Hmmm, dan doen ze het niet op volgorde, want die van mij staat nog op awaiting shipment (##371XX)..
Same here: Order #370xx
En nu is ie ineens "Shipped"
En nu is ie ineens "Shipped"
[ Voor 44% gewijzigd door sandz op 17-05-2011 13:02 ]
yup shipped, binnen een weekje binnen denk ik?
[ Voor 7% gewijzigd door ley.onmedia op 17-05-2011 12:09 ]
Welk ordernummer?
[ Voor 94% gewijzigd door coolmos op 17-05-2011 12:11 ]
Van mij nu inderdaad ook shipped!
The status of order #371XX is now Shipped
Hoelang duurt het vanuit Hong Kong? Als je naar het shipment tracking number kijkt, werken ze samen met DHL. Zou ongeveer een week kunnen duren, lijkt me?
Ik heb me via dhl.com aangemeld om een notificatie te ontvangen zodra er iets verandert met de shipping status (kan je doen door je tracking nummer daar in te voeren).. ben benieuwd...
Hoelang duurt het vanuit Hong Kong? Als je naar het shipment tracking number kijkt, werken ze samen met DHL. Zou ongeveer een week kunnen duren, lijkt me?
Ik heb me via dhl.com aangemeld om een notificatie te ontvangen zodra er iets verandert met de shipping status (kan je doen door je tracking nummer daar in te voeren).. ben benieuwd...
[ Voor 28% gewijzigd door energizer23 op 17-05-2011 12:17 ]
•Order #37098 is ook verstuurd.
En de DHL code werkt ook al. Hij staat nog in Hong Kong helaas
http://www.dhl.nl/nl/express/traceren.html
Er voor degene die nog geen update hebben. Het heeft gewoon even tijd nodig om alle orders aan te passen. Mogelijk doen ze het wel handmatig hahaha.
En de DHL code werkt ook al. Hij staat nog in Hong Kong helaas
http://www.dhl.nl/nl/express/traceren.html
Er voor degene die nog geen update hebben. Het heeft gewoon even tijd nodig om alle orders aan te passen. Mogelijk doen ze het wel handmatig hahaha.
[ Voor 62% gewijzigd door MikeOO op 17-05-2011 13:09 ]
op het forum van Xtreamer wordt ook vermeld dat je rekening moet hoeden met 5 werkdagen, vanaf moment shipping. Dan zal het er op neerkomen dat we twee maanden verder zijn na het plaatsen van de bestelling ( in mijn geval)
energizer23 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:13:
Van mij nu inderdaad ook shipped!
en €84 ex btw duurder kwijt bent voor minder opties.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Helaas hier nog steeds awaiting for shipment. Order #374XX
Hopelijk komt daar vandaag verandering in.
[ Voor 28% gewijzigd door royjn op 18-05-2011 07:17 ]
Nou maakt niet veel uit hoor. Ik heb al wel een DHL nummer maar daar is sinds gistermiddag niets in veranderd en hij staat nog steeds in Hong Kong.royjn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:16:
Helaas hier nog steeds awaiting for shipment. Order #374XX
Tevens staat op het forum vermeld
the process each of you updating his recieved #tracking is no meaning. we ship the units and manually add the tracking later as anyway DHL system does not show it . it is customery thing with big bulk shipment fullfilment centers. Just be little more patient. all units will be shipped and all will come up right.
please take note : the process of updating the tracking numbers is little slower this time because all parcels are insured and tagged . this consume little more time as it require us to do parcel by parcel manually.
Dat is overigens onzin. Zodra het nummer bij DHL bekend is wordt het in het systeem ingevoerd en zichtbaar.
TNT worden de Track & Trace nummers pas rond 23:00 zichtbaar, maar dat heeft meer te maken met de batchverwerking. DHL doet live updates van T&T nummers, dus ook eventuele vooraanmeldingen.
Anyway... het zal wel een excuus zijn om weer een paar dagen te winnen.
TNT worden de Track & Trace nummers pas rond 23:00 zichtbaar, maar dat heeft meer te maken met de batchverwerking. DHL doet live updates van T&T nummers, dus ook eventuele vooraanmeldingen.
http://www.deyterra.com
DHL nummer is ook gewoon zichtbaar bij DHL. Alleen staat het waarschijnlijk nog gewoon bij DHL in Hong Kong te wachten op de andere pakketen. Ik neem aan dat zijn dit in 1x gaan versturen.rally schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:21:
Dat is overigens onzin. Zodra het nummer bij DHL bekend is wordt het in het systeem ingevoerd en zichtbaar.
Bij TNT kun je trouwens van 20u al je pakket volgen voor de meeste pakketen. Alleen als je natuurlijk is bij bv BOL besteld om 21u dan wordt dat later.
ik denk dat je ook pas een verandering ziet zodra de bulk uit de container komt, pas vanaf daar zie je dat je pakje is gearriveerd in nederland bijv. (denk ik)
Ze gaan waarschijnlijk pas aan het eind van de week verstuurd worden. En hou er rekening mee dat dit weer wordt uitgesteld met een paar dagen. Ze moeten de DHL codes met de hand verwerken en dat duurt even. Pas als de eerste batch klaar is worden ze verstuurd.
Reactie op vraag over levertijd (order 39379):
Shipping process of your order was started and will take few days.
We have decided to run all the ultra first batch additional 2 rounds of quality assurance cycles. We really want you all to enjoy it fully. It is our first PC in our PC line of products.
Our Hong Kong office is processing thousands of orders and they have to ship them one-by-one to many different locations.
Soon you will be notified by e-mail about status and tracking number.
Thank you for your patience,
Xtreamer Team.
Shipping process of your order was started and will take few days.
We have decided to run all the ultra first batch additional 2 rounds of quality assurance cycles. We really want you all to enjoy it fully. It is our first PC in our PC line of products.
Our Hong Kong office is processing thousands of orders and they have to ship them one-by-one to many different locations.
Soon you will be notified by e-mail about status and tracking number.
Thank you for your patience,
Xtreamer Team.
Zojuist laatste status ontvangen van DHL!
Date and time Status Location Service Area
5/19/2011 5:41 pm Shipment picked up
Dus ik denk dat de pakketjes zojuist door DHL zijn opgehaald om verstuurd te worden.
Dus ik denk dat de pakketjes zojuist door DHL zijn opgehaald om verstuurd te worden.
Inderdaad. Ik heb deze melding ook gehad. Het is wel fijn om te weten dat er nu echt iets gebeurtenergizer23 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:00:
Zojuist laatste status ontvangen van DHL!
Die van mij is al door de douane en is in het sorteercentrum in Amsterdam. Hopelijk komt hij vandaag of morgen binnen. Bezorgt DHL ook op zaterdag trouwens?
Yep die van mij ook. Maar of hij ook al door de douane is kan ik niet zien. Of gaan ze eerst door de douane en dan naar DHL.
Benieuwd ook hoe het met het betalen van de belasting gaat. Zou je dit tijdens afleveren kunnen betalen of krijg je eerst een melding dat je moet betalen en pas na ontvangst dat het wordt afgeleverd.
Zucht kon ik hem zelf maar ophalen. Is maar 30 min rijden
http://www.packagemapping.com leuke site om je pakket te volgen.
Benieuwd ook hoe het met het betalen van de belasting gaat. Zou je dit tijdens afleveren kunnen betalen of krijg je eerst een melding dat je moet betalen en pas na ontvangst dat het wordt afgeleverd.
Zucht kon ik hem zelf maar ophalen. Is maar 30 min rijden
http://www.packagemapping.com leuke site om je pakket te volgen.
[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2011 08:57 ]
Zetten jullie als de donder een aantal reviews. Failure is no option
)
Ben erg benieuwd hoe jullie hem ervaren.
Ben erg benieuwd hoe jullie hem ervaren.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Dan even een foto maken als bewijs. Zover ik weet ging de hele eerste batch in 1x verstuurd worden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:03:
5 stuks gistermiddag om vier uur hier afgelevert in Den Haag
Wat moest je aan belasting betalen ?
Inmiddels is hij door de Douane
vrijdag, Mei 20, 2011 Locatie Tijd Colli
9 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 09:01 +1 Colli
8 Douane inklaring compleet om AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:59 +1 Colli
7 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:44 +1 Colli
Kwam nog een leuk topic tegen bij Xtreamer voor de Ultra.
Er blijkt nu ook een versie van openELEC te werken op de Ultra.
http://forum.xtreamer.net/topic/22430-openelec/
http://openelec.tv/
Er blijkt nu ook een versie van openELEC te werken op de Ultra.
http://forum.xtreamer.net/topic/22430-openelec/
http://openelec.tv/
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2011 09:58 ]
mijn pakketje is net langs customs geweest in amsterdam! kan niet lang meer duren!
De eerste in Oslo heeft hem ontvangen.
http://forum.xtreamer.net...odule=post&attach_id=9408
http://forum.xtreamer.net...odule=post&attach_id=9409
De review is easy:
Perfomance 10/10
Qualy 10/10
Design 10/10
Delivery 1/10
http://forum.xtreamer.net...odule=post&attach_id=9408
http://forum.xtreamer.net...odule=post&attach_id=9409
De review is easy:
Perfomance 10/10
Qualy 10/10
Design 10/10
Delivery 1/10
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 20-05-2011 13:07 ]
Order #375xx
Order Date: 24th Mar 2011
This order is marked as Shipped
Tracking Link dhl 8256062xxx
Order Date: 24th Mar 2011
This order is marked as Shipped
Tracking Link dhl 8256062xxx
Hij is onderweg
12 Zending bij koerier voor aflevering AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 14:15 +1 Colli
11 Zending gearriveerd op DHL-vestiging AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:39 +1 Colli
10 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:24 +1 Colli
9 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 09:01 +1 Colli
8 Douane inklaring compleet om AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 08:59 +1 Colli
7 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:44 +1 Colli

12 Zending bij koerier voor aflevering AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 14:15 +1 Colli
11 Zending gearriveerd op DHL-vestiging AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:39 +1 Colli
10 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:24 +1 Colli
mijn Ultra staat ingepland voor aflevering
Verwijderd
Order #37953 is Awaiting Shipment
Sommige met hogere ordernummers zijn al verstuurd.. En met een latere aankoopdatum.. Wtf?
Edit:
Shipped!
Edit #2:
Weet iemand al iets over bijbetalen door douane?
Sommige met hogere ordernummers zijn al verstuurd.. En met een latere aankoopdatum.. Wtf?
Edit:
Shipped!
Edit #2:
Weet iemand al iets over bijbetalen door douane?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 15:46 ]
Hij is binnen! Moest meteen € 67,64 contant aan belasting betalen 
Zorg dus dat je gepast geld in huis hebt. Je kunt niet pinnen en geen grote bedragen wisselen.
Zorg dus dat je gepast geld in huis hebt. Je kunt niet pinnen en geen grote bedragen wisselen.
[ Voor 50% gewijzigd door Gajescheren op 20-05-2011 16:38 ]
Verwijderd
Ik moet ook de 67,64 euro betalen. Vreemde zaak, aangezien xtreamer fixed shipping aangaf bij de bestelling ("Shipping: €35.00 (Fixed shipping cost)").
Toen ik in 2009 de eerste Xtreamer aan heb geschaft, werden er ook geen extra kosten in rekening gebracht, dan vooraf aangegeven.
Heb DHL gebeld, zij geven aan dat je het standaard betaald op alle 'luxe goederen' die je importeerd van buiten de EU. Vind het "fixed shipping"-principe misleidend van Xtreamer.
Toen ik in 2009 de eerste Xtreamer aan heb geschaft, werden er ook geen extra kosten in rekening gebracht, dan vooraf aangegeven.
Heb DHL gebeld, zij geven aan dat je het standaard betaald op alle 'luxe goederen' die je importeerd van buiten de EU. Vind het "fixed shipping"-principe misleidend van Xtreamer.
Gajescheren schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:29:
@_Sean_, de kosten die je hebt moeten betalen staat los van de verzendkosten, dit zijn invoerrechten. Dit staat los van Xtreamer en DHL, hiervoor kan je de overheid bedanken.
Geweldig dat de eerste al binnen zijn!!!
Dusse....zondag kunnen we een uitgebreide review verwachten?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Verwijderd
Als je als test een nieuwe bestelling plaatst voor een Xtreamer Ultra via de site, kun je tijdens de bestelling klikken op de knop 'Estimate Shipping & Tax'. Vul daarna de locale gegevens in en het antwoord zal 35 euro zijn.
WBT schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:58:
@_Sean_, de kosten die je hebt moeten betalen staat los van de verzendkosten, dit zijn invoerrechten. Dit staat los van Xtreamer en DHL, hiervoor kan je de overheid bedanken.
Is al veel over gemeld, geschreven, gepost, geflamed, w/e. Jij hebt BTW aan de deur moeten afrekenen. mHoe bevalt het apparaat?Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:07:
Als je als test een nieuwe bestelling plaatst voor een Xtreamer Ultra via de site, kun je tijdens de bestelling klikken op de knop 'Estimate Shipping & Tax'. Vul daarna de locale gegevens in en het antwoord zal 35 euro zijn.
[...]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Dit voegt niets toe.
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 20-05-2011 20:10 ]
??? Ik wil nu reviews :-) uitpak-party's en leuke filmpjes over alles en nog wat.Rainesh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:01:
Geweldig dat de eerste al binnen zijn!!!![]()
Kortom ben echt even benieuwd, vooral naar het geluid in de fan, dat is altijd zo'n party killer.
hahah zou ook wel willen. Zit tegen een doos aan te kijken maar visite wil niet weg. Dus moet helaas tot morgen wachten.
Alvast goed, dat je het voornemen in elk geval hebt. Ik ben gewoon erg benieuwd.MikeOO schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:07:
hahah zou ook wel willen. Zit tegen een doos aan te kijken maar visite wil niet weg. Dus moet helaas tot morgen wachten.
Ik heb nu de boxee naar volle tevredenheid maar de veelzijdigheid van dit app. bevalt me ook heel erg. Het is voor mij dus geen halszaak maar voornamelijk nieuwsgierigheid.
Eerste indruk;
Hij word best warm. Warmer dan mijn Asus S1-AT5NM10E en Asrock ION 330HT werden. Hierdoor maakt de fan ook iets meer herrie (hij staat in een kastje).
Ohja, hij gooit ook mijn Bravia sync van mijn Sony TV in de war.
-edit- opgelost door pin 13 van de HDMI kabel te onderbreken.
Voor de rest werkt hij lekker vlot en speelt alles moeiteloos af.
Hij word best warm. Warmer dan mijn Asus S1-AT5NM10E en Asrock ION 330HT werden. Hierdoor maakt de fan ook iets meer herrie (hij staat in een kastje).
Ohja, hij gooit ook mijn Bravia sync van mijn Sony TV in de war.
-edit- opgelost door pin 13 van de HDMI kabel te onderbreken.
Voor de rest werkt hij lekker vlot en speelt alles moeiteloos af.
[ Voor 49% gewijzigd door Gajescheren op 21-05-2011 09:13 ]
offtopic:
Misschien een gekke vraag, maar waarom nog een xtreamer als je al een S1-AT5NM10E hebt?
Misschien een gekke vraag, maar waarom nog een xtreamer als je al een S1-AT5NM10E hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 20-05-2011 21:48 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik kon niet zonder HTPC terwijl ik op de Ultra wachtteTaigu schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:48:
offtopic:
Ik wilde mijn SSD in de Ultra bouwen dus volg je de handleiding How to install Xtreamer in UltraOS HDD
Stap 2 vermeld dat je een Ultra OS upgrade file nodig hebt. Niet te vinden maar gelukkig snel een reactie van Xtreamer.
Bestand kun je hier vinden
Directe link
http://download.xtreamer.net/UltraOS/UltraOS_v1.0.0.zip
of via Torrent
magnet:?xt=urn:btih:2E16D4D47526BC56E1DB81F7AF2B6D55788D2798
Daarna moet je via een ImageUSB tool je harddisk/SSD tijdelijk via USB verbinden met je pc. Anders werkt de tool niet. Direct aansluiten op SATA werkt niet.
Oeps geen extern kastje voor sata. Maar bedacht mij ineens dat de Xtreamer ook als extern harddisk gebruikt kan worden. Dus SSD tijdelijk in de Xtreamer gestopt en de Xtreamer via USB verbonden met de PC, voeding van xtreamer wel aansluiten, en gelukkig daarna werkt het wel.
Dit dus als tip mocht je ook een Xtreamer Media Player hebben en geen losse sata hardiskkastje.
Stap 2 vermeld dat je een Ultra OS upgrade file nodig hebt. Niet te vinden maar gelukkig snel een reactie van Xtreamer.
Bestand kun je hier vinden
Directe link
http://download.xtreamer.net/UltraOS/UltraOS_v1.0.0.zip
of via Torrent
magnet:?xt=urn:btih:2E16D4D47526BC56E1DB81F7AF2B6D55788D2798
Daarna moet je via een ImageUSB tool je harddisk/SSD tijdelijk via USB verbinden met je pc. Anders werkt de tool niet. Direct aansluiten op SATA werkt niet.
Oeps geen extern kastje voor sata. Maar bedacht mij ineens dat de Xtreamer ook als extern harddisk gebruikt kan worden. Dus SSD tijdelijk in de Xtreamer gestopt en de Xtreamer via USB verbonden met de PC, voeding van xtreamer wel aansluiten, en gelukkig daarna werkt het wel.
Dit dus als tip mocht je ook een Xtreamer Media Player hebben en geen losse sata hardiskkastje.
Haha nice, zou je ook iets kunnen zeggen over het verschil van beide?Gajescheren schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 07:57:
[...]
Ik kon niet zonder HTPC terwijl ik op de Ultra wachtte
Wordt er ook gespecificeerd wat je waarom moet betalen?Gajescheren schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:29:
Invoerrechten, BTW enz.
Verwijderd
Nee, alleen de vaste shipping en tax prijs van 35 euro.
sandz schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:06:
[...]
Wordt er ook gespecificeerd wat je waarom moet betalen?
Invoerrechten, BTW enz.
Die van mij wordt totaal niet warm terwijl hij al geruime tijd aanstaat. Ook incl SSD wordt hij niet warm maar blijft hij bijna koud.Gajescheren schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:15:
Eerste indruk;
Die € 67,64 is dus BTW. Dat bedrag past bij € 356,00 terwijl mijn invoice een bedrag van € 284,00 heeft.
Wat snap ik nu niet?
Pagina terug geeft Sean aan
Heb DHL gebeld, zij geven aan dat je het standaard betaald op alle 'luxe goederen' die je importeerd van buiten de EU.
Er komen dus waarschijnlijk extra kosten bovenop. Dus je zult DHL moeten bellen voor uitleg denk ik.
Mogelijk dat onderstaande een soortgelijk probleem is
http://www.klachtenoploss...er-te-hoge-verzendkosten/
We kunnen dan evt met alle kopers even een melding op de site plaasten.
In het pakket is verder ook namelijk geen vermelding wat de verzendkosten zijn
Ik heb het alvast gemeld en eens kijken wat de uitleg is van DHL
http://www.klachtenoploss...ver-geimporteerd-product/
Heb DHL gebeld, zij geven aan dat je het standaard betaald op alle 'luxe goederen' die je importeerd van buiten de EU.
Er komen dus waarschijnlijk extra kosten bovenop. Dus je zult DHL moeten bellen voor uitleg denk ik.
Mogelijk dat onderstaande een soortgelijk probleem is
http://www.klachtenoploss...er-te-hoge-verzendkosten/
We kunnen dan evt met alle kopers even een melding op de site plaasten.
In het pakket is verder ook namelijk geen vermelding wat de verzendkosten zijn
Ik heb het alvast gemeld en eens kijken wat de uitleg is van DHL
http://www.klachtenoploss...ver-geimporteerd-product/
[ Voor 71% gewijzigd door MikeOO op 21-05-2011 13:56 ]
jij betaald 284 aan xtreamer. die 67,64 aan de duane als invoerrechtensandz schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:58:
[...]
Die € 67,64 is dus BTW. Dat bedrag past bij € 356,00 terwijl mijn invoice een bedrag van € 284,00 heeft.
Wat snap ik nu niet?
sorry maar ik vind jullie geklaag over die "kosten" een beetje raar. alleen in dit topic is het al 6keer aangekaart voor de pre order begon. ook xtreamer zelf heeft laten weten dat er onkosten bij komen als dat in het land vereist is.
quote van http://www.xtreamer.net/ultra/
waarom xtreamer de ultra niet via duitsland heeft verstuurd is mij ook een vraag aangezien je dan die kosten niet had. maar ja xtreamer heeft wel meer rare fratsen.* This price is at our official online shop in Hong Kong.
** Clients may be required to pay taxes as may be applied by
their local government.
*** We offer 1 model only. No bearebone options.
[ Voor 49% gewijzigd door Proxx op 21-05-2011 15:19 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Omdat Xtreamer dan zelf de invoerrechten moet betalen... Nu betaal jij zeProxx schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:10:
[...]
jij betaald 284 aan xtreamer. die 67,64 aan de duane als invoerrechten
sorry maar ik vind jullie geklaag over die "kosten" een beetje raar. alleen in dit topic is het al 6keer aangekaart voor de pre order begon. ook xtreamer zelf heeft laten weten dat er onkosten bij komen als dat in het land vereist is.
quote van http://www.xtreamer.net/ultra/
[...]
waarom xtreamer de ultra niet via duitsland heeft verstuurd is mij ook een vraag aangezien je dan die kosten niet had. maar ja xtreamer heeft wel meer rare fratsen.
Mercury (Tech Forums Moderator bij Xtreamer) zegt hier:
http://forum.xtreamer.net...ders-voor-xtreamer-ultra/
"Geïnteresseerden in de Xtreamer Ultra...
Zojuist voor jullie nagevraagd bij de Belastingdienst èn Douane:
Op computers worden geen invoerrechten geheven, echter je bent wel BTW plichtig,
hetgeen betekent dat er bij aflevering een factuur van 19% btw over het aankoop-bedrag / opgegeven waarde
moet worden betaald."
Mijn invoice:
Order #370XX Contained the Following Items:
Order Items
Qty Code/SKU Product Name Price Total
1 N/A Xtreamer Ultra €249.00 EUR €249.00 EUR
Subtotal: €249.00 EUR
Shipping: €35.00 EUR
Grand Total: €284.00 EUR
VAT included (19%): €53.96 EUR
19% van €284,00 is inderdaad € 53,96 (VAT included (19%) € 53,96)
Nu moet ik € 67,64 aan DHL betalen onder de vermelding BTW (dat gaat over een bedrag van € 356,00)
Misschien ben ik aan het zeuren maar ik zou graag snappen waar dat allemaal vandaan komt.
http://forum.xtreamer.net...ders-voor-xtreamer-ultra/
"Geïnteresseerden in de Xtreamer Ultra...
Zojuist voor jullie nagevraagd bij de Belastingdienst èn Douane:
Op computers worden geen invoerrechten geheven, echter je bent wel BTW plichtig,
hetgeen betekent dat er bij aflevering een factuur van 19% btw over het aankoop-bedrag / opgegeven waarde
moet worden betaald."
Mijn invoice:
Order #370XX Contained the Following Items:
Order Items
Qty Code/SKU Product Name Price Total
1 N/A Xtreamer Ultra €249.00 EUR €249.00 EUR
Subtotal: €249.00 EUR
Shipping: €35.00 EUR
Grand Total: €284.00 EUR
VAT included (19%): €53.96 EUR
19% van €284,00 is inderdaad € 53,96 (VAT included (19%) € 53,96)
Nu moet ik € 67,64 aan DHL betalen onder de vermelding BTW (dat gaat over een bedrag van € 356,00)
Misschien ben ik aan het zeuren maar ik zou graag snappen waar dat allemaal vandaan komt.
(249 + 98)*0,19 = 65,93. Behoorlijk dicht bij het door jou betaalde bedrag. Zie de eerdere posts hierboven ho eik aan de 98 kom. Even bellen met DHL zou ik doen.
Voor de mensen die problemen hebben met het opstarten van het systeem via de aan/uit knop op de afstandsbediening, dit is er te lezen op het xtreamer forum:
Blijkbaar heb ik dus een van de eerste 160 units, want ik krijg dat ding niet aan via de remote..only the first 160 units shipped out of our warehouse were not updated with the latest BIOS. all the many thousands already done. just the first. we will release you bios patch on tuesday that you will be able to clear the issue yourself in very easy few steps. anyway, this is just for turning the machine with the RC. it does not mean you cannot control the machine with RC. just the power on function .
Daarom kun je ook beter een paar maanden wachten met je aankoop.
Maarja wie snel wilt zijn moet op de blaren zitten.
Heb mijn lesje geleerd met xtreamer , nooit meer.....
Mijn verdere bevindingen over de Ultra:
De OpenELEC versie die iets eerder terug in het topic is genoemd werkt een stuk beter dan XBMC. Veel responsiever. Alleen heb ik nog geen geluid kunnen krijgen via HDMI.
Verder heb ik in Ultra OS de Nvidia drivers gedownload, maar daarmee dus de hele installatie naar de knoppen geholpen. Wat ik ook doe met xorg.conf, het wil me maar niet lukken. Morgen maar 's de originele image op de USB-stick zetten om het te verhelpen.
De OpenELEC versie die iets eerder terug in het topic is genoemd werkt een stuk beter dan XBMC. Veel responsiever. Alleen heb ik nog geen geluid kunnen krijgen via HDMI.
Verder heb ik in Ultra OS de Nvidia drivers gedownload, maar daarmee dus de hele installatie naar de knoppen geholpen. Wat ik ook doe met xorg.conf, het wil me maar niet lukken. Morgen maar 's de originele image op de USB-stick zetten om het te verhelpen.
Valt erg mee hoor en de oplossing komt er aan. Heb er zelf ook last van. Maar betreft alleen het aan/uit zetten meer niet.Theodor schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:39:
Daarom kun je ook beter een paar maanden wachten met je aankoop.
Je weet als je een product koopt wat net op de markt komt je problemen kan tegenkomen. Dat staat los van Xtreamer zelf. Alleen is Xtreamer niet altijd even snel met updates. Daar zijn wij Tweakers voor omdat je het leuk vindt om dingen te testen.
De Ultra is anders aangezien het een PC beteft en je altijd zelf een eigen installatie kan doen en niet afhankelijk bent van de fabrikant.
Ik ben er erg blij mee en is gewoon een mooi apparaat
Leuke tool gevonden voor als je een SSD in je Ultra gebruikt icm Windows
http://elpamsoft.com/Downloads.aspx?Name=SSD%20Tweaker_Dutch
SSD Tweaker for Windows
Optimaliseer Windows XP, Vista en 7 voor SSD schijven Met alle online advies voor SSD harde schijven kan het uren duren van onderzoek en prutsen om goed opzetten van je SSD drive. Nu met dit kleine app kun je Tweak Windows 2K/XP/Vista & 7 inclusief x64 in seconden.
SSD Tweaker Lets you Tweak the following:• Windows Services (Pro Only)
• Query and Set Windows 7 TRIM Status (Pro Only)
• Experimental TRIM Optimization (Pro Only)
• Hibernation Settings (Pro Only)
• Use Large System Cache
• Ntfs Memory Usage
• Disable 8.3 Filenames
• Disable Date Stamping
• Disable Boot Tracing
• Windows Prefetcher
• Windows Vista Superfetch
• Windows Indexing Service
• System Restore
• Windows Defrag
http://elpamsoft.com/Downloads.aspx?Name=SSD%20Tweaker_Dutch
SSD Tweaker for Windows
Optimaliseer Windows XP, Vista en 7 voor SSD schijven Met alle online advies voor SSD harde schijven kan het uren duren van onderzoek en prutsen om goed opzetten van je SSD drive. Nu met dit kleine app kun je Tweak Windows 2K/XP/Vista & 7 inclusief x64 in seconden.
SSD Tweaker Lets you Tweak the following:• Windows Services (Pro Only)
• Query and Set Windows 7 TRIM Status (Pro Only)
• Experimental TRIM Optimization (Pro Only)
• Hibernation Settings (Pro Only)
• Use Large System Cache
• Ntfs Memory Usage
• Disable 8.3 Filenames
• Disable Date Stamping
• Disable Boot Tracing
• Windows Prefetcher
• Windows Vista Superfetch
• Windows Indexing Service
• System Restore
• Windows Defrag
Hoe is het beeldkwaliteit vergeleken met andere players zoals Dune, Popcorn, acryan etc. Wordt er ook post-processing gedaan?
Ligt het aan mij of ben ik de enige die het raar vind dat ik geen reviews kan vinden en zo weinig hoor van users over hoe hij bevalt en in elkaar steekt?

omdat we druk bezig zijn met spelen en testen. Je hebt er lang op gewacht en dan wil je er ook even goed met testen.
Maar goed even een zeer kleine review dan.
Mooi solide apparaat
Alles wat je nodig hebt (kabels batterijen) is allemaal meegeleverd.
Lekker stil
Blijft goed koel ook met SSD ingebouwd en hele dag er mee installeren en testen.
Snelheid is uitstekend. Alles draait nu op een SSD en dat gaat helemaal snel. Windows 7 start nu in ongeveer 20 seconden op vanaf moment van aanzetten.
De Ultra OS is erg mooi om te zien. Zelf kwam ik toch een paar keer tegen dat bv XBMC er ineens mee stopt en dat de boel dan half hangt en traag wordt. Mijn mening is dat hier nog wel een paar updates voor nodig zijn. Maar mijn kennis van Linux is ook matig dus voorlopig ben ik bezig om alles onder Windows 7 te installeren.
Toestenbordje werkt prima. Soms net iets te klein als je wat meer wilt doen dan een url typen.
Door RF werkt is de ontvangst uitstekend.
AB werkt op zich ook prima al moet je soms wel 2x een toets indrukken. Je moet deze ook goed richten op de Ultra.
Voor mij heeft hij op dit moment maar 1 groot nadeel en dat is dat de dag zo kort duurt.
Het is maar een kleine review maar er zullen er aankomende week voldoende volgen.
Maar goed even een zeer kleine review dan.
Mooi solide apparaat
Alles wat je nodig hebt (kabels batterijen) is allemaal meegeleverd.
Lekker stil
Blijft goed koel ook met SSD ingebouwd en hele dag er mee installeren en testen.
Snelheid is uitstekend. Alles draait nu op een SSD en dat gaat helemaal snel. Windows 7 start nu in ongeveer 20 seconden op vanaf moment van aanzetten.
De Ultra OS is erg mooi om te zien. Zelf kwam ik toch een paar keer tegen dat bv XBMC er ineens mee stopt en dat de boel dan half hangt en traag wordt. Mijn mening is dat hier nog wel een paar updates voor nodig zijn. Maar mijn kennis van Linux is ook matig dus voorlopig ben ik bezig om alles onder Windows 7 te installeren.
Toestenbordje werkt prima. Soms net iets te klein als je wat meer wilt doen dan een url typen.
Door RF werkt is de ontvangst uitstekend.
AB werkt op zich ook prima al moet je soms wel 2x een toets indrukken. Je moet deze ook goed richten op de Ultra.
Voor mij heeft hij op dit moment maar 1 groot nadeel en dat is dat de dag zo kort duurt.
Het is maar een kleine review maar er zullen er aankomende week voldoende volgen.
Bedankt voor je review! Ik kijk uit naar je verdere ervaringen.
Vreemd, ik had juist verwacht dat het met een SSD wel goed zou zitten met de snelheid van de Ultra OS, XBMC en Boxee. Draaien vanaf de meegeleverde USB-stick is in ieder geval niet zo'n pretje.. blijft vaak even hangen en Boxee is al helemaal een drama.MikeOO schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:53:
Dit probleem had ik ook met de meegeleverde USB-stick en dan in Ultra OS, Boxee of XBMC.. zowat alle knoppen moest ik 2x (of meer zelfs indrukken) voordat ie het signaal oppikte.AB werkt op zich ook prima al moet je soms wel 2x een toets indrukken. Je moet deze ook goed richten op de Ultra.
Maar goed, toen de OpenELEC versie op een reclame usb-stick gegooid. Moet zeggen: werkt als een zonnetje! Het is dus gewoon een cheapo usb-stick van 1gb, maar OpenELEC (=XBMC) start gewoon binnen 10 seconden op vanaf het moment dat ik de knop indruk! Zeer indrukwekkend! Ook het geluid via HDMI nu werkend gekregen, dus alles doet het. En het drukken op de knoppen van de ab? Super responsief! Heerlijk!
Boxee moet je inderdaad van houden. Ik heb 2 weken de Boxee zelf gehad maar snel weer verkocht. Leuk apparaat maar helaas teveel gericht op online contect.
Snelheid is ook prima via SSD. Alleen als XBMC er ineens mee stop dan was ineens alle traag. Waarschijnlijk doordat er een proces of iets gestopt is.
OpenELEC ga ik zeker ook nog testen maar eerst alles even via windows 7 testen. Dat is bekend terrein.
10 seconden opstarten is wel erg snel, of start je op via Hibernate. Het duurt bij mij iets van 12 seconden voordat de BIOS klaar is. Maar mogelijk heb jij de nieuwe BIOS versie er al op staan. Morgen komt er als het goed is een update voor zodat ik hem ook via de AB kan aanzetten dat werkt nu nog niet.
Misschien handig om voor ons te vermelden hoe je het geluid via HDMI werkend hebt gekregen als dat standaard niet werkt.
Of heb je deze stappen gebruikt
http://openelec.tv/find-h...ound-over-hdmi-on-ion2%22
Snelheid is ook prima via SSD. Alleen als XBMC er ineens mee stop dan was ineens alle traag. Waarschijnlijk doordat er een proces of iets gestopt is.
OpenELEC ga ik zeker ook nog testen maar eerst alles even via windows 7 testen. Dat is bekend terrein.
10 seconden opstarten is wel erg snel, of start je op via Hibernate. Het duurt bij mij iets van 12 seconden voordat de BIOS klaar is. Maar mogelijk heb jij de nieuwe BIOS versie er al op staan. Morgen komt er als het goed is een update voor zodat ik hem ook via de AB kan aanzetten dat werkt nu nog niet.
Misschien handig om voor ons te vermelden hoe je het geluid via HDMI werkend hebt gekregen als dat standaard niet werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 23-05-2011 17:52 ]
Weten jullie ook wat voor Type/merk moederbord er in de xtreamer zit ?
Is helaas niet te achterhalen. Met verschillende programma's geprobeerd voor je maar laat geen info over zien. Openmaken gaat mij wat vermarkholland schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:23:
Weten jullie ook wat voor Type/merk moederbord er in de xtreamer zit ?
Sisoft geeft aan dat de maker XtReAmEr To Be Filled bij O.E.M.
Waarschijnlijk dus gemaakt door Xtreamer zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 23-05-2011 16:42 ]
Yup, dat zijn inderdaad precies de stappen die ik heb gevolgd. That's all you need!MikeOO schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:18:
Nog een mooie PDF gevonden om XBMC te installeren. Altijd handig om te hebben en zeker de laaste 3 programma zijn er handig om wat meer info over te hebben tijdens installeren.
Wat wordt behandeld
1. XBMC - Complete guide to the setup (sources, libraries, customizations, etc.)
-> Including a full guide to the "Advanced Launcher"-Add-On
2. Sabnzbd - Complete guide to sabnzbd
3. Couch Potato - Complete guide to the Couch Potato program
4. Sickbeard - Complete guide to the Sickbeard program
PDF: http://www.henryford.tk/XBMC_DharmaGuide.pdf
Wat wordt behandeld
1. XBMC - Complete guide to the setup (sources, libraries, customizations, etc.)
-> Including a full guide to the "Advanced Launcher"-Add-On
2. Sabnzbd - Complete guide to sabnzbd
3. Couch Potato - Complete guide to the Couch Potato program
4. Sickbeard - Complete guide to the Sickbeard program
PDF: http://www.henryford.tk/XBMC_DharmaGuide.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 24-05-2011 07:54 ]
Heeft iemand al de xtreamer OS op een ssd gezet?
Zo ja nog tegen problemen aangelopen?
offtopic:
De mijne wordt vandaag bezorgd maar aangezien dat onder werktijd gebeurd zal ik pas vrijdag kunnen ophalen
De mijne wordt vandaag bezorgd maar aangezien dat onder werktijd gebeurd zal ik pas vrijdag kunnen ophalen
Dat geeft geen problemen. Je moet alleen tijdelijk de SSD via USB met je pc verbinden om Ultra Os op SSD te zetten. Ik had gelukkig nog een Xtreamer staan die ook als externe schijf kan werken. Anders zou je kunnen proberen om een image van de USB stick te maken en deze op de SSD terug te zetten.royjn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:13:
Heeft iemand al de xtreamer OS op een ssd gezet?
offtopic:
Zelf vindt ik Ultra OS niet echt bijzonder en soms gebeuren en nog dingen als XBMC die er ineens mee stop etc. Dit zal ongetwijfeld in een update wel weer verbeterd worden maar voor nu draai ik alleen Windows 7 op SSD icm met XMC en dat draait prima en lekker vlot. Je moet alleen wat meer uitzoeken om alles werkend te maken. AB werkt niet 100% met alle knoppen. Maar dat zijn wel oplossingen voor te vinden.
Anders even bellen met DHL. Ze leveren ook in de avond. Mijne kwam pas rond 19uur. Mogelijk kun je een afspraak hiervoor maken.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 25-05-2011 12:35 ]
Wat voor AB zit er bij? En om hem te laten werken ICM mijn Logitech harmony one, moet ik dan een externe IR receiver aansluiten? Zal dit werken?MikeOO schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:34:
[...]
Dat geeft geen problemen. Je moet alleen tijdelijk de SSD via USB met je pc verbinden om Ultra Os op SSD te zetten. Ik had gelukkig nog een Xtreamer staan die ook als externe schijf kan werken. Anders zou je kunnen proberen om een image van de USB stick te maken en deze op de SSD terug te zetten.
Zelf vindt ik Ultra OS niet echt bijzonder en soms gebeuren en nog dingen als XBMC die er ineens mee stop etc. Dit zal ongetwijfeld in een update wel weer verbeterd worden maar voor nu draai ik alleen Windows 7 op SSD icm met XMC en dat draait prima en lekker vlot. Je moet alleen wat meer uitzoeken om alles werkend te maken. AB werkt niet 100% met alle knoppen. Maar dat zijn wel oplossingen voor te vinden.
Geen idee of dat werkt. Zover ik weet werkt de AB ook op dezelfde mannier als de Logitech en zou dit moeten werken.
Alleen weet ik niet of de receiver die in de Ultra zit ook werkt met de Logitech. Op zich zou dit gewoon moeten werken. Maar er zit een aansluiting op voor een externe dus als het niet zou werken dan kun je die altijd gebruiken.
Alleen weet ik niet of de receiver die in de Ultra zit ook werkt met de Logitech. Op zich zou dit gewoon moeten werken. Maar er zit een aansluiting op voor een externe dus als het niet zou werken dan kun je die altijd gebruiken.
Je krijgt er een ir receiver bij.
btw. heeft iemand al naar een 802.11n netwerk kunnen verbinden?
Ik zie alleen maar 802.11g netwerken. Ik heb ook de netwerkdongel in mijn windows PC gehad en deze zag ook alleen maar 802.11g netwerken.
Ik zie alleen maar 802.11g netwerken. Ik heb ook de netwerkdongel in mijn windows PC gehad en deze zag ook alleen maar 802.11g netwerken.
Geen problemen mee. Voor de zekerheid de router even tijdelijk aangepast dat hij alleen op N werkt en dan ook netjes verbinding. Zet ik de router op G en maak ik weer verbinding dan is de verbindingssnelheid een stuk lager wat ook klopt met G en N. Ik heb de standaard Windows drivers gebruikt en niet die op de stick staan.royjn schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:20:
Je krijgt er een ir receiver bij.
Dus de stick kan prima met N overweg. Ik zie onder windows niet of het om een G of N verbinding gaat.
Waarschijnlijk even in je router gaan zoeken of daar een instelling niet goed staat. Zeker als je nu al een apparaat gebruikt wat met N werkt dan is zowel de router als de stick geschikt. Meest logisch lijkt mij dan ook een routerprobleem/instelling. Mogelijk is er een firmware upgrade voor je router als je niets kunt vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 26-05-2011 09:00 ]
ben op dit moment aan het testen met de openelec boot (die van xtreamer vond ik maar niks), werkt prima, start ook erg snel op, alleen na een tijdje ben ik op eens al mijn thumbnails kwijt in xbmc heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Het is hier maar akelig stil met de reviews. Iemand die zin heeft om wat meer te vertellen.
Ik kan mijn BoxeeBox verkopen maar ben wel benieuwd hoe de ervaringen zijn vooraleer ik
mij ga wagen aan iets wat niet goed werkt. En met name bij de firma Extreamer ben ik al voorzichtig geworden.
Alvast bedankt.
Ik kan mijn BoxeeBox verkopen maar ben wel benieuwd hoe de ervaringen zijn vooraleer ik
mij ga wagen aan iets wat niet goed werkt. En met name bij de firma Extreamer ben ik al voorzichtig geworden.
Alvast bedankt.
Geen review helaas maar een Boxee and de Ultra kun je niet echt vergelijken met elkaar. Zelf ook de Boxee gehad maar na 2 weken weer verkocht. Prima ding maar teveel gericht op online content en gesloten systeem. Persoonlijk spreek XBMC mij zoveel meer aan en daarin heb je voldoende mogelijkheden om dingen zelf aan te passen.-nickx- schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:28:
Het is hier maar akelig stil met de reviews. Iemand die zin heeft om wat meer te vertellen.
Alvast bedankt.
Ultra is gewoon een pc waar je alles op kunt installeren wat je wilt. Je hebt dus veel vrijheid en ook Boxee werkt erop.
Ultra OS ben ik niet echt kapot van. Dat is niet meer dan een Linux installatie met XBMC en Boxee.
Maar er is nu een versie OpenElec beschikbaar voor de Ultra,
Als je een liefhebber bent van XBMC dan is dit een pracht tool. Via USB start dit alles in 15 seconden op vanaf het aanzetten van de Ultra tot aan XBMC. Alles draait direct perfect zonder problemen.
Kun je nagaan als je dit op een SSD zet. Dan is eigenlijk de opstarttijd van het BIOS de beperking. Dat duurt +/- 10 seconden. Maar goed de Boxee is ook niet snel opgestart.
Nadeel is dat het nu nog lastig is om een dual boot te maken op Hdd/SSD met openelec en windows. Er is wel info over te vinden hoe dit ongeveer moet maar je moet wel wat ervaring hebben met Linux en je moet veel testen en uitzoeken. Mijn gebrek aan exht linux ervaring speet daarin zeker een grote rol
Alleen OpenElec installeren op HDD/SSD is een fluitje en binnen 5 minuten klaar.
De Ultra zelf werkt prima en na bijna een week er mee getest te hebben nog geen seconden spijt gehad van deze aankoop.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt voor het nemen van een beslissing
Hoe zit het met 23,976 en 24p? Schakelt XBMC automatisch over naar de juiste refreshrate? Want ik heb van de week een dune smart d1 gekocht, maar liefst wil ik een xtreamer ultra mits die alles perfect afspeelt en ook nog eens postprocessing doet!
Als je mij kunt uitleggen hoe ik dit kan testen dan wil ik dat best even proberen voor je.Rainesh schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:14:
Hoe zit het met 23,976 en 24p? Schakelt XBMC automatisch over naar de juiste refreshrate? Want ik heb van de week een dune smart d1 gekocht, maar liefst wil ik een xtreamer ultra mits die alles perfect afspeelt en ook nog eens postprocessing doet!
Vaak kun je in de BIOS ook nog wat dingen uitzetten om het bootprocess wat te versnellen, zoals het niet tonen van een splash screen, lagere verbosity etc.MikeOO schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:54:
[...]
Als je een liefhebber bent van XBMC dan is dit een pracht tool. Via USB start dit alles in 15 seconden op vanaf het aanzetten van de Ultra tot aan XBMC. Alles draait direct perfect zonder problemen.
Kun je nagaan als je dit op een SSD zet. Dan is eigenlijk de opstarttijd van het BIOS de beperking. Dat duurt +/- 10 seconden.
Weet niet of dit ook het geval is met de Xtreamer Ultra, maar wellicht nog interessant om naar te kijken...
Valt niet echt iets te tweaken zover ik nu kan vinden.AmonTobin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:49:
[...]
Vaak kun je in de BIOS ook nog wat dingen uitzetten om het bootprocess wat te versnellen, zoals het niet tonen van een splash screen, lagere verbosity etc.
Weet niet of dit ook het geval is met de Xtreamer Ultra, maar wellicht nog interessant om naar te kijken...
Ik heb nu OpenElec & Windows 7 in dual boot op SSD en dat draait perfect. Door de dual boot heb je nu toch een paar seconden extra starttijd. Wachtijd kun je natuurlijk zelf bepalen. Ik ben er helemaal content mee.
Een hoop van Linux geleerd en we gaan nu maar eens proberen om het bootmenu van linux wat mooier te maken.
Als je een HD (mkv of bluray iso) download en wanneer alles vloeiend loopt zonder enige schokjes of framedrops, dan doet ie het perfect.MikeOO schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:32:
[...]
Als je mij kunt uitleggen hoe ik dit kan testen dan wil ik dat best even proberen voor je.
Ik heb de bekende test filmpje birds-scene-earth-movie gedownloadRainesh schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:31:
[...]
Als je een HD (mkv of bluray iso) download en wanneer alles vloeiend loopt zonder enige schokjes of framedrops, dan doet ie het perfect.
http://forums.plexapp.com...-birds-scene-earth-movie/
Gebruik gemaakt van de laatste link Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv 109.6 MB
Deze speel prima af zonder problemen in OpenElec/XBMC
Iemand met een ordernummer rond de 40400? Mij werd gezegd dat dit de 2e batch zou zijn en dat het mid/eind afgelopen week verstuurd zou worden. Bij mij staat die echter nog steeds op awaiting fulfillment. Iemand met een laat ordernummer die wat meer kan vertellen?
Via het Xtreamer Forum heeft D-J, ook nederlander, een mooi stappenplan gemaakt om je teveel betaalde
BTW mogelijk terug te krijgen..
Hij heeft inmiddels de specificatie ontvangen en daaruit blijkt dus dat DHL standaard 118 euro verzendkosten heeft gerekend omdat de betaalde verzendkosten niet op de doos staan vermeld.
De douane heeft inmiddels al aangeveven dat als hij kan aantonen wat de verzendkosten zijn het teveel betaalde geld terug zal ontvangen. Het geld heeft hij nog niet aangezien alles per post verstuurd moet.
De stappen
1. Bel met DHL op +32 2583 4371
2. Vraag naar een specificatie van 'inklaren'
3. Vraag naar een 'Verklaring voor geen bezwaar'
4. Print je rekening van de Xtreamer Ultra
5. Stuur deze gegeven weer op
a. De nota van de Xtreamer Ultra (waar de 35 euro's verzendkosten op staan vermeld)
b. De specificatie van 'inklaren'
c. Het ingevulde formulier 'verklaring voor geen bezwaar'
Maandag maar eens naar bellen. Ze werken waarschijnlijk niet op zaterdag want er neemt niemand op.
BTW mogelijk terug te krijgen..
Hij heeft inmiddels de specificatie ontvangen en daaruit blijkt dus dat DHL standaard 118 euro verzendkosten heeft gerekend omdat de betaalde verzendkosten niet op de doos staan vermeld.
De douane heeft inmiddels al aangeveven dat als hij kan aantonen wat de verzendkosten zijn het teveel betaalde geld terug zal ontvangen. Het geld heeft hij nog niet aangezien alles per post verstuurd moet.
De stappen
1. Bel met DHL op +32 2583 4371
2. Vraag naar een specificatie van 'inklaren'
3. Vraag naar een 'Verklaring voor geen bezwaar'
4. Print je rekening van de Xtreamer Ultra
5. Stuur deze gegeven weer op
a. De nota van de Xtreamer Ultra (waar de 35 euro's verzendkosten op staan vermeld)
b. De specificatie van 'inklaren'
c. Het ingevulde formulier 'verklaring voor geen bezwaar'
Maandag maar eens naar bellen. Ze werken waarschijnlijk niet op zaterdag want er neemt niemand op.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 28-05-2011 15:57 ]
Heeft iemand de Optische Uitgang al kunnen gebruiken onder XBMC?? Ik krijg telkens de "not initialized" foutmelding terwijl alles goed ingesteld staat volgens mij! :-s
Probeer dit eens.metalupyourass schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:13:
Heeft iemand de Optische Uitgang al kunnen gebruiken onder XBMC?? Ik krijg telkens de "not initialized" foutmelding terwijl alles goed ingesteld staat volgens mij! :-s
In xbmc (System/Audio output) choose optical output, 5.1 configuration, Audio output device = HDA Intel iec958 and the same for Passthrough output device.
To get menu "click" sound: Check for presence of file asound.conf in configfiles folder (.config in SSH) . If there is any rename/remove it. It seems only necessary for sound over HDMI.
bron: http://forum.xtreamer.net...unning-on-xtreamer-ultra/
Ja, die post had ik ook al gevonden. Heb allerlei instellingen al geprobeerd terwijl optical output geselecteerd is. Alle combinaties geprobeerd van de Audio Output Device en Passthrough Audio. Zonder succes.
Ik heb nu van armoede maar de Analog Out gepakt. Dan heb ik tenminste geluid.
Binnenkort maar eens stoeien met OpenELEC. Dan schijnt het wel te werken!
MikeOO schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:25:
[...]
Probeer dit eens.
In xbmc (System/Audio output) choose optical output, 5.1 configuration, Audio output device = HDA Intel iec958 and the same for Passthrough output device.
To get menu "click" sound: Check for presence of file asound.conf in configfiles folder (.config in SSH) . If there is any rename/remove it. It seems only necessary for sound over HDMI.
bron: http://forum.xtreamer.net...unning-on-xtreamer-ultra/
Werkt ook een stuk prettiger. Als je de snelheid ziet waarmee het opstart en hoe soepel alles loopt dan wilt je niet anders meermetalupyourass schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:33:
Ja, die post had ik ook al gevonden. Heb allerlei instellingen al geprobeerd terwijl optical output geselecteerd is. Alle combinaties geprobeerd van de Audio Output Device en Passthrough Audio. Zonder succes.
[...]
Ik heb net een stick gebouwd. Thuis maar eens even kijken of en hoe het loopt!