Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Hey allemaal,

Nieuw, vers van de pers: het nieuwe vlagschip van xtreamer:

http://www.xtreamer.net/Ultra/

Ik moet zeggen dat ik de sidewinder heb gehad en zo content was dat ik de Pro gekocht heb. Ook weer zeer content, maar vraag me af wat ze van deze beloftes kunnen gaan waarmaken... En voor welke prijs????
Het lijkt allemaal wat mooi om waar te zijn en bereid je maar voor op alweer lange wachttijden die ver afwijken van hun beloofde levertijd. Maar eens hij geleverd is, zal je wel content zijn!

Ne goeie avond

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Het is een mini HTPC; zonder vooraf geïnstalleerd besturingssysteem. Aan de specificaties zal het in ieder geval niet liggen! Afhankelijk van de prijs is het een leuk alternatief op de Boxee Box, omdat je hier natuurlijk ook gewoon de Boxee-software op kunt installeren.

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Zelf erg benieuwd of deze bijvoorbeeld de Anysee DVB-C tuners gaat trekken om ook TV op te kunnen nemen onder Windows Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35

Deathchant

Don't intend. Do!

waarom stuur je de TS van het xtreamer-topic ([Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2) geen DM om deze info in zijn startpost te laten opnemen? Het is een xtreamerproduct, dus een apart topic lijkt mij overbodig.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Gezien het hier om een HTPC gaat, zonder vooraf geïnstalleerd besturingssysteem lijkt het mij niet echt verstandig om deze bij het Xtreamer verzameltopic te plaatsen. Toekomstige ervaringen en problemen zijn allemaal onderhevig aan welk OS erop geïnstalleerd is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 19:32
xahmol schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:27:
Zelf erg benieuwd of deze bijvoorbeeld de Anysee DVB-C tuners gaat trekken om ook TV op te kunnen nemen onder Windows Mediacenter.
De ervaring van Hardware.info is dat de Atom moeite heeft met de Anysee DVB-C tuners (andere DVB-C tuners zijn niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 19:42
oneiltje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:11:
En voor welke prijs????
Het lijkt allemaal wat mooi om waar te zijn en bereid je maar voor op alweer lange wachttijden die ver afwijken van hun beloofde levertijd. Maar eens hij geleverd is, zal je wel content zijn!
Voor € 100,- maakt het mij niet uit dat het een maand langer duurt. :)
nog 4 dagen...

This week we offer only 15 items.
This week we require minimum of 500 users to make the deal active.

Je moet het dus 'winnen'.

[ Voor 13% gewijzigd door Pascal op 18-02-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
De Xtreamer Ultra staat nu ook hoog op mijn verlanglijstje. Mooi dingetje voor een scherpe prijs. Alleen geeft HD Supplies een prijs aan (op dit moment) van 250 euro i.p.v. de adviesprijs van 200 euro.

http://www.hdsupplies.nl/nl/xtreamer-ultra.html
staan ze bekend om lange levertijden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Ik denk er ook serieus over na om er 1 te kopen. Voor mij de goede combi tussen een mediastreamer waar je niks (weinig) zelf mee kan en een complete HTPC wat dan weer een stukkie duurder is. Ben zelf niet zo heel bekend met xtreamer, dus ik heb geen idee van hun reputatie.

Ben benieuwd wanneer ik het ding hier in australie trouwens kan gaan kopen...

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deathchant schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:48:
waarom stuur je de TS van het xtreamer-topic ([Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2) geen DM om deze info in zijn startpost te laten opnemen? Het is een xtreamerproduct, dus een apart topic lijkt mij overbodig.
Vooralsnog is dit (intern) een volledig ander apparaat, namelijk een HTPC zoals enkelen al aangeven.

Dat ze dezelfde naam delen, gebeurt vaker de commerciële wereld :)

het lijkt me verstandig deze apart te houden van de 'reguliere' Xtreamers.

Zodra het apparaat officieel uit is, kan de TS wel een make-over gebruiken, maar dat is vanzelfsprekend. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wil natuurlijk niet iedereen negatief laten spreken over de xtreamer-producten, maar lees even deze reacties:
Deathchant in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'
n0elite in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'

En natuurlijk in het xtreamer topic zelf:
Deathchant in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2"

De eerste en de laatste link zijn mijn posts en gaan over de ervaringen die ik heb met de xtreamer pro en waarom ik het vertrouwen ben kwijt geraakt in de xtreamer-producten.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

hmmkay, das voor mij eigenlijk al genoeg reden om hem niet te kopen.

Misschien dat ik van gedachte verander na HEEL uitgebreide reviews maybe. Is een HTPC met standaard onderdelen zoals een ION en misschien gewoon windows 7 erop niet beter bestand tegen vage firmware problemen?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 11:03
Vreemd dat ze ook aangeven dat ze iDeneb ondersteunen. Dat is een illegale distributie van OS X.
Lees hier meer; http://www.hackintosh.nl/...ondersteund-mac-os-x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32

The Zep Man

🏴‍☠️

iMick schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:00:
Vreemd dat ze ook aangeven dat ze iDeneb ondersteunen. Dat is een illegale distributie van OS X.
Lees hier meer; http://www.hackintosh.nl/...ondersteund-mac-os-x.html
Ik durf te wedden dat als de jongens van Apple een Xtreamer Ultra kopen (voor Apple/bedrijfsgebruik), dat ze heus zelf wel daar Mac OS X op mogen zetten van hunzelf. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 20-02-2011 00:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58
Deathchant schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:02:
Ik wil natuurlijk niet iedereen negatief laten spreken over de xtreamer-producten, maar lees even deze reacties:
Deathchant in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'
n0elite in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'

En natuurlijk in het xtreamer topic zelf:
Deathchant in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2"

De eerste en de laatste link zijn mijn posts en gaan over de ervaringen die ik heb met de xtreamer pro en waarom ik het vertrouwen ben kwijt geraakt in de xtreamer-producten.
blaatbeest schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:59:
hmmkay, das voor mij eigenlijk al genoeg reden om hem niet te kopen.

Misschien dat ik van gedachte verander na HEEL uitgebreide reviews maybe. Is een HTPC met standaard onderdelen zoals een ION en misschien gewoon windows 7 erop niet beter bestand tegen vage firmware problemen?
Het lijkt me inderdaad wel zo te zijn dat aangezien dit een gewone HTPC is, je er dus netjes Ubuntu of Win7 opzet.
Die hebben helemaal geen problemen met externe schijven en je zal dan ook de problemen niet hebben die de 'vage' firmwares van de andere xtreamers wel (of niet, heb er geen :P ) hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 15-06 11:03
The Zep Man schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:03:
[...]
Ik durf te wedden dat als de jongens van Apple een Xtreamer Ultra kopen (voor Apple/bedrijfsgebruik), dat ze heus zelf wel daar Mac OS X op mogen zetten van hunzelf. :)
Maar dat doen ze ten eerste niet met iDeneb, aangezien dat gewoon crap is. Bij een distro hebben ze de originele DVD heel erg gecomprimeerd en veel verwijderd en veel "zooi" toegevoegd. Het nadeel van een distro is dat je niet weet wat er geïnstalleerd wordt.

Jongens van Apple zetten echt niet zomaar OS X op een PC. Die zullen niet zo in de Hackintosh wereld betrokken zijn... Verder is de Xtreamer Ultra, zoals in het artikel vermeld, helemaal niet zo heel compatibel met OS X.

Ik vind het vreemd dat ze iDeneb noemen, aangezien ze ook gewoon OS X hadden kunnen opschrijven. Met een retail methode installeren is veel beter. Dat gaat met een bootcd en de originele Mac OS X retail dvd.

[ Voor 17% gewijzigd door iMick op 20-02-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32

The Zep Man

🏴‍☠️

iMick schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:10:
[...]

Maar dat doen ze ten eerste niet met iDeneb, aangezien dat gewoon crap is. Bij een distro hebben ze de originele DVD heel erg gecomprimeerd en veel verwijderd en veel "zooi" toegevoegd. Het nadeel van een distro is dat je niet weet wat er geïnstalleerd wordt.

Jongens van Apple zetten echt niet zomaar OS X op een PC. Die zullen niet zo in de Hackintosh wereld betrokken zijn...
Nee. Daarom dat Apple het Hackintosh probeert moeilijk te maken. Ik denk niet dat Apple nooit deze distributies heeft uitgeprobeerd. Al is het alleen maar om te weten waar ze mee te maken hebben.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Laatst online: 12:45
Fire69 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:07:
[...]

[...]

Het lijkt me inderdaad wel zo te zijn dat aangezien dit een gewone HTPC is, je er dus netjes Ubuntu of Win7 opzet.
Die hebben helemaal geen problemen met externe schijven en je zal dan ook de problemen niet hebben die de 'vage' firmwares van de andere xtreamers wel (of niet, heb er geen :P ) hebben. :)
Dus het spindown probleem hoeft dus niet aanwezig te zijn bij de Ultra...
Ik weet niet in hoeverre XBMC (Ubuntu of Win7) out-of-the-box de hardware ondersteund die gebruikt word in de Ultra...
Tenminste, dat zou ik denken met mijn beperkte kennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hoeft niet nee. maar het zegt iets over de makers van de xtreamerproducten en hun manier van implementatie en support. de xtreamer ultra kan wel beter zijn, maar de supportorganisatie blijft hetzelfde. ik wilde met die post voornamelijk aangeven dat het een oorzaak heeft waarom veel mensen klagen over de meeste xtreamer producten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46
offtopic:
[quote]Deathchant schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:33:
hoeft niet nee. maar het zegt iets over de makers van de xtreamerproducten en hun manier van implementatie en support. de xtreamer ultra kan wel beter zijn, maar de supportorganisatie blijft hetzelfde. ik wilde met die post voornamelijk aangeven dat het een oorzaak heeft waarom veel mensen klagen over de meeste xtreamer producten.....
[/quote]
Ga je nu elk Xtreamer topic lopen spammen met je slechte ervaringen qua support? Als je zo redeneert kun je beter helemaal niks meer kopen, van elke producent zijn wel slechte ervaringen te vinden. Persoonlijk vind ik dat het allemaal zo slecht nog niet is. Van alle Realtek spelers heeft Xtreamer veruit de meeste features en de meest frequente firmware updates. En met meer features ook meer bugs. Je hdd probleem is zeer vervelend maar probeer dat op een wat meer constructieve manier op te lossen. Blijkbaar is het probleem maar op een klein aantal gebruikers van toepassing anders hadden we er vast al meer van gehoord (ik heb het probleem bv niet).

Erg offtopic verhaaltje geworden maar waar het op neer komt is dat de support nog niet zo slecht is en dat mensen waarbij iets niet werkt vaak hard schreeuwen en je weinig hoort van mensen waarbij alles perfect werkt.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind dat je wat meer terughoudend mag zijn in je woordkeuze en de denigrerende toon die je in je post zet.
Omdat jij er geen problemen mee hebt, wilt niet zeggen dat anderen dat ook maar niet moeten hebben.
De reden dat je er niet veel van hoort, is omdat ze heel tactisch posts en nieuws verwijderen die cruciale fouten blootleggen. Er zijn zelfs instanties die de samenwerking met xtreamer stop gezet hebben vanwege deze issues.

Ik zou de term "spammer" maar eens opzoeken op wikipedia. Ik probeer mensen enkel te waarschuwen, net zoals n0elite, aangaande de "praktijken" van de xtreamer support. Het wilt niet zeggen dat als er 51% van de mensen wel goeie ervaringen heeft met xtreamerproducten en 49% slechte ervaringen heeft, dat deze 49% dan maar op 1 hoop gegooid moeten worden. "tja meer dan de helft van de mensen heeft geen problemen dus tja.....".
Mijn HDD-issue is gelijk aan TIG andere mensen met soortgelijke issues. Als je al mijn "spamposts" gelezen zou hebben, zou je wel gezien hebben dat ik redelijk constructief ben geweest om HDD-issues uit te sluiten.
Met deze uitspraak zou ik dan ook zeggen: sluit je aan bij de xtreamer moderators/developers op het xtreamer forum en ga alle probleem-topics maar af om mensen te zeggen dat het allemaal PEBKAC-gevalletjes zijn.

Je hebt gelijk dat de xtreamer voor dat geld veel biedt. Daar heb ik nooit iets over gezegd. Sterker nog, dat is DE reden geweest waarom ik voor de xtreamerpro ging i.p.v. een andere mediaspeler. Waar ik mijn zorgen over geuit heb, is dat de basics gewoon niet werken. Firmware updates fixen nooit cruciale bugs. Leuk om allemaal extraatjes en tierlantijtjes erbij te hebben, maar als de basics niet werken, ben ik niet tevreden. NAS functionaliteit (waar ze mee van de daken schreeuwen) werkt maar NET met 4MB/sec, de samba-implementatie is brak, geen NFS sharing om transferspeeds te verbeteren, en streamen via bedraad ethernet gaat ook niet zonder issues, die allemaal kunnen leiden tot dataloss en ik kan nog wel even doorgaan.
Als jij een goed product hebt en nergens problemen mee hebt, good for you. Ik wou dat ik ook zo'n goed product had, dat hetgeen zij roepen ook waargemaakt werd.

Daarom maak ik me zorgen over de ultra. Het is misschien een goed product met andere dingen waardoor de corrupties misschien niet meer (of minder) voorkomen, maar de hele gang van zaken bevalt mij gewoon niet, en een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik hoop zo erg voor iedereen dat de xtreamer ultra een goed product is, maar ik wacht wel totdat een ander merk hetzelfde biedt. Ik ben wel bereid om 50 of 100 euro extra te betalen en het werkt dan allemaal goed, met ook de goeie support.

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 20-02-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Excuus als ik je beledigd heb. Met spammen bedoel ik dat je de laatste tijd elke gelegenheid aangrijpt om je gal te spuwen over Xtreamer. Ga eens in het playon topic kijken, ook daar wordt een hoop beloofd en niet waar gemaakt. Mbt tot het hdd corruption probleem kunnen we beter verder gaan in het andere Xtreamer topic. Verder is men op het Xtreamer forum ook echt niet te beroerd om te helpen, mits er constructief gepost wordt, maar dat is niet anders dan hier.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

SteeringWheel schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Excuus als ik je beledigd heb. Met spammen bedoel ik dat je de laatste tijd elke gelegenheid aangrijpt om je gal te spuwen over Xtreamer. Ga eens in het playon topic kijken, ook daar wordt een hoop beloofd en niet waar gemaakt. Mbt tot het hdd corruption probleem kunnen we beter verder gaan in het andere Xtreamer topic. Verder is men op het Xtreamer forum ook echt niet te beroerd om te helpen, mits er constructief gepost wordt, maar dat is niet anders dan hier.
Modbreak:En dat lijkt me een hele goede manier om verder te gaan! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Deathchant schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:22:
Ik vind dat je wat meer terughoudend mag zijn in je woordkeuze en de denigrerende toon die je in je post zet.
Omdat jij er geen problemen mee hebt, wilt niet zeggen dat anderen dat ook maar niet moeten hebben.
De reden dat je er niet veel van hoort, is omdat ze heel tactisch posts en nieuws verwijderen die cruciale fouten blootleggen. Er zijn zelfs instanties die de samenwerking met xtreamer stop gezet hebben vanwege deze issues.
...............................
Ik begrijp je frustratie ten aanzien van de Xtreamer maar de Ultra biedt natuurlijk de mogeljikheid om er een 'zelf bepaald' OS op te zetten. De bugs die jij o.a. noemt worden veroorzaakt door de factory software die geïnstalleerd is, op de Ultra heb je die keuze zelf.

Ik durf mijn vingers er wél aan te branden ;)

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Athome schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:37:
[...]De ervaring van Hardware.info is dat de Atom moeite heeft met de Anysee DVB-C tuners (andere DVB-C tuners zijn niet getest)
Die reviews ken ik, daarom vroeg ik er na, want kan me voorstellen dat nieuwere Atoms wellicht sneller zijn? Gaat voor mij idd om Anysee DVB-C trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 00:50

Roytoch

Nietes

Vandaag een post op engadget over dit apparaat. Mijn eigen ervaringen met Xtreamer waren prima, de NAS draait hier nog altijd top, maar het gebrek aan mooie interface heeft ons hier thuis doen besluiten te gaan voor een MediaCenterPC met XBMC. Dus de Ultra is best interessant dan, want nu hebben we een P4 bakkie met fatsoenlijke kaart (speelt alles prima, maar zuipt stroom).

Engadget rept van een 100 euro price-point, wat hem natuurlijk zeer interessant zou maken, maar ik lees op andere plekken 200-250 dus dat is nog maar afwachten. 100 lijkt me tbh ook te laag voor de componenten maar lager is altijd beter natuurlijk...

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 11:15

OMX2000

By any means necessary...

Op zich is het wel een slimme tactiek van Xtreamer... Je hoeft zo geen prijzige support op de software te geven.

Als dit ding zich een beetje bewezen heeft, zou ik best mijn popcornhour C200 de deur uit willen doen. Ik ben er tevreden over, maar XBMC is toch net ff wat beter/mooier. En je bent niet afhankelijk van de goodwill van een bedrijf.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

roy.ahuis schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:54:

Engadget rept van een 100 euro price-point, wat hem natuurlijk zeer interessant zou maken, maar ik lees op andere plekken 200-250 dus dat is nog maar afwachten. 100 lijkt me tbh ook te laag voor de componenten maar lager is altijd beter natuurlijk...
Dit is foutieve informatie.

Er zijn een aantal coupons beschikbaar voor mensen die dit apparaat o.a. onder Facebook bekend maken bij zoveel mogelijk mensen zodat zij 100 euro korting krijgen op de aankoopprijs van 200 Euro.

Je mag er van uitgaan dat het apparaat ongeveer 200 Euro gaat kosten exclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 00:50

Roytoch

Nietes

troyk schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:24:
[...]

Dit is foutieve informatie.

Er zijn een aantal coupons beschikbaar voor mensen die dit apparaat o.a. onder Facebook bekend maken bij zoveel mogelijk mensen zodat zij 100 euro korting krijgen op de aankoopprijs van 200 Euro.

Je mag er van uitgaan dat het apparaat ongeveer 200 Euro gaat kosten exclusief verzendkosten.
Ah oke, thanks voor de heads up dan :) blijft interessant om te zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Zo'n minibordje, processortje en toch kracht zat voor full HD is best aantrekkelijk (even los van of dat dan deze moet zijn). Zit serieus te denken om zo'n PCtje samen te stellen met een paar schijven erin, soort NAS/Mediaplayer combo. Leuk spul :D

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

roy.ahuis schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:58:
[...]

Ah oke, thanks voor de heads up dan :) blijft interessant om te zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Zo'n minibordje, processortje en toch kracht zat voor full HD is best aantrekkelijk (even los van of dat dan deze moet zijn). Zit serieus te denken om zo'n PCtje samen te stellen met een paar schijven erin, soort NAS/Mediaplayer combo. Leuk spul :D
Absoluut en ik kan geen decent 'small-form-factor' media center samenstellen voor 200 Euro, dat vegroot de aantrekkelijkheid van deze HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 11:08

rally

Deyterra Consultancy

Same here... Ik had al gekeken naar Zotac, maar die had bijvoorbeeld weer geen IR (los nog van het feit dat die VEEL duurder is totaal)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

troyk schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:09:
[...]

Absoluut en ik kan geen decent 'small-form-factor' media center samenstellen voor 200 Euro, dat vegroot de aantrekkelijkheid van deze HTPC.
Zo'n prestatie is dat niet. Als je een goedkoop AMD Brazos bord neemt lukt het redelijk makkelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 90,58€ 90,58
1Inwin BQ656€ 55,50€ 55,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,98

Ik heb niet eens de goedkoopste kast genomen. Je zou een goedkopere kast kunnen nemen, en een duurder board om meer USB aansluitingen te krijgen. En zoals de Xtreamer moet hier nog een harde schijf in.

Oeps, ben het IR oog vergeten... kan die niet zo snel vinden. Maar dat zou nog moeten passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, maar dan heb je nog geen passief gekoeld systeem....

Dat vind ik dermate belangrijk dat ik er een SSD in ga stoppen (alleen voor het OS, de rest wordt toch gestreamed van het netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

rally schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:26:

Dat vind ik dermate belangrijk dat ik er een SSD in ga stoppen (alleen voor het OS, de rest wordt toch gestreamed van het netwerk)
Het Asus bord is passief gekoeld. En een passief gekoelde voeding is ook niet zo lastig...

En de prijzen van die Brazos bordjes zullen waarschijnlijk alleen maar omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
rally schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:26:
Ultra is ook niet volledig passief gekoeld:
Hybrid Passive & active cooling with silent 24dBA special fan
Afwachten dus wat dat brengt qua geluidsproductie...
Wel zit er naast een ir oog, ook een mce compatible a/b bij.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

OMX2000 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:00:
[...]

Zo'n prestatie is dat niet. Als je een goedkoop AMD Brazos bord neemt lukt het redelijk makkelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1€ 90,58€ 90,58
1Inwin BQ656€ 55,50€ 55,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,98

Ik heb niet eens de goedkoopste kast genomen. Je zou een goedkopere kast kunnen nemen, en een duurder board om meer USB aansluitingen te krijgen. En zoals de Xtreamer moet hier nog een harde schijf in.

Oeps, ben het IR oog vergeten... kan die niet zo snel vinden. Maar dat zou nog moeten passen...
Je geeft zelf al aan dat je een hardeschijf mist en een IR receiver, daarbij vul ik je aan: Je mist ook nog een afstandsbediening. Dus ik concludeer hier uit dat je een kromme vergelijking maakt.

Overigens ben ik best wel geïnteresseerd in het Brazos bord van AMD omdat deze toch beter lijkt te presteren in verschillende reviews. Dus ik zou toch wel graag gebruik maken van je kennis om het systeem wel compleet te maken en dus vergelijkbaar met dat van Xtreamer, als je tijd / zin hebt natuurlijk :).

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou, voor degene die enthousiast worden van xtreamer, is er nu ook een xtreamer prodigy:
http://xtreamer.net/prodigy/

Met usb3.0, GBIT lan en 3,5" HDD support!

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 24-02-2011 15:11 ]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 17:02

burgt

Starbass

over de prodigy:

grappig dat hij een 50mm cooling heeft voor alleen HD koeling met optie voor passief:

Cooling
50mm Low-Noise Fan (for HDD Cooling)
Passive Cooling Kit (Optional)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

mjah de ultra kan zoveel meer, maar is ook een andere prijsklasse natuurlijk :)

die prodigy is meer een concurrent van de wd tv live en andere bekende goedkope mediaspelers

ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de ultra leverbaar zal zijn, dit lijkt me de perfecte oplossing voor mij: mediaspeler en kleine server in 1 en nog voor een bescheiden prijsje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dan zou ik NOG voor de ultra gaan omdat je daarmee niet afhankelijk bent van de Xtreamer development EN je er XBMC op kunt zetten (hoewel het ene het gevolg is van het andere :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Laatst online: 22-04 20:19
Wat bedoel jij met 'het één het gevolg van het andere'? Ik ga straks een afweging maken tussen de Prodigy of de Ultra. Sowieso wordt de Ultra duurder maar dan heb je ook wat meer dus moet hier nog goed over nadenken. Ben benieuwd waar deze 2 kastjes in Nederland arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Doordat je XBMC op de Ultra kunt zetten ben je niet meer afhankelijk van de development van Xtreamer (of welke andere software je dan ook wil gebruiken)

Met de Prodidgy kun je geen custom software draaien, waardoor je voor development en bugfixing van het Xtreamer team afhankelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

die counter die er staat, is het ding dan te koop of is het ding dan op de beurs?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 14:56

jacobras

Developer

mindcre8r schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:47:
die counter die er staat, is het ding dan te koop of is het ding dan op de beurs?
Ik denk op de beurs, ook gezien het CeBIT logo ernaast. Elders op de Xtreamer website (onder het "Deals"-gebeuren) stond vermeld dat de eerste Ultra's waarschijnlijk vanaf begin April verzonden zullen worden. Kan persoonlijk niet wachten tot hij uit is! :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Laatst online: 13-07-2024
De Prodigy is een mediaplayer, terwijl de Ultra een HTPC is. Niet echt vergelijkbaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

jacobras schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Ik denk op de beurs, ook gezien het CeBIT logo ernaast. Elders op de Xtreamer website (onder het "Deals"-gebeuren) stond vermeld dat de eerste Ultra's waarschijnlijk vanaf begin April verzonden zullen worden. Kan persoonlijk niet wachten tot hij uit is! :)
ah ok :) kan ik het thuis alvast "aankondigen" :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Precies wat ik denk.

De ultra is een Popcorn hour ding en de Ultra "gewoon" een PC.

Persoonlijk ga ik voor de Ultra i.c.m. XBMC als vervanging voor mijn PopcornHour C200/A210's.
Voornamelijk omdat ik dan vanuit Sickbeard/Couchpotato automatisch de nieuwe afleveringen kan markeren.

En ook ik kan (bijna) niet wachten. Over 3 dagen is inderdaad de introductie en waarschijnlijk de start van de pre-orders. Ik hoop echt dat ze dan ook in April uitgeleverd gaan worden (en dan niet eind april ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mindcre8r schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:51:
[...]

ah ok :) kan ik het thuis alvast "aankondigen" :P
Same here ;). Heb nu een Netgear NTV550, maar vanmiddag met té veel moeite een YouTube filmpje gekeken (titel intypen via on-screen toetsenbord...), en mis wel meer functionaliteit. Deze Ultra i.c.m. XBMC lijkt me echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik zat zelf naar een Zotac ZBOX HD-ID11 te kijken, maar dit ziet er toch een stuk interessanter uit. Moet nog wel even de kat uit de boom kijken denk ik, maar ik neig wel erg naar de Xtreamer Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wat zouden ze hiermee bedoelen in de vergelijkings tabel:

Pre Installed OS:Pre compiled USB Boot OS with kernel and drivers preconfiguredEasy plug n play for most common HTPC tasks

Zou er usb memory op het moederbord zitten waarmee kan worden geboot naar een (linux) OS?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Mr_Blobby schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:25:
Wat zouden ze hiermee bedoelen in de vergelijkings tabel:

Pre Installed OS:Pre compiled USB Boot OS with kernel and drivers preconfiguredEasy plug n play for most common HTPC tasks

Zou er usb memory op het moederbord zitten waarmee kan worden geboot naar een (linux) OS?
xbmc live cd van usb boot ?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Laatst online: 13-07-2024
Volgens mij wordt er een USB stick meegeleverd met een OS aan boord. Op het Xtreamer Ultra forum staat het volgende:

xbmc or boxee (or some other lite OS) will run from USB stick which will be included. So player will run out of the box.

en van een van de Admins:

Midnightwatcher : we have some better idea in mind. The ultra will come from factor with a USB disk on key storage that already include nearly everything you need to get you run and going
this will allow you to :
(1) boot much faster(2) will save you the hastle of looking for the correct packages to compile(3) will be pre-configured with the best driver config(4) will allow normal user to enjoy the device from factor
Please note : The ultra is based amongest many goodies on the ALC 892 sound card. This sound card inside the machine will allow you to enjoy HD audio bitstreaming.
unlike many of our competitors, most of them utilize ALC888 sound card that allows only LPCM . another major point to remember is the pre-configured remote control . The xtreamer ultra comes from factor with a built in IR and RC. The result is that the ultra allow you to boot the device or turn it totally off with the RC while you are sitting on the couch. This is something most of our competitors does not offer .
Users of the xtreamer ultra will be able finally to appreciate the power of the xtreamer usb wifi 802.11n antenna. Our lab reports are very promising for both gigabit lan and wireless connectivity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hopelijk wordt dit ding omarmd door de mensen van xbmcfreak en mogen we op nieuwe releases rekenen.
hoe het dan met themes zit enz weet ik dan weer niet. kan je die ook downloaden en installeren op USB?

ik had stiekem toch liever gezien dat er een 2,5 inch HD in paste, dan had ik mn SSD er in geplaatst.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
mindcre8r schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:57:
hopelijk wordt dit ding omarmd door de mensen van xbmcfreak en mogen we op nieuwe releases rekenen.
hoe het dan met themes zit enz weet ik dan weer niet. kan je die ook downloaden en installeren op USB?

ik had stiekem toch liever gezien dat er een 2,5 inch HD in paste, dan had ik mn SSD er in geplaatst.
..kuch....

Supports 1 x 2.5-inch SATA 3.0 Gb/s HDD/SSD

ze hebben de aandacht al gevestigd. nu nog even wachten op het resultaat.
http://www.xbmcfreak.nl/xtreamer-ultra/

wanneer kunnen we de ultra eigenlijk in de winkel verwachten. ik kan eigenlijk niet meer wachten :P

EDIT:

[ Art.Nr.: X5-0 ]

Nicht auf Lager.
Lieferbar ab 01.05.2011
Xtreamer Ultra
239,00 €

http://shop.xtreamer.de/Mediaplayer/

[ Voor 26% gewijzigd door Proxx op 28-02-2011 16:19 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Proxx schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:01:
[...]
wanneer kunnen we de ultra eigenlijk in de winkel verwachten.
jacobras schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:48:
[...]

[..] Elders op de Xtreamer website (onder het "Deals"-gebeuren) stond vermeld dat de eerste Ultra's waarschijnlijk vanaf begin April verzonden zullen worden. Kan zelf niet wachten tot hij uit is! :)
Overigens staat de Ultra nog niet op http://shop.xtreamer.net, maar al wel op http://shop.xtreamer.de/index.php (voor € 239, vermeld staat dat hij vanaf 1 mei leverbaar is).

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 28-02-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
las het net op xbmcfreak in de comments :P

wel gaaf dat ze zo lekker rekening houden met de dollar koers :P

$200 > €230
terwijl ik volgens de officiele koers rond de 150 euro zit :P

eerst gaan we als van gulden naar euro 1 op 1. nu kopen we spullen voor de dollar prijs maar dan met euros :(

[ Voor 86% gewijzigd door Proxx op 28-02-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Nu online
Het zou toch echt 200 euro moeten zijn:
FAQ 8:
How much does Xtreamer Ultra cost?
The price of the Xtreamer Ultra is 200 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
dan staat het op de shop site van xtreamer Duitsland verkeerd

hoe dan ook. we betalen altijd te veel voor spullen hier.

[ Voor 33% gewijzigd door Proxx op 28-02-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 11:51
200*1,19 = 238. Dus ik denk dat die 200 excl BTW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Proxx schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:01:
[...]

..kuch....

Supports 1 x 2.5-inch SATA 3.0 Gb/s HDD/SSD

ze hebben de aandacht al gevestigd. nu nog even wachten op het resultaat.
http://www.xbmcfreak.nl/xtreamer-ultra/
:) ah thanks! nou dan is het helemaal top, heb nog een SSD liggen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

mindcre8r schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:09:
[...]

:) ah thanks! nou dan is het helemaal top, heb nog een SSD liggen.
Ik ga er waarschijnlijk ook een SSD voor kopen, een kleintje van 16GB o.i.d. :).

De Ultra lijkt me trouwens ideaal als mediaplayer/OnLive-gamebak-combi (als er Europese servers voor OnLive zijn) :9.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 28-02-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik denk dat er de komende tijd opvallend veel Popcornhours zullen worden aangeboden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:53
Ik kan niet wachten totdat de Xtreamer Ultra uitkomt en ook gelijk de eerste reviews want ben echt op zoek naar een kleine mediaplayer die xmbc kan draaien en nog eens postprocessing doet! De Ion2 haalt redelijk goede scores met hqv vergeleken met de boxee en playon-achtige spelers.

Ik heb een htpc gehad, maar vond ik iets te groot en te hoge stroomverbruik.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
jacobras schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:14:
[...]

Ik ga er waarschijnlijk ook een SSD voor kopen, een kleintje van 16GB o.i.d. :).

De Ultra lijkt me trouwens ideaal als mediaplayer/OnLive-gamebak-combi (als er Europese servers voor OnLive zijn) :9.
SSD lijk me leuk maar ik wou graag ook wel wat data opslag in het ding zelf. heb wel een nas thuis maar. wil liever toch 1tb of zo er in hebben. zodat ik hem mee kan nemen naar vrienden om daar series of films te kijken.

al is de toevoeging van E-SATA ook wel top ik heb hier nog een 500GB schijf van liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 08:10
Ik ben ook erg benieuwd naar deze speler/HTPC
Zeker de prijs die eerder genoemd werd van €200,- is niet verkeerd.
Lijkt mij een goede vervanger voor mijn WDTV live, dus nu de reviews maar even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274766

En er zijn wat foto's van engadget: http://www.engadget.com/2...s-on-and-prodigy-eyes-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Eeeh pre-order van 50 euro voor de prodigy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

OMX2000 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:21:
Eeeh pre-order van 50 euro voor de prodigy?
Pff, had gedacht dat Engadget toch wel wat beter zou lezen... Hij kost 50 euro (+25 euro verzendkosten) als je de deal op http://deals.xtreamer.net wint/verdient. Moet je zoveel mogelijk mensen ook mee laten doen, dan kom je hoger in de ranglijst. Eerste 5(?) winnen en er worden nog willekeurig 5 personen uitgeloot (van de eerste 100 in de ranglijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Laatst online: 10-03-2023
Kun je met de Ultra dan ook van de nieuwsgroepen downloaden (NZB)?
En met de Prodigy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Op de Ultra kun je gewoon je eigen OS installeren, dus je kan bijvoorbeeld Windows 7 met GrabIt draaien. Of het soepel werkt (lees: beetje vlot repareren en uitpakken) weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Poxie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:30:
Kun je met de Ultra dan ook van de nieuwsgroepen downloaden (NZB)?
En met de Prodigy?
Een Xtreamer Ultra is in feite een volwaardige PC en dient voornamelijk ingezet te worden voor het afspelen van Media. Echter door het gebruik van een bepaalde chipset/processor combinatie door de fabrikant, kun je er ook lichte computer taken op uitvoeren, denk aan: Office / Torrents / Nieuwsgroepen / Flash gaming , dat soort fratsen.

Als je een beetje handig bent, kun je een bootable windows 7 installatie stick maken. Hiermee kun je eenvoudig een volledige versie van Windows 7 op je ultra zetten en dus alle functies gebruiken die je op je 'normale' pc ook kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

jacobras schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:37:
Op de Ultra kun je gewoon je eigen OS installeren, dus je kan bijvoorbeeld Windows 7 met GrabIt draaien. Of het soepel werkt (lees: beetje vlot repareren en uitpakken) weet ik niet.
Heb nu een Asrock 330HT, draai XBMC op Win7 icm sabnzbd / sickbeard / couchpotato. Het werkt prima, unrarren en repairen gaat redelijk snel.
Ik houd de Ultra goed in de gaten, wil nog een htpc voor in de slaapkamer en de Asrock is niet meer leverbaar (en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

OMX2000 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:28:
Ik denk dat er de komende tijd opvallend veel Popcornhours zullen worden aangeboden... ;)
Heb dat ding nu ruim 3 jaar, dus is wel eens aan een goede vervanging toe ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
jammer dat het nu zo stil is over de xtreamer ultra. ik kan haast niet wachten op "leaked" info enzo. maar ik denk dat er ook niet echt veel mee over te zeggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De marketing is in ieder geval weer dik in orde bij Xtreamer. Hoewel je geen software support nodig hebt in dit geval, wacht ik toch nog even de eerste ervaringen af mbt de voeding en fan voor ik er een aanschaf. Wel een leuk dingetje trouwens, staat op de verlanglijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Jaerock schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:39:
[..] Hoewel je geen software support nodig hebt in dit geval, wacht ik toch nog even de eerste ervaringen af mbt de voeding en fan voor ik er een aanschaf. Wel een leuk dingetje trouwens, staat op de verlanglijst :)
Wat wacht je precies af betreffende de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand al gezien wat het verbruik is van dit apparaat?
Of heb ik er overheen gekeken en moet ik mijn ogen laten laseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Nu online
rally schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:04:
Heeft iemand al gezien wat het verbruik is van dit apparaat?
Of heb ik er overheen gekeken en moet ik mijn ogen laten laseren?
Nee, het staat er niet.
Alleen dat de power ingang 19 Volt en 3,42 Ampere nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 12-06 13:48
Wat is eigenlijks het verschil tussen de ultra en de prodigy? Wil zo ie zo voor de ultra gaan denk ik, maar lees verder geen details hier over de prodigy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

G.Scholtens schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:40:
Wat is eigenlijks het verschil tussen de ultra en de prodigy? Wil zo ie zo voor de ultra gaan denk ik, maar lees verder geen details hier over de prodigy.
De Prodigy heeft ook een mooie productpagina en ziet er net als de Ultra zeer indrukwekkend uit! Op deals.xtreamer.net staat dat de Prodigy nieuw € 119 gaat kosten, evenals een zeer mooie prijs in my opinion.

"Sowieso" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De prodigy is een media speler zoals de Popcorn Hour... de Firmware moet bij Xtreamer vandaan komen.
De Ultra is een "lege huls" (processor, geheugen, etc) waar je zelf alles aan/op kunt zetten wat je zelf wil.

Als je niet heel handig bent kun je beter voor de Prodigy gaan en als je van knutselen met bijvoorbeeld XBMC houd kun je beter voor de Ultra gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dan ga ik mooi voor de ultra. Was al op zoek naar een betaalbare htpc. Windows 7 met media portal erop en los gaan hahah.

Nu nog wachten tot 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
1 mei ? ik dacht in april ergens toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Origineel zouden ze per April uitgeleverd gaan worden, maar via diverse fora is al "bekend" geworden dat het waarschijnlijk begin/midden Mei is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ja het was eigenlijk al wel te verwachten.

tot april kon ik wel wachten maar mei :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hahaha... ik heb hetzelfde dilemma, maar als ik een vergelijkbare configuratie probeer samen te stellen dan is hij iets duurder maar AANZIENLIJK lelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Wanneer is dat bekend geworden dan? Engadget meldde 4 dagen geleden nog dat ze waarschijnlijk begin april verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 20:35
Ik heb de mijne zojuist pre-ordered via http://www.xtreamer.ie/
:9

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Hm, £209.99 = € 244, hou ons op de hoogte :). Heb je ergens iets gelezen over een verwachte lever-/verzenddatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
The expected shipping date for the Ultra is the 2nd week in April

;)

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398643

De prijs en de specificaties zijn erg leuk. Zou dit een ook goed kunnen dienen als Thinclient voor een VDI omgeving met video rendering op de Xtreamer? Of zeg ik nou iets heel geks?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 398643 op 05-03-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik wilde het zojuist ook doenmaar moest gelijk betalen.

Moest jij ook al betalen? Dat is een beetje vreemd voor een pre-order toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

jacobras schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 20:43:
[...]

Hm, £209.99 = € 244, hou ons op de hoogte :). Heb je ergens iets gelezen over een verwachte lever-/verzenddatum?
Dit ook gelezen op hun site?

For customers outside the UK and Ireland
We can not fulfill any orders outside of the UK and Ireland. To find the reseller in your country please see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Zou je op de ultra ook nog een beetje kunnen gamen zoals TDU2 en black ops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Nee, niet aan beginnen. Als je een pc wilt hebben die echt alles kan zul je bij een grote kast moeten blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

G.Scholtens schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:10:
Zou je op de ultra ook nog een beetje kunnen gamen zoals TDU2 en black ops?
Daar heb ik zo geen antwoord op, hier een video die misschien interessant is: YouTube: Call of Duty 4 hits Nvidia Ion on HP Mini 311, demo. Gaat over Call of Duty 4 die op een HP Mini 311 met nVidia ION draait.

OnLive lijkt me wel interessant, als ze eenmaal servers in Europa hebben. Werkt nu zelfs al aardig, vanuit Nederland :)

[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 06-03-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Rub3s schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:36:
Nee, niet aan beginnen. Als je een pc wilt hebben die echt alles kan zul je bij een grote kast moeten blijven
Hoeft niet alles te kunnen, beetje gamen vind ik goed genoeg. Draai op dit moment ook niks meer op de hoogste settings van eerder genoemde games. Aangezien je met de ultra wel alles kan doen zoals office, internetten etc. Is het al een waardige opvolger voor mijn pc:

C2D E6600
4GB Mem
Toxic 4870 met 512mb ram

Voor mij wel een aardige stap voorruit dacht ik zo, op de videokaart na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

.... en de processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
OMX2000 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 09:44:
[...]

Dit ook gelezen op hun site?

For customers outside the UK and Ireland
We can not fulfill any orders outside of the UK and Ireland. To find the reseller in your country please see here.
Hmm typisch.. ik heb gewoon bevestiging gekregen en NL stond ook in het selectie boxje. De order zou 2e week april geleverd worden vooralsnog.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Vanwege OMX2000´s reactie ben ik toch gaan twijfelen en heb de support desk maar eens gemaild over levering buiten UK en Ierland..
Our website has an error and should have stated that free delivery within Ireland and UK but a cost for delivery outside of this.
As the mistake is ours we will honor our sale and delivery the item to yourself for free.
We expect ship this item to you mid April but this is subject to the manufacturer delivering to ourselves on time.
Many thanks and if you have any queries please feel free to contact me again.
Heb mazzel dus ;)

Check da Specz

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste