Zo, ik ben weer bekomen van de hifi show. Ik vond het hardstikke leuk en interessant maar toen ik gisteravond de muziek aanzette was ik eerlijk gezegd heel blij weer thuis te zijn. Ik ben echt heel blij met mijn eigen set. Het was ook erg leuk om samen met Vinz rond te lopen. Ik heb wat afgelachen.

Ik dacht dat ik veel durfde maar dit was echt
Terugkomend op mijn vorige post: ook deze keer weer bijna dezelfde demonstratie bij Nordost. En ook deze keer koop ik niet. Het waren nu parallel netfilters (QRT QvT Line Harmonizer) die je als een stekker in je stopcontact naast je audio kon insteken. Ze kosten €300 en hoe meer je er insteekt hoe beter het helpt. En ook deze keer: verrek, het werkt echt. Een paar stands verderop (bij D&D-audio) begint Vinz ineens een gesprek: "waarom steken jullie niet van die stekkers in je stopcontact? Die verkopen ze hiernaast; dat klinkt een stuk beter."

Ik zag de irritatie al opkomen en ogen die vuur begonnen te schieten... "Hier staat toch een netfilter: 3kW aan parate schone stroom, veel beter dan wat ze daar hebben. Dat is leuk als je een carbonfibre-look pukkel in je stopcontact wilt hebben steken. Ja, wij verkopen ook zulke parallel filters, maar dan voor €60. 4 stuks werkt het best. Maar zulke lui hebben alleen de klok horen luiden. Ze weten helemaal niet waar ze het over hebben. Zij verkopen kabels en zijn geen ingenieurs die alles werkelijk uitzoeken. Ze vertellen maar halve waarheden."
Ik heb mooie dingen gezien, maar wat me interesseerde viel zwaar tegen. De KEF Blade bijvoorbeeld. Erg mooie speaker. Hij klonk ook best goed. Vooral de bas was fenomenaal. Alleen door de uni-Q klonk het geluid als een hoorn; het tettert als een trompetje. Wij vonden onafhankelijk allebei precies hetzelfde. Dan kun je nog zoveel gefinetuned hebben, ik vind het geen 24k waard. Als dat nou het summum is van wat ze bij KEF hebben...
Nog een slecht voorbeeld. De nieuwe Beyerdynamic T1, T70 en T70p Tesla koptelefoons. Toch zo ongeveer het beste op het gebied van dynamische koptelefoons. Het kastje waar het op gedemonstreerd werd was dermate beneden de maat dat geen van de koptelefoons uit de verf kwam als ook maar matig ok. Je hoorde vooral veel 'sprankelend' hoog en bas en amper midden. Ze klonken net zo 'goed' als de Beats by Dr. Dre. Zonde.
Ook erg jammer was de stand van 47Labs. Bijde. Zulk mooi spul. Ze hadden een nieuwe lijn staan die totaal niet uit de verf kwam doordat het veel te hard moest. Je kunt geen showruimte vullen met goed geluid met een 3" fullrange in een 4L kastje (47Labs Lens en Conusaudio Essence). De nieuwe apparatuur zag er trouwens wel erg Oostblok uit met grijze Hammerite-lak.
Wel leuk was de stand van Latham waar we op het laatst nog even zaten te kletsen. De Well Tempered draaitafels zagen er wel erg mooi uit (met mijn Dynavector element!). Super minimalistisch -slim en goed doordacht. Met het golfballetje in siliconenbad en de snaar van vislijn. Hij haalde hem er ook gewoon zo af zonder poespas om het lager te laten zien. Het heeft me wel aan het denken gezet... mijn snaar is ook weer kapot (rubber vergaan). Ik heb nu zelf een nieuwe gemaakt van dun rond elastiek uit moeders naaimand (rond 1.5 mm met stoffen kous er omheen). Op lengte gemaakt, netjes naadloos aan elkaar genaaid en gaan met die banaan. Werkt prima.
Ook leuk was de site van Audio Note. Niks belachelijk dure opstelling, gewoon beetje onderkant van de range met de Oto SE Signature, speaker AN-J en TT2 draaitafel (die er trouwens niet uitzag, de doffe alu-metalliclak was er op de hoeken af zodat het er uitzag als een DHZ projectje). Ik denk dat ik van mijn Oto SE ook maar een 'signature' ga maken. Ik kies wel steeds klassiekers uit lijkt het.