Btw is inderdaad minder.
Ong. € 90,-
Waar blijft dan die € 17.-??
Ik ga me ook verdiepen in de ZBox
Ong. € 90,-
Waar blijft dan die € 17.-??
Ik ga me ook verdiepen in de ZBox
ik moet je eerlijk verklappen dat ik niet goed gelet hebt of er wifi in die zbox zit. my bad =]thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:17:
[...]
Die shippingdate is lol, moet je meteen melden waar ie blijft, want hij is al meer dan 40 jaar onderweg blijkbaar.![]()
Er kloppen 2 dingen niet:
Het keyboard kost omgerekend 28€ bij dealextreme incl. verzending
ZBox heeft ingebouwd Wifi, dus de Wifi dongle kan/mag je eigenlijk er niet af rekenen.
Eigenlijk zou je de extra's bij de Zbox op moeten tellen, om zo tot een vergelijk te komen, omdat je bij de Xtreamer er niets af kan halen. Het blijft appels en peren vergelijken natuurlijk. Ik schaf sowieso niet eerder dan halverwege mei een nieuwe mediabox aan en ga beide rustig bekijken tot die tijd, om te kijken welke van de 2 het meest interessant is voor het minste geld.
[ Voor 5% gewijzigd door Proxx op 30-03-2011 14:47 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Van welke fabrikant is het origineel dan, want ik had eerlijk gezegd alleen dezelfde als bij de XTU gevonden op DE. (Link)Proxx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:45:
[...]
ik moet je eerlijk verklappen dat ik niet goed gelet hebt of er wifi in die zbox zit. my bad =]
dealextreme vind ik ook geen mooie prijsvergelijk site aangezien 90% namaak is. en namaak is altijd goedkoper.
voor 100 euro kan ik een namaak ipad kopen. maar ik ga toch ook niet roepen dat de ipad maar 100euro kost.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
dat is de bedoeling van namaak he. het zelde lijken.thunder8 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:22:
[...]
Van welke fabrikant is het origineel dan, want ik had eerlijk gezegd alleen dezelfde als bij de XTU gevonden op DE. (Link)
[ Voor 13% gewijzigd door Proxx op 30-03-2011 15:30 ]
[ Voor 39% gewijzigd door thunder8 op 30-03-2011 15:50 ]
je betaald bij hun blijkbaar weet niet of het normaal is of niet. btw over het totaal bedrag incl verzendkosten.jacobras schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:40:
[...]
Maar misschien denk ik verkeerd, maar klopt het VAT-bedrag wel? Over 568 euro btw betalen = 568*0,19 = 107,92 euro aan btw. Als de btw al bij het totaalbedrag in zou zitten dan zou het toch minder moeten zijn dan 107,92?
Ik denk vast verkeerd
[ Voor 70% gewijzigd door Proxx op 30-03-2011 16:43 ]
Het lijkt me een fout dat op de Order Invoice wordt vermeld dat de Ultra vanuit Duitsland wordt verzonden.Q: Where are you shipping from ?
A: We ship the Xtreamer Ultra from Hong Kong via DHL. Once your order will be ready to be shipped, we will change the order status and will supply you #tracking number.
[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 30-03-2011 20:13 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Verwijderd
scroll ff omhoog naar de reactie van Epke12, dan zul je zien dat het incl VAT is indien je Xtreamer uit Duitsland wordt verstuurdVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:14:
BTW?
VAT not included?
Dit is vandaag gepost in het forum van Xtreamer:
You'll pay EUR 249,- (device) + EUR 35,- (shipping) to Xtreamer. The VAT will either be paid by the courier and be requested from you when you receive the package. Otherwise the customs office will ask you to come by, pay the VAT and receive your product.
Regards,
Bexman
Het adres op een factuur hoeft niet per definitie gelijk te zijn aan het afzendadres. Ook zie ik viaDaCootMeister schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:23:
[...]
scroll ff omhoog naar de reactie van Epke12, dan zul je zien dat het incl VAT is indien je Xtreamer uit Duitsland wordt verstuurd
Volgens mij krijg je 19% voor je snufferd, maar we zullen zien. Eén ding is duidelijk: het is onduidelijkQ: How can I avoid taxes I might need to pay for the Xtreamer Ultra ?
A: Our system is ex-vat system.<br><br>When the parcel will arrive to your country, your governement will ask you to pay taxes. Probably only VAT. In most countries around
the world no Custom-duties applies to PC.In order to avoid VAT, please place an order in our system with your company name and billing address. We will regard the company
as our client.So the VAT claim from your governement will be paid by the company. In the following month the company will be able to claim back the VAT.<br><br>In the same
time the Xtreamer Ultra will be regarded as a company property as PC.
Dus geen € 12,50 inklaring, maar wel 19% BTW.have just contacted the Dutch Taxes-division and the Dutch Customs Office regarding possible import-duties and VAT that needs to be payed when purchasing Xtreamer Ultra.
Here's their answer:
There are NO import-duties on computers but VAT (BTW) needs to be payed, which is 19% in the Netherlands.
Please, feel free to add your countries customs and VAT % in this thread.
Do NOT start discussions here, they will be removed, just mention if in your country VAT and additional import-duties need to be payed and the %, thank you.
[ Voor 38% gewijzigd door Taigu op 30-03-2011 23:55 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Tja ik sta als 1 van de laatsten in dat topic voordat er een andere thread bij in geplakt is en gesloten werd. Ik vind het zakelijk gezien niet zo slim, want Xtreamer heeft al een niet al te beste naam op basis van de "vriendelijkheid" op het forum, trage start met verzending van nieuwe producten, betaproducten op de markt te flikkeren waarbij de firmware minimaal een 2-3 stuks nodig heeft om een beetje fatsoenlijk te werken. Als je dan nu ook nog meeneemt, dat ze zich niet eens aan hun eigen voorwaarden houden (BTW hoort in de prijs), door dit ding via Hong Kong te shippen ipv het distributiecentrum in Duitsland, dan vraag je erom dat je straks niemand meer hebt die je producten wil kopen.Taigu schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:25:
[...]
Het adres op een factuur hoeft niet per definitie gelijk te zijn aan het afzendadres. Ook zie ik via
[...]
Volgens mij krijg je 19% voor je snufferd, maar we zullen zien. Eén ding is duidelijk: het is onduidelijk
Edit: Deze is wel duidelijker:
[...]
Dus geen € 12,50 inklaring, maar wel 19% BTW.
Mijn persoonlijke conclusie, het verhaal riekt richting de consument aan alle kanten. Eerst kost het apparaat € 200 + € 25 shipping. Dan komt er HDMI 1.4 en "goodies" bij waar ze volgens eigen zeggen geen marge op maken, sure. De goodies kun je niet weigeren, shipping gaat omhoog en je zit ruim boven de € 300,-. Kun je naiviteit van Xtreamer noemen, bij mij valt dit onder je klanten voor de gek houden en dan druk ik me nog genuanceerd uit. Zie dit topic als voorbeeld van gedrag van Xtreamer en mening van de klanten. Zakelijk gezien vind ik het op de korte termijn slim, goede marketing, de concurrentie net een paar weken voor en ze hebben nu budget om de fabrikant vooruit te betalen. Of het zakelijk lange termijn slim is zullen we zien
[ Voor 38% gewijzigd door Proxx op 31-03-2011 14:48 ]
Te vinden op http://xtreamer.net/Ultra/No Custom Tax on a PC
True understanding of our industry cannot be completed without mentioning few key points that may affect every dealer of media player or streamer. The Xtreamer ultra is a PC – it means no custom tax applied to the Xtreamer ultra while imported into the EU. All Digital media players and media streamers are still subjected to 14% tax for custom in Europe. The result of this is that all other alternative Sigma and Realtek machines in the market may find themselves having a serious problem. They already 14% late. When a seller of popcornhour earn less and need to finance more with another costs of his operation with the customs and excise authorities it seems reasonable to expect market change.
Geen invoerrechten dus. WEL BTW.Riesjard schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:47:
Wellicht maakt dit eea duidelijker of juist onduidelijker ;-)
[...]
Te vinden op http://xtreamer.net/Ultra/
onder: The Ultra Bible en '20 reasons to sell Ultra'
Sorry hoor, maar dit soort berichten werkt alleen maar verwarrend, de BTW zit NIET in de prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 05-04-2011 16:10 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Bedoel je dat mijn bericht verwarrend is? Ik meld alleen maar dat wat sandz zegt al bekend was (dat Xtreamer VAT vermeldt op de invoice). De BTW zit inderdaad NIET in de prijs.Taigu schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:08:
[...]
Sorry hoor, maar dit soort berichten werkt alleen maar verwarrend, de BTW zit NIET in de prijs.
We zitten in Nederland, dus 249 + 35 + 19% BTW (VAT) als ik me niet vergis.Vjenne-ICT schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:43:
Wat is nu de totaal prijs bij de pre-order?
249 euro + 35 euro verzendkosten + 14% VAT?
[ Voor 30% gewijzigd door jacobras op 06-04-2011 12:44 ]
Zotac-topic?jacobras schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:43:
[...]
We zitten in Nederland, dus 249 + 35 + 19% BTW (VAT) als ik me niet vergis.
Overigens staat de verwachte release datum al sinds de pre-order is begonnen op 3 mei, helaas. Ik merk dat ik steeds vaker een kijkje neem in het Zotac-topic...
Zotac-topic. De ZBOX van Zotac is net als de Xtreamer een HTPC. Enige wat ik jammer vind van Zotac is de verwarrende productlijn (20 modellen ofzo
Thanks voor de info!jacobras schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:47:
[...]
Zotac-topic. De ZBOX van Zotac is net als de Xtreamer een HTPC. Enige wat ik jammer vind van Zotac is de verwarrende productlijn (20 modellen ofzo) en het gemis van een infrarood-oogje.
Ja, groot gelijk heb je! Straks zijn de alle pre-orders de BETA testers voor Xtreamer....haha! Het zal mij niks verbazen gezien de minimale info die dit bedrijf geeft!thunder8 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:07:
Dat is inderdaad Xtreamer. Ze kondigen een nieuw product aan, nemen pre-orders aan en als het levermoment komt, hult men zich in grote mediastilte nevelen. Voor mij DE reden nooit meer bij hen te preorderen. Eerst maar eens real life tests en beoordelingen zien. Als het product waar maakt wat het moet doen, dan pas is het interessant voor mij.
Zal niet de eerste keer zijn, Etrayz werkte voor geen meter bij release. Zelfs hun eigen betatesters hebben het product voor de consumer release nauwelijks eerder in handen gekregen. Het feit dat pre-orders weer meteen afgerekend worden, zou je haast laten denken dat dit geld gebruikt wordt om de eerste badge te bekostigen. Dat zou dan meteen de reden zijn dat hun eigen betatesters heel laat het product onder handen krijgen en dan kan je tegen problemen aanlopen die je voor de echte release niet meer recht getrokken krijgt. Maar we gaan het zien, nog een goeie 3 weken tot officiële consumerrelease.Vjenne-ICT schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:02:
[...]
Ja, groot gelijk heb je! Straks zijn de alle pre-orders de BETA testers voor Xtreamer....haha! Het zal mij niks verbazen gezien de minimale info die dit bedrijf geeft!
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
http://www.deyterra.com
en idd ineens geen HD audio streaming support meer.Why you advertised the price of the Ultra for 200 Euro and now it is higher ?
We never published 200 euro.
Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt
Een keiharde leugen!Why you advertised the price of the Ultra for 200 Euro and now it is higher ?
We never published 200 euro....
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Rare praktijken en volgens mijn tegen de NL/EU regels in!rally schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:02:
Exact... ik heb ooooooit al eerder bij ze gekocht en ik zou beter moeten weten.
Helaas moeten we wel € 10 PER PRODUCT aan annuleringskosten betalen, maar nog altijd beter dan 2 x € 284 voor jan doedel uitgeven.
Ik koop nu dus ECHT NOOIT meer wat in de pre-order bij Xtreamer!
quote: Xtreamer (een bericht in mijn account)In case you request canceling the order before shipment we will have to deduct from your refund the payment we paid to the payment-gateway - They charge us the fees of 10 euro per unit and this sum will be deducted in case of cancellation.
Op de Cebit hoorde ik ze op hun eigen stand ook 200 euro zeggen. Toen kon ik het al niet geloven dat ze dat voor die prijs voor elkaar konden krijgen..Mr_Blobby schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:33:
Uit de nieuwe FAQ:
[...]
Een keiharde leugen!![]()
Er heeft altijd 200 euro als prijs gestaan in de FAQ: Mr_Blobby in "Xtreamer Ultra"
Ze zouden bij Xtreamer eens moeten beginnen met pas het geld te innen als de producten VERSTUURD worden ipv het moment van bestellen, vooral als je meer dan een maand pre-order doet.
die live xbmc komt er voor fusion ook wel hoor. even geduld hebbenthunder8 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:52:
[...]
Ze zouden bij Xtreamer eens moeten beginnen met pas het geld te innen als de producten VERSTUURD worden ipv het moment van bestellen, vooral als je meer dan een maand pre-order doet.
Daarnaast is de prijs van 200€ + 20€ verzendkosten als allereerste opgedoken in hun eigen Facebookactie, waarbij de top 5 hem voor 100€ "kreeg" plus 1 persoon random uit de deelnemers aan de actie. Redelijk snel kwam ik hier achter, waardoor ik de acties niet meer op me eigen Facebook laat zien.
Nu weer geen HD-Audio, terwijl er weer mee geadverteerd is. Dit is een regelrechte leugen die keer op keer blijkbaar gebruikt wordt, want officieel zou de Xtreamer Mk1 het ook ondersteunen. Maar dit kreeg deze ondersteuning niet, vanwege de licenties.
Al met al word ik steeds blijer dat ik me niet in de hype heb laten meezuigen voor dit "geweldige" stukje hardware. Na alle perikelen aangaande de sterk gestegen prijs, blijkt dus nu ook dat het apparaat gewoon niet alles kan, waarmee zo groot op hun eigen frontpage wordt geadverteerd. Bij Xtreamer moet je blijkbaar vanaf dag 1 overal screenshots van maken, zodat je nadien kan bewijzen wat er geadverteerd wordt.
Voor mij is 1 ding duidelijk, ik ga binnenkort voor een Fusion HTPC die ik of zelf bouw, of kant en klaar koop van Zotac. Dan maar geen Live XBMC mode, maar voor een prijs die heel dicht in de buurt komt van de Xtreamer heb ik een apparaat met een nieuw platform dat beter of minstens gelijk presteert.
I want to live forever, so far.. so good.
To dare is to do
Xtreamer DVD! Ik heb hem zelf ook en bevalt mij goed!Warbringer schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:04:
Als de Xtreamer Ultra z'n beloftes dus niet waar maakt, wat is nu dan de beste optie? Toch zelfbouw of zijn er andere out-of-the-box spelers die wel hun beloftes waar maken?
[ Voor 15% gewijzigd door Vjenne-ICT op 25-04-2011 14:46 ]
Zotac AD-02 of een zelfbouwsysteem met een i3 2100T. Die laatste heeft wel meer verbruik, maar als je er wat meer mee wil dan alleen XBMC en films kijken, dan heeft ie wel wat meer power achter de hand. Vanwege het feit dat ik met de mediabox ook wil downloaden van Usenet met 120Mbit en rarren en parren, is het voor mij van belang genoeg power te hebben in de box, tegen een gunstig verbruik.Warbringer schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:04:
Als de Xtreamer Ultra z'n beloftes dus niet waar maakt, wat is nu dan de beste optie? Toch zelfbouw of zijn er andere out-of-the-box spelers die wel hun beloftes waar maken?
nu had ik vernomen dat ook de fusion niet prima alles hd formaten baas kon. staat ergens in het HTPC topic van maart of mei ofzoWarbringer schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:54:
Nee, Xtreamer is bij mij afgeschreven, die komt er niet meer in.
Ik had mijn oog ook al laten vallen op die Zotac AD-02. Ik heb namelijk al een QNAP-419P als fileserver die ook usenet downloading/parren/extracten doet. Er draait nzbget op samen met sickbeard en couchpotato en dat werkt verder prima. Mijn HTPC hoeft dus uitsluitend soepeltjes XMBC te draaien om zo over NFS films en TV-series af te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 26-04-2011 11:13 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 26-04-2011 11:55 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb deze nu een kleinde 2 weken in huis. Heb er XBMC Live op geinstalleerd. Alles werkt out-of-the box, behalve de IR. Daarvoor moet je de drivers vanaf de Asrock site halen. Daar staan instructies bij hoe te installeren. Heb ik zelf nog niet gedaan omdat ik nog een wel ondersteunde IR had.Possible schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:48:
Ik zit zelf te kijken naar de ASRock Nettop 3D Ion 152D.
Mijn op Fusion gebaseerde htpc speelt al het 1080p-materiaal dat ik heb perfect afProxx schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:12:
[...]
nu had ik vernomen dat ook de fusion niet prima alles hd formaten baas kon. staat ergens in het HTPC topic van maart of mei ofzo
[BBG aanschaf] HTPC
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 23:17 ]
Thanks voor het doorgeven @Gajescheren.Gajescheren schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:19:
Van het forum van Xtreamer:
XtreamerAdmin:
Posted Today, 09:12
The processing will start tomorrow and the units will be shipped next week.
Dat is vanwege het feit dat hun 10 euro kwijt zijn aan hun creditcard processor per payment. Die ben je kwijt, punt uit. Zie het als een "lesson learnt" voor een tientje.rally schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:38:
Om heeeeeel eerlijk te zijn is dat bericht niet geheel onverwachts.
Ik ben blij dat ik mijn order heb geannuleerd als ik dit zo zie. Ze hadden wel € 10 ingehouden! Dus daar moet ik nog "even" achteraan.
Dat is dan wel hun probleem en niet die van de klant. Dan moeten ze pas je creditcard billen op het moment dat men het product verstuurd.Warbringer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:28:
Dat is vanwege het feit dat hun 10 euro kwijt zijn aan hun creditcard processor per payment. Die ben je kwijt, punt uit. Zie het als een "lesson learnt" voor een tientje.
Even pagina terug lezen. Laaste update is dat ze aankomende maandag beginnen met versturen, mits er weer niet iets tussenkomt natuurlijk.abort_ schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 04:37:
Ik ben benieuwd of die al bij iemand verstuurd is? Het zou toch eind van deze week opgelost zijn (lijkt mij dus vrijdag)? Bij mij staat hij nog steeds op awaiting fulfillment in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 14-05-2011 08:59 ]
Had ik er inderdaad even bij moeten zettenrally schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:36:
Erhm... dat zijn de foto's van het forum van Xtreamer en Gajescheren is zo vriendelijk geweest om ze even hier te plaatsen (omdat je je voor het Xtreamer forum nl. eerst moet registreren, zodat ze je account kunnen afsluiten als je te kritisch bent)
Naar mijn weten heeft nog niemand zijn Xtreamer ontvangen. Maar het *lijkt* wel dichter in de buurt te komen.
5400 rpm is geen probleem. De maat van de schijf waar je naar linkt wel. Dat is namelijk een 3,5" schijf en in de Xtreamer Ultra gaat een 2,5" schijf of SSD.ley.onmedia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
stel dat ik een sata schijf in deze xtreamer wil zetten, krijg ik dan problemen met mkvtjes afspelen als ik er een 5400 rpm schijfje in zet?
met andere woorden, kan ik er een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB inzetten zonder dat ik problemen krijg met afspelen?
[ Voor 38% gewijzigd door Gajescheren op 16-05-2011 11:30 ]
Hmmm dat weet ik niet. Ik heb een xtreamer PRO met een WD15EARS. Ik kan je wel vertellen dat het beeld 10 seconde freezet als je direct een film/serie aanzet en dan gaat ie terug naar het menu. Volgens mij heeft dit met de spinup time van de HDD te maken, want daarna is het over.ley.onmedia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:
stel dat ik een sata schijf in deze xtreamer wil zetten, krijg ik dan problemen met mkvtjes afspelen als ik er een 5400 rpm schijfje in zet?
met andere woorden, kan ik er een Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB inzetten zonder dat ik problemen krijg met afspelen?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb een Intel SSD van 40GB die ik er in ga zetten. Voor opslag gebruik ik namelijk een NAS dus het hoeft geen grote schijf te zijn.ley.onmedia schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:27:
ok top, bedankt voor de reacties, en de headsup! had niet bij de maat stil gestaan idd.
hebben jullie nog suggesties wat een mooi schijfje zou kunnen zijn om er in te proppen?
en gaan jullie er überhaupt iets in zetten?
Dat zou moeten werken.markholland schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:21:
Weten jullie ook of je windows kan draaien vanaf een externe hdd i.p.v. een interne ?
Gr
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq