Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11-2024
Bullus schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:32:
Denk dat je dan pech hebt met je kaart, al is de winst niet super (1 a 2% met alleen de shaders unlocked)
Toch vreemd ): Jij zei dat je ook een club3d had, heb jij ook die versie met 2 coolers en de bios switch? Zo ja, zou je in detail uit kunnen leggen wat je gedaan hebt? Dan ga ik dat proberen en het daarna opgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Zoals ik al aangaf was dat een ref. kaart met 1 fan ipv 2 fans die jij hebt.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
Bullus schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:56:
Zoals ik al aangaf was dat een ref. kaart met 1 fan ipv 2 fans die jij hebt.
Ok, toch bedankt! (ik was niet helemaal zeker wat reference inhield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novermars
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2020
chim0 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:43:
[...]

Geen idee maar ik heb ook een HD6850, maar dan van ASUS, en soms stopt de driver met werken en is de inhoud van bijvoorbeeld MSN, Internet Explorer of andere grafische interfaces helemaal weg en moet ik mijn computer opnieuw opstarten om het weer te laten werken.

Bedoel je dat of wordt het beeld dan helemaal zwart? Heb je wel alle drivers en BIOS geupdate?

Edit: Ik nagenoeg hetzelfde systeem als jij. Heb je wel allebei de PCI-e stekkers aangesloten?
Volledig zwart.
Nu ga ik even kijken of er een update voor mijn bios is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

AMD Catalyst Application Profiles 11.5 CAP3 (May 26)

New profiles added with this release:
  • Duke Nukem Forever – Forced on Anti-Aliasing through the Catalyst Control Center has been disabled
  • Force Unleashed – CrossFire Anti-Aliasing support
  • Transformers War for Cybertron – CrossFire Anti-Aliasing support
  • Garshasp The Monster Slayer – resolves negative CrossFire scaling

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanou
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-04-2022
Iemand hier ervaring met de Sapphire hd 6950 2gb in crossfire? heb een msi p67-g65 b3 moederbord.
Is de performance winst vn crossfire de kosten vn de 2e kaart waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:06
keanou schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:29:
Iemand hier ervaring met de Sapphire hd 6950 2gb in crossfire? heb een msi p67-g65 b3 moederbord.
Is de performance winst vn crossfire de kosten vn de 2e kaart waard?
Daar kun je eenvoudig achterkomen door reviews te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

Heb sinds kort een cf opstelling van HD6870 XFX , maar ik krijg mijn 2de beeldscherm niet aan de gang!Als ik cf uit zet of de brug verwijder dan doet mijn 2de scherm het prima maar met cf aan en/of de brug er tussen dan krijg ik hem niet aan de gang!iemand een ideetje toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10
Even mbt mijn eigen review van de HD6950 (zie sig...) een vraagje mbt update: de game benches wil ik gaan aanpassen en min/avg/max weergeven, maar minder games testen om het nog een beetje overzichtelijk te houden (en dan is het een beetje redelijk te doen voor mij...). Dus DiRT2 gaat eruit, daar komt DiRT3, MW2 gaat het veld ruimen en de games die hardlocked waren worden vervangen door anderen. Zo komen Brink, Stalker: COP en wellicht AvP er wel in te staan, maar moeten er een aantal uit. Ik laat het even aan jullie om te beslissen welke games het meest interessant zijn om erin te houden, en wil straks een lijstje van minimaal 12 games kunnen maken. Doe maar een suggestie :Y

Tevens gaat volgende week mijn MK-13 review echt online, voor degenen die daar misschien op zaten te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-04 12:11
Blue-Tiger schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:53:
Doe maar een suggestie :Y

Tevens gaat volgende week mijn MK-13 review echt online, voor degenen die daar misschien op zaten te wachten :)
Is The Witcher 2 geen deelnemer? :P Sinds het PC only is en toch goed eruit ziet

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
TW2? Even zoeken, zou zomaar wat kunnen worden :) Vwb nieuwe games, Brink gaat er wel in verschijnen, en straks Deus Ex natuurlijk ook nog. Welke games kan ik er in principe het beste uit laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Anoniem: 387314 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:29:
Heb sinds kort een cf opstelling van HD6870 XFX , maar ik krijg mijn 2de beeldscherm niet aan de gang!Als ik cf uit zet of de brug verwijder dan doet mijn 2de scherm het prima maar met cf aan en/of de brug er tussen dan krijg ik hem niet aan de gang!iemand een ideetje toevallig??
Alles op 1 kaart aansluiten

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novermars
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04-2020
Kleine update op mijn probleem. Volgens mij heeft het met Java te maken. Mijn beeld valt alleen weg als MSN/Minecraft etc opstart. Ik heb geprobeerd de nieuwste Java update te installeren. Toen dat gedaan was kreeg ik de melding dat hij niet juist geïnstalleerd was en toen viel mijn beeldscherm weer weg.

EDIT: Ik heb geprobeerd Ubuntu 11.04 te booten vanaf een CD. Dat lukt niet en krijg alleen maar een zwart scherm en ook geen input.

[ Voor 18% gewijzigd door Novermars op 28-05-2011 17:13 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
reviews: GTX 560 Ti: de strijd om mainstreammarkt brandt los
Raar dat hier wordt gezegd dat de 1gb 6950 geen energie gebruik chip heeft... Bij ccc heb ik gewoon powertune en als ik furmark draai clockt de core ook soms terug naar 650 Mhz oid.

Mss is er een versie getest die nog niet af was of werd de kaart nog niet goed in ccc herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 13:01
Nu wil ik twee Asus EAH6950 (Evt de H6970 i.v.m. levertijd) in crossfire gooien. Dit samen in combinatie met een Asrock Z68 Extreme4
Aangezien de videokaart drie slotten ruimte nodig heeft wil ik graag mijn tweede videokaart in de derde pci-e slot duwen voor een betere airflow.

Nu vermoed ik dat de crossfire brug die er standaard bijzit hier niet lang genoeg voor zal zijn en ik zie in de price watch ook niet zo snel één met een groter formaat.
Zijn langere formaten überhaupt enigszins te vinden of zitten er tegenwoordig standaard al een wat langere crossfire brug in de verpakking?

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj0
http://www.amazon.com/ATI...-Connecctor/dp/B003NLGR7I

Misschien dat je hem daar kunt kopen, die is 10 centimeter, moet lang genoeg zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 13:01
Amazon helemaal vergeten te checken, toppie bedankt! _/-\o_

Edit*

Amazon kan je helaas niet bij bestellen omdat het niet direct van hun komt. Tenzij je iemand kent in de US waar je het naar kan sturen en het weer doorstuurt is dat dus geen optie.

Wel wat gevonden op ebay als iemand toevallig ook zoekt:

http://cgi.ebay.nl/ATI-Lo...10-cm-100mm-/280510092319

Raar dat die dingen amper te vinden zijn in de EU? Amazon UK verkoopt ze ook helemaal niet.

[ Voor 78% gewijzigd door NedStar op 30-05-2011 18:14 ]

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 03:26
Mijn Club3d HD6870's lopen in idle standaard op 25%, maar dit maakt dus echt een teringherrie. Is iemand bekend met dit probleem? Ik word gek! Ik heb met MSI AB al een fanprofiel aangemaakt, maar als ik een game heb gespeeld gaan de kaarten weer terug naar hun luidruchtige idle en ik kan klikken in AB wat ik wil, maar het fanprofiel wordt niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met zowel ATi als nVidia kaarten.
Mij is namelijk opgevallen dat de AI setting in de ATi driver nVidia naar mijn idee overclassed.
Hier een voorbeeld:

Dit is met een Nvidia 560ti gemaakt, alles maximaal.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.123.16/1317650001-1317700000/1317679501-1317679600/1317679512_5_pMS3.jpeg
1280*960
32AA
16AF
HBAO OFF

Voorheen had ik een hd5850.
De blaadjes op een Radeon lijken wat "voller" ronder.
In het spel BFBC2
Dit type bosje vindt je voornamelijk in oerwoudachtige mappen.

[ Voor 17% gewijzigd door Waterlelie op 31-05-2011 16:43 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
ikheetkoen schreef op maandag 30 mei 2011 @ 23:57:
Mijn Club3d HD6870's lopen in idle standaard op 25%, maar dit maakt dus echt een teringherrie. Is iemand bekend met dit probleem? Ik word gek! Ik heb met MSI AB al een fanprofiel aangemaakt, maar als ik een game heb gespeeld gaan de kaarten weer terug naar hun luidruchtige idle en ik kan klikken in AB wat ik wil, maar het fanprofiel wordt niet van toepassing.
Ik heb mijn kaarten altijd op 35% fan lopen. Refference XFX & Sppire en ik hoor ze helemaal niet :S tempraturen blijven onder 80°C op hete dagen.

Als je zo een last hebt van het lawaai moet je een aftermarket cooler zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
yzx schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:43:
[...]

Ik heb mijn kaarten altijd op 35% fan lopen. Refference XFX & Sppire en ik hoor ze helemaal niet :S tempraturen blijven onder 80°C op hete dagen.

Als je zo een last hebt van het lawaai moet je een aftermarket cooler zetten
Heb op het moment geen geld om 40 x 2 = 80 euro uit te geven aan aftermarket koeling, en de temps zijn prima. Ik wil een softwarematige manier vinden om de fansnelheid te reguleren. Of zou ik ook de bios kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
ikheetkoen schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:42:
[...]

Heb op het moment geen geld om 40 x 2 = 80 euro uit te geven aan aftermarket koeling, en de temps zijn prima. Ik wil een softwarematige manier vinden om de fansnelheid te reguleren. Of zou ik ook de bios kunnen flashen?
Laat je MSI AB met windows starten? Of gebruik je die alleen als je gamed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
yzx schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:47:
[...]

Laat je MSI AB met windows starten? Of gebruik je die alleen als je gamed?
Laat ik met windows starten. Heb ook een tijd zonder geprobeerd, maar het maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-04 18:35

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Unofficial overclocking ingeschakeld? Helpt misschien.

Trouwens, er is een Zalman VF3000A in aantocht voor m'n reference HD6870. Gaat een flink verschil maken qua temps en lawaai.

Zal mijn bevindingen voor en na de installatie posten van oa. idle en load temps met Furmark en Heaven 2.1 als mede het struikelblok van de VRM temps / koeling. De standaard koelplaat van de VRAM en VRM's kan en blijft gewoon zitten.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
Kan iemand me toevallig vertellen of de huidige R6950-2PM2D2GD5 van msi nog steeds te unlocken zijn? ik lees er nogal wisselende verhalen over..

Is er een manier om er zeker van te zijn dat je een geunlocked model krijgt?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07

Milmoor

Footsteps and pictures.

NedStar schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:50:
Nu wil ik twee Asus EAH6950 (Evt de H6970 i.v.m. levertijd) in crossfire gooien. Dit samen in combinatie met een Asrock Z68 Extreme4
Aangezien de videokaart drie slotten ruimte nodig heeft wil ik graag mijn tweede videokaart in de derde pci-e slot duwen voor een betere airflow.

Nu vermoed ik dat de crossfire brug die er standaard bijzit hier niet lang genoeg voor zal zijn en ik zie in de price watch ook niet zo snel één met een groter formaat.
Zijn langere formaten überhaupt enigszins te vinden of zitten er tegenwoordig standaard al een wat langere crossfire brug in de verpakking?
Mijn MSI 790FX-GD70 heeft extra lange crossfire bruggen meegeleverd gekregen. Blijkbaar twee, want ik heb er nog een over. 9CM van hart naar hart. Mijn 2x 6970's zitten in het 1e en het 5e slot, en dat werkt prima. Dan kan je wat gerichter zoeken. Kijk bijv. eens in de pricewatch reacties wie zo'n moederbord heeft. Als je hem nergens anders vinden kan moet je maar contact opnemen, dan mag je er een hebben. Ik houdt hem echter liever zelf. Ik wil er nog een keer een derde kaart bij stoppen, gewoon omdat het kan.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killfrenzy9
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06-2015
Hoi, ik wil graag een HD 6850 binnenkort gaan kopen, maar is het waar dat die dingen enorm heet worden en erg luidruchtig zijn? Iemand ervaring met deze kaart, is de hitte die eraf komt schadelijk voor de kaart of andere componenten?

EDIT:Zit er veel verschil tussen de merken? Zijn er betere en mindere, ik zit aan de XFX met dualfan te denken maar andere merken zijn ook goed. Ook zit ik aan die van Vertex te denken,want die is iets goedkoper.

[ Voor 32% gewijzigd door killfrenzy9 op 01-06-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Nogal basis vraagjes eh... Kijk gewoon wat reviews na en lees wat ze zeggen over de temperaturen en geluidsniveaus.

Lijstje met reviews:
Noel in "AMD HD6XXX ervaringen - Deel 2"

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Apart die mouselag rechts in het hoekje boven. Als ik The Witcher 2 heb gespeeld is het weg! Maarja als het goed is bij versie 11.6 opgelost, al zeiden ze dat ook bij 11.5...
Waterlelie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:40:
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met zowel ATi als nVidia kaarten.
Mij is namelijk opgevallen dat de AI setting in de ATi driver nVidia naar mijn idee overclassed.
Hier een voorbeeld:

Dit is met een Nvidia 560ti gemaakt, alles maximaal.
[afbeelding]
1280*960
32AA
16AF
HBAO OFF

Voorheen had ik een hd5850.
De blaadjes op een Radeon lijken wat "voller" ronder.
In het spel BFBC2
Dit type bosje vindt je voornamelijk in oerwoudachtige mappen.
Waarom HBAO uit? Moet ie makkelijk kunnen en ziet er mooier uit. Had je dat met 5850 ook al uit?

[ Voor 71% gewijzigd door Cobiwan op 01-06-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Vraag.

Ik was vroeger best een expert in dit soort dingen maar wegens verschoven interesse snap ik er tegenwoordig echt geen hol meer van, het kostte me zelfs enige tijd om uit te vogelen dat ik een Sapphie Radeon HD6950 heb ;)

Dit ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ozone3d.net/public/jegx/201012/sapphire_hd6970_04.jpg

Ik wil hier graag 3 schermen op aansluiten. Ik heb meer resolutie nodig (meer pixels) voor allerlei werkzaamheden en mijn huidige 24" (1920x1200) wordt te klein. Een groter scherm met hogere resolutie is erg duur, dus zit ik te denken aan twee 24" schermen, maar bij gamen wil ik toch graag eentje recht voor mijn neus hebben, dus kom ik uit bij drie schermen :)

Vroeger had je hiervoor een Matrox kaart of SLI nodig, maar volgens mij moet dat ook op deze ene videokaart kunnen.

1. Kan ik hier drie schermen op aansluiten?
2. Ik gebruik beide DVI ports, hoe sluit ik de derde aan? Wat is beter, de HDMI pakken of een displayport?
3. Het scherm/schermen die ik wil kopen (Samsung 2443BW) hebben geen displayport, kan ik zonder gevolgen voor deze opstellen hiervoor een minidisplayport-naar-dvi-d adapter gebruiken
4. Kan ik ze dan als een uitgebreid bureaublad gebruiken (dus drie schermen met verschillende inhoud)? Dus niet cloned?
5. Kan het middelste scherm primary (schermnummer 1) zijn (voor games) en toch in het midden zijn? Volgens mij kan je bij extended desktop de positie van de schermen bepalen door ermee te slepen... Toch?

Make me happy, dan kan ik shoppen :9~ :9

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Captain Pervert schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:27:
Vraag.

Ik was vroeger best een expert in dit soort dingen maar wegens verschoven interesse snap ik er tegenwoordig echt geen hol meer van, het kostte me zelfs enige tijd om uit te vogelen dat ik een Sapphie Radeon HD6950 heb ;)

Dit ding dus:

[afbeelding]
Dat is toch echt een foto van een HD6970 8)7
1. Kan ik hier drie schermen op aansluiten?
Ja.
2. Ik gebruik beide DVI ports, hoe sluit ik de derde aan? Wat is beter, de HDMI pakken of een displayport?
Displayport, moet. Actief verloopje van Sapphire van DP -> DVI, gewoon DP -> DP of passief DP -> VGA.
3. Het scherm/schermen die ik wil kopen (Samsung 2443BW) hebben geen displayport, kan ik zonder gevolgen voor deze opstellen hiervoor een minidisplayport-naar-dvi-d adapter gebruiken
Nee, die lijkt me niet actief. Zie hierboven.
4. Kan ik ze dan als een uitgebreid bureaublad gebruiken (dus drie schermen met verschillende inhoud)? Dus niet cloned?
Eyefinity.
5. Kan het middelste scherm primary (schermnummer 1) zijn (voor games) en toch in het midden zijn?Volgens mij kan je bij extended desktop de positie van de schermen bepalen door ermee te slepen... Toch?
Regel je in AMD's CCC.
Make me happy, dan kan ik shoppen :9~ :9
Hoop dat je nu maar wel happy bent. Je kennis van zaken mag wel een klein beetje worden opgefrist (daarom ben ik ook wat kortaf ;) ), dit was namelijk allemaal prima te vinden als je even op Eyefinity zou Google'n... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Het is inderdaad een 6970.

Ik weet alles van computers t/m de Pentium IV, toen kreeg ik een leven :D
Bedankt voor je antwoorden. Ik zal op zoek gaan naar een actief dp-dvi verloopje.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter heb je nodig (Actief verloopje van mini DisplayPort naar DVI)

Standaard HD6950 of HD6970 hebben namelijk geen Display Port maar twee mini Display Port uitgangen.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 02-06-2011 16:09 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Laatst online: 02-04 14:41
Ik heb net eens even Furmark gedraaid. Ik kreeg na enkele minuten al een temperatuur van 80°C. De onderste kaart bleef ongeveer 10°C koeler. Zijn dit normale temperaturen of moet ik toch eens aan extra fans gaan denken in mijn kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Jo... schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:06:
Ik heb net eens even Furmark gedraaid. Ik kreeg na enkele minuten al een temperatuur van 80°C. De onderste kaart bleef ongeveer 10°C koeler. Zijn dit normale temperaturen of moet ik toch eens aan extra fans gaan denken in mijn kast?
Videokaart mag (max) iets van 100 graden worden, dus niets aan de hand. Furmark stresst de kaart zo hard als het maar kan. Ingame zal je vast lager uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-04 17:19
-The_Mask- schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:08:
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter heb je nodig (Actief verloopje van mini DisplayPort naar DVI)

Standaard HD6950 of HD6970 hebben namelijk geen Display Port maar twee mini Display Port uitgangen.
Bij de meeste kaarten krijg je toch al een MiniDP>DP adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Net mijn 6870 binnen en geinstalleerd, maar lijkt iets niet te kloppen: de performance!
Drivers wel eerst gedeinstalleerd.Ben van een 4830 naar de 6870 gegaan, verder 3gig geheugen en AMD x3 2.4MHz. Nu zijn de presttie iets beter dan de 4830, maar ik had toch meer dan en verdubbeling verwacht!?
In BFBC2 op 1680 res heb ik tussen de 20 en 60 fps en meestall zo'n 30. Niet veel beter dan de 4830. De pretatie is gelijk bij alles op max en alles op min?
Iemand een verklaring?

[ Voor 12% gewijzigd door FrankNLD op 03-06-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 10:13
kijk eens naar je gpu load ingame. Ik denk dat je cpu een bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 15:43
Frank76NL schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:56:
Net mijn 6870 binnen en geinstalleerd, maar lijkt iets niet te kloppen: de performance!
Drivers wel eerst gedeinstalleerd.Ben van een 4830 naar de 6870 gegaan, verder 3gig geheugen en AMD x3 2.4MHz. Nu zijn de presttie iets beter dan de 4830, maar ik had toch meer dan en verdubbeling verwacht!?
In BFBC2 op 1680 res heb ik tussen de 20 en 60 fps en meestall zo'n 30. Niet veel beter dan de 4830. De pretatie is gelijk bij alles op max en alles op min?
Iemand een verklaring?
BC2 is een game die erg afhankelijk is van een goede CPU, het is ook een game die erg goed gebruikt maakt van meerdere cores.
Je kan proberen je CPU dus wat te OCen waarschijnlijk zal dit een merkbaar verschil geven, zeker omdat je nu een vrij laag geclockte tripple-core gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
CPU load is 85 % ingame. Weet zo geen tool om de gpu load te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 02-05 15:43
Frank76NL schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:05:
CPU load is 85 % ingame. Weet zo geen tool om de gpu load te zien?
GPU-Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Redblader schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:04:
[...]

BC2 is een game die erg afhankelijk is van een goede CPU, het is ook een game die erg goed gebruikt maakt van meerdere cores.
Je kan proberen je CPU dus wat te OCen waarschijnlijk zal dit een merkbaar verschil geven, zeker omdat je nu een vrij laag geclockte tripple-core gebruikt.
Bedankt. Is opgelost! :) Overklock van CPU naar 2800+ brengt de verwachte FPS. Lijkt nog meer uit te halen, maar dipt al niet meer onder de 40, wat goed genoeg is. Dik tevreden over de 6870 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 23:46

Contagio

Vullend

Kan iemand mij vertellen hoeveel pinnen de voedingskabels hebben voor deze kaart?

http://tweakers.net/price...6970-dcii-2di4s-2gd5.html

Is het 2x 8-pins of 1x6 + 1x8?

Kan het niet zo gauw vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
Contagio schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:45:
Kan iemand mij vertellen hoeveel pinnen de voedingskabels hebben voor deze kaart?

http://tweakers.net/price...6970-dcii-2di4s-2gd5.html

Is het 2x 8-pins of 1x6 + 1x8?

Kan het niet zo gauw vinden.
2x 8 pins. Zie ook de review van tweakers.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1298500779.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 23:46

Contagio

Vullend

ikheetkoen schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:08:
[...]

2x 8 pins. Zie ook de review van tweakers.

[afbeelding]
Thanks!

Staat het hier op Alternate dan vekeerd?

http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Even snel een opgooi: de MK-13 houdt met 2 fans op low (= gewoon heel stil ivm stock) mijn HD6950 (non-flashed, of ff teruggeflashed) core tijdens Furmark rond de 70C ipv de 90 die ik eerst zag :) Review volgt nog, maar wilde dit even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
AMD Catalyst 8.86 (Win 7/Vista x86/x64)
So... The driver date is a little bit older: May 12 but the build is 8.86, also Direct3D, 2D, and OpenGL are newer, right now I don't have time to test to see if it has the fixes contained in the 11.5b hotfix, but I can tell you one thing: MOUSE LAG IS FIXED that's the first driver for me that fix this damn bug, so maybe it is 11.6 or one of its builds.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-04 09:40
Heb ik voor de XFX HD 6970 een 650w voeding nodig?
Op hun site staat namelijk van wel, maar dan specifiek van hun eigen merk voedingen, is dit dus een verkooptruc of heb ik echt 650w nodig? Ik heb nu 550w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Laatst online: 22-09-2023
Ligt er erg aan wat voor voeding je hebt

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-04 09:40
De XFX pro 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat voor systeem hangt er voor de rest aan? in principe moet het wel genoeg zijn als er niet een tot de max overklokte cpu en 9 HD's achter hangt..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 13:51
kleine vraag, voor een pc van mijn broertje zou ik graag tegelijkertijd 3 schermen aansturen waarvan er geen enkele voorzien is van een displayport (2x 2443bw via dvi (staan naast elkaar, dus een via vga en ander via dvi is geen optie) + tv via hdmi (via vga is wederom geen optie)).

Maar ga ik beeld op alle schermen tegelijk krijgen met gewoon de 2 dvi aansluitingen + de hdmi aansluiting op de grafische kaart zelf?

edit: jezus wat ben ik blind :o
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter€ 18,58€ 18,58
1XFX HD 5450 650M 1GB DDR3 DP HDMI DVI PCI-E (HD-545X-ZRH2)€ 32,12€ 32,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 50,70

blijkbaar trekt deze setup alleen maximaal 3x 4800x900 oid, is het voor een minimale meerprijs mogelijk om wel 3x de native resolution te krijgen?

[ Voor 72% gewijzigd door Bastard op 07-06-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 09:20
5450 is wel een hele brakke, oude kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimeTinus
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 19:57
Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen wat kleine foutjes in Crysis, ik heb alle settings geprobeerd te veranderen, ook DX9 geprobeerd, maar niets helpt. Herkent iemand dit? (Ik doel dan op de grijze blokjes rond de steen)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-x8TGIGpNpgA/Te1iUcVMg7I/AAAAAAAAI1Y/6zqbXOe7GBs/s1280/Crysis%252520Bug.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door PrimeTinus op 07-06-2011 01:36 ]

Tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:22:
Even snel een opgooi: de MK-13 houdt met 2 fans op low (= gewoon heel stil ivm stock) mijn HD6950 (non-flashed, of ff teruggeflashed) core tijdens Furmark rond de 70C ipv de 90 die ik eerst zag :) Review volgt nog, maar wilde dit even melden.
Ik snap ff niet hoe je aan die temperaturen komt. Welke HD6950 heb je ?

Mijn graka = XFX HD6950 (2GB)(met bios van HD6970)
Ik heb hem geflashed en OC naar 920 tot 1400 (volgens mij).. Mijn temperaturen komen rondt 91 graden als ik OC.

Stock (met bios flash, 880 / 1275) kom ik in games max tot 71 graden, en gewoon stock cooler.
Ben benieuwed naar je Review :)

[ Voor 3% gewijzigd door Soundstorm2010 op 07-06-2011 10:11 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Soundstorm2010 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:11:
[...]
Ik snap ff niet hoe je aan die temperaturen komt. Welke HD6950 heb je ?
Stock XFX, koelert vervangen door de MK-13 van Prolimatech. Lees m'n review hieronder (sig)
Stock (met bios flash, 880 / 1275) kom ik in games max tot 71 graden, en gewoon stock cooler.
Ben benieuwed naar je Review :)
Ingame haalde ik met stock koeler gewoon 74 graden, ook in die review te lezen. Furmark zorgde voor die hoge temperaturen van 95C

Maar ik krijg vandaag waarschijnlijk mijn tube's MX-4 binnen, dus die review volgt eind v/d week wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
SytseHartvelt schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:59:
5450 is wel een hele brakke, oude kaart.
I know, maar de eisen zijn ook zeer laag dus dat maakt niet uit. Er wordt namelijk niet op die pc gegamed, maar er moeten wel films op kunnen worden afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
KAdrifter schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:00:
[...]

I know, maar de eisen zijn ook zeer laag dus dat maakt niet uit. Er wordt namelijk niet op die pc gegamed, maar er moeten wel films op kunnen worden afgespeeld.
3 films tegelijk of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
nee, een tegelijk is al genoeg. Maar gezien hij toch had bedacht en bij nader inzien af en toe wel een spelletje te willen spelen gekozen voor een hd6870 en een active minidp naar dvi kabel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik zal eens even wat bevindingen plaatsen over het plechtige huwelijk tussen een moie reference HD6870 en de lieftallige Zalman VF-3000A.

Als eerst de koeler dus geinstalleerd met de baseplate van de stock koeler erop voor VRAM en VRM koeling. Dit faalt, want de zalman past echt NET/NET NIET langs de baseplate op sommige plekken en ik kwam erachter dat de temperaturen van sommige onderdelen lang niet goed zijn bij een Furmark belasting.

Nu na een paar dagen dus een Arctic VR001 Heatsink setje gekocht en deze vanavond geïnstalleerd.
De Zalman past sowieso veel beter en makkelijker op de kaart zonder die gare baseplate en hij staat er veel mooier op.

De heatsinks hebben ook het effect dat de overige temps van VRM, VRAM enz. stukken lager liggen dan met de baseplate. Met de baseplate waren de temperaturen soms tot in het schadelijk hoog gebied te krijgen met Furmark. Nu krijg ik ze niet boven de 75c ookal heb ik alle fans op minimum en Furmark op het allerzwaarst.

Screenshotje (klikbaar) erbij met Furmark en GPU-Z 0.5.3 op Sensors tab.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yoc9el.jpg

Dus, als je de standaard Zalman heatsinkjes, of een VR001 kitje van €6 gebruikt bij deze koeler is hij zeer zeker aan te raden. Erg makkelijk te installeren, superstil, koelt geweldig, alleen grootste nadelen zijn de rode kleuer en blauwe LED's. Die zijn lang niet voor iedereen interessant, plus het feit dat de fans geregeld worden via een Fanmate 2 externe fancontroller. De prijs en beschikbaarheid van de koeler maakt het voor mij de meest interessante aftermarket koeler voor de HD68** en HD69** kaarten.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 20:48
Imprezzion waar haal jij vandaan dat de Zalman compatible is met HD 69xx kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Derrick schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 06:02:
Imprezzion waar haal jij vandaan dat de Zalman compatible is met HD 69xx kaarten?
Hij zegt ook de meeste.. Waarschijnlijk lukt het wel, maar als je er geen verstand van heb, kun je het alleen op je HD68xx kaarten doen ;)

@ Inprezzion

Graag zou ik dan wel foto's willen zien. Ik heb gekeken op internet, en kon niet vinden dat ze op een HD68xx en HD69xx kon, Graag uitleg en foto's voor bewijs, want zo te zien lukt het gewoon niet :)

[ Voor 24% gewijzigd door Soundstorm2010 op 08-06-2011 07:50 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Precies. De HD6850, HD6950 en HD6970 zijn officieel niet supported maar een reference kaart van deze modellen past sowieso.

Op internet zijn zat mensen die met een HD69** en een VF3000A draaien.

Het enige probleem schijnt het niet goed passen van de VRM sinks te zijn, maar dit lost een VR001 kitje of dremel prima op.

Op HWI is er iemand met dat ding op een HD6950. Misschien heeft hij foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Imprezzion op 08-06-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 20:28

SgtStrider

Fractal Switchover!

Redblader schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:41:
[...]

Je voeding is zeker niet voldoende voor een 6990, dit zie je wel aan de scores je zou tegen de 30.000 moeten scoren dus je gebruikt nu je kaart niet op zijn volle potentie, ik zou toch wel minstens een erg goede 650 watt voeding aanbevelen ipv een 550 watt fatal1ty ding :X
Niet helemaal waar, maar deze gebruiker is wel heel erg fout bezig. Een X4 955 met een HD6990.. :/

HD6990 zit op 375W max, CPU op 125W max. Betekent dat hij met deze twee onderdelen al op 500W specced zit, met de rest wordt het dan wel heel erg kantje boord. Dus wellicht is de PSU upgraden niet eens zo'n slechte optie. Alhoewel het misschien verstandiger is eerst de CPU te vervangen...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:57
SgtStrider schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:22:
[...]

Niet helemaal waar, maar deze gebruiker is wel heel erg fout bezig. Een X4 955 met een HD6990.. :/

Alhoewel het misschien verstandiger is eerst de CPU te vervangen...
wat is het verschil in FPS tussen de 955 en bv de 2500 op hoge resoluties?
(uiteraard met deze videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Heeft er iemand een HD6450 en ervaring met het afspelen van HD materiaal? En dan doel ik specifiek op 720/1080p blu-ray rips in MKV formaat.

Als iemand dit kan testen voor mij, graag! Eventueel kan je me DM sturen voor een paar samples.

Heb namelijk gisteren op de stort een oude PC gevonden die het nog prima doet en die ik aan m'n neef kado wil doen en er zitten nog redelijke specs op (Celeron D 2,53GHz, 512MB DDR2 (maar dit ga ik upgraden naar 2GB zodat ik er Windows 7 op kan zetten) en een 40GB harde schijf en er zit ook 2x SATA en een 1x PCI-e slot op).

Dus dan kan ie grafisch ook eens wat en eventueel aansluiten op een HDTV maar dan heeft ie iig HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
Imprezzion schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:29:
Precies. De HD6850, HD6950 en HD6970 zijn officieel niet supported maar een reference kaart van deze modellen past sowieso.

Op internet zijn zat mensen die met een HD69** en een VF3000A draaien.

Het enige probleem schijnt het niet goed passen van de VRM sinks te zijn, maar dit lost een VR001 kitje of dremel prima op.

Op HWI is er iemand met dat ding op een HD6950. Misschien heeft hij foto's.
Thanks! want ik zoek al eeuwen plaatjes van iemand die dit gedaan heeft op een HD 6950. Ben je linksboven op je kaart niet een kleine heatsink vergeten?
Heb gelezen dat als je daar geen heatsink zet je kaart sterft na een tijd.
Voor geïnteresseerden: User Systeem HWinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Zeker niet vergeten. Heb daar ook een sinkje opgeplakt. Wel raar dat de stock koeler van de HD6870 hier géén raakvlak / koelvlak heeft. Ik kende het verhaal, en de instructies van de VR001 kit, HD5870 instructies btw, geven ook aan dat er een op moet.

Idle temps zijn ook best fijn. Met powerplay, dus 300-300-0.95v, zit hij op 29c met 21c in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
Ik zit nu te twijfelen tussen deze Zalman en de Scythe Setsugen 2.. De Setsugen 2 heeft als voordeel dat je geen extra slot kwijt bent en je kan de fan alsnog vervangen met een sterkere PWM fan waardoor je de fanspeed kan regelen via je vidkaart.

Heeft er iemand hier ervaring met een reference 6950 en een Setsugen 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03 19:09
Voordat ik een 6970 ga kopen (ik wil graag 3 beeldschermen, eyefinity, 5760x1080) zou ik wel nog wat meer willen weten over het screentearing wat blijkbaar een groot probleem is met een 2xdvi 1xdp2dvi setup.

Aan de ene kant vind ik informatie dat dit ingebakken is in de hardware en dus niet voorkomen kan worden (verschillende timings tussen dp en dvi), aan de andere kant vind ik informatie dat dit msischien opgelost kan worden door toekomstige drivers. Het probleem is dat ik niets vind van na april, is hier nog wat meer bekend over?

Het moet wel erg extreme tearing zijn wil het mij opvallen, ik speel games nooit met Vsync aan (input lag!) en op de desktop moet redelijk statische schermen zoals een browser/im/etc zou het al helemaal onzichtbaar moeten zijn, of is er tearing zichtbaar zelfs als er niets beweegt op het scherm (wat eigenlijk niet mogelijk kan zijn)?

NVidia Surround is alleen een optie met SLI, daar waag ik me voorlopig niet aan. Bovendien is dit een AMD topic ;p
Volgens de informatie die ik heb heeft Crossfire hetzelfde probleem, dus dat is ook geen optie (ook omdat ik het graag single gpu wil houden).

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Derrick schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:13:
Ik zit nu te twijfelen tussen deze Zalman en de Scythe Setsugen 2.. De Setsugen 2 heeft als voordeel dat je geen extra slot kwijt bent en je kan de fan alsnog vervangen met een sterkere PWM fan waardoor je de fanspeed kan regelen via je vidkaart.

Heeft er iemand hier ervaring met een reference 6950 en een Setsugen 2?
Die Setsugen || gaat je kaart gewoon niet koel genoeg houden, althans je VRM's wellicht niet. Het is meer een stille optie dan een powermodel, dus ik zou eerder naar de Zalman kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
mitsumark schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:26:
[...]

wat is het verschil in FPS tussen de 955 en bv de 2500 op hoge resoluties?
(uiteraard met deze videokaart)
Nuja, kijk maar naar dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://static.techspot.com/articles-info/379/bench/CPU_01.png

Jouw 955 is vergelijkbaar met die X4 970.
GTX590 is vergelijkbaar met jouw 6990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Laatst online: 14-03 20:15
Ik heb een probleem met de HD6450 wanneer ik hd video's wil afspelen. Had dit ook al gemeld in een ander topic, maar vermeld het hier nogmaals voor alle zekerheid. Als ik in XBMC de DXVA optie uitzet wordt m'n CPU tot zo'n 50% belast, maar loopt alles wel als een trein.. zet ik DXVA aan is de belasting op m'n CPU aanzienlijk minder (tussen 4 - 9%), maar het beeld stottert enorm.
In de CCC heb ik ook de overscan op max in moeten stellen om van de zwarte kader af te komen, maar betwijfel dat dit de boosdoener is.
Ik heb het prolbeem met meerdere containers.. het gaat in alle gevallen wel om een h.264 codec.

Ik heb het helaas nog niet geprobeerd buiten XBMC om.. maar denk eerlijk gezegd niet dat het aan XMBC ligt.

De drivers zijn in ieder geval up-to-date (v11.5).

Hierbij mijn opstelling

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN851N 300M€ 16,-€ 16,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Silverstone Grandia GD04 (Zwart)€ 87,99€ 87,99
1Logitech diNovo Mini€ 69,90€ 69,90
1AMD Athlon II X2 255€ 47,70€ 47,70
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 28,08€ 28,08
1Asus M4A78LT-M LE€ 38,62€ 38,62
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 40,45€ 40,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,24

Hopelijk heeft iemand van jullie een idee waar ik het moet zoeken, want ik weet het eerlijk gezegd niet meer.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ralf Bimbo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:32:
Ik heb een probleem met de HD6450 wanneer ik hd video's wil afspelen. Had dit ook al gemeld in een ander topic, maar vermeld het hier nogmaals voor alle zekerheid. Als ik in XBMC de DXVA optie uitzet wordt m'n CPU tot zo'n 50% belast, maar loopt alles wel als een trein.. zet ik DXVA aan is de belasting op m'n CPU aanzienlijk minder (tussen 4 - 9%), maar het beeld stottert enorm.
In de CCC heb ik ook de overscan op max in moeten stellen om van de zwarte kader af te komen, maar betwijfel dat dit de boosdoener is.
Ik heb het prolbeem met meerdere containers.. het gaat in alle gevallen wel om een h.264 codec.
Geen idee over XBMC maar hoe is die kaart in VLC Media Player met GPU versnelling aan? Kan ie 1080p MKV rips probleemloos afspelen?

Ik wil die kaart misschien gaan kopen voor een oude PC maar ik betwijfel of ie wel zwaar HD materiaal af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
chim0 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 05:49:
[...]

Geen idee over XBMC maar hoe is die kaart in VLC Media Player met GPU versnelling aan? Kan ie 1080p MKV rips probleemloos afspelen?

Ik wil die kaart misschien gaan kopen voor een oude PC maar ik betwijfel of ie wel zwaar HD materiaal af kan spelen.
VLC heb ik nog niet geprobeerd.. moet het toch nog uit gaan sluiten of het aan de kaart of xbmc ligt.. dus ga dit komend weekend nog wel testen. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 12:51

TheTeek

TheTeek

Ralf Bimbo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 07:52:
[...]

VLC heb ik nog niet geprobeerd.. moet het toch nog uit gaan sluiten of het aan de kaart of xbmc ligt.. dus ga dit komend weekend nog wel testen. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten!
Had je dit probleem ook bij een vorige driver release?
Het heeft overigens niets te maken met overscan, die moet je nu op 0% zetten om een volledig gevuld beeld te hebben, dat hebben overigens alle ATI kaarten die een HDMI bron aansturen.

Wat betreft het stotteren, welke versie van XBMC heb je geïnstalleerd, heb je ook de AMD Media Codec Package geïnstalleerd en zo niet probeer dat eens, zo ja/wel, dan deïnstaleren.
Ik dacht dat daar iets mee was, maar weet het niet meer zeker.

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
TheTeek schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:36:
[...]

Had je dit probleem ook bij een vorige driver release?
Het heeft overigens niets te maken met overscan, die moet je nu op 0% zetten om een volledig gevuld beeld te hebben, dat hebben overigens alle ATI kaarten die een HDMI bron aansturen.

Wat betreft het stotteren, welke versie van XBMC heb je geïnstalleerd, heb je ook de AMD Media Codec Package geïnstalleerd en zo niet probeer dat eens, zo ja/wel, dan deïnstaleren.
Ik dacht dat daar iets mee was, maar weet het niet meer zeker.
Vorige drivers heb ik nooit geinstalleerd.. heb de kaart pas sinds een week, dus vandaar :).
Wat betreft de overscan.. stom, je hebt helemaal gelijk. Die staat idd op 0%, dacht dat zijn standaardwaarde dat was, maar zie nu dat dit niet het geval is.

XBMC is de laatste 'stable' build (10.1 dharma uit m'n hoofd). Het AMD Media Codex heb ik wel geinstalleerd.. ga ik zeker proberen om te deïnstaleren. Wordt helaas vanavond pas, zit nu op m'n werk.
Bevindingen komen eraan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

Wat duurt het overigens lang voordat de nieuwe drivers (11.6) er zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Zou mid june moeten komen:

CatalystCreator Andrew D
Mouse lag issue will be fixed in Catalyst 11.6 (coming mid June)
27 May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sj44k13 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:06:
Zou mid june moeten komen:

CatalystCreator Andrew D
Mouse lag issue will be fixed in Catalyst 11.6 (coming mid June)
27 May
beta drivers waren al uit met mouse lag fix, waarschijnlijk gebaseerd op cat.11.6
Bullus in "AMD HD6XXX ervaringen - Deel 2"

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
mickjuh schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:55:
Wat duurt het overigens lang voordat de nieuwe drivers (11.6) er zijn of niet?
Ja, ik zit er ook op te wachten, omdat het hopelijk de light bleeding in the witcher 2 fixt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Bestaan er reviews van Sapphire's 6950 V2? Ik ben erg benieuwd naar de geluidsproductie en warmteontwikkeling van deze kaart maar kan hier niks over vinden.

Sapphire HD 6950 2GB

Ik zie trouwens dat Alternate de Dirt3 edition al op de website heeft staan:

Sapphire 6950 2GB Dirt3 Edition

Zal ik de gok wagen en deze bestellen? :D Deze kaart heeft net zoals de reference een uitvoering een dual BIOS switch. Samen met de "verbeterde" koeling zou dit wel een interessante keuze zijn om te overclocken.

[ Voor 48% gewijzigd door Chippu op 10-06-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Excuses om het zo abrupt af te sluiten, maar graag verder in volgende deeltje. :)

AMD HD6XXX ervaringen - Deel 3

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.