbeperkt, 1GB op 1Mbps, daarna 64Kbps Overig Afronding op minuten Totaal 738,80
T-Mobile iPlan 150
Belminuten 150 of SMS 150 Eerste 6 mnd 24,95 Laatste 18 mnd 24,95 Toestel 64,- Internet Onbeperkt, 1GB op 7.2Mbps, daarna 64Kbps Overig Afronding op seconden Totaal 752,80
Zijn er mensen die hebben verlengd via de vodafone klantenservice op 2 mei en idee hebben wanneer hij binnen komt? Ik heb geen idee hoe ik dit kan nakijken namelijk..RMX schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:09:
Ik lees hier verschillende berichten over leveranciers die het met een week uitstellen. Algebeld staat nog op Vandaag verzenden, en heb goede hoop erin dat dit zo blijft. Zo niet, horen jullie het!
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zit in het zelfde schuitje. Tmobile heeft daarbij overigens een snellere internetverbinding naar in het schemaatje staat. Donderdag komen de prijzen van Tmobile op de site. Daar nog even op wachten.Iceman1987 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Bedankt voor het overzichtje, daar heb ik veel aan! Ik twijfel eigenlijk tussen vodafone en T-mobile. Vodafone is goedkoper en heeft een beter netwerk, maar bij T-mobile heb ik in ieder geval de garantie dat ik kan skypen. Ben namelijk toch bang dat vodafone, binnenkort skype blokeert, en dan zit je met een 2-jarige contract waar je alleen plaatjes mee mag kijken...
Het zou trouwens een goede zet zijn van TM om wel skype e.d. toe te staan om zo nog wat klanten te krijgen. Mij zouden ze iig overhalen.
Dan had je je contract niet moeten opzeggen....Roderick24 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:06:
Weet iemand waarom je het contract niet kunt laten in gaan op een andere datum? Ik heb mijn huidig abo bij VF opgezegd en vanwege de opzeg termijn betaal ik nog tot 8 juli. Echter als ik nu een SGS2 bestel dan gaat het abo ook direct in en betaal ik dubbel.
Ik duim voor je, maar pas juichen als je bevestigings-mail hebt he!Snoop schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:14:
Algebeld stuurt de telefoon vandaag naar me op en als het goed is, heb ik hem dan morgen binnen!
Kan best dat ze vandaag de eerste batch versturen. Ze waren vannacht om 1:11 iig nog aan het werk (sgs2 klaarmaken voor verzending?), want toen heb ik nog een mailtje met antwoord op wat vragen gekregen.
Hou ons op de hoogte btw
edit: Goed nieuws van Algebeld
Goede morgen,
De eerste 2 batches zijn bevestigd. De eerste is zelfs al binnen. De 3e batch moet nog bevestigd worden. Zodra er meer bekend is passen we het weer aan in de orderstatus.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, mochten er nog vragen zijn dan horen wij het graag.
Met vriendelijke groet,
Jorg Groenendijk
Algebeld.nl / Laptop-Online.nl
[ Voor 55% gewijzigd door Golf2vr6 op 10-05-2011 10:40 ]
Dit topic is GEEN dumpbak voor van alles en nog wat, daarom worden dit soort replies verwijderd:
-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb em ook" of "ik heb em besteld".
Het is niet toegestaan om naar kortingcodes en/of personeelsnummers te vragen!