Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

Nakebod

Nope.

Spotweb op een Synology NAS

Ik had eerst ook problemen met spotweb, met de standaard Apache van Synology iig.
Ondanks dat ik PEAR wel op mijn Synology had via IPKG, en ook in de Apache config als include had, en phpinfo() zei ook iets over PEAR, dus volgens mij klopte alles, maar het lukte mij niet om het werkend te krijgen.

Nu dus wel werkend gekregen.

Misschein dat er meer interesse voor is, dus hier wat ik heb uitgevoerd:
IPKG packages
Je moet sowieso de mogelijkheid hebben om Optware te installeren op je Synology, anders gaat het onderstaande al niet lukken. (Kijk even in het Synology topic, staat daar vast wel uitgelegd.)

Installeer php-apache "ipkg install php-apache".
Deze zal ook een paar extra packages installeren, waaronder ook Apache. Dit is dus een nieuwe extra webserver, op een andere poort (8000) naast je normale "Synology Apache".

Als je het nog niet hebt, ook nog php-pear installeren: "ipkg install php-apache". Daarna het commando "pear install Net_NNTP" uitvoeren om NNTP support aan PEAR toe te voegen. Ofzoiets.
MySQL
Volgend stukje alleen nodig als je Spotweb met MySQL support wilt gebruiken: "ipkg install php-mysql". Nu krijg je naast de php-mysql module ook nog eens gratis een extra MySQL server.
Deze wil ik eigenlijk helemaal niet gebruiken, volgens mij is het nog een behoorlijk oude versie ook. Stoppen dat ding! "/opt/etc/init.d/S70mysqld stop". Nu kan je gewoon de "Synology MySQL" server gebruiken.
GIT clone
Ga naar de hoofdmap waar je spotweb wilt hebben: "cd /volume1/web"
Voer nu een git clone uit: "git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git".
Nu heb je een submap genaamd "spotweb" met de laatste versie.
Spotweb via GIT updaten
Allereerst heb je een klein hulpmiddel genaamd "tr" nodig. Deze is onderdeel van "textutels". Installeer deze via: "ipkg install textutils".
Ga nu naar de directory waar je spotweb staat, en voer het update commando uit: "git pull".

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DiskStation> git pull
Updating af303bf..2d53a36
Fast-forward
 SpotNntp.php               |    4 ++-
 SpotParser.php             |   23 +++++++++++++--------
 db.php                     |   10 +++++++++
 index.php                  |   30 +++++++++++++++++++++++++---
 retrieve.php               |   45 ++++++++++++++++++++++++++++++++++---------
 settings.php               |   23 +++++++++++++++++++--
 templates/filters.inc.php  |   14 ++++++++++++-
 templates/spotinfo.inc.php |   18 ++++++++++++++--
 templates/spots.inc.php    |   34 ++++++++++++++++++++++++++++++--
 testinstall.php            |    1 +
 10 files changed, 168 insertions(+), 34 deletions(-)
Configuratie
Edit nu "/opt/etc/apache2/httpd.conf" met vi of nano. Gooi ergens in deze configuratie (Voorkeur helemaal op het eind) de volgende regel: "Include /opt/etc/apache2/conf.d/php.conf"
Als je de orginele directory van je Synology wilt gebruiken als webroot, pas dan ook even de DocuemntRoot aan (Regel 169): DocumentRoot "/volume1/web" en verderop (Regel 196) aanpassen naar: <Directory "/volume1/web">.

Edit ook nog het bestand "/opt/etc/php.ini". Standaard is de waarde "memory_limit" 8M, daarmee kon ik Spotweb niet werkend krijgen, 32M moet genoeg zijn denk ik, ik hem hem nu op 64M staan.
Herstarten na het aanpassen van Apache en/of php.ini: "/opt/etc/init.d/S80apache restart" of "/opt/sbin/httpd -k restart").
Bijna klaar!
Nu kan je als je settings.php van Spotweb goed hebt ingevuld, het beste de eerste keer/keren via de commandline starten, totdat je database geheel gevuld is.
"php retrieve.php"

Je zou nu iets moeten zien zoals:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DiskStation> php retrieve.php
Appr. Message count: 204493
Last message number: 208601
Current message:     4108
Retrieving:          4108 till 14108
Retrieving:          14109 till 24109
Retrieving:          24110 till 34110
Retrieving:          34111 till 44111
Retrieving:          44112 till 54112
Retrieving:          54113 till 64113

Ziet er goed uit! Of toch niet... :
code:
1
PHP Fatal error:  Maximum execution time of 30 seconds exceeded in /volume1/web/spotweb/SpotParser.php on line 116

Als je een timeout krijgt, zoals ik ook had, dan kan je als tijdelijke oplossing retrieve.php bewerken, zoek naar set_time_limit. Standaard is dit 30, heb ik verhoogd naar 60 seconden.
Nu kan je retrieve.php weer uitvoeren, en zal hij verdergaan waar hij gebleven was.
Zodra je initiele spots in de database staan kan je retrieve.php via de browser laten updaten.

[url=http://diskstation:8000/spotweb/]http://diskstation:8000/spotweb[/url] of in welke map hij ook staat :)
En die kan je optioneel weer via je orignele Synology apache met mod_proxy laten werken, zodat je alleen poort 80 nodig hebt extern :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nakebod op 25-02-2011 23:04 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
marcel-o schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:10:
Wat haal je voor snelheden dan?
Bij caiway haal ik zo'n 6050 met Eweka

ik ga dat maar es proberen als mn eweka afgelopen is.
scheelt 5 euro! kblijf natuurlijk wel Hollander :P
Heb zelf KPN 8mb internet en met Sabnzb haal ik 838.53 KB/s. Dit is precies als bij Hitnews. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Klasse !!!! _/-\o_

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Probeer met Eweka ook eens de sslreader.eweka.nl als je op newsreaderxx(x).eweka.nl geen spots krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb nu lightningusenet genomen, maar bij het opstarten van spotnet komt er een foutmelding:

fout tijdens het ophalen van de headers, kan geen verbinding maken met de server er is een timeout opgetreden.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes,

Colargol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
OMG!
Type ik in Google net 'lightningusenet' in om even te kijken, krijg ik dit:
Advertentie:
Lightningusenet - Eweka, Nederlands voor Usenet.
Profiteer vandaag voor € 7,50/30d!
eweka.nl
Lijkt me niet echt netjes van Eweka... :/
stijnos1991 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:43:
Probeer met Eweka ook eens de sslreader.eweka.nl als je op newsreaderxx(x).eweka.nl geen spots krijgt.
Nou, heb jij me net even blij gemaakt met een dood vogeltje :'(

Ik heb de sslreader ingesteld, en hij begon vrolijk te updaten, op 50% had ik 150.000 spots, dus ik hoopte op 300.000 spots.
Op 51% kreeg ik een error 502: no headers found. :'(

Na 10 pogingen nog steeds hetzelfde :(

[edit]

Ik heb maar een test-accountje op Lightning genomen, voor het geld kan je't niet laten. :)
350.000 spots, whoepie! :P

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 25-02-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhhh ... I'm stuck :-(

php retrieve.php
PHP Fatal error: Call to undefined function sqlite_factory() in /volume1/web/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 10
Nakebod schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:09:

Spotweb op een Synology NAS

Bijna klaar!
Nu kan je als je settings.php van Spotweb goed hebt ingevuld, het beste de eerste keer/keren via de commandline starten, totdat je database geheel gevuld is.
"php retrieve.php"

Je zou nu iets moeten zien zoals:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Appr. Message count: 204493
Last message number: 208601
Current message:     4108
Retrieving:          4108 till 14108
Retrieving:          14109 till 24109
Retrieving:          24110 till 34110
Retrieving:          34111 till 44111
Retrieving:          44112 till 54112
Retrieving:          54113 till 64113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, heb zelf geen sqlite database gebruikt, dus ik weet niet 100% zeker of spotweb met sqlite op een Synology gaat werken eigenlijk. Volgens mij heb je daar normaal gesproken een extra module "php-sqlite" voor nodig, maar die zie ik niet de IPKG lijst.
Misschien dat je kan controleren of, en welke, versie van sqlite je hebt? Ik heb zo te zien 2 versies.

code:
1
2
3
DiskStation> ipkg list_installed | grep sqlite
sqlite - 3.7.3-1 - SQLite is a small C library that implements a self-contained, embeddable, zero-configuration SQL database engine.
sqlite2 - 2.8.17-3 - SQLite is a small C library that implements a self-contained, embeddable, zero-configuration SQL database engine.

Als het daarmee nog niet werkt is de andere oplossing dus om de MySQL database te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problem solved, missed to see I could set mysql as the engine in the settings ... duh ...

Thanks for your tutorial.
Nakebod schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:27:
Hmm, heb zelf geen sqlite database gebruikt, dus ik weet niet 100% zeker of spotweb met sqlite op een Synology gaat werken eigenlijk. Volgens mij heb je daar normaal gesproken een extra module "php-sqlite" voor nodig, maar die zie ik niet de IPKG lijst.
Misschien dat je kan controleren of, en welke, versie van sqlite je hebt? Ik heb zo te zien 2 versies.

code:
1
2
3
DiskStation> ipkg list_installed | grep sqlite
sqlite - 3.7.3-1 - SQLite is a small C library that implements a self-contained, embeddable, zero-configuration SQL database engine.
sqlite2 - 2.8.17-3 - SQLite is a small C library that implements a self-contained, embeddable, zero-configuration SQL database engine.

Als het daarmee nog niet werkt is de andere oplossing dus om de MySQL database te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:25:
Problem solved, missed to see I could set mysql as the engine in the settings ... duh ...

Thanks for your tutorial.
[...]
Kun je vertellen waar en hoe, want ik heb dezelfde fout en ik lees kennelijk ergens overheen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om bij het opstarten van Spotnet alleen de spots te zien die er nieuw bijgekomen zijn?

Zonder dat dan ook de gehele database met de oude spots wordt ingeladen. Hier zou Spotnet een stuk sneller van worden.

Pas op het moment dat je wilt gaan zoeken op oudere spots dat dan pas de database wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Caveman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:42:
[...]

Kun je vertellen waar en hoe, want ik heb dezelfde fout en ik lees kennelijk ergens overheen ....
Volgens mij moet je het omzetten naar 'mysq' in de settings.php. En was hij vergeten
PHP:
1
$settings['db']['engine'] = 'sqlite3';

het gedeelte 'sqlite3' te veranderen naar 'mysql' :)
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:43:
Is het mogelijk om bij het opstarten van Spotnet alleen de spots te zien die er nieuw bijgekomen zijn?

Zonder dat dan ook de gehele database met de oude spots wordt ingeladen. Hier zou Spotnet een stuk sneller van worden.

Pas op het moment dat je wilt gaan zoeken op oudere spots dat dan pas de database wordt geladen.
Kijk eens naar SpotLite. Deze doet dat namelijk wél ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Xaero op 26-02-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:43:

Dit is zeker mogelijk om te zien (alleen niet bij het opstarten, maar als apart filter), open bestand filters.xml en voeg deze filter toe:
<Filter Name="Nieuw binnen" Margin="0,0,0,0"><![CDATA[New = 1 AND Erotiek = 0]]></Filter>
Bij mij staat erotiek -zoals je ziet- uit, als je dit toch wilt zien, kun je het vet gedrukte gedeelte verwijderen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 26-02-2011 10:56 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je snelle reactie. Het ging mij er vooral om dat de performance met opstarten sneller zou zijn. Met een filter gaat dat niet lukken helaas. De totale database bekijken is voor mij alleen nodig als ik iets wil zoeken buiten mijn retentietijd (lees: oude spots).
KillerBee schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:54:
[...]

Dit is zeker mogelijk om te zien (alleen niet bij het opstarten, maar als apart filter), open bestand filters.xml en voeg deze filter toe:

[...]

Bij mij staat erotiek -zoals je ziet- uit, als je dit toch wilt zien, kun je het vet gedrukte gedeelte verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Xaero schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:47:
[...]
Volgens mij moet je het omzetten naar 'mysq' in de settings.php. En was hij vergeten
PHP:
1
$settings['db']['engine'] = 'sqlite3';

het gedeelte 'sqlite3' te veranderen naar 'mysql' :)
Thx, die fout melding ben ik kwijt.... maar de volgende openbaart zich alweer:
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/dbeng/db_mysql.php on line 10

Op line 10 staat: $this->_conn = mysql_connect($host, $user, $pass);

Moet ik soms eerst een db aanmaken ? (en hoe doe ik dat ?)
Ik heb in het settings.php het volgende gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = 'spotweb';

Eigenlijk heb ik alleen de "#" weggehaald......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik probeer Spotweb ook op mijn Syno (210j) draaiend te krijgen, en heb de tutorial gevolgd. Ik krijg nu echter de volgende melding:

code:
1
2
PHP Notice:  Use of undefined constant E_DEPRECATED - assumed 'E_DEPRECATED' in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 2

Ik heb een database aangemaakt, de settings.php staan correct (afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Als ik het PEAR commando ("pear install Net_NNTP) geef in Putty krijg ik de error.

-sh: pear: not found

git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Geeft error

-sh: git: not found

Ik zal dus wel iets missen of denk fout maken.

[ Voor 40% gewijzigd door MikeOO op 26-02-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

MikeOO schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:58:
Als ik het PEAR commando ("pear install Net_NNTP) geef in Putty krijg ik de error.

-sh: pear: not found
Je moet eerst "ipkg install php-pear" doen en daarna "pear install Net_NNTP"
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Geeft error

-sh: git: not found

Ik zal dus wel iets missen of denk fout maken.
Git werkt niet (nakebod zal wel iets geinstalld hebben waardoor dat wel werkt), maar je kunt op spotweb git pagina ook een zip downloaden, die moet je even handmatig in je web directory zetten van je syno. (daar bedoel ik mee; even een map aanmaken en daar alles van die zip inzetten)

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 26-02-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Caveman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:00:
[...]

Thx, die fout melding ben ik kwijt.... maar de volgende openbaart zich alweer:
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /volume1/web/spotweb/dbeng/db_mysql.php on line 10

Op line 10 staat: $this->_conn = mysql_connect($host, $user, $pass);
Moet je even zoeken hoe je met mysql een database maakt enzo. Ik heb zelf een Debian bak waar alles rustig draait, en ik heb dus in PHPMyAdmin even een account aangemaakt, en een database voor spotweb :).

Maar vanzelfsprekend werken die instellingen niet, je zult dus een user (mag ook root of whatever zijn) en een database. Dan werkt het wel.
mrwolf schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:54:
Ik probeer Spotweb ook op mijn Syno (210j) draaiend te krijgen, en heb de tutorial gevolgd. Ik krijg nu echter de volgende melding:
Ik heb een database aangemaakt, de settings.php staan correct (afaik).
Even retrieve.php bewerken, en de bovenste lijn:
code:
1
error_reporting(E_ALL & ~E_DEPRECATED);

d'r uit mikken. Op 1 of andere manier kan jou PHP niet er mee overweg.
Caveman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:26:
Git werkt niet (nakebod zal wel iets geinstalld hebben waardoor dat wel werkt), maar je kunt op spotweb git pagina ook een zip downloaden, die moet je even handmatig in je web directory zetten van je syno. (daar bedoel ik mee; even een map aanmaken en daar alles van die zip inzetten)
Ik moest (Debian) even 'apt-get install git' typen.. Wellicht moet jij even 'ipkg install git' doen, dan werkt het ook :). Alleen heb ik geen idee of die synology 'git' ook ondersteund.

[ Voor 56% gewijzigd door Xaero op 26-02-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Xaero schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:36:

Even retrieve.php bewerken, en de bovenste lijn:
code:
1
error_reporting(E_ALL & ~E_DEPRECATED);

d'r uit mikken. Op 1 of andere manier kan jou PHP niet er mee overweg.

[...]
De melding is weg, maar het werkt nog niet. Het vreemde is dat als ik testinstall.php open in mijn browser ik het volgende zie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PHP extension   OK ?
SQLite  OK
bcmath  OK
ctype   OK
xml     OK
zlib    OK

Include files   OK ?
Settings file   settings.php cannot be read
PHP safe mode   OK
PEAR    PEAR cannot be found
PEAR Net/NNTP   PEAR Net/NNTP package cannot be found
NNTP server     OK

Het lijkt dus alsof PEAR en PEAR Net/NNTP niet geïnstalleerd zijn, en de settings.php niet gelezen kan worden. settings.php staat op 777 qua rechten, dus dat zou goed moeten zijn volgens mij.

De 2 PEAR-modules zijn ook geïnstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DiskStation> ipkg install php-pear
Package php-pear (5.2.17-1) installed in root is up to date.
Nothing to be done
Successfully terminated.
DiskStation> pear install Net_NNTP
pear/Net_NNTP is already installed and is the same as the released version 1.4.0
install failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Open je die testinstall.php wel via de "alternatieve" webserver? En niet via de ingebouwde Synology apache? Want daarmee heb ik het, helaas, ook niet werkend gekregen.
Deze draait standaard op poort 8000 ipv poort 80, dus http://diskstation:8000.

Editje: Ik ga kijken of ik wat bij elkaar kan verzamelen voor een los spotweb topic, is denk ik beter :P

[ Voor 17% gewijzigd door Nakebod op 26-02-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Nee, inderdaad via de standaard webserver... Welke map bevat de bestanden voor de alternatieve webserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als je deze niet hebt aangepast (DocumentRoot) zal deze standaard nog verwijzen naar ehm, even uit mijn hoofd, /opt/var/www/.
Dan kan je 2 dingen doen, of de DocumentRoot aanpassen, zie uitleg onder "Configuratie", of je zet de bestanden van spotweb in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De map is /opt/share/www denk ik, maar het resultaat is hetzelfde op testinstall.php :(

Ik kijk op http://ip-adres:8000/spotweb/testinstall.php

[ Voor 25% gewijzigd door mrwolf op 26-02-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Nakebod schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:06:
Editje: Ik ga kijken of ik wat bij elkaar kan verzamelen voor een los spotweb topic, is denk ik beter :P
Top :) Misschien kun je gelijk aan een modje vragen of die gelijk alle posts in dit topic daarna toe verplaatst, hebben we gelijk alle problemen en oplossingen bij elkaar. 8)

@Xaero, thx Als ik het nu allemaal achteraf lees is het ook wel logisch, heb phpMyAdmin al geinstalld. (maar heb spotweb nog niet draaien... :| )

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 26-02-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Caveman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:26:
[...]

Je moet eerst "ipkg install php-pear" doen en daarna "pear install Net_NNTP"

[...]

Bedankt dat is nu gelukt.

Git werkt op dezelfde mannier via

ipkg install git

Daarna werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
We komen steeds een stukje dichterbij.

Als ik nu php retrieve.php invul dan krijg ik de foutmelding

PHP Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/SpotNntp.php on line 2
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (include_path='.:') in /volume1/web/spotweb/SpotNntp.php on line 2

In PHP.in het volgende toegevoegd
include_path = "/opt/share/pear"

dan krijg ik een andere foutmelding

PHP Warning: require_once(dbeng/db_abs.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'dbeng/db_abs.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 3

Vreemde is dat ik in settings.php juist heb aangeven om MySQL te gebruiken en niet sqlite ?

[ Voor 38% gewijzigd door MikeOO op 26-02-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

We kunnen nu verder in SpotWeb - Webbased Spotnet

En voor die laatste error, heb je de regel onder de DB engine ook weggehaald/commentaar van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Met dat lightning haal ik hogere snelheden dan Eweka. (en alle spots)
die 6 dagen die k nog heb bij ze, mogen ze houden :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:01
ben ook zeer tevreden met lightning usenet ik kom van hitnews zeer constante snelheid 357.000 spots tot 50 mb download geen time outs en dat voor 2.50pm,alleen mag ziggo van mij de snelheids verhoging gaan doorvoeren heb nu 22 mb zou 30 gaan worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 23:02
Spot: Uiterlijk en filters van FTD en tot ± 350.000 spots binnenhalen :*) .

LET OP de post is van Fjanssen staat ook op FTD bij mij werkt het aanpassen van het uiterlijk wel maar ik krijg ik op 2 computers met Windows 7 64b maar 5000 spots. Lees hier verschillende dingen over. Lijkt erop dat het in het begin wel werte en nu niet meer.

Voor Iedereen die dit nog niet wist via deze aangepaste versie van spotnet krijg je het uiterlijk en de filters van FTD. En worden reacties sneller geladen en kun je tot 350.000 spots binnenhalen. Er zijn meer mogelijkheden en aangepaste versies om dit te doen maar als deze voor je werkt dan is hij erg fijn.

Spotnet zelf en uitleg zit in de download
LINK: http://www.binsearch.net/...x=100&adv_age=900&server=

[ Voor 20% gewijzigd door piethoogland op 27-02-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
piethoogland schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:59:
Spot: Uiterlijk en filters van FTD en tot ± 350.000 spots binnenhalen :*) .

Voor Iedereen die dit nog niet wist via deze aangepaste versie van spotnet krijg je het uiterlijk en de filters van FTD. En worden reacties sneller geladen en kun je tot 350.000 spots binnenhalen. Er zijn meer mogelijkheden en aangepaste versies om dit te doen maar als deze voor je werkt dan is hij erg fijn.

Spotnet zelf en uitleg zit in de download
LINK: http://www.binsearch.net/...x=100&adv_age=900&server=
Riekt naar reclame...volgens mij heeft een template er niets mee te doen of je reacties sneller worden geladen maar is het afhankelijk van je provider.

Gebruik nu ook LightningUsenet, zeer fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Harribo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:31:
Gebruik nu ook LightningUsenet, zeer fijn!
Gebruik nu SpotLite icm Supernews met SSL > meer dan 330.000 spot's! (spots vanaf Oktober 2009)

Ook heb ik de (voor mij gratis) Tweak newsserver geprobeerd met een erg tegenvallend resultaat, maar een paar duizend spots op te halen, en dan alleen de spots van de afgelopen 7 weken. :F

Ik heb nog verbeterpunten voor de maker van SpotLite:

- Mogelijkheid voor een aparte "update"-knop instelling, aub niet bij opstarten direct automatisch Headers downloaden.
- Mogelijkheid om handmatig het aantal "Connecties" naar de Newsserver in te stellen.
- Mogelijkheid om de kolommen handmatig alfabetisch te rangschikken (datum, spot-Titel, spotter).
- Mogelijkheid tot samenvoegen van enkele filter-categorieën, bvb. Geluid: WAV & Lossless & FLAC in 1 lijst weergeven.

Wie weet waar ik deze user-request's makkelijk bij de maker van SpotLite kan indienen?
ps. Ik heb geen Twitter en wil geen Twitter!

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb spotnet opgezet, alle spots binnengehaald. Maar krijg heel vaak dat er een timeout is, kan dus zelden spots bekijken of downloaden
Ik gebruik TweakNews. Iemand dit al eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:12
Nu de rus- Server eruit is, ben ik op zoek naar een gratis alternatief, wat net zo goed werkt. Nu gebruik ik de nieuwsserver van xs4all. Maar, daar krijg ik maar krap 1.500 spots binnen, van de afgelopen 4 dagen. Meer dagen krijg ik ook niet binnen. Een smalle retentie?

Iemand een idee?
Anders moet ik toch maar overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 13:08
harydoo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:38:
Nu de rus- Server eruit is, ben ik op zoek naar een gratis alternatief, wat net zo goed werkt. Nu gebruik ik de nieuwsserver van xs4all. Maar, daar krijg ik maar krap 1.500 spots binnen, van de afgelopen 4 dagen. Meer dagen krijg ik ook niet binnen. Een smalle retentie?

Iemand een idee?
Anders moet ik toch maar overstappen...
LightningUsenet werkt fantastisch, maar 2,50 pm.
Zit nu op 358.000 spots en reacties werken snel, wat wil een mens nog meer?
Hitnews is voor mij dan bye bye :)

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 27-02-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de 'verdwenen' spots van Isaac? Vandaag kon ik nog FTD gebruiken, maar het zou jammer zijn als, na morgen, ik op een andere manier aan mijn series moest komen, omdat Spotnet de spots van Isaac niet weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:02:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de 'verdwenen' spots van Isaac? Vandaag kon ik nog FTD gebruiken, maar het zou jammer zijn als, na morgen, ik op een andere manier aan mijn series moest komen, omdat Spotnet de spots van Isaac niet weergeeft.
Heb hier ook last van.. Ben wel benieuwd waar dit aan ligt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Yrck schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:03:
[...]

Heb hier ook last van.. Ben wel benieuwd waar dit aan ligt! :)
De FTD database is al sinds een dag of drie niet bijgewerkt (overgenomen) in Spotnet, dit geldt dus ook voor de spots van Isaac (die er btw mee ophoudt na FTD, dus voor veel series zul je sowieso zelf op zoek moeten, als ze niet door anderen worden gespot in Spotnet).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat is er zo speciaal aan die Isaac en zijn spots? Spotte hij moeilijk te vinden series of zo?
Anders gebruik je toch gewoon SickBeard voor je series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
KillerBee schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:14:
[...]

De FTD database is al sinds een dag of drie niet bijgewerkt (overgenomen) in Spotnet, dit geldt dus ook voor de spots van Isaac (die er btw mee ophoudt na FTD, dus voor veel series zul je sowieso zelf op zoek moeten, als ze niet door anderen worden gespot in Spotnet).
Oh dat is wel jammer.. Geloof dat ik ergens gelezen had in een spot van Isaac dat hij op Spotnet doorging? Zou erg jammer zijn als hij ermee ophoudt.. :'(

Je hebt gelijk, jammer zeg!

[ Voor 3% gewijzigd door Yrck op 27-02-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Fire69 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:36:
Wat is er zo speciaal aan die Isaac en zijn spots? Spotte hij moeilijk te vinden series of zo?
Neuh, hij spot gewoon heel veel (lees: heeeeeel veel :+ ;) ).

Maar goed, ontopic weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wel jammer van Isaac maar die series zijn juist zelf makkelijk op te zoeken in ab.multimedia.
Of nog mooier als iemand met teveel tijd dat voortaan gaat spotten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:01
zoek eens naar opelastracoupe die doe ;) t ook heel veel series op ftd en spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:02:
Haal ze dan zelf uit de nieuwsgroep en spot ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:16:
[...]

Haal ze dan zelf uit de nieuwsgroep en spot ze.
De reden dat ik zo blij ben met het werk van Isaac is dat ik dat dus niet hoef te doen ;) . Maar goed, dan maar eens het SickBeard-topic opzoeken en zien hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:47:
[...]

De reden dat ik zo blij ben met het werk van Isaac is dat ik dat dus niet hoef te doen ;) . Maar goed, dan maar eens het SickBeard-topic opzoeken en zien hoe dat werkt.
Zelfs met de spots van Isaac moet je ze toch nog manueel downloaden via Spotnet?
Dan ben je inderdaad veel beter af met Sickbeard => na setup 0,0% werk meer :)

Maar Spotnet is wel heel geschikt voor alle andere downloads natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Jongens, zet in de servers.xml even het volgende achter "Headers":
Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1"

Laat je eigen usenet account staan in de regels daaronder en maak de servers.xml read-only, want spotnet wil bij opstarten je eigen server steeds ook bij de headers zetten, wat nu niet mag. Hierna loopt ie als een trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
KillerBee schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:14:
[...]

Ik zie anders genoeg(veel) nieuw spul staan, van de afgelopen dagen maar ook van vandaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Mag ik vragen waarom er een tweede Apache moet worden geinstalleerd? Is dit omdat de Synology Apache bepaalde dingen heeft weggelaten? (Iets met php support geloof ik)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

poktor schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:20:
[...]

Ik zie anders genoeg(veel) nieuw spul staan, van de afgelopen dagen maar ook van vandaag :?
Dat is misschien, wellicht en uiteraard omdat er op Spotnet ook direct gespot kan worden? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Bekijk myReact van piethooglandBekijk de gallery van piethooglandBerichten: 36
Reg. datum: 16 augustus 2009
--------------------------------------------------------------------------------
Op spotnet.nu en dan tools kun je de database downloaden en een beschrijving vinden hoe je deze moet inladen.

Ik heb hiermee eindelijk de + 350.000 spots gehaald
nu zou het leuk zijn om meerdere databases te kunnen combineren of inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Zit met een probleem. Had net spotnet met framenet.work geinstalleerd. Was bezig met de instellingen om vervolgens de spots te downloaden. Toen vloog mijn computer in eens uit, grrr.

Nu krijg ik telkens wanneer ik spotnet opstart de volgende error

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/33m5qhw.jpg

Heb alles al geprobeerd, al tig keer opnieuw geinstalleerd, veilige modus al geprobeerd maar krijg continu de error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

heb je na de de-installatie ook de mappen handmatig nog leeggehaald?
dus ook die in "Program data" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
marcel-o schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:33:
heb je na de de-installatie ook de mappen handmatig nog leeggehaald?
dus ook die in "Program data" ?
Bedankt voor de tip! Had een soortgelijk probleem.. Alles delete en nu werkt het weer perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Aangezien die news.nuva.ru nu niet meer bruikbaar is, ik heb gister een test gedaan met textnews.eweka.nl op poort 119, inclusief gebruikersnaam en wachtwoord met Spotweb, en kwam op 2800000 headers ofzo uit.

Net ff in spotlite getest, en het zijn er rond de 2750000, gaat terug tot oktober 2009 (de retentie van eweka waarschijnlijk). De nieuwe truuk dus, je hoeft niet van provider te wisselen tenzij je goedkoper wilt zitten natuurlijk ;-)

Proof of concept:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gJAJufZBhyhjtp17cb68nhuO/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Geweldige guide, maar helaas krijg ik de Net_NNTP packages niet geïnstalleerd op mijn DS209. Wanneer ik "pear install --alldeps Net_NNTP" invoer krijg ik de volgende foutmelding:

PHP Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 65667 bytes) in /opt/share/pear/PEAR/Task/Replace.php on line 171

Mijn memory size in php.ini is 128M, dus lijkt me meer dan genoeg. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Mar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:52:
Aangezien die news.nuva.ru nu niet meer bruikbaar is, ik heb gister een test gedaan met textnews.eweka.nl op poort 119, inclusief gebruikersnaam en wachtwoord met Spotweb, en kwam op 2800000 headers ofzo uit.

Net ff in spotlite getest, en het zijn er rond de 2750000, gaat terug tot oktober 2009 (de retentie van eweka waarschijnlijk). De nieuwe truuk dus, je hoeft niet van provider te wisselen tenzij je goedkoper wilt zitten natuurlijk ;-)

Proof of concept:
[afbeelding]
textnews.eweka.nl wordt nu automatisch toegevoegd tijdens een nieuwe installatie van Spotnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik lees steeds goede berichten over lightning usenet, maar waarom krijg ik dan steeds de volgende melding en vooral wat is er aan te doen

foutmelding:

fout tijdens het ophalen van de headers, kan geen verbinding maken met de server er is een timeout opgetreden.

en nog een melding geen headers aanwezig

Groetjes,

Colargol

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 21:58 . Reden: toevoeging andere melding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46
jodur schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:59:
Ik heb nu spotnet ook draaien mbv van m'n sabnzbd server op m'n synology nas. Sind deze instelling lijkt de user interface van spotnet trager te reageren! Hebben meer mensen hier last van met een externe sabnzbd server?
Ik heb nog niet in de source gekeken, maar misschien gebeurd het updaten van de gegevens met een externe Sabnzbd server niet in een aparte Thread, waardoor de userinterface wordt vertraagd?
Ik heb hetzelfde probleem. In principe werkt het perfect. Via de Download knop wordt de opdracht naar mijn synology NAS gestuurd en de daarop geinstalleerde SABNZB doet de rest. Het nadeel is dat Spotnet zo traag wordt dat het niet meer te gebruiken is. Is hier nog een oplossing voor? Ik gebruik Eweka om te downloaden

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dion2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 07:42
Spotnet leek bij mij ook perfect te werken, maar geeft sinds gisteren kuren... Ik heb nu een downloadsnelheid van 30 bytes per seconde... en dat loopt maar niet op

Ik heb het programma opnieuw geinstalleerd, maar helaas loste dat het probleem niet op.

Alvast bedankt!

Gr. Dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:14
Ik heb het vanmorgen geinstalleerd, met een Hitnews usenet verbinding.
In eerste instantie verschenen er na het binnenhalen van spots zo'n 3000.
Nu, 8 uur later komen er maar 300 bij. Waar blijft de rest? Of snap ik Spotnet niet, en is er maar een klein deel geindexeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Leuk progje. Is er een kans dat er ook een versie voor android of ios komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:56:
Hoi,

Ik lees steeds goede berichten over lightning usenet, maar waarom krijg ik dan steeds de volgende melding en vooral wat is er aan te doen

foutmelding:

en nog een melding geen headers aanwezig

Groetjes,

Colargol
Heb ik ook wel eens.
Het blijft goedkoop, houdt wel in dat de kwaliteit wat minder is.
Schommelende snelheden of soms helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettynifty
  • Laatst online: 14:44
jeroen_76 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:42:
Geweldige guide, maar helaas krijg ik de Net_NNTP packages niet geïnstalleerd op mijn DS209. Wanneer ik "pear install --alldeps Net_NNTP" invoer krijg ik de volgende foutmelding:

PHP Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 65667 bytes) in /opt/share/pear/PEAR/Task/Replace.php on line 171

Mijn memory size in php.ini is 128M, dus lijkt me meer dan genoeg. Iemand enig idee?
Ik had dezelfde melding. En ook dezelfde DS ;)
Met wat hulp op het forum van synology heb ik het opgelost met:
pear install Net_NNTP
en dat werkte wel.

verder heb ik in php.ini
include_path = ".:/opt/share/pear"
toegevoegd.

Misschien helpt het
Wat ik me echter afvraag is waarom gebeurd dit, bij mij waren het 44 bytes (de 1e keer) daarna 33 bytes 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door prettynifty op 03-03-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Rde schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:08:
Leuk progje. Is er een kans dat er ook een versie voor android of ios komt ?
Je kan eens kijken naar Spotweb, en deze ombouwen naar een Android/iOS ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:11:
Ik zit te stoeien met de custom filters, maar ik kom niet uit het volgende: ik wil een filter aanmaken genaamd 'HD Films'. Daarbinnen stel ik de bronnen in en de categorieën. Ik hoef bijv. geen kinderfilms of tv-series. So far so good.

Echter, als een spot meerdere categorieën heeft (bijv. tv-serie en komedie), dan komt deze wel door het filter heen.

Mijn vraag is dus: hoe 'exclude' ik bepaalde categorieën in een filter?
Is hier (al) een oplossing voor? Ik moet me nu door een hele hoop series heenworstelen terwijl ik alleen films wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik zit het me ook af te vragen. Op zich zou het handiger zijn als de postvarianten van spotweb maar 1 categorie kunnen ingeven. dan ben je van dit hele gezeur af. Heb hetzelfde probleem met tvseries uitsluiten van films, maar tvseries met categorie actie piepen er zo doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Allereerst bedankt, maar vraagje wat v ul ik in als ik geen inlog of pw nodig heb om mijn nieuwsgroep account te gebruiken, (zit bij mijn internet abo).
BvD Lonegunner
Ik heb het dan over de settings.xml om sabnzb als download programma te gebruiken, ik haal niet meer dan 800KB terwijl 20mb regelmatig gehaald werd voorheen

[ Voor 31% gewijzigd door lonegunner op 04-03-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan servers.xml niet vinden. Ook niet na via mapopties het zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:32:
ik kan servers.xml niet vinden. Ook niet na via mapopties het zichtbaar te maken.
Kijk eens in C:\ProgramData\Spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijnschoen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 21:42
Mar2zz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:52:

Proof of concept:
[afbeelding]
Klopt inderdaad, alleen krijg ik dan het probleem dat de bestandsnamen niet uit te lezen zijn en je dus nog niets kan :( (misshcien een probleem van spotlite vs spotnet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Laatst online: 11-09 09:12
poktor schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:17:
Jongens, zet in de servers.xml even het volgende achter "Headers":
Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1"

Laat je eigen usenet account staan in de regels daaronder en maak de servers.xml read-only, want spotnet wil bij opstarten je eigen server steeds ook bij de headers zetten, wat nu niet mag. Hierna loopt ie als een trein. :)
Ik weet niet hoeveel spots jij binnen haalt met deze server, maar dat is bij mij maar bar weinig. Ook de database blijft de naam van xs4all houden, terwijl de server bij headers wel goed staat ingesteld.

Nog wat anders, ik neem aan dat de categorie x264 staat voor HD films. Maar er staan er maar weinig in, voornamelijk series.
Zorgen filters er ook voor dat je dingen mist? Of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray_nl
  • Laatst online: 03-12-2021
Krijg sinds vandaag ineens "Groep niet gevonden" bij het inlezen??

Zit bij tweakdsl, iemand anders ook last van?

Met deze server gaat ie ineens weer goed

[ Voor 37% gewijzigd door ray_nl op 08-03-2011 18:25 . Reden: Werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik in SpotLite een reactie geef zie ik niet mijn inlognaam staan maar Anoniempje.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit wel goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ray_nl schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:11:
Krijg sinds vandaag ineens "Groep niet gevonden" bij het inlezen??

Zit bij tweakdsl, iemand anders ook last van?

Met deze server gaat ie ineens weer goed
Draait inmiddels weer naar behoren.
Ik had dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Iemand een gratis alternatief voor news.nuva.ru aangezien deze niet meer werkt om de 320k spots op te halen, zit nu met D2D aan de 182k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:14:
Als ik in SpotLite een reactie geef zie ik niet mijn inlognaam staan maar Anoniempje.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit wel goed krijg?
Reeds opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 10:22
klein vraagje hoe weet je wat je gebruikersnaam en wachtwoord is bij ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

martijn600m schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:34:
klein vraagje hoe weet je wat je gebruikersnaam en wachtwoord is bij ziggo ?
Is hetzelfde als je hoofd email account. Met andere woorden de eerste mailadres die je heb gekregen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Spotnet V1.71 is uit. Zie meuktracker de database is niet langer een .spots bestand maar een .db.

De procedure voor het gebruiken van een grotere database is niet veranderd
maak een backup van beide spotnet mappen.
update spotnet en kijk of je zonder foutmeldingen kunt starten. Lukt dit niet installeer dan opnieuw.

Download de database zoek op sponet 1.70 database lightning

Geef dit bestand dezelfde naam als je huidige spotnet DB en vervang de "oude"

Alleen de aangepaste Filters bestand met uiterlijk in kleuren van FTD is zonder kleur en werkt bij mij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:00

RA7

Sinds vandaag ook last met tweakdsl, GROEP NIET GEVONDEN.
Iemand een id?

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Weet iemand waarom Spotnet de eerste 10 seconden wel met 1MB/s download (max van mijn internet verbinding) en vervolgens helemaal doodvalt? Dit gebeurt bij iedere download...

Dacht leuk even wat via Spotnet te downloaden (gebruik newsgrabber.nl) maar geen enkele download komt vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dijkertje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:00:
Weet iemand waarom Spotnet de eerste 10 seconden wel met 1MB/s download (max van mijn internet verbinding) en vervolgens helemaal doodvalt? Dit gebeurt bij iedere download...

Dacht leuk even wat via Spotnet te downloaden (gebruik newsgrabber.nl) maar geen enkele download komt vooruit.
De reden waarom weet ik niet maar hier hebben veel meer gebruikers last van waaronder ik zelf , zowel met Eweka als met Lighting, je kunt beter gewoon downloaden met een client (grabit,newsleecher oid), dan heb ik er geen last van. ;)
Bij bewerken/downloadknop/nzb openen kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotnet werkt bij mij voor geen meter.

Ik word echt helemaal gestoord van Spotnet. Krijg alleen maar server time-out errors en dat er geen verbinding kan worden gemaakt met externe servers. Downloads starten niet en het schiet niet op.

Zijn er betere alternatieven beschikbaar?

Bvd

Heb geprobeerd via cmd/ping --> ip dit invullen bij adres
Heb verbindingen naar 2 gezet
Helemaal niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik kom er totaal niet uit. Ik heb net een accountje aangemaakt bij eweka. Net met mijn externe reader en sabnzbd het een en ander gedownload. Dus username en password zijn goed.
Mocht ik deze gegevens invullen bij Spotnet krijg ik instant 502 Username password failed.
Dan denk ik huh?
Verschillende servers gepakt van newsreader0 t/m 10 maar geen van alle werkten

Zelf gevonden... Als er dus een programma al openstaat wat verbinding heeft kunnen andere programma's het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 19-03-2011 16:45 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:14:
Ik kom er totaal niet uit. Ik heb net een accountje aangemaakt bij eweka. Net met mijn externe reader en sabnzbd het een en ander gedownload. Dus username en password zijn goed.
Mocht ik deze gegevens invullen bij Spotnet krijg ik instant 502 Username password failed.
Dan denk ik huh?
Verschillende servers gepakt van newsreader0 t/m 10 maar geen van alle werkten

Zelf gevonden... Als er dus een programma al openstaat wat verbinding heeft kunnen andere programma's het niet.
klopt.. omdat je maar een beperkt aantal poorten hebt. als die allemaal open staan in app1 dan kan app2 het niet gebruiken.

even een vraag van mijn kant.
Is er ergens te vinden hoe spotnet exact werkt? Heb al flink zitten googlen maar kan er niet écht iets over vinden buiten het feit dat het via usenet zelf(headers) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik blijf enorm vaak (4 van de 5 keer) de volgende error krijgen:
---------------------------
Oeps
Kan geen verbinding maken met de server: er is een time-out opgetreden.
OK
Deze melding krijg ik met zowel mijn Ziggo als mijn Astraweb account. Echter, op een andere PC krijg ik deze melding vooralsnog niet gehad. Op de PC waar het niet werkt staat de firewall (Outpost) volledig disabled.

Ik heb het gevoel dat er iets in de settings van Spotnet verkeerd zit, omdat ik Spotnet al een maar maanden geleden heb geinstalleerd, en ik kan me voorstellen dat er inmiddels vanalles is gewijzigd kwa settings. Hierom heb ik heel spotnet al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, het werkt echter nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
mijnschoen schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:13:
[...]

Klopt inderdaad, alleen krijg ik dan het probleem dat de bestandsnamen niet uit te lezen zijn en je dus nog niets kan :( (misshcien een probleem van spotlite vs spotnet?)
Truc is om met de textreader de headers binnen te halen en vervolgens met de newsreader te openen. (om de zoveel tijd dus even server adres naar de textreader switchen)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Wat gebruikt spotnet eigenlijk voor encryptie voor de passwords in servers.xml? Base64 decode werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 20:24
Even ter informatie:

Ook ik heb wel eens foutmeldingen met Spotnet. Het gaat soms niet helemaal lekker om met SABnzbd.

Wat ik dan doe is het volgende:
- Zoek naar sabnzbd.ini
- Bij mij laat hij twee bestanden zien: zowel als van de installatie als in de spotnet directory. (als Windows 7 ze niet vind moet je even op Computer drukken in het zoekscherm).
- Ik open beide bestandjes
- Zoek naar port (control+f)
- Bij het eerste zoekresultaat, verwijder ik de poort nummer. Dan staat dus alleen Port er nog.
- Het tweede zoekresultaat laat ik ongewijzigd.
- Hetzelfde doe ik met het woord Host

Dan sla ik de bestandjes weer op en start ik spotnet opnieuw op...en voila, hij start ook sabnzbd normaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:39
Best spotnetters,

Sinds vandaag ineens geen verbinding meer met de melding dat de "502" username of password incorrect.
De pc is in de tussen tijd niet opnieuw opgestart of iets en spotnet is ook niet afgesloten en/of opgestart.... Nu heb ik een internet abbo bij KPN. Als inloggegevens voor spotnet heb ik de abbo inlogggevens gebruikt en dit heeft altijd prima gewerkt...

Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Moet ik het bij mijn provider gaan zoeken?

tx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje laat misschien, maar bij mij leek de kpn-server (news.kpn.nl) er ook al een tijdje uit te liggen, totdat ik zonder naam of wachtwoord in te voeren inlogde.... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Beste tweakers,

Ik gebruik al een tijdje spotnet met een internet abbo van Het Net.
Daarmee kon ik zonder in te loggen lekker downloaden.
Nu ben ik over naar kabelinternet van UPC.
Ik heb de provider veranderd naar UPC.
Nu vind hij nog steeds nieuwe spots, maar als ik ze probeer te downloaden krijg ik de volgende melding:

Kan de NZB niet vinden, als deze spot nog niet zo oud is , probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging.

Ik krijg dit bij oude en bij nieuwe spots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
UPC heeft geen binaire bestanden op de nieuwsserver.
Dus je zal daarmee nooit iets downloaden.
Tijd voor een pay server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
is er daarnaast ook nog een gratis optie?
Ik hoef echt niet het maximale qua snelheid te halen en de retentie hoeft ook niet zo lang te zijn.
Ik heb alleen niet zo'n zin om te gaan betalen, omdat het altijd gratis is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
PeterThePirate schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:08:
Ik heb alleen niet zo'n zin om te gaan betalen, omdat het altijd gratis is geweest.
Times are changing, dus zoals hierboven: tijd voor een payserver. Hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Gratis binaire nieuwsservers bestaan, maar die zijn vaak heel onbetrouwbaar.
Dat is echt iets voor hobbyisten. Ik kan je het echt niet aanraden.
Op het FTD forum gaat een topic daarover, als je toch interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

het kan al voor 4 euro per maand.

ze worden steeds duurder btw :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd