Ondanks dat dit wordt aangegeven staat er geen logfile in de desbetreffende dir.
Om probleem 1 op te lossen zou ik eerst toch je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.Gigagiel schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:52:
Hallo allemaal ik heb twee (waarschijnlijk F.A.Q.) vragen.
1. Als ik spotnet open en mijn newsserver invul krijg ik de volgende fout.
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Lijkt me eigenlijk best logisch, zonder gebruikersnaam en wachtwoord weet spotnet, en je USP toch niet wie er aan het downloaden is, en of die wel een account heeft.
Ik dacht dat XMS geen user/password nodig heeft voor hun usenet server. Werkt natuurlijk alleen vanaf XMS.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Veel te ingewikkeld.Xaero schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:36:
[...]
Eerst 1x met de russische server downloaden, dan naar C:/ProgramData/Spotnet (win7) gaan, en daar de naam van 'news.neva.ru.spots' veranderen naar 'readerX.eweka.nl.spots'. Uiteraard even X veranderen zoals jou server-naam is. Dan moet de boel werken
1) maak verbinding met news2.neva.ru, je hebt dan > 300 000 spots
2) zoek je content, rechtermuisknop op de naam zodat het item in een nieuwe tab geopend wordt
3) als je alles hebt maak je verbinding met je eigen newsserver (kan je via het menu doen)
4) in de geopende tabs kan je nu op download klikken
Zie mijn post aub: Om gebruik te maken van het abonnement hoeft u alleen de servernaam 'news.xmsnet.nl' in te vullen in de newsreader........yannickie111 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:25:
[...]
Om probleem 1 op te lossen zou ik eerst toch je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
Lijkt me eigenlijk best logisch, zonder gebruikersnaam en wachtwoord weet spotnet, en je USP toch niet wie er aan het downloaden is, en of die wel een account heeft.
Ik heb dus geen gebruikersnaam en wachtwoord
Is het ook mogelijk om 2 servers toe te voegen.
1 ziggo server en 1 andere server bijvoorbeeld. Want heb perongeluk een abbo afgesloten die alleen tussen een bepaalde tijd geldig is
. Of moet ik dan met sabnzbd werken?
1 ziggo server en 1 andere server bijvoorbeeld. Want heb perongeluk een abbo afgesloten die alleen tussen een bepaalde tijd geldig is
Dit is al heel vaak langs geweest.soccerroos schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:36:
Is het ook mogelijk om 2 servers toe te voegen.
1 ziggo server en 1 andere server bijvoorbeeld. Want heb perongeluk een abbo afgesloten die alleen tussen een bepaalde tijd geldig is. Of moet ik dan met sabnzbd werken?
Je kunt geen 2 servers toe voegen, je kunt wel gebruik maken van externe downloader (bijvoorbeeld grabit).
Of je gebruikt de 1 voor de headers, de andere voor de download.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
maar via sabnzbd ging het wel altijd alleen weet ik dus niet als het ook mogelijk is in combinatie met spotnetQuad schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:42:
[...]
Dit is al heel vaak langs geweest.
Je kunt geen 2 servers toe voegen, je kunt wel gebruik maken van externe downloader (bijvoorbeeld grabit).
Of je gebruikt de 1 voor de headers, de andere voor de download.
Gebruik gewoon de externe sabnzbd, in de openingspost staat hoe je een externe sabnzbd toevoegt via settings.xml. Dan kun je zoveel servers als je wilt gebruiken.
maar kom niet uit met username omdat sabnzbd geen username heeft na mijn wetenMar2zz schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:53:
Gebruik gewoon de externe sabnzbd, in de openingspost staat hoe je een externe sabnzbd toevoegt via settings.xml. Dan kun je zoveel servers als je wilt gebruiken.
edit : Heb nu dat ik de nzb opsla en via sabnzbd download maar hij wil niet bij alle post opslaan dus werkt nog niet 100 %. Kan nu wel weer 2 servers instellen
[ Voor 18% gewijzigd door soccerroos op 19-02-2011 17:22 ]
Ik heb nu spotnet ook draaien mbv van m'n sabnzbd server op m'n synology nas. Sind deze instelling lijkt de user interface van spotnet trager te reageren! Hebben meer mensen hier last van met een externe sabnzbd server?
Ik heb nog niet in de source gekeken, maar misschien gebeurd het updaten van de gegevens met een externe Sabnzbd server niet in een aparte Thread, waardoor de userinterface wordt vertraagd?
Ik heb nog niet in de source gekeken, maar misschien gebeurd het updaten van de gegevens met een externe Sabnzbd server niet in een aparte Thread, waardoor de userinterface wordt vertraagd?
Helaas blijft de teller maar op kleine 130.000 staan (truc met russische server maakt bij mij geen verschil in vergelijk xsnews)Quad schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:52:
[...]
Ah oke, bedankt in elk geval, zeer nuttig!.
Zal dan even kijken of ik kan knutselen om de headers gebruiken voor de Russische server en downloaden voor XSnews dan maar.
welke gebruikers naam heb je dan ?Hacku schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:39:
[...]
Veel te ingewikkeld.
2) zoek je content, rechtermuisknop op de naam zodat het item in een nieuwe tab geopend wordt
3) als je alles hebt maak je verbinding met je eigen newsserver (kan je via het menu doen)
Je hebt hiervoor geen gebruikersnaam nodig.
Spotlite! Werkt prima met Wine!
Zijn er niet toevallig skilled proggers hier die Openftd even om kunnen batterijen naar de Spotnetdatabase?
Zijn er niet toevallig skilled proggers hier die Openftd even om kunnen batterijen naar de Spotnetdatabase?
Ik ervaar nu problemen met Spotnet icm Hitnews, er worden sinds 18-2-11 geen spots meer opgehaald, wanneer ik de newsserver van mijn provider (ziggo) gebruikt haalt spotnet wel de laatste (ook nieuwe) spots op....
Lopen meer mensen tegen dit probleem aan?
Cogitationis poenam nemo patitur
Anoniem: 396908
Vanmiddag heb ik Spotnet geinstalleerd. Alles ging goed, maar nu krijg ik 't programma niet meer geopend.
Ik werk met Windows 7. In taakbeheer gekeken of het soms op de achtergrond nog actief was. Hoe dan ook ik snap er helemaal niets meer van. Wie weet wat ik zou moeten doen?
Ik werk met Windows 7. In taakbeheer gekeken of het soms op de achtergrond nog actief was. Hoe dan ook ik snap er helemaal niets meer van. Wie weet wat ik zou moeten doen?
Ik heb hier ook problemen mee sinds 18-2-2011.Bullet NL schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:26:
Ik ervaar nu problemen met Spotnet icm Hitnews, er worden sinds 18-2-11 geen spots meer opgehaald, wanneer ik de newsserver van mijn provider (ziggo) gebruikt haalt spotnet wel de laatste (ook nieuwe) spots op....
Sterker nog, Windows gaat helemaal over zijn ***** na het starten van spotnet. Na een minuut nergens meer op te reageren, opent spotnet weer, en zie ik niks meer na 18 februarie inderdaad.
Hoop toch dat hier een fix voor is, en dat die vóór 1 maart te downloaden is
Heb ook Hitnews als provider. 0 nieuwe spots. Met Ziggo komt alles van na de 18e wel binnen. Staan de spots in één bepaalde nieuwsgroep die door Hitnews niet meer wordt doorgegeven ofzo?
in de server xml staat volgens mij alleen alt.binaries.ftd waar de spots dus vandaan komen, mischien die aanpassen...?
Maar daar worden ze ook weer gepost, dus daar iets in bewerken heb je niet heel veel aanMarcHeijerman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:41:
in de server xml staat volgens mij alleen alt.binaries.ftd waar de spots dus vandaan komen, mischien die aanpassen...?
Ik heb nu news2.neva.ru als server ingesteld om de headers binnen te halen, alleen jammer dat je daar de nzb's niet mee kan downloaden..... Had je je nzb's gewoon dmv bijv. altbinz alsnog te kunnen leechen....Xaero schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:59:
[...]
Maar daar worden ze ook weer gepost, dus daar iets in bewerken heb je niet heel veel aan. Ik zou gewoon contact opnemen met Hitnews
Dus inderdaad dan toch maar contact opnemen met hitnews......
Ik zit hier met een probleem voor het ophalen van spots tot 2009, ik heb mijn servers.xml file aangepast tot:
Echter blijf ik alleen maar alleen de nieuw toegvoegde spots binnen halen en niet alles wat er voor de datum lag dat ik begon met spotnet (12-02-2011) Iemand een suggestie hoe ik toch alle oude spots alsnog kan binnen halen?
code:
1
2
3
4
5
| <Spotnet> <Server Type="Headers" Server="81.171.88.253" Username="xx" Password="xx" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> <Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="xx" Password="xx" Port="119" SSL="0" Connections="6" /> <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xx" Password="xx" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> </Spotnet> |
Echter blijf ik alleen maar alleen de nieuw toegvoegde spots binnen halen en niet alles wat er voor de datum lag dat ik begon met spotnet (12-02-2011) Iemand een suggestie hoe ik toch alle oude spots alsnog kan binnen halen?
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Nogmaals geprobeerd met:
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
En alle *.spots bestanden weggegooid.
Hij maakt dan toch een bestand: reader.xsnews.nl.spots aan. Hij geeft vervolgens toch maar 130.000 spots aan. (hetzelfde als ik bij 'headers' de server van xsnews invul.
Als ik news.home.nl invul, krijg ik er slechts 100.000
Nog tips (spotnet 1.5.60)
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
En alle *.spots bestanden weggegooid.
Hij maakt dan toch een bestand: reader.xsnews.nl.spots aan. Hij geeft vervolgens toch maar 130.000 spots aan. (hetzelfde als ik bij 'headers' de server van xsnews invul.
Als ik news.home.nl invul, krijg ik er slechts 100.000
Nog tips (spotnet 1.5.60)
[ Voor 3% gewijzigd door snarf63 op 20-02-2011 12:13 ]
Ben ik nou zo sloom? Kan nergens vinden waar spotnet de temp bestanden opslaat 
-edit-
Never mind. Er is geen temp-map, de .rar's worden ook gewoon naar de doelmap geschreven. Geen wonder dat het uitpakken zo lang duurt (HDX1000 in netwerk
)
-edit-
Never mind. Er is geen temp-map, de .rar's worden ook gewoon naar de doelmap geschreven. Geen wonder dat het uitpakken zo lang duurt (HDX1000 in netwerk
[ Voor 51% gewijzigd door EvaluationCopy op 20-02-2011 12:16 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Heb je de gratis versie of een abbo op xms news ?Gigagiel schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:52:
Hallo allemaal ik heb twee (waarschijnlijk F.A.Q.) vragen.
1. Als ik spotnet open en mijn newsserver invul krijg ik de volgende fout.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord maar dat hoef ik normaal gesproken niet in te vullen (bij Newsleecher), zie ook website XMSnet: "Om gebruik te maken van het abonnement hoeft u alleen de servernaam 'news.xmsnet.nl' in te vullen in de newsreader. XS News heeft de retentietijd onlangs opgewaardeerd naar 600(!) dagen en biedt een gratis SSL-verbinding voor downloaden met privacy."
2. De downloadfunctie werkt niet, dit is de error:
[afbeelding]
vervolgens gaat het download starten................ met na een paar minuten de volgende error:
[afbeelding]
Wie o wie kan mij helpen!
Alvast bedankt!
Bij de gratis versie mag je maar 2 lijntjes openen naar de news server en hoef je geen user ect in te vullen, bij een abbo moet dit wel !
Een andere optie is om je servers.xml even handmatig in te vullen, russchie server om te headeren en xmsnews om te downloaden....
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Thanks dat werkte! Ik hoop wel dat er een goede oplossing komt.Hacku schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:39:
[...]
Veel te ingewikkeld.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Tot nu toe heb ik nog nergens gezien dat iemand Spotnet niet opgestart krijgt. Ik heb .NET Framework 4.0 geïnstalleerd en daarna Spotnet. Telkens als ik Spotnet wil opstarten krijg ik de melding dat ik .NET Framework moet installeren. Maar deze is reeds geïnstalleerd. Dit heb ik nu op m'n PC en op m'n laptop geprobeerd. Beide machines draaien W7 X64.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe of misschien een andere oplossing voor dit probleem?
Heeft iemand een idee wat ik fout doe of misschien een andere oplossing voor dit probleem?
Ik werk inderdaad nu zoals je als laatste optie aangeeft. Hopelijk komt er in de toekomst een oplossing voor mijn probleemCaveman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Heb je de gratis versie of een abbo op xms news ?
Bij de gratis versie mag je maar 2 lijntjes openen naar de news server en hoef je geen user ect in te vullen, bij een abbo moet dit wel !
Een andere optie is om je servers.xml even handmatig in te vullen, russchie server om te headeren en xmsnews om te downloaden....
Benieuwd wat Hitnews zegt. Heb namelijk hetzelfde probleem..MarcHeijerman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:34:
[...]
Ik heb nu news2.neva.ru als server ingesteld om de headers binnen te halen, alleen jammer dat je daar de nzb's niet mee kan downloaden..... Had je je nzb's gewoon dmv bijv. altbinz alsnog te kunnen leechen....
Dus inderdaad dan toch maar contact opnemen met hitnews......
Hmmm, ik haal nu de spots binnen via Ziggo.Yrck schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:56:
[...]
Benieuwd wat Hitnews zegt. Heb namelijk hetzelfde probleem..
Het vreemde is, tot vrijdag middag 12 uur heeft het bij mij gewoon gewerkt.
Sinds dien krijg ik niets meer binnen, het is net als of ze bij Hitnews deze groep niet meer updaten....
Klopt precies. Via hetnet krijg ik wel wat nieuwe spots binnen maar met de 'news2.neva.ru' krijg ik er meer dan 300.000. Als ik dan mijn Hitnews weer instel (zowel via het programma als het server bestandje) dan pakt hij automatisch de hitnews spots weer..Bullet NL schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:14:
[...]
Hmmm, ik haal nu de spots binnen via Ziggo.
Het vreemde is, tot vrijdag middag 12 uur heeft het bij mij gewoon gewerkt.
Sinds dien krijg ik niets meer binnen, het is net als of ze bij Hitnews deze groep niet meer updaten....
Probeer het eens op deze mannier als je niet alle spot te zien krijgt. Werkte bij mij prima/
Als je al een spot bestand hebt in C:\ProgramData\Spotnet dan kun je die eerst het beste even verwijderen voor je hiermee aan de slag gaat.
1. Installeer spotnet
2. Start sportnet en vul als server in: news2.neva.ru instellen en alle post binnenhalen
3. Spotnet afsluiten en weer opstarten
4. Vul nu de gegevens in van de payserver en post weer op laten halen
5. Spotnet afsluiten
6. servers.xml aanpassen naar bovenstaande instellingen
7. servers.xml alleen lezen maken
8. newsreader.eweka.nl.spots verwijderen
9. news.neva.ru.spots hernoemen naar newsreader.eweka.nl
De vet gedrukte delen aanpassen naar je eigen pay server
Als je al een spot bestand hebt in C:\ProgramData\Spotnet dan kun je die eerst het beste even verwijderen voor je hiermee aan de slag gaat.
1. Installeer spotnet
2. Start sportnet en vul als server in: news2.neva.ru instellen en alle post binnenhalen
5. Spotnet afsluiten
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 20-02-2011 16:48 ]
Hier ook dezelfde problemen met Hitnews... Zal het topic in de gaten houden voor updates, hopelijk werkt het weer snel wat ben wel positief over Spotnet moet ik zeggen!
Super! Dit werkt perfect! Bedankt!MikeOO schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:47:
Probeer het eens op deze mannier als je niet alle spot te zien krijgt. Werkte bij mij prima/
1. Installeer spotnet
5. Spotnet afsluiten
Nog een klein vraagje over SabNZB. Heb alles ingesteld, zie de gedownloade bestanden van Sabnzb ook in Spotnet alleen hoe krijg ik iets gedownload? Alles wat ik doe geeft een fout melding als resultaat..
Als je op de Download-knop klikt?
Heb je een api-key in sabnzb ingesteld, en zo ja, heb je deze in de settings.xml van Spotnet gezet?
Heb je een api-key in sabnzb ingesteld, en zo ja, heb je deze in de settings.xml van Spotnet gezet?
Hij werkt nu wel..Fire69 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:01:
Als je op de Download-knop klikt?

Bedankt voor je reactie!
Zelf lukt het me niet helemaal met dat aanpassen van die bestanden. Spotnet maakt voor mijn eweka namelijk vrolijk een nieuw *.spots bestandje aan dat exact dezelfde naam heeft als de omgelabelde. Wellicht dat het te maken heeft met het aanpassen van het servers.xml bestand? Wat moet ik hier nu precies bij aanpassen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Net een mail van hitnews binnen gekregen, het is een bekend probleem:
Hi,
Het probleem met spotnet lijkt aan de headers te liggen. We zijn bezig om dit op te lossen.
Excuses voor het ongemak.
Best regards,
Support Team
Hi,
Het probleem met spotnet lijkt aan de headers te liggen. We zijn bezig om dit op te lossen.
Excuses voor het ongemak.
Best regards,
Support Team
Helaas wel veel die mislukken.Cobb schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:45:
[...]
Thanks dat werkte! Ik hoop wel dat er een goede oplossing komt.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
bij toevoegen in spotnet hoe krijg je eigenlijk vet gedrukte letters?
Anoniem: 329694
D.m.v. [*b]Verhaal hier[/*b] te gebruikentendence schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:13:
bij toevoegen in spotnet hoe krijg je eigenlijk vet gedrukte letters?
Zo heb je ook andere als [i] etc.
Zonder * uiterraard
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 20-02-2011 23:59 . Reden: edit ]
Is er een mogelijkheid om de maker van dit progie te sponsoren? net als bij ftd kon (vrienden van FTD)
Ik wil hem/haar wel een euro-tje(s) geven via paypal ofzo? en met mij misschien wel meer mensen. vind dat hij/zij een hoop werk heeft verzet voor een mooi programma.
Ik hoop dat er een hoop functionaliteid bij komt zoals in het wensenlijstje staat ergens. (Ik heb zelf hitnews met het bekende probleem. De oplossing is er ook, maar om dat uit teleggen aan mijn buurman is soms wat moeilijk)
Ik wil hem/haar wel een euro-tje(s) geven via paypal ofzo? en met mij misschien wel meer mensen. vind dat hij/zij een hoop werk heeft verzet voor een mooi programma.
Ik hoop dat er een hoop functionaliteid bij komt zoals in het wensenlijstje staat ergens. (Ik heb zelf hitnews met het bekende probleem. De oplossing is er ook, maar om dat uit teleggen aan mijn buurman is soms wat moeilijk)
Ik heb dit letterlijk gedaan maar nu heb ik na je hele verhaal alsnog maar de 140.000 spots van XLned. Toen ik de spotnet startte met news2.neva.ru kreeg ik 340.000 spots!MikeOO schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:47:
1. Installeer spotnet
5. Spotnet afsluiten
Wat doe ik verkeerd?
Mijn .xml settings:
code:
1
2
3
4
5
| <Spotnet> <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" /> <Server Type="Downloads" Server="reader5.xlned.com" Username="***" Password="***" Port="563" SSL="1" Connections="6" /> <Server Type="Uploads" Server="reader5.xlned.com" Username="***" Password="***" Port="563" SSL="1" Connections="1" /> </Spotnet> |
Ik heb nu ineens een gebruikersnaan nodig bij news2.neva.ru.
Het goede nieuws is dat ik weer updates binnen krijg met Hitnews!
Het goede nieuws is dat ik weer updates binnen krijg met Hitnews!
Ook ik krijg nu weer updates binnen via Hitnews, het zijn er nog niet veel.... en het lijkt er op dat er een gat blijft tussen 18-02-11 en vandaag 21-02-11 maar goed, ik hoop dat het nu goed blijft gaan
Meer met mislukte downloads? Heb nu van de 10 films 3 die mislukt zijn, waren wel oude spots...
Bij mij wordt alles weer normaal gedownload (hitnews)
Is mis de rating nu, denk je dat dit in de toekomst nog komt?
[ Voor 66% gewijzigd door Hokkie op 21-02-2011 21:15 ]
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Ik ben het programma net aan het ontdekken. Heb ook hitnews. Kreeg net 2500 spots binnen. Maar lees hier dat er wat problemen zijn bij Hitnews. Afwachten of is hier een oplossing voor?MarcHeijerman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:46:
PSN: Mondaatje
Het laden van de reacties bij een spot gaat enooooorm traaaaaaaag.....
Heb zelf Hitnews maar of dat er wat mee te maken heeft???
De spots zelf laadt hij wel weer goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 22-02-2011 10:57 ]
Gebruik nu nova.planet.nl om de spots binnen te halen en de reacties laden hier aardig snel. Bij hitnews was dit wel anders..Harribo schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:56:
Het laden van de reacties bij een spot gaat enooooorm traaaaaaaag.....
Anoniem: 91868
Spotnet doet nou helemaal niks meer. Wat ik ook instel in de servers
(oa xs4all, xnews, gratis poolse/russische headerservers).
Tijd voor een reinstall.
Tijd voor een reinstall.
Het loopt idd trager. Maar ik heb ook het gevoel dat de history van sabnzbd op m'n nas veel te groot is voor spotnet.jodur schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:59:
Ik heb nu spotnet ook draaien mbv van m'n sabnzbd server op m'n synology nas. Sind deze instelling lijkt de user interface van spotnet trager te reageren! Hebben meer mensen hier last van met een externe sabnzbd server?
Zal fijn zijn als die download details niet gepakt worden als er niet om gevraagd is...
[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 22-02-2011 13:24 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Het is ene fijn proggie. Is het de bedoeling dat het straks bijvoorbeeld ook op een ander platform uitgerold kan worden? Zoals Android en dergelijke?
Als jij zelf een client ervoor kan schrijven, ga je gangChadi schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:38:
Het is ene fijn proggie. Is het de bedoeling dat het straks bijvoorbeeld ook op een ander platform uitgerold kan worden? Zoals Android en dergelijke?
Via Eweka gaat het laden van de reacties ook super traag.
Dat is het enige nadeel aan spotnet. Verder gewoon een prima programma.
Ik download gewoon via Newleecher.
Dat is het enige nadeel aan spotnet. Verder gewoon een prima programma.
Ik download gewoon via Newleecher.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
eweka loopt idd met de posts ook achter., zo mis ik post van o.a bradje van 2 dagen terug?
Is het mogelijk om Spotnet 2 (of meer) keer te installeren in aparte folders, bijv. voor verschillende Usenet providers ?
Als ik daar toe in staat was geweest dan had ik het absoluut gedaan.Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:54:
[...]
Als jij zelf een client ervoor kan schrijven, ga je gang
Ik zag al dat er een Android client is. Op binsearch.Chadi schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:38:
[...]
Als ik daar toe in staat was geweest dan had ik het absoluut gedaan.
Ik heb even gekeken en ik heb dit ook. Ik mis bepaalde spots die wel op FTD staan maar niet op spotnet, terwijl spots die er later bij zijn gekomen er wel tussen staan.Lampuhkap schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:30:
eweka loopt idd met de posts ook achter., zo mis ik post van o.a bradje van 2 dagen terug?
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
dus nu word de vraag, welke server instellen die t meest compleet is en de meeste spots?
Ik had even mijn "newsreader.eweka.nl.spots" bestand verwijderd om te kijken of hij dan wel alles binnen haalt.
Maar nu krijg ik de melding dat "Kan spots niet ophalen, geen headers aanwezig. Neem contact op met uw provider".
Vreemd.
Maar nu krijg ik de melding dat "Kan spots niet ophalen, geen headers aanwezig. Neem contact op met uw provider".
Vreemd.
[ Voor 12% gewijzigd door madmaus op 22-02-2011 18:24 ]
Spotnet wordt gigantisch traag met een grote sabnzb download lijst. Hij lagt om de 5 seconden heel even. Best wel irritant. Daarnaast kan ik met eweka maar 2600 spots binnenhalen ?
Hoe verwijder ik een spot die ik zelf geplaatst heb? Kan dit nergens vinden, heb gezocht op GoT, Google, Spotnet forum....voel me beetje dom
.
De NZB die ik toegevoegd hebt kan hij niet uitpakken.
De NZB die ik toegevoegd hebt kan hij niet uitpakken.
[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 23-02-2011 09:58 ]
Dit is niet mogelijk (staat immers al op usenet), wat je kunt doen is leechers informeren in de foute spot middels een berichtje en een nieuwe spot aanmaken.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Nvm
[ Voor 98% gewijzigd door Darkzell op 23-02-2011 11:36 ]
Hoeveel spots haal jij binnen? Ik rond de 3500, maar met die russische server haalde ik er 350.000 binnen.MarcHeijerman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:46:
Meer mensen met dit probleem? Oplossingen?
Zorgen voor een server met langere retentie.beugeldop schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:41:
[...]
Hoeveel spots haal jij binnen? Ik rond de 3500, maar met die russische server haalde ik er 350.000 binnen.
Meer mensen met dit probleem? Oplossingen?
Die 350.000 posts zijn nog slechts verwijzingen; dus als je eigen pay/newsserver maar bijv 400 dagen heeft kan je niet alles meer openen.
Duidelijk.Anoniem: 91868 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:16:
[...]
Zorgen voor een server met langere retentie.
Die 350.000 posts zijn nog slechts verwijzingen; dus als je eigen pay/newsserver maar bijv 400 dagen heeft kan je niet alles meer openen.
Hitnews claimt een retentie van 460 dagen te hebben. Ik neem aan dat er de afgelopen 460 dagen meer dan 3500 spots zijn aangemeld? Hoe kan ik checken of ik geen nieuwe posts mis? Ik heb het idee dat een update van FTD meer nieuwe posts oplevert dan een update van spotnet. (terwijl spotnet ook alle ftd posts zou moeten melden, toch?)
[ Voor 13% gewijzigd door beugeldop op 23-02-2011 23:41 ]
Ik heb kabelacc bij Chello (newsserver = news.chello.nl) en Payserver bij Twaeknews (news.tweaknews.nl) Echter zowel Chello als Tweaknews zijn niet te selecteren uit de lijst. Als ik vlgns de tip geen keuze maak en voor chello news.chello.nl ingeef (user+PW niet nodig) krijg ik boodschap : Kan geen verbinding maken met de server: no such host is known.
Als ik bij adres invul news.tweaknews.nl krijg ik dezelfde foutboodschap (heb hier wel van Tweaknews in brief gekregen User+PW ingevuld).
Kan ook niets invullen bij bestand of bewerken; aangezien "selecteer provider" voor blijft staan.
Help!! Wat moet ik invullen bij de diverse velden van "Selecteer Provider"?? Ik gebruik eigenlijk uitsluitend mijn Payserver account bij Twaeknews? Help, Help, Help
Als ik bij adres invul news.tweaknews.nl krijg ik dezelfde foutboodschap (heb hier wel van Tweaknews in brief gekregen User+PW ingevuld).
Kan ook niets invullen bij bestand of bewerken; aangezien "selecteer provider" voor blijft staan.
Help!! Wat moet ik invullen bij de diverse velden van "Selecteer Provider"?? Ik gebruik eigenlijk uitsluitend mijn Payserver account bij Twaeknews? Help, Help, Help
Anoniem: 313771
Hey Tweakers,
Ik heb 'n vraagje omtrent download snelheid cappen.
In mijn huidige woonplaats hebben ze max. een snelheid van 550kb/s down, nu wil ik wel kunnen blijven internetten en mij mede bewoners ook. Is het mogelijk om bijv. een snelheid van 300 kb/s max te hanteren voor het downloaden?
In mijn huidige woonplaats hebben ze max. een snelheid van 550kb/s down, nu wil ik wel kunnen blijven internetten en mij mede bewoners ook. Is het mogelijk om bijv. een snelheid van 300 kb/s max te hanteren voor het downloaden?
Hoge retentie wil niet zeggen dat je veel spots binnenkrijgt. Eweka heeft een hoge retentie maar bewaart de headers maar hooguit een paar weken. Daardoor zie je niet veel spots bij een header scan. Je kan er wel van downloaden als je de message ID's weet, maar dan moet je eerst de spots hebben.
Ik heb via news.xmsnet.nl zo'n 132000 spots kunnen vinden van de afgelopen 6 maanden, blijkbaar is dat de retentietijd van de headers. Volgens XMS zou hun newsserver echter een retentie van 600 dagen moeten hebben.
Ik heb via news.xmsnet.nl zo'n 132000 spots kunnen vinden van de afgelopen 6 maanden, blijkbaar is dat de retentietijd van de headers. Volgens XMS zou hun newsserver echter een retentie van 600 dagen moeten hebben.
Netlimiter gebruikte ik voorheen erg veel i.c.m. P2P (Anders had de rest van het huis geen verbinding meerAnoniem: 313771 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:48:
Hey Tweakers,
Gemakkelijke van dit programma is dat het niet veel gedoe is en je per process kunt aangeven hoeveel bandbreedte je mag gebruiken
Ok volgend probleem. Ik krijg van eweka maar een spots database met een paar 160 spots er in van maximaal 6 uur oud. Bekend probleem, feature van eweka of?
Sinds ik over ben van FTD naar Spotnet, zijn al mijn downloads "unvalid compressed archive"
het lijkt me onmogelijk aan Spotnet te kunnen liggen, maar zie ik iets over het hoofd?
het lijkt me onmogelijk aan Spotnet te kunnen liggen, maar zie ik iets over het hoofd?
Nee, niet bekend. Nog maar 100.000 keer langs gekomenAfwezig schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:56:
Ok volgend probleem. Ik krijg van eweka maar een spots database met een paar 160 spots er in van maximaal 6 uur oud. Bekend probleem, feature van eweka of?
Sinds ik de laatste update heb geïnstalleerd ging ik van bijna 350.000 spots naar krap 9000 spots. Meer mensen die daar last van hebben gehad bij het upgraden?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Een mogelijke oplossing is inderdaad 100 000 keer langs gekomen, maar volgens mij werkt die oplossing niet goed meer.Ragger schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:26:
[...]
Nee, niet bekend. Nog maar 100.000 keer langs gekomen
Het opgegeven ip-adres voor textreader.eweka.nl (81.171.88.253) geeft nog maar 283 spots terug. Ben een beetje aan het klooien geweest met wat instellingen (als ik Eweka koos veranderd hij geregeld de header server weer terug naar textreader.eweka.nl) en heb uiteindelijk gekozen voor "Anders" en dan als server het IP opgegeven, maar krijg nog steeds maar 283 spots terug.
Als ik de ziggo servers kies krijg ik 100 000+ spots te pakken, de snelheid laat te wensen over, maar krijg er in iedergeval meer terug.
Overigens is dit mijn eerste install van dit tooltje, dus oude instellingen/versies lijkt me niet het probleem.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Inderdaad, maar jammergenoeg 100.001x geen oplossing.Ragger schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:26:
[...]
Nee, niet bekend. Nog maar 100.000 keer langs gekomen

Ik zit nu met een database met 280 spots... kan ik evengoed geen Spotnet gebruiken.
[edit]
Met ^^ dus
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 24-02-2011 20:46 ]
Download dan zo'n database-bestand. Is al een stuk of 100.000 keer gespotFire69 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:44:
[...]
Inderdaad, maar jammergenoeg 100.001x geen oplossing.
Ik zit nu met een database met 280 spots... kan ik evengoed geen Spotnet gebruiken.
[edit]
Met ^^ dus
Anoniem: 256545
Als je FTD nog gebruikt kun je daar een spotnet+eweka handleiding vinden in een van de spots (Fire69 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:44:
[...]
Inderdaad, maar jammergenoeg 100.001x geen oplossing.
[edit]
Met ^^ dus
Ik gebruik zelf ook Eweka en dat is icm Spotnet helemaal ruk, mijn tip: Neem voor 2,50 een maand abbo bij Lightning usenet ( binnen 5 minuten geregeld via de mail en ideal, 400 dagen retentie) en je haalt daarmee meteen 357.000 spots binnen en de reacties laden ook binnen no time.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 256545 op 25-02-2011 00:07 ]
Een bestand downloaden is leuk om inderdaad wat historie op te bouwen, maar het viel me op in de 280 spots die ik gisteren kreeg van eweka dat deze niet zo heel ver teruggaan (een paar dagen). Op termijn loop je dus alsnog achter de feiten aan als je niet iedere dag een update binnenhaalt (of misschien zelfs meerdere keren per dag), en geloof me er zijn mensen die niet iedere dag hun DB gaan updaten.
Dus de oplossing met het downloaden van een oude spotdatabase is niet echt een bruikbare oplossing wat mij betreft. Vind het sowieso vreemd dat ik bij Ziggo een veel grotere DB kan binnentrekken.
Ik heb het maar op de volgende manier opgelost:
- SpotNet met Ziggo
- Downloaden via GrabIt met Eweka
Heeft als voordeel dat ik geen Eweka verbinding hoef te offeren (zit op een gedeeld account waarbij ik dus maar 4 connecties kan gebruiken) voor spotnet en dat ik wel een redelijk aantal spots binnen kan halen. Vind het raar dat een betaalde dienst zoals eweka op de een of andere manier maar heel weinig spots vasthoudt. Zou men dat nu bewust aan het doen zijn?
Dus de oplossing met het downloaden van een oude spotdatabase is niet echt een bruikbare oplossing wat mij betreft. Vind het sowieso vreemd dat ik bij Ziggo een veel grotere DB kan binnentrekken.
Ik heb het maar op de volgende manier opgelost:
- SpotNet met Ziggo
- Downloaden via GrabIt met Eweka
Heeft als voordeel dat ik geen Eweka verbinding hoef te offeren (zit op een gedeeld account waarbij ik dus maar 4 connecties kan gebruiken) voor spotnet en dat ik wel een redelijk aantal spots binnen kan halen. Vind het raar dat een betaalde dienst zoals eweka op de een of andere manier maar heel weinig spots vasthoudt. Zou men dat nu bewust aan het doen zijn?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zojuist de tip opgevolgd door Lightningusenet te gaan gebruiken.
Aanmelden ging eenvoudig en snel. Meteen bij opstarten van Spotnet over de 350.000 nieuwe spots!
Laden van reacties gaat ook super snel en de download snelheid is prima! Een prima vervanger voor Hitnews, en dat voor 2.50 per maand!
Valt me wel op dat de spots van Isaac (FTD) niet altijd op Spotnet komen. Had dit met Hitnews ook. Las dat meer mensen hier last van hebben dus we wachten geduldig af!
Aanmelden ging eenvoudig en snel. Meteen bij opstarten van Spotnet over de 350.000 nieuwe spots!
Laden van reacties gaat ook super snel en de download snelheid is prima! Een prima vervanger voor Hitnews, en dat voor 2.50 per maand!
Valt me wel op dat de spots van Isaac (FTD) niet altijd op Spotnet komen. Had dit met Hitnews ook. Las dat meer mensen hier last van hebben dus we wachten geduldig af!
[ Voor 22% gewijzigd door Yrck op 25-02-2011 10:11 ]
Ik gebruik SABnzbd als download client, daar kan je gewoon een maximum download snelheid instellen, werkt perfect.Anoniem: 313771 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:48:
Hey Tweakers,
Ik heb vanmorgen 8!!! nieuwe spots in spotnet. Dat zijn dus alle updates die ik binnenhaal na een nacht (±8uur), dit is toch veel te weinig? FTD geeft honderden updates. Ligt dit aan mijn news-server (hitnews) of doe ik iets anders verkeerd.
@Cornholio01: Hoe is de downloadsnelheid en stabiliteit bij lightning usenet? Ik overweeg ook een overstap omdat ze super goedkoop zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door beugeldop op 25-02-2011 10:49 ]
Downloadsnelheid is bij mij hetzelfde als bij Eweka, 8 connecties en de max snelheid van mijn internet abbo, over stabiliteit kan ik nog niets zeggen want ik ben ook gisteren pas overgestapt.beugeldop schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:17:
[...]
Ik gebruik SABnzbd als download client, daar kan je gewoon een maximum download snelheid instellen, werkt perfect.
Ik heb vanmorgen 8!!! nieuwe spots in spotnet. Dat zijn dus alle updates die ik binnenhaal na een nacht (±8uur), dit is toch veel te weinig? FTD geeft honderden updates. Ligt dit aan mijn news-server (hitnews) of doe ik iets anders verkeerd.
@Cornholio01: Hoe is de downloadsnelheid en stabiliteit bij lightning usenet? Ik overweeg ook een overstap omdat ze super goedkoop zijn.
Thnx voor de snelle reply, ik zal ook daar op het forum eens gaan kijken.Anoniem: 256545 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:03:
[...]
Downloadsnelheid is bij mij hetzelfde als bij Eweka, 8 connecties en de max snelheid van mijn internet abbo, over stabiliteit kan ik nog niets zeggen want ik ben ook gisteren pas overgestapt.Op het forum van spotnet is lightingusenet een hot item omdat je daarmee veel meer headers binnenhaald en het laden van de reacties bij de spots gaat daarmee ook als een speer, mocht het in de toekomst niet stabiel blijken oid dan zoek ik gewoon weer wat anders maar voor die 2,50 maak ik mij voorlopig niet druk.
Hitnews heeft bij mij weer problemen om nieuwe headers binnen te halen.
Hmmm, ik denk dat Eweka de stekker ergens uit getrokken heeft....
Krijg in 1x dat ie geen verbinding kan maken met de server (400 cannot connect to NNTP server 81.171.64.100, connect error 10061) terwijl alles tot nu toe prima heeft gefunctioneerd.
Spots en plaatjes haalt die wel op maar nzb's homaar....
Krijg in 1x dat ie geen verbinding kan maken met de server (400 cannot connect to NNTP server 81.171.64.100, connect error 10061) terwijl alles tot nu toe prima heeft gefunctioneerd.
Gebruik je toevallig Avast ?Caveman schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:43:
Hmmm, ik denk dat Eweka de stekker ergens uit getrokken heeft....![]()
Ik had gisteren namelijk hetzelde, herhaaldelijk geprobeert te connecten met Eweka (+ IP) zonder succes, op de site van Eweka was geen storing met mijn newsreader, na wat vogelen kwam ik er achter dat het mailschild van Avast mijn verbinding blokkeerde, verbinding verwijderd uit het mailschild en de boel werkte weer ( verbinding word vanzelf opnieuw terug in het mailschild gezet dus je hebt niet ineens een open verbinding zonder bescherming daarna)
Ja, ik gebruik avast..... mailshield ff uitgezet en idd werkt weer als een trein. thx mate !Anoniem: 256545 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:51:
[...]
Gebruik je toevallig Avast ?
Ik had gisteren namelijk hetzelde, herhaaldelijk geprobeert te connecten met Eweka (+ IP) zonder succes, op de site van Eweka was geen storing met mijn newsreader, na wat vogelen kwam ik er achter dat het mailschild van Avast mijn verbinding blokkeerde, verbinding verwijderd uit het mailschild en de boel werkte weer ( verbinding word vanzelf opnieuw terug in het mailschild gezet dus je hebt niet ineens een open verbinding zonder bescherming daarna)
Dat had ik dus nooit gevonden. Raar trouwens dat bv. Astraweb wel goed werkt.
No problem,Caveman schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:19:
[...]
Ja, ik gebruik avast..... mailshield ff uitgezet en idd werkt weer als een trein. thx mate !
Dat had ik dus nooit gevonden. Raar trouwens dat bv. Astraweb wel goed werkt.
Je moet je mailshield niet uitzetten natuurlijk, alleen die verbindingen ff verwjderen via expertinstellingen.
De verbindingen die je gebruikt komen er vanzelf weer in te staan maar blijven dan gewoon goed werken, ik vemoed dat het te maken heeft met het klooien met IP adressen wat ik gisteren gedaan heb.
Soms geeft Avast een melding van update virusdefinities, als ik dan spotnet open krijg ik de 1e keer geen verbinding maar bij de 2e keer doet ie het wel weer gewoon.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 256545 op 25-02-2011 15:06 ]
kan iemand mij vertellen wat Eweka voor die 5 euro meer,meer doet?Yrck schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:09:
Zojuist de tip opgevolgd door Lightningusenet te gaan gebruiken.
als ik zo de specs lees van die "Bliksem"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| High-speed download rate up to 50 Mbit/s Up to 431 days retention Unlimited downloading Uncensored access Safeguarding of your privacy 99.8% completion Free Headers Free SSL support 6.0+ TB of NEW content daily Tier 1 Usenet Provider |
Misschien goede ondersteuning / service? Download nu al hele dag met Lightningusenet en gaat perfect. Gewoon volledige snelheid van mijn verbinding. Nog niks te klagen dus.marcel-o schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:59:
[...]
kan iemand mij vertellen wat Eweka voor die 5 euro meer,meer doet?
als ik zo de specs lees van die "Bliksem"
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 High-speed download rate up to 50 Mbit/s Up to 431 days retention Unlimited downloading Uncensored access Safeguarding of your privacy 99.8% completion Free Headers Free SSL support 6.0+ TB of NEW content daily Tier 1 Usenet Provider
Wat haal je voor snelheden dan?
Bij caiway haal ik zo'n 6050 met Eweka
ik ga dat maar es proberen als mn eweka afgelopen is.
scheelt 5 euro! kblijf natuurlijk wel Hollander
Bij caiway haal ik zo'n 6050 met Eweka
ik ga dat maar es proberen als mn eweka afgelopen is.
scheelt 5 euro! kblijf natuurlijk wel Hollander
[ Voor 27% gewijzigd door marcel-o op 25-02-2011 17:12 ]