Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
Astennu schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:17:
[...]

Dat zeg ik niet. Maar heb je ook dat andere stukje daar onder gelezen? Ik had allemaal vage crashes met mijn 2600K setup bleek uiteindelijk de CPU te zijn. Terwijl de ATi drivers nog wel eens in de blue screens genoemd werden. Echter had dat er niets mee te maken. Dus misschien zit het ergens anders.
Is het mogelijk de kaart in een andere PC te testen?
Weet ik, het was ook meer een frustratie uiting. Het zal vast aan iets anders gelegen hebben. Waarschijnlijk liep het geheugen vol.

Ik kan de kaart niet in een andere PC testen maar het ligt ook niet aan de kaart. PC draait verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Bullus schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:18:
[...]

Volgens mij had ik geen last van het throttlen maar als je de voltage wat verder verhoogt met dezelfde clock speed,throttle ie dan nog steeds?
Zal het eens proberen maar het zou een bug zijn in de huidige 11.4 preview drivers. met 11.2 gebeurt het in ieder geval niet.
chim0 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:20:
[...]

Weet ik, het was ook meer een frustratie uiting. Het zal vast aan iets anders gelegen hebben. Waarschijnlijk liep het geheugen vol.

Ik kan de kaart niet in een andere PC testen maar het ligt ook niet aan de kaart. PC draait verder prima.
Maar dan nog het is niet normaal dat dat soort dingen gebeuren. Geheugen mag niet zo maar vol lopen. Maar nu maar hopen dat het niet meer terug komt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik draai al een tijdje met 11.4 drivers, kan misschien een instelling zijn in MSI ab of ULPS..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Astennu schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:27:
[...]

Zal het eens proberen maar het zou een bug zijn in de huidige 11.4 preview drivers. met 11.2 gebeurt het in ieder geval niet.

[...]

Maar dan nog het is niet normaal dat dat soort dingen gebeuren. Geheugen mag niet zo maar vol lopen. Maar nu maar hopen dat het niet meer terug komt.
Systeemgeheugen, niet het videogeheugen.
Bullus schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:31:
Ik draai al een tijdje met 11.4 drivers, kan misschien een instelling zijn in MSI ab of ULPS..
Het is een ASUS kaart met AMD drivers zonder tweaktools.

Wat is ULPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
chim0 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:36:
[...]

Systeemgeheugen, niet het videogeheugen.

[...]

Het is een ASUS kaart met AMD drivers zonder tweaktools.

Wat is ULPS?
Daar had ik het ook over maar dat zou ook niet zo maar vol mogen lopen of heb je de page file uit gezet? Die page file is normaal net zo groot als het werk geheugen en kan eventueel nog vergroot worden door het OS zelf.

Ik weet zo ook niet wat ULPS is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:31:
Voltage naar 1.2 zetten helpt niet. In GPU-Z blijft hij ook 1.175 aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Astennu schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Daar had ik het ook over maar dat zou ook niet zo maar vol mogen lopen of heb je de page file uit gezet? Die page file is normaal net zo groot als het werk geheugen en kan eventueel nog vergroot worden door het OS zelf.
Ik heb 4GB en de pagefile is idd ook 4GB. Alles staat gewoon standaard in Windows.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2mrcpow.jpg

Ik denk dat er gewoon iets klem zat op dat moment maar ik lees ook iets over het kleurenschema van Windows 7, misschien dat het daarmee te maken heeft. Ik heb dat zwarte Infiniti schema van Microsoft zelf.

http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=129531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ben nog even gaan testen. Op Xtreme burn GL3 in Kombustor gaat i op 980-1550 echt throttelen. Dus ik heb xtreme burn even uit gezet. En ben daar mee verder gaan testen. Ik ben gestopt bij 1000-1550. Zolang me temps max 65c blijven heb ik 0 artifacts. Rond de 70 zie je in het venster arties verschijnen (die doorzichtige rand van aero begint dan te glitchen) Dit heb ik ook op 975 MHz met temps van 92c.

Dus mijn GPU kan wel hoger mits hij goed gecooled wordt. Dit was allemaal nog op 1.175v. Misschien toch maar eens voor zo'n accelero Xtreme kijken :P

Edit:

Nog even verder getest: 1010 is een no go. Dan geeft wel arties. Wel heb ik me geheugen tot 1600 MHz kunnen opvoeren. 1625 ging wel verkeerd. Maar 1600 MHz draaide prima :P

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 29-03-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik was even in de war, ULPS is een powerplay voor crossfire, hierdoor gaat 1 kaart "uit" als ie niks te doen heeft.

@Chimo
Probeer eens aero uit te zetten in W7, je kunt evt een basis thema kiezen.

@Astennu
Bij mem overklokken zie je volgens mij geen artifact vanwege de error correction, je moet nl naar de fps kijken, zodra ie lager wordt is dat de max van je mem.
NOTE: GDDR5’s error correction features can constrain performance so in some cases, even though higher memory clocks are achieved, performance doesn’t necessarily increase. If potential errors (artifacts) are detected, GDDR5 has the capability to adjust latency, hold times, etc to correct performance before the errors can make their way to the display output. The result is software monitoring programs still reporting a higher memory speed but overall performance isn’t positively impacted in any way.

To avoid this, we made sure every memory clock speed increase we applied had a corresponding performance increase as well.
Ik zal vannacht toch ook even gaan testen qua throttle.

Gpu-z geeft altijd nog 1.175V, kan ie nl nog niet goed lezen, nachecken met afterburner.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 29-03-2011 13:54 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52:
Ik was even in de war, ULPS is een powerplay voor crossfire, hierdoor gaat 1 kaart "uit" als ie niks te doen heeft.

@Chimo

@Astennu
Bij mem overklokken zie je volgens mij geen artifact vanwege de error correction, je moet nl naar de fps kijken, zodra ie lager wordt is dat de max van je mem.

[...]

Ik zal vannacht toch ook even gaan testen qua throttle.

Gpu-z geeft altijd nog 1.175V, kan ie nl nog niet goed lezen, nachecken met afterburner.
Ik weet dat je met mem naar FPS moet kijken maar die ging ook nog steeds omhoog. Bij 1625 kreeg ik wel degelijk artifacts :P ik kreeg die mooie verticale strepen over mijn hele scherm. En vervolgens hing de boel :P Ik zal eens naar AB voltage monitoring kijken.

Edit: Heb met SB gekeken en dan gaat het voltage inderdad wel omhoog maar dat maakte de boel niet stabieler en powertune grijpt nog steeds in. 1.1v maakte het ook niet beter. Dus ik denk dat 1.175 wel een mooi voltage is (voor deze kaart tenminste). Misschien dat het in de nieuwe 11.4 preview drivers beter gaat werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 29-03-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Beruchte GSOD. :> Dan kan ik alleen zeggen d:)b voor je memspeed

Welke bios heb je nu draaien? 1.1V is stock 6950.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 29-03-2011 14:23 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Bullus schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52:

@Chimo
Mja, ik laat het even zo staan en kijk het even aan. Denk dat het een eemalig iets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
eenmalig... |:(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:22:
Beruchte GSOD. :> Dan kan ik alleen zeggen d:)b voor je memspeed

Welke bios heb je nu draaien? 1.1V is stock 6950.
Inderdaad :P
Ik gebruik de HIS 6970 bios met 1.1175v. Stock 6970 voltages. Iets hoger dan 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Wat? :$

Het is pas 1 keer voorgekomen. Met die laptop met die X200M was het om de haveklap en dat was ook Windows 7 maar dan met 2GB. Denk echt dat het een geheugenprobleem was of iets met die themes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:56
Astennu schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Inderdaad :P
Ik gebruik de HIS 6970 bios met 1.1175v. Stock 6970 voltages. Iets hoger dan 6950.
Dat is dus de bios die op 900/1400 draait?
Is er nog een mogelijkheid om een bios aan te passen naar eigen wensen m.b.t. clockspeeds? Ik wil hem graag op 900/1500 flashen omdat afterburner en ccc namelijk BFBC2 crashed :|
Ik las dat dit met RBE i.c.m. de AMD 6 series namelijk niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Afbeeldingslocatie: http://assets.vr-zone.net/8049/gallery/Arctic_Cooling_Accelero_Twin_Turbo_Pro_06.jpg

Heeft iemand nog een ervaring met deze koeler ? (vooral voor op de hd 6850):)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JJFS schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:35:
[...]

Dat is dus de bios die op 900/1400 draait?
Is er nog een mogelijkheid om een bios aan te passen naar eigen wensen m.b.t. clockspeeds? Ik wil hem graag op 900/1500 flashen omdat afterburner en ccc namelijk BFBC2 crashed :|
Ik las dat dit met RBE i.c.m. de AMD 6 series namelijk niet werkt.
Dat is de His 900-1400 ja.
Nee dat geeft momenteel problemen. Dan wordt de kaart niet meer herkend. Bij de HD58xx kon het wel maar bij de HD69xx nog niet.
Dat CCC BF laat crashen vind ik maar raar. Dan vraag ik me af of het wel stabiel is.
pannekoek141 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:08:
[afbeelding]

Heeft iemand nog een ervaring met deze koeler ? (vooral voor op de hd 6850):)
Wel met de oude versie maar deze is gewoon een heel stuk beter. Ik had em op een 4850 met 4870 voltages. Die non pro deed dat toen al erg goed. Dus dit zal goed coolen en is ook stiller door de 2x 92mm fan ipv 2x80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Hmmmm thanks Anstennu.

Ik ga er denk 2 bestellen voor m,n 6850,s
dan kan ik die lekker oc,en zonder 80 graden te worden
en die sapphire koelertjes maken nog aardig wat geluid :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pannekoek141 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:18:
Hmmmm thanks Anstennu.

Ik ga er denk 2 bestellen voor m,n 6850,s
dan kan ik die lekker oc,en zonder 80 graden te worden
en die sapphire koelertjes maken nog aardig wat geluid :)
Zijn er geen 6850's met standaard bv Twin Frozer II coolers of zo? heb er zelf niet echt naar gekeken. Maar kan me voorstellen dat die er best zijn. After market coolers zijn wel leuk maar soms kost dat aardig wat extra. En sommige kaarten kun je al met goede aftermarket cooling krijgen.

Die Accelero Xtreme bv is helemaal een beest :P volgens mij kan die ook op een 6850 maar als je er daar twee van moet hebben wordt het denk ik wat krap :P

Edit: Even snel gekeken geen TFII coolers voor de 6850 (standaard dan) en de prijs van die twin turbo pro is ook niet al te hoog dus de beste keuze imo :) die sappire is 138 + 21 is 159 en dan heb je wel stille en goede coolers.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 29-03-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ben nog even met RBE en wat bios files aan het klooien geweest. Heb geprobeerd nog hogere CCC limits te krijgen door een 1300-1600 CCC hash uit een andere bios over te zetten maar dat werkt niet. Krijg je hetzelfde als dat je clocks in RBE aanpast > Bluescreens. Die bios zelf werkte ook niet want dat was een bios van een non refferenced kaart.

Clocks aanpassen heb ik ook getest maar dat resulteert ook in bsods. Voltages mag wel. Dus heb me 2d voltage van 0,9 naar 0,75 gezet. En de tussen stand voor de 500-1400 clocks van 1.0 naar 0.95. Als ik 0,9 wou kreeg is problemen met stabiliteit.

Dus ik houd het voorlopig maar bij 950-1500 opzich ook snel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Astennu schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:14:
[...]

Dat is de His 900-1400 ja.
Nee dat geeft momenteel problemen. Dan wordt de kaart niet meer herkend. Bij de HD58xx kon het wel maar bij de HD69xx nog niet.
Dat CCC BF laat crashen vind ik maar raar. Dan vraag ik me af of het wel stabiel is.

[...]

Wel met de oude versie maar deze is gewoon een heel stuk beter. Ik had em op een 4850 met 4870 voltages. Die non pro deed dat toen al erg goed. Dus dit zal goed coolen en is ook stiller door de 2x 92mm fan ipv 2x80.
Nee, is een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de laatste pb update.
En over je bevindingen in je laatste post, jammer dan maar hopen op of een nieuwe overgeclockte 6950 die uitkomt of fix voor RBE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JJFS schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:49:
[...]

Nee, is een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door de laatste pb update.
En over je bevindingen in je laatste post, jammer dan maar hopen op of een nieuwe overgeclockte 6950 die uitkomt of fix voor RBE.
PB ?

Nja dit is dus een bios van een kaart die gaat komen. Waar het om gaat is dat het eigenlijk een referenced kaart moet zijn met hogere clocks maar dat zul je niet snel zien. Maar wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Lijkt me niet dat heeft niets met het overclocken van video kaarten ge maken en al helemaal niet met wijzigingen in die bios. Ik heb niet eens PunkBuster op me PC dus daar kan i dan niet door crashen :P

Ik heb het idee dat AMD de checks tussen de bios en de driver verbeterd heeft niet speciaal om overclocken moeilijk te maken maar meer om de boel stabieler te krijgen. En dit is dan een mogelijk nadeel. Maar daar vinden ze vast wel wat op. Voltage tunning voor de HD58xx was er eerst ook niet later wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ha astennu jij hebt het helemaal goed gezien !
toen de kaartjes uitkwamen had je nog niet van die xfx dual fan kaartjes die nog erg veel geluid schijnen te maken
en dit lijkt me een goed aanbod omdat ik nog wel 70 euro heb liggen
En ik heb nog een slot tussen we kaartjes dus dat gaat ook wel :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Trouwens nog iets leuks...
http://3dmark.com/3dm11/920322
11.2

http://3dmark.com/3dm11/926800
11.4

Haha nice free increase :P

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die 11.4 drivers doen het inderdaad super. Zijn weer lekkere performance drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Zie ik het goed dat 11.4 alleen voor Win7 is en niet voor Vista? of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Gisteren mijn gloedjenieuwe Asus 6850 http://tweakers.net/price...6850-dc-2dis-1gd5-v2.html binnengekregen. Ik ben 'r echt blij mee. Helaas heb ik niet echt spellen om het onderste uit de kan te halen qua performance.

Ik denk dat ik in de loop van week maar 'ns flink ga benchmarken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JJFS schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:05:
Zie ik het goed dat 11.4 alleen voor Win7 is en niet voor Vista? of zie ik iets over het hoofd.
Win7 drivers kun je over het algemeen prima werkend krijgen op Vista. Dus ik zou ze gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RavonsDaro schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:22:
Gisteren mijn gloedjenieuwe Asus 6850 http://tweakers.net/price...6850-dc-2dis-1gd5-v2.html binnengekregen. Ik ben 'r echt blij mee. Helaas heb ik niet echt spellen om het onderste uit de kan te halen qua performance.

Ik denk dat ik in de loop van week maar 'ns flink ga benchmarken. _/-\o_
Die heb ik ook. Fijn kaartje idd maar onderste uit de kan zal wel meevallen.

Enige nadeel zijn de twee PCI-e stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Voor de mensen die em nog niet gevonden hadden bij deze de link naar de 2e versie van de 11.4 Preview drivers:

http://support.amd.com/us...alyst114earlypreview.aspx

En meteen even de officiële 11.3:

http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/downloads.aspx

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 30-03-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik schijn nu met die 11.4 ook geen crysis 2 problemen te hebben :)
En let er altublieft niet op als ik niet goed typ want ik heb een onstoken ooglid en zie geen ene reet met een oog :P

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

chim0 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:35:
[...]

Die heb ik ook. Fijn kaartje idd maar onderste uit de kan zal wel meevallen.

Enige nadeel zijn de twee PCI-e stekkers.
Ach, dat was mijn enige 'Oh shit' momentje bij het inbouwen. Gelukkig was ASUS zo vrijgevig om mij nog een convertertje mee te sturen dus dat was geen enkel probleem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Wegens gebrek aan thermal adhesive tapes zal de MK-13 vandaag iig niet gemonteerd worden voor review :E Dat zal moeten wachten tot (op z'n vroegst) morgen ;) *(voor de geïnteresseerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
?

[ Voor 100% gewijzigd door Fid3lity op 30-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gewoon een beetje tandpasta erop smeren, lijkt het er tenminste op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
chim0 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:48:
Gewoon een beetje tandpasta erop smeren, lijkt het er tenminste op. :+
Maar blijft 't niet mee zitten, grapjas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:46
Even een vraagje:

Ik krijg vandaag of morgen een 2e 6970 van Asus binnen, alleen ik vraag me af of mijn voeding het wel gaat trekken. Ik heb gelukkig wel een A merk voeding van Corsair (TX-750W), maar ik heb naast deze videokaarten ook nog een overgeklokte 2600k (4,5Ghz), 5 HDD's, een DVD brander, H70 en 5 fans er aan hangen.

Uiteindelijk gaan we het gewoon proberen, maar ik vroeg me af of iemand problemen heeft gehad met een redelijk tot goede voeding icm 6970 Crossfire.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Jamoru schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:57:
Even een vraagje:

Ik krijg vandaag of morgen een 2e 6970 van Asus binnen, alleen ik vraag me af of mijn voeding het wel gaat trekken. Ik heb gelukkig wel een A merk voeding van Corsair (TX-750W), maar ik heb naast deze videokaarten ook nog een overgeklokte 2600k (4,5Ghz), 5 HDD's, een DVD brander, H70 en 5 fans er aan hangen.

Uiteindelijk gaan we het gewoon proberen, maar ik vroeg me af of iemand problemen heeft gehad met een redelijk tot goede voeding icm 6970 Crossfire.
Gaat makkelijk lukken. Zeker op Corsair-kwaliteit ;) :Y

i7-2600K @ 4.5 = 150W Max. + 5 HDD's = 75W Max samen. + H70 met 5 fans (lolwut trouwens :+ ) = 20W Max. + Mobo incl. geheugen = 50W Max. + 2x HD6970 = 500W Max.

Samen zo'n 795W Max. Gok dat je nominaal maar zo'n 75% van die Max behaalt, zit je maximaal echt op zo'n 600W. En dat is makkelijk te doen ;) In de meeste gevallen zit je daar nml. nog wel onder.

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 30-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Laatst online: 18-09 13:46
Ohhh, dat valt me nog mee. Paar jaar geleden bewust een goede voeding gekocht met het idee dat ik dan later geen problemen krijg met bijvoorbeeld Crossfire opstellingen. Goede keuze geweest. Bedankt voor je snelle reactie!

offtopic:
Ik bedoelde met 5 fans als in casefans. Op de H70 zitten nog 2 GT's van Scythe. Ik zou het wel knap vinden als je 5 120mm's op je H70 kunt plaatsen. :P

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Jamoru schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:16:
Ohhh, dat valt me nog mee. Paar jaar geleden bewust een goede voeding gekocht met het idee dat ik dan later geen problemen krijg met bijvoorbeeld Crossfire opstellingen. Goede keuze geweest. Bedankt voor je snelle reactie!

offtopic:
Ik bedoelde met 5 fans als in casefans. Op de H70 zitten nog 2 GT's van Scythe. Ik zou het wel knap vinden als je 5 120mm's op je H70 kunt plaatsen. :P
Knap nutteloos ja :P Maar desondanks dus toch een verstandige keuze geweest ;) Nog feli met je verjaardag en veel plezier straks met je CF opstelling! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Is er al iets bekend over de leverbaarheid van de Sapphire 9650 2Gb Flex? Diverse winkels hebben m in het assortiment staan, o.a. salland, maar nog niks in de pricewatch en levertijd is onduidelijk.

(ik weet niet of dat ik dat hier mag vragen maar ik zag geen levertijdentopic)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 30-03-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
stefijn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:20:
Is er al iets bekend over de leverbaarheid van de Sapphire 9650 2Gb Flex? Diverse winkels hebben m in het assortiment staan, o.a. salland, maar nog niks in de pricewatch en levertijd is onduidelijk.

(ik weet niet of dat ik dat hier mag vragen maar ik zag geen levertijdentopic)
Het levertijden-topic is er dan bij deze serie ook niet omdat de kaarten vanaf launch al vrij goed tot uitstekend leverbaar zijn vanwege de betere yields op 40nm dan vorig jaar. Hoe dat zit met de Sapphire is natuurlijk even afwachten, niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Oke, dan wachten we af. Op zich is het met de Sapphire adapter die ik in OP zag ook wel te doen, want de Flex is vlgs mij een euro of 30 duurder dan de nietflex bij Salland, en dat kost die adapter ook (ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jamoru schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:16:

offtopic:
Ik heb vandaag heel wat PSU reviews gelezen en die A merken konden aardig wat meer leveren dan hun rated spec. Meeste meer dan 100 watt extra. Sommige zelfs meer dan 150 watt (righting de 200) meer voordat de in de beveiliging schoten. Dus dat moet prima kunnen :)

Edit: En natuurlijk gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
  • Laatst online: 18-09 12:30
Is dit nu een nieuwe preview (AMD Catalyst™ 11.4 Early Preview)? Aangezien er staat, last update: 3/29/2011 ? En de 11.4 drivers al eerder te downloaden waren.
De prestatiewinst van 11.4 zit waarschijnlijk niet in 11.3, die dus nu officieel is. Ik denk dat ik maar 11.4 blijf gebruiken dan.

EDIT: Ter verduidelijking, de datum van het bestand is 23 maart 2011.

[ Voor 20% gewijzigd door Kasen op 30-03-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Ben nog steeds benieuwd wie er recent een 6950 heeft gekocht en deze succesvol heeft kunnen flashen naar 6970 of iig de shaders heeft kunnen unlocken. Ook benieuwd naar het merk.

Reden is dat de algemene opinie is dat recente kaarten niet meer geflashed kunnen worden en ook zag ik bij een bekende test site dat bijv. de MSI frozr II die ze binnen hadden niet meer geflashed kon worden. Het lijkt me wel leuk om op deze manier wat extra performance uit de kaart te persen en speel ook met de gedachte om de 6950s in crossfire te draaien.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kasen schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:31:
[...]

Is dit nu een nieuwe preview (AMD Catalyst™ 11.4 Early Preview)? Aangezien er staat, last update: 3/29/2011 ? En de 11.4 drivers al eerder te downloaden waren.
De prestatiewinst van 11.4 zit waarschijnlijk niet in 11.3, die dus nu officieel is. Ik denk dat ik maar 11.4 blijf gebruiken dan.

Ja dat is een nieuwe versie tov de al eerder te downloaden versie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Jamoru schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:57:
Even een vraagje:

Moet lukken, ik had een soortgelijke setup +2loops wc en was nog flink overgeklokt. :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Help!!!! schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:15:
[...]Ja dat is een nieuwe versie tov de al eerder te downloaden versie.
Ok, thanks :). Heb ze gelijk uitgeprobeerd.

11.2 official:________X3427 - gfx 3225 - psx 5943
11.3 official:________X3416 - gfx 3216 - psx 5891
11.4 beta 7 maart:___X3439 - gfx 3239 - psx 5799
11.4 beta 23 maart:__X3449 - gfx 3252 - psx 5784
JohnnyV76 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:43:
Ben nog steeds benieuwd wie er recent een 6950 heeft gekocht en deze succesvol heeft kunnen flashen naar 6970 of iig de shaders heeft kunnen unlocken. Ook benieuwd naar het merk.

Reden is dat de...
Ik heb mijn twee (dezelfde lol?) MSI R6950 kunnen flashen zonder probleem naar een HD6970 bios met unlocked shaders en hogere speeds. Bios gebruikt, Sapphire. Naar mijn weten kan de TwinFROZR niet geflashed worden door custom fan of iets dergelijks, maar dit weet ik niet zeker.

[ Voor 39% gewijzigd door Kasen op 30-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Die FROZR hadden ze en die kon niet geflashed worden. Ik zit zelf een beetje te kijken naar de DCII van Asus. Ten eerste omdat die een 6 pins en 8 pins aansluiten heeft en heb het idee dat die kaart gewoon een omgekatte 6970 is. Nadeel is de grootte (3 slots) al heb ik een vrij forse kast (Mozart TX) met een Gigabyte P55A-UD6.

Als ik naar de benches kijk is het ook erg interessant om 2 HD6950s in CF te draaien en qua kosten zit je dan erg dicht bij bijv. een enkele GTX 580 maar je hebt dan wel veel meer performance. Je zou kunnen zeggen dat met 2 6950s in CF er geen reden is om te flashen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
pannekoek141 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:38:
Ik schijn nu met die 11.4 ook geen crysis 2 problemen te hebben :)
En let er altublieft niet op als ik niet goed typ want ik heb een onstoken ooglid en zie geen ene reet met een oog :P
Ik heb nog steeds om de x aantal minuten dat de driver crashed en me Crysis 2 even hangt en vervolgens er mee verder gaat.
Met de vorig preview driver was het nog erger, gelukkig nergens last van bij andere spellen en dat ik niet 24/7 Crysis 2 speel.
Wellicht kwam het ook een beetje door de 1.1 patch, ach ja word van zelf wel gefixed.

[ Voor 7% gewijzigd door An1mA op 30-03-2011 21:46 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
An1mA schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:46:
[...]

Ik heb nog steeds om de x aantal minuten dat de driver crashed en me Crysis 2 even hangt en vervolgens er mee verder gaat.
Ik zal eerlijk zijn.
Ik heb crysis 2 ge,arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr'd :P.
Dus ik heb geen patches er op gedaan enz..
ik heb zegmaar alleen gamer advanded hardcore
en m,n fps zakt tot 45 bij zware gevechten
en en ik heb een avg van 70 op 1920x 1080
welke kaart speel jij dan mee >

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat voor de TS?

Alle CAP(Catalyst Application Profiles ) releases

http://www.rage3d.com/cap/

[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 30-03-2011 23:45 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kasen schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:31:
[...]

Yep dit is de 3e :) 23 was de gene voor deze en daar voor iets van 07.
Er zijn er twee 07 en de 23. Die laatste is pas de 29e vrij gegeven.
Kasen schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:56:
[...]

Ok, thanks :). Heb ze gelijk uitgeprobeerd.

11.2 official:________X3427 - gfx 3225 - psx 5943
11.3 official:________X3416 - gfx 3216 - psx 5891
11.4 beta 7 maart:___X3439 - gfx 3239 - psx 5799
11.4 beta 23 maart:__X3449 - gfx 3252 - psx 5784

[...]

Ik heb mijn twee (dezelfde lol?) MSI R6950 kunnen flashen zonder probleem naar een HD6970 bios met unlocked shaders en hogere speeds. Bios gebruikt, Sapphire. Naar mijn weten kan de TwinFROZR niet geflashed worden door custom fan of iets dergelijks, maar dit weet ik niet zeker.
Wel apart dat je score met elke test die je doet omlaag gaat :?
Bullus schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:45:
Wat voor de TS?

Alle CAP(Catalyst Application Profiles ) releases

http://www.rage3d.com/cap/
Thanks zal ze er in op nemen!

PS komen deze niet gewoon op game.amd.com te staan?

Edit: Bij AMD zelf staan ze ook maar ik zal deze link ook wel even mee nemen.

Edit2: Linkjes staan er bij :)

[ Voor 53% gewijzigd door Astennu op 31-03-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een HD6950 te kopen, maar welke versie hiervan produceert relatief weinig geluid? Ik heb nu een Sapphire HD4870, maar die maakt me toch een herrie en al helemaal onder load, of moet ik naar een ander type videokaart kijken als ik een stillere wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Twin frozer !!
dat is toch wel de stilste :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dan de Twin Frozr III, die is nog stiller dan de II :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Bullus schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:33:
Dan de Twin Frozr III, die is nog stiller dan de II :)
Voor het prijsverschil zou ik toch gewoon de TFII nemen, ziet er imo ook fraaier uit :Y :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blue-Tiger schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:41:
[...]

Voor het prijsverschil zou ik toch gewoon de TFII nemen, ziet er imo ook fraaier uit :Y :9
Prijs verschil is inderdaad behoorlijk. Ligt een beetje aan het OC potentieel van die TFIII kaart. Vraag me af of dat een cusom PCB is of gewoon refferenced. Maar voor dat geld denk ik dat je ook beter de TFII kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Astennu schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:47:
[...]

Prijs verschil is inderdaad behoorlijk. Ligt een beetje aan het OC potentieel van die TFIII kaart. Vraag me af of dat een cusom PCB is of gewoon refferenced. Maar voor dat geld denk ik dat je ook beter de TFII kan pakken.
Zal denk ik ook wel meevallen hoor. Standaard fabrieks-af OC van MSI op de TFIII is 850 op de core en 5200 op het ram, itt 810 / 5000 op de TFII. Denk dat je ze beiden wel vrijwel evenver zult kunnen pushen, en dan liever maar die 40 euro besparen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het verschil tussen zo'n Twin Frozr en een Sapphire versie qua geluidsproductie heel veel uit?
Deze videokaart krijgt ook wel goede recensies, ook van tweakers zelf: pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blue-Tiger schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Zal denk ik ook wel meevallen hoor. Standaard fabrieks-af OC van MSI op de TFIII is 850 op de core en 5200 op het ram, itt 810 / 5000 op de TFII. Denk dat je ze beiden wel vrijwel evenver zult kunnen pushen, en dan liever maar die 40 euro besparen he :)
Ja ik denk het ook. Het is geen Lighting pcb of zo wat extreme OC mogelijk maakt. Daarnaast weet ik niet hoeveel beter die TFIII is maar ik verwacht dat dat verschil geen 35 euro waard is. Dan kun je beter 15 bijleggen voor een Accelero Xtreme. Dan ga je wel behoorlijk vooruit.
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:07:
Maakt het verschil tussen zo'n Twin Frozr en een Sapphire versie qua geluidsproductie heel veel uit?
Deze videokaart krijgt ook wel goede recensies, ook van tweakers zelf: pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5
Sapphire heeft zo ver ik nu zie alleen nog de refferenced cooler. Ik vind die prima maar super stil is hij ook niet. Hij maakt zeker geen herrie.

De Asus zou ik niet nemen. Die neemt stock al 3 slots in en eigenlijk kun je het slot daar onder ook niet gebruiken dus 4 slots 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 31-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Moet er ff uit ;).. Voor degenen die een HD 6990 overwegen; neem er 1tje van het Hollandse Club 3D.. die gasten hanteren echt supervoorwaarden, nl: stickertje mag verwijderd worden & de overclockte BIOS gebruikt, zonder dat de 2-jarige garantie vervalt, & zolang je de kaart in originele staat retourneert (zonder zichtbare schade uiteraard) mag je ook een aftermarket-cooler gebruiken. Top dus!

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
Astennu schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:43:
Wel apart dat je score met elke test die je doet omlaag gaat :?
De X-score gaat omhoog (catalyst 11.2-->11.4) en de gfx score ook. De CPU score gaat idd terug, dat is vreemd :S.
Deze CAP 11.3 is alleen voor STEAM zeggen ze. Voor mij (niet Steam) werkt het niet. Renamen naar Fear.EXE ook niet en CFX profiles van andere games via RadeonPro werkt ook niet. Ik heb dan ook voor dit spel CFX uitgezet via RadeonPro. Spijtig.

[ Voor 43% gewijzigd door Kasen op 31-03-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
rabor schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:08:
Moet er ff uit ;).. Voor degenen die een HD 6990 overwegen; neem er 1tje van het Hollandse Club 3D.. die gasten hanteren echt supervoorwaarden, nl: stickertje mag verwijderd worden & de overclockte BIOS gebruikt, zonder dat de 2-jarige garantie vervalt, & zolang je de kaart in originele staat retourneert (zonder zichtbare schade uiteraard) mag je ook een aftermarket-cooler gebruiken. Top dus!
Awesome! Als dat ook zal gelden voor hun overige HD69xx kaarten haal ik daar straks mijn tweede HD6950 gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met i7 @ 4.0 en msi hd6950 flashed @ 6970 met 880/1375 kom ik op Performance 5451 3DMarks... Is als ik zo rond kijk dito aan benchmarks van een aantal sites. Wel netjes dus :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:50:
met i7 @ 4.0 en msi hd6950 flashed @ 6970 met 880/1375 kom ik op Performance 5451 3DMarks... Is als ik zo rond kijk dito aan benchmarks van een aantal sites. Wel netjes dus :9~ ?
Dat verschil zal je i7 dan wel maken. Ik haal met een i5-750 @ 3.8 en een flashed HD6950 volgens mijn review P5113. Wel aardig netjes dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
Blue-Tiger schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:33:
[...]

Dat verschil zal je i7 dan wel maken. Ik haal met een i5-750 @ 3.8 en een flashed HD6950 volgens mijn review P5113. Wel aardig netjes dus ;)
Ik haalde laatst met dezelfde setup als jouw ook een score rond de p5400, alleen cpu op 4 ghz.
Denk dat het gewoon ligt aan welke drivers je gebruikt.

Btw, met de 11.3 driver is de mlaa bug weg en is Crysis 2 weer speelbaar voor mij, lag bij mij dus aan de 11.4 preview drivers.

[ Voor 13% gewijzigd door An1mA op 31-03-2011 21:32 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Hmmmmm da,s raar ik draai nu 11.4 die vind ik wel fijn :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
An1mA schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Ik haalde laatst met dezelfde setup als jouw ook een score rond de p5400, alleen cpu op 4 ghz.
Denk dat het gewoon ligt aan welke drivers je gebruikt.
Ahh, jullie benchen al op 11.3 dus? ;) Ik zit nog steeds op 11.2 & wacht op de officiële 11.4 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik vind die 11.3 maar raar
Nog iets heel anders jongens :P
Ik heb de tv-monitor van me ma is gepakt
en gewoon als een echte pc gamer op m,n bereau,tje gezet en gamen maar
Dit speelt toch wel lekker zo !
Wel wennen eigenlijk.
Dit is ook voor tijdelijk.
Normaal zit ik op een enorme 42 inch full hd tv ! :P

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:33
Blue-Tiger schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:34:
[...]

Ahh, jullie benchen al op 11.3 dus? ;) Ik zit nog steeds op 11.2 & wacht op de officiële 11.4 :Y
Hier Hetzelfde i7 920 op 3.8 en de 6950 bios flash op 890 en 1440 mhz 3dmark11 5467 punten.

gebruik 11.3 inderdaad ..

[ Voor 4% gewijzigd door CallmeGod op 01-04-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
martijn24 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 01:21:
[...]

Hier Hetzelfde i7 920 op 3.8 en de 6950 bios flash op 890 en 1440 mhz 3dmark11 5467 punten.

gebruik 11.3 inderdaad ..
Dan ga ik straks met 11.4 dus definitief even opnieuw draaien... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Met de laatste 11.4 heb ik helaas ook flickering in masseffect 2. Met 11.3 is dat weg.

Voorlopig blijf ik op 11.3 en wacht totdat er een goede CAP voor Crysis 2 is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Vraag me af als de temperatuur geen kwaad kan max 93 graden voor een 6950 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
93 is wat teveel, is de kaart net aangeschaft?

Hoe snel schiet ie naar 93grd?

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 01-04-2011 14:23 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Bullus schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:22:
93 is wat teveel, is de kaart net aangeschaft?

Hoe snel schiet ie naar 93grd?
Ik heb de 6950 naar een 6970 bios gebracht. ( 900/1400)

De kaart is 1 week oud, en gisteren ben ik pas begonnen met de bios flash, start ik crysis 2 op na 5 min
staat de de kaart tegen de 93 graden te hikken. Hij komt ook niet hoger ,maar de fan draait als een tierelier 46 % . erg luidruchtig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik had het probleem dat als mijn 6950 geflashed was naar een 6970bios dat de voltage bij opstarten windows op 1.37V liep. (wel met aangepaste settings voor voltage control in afterburner) elke keer moest ik ff afterburner resetten ,daarna had ik wel een profiel gesaved in ab met 1.175V.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35389291

Ik weet niet of er andere tweakers ,hoge temps hebben bij crysis2.

Mijn 6970 op wc haald ong. max 42grd :> in crysis 2.

All settings op extreme,1920x1200 (met crysistool)

[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 01-04-2011 14:45 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Bullus schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:38:
Ik had het probleem dat als mijn 6950 geflashed was naar een 6970bios dat de voltage bij opstarten windows op 1.37V liep. (wel met aangepaste settings voor voltage control in afterburner) elke keer moest ik ff afterburner resetten ,daarna had ik wel een profiel gesaved in ab met 1.175V.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35389291
Ik heb verder niks met de voltages gedaan, alleen de bios flash en in ati cc de kloksnelheden aangepast naar
900/1400. Wat is een (normale ) temperatuur wat ik eigenlijk zou moeten halen?

Net ff battlefield bad company 2 opgestart , temps 90 max 93

sorry bedoelde niet crysis 2 maar bad company 2

[ Voor 9% gewijzigd door CallmeGod op 01-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb furmark alleen als ref. met stock koeler 6950 unlocked.
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/2600K/temps6950unlocked.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 01-04-2011 14:51 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
kan iemand de temps voor battlefield bad company 2 mp na 5-10 minuten even vergelijken.

met de 6950 geflasht naar stock 6970?

Bij mij komt die na 10 minuten tussen de 90-92 fans draaien dan op 51 % ( auto instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
martijn24 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:19:
kan iemand de temps voor battlefield bad company 2 mp na 5-10 minuten even vergelijken.

met de 6950 geflasht naar stock 6970?

Bij mij komt die na 10 minuten tussen de 90-92 fans draaien dan op 51 % ( auto instellingen)
Check mijn review er maar op na, kaartje blijft in iedere game 75 graden max, heb niet echt gelet op de fanspeed maar dat kan ik vanavond nog wel even doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Blue-Tiger schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:29:
[...]

Check mijn review er maar op na, kaartje blijft in iedere game 75 graden max, heb niet echt gelet op de fanspeed maar dat kan ik vanavond nog wel even doen ;)
ook in battlefield bad company mp? ( ik speel op 1920x1200) settings max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
martijn24 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:36:
[...]

ook in battlefield bad company mp? ( ik speel op 1920x1200) settings max.
Ook in BC2... Heb je die review nou wel gelezen of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik kan mn voltage niet regelen in afterburner, ander biosje pakken?
8)7 is gefixed heb afterburner opnieuw geinstaleerd.

[ Voor 29% gewijzigd door jroersma op 01-04-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
goede avond,

ik heb een hele resem aan reviews en tests gelezen over de HD6970 zowel positieve als negatieve dingen natuurlijk,de ene test zegt dat het verschil tov de HD5870 minimaal de andere test wijst dan weer uit dat het wel wat meer uitmaakt,dus ik zit zowat met een twijfelachtig gevoel,ik heb momenteel een XFX HD5870(stock) kaartje,ik game toch regelmatig en speel dus ook in de 1920x1080 reso met voldoende eyecandy aan...toch merk ik bv soms bij black ops bijvoorbeeld dat als ik op open vlaktes kom waar actie is dat hij het precies net niet aankan,het is dan precies een beetje laggy,dit zou ik graag willen verhelpen met de aankoop van de HD6970...

verder is het systeem:

AMD PH2 X4 @ 3.4GHZ
8GB kingston ram (ddr2)
een simpel MSI Mobo(k9a2gm)
en dan momenteel de xfx HD5870
W7 64BIT

mijn vraag is dus uit jullie ervaring met de kaart,is deze overstap de moeite?of is het een waste of money voor de paar fps (bv hooguit 5fps ofzo) die erbij komen...?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slammed_a4 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:28:
goede avond,

ik heb een hele resem aan reviews en tests gelezen over de HD6970 zowel positieve als negatieve dingen natuurlijk,de ene test zegt dat het verschil tov de HD5870 minimaal de andere test wijst dan weer uit dat het wel wat meer uitmaakt,dus ik zit zowat met een twijfelachtig gevoel,ik heb momenteel een XFX HD5870(stock) kaartje,ik game toch regelmatig en speel dus ook in de 1920x1080 reso met voldoende eyecandy aan...toch merk ik bv soms bij black ops bijvoorbeeld dat als ik op open vlaktes kom waar actie is dat hij het precies net niet aankan,het is dan precies een beetje laggy,dit zou ik graag willen verhelpen met de aankoop van de HD6970...

verder is het systeem:

AMD PH2 X4 @ 3.4GHZ
8GB kingston ram (ddr2)
een simpel MSI Mobo(k9a2gm)
en dan momenteel de xfx HD5870
W7 64BIT

mijn vraag is dus uit jullie ervaring met de kaart,is deze overstap de moeite?of is het een waste of money voor de paar fps (bv hooguit 5fps ofzo) die erbij komen...?
lol ik denk echt dat het aan iets anders ligt
een 5870 moet black ops Makkelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kunnen spelen
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
^ je quote is niet echt duidelijk zo... miscchien de tekst er onder zetten..

@Slammed_a4
heb je al getest wat er gebeurd als je bijv je cpu of gpu overklokt? wat voor processen draaien er op de achtergrond?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Kijk is deze wou ik graag delen :)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5dwc42.jpg

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammed_a4
  • Laatst online: 27-08 13:21
cpu heeft een lichte overclock van 3.0 naar 3.4ghz (met scythe mugen rev B cooler) 5870 heb ik nog niet geoverclocked...het enige dat er draait op de achtergrond is dan buiten de standaard windows dingen,steam,roccat(muis),verder heb ik geen speciale progs op dit systeem zoals virusscanners of andere programmaatjes...HDD is een simpele samsung spinpoint F1 (1TB),scherm is een Acer X233H (23'' HD/5MS)

vind het ergens ook wat raar dat het soms wat laggy aanvoelt,bij bad company 2 heb ik hier ook als het wat drukker word of meer open gebied last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Crysis 2 topic kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Haha nee.

Moet ik hem weghalen dan?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasen
pannekoek141 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:02:
Haha nee.

Moet ik hem weghalen dan?
Niet als je hiermee wil aantonen dat je met driver versie X (11.3 of beta 11.4) en CAP X, geen flickering meer hebt met je HD6xxx kaart 8)7
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.