HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Terug van weggeweest kom ik hier ook maar eens melden dat de sinovt KT66 die ik heb besteld na 12 dagen reeds in mijn bezit is.

Weliswaar met een gebroken buis en twee gebroken voetjes van de beschermingskap. maar na schrijven aan de verkoper netjes een vervangende buis plus vier nieuwe voetjes met de post binnengekregen.

Tevens was de prijs minder dan ik hier eerder had vermeld. zat met alle poespas van dien net boven de 400

De kwaliteit is geweldig, ben zeer te spreken. al moet ik het momenteel nog met flac bestanden via de pc doen vanwege een platenspeler die de geest heeft gegeven :'(

Bedankt voor alle hulp iedereen en met name ]eep voor het wegwijs maken en adviseren :)

123i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:07:
Terug van weggeweest kom ik hier ook maar eens melden dat de sinovt KT66 die ik heb besteld na 12 dagen reeds in mijn bezit is.

Weliswaar met een gebroken buis en twee gebroken voetjes van de beschermingskap. maar na schrijven aan de verkoper netjes een vervangende buis plus vier nieuwe voetjes met de post binnengekregen.

Tevens was de prijs minder dan ik hier eerder had vermeld. zat met alle poespas van dien net boven de 400

De kwaliteit is geweldig, ben zeer te spreken. al moet ik het momenteel nog met flac bestanden via de pc doen vanwege een platenspeler die de geest heeft gegeven :'(

Bedankt voor alle hulp iedereen en met name ]eep voor het wegwijs maken en adviseren :)

123i
400 Euro is incl. importheffing? De Sinovts vind ik erg mooi, maar helaas geen luistermogelijkheden. Had jij 'm "blind" gekocht? Op internet kan ik ook weinig/geen reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 01:25:
Extera,

Eerlijk gezegd geloof ik hier niet zo veel van. De quote toont al dat de schrijver er geen verstand van heeft. Als dezelfde layout gebruikt wordt als Yaqin is er dus niks verbeterd aan de fouten in het schema's van de Yaqins. Mij schijnt het enige verschil in trafo's voor 220 of 230V te zitten en wat andere onderdelen. Het probleem met de Yaqins is juist dat ze de buizen niet goed aansturen en andere componenten zodat het snel doorbrand/slijt.

De overige componenten zijn overigens van Bada, MHZS en Hansol (?). Ik vind de prijzen trouwens redelijk meevallen. Maar toch...
De schrijver ben ik ! Het klopt dat ik van buizen niet veel verstand van heb.
Jammer dat er gelijk een oordeel wordt geveld over iets waar jezelf nog geen naspeurwerk heb verricht op het web.
Btw ... ik quote alleen de antwoorden van de heer Langen (Destiny Audio) die hij mij heeft gegeven op mijn vragen omtrent deze buizenversterker !

Direkte vraag die ik gesteld heb aan Destiny Audio was of de Destiny Audio EL34 bouwtechnisch hetzelfde is als de Yaqin MS-20L?

Antwoord Destiny Audio:

Nein, wir sind nicht absolut baugleich mit Yaqin, wir lassen dort im
auftrag nach unseren Vorgaben fertigen und entwickeln einen Teil der
Geräte wie eXperience, 300B oder den neuen Classic hier vor Ort in
Deutschland.
Die Auflistung der Änderungen der letzten sechs Jahre würde den Rahmen
iener EMail sicherlich sprengen. Wir setzen entsprechend dem deutschen
Massstab auf Qualität und lassen für unsere Geräte entsprechend
hochwertigere Bauteile einsetzen. Die Endmontage/ Probelauf findet bei
uns hier vor Ort statt.
Der EL34 Deluxe ist ein Gegentaktverstärker in Class A/B Schaltung. Für
ein reines Class A Gerät ist schon die Leistungsaufnahme zu gering.

......................
Extera schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
Ik vertrouw meer op ervaringen van gebruikers dan naar een uitspraak van de verkoper :)
vandaar dat ik benieuwd was of hier mensen zijn die ervaring hebben met het merk, of reviews tegen zijn gekomen :)

iig bedankt voor de reacties. Ik heb er tot dusver geen goed gevoel meer bij... ik denk dat doorsparen een betere keuze is.
Als jij meer vertrouwt op gebruikerservaring dan vraag ik me af waar jij slechte reviews heb gelezen over de Destiny Audio EL34 Classics om tot jouw conclusie te komen?
Ik kom voornamelijk alleen maar lovende reviews tegen op diverse foras.
Waarschijnlijk kijk je alleen hier en niet op andere forums anders was je de reviews wel tegen gekomen, en het feit dat ze 2e hands nauwelijks te koop worden aangeboden zegt voor mij ook wel wat.

Geef even aan wat er mis mee is, ik ben daar namelijk zelf ook benieuwd naar?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
Kingpin, trek het je niet teveel aan. Mijn kritiek geldt Destiny audio, niet jou. Ik hoor gewoon de verkooppraat er doorheen. Ik ben ook lid van het Duitse RuH buizenforum dus ik lees daar ook genoeg. De laatste tijd weliswaar wat minder maar ik ben wel redelijk op de hoogte. Probleem daar is alleen wel dat er zoveel chauvinisme is en er ook veel 'audiofielen' (op de negatieve manier bedoeld) rondlopen. Lastig om daar goede info uit te krijgen. Ze zijn daar al helemaal wild van een Dynavox met allerlei modificaties terwijl ze verschillende Yarlands helemaal afbranden.

Mijn aanbeveling is sowieso niet een hoop geld uit te geven aan een EL34 push-pull. Zoals in de startpost al staat: dat is de eerste instap in buizen, en zo klinkt het ook. Vooral met Chinese buizen klinkt het tamelijk vlak en saai (voor een buizenversterker dan).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Jeep: Wat ik zo "gelezen" heb is de DA voor z'n prijs toch een aardige versterker (uiteraard geen NAT e.d.).
Het 'probleem' dat ik heb is dat ik een buizenversterker op een stel monitoren wil aansluiten die een vrij lage impedantie hebben 86db/w/m. Dus een SET valt dan al af wil je het nog enigzinds betaalbaar houden.
De speakers wil ik niet kwijt aangezien deze voor mij wel de sound geven waar ik very happy mee ben.

Dan kom je op een site als HighEndShop die volgens mij zonder CE keuring (gezien de foto;s) buizenversterkers verkoopt.
Dat wil ik sowieso niet als er onverhoopt brand uitbreekt en de oorzaak zou maar een niet goedgekeurde CE versterker zijn (tja heel ver gezocht, maar ja).

Aan de andere kant, op een duits fora hebben ze de DA EL34 uit elkaar gehaald .. met foto's ... en het klopt toch wle dat deze niet hetzelfde is de Yaqin.
Aan de weerstanden te zien kun je nagaan dat het precisie weerstanden zijn met 1% afwijking en gebruik makend van MKP condensatoren.
Geheel wordt met CE keuring geleverd en 2 jaar Duitse garantie.
Lijkt me toch niet verkeerd .. hoe het klinkt is een tweede? Daar kan ik "nog" niet over oordelen, alleen weet ik wel dat de reviews van gebruikers niet slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nou, geef dan eens linkjes als je iemand wilt overtuigen? Dan weten we waar we het over hebben.

Als jij die versterker overweegt dan mag je dat natuurlijk zelf beslissen. Ik zou zelf niet zo snel een Yaqin kopen door alle problemen die ik al tegengekomen ben. En in hoeverre de Destiny dan beter zijn, dat ben ik dan benieuwd naar. Naar wat ik net op frihu.de gelezen heb ben je er niet met alleen wat andere weerstanden en elco's. Bijvoorbeeld dit:
Der Wehrmutstropfen: Yaqin vollzieht eine Masseführung, die man durchaus mit »durchgeknallt« bezeichnen kann. Ich belasse es dabei, denn hier eine, nach allen Regeln der Röhrenkunst, separate Masseführung herzustellen birgt eine erhöhte Brummgefahr. Von der mangelnden Betriebssicherheit ganz zu schweigen. Auf gut Deutsch: Man belasse die Masseführung (und damit auch die Erdung) so wie sie ist - wer damit nicht leben kann, muss die gefühlten hundert Chassis-Masseverbindungen heraussuchen und kanalgetrennt separieren.
Daar durf ik op te wedden dat DA daar geen fluit aan doet. En dat is nog maar 1 van de problemen.
Innenlebens. Auch von der professionell aussehenden Platine sollte man sich nicht täuschen lassen. Theoretisch sollte man ja alles entsorgen und komplett neu aufbauen - aber das ist, aus verständlichen (nämlich monetären) Gründen, nicht gewünscht. Versuchen wir also aus dem Vorhandenen das Beste zu machen. Ach ja, irgendwo auf dieser Welt müssen 3W-Kohlewiderstände zum Ausverkaufpreis gehandelt worden sein: an jeder nur passenden und unpassenden Stelle finden sich solch' dicke Dinger. Wie auch schon bei Dynavox VR70 oder VR80 verhalten sich diese Widerstände zudem sehr tolerant. Auch die Siebkondensatoren sind nach dem bekannten Dynavox-Motto eingebaut bzw. dimensioniert worden: wenns nach dem einschalten nicht knallt, dann passt das schon.
Hier nog een 'mooi' plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.frihu.com/content/verstaerker/yaqin-ms300b/images/defekter_elko.jpg
Da liegt ein Elko im sterben und hat vermutlich schon einen Teil seines Innenlebens ausgekotzt. Scheint kein Einzelfall zu sein, denn es gibt mehrere Berichte, die genau in diesem Bereich einen Elko in diesem bemitleidenswerten Zustand zeigen.
Er zijn ook wel CE gekeurde versterkers te koop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Geen matches
Ik heb afgelopen week een muse m21 ampje gekocht zonder adapter in de veronderstelling dat ik die nog wel had liggen. Niet heel slim merk ik achteraf.
De adapter die ik heb liggen levert maar 3a.
De Muse heeft volgens mij 4a nodig.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:00:
Nou, geef dan eens linkjes als je iemand wilt overtuigen? Dan weten we waar we het over hebben.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-111-2896.html
wel het oudere type...
Als jij die versterker overweegt dan mag je dat natuurlijk zelf beslissen. Ik zou zelf niet zo snel een Yaqin kopen door alle problemen die ik al tegengekomen ben. En in hoeverre de Destiny dan beter zijn, dat ben ik dan benieuwd naar. Naar wat ik net op frihu.de gelezen heb ben je er niet met alleen wat andere weerstanden en elco's. Bijvoorbeeld dit:

Daar durf ik op te wedden dat DA daar geen fluit aan doet. En dat is nog maar 1 van de problemen.

Er zijn ook wel CE gekeurde versterkers te koop hoor.
Lijstje:

- LA Audio A50 (EL34 PP, 2x40W)
- LA Audio A60 (KT88 PP, 2x60W)
- LA Audio A100 (KT94 PP, 2x90W)

- Destiny Audio EL34 Plus (EL34B PP, 2x104W aan 4ohm)
- Destiny Audio eXperience (EL34/KT88 PP, 2x100W aan 4ohm)

- Yarland PRO845-EU-IV (845 or 211 or 805 x 2 SET, 2x25W)
- Yarland PRO88SE-EU-IV (KT88-98 PP, 2x50W)
- Yarland PRO200SE-EU-IV (300B x 2 SET, 2x10W)

De Yarland PRO845 en PRO200SE zijn een SET triode in puur klasse A wat voor mijn gevoel dan weer de beste is, wat vinden jullie van het vermogen van deze 2 zou dat genoeg zijn om mijn monitoren onder controle te houden (het hoeft niet op een heel hard level te spelen, als het maar goed klinkt)?
Daarnaast zijn de Yarlands de enige in het rijtje die allen in puur klasse A spelen.

Wat vinden jullie van dit rijtje en wat zou in mijn geval de betere keus zijn (mag ook buiten dit rijtje om)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Olghur:
gewoon deze muse 14V. Kost €8

Kingpin:
hifi-forum.de zegt mij niet zo veel. Te veel napraterij en te weinig concrete expertise. Erg behulpzaam is men er ook niet. Naar een importeur doorverwijzen voor informatie heb je toch geen zak aan? Je gaat aan de belastingdienst toch ook niet vragen of het nou echt wel nodig is dat je zo veel belasting betaalt? Oftewel als de vos de passie preekt, boer let op je kippen... Wij van wc-eend adviseren... (briljant slechte slogan! :P)

Ik snap dat je blij bent met je speakers. Mooie speakers. Ik snap alleen niet waarom de impedantie zo laag is. Ik denk dat de impedantie gewoon wat laag is opgegeven maar dat het in de praktijk erg meevalt. Ik denk dat ze ook tamelijk versterkervriendelijk zijn, dwz geen sterke impedantiewisselingen. Dat is namelijk veel vervelender dan een constant iets lagere impedantie.
Ik denk dat als je alleen maar oplet dat een buizenversterker een 4 en 8 ohm uitgang heeft (dus aan de 4 Ohm aansluiten zodat hij meer vermogen levert) dat je al goed zit.

Zoals ik in de startpost al zeg: liever geen EL34. Push-pull kan dan nog wel omdat je wat meer vermogen nodig hebt. Ik denk dat je aan 20W wel genoeg hebt als je hem op 4 Ohm aansluit (dan levert hij dus 1 tot 2x zo veel). Een 845 is eigenlijk wel het mooist met jouw vermogensvraag (direct heated SE triode).

Ik zou deze Bewitch ook eens overwegen.
LA audio ken ik niet maar het ziet er vrij betrouwbaar en goed uit.
Yarlands zijn gewoon goed, betrouwbaar (zeker in de EU versie, die zijn namelijk door een nederlandse ing iov Crafty herzien).

Het CE keurmerk zou ik me niet al te druk over maken als de versterker maar gewoon goed is. Zet er een goed stekkerblok voor die automatisch uitgaat zodat je kunt bewijzen dat je versterker standaard van het net af is en er is niks aan de hand.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Geen matches
Bedankt ]eep,
Ik ben benieuwd hoe de Muse gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 00:30
Geen matches
Zojuist maar weer eens wat besteld vanuit het verre Oosten. Een Matrix-mini en een Musiland Monitor 01 USD komen deze kant uit. Ben erg benieuwd.

Zit er over te denken om de Matrix als pre te gaan gebruiken en er dan een leuke eindversterker naast te zetten. Zou dit wat zijn?

Zou dan op termijn de Bada te koop gaan zetten.

Hé Jeep, hoe bevalt dat scherm waar jij mee werkt?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:05
Geen matches
Draai mijn muse op 13 v en dat werkt ook zonder hoorbaar verschil (misschien iets afname in laagweergave, maar dat was ook mijn kleine kamer met rear ported speaker toch plenty). Als ik het een en ander goed begrijp zou een voltje lager de levensduur van de componenten kunnen verlengen en daarom doe ik het.

Trouwens mijn nieuw bestelde (mijn 2e) m21 nu ook binnen. Gaat echt snel zeg, dat ze voor die paar euro airmail kunnen verzenden vind ik nog steeds een half wonder. Doosje er bij zelfs (orgineel muse) itt ]eep.

Merk nu dat de knop op de potmeter vast zit (dacht na het opmaken van de verpakking mijn huisgenoot even te laten zien door het vervoer de potmeter ingedrukt word). Ik kan de knop niet eraf halen (met zoveel kracht als ik erop durf te zetten geprobeerd) en dichter naar de behuizing duwen lukt ook niet. Meteen even aangesloten natuurlijk en doet het wel gewoon prima. Klinkt wel enorm "forward" en geen laag, maar ik weet ondertussen uit ervaring dat dit vanzelf komt :) Van 't weekend even open maken en dan naast de "oude" muse leggen, zal wel ff een fototje posten dan.

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches

Het bevalt prima. alleen als je dicht bij de rand wilt klikken (bv programma sluiten) moet je ff het pennetje gebruiken. De touchaanslag klopt vrij goed met de positie op het scherm. En hij kan op een hogere resolutie dan native (600x800) ook nog goed weergeven. Ik heb m op 1024 portrait zodat alles op t schermpje past. De rest is natuurlijk aan de foobar-skin om weer te geven wat je interessant vind. Zo is het helemaal mijn ding; alles is te customizen en de geluidskwaliteit is echt super.

Ik heb vooral veel plezier van de HR opnamen die ik weet te bemachtigen. Hier een voorbeeldje van het voordeel van de dvd-A versie boven de CD-versie:
Afbeeldingslocatie: http://makeagif.com/media/6-11-2011/S7syml.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:01

Gotez

42

Geen matches
Balboa schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:45:
Zojuist maar weer eens wat besteld vanuit het verre Oosten. Een Matrix-mini en een Musiland Monitor 01 USD komen deze kant uit. Ben erg benieuwd.

Zit er over te denken om de Matrix als pre te gaan gebruiken en er dan een leuke eindversterker naast te zetten. Zou dit wat zijn?

Zou dan op termijn de Bada te koop gaan zetten.

Werkt perfect. Ik heb er twee hypex versterkers aanhangen en dat is ideaal. Heel goed geluid en een hele eenvoudige setup. Enige nadeel is dat je dan geen analoge bronnen eraan kan hangen. Vooral handig dat de matrix mini XLR uit heeft, aangezien de hypex modules gebalanceerd aangestuurd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Gotez schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:13:
[...]

Werkt perfect. Ik heb er twee hypex versterkers aanhangen en dat is ideaal. Heel goed geluid en een hele eenvoudige setup. Enige nadeel is dat je dan geen analoge bronnen eraan kan hangen. Vooral handig dat de matrix mini XLR uit heeft, aangezien de hypex modules gebalanceerd aangestuurd kunnen worden.
Hmmm, had gedacht m'n CDP op de AES/EBU ingang aan te sluiten door een "Male 3 pins XLR <==> 2X Male RCA / Tulp" kabel. Of is dit een rare gedachte geweest?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Balboa schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:26:
Hmmm, had gedacht m'n CDP op de AES/EBU ingang aan te sluiten door een "Male 3 pins XLR <==> 2X Male RCA / Tulp" kabel. Of is dit een rare gedachte geweest?
Dat kan dus niet, AES/EBU is een ander formaat, en elektrisch gezien ook niet compatibel met SPDIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mace schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:32:
Dat kan dus niet, AES/EBU is een ander formaat, en elektrisch gezien ook niet compatibel met SPDIF
Zie Wikipedia: Sony/Philips Digital Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Maar dat hoeft toch geen probleem te zijn? Je kunt de CD-speler toch gewoon op de s/pdif en de musiland op de toslink aansluiten. Of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Thanks Jeep! Dat was 1 van de opties die ik ook net bedacht, maar lees niet altijd even positieve dingen over toslink. Een andere optie is om termijn - iets wat ik al langere tijd wil - een mooi loopwerk met een AES/EBU uitgang kopen.

Omvormers schijnen er ook te zijn. Ach, zo blijf je mooi bezig en leer je weer een hoop:)

[ Voor 5% gewijzigd door Balboa op 05-11-2011 01:10 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Toslink werkt bij mij prima. Het stopt in ieder geval alle elektrische rommel (EMI) van een pc. Meestal gaan ze echter maar tot max 24/96. Tenminste volgens de specs... ik heb ook wel gelezen dat het wel op 24/192 gaat. Anyway, dat verschil hoor je toch niet. 16/44 en 24/96 echter heel duidelijk.

Laatst ging trouwens mijn Musiland over zijn nekje met het uitvoeren naar 24/192 naar de Muse Mini-DAc 1543x4. Met wat ik aan troubleshooting heb gedaan kwam ik uit op het stuurprogramma van Musiland. Maar als ik hem op vast 24/96 zet ipv 'auto' ging ie weer als een Zwitsers treintje (dit itt tot de NS die niet te vertrouwen zijn :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
mace schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:32:
[...]

ehm, ik heb mijn spdif vanuit de pc gewoon op de AES gezet, werkt zonder problemen. Enige echte verschil tussen moderne AES en SPDIF is de impedantie. De meeste moderne bronnen en dacs hebben geen probleem om dit op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Balboa schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 23:26:
[...]

Waarom niet op de bnc ingang van de mini? of heeft de nieuwe mini geen bnc in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 17:07
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de buizenversterking, hierover ben ik mij daarom flink gaan inlezen en ben ik veel verschillende fora afgestruind.
Ik denk er dan ook over na om een buizenversterker aan te gaan schaffen en wel een Chinese, omdat deze nu eenmaal binnen mijn budget vallen (circa 500 euro). Nu heb ik al veel versterkers overwogen, met elkaar vergeleken en reviews ervan gelezen. Voorbeelden hiervan zijn meerdere vesterkers van Yaqin, de Bewitch 300B en de Music Angel 845, maar ik heb ook gekeken naar andere versterkers zoals de Yarland FV34AIII en de wat minder bekende versterkers, zoals de Sinovt KT66.

Zo zijn de Yaqins over het algemeen wel goed, maar er is wel beter. De Bewitch 300B is over het algemeen van erg goede kwaliteit, evenals de Yarland FV-34AIII. Wat mij hierbij echter wat minder aanspreekt is het uiterlijk, het vermogen en hij is relatief gezien nogal licht in gewicht (misschien maakt het gewicht wel niet uit voor de kwaliteit?). Het blijkt echter wel zo te zijn dat deze een (subjectief) mooi geluid kan produceren, een goede bouwkwaliteit heeft en bij een Nederlandse importeur (crafty) aangeschaft kan worden. De Music Angel 845 blijkt echter vaak van niet zo'n goede kwaliteit te zijn, zo heeft deze bijvoorbeeld vaak geen aarde. Ook blijken er vaak verschillende onderdelen in te zitten, binnen dezelfde serie versterkers (je kunt dan dus niet uitgaan van een schema dat op internet staat). Wel heb ik gelezen op het internet dat de Music Angel 845 met de nodige aanpassingen een draak van een versterker kan zijn. Het nadeel hiervan is dat ik geen schema's kan lezen en dus niet weet hoe die verschillende onderdelen die de buizenversterker bevat werken, wat ze doen, wat voor elektronische waarden ze hebben (ik "zie" het gewoon niet) en hoe ik er dan zelf mee kan knutselen. Ik ben hiermee wel erg gemotiveerd en heb dan ook al wel google afgezocht met termen als "how te read electric schematics" en "reading schematics for dummies", maar ik kwam nog maar weinig echt goeds tegen, heeft iemand misschien nog linkjes die mij kunnen helpen zodat ik dit zelf kan leren? Waar het voorlopig dus op neerkomt is dat ik er eigenlijk in eerste instantie maar liever niet zelf mee wil gaan knutselen.

Toen ik verder keek op het internet kwam ik uiteindelijk uit bij een versterker die mij bijzonder zeer aanspreekt: de Audioromy FU13 / 813. Volgens velen een versterker met erg veel power en die (subjectief natuurlijk) erg mooi klinkt, ook valt de prijs binnen mijn budget. Bovendien vind ik het design prachtig, zeker met die fel oplichtende buizen. Het ding is op zich wel goed gebouwd, maar er is dan wel weer verkeerd bezuinigd op bijvoorbeeld een potmeter helaas. Dit vind een zo'n heel groot probleem, omdat ik deze denk ik nog wel zelf kan vervangen. De rest van de componenten is volgens het internet gelukkig wel van goede kwaliteit, waardoor de algehele bouwkwaliteit eigenlijk best wel goed is. Ook is er veel informatie over te vinden, wat voor mij een pré is.
Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/fu.jpg

Toen keek ik dus of er mogelijkheid zou zijn om deze versterker te kopen, maar wat schiep mijn verbazing? Hij is he-le-maal nergens te vinden! Ik heb op Ebay gekeken, bij Ornec, Timaudio, Pacific Audio en On9Mart, maar hij is nergens te koop. Gelukkig is hij wel op TaoBao te koop, maar hiermee ben ik volstrekt onbekend, ik weet niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik bestel het liefste bij Ebay of anders bij een webshop als het bij Ebay niet mogelijk is. Tot en met 2010 is hij in ieder geval sowieso leverbaar geweest, zoals ik op internet heb gelezen dat mensen hem toen besteld hadden. Op Ebay en andere websites is het wel mogelijk om de Audioromy FU29 / 828 te kopen, maar dit is een andere versterker.

Daarom mijn vraag:
Waarom is de Audioromy FU13 (bijna) niet meer te koop op het internet? Zijn er problemen geweest binnen het bedrijf, patentrechten, veiligheidsvoorschriften, misschien wel faillissement? Of heeft het product een andere naam gekregen?
Wat ik vooral graag wil weten is of jullie misschien weten waar ik deze versterker wel kan kopen?
Als hij nergens anders dan bij TaoBao te bestellen is: heeft er dan misschien iemand positieve ervaringen met TaoBao, of moet ik het dan mooi laten en kijken naar een andere versterker?

Ik heb werkelijk alles afgezocht: ik heb hier op Tweakers de thread doorgelezen, op google gezocht, waardoor ik bij websites als Roehren-und-Hoeren en AudioKarma uitkwam, maar helaas heeft niks mogen baten. Eigenlijk wel vreemd, aangezien het een kwaliteitsversterker zou zijn, die nu compleet van de aardbodem is verdwenen.

Alvast ontzettend bedankt voor al jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Gotez schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:57:
[...]

Waarom niet op de bnc ingang van de mini? of heeft de nieuwe mini geen bnc in?
De CDP en PC moeten er op worden aangesloten. De één op de de BNC/RCA en de ander dan maar via Toslink.

Lees hier en daar ook wat over omvormers van coax/rca naar AES/EBU. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Zou graag op termijn een keer een mooi loopwerk hebben en deze zou dan de AES/EBU uitgang kunnen hebben wat het helemaal oplost:)

Ben vooralsnog erg benieuwd naar die Matrix Mini.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ecktenbaas

je laat me wel zoeken zeg... Ik kan niks vinden. Maar dat verbaasd me niet na dit:
Na het spijtig genoeg uit de productie nemen door AUDIOROMY van haar 838/FU13 buizen-versterker met de geweldige 813 eindbuizen heeft het gelukkig niet lang geduurd voordat dat deze leemte opgevangen kon worden door AUDIO RENAISSANCE met haar geheel single-ended opgebouwde en volledig in Klasse A werkende LS 813 buizen-versterker.
Dus als je hem nog kunt vinden op Taobao is dat denk ik wel de laatste kans. Echter...

ALs ik dit lees
verkeerd bezuinigd op bijvoorbeeld een potmeter helaas. Dit vind een zo'n heel groot probleem, omdat ik deze denk ik nog wel zelf kan vervangen.
dan denk ik dat je toch nog eens wat verder moet lezen. Wat ik zo gelezen heb valt er heel wat meer aan te verbouwen dan alleen de potmeter. De eindbuizen worden veel te hoog aangestuurd en daardoor gaat alles veel te hard. Zoek hem maar eens op bij Lampizator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:17:
Ecktenbaas

je laat me wel zoeken zeg... Ik kan niks vinden. Maar dat verbaasd me niet na dit:

[...]

Dus als je hem nog kunt vinden op Taobao is dat denk ik wel de laatste kans. Echter...

ALs ik dit lees
[...]

dan denk ik dat je toch nog eens wat verder moet lezen. Wat ik zo gelezen heb valt er heel wat meer aan te verbouwen dan alleen de potmeter. De eindbuizen worden veel te hoog aangestuurd en daardoor gaat alles veel te hard. Zoek hem maar eens op bij Lampizator...
Allereerst, bedankt voor alle moeite die je erin stopt!

Aha, ik denk dat ik deze dan maar moet laten voor wat het is. Ik heb me intussen ook al verdiept in de Yarland FV-34AIII, maar deze blijk ik dus ook niet meer te kunnen bestellen, bij EastWest Audioshop in ieder geval niet en via de site van Crafty kan ik niet op de afdeling van Yarland komen, de hele site ligt eruit; dit schiet dus ook niet echt op (niet dat ik haast heb).

Kortom: het zit met nog niet echt mee. Misschien wel een vreemde vraag, maar wat zou jij doen?

De eisen die ik mezelf stel zijn dat het het liefste een klasse A, single ended, triode mode versterker moet zijn als het kan. Dit moet dan gepaard gaan met een paar kwalitatief goede (er hoeven niet direct kwaliteitsbuizen in te zitten, als het nodig is om deze direct te vervangen voor echte kwaliteit doe ik dat) buisjes die betaalbaar moeten zijn voor als het tijd is om ze te vervangen. Buizen waar ik dan aan zat te denken zijn bijvoorbeeld de 6SN7 als stuurbuis (ik heb gelezen dat deze erg goed wordt gevonden) en als eindbuis bijvoorbeeld de EL34, KT88 of de 300B. Drie buizen die veel voorkomen en voor mij wel betaalbaar zijn om te vervangen wanneer het moet (mits het niet teveel zijn in één keer natuurlijk).
Verder is het minimum aan ingangen eigenlijk drie, maar als ik veel meer kwaliteit krijg en daarom één ingang moet missen doe ik dat liever. Meer dan drie ingangen is natuurlijk wel altijd mooi meegenomen.
Daarnaast zijn de speakers die ze moeten gaan aansturen een paar van de Jamo S608, een rendement van 89dB en een weerstand van 6 ohm. Dit moeten ze natuurlijk goed kunnen aansturen, waarbij een ruimte van circa (maximaal) twintig vierkante meter gevuld moet worden. In deze ruimte begeven zich vloerbedekking en dikke gordijnen, dus alles bij elkaar moet het aansturen niet zo'n heel groot probleem zijn lijkt me.
Ik zou het fijn vinden als het design mooi is, maar ik koop hem wel voor de geluidskwaliteit. Buisjes die als een gloeilampje oplichten zijn wel pré.
Ten slotte is mijn budget ongeveer €500,-, niet zo heel veel dus, maar hopelijk wel voldoende om een mooie te vinden. Als ik voor wat meer veel meer kwaliteit krijg zal ik absoluut liever wat meer uitgeven, zodat ik zeker weet dat ik wat goeds heb.

Zoals ik in mijn eerdere posts al heb aangegeven heb ik al veel gezocht, maar word ik overal nog niet heel veel wijzer uit en stel ik het heel erg op prijs dat jullie mij zo willen helpen. Daarom ook bedankt voor je post ]eep!

-edit- Ik zag zojuist dat de Yarland FV-34AIII wel bij Ornec te bestellen is, maar hij is helaas out of stock. Wat betreft deze versterker geef ik de hoop dus op.

[ Voor 6% gewijzigd door EcktenBaas op 07-11-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Laatst online: 15:03
Geen matches
In Italië zit ook nog een toko die Yarland verkoopt (is wel in het Italiaans, maar vertalen via Google lukt wel).
http://www.aaavt.it/home_page.html
http://www.tnt-audio.com/ampli/yarland_fv34c_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ornec is IMO out of the question. Die hebben er bijna voor gezorgd dat er in China bijna geen firma Yarland meer was. Die krijgen dus ook helemaal niks meer van Yarland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
En Ornec reageert slecht op mail. Een harde verkoper. Het is handiger om iemand te hebben die je kunt vertrouwen, bij mij was dat timaudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Ornec heeft een mooie website (veel aanbod), maar is in het verleden niet altijd even betrouwbaar gebleken. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik uiteindelijk wel alles geleverd heb gekregen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Op marktplaats zie ik de Yarland FV34AIII staan: http://link.marktplaats.nl/501101313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:31

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Geen matches
Ik ben al zo'n vier jaar de trotse bezitter van een Yarland FV-34CIII, maar nu begint het rechter kanaal 50Hz op te pikken. Wanneer ik mijn vinger op de bovenkant van de rechter 5670-buis leg, wordt dit erger. Echter, als ik dan met mijn andere vinger de volumeknop aanraak, gaat het grotendeels weer weg. Mijn conclusie: een aardingsprobleem. Denken jullie dat mijn voorbuisjes aan vervanging toe zijn, of zit het ergens anders in de versterker? Ik ga zo de volumepot schoonmaken, want die ruist ook bij verdraaiing.

Overigens was ik al aan het kijken naar nieuwe buisjes. De versterker heb ik tweedehands gekocht met USA 5670-buisjes. Kan ik deze gewoon vervangen door 12AX7-buisjes van bijvoorbeeld Tung-Sol? En zijn jullie het eens met deze vergelijkingstabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
Geen matches
wat is dit voor poppenspul? voor zo'n prijs kan je toch niets fatsoenlijks verwachten?
http://www.ebay.nl/itm/XS...27bfedff04#ht_3073wt_1185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
Reloader schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:13:
wat is dit voor poppenspul? voor zo'n prijs kan je toch niets fatsoenlijks verwachten?
http://www.ebay.nl/itm/XS...27bfedff04#ht_3073wt_1185
of het fatsoenlijk is of niet, dit is dus een tube headphone amp en een (vermoedelijk) class d chip voor de normale uitgang (Hybrid) dus geen dikke dure uitgang trafo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
achso !

kwam het tegen, had ze hier volgens mij al eens voorbij zien komen, maar mijn muse m21 is onderweg vanuit spanje als het goed is :) (met een ouwe vent en een stel negers :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Mr.Qips schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:18:
Ik ben al zo'n vier jaar de trotse bezitter van een Yarland FV-34CIII, maar nu begint het rechter kanaal 50Hz op te pikken. Wanneer ik mijn vinger op de bovenkant van de rechter 5670-buis leg, wordt dit erger. Echter, als ik dan met mijn andere vinger de volumeknop aanraak, gaat het grotendeels weer weg. Mijn conclusie: een aardingsprobleem. Denken jullie dat mijn voorbuisjes aan vervanging toe zijn, of zit het ergens anders in de versterker? Ik ga zo de volumepot schoonmaken, want die ruist ook bij verdraaiing.

Overigens was ik al aan het kijken naar nieuwe buisjes. De versterker heb ik tweedehands gekocht met USA 5670-buisjes. Kan ik deze gewoon vervangen door 12AX7-buisjes van bijvoorbeeld Tung-Sol? En zijn jullie het eens met deze vergelijkingstabel?
Nee. Een 6N3p=5670=396A=2C51 is een hele andere buis dan de ECC83=12AX7=5751
Dus de vergelijkingstabel gaat ook niet op.
Als je nieuwe buisjes nodig hebt, ik heb er nog zat. GE, RCA, Raytheon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Geen matches
Bedankt! Ik heb de verkoper gemaild. :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
zo, ik heb net een bundeltje verzilverd OFC teflon draad besteld. Allemaal Millspec. Niet eens duur. Echt mooi spul. Ik heb er nu 135 voeten van. :P

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:07:
zo, ik heb net een bundeltje verzilverd OFC teflon draad besteld. Allemaal Millspec. Niet eens duur. Echt mooi spul. Ik heb er nu 135 voeten van. :P
Bedoel je die M27500 kabel ?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
nee verschillende, o.a. deze coax voor interlink, luidsprekerunits bedraden etc.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/10-20-AWG-Shielded-Silver-Teflon-Wire-Coax-/00/$(KGrHqEOKpwE4kVYPpIJBOKEkivgGQ~~0_3.JPG
een andere is M16878/6, 28AWG. Dus heel dun.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/25-feet-stranded-28-AWG-Silver-Teflon-Wire-Black-/02/!B81YUggB2k~$(KGrHqMOKjsEzIgY)E(wBM4FWWJ,k!~~_3.JPG
Die ga ik gebruiken om dacjes mee te modden. Ik heb maar gelijk een paar kleuren gedaan om netjes en duidelijk te kunnen werken. Ik had al 20AWG maar dat is eigenlijk veel te dik.

leuke shop voor kleine klusjes.

Nu zei ik wel dat ik nog een hele doos 5670 had, maar de bodem is toch wel een beetje in zicht. Je snapt dat ik van elk merk/soort een paartje achter houd. Ik heb vooral nog GE's over. En nu ik naar nieuwe aan het kijken ben zie ik dat ik mijn voorraad eigenlijk best wel goedkoop verkocht heb. Als ik de prijzen zie die sommigen vragen voor paartjes buizen...

Kost trouwens wel veel tijd dat inkopen. Ik ben nu al een paar middagen bezig.

PS2
ik wordt helemaal suf van alle DM's en inkoop e-mails (in het nl, engels en zelfs frans :D ).
Het is wel een hobby zeg!

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Balboa, als je nog een goede cd zoekt met EAS/EBU, digital coaxial, digital optical toslink, unbalanced RCA, balanced XLR
Deze Emotiva ERC-2 kost nu maar $369. Er zit zelfs een dikke AB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 04:16:
Balboa, als je nog een goede cd zoekt met EAS/EBU, digital coaxial, digital optical toslink, unbalanced RCA, balanced XLR
Ziet er leuk uit Jeep. Prijzen maken het best verleidelijk een keer uit te proberen. Weet alleen niet 123 wat de kwaliteit van die spullen is.

Heb vandaag de Matrix en Musiland Monitor USD binnen gekregen. Staat nu mooi te spelen met een cd van Bumba:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat het wel goed zit. Zoveel kan er ook niet mis zijn met een cd-speler.

Je moet het eens proberen met een HD-opname vergeleken met een cd. Dat word pas leuk.

Ik ben trouwens nog een pareltje tegengekomen: de premaster van Californication van de Red Hot Chilli Peppers (een van de beroerdst gemasterde albums ever, met dank aan de loudness-war). Gewoon in de baai waar de piraten komen. Wat een verademing. Er zit gewoon dynamiek in! Ik vind de klank nog niet mooi maar er is stukken beter van te genieten. Bad sound kills good music. Maar nu is dat gelukkig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 04:16:
prachtig ding :9~

Volg deze draad al effe en heb eindelijk centjes om te upgraden:

Nu:
Meridian 208 cd speler/voorversterker (oldy but a goody! :) )
Musical fidelity xa-1
Kef cresta 3

Ik wil graag een losse dts processor kopen en daar 5 eindversterkers aanhangen.
Dit zodat ik een goed surround heb en goed stereo.

Nu ben ik getriggerd door jouw link naar de processor UMC-1.

Toevallig mensen met ervaringen ? Of mensen die bij deze zaak besteld hebben ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:29:
Ik denk dat het wel goed zit. Zoveel kan er ook niet mis zijn met een cd-speler.

Je moet het eens proberen met een HD-opname vergeleken met een cd. Dat word pas leuk.

Ik ben trouwens nog een pareltje tegengekomen: de premaster van Californication van de Red Hot Chilli Peppers (een van de beroerdst gemasterde albums ever, met dank aan de loudness-war). Gewoon in de baai waar de piraten komen. Wat een verademing. Er zit gewoon dynamiek in! Ik vind de klank nog niet mooi maar er is stukken beter van te genieten. Bad sound kills good music. Maar nu is dat gelukkig over.
Werd eigenlijk nog meer getriggerd door die XPA-2 en UPA-1 eindversterkers, waarvan de UPA een mono is. Voor dit geld zou ik wel een investering willen "wagen" , maar moet dan wel eerst m'n Bada en Consonance verkopen. Staan nu te koop op MP:)

Eigenlijk best mooi spul dat Emotiva. Komt veel overeen met Parasound lees ik.

Zijn er hier mensen met een Emotiva eindversterker?

Zit dan te denken aan een transport, de Matrix (waarvan ik nu zag dat Emotiva ook een leuke DAC heeft 8)7 ) een eindversterker waarbij ik dan de Matrix als vv gebruik.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
beste mensen, ik volg sinds korte tijd dit forum en ik ben bijzonder geïnteresseerd in een DAC maar kom er niet makkelijk uit, ook niet wanneer ik de vorge pagina's (haast allemaal) doorspit.
Een optische ingang is een must en voor zover dat belangrijk is moet het ding ook nog een beetje smoelen en betaalbaar zijn.
Ik lees dat de SMSL 1955 DAC een goede zou zijn, mede vanwege de AD1955, de beste DA decoderchip op de markt?? Is dat zo?
De compactere SMSL SD793 mini DAC heeft, voor wat SMSL betreft de voorkeur.
Het voordeel is dat hij behoorlijk betaalbaar is echter vraag ik me af of een adapter in plaats van een ingebouwde voeding (evt. met ringkern) niet wat min is.
Die DAC's met adapters i.p.v. eigen voeding zie ik op eBay steeds meer voorbij komen.

De Matrix mini ziet er erg fraai uit, alleen is de prijs vergeleken met de SMSL een stuk hoger, is deze DAC zo veel beter?
De Topping TP D2 ziet er ook erg fraai uit, de grote knop had iets platter gemogen maar zo te lezen veel voor relatief weinig.

De op eBay volop verkrijgbare "Finished CS4398 + CS8416 USB DAC With Transformer+case" wint het qua looks, echter GEEN OPTICAL.

De Concept van Moodlab ziet er erg fraai uit, krijg de indruk dat de prijs fors is voor de geleverde elektronica.

Ik ben geen hobbyist in de zin dat ik eens flink met de soldeerbout, opamps en meer van dat soort werk aan de gang ga.
Ik zoek dus een echte "bang for buck" DAC, plug and play.

Wie heeft er een suggestie voor een van bovenstaande of wellicht een ander model DAC, eventueel ook een betrouwbare verkoper op eBay of China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wie heeft er een suggestie voor een van bovenstaande of wellicht een ander model DAC, eventueel ook een betrouwbare verkoper
eh.... ikke? O-) Ik mod de Muse 4x1543 NOS DAC. Zonder opamps.

De AD1955 schijnt inderdaad een erg goede DAC te zijn, net als de Wolfson W8740 en de Crystal Sound CS4398. Dat zijn allemaal delta-sigma designs. Die klinken heel erg gedetailleerd en ruimtelijk. Maar het probleem is dat de uitgangsspannig erg laag is en dat er dus versterkt moet worden. Met een zgn I/V stage. En daar verlies je weer een hoop kwaliteit mee als je dat niet goed aanpakt. Dat is ook de plek waar op bezuinigd wordt (naast de voeding). Bij de meeste goedkope dacs zit daat een opamp. Pas bij de echte dure cd-spelers zit daar een discreet circuit of buizen.

Non OverSampling DACchips hebben een hogere uitgangsspannng en hebben dus geen I/V sectie nodig (en IMO geen digitaal filter). Die klinken daarom heel natuurlijk, eerlijk en relaxed. Je zult daar niet snel luistermoe van worden maar je hoort wel alle details.

Ik heb even in die shop gekeken en ik zie daar erg leuke dingen. Maar helaas allemaal met opamps. Op de Lite na dan. Maar die moet helaas ook gemod worden (8 parallelle 1543, verzwakken met weerstanden en dan opamps er achteraan zodat je kunt laten zien dat je goede opamps gebruikt???).

Ik weet dat een echte voeding in de kast beter is. Maar ik heb geen verschil kunnen constateren tussen een dedicated (Teradak) voeding en het SMPS-je van €2,50. Alleen dan dat ie vrij snel kapot gaat.

Ik speel zelf met een 8415/CS4398 met 5670 buizentrap. Die heb ik 'geleend' van mijn MHZS. Ik heb al veel rondgekeken maar ik zou niet weten hoe je dit zou moeten evenaren in een aparte kast voor een redelijk budget.
Ik kom toch elke keer weer terug voor de Muse 4x1543. Die blijft boeien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:45
Geen matches
Hee, da's een foto van mijn Yarland (die ik al 2 jaar niet meer heb) :p

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
En hij waagt het om hem gewoon weer te verkopen met jouw foto? Ik denk dat ie nog niet eens goed aangepakt is van binnen.
Ik merk het ook wel eens dat mensen spullen van mij kopen waar ik best aan gehecht ben en met moeite verkoop... zie ik ze korte tijd later alweer opduiken.

Ik heb trouwens binnenkort voor m'n leven genoeg Sylvania 2C51/5670 buisjes. Als ik elk jaar 2 buisjes gebruik kan ik daar heeeel oud mee worden <+:)
ik denk dat ik me vergist heb. Er staat 2x 5670 op, 1x in het glas en 1x groen bedrukt. Ze zijn uit de jaren '60, JAN uit ongebruikte militaire apparatuur getrokken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Topping TP22 is net binnen gekomen. Vanavond eens uitproberen. :)

Afbeeldingslocatie: http://thmb.inkfrog.com/thumbn/deskfi/tp22_03sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/r-clevery/cabinet/0/l-4943508074660.jpg?_ex=200x200&s=0&r=1

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Topping TP22 is net binnen gekomen. Vanavond eens uitproberen. :)
Ik zie er net ook 1 op MP voor 75...

dit schreef iemand er over die hem wilde modden:
Ok, seems there is not much to do then with this amp. I read a lot of articles where caps were replaced to have a better bass.
When I compare this amp to my yaqin-mc10l it sounds thin, clear, but less "fat".
The soundstage is also more flat, so switched back to the tubes amp after a while. Still love it
I did try the other powersupply, that did not make any difference.

[ Voor 62% gewijzigd door vinz98 op 15-11-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ja, maar dat is ook een vergelijking... Die Yaqin heeft veel minder dempingsfactor.
Ik vind dat verhaal op diyaudio wel grappig. Als je nou niet in 1 oogopslag ziet wat de ingangscaps zijn... :? Dat zijn die grote blauwe blokken, 2.2µF Vishay.
Ook die vraag over de voeding geeft niet echt blijk van inzicht. De versterker is 25W@8 Ohm x2=50W. 80% rendement dan kun je met een 20V 3A maar net genoeg stroom leveren bij vol vermogen. Maar als je een normale speaker hebt die niet ohms is maar hier en daar inzakt tot 4 Ohm, zodat de versterker meer moet leveren, dan voel je al wel aan dat het net niet voldoende is. Niet om op volle sterkte te spelen iig. Niet dat je dat wilt, maar hij haalt het zo ook niet.

edit: de versterker benodigd 12V-14V. Daar gaat dus zeker iets niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
vinz98 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:26:
[...]

Ik zie er net ook 1 op MP voor 75...
Hahaha! En ik heb bijna een maand zitten wachten op die van mij... :D Maar ja, dat zul je altijd zien. 75 euro heb ik er trouwens nieuw voor betaald.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:54:

De versterker is 25W@8 Ohm x2=50W. 80% rendement dan kun je met een 20V 3A maar net genoeg stroom leveren bij vol vermogen. Maar als je een normale speaker hebt die niet ohms is maar hier en daar inzakt tot 4 Ohm, zodat de versterker meer moet leveren, dan voel je al wel aan dat het net niet voldoende is. Niet om op volle sterkte te spelen iig. Niet dat je dat wilt, maar hij haalt het zo ook niet.

edit: de versterker benodigd 12V-14V. Daar gaat dus zeker iets niet goed.
Hoe bedoel je, daar gaat zeker iets niet goed? Moet ik ergens rekening mee houden? Of moet het soldeerijzer weer uit de kast? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
oh, nee. Ik bedoelde daar op diy-audio. Die comments kloppen niet.
De bijgeleverde voeding zal heus wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
toch maar een pm

[ Voor 94% gewijzigd door vinz98 op 15-11-2011 21:56 . Reden: bedacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Zoals beloofd hierbij wat foto's van de twee muse m21 ex2's die ik heb.

De twee samen:
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/2011-11-16105226.jpg

De nieuwe (meest recent bestelde):

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/2011-11-16104459.jpg

De oude:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/2011-11-16104448.jpg

Zo komen ze aan:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/2011-11-16111742.jpg

Mijn set-up:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/2011-11-16112004.jpg

Links computer, midden SD-793 dac en rechts muse:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/2011-11-16112044.jpg

Het enige waar ik niet helemaal tevreden mee ben ik dat de versterkers bij wat drukkere laag stukken (bijv. prodigy) ongedefinieerd zijn, maar daarom heb ik er ook 2, zodat ik 1 zorgeloos kan modden en kan vergelijken :) Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Patatjemet schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:04:

Het enige waar ik niet helemaal tevreden mee ben ik dat de versterkers bij wat drukkere laag stukken (bijv. prodigy) ongedefinieerd zijn, maar daarom heb ik er ook 2, zodat ik 1 zorgeloos kan modden en kan vergelijken :) Iemand tips?
Dit ligt m.i. niet aan de Musejes maar meer aan je kamer acoustiek en speaker positie. Je speakers staan ERG dicht bij de muur en als ik het minimalisme van je meubilair in die foto beoordeel denk ik dat de rest van je kamer ook niet vol staat met allemaal dempende meubels/acoustische panelen. :) Speakers lijken me ook erg laag te staan t.o.v. van je oren. Je kunt proberen de tweeter gelijk met je oren te plaatsen. Je kunt zo ook iets naar binnen draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 16-11-2011 13:19 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Heb je al eens een toongenerator geprobeerd voor het laag. Dan zet je een toon aan van 30 Hz en kijkt dan aan de zijkant van je speaker of deze wel beweegt maar geen hoorbaar geluid weergeeft.

Als dat zo is dan is dat het probleem: je voert ze teveel laag: oftewel je speelt te hard voor deze kleine speakers.

Die basspeakertjes zijn een soort fullrange konusjes in een rubberen randje, die wapperen heel makkelijk. Maw filteren die hap. En een klein subje neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Negakinu schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:18:
[...]

Dit ligt m.i. niet aan de Musejes maar meer aan je kamer acoustiek en speaker positie. Je speakers staan ERG dicht bij de muur en als ik het minimalisme van je meubilair in die foto beoordeel denk ik dat de rest van je kamer ook niet vol staat met allemaal dempende meubels/acoustische panelen. :) Speakers lijken me ook erg laag te staan t.o.v. van je oren. Je kunt proberen de tweeter gelijk met je oren te plaatsen. Je kunt zo ook iets naar binnen draaien.
Dat is inderdaad een goede mogelijkheid! Had ik er even bij moeten vermelden, sorry. De speakers staan zo ver als ze kunnen van de muur (anders stoot je ze om bij het openen van de deur). Ook heb ik al sokken in de poorten gedaan en in de kamer staat nog een twijfelaar, een bank, planten, hangen gordijnen en ligt vloerbedekking. De muren zijn wel leeg en de kamer klein (5x2.6m). Ik zal ze binnenkort eens naar de woonkamer slepen om daar te proberen.
vinz98 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:32:
Heb je al eens een toongenerator geprobeerd voor het laag. Dan zet je een toon aan van 30 Hz en kijkt dan aan de zijkant van je speaker of deze wel beweegt maar geen hoorbaar geluid weergeeft.

Als dat zo is dan is dat het probleem: je voert ze teveel laag: oftewel je speelt te hard voor deze kleine speakers.

Die basspeakertjes zijn een soort fullrange konusjes in een rubberen randje, die wapperen heel makkelijk. Maw filteren die hap. En een klein subje neerzetten.
Wat bedoel je met je speelt te hard, het volume heeft toch niks met gedefinieerd laag te maken? Als ik op laag volume prodigy luister klinkt dat net zo ongedefinieerd als op hoog volume (ik bedoel hiermee dat ik de kick-drum minder hoor en het gehele laag rommeliger klinkt dan bij mijn huisgenoot [met marantz 5.1 amp en vloerstaanders van mijn speakers])

Wat je eigenlijk zeg is < 48 hz (max van speakers) eruit halen? Dat lijkt me ook niet de bedoeling aangezien je dan nog een stap in het signaal toevoegt en je het signaal zelfs gaat aanpassen.

Edit: toevoeging, ik luister voornamelijk jazz en klassiek en altijd op "normale" volume niveau's.

[ Voor 17% gewijzigd door Patatjemet op 16-11-2011 16:02 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het volume heeft wel degelijk met definitie te maken als je konus staat te wapperen wegens subsonische oorzaak. Dit neemt af als je het volume terugdraait. Ik wilde je alleen maar iets laten elimineren op zoek naar de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
vinz98 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:38:
Het volume heeft wel degelijk met definitie te maken als je konus staat te wapperen wegens subsonische oorzaak. Dit neemt af als je het volume terugdraait. Ik wilde je alleen maar iets laten elimineren op zoek naar de oplossing.
Sorry als ik je het idee gaf defensief te antwoorden, je advies word gewaardeerd! Over het algemeen luister ik op een "praat" volume en met een (online gevonden) 30 hz toon gebeurt er niks met de woofers op mijn normale luisterniveau. Ik zal de resultaten van een luistertest in mijn woonkamer binnenkort delen om te kijken of daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je kunt in Foobar toch heel makkelijk <50Hz uitfilteren. Dat gaat toch digitaal, dat scheelt niks.

Ik moest ook even 2x lezen maar het klopt wel. Als de versterker al zijn energie steekt in subsonisch signaal (daar zit de meeste energie in) dan gaat het daarboven minder goed. Als de conus al helemaal naar voren is gedrukt door een subsonisch signaal dan hou je natuurlijk geen dynamiek meer over voor de rest want je zit vlak tegen de aanslag van de conus Je krijgt meer vervorming.

Buiten dat: als ik je opstelling zie dan kan ik me voorstellen dat je bas niet strak is, zeker bij hoog volume. Je zit te dicht bij de achtermuur waardoor je bas wollig wordt. En de standaards zijn niet echt stevig; die gaan gewoon heen en weer wiebelen. Die geven geen tegendruk. Probeer maar eens een spijker in een plank te slaan die je los in de hand houdt. En probeer het dan nog eens op een betonnen vloer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Ik heb de speakers nu zo'n 10 cm verder naar voren gehaald en in foobar <55 hz op - 5 db gezet. Het scheelt in de boemigheid / onrust van het laag. De stands zijn inderdaad niet super stevig (jamo nogwat). Toch zo in een middagje wat verbetering kunnen boeken! Ik dacht veel te snel aan de oorzaak versterker en ben daarbij helemaal voorbij gegaan aan de acoustiek! Bedankt!

Terug op het chinese hifi topic, ziet jou recent onvangen muse er ook zo uit van binnen ]eep? Ik heb deze met een maand ertussen besteld bij dezelfde verkoper en blijkbaar zit er genoeg verloop in de voorraad om toch al verschillende componenten te gebruiken. Mijn huisgenoot heeft er ook 1 besteld, zal ook die eens opschroeven als ie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:33

AJK

...

Patatjemet schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:13:
Ik heb de speakers nu zo'n 10 cm verder naar voren gehaald en in foobar <55 hz op - 5 db gezet. Het scheelt in de boemigheid / onrust van het laag. De stands zijn inderdaad niet super stevig (jamo nogwat). Toch zo in een middagje wat verbetering kunnen boeken! Ik dacht veel te snel aan de oorzaak versterker en ben daarbij helemaal voorbij gegaan aan de acoustiek! Bedankt!

Terug op het chinese hifi topic, ziet jou recent onvangen muse er ook zo uit van binnen ]eep? Ik heb deze met een maand ertussen besteld bij dezelfde verkoper en blijkbaar zit er genoeg verloop in de voorraad om toch al verschillende componenten te gebruiken. Mijn huisgenoot heeft er ook 1 besteld, zal ook die eens opschroeven als ie binnen is.
Als je toch met EQ bezig bent, 250 Hz (1/3oct) een klein beetje terug nemen helpt vaak ook behoorlijk om het "modderige" ongedefinieerde uit bijvoorbeeld Kick en Bass te vissen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je stands kunnen nooit tè stevig zijn. Ik heb 19x16cm zuilen gevuld met beton en 28mm voet en topplaat.

Je kunt met Foobar ook andere plugins proberen om te filteren. Bv foo-dsp-effect of de Convolver plugin. Ik heb net even dsp-effect in de components folder gezet. Ik heb nu onder de configuratie bij dsp manager kan ik IIR filter toevoegen. Nu kun je een high-pass filter instellen (klik op IIR filter links en dan op configure selected en kies dan het filter resonant highpass) op elke frequentie die je wilt. Of andere speciale effecten (leuk maar je hebt er voor hifi weinig aan).
Wel nuttig is evt CD-de-amphasis en RIAA eq. voor vinyl. Er zit ook een notch filter in, voor als bv je kamer sterk resoneert bij 40 Hz (door staande golven tussen plafond en vloer of 2 parallelle muren). Dan trek je alleen die freq naar beneden.

Als je zo een steiler filter instelt zal het denk ik ook beter werken. Je kunt iig lekker experimenteren.

Met foo_dsp_xover.dll kun je met een 5.1 geluidskaart zelfs een compleet crossover maken!

Met convolver kun je zelfs een akoestiek ingeven. Als je je eigen kamer zou meten kun je heel ver gaan met ruimte inmeten.

Of deze maar dan moet je wel eerst de VST-plugin als wrapper installeren en die configureren (zie hier). Er zijn heel veel VST filter waar je van alles mee kunt.

Mijn Muse M21 ziet er uit als de eerste.
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/1552/musem21ex2int2011.jpg
Ik weet niet wat voor MKT's die inputcaps zijn, maar de Vishay zijn denk ik iets beter. Ik heb nog wel Wima MKP-10's maar die passen er eigenlijk niet in.

Ik heb vandaag ook weer een dacje opgehaald (nu alleen mijn teflon/zilver draad nog). Ik heb m nu bij ordoer's shop gekocht en er zit nu ook gewoon een retail doos omheen. Vind ik toch wel zo netjes.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 03:34 ]

Verwijderd

Geen matches
Zojuist m'n licht gemodificeerde MHZS-33 op m'n DacMagic aangesloten maar dat valt toch zwaar tegen. De dac klinkt wel analytischer, maar veel minder rond. Nu een paar uur zitten luisteren maar de MHZS heeft via de buizenuitgang veel meer rust dan het geluid wat uit de dacmagic komt. Enige pluspuntje van de dac is dat hij het laag wat strakker neerzet.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik kreeg alweer een pakje vandaag. Best leuk als je dement bent, dan krijg je cadeautjes terwijl je het zelf niet meer weet. :P Nee, zo erg is het nog niet, maar ik verwachte iets anders.

Er zat een 2020 ampje in. Shen M20EX. Daar valt niks op af te dingen. Hij ziet er erg netjes uit. De buitenkant is identiek aan de Muse.
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/6295/shenm20inside.jpg
Hij ziet er uit als een ouder model met 2 gewone ledjes achter de volumeknop, echte aan de kast geschroefde tulppluggen (zitten ook veel strakker dan die op het PCB geprikte) en last but not least: echte MKP ingangscaps (WIMA MKP4). Misschien had hij iets groter kunnen zijn (2.2 ipv 1.8)
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/7515/shenm20detailinsidefron.jpg
En bij de andere kleine zie ik ook allemaal Evox (op de foto: voor de wima) en Vishay (L+R naast de 2020). Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van wat er allemaal in zit. Het enige wat er aan te verbeteren valt is een vette voedingscondensator (niet dat ik er iets van merk bij de Topping) en na de inganscondensator zit er nog een 20k weerstand direct in de signaalweg (voor inv1 en inv2). Daar zou je een Dale in kunnen zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 17:44 ]

• Balboa
Geen matches
Lekker bezig Jeep!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Tja, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe de 2020 dan klinkt. En als je op de AV-nu rondgekeken hebt dan lijkt dit toch allemaal gratis.

Ik vind deze 2020 trouwens toch wat minder klinken; een beetje dunner, wat minder vermogen en hij klinkt met stemmen soms wat overspannen. Net of hij overstuurd is. Ik moet het nog even beter vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Ben eens wat gaan lezen over de Emotiva XPA-1's. Wat een dingen. Zien er verleidelijk uit;)

Iemand ervaring met deze versterkers? Wil ze in eerste instantie via de Matrix Mini dac aansturen. Later investeren in een mooie vv. Heb nu die musiland monitor en speel al een paar avonden via de laptop. Gevolg......de cdp gaat er uit en er komt geen loopwerk meer terug;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gevolg......de cdp gaat er uit en er komt geen loopwerk meer terug;)
Goh, wat een verrassing! _O-

Je moet wel een beetje weten hoe je de boel instelt, maar dan wil je niet meer terug. Voor het geluid niet en voor het gebruiksgemak al helemaal niet.
Ik zat net ook te klungelen, telkens als ik een 24/196 track begin is het stil en blijft het stil. Tot ik het lampje op de Muse mini dac zag. Oh ja, die ging maar tot de 24/96. Ook met toslink bleef het stil op 192kHz (wat volgens spec niet kan maar de Musiland doet het toch :P).
Gewoon even onder controlepaneel>geluidsvolume>apparaten instellen dat ie maar tot 24/96 gaat.

Ik ben er inmiddels ook achter wat de roll-off bij 15 kHz veroorzaakt bij de Muse Mini-DAC. Gewoon een 1e orde analoog filter wat te vroeg inhaakt. Wie verzint dat nou op een apparaat dat tot 45kHz kan weergeven? :? Oh ja, een Chinees. :F :+
Die heb ik er dus maar uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Daar moet je wel een beetje mee oppassen. Zo'n filter is bedoeld om te voorkomen dat voor ons onhoorbaar geluid, een betere term is sub- of supersonisch signaal, versterkt wordt. Als je speakers dat niet aankunnen dan klappen ze. Je hebt dat niet in de gaten maar je ruikt ze wel....

Het is beter om het filter naar wens aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat klopt maar het gaat om een DAC zoals in de 47Labs, Opera Linear cd speler etc. Daar zit het naar mijn weten ook niet in.

Deze review van de Opera Consonance Reference CD2.2 Linear Mk2 geeft aardig aan hoe het klinkt. Daar zit dan nog een buis achter (waarvoor?) maar verder komt de techniek aardig overeen. De beschrijving van het geluid klopt in ieder geval helemaal.
There seems to be a move to make digital very 'digital' sounding in some audio quarters. By this, some designers seem to blur the lines between detail and brightness. Fortunately, not everyone follows this line of reasoning and the Non-oversampling, filterless player represents the Loyal Opposition to the Brightness Party.

That doesn't mean the Non-oversampling, filterless player is warm and woolly sounding, just that it does 'natural' instead of 'etched'. The information retrieval is all there, it's a detailed player, but trades some laser-guided precision for a sound that's dynamic and rather like what you might hear in a concert hall. ... the sound of the Non-oversampling, filterless player is eminently satisfying in the long-term, where the more shiny and bright sounding players are found wanting.

What it also has is air. A lot of air. Air around the musicians; not in the sort of pretty, yet musically diffuse way some products deliver, but just making musical instruments take their rightful places within a big and open soundstage.

A lot of this comes from the player being incredibly adept at dynamic range replay. Not just the big majestic sweeps from ppp to ffff that you’ll get at the fireworks end of your music collection, but the more subtle dynamic interplays that frequently go unnoticed. The little shufflings and sighs and miscellaneous sounds that go to make up a live event are not pushed to the fore, neither are they hidden from view. They are just there, subtly explaining why a live concert can be a wonderful thing.

Curiously, what really swings it for the Non-oversampling, filterless player is the sound of applause. Often sounding like a form of pink noise, through this player you can hear proper applause, as if there are real people clapping. These people exist in a three-dimensional space behind the loudspeakers and aren’t just an amorphous mass of sound. That realisation has a lasting effect on the listener, who quickly discovers just how much detail and information is there and just how quickly that can be ruined by other systems.

I can see the Non-oversampling, filterless player polarising opinion. There will be many who strongly dislike the player on the grounds of it ‘interpreting’ the sound. In fairness, accuracy freaks will find little to attract them to this player; tubes in the output stage and no anti-aliasing filter will pretty much stop this group in its tracks on principle. Some more open to the Consonance ideas-pool will try this player and find it absorbing, but not engaging. But some will find its musical presentation utterly addictive, discovering the musical meaning that can get lost in delivering the message with other players. Put another way, if you’ve lusted after a 47 Labs or Zanden player, or one of the big Audio Note DACs, here’s the nursery slopes edition.

This is no box-swapper delight, this week’s must have only to be passed from listening room to listening room as it ‘does the rounds’. This is the slow burn, the player that takes its time to show you how good it really is, and then never gives up. Give it more than a half-hour listening session, and you might just fall for it.

Type: Non-oversampling, upsampling, filterless CD player with tube analogue output stage.
Sorry voor de wat lange quote. Maar dit is precies wat mij, samen met een vriend, ook al opgevallen was; het detail zonder scherpte, de ruimte en het applaus. Ook dat het geluid je niet op het puntje van je stoel zet maar gewoon blijft boeien is mij ook opgevallen. Elke keer als ik m verkoop denk ik 'hij is toch over' maar elke keer krijg is spijt en moet ik er weer 1 kopen (en weer verder modden). :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Zo Bada en Consonance zijn zojuist opgehaald door een gelukkige nieuwe eigenaar. Is een liefhebber die vanuit esthetisch oogpunt een Bose systeem heeft gekocht en nu maar weer al te graag terug wil naar fatsoenlijk geluid. Dat zit wel snor met de Bada;)

Zit zelf sterk te denken aan de XPA-1, maar moet het er thuis nog wel ff doorkrijgen;) Dan later nog een keer een mooie voorversterker.

Aan de andere kant. Nu staat de nog geen €50 kostende Muse te spelen en dat is ook lang niet verkeerd. Mis wel power als ik echt harder wil spelen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Beste tweakers,

Ik ga over 2 weken deze speakers bouwen: http://shop.speakerenco.n...7ovp9fuj5biiermpsbc06mam2
Nu zoek ik alleen nog een versterker. Ik ben bekend met taobao en het bestellen daar van. Welke versterkers kunnen jullie me aanraden? Ik heb een beperkt budget van 70 euro.

alvast bedankt, Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
Hmm, ik dacht dat ik gisteren op enter had gedrukt...

Ik zit nu onder Ubuntu te typen, jemig wat gaat dat lekker snel. Sessie geimporteert in Opera en alle vensters incl history (stuk of 50) en gaan met die banaan!

Ik zou gewoon een t-amp nemen voor dat budget, liest een met iets meer vermogen gezien de relatieve ongevoeligheid van die speakers. Met een TPA3123D2 chip.
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/bdaRtUFzmu_%60RFNDXzY3Mzcx.jpg
Bijvoorbeeld deze Muse M30 met extra USB ingang 75 Euro incl porto. Je kunt de potmeter later evt. vervangen voor een goeie Alps blue velvet (er is speciaal plaats voor op het PCB).

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqJ,!i4E4qcKRVttBON+O+YoWQ~~_12.JPG
Of de kleinere M50.
Ebay zoek op muse 50 amplifier
Deze hebben als het goed is een 20V voeding nodig om het volle vermogen te kunnen leveren. Check wel even of die er bij zit (ik dacht t wel maar de beschrijving van ordoer die je steeds tegenkomt is nogal krom).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
de alps is dan deze van dezelfde verkoper? 50K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
50KAX2 is de goede waarde|: 50 kOhm logaritmisch
Dat is wel een koopje, €7 op je deurmat. Ik weet niet of hij echt is, maar ik denk het wel, werken zal ie iig wel. Ik was bij Automatic Electric Europe (goede NL winkel voor buizen zelfbouwers) meer kwijt.

Ik was t eigenlijk zelf van plan te proberen, maar als jij de honneurs waar wilt nemen... wel een review schrijven hier he? Wij zijn nieuwsgierig van aard :P

Ik heb nu de Shen M20EX (TDA2020) een tijdje spelen en ik moet zeggen dat hij nu veel beter klinkt. Hij moest echt even loskomen. De middentonen zijn meer smooth en minder vlak. De bas is ook lekker strak en vol. Erg veel verschil met de 2021 merk ik niet. Ik kan nog niet zeggen welke mijn voorkeur heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
LOL

Tja, daar zeg je wat, of ie echt is. Als die chinezen nou voor weinig een hele mooie meid met de juiste maten kunnen namaken dan vind ik de verzendkosten geen probleem...èn schrijf ik een review! :z

Idd AE is een hele goede shop. De prijzen zijn goed en ze hebben vooral mooie kasten. Ze wikkelen ook trafo's op verzoek!

[ Voor 23% gewijzigd door vinz98 op 22-11-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
t heeft allemaal wel extreem lang geduurd enzo, maar de M21 is besteld :), eindelijk zelf is gaan luisteren naar dat ding! ben benieuwd...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
Patatjemet schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:04:
Zoals beloofd hierbij wat foto's van de twee muse m21 ex2's die ik heb.

De twee samen:
[afbeelding]

De nieuwe (meest recent bestelde):

[afbeelding]
ziet er een stuk goedkoper uit als die jeep een hele tijd terug liet zien... kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ze gebruken nu wit pcb maar verder zit er niet veel verschil in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
k vind dit

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/bluericewin/s3bo.jpg

(SMSL)

beter overkomen als dat witte, lijkt nu wel alsof er allemaal karige onderdelen opgeplakt zijn, (maar daar heb ik geen verstand van :P ) (die paarse dingen zijn condesators toch? input caps?)

ik mailde overigens naar (ebay seller:)bluericewin over of hij nu EX2 of EX verstuurd van de 21, kreeg een bot mailtje terug dat er geen verschil in zit (dat botte zal hoop ik aan de vertaling liggen)

maarja toen had ik eigenlijk al besteld dus we zien wel//

[ Voor 5% gewijzigd door Reloader op 22-11-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
die paarse Pioneer dat zijn voedingscondensatoren, die grote blauwe vierkante de ingangscaps van Vishay. De potmeter is een ander type Alps. De componenten zitten voor de foto netjes rechtop. De foto is ook niet van recht boven maar isometrisch genomen, daardoor lijkt het wat voller. Verder zit er niet veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:53
Geen matches
Die ziet er hetzelfde uit als mijn SMSL, is hier nog iets aan te modden dat er toe doet?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Omdat ik nu toch 2 muse's heb, heb ik na aanleiding van een linkje van ]eep een passive pre op ebay besteld.

Heb de verkoper een bericht gestuurd of het ook zonder meerdere inputs kan, dit was geen probleem en flink goedkoper. Express wat ruimte gelaten in de case (en draden wat langer) zodat ik later nog wat er bij in zou kunnen bouwen (buizen output stage voor bij dac ofzo).

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/passiveprekoen.jpg

De bedoeling is zoals je kunt zien alleen volume regeling voor 2 muse m21 als mono blokken. Ga dus ook de potmeters eruit halen, heeft iemand dat al eerder gedaan?

Mijn set-up word dus: pc -> sd-793 dac -> passive pre -> 2 x m21 (vertikaal bi amped) -> tannoy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat is mooi voor je op maat gemaakt zeg. Als een Chinees 'lucky suit' bij de kleermaker...

@JTB
niet zo veel denk ik, mss de input-condensatoren vervangen door betere, of bridgen met kleine PiO's. En er zitten een paar weerstandjes in de signaalweg, daar zou je Dale's of betere in kunnen zetten. De potmeter is niet veel ruimte voor iets anders voor.

Grr, ben ik mijn dac aan het modden en heb ik hem eindelijk zoals ik wil... schiet ik uit met een weerstandje over een LM317 spanningsregulator. Kapot. Gelukkig zag ik gelijk dat ie van 7>12V ging en heb m direct uitgezet. De dac werkt nog alleen de ingangsspanning gaat nu direct naar de chipjes en die mogen maar 8V.

Waarom haal je dan zo'n stunt uit zul je zeggen... tja, ik hoorde wat overmodulatie en ik wilde weten of het aan de spanning op de dac-chips lag. Dus ik hield een extra weerstand over de adjust van de LM317 om het verschil direct te kunnen horen. En toen shoot ik net iets uit. Nou ja, waar gehakt wordt vallen spaanders zullen we maar zeggen. Kost me wel weer €1,20 voor 5 LM317's en 2 weken extra.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Bij Mp4nation gebruik gemaakt van de aanbieding van dit weekend en een Fiio E10 usb dac/amp en een Brainwavz HM5 (rebranded Fischer Audio FA-003) besteld. Totaal 120 euro. Als je bedenkt dat de FA-003 normaal al 120 euro kost en de Fiio E10 gemiddeld 65 denk ik dat dit echt een goede deal was.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/6/67/672f42d9_FiiOE10-2.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://mp4nation.net/catalog/bmz_cache/1/12f7a37fda9e8a56e30c8095b67dc32b.image.430x550.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
hmmm, ik mis het buisje. Dat is toch wel lekker als je zo'n goede headphone koopt...
maar ja je hebt wel een mysterious light!

[ Voor 20% gewijzigd door vinz98 op 29-11-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
vinz98 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:43:
hmmm, ik mis het buisje. Dat is toch wel lekker als je zo'n goede headphone koopt...
maar ja je hebt wel een mysterious light!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
Heb ook enorm zitten twijfelen om die combo te nemen :p.
Maarja, genoeg is genoeg.. al zoek ik nog een DAC voor op het werk. Iemand hands-on ervaring met de fiio E7 (+L7) ?

"Working indicator light"
Beter dan non working alvast ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
De volume regelaar is goddank ook easy to operate. Dat is altijd zo geweldig ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb de E5 van FiiO em dat dingetje doet het gewoon prima. Erg goed geluid voor $20. Die volumeregeling is met 2 knopjes, en ach, het werkt. Maar niets zo fijn als een flinke draaiknop. FiiO is IMO fijn spul. En Fisher Audio naar het schijnt ook. Al houd ik het liever bij de bekende Duitse merken (AKG/BD niet Sennh).

Ik was vorige week in Utrecht voor n gesprek dus ook maar ff de stad in geweest om bij de audiowinkels te kijken. Maar ik vind t echt armoe troef daar nu. Enige over is Wilbert Hifi en daar werd ik niet echt blij van. Ik weet niet aan wie ze wat willen verkopen, aan mij zeker niet. Ze hebben hele bakken vinyl voor verkoop en niets om het op te draaien. Ik werd er ook volstrekt niet serieus genomen als klant terwijl ik binnenkort toch aardig wat te besteden heb. 8)7
Eerder hadden ze ook veel koptelefoons maar ook dat was niet bijzonder. Geen BD Tesla iig. Geen idee waar ik die ooit zal kunnen beluisteren.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
frustrerend, op ebay een M21 besteld bij bluricewin , en die heeft in zijn mail al staan dat hij niet altijd de ebay status update, oftewel je hebt geen idee wanneer je pakketje verzonden is en hoelang het duurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ach ja, ik bn de draad toch al kwijt. Ik krijg zoveel pakketjes binnen dat ik het wel zie...

Ik heb net mooie buitenkabelkous binnen (felblauw) en nieuwe Raytheon 5670 buisjes. Een doosje Philips Miniwatt ecc en el84 staat klaar bij de buurvrouw, en dan komen er nog pluggen aan, een versterkertje, LM317's, optisch kabeltje, dacje, etc. Het is tenslotte bijna Sinterklaas <+:)

Oh ja, en 2 big ass watches.
Afbeeldingslocatie: http://images.madeinchina.com/seller/product/A4DCBBC8E49ED082E040007F01003C42/076/7057076_4.m.jpg

Beetje erg bling maar dan kan ik de tijd tenminste lezen zonder bril. B)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 02:41:
Dat zijn allemaal delta-sigma designs. Die klinken heel erg gedetailleerd en ruimtelijk. Maar het probleem is dat de uitgangsspannig erg laag is en dat er dus versterkt moet worden. Met een zgn I/V stage. En daar verlies je weer een hoop kwaliteit mee als je dat niet goed aanpakt. Dat is ook de plek waar op bezuinigd wordt (naast de voeding). Bij de meeste goedkope dacs zit daat een opamp. Pas bij de echte dure cd-spelers zit daar een discreet circuit of buizen.

Non OverSampling DACchips hebben een hogere uitgangsspannng en hebben dus geen I/V sectie nodig (en IMO geen digitaal filter). Die klinken daarom heel natuurlijk, eerlijk en relaxed. Je zult daar niet snel luistermoe van worden maar je hoort wel alle details.
Dat is niet het verschil tussen NOS en OS dacs, en een I/V stage is ook geen versterking.

Ten eerste is het verschil wat jij bedoelt het verschil tussen een I-out en een V-out dac, dwz dat een I-out dat een stroomuitgang heeft, en een V-out dac een spanningsuitgang.

Een I-out kun je niet direct gebruiken zonder eerst de stroom om te zetten in een spanning, n.l. de I/V stage. In de aller allersimpelste vorm is dit gewoon een weerstandje, maar meestal een opamp.

Een V-out dac kun je dus wel direct gebruiken.

Een TDA1541 is een heel mooi voorbeeld van een I-out dac die ook nog eens heel vaak als NOS wordt ingezet. Deze heeft dus absoluut een I/V stage nodig, ook als het in een NOS-dac opstelling gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Zo, twee XPA-1's zijn hier vandaag aangekomen. Met dank aan de Fedex koerier met z'n karretje in de woonkamer gezet;) Scheelt weer een week rugpijn.

Vanmiddag alles aangesloten. Eerste indruk is goed. Lekker veel power;)

Had één set XLR kabels besteld, zitten er twee setjes in de doos;) Een set lange en de andere kort. Ik zeg top!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
mace schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:03:
[...]

Een V-out dac kun je dus wel direct gebruiken.
Betekend dit dat de PCM1793 die ik heb via pin 17 (-) en 18 (+) voor L en 12 (-) en 13 (+) voor R met de analog voltage output direct naar de input van mijn passive pre kan zodat ik de opamp bypass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Patatjemet schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:44:Betekent dit dat de PCM1793 die ik heb via pin 17 (-) en 18 (+) voor L en 12 (-) en 13 (+) voor R met de analog voltage output direct naar de input van mijn passive pre kan zodat ik de opamp bypass?
Volgens mij niet. Maar dat is mijn niet technisch gefundeerde mening. Je kunt met die pinnen wel naar een buizentrapje bijvoorbeeld.

Ik kwam nog iets anders tegen. Niet hifi in strikte zin maar wel zeer nuttig en mooi ook nog. Opera (Consonance) heeft een platenwasmachine uit. Voor €500 in Duitsland.
Afbeeldingslocatie: http://www.fono.de/images/articles/ff5649a233f89e66e344f93e39dbc726_5.jpg
Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.