Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:09
Btw is inderdaad minder.
Ong. € 90,-

Waar blijft dan die € 17.-??

Ik ga me ook verdiepen in de ZBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:17:
[...]

Die shippingdate is lol, moet je meteen melden waar ie blijft, want hij is al meer dan 40 jaar onderweg blijkbaar. :+

Er kloppen 2 dingen niet:

Het keyboard kost omgerekend 28€ bij dealextreme incl. verzending
ZBox heeft ingebouwd Wifi, dus de Wifi dongle kan/mag je eigenlijk er niet af rekenen.

Eigenlijk zou je de extra's bij de Zbox op moeten tellen, om zo tot een vergelijk te komen, omdat je bij de Xtreamer er niets af kan halen. Het blijft appels en peren vergelijken natuurlijk. Ik schaf sowieso niet eerder dan halverwege mei een nieuwe mediabox aan en ga beide rustig bekijken tot die tijd, om te kijken welke van de 2 het meest interessant is voor het minste geld. :)
ik moet je eerlijk verklappen dat ik niet goed gelet hebt of er wifi in die zbox zit. my bad =]

dealextreme vind ik ook geen mooie prijsvergelijk site aangezien 90% namaak is. en namaak is altijd goedkoper.
voor 100 euro kan ik een namaak ipad kopen. maar ik ga toch ook niet roepen dat de ipad maar 100euro kost.

[ Voor 5% gewijzigd door Proxx op 30-03-2011 14:47 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Proxx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:45:
[...]

ik moet je eerlijk verklappen dat ik niet goed gelet hebt of er wifi in die zbox zit. my bad =]

dealextreme vind ik ook geen mooie prijsvergelijk site aangezien 90% namaak is. en namaak is altijd goedkoper.
voor 100 euro kan ik een namaak ipad kopen. maar ik ga toch ook niet roepen dat de ipad maar 100euro kost.
Van welke fabrikant is het origineel dan, want ik had eerlijk gezegd alleen dezelfde als bij de XTU gevonden op DE. (Link)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:22:
[...]

Van welke fabrikant is het origineel dan, want ik had eerlijk gezegd alleen dezelfde als bij de XTU gevonden op DE. (Link)
dat is de bedoeling van namaak he. het zelde lijken.

pricewatch: Keysonic KSK-3202 BT dat is um. staat zelf nog een verwijzing van op hun "ultra" pagina

om nog een "gelijke" te geven
pricewatch: Rii Mini Wireless Keyboard / Mouse

[ Voor 13% gewijzigd door Proxx op 30-03-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ok, deze kon in dus met mijn zoektocht destijds niet vinden. Dan is het bedrag wat je rekende nog aan de lage kant. :)

En laten we hopen dat het het origineel is dat geleverd wordt bij de XTU, want de kwaliteit van de originele AB bij de XT mk1 was ook om te huilen.

[ Voor 39% gewijzigd door thunder8 op 30-03-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
die rii is dezelfde als die jij op dealextreme vind. alleen kost die normaal rond de 60euro maar op dealextreme 40dollar
http://www.amazon.de/Mini...B004IKZMQA/ref=pd_cp_ce_3

is eigenlijk al een beetje vreemd

en over de kwaliteit doe ik nog geen uitspraken =] het kan alle kanten op
jacobras schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:40:
[...]
Maar misschien denk ik verkeerd, maar klopt het VAT-bedrag wel? Over 568 euro btw betalen = 568*0,19 = 107,92 euro aan btw. Als de btw al bij het totaalbedrag in zou zitten dan zou het toch minder moeten zijn dan 107,92?
Ik denk vast verkeerd :P
je betaald bij hun blijkbaar weet niet of het normaal is of niet. btw over het totaal bedrag incl verzendkosten.
dan klopt het precies.

en volgens mij heb ik eerder gelezen als je 2x een ultra besteld betaal je ook 2x verzendkosten ofzoiets.
ag ja als er een bedrijf creatief met cijfers is. is het xtreamer wel :P

[ Voor 70% gewijzigd door Proxx op 30-03-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Interessant topic op het Xtreamer forum: Xtreamer Ultra - some things you might need to know, vandaag gepost.
Q: Where are you shipping from ?
A: We ship the Xtreamer Ultra from Hong Kong via DHL. Once your order will be ready to be shipped, we will change the order status and will supply you #tracking number.
Het lijkt me een fout dat op de Order Invoice wordt vermeld dat de Ultra vanuit Duitsland wordt verzonden.

[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 30-03-2011 20:13 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW?
VAT not included?
Dit is vandaag gepost in het forum van Xtreamer:

You'll pay EUR 249,- (device) + EUR 35,- (shipping) to Xtreamer. The VAT will either be paid by the courier and be requested from you when you receive the package. Otherwise the customs office will ask you to come by, pay the VAT and receive your product.

Regards,
Bexman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:14:
BTW?
VAT not included?
Dit is vandaag gepost in het forum van Xtreamer:

You'll pay EUR 249,- (device) + EUR 35,- (shipping) to Xtreamer. The VAT will either be paid by the courier and be requested from you when you receive the package. Otherwise the customs office will ask you to come by, pay the VAT and receive your product.

Regards,
Bexman
scroll ff omhoog naar de reactie van Epke12, dan zul je zien dat het incl VAT is indien je Xtreamer uit Duitsland wordt verstuurd

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
DaCootMeister schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:23:
[...]
scroll ff omhoog naar de reactie van Epke12, dan zul je zien dat het incl VAT is indien je Xtreamer uit Duitsland wordt verstuurd
Het adres op een factuur hoeft niet per definitie gelijk te zijn aan het afzendadres. Ook zie ik via
Q: How can I avoid taxes I might need to pay for the Xtreamer Ultra ?
A: Our system is ex-vat system.<br><br>When the parcel will arrive to your country, your governement will ask you to pay taxes. Probably only VAT. In most countries around
the world no Custom-duties applies to PC.In order to avoid VAT, please place an order in our system with your company name and billing address. We will regard the company
as our client.So the VAT claim from your governement will be paid by the company. In the following month the company will be able to claim back the VAT.<br><br>In the same
time the Xtreamer Ultra will be regarded as a company property as PC.
Volgens mij krijg je 19% voor je snufferd, maar we zullen zien. Eén ding is duidelijk: het is onduidelijk :)

Edit: Deze is wel duidelijker:
have just contacted the Dutch Taxes-division and the Dutch Customs Office regarding possible import-duties and VAT that needs to be payed when purchasing Xtreamer Ultra.

Here's their answer:

There are NO import-duties on computers but VAT (BTW) needs to be payed, which is 19% in the Netherlands.

Please, feel free to add your countries customs and VAT % in this thread.

Do NOT start discussions here, they will be removed, just mention if in your country VAT and additional import-duties need to be payed and the %, thank you.
Dus geen € 12,50 inklaring, maar wel 19% BTW.

Mijn persoonlijke conclusie, het verhaal riekt richting de consument aan alle kanten. Eerst kost het apparaat € 200 + € 25 shipping. Dan komt er HDMI 1.4 en "goodies" bij waar ze volgens eigen zeggen geen marge op maken, sure. De goodies kun je niet weigeren, shipping gaat omhoog en je zit ruim boven de € 300,-. Kun je naiviteit van Xtreamer noemen, bij mij valt dit onder je klanten voor de gek houden en dan druk ik me nog genuanceerd uit. Zie dit topic als voorbeeld van gedrag van Xtreamer en mening van de klanten. Zakelijk gezien vind ik het op de korte termijn slim, goede marketing, de concurrentie net een paar weken voor en ze hebben nu budget om de fabrikant vooruit te betalen. Of het zakelijk lange termijn slim is zullen we zien :)

[ Voor 38% gewijzigd door Taigu op 30-03-2011 23:55 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Taigu schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Het adres op een factuur hoeft niet per definitie gelijk te zijn aan het afzendadres. Ook zie ik via

[...]

Volgens mij krijg je 19% voor je snufferd, maar we zullen zien. Eén ding is duidelijk: het is onduidelijk :)

Edit: Deze is wel duidelijker:

[...]

Dus geen € 12,50 inklaring, maar wel 19% BTW.

Mijn persoonlijke conclusie, het verhaal riekt richting de consument aan alle kanten. Eerst kost het apparaat € 200 + € 25 shipping. Dan komt er HDMI 1.4 en "goodies" bij waar ze volgens eigen zeggen geen marge op maken, sure. De goodies kun je niet weigeren, shipping gaat omhoog en je zit ruim boven de € 300,-. Kun je naiviteit van Xtreamer noemen, bij mij valt dit onder je klanten voor de gek houden en dan druk ik me nog genuanceerd uit. Zie dit topic als voorbeeld van gedrag van Xtreamer en mening van de klanten. Zakelijk gezien vind ik het op de korte termijn slim, goede marketing, de concurrentie net een paar weken voor en ze hebben nu budget om de fabrikant vooruit te betalen. Of het zakelijk lange termijn slim is zullen we zien :)
Tja ik sta als 1 van de laatsten in dat topic voordat er een andere thread bij in geplakt is en gesloten werd. Ik vind het zakelijk gezien niet zo slim, want Xtreamer heeft al een niet al te beste naam op basis van de "vriendelijkheid" op het forum, trage start met verzending van nieuwe producten, betaproducten op de markt te flikkeren waarbij de firmware minimaal een 2-3 stuks nodig heeft om een beetje fatsoenlijk te werken. Als je dan nu ook nog meeneemt, dat ze zich niet eens aan hun eigen voorwaarden houden (BTW hoort in de prijs), door dit ding via Hong Kong te shippen ipv het distributiecentrum in Duitsland, dan vraag je erom dat je straks niemand meer hebt die je producten wil kopen.

Het apparaat op zich is zeker interessant, maar de manier waarop deze hele introductie nu plaatsvind is gewoon te slecht voor woorden. Eerst iedereen lekker maken met Facebookdeals en daar je retailprijs vermelden, dan de specs aanpassen en optionele goederen erbij in prakken. Hierdoor moet de prijs verhoogd worden, verzending maak je dan ook maar duurder en daarna moet je via het forum erachter komen dat de BTW ook nog niet eens in de prijs bij in zit. En als je daar over gaat klagen, wordt je uiterst onvriendelijk bejegend door mods en admins. En nu de eerste mensen een pre-order factuur krijgen, staat er doodleuk weer op dat het incl. BTW is. :X

Ik vind het dan ook erg vreemd dat er dan ook nog mensen zijn die hem pre-orderen, waarbij het bedrag van je CC gaat en je nog zeker een maand mag wachten tot hij verzonden wordt. Dit deden ze ook al met de uitlevering van de Xtreamer Mk1, waarbij ik zelf bijna 2 maand heb moeten wachten tot hij verstuurd werd. Stond echt op het punt om het geld via Mastercard terug te laten halen. Ik ga dit product wel in de gaten houden, maar momenteel gaat me voorkeur uit naar een Zbox AD02, waarbij ik dan maar geen IR AB heb, maar wel van te voren weet wat ik kwijt ben aan de onderdelen samen. Mocht blijken dat de Xtreamer Ultra wel een goed product is, voor een goede prijs, dan komt hij alsnog in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
same here idd. ik ga niet direct voor de zbox maar wacht de xtreamer ultra launch eest even af. en bepaal dan wel hoe en wat ik ga aanschaffen.

284 incl. btw zou het een mooie deal zijn. 284 excl valt het al wel weer tegen.

[ Voor 38% gewijzigd door Proxx op 31-03-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wellicht maakt dit eea duidelijker of juist onduidelijker ;-)
No Custom Tax on a PC
True understanding of our industry cannot be completed without mentioning few key points that may affect every dealer of media player or streamer. The Xtreamer ultra is a PC – it means no custom tax applied to the Xtreamer ultra while imported into the EU. All Digital media players and media streamers are still subjected to 14% tax for custom in Europe. The result of this is that all other alternative Sigma and Realtek machines in the market may find themselves having a serious problem. They already 14% late. When a seller of popcornhour earn less and need to finance more with another costs of his operation with the customs and excise authorities it seems reasonable to expect market change.
Te vinden op http://xtreamer.net/Ultra/
onder: The Ultra Bible en '20 reasons to sell Ultra'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Riesjard schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:47:
Wellicht maakt dit eea duidelijker of juist onduidelijker ;-)

[...]

Te vinden op http://xtreamer.net/Ultra/
onder: The Ultra Bible en '20 reasons to sell Ultra'
Geen invoerrechten dus. WEL BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Als ik de Invoice van mijn Xtreamer Ultra order uitprint staat er dit:

Price: € 249.00
Subtotal: €249.00
Shipping: € 35.00
Grand Total: € 284.00
VAT Included (19%): € 53.96 (BTW inclusief lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

@Sandz: dat was al bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Sorry hoor, maar dit soort berichten werkt alleen maar verwarrend, de BTW zit NIET in de prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 05-04-2011 16:10 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Taigu schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:08:
[...]

Sorry hoor, maar dit soort berichten werkt alleen maar verwarrend, de BTW zit NIET in de prijs.
Bedoel je dat mijn bericht verwarrend is? Ik meld alleen maar dat wat sandz zegt al bekend was (dat Xtreamer VAT vermeldt op de invoice). De BTW zit inderdaad NIET in de prijs.

De wijze waarop Xtreamer deze kosten 'geïntroduceerd' heeft, dát is pas verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 21:50
Expected release date is 3rd May 2011

Bron: http://shop.xtreamer.net/products/Xtreamer-Ultra.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Wat is nu de totaal prijs bij de pre-order?

249 euro + 35 euro verzendkosten + 14% VAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Vjenne-ICT schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:43:
Wat is nu de totaal prijs bij de pre-order?

249 euro + 35 euro verzendkosten + 14% VAT?
We zitten in Nederland, dus 249 + 35 + 19% BTW (VAT) als ik me niet vergis.

Overigens staat de verwachte release datum al sinds de pre-order is begonnen op 3 mei, helaas. Ik merk dat ik steeds vaker een kijkje neem in het Zotac-topic...

[ Voor 30% gewijzigd door jacobras op 06-04-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
jacobras schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:43:
[...]

We zitten in Nederland, dus 249 + 35 + 19% BTW (VAT) als ik me niet vergis.

Overigens staat de verwachte release datum al sinds de pre-order is begonnen op 3 mei, helaas. Ik merk dat ik steeds vaker een kijkje neem in het Zotac-topic...
Zotac-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Zotac-topic. De ZBOX van Zotac is net als de Xtreamer een HTPC. Enige wat ik jammer vind van Zotac is de verwarrende productlijn (20 modellen ofzo :P) en het gemis van een infrarood-oogje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
jacobras schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:47:
[...]

Zotac-topic. De ZBOX van Zotac is net als de Xtreamer een HTPC. Enige wat ik jammer vind van Zotac is de verwarrende productlijn (20 modellen ofzo :P) en het gemis van een infrarood-oogje.
Thanks voor de info!

Met 20 modellen word het er niet makkelijkere op....haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Zojuist berichtje verstuurd vanuit mijn Xtreamer Shop-account dat ik de Ultra pre-order wil annuleren. Aangezien de Ultra toch een stuk duurder wordt door de invoerrechten en ze totaal geen voortgang bekend maken (had toch wel 'ns een video van het ding in werking willen zien behalve die CeBIT video) ga ik voor een zelfbouw htpc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dat is inderdaad Xtreamer. Ze kondigen een nieuw product aan, nemen pre-orders aan en als het levermoment komt, hult men zich in grote mediastilte nevelen. Voor mij DE reden nooit meer bij hen te preorderen. Eerst maar eens real life tests en beoordelingen zien. Als het product waar maakt wat het moet doen, dan pas is het interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
thunder8 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:07:
Dat is inderdaad Xtreamer. Ze kondigen een nieuw product aan, nemen pre-orders aan en als het levermoment komt, hult men zich in grote mediastilte nevelen. Voor mij DE reden nooit meer bij hen te preorderen. Eerst maar eens real life tests en beoordelingen zien. Als het product waar maakt wat het moet doen, dan pas is het interessant voor mij.
Ja, groot gelijk heb je! Straks zijn de alle pre-orders de BETA testers voor Xtreamer....haha! Het zal mij niks verbazen gezien de minimale info die dit bedrijf geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Vjenne-ICT schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:02:
[...]

Ja, groot gelijk heb je! Straks zijn de alle pre-orders de BETA testers voor Xtreamer....haha! Het zal mij niks verbazen gezien de minimale info die dit bedrijf geeft!
Zal niet de eerste keer zijn, Etrayz werkte voor geen meter bij release. Zelfs hun eigen betatesters hebben het product voor de consumer release nauwelijks eerder in handen gekregen. Het feit dat pre-orders weer meteen afgerekend worden, zou je haast laten denken dat dit geld gebruikt wordt om de eerste badge te bekostigen. Dat zou dan meteen de reden zijn dat hun eigen betatesters heel laat het product onder handen krijgen en dan kan je tegen problemen aanlopen die je voor de echte release niet meer recht getrokken krijgt. Maar we gaan het zien, nog een goeie 3 weken tot officiële consumerrelease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Marketing word eerst perfect op touw gezet. dus had ook nu wat meer teasers verwacht.
maar blijkbaar krijgen ze pre-orders binnen. en maak het hun eigenlijk ook niks meer uit.

ik bedoel hoe kun je een product die €200,- zou kosten. en nu 340 is geworden. nog interessant aanprijzen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Hier iemand ("ultraman") die een "early development" Xtreamer Ultra heeft en er OpenElec op probeert te draaien:
Openelec forum topic: Drivers for Xtreamer Ultra.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-08 09:12
Je kan hem natuurlijk ook hier bestellen: http://www.mediacentersho...28443/xtreamer-ultra.html
369,- maar dan zonder special price my Friend.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53

rally

Deyterra Consultancy

Naar aanleiding van een artikel op MPC Club hebben mijn broertje en ik onze order geannuleerd.

Voor die prijs wilde we geen risico's lopen. Nu ga ik eens kijken of Zotac wat is, maar naar verluid heeft deze nog geen "optimale" ondersteuning voor XBMC :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 19:22
Tsjonge..

Zie http://www.xtreamer.net/Ultra/ -> FAQ (bovenin, laatste vraag)
Why you advertised the price of the Ultra for 200 Euro and now it is higher ?
We never published 200 euro.
en idd ineens geen HD audio streaming support meer.

Op z'n minst een beetje eigenaardig bedrijf te noemen.

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Exact... ik heb ooooooit al eerder bij ze gekocht en ik zou beter moeten weten.
Helaas moeten we wel € 10 PER PRODUCT aan annuleringskosten betalen, maar nog altijd beter dan 2 x € 284 voor jan doedel uitgeven.

Ik koop nu dus ECHT NOOIT meer wat in de pre-order bij Xtreamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Uit de nieuwe FAQ:
Why you advertised the price of the Ultra for 200 Euro and now it is higher ?
We never published 200 euro....
Een keiharde leugen! :(
Er heeft altijd 200 euro als prijs gestaan in de FAQ: Mr_Blobby in "Xtreamer Ultra"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
rally schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:02:
Exact... ik heb ooooooit al eerder bij ze gekocht en ik zou beter moeten weten.
Helaas moeten we wel € 10 PER PRODUCT aan annuleringskosten betalen, maar nog altijd beter dan 2 x € 284 voor jan doedel uitgeven.

Ik koop nu dus ECHT NOOIT meer wat in de pre-order bij Xtreamer!
Rare praktijken en volgens mijn tegen de NL/EU regels in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
maar volgens mij gelden die regels niet in hongkong ;)

zie die 10 euro maar als leergeld :P

[ Voor 27% gewijzigd door Proxx op 16-04-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Die 10 euro komt vanwege:
quote: Xtreamer (een bericht in mijn account)
In case you request canceling the order before shipment we will have to deduct from your refund the payment we paid to the payment-gateway - They charge us the fees of 10 euro per unit and this sum will be deducted in case of cancellation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin.

En als die charge op mijn credit card komt dan ga ik dat ook zeker melden bij Mastercard.
Mijn credit card is namelijk nog niet belast omdat de order nog niet is verwerkt.

En een Credit Card Handler rekent niet af per unit, maar per transactie dus dat is ook al onzin.

Al met al een ontzettend onbetrouwbaar bedrijf en ik beschouw dat tientje dan in principe als leergeld. Neemt niet weg dat ik wel wat energie ga steken om het te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
Ik heb vandaag een ASRock Nettop 3D Ion 152D, 2/320GB, Zwart gekocht bij Informatique. Aangesloten, Windows 7 Starter Edition erop en XBMC 10.1. DXVA2 aangezet en gewoon blue-ray zonder problemen spelen vanaf mijn Synology NAS. 299,- Informatique. Ik zie niet in wat de voordelen van de Extreamer Ultra of de Zotac zijn.

De AsRock is nog behoorlijk stil ook. Alleen de 2.5" HDD is zeeer langszaam. Wellicht dat ik die ga vervangen door een SSD indien nodig.

Ik heb deze gekocht ter vervanging van mijn Popcorn Hour A110 die prima speelde maar een beroerde interface heeft. Nu heb ik mooie menu's en ook nog Blue-ray afspelen (van NAS af niet vanaf een BD).

http://www.asrock.com/net...p?Model=ION%203D%20Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 14:53
Mr_Blobby schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:33:
Uit de nieuwe FAQ:

[...]

Een keiharde leugen! :(
Er heeft altijd 200 euro als prijs gestaan in de FAQ: Mr_Blobby in "Xtreamer Ultra"
Op de Cebit hoorde ik ze op hun eigen stand ook 200 euro zeggen. Toen kon ik het al niet geloven dat ze dat voor die prijs voor elkaar konden krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
In het grijze verleden een xtreamer besteld en betaald met paypal.
Ging me te lang duren dus geannuleerd , heeft me niks gekost en de centen snel trug.
Maar nu komt het , 2 maanden later kreeg ik een pakketje.
En wat denk je een xtreamer..ze zijn alleen niet stom maar ook nog dom.
Ook een maat van mij , die ook geannuleerd had kreeg er ook een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
zou het niet erg vinden als ze die fout deze keer ook weer begaan. maar al denk ik dat ze dit niet zo snel meer laten gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ze zouden bij Xtreamer eens moeten beginnen met pas het geld te innen als de producten VERSTUURD worden ipv het moment van bestellen, vooral als je meer dan een maand pre-order doet.

Daarnaast is de prijs van 200€ + 20€ verzendkosten als allereerste opgedoken in hun eigen Facebookactie, waarbij de top 5 hem voor 100€ "kreeg" plus 1 persoon random uit de deelnemers aan de actie. Redelijk snel kwam ik hier achter, waardoor ik de acties niet meer op me eigen Facebook laat zien.

Nu weer geen HD-Audio, terwijl er weer mee geadverteerd is. Dit is een regelrechte leugen die keer op keer blijkbaar gebruikt wordt, want officieel zou de Xtreamer Mk1 het ook ondersteunen. Maar dit kreeg deze ondersteuning niet, vanwege de licenties.

Al met al word ik steeds blijer dat ik me niet in de hype heb laten meezuigen voor dit "geweldige" stukje hardware. Na alle perikelen aangaande de sterk gestegen prijs, blijkt dus nu ook dat het apparaat gewoon niet alles kan, waarmee zo groot op hun eigen frontpage wordt geadverteerd. Bij Xtreamer moet je blijkbaar vanaf dag 1 overal screenshots van maken, zodat je nadien kan bewijzen wat er geadverteerd wordt.

Voor mij is 1 ding duidelijk, ik ga binnenkort voor een Fusion HTPC die ik of zelf bouw, of kant en klaar koop van Zotac. Dan maar geen Live XBMC mode, maar voor een prijs die heel dicht in de buurt komt van de Xtreamer heb ik een apparaat met een nieuw platform dat beter of minstens gelijk presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
thunder8 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:52:
[...]

Ze zouden bij Xtreamer eens moeten beginnen met pas het geld te innen als de producten VERSTUURD worden ipv het moment van bestellen, vooral als je meer dan een maand pre-order doet.

Daarnaast is de prijs van 200€ + 20€ verzendkosten als allereerste opgedoken in hun eigen Facebookactie, waarbij de top 5 hem voor 100€ "kreeg" plus 1 persoon random uit de deelnemers aan de actie. Redelijk snel kwam ik hier achter, waardoor ik de acties niet meer op me eigen Facebook laat zien.

Nu weer geen HD-Audio, terwijl er weer mee geadverteerd is. Dit is een regelrechte leugen die keer op keer blijkbaar gebruikt wordt, want officieel zou de Xtreamer Mk1 het ook ondersteunen. Maar dit kreeg deze ondersteuning niet, vanwege de licenties.

Al met al word ik steeds blijer dat ik me niet in de hype heb laten meezuigen voor dit "geweldige" stukje hardware. Na alle perikelen aangaande de sterk gestegen prijs, blijkt dus nu ook dat het apparaat gewoon niet alles kan, waarmee zo groot op hun eigen frontpage wordt geadverteerd. Bij Xtreamer moet je blijkbaar vanaf dag 1 overal screenshots van maken, zodat je nadien kan bewijzen wat er geadverteerd wordt.

Voor mij is 1 ding duidelijk, ik ga binnenkort voor een Fusion HTPC die ik of zelf bouw, of kant en klaar koop van Zotac. Dan maar geen Live XBMC mode, maar voor een prijs die heel dicht in de buurt komt van de Xtreamer heb ik een apparaat met een nieuw platform dat beter of minstens gelijk presteert.
die live xbmc komt er voor fusion ook wel hoor. even geduld hebben ;) (beetje offtopic maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Nog meer leuk leesvoer (voor degene die het nog niet gelezen hebben dan);

http://www.htforum.nl/yab...847.msg1931053#msg1931053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:11
heb mijn pre-order geannuleerd bij ze en de creditcard waarmee de pre-order gedaan is, is gister ook geannuleerd. Eens kijken hoe ze die 10 euro willen incasseren :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Het is gewoon exact hetzelfde verhaaltje als het verhaal wat ze hadden bij de eerste xtreamer. Van alles beloven en er op terug komen. Duurde eeuwen voordat je zo'n ding in huis had terwijl je al had betaald. Een enigszins kritische noot plaatsen op het forum zorgde geheid voor een slotje en een bericht in de inbox dat je hier mee moest stoppen -> anders ban.

Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat de xtreamer (mk1) nog steeds zijn werk goed doet, speelt vrijwel alles af en was met zijn 100 euro niet bepaald duur. Maar van mn leven niet dat ik daar ooit nog wat koop.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Als de Xtreamer Ultra z'n beloftes dus niet waar maakt, wat is nu dan de beste optie? Toch zelfbouw of zijn er andere out-of-the-box spelers die wel hun beloftes waar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 13:47
Ik zit zelf te kijken naar de ASRock Nettop 3D Ion 152D.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Warbringer schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:04:
Als de Xtreamer Ultra z'n beloftes dus niet waar maakt, wat is nu dan de beste optie? Toch zelfbouw of zijn er andere out-of-the-box spelers die wel hun beloftes waar maken?
Xtreamer DVD! Ik heb hem zelf ook en bevalt mij goed!

Webshop: Xtreamer DVD

Ik heb zelf de variant met Wlan controller gekocht: Xtreamer DVD + Wlan

[ Voor 15% gewijzigd door Vjenne-ICT op 25-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik denk niet dat warbringer nog doelt op een ander product van het zelfde bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Warbringer schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:04:
Zotac AD-02 of een zelfbouwsysteem met een i3 2100T. Die laatste heeft wel meer verbruik, maar als je er wat meer mee wil dan alleen XBMC en films kijken, dan heeft ie wel wat meer power achter de hand. Vanwege het feit dat ik met de mediabox ook wil downloaden van Usenet met 120Mbit en rarren en parren, is het voor mij van belang genoeg power te hebben in de box, tegen een gunstig verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Nee, Xtreamer is bij mij afgeschreven, die komt er niet meer in.

Ik had mijn oog ook al laten vallen op die Zotac AD-02. Ik heb namelijk al een QNAP-419P als fileserver die ook usenet downloading/parren/extracten doet. Er draait nzbget op samen met sickbeard en couchpotato en dat werkt verder prima. Mijn HTPC hoeft dus uitsluitend soepeltjes XMBC te draaien om zo over NFS films en TV-series af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Warbringer schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:54:
Nee, Xtreamer is bij mij afgeschreven, die komt er niet meer in.

Ik had mijn oog ook al laten vallen op die Zotac AD-02. Ik heb namelijk al een QNAP-419P als fileserver die ook usenet downloading/parren/extracten doet. Er draait nzbget op samen met sickbeard en couchpotato en dat werkt verder prima. Mijn HTPC hoeft dus uitsluitend soepeltjes XMBC te draaien om zo over NFS films en TV-series af te spelen.
nu had ik vernomen dat ook de fusion niet prima alles hd formaten baas kon. staat ergens in het HTPC topic van maart of mei ofzo

[BBG aanschaf] HTPC

[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 26-04-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Waar ik op de eerste pagina nog keihard aangevallen werd over het feit dat ik alles leek aan te grijpen om xtreamer te bashen, moet ik bijna arrogant worden en zeggen I told you so.
Ik vind het echt ongelooflijk dat xtreamer het weer voor elkaar krijgt mooie praatjes te beloven met hun marketing truucjes en dat er dan achteraf vanalles niet klopt. Ik had zo gehoopt voor de mensen dat ze nu wel eens een goed product aanleverden die wel aan de verwachting voldeed.
Ok, het is een semi-HTPC die dan niet dezelfde issues heeft als de hdd/datacorruptie-issues bij de xtreamer (PRO), maar ik hoop wel dat het voor veel mensen duidelijk is geworden wat de "strategie" is van Xtreamer.

[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 26-04-2011 11:55 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ja ik was eerst ook naief. nog nooit aanraking gehad met het bedrijf dus wist ook niet echt van de ernst af.
maar toen 200 250werdt en daarna 284 ex btw vond ik "het geklaag" over xtreamer ineens zo gek niet meer =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... om nog maar te zwijgen over het ontbreken van beloofde functionaliteit (DTS decoding) of de overspecificatie (DDR3 geheugen, terwijl het op DDR2 snelheden werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanshee
Possible schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:48:
Ik zit zelf te kijken naar de ASRock Nettop 3D Ion 152D.
Ik heb deze nu een kleinde 2 weken in huis. Heb er XBMC Live op geinstalleerd. Alles werkt out-of-the box, behalve de IR. Daarvoor moet je de drivers vanaf de Asrock site halen. Daar staan instructies bij hoe te installeren. Heb ik zelf nog niet gedaan omdat ik nog een wel ondersteunde IR had.

Verder bevalt 'tie prima, stil en full HD films kijken.

Aanrader.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Proxx schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:12:
[...]

nu had ik vernomen dat ook de fusion niet prima alles hd formaten baas kon. staat ergens in het HTPC topic van maart of mei ofzo

[BBG aanschaf] HTPC
Mijn op Fusion gebaseerde htpc speelt al het 1080p-materiaal dat ik heb perfect af :). Alleen 1080p60 kan hij volgens mij niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpepping
  • Laatst online: 30-03 15:44
Zojuist bericht gehad dat mijn Ultra vandaag wordt verzonden. Die 3 mei gaat dus waarschijnlijk wel gehaald worden. is in ieder geval weer iets positiefs na alle negatieve berichten die ik hier de laatste tijd lees. De tijd zal het leren of het een goed of slecht product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Joepie! Die van mij is ook verstuurd.. tenminste, staat op het punt om verstuurd te worden.
"Awaiting Shipment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook:

The status of order # is now Awaiting Shipment

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ben benieuwd wat jullie er van vinden zometeen.

laat wat ervaringen of reacties van het apparaat achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:52
Hij staat bij mij ook al een aantal dagen op "Awaiting Shipment". Ik hoop dat ze nu eindelijk eens gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandz
  • Laatst online: 13-11-2024
Zal waarschijnlijk 6 mei worden (volgens het forum).
Ondertussen wat meer info: http://www.xtreamer.net/ultra/os/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 13-09 17:01
Gaat weer net zo als bij de eerste xtreamer , wachten wachten wachten.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Van het forum van Xtreamer:
XtreamerAdmin:
Posted Today, 09:12
The processing will start tomorrow and the units will be shipped next week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Gajescheren schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:19:
Van het forum van Xtreamer:
XtreamerAdmin:
Posted Today, 09:12
The processing will start tomorrow and the units will be shipped next week.
Thanks voor het doorgeven @Gajescheren.
Ik heb me nooit geregistreerd voor het forum aldaar, dus kan de berichten ook niet lezen.
Zou het op prijs stellen als je nieuwe updates ook doorgeeft :)

Als ze werkelijk volgende week verstuurd worden, hebben we de Ultra hopelijk eind mei in ons bezit!
Hopelijk gaan de zendingen via hun distributiecentrum in Duitsland (zoals op de factuur staat in de xtreamer shop), zodat we geen BTW hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Laatste forum update:

Postamedeeus, on 05 May 2011 - 09:34, said:
Strange because on your website you put "shippment on week of 2th may".
But ok, no problem. So let's hope you will start shipping next week.

XtreamerAdmin:
A slight miscalculation on our side. There is a holiday in China right now.

Postmarcossf, on 05 May 2011 - 14:47, said:
From where the units are sent? Recently customs in Spain stop nearly all packages from outside Europe, to collect more fees. The crisis, you know...

XtreamerAdmin:
The units will be shipped from Hong Kong. I think you only required to pay VAT in the EU. But do check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
even er van uitgaand dat er nog niks verzonden is door xtreamer :X

wat ben ik blij met mijn refund. 3mei is 10mei en nog niks verstuurd.
200 euro wordt 280excl. btw
3d support is een wassen neus aangezien het niet hdmi1.4 gebruikt maar gewoon een nvidia brilletje.
dan zou er nog iets zijn met DTS decoding. en ddr3 dat op ddr2 snelheden vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Inmiddels geeft de site HD Supplies aan dat hij pas op 14 juli beschikbaar is (http://www.hdsupplies.nl/nl/xtreamer-ultra.html). Ik heb hem ook op de website van xtreamer zelf besteld, maar ik ben bang dat het voorlopig niks gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Goh, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Je zou haast zeggen, dat ze dit eindelijk een keer onder de knie hebben, maar blijkbaar is er sinds de mk1 toch nog bar weinig veranderd. Ben erg blij dat ik niet voor dit product heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Van het forum:

Short update : The shipments of the Ultra delayed for 1 week. until next week monday. The reason is that we have decided to run all the ultra first batch additional 2 rounds of quality assurance cycles. We really want you all to enjoy it fully. It is our first PC in our PC line of products. Please be patient. Your wait will worth your while. Again, sorry for the delay. We just want to make sure we are coming with the best product we can.
Why Pay More ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Om heeeeeel eerlijk te zijn is dat bericht niet geheel onverwachts.

Ik ben blij dat ik mijn order heb geannuleerd als ik dit zo zie. Ze hadden wel € 10 ingehouden! Dus daar moet ik nog "even" achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Van XtreamerAdmin op het Xtreamer forum:

Dear Friends,

We are sorry for the delay but it won't take more than a few days.
Our Hong Kong office is processing thousands of orders and they have to ship them one-by-one to many different locations.
In any case, they will start sending the units by the end of the week.

As soon as your order is shipped you will be notified by e-mail about status and tracking number.

At the moment our support system is swamped by your calls, e-mails and messages. We ask you to be patient and wait a little longer.

Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
so, dit bedrijf wil gewoon dat het allemaal lang duurt. Ik vind het maar een rare gang van zaken. Óf ze kunnen totaal niet plannen of ze houden mensen aan het lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
rally schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:38:
Om heeeeeel eerlijk te zijn is dat bericht niet geheel onverwachts.

Ik ben blij dat ik mijn order heb geannuleerd als ik dit zo zie. Ze hadden wel € 10 ingehouden! Dus daar moet ik nog "even" achteraan.
Dat is vanwege het feit dat hun 10 euro kwijt zijn aan hun creditcard processor per payment. Die ben je kwijt, punt uit. Zie het als een "lesson learnt" voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Warbringer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:28:
Dat is vanwege het feit dat hun 10 euro kwijt zijn aan hun creditcard processor per payment. Die ben je kwijt, punt uit. Zie het als een "lesson learnt" voor een tientje.
Dat is dan wel hun probleem en niet die van de klant. Dan moeten ze pas je creditcard billen op het moment dat men het product verstuurd.

Er is niets geleverd, dus als je een geschil indient bij je Credit Card maatschappij is er een hele grote kans dat ook die 10euro gewoon retour komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@ _Arthur: Helemaal mee eens en ik heb dan ook een claim bij de CC maatschappij ingediend.
Overigens... CC maatschappijen houden geen vaste bedragen in, maar een percentage van de omzet. Bovendien is het mogelijk om een "reservering" te doen bij een CC maatschappij en op het moment dat het product verzonden wordt deze vrij te geven. Dan is er namelijk nog geen belasting van de CC geweest en dus ook geen kosten gemaakt. Bovendien wordt bij het terugdraaien van een transactie door de CC geen kosten in rekening gebracht.

Dus of ze belazeren de boel, of ze hebben een hele dure payment gateway.

Het is trouwens ook een principe kwestie want ik weiger ook maar 1 Euro te betalen voor een product wat nog voor het einde van de productie heb geannuleerd en dus nooit ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Ik ben benieuwd of die al bij iemand verstuurd is? Het zou toch eind van deze week opgelost zijn (lijkt mij dus vrijdag)? Bij mij staat hij nog steeds op awaiting fulfillment in ieder geval :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Haha ik verheug me al op de toekomstige berichten hier over vastlopers, features die half werken en netwerkshares die het niet doen.

Mensen blijf gewoon weg van dit merk. Mvix aka Xtreamer heeft keer op keer laten zien dat ze falen.
Doe een rondje google over mvix/xtreamer en je weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:02
abort_ schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 04:37:
Ik ben benieuwd of die al bij iemand verstuurd is? Het zou toch eind van deze week opgelost zijn (lijkt mij dus vrijdag)? Bij mij staat hij nog steeds op awaiting fulfillment in ieder geval :X.
Even pagina terug lezen. Laaste update is dat ze aankomende maandag beginnen met versturen, mits er weer niet iets tussenkomt natuurlijk.

Nou ja we wachten het rustig af. Met de eTray heb ik het ook meegemaakt. Duurde ook langer dan gepland, dat is een probleem met dit bedrijf. Maar tot op heden wel zeer tevreden over de Xtreamer en eTray dus de Ultra zal verder ook een prima werken. Ik ben wel erg benieuwd en kan niet wachten tot het pakket geleverd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 14-05-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:02
Update voor als je lid bent van het forum en besteld hebt.

http://forum.xtreamer.net...__pid__183618#entry183618

Er staat vermeld

Dear friends

this post is to announce you shipments of ultra has started. We will update you for your tracking # until monday (it just take some time to get the batch of DHL numbers and update them to your shop account. By this wednesday we hope all pre-orderd units will be shipped to all waiting customers.

En vervolgens een aantal foto's van het klaar maken voor verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Afbeeldingslocatie: http://i942.photobucket.com/albums/ad268/mvixeu/027.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i942.photobucket.com/albums/ad268/mvixeu/030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i942.photobucket.com/albums/ad268/mvixeu/033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i942.photobucket.com/albums/ad268/mvixeu/035.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i942.photobucket.com/albums/ad268/mvixeu/034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4811041/remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Laatst online: 13-07-2024
Ziet er netjes uit, heb je het systeem al draaiend?

Ik zit nog te wachten op het bericht dat het verzonden is.

Moest je trouwens bij aflevering direct ook de BTW aftikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... dat zijn de foto's van het forum van Xtreamer en Gajescheren is zo vriendelijk geweest om ze even hier te plaatsen (omdat je je voor het Xtreamer forum nl. eerst moet registreren, zodat ze je account kunnen afsluiten als je te kritisch bent :P )

Naar mijn weten heeft nog niemand zijn Xtreamer ontvangen. Maar het *lijkt* wel dichter in de buurt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ley.onmedia
  • Laatst online: 22-05-2022
stel dat ik een sata schijf in deze xtreamer wil zetten, krijg ik dan problemen met mkvtjes afspelen als ik er een 5400 rpm schijfje in zet?

met andere woorden, kan ik er een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB inzetten zonder dat ik problemen krijg met afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
rally schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:36:
Erhm... dat zijn de foto's van het forum van Xtreamer en Gajescheren is zo vriendelijk geweest om ze even hier te plaatsen (omdat je je voor het Xtreamer forum nl. eerst moet registreren, zodat ze je account kunnen afsluiten als je te kritisch bent :P )

Naar mijn weten heeft nog niemand zijn Xtreamer ontvangen. Maar het *lijkt* wel dichter in de buurt te komen.
Had ik er inderdaad even bij moeten zetten :)
ley.onmedia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
stel dat ik een sata schijf in deze xtreamer wil zetten, krijg ik dan problemen met mkvtjes afspelen als ik er een 5400 rpm schijfje in zet?

met andere woorden, kan ik er een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB inzetten zonder dat ik problemen krijg met afspelen?
5400 rpm is geen probleem. De maat van de schijf waar je naar linkt wel. Dat is namelijk een 3,5" schijf en in de Xtreamer Ultra gaat een 2,5" schijf of SSD.

[ Voor 38% gewijzigd door Gajescheren op 16-05-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ley.onmedia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:

Hmmm dat weet ik niet. Ik heb een xtreamer PRO met een WD15EARS. Ik kan je wel vertellen dat het beeld 10 seconde freezet als je direct een film/serie aanzet en dan gaat ie terug naar het menu. Volgens mij heeft dit met de spinup time van de HDD te maken, want daarna is het over.
Maar over het algemeen is 5400PRM echt wel goed genoeg hoor, daar zou ik me neit druk over maken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ley.onmedia
  • Laatst online: 22-05-2022
ok top, bedankt voor de reacties, en de headsup! had niet bij de maat stil gestaan idd.

hebben jullie nog suggesties wat een mooi schijfje zou kunnen zijn om er in te proppen?
en gaan jullie er überhaupt iets in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
ley.onmedia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:27:
ok top, bedankt voor de reacties, en de headsup! had niet bij de maat stil gestaan idd.

hebben jullie nog suggesties wat een mooi schijfje zou kunnen zijn om er in te proppen?
en gaan jullie er überhaupt iets in zetten?
Ik heb een Intel SSD van 40GB die ik er in ga zetten. Voor opslag gebruik ik namelijk een NAS dus het hoeft geen grote schijf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Ik ga in eerste instantie kijken of het snel genoeg gaat vanaf de meegeleverde USB-stick. Alle media stream ik vanaf m'n NAS. Mocht de snelheid van XBMC etc. gehinderd worden door de USB-stick, dan stop ik er ook een zo klein mogelijke SSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markholland
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 20:03
Weten jullie ook of je windows kan draaien vanaf een externe hdd i.p.v. een interne ?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
markholland schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:21:
Weten jullie ook of je windows kan draaien vanaf een externe hdd i.p.v. een interne ?

Gr
Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markholland
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 20:03
Oke dat zou mooi zijn,
Hopen dat ie vandaag word verstuurd !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Hij is verstuurd!

Order Status Changed

Hi Tim
An order you recently placed on our website has had its status changed.
The status of order #369XX is now Shipped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Laatst online: 13-07-2024
Hm. #375xx is de deur nog niet uit. Ik hoop dat ze een beetje doorwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
#371XX is ook nog niet verzonden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpepping
  • Laatst online: 30-03 15:44
bij mij is de status zojuist ook naar shipped overgezet. :)
#372XX
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste