Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Het FAQ Spot-Net topic - Deel 1
Het FAQ Spot-Net topic - Deel 1

Inhoudsopgave

Inleiding
Handleiding Installatie
FAQ
Auteurs
Updates
Inleiding

Dit is een topic speciaal geopend voor de FAQ (Frequently Asked Questions) omtrent Spot-Net. FTD gaat verdwijnen per 1 maart 2011, waardoor deze applicatie een ware run heeft gekregen.
Handleiding Installatie

Voor de installatie van Spotnet, heb je Microsoft .NET Framework 4.0 nodig. Deze kun je hier downloaden.

Onderstaand een aantal schermafdrukken welke kort uitleggen hoe de installatie van Spot-Net zou moeten gaan. Er zullen altijd uitzonderingen zijn daarop, deze worden in deze TS opgenomen.

Doordat Spot-Net een aantal poorten open wil zetten voor de verbinding, kan het adviseerbaar zijn tijdelijk je anti-virus uit te schakelen. LET OP: Dit is wel op EIGEN risico!

Download Spot-Net 1.5.60 en voer de setup uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aLdEKTUDWS6yxdkTqJM7KgR8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n5yiUhxXwXsMb9El6dlg0Pwm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/euW13h6774WdlUvNWgNhCVB8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S5F85LEZJTKcdZhVcp6qXKIz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XKYE41Ppq5cMBMYaxeU11Z4i/full.jpg

Als de setup voltooid is, kan het programma gestart worden (Indien Windows 7, "Run as administrator") waarbij de usenet instellingen ingevoerd dienen te worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DRA3TZZM1g6dMw60s1lBAAKt/full.jpg

Na het invoeren van deze gegevens, zou het er ongeveer zo uit moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5YODiH4g78k4sFVG5dtuK9ec/full.jpg

Daarna kunnen de headers van de spots overgehaald worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hmzTKJNqXyNjzYOM7E7L2S9n/full.png

FAQ

De FAQ's (Frequently Asked Questions) omtrent Spot-Net worden hieronder behandeld. Veel vragen zijn al beantwoord. Bekijk eerst dit hoofdstuk alvorens de reactie toe te voegen. Indien er zaken opgenomen dienen te worden, kunnen deze aan mij via de DM gestuurd worden.

Algemeen
Je settings.xml en servers.xml zijn in de volgende mappen (verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken) te vinden:
Win7/Vista: C:\programdata\spotnet\*.xml
WinXP: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\*.xml
In Spotnet 1.2 "C:\documents and settings\<username>\Mijn Document\Spotnet.xml"

Iedereen is helemaal lyrisch over Spot-Net, maar wat is dit eigenlijk?
Om te downloaden via usenet hebt u gewoonlijk meerdere programma's en websites nodig. Sinds de introductie van Spot-Net is dat verleden tijd. Met dit programma zoekt u namelijk interessante downloads, waarna u de bestanden rechtstreeks binnenhaalt op uw pc. De data wordt automatisch gerepareerd en naar een afspeelbaar mediaformaat uitgepakt. (bron)

Kan Spot-Net ook met een externe SABNZBd-server werken?
Het is mogelijk om Spot-Net met een externe SABNZBd-server te laten communiceren.
Doe dit als volgt:
1. Ga naar je settings.xml (verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken)
2. Open het settings.xml bestand in kladblok
3. Verander de volgende settings:
code:
1
2
3
4
5
<SabPort>externe sabnzbd poort</SabPort>
<SabHost>ip-adres van de sabnzbd-server</SabHost>
<SabUser>sabnzbd username</SabUser>
<SabAPI>sabnzbd api-code</SabAPI>
<SabPass>sabnzbd-user-password</SabPass>

Vul hier het adres, de juiste poort, de gebruikersnaam en eventueel de API-code van je externe SABNZBd-server in. Spotnet maakt gebruik van je externe SABNZBd-server. Meer over SABnzbd hier

Spot-Net en Eweka?
Het kan voorkomen dat met Eweka niet alle spots gevonden worden. Dit kan verholpen worden door het ip adres van je Eweka server in te vullen ipv de hostname. Dit kan je doen in de servers.xml. Het overzicht van de Eweka Newsreader Servers vind je hier.

Doe dit als volgt:
1. Ga op zoek naar je servers.xml bestand
2. Open het servers.xml bestand in kladblok
3. Verander het serveradres achter Server Type="Headers" van "newsreader##.eweka.nl" naar bijvoorbeeld "81.171.88.253"

Is het mogelijk om voor het vinden van spots een andere newsserver te gebruiken dan voor mijn uploads/downloads?
Ja, dat is mogelijk.

Vinden van spots:
1. Ga op zoek naar je settings.xml bestand
3. Wijzig het volgende:
code:
1
<Server Type="Headers" Server= "<servernaam>" ..... />

Upload spots:
1. Ga op zoek naar je server.xml bestand
3. Wijzig het volgende:
code:
1
<Server Type="Uploads" Server= "<servernaam>" ..... />

Download spots:
2. Open het server.xml bestand in kladblok
3. Wijzig het volgende:
code:
1
<Server Type="Downloads" Server= "<servernaam>" ..... />

Ik heb nog een wens of aanvulling voor Spot-Net, waar kan ik me melden?
Alle vragen voor wensen en aanvulling graag hier melden.

Auteurs

Dwazer

Updates

• 15-02-2011 --> Deel I van het topic geopend
• 16-02-2011 --> Inleiding + Installatie Handleiding aangemaakt
• 16-02-2011 --> FAQ Toegevoegd
• 16-02-2011 --> Hotlinking Aangepast

[ Voor 114% gewijzigd door Dwazer op 16-02-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Fijn initiatief.

Vraag; hoe kan je ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld alleen spots van 3 maand jong ziet, en ouder niet? Of om mijn part 6 maanden? Ik zie nu zelfs spots uit 2009. :P En van een database van 384.000 spots wordt het progsel ook niet echt sneller.

[ Voor 45% gewijzigd door Format-C op 15-02-2011 20:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 14:24
Format-C schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:49:
Fijn initiatief.

Vraag; hoe kan je ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld alleen spots van 3 maand jong ziet, en ouder niet? Of om mijn part 6 maanden? Ik zie nu zelfs spots uit 2009. :P
In de huidige versie van Spotnet (1.5.6) is dit nog niet mogelijk. In dit topic staat hij op het wensenlijstje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Ik zal morgen asap de TS verder in orde maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Geweldig. Thanks! Jij ook bedankt voor het antwoord Xaero. Ik had me daar vanmiddag al geregged, dus ik zal als ik iets weet ook posten als het er nog niet tussen staat. :)

Nog 1 vraag; kan BREIN ( :r ) iets aan Spotnet doen? En zo ja waarom wel, en zo nee, waarom niet? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 76% gewijzigd door Format-C op 15-02-2011 20:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268329

Ik vindt spotnet super, werkt goed en snel, zeer tevreden... al een tijdje.

vraagje;
Wellicht zit het er wel in maar kan je niet ergens een export maken naar excel of naar txt.
Ik maak voor mij zelf altijd lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Format-C schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:52:
Geweldig. Thanks! Jij ook bedankt voor het antwoord Xaero. Ik had me daar vanmiddag al geregged, dus ik zal als ik iets weet ook posten als het er nog niet tussen staat. :)

Nog 1 vraag; kan BREIN ( :r ) iets aan Spotnet doen? En zo ja waarom wel, en zo nee, waarom niet? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Spotnet is decentraal en heeft dus geen vast aansluitpunt zoiets als een database op een hosting (wat FTD wel had).

Derhalve voor Brein niet te doen het "onderuit" te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Format-C schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:52:
Geweldig. Thanks! Jij ook bedankt voor het antwoord Xaero.

Volgens mij kunnen ze de signing servers kapot maken. Hierdoor kunnen handtekeningen niet meer worden geverifeerd. Maar binnen het programma kan je dit uitzetten in een instelling.
Ze kunnen nieuwsgroep 'free.pt' laten blokkeren bij elke nieuwsgroepen-provider. Volgens mij is het dan ook goodbye met Spotnet.

Verder is er volgens mij weinig tegen te doen, aangezien het de-centraal is (uitzondering zijn dus die signing servers).

Hier staat ook nog een kleine uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Thanks voor de uitleg! Nice! :D

Edit; leuk artikel ook om te lezen. Bedankt. :)

Ik draai al jaaaaren mee met Usenet, en weet er dus ook wel wat van. Ik kan iig wel zonder FTD of Spotnet, ik vind wel wat ik moet of wil hebben met goeie zoekopdrachten in bepaalde search sites of zelfs in Alt.Binz zelf, maar vind zo'n programma als dit veel makkelijker, leuker en overzichtelijker. En ook gezelliger. :)

Dus nogmaals bedankt Drazix. d:)b

[ Voor 137% gewijzigd door Format-C op 15-02-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:31

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Is er ergens een goede uitleg te vinden over hoe de beveiliging van dit programma werkt?
Voor zover ik het begrijp is het hele systeem toch nog afhankelijk van 1 private key. Als die key verloren gaat (al dan niet met juridische hulp) is alle moeite dan voor niks geweest?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:18
Waarom een topic maker terwijl de maker zelf een topic heeft?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:07:
Is er ergens een goede uitleg te vinden over hoe de beveiliging van dit programma werkt?
Voor zover ik het begrijp is het hele systeem toch nog afhankelijk van 1 private key. Als die key verloren gaat (al dan niet met juridische hulp) is alle moeite dan voor niks geweest?
http://gathering.tweakers...message/35533802#35533802. In deze post gaat Drazix (maker) wat verder in op het hele key gebeuren.. Opzich hoeft het ook nog niet eens een probleem zijn als de key beschikbaar wordt. Nieuwe key maken, iedereen keys.xml aan laten passen en de boel draait weer. De posts staan al op nieuwsgroepen in de groep 'free.pt'. Hierdoor kunnen de posts ook weer terugkomen door de optie 'Handtekeningen controleren' in spotnet uit te zetten. Hierdoor checkt ie alleen niet meer dmv een public key of de spot legaal is aangemaakt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Rekenblok schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:10:
Omdat dat topic helemaal volgespamd werd met vragen, terwijl dat een "wat vinden we ervan topic" is. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 15-02-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Rekenblok schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:10:
Waarom rekenblokken maken als er rekenmachines bestaan? 8)7 ;)

OT:

Omdat er veel vraag naar is. Vragen van dat soort niveau (no offence) kunnen het andere topic vervuilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Maar kan je de eer dan niet aan de maker overlaten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 13:30
In aanvulling op de TS-er; FAQ's

Algemeen
Je settings.xml en servers.xml zijn in de volgende mappen (verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken) te vinden:
Win7/Vista: C:\programdata\spotnet\*.xml
WinXP: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\*.xml
In Spotnet 1.2 "C:\documents and settings\<username>\Mijn Document\Spotnet.xml"

Iedereen is helemaal lyrisch over Spotnet, maar wat is dit eigenlijk?
Om te downloaden via usenet hebt u gewoonlijk meerdere programma's en websites nodig. Sinds de introductie van Spotnet is dat verleden tijd. Met dit programma zoekt u namelijk interessante downloads, waarna u de bestanden rechtstreeks binnenhaalt op uw pc. De data wordt automatisch gerepareerd en naar een afspeelbaar mediaformaat uitgepakt. (bron)

Waar kan ik Spotnet vinden?
Spotnet is te vinden op http://www.spot-net.nl/ of een directe download link

Is Spotnet afhankelijk van de FTD?
Spotnet vult zich momenteel ook met FTD posts, maar is niet afhankelijk hiervan.

Kan Spotnet ook met een externe SABNZBd-server werken?
Het is mogelijk om Spotnet met een externe SABNZBd-server te laten communiceren.
Doe dit als volgt:
1. Ga naar je settings.xml (verborgen mappen en bestanden zichtbaar maken)
2. Open het settings.xml bestand in kladblok
3. Verander de volgende settings
code:
1
2
3
4
5
<SabPort>externe sabnzbd poort</SabPort>
<SabHost>ip-adres van de sabnzbd-server</SabHost>
<SabUser>sabnzbd username</SabUser>
<SabAPI>sabnzbd api-code</SabAPI>
<SabPass>sabnzbd-user-password</SabPass>

Vul hier het adres, de juiste poort, de gebruikersnaam en eventueel de API-code van je externe SABNZBd-server in; ét voila, Spotnet maakt gebruik van je externe SABNZBd-server.
Meer over SABnzbd: klik

Spotnet en Eweka?
Het kan voorkomen dat met Eweka niet alle spots gevonden worden. Dit kan verholpen worden door het ip adres van je Eweka server in te vullen ipv de hostname. Dit kan je doen in de servers.xml
Doe dit als volgt:
1. Ga op zoek naar je servers.xml bestand
3. Verander het serveradres achter Server Type="Headers" van "textreader.eweka.nl" naar bijvoorbeeld "81.171.88.253"

Daarnaast kan je ook proberen de gratis russische newsserver news2.neva.ru te gebruiken

Is het mogelijk om voor het vinden van spots een andere newsserver te gebruiken dan voor mijn uploads/downloads?
Ja, dat is mogelijk.
Vinden van spots:
1. Ga op zoek naar je settings.xml bestand
3. Wijzig het volgende:
code:
1
<Server Type="Headers" Server= "<servernaam>" ..... />

Upload spots
3. Wijzig het volgende:
code:
1
<Server Type="Uploads" Server= "<servernaam>" ..... />

Download spots
2. Open het server.xml bestand in kladblok
3. Wijzig het volgende:
code:
1
<Server Type="Downloads" Server= "<servernaam>" ..... />

Ik heb nog een wens of aanvulling voor Spot-net, waar kan ik me melden?
Alle vragen voor wensen en aanvulling graag hier melden.

That's it for now

[ Voor 98% gewijzigd door Jarcol op 16-02-2011 09:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:41
Jarcol schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:23:
In aanvulling op de TS-er.

Waar kan ik Spotnet vinden?
Spotnet is te vinden op http://www.spot-net.nl/ of een directe download link

Kan Spotnet ook met een externe SABNZBd-server werken?
Het is mogelijk om Spotnet met een externe SABNZBd-server te laten communiceren.
In Windows 7 staat in de map C:\ProgramData\Spotnet een bestandje dat heet settings.xml.

Vul hier het adres, de juiste poort, de gebruikersnaam en eventueel de API-code van je externe SABNZBd-server in. Et voila, Spotnet maakt gebruik van je externe SABNZBd-server.

Spotnet en Eweka?
Het kan voorkomen dat met Eweka niet alle spots gevonden worden. Dit kan verholpen worden door het ip adres van je Eweka server in te vullen ipv de hostname. Dit kan je doen in de server.xml (te vinden in de C:\ProgramData\Spotnet folder)
Daarnaast kan je ook proberen de gratis russische newsserver news2.neva.ru te gebruiken

That's it for now
toon volledige bericht
Wil je het stukje Spotnet en Eweka? even verder uitlichten? Wat moet je aanpassen en waar vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Lampuhkap schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:28:
[...]

Wil je het stukje Spotnet en Eweka? even verder uitlichten? Wat moet je aanpassen en waar vooral?
Done, check post, ik gebruik zelf geen eweka, maar zo zou het er ongeveer uit moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

Ik heb met Eweka het probleem dat hij maar 10 dagen headers bijhoudt. Als ik die Rusische server gebruik heb ik wel alle headers (al werkt dit allemaal wel wat trager), alleen kan ik daarvan uiteraard niet vanaf downloaden.

Dan kan ik twee dingen doen.

1. NZB downloaden -> geprobeerd maar krijgt de melding "kan geen verbinding maken, authenticatie verplicht". Waarschijnlijk omdat hij een nzb gaat downloaden van een server zonder binaries lijkt me?
2. In spotnet zelf downloaden, maar hoe zorg ik ervoor dat hij verschillende servers gebruikt voor spotten en downloaden?

Ik zie ook dat er een spots bestand is te downloaden, maar moet je dat dan elke keer opnieuw doen als je wil refreshen? Dat lijkt me niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
KillerB schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:33:
Ik heb met Eweka het probleem dat hij maar 10 dagen headers bijhoudt. Als ik die Rusische server gebruik heb ik wel alle headers (al werkt dit allemaal wel wat trager), alleen kan ik daarvan uiteraard niet vanaf downloaden.
Eerst 1x met de russische server downloaden, dan naar C:/ProgramData/Spotnet (win7) gaan, en daar de naam van 'news.neva.ru.spots' veranderen naar 'readerX.eweka.nl.spots'. Uiteraard even X veranderen zoals jou server-naam is. Dan moet de boel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-06 15:47

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titlechange as requested.. Maaruh, volgende keer eerst je topic vullen.. :P

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat is het recept om te reageren/spot plaatsen als je server uppen niet ondersteunt (voor jouw persoontje althans). Geloof dat AstraWeb wel kan posten met eoa accountje, maar als je er ook mee "headert via Spotnet" zal zoiets wel in de papieren gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

- Komt er een mogelijkheid dat de draadjes worden verdeeld onder meerdere downloads?
Als ik bijvoorbeeld bestand A download en bestand B, gaat hij eerst A downloaden en uitpakken en vervolgens begint hij pas aan B.
Als ik dan 2 of 3 servers zou kunnen instellen, kan je dan ook straks (in een nieuwere versie) aangeven met welke server ik het gedownload wilt hebben?

- En ik heb ook een 2e server (provider) en die Russische, hoe voeg ik hun toe aan Spotnet?

Verder is het een erg nice programma, alleen jammer dat het ongeveer 130MB aan memory gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 15-02-2011 21:43 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Sjah schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:40:
Wat is het recept om te reageren/spot plaatsen als je server uppen niet ondersteunt (voor jouw persoontje althans). Geloof dat AstraWeb wel kan posten met eoa accountje, maar als je er ook mee "headert via Spotnet" zal zoiets wel in de papieren gaan lopen.
Creatief zijn met 'servers.xml' waardoor je verschillende servers gebruikt voor headers, downloaden en uploaden.
Quad schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:42:
- Komt er een mogelijkheid dat de draadjes worden verdeeld onder meerdere downloads?
Als ik bijvoorbeeld bestand A download en bestand B, gaat hij eerst A downloaden en uitpakken en vervolgens begint hij pas aan B.
De onderliggende download-server is SABNZBd+. Deze ondersteunt dat (naar mijn weten) niet. Dus dan zal Spotnet dat ook niet ondersteunen. Sabnzbd is wel opensource, maar volgens mij is de meerwaarde aan zoiets nihil.
- En ik heb ook een 2e server (provider) en die Russische, hoe voeg ik hun toe aan Spotnet?
Volgens mij kan je a.t.m. nog geen meerdere servers gebruiken. Uitgezonderd natuurlijk op het elke keer in sabnzbd veranderen door naar http://localhost:8090 te gaan, en daar het elke keer toe te voegen. In Spotnet zelf zit nog geen instelling. En volgens mij is het ook niet mogelijk met servers.xml. Correct me if i'm wrong.

Je kan natuurlijk wel nog je oude download programma gebruiken om de boel te laten werken. Gewoon in spotnet kiezen voor 'NZB opslaan' of 'NZB openen' ipv 'Downloaden'. Dan download je hem via je oude vertrouwde nzb client.
Verder is het een erg nice programma, alleen jammer dat het ongeveer 130MB aan memory gebruikt.
Hier gebruikt Spotnet soms zelfs 300mb tot 500mb.. Dus die 150mb van jou is nog weinig. Verder staat er dit in het andere topic:
kevinv2u schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:16:
Het aantal RAM dat je taskmanager weergeeft wordt niet echt verbuikt. Het wordt als het ware gereserveerd voor als het programma het nodig heeft. Als een ander programma het nodig heeft dan wordt het direct vrijgegeven. Dat is hoe de CLR van .NET werkt. Niets om je druk over te maken dus.

[ Voor 68% gewijzigd door Xaero op 15-02-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396389

Wat een geweldig topic.
Ik heb juist een vraag die het tegenover gestelde is van format-c.

Ik zou erg graag posts willen zien van een paar maanden oud, maar zie alleen de posts van vandaag.

Ook als ik een filter instel of een zoekopdracht geef. blijkbaar is het dus wel mogelijk, maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? Ik kan nergens instellingen zien om dit aan te passen. Ik heb een retentie van ruim 500 dgn, dus dat is het probleem niet. Newsserver is xsnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennox
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb helaas maar 2,700 spots in de database hoe kan ik dit aantal vergroten? (hoorde mensen over 200,000 en meer)

Ik gebruik trouwens eweka als nieuws server een beetje hulp is dus welkom :)

[ Voor 26% gewijzigd door glennox op 15-02-2011 21:54 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Anoniem: 396389 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:49:
Wat een geweldig topic.
Ik heb juist een vraag die het tegenover gestelde is van format-c.

Ik zou erg graag posts willen zien van een paar maanden oud, maar zie alleen de posts van vandaag.

Ook als ik een filter instel of een zoekopdracht geef. blijkbaar is het dus wel mogelijk, maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? Ik kan nergens instellingen zien om dit aan te passen. Ik heb een retentie van ruim 500 dgn, dus dat is het probleem niet. Newsserver is xsnews.
glennox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:50:
Ik heb helaas maar 2,700 spots in de database hoe kan ik dit aantal vergroten? (hoorde mensen over 200,000 en meer)
XSNews heeft bekende problemen met headers.. Er wordt (naar mijn weten) ook aan gewerkt om dit te fixen voor Spotnet. Dus op dit moment is het nog werken met de gratis server 'news2.neva.ru'. Deze laat je 1x updaten, daarna ga je naar C:/ProgramData/Spotnet/ en wijzig je de naam van news2.neva.ru.spots naar reader.xsnews.com.spots. Daarna open je nogmaals Spotnet. Hierna heb je als het goed is alle spots van news2.neva.ru met de nieuwe spots van XSNews er in staan.

Wat je wel kan doen is naar de spot kijken op spotnet genaamt 'Beperkte spots spotnet'. Hiermee vervang je je oude database. De nieuwe spots zullen er dan bij komen. Bijna hetzelfde als hierboven, maar dan anders. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Xaero op 15-02-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Xaero schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:42:
[...]

Creatief zijn met 'servers.xml' waardoor je verschillende servers gebruikt voor headers, downloaden en uploaden.

[...]

De onderliggende download-server is SABNZBd+. Deze ondersteunt dat (naar mijn weten) niet. Dus dan zal Spotnet dat ook niet ondersteunen. Sabnzbd is wel opensource, maar volgens mij is de meerwaarde aan zoiets nihil.

[...]

Volgens mij kan je a.t.m. nog geen meerdere servers gebruiken. Uitgezonderd natuurlijk op het elke keer in sabnzbd veranderen door naar http://localhost:8090 te gaan, en daar het elke keer toe te voegen. In Spotnet zelf zit nog geen instelling. En volgens mij is het ook niet mogelijk met servers.xml. Correct me if i'm wrong.

Je kan natuurlijk wel nog je oude download programma gebruiken om de boel te laten werken. Gewoon in spotnet kiezen voor 'NZB opslaan' of 'NZB openen' ipv 'Downloaden'. Dan download je hem via je oude vertrouwde nzb client.

[...]

Hier gebruikt Spotnet soms zelfs 300mb tot 500mb.. Dus die 150mb van jou is nog weinig. Verder staat er dit in het andere topic:

[...]
toon volledige bericht
Ah oke, bedankt in elk geval, zeer nuttig! :).
Zal dan even kijken of ik kan knutselen om de headers gebruiken voor de Russische server en downloaden voor XSnews dan maar :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 22:38

Smarron

The bend

Misschien een hele stomme vraag, maar is het ook mogelijk om een favorietenlijst te maken van spots? Dus eigenlijk net als FTD dat ik vinkjes kan zetten en later kan zien wat ik allemaal gebookmarked heb. Ik heb mij rot lopen zoeken, maar ik heb niet het idee dat dat kan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Smarron schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:53:
Misschien een hele stomme vraag, maar is het ook mogelijk om een favorietenlijst te maken van spots? Dus eigenlijk net als FTD dat ik vinkjes kan zetten en later kan zien wat ik allemaal gebookmarked heb. Ik heb mij rot lopen zoeken, maar ik heb niet het idee dat dat kan.
A.t.m. zit dit nog niet in Spotnet, maar het staat hier wel op de wensenlijst als 'Watchlist'. Dus hopen dat Drazix het er in bouwt :). Tot dan toe alle spotnamen in een text documentje gooien o.i.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennox
Mag verwijdert worden

[ Voor 90% gewijzigd door glennox op 15-02-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennox
Xaero schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:52:
[...]

[...]

XSNews heeft bekende problemen met headers.. Er wordt (naar mijn weten) ook aan gewerkt om dit te fixen voor Spotnet. Dus op dit moment is het nog werken met de gratis server 'news2.neva.ru'. Deze laat je 1x updaten, daarna ga je naar C:/ProgramData/Spotnet/ en wijzig je de naam van news2.neva.ru.spots naar reader.xsnews.com.spots. Daarna open je nogmaals Spotnet. Hierna heb je als het goed is alle spots van news2.neva.ru met de nieuwe spots van XSNews er in staan.

Wat je wel kan doen is naar de spot kijken op spotnet genaamt 'Beperkte spots spotnet'. Hiermee vervang je je oude database. De nieuwe spots zullen er dan bij komen. Bijna hetzelfde als hierboven, maar dan anders. :+
Bedankt werkt perfect :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Smarron schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:53:
Graag alle wensen en aanvullingen hier melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238953

Mooi initiatief dit topic! Graag zou ik er ook gelijk gebruik van maken. Spotnet zet alle downloads gelijk in submappen, maar ik wil alles gewoon graag in één map zetten. Kijk ik totaal over de optie heen, of is dit (nog) niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Anoniem: 238953 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:02:
Mooi initiatief dit topic! Graag zou ik er ook gelijk gebruik van maken. Spotnet zet alle downloads gelijk in submappen, maar ik wil alles gewoon graag in één map zetten. Kijk ik totaal over de optie heen, of is dit (nog) niet mogelijk?
Spotnet werkt met sabnzbd. Probeer de settings vanuit sabnzbd eens te wijzigen door naar http://localhost:8090 te gaan (of iets anders wat je zelf hebt ingesteld). Ik weet niet of dit werkt, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xaero, ik heb geprobeerd wat je hierboven schreef, ik heb het bestand dat ik nodig heb van spotnet gedownload.
Alleen ik kan het bestand dat ik moet overschrijven niet vinden. Ik heb hem gezet in de map programfiles/spotnet, maar daar stond geen .spots bestand om aan te vullen. / te overschrijven. En ik weet niet waar ik de map programdata/spotnet kan vinden.

Ik heb net de russische server geprobeerd en daarmee 300.000 spots binnengekregen. Maar ik kan nog steeds dat .spots bestand niet vinden....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 396389 op 15-02-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarcol schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:04:
[...]

Spotnet werkt met sabnzbd. Probeer de settings vanuit sabnzbd eens te wijzigen door naar http://localhost:8090 te gaan (of iets anders wat je zelf hebt ingesteld). Ik weet niet of dit werkt, maar het is het proberen waard.
In ieder geval bedankt voor het adres, ik heb er een hoop instellingen kunnen wijzigen. Alleen de submappen lijken een niet aan te passen probleem (althans, een probleem voor mij). "Sta opslaan van downloads in een eigen map toe" staat zelfs expliciet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Anoniem: 396389 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:32:
xaero, ik heb geprobeerd wat je hierboven schreef, ik heb het bestand dat ik nodig heb van spotnet gedownload.
Alleen ik kan het bestand dat ik moet overschrijven niet vinden. Ik heb hem gezet in de map programfiles/spotnet, maar daar stond geen .spots bestand om aan te vullen. / te overschrijven. En ik weet niet waar ik de map programdata/spotnet kan vinden.
In de adresbalk van je Windows Verkenner typ je gewoon C:/ProgramData/Spotnet in. Dan kom je er automatisch. de map 'Programdata' is verborgen, waardoor je hem niet ziet.
Ik ga hier trouwens wel van uit dat je windows 7 draait, wanneer je dat niet draait moet je even in
C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet

kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dank je wel voor je hulp! Het is gelukt! Je wilt niet weten hoe blij ik ben

[ Voor 178% gewijzigd door Anoniem: 396389 op 15-02-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Even aanvulling voor die FAQ van Eweka;
Het is niet newsreader1.eweka.nl veranderen naar 81.171.88.253 maar "textreader.eweka.nl"

Overigens verhielp dit trucje mijn probleem 'time-out met server' en Spotnet werkt nu wat sneller en stabieler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Ik kan zeker niet met Ziggo en/of Hitnews spots uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Toevoegen van spots is mogelijk via Ziggo en Hitnews.
Ziggo vermeld echter wel het ipnummer in de header.
Hitnews vermeld geen ipnummer (dus anoniem) in de header.

servers.xml voor Hitnews:
code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu " Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

Het is ook mogelijk om news.ziggo.nl voor de headers te gebruiken.
Deze heeft echter 150 dagen headers en news2.neva.ru 400 dagen.

Hitnews instellingen: http://www.hitnews.eu/index.php?group=4
Ziggo instellingen: https://www.ziggo.nl/prod...a-diensten/nieuwsservice/
Een andere oplossing is het gebruik van een andere (pay) server.

[ Voor 8% gewijzigd door qwerty_running op 15-02-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:36
glennox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:50:

Ik gebruik trouwens eweka als nieuws server een beetje hulp is dus welkom :)
Ligt misschien aan Eweka. Vroeger waren ze altijd ontzettend traag met handmatig headers updaten uit een groep. Met LightningUsenet gaat dit altijd heel snel.

Ik heb 350.909 spots in Spotnet met LightningUsenet (tot 2009), net ververst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Iemand nog een trucje gevonden om je FTD watchlist ergens op te slaan? iig de titels/bestandsnamen?
waar is dat uberhaupt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Door spotnet worden de headers weer belangrijk.
Er zullen usenet providers zijn waarbij dit nu gaat opvallen.
Bijvoorbeeld Hitnews en zo zijn er wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
@marcel-o: De watchlist (Dllist=) staat in het .ftd bestand. Hier staan echter alleen FTD nummers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Scarify schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:07:
Even aanvulling voor die FAQ van Eweka;
Het is niet newsreader1.eweka.nl veranderen naar 81.171.88.253 maar "textreader.eweka.nl"

Overigens verhielp dit trucje mijn probleem 'time-out met server' en Spotnet werkt nu wat sneller en stabieler :)
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:41
Start ik vanmorgen spotnet op, heb ik nog maar de helft van mn spots erin staan! Waar is de rest?

Alles van Bradje bijv is foetsie!

[ Voor 16% gewijzigd door Lampuhkap op 16-02-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Lampuhkap schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:31:
Start ik vanmorgen spotnet op, heb ik nog maar de helft van mn spots erin staan! Waar is de rest?

Alles van Bradje bijv is foetsie!
Ik zie dat je al antwoord hebt gehad op het grote Spotnet wat vind ik er van topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-tweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 17:54
Ik heb servers.xml als volgt ingesteld voor gebruik van Eweka:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.88.253" Username="XX" Password="XX" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreaderXX.eweka.nl" Username="XX" Password="XX" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="XX" Password="XX" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ik heb een database van ruim 350.000 spots en kan terug kijken tot 22-10-2009. Heeft iemand met andere variabelen betere waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
d-tweak schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:44:
Ik heb servers.xml als volgt ingesteld voor gebruik van Eweka:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.88.253" Username="XX" Password="XX" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreaderXX.eweka.nl" Username="XX" Password="XX" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="XX" Password="XX" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ik heb een database van ruim 350.000 spots en kan terug kijken tot 22-10-2009. Heeft iemand met andere variabelen betere waarden?
Ik zou voor mn headers geen 4 lijntjes gebruiken, maar ik heb geen betere waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-tweak
Jarcol schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:49:
[...]

Ik zou voor mn headers geen 4 lijntjes gebruiken, maar ik heb geen betere waarden
Waarom niet? Hoe zou jij het doen (ik deel mijn payserver met een huisgenoot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Voor de OP: de plaatjes zijn anti hotlink waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
d-tweak schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:01:
[...]

Waarom niet? Hoe zou jij het doen (ik deel mijn payserver met een huisgenoot)?
Ik zou voor de headers 1 lijntje gebruiken, dit is puur om de spots binnen te halen en daarna weer te geven in Spotnet. Ik zou voor mn downloads de overige lijntjes reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Laatst online: 10-05-2022
hoe zit het nu met de payservers je kunt kiezen maar wanneer ik bijvoorbeeld ziggo pak krijg ik 100k spots en bij een andere minder, komt dat dan alleen door de retentsie of heeft het ook nog met groepen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:00

Hoite

Goed verhaal

TS, Je plaatjes hebben hotlink protectie, heb je geen fotoalbum toevallig?

edit: je hebt 10k karma, activeer je fotoalbum en host ze daar ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hoite op 16-02-2011 12:35 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-tweak
Jarcol schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Ik zou voor de headers 1 lijntje gebruiken, dit is puur om de spots binnen te halen en daarna weer te geven in Spotnet. Ik zou voor mn downloads de overige lijntjes reserveren.
Logisch, ik had het op 4 gezet om gister mijn database te vullen. Het ging mij meer om de server voor headers.

Heb op het forum ergens de volgende settings gevonden:

<Server Type="Headers" Server="sslreader.eweka.nl" Username="XX" Password="XX" Port="563" SSL="0" Connections="1" />

Dat werkte gister nog goed, maar vandaag had ik continu een server time-out. Na het IP adres ingevuld te hebben werkte alles weer prima. Kun jij het verschil tussen deze 2 uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:01:
Voor de OP: de plaatjes zijn anti hotlink waarschuwingen.
Hoite schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:30:
TS, Je plaatjes hebben hotlink protectie, heb je geen fotoalbum toevallig?

edit: je hebt 10k karma, activeer je fotoalbum en host ze daar ;)
Ik zie het net voorbij komen...

Zal het zo aanpassen :)

-edit-
Aangepast (en dan toch maar die 10K aan Karma uitgegeven :'( ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Dwazer op 16-02-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de filters.xml kan je zelf ook het soort icoon voor je custom filter aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
d-tweak schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:33:
[...]

Logisch, ik had het op 4 gezet om gister mijn database te vullen. Het ging mij meer om de server voor headers.

Heb op het forum ergens de volgende settings gevonden:

<Server Type="Headers" Server="sslreader.eweka.nl" Username="XX" Password="XX" Port="563" SSL="0" Connections="1" />

Dat werkte gister nog goed, maar vandaag had ik continu een server time-out. Na het IP adres ingevuld te hebben werkte alles weer prima. Kun jij het verschil tussen deze 2 uitleggen?
Ik snap je vraag niet.. wil je het verschil weten tussen ssl en niet-ssl? of tussen headers en downloads? wat is je vraag precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

qwerty_running schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:05:
@marcel-o: De watchlist (Dllist=) staat in het .ftd bestand. Hier staan echter alleen FTD nummers in.
Danku..
die had ik overigens gevonden. maar dat was een oude(in de programfiles x86 map.
die was oud.

Hij stond in de appdata/whatever map
dit is wel een handig lijstje voor de liefhebbers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Windows XP  = C:\Program Files\FTDv3.8\profiles
Windows Vista en Windows 7
    * UAC (Gebruikersaccountbeheer) ingeschakeld en FTD "normaal" gestart (=standaard):
Windows 32 bit          o optie 1 C:\Gebruikers\windows gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\FTDv3.8\profiles
Windows 32 bit          o optie 2 C:\Users\windows gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\FTDv3.8\profiles
Windows 64 bit          o optie 3 C:\Gebruikers\windows gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\FTDv3.8\profiles
Windows 64 bit          o optie 4 C:\Users\windows gebruikersnaam\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\FTDv3.8\profiles

* UAC (Gebruikersaccountbeheer) ingeschakeld en FTD gestart als "Administrator":
Windows 32 bit          o optie 5 C:\Program Files\FTDv3.8\profiles
Windows 64 bit          o optie 6 C:\Program Files (x86)\FTDv3.8\profiles

* UAC (Gebruikersaccountbeheer) uitgeschakeld:
Windows 32 bit          o optie 7 C:\Program Files\FTDv3.8\profiles
Windows 64 bit          o optie 8 C:\Program Files (x86)\FTDv3.8\profiles

jammer dat t alleen de ftd-nummers zijn. ik maak wel n printscreen er van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:00

Hoite

Goed verhaal

Dwazer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:38:
[...]

[...]

Ik zie het net voorbij komen...

Zal het zo aanpassen :)

-edit-
Aangepast (en dan toch maar die 10K aan Karma uitgegeven :'( ;) )
Die 10k gaat er niet af hoor ;)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40

SkyStreaker

Move on up!

Het enige nadeel van die filters vindt ik dat ze niet echt helemaal lekker werken.

Maak een filter Dance aan (dance + hardcore) dan doet ie het prima. Wil ik filteren op alleen Sci-Fi of Anime, krijg ik steevast toch nog alles te zien. Is dat nog een bug, aangezien het bij muziek welk gewoon werkt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

edit

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-02-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

Het werkt nu allemaal hier! Alleen merk ik wel dat het allemaal wat traag reageert, vooral als je nog aan het downloaden bent. Met FTD en Newsleecher had ik daar minder last van.
Ik heb nu de spotdatabase van de russische server en die samengevoegd met eweka, dan staan er wel dik 300.000 spots in, misschien dat hij daarom wat traag wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

qwerty_running schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:53:
Door spotnet worden de headers weer belangrijk.
Er zullen usenet providers zijn waarbij dit nu gaat opvallen.
Bijvoorbeeld Hitnews en zo zijn er wel meer.
Maakt niks uit toch? Die providers weten ook wel wat de bedoeling is van iemand die een betaalde usenetaccount neemt. :)

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zit te stoeien met de custom filters, maar ik kom niet uit het volgende: ik wil een filter aanmaken genaamd 'HD Films'. Daarbinnen stel ik de bronnen in en de categorieën. Ik hoef bijv. geen kinderfilms of tv-series. So far so good.

Echter, als een spot meerdere categorieën heeft (bijv. tv-serie en komedie), dan komt deze wel door het filter heen.

Mijn vraag is dus: hoe 'exclude' ik bepaalde categorieën in een filter?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40

SkyStreaker

Move on up!

mrwolf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:11:
Ik zit te stoeien met de custom filters, maar ik kom niet uit het volgende: ik wil een filter aanmaken genaamd 'HD Films'. Daarbinnen stel ik de bronnen in en de categorieën. Ik hoef bijv. geen kinderfilms of tv-series. So far so good.

Echter, als een spot meerdere categorieën heeft (bijv. tv-serie en komedie), dan komt deze wel door het filter heen.

Mijn vraag is dus: hoe 'exclude' ik bepaalde categorieën in een filter?
Ongeveer dus mijn probleem. Het filtersysteem lijkt een beetje buggy.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 11:11
Ik heb nog 2 features waarvan ik zeg, als die erin zitten ben ik helemaal over.

Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om Spotnet mijn PC te laten afsluiten als hij klaar is met downloaden. Daarnaast zou een pauzeknop ook niet misstaan m.i. om zo nu en dan even de boel op pauze te zetten :)

Voorderest vind ik het echt een topprogramma, lekker alles in 1 en no-nonsense! :D

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

omgwtfbbq schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:18:

Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om Spotnet mijn PC te laten afsluiten als hij klaar is met downloaden. Daarnaast zou een pauzeknop ook niet misstaan m.i. om zo nu en dan even de boel op pauze te zetten :)

Voorderest vind ik het echt een topprogramma, lekker alles in 1 en no-nonsense! :D
Inderdaad, het automatisch afsluiten zou ideaal zijn.
Maar pauzeren zit er al wel in, alleen per download is het mogelijk te pauzeren.

PVOutput☀️

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SkyStreaker schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:17:
[...]

Ongeveer dus mijn probleem. Het filtersysteem lijkt een beetje buggy.
Volgens mij moet het wel kunnen, maar ik ben niet genoeg thuis in de syntax van de filters om hier iets van te breien. Als iemand dat wel is, dan hoor ik het graag!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
omgwtfbbq schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:18:

Installeer Sabnzb apart en gebruik die ipv de ingebouwd te gebruiken.
Tadaa, 2 problemen opgelost. :P

Plus dat je in Spotnet netjes de queue van Sabnzb ziet die je gebruikt buiten Spotnet ;)

• Jarcol
Fire69 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Plus dat je in Spotnet netjes de queue van Sabnzb ziet die je gebruikt buiten Spotnet ;)
Je kan ook de huidige SABnzbd gebruiken (want daar werkt spotnet ook mee) door (standaard) naar http://localhost:8090 te gaan!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 11:11
Fire69 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Ik vind juist het alles in 1 zo lekker werken.Ik zou het dus alsnog graag IN Spotnet zelf zien dan dat ik er weer een apart programma voor moet installeren :)

Anoniem: 31584

Sinds Grabit nogal brak downloade connection drops het vreten van cputime zelfs na het afsluiten van grabit.
Ben ik op zoek gegaan naar iets anders en had ik gehoopt in Spotnet een goede vervanger te vinden.

Maar downloaden gaat niet sneller dan 40 a 50 bytes/s de headers haal ik met max snelheid (tussen de 2 en 3 MB/s) binnen maar als ik iets wil downloaden knijpt hij hem dicht. Ik heb hitnews als payserver.

Zijn er misschien instellingen die ik heb gemist of moet veranderen?

wat heb ik geprobeerd:
Andere wireles router mijn belkin 150n ingeruild voor een tp-link 300n router. Ik heb al tijden last van connection drops. Kan ook aan een brakke Arris modem van UPC (of UPC zelf) liggen. Ook heb ik zitten denken aan de babyfoon die ook in de buurt van de 2,4gHz licht te zenden.

Verse windows install. (W7home Home Premium)

Heeft er iemand een idee?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Jarcol schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Je kan ook de huidige SABnzbd gebruiken (want daar werkt spotnet ook mee) door (standaard) naar http://localhost:8090 te gaan!
Ik veronderstel dat Spotnet moet blijven draaien, ofdat die Sabnzb anders ook afgesloten wordt?
Zo ja, dan heb ik liever mijn oplossing :P

Ik gok dat veel mensen die toch al in de achtergrond hebben draaien, nee?

Anoniem: 329694

qwerty_running schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:41:
Toevoegen van spots is mogelijk via Ziggo en Hitnews.
Ziggo vermeld echter wel het ipnummer in de header.
Hitnews vermeld geen ipnummer (dus anoniem) in de header.

servers.xml voor Hitnews:
code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu " Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

Het is ook mogelijk om news.ziggo.nl voor de headers te gebruiken.
Deze heeft echter 150 dagen headers en news2.neva.ru 400 dagen.

Hitnews instellingen: http://www.hitnews.eu/index.php?group=4
Ziggo instellingen: https://www.ziggo.nl/prod...a-diensten/nieuwsservice/
Een andere oplossing is het gebruik van een andere (pay) server.
toon volledige bericht
Ik kan servers.xml alleen niet vinden? 8)7 Niet in ProgramData/Spotnet alleen settings.xml, maar die gebruikt andere benamingen

edit-:
Oke, me verhaal hierboven is opgelost dankzij de nieuwste versie van spotnet.

Alleen nu krijg ik tijdens het uploaden ->
Details: 441 Nonexistent newsgroup(s)

edit:
En weer een edit. Maar het is opgelost, ik heb settings.xml verwijderd! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 17-02-2011 19:21 ]

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 08:48

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik heb een timeout probleempje.
Ik krijg heel vaak als er al iets aan het downloaden is een timeout error bij het aanklikken van de nzb knop in een nieuwe spot.
Nou denk ik dat komt door dat de download op dat moment de hele bandbreedte gebruikt van mijn lijntjes.
Zijn er meer met dit probleem en wat hebben jullie gedaan om het te voorkomen?

Edit:
heb inmiddels ontdekt dat ik 1.5.3 draaide, hoop dat het met updaten verholpen is

[ Voor 13% gewijzigd door luigi87 op 18-02-2011 11:18 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis vanochtend vreemd genoeg een hele hoop spots. Spots die wel op FTD staan. En om het vreemder te maken: een deel van de spots van de spotter staan er weer wel op. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Anoniem: 238953 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:36:
Ik mis vanochtend vreemd genoeg een hele hoop spots. Spots die wel op FTD staan. En om het vreemder te maken: een deel van de spots van de spotter staan er weer wel op. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
Dit ervaar ik ook, heb zelf de russische server ingesteld staan om headers binnen te halen, misschien dat er aan die kant iets niet goed gaat(?).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillerBee schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:03:
[...]

Dit ervaar ik ook, heb zelf de russische server ingesteld staan om headers binnen te halen, misschien dat er aan die kant iets niet goed gaat(?).
Ik heb nu weer de header-server van Planet ingesteld, maar die geeft geen ander resultaat.

Zit er een vertraging tussen Spotnet en FTD? Het gaat inmiddels wel om posts die meer dan 7 uur geleden al op FTD stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik heb even later ook de server van Eweka ingesteld om headers binnen te halen, met helaas hetzelfde effect: ik krijg wel nieuwe spots binnen, maar juist niet de spots die sinds afgelopen nacht op FTD zijn geplaatst.

Ik heb de vraag inmiddels ook op het Spot-net forum gesteld (of anderen dit probleem ook ervaren).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Opzicht is die russische server goed compleet als je vergelijkt met bijv de KPN server. Alleen worden nu ook gepost vanuit spotnet zelf en niet meer via FTD. 100% gelijk haal je niet omdat het geen centrale database meer is.

Er bestaat nu ook een spotnet lite. Werkt goed ondanks het een beta versie is. Goede layout, geen nzb downloadknop maar wel gewoon de bestandsnamen
http://twitter.com/spotnetlite

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 18-02-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@spaceone:

lees nog eens goed onze reacties..., het probleem zit 'm in het feit dat de sinds afgelopen nacht geplaatste spots op FTD tot nu toe nog steeds niet door Spotnet zijn overgenomen. Het lijkt erop dat het probleem niet aan server-zijde ligt, maar aan iets anders. Daarom hoop ik dat als er nog meer zijn die dit probleem hebben, dit kunnen bevestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Je kan altijd proberen je .spots bestanden te verwijderen en dan opnieuw de spots binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 21:21
KillerBee schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:57:
Ik heb even later ook de server van Eweka ingesteld om headers binnen te halen, met helaas hetzelfde effect: ik krijg wel nieuwe spots binnen, maar juist niet de spots die sinds afgelopen nacht op FTD zijn geplaatst.

Ik heb de vraag inmiddels ook op het Spot-net forum gesteld (of anderen dit probleem ook ervaren).
Ik heb hetzelfde probleem. Spotnet gedraagd zich hier ook als ftd die alleen de nieuwe spots van dat moment begint binnen te halen. Zo bouwt mijn database zich maar langzaam op en kan ik geen oudere spots zien |:( Plus het feit dat ik met spotnet lagere snelheden haal dan met normale download programma's. Dat wil nog niet zeggen dat het programma verder niet fijn werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Ik gebruik die russische server om mn spots binnen te halen, vervolgens heb ik mn settings.xml aangegeven dat hij de externe sabnzbd-server moet gebruiken om te downloaden. Zo download ik dus met mn hitnews account, maar haal wel alle 350000 spots binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Wat gebeurd met de pakketjes data als je een kabel tussen de router en de client hangt? Nog steeds connection drops of gaat het nu wel snel/stabiel/goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen problemen die jullie beschrijven.
Bij mij haalt Spotnet nog steeds meer spots op dan FTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

KillerBee schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:04:
@spaceone:

lees nog eens goed onze reacties..., het probleem zit 'm in het feit dat de sinds afgelopen nacht geplaatste spots op FTD tot nu toe nog steeds niet door Spotnet zijn overgenomen. Het lijkt erop dat het probleem niet aan server-zijde ligt, maar aan iets anders. Daarom hoop ik dat als er nog meer zijn die dit probleem hebben, dit kunnen bevestigen ;)
Heb ik wel gelezen maar ik gebruik nu spotnet een maand of 7en zeker in de eerste begin kwam het wel eens vaker voor dat de spots niet uit de database van FTD werden gehaald. Maar over 2 weken komt dit probleem niet meer voor. Want dan moet er rechtstreeks uit spotnet worden gepost.

Misschien was het duidelijker geweest met onderstaande link

job in "Spotnet, wat vinden we ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Sjeez, 450MB and climbing aan ram in gebruik.
Afsluiten van Spotnet laat spotnet.exe gewoon als proces doorlopen tot je het killed.

Kan dat nou niet anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
Ik mis de mogelijk om te kopieren uit de beschrijvingen een link, bestandsnaam, vreemd spotnet dupliceer de hele FTD database, maakt gebruik vand e spots toegevoegd door gebruikers, maar vervolgens beperkt het de mogelijkheden door kopie/paste te blokkeren, iemand een oplossing hervoor.

Vaak sla ik tot ik alles binnen heb een plaatje of beschrijving van de spot even op, zodat ik het later even op mijn gemak nog eens kan bekijken en aangezien er niet een watchlijst is wara ik de spots kan opslaan..niet zo handig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Je kan instellen om open tabbladen te bewaren.
Dan zijn deze nog open als Spotnet weer gestart word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396812

Hoi,

ik heb vanavond pas Spotnet gedownload en geïnstalleerd. Je moet je provider ingeven, maar die staat niet in de keuzelijst (Tele2 met Tweaknews). Kies ik TweakDSl of de optie anders, komt telkens de melding dat de host niet gevonden wordt. Wat doe ik niet goed?

Help!!

Sjash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 08:48

luigi87

Domotica Fanaticus

Anoniem: 396812 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:13:
Hoi,

ik heb vanavond pas Spotnet gedownload en geïnstalleerd. Je moet je provider ingeven, maar die staat niet in de keuzelijst (Tele2 met Tweaknews). Kies ik TweakDSl of de optie anders, komt telkens de melding dat de host niet gevonden wordt. Wat doe ik niet goed?

Help!!

Sjash
Je hebt een brief gehad van tweaknews met inlog gegevens.
Deze moet je gebruiken, want tweakdsl is een ander adres als tele2 samen met tweaknews.
Dus handmatig instellen, en geen voor-ingestelde selectie kiezen

Ik heb ook tele 2 en tweaknews, Dus al je die gegevens niet meer hebt kan ik je der wel aan helpen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wat mij opvalt, is elke keer als ik Spotnet open heb, het systeem na een tijdje freezed.
Ik heb het zowel als ik download, als dat hij 'gewoon' open staat, en niks doet.

Iemand die het bekend voor komt?

Edit, en het sorteren in de downloads naar grootte gaat niet goed.
Hij sorteert nu op hoogste eerste cijfer, ipv naar het totaal te kijken.
Dus 700MB staat nu boven een 20GB download :(.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 19-02-2011 01:19 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Bedankt voor de howto in de openingspost. Ik vroeg me al af hoe je een externe sabnzbd koppelt aan spotnet, dat is me nu gelukt. Ik draai het in een VM aangezien het op linux niet aan de praat is te krijgen met Wine, of zijn daar andere ervaringen mee? Heb ook de kleurtjes van de filters enzo weer terug zoals het in ftd was. Thank god, dutch ebooks are saved. Nu maar hopen dat die ftdposters spotnetposters worden, maar het lijkt erop dat spotnet een vlucht aan het nemen is?

Het database laden in een VM (virtualbox, winxp lite, 512mb van de 2 GB toegewezen mem) gaat vrij traag, maar eenmaal dat voorbij is het aardig snel in gebruik, langzamer dan ftd in wine, maar sneller dan openftd native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 07-06 10:12
Geweldige TS!
Handig om een FAQ te hebben, zo blijft het andere topic een beetje schoon.

/tvp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Hallo allemaal ik heb twee (waarschijnlijk F.A.Q.) vragen.

1. Als ik spotnet open en mijn newsserver invul krijg ik de volgende fout.

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8132/spotnet2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/7235/spotnet1.jpg

Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord maar dat hoef ik normaal gesproken niet in te vullen (bij Newsleecher), zie ook website XMSnet: "Om gebruik te maken van het abonnement hoeft u alleen de servernaam 'news.xmsnet.nl' in te vullen in de newsreader. XS News heeft de retentietijd onlangs opgewaardeerd naar 600(!) dagen en biedt een gratis SSL-verbinding voor downloaden met privacy."

2. De downloadfunctie werkt niet, dit is de error:

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/8683/spotnet3.jpg

vervolgens gaat het download starten................ met na een paar minuten de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/9707/spotnet4.jpg

Wie o wie kan mij helpen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Er staat "see logfile" dus het is natuurlijk wel handig om die erbij te posten ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste