HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
Tnx. *O* 'T ging vanzelf.
Gelukkig zie ik er nog lang niet zo (8> uit op m'n 47ste.

Is die Teradak ook asynchroon? Heb je er een apart stuurprogramma voor nodig? Mij bevalt de Musiland idd goed.

Ik heb gisteren even een tijdje gedraaid direct van de optische uitgang van m'n laptop naar de Hifiman 360 surroundVV opt-in. Ik dacht eerst dat t niet goed werkte (zacht pompend geluid, maar dat bleek berekend achterkanaal te zijn) toen op 2.1 gezet en het werkte als een zonnetje. Het geluid was alleen niet echt super door de DAC in de Hifi360 en de troep die er na komt (dsp en geluidsregeling enzo). De subbas miste natuurlijk ook, dat kun je helaas niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-09 22:56
Geen matches
Met grote ìnteresse volg ik al tijden dit topic. Bij deze een bedankje aan de vaste posters voor de vele uren interessant leesvoer!

To the point, ik ben aan het twijfelen of ik de overstap naar een t-amp wil maken voor mijn computer set-up (gebruik het ook om films etc te kijken). Gebruik op dit moment Tannoy mx-2 en Yamaha rx v-10, maar zou graag een kleinere versterker willen en digitaal signaal willen gebruiken (de audio chip in mijn computer is niet top).

Naast het besparen van de ruimte is natuurlijk ook het verminderde stroomverbruik een voordeel. Ik heb dus mijn zinnen gezet op een t-amp + dac. Heb al naar de toppings gekeken maar ben zo'n eikel die liefst alle apparatuur zwart wil...uiteindelijk uitgekomen bij de ORDO TA2020 T-AMP Amplifier & USB DAC TA2024 PCM2704 B, de onderdelen lijken in orde:

- USB Controller by Burr-Brown PCM2704
- AMP: Class-T Tripath TA 2020
- Opamp: Burr-Brown OPA-2134

en hij ziet er imo goed uit. Ik heb gezocht naar de TA2020 vanwege het iets hogere vermogen dan de 2024 variant zodat ik met grote zekerheid kan zeggen dat hij in mijn vermogensbehoefte zal voorzien (voornamelijk bij films).

Ik heb voor jullie gemak even wat foto's uit de ebay posting op mijn photobucket gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Ordo/oxnUyQFXkj_YjQ1MA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Ordo/ohQsMZYSFv_RFNDXzY3MjY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Ordo/ohQsMZYSFv_RFNDXzY3MjM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Ordo/ohQsMZYSFv_RFNDXzY3Mjk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Ordo/ohQsMZYSFv_RFNDXzY3Mjg-1.jpg

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de bouwkwaliteit aan de hand van deze foto's?

Hij kost ongeveer 72 euro (incl. verzenden) dus ik ben geneigd hem gewoon te bestellen, maar als iemand van mening is dat de ondertussen bewezen kwaliteit van bijv. Topping verstandiger is dan hoor ik dat graag :)

- raid does not fix stupid -

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Kan iemand wat zinnigs zeggen over de bouwkwaliteit aan de hand van deze foto's?
Nee, want de foto's zijn altijd te mooi. :P
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens. ALs je een zwarte wilt dat is dit wel de beste keus denk ik. Het enige puntje voor mij is de potmeter. Die is open en zo te zien matig van kwaliteit. Maar dat is eenvoudig te fixen. Al denk ik dat het een klus woirdt om er een Alps blue velvet in te zetten. dat gaat di niet passen.Dan moet je minstens een weerstandje naar onderen en 1 bruine elko en die blauwe condensator verplaatsen. Maar er zijn ook kleinere goede potmeters.

Deze potmeter zou kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/m/mrYJJZw35H0fX6yC0ilglXw/140.jpg

Van muse heb je ook nog een bijna identieke met 50W (Texas Instr chip)
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/bdaRtUFzmu_%60RFNDXzY3Mzcx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/bdaRtUFzmu_%60RFNDXzY3MTY@.jpg
Opvallend dat de potmeter hetzelfde is maar dat ze hier wel de uitsparing voor een blue velvet hebben vrijgehouden.

Had je deze trouwens ook gezien? Of wordt dat te duur? (€185) Wel een 'echte' versterker met voeding.
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/TGpQJsteir_%60RFNDXzgzMjc@.jpg

Het moet trouwens niet perse een Muse zijn van mij hoor, maar Topping zijn allemaal alu. Die hebben trouwens ook een paar leuke/interessante nieuwe modellen.

offtopic:
er zitten weer verkeerde tekens in de url s van de afbeeldingen...
moet ik in de broncode van de page gaan kijken :(

Die site van Muse schiet ook voor geen meter op. Gewoon een sjabloon met plek voor alle verkoop-plaatjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 16:20 ]

• Patatjemet
Geen matches
Bedankt voor de link naar die muse m30, die ziet er interessant uit. Toch net wat meer vermogen wat mij eigenlijk wel aantrekt (vertaald zich in een iets beter gecontroleerde laagweergave waarschijnlijk). Is de TA2020 op papier beter klinkend dan de TPA3121D2 uit de Muse (omdat je zegt dat voor een zwarte t-amp + dac je de Ordo de beste keus lijkt)?

(btw die TPA3121D2 heeft volgens mij 2 x 15 w Link naar spec sheet (pdf!)

Het staat zo ie zo in de planning om wat te modden / cq te prutsen :) Die dt-50A vind ik momenteel nog te duur.

Trouwens, zit nu toch ook te denken aan een losse dac + klein versterkertje, iets duurder maar kan dan wel dingen blijven uitproberen en mix-match (slecht voor de portemonnee, leuk voor de hobby). Zeker omdat de usb chips die in die gecombineerde versterkertjes zitten waarschijnlijk vrij laag in kwaliteit zijn....

Edit: heb gister avond in een wilde ebay bui een SMSL SD-793 DAC en een Muse M21 EX2 TA2021 gekocht. Samen inclusief verzenden even duur als de Orco TA2020 of de Muse M30 en zoals hierboven gezegd geeft dit de mogelijkheid tot latere mix/match sessies. Helaas is de M21 niet zwart maar na wat lezen prefereerde ik de "vollere" 2021 boven de 2020... :9

[ Voor 16% gewijzigd door Patatjemet op 18-09-2011 16:02 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik volg dit topic al een tijdje nadat ik dit schema had gevonden op internet en van plan was om het na te bouwen (http://www.pmillett.com/DCPP.htm), zoals gewoonlijk wilde ik me eerst wat verdiepen in de stof maar begrijp nog weinig van al die buizenversterkers en kleine muse-achtige versterkers. (Ik zit zelfs met vragen als: Waarvoor dienen die kleine Muse versterkers?)
Heeft iemand misschien wat links zodat ik me wat beter kan inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ph3n0m
Ik zou ff op zelfbouwaudio.nl kijken. Buizenversterkers zijn mooi om te bouwen, maar je moet wel ballen hebben, het gaat tenslotte om flinke voltages/spanningen.
Ik vind die kleine t-ampjes gewoon verrekte leuk. Ze klinken gewoon echt heel goed met een karakter dat buizenliefhebbers ook aanspreekt. En je kunt voor die prijs echt niks zelf bouwen. Het enige punt is dat ze meestal maar 1 ingang hebben. En het vermogen 'beperkt' is. Al klinkt dat bij mij absoluut niet zo.

@ patatjemet
hmm, ik krijg honger :9

Ik heb een zwarte liggen. Als je dichtbij woont (Ede) kunnen we hem misschien zo omwisselen. Just a thought.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 03:42:
@ patatjemet
hmm, ik krijg honger :9

Ik heb een zwarte liggen. Als je dichtbij woont (Ede) kunnen we hem misschien zo omwisselen. Just a thought.
Ja je moet wat als username voor een forum hé.. :)

De verkoper mailde dat de zwarte M21 over een week geleverd worden, dus ik heb gezegd dat ik er wel op wil wachten. Hopen dat de wisselkoers nog iets verbeterd in de tussentijd hehe

Iig bedankt voor het aanbod _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Patatjemet schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:59:
[...]

Ja je moet wat als username voor een forum hé.. :)

De verkoper mailde dat de zwarte M21 over een week geleverd worden, dus ik heb gezegd dat ik er wel op wil wachten. Hopen dat de wisselkoers nog iets verbeterd in de tussentijd hehe

Iig bedankt voor het aanbod _/-\o_
Tja, ik ken ook een Hemaworst, die woont hier vlakbij :P

Mooi dat je ook n zwarte krijgt. Al vind ik de alu mooier. Die zwarte knop had helemaal zwart moeten zijn.

Idee: da's makkelijk te fixen met een zwarte marker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jeep,
Bedankt voor het antwoord ;) Dan gaan we de komende tijd eerst daar alles maar eens doorlezen voordat we beginnen. Heb wel ervaring met schakelingen maar niks audio-gerelateerd.

Dus je gebruikt alleen zo'n kleine amplifier om bijvoorbeeld een stel bookshelve-speakers aan te sturen?

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Matched: chinese
Heb de muse DAC met 4xTDA1543 nu een paar weekjes staan en vandaag eindelijk de speakers gerepareerd. Daarnaast een schotel met 4 koppen (voor 4 satellieten, astra 1,2,3+hot bird) opgehangen en er is nu de keuze uit 14 kanalen klassiek.

WDR3, radio classique, SRS (zwitserland), BBC radio 3, Bayern4klassik, Swiss Classic en Klassik Radio, aan een stuk door fantastische opnames van schitterende uitvoeringen. Zoveel kwaliteitsaanbod is overweldigend. Via de muse klinkt het fantastisch.
Doet me denken aan een demonstratie met de Quad full-range elektrostaten (aka de "deur"), waar gewoonweg alles wat goed gespeeld en opgenomen was fantastisch klonk.

De Muse speelt lachend de Quad CDP99 weg. Via een optische kabel van 1,95€.
Hebben er een 9v adapter aan gehangen en nu is het laagste volume niveau via de CDP ook weer voldoende zacht te zetten, en wordt duidelijk minder heet.

(op quad 306 amp en quad 34 pre-amp en twee B&W P5 speakers uit 1995)

Enige is dat de niet-chinese cheap-ass satelliet HD pvr-ontvanger van 110 euro z'n digitale out af en toe tikt. Even heen en weer zappen lost het op (sab titan II).

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Eh, ja, wat jij wilt. Ik gebruik hem als voornaamste versterker ipv mijn buizenversterker. De 2021 heeft een karakter dat mij gewoon heel erg aanstaat en doet niet echt onder voor mijn buizenbakken. Die hebben alleen wat mooier middengebied en vloeiender hoog. De t-amp is soms een tikje 'spitty' maar ik vind dat niet echt een probleem.
Ik heb hem achter mijn 5.1 voorversterker of als ik echt ga luisteren direct aan de DAC of de LP-vv. Dan prik ik m gewoon ff om.

shai hulud:

mooi setje toch?
Satelliet is toch best relaxed. Ik heb maar 1 kop. :(
Die 306 is toch die vierkante bak he? Het zou kunnen omdat ie wat ouder is dat ie niet zo fris meer speelt als vroeger, maar zeker mooi spul. Die parametrische equalizer is eigenlijk heel bruikbaar. Al doe ik het liever zonder.

Je kunt de mini-dac heel simpel verbeteren. (info alleen per PB).
/me is ook fan van Dune
zowel van F Herbert als de happy hardcore

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 00:15 ]

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
edtbonep schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:55:
Is mij nog wel onduidelijk welke buizen er in de FV34CIIISA zitten.

Op de site van Crafty staat:
Eindbuizen: 4 x Shuguang EL84
Voorbuizen: 2 x Beijing nr.1 Tube Factory 6N3 (5670)

Maar op de site van EastWest Audioshop in Wijchen staat:
Russian Sovtek EL84's connected as triodes. Input stage uses 'new old stock' 5670's - miniature American-made military spec. dual triodes.
Dit is dus één van de dealers van Crafty...
Het is nu zo dat East West Audio de levering van de Yarlands heeft overgenomen. Ik heb zelf bij deze shop de Yarland FV34CIIISA besteld. Dit betrof de gemodde editie met de geroemde Clarity Caps en betere transformatoren. Heb zelf zeer goede ervaring met deze webshop. Kreeg netjes alle antwoorden op mijn vragen. Garantie verloopt ook gewoon via East West Audio.

Versterker werd wel geleverd met de standaard Chinese buizen. Tevens schijnt Yarland zijn modellen nogal vaak aan te passen, ik had dus de editie met twee ingangen in plaats van drie. (voor mij voldoende)

De voorbuizen heb ik ondertussen vervangen voor andere exemplaren, met dank aan ]eep.
De eindbuizen heb ik nu vervangen voor Sovtek EL84M. Ik ben zo content met deze versterker
dat ik mijn duurdere Marantz transistor versterker de deur heb uit gedaan. Prima versterker dus!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De 3 ingangen was op verzoek van Crafty. Wij hebben gewoon meer ingangen nodig dan de Chinezen die niet zo veel spullen hebben. 2 is echt te weinig hoor. Maar het is goedkoper te maken omdat ze daarvoor zo'n blokje kunnen gebruiken ipv losse tulpstekkers.

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 15:21
Geen matches
Ik kreeg nooit antwoord op mijn mail aan East West Audio via hun site... :-(
Momenteel staat het even op een laag pitje, maar als ik toch weer aan de slag ga met buizenversterkers vind ik 2 aansluitingen wel mager hoor.
Dat is toch wel weer een minpuntje voor ze.

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
edtbonep schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:54:
Ik kreeg nooit antwoord op mijn mail aan East West Audio via hun site... :-(
Momenteel staat het even op een laag pitje, maar als ik toch weer aan de slag ga met buizenversterkers vind ik 2 aansluitingen wel mager hoor.
Dat is toch wel weer een minpuntje voor ze.
Raar, ik had dezelfde dag dat ik mijn mail verstuurde al antwoord.

Je kan middels een RCA splitter drie uitgangen creëren. Zijn ongeveer een 10' tje, dus goed te doen.

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 22:54
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 04:26:

Ik zag trouwens net dat Musiland weer een paar nieuwe monitors heeft, opvolgers van de 02 en MD10.
De Monitor 03 USD met BB PCM1798

[afbeelding]
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn E-MU 0202 aangezien de ondersteuning van OSX Lion daar erg slecht is. Maar het lijkt er op dat de Musiland Monitor 03 US USB ook geen OSX ondersteuning heeft.

Weet iemand wellicht een goede optie voor een usb geluidskaart/DAC, waarvoor Lion drivers beschikbaar zijn?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 20:00
Geen matches
ruco88 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 18:53:
[...]

Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn E-MU 0202 aangezien de ondersteuning van OSX Lion daar erg slecht is. Maar het lijkt er op dat de Musiland Monitor 03 US USB ook geen OSX ondersteuning heeft.

Weet iemand wellicht een goede optie voor een usb geluidskaart/DAC, waarvoor Lion drivers beschikbaar zijn?
Had ook ooit hetzelfde probleem.. en zelfs op 10.6 is het redelijk huilen met hogere samplerates... 0404 USB vervangen door http://www.rolandus.com/p...details.php?ProductId=702 Edirol FA-101.. Native OSX support (dus geen drivers installen, maakt direct gebruik van de OSX sound architectuur!) _/-\o_

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 22:54
Geen matches
Wirehead schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:44:
[...]

Had ook ooit hetzelfde probleem.. en zelfs op 10.6 is het redelijk huilen met hogere samplerates... 0404 USB vervangen door http://www.rolandus.com/p...details.php?ProductId=702 Edirol FA-101.. Native OSX support (dus geen drivers installen, maakt direct gebruik van de OSX sound architectuur!) _/-\o_
Beetje over de top voor enkel stereo playback, maar grootste probleem is dat hij firewire is wat mijn macbook versie 4,1 niet heeft.

http://www.ebay.com/itm/T...h=item19c0a9f19c#MRLOCATE De topping TP D2 ziet er aardig uit, maar er is weinig over de OSX support te vinden. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
Geen matches
welke voeding doet t t beste bij een muse M21, standaard ding op ebay? van 14 volt 4ampere of beter deze
http://samenkopen.net/action_products/81918/997042

en welke moet ik dan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zou hem gewoon op Ebay bestellen. De kwaliteit is gewoon hetzelfde en qua prijs kun je daar niet tegenop omdat ze heel goedkoop kunnen versturen. Je hebt al een smps op de mat liggen incl porto voor minder dan aangetekend versturen hier. Ik had er laatst 1 thuis voor €5,75.
14V 4A Toshiba voor €7,50

Het is me wel opgevallen dat de euro het niet goed doet door aanhouden gezeur over Griekenland. Hij is de laatste maand flink gezakt tov de dollar. Wel apart van de Chinezen dat ze hun munt gekoppeld aan de $ houden want de $ is het echte probleem. De eurocrisis is een smokescreen om de dollar in stand te houden. Met dank aan de banksters. Slightly offtopic...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ruco88

je moet eens zoeken op M2Tech Hiface
die heeft ook OSX ondersteuning (tot 10.6 Snow Leopard - 10.7 Lion compliant)
Afbeeldingslocatie: http://vaiopocket.up.seesaa.net/image/hiface2.jpg

Dat is geen dac maar een kleine asymetrische usb>spdif converter. Je kunt er dan willekeurig welke dac aan hangen.

Ik kwam toevallig op GoT uit. Dus kijk maar ff.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Geen matches
@ruco88:
Of kijk even hier.

Ontopic: iemand die iets zinnigs kan zeggen over Musiland MD30 vs Teac UD-H01?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik zeg altijd zinnige dingen (ahum...)
Vergeet de Firestone I O+ TW niet.

Ik moet zeggen dat de specs van de Teac er heel netjes uitzien voor een heel redelijke prijs. Er zitten 2 bb pcm1795 chipjes in voor de DAC.
De Musiland MD30 kan ik eigenlijk niks over vinden wat er voor DAC in zit. En de prijs is ook vrij hoog vind ik eerlijk gezegd. Nu heb ik zelf 2 Musiland monitors, de 01 USD en 02 US en ik heb niks aan te merken op kwaliteit van het apparaat of de drivers eigenlijk. Maar ik gebruik ze als usb>spdif en als externe geluidskaart voor mijn koptelefoon.

Ik heb de 02US ook als usb DAC gebruikt maar ik vond de PCM1793 chip met opamp gewoon goed (Fine... Put that in front of wine or dining and you really got something! quote BBT).

Wat mij aan beide apparaten stoort is dat je een mooie dac hebt maar de IV-conversie roet in het eten gooit. Ik heb liever NOS (zonder IV) of een buizentrap na.

Vandaar dat ik de musiland alleen voor spdif gebruik en daar mijn eigen getweakte DAC aan heb hangen. Ik weet niet waar jouw DAC allemaal aan moet voldoen. SOmmige mensen houden niet van veel losse kastjes, of er moet perse een HP-out op zitten, of, of...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 17:58 ]

• Russel88
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Heren,

Ik volg dit topic al een tijdje. Sinds kort ben ik wat serieuzer in m'n zoektocht naar een hifi set. Buizenversterkers heeft sterk mn voorkeur. Ik vind het mooi eruit zien en het schijnt ook mooi natuurlijk geluid te produceren.
Het wordt mn eerste hifi set en komt in de woonkamer terecht. Een vriend raadde me aan om voor een KT88 buistype te gaan.

Na lang zoeken en dit topic volgen had ik de Bewitch 6550 gevonden.(http://cgi.ebay.nl/Bewitc...ain_0&hash=item48421e36d8)

Ik schat dat dit met transport en invoerheffingen ong. 650 Euro kosten.
Ik had hier al gelezen dat Bewitch een goed merk is. En de bijbehorende buizen zouden ook goed zijn.
Echter heeft de Bewitch geen ab. Ik vermoed dat ik dit een probleem zal worden.
Ik ben van plan om m'n toekomstige HTPC ook op de versterker aan te sluiten en verwacht dus dat ik vaak van "source" wissel en de volume bijstel.

Een vriend liet me de Yaqin zien, maar ik kon me herinneren dat iemand hier zei dat de bouwkwaliteit van de Yaqin niet geweldig is. Opeens zagen we de nieuwste Yaqin MS-88B.
http://www.highendshop.nl/nieuw-yaqin-ms88b-p-1640.html

Zal de bouwkwaliteit van Yaqin verbeterd zijn? En wat is een andere goede alternatief voor me? Ik zag de Opera Consonance Cyber 100 15th Anniversary en deze heeft ook een ab. Echer veel te duur aangezien Ornec 'm vanuit Azie verstuurt waarbij je de transport en invoerrechten nog erbij mag rekenen.

Groeten,
Russel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Blijf gewoon lekker bij de Bewitch. Ik denk niet dat Yaqin overnacht een andere QC heeft hoor.

Als je een HTPC gebruikt kun je daar toch het volume mee regelen? Ik gebruik al in jaren geen AB meer voor muziek luisteren. Dat is iets voor transistorversterkers omdat het volume daarmee nooit goed staat. Je hebt dan steeds het gevoel dat het 'harder' moet om het lekker te laten klinken. Een buizenversterker klinkt ook goed als hij zacht staat. En met een HTPC, je pleurt al je muziek op een HD en wat valt er dan nog te schakelen?

Ik heb nu een 5.1 preamp met dac ervoor maar ik gebruik de AB eigenlijk nooit. Ik wil eigenlijk nog wel een draadloos keyboard er bij, maar puur omdat ik baal van mijn laptop keyboard waar ik niet goed bij kan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Mijn bestelling is verzonden, de verkopen heeft zijn woord gehouden en heeft binnen een week een zwarte muse binnen gekregen. Top!
Ben ook een beetje aan het rondkijken naar een usb -> spdif, maar wil liever niet zo'n uitstekend ding in mijn computer (ben nog al onhandig en zal deze gegarandeerd eens slopen). Het aanbod van deze apparaten is op ebay niet zo groot en hou het graag zo simpel mogelijk (dwz liever geen extra psu). Ik zag toevallig op marktplaats deze staan.

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/Ordo/purepiper_1.jpg

Op google / ebay vind ik hem niet en om nou €65 te betalen vind ik ook veels te gek, maar mijn interesse in dit apparaatje is gewekt. In de advertentie staat dat er de volgende onderdelen in zitten:

- Burr Brown PCM27 usb naar spdif chip,
- U.S. LT1117-3.3 voltage regulator module,
- gebalanceerde uitgang drive met DS9821 en DV709 digital isolation transformer

Weet iemand hier meer over?

Zal eerste de dac en amp via optisch spdif van de laptop (Realtek ALC269X) gebruiken, maar ondanks dat je zou zeggen dat het geluid onveranderd doorgestuurd zou moeten worden bij het gebruiken van digitale output, er volgens sommige nog wel verbetering mogelijk met het gebruiken van de externe usb -> spdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
het verschil zit m in de asymmetrische aansturing. Je kunt er toch ook gewoon een usb-verlengkabeltje tussen doen?

Als je geen probleem hebt met jitter en stotteren kun je willekeurig welke usb-dac nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:00:
het verschil zit m in de asymmetrische aansturing. Je kunt er toch ook gewoon een usb-verlengkabeltje tussen doen?
8)7 Helemaal niet aan gedacht op een of andere manier.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:00:Als je geen probleem hebt met jitter en stotteren kun je willekeurig welke usb-dac nemen.
Nouja, dat liever niet natuurlijk. Het idee is juist een verbetering te bereiken ten opzichte van de standard optical spdif out vanaf de computer. Ik dacht mee te hebben gekregen dat usb -> spdif over het algemeen beter klinkt dan optical spdif direct van de onboard computer chip en dat dacht ik op deze manier op te lossen.

Misschien praat ik nu wel complete poep (aka onboard spdif klinkt net zo goed als usb -> spdif) en ik moet het ook misschien eerst horen, maar ben een beetje verslaafd geraakt aan ebay speuren en dacht dat het volgende element in mijn aankoop cyclus een usb -> spdif zou moeten zijn.... :X

Edit: Na wat te hebben opgezocht kan ik zeggen dat je bedoelde dat asynchroon usb vanwege de manier waarop de data word overgebracht een must bij een usb dac wil je jitter en/of stotteren voorkomen. Ik zal gaan sparen voor de M2Tech hiFace :9 Alleen die usb -> spdif dingen van $30 op ebay zijn toch op 1 of andere manier erg aantrekkelijk, om wat meer te matchen bij de waarde van mijn set of om gewoon uiteindelijk het verschil te kunnen horen...

[ Voor 28% gewijzigd door Patatjemet op 27-09-2011 23:34 . Reden: Edit: even wat dingen opgezocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
is er hier iemand die weet of er in de lijn/formaat van de Muse M21 ook een tunertje bestaat ? (gewoon fm)
en ik zoek eigenlijk ook nog een heel klein 2.0 speakersetje voor in de caravan! hoeft niet perse chinees te zijn maar wel klein (kleiner als eltax monitor oid) misschien dat iemand wat te binnen schiet!

(moet wel bekennen dat ik nog niet gezocht heb naar dat soort speakers)

ik had zelf al voorgesteld om een autoradiotje in te bouwen in een kastje maar dat was niet zon goed idee vonden ze hier >:)

een muse M21 heeft geen tuner en dat valt voor moeders af, dus ik zoek of een tunertje of een leuk setje zo klein mogelijk!

[ Voor 84% gewijzigd door Reloader op 27-09-2011 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Edit: Na wat te hebben opgezocht kan ik zeggen dat je bedoelde dat asynchroon usb vanwege de manier waarop de data word overgebracht een must bij een usb dac wil je jitter en/of stotteren voorkomen.
Patatjemet wijzigde dit bericht 27-09-2011 23:34 (28%)
Reden: Edit: even wat dingen opgezocht.
Kijk, jou mag ik wel. :*

Reloader, kijk eens bij HLLY, die verkopen ook zenders. Mss ook ontvangers?

• Reloader
Geen matches
helaas, hebben ze niet :'( maar bedankt voor de tip :)

[ Voor 22% gewijzigd door Reloader op 28-09-2011 11:59 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Is er hier misschien iemand die twee TA2024/TA2021 (of soortgelijke) China-amps gebruikt om zijn passieve stereospeakers te bi-ampen?

Ik heb namelijk onlangs een setje Wharfedale Diamond 9.1 gekocht (6ohm, 86db) en hang deze nu aan een oude NAD 3020e. Die TA2024 amps zijn een leuke manier om met bi-ampen te experimenteren.

too old, too cold

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Geen matches
Patatjemet schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:56:
... Ik dacht mee te hebben gekregen dat usb -> spdif over het algemeen beter klinkt dan optical spdif direct van de onboard computer chip en dat dacht ik op deze manier op te lossen...
Over 't algemeen zijn de digitale uitgangen van moderne moederborden van best goede kwaliteit, als je windows XP gebruikt moet je er voor zorgen dat je de kernel mixer omzeilt, maar linux, Vista en 7 zijn van zichzelf al in staat om een stream ongewijzigd naar de uitgang te sturen. Het enige waar een een usb-kaartje beter in kan zijn is jitter en hoge samplerates, maar dat laatste is meestal wel dik in orde op onboard geluidkaartjes (voor zover optical het toelaat).
USB zoals de Musiland 01USD dat implementeert kan wel voor een klein deel slechte DPC latency oplossen.
offtopic:
Is USB zoals die in de Musiland hetzelfde als asynchrone USB??

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Negakinu schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:30:
Is er hier misschien iemand die twee TA2024/TA2021 (of soortgelijke) China-amps gebruikt om zijn passieve stereospeakers te bi-ampen?

Ik heb namelijk onlangs een setje Wharfedale Diamond 9.1 gekocht (6ohm, 86db) en hang deze nu aan een oude NAD 3020e. Die TA2024 amps zijn een leuke manier om met bi-ampen te experimenteren.
Niet helemaal antwoord op je vraag maar wel een andere invalshoek; Waarom neem je er niet een goede subwoofer bij waar een eigen versterker in zit. Dan ben je in feite aan het bi-ampen en voeg je gelijk je missende sublaag erbij.

• Negakinu
Geen matches
Dan moet ik toch nog steeds met 1 enkele versterker de woofer en tweeter van de monitor speakers versterken? In mijn optiek zou ik dan moeten tri-ampen. :) 1 versterker in de actieve sub, 1 versterker voor de beide woofers en 1 versterker voor de beide tweeters. Of zie ik het verkeerd? :)

too old, too cold

• Patatjemet
W0153R schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:35:
[...]Over 't algemeen zijn de digitale uitgangen van moderne moederborden van best goede kwaliteit.[...]
Goed om te horen, draai w7 dus dat lijkt ok :) (latency check was ook ok)
W0153R schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:35:
offtopic:
Is USB zoals die in de Musiland hetzelfde als asynchrone USB??
Volgens wat ik vond is de musiland ook asynchroon.

Binnenkort komt er hier een nieuwe computer en had al gezien dat de meeste moederborden waar ik tussen twijfel voorzien zijn van de Realtek ALC892. Er is niet veel te vinden over de spdif eigenschappen. Heb wel dit gevonden (uit de manual), er staat volgens mij dat de maximum jitter 4 nano seconden is, hoe verhoud dit zich tot bijv. de musiland of de hiface?

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/realtek_al892_spec-1.jpg

offtopic:
Sorry als dit wel heel erg offtopic is van chinese audio, maar kan me zo voorstellen dat meer mensen overwegen een usb -> spdif te kopen en het wel interessant is om te weten hoeveel verschil het zou kunnen maken met de onboard.

[ Voor 11% gewijzigd door Patatjemet op 28-09-2011 16:51 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Negakinu schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:10:
Dan moet ik toch nog steeds met 1 enkele versterker de woofer en tweeter van de monitor speakers versterken? In mijn optiek zou ik dan moeten tri-ampen. :) 1 versterker in de actieve sub, 1 versterker voor de beide woofers en 1 versterker voor de beide tweeters. Of zie ik het verkeerd? :)
Ik bedoel dat ik denk dat je er meer mee wint. Die kleine woofertjes trekken niet zoveel stroom dus veroorzaken niet zoveel rimpel op je uitgangsspanning van je eindversterker. Dan heeft Bi ampen minder effect dan een losse sub erbij. Uit het bekende Chinese spreekwoord. "veel vool weinig"

Maar er "lopen"hier genoeg mensen rond die ècht weten hoe het zit...

[ Voor 25% gewijzigd door vinz98 op 28-09-2011 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Vinz heeft een punt. Ik heb het wel eens geprobeerd maar vond het geen verbetering.

Ik was van plan om een systeem met passieve top te maken (dus basmid + hoog) en de sub aktief te doen. De sub dan wel per kant en als 1 geheel onder de topjes. Ik heb nu alleen zoveel mooie drivers dat mijn idee al in een aantal speakerontwerpen uitgesmeerd is. 4 verschillende ribbons en 3 verschillende basmids. Choices choices...

patatjemet, check wel of je optische uitgang ook 24/96 doet. Ik zie nu alleen maar 48kHz staan. dat is toch wat jammer. 24/192 trekt een optische niet volgens de specs (maar het kan wel) maar dat verschil hoor je toch bijna niet. 24/96 klinkt echt mooier dan 16/48.

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 02:11:
patatjemet, check wel of je optische uitgang ook 24/96 doet.
Dit vind ik in de manual:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/spdif_bit.jpg

Ik denk dat ik uit dit verhaal kan opmaken dat ik eerst voor de onboard spdif ga en dan later een usb -> spdif probeer te lenen / koop zodat ik het verschil kan (proberen te) horen. Als het niet bevalt kan ik hem altijd weer verkopen.

Toch ben ik wel geinteresseerd in de gegevens over "T_jitter" van bijvoorbeeld de musiland, dus als iemand daar wat zinnigs over kan zeggen, graag :)

• Negakinu
[

[afbeelding]

Op google / ebay vind ik hem niet en om nou €65 te betalen vind ik ook veels te gek, maar mijn interesse in dit apparaatje is gewekt. In de advertentie staat dat er de volgende onderdelen in zitten:

- Burr Brown PCM27 usb naar spdif chip,
- U.S. LT1117-3.3 voltage regulator module,
- gebalanceerde uitgang drive met DS9821 en DV709 digital isolation transformer

Weet iemand hier meer over?
Purepiper is een Chinees merk dat vooral op Head-Fi een bescheiden fanbasis heeft opgebouwd rondom de release van haar A-1 DAC. De oorspronkelijk versie heeft nu een update gekregen trouwens. Lijkt me een bedrijf dat boven de Chinese middelmaat uitstijgt qua kwaliteit en vakmanschap. Die SPDIF converter zal dan ook wel van goede kwaliteit zijn.

Check de review hier: http://www.head-fi.org/t/...xcellent-24-96-budget-dac

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Die Purepiper ziet er inderdaad goed uit. Het zegt niets definitiefs over de sp/dif converter, maar het geeft wel goede vooruitzichten.

patatjemet, ik heb zo geen gegevens paraat over de jitter van de Musiland maar je mag er zo 1 lenen (mits dat praktisch is). Eerlijk gezegd denk ik dat er met jouw optische uitgang niks mis is.
Als je Foobar gebruikt kun je trouwens met kernel streaming elke uitgang aansturen buiten de windows-mixer om. Ik heb nu de Musiland voor ongestoord muziek en mijn onboard voor surround film kijken en zo.

Nog iets offtopic. Ik kwam iets aparts tegen. NOS draaitafel element van Kiseki. Het blijkt dat de Nederlandse grondlegger van het merk naar aanleiding van vraag weer begonnen is. Hij kwam er achter dat hij nog een heleboel onderdelen had liggen en heeft daarvan weer 100 complete elementen gebouwd. En hij gaat nu ook weer nieuwe maken. Kiseki was een Nederlands merk maar werd in Japan gemaakt door een befaamde bouwer. Wel apart zoiets, 30 jaar nà de introductie van de CD en de vermeende dood van het medium vinyl. :)

Maar nu de grap: deze heb ik zelf liggen, in zeer goede staat met nieuwe tip van AJ v/d Hul (Gyger tip) en door hem zelf recent nagekeken. Ik kreeg 'm gratis bij mijn huidige draaitafel omdat de eigenaar m toch maar uit de kliko had gevist bij een vriend. Ik heb dus 2 van die elementen liggen, een Kiseki Blue en een Milltek Aurora (die is wel wat meer gebruikt). Ik gebruik hem nu niet omdat mijn Dynavector strakker klinkt en beter spoort, maar ze hebben zeker die beschreven 'magie'. Zo zie je maar: kijk goed uit als je 'ouwe zooi' weggooit.

Afbeeldingslocatie: http://www.kiseki-eu.com/modules/mod_slideshow3/image.php?width=575&height=383&cropratio=2:1&image=/images/stories/originalkiseki/kisblold575x383.jpg
Deze foto is van de website maar identiek aan de mijne, incl de originele deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07 17:11
Geen matches
Ik was laatst aan het kijken naar een USB geluidskaart, om muziek van mijn laptop af te spelen op mijn studiomonitors.

Ik kwam eerst uit bij:
http://www.redcoon.be/ind...ve_Sound_Blaster_X_Fi_HD/
en dan bij:
http://www.musicstore.de/...erface/art-PCM0010485-000

Nu kwam ik op dit topic en kwam tegen:
http://www.ebay.com/itm/T...19c0a9f19c#ht_12829wt_882

http://www.ebay.com/itm/M...19c672fa6d#ht_3112wt_1037

Heel prijsverschil tussen die 2, maar is het het waard? Ik zoek natuurlijk de beste (geluids)kwaliteit voor het geld (tot +/- 120 euro maximaal).
Maar ik ken niet zo veel van china spul dus mijn vragen: hoe zit dat met die drivers? niet te veel gerotzooi?

Die topping ziet er echt gelikt uit, en mijn voorkeur gaat nu ook naar die uit (fysieke volumeknop vind ik wel zo leuk).
Ik wil zo snel mogelijk bestellen, en ben nog wat richting aan het zoeken, dus kunnen jullie me ruwweg even op het jusite pad sturen? :+
Alvast bedankt

EDIT:
Weten jullie misschien een goede RCA kabel van +/- 5m?
Ik had deze monster kabel gevonden:
http://www.ebay.com/itm/M...m3f0a05b9e7#ht_798wt_1037
Maar misschien hebben jullie in je favorieten nog een linkje staan of weten jullie een goede naam om op te Ebay'en

Sorry als het overkomt dat ik niks zelf opzoek, maar ik wil enkel en alleen in de juiste richting gewezen worden, en dan ga ik me inlezen in de goede richting (hoop dat jullie heb snappen)

[ Voor 18% gewijzigd door lrsv op 30-09-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Negakinu schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:55:
[...]Die SPDIF converter zal dan ook wel van goede kwaliteit zijn.
Bedankt voor de link. Heb het even gelezen en kwam via daar op de website van PurePiper (kom je er meteen achter wat een achtelijke prijs er op mp gevraagd word). Daar stond ook dat de usb -> spdif maximaal 16dB/44.1KHz output heeft, dus daar ga ik hem niet voor kopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:57:
Die Purepiper ziet er inderdaad goed uit. Het zegt niets definitiefs over de sp/dif converter, maar het geeft wel goede vooruitzichten.

patatjemet, ik heb zo geen gegevens paraat over de jitter van de Musiland maar je mag er zo 1 lenen (mits dat praktisch is). Eerlijk gezegd denk ik dat er met jouw optische uitgang niks mis is.
Als je Foobar gebruikt kun je trouwens met kernel streaming elke uitgang aansturen buiten de windows-mixer om. Ik heb nu de Musiland voor ongestoord muziek en mijn onboard voor surround film kijken en zo.
Zal inderdaad eerst de optical out proberen, maar een usb -> spdif word wel mijn volgende upgrade :) Blijf dus lekker lezen over de opties (en kan daardoor een steeds betere keuze maken en dus word voor hetzelfde bedrag (of minder) mijn set beter :*) ) . Woon in Leeuwarden dus even de musiland lenen kost me bijna meer aan reiskosten (geen auto) dan het apparaat zelf uit china bestellen :+ Zal zeker de opties in Foobar even checken tzt (gebruik het al jaren voor het afspelen van flac).
lrsv schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:45:
Ik was laatst aan het kijken naar een USB geluidskaart, om muziek van mijn laptop af te spelen op mijn studiomonitors.
Die topping heeft een ingebouwde versterker die met actieve monitors niet nodig zult hebben. Die Muse word door veel mensen hier met grote tevredenheid (zei het soms een beetje gemod) gebruikt en daar zul je echt geen slechte koop aan hebben. Misschien kun je ook kijken naar een dac met usb ingang? Bijv:

http://www.ebay.com/itm/N...3cb9f6813b#ht_4431wt_1049

Als je dan een volgende update wil doen haal je een andere dac en gebruik je bovenstaande alleen als usb -> spdif converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
lrsv schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:45:

EDIT:
Weten jullie misschien een goede RCA kabel van +/- 5m?
De LOOPS reeksen heb ik er een tweetal van voor lange afstanden (5 en 15 meter). Mooie degelijke kabels (locking rca) met massieve connectors. click voor de 5m versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Geachte chinezen! _/-\o_
Ik ben een absolute beginner op audio gebied, maar ik zoek een paar leuke speakers om aan te sluiten op mijn instapper av versterker, de marantz sr6005.
Ik heb dit topic wel is voor de lol gelezen, maar nu ben ik op zoek.
Ik heb namelijk, een op het oog, mooi speakersetje gezien. Een Chinees maaksel, de aurum cantus-moon goddess.
Ik ga zeer binnenkort luisteren, maar 1200 eppo's, is dat een redelijke prijs voor dit 2e hands stel ?
Ik kan er al googelend niet bar veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
Geen matches
foetus_ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:45:
[...]

De LOOPS reeksen heb ik er een tweetal van voor lange afstanden (5 en 15 meter). Mooie degelijke kabels (locking rca) met massieve connectors. click voor de 5m versie
Bij extension cables staat: ofwel subwoofer, ofwel coax...
Welke kan ik het beste gebruiken voor 1 uiteinde te verlengen? (gewoon analoog signaal dus). Is er echt verschil hoordbaar met subwooferkabel als verlengstuk?

Dac: Ik denk dat ik de muse A10 ga nemen. Lekker goedkoop.
De musiland monitor 02 lijkt me ook wel wat, maar is het dat extra geld waard? (in drivers/duurzaamheid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind de drivers voor de Musiland gewoon goed hoor. Ik heb er op XP en Vista geen problemen mee. Ze worden ook regelmatig geupdate.

Malaria:
zeker een mooie speaker. Ik denk dat voor een bijna nieuw stel speakers de prijs heel netjes is. Aurum Cantus zijn erg netjes afgewerkt, en deze speaker ziet er goed uit. Een 2x130 d' appolito met een ribbon moet gewoon goed strak klinken met een zijdezacht hoog. Een heel complete speaker met een net rendement. ook nog. Ik zou zeker gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrsv
Geen matches
Ok. huidige stand van zaken:

keuzes voor usb dac: (van goedkoop naar duur)
- Muse Da20
- Musiland monitor 01
- Musiland monitor 02
- HRT Music streamer II

Ik heb geen ervaring met (usb) DAC's, dus weet niet hoeveel verschil er tussen die dingen gaat zijn. Ik heb op elk van de 4 liggen googlen, maar verder dan What hifi of headfi kom ik niet. Ze worden ook nergens naast elkaar vergeleken (of ik heb het niet gevonden)
Wat zou jullie keus zijn? :)

kabel:
Loops rca kabel
Nu moet ik 1 uiteinde van die rcakabel wat verlengen. Kan ik daar gewoon Subwoofer kabel of coax voor gebruiken? Of gaat dat toch anders klinken?

EDIT:
Ik denk dat 5m rca kebel net niet lang genoeg is. Om dan 10m te pakken is denk ik te storingsgevoelig.
En een USB kabel van 10 meter (die paar keer langs stroomkabel komt) is blijkbaar ook niet de beste oplossing (in oudere topics hier).
Loont het om eerst een usb-to-spdif en van daaruit toslink tot aan een dac dicht bij de luidsprekers te nemen?
Maar de enige dac die ik zo kan vinden met toslink/Spdif in is de topping
Of zeggen jullie: die lengte over RCA zal geen probleem geven?

[ Voor 20% gewijzigd door lrsv op 01-10-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik ga zeer binnenkort luisteren, maar 1200 eppo's, is dat een redelijke prijs voor dit 2e hands stel ?
Ik heb de prijzen van die winkel eens een keer vergeleken en ik had gelijk zoiets van "dat importeer ik zelf wel, dan ben ik een stuk goedkoper uit".

Als je gaat luisteren moet je wel opletten of de drivers niet heet zijn gelopen door overbelasting. Dat is te horen door een schraperig geluid van dichtbij of bijgeluiden van veraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 00:00
Geen matches
Heeft iemand hier een idee van de gemiddelde verzendtijd bij Audio-GD? Ik heb namelijk afgelopen donderdag een NFB-12 Dac besteld die wordt verzonden met TNT. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Heb je je track n trace al getjekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jeep en Vinz, dank voor het commentaar!
Ja zelf importeren zal zeker schelen, maar dat is mij teveel gedoe.
Volgens mij maken ze dit model ook niet meer, dus dat "enkele weken oud"in de advertentie, ik weet niet helemaal hoe ik dat moet plaatsen. Beetje vaag allemaal.
Ik vind de nieuwe modellen van AC in deze prijsklasse er ook stukken minder uitzien overigens.
Ik ga de oortjes maar is aan het werk zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
l-Heine-l
we hebben een beetje een afspraak hier dat we het topic niet vervuilen met vragen over verzendduur. China duurt vaak een aantal weken. Na 3 weken mag je pas licht ongerust worden.

Malaria, dat enkele weken slaat op dat ze hem maar even gebruikt hebben. NOS is ook nieuw. Hij kan wel een paar jaar nieuw in een doos gestaan hebben toch? Spelend in een showroom zou je ook enkele weken oud kunnen noemen. Hij zou nu nog maar net een beetje ingespeeld kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Geen matches
vinz98 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:09:
Heb je je track n trace al getjekt?
Hij is nog niet verzonden, vandaar. Ik vind het namelijk wat vreemd dat hij 5 dagen na betaling nog niet verzonden is... Het zal wel goed komen daar niet van ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:31
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:11:
Jeep en Vinz, dank voor het commentaar!
Ja zelf importeren zal zeker schelen, maar dat is mij teveel gedoe.
Volgens mij maken ze dit model ook niet meer, dus dat "enkele weken oud"in de advertentie, ik weet niet helemaal hoe ik dat moet plaatsen. Beetje vaag allemaal.
Ik vind de nieuwe modellen van AC in deze prijsklasse er ook stukken minder uitzien overigens.
Ik ga de oortjes maar is aan het werk zetten :)
Voor dat geld krijg je geen paar geïmporteerd hoor. Of zijn ze drastisch in prijs gedaald?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Geen matches
De NFB-12 Dac is inmiddels verzonden. Uit de site kan ik opmaken dat de zending zo'n 3 dagen in beslag neemt. Eens kijken of ze dat waar gaan maken ;). Als ik de DAC heb zal ik hier wel even een korte review schrijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Geen matches
Voor de buizenliefhebbers, ik kwam net het merk Destiny tegen in dit draadje op HT forum.
Het blijkt dat deze versterkers in dezelfde layout (kast constructie) worden gebouwd als het merk Yaqin met uitzondering van de electronica, deze worden op een hoger level gespecificeerd (nauwkeurige waarden en uitsluitend toepassing van hoogwaardige componenten) en aangepast aan de EU norm door DestinY Audio zelf (bedrijf zit in Duitsland).
Zo op het ook lijkt het me mooi spul, wat ik toch even met jullie wilde delen (ik lees al een tijdje mee hier).
Iemand hier ervaring mee?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
vergelijk de Destiny's eens met Yaqin (die vaak afgekraakt worden) de gelijkenis berust op meer dan toeval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
I-Heine-I schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:51:
De NFB-12 Dac is inmiddels verzonden. Uit de site kan ik opmaken dat de zending zo'n 3 dagen in beslag neemt. Eens kijken of ze dat waar gaan maken ;). Als ik de DAC heb zal ik hier wel even een korte review schrijven :).
Check Headfonia.com voor een verse NFB-12 review!

"Somehow Audio-Gd had tuned the NFB-12 to carry a similar signature to the PCM1704 based Ref7.1. The sound is dark and with weighty lows, but the similarity stops there. Where the Ref7.1 sounds amazing even compared to other DACs in its price bracket, the NFB-12 feels dry and sucked out. I certainly don’t feel the signature WM8740 smooth sound that makes the WM8740/1 so lovable on other DACs say the Cambridge Audio Dacmagic."

[ Voor 39% gewijzigd door Negakinu op 05-10-2011 09:55 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Extera,
Het blijkt dat deze versterkers in dezelfde layout (kast constructie) worden gebouwd als het merk Yaqin met uitzondering van de electronica, deze worden op een hoger level gespecificeerd (nauwkeurige waarden en uitsluitend toepassing van hoogwaardige componenten) en aangepast aan de EU norm door DestinY Audio zelf (bedrijf zit in Duitsland).
Eerlijk gezegd geloof ik hier niet zo veel van. De quote toont al dat de schrijver er geen verstand van heeft. Als dezelfde layout gebruikt wordt als Yaqin is er dus niks verbeterd aan de fouten in het schema's van de Yaqins. Mij schijnt het enige verschil in trafo's voor 220 of 230V te zitten en wat andere onderdelen. Het probleem met de Yaqins is juist dat ze de buizen niet goed aansturen en andere componenten zodat het snel doorbrand/slijt.

De overige componenten zijn overigens van Bada, MHZS en Hansol (?). Ik vind de prijzen trouwens redelijk meevallen. Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
Bedankt voor de reacties.
Ik heb er niet veel verstand van, en mezelf er nog niet echt in verdiept... Ik wist wel dat Yaqin niet echt een aanrader was, daarom hoopte ik stiekem dat deze in duitsland aangepaste versie beter / goed zou zijn.

Ik ga de gok iig niet wagen :)

Ik kwam ook deze preview tegen op 6 moons:
http://www.6moons.com/audioreviews/triodekit/1.html

Dat lijkt me een erg mooie tube amp. Alleen kan ik niets vinden over de beschikbaarheid in Europa (230v).
Het design is wat mij betreft 1 van de mooiste die ik heb gezien qua tube amps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Tri is erg mooi ja. Ze hebben een Benelux importeur in België.

Iemand interesse voor de jaarlijkse hifi-show in Utrecht? AV-nu 2011
Daar vlak bij in een hotel is er de gratis show die eigenlijk nog leuker is: X-fi High-End Audioshow 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 01:56:
Tri is erg mooi ja. Ze hebben een Benelux importeur in België.

Daar vlak bij in een hotel is er de gratis show die eigenlijk nog leuker is: X-fi High-End Audioshow 2011
Ik ga naar X-Fi! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Geen matches
Negakinu schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:14:
[...]

Check Headfonia.com voor een verse NFB-12 review!

"Somehow Audio-Gd had tuned the NFB-12 to carry a similar signature to the PCM1704 based Ref7.1. The sound is dark and with weighty lows, but the similarity stops there. Where the Ref7.1 sounds amazing even compared to other DACs in its price bracket, the NFB-12 feels dry and sucked out. I certainly don’t feel the signature WM8740 smooth sound that makes the WM8740/1 so lovable on other DACs say the Cambridge Audio Dacmagic."
Ik heb deze review inderdaad een paar dagen geleden al gezien. Hoewel er in de reacties onder het artikel andere meningen staan blijft het verontrustend. Tot het moment van bestellen alleen maar lovende reviews tegengekomen en dan komt deze opeens voorbij. Ach, als hij echt tegenvalt kan ik nog prima doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Iemand interesse voor de jaarlijkse hifi-show in Utrecht?
Ja, ik wil zeker mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Laatst online: 05-09 15:21
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 01:25:
Extera,

[...]

Eerlijk gezegd geloof ik hier niet zo veel van. De quote toont al dat de schrijver er geen verstand van heeft. Als dezelfde layout gebruikt wordt als Yaqin is er dus niks verbeterd aan de fouten in het schema's van de Yaqins. Mij schijnt het enige verschil in trafo's voor 220 of 230V te zitten en wat andere onderdelen. Het probleem met de Yaqins is juist dat ze de buizen niet goed aansturen en andere componenten zodat het snel doorbrand/slijt.

De overige componenten zijn overigens van Bada, MHZS en Hansol (?). Ik vind de prijzen trouwens redelijk meevallen. Maar toch...
Ik heb eens geïnformeerd naar dat buizenvreten.
Als je hun moet geloven hebben ze toch wel wat in het schema aangepast.
Helaas is de zwarte uitvoering uitverkocht...

we dont have such problems. We are buying best quality and not the product with the cheapest price.
We have some changes in our drawing also.
Sorry but our "Black Edition" is sold out since last week. We sold them as a special version in limited quantity only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Geen matches
Nou mijn angst is voor niks geweest: vandaag mijn DAC binnen gekregen (Audio-GD NFB 12) en gelijk aangesloten. Ik wil niet zeggen dat het een wereld van verschil is met mijn CD-speler, maar de verbeteringen zijn desondanks zeer duidelijk waarneembaar. Geen spijt van deze aankoop! Vanavond eens kijken hoe de DAC in het duurdere systeem van mijn vader presteert. Buiten de geluidskwaliteit ben ik ook erg te spreken over het degelijke gevoel wat deze DAC geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Geen matches
edtbonep schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:20:
[...]

Ik heb eens geïnformeerd naar dat buizenvreten.
Als je hun moet geloven hebben ze toch wel wat in het schema aangepast.
Helaas is de zwarte uitvoering uitverkocht...

we dont have such problems. We are buying best quality and not the product with the cheapest price.
We have some changes in our drawing also.
Sorry but our "Black Edition" is sold out since last week. We sold them as a special version in limited quantity only.
Ik vertrouw meer op ervaringen van gebruikers dan naar een uitspraak van de verkoper :)
vandaar dat ik benieuwd was of hier mensen zijn die ervaring hebben met het merk, of reviews tegen zijn gekomen :)

iig bedankt voor de reacties. Ik heb er tot dusver geen goed gevoel meer bij... ik denk dat doorsparen een betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voor ervaringen met de duitse yaqin zou je eens op roehren und hoeren forum moeten kijken. (sorry voor de rare naam maar in het Duits is dat niet raar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
De keus valt op de zaterdag, zijn er nog meer (oudgedienden ook natuurlijk) die ook gaan? meetingpoint in Utreg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
lui, het is in Utrecht. Da's toch dichtbij voor een hoop mensen? Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Als het op een zaterdag is, dan ga ik wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 00:30
Geen matches
Ben helaas verhinderd. Zou een mooie "thuiswedstrijd" geweest zijn.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

kraats

Ik rol

Geen matches
Ik kijk nog even of ik een maat van me mee kan krijgen. Dan ga ik wel ff kijken, maar de planning is nog niet helemaal duidelijk wanneer..

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ik kan dat weekend niet anders was ik wel gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Patatjemet schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:06:
Edit: heb gister avond in een wilde ebay bui een SMSL SD-793 DAC en een Muse M21 EX2 TA2021 gekocht. Samen inclusief verzenden even duur als de Orco TA2020 of de Muse M30 en zoals hierboven gezegd geeft dit de mogelijkheid tot latere mix/match sessies. Helaas is de M21 niet zwart maar na wat lezen prefereerde ik de "vollere" 2021 boven de 2020... :9
Heb vrijdag mijn versterker en dac binnen gekregen. Algemene indruk is goed. Enige is dat het lampje achter de potmeter van de muse het niet doet, maar daar stoor ik me niet aan. Heb denk ik weer een nieuwere versie van de m21 ex2 want de printplaat is wit en sommige eelco's zien er net anders uit dan diegene op de plaatjes die ik eerder gezien heb.

Geluid is echt zeer netjes te noemen (wat een mid range detail!) en de bas is zeker niet te weinig. Ook volume zat, komt niet boven de 12 u en dan staat hij al harder dan dat ik normaal luister (6x2.5 m kamer). Ben benieuwd of het geluid zich nog iets settled.

Het geluid lijkt wel wat meer bij de speakers te blijven in vergelijking met mijn ouder versterker + cd speler, maar misschien kan dit gezocht worden in de walwart die ik heb gekocht voor de dac. Misschien volgende maand eens een mooie voeding voor beide aanwinsten kopen.

Al met al zeer tevreden en ben al een lekker weekend al mijn favoriete cd's (geript naar flac nas -> laptop -> optical -> dac -> muse) opnieuw aan het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
patatjemet: trek de volumeknop eens een klein stukje naar buiten... 1/2 mm of zo. Dan zie je het ledje wel. Hij is door t transport er helemaal tegenaan gedrukt.
Het geluid lijkt wel wat meer bij de speakers te blijven in vergelijking met mijn ouder versterker + cd speler, maar misschien kan dit gezocht worden in de walwart die ik heb gekocht voor de dac.
Het kan ook aan de DAC zelf liggen. En dan vooral de opamps na de dac-chip (de I/V stage). Ik herken het van mijn Musiland als ik die als dac gebruik (=zelfde).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Iemand enig idee waar ik de Bewitch6550/Puresound A30 kan beluisteren? Ik zie dat Stassen de PureSound verkoopt, maar ik zoek liever iets in de buurt van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 01:32:
patatjemet: trek de volumeknop eens een klein stukje naar buiten... 1/2 mm of zo. Dan zie je het ledje wel. Hij is door t transport er helemaal tegenaan gedrukt.

[...]

Het kan ook aan de DAC zelf liggen. En dan vooral de opamps na de dac-chip (de I/V stage). Ik herken het van mijn Musiland als ik die als dac gebruik (=zelfde).
Lol, wat de dac teveel aan led licht heeft mist de muse, het moet echt stikdonker zijn in mijn kamer wil ik dat zien. Overigens heb ik er helemaal geen probleem mee dat er zo weinig / geen licht op zit, ik vind het erger dat ik meteen ducktape moet pakken om de ledjes van de dac af te plakken.

Ik heb nu met wat betere opnames (Patricia Barber of The Dave Brubeck Quartet - Take five bijv.) dat de ruimtelijke plaatsing veel beter is, al lijkt het nog wat onzeker (als je begrijpt wat ik bedoel).

Wat voor een voeding gebruiken jullie (mensen met een t-amp of dac) trouwens? Ik dacht altijd dat ringkern "the way to go" was, maar gister al weer wat gelezen wat dat ontkrachte en mij aan het twijfelen heeft gezet over wat nou aan te schaffen. Ik wil eerst kijken of ik met voedingen verbeteringen kan bereiken voordat ik intern dingen (andere opamp?) ga veranderen aan de muse of dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
Standaard 14v wallplugs. ( 2 Toppings en een Muse )
Heb nog even zitten puzzelen om zelf een PSU te maken voor de 2 Toppings afgeleid van AMB audio's ontwerpen maar.. dat is er nooit van gekomen :). Ik hoeverre het de investering waard is is bij een T-amp (als ontwerp) is een andere vraag.

De ledjes van de voedingen van de Toppings hier zijn enorm helder. De plakband werd vlug boven gehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
[b]Patatjemet schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:07:

Wat voor een voeding gebruiken jullie (mensen met een t-amp of dac) trouwens? Ik dacht altijd dat ringkern "the way to go" was, maar gister al weer wat gelezen wat dat ontkrachte en mij aan het twijfelen heeft gezet over wat nou aan te schaffen. Ik wil eerst kijken of ik met voedingen verbeteringen kan bereiken voordat ik intern dingen (andere opamp?) ga veranderen aan de muse of dac.
ik neem aan dat je geen elektrotechnische achtergrond hebt anders zou je direct inzien dat er een hoop onzin verkondigd word om goed te praten dat ze goedkope transformatoren gebruiken , voorbeeld: het lichtnet heeft wisselspanning en een transformator ziet echt niet of het "nulpunt" wat opgeschoven is, tenzij er bewust (met een externe voeding en nog wat andere zooi ) een gelijk-spannings component op de wisselspanning wordt gezet krijg je echt geen gelijk-spanning uit je stopcontact, zoals er beweerd wordt

lees dit eens van de zelfde schrijver : http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb011999.htm , als je dit soort zaken "gelooft" dan geloof je ook in sprookjes...

maar om een Tamp te voeden is een simpele schakelende voeding (stekkervoeding) meer dan voldoende voor een DAC weet ik het zo niet (geen ervaring en weet zo ook niet of er nog specifieke eisen aan gesteld worden)

[ Voor 6% gewijzigd door chevy250 op 19-10-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zit nu naar een Muse M21 met NOS Mini DAC 4x te luisteren. Gewoon met de standaard 14 en 12V schakelende voeding. Ik ben net klaar met een aantal mods voor de DAC. Dat klinkt toch echt wel ruimtelijk hoor. Het is natuurlijk een andere dac zonder opamps of I\V stage. Het volume is wel wat lager dan met mijn buizen Lampizator cq Hong Kong DAC maar ik moest het toch al wat zachter zetten vanuit Foobar. Ik vertel later wel meer. Eerst nog ff luisteren.

Oh, en als ledjes te fel zijn zet je er toch gewoon een weerstandje tussen? Of je zet er een ander ledje in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
chevy250 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:58:
[...]lees dit eens van de zelfde schrijver : http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb011999.htm , als je dit soort zaken "gelooft" dan geloof je ook in sprookjes...
Voel me net een scholier die wikipedia gebruikt heeft om zijn gelijk aan te tonen... |:(
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 03:30:
Dat klinkt toch echt wel ruimtelijk hoor. Het is natuurlijk een andere dac zonder opamps of I\V stage. Het volume is wel wat lager dan met mijn buizen Lampizator cq Hong Kong DAC maar ik moest het toch al wat zachter zetten vanuit Foobar. Ik vertel later wel meer. Eerst nog ff luisteren.
Ben benieuwd wat je eraan gedaan hebt!
Handig, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Ik ben aan het kijken naar de Topping TP22.
http://www.ebay.nl/itm/TO...256728d2e6#ht_6665wt_1037

2x 30 watt! Eigenlijk een vernieuwde TK2050 chip. Iemand hier ervaringen mee vergeleken met de TA2020/ Topping TP20?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Patatjemet schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:56:
Voel me net een scholier die wikipedia gebruikt heeft om zijn gelijk aan te tonen... |:(
Ik wil dat eigenlijk wel een beetje relativeren. Ik heb het artikel niet gelezen maar volgens mij gaat het over trillingen in trafo's en hoe elk onderdeel een klein beetje de klank mee bepaalt. Een goede spoel hoort gewoon strak gedraaid te zijn. Dat is in luidspreker wisselfilters ook zo. De vraag is alleen: hoeveel ga je daarvan merken? Een wisselfilter kan soms lekker mee resoneren mop volle sterkte in een luidsprekerbehuizing. Maar een los voedingstrafo in je rek? En dan komt er een rimpeltje in je voedingsspanning? Nou en?

Alle onderdelen dragen bij, maar niet alles is significant. Je moet wel hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden. De ellende in 'high end' audio (nu bedoeld als scheldwoord) is dat mensen hele dure constructies of materialen wijden aan bijzaken met prijzen van hoofdzaken. Voorbeeld: vorig jaar op de AV-nu beurs het verschil gehoord tussen een flinke, goed klinkende installatie, mèt en zonder kegeltjes onder de cd-speler. Die titanium kegeltjes kosten net zoveel als mijn buizenversterker en mijn cd-speler bij elkaar (en ik heb toch niet het meest lullige spul staan). De ellende was alleen wel dat het wel degelijk verschil uitmaakte. Ik wilde er eigenlijk helemaal niet aan maar mijn waarneming zei anders. Het 3D geluidsbeeld trok van 'veel te groot' naar realistisch strak.

Toch vind ik dan dat die cd-speler niet goed gemaakt is als hij anders klinkt met een paar kegeltjes er onder. Ook een andere installatie die ik eerder gezien/gehoord heb vond ik echt compleet onzin: optische luidsprekerkabels met ADC en DAC aan de uiteinden (installatie van een ton met Von Schweikert speakers). Dit klonk dan ook voor geen 10 meter. Een zanger met gitaar klonk als een reus met een gitaar van 5 meter. Ik was bijna na 5 seconden opgestaan, ben uit beleefdheid blijven zitten. Misschien als zij nou ook van die kegeltjes hadden gehad... :P
Ben benieuwd wat je eraan gedaan hebt!
Ik ook. >:) Ik ben nog niet klaar.
Maar als je het niet erg vind houd ik het voor me. Ik ga me niet nog eens in de vingers snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo, ik ben weer bekomen van de hifi show. Ik vond het hardstikke leuk en interessant maar toen ik gisteravond de muziek aanzette was ik eerlijk gezegd heel blij weer thuis te zijn. Ik ben echt heel blij met mijn eigen set. Het was ook erg leuk om samen met Vinz rond te lopen. Ik heb wat afgelachen. :D Ik dacht dat ik veel durfde maar dit was echt _/-\o_

Terugkomend op mijn vorige post: ook deze keer weer bijna dezelfde demonstratie bij Nordost. En ook deze keer koop ik niet. Het waren nu parallel netfilters (QRT QvT Line Harmonizer) die je als een stekker in je stopcontact naast je audio kon insteken. Ze kosten €300 en hoe meer je er insteekt hoe beter het helpt. En ook deze keer: verrek, het werkt echt. Een paar stands verderop (bij D&D-audio) begint Vinz ineens een gesprek: "waarom steken jullie niet van die stekkers in je stopcontact? Die verkopen ze hiernaast; dat klinkt een stuk beter." >:) Ik zag de irritatie al opkomen en ogen die vuur begonnen te schieten... "Hier staat toch een netfilter: 3kW aan parate schone stroom, veel beter dan wat ze daar hebben. Dat is leuk als je een carbonfibre-look pukkel in je stopcontact wilt hebben steken. Ja, wij verkopen ook zulke parallel filters, maar dan voor €60. 4 stuks werkt het best. Maar zulke lui hebben alleen de klok horen luiden. Ze weten helemaal niet waar ze het over hebben. Zij verkopen kabels en zijn geen ingenieurs die alles werkelijk uitzoeken. Ze vertellen maar halve waarheden."

Ik heb mooie dingen gezien, maar wat me interesseerde viel zwaar tegen. De KEF Blade bijvoorbeeld. Erg mooie speaker. Hij klonk ook best goed. Vooral de bas was fenomenaal. Alleen door de uni-Q klonk het geluid als een hoorn; het tettert als een trompetje. Wij vonden onafhankelijk allebei precies hetzelfde. Dan kun je nog zoveel gefinetuned hebben, ik vind het geen 24k waard. Als dat nou het summum is van wat ze bij KEF hebben...

Nog een slecht voorbeeld. De nieuwe Beyerdynamic T1, T70 en T70p Tesla koptelefoons. Toch zo ongeveer het beste op het gebied van dynamische koptelefoons. Het kastje waar het op gedemonstreerd werd was dermate beneden de maat dat geen van de koptelefoons uit de verf kwam als ook maar matig ok. Je hoorde vooral veel 'sprankelend' hoog en bas en amper midden. Ze klonken net zo 'goed' als de Beats by Dr. Dre. Zonde.

Ook erg jammer was de stand van 47Labs. Bijde. Zulk mooi spul. Ze hadden een nieuwe lijn staan die totaal niet uit de verf kwam doordat het veel te hard moest. Je kunt geen showruimte vullen met goed geluid met een 3" fullrange in een 4L kastje (47Labs Lens en Conusaudio Essence). De nieuwe apparatuur zag er trouwens wel erg Oostblok uit met grijze Hammerite-lak.

Wel leuk was de stand van Latham waar we op het laatst nog even zaten te kletsen. De Well Tempered draaitafels zagen er wel erg mooi uit (met mijn Dynavector element!). Super minimalistisch -slim en goed doordacht. Met het golfballetje in siliconenbad en de snaar van vislijn. Hij haalde hem er ook gewoon zo af zonder poespas om het lager te laten zien. Het heeft me wel aan het denken gezet... mijn snaar is ook weer kapot (rubber vergaan). Ik heb nu zelf een nieuwe gemaakt van dun rond elastiek uit moeders naaimand (rond 1.5 mm met stoffen kous er omheen). Op lengte gemaakt, netjes naadloos aan elkaar genaaid en gaan met die banaan. Werkt prima. :*)

Ook leuk was de site van Audio Note. Niks belachelijk dure opstelling, gewoon beetje onderkant van de range met de Oto SE Signature, speaker AN-J en TT2 draaitafel (die er trouwens niet uitzag, de doffe alu-metalliclak was er op de hoeken af zodat het er uitzag als een DHZ projectje). Ik denk dat ik van mijn Oto SE ook maar een 'signature' ga maken. Ik kies wel steeds klassiekers uit lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: commerciele
Iemand nog de Avantgade Duo Omega gehoord @ X-fi?? Ik ben zelf lyrisch over deze speaker, mi geen enkel systeem wat qua prijs in de buurt komt die net zo'n live-ervaring kan neerzetten.

Wat mij opviel : Zonde van de combinatie met de Brytons, Ik vraag me echt af wat iemand beweegt om deze schitterende speakers aan te sturen met een overkill aan transistor-watts... Zal wel een commerciele reden gehad hebben, maar ik heb deze speakers ook met goede buizen en de 47 Labs gehoord waarbij ze veeeeeel beter uit de verf komen. Als ik Avantgarde was zou ik zwaar beledigd zijn....

Iemand nog andere ervaringen met de Avantgardes? Ik zit er sterk aan te denken zijn kleinere broertjes, de UNO's te kopen, welke misschien iets minder verfijnd maar nog steeds fantastisch klinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
13500 euro voor de UNO. Klinkt dit nu echt zo veel beter dan een set goed aangestuurde Magnepans van 3K? Of is het objectief gezien gewoon boutique? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Imo wel ja... Speakers zetten een soundstage neer (incl bass) wat je bij een magnepan nooit zo realistisch krijgt. Maar meningen zijn meningen, ik zou zeggen, maak eens een luisterafspraak (oa bij Audio-life Buren) en ervaar het....

Zoals ik in mijn eerdere post al zei, ik heb nog nooit speakers in deze prijsklasse gehoord (en tig x duurder) die bij de Avantgarde's zelfs maar in de buurt komen. Ik dacht altijd dat Sonus Faber en OLS goed klinkt. Is ook zo, tot je verpest wordt door avantgarde.

Maar nogmaals, ervaar het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat als ik ze ga beluisteren ik opeens niet meer naar mijn eigen speakers kan luisteren en ze MOET hebben. Financieel gezien geen verstandige keuze op dit moment voor een arme cameraman. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Negakinu schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:35:
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat als ik ze ga beluisteren ik opeens niet meer naar mijn eigen speakers kan luisteren en ze MOET hebben. Financieel gezien geen verstandige keuze op dit moment voor een arme cameraman. ;)
Dat is inderdaad PRECIES hetzelfde als wat mij vorige maand overkomen is... Heb m'n cabrio nu maar te koop gezet ;)

...kan niet meer naar me eigen speakers luisteren nu.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb ze wel gehoord op de Brystons ja. Helemaal mee eens dat dat nogal zonde is. Ik vond het niet uit de verf komen. En dat is al de 2e x. Ik heb de grote hoorn gehoord en die vond ik erg mooi klinken, maar veel te duur. Ik weet het niet met die Duo. Maar die hebberigheid heb ik gelukkig geen last (meer) van. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Welke ik wel interessant vond waren nieuwe elektrostaten van Nederlands fabrikaat, Pio. Die stonden in een k*t-ruimte te spelen, en na de KEF's was het een weldaad aan de oren. Zo van:'he he, zie je wel dat het wel kan'. Wat een rust straalde dat uit, en eindelijk mid en hoog zonder getetter aan je kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Net deze versterker gekocht op Ebay:

Afbeeldingslocatie: http://i242.photobucket.com/albums/ff154/cccoolxiao/TP41-60/TP22-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i242.photobucket.com/albums/ff154/cccoolxiao/TP22-7.jpg

TK2050 - Tripath Class T-AMP 2 X 30W
Power amplifier output: 30W@4Ω, 0.65%THD+N; 25W@8Ω, 10%THD+N
Power amplifier degree of distortion: 0.018%THD+N@15W/8Ω

Leek me een leuke, compacte manier om mijn 8ohm/88db slaapkamer speakers (Audio Pro Focus SA-2) mee te versterken.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:21:
[...]

Ik wil dat eigenlijk wel een beetje relativeren. Alle onderdelen dragen bij, maar niet alles is significant. Je moet wel hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden.
Ik heb de aankoop van een nieuwe voeding eens gerelativeerd ( ;) ) aan de aankoop prijs van de amp zelf (voeding is even duur als de amp + dac + verzenden) en besloten dat het zijn prijs niet waard is. Heb het idee in ieder geval naar de toekomst geschoven, misschien eerst eens kijken of ik ergens een mooie voeding kan lenen om proberen vast te stellen of het wat uit maakt.

Trouwens, bij de verkoper waar ik mijn t-amp gekocht heb is de prijs voor de muse m21 ex2 incl. verzenden (excl. power supply) onder de 30 euro gekomen. Toen ik dat zag dacht ik "voor dat geld wil ik wel een reserve hebben" en "als ik met modden ooit iets verkloot" en "altijd handig toch" en "tripath is toch verleden tijd, stel dat ze over een tijdje niet meer te krijgen zijn"...anyway, ik heb er nog 1 besteld link voor geïnteresseerde.

offtopic:
Let niet op de "rare" dvd's die hij ook aanbied :P Communicatie was goed en "snel" verzonden
Negakinu schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:46:
Net deze versterker gekocht op Ebay:

TK2050 - Tripath Class T-AMP 2 X 30W
Power amplifier output: 30W@4Ω, 0.65%THD+N; 25W@8Ω, 10%THD+N
Power amplifier degree of distortion: 0.018%THD+N@15W/8Ω

Leek me een leuke, compacte manier om mijn 8ohm/88db slaapkamer speakers mee te versterken.
Mijn speakers (Tannoy mecury mx-2) zijn ook 8 ohm / 88 db en hebben aan de ta2021 in mijn studenten kamer meer dan voldoende vermogen. Ik weet niet hoe de TK2050 klinkt ten opzichte van de ta2021, maar het had je in ieder geval wat geld kunnen besparen. Is er een speciale reden dat je voor deze versterker bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
De TP22 die ik besteld heb heeft de mogelijkheid om twee paar speakers aan te sturen. Tevens heb ik gewoon zo veel mogelijk recensies gelezen op DIY audio fora en de Topping had de beste bouwkwaliteit, kwaliteit van onderdelen en garantie. Hij zou ook erg goed in staat moeten zijn om mijn orthodynamische hoofdtelefoons (met speaker aansluitingen) aan te sturen.

Vooral deze link vond ik erg interessant: http://www.headfonia.com/hifimediy-tk2050-amplifier/

Ik heb alle Tripaths vergeleken, van Muse/SMSL/Topping/Lepai etc. De TP20 op basis van TA2020 en TP22 op basis van TK2050 leken me gewoon de beste. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Patatjemet schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:16:
Ik heb de aankoop van een nieuwe voeding eens gerelativeerd ( ;) ) aan de aankoop prijs van de amp zelf (voeding is even duur als de amp + dac + verzenden) en besloten dat het zijn prijs niet waard is. Heb het idee in ieder geval naar de toekomst geschoven, misschien eerst eens kijken of ik ergens een mooie voeding kan lenen om proberen vast te stellen of het wat uit maakt.
Heel verstandig. Ik kon namelijk geen verschil merken met de betere Teradak voeding op de dac.
Trouwens, bij de verkoper waar ik mijn t-amp gekocht heb is de prijs voor de muse m21 ex2 incl. verzenden (excl. power supply) onder de 30 euro gekomen. Toen ik dat zag dacht ik "voor dat geld wil ik wel een reserve hebben" en "als ik met modden ooit iets verkloot" en "altijd handig toch" en "tripath is toch verleden tijd, stel dat ze over een tijdje niet meer te krijgen zijn"...anyway, ik heb er nog 1 besteld...

Communicatie was goed en "snel" verzonden
Ik had het ook al gezien en heb nog een alu bij besteld. Hij is al binnen. Zit er bij jou trouwens wel netjes een doos omheen? Ik had alleen de halve schuimverpakking in een dikke bubbel-envelop.

De prijs is wel >€30 maar de $ wordt ook kunstmatig hoog gehouden. Ik merk dat er een flink verschil zit tussen de omrekenkoers van paypal en de dagkoers; de € was net weer opgeklommen van $1.33 naar 1.37 (nu $1.40) maar dat zie je niet op je betaalbewijs. Banksters :(
Niet dat het op €30 veel uitmaakt maar het klopt niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:11:
Ik had het ook al gezien en heb nog een alu bij besteld. Hij is al binnen. Zit er bij jou trouwens wel netjes een doos omheen? Ik had alleen de halve schuimverpakking in een dikke bubbel-envelop.
Zat bij mij wel een doosje bij, maar misschien omdat ik ook een dacje erbij had en het net te groot is voor zo'n enveloppe? Trouwens, voor die $14 die hij voor het shipping vraagt vind ik het allemaal best, als hij maar heel aankomt 8) Had je ook bij sw_entertainment besteld?

Is jouw nieuwe nu ook met witte printplaat? Die van mij wijkt net iets af van de foto's die je online ziet qua eelco's etc, maar omdat de verkoper had gemeld dat hij net van de fabriek af kwam is het misschien wel een nieuwe serie?
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:11:De prijs is wel >€30 maar de $ wordt ook kunstmatig hoog gehouden. Niet dat het op €30 veel uitmaakt maar het klopt niet.
Tja, ik probeer me over dat soort dingen niet meer zo druk te maken maar je hebt wel gelijk. Nog steeds ontzettend goedkoop natuurlijk, €30 voor zo'n versterker(tje) (klein van stuk, groot van geluidskwaliteit), nog bedankt voor de tip hé! _/-\o_

Wat zou de eerste mod zijn die je zou doen op zo'n muse? Alhoewel ik uiterst tevreden ben met het apparaat is het misschien toch leuk eens te kijken wat er aan te doen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De nieuwe modellen hebben inderdaad een witte printplaat. Ook de onderdelen wisselen nogal eens. Met name in de dacjes hebben er ook wel verkeerde spanningsregulators in gezeten (5V ipv 3.3V). Er zit een ander wit pcb in met cijfertjes bij de componenten (makkelijker).

M21: Ik zag net dat de ledjes achter de volumeknop ook net weer anders zijn; andere kleur blauw en nog minder fel. Ik heb net de nieuwe M21 even open gemaakt. Ook hier een wit pcb. Vergeleken met de vorige versie zijn er wat condensators veranderd. De Vishays (C6 en C7) zijn hetzelfde, die na de chip (4 op een rij C10, C11, C451 en C451B) zijn geen Os-Con, of Elna 220µF maar Suncon 470µF. Rondom de chip zitten ook nog wat andere elcotjes, (C13, 15, 16, 19-22) dat zijn geen blauwe blokjes maar bruine dropjes. En ook voor de uitgang, dat is net allemaal wat ander merkloos spul. De oude was mooier IMO.

In de versterkertjes zou je de MKP condensatoren kunnen wisselen voor bv WIMA MKP10, maar dan moeten ze er wel in passen.

Ik had bij aroomcool besteld. Geen doos. De originele retail doos is zwart met Muse opdruk. Ik vind het toch wel fijn als die er bij zit.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:40:
bla, bla mooi speakersetje gezien. Een Chinees maaksel, de aurum cantus-moon goddess.
Ik heb ze nu een weekje of twee staan :)
Het begint bij het uiterlijk wat in mijn ogen gewoon erg mooi is, simpel, strak, i like it. De afwerking is foutloos.
Ik speel van alles, metal, klassiek, jazz en ook dat klinkt over het algemeen gewoon goed in mijn oren.
Vooral jazzy stuff klinkt erg mooi.
Ook best wel een strakke"punch" in het laag/bas gebeuren, ik ben echt heel tevreden.
(nu nog een kast en aquarium verhuizen voor wat meer ruimte :( ;) )
Dank voor het duwtje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 23:50 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.