Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 07:16
abort_ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:37:
Weet iemand welke remote knop het 'rechtermuisklik'-menu tevoorschijn tovert in xbmc (geen zin om steeds een toetsenbord aan te sluiten natuurlijk :X)? Ik heb volgens mij alles inmiddels al ingedrukt :S. Ik draai openelec. Voor de rest werken de knoppen prima voor mij.
Tv-Guide werkt bij mij op die mannier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basman2nd
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 23:05
.

[ Voor 99% gewijzigd door basman2nd op 11-06-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ley.onmedia
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
ik weet niet of dit al is gepost, maar ik gebruik sinds kort de xbmc remote app (de officiële), duurde even voor ik em aan de praat kreeg, maar nu dat hij werkt, helemaal goud.

link
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=org.xbmc.android.remote&.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een tijdje geleden hier gepost met wat vragen over de ultra.
Aangezien deze nu te koop is en er al wat ervaringen zijn geplaatst lijkt het mij nu een goed moment om de vragen nogmaals te stellen en nog een paar extra erbij ;)

Ik heb nu een AcRyan PlayOnHD mediaplayer en ben echt wel toe aan iets nieuws.
Wellicht kan ik meerdere vliegen in 1 klap vangen als ik nu voor een HTPC kies en daarom oriënteer ik mij op het gebied van mediaplayers en HTPC's

Ik weet dat je zelf een OS kan kiezen om op de ultra te draaien, maar als je uitgaat van de machine "out-of-the-box", is het dan mogelijk DV-avi's af te spelen? Dit zijn video's van DV camcorders waarvan ik erg veel op gecaptured en op een grote externe HD heb staan.
Ik wil deze AVI's niet converteren naar een ander format. Ik gebruik deze originele AVI's als archive om later mijn video's mee te bewerken.
Er zijn geen mediaplayers (zoals de AcRyan) die dit kunnen afspelen en daar zit je gewoon vast aan de mogelijkheden die de chip biedt (Realtek of Sigma). De ultra zou dit moeten kunnen, maar out-of-the-box?

Ik vind het ook belangrijk dat het bedienen van de speler simpel is. Mijn kleine moet met een aantal drukken op de knop op een video overzicht kunnen komen vanwaar de film gestart kan worden.
Ik neem aan dat de ultra dit standaard biedt. Machine aan, enkele knoppen drukken en spelen.
(AcRyan heeft nu YAMJ mogelijkheid, maar daar moet je eerst weer wat menu's door en wat onzinnige knoppen drukken voordat je bij je films komt. Ik heb er een alternatieve firmware opgezet die een videowall biedt. Simpel, snel)

Op zolder heb ik een oude Windows XP bak staan die ik gebruik als download machine. Via remote desktop maak ik vanaf mijn laptop beneden verbinding. Deze oude bak staat op instorten, dus is aan vervanging toe.
Wat mooi zou zijn is om de ultra daarvoor te gebruiken. Dan zet ik er bijv. Windows 7 op en laat de ultra dan downloaden (torrents en usenet) en zou ik zelfs beneden op de TV kunnen bedienen, maar ook via remote desktop. Is de ultra qua snelheid wel geschikt voor? Met andere woorden, is de ultra qua specs sneller dan die XP bak, met 1 Gb geheugen en 2 Ghz pentium 4?

Ik lees dat er een 2.5 inch HD ingebouwd kan worden, maar met een max van 1TB.
Klopt dat? Of kunnen er grotere in.

Ik ben geen kenner van linux achtige systemen dus ik zou denk ik een Win7 install gaan inzetten. Maar wellicht is een linux omgeving wel beter/mooier. Wat zijn de ervaringen met deze OS'en mbt afspelen van media en compatibiliteit?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 14:20
Xymox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:18:
*heel verhaal*

Ik ben geen kenner van linux achtige systemen dus ik zou denk ik een Win7 install gaan inzetten. Maar wellicht is een linux omgeving wel beter/mooier. Wat zijn de ervaringen met deze OS'en mbt afspelen van media en compatibiliteit?
OpenELEC is een goed alternatief voor de functies die jij zoekt.
Je kan het draaien vanaf een USB stick en het start razendsnel XBMC op.
Daarnaast heeft het SabNZBD (voor usenet) en Transmission (voor torrents).
Kijk even hier of XBMC DV-avi's kan afspelen.
SabNZBD en Transmission zijn beiden webbased en kan je dus vanaf een willekeurige browser benaderen. Daarnaast zijn er ook XBMC addon's voor beschikbaar, zodat je ze ook via XBMC kan bedienen.
Dus een remote desktop heb je niet nodig.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 11:43
Momenteel draai ik Openelec.tv + Aeon mq2 vanaf usb stick. Het lukt me niet om m'n video jitter/stutter vrij te krijgen (dit beperkt zich niet alleen tot bv 1080p).

Indien iemand een soortgelijke setup heeft zonder problemen, dan ben ik benieuwd naar de video settings.

Inmiddels is er al een SSD in de bestelling, waarmee ik hoop het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07

_Arthur

blub

Waar speel je de content vandaan af?

Staat die op die usb stick? Via netwerk met kabel? Draadloos? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
_Arthur schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:16:
Waar speel je de content vandaan af?

Staat die op die usb stick? Via netwerk met kabel? Draadloos? Etc.
The content staat op m'n Synology 1511+ NAS en het netwerk is volledig bekabeld. M'n Dune HD base geeft overigens geen probelemen...

[ Voor 7% gewijzigd door Cartaphilus op 25-06-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 07:50
Zelfde problemen had ik ook met mijn asrock ion 152d. Na wat aanpassingen in xorg.conf zijn mijn problemen 99% verholpen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157009

Wat voor aanpassingen? Dat scheelt mij weer wat uitzoektijd ...

Ave, Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik word ondertussen helemaal sip van die Ultra. Ik vind er helemaal niks meer ultra aan, behalve ultra vervelend. Het enige wat ik nu nog kan doen is hem met de hand aanzetten en met de remote uitzetten. Dat bijgeleverd kleine tobo geval werkt voor geen meter. Meestal kon ik er nog 5 minuten mee werken voordat ie het niet meer deed, maar nu doet ie gewoon helemaal niks meer. Er branden wel blauwe ledjes en af en toe de oranje achtergrond lichtjes, maar als tobo en muis doet ie helemaal niks meer (ook niet op andere pc's).

Dat Ultra OS is ook helemaal niet geschikt voor dat apparaatje. Ik kan de letters pas goed lezen als ik een halve meter voor mijn 50" tv sta. En ik heb verdomd goede ogen, dus daar zal het niet aan liggen. Voor zover ik heb kunnen vinden kun je nergens de instellingen veranderen zodat de letters groter worden.

Op de een of andere manier kan ik niks fantsoenlijk afspelen op de Ultra. Er zitten de hele tijd lijnen door het beeld. VLC heeft de grootste moeite met normale AVI's en geeft qua geluid meestal niks, soms ruis en zelden iets wat op normaal geluid lijkt.

Ik kan niet wachten tot ik mijn HD binnen krijg, ga ik eens proberen om er OpenELEC of Ubuntu op te zetten. In de hoop dat dat wel goed werkt. Ik verder wel voor alle opties open om dat kl*te ding goed werkend te krijgen. Zoals ie is aangeleverd door Xtreamer is het een grote ramp. Helaas is daar vaak genoeg voor gewaarschuwd, maar wilde ik persee deze hebbe (mooi model en niet groot). De volgende keer weet ik niet wat het wordt, maar ik weet wel wat het zeker NIET zal worden.

Out of the box werkt XBMC nog het beste, ware het niet dat er een horizontale lijn door het beeld loopt met een sync issue, boven kant loopt voor op de onderkant. Helaas helpt de vsync optie niet zo heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Petertyuh

Toestenbord wel opgeladen en USB stick in de Ultra gestopt. Opalen doe je met de bijgeleverde USB kabel.
In het toestenbord zit een kleine usb stick die je in de uitra moet stoppen. Dit is niet bij iedereen bekend.
Zeker omdat hij het ook niet op andere pc's werkt is dit geen probleem van de Ultra maar hooguit van het toetsenbord zelf als je bovenstaand wel hebt uitgevoerd.

Ultra OS is inderdaad slecht leesbaar als zijn er wel wat mogeljkheden om het beeld te verbeteren. Kun je waarschijnlijk wel vinden in het forum van Xtreamer zelf of even in Linux fora gaan zoeken. Ultra OS blijft linux dus veel mogelijk
http://www.google.com/sea...66046ae2&biw=1920&bih=888

Waarom je niets goed kunt afspelen is inderdaad vreemd. Maar ik weet niet of je dit ook via Ultra OS afspeelt. Anders eens proberen om Ultra OS opnieuw te downloaden en opnieuw op USB te installeren. Mogelijk is er iets beschadigd of verkeerde instelling waardoor je problemen hebt.

OpenELEC kun je ook prima vanaf USB stick draaien. Kun je alvast testen of het je bevalt. Hou wel rekening dat een normale harddisk de temperatuur behoorlijk kan laat oplopen. Gebruik zelf een SSD en dat gaat uitstekend.

Als je ook lijnen hebt met OpenELEC in beeld dan is er mogelijk een probleem met de Ultra zelf of met de HDMI kabel.

Heb je ook de laaste BIOS geinstalleerd die het probleem met AAN zetten zou moeten verhelpen.

Persoon herken ik niets van deze problemen en ben er zeer blij mee. Ik gebruik een multiboot van Linux / Windows7 en OpenELEC op een SSD en deze werken alle drie uitstekend. Ook de remote en toestenbord.

Test dus eens met OpenELEC of Windows of de problemen daar ook in aanwezig zijn. Dan weet je mogelijk meer of het hardware of software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Er branden wel blauwe ledjes en af en toe de oranje achtergrond lichtjes, maar als tobo en muis doet ie helemaal niks meer (ook niet op andere pc's).
Dan is de batterij van je tobo leeg

Probeer eens dit topic, http://forum.xtreamer.net...unning-on-xtreamer-ultra/

deze versie van openelec behoort out of the box te werken op je ultra http://dl.dropbox.com/u/8...-20110612-r7203-Ultra.tar
Die kan je op een lege usb stick zetten, en booten maar. Als dat niet werkt dan is er mischien wat mis met je ultra

[edit]
Ik vond ultra OS ook niet fijn, heb snel windows 7 erop gezet, die kan je heerlijk zoomen.

[ Voor 7% gewijzigd door barrel op 28-06-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Toestenbord wel opgeladen en USB stick in de Ultra gestopt. Opalen doe je met de bijgeleverde USB kabel.
In het toestenbord zit een kleine usb stick die je in de uitra moet stoppen. Dit is niet bij iedereen bekend.
Zeker omdat hij het ook niet op andere pc's werkt is dit geen probleem van de Ultra maar hooguit van het toetsenbord zelf als je bovenstaand wel hebt uitgevoerd.
Daar ben ik maar al te goed mee bekend, en dat had ik ook al uitgeprobeerd op een gewone pc (waar het toen wel nog werkte). Maar sinds kort werkt hij nergens meer, niet op Ultra en niet op een pc (batterij is ook gewoon vol hoor).
Waarom je niets goed kunt afspelen is inderdaad vreemd. Maar ik weet niet of je dit ook via Ultra OS afspeelt. Anders eens proberen om Ultra OS opnieuw te downloaden en opnieuw op USB te installeren. Mogelijk is er iets beschadigd of verkeerde instelling waardoor je problemen hebt.

OpenELEC kun je ook prima vanaf USB stick draaien. Kun je alvast testen of het je bevalt. Hou wel rekening dat een normale harddisk de temperatuur behoorlijk kan laat oplopen. Gebruik zelf een SSD en dat gaat uitstekend.
Ja, ik speel alles af via Ultra OS (omdat ik nog niks anders heb). Maar OpenELEC op usb is wel een goede tip, ga ik zeker proberen. Ik heb al een SSD in de bestelling staan, dus dat komt wel goed.

Ik hoor al dat ik nog ff moet gaan testen en vanalles moet gaan uitproberen, maar gister toen ik het bericht schreef, had ik het echt helemaal gehad. Het is dat mijn raam niet ver open kan, anders was ie daar door naar buiten verdwenen. En ik moest even mijn frustratie kwijt en ik hoopte dat iemand mij alsnog kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:07

_Arthur

blub

Petertyuh schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:53:
Ja, ik speel alles af via Ultra OS (omdat ik nog niks anders heb). Maar OpenELEC op usb is wel een goede tip, ga ik zeker proberen. Ik heb al een SSD in de bestelling staan, dus dat komt wel goed.
Openelec install files op USB-1 en dan installeren op/naar USB-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
n0elite schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 04:44:
Haha ik verheug me al op de toekomstige berichten hier over vastlopers, features die half werken en netwerkshares die het niet doen.

Mensen blijf gewoon weg van dit merk. Mvix aka Xtreamer heeft keer op keer laten zien dat ze falen.
Doe een rondje google over mvix/xtreamer en je weet genoeg.
Deathchant schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:02:
Ik wil natuurlijk niet iedereen negatief laten spreken over de xtreamer-producten, maar lees even deze reacties:
Deathchant in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'
n0elite in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'

En natuurlijk in het xtreamer topic zelf:
Deathchant in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2"

De eerste en de laatste link zijn mijn posts en gaan over de ervaringen die ik heb met de xtreamer pro en waarom ik het vertrouwen ben kwijt geraakt in de xtreamer-producten.
En natuurlijk weer helemaal actueel als ik de posts in dit topic zo lees. _O-

[ Voor 18% gewijzigd door n0elite op 29-06-2011 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

@hierboven -1 offtopic (ik ben blij dat ik de xtreamer niet gekocht heb, maar het blijven herhalen schiet ook niet echt op)

(dit bericht -2 offtopic)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
n0elite schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 04:45:
[
En natuurlijk weer helemaal actueel als ik de posts in dit topic zo lees. _O-
Beetje kort door te bocht.

De Ultra is een prima apparaat en gebruik het met veel plezier en zonder problemen.
De meeste problemen zijn software gerelateerd. De Ultra is gewoon een PC dus je kunt het altijd veranderen naar een andere OS. Ultra OS is naar mijn gevoel nog niet echt af. Maar Windows en OpenELEC werken zoals je ook kunt lezen prima.

Zie ook niet echt het nut van om dit te gaan replyen maar goed laten we gewoon OnTopic gaan zoals blaatbeest aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Petertyuh

Een mogelijke oplossing voor je in UltraOs en de strepen.

http://forum.xtreamer.net...bmc-under-linux-ultra-os/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
Ik heb de Ultra nu prima werken met OpenElec.tv. Beide remotes werken goed, performance AEON MQ2 is goed, XOT.UZG plugin is werkende...

Echter de video jitter/stutter die ik nu nog krijg blijkt gerelateerd te zijn aan de subtitles die je via de addon download. Schakel ik de subs uit, dan is het beeld prima. Ik kan echter niet inschatten waar dit probleem ligt (XBMC? Subs-addon? Openelec? AEON? M'n eigen instellingen?)

Maar tot op heden ben ik erg tevreden met de Ultra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
MikeOO schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:52:
@Petertyuh

Een mogelijke oplossing voor je in UltraOs en de strepen.

http://forum.xtreamer.net...bmc-under-linux-ultra-os/
Je bent mijn persoonlijke held!!!! Het werkt zowaar..
Heerlijk dat het nu eindelijk doet zoals ie het hoorde te doen.

Sinds de BIOS update, die een paar keer mislukte, kan ik hem zelfs met de afstandsbediening opstarten.
Zo had ie moeten werken toen ik hem uitpakte.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Petertyuh schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:55:
[...]

Je bent mijn persoonlijke held!!!! Het werkt zowaar..
Heerlijk dat het nu eindelijk doet zoals ie het hoorde te doen.

Sinds de BIOS update, die een paar keer mislukte, kan ik hem zelfs met de afstandsbediening opstarten.
Zo had ie moeten werken toen ik hem uitpakte.... :'(
Mooi dat het is opgelost. Toch weer een tevreden gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Knorhaan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:57:
Ik heb de Ultra nu prima werken met OpenElec.tv. Beide remotes werken goed, performance AEON MQ2 is goed, XOT.UZG plugin is werkende.
...
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb OpenElec wel werkend gekregen en verder er nog niks aan gedaan. Het kleine keyboard doet het wel, maar de MCE remote doet helemaal geen kont. Ik kan ook geen extra drivers vinden voor deze remote.
Ik heb de 0.99.5 versie voor de ION geinstalleerd (OpenELEC ION x86_64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Petertyuh schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:40:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb OpenElec wel werkend gekregen en verder er nog niks aan gedaan. Het kleine keyboard doet het wel, maar de MCE remote doet helemaal geen kont. Ik kan ook geen extra drivers vinden voor deze remote.
Ik heb de 0.99.5 versie voor de ION geinstalleerd (OpenELEC ION x86_64).
Ik zou even de versie proberen die is aangepast voor de Ultra
http://forum.xtreamer.net...wnloads-versions-updates/

De remote die bij de Ultra wordt geleverd moet het daarmee standaad doen. Drivers zijn ook niet nodig voor die OpenELEC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pobox_pc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10-2023
Beste,

Ik heb sinds kort de Xstreamer Ultra, nu probeer ik de Open-ELEC-linux distro erop te plaatsen. Ik heb de software gevonden op deze site: http://forum.xtreamer.net...wnloads-versions-updates/

Met deze ROM: OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110705-r7369-vpeter.tar

Deze heb ik met Windows 7 automatisch op een Flash-drive (USB-stick) laten zetten. Echter bij het booten van de X-streamer krijg ik de volgende foutmelding:

Pen Drive without Operating System. Remove Pendrive and Reboot. Reboot and select proper boot-device. Or insert boot media in selected boot device and select a key.

Om een of andere reden wil hij dus niet booten vanaf deze USB-stick. Komt iemand jullie dit probleem bekend voor, of hebben jullie misschien een andere ROM/Distro?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pobox_pc
Toevoeging: tijdens het batch-script dat de stick formatteert en de bestanden naar de USB-stick verplaatst, krijg ik de foutmelding; dat hij geen rechten heeft om te schrijven naar de MBR. Ik krijg een acces denied. Heeft dit wellicht te maken met de UAC van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@pobox_pc

Installatie van OpenELEC betreft 2 stappen dit alvast ter info.

Stap 1
http://openelec.tv/installation/install-1-windows

Stap 2
http://openelec.tv/installation/install-2

Waarschijnlijk is de USB stick in stap 1 niet goed aangemaakt waardoor hij niet wil starten.
Probeer eens met de rechtermuisknop op het batch bestand te klikken en te kiezen voor Uitvoeren als Administrator en probeer het nog eens.

Desnoods eerst eens de USB stick even formateren en controleren op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pobox_pc
@ MikeOO ...Thx

Heb vorige avond nog wat verder zitten knoeien , nog enkele versies voor ultra geprobeerd met meerdere usb-sticks en uiteindelijk ook een versie voor ION ...
De versie voor ION kon blijkbaar wel de MBR aanmaken , resultaat geen foutmelding maar een blijvend pinkende cursor ... :-(
Deze morgen op jou advies eens geprobeerd te runnen onder administrator , maar te gek voor woorden dan geeft hij de melding dat de file's corrupt zijn ...( meerdere versie's en usb-sticks)
Probeer ik het gewoon geen foutmeldingen , maar kan hij niet in de MBR ... :-(

Advies welkom ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik zou eens alles op een andere pc proberen aan te maken.

Heel bijzonder is het niet wat het programma doet dus waarom die niet lukt is erg vreemd.

[ Voor 145% gewijzigd door MikeOO op 15-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
hallo,

voor het probleem van pobox_pc ; als je syslinux wel als administratur runt en dan nog foutmeldingen krijgt, en je gebruikt wel de juiste versie voor de juiste hardware, heb je dan wellicht ook een andere usbstick geprobeerd ?

verder nog de vraag wie allemaal subs goed hebben werken ?

Ik heb de xtreamer ultra draaien met OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110701-r7327

alleen geven bepaalde films geen subs weer die wel gewoon werken met de gewone xtreamer.

heeft iemand daar nog tips voor ?

alvast bedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door erwin_jong op 16-07-2011 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
erwin_jong schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 03:13:
hallo,

voor het probleem van pobox_pc ; als je syslinux wel als administratur runt en dan nog foutmeldingen krijgt, en je gebruikt wel de juiste versie voor de juiste hardware, heb je dan wellicht ook een andere usbstick geprobeerd ?

verder nog de vraag wie allemaal subs goed hebben werken ?

Ik heb de xtreamer ultra draaien met OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110701-r7327

alleen geven bepaalde films geen subs weer die wel gewoon werken met de gewone xtreamer.

heeft iemand daar nog tips voor ?

alvast bedankt.
Zoals pobox_pc al schreef heeft hij meerdere sticks geprobeerd.

Subs werken bij mij prima en zonder problemen.
Probeer anders eens de laaste versie

Bron: http://forum.xtreamer.net...wnloads-versions-updates/

Direct download
http://dl.dropbox.com/u/8...20110705-r7369-vpeter.tar

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 16-07-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pobox_pc
Hello World ...

Klopt heb het met 3 usb-sticks geprobeerd , merk Kingston en 2 van het merk Emtec ...
Op 2 verschillende computers , die van mijn zoon en van mijn dochter , ikzelf gebruik enkel mac ...
Win 7 (64 bits) ,kan iemand me bevestigen of die foutmelding no access to MBR de oorzaak is ?
Lijkt me dat daar de fout zit !!! ...

Ik gebruik deze OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110705-r7369-vpeter.tar
En natuurlijk draai ik syslinux als administrator ! ... ;)

Thx ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
Hoi,

Ik gebruik nu deze:
OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110701-r7327

en daar werkt bijna alles naar behoren, alleen dus de subs niet.

Als ik het goed begrijp krijg jij met 3 usb sticks op verschillende computers die foutmelding ?

heb je ook speficicaties van die usb sticks? ik heb o.a. met een cardreader en een microsd in een SD-converter een bootable usbstick gemaakt om zo op een andere USB-stick die ELEC met XBMC te installeren.
krijg je de foutmelding op het moment dat je een driveletter opgeeft van je usbstick ?

gr,

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pobox_pc
@ erwin_jong

Hello ...

Klopt heb het met 3 usb_sticks geprobeerd , een Emtec van de serie N (2Gb) en nog een ander van het merk Emtec (8 Gb) en tot slotte nog eén van het merk kingston (4Gb) ...
Ik krijg geen foutmelding bij het verwijzen naar de drive letter ...
En de nodige bestanden worden netjes op de stick geschreven , enkel in het formatteren van de stick geeft hij kort weer ( max 2 sec) dat hij geen toegang krijgt tot de MBR ( misschien is dit wel normaal weet ik echt niet !)
...
Maar ga er vanuit dat je de MBR nodig hebt om te booten ! ...
De 2 computers zijn van mijn zoon en dochter en draaien win 7 (64) , ik zelf heb enkel mac ...

THX ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Blijft wel vreemd dat jij steeds dezeflde foutmelding krijgt met verschillende pc's en usb sticks. Je kan dan eigenlijk niets anders concluderen dat het probleem bij de installatie software zit.

Als eens geprobeerd deze opnieuw te downloaden mogelijk is daar wat fout gegaan.
Je zou anders ook nog kunnen proberen om zelf je USB stick naar FAT32 te formateren en kijken of het dan wel lukt.

Probeer ook eens de partitie op de stick te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Als de allemaal zonder problemen lukt kun je het format commando uitzetten in het batch bestand, je hebt hem toch al zelf geformateerd, en kijken of het dan goed gaat.

Als het dan nog niet lukt zou ik even in het forum van OpenELEC zelf een melding aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127204

Ik heb vrijdag mijn Ultra binnen gehad. Gisteravond pas even tijd gehad om deze aan te zetten. Omdat er natuurlijk niet echt een handleiding bij zit heb ik het toetsenbord en de usb stick in mijn Ultra gestopt, mijn pc scherm via VGA aangesloten en aangezet.

Dit verliep allemaal vrij soepel; binnen een paar minuten was hij opgestart. Alleen was het beeld via VGA niet echt goed (beeld was groter dan mijn scherm). Helaas kreeg ik dit ook niet goed om mijn monitor. Om niet veel tijd te verspillen heb ik mijn scherm via DVI aangesloten en gereboot.

Het bijgeleverde besturingssyteem vond ik vrij traag werken. Af en toe als ik de browser opstartte werd het scherm even grijs. Ook bij XBMC had ik dit. Ik heb zelfs mijn Ultra een keer een hard reset moeten geven omdat hij niks meer deed.

Aangezien ik graag ook uitzendingemist wil kijken heb ik XOT add-on geinstalleerd. Dit is de eerste keer dat ik deze plugin installeer, maar ik vond hem erg traag. Ik weet dus niet of dit door de Ultra komt of door de plugin zelf. Omdat het natuurlijk geen windows is kon ik bv geen GTST terug kijken, helaas.

Ik had nog even geen toegang tot mijn server met beeld materiaal dus het afspelen van films heb ik nog niet kunnen testen.

Maar mijn gevoel zegt tot nu toe dat ik beter even een harddisk kan kopen en windows 7 + XBMC erop kan zetten, zodat hij wat sneller is en ik ook alles gewoon via de browser met Uitzendinggemist/ RTL gemist/ etc. kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335279

Ik heb bij mycom een Xtreamer Ultra kunnen oppikken voor een leuke prijs op hun veiling site.

De Xtreamer was een vervanging voor mijn Popcorn Hour A110 + debian "download" server. Ik wilde graag een apparaat dat alles in 1 kon.

Mijn Xtreamer ultra heb ik meteen uitgerust met de volgende onderdelen, die ik nog had liggen:
30GB SSD
2 bay USB 2x2TB
Harmoney One
Windows 7
XBMC
TotalMedia Theatre (License voor moeten kopen:()

Alles uit de doos gehaald, SSD erin gezet, en meteen Windows erop gezet. Na de drivers erop gezet te hebben was de resolutie op mijn tv erg scheef (het leek ingezoemd te zijn). Gelukkig was dit vrij snel te verhelpen.

Voor het afspelen van alle bestanden gebruik ik XBMC + TotalMedia Theatre.
Om dit te bedienen heb ik op mijn harmoney one als basis de Computer --> Media Center PC --> Xtreamer --> XTreamer Ultra gebruikt.
Daar boven op moest ik ook de volgende apparaten installeren op mijn harmoney one:
Microsoft --> MCE Remote. Handig voor o.a. escape
Microsoft --> Media Center SE. Handig voor alt+f4 icm TotalMedia Theatre om terug te keren naar XBMC.

Het downloaden met mijn favoriete series en films gebeurt met SABnzbd+, Sick Beard, CoachPotato.

Alles werkt prima zonder grote verassingenen of problemen.

De XTreamer is zeker geen apparaat dat out-of-the-box werkt zoals andere media speler. Maar omdat het gewoon een HTPC is, kan je wel alles instellen zoals jij dat wilt:).

Omdat de XTreamer een beetje geluid produceert ga ik van de week een IR kabel bestellen zodat ik een oogje heb bij mijn TV, en het appraat zelf aan de andere kant van de muur kan gaan staan.

Leuk voor een tweaker, wat minder voor je oma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
Anoniem: 335279 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:29:
Omdat de XTreamer een beetje geluid produceert ga ik van de week een IR kabel bestellen zodat ik een oogje heb bij mijn TV, en het appraat zelf aan de andere kant van de muur kan gaan staan.
Hoe stil is de XTreamer eigenlijk ? Ik ben nu een superstille (maar inmiddels wel verouderde) HDX-1000 gewend (geen fans). Is ie bijv. te horen op 3-4m afstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Iemand de remote (lirc) al werkende gekregen onder 11.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
sverzijl schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:09:
[...]

Hoe stil is de XTreamer eigenlijk ? Ik ben nu een superstille (maar inmiddels wel verouderde) HDX-1000 gewend (geen fans). Is ie bijv. te horen op 3-4m afstand ?
Dat hangt af van je situatie.

Als het vreselijk stil in huis is en de ultra is gewoon aan het werk, dan hoor je hem wel. Staat echter de tv op een laag volume aan, dan moet je heel goed je best doen om hem te horen. Ben je lekker film aan het kijken op redelijk tot hoog volume, dan hoor je hem helemaal niet.

Ik hoor hem af en toe (als ik er langs sta) maar op de kijk/luister positie heb ik er helemaal geen last van.
Je kijkt niet naar dat ding, je kijkt/luistert naar wat dattie afspeelt.

Edit:
Hoe cool dat ie er ook uit mag zien met die koelribben, vind ik het uiterst zonde dat ze hem niet passief gekoeld hebben gemaakt. Volgens mij had dat best gekund met de hardware die erin zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Petertyuh op 03-08-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09
Petertyuh schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:41:
[...]

Dat hangt af van je situatie.

Als het vreselijk stil in huis is en de ultra is gewoon aan het werk, dan hoor je hem wel. Staat echter de tv op een laag volume aan, dan moet je heel goed je best doen om hem te horen. Ben je lekker film aan het kijken op redelijk tot hoog volume, dan hoor je hem helemaal niet.
Het gaat me erom dat ik hem niet hoor als het stil is in huis en de TV staat uit. Of heeft de Xtreamer een (stille) standby stand waarbij fans ook uit zijn en waarbij hij wel weer in een paar (5-15) seconden beschikbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
sverzijl schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:06:
Het gaat me erom dat ik hem niet hoor als het stil is in huis en de TV staat uit. Of heeft de Xtreamer een (stille) standby stand waarbij fans ook uit zijn en waarbij hij wel weer in een paar (5-15) seconden beschikbaar is ?
Ik heb geen idee, maar volgens mij is dat ook erg afhankelijk van het OS wat je erin zet en de HD.
Ik heb het nog nooit geprobeerd om hem in standby of hybernate te zetten.

Sowieso booten van bijgeleverde USB is traag en het OS is ook niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Het beste kun je een SSD in de Ultra stoppen. Een gewone harddisk geeft vrij veel warmte af en dat vindt de Ultra niet echt fijn. Zelf gebruik hem icm met een 60 Gb SSD schijf. Hierdoor wordt hij niet echt warm en is superstill.

Ik heb een multiboot van Linux / Windows 7 / OpenELEC.

OpenELEC (XBMC) gebruik ik als default voor Media Player functie. Opstarten duurt gemiddeld 25 seconden vanaf het moment van aanzetten. Dit komt ook omdat de bios 5 seconden nodig heeft.

UltraOS ben ik ook niet kapot van en gebruik ik verder niet.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 04-08-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Shit man, vandaag die versie van vPeter erop gezet, en het werkt gewoon! :D :D :D
Het gaat om deze versie: "OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110730-r7612-vpeter.tar" wat de laatste versie is die ik heb kunnen vinden op het forum van xtreamer.

Hiervoor moet je je wel aangemeld hebben (ik weet het, is al vaker genoemd, maar liever te vaak dan niet).
Updates speciaal voor de Ultra komen hier ook op terecht en dit is de locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Petertyuh schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:17:
Shit man, vandaag die versie van vPeter erop gezet, en het werkt gewoon! :D :D :D
Het gaat om deze versie: "OpenELEC-Ultra.x86_64-devel-20110730-r7612-vpeter.tar" wat de laatste versie is die ik heb kunnen vinden op het forum van xtreamer.

Hiervoor moet je je wel aangemeld hebben (ik weet het, is al vaker genoemd, maar liever te vaak dan niet).
Updates speciaal voor de Ultra komen hier ook op terecht en dit is de locatie.
Je kunt ook de versie van de maker zelf gebruiken. Voordeel is dat hij deze zeer regelmatig bijwerkt en deze versie van XBMC is al op de EDEN gebasseerd en ook Linux 3.0 is al verwerkt.

http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
Je ziet daar een lijst staan en daarin ook een versie voor de Ultra.

Of de huidge versie van OpenELEC
http://sources.openelec.tv/tmp/image/

Gebruikte ook altijd de versie van vpeter maar sinds een tijdje nu steeds bovenstaande EDEN versie en nog geen problemem gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 07-08-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Laatst online: 14-06 20:05
Iemand al ervaring met deze Xtreamer Ultra en 3D films ?

(op de website van XtreamerUltra adverteren ze nu met 3DTV van Nvidia die je erop kan zetten, om zo de films in 3D te kunnen kijken..)

http://www.nvidia.com/object/3dtv-play.html

[ Voor 3% gewijzigd door Rann op 15-08-2011 13:18 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 13:57
Ik ben nu al een week aan het proberen om Windows en ultra os op een hdd te krijgen met dual boot.
Als ik eerst Windows installeer krijg ik het niet voor elkaar om Ultra Os er goed op te krijgen of een andere linux variant.

Als ik het andersom doe start alleen Windows nog op, ik heb al meerdere malen met de bootloader zitten rotzooien maar krijg hem niet werkend.

Wat doe ik fout en staat er ergens een goede beschrijving op internet van hoe het wel moet.
Heb er wel een paar gevonden maar op een of andere manier gaat het toch steeds fout.
Wat is de goede manier van werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Op het forum van Xtreamer staat een prima stap voor stap handleiding:

http://forum.xtreamer.net...-to-setting-up-the-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 13:57
Bedankt, deze had ik nog niet gevonden. Wel een andere die hier op lijkt maar die was een stuk minder uitgebreid. Ik ga het nog een keer proberen.

Edit
Het is nu wel gelukt, nogmaals bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Disksoft op 20-08-2011 16:56 ]

• Petertyuh
MikeOO schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 08:56:
[...]

Je kunt ook de versie van de maker zelf gebruiken. Voordeel is dat hij deze zeer regelmatig bijwerkt en deze versie van XBMC is al op de EDEN gebasseerd en ook Linux 3.0 is al verwerkt.

http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/
Je ziet daar een lijst staan en daarin ook een versie voor de Ultra.

Of de huidge versie van OpenELEC
http://sources.openelec.tv/tmp/image/

Gebruikte ook altijd de versie van vpeter maar sinds een tijdje nu steeds bovenstaande EDEN versie en nog geen problemem gehad.
Wat is het voordeel van deze versie ten opzichte van de vPeter versie?
Ik gebruik nu die van mijn naamgenoot, en ik kan niet zeggen dat ik iets te kort kom.

Nou ja, misschien toch wel. De docu van BBC Earth word als serie van de Black Eyed Peas gezien, schoonheids foutje, maar toch...

Op welk front is die andere versie beter? En natuurlijk, op welk front is ie slechter?

Edit: Ik kan nog steeds niet typen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Voordeel van de Eden versie is dat deze dagelijk bijgewerkt wordt en is gabasseerd op de nieuwe versie van XBMC.
Vpeter maakt een versie en dan is het daarna weer een tijd stil. Op zich niets mis mee maar soms heb je een probleem en dat blijf je daarmee zitten.

Nu ik de Eden versie draai werkt het al geruime tijd goed en dan blijf je daar bij.
Eden versie is ook van de maker van OpenElec terwijl vpeter iemand is die dingen aanpast maar zich niet met de ontwikkeling bezig houdt.

Beide versie werken prima en zolang je geen problemen hebt hoef je verrder ook niet te switchen.

Betreffende de Docu. Dit is meestal een probleem van de website waar de scraper de info vandaal haalt of de naamgeving van de folder of de info die bij je film staat.

Je kunt altijd even handmatig de info van de film openen en dan opnieuw deze info laten zoeken en aanpassen.

Docu's komen volgens mij ook niet veel voor in de database. Je kunt dit zover ik weer altijd zelf invoerne op de site die je hebt ingesteld bij de scraper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik ben hem nu weer opnieuw aan het installeren, want er was iets mis gegaan.
Blijkbaar bak ik er helemaal niks van en heb ik tijdens mijn installatie van Ubuntu 11.04 iets fout gedaan waardoor hij alleen nog maar in Ubuntu kan opstarten. Zelfs de grub loader hardhandig omzetten werkte niet.

Dus dan maar een volledige format van de SSD, verse install van Ubuntu en daarna partitioneren voor OpenELEC. Ik heb daarvoor een handleiding van OpenELEC zelf gevonden.

Ik heb nog mijn installatie USB van vPeter liggen, dus zet ik die versie er gewoon op. Het werkte goed, dus heb ik niet direct een reden om wat anders te doen. Daarbij heb ik alles remote staan, dus af en toe formatteren en op nieuw installeren kan geen kwaad. Toch wel handig zo'n NAS...

Die tip van de scraper ga ik zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Laatst online: 14-06 20:05
Rann schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:34:
Iemand al ervaring met deze Xtreamer Ultra en 3D films ?

(op de website van XtreamerUltra adverteren ze nu met 3DTV van Nvidia die je erop kan zetten, om zo de films in 3D te kunnen kijken..)

http://www.nvidia.com/object/3dtv-play.html
Een kleine bump... Ik kan er bar weinig op internet over vinden... hoopte dat iemand dit hier al getest had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrordin
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 16:54
Ik heb problemen met OpenELEC XBMC eden.

Wifi doet het niet. Ik stel de wifi instellingen in maar hij pakt het simpel weg niet. Ik heb ook nog problemen met de films als ik naar Video's en naar speelfilms ga dan krijg ik alle films te zien maar 2 seconden later word het beeld zwart en zit ik weer in het hoofdmenu.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
arjanmolenaar schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:11:
Ik heb problemen met OpenELEC XBMC eden.

Wifi doet het niet. Ik stel de wifi instellingen in maar hij pakt het simpel weg niet. Ik heb ook nog problemen met de films als ik naar Video's en naar speelfilms ga dan krijg ik alle films te zien maar 2 seconden later word het beeld zwart en zit ik weer in het hoofdmenu.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Welke versienummer gebruik je precies van XBMC.
Zelf gebruik ik geen WiFi maar je kan even in de topic kijken, wel even registeren.
http://forum.xtreamer.net...-issues-and-observations/

maar heb geen problemen met het afspelen van films. Als je de films via het netwerk afspeelt probeer dan eens een film op je Ultra te zetten of via een harddisk en hem dan af te spelen en kijken wat er gebeurt.

Probeer anders even aan andere versie (hoger of lager of de niet Eden versie) dan die je nu hebt. Dan kun je testen waar het mogelijk fout gaat.

Als dit namelijk een standaard probleem zou zijn dan zou iedereen er last van moeten hebben. Alleen zijn het dagelijkse versies van Eden dus het kan altijd zijn dat er een fout in een versie zit.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 02-09-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
Nou na lang wikken en wegen en veel lezen een xtreamer ultra aangeschaft...eerste wou ik een dune ,popcorn,qnap etc ,maar dan nu geen spijt van deze aankoop. _/-\o_

Dacht de eerste dag waar ben ik aan begonnen na eerste documentatie te zien in de doos ...dat is het enige wat dan tegen viel met het draaien vanaf het os wat er bij zit op de usb stick.

Nu dus 3 dagen openELEC eden op de hdd gezet en dat draait hier als een zonnetje ,ben blij met de ultra aanschaf.

Lekker stil en snel en alles draait hier goed voor wat ik nu al gebruik.

Enige nu toch maar weer eens ee ssd er bij bestellen en dan de schijf via de esata er bij zetten.

De origen htpc en de popcorn kunnen de slaapkamer in :)

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 12:52
Ziet eruit als een leuke upgrade :D ; http://www.xtreamer.net/xtreamer%2Dultra%2Dssd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 13:35
Zit al tijden te kijken naar een goede media speler, en veeleisend als ik ben, kom ik telkens in het hogere segment terecht (Dune HDI Prime; Popcorn hour C-200; Q-Nap). Maar wil nu eigenlijk voor eens en voor altijd de knoop doorhakken met de Ultra icm Crucial SSD en (als budget toelaat) een Harmony One remote. Totaal toch als snel €500. Vind het wel weer belachelijk, van Xtreamer, om Ultra aan te kondigen voor nog geen €200, om na release op te pompen naar €340, maargoed. Wil het geheel draaien met XMBC interface..Nog even paar vraagjes:

- Hoe is de bijgeleverde remote? Volwaardige bediening of alleen voor invoervelden / surfen?
- Is het mogelijk bepaalde prog's (Facebook - G-Mail - You-Tube - Radio) in (uitgeklede) app vorm te draaien? Of moet je hiervoor echt op bureaublad - internet - inloggen etc? Lijk me minder gebruiksvriendelijk..
- Heeft het nog zin om eventueel te wachten met de aankoop, tot na de release van andere modellen (prodigy etc)? Dit ivm prijsdaling

Alvast bedankt voor jullie reacties! :*)

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:46
Knorhaan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:57:

Echter de video jitter/stutter die ik nu nog krijg blijkt gerelateerd te zijn aan de subtitles die je via de addon download. Schakel ik de subs uit, dan is het beeld prima. Ik kan echter niet inschatten waar dit probleem ligt (XBMC? Subs-addon? Openelec? AEON? M'n eigen instellingen?)
Ik heb hetzelfde probleem, eigenlijk met de alle openelecs die ik probeer.. Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Tryharder schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:01:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, eigenlijk met de alle openelecs die ik probeer.. Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Groet
Installeer openelec via:

http://forum.xtreamer.net...wnloads-versions-updates/

Zou prima moeten werken.

• Cartaphilus
Ik had de 16gb SSD module van Xtreamer zelf aangeschaft. Voor degenen die nog twijfelen om hetzelfde te doen. DOE HET NIET!!! Je moet je hele Xtreamer uit elkaar halen om 'm in het juiste slot te doen. Ik dacht dat 'ie gewoon in de HDD slot ging, die overigens wel makkelijk te benaderen is, maar nee....

Ik moet nog maar kijken of ik m'n Xtreamer Ultra niet sloop met deze inbouwactie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
Is die 16GB module niet gewoon een cache module zoals die cache module voor de Intel Z68 moederborden. In geval is het op zich wel logisch dat deze niet in de HDD slot gaat.

Aan de andere kant. Als je de 16GB ssd diep in je Xtreamer moet stoppen. Kan daar mooi je OS op draaien en blijft het HDD slot vrij voor een data schijf.

Anoniem: 2185

Knorhaan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:21:
Ik had de 16gb SSD module van Xtreamer zelf aangeschaft. Voor degenen die nog twijfelen om hetzelfde te doen. DOE HET NIET!!! Je moet je hele Xtreamer uit elkaar halen om 'm in het juiste slot te doen. Ik dacht dat 'ie gewoon in de HDD slot ging, die overigens wel makkelijk te benaderen is, maar nee....

Ik moet nog maar kijken of ik m'n Xtreamer Ultra niet sloop met deze inbouwactie... :(
Open slopen valt best mee, frontje eraf, hdd cover eraf, 2 schroeven en dan voorzichtig aan de andere kant (hdd cover kant) de 2 lipjes losmaken. Kan zelfs zonder de garantie zegel te verbreken als je niet tever openklapt. Nog geen 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
40 euro + invoerrechten + btw voor 16 Gb. Kun je beter direct een SSD van 60 of meer erin zetten.
Alleen als je een grote 2,5 inch wilt gebruiken kan het een leuke upgrade zijn.

Vraag mij alleen af wat dit met de warmte ontwikkeling gaat doen. Met een gewone harddisk wordt de Ultra al aardig warm. Nu stop je er nog iets bij wat niet echte warmte afgeeft maar wel de ruimte kleine maakt dus mogelijk dat hij dan nog warmer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
Iemand anders die een slecht reagerende remote heeft? Ik moet hem bijna tegen de IR-receiver aanhouden om te zorgen dat hij op een fatsoenlijk tempo door blijft scrollen als ik de knop in hou :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
abort_ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 01:47:
Iemand anders die een slecht reagerende remote heeft? Ik moet hem bijna tegen de IR-receiver aanhouden om te zorgen dat hij op een fatsoenlijk tempo door blijft scrollen als ik de knop in hou :X.
Heb je de laatste Bios versie op je Ultra. Anders dit even proberen. Dit lost wel een aantal problemen op met de remote. Jouw probleem wordt niet echt vernoemd maar het kan zeker geen kwaad.

De remote werkt hier prima. Mogelijk een slechte remote of batterijen eens vervangen.

Bios Upgraden (wel registeren om te kunnen lezen)
http://shop.xtreamer.net/...SBCSU9TIHVwZGF0ZS5wZGY%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
Hmm bedankt voor de uitgebreide info :). Heb die inderdaad geflashed (en de batterijen van de afst vervangen). Het rare is soms doet hij het prima maar de andere keer werkt hij echt voor geen meter. Het lijkt ook alsof externe apparaten (usb hdd) er invloed op kunnen hebben, maar ja weet het niet zeker. Meestal werkt hij in ieder geval slecht. Niemand met een zelfde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:24
Hallo,

Weten jullie welke SSD ik kan gebruiken voor mijn xtreamer ultra?

Zou de OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB of de OCZ mSATA Nocti Series SATA II Sandforce 2100 / SSD 30GB werken?

Alvast bedankt voor jullie hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Ik wil even laten weten hier dat ik mijn Xtreamer Ultra te koop heb staan, dus geïnteresseerd in een bijna nieuwe Xtreamer Ultra? Let me know!

Link: V&A aangeboden: Xtreamer Ultra, 160GB HD, ZGAN, Pre-Order model met 16GB usb-stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
robinthart schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:31:
Hallo,

Weten jullie welke SSD ik kan gebruiken voor mijn xtreamer ultra?

Zou de OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB of de OCZ mSATA Nocti Series SATA II Sandforce 2100 / SSD 30GB werken?

Alvast bedankt voor jullie hulp?
Zover ik weet werken ze allemaal zonder problemen. Zelf gebruik ik de OCZ Vertex2 60Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Meestal zitten de ssd schijfen in een soort behuizing. Moet je die dan losschroeven of zo. Ik heb er niet heel veel verstand van.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
robinthart schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:38:
Meestal zitten de ssd schijfen in een soort behuizing. Moet je die dan losschroeven of zo. Ik heb er niet heel veel verstand van.

Bedankt voor jullie hulp.
Alsjeblieft niet zeg, daarmee vervalt ook meestal de garantie op je SSD.
In de Ultra zit een sleuf waar de meeste normale notebook HD's zo in passen. Daarbij maak je de SSD vast aan het klepje wat bovenop de Ultra zit, hiervoor heb je de laatste gaatjes in je behuizing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Maar de ultra heeft toch ook nog een aparte sleuf, waar de originele ssd kaart van xtreamer ingaat? Die koop je zonder zo een case en die gaat in een andere gleuf. Nu weet ik het helemaal niet meer ?

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
robinthart schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:55:
Maar de ultra heeft toch ook nog een aparte sleuf, waar de originele ssd kaart van xtreamer ingaat? Die koop je zonder zo een case en die gaat in een andere gleuf. Nu weet ik het helemaal niet meer ?

Bedankt in ieder geval
De SSD kun je er zo insteken. Een SSD is 2,5 inch en er passen ook alleen laptop harddisken in de Ultra en deze zijn meestal ook 2,5 inch.

Ok sommige 1.8 maar gemiddelde genomen 2.5 inch :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik heb sinds 2 jaar de eerste versie van de Xtreamer en sinds kort ook een Loewe art 40 (hiervoor een phillips crt).
Wat mij opvalt is dat mkv bestanden (12Gb) scherper worden weergegeven dan BR-Iso (50Gb). Is iemand bekend met dit fenomeen en heeft de ultra hier ook last van? Loont de aanschaf van de ultra? Ik heb al 2 dagen met allerlei instellingen van zowel de tv als de Xtreamer zitten klooien echter zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
lantaarn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:49:
Ik heb sinds 2 jaar de eerste versie van de Xtreamer en sinds kort ook een Loewe art 40 (hiervoor een phillips crt).
Wat mij opvalt is dat mkv bestanden (12Gb) scherper worden weergegeven dan BR-Iso (50Gb). Is iemand bekend met dit fenomeen en heeft de ultra hier ook last van? Loont de aanschaf van de ultra? Ik heb al 2 dagen met allerlei instellingen van zowel de tv als de Xtreamer zitten klooien echter zonder resultaat.
De Xtreamer en de Ultra kun je niet met elkaar vergelijken. Xtreamer is een mediaplayer met een eigen firmware waar je zelf niets aan kunt aanpassen. Alleen wat instellingen.

De Ultra is gewoon een PC en daar kun je alles op installeren wat je wilt. Je kunt dus eenvoudig zelf gaan testen door op een PC de bestanden via de TV af te spelen. Als het daar goed is dan is dat op de Ultra ook.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 16-10-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Weet iemand of het mogelijk is om de xtreamer ultra horizontaal neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Nog 1 vraag: Weet iemand wat de beste stand is voor xbmc via open-elec betreft de video settings. Ik merk dat tijdens het afspelen van een mkv 1080p dat er soms een horizontale lijn is the zien (alsof het beeld in tweeen is gesplitst en net niet goed op elkaar past)

Iemand ideeën? xbmc via windows 7 1080p mkv draait al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
robinthart schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:01:
Weet iemand of het mogelijk is om de xtreamer ultra horizontaal neer te zetten?
Ja, dat is mogelijk. Heb ik namelijk zelf ook. Moet je hem alleen op zijn rechter kant leggen en dat 'koellichaam' verwijderen (4 kleine schroefjes en 2 giga vellen dubbelzijdige tape om het lastig te maken).
Op de andere kant leggen kan niet omdat hier in de intake van de ventilator zit.
Ondersteboven kan ook niet, omdat het beeld dan ondersteboven op de tv komt... 7(8)7
(Of omdat daar de uitblaas opening zit)
robinthart schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:04:
Nog 1 vraag: Weet iemand wat de beste stand is voor xbmc via open-elec betreft de video settings. Ik merk dat tijdens het afspelen van een mkv 1080p dat er soms een horizontale lijn is the zien (alsof het beeld in tweeen is gesplitst en net niet goed op elkaar past)

Iemand ideeën? xbmc via windows 7 1080p mkv draait al helemaal niet.
Ik heb hier ook last van gehad en heb dat hier volgens mij al eens besproken.
Beetje zoeken leert mij dat dit op het forum van xtreamer zelf staat en afgesloten is voor de buitenwereld, dus copy pasta:
If you are getting video tearing (horizontal seperation lines) around fast moving movies, I especially see it on xvids. then I have found a fix that works for me.

Go to;

System -> CompizConfig Settings Manager -> General Options -> Display Settings

Texture Filter - Fast
Lighting - Checked
Detect Refresh Rate - Unchecked
Refresh Rate - SEE BELOW
Detect Outputs - UnChecked
Overlapping Output Handling - Smart
Outputs - SEE BELOW
Sync to VBlank - Checked

Your Refresh Rate and Outputs HAS TO be the same freq as your monitor.

You then have to do the following to enable this to work:;

System -> Appereances -> Visual Effects

Select ANY setting except none.

This overwrites whatever you have set in NVIDIA X Server Settings.

You can have choppy free and 'tear free' playback AND visual effects on!

This is not my fix, this was taken from a xbmc forum.

Hope this helps, seems to have solved the issue for me.
Bron: http://forum.xtreamer.net...bmc-under-linux-ultra-os/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Maar dat is windows neem ik aan? ik heb het ook met open elec. heb je daar ook een oploosing voor?

bedankt voor je hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Zou deze Xtreamer Ultra beter en sneller video's kunnen afspelen dan een MAC mini (met Nvidia 320M videokaart)?

Ik ben namelijk in het bezit van een MAC mini, maar wilde misschien gaan overstappen naar deze mooie Xstreamer. Weet iemand dus of deze SUPER smooth 1080p WMV kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:42
Na een goede dag prutsen is het gelukt om ubunto, w7 en openelec naar de ssd te porten.

In w7 ingesteld dat ik een 3d tv heb en nu werkt het afspelen goed.
Enige wat nog niet werkt is sommige .mkv bestanden deze blijven haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

atmoz schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:34:
Zou deze Xtreamer Ultra beter en sneller video's kunnen afspelen dan een MAC mini (met Nvidia 320M videokaart)?

Ik ben namelijk in het bezit van een MAC mini, maar wilde misschien gaan overstappen naar deze mooie Xstreamer. Weet iemand dus of deze SUPER smooth 1080p WMV kan afspelen?
Die Mac Mini is sneller en kan 1080p ook prima afspelen met de juiste software (Plex of XBMC).

Klopt het dat je alleen een disk in dit ding hoeft te doen? Hij is nu 132,-- namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 17:46
132 euro moet een type fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
zAo schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:48:
[...]

Die Mac Mini is sneller en kan 1080p ook prima afspelen met de juiste software (Plex of XBMC).

Klopt het dat je alleen een disk in dit ding hoeft te doen? Hij is nu 132,-- namelijk!
Ja kan er een harddisk in doen maar hoeft niet hij kan ook werken via een USB stick. Deze werd in het begin standaard meegeleverd bij de Preorders. Maar de ISO kun je downloaden en zelf op een stick zetten.
Of alleen OpenELEC op een stick en je hebt met een paar minuten XBMC draaien.

De 132 euro zal inderdaad en typefout zijn. Tevens staat er bij 0 op voorraard en niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418399

In bezit 2 maanden
Uitstekende HTPC, windows 7 erop geïnstalleerd, interne SSD schijf van 116 gb.
Lukte me niet om zelf 3 besturingssystemen erop te zetten bij opstartscherm. nogal omslachtig...
Muisstil, mijn lg homecinema maakt meer geluid ;( bij de meeste 3d films gaat het soepel in ieder geval van mijn SSD schijf als een trein. Via mijn home cinema de geluidsweergave. Op een 47 inch tv prima te surfen op het internet , alleen een iets gebruiksvriendelijker toetsenbord erbij gekocht.
Soms bij teveel taken tegelijkertijd wat langzaam maar werkt zeker als een homemedia center uitstekend....
wordt ook niet heel erg warm. Geen ervaring i.v.m. gebruik PC games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 15-06 17:46
zag net op de xtreamer site dat in maart de ultra 2 al uitkomt.
Hier zit standaard als ik het goed gelezen heb een msata ssd in van 32 GB.
Toch maar even wat reviews afwachten of dit wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
jenk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:21:
zag net op de xtreamer site dat in maart de ultra 2 al uitkomt.
Hier zit standaard als ik het goed gelezen heb een msata ssd in van 32 GB.
Toch maar even wat reviews afwachten of dit wat is.
Momenteel heb je de Barebone zonder extra's voor 200 euro, de deluxe versie voor 300 euro, waar idd een ssd in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Sinds een tijdje is mijn Ultra raar aan het doen. Het begon al met af en toe uitvallen en zo, maar niet echt ernstig.
Ik draai momenteel OpenELEC en de laatste versie van vPeter (build kan ik zo niet zeggen).

Momenteel krijg ik er helemaal geen geluid uit, via HDMI niet, via optisch niet en zelfs via analoog niks.
Ik snap er echt helemaal niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Petertyuh schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:39:
Sinds een tijdje is mijn Ultra raar aan het doen. Het begon al met af en toe uitvallen en zo, maar niet echt ernstig.
Ik draai momenteel OpenELEC en de laatste versie van vPeter (build kan ik zo niet zeggen).

Momenteel krijg ik er helemaal geen geluid uit, via HDMI niet, via optisch niet en zelfs via analoog niks.
Ik snap er echt helemaal niks meer van
vPeter maakt geen update meer van OpenELEC en is ermee gestopt.
Ik zou eens een recente update van OpenElec proberen.

http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/ en kies er 1 waar Ultra in staat. Deze zijn speciaal voor de Ultra gemaakt en werken prima. Dit zijn wel testversie van XMBC Eden laaste release. Maar ik werk er dagelijks mee een geen problemen mee.

Je zou ook eens userdata folder kunnen kopieren naar je pc en daarna de inhoud leef maken en de Ultra opnieuw starten. Mogelijk is er en bestand corrupt geraakt door steeds uit te vallen.

Laatste mogelijk is om de Ultra opnieuw te installeren met een schone installatie van OpenElec zodat je zeker weet dat het niet een softwareprobleem is.

Uitvalllen of vastlopen kan heel goed door software gebeuren of door een plug-in die dwarsligt.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 19-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik ga eerst eens de stable proberen, ik wil namelijk niet meer de hele tijd aan het tweaken zijn om iets werkend te houden. Soms is het wel relaxt als iets gewoon werkt, zonder dat je daar moeite voor moet doen.

Als ik dan een stabiele versie heb, kan ik wel eens wat nieuws gaan proberen en die stabiele versie als fail-safe gebruiken. Als ik daar ooit nog eens zin in heb, want momenteel kan ik niet zeggen dat ik iets aan XBMC mis (ik vind vooral dat er teveel op zit wat ik toch niet gebruik, wat moet ik bijvoorbeeld met het actuele weer op mijn media speler...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Petertyuh schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:35:
Ik ga eerst eens de stable proberen, ik wil namelijk niet meer de hele tijd aan het tweaken zijn om iets werkend te houden. Soms is het wel relaxt als iets gewoon werkt, zonder dat je daar moeite voor moet doen.

Als ik dan een stabiele versie heb, kan ik wel eens wat nieuws gaan proberen en die stabiele versie als fail-safe gebruiken. Als ik daar ooit nog eens zin in heb, want momenteel kan ik niet zeggen dat ik iets aan XBMC mis (ik vind vooral dat er teveel op zit wat ik toch niet gebruik, wat moet ik bijvoorbeeld met het actuele weer op mijn media speler...).
Tweaken valt erg mee aangezien er een versie wordt gemaakt voor de Ultra moet hij direct na installeren gewoon werken. Daarna kun je deze gaan aanpassen naar je wensen qua skin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Alles wat nog geen "stable" is valt bij mij onder het kopje tweaken. Nu weet ik niet of iedereen het er mee eens is, maar dat is mij opvatting. Vandaar ook dat Nightly of Daily builds voor mij onder het kopje tweaken valt, het is tenslotte iets experimenteels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Petertyuh schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 00:03:
Alles wat nog geen "stable" is valt bij mij onder het kopje tweaken. Nu weet ik niet of iedereen het er mee eens is, maar dat is mij opvatting. Vandaar ook dat Nightly of Daily builds voor mij onder het kopje tweaken valt, het is tenslotte iets experimenteels.
Daar heb je op zich gelijk in maar maar je kunt van mij aannemen en vele met mij dat deze versies uiterst stabiel zijn en prima geschikt zijn voor dagelijks gebruikt. Stable wil ook niet alles zeggen aangezien er ook weer bug in zitten die juist weer in de nightly zijn opgelost.

Tweaken zie ik meer het nog meer afstellen en finetunen van de Xtreamer. Maar zoals gezegd worden ze al speciaal gemaakt voor de Ultra dus het is installeren en werken.

Uiteraard aan jou de keuze welke je liever gebruikt, beide moeten zonder problemen werken op je systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Nu is het wachten op levering van de Ultra 2 :)

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
De versie 1.0.2 voor de Ultra, welke ik al een tijdje gebruik, heeft nog steeds dezelfde kuren. Af en toe krijg ik op geen enkele manier geluid uit mijn Ultra.

Ik ga nu dus eens voor de laatste nieuwe versie, in dit geval is dat 1.95.3
In de hoop dat ik nu wel vaker beeld EN geluid krijg.

Helaas moet ik nu ook toegeven dat 'stable' ook niet altijd alles zegt.

Edit:
Ik krijg ook vaak de melding:
"Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_"
Ik weet niet of meerdere mensen dit hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Petertyuh op 09-05-2012 19:26 . Reden: Extra info over opstart fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Laatst online: 01-06 13:12
Heeft er iemand een image van de usb stick of open elec

De site van openelec is down en me usb sitck is kaduuk.

ik heb denk ik 1,5 uur via wayback mashine geprobeerd de ultra os image zip te downloaden maar die zip is corrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10

The Zep Man

🏴‍☠️

sojab0on schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:25:
Heeft er iemand een image van de usb stick of open elec
Volgens mij de Xtreamer Ultra toch gebaseerd op het ION platform?

Ik zou (een oudere versie) van LibreELEC overwegen, als je het 10 jaar oude beestje echt nog wil gebruiken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 29-10-2021 10:48 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Laatst online: 01-06 13:12
correct Intel Atom d525 en Ion2 gpu met 512mb vram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10

The Zep Man

🏴‍☠️

sojab0on schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:49:
correct Intel Atom d525 en Ion2 gpu met 512mb vram
Kijk dan naar LibreELEC. Je kan de laatste versie eerst proberen. Als die niet werkt, probeer dan versie 9.2. Je grootste afhankelijkheid is dat van een oudere (gesloten) Nvidia driver. 9.2 zou die nog moeten hebben, van wat ik lees in het genoemde topic. Gebruik het 'generic' image.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-10-2021 10:55 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste