Dag Tweakers,
Ik heb een groot probleem. Ik heb de 6950 referenced van MSI. En zodra de kaart in 3d mode gaat krijg ik na verloop van tijd (tussen de 5 < - > 40 minuten) een black screen. Soms black, soms 'no signal'op het beeldscherm.
Zodra dit gebeurt gaat de fan meestal naar 100% speed, (figter jet is er niets bij).
Het geluid blijft gewoon doorgaan. De pc blijft gewoon doorgaan. Voor hoe lang weet ik niet want na 10-20 seconden geef ik hem een hard reset.
Ik heb de hitte gemeten terwijl hij in 3d modus is en hij komt niet boven de 75 C uit. Dus ook dat kan geen probleem zijn. Hij heeft het probleem niet in 3dmark11
Dit alles gebeurt zowel in games als bijv in Mediaplayer classic met evr ingeschakeld (dan switcht de kaart van clockmode trouwens maar naar 500 MHz ipv 800), dus hardwarematig gebruik van de videokaart tijdens het afspelen van films.
Het gebeurt tot nu toe niet in 2d Mode.
Nu heb ik een kast met een zeer goede airflow:
- quadcore (Q6600 @ 3.2 GHZ)
- Een Nexus 620 Watt voeding
- Schone Windows 7 64 bit installatie
- Non-overgclockte 6950 met unlockte shaders (maar het probleem doet zich ook voor met de gewone bios). Deze wordt nooit warmer dan 75 C in game
- Verschillende driversets geprobeerd, telkens na helemaal schoon te hebben gemaakt.
- Hotfixes geïnstalleerd
- Met of zonder Powertune variërend van -20% <-> +20 %
De voeding is mijn inziens goed en krachtig genoeg. Ik heb er naast het mobo en de videokaart verder alleen 1 HDD aanhangen.
Wat heb ik verder geprobeerd:
- Urenlang forums en topics afgezocht en gelezen op het internet. Het komt vaker voor bij mensen met Radeon kaarten ook uit de 6-serie. Maar ik heb nergens een oplossing kunnen vinden. Iedereen zegt wat anders. Voeding, of hitte komen meestal ter sprake, uiteraard de drivers/hotfixes updaten. Sommige mensen zeggen RMA. Of andere voeding. Maar volgens mij is mijn voeding echt wel voldoende. (niet zo oud trouwens die voeding 6 maanden)
Ik heb een topic waarin iemand het volgende zegt:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=334697
De persoon in dit topic verwijst naar de onderstaande link
Het heeft te maken met de weerstand die de voltage regulator regelt. Maar het is ook de enige link waar ik dit zie:
http://vr-zone.com/articles/amd-rade...html?doc=10160
Ik kan me niet voorstellen dat ik voor de zoveelste keer weer een nieuwe kaart heb ontvangen die defect is.
Tweakers.. HELP!