HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.516 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Patatjemet schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:44:
[...]

Betekend dit dat de PCM1793 die ik heb via pin 17 (-) en 18 (+) voor L en 12 (-) en 13 (+) voor R met de analog voltage output direct naar de input van mijn passive pre kan zodat ik de opamp bypass?
Nee, wat ik met direct gebruiken bedoel is dat je dus niet de stroomuitgang naar een spanningsuitgang hoeft te converteren. Je moet het nog wel bufferen en versterken, wat met een opampje, discrete transistortrap of buizentrapje kan.

Er zijn wel dacs die het signaal direct op de uitgang kunnen zetten, wen WM8501 bijv. heeft bijvoorbeeld een ingebouwde koptelefoonuitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Geen matches
mace schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:01:
[...]

Nee, wat ik met direct gebruiken bedoel is dat je dus niet de stroomuitgang naar een spanningsuitgang hoeft te converteren. Je moet het nog wel bufferen en versterken, wat met een opampje, discrete transistortrap of buizentrapje kan.
Dan weet ik in ieder geval alvast welke pinnen ik moet hebben voor de buizentrap ;)

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Beste Patatje, je kunt de uitgang van de 1793 direct aansluiten aan een ingang.
Je moet er alleen opletten dat je geen sluiting maakt op de uitgang( uitgang pcm1793 opblazen) en deze uitgang is geoptimalseert voor een impedantie van 1k7. Dit betekent dat als je ingang een impedantie van 10k heeft er een weerstand moet worden bijgeplaatst( tussen signaal en aarde ) van 2k.

Verder iedereen de groeten, ik mag weer meepraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik geloof dat ik weer een goeie koop gedaan heb met buisjes. Een hele doos vol met ecc81(4)/82(10)/83(9)/86 van Philips, Adzam, Valvo Siemes Tungsram, Lorentz. De meeste zijn Philips. En er zit ook 2 Toshiba en een Panasonic ecc83 bij. :) En de beloofde EL84 van flips.

Heeeeeeeey Koifarm, dat is lang geleden. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo Jeep, mooie koop.
Ik vind de philips buisjes altijd mooi klinken.

Hier speelt nog steeds al jaren chinees met hollandse innovaties.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Matched: chinese
Had je een ban of mocht het van de chinese overheid niet?
In ieder geval welcome home my son!

Ik zou willen toevoegen om de output van de dac niet te beschadigen een 1 uF keramische condensator te zetten dan kun je nooit de chip opblazen door een plugwissel waarbij je aarde raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vinz98, ik had een ban.

De condensator wel na de aanpas weerstand zetten anders krijg je een hoogdoorlaat filter die alles beneden 250 Hz tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:06:
Je moet er alleen opletten dat je geen sluiting maakt op de uitgang( uitgang pcm1793 opblazen) en deze uitgang is geoptimalseert voor een impedantie van 1k7. Dit betekent dat als je ingang een impedantie van 10k heeft er een weerstand moet worden bijgeplaatst( tussen signaal en aarde ) van 2k.

Welkom terug :) Hoe heb je zelf de 1793 (in je muziek client toch?) gebruikt en wat gaf het beste resultaat?

Ik ga de passive pre op de vorige pagina gebruiken, die 10k impedantie heeft. Dus dan tussen de + en - van L en R een 1/4 w. metaal film weerstand van 2k plaatsen?

Even in leken taal, ik soldeer op de + en - pinnetjes een stukje draad en dan tussen die twee draadjes de weerstand. Dan soldeer ik de + aan de cinch middenpen (het signaalpunt) en de - aan de zijkant (het aarde punt).
vinz98 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:38:
[...]
Ik zou willen toevoegen om de output van de dac niet te beschadigen een 1 uF keramische condensator te zetten dan kun je nooit de chip opblazen door een plugwissel waarbij je aarde raakt.
Na de weerstand een 1uF keramische condensator plaatsen, check! :*) (moet die op de + of - ?)

Ben heel benieuwd, bedankt mannen.

[ Voor 14% gewijzigd door Patatjemet op 01-12-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Patatjemet, je hebt het niet helemaal goed.

Als je naar een ungebalanceerde ingang (cinch/ tulp)wilt vanuit de 1793, dan heb je alleen L + R de + aansluiting nodig en de massa van de 1793. Dus pin 13 is R + signaal en pin 11 is R massa hier tussen de 2k weerstand aansluiten en dan met een 1 uF condensator van pin13 naar ingang R , massa ingang R gaat naar pin 11. Voor L geld pin 17 is het L + signaal en pin 19 de massa verder zo handelen als bij R.

Ik heb na de pcm1793 een buizenbuffertje geplaatst met 6n16 buisjes, maar dit is niet perse nodig maar wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving Koifarm.

Gebruik je een DIY / lampizator buizenbuffer of heb je iets via ebay besteld? (ben stiekem wel benieuwd hoe het klinkt!)

[ Voor 61% gewijzigd door Patatjemet op 01-12-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Patatjemet, ik gebruik het zelfde ontwerp als de ge6111 buffer op ebay( 1 van jou links) maar dan met de 6n16 buis. Het schema wordt ook beschreven als mikrolampizator .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

even een uitstapje naar engeland ( hoewel..)

Ik heb een paar jaar geleden de bantam t-amp gekocht en die bevalt prima.
Nu kom ik deze tegen:

http://www.ebay.co.uk/itm...708448429#ht_11113wt_1396

(review hier: http://www.tnt-audio.com/ampli/bantam_gold_e.html )

de moeite waard?
( of goedkopere chinese varianten?, welke..)

Voor de geintresseerde lezers ook nog een link naar de SIT transistors..en ampjes

http://www.diyaudio.com/f...ple-sit-amp-part-1-a.html

[ Voor 11% gewijzigd door SED op 04-12-2011 11:09 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Ik heb nu een paar dagen ook een smsl sa-s3, die ik mooi kan vergelijken met de muse m21

[hieronder volgt mijn observatie op mijn systeem met mijn oren!]

---xxxxxx---

Word vervolgd...

Edit: pff lastig dat luisteren. Ik had misschien iets te vlot wat opgeschreven en ben nu niet meer zeker van mijn waarnemingen (na nog wat switchen). Zal eerst nog eens verder luisteren (en ervoor zorgen dat beide amps warm zijn op het moment dat je ze wilt vergelijken).

[ Voor 84% gewijzigd door Patatjemet op 04-12-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Niet bang zijn. Je eerste indruk is meestal de juiste!

SED
Vwb de Bantam: de vergelijking op TNT-audio is met een Trends 10.1 TA2024 (het kleintje). De TA2020 en 2021 klinken ook veel voller en volwassener. Ik denk dat de vergelijking met een 2021 veel minder uitgesproken (of positief) zal zijn. Ik zou ze beiden naast elkaar moeten kunnen horen om het echt definitief te kunnen uitmaken welke beter is en dan zou ik het vooral de finesses willen laten uitmaken (ruimtelijke afbeelding, vloeiendheid hoge tonen).

Ik vind het weer echt een Engels ontwerp; klinkt aardig maar ziet er niet uit (zoals in: thuis lekker geknutseld). En dan die ingewikkelde manier om de gain te veranderen... 8)7 Jongens, wel eens gehoord van een potmeter? Wat ik ook weer niet snap: dan zitten ze zo op te scheppen over de goede componenten die ze gebruiken maar kijk je naar het PCB dan zit het volgeplakt met SMD componentjes. En als je dat toch alles zelf maakt WAAROM dan maar 1 ingang :?

Mijn antwoord lijkt me duidelijk nee. Liever een SMSL, Topping of Muse.

offtopic:
Ik heb ook diverse pluggen op komst, met krimpkous en de hele mikmak.
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/m/md6s1gO2BR4dHN0JwdFaA1w/140.jpgAfbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/m/m9aXKDNLAdVaqUdJ26nBsNQ/96.jpg

Dan ga ik kabels uitbrengen onder mijn eigen naam J van Gent. Iemand daar problemen mee? })

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
ach.. er zijn ook dure SMD..

http://nl.farnell.com/vis...NL-GEN-SUP-G12&s_kwcid=TC|14820|vishay%20SMD||S|p|8623430797

;)

en
I see no reason why SMD doesn't work well with 2 layer board. I have been doing it with no problems. SMD does have another advantage over large through hole stuff - high frequency. You get better high frequency performance with SMD because everything can be kept small and tight including the traces. Which means you can use higher bandwidth parts and get at least superior harmonic distortion performance. You can't get these circuit stable with large parts and long traces. And some of the best parts are ONLY availabe in SMD. Like the AD8610/20 or OPA1632 or TPA6120A2. In my latest designs, there are hardly any holes through the board at all. With very carefull placement and routing, I keep most all the traces on the top with the components.
@jeep: deze ken je dan vast ook al http://www.head-fi.org/t/71148/diy-cable-gallery

Ik ga maar weer verder spelen met mijn sure TP2050 bordje en meanwell psu.. Kijken wat we daar allemaal uit kunnen halen.

[ Voor 82% gewijzigd door SED op 04-12-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:49:
En dan die ingewikkelde manier om de gain te veranderen... 8)7 Jongens, wel eens gehoord van een potmeter?
- Waarschijnlijk zit de gain-aanpassing in een terugkoppel-lus. Daar wil je geen potmeter hebben. Daarbij is het voor de meeste mensen een eenmalige aanpassing.
Wat ik ook weer niet snap: dan zitten ze zo op te scheppen over de goede componenten die ze gebruiken maar kijk je naar het PCB dan zit het volgeplakt met SMD componentjes.
- SMD heeft betere eigenschappen dan TTH en is daarbij beter geautomatiseerd aan te brengen. Lijkt me een logische keuze. Through the hole is meer voor DIY-ers, kleine productie-runs of (Chinese-) huisvlijt.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Dan ga ik kabels uitbrengen onder mijn eigen naam J van Gent. Iemand daar problemen mee?

Moet je even kijken of het als merk is geregistreerd anders mag het gewoon. Wel vlug als merk registreren dan natuurlijk. Dan moet hij jou betalen....
Klik

[ Voor 14% gewijzigd door vinz98 op 04-12-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Een ontzettend aardige man. jeep en ik hebben lekker aan de champagne met hem gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je denkt toch niet dat ik niet al een betere naam bedacht had voor mezelf he? Die is vrij. Wel grappig dat iemand met dezelfde naam al een tijdje erg goede kabels maakt. Dwz. (bijna?) iedereen is er enthousiast over. Bovendien is het gewoon een erg leuke man.

Ik heb trouwens wel wat veel pluggen besteld. Ik kom ook steeds mooiere tegen. B) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Hierbij:

muse:

+ dynamisch
+ vollere klank
+ rustig klinkend (tegenovergestelde van "in your face")

- mid-laag detail
- controle sub laag

smsl

+ ruimtelijkheid iets beter dan muse
+ instrument scheiding iets beter dan muse
+ mid-laag detail

- dunne klank hogere tonen (geen body / digitale klank)
- in your face
- controle sub laag

Over het algemeen gesproken prefereer (wat een duur woord :P ) ik de muse. Voornamelijk vanwege de vollere klank en hogere dynamiek. Misschien dat de smsl nog wat veranderd in de aankomende weken, dit zal ik dan laten weten.

De controle sub laag heb ik al eerder aangegeven. Mijn vergelijking materiaal is marantz 5.1 receiver van mijn huisgenoot met 80 w per kanaal (type weet ik zo niet, een instapmodel) en die heeft meer controle in het sublaag dan de beide t-amps. Op alle andere vlakken verliest hij het van de t-amps, maar als je zo iets eenmaal hoort dan blijf je het horen ;) Ik gebruik nu een goedkope (hele platte) laptop adapter met 14 v 3.7 a, misschien dat daar nog verbetering te halen valt. In ieder geval al 12v 5a adapter(s) besteld bij indeed hifi op ebay om te kijken of dat verbetering oplevert.

Als ik mijn passive pre er is zal ik ook 1 muse per kant gaan gebruiken om te kijken of dat nog noemenswaardige verbeteringen oplevert. Zal mijn bevindingen hier plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 00:30
Geen matches
Sinds een weekje staan hier al weer twee XPA-1's te spelen. Wat een power en genot! Gebruik nu als voorversterker nog de Mini matrix dac, maar heb bij de Bada gehoord dat - als je er een "echte" voorversterker op aansluit - er nog meer winst te behalen is. Mooi vooruitzicht dus. Nu is de buit voorlopig leeg en zullen we het hier mee moeten doen. Ach, dat is ook echt geen straf;)

Waar merk ik nou het meeste verschil in? Ruimtelijkheid en dynamiek is erg vooruit gegaan. Als je op hogere volumes speelt werd de Bada vaak snel wat te schel, daar waar de XPA-1's maar blijven gaan. De speakers zijn nu eerder de bottleneck.

Ben nu ook driftig m'n cd's aan het rippen. Bevalt me erg goed om alles via een netbookje af te spelen. Heb bewust niet gekozen voor een squeezebox omdat een netbook voor hetzelfde geld multifunctioneler is en ik het ook prettiger werken vind.

Set up: Netbook - Musiland USD 01 - Mini Matrix dac - Emotiva XPA-1's - Aurum Cantus Volla's

Gebruik dan Foobar als afspeelmedium en kan op m'n android telefoon alles bedienen. Wat wil je nog meer;)

Blijf die Muse 21 ook een bijzonder dingetje vinden. Voor het geld vind je niet snel beter dnek ik, maar ik merkte dat ie qua vermogen gewoon tekort komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Balboa op 07-12-2011 17:00 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Ben nu ook driftig m'n cd's aan het rippen. Bevalt me erg goed om alles via een netbookje af te spelen. Heb bewust niet gekozen voor een squeezebox omdat een netbook voor hetzelfde geld multifunctioneler is en ik het ook prettiger werken vind.
Dat is dan hopenlijk wel een netbookje met een geweldige audiovoorzioening (nog nooit gezien) want op dat gebied is het geen partij voor een Squeezebox.(touch bijv)
Wel vreemd dat je veel geld investeert in toponderdelen en dan de bron van je geluid beperkt tot een ellendig taiwan integrated soundchipje..
Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
SED schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:06:
[...]

Dat is dan hopenlijk wel een netbookje met een geweldige audiovoorzioening (nog nooit gezien) want op dat gebied is het geen partij voor een Squeezebox.(touch bijv)
Wel vreemd dat je veel geld investeert in toponderdelen en dan de bron van je geluid beperkt tot een ellendig taiwan integrated soundchipje..
Audio gaat via USB de keten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja
Set up: Netbook - Musiland USD 01 - Mini Matrix dac - Emotiva XPA-1's - Aurum Cantus Volla's
De musiland levert een uitstekend een uitstekend digitaal 24/192 signaal. Dat is juist het mooie; je kunt het meest simpele pc-tje neerzetten met usb. Foobar stuurt het signaal buiten windows om (kernel streaming of ASIO) naar de externe geluidskaart. De Musiland in dit geval. Daar heb je dan wel een speciale Musiland windows-driver voor nodig maar dan het je ook een bitperfect signaal (het gaat op handshake basis; de volgende data wordt pas gestuurd als de vorige goed ontvangen is en dus niet zoals normaal bij USB van pomp maar vol die lijn en dan zien we wel hoe het overkomt).

En als je Foobar dan ook nog via je mobiel kunt besturen dan heb je alles is topkwaliteit via je luie stoel. Dat is juist het mooie van open standaarden: de handige tweaker kan het helemaal aanpassen naar eigen believen. En daar kan een Logitech, Sonos of wat voor Apple rotzooi nooit tegenop.

Zeg Balboa, heb jij nog geen ruzie met de buren eigenlijk? :P
2x500W moet je niet per ongeluk helemaal open draaien. Alsof je een briesende stier in je woonkamer hebt staan. }:O
Heerlijk lui draaien is dat he? Met Foobar alles op een rijtje met alle covers en bio's er bij. Je moet alleen wel alles netjes taggen om geen zooitje van je filters te maken (genre, artist, album). Als je teveel afwijkende genres hebt dan heb je er uiteindelijk niks aan (ik zoek het album meestal even op discogs op, dat is redelijk consequent). En dan de artiesten met [Band, the] en [DJ vs zangeresje], verzamelaars en de voornamen allemaal consequent doorvoeren. Best veel werk. Maar het is het wel waard. Als ik een keer langskom (of andersom) zal ik mijn HDtje wel ff meenemen. Ik heb nu alles op een externe 2,5" 1TB HD.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
@SED Ja, je begreep het verkeerd, maar tot enige tijd geleden zou ik hetzelfde hebben gedacht ;)

Er gaat een wereld voor je/me open!

Zoals Jeep al aanhaalde kun je Foobar mooi naar je eigen hand zetten. al heb ik het nu vrij basic staan. Via m'n android telefoon kun je het goed afspelen. Overzichten/speellijsten vind ik iets minder overzichtelijk, maar als ik het goed begrijp zit daar nog aardig wat ontwikkeling in op het moment.
Bedankt Jeep voor de technische onderbouwing. Das niet mijn sterkste kant;)

@Jeep Ruzie met de buren? Niet dat ik weet. Hoor ze niet 8) Nee, pas wel een beetje op en heb het idee dat de geluidsoverdracht in onze nieuwbouwwoning minimaal is. Er gaat meer geluid naar buiten door de vensters boven de ruiten dan door de muur. Al moet ik zeggen dat als ik echt blaas je dit bij de buren wel hoort, maar deze zijn gelukkig redelijk coulant. Zuinig op zijn dus ;)

Je bent natuurlijk altijd welkom om weer eens een bakkie te komen doen. Is inmiddels aardig wat de revue gepasseerd hier. Al moet ik zeggen dat de Bada toch ook wel vier jaar naar tevredenheid heeft gestaan.
Dat rippen is nog een behoorlijke klus. En ja, je hebt gelijk. Die tags moet ik echt ff de moeite voor nemen. Helaas ben ik daar bij de eerste rips iets minder secuur in geweest, maar ik heb nu een programma Mp3Tag waarmee je dit vrij eenvoudig aan kunt passen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Aah, tagging. Monnikenwerk.
Mediamonkey (de oude 3, niet de 4) en mp3tag zijn zo ook een beetje de gebruikte tools hier. Zo'n kleine 2500 cd's tot op heden. Covers doe ik nog vaak via google images, resolutie is vaak te klein in mediamonkey.

Foobar gebruik ik puur in coverflow opzet, het hele gedoe van playlists is niet voor mij bestemd..

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/7930/foobarc.jpg

De HE-300 is geleverd! Morgen eens vlug beluisteren op het werk of het een goede keuze was hem gewoon blind aan te kopen. Cowon J3 zou genoeg juice moeten hebben om hem aan te sturen.
M'n Muse M21 gaat binnenkort V&A op, absoluut geen synergy met de phones waar ik hem mee wou gebruiken. Speakers, perfect, headphones, not so much.
Maar de Toppings doen het nog altijd schitterend als mono blocks :). Mensen staan altijd versteld wat een geluid uit die kleine doosjes komt. Zeker als je de 2 giganten NAD's eronder losgekoppeld ziet staan :Y)

Mensen die trouwens op zoek zij naar een eerste of nieuwe HP amp. : http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/o2-headphone-amp.html
Voorlopig nog zelfbouw, via groep buys of via 1 UK shop te verkrijgen op aanvraag. Er is ook een DAC / desktop amp in aantocht. Zou rond begin 2012 klaar moeten zijn. http://nwavguy.blogspot.c...-desktop-amp-oda-dac.html
Het zal niet lang duren eer er een chinese kloon op ebay verschijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
balboa, wat ik me nog afvroeg; hoeveel kosten die amps aan verzendkosten? Maw; wat was je extra kwijt boven de $1700? Ik heb nml ook serieuze interesse in de UMC-1. En mss de XPA 5.
offtopic:
Ik ben maandag alweer in Utrecht, maar Ouderijn is n ander verhaal. Binnenkort mss cursus in Overvecht. Als ik een fietsje heb staan kom ik zeker langs.

ook offtopic maar wel interessant (vind ik)...
Ik gebruik ook MP3tag naast Foobar en google images zoeken, hoewel je vaak bij discogs ook al redelijke coverart hebt, front, back, cd in 600x600. Dan ben je in 1x klaar. Zelf maak ik er liefst 800x800 van als ik grote scans heb.

Ik krijg coverfow hier trouwens niet gedaan. Edit: nu weet ik weer waarom: die werkt alleen met <0.9.5 panels UI. Ik gebruik de skin yin yang maar dan iets breder met frequentie viz en groen gemaakt (wat een werk om alleen al de kleur aan te passen; meer moois van dezelfde maker). Een goeie columns UI met toeters en bellen skin maken (of aanpassen) is echt een enorm werk.

Ik gebruik ook geen playlists. Onhandig IMO, behalve om nieuwe albums te taggen.

Ik was trouwens nog een voordeel vergeten van een HTPC boven een Squeezebox etc. Video. Jammer dat mijn laptop totaal niet geschikt is, de temperatuur van de GPU loopt binnen no-time op tot boven de 70gr en dan loopt ie geheid vast. Dus 720p is al teveel. 8)7

leuke site van nwavguy
vooral die uitleg: wil je de
Objective Pitch
WHAT MATTERS MOST:
Accuracy - ak-yer-uh-see: “The condition or quality of being true, correct, or exact”

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/-k6hJKX6pUNs/TlK7krNZ8xI/AAAAAAAABOU/gK6h_QxLxA8/oscilloscope%252520courtest%252520jeff%252520keyzer_thumb%25255B1%25255D.jpg?imgmax=800
(kritische tweaker scepticus verhaal) of de
Subjective Pitch
PASSION, ART & EMOTION:
Music is an emotional art form and some argue music reproduction is also an art. They argue there’s more to it than just numbers and science.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/-_KJkAP6bYQc/TlK7lB7XZvI/AAAAAAAABOc/jQqwlfQNho0/wine%252520glass_thumb.jpg?imgmax=800
voor de audiofiel.

Geniaal! _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Zo ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van een Chinese buizenversterker.
Ik heb op ebay de Bewitch 6550/KT88 besteld. Duurde iets meer dan een week en was ong. 32 Euro kwijt aan invoerrechten/belasting.
In totaal ong. 600 Euro kwijt aan de versterker. Ben er superblij mee. Bouw kwaliteit ziet er goed uit, jammer genoeg geen kap en ab maar dat wist ik al.
Ik speel het nu nog af met de buizen die er standaard bij zitten. Ik heb al wat suggesties gelezen om de kleine buizen te vervangen, maar daar wacht ik nog even mee.

De versterker is aangesloten op een door ]eep gemodde DAC (Muse DIR9001+4X TDA1543), media pc en een geleende zelfbouw speaker set (Davis m4).
Ik hou dit forum al een tijd in de gaten en zag vaak de naam Crafty voorbij komen, dus ook de speakers van Crafty. Ik weet dat hij ermee opgehouden is, maar ik zag laats de Crafty beluga speaker te koop staan (http://www.hifi.nl/tweede...121366/Crafty-Beluga.html).

Zoveel gebruikers ervaringen kan ik op het internet niet vinden van de Beluga. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het enige wat ik gevonden heb is een uitleg van de maker: http://www.paulmestromaudio.nl/PaulMestromAudio/Crafty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Geen matches
Ik ben aan het kijken om mijn pc speakers te vervangen, en de bekende logitech/creative setjes vind ik niet klinken, dus ik zoek naar wat beters...

nou ben ik lekker aan het rondlezen in dit topic en ik denk zomaar dat ik me geen buil kan vallen aan deze amp :
http://www.ebay.nl/itm/270868055761#ht_5370wt_754
En daar dan Wharfedale Diamond 10.0 speakers op aan sluiten ( ivm weinig ruimte )

Nou denk ik dat ik daar wel een goeie keus in gemaakt heb, en de totaalprijs van 130 euro vind ik net schappelijk.. Maar misschien hebben jullie tips voor een beter setje ?

Deze link zag ik bijvoorbeeld langskomen : http://www.ebay.nl/itm/170738919516
Dat is zeker meer eyecandy dan verbetering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Als je niet teveel aan behoorlijk goede buizen wilt uitgeven dan kan ik je JJ's aanraden. Zeker voor de KT88.
Als je die er in zet snap je niet dat je naar de shuguangs hebt kunnen luisteren in de hoop dat ze beter gingen klinken na het inspelen.
Ik heb zelf General Electric als voor-buizen omdat deze punchy en pittig in het hoog klinken. Daar houd ik van.
Verder kun je nog veel winst behalen met het vervangen van enkele condensatoren in de amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 13:54
Geen matches
Muse binnen!, alleen de voeding niet dus nu kan ik er alleen maar naar kijken :( ziet er wel netjes uit,

verzonden in een foam jasje en dat in een bubbelenveloppe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
vinz98 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:43:
Als je niet teveel aan behoorlijk goede buizen wilt uitgeven dan kan ik je JJ's aanraden. Zeker voor de KT88.
Als je die er in zet snap je niet dat je naar de shuguangs hebt kunnen luisteren in de hoop dat ze beter gingen klinken na het inspelen.
Ik heb zelf General Electric als voor-buizen omdat deze punchy en pittig in het hoog klinken. Daar houd ik van.
Verder kun je nog veel winst behalen met het vervangen van enkele condensatoren in de amp.
Bedankt voor je advies, ik had het volgende al gebookmarked: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31520881
Ik had alleen niet verwacht dat het heel veel zou uitmaken. Heb jij een link waarin staat welke condensatoren vervangen dienen te worden?
Ik zal m'n ega eens lief aankijken, had gezegd dat de speakers de laatste uitgave zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Russel88 , als ik jou was zou ik niet voor de KT88 van JJ kiezen , het is bekend dat JJ buizen een vrij grote uitval hebben , in mijn geval was er een buis na een jaar al "overleden" .Genalex Golden Lion lijkt mij een goede keus maar die hebben wel een ander prijskaartje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Zal ik de resterende drie van je overnemen?

Ik las ooit dat golden lion een rebrand was van een goedkoop merk?

[ Voor 68% gewijzigd door vinz98 op 09-12-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
vinz98 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:22:
Zal ik de resterende drie van je overnemen?

Ik las ooit dat golden lion een rebrand was van een goedkoop merk?
Die 3 kom je morgen wel tegen. :)

GL komt mss wel uit dezelfde fabriek maar dat wil nog niet zeggen dat ze het zelfde zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
@ Jeep Ik was het volgende kwijt aan de XPA-1's

2 XPA-1 $1698,00
2 XB tXLR 1M $52,48

Freight $348,91 FedEx Economy

plus nog €270,75 aan douane rechten e.d.

Oh ja, plus nog €10 voor een internationale overschrijving. Had het per bank gedaan omdat ik onlangs het idee had dat Paypal wel heel erg veel marge neemt op de wisselkoers.

Al met al heeft het grapje, inclusief een XLR kabel van 1 meter me €1848,60 gekost.

Uiteindelijk hadden ze er ook nog een setje XLR's van 0.5m bij gedaan voor nop. En natuurlijk niet te vergeten het t-shirt 8)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Daar is dus nog wel een flinke stoot bijgekomen, dikke €500. Maar ja, het was dan ook wel 80kg.
Had het per bank gedaan omdat ik onlangs het idee had dat Paypal wel heel erg veel marge neemt op de wisselkoers.
Ja, dat idee had ik ook al. Zeker met dit soort bedragen loopt dat op. Laatste keer dat ik keek scheelde het 4 cent met de dagkoers. Edit: ik heb net wat besteld en het scheelt idd 4,3 cent (=3%) met de dagkoers. Ook Paypal wordt gerund door banksters.

Ik ben weer helemaal trots op mezelf. Ik heb het dacje weer gerepareerd. LM317 erop en hij doet het weer. En hij doet het heel goed. beetje dom, de 'hardheid' die ik hoorde met felle piano aanslagen liggen helemaal niet aan de dac maar aan het signaal dat ie krijgt. Met de Musiland monitor 02US hier op mijn pc is het wel goed (zowel de interne PCM1793 als via toslink>Muse mini DAC> FiiO E5).

Iemand nog 4 LM317's?

Over de Beluga's. Ik heb ze wel gehoord op de VAD. Het zijn zeker geen allemansvrienden. Het breedbander-geluid moet je weten te waarderen. Het hoog is niet zo snel en sprankelend als met een aparte tweeter. Maar daarvoor in de plaats krijg je perfecte fase en dus een zeer goede ruimtelijke afbeelding, een flink rendement met een rustig natuurlijk geluid. De bas is snel maar niet superdiep (hij gaat laag genoeg hoor maar papieren conussen hebben een ander geluid dan flinke metalen of carbon woofers).
En het hoog bundelt sterk (is altijd met breedbanders). Je moet dus wel op de goede plek zitten.

Russel88
het zijn de condensatoren die tussen de voor en eindbuizen zitten. Dat kun je zo zien. Meestal zijn het 0.33 of 0.47µF >300V. Oh, ik zie het al; het zijn die 4 zwarte Solen France 0.47µF 630V. Deruit met die rotzooi. V meten over de cap als je hem aanzet (gelijkstroom =) en als het goed is zie je een piek in V. Dat hou je aan voor Vcap nom> Vgem. En dan Russische PiO's erin, of als je ze vinden kunt Sprague's of andere USA PiO caps. Obbligato MKP's of die zwarte zijn ook goed en betaalbaar.

En als je wild wilt gaan check.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 04:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Bedankt voor alle info.
Ik zal op de korte termijn weer zeker naar een vervanging gaan zoeken voor de voor buizen. Wat betreft de condensatoren.. Effe alles op me in laten werken, het is alweer een hele tijd geleden dat ik een soldeerbout en multimeter in m'n handen heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Wat buizen betreft.. ik heb in mijn music angel el34 heel wat types en merken gerold.. maar de winged c is de absolute top en past het beste bij mijn smaak. Kijk hier eens:
http://www.ebay.com/sch/i...rksid=p3286.c0.m270.l1313
( je had toch kt88 buizen?)

Wat kleine buisjes betreft.. zitten spelen met de telefunken ecc85 maar tenslotte daar voor de Philips miniwatt gegaan. Als uitgangspunt voor de rest misschien wel het belangrijkste buisje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
muse voeding ook binnen ( '" originele muse haha "), heb m nu ff voor de vlug aan 2 samsung speakertjes geknoopt van een mini setje, maar dat maakt al verschil klinkt echt stukken beter, ben benieuwd naar t geluid aan de BNS'jes zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
maar de winged c is de absolute top en past het beste bij mijn smaak.
oops, dat is wel een hoop geld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Misschien een stomme vraag, maar waar haolen jullie je buisjes? Ik had deze 2 links gebookmarked die ik in vorige topics voorbij zag komen:
http://www.audiotubes.com/6sn7.htm
http://www.triplemaudiosh...=11&limit=20&limitstart=0

Maar de goedkoopste is nog steeds 15 euries per stuk. Zijn dit de prijzen waar ik vanuit moet gaan?

@SED, in de Bewitch zitten al Elektro Harmonix buizen. Had begrepen dat deze zeer eker niet slecht zijn. Dus voorlopig hou ik ze nog :)

Wat betreft de Crafty Beluga. Ik heb ze gekocht. Ik vond ze mooi klinken op de Bewitch. Het zang, klinkt gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
Wow, net even kunnen luisteren maar t is te laat om er eens goed voor te gaan zitten....

maar wat klinkt dat kleine ding groots! echt waar voor zijn geld!

moet alleen nog baanstekkers regelen voor de speakers netter aan te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Reloader schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:39:
Wow, net even kunnen luisteren maar t is te laat om er eens goed voor te gaan zitten....

maar wat klinkt dat kleine ding groots! echt waar voor zijn geld!

moet alleen nog baanstekkers regelen voor de speakers netter aan te sluiten!
Mijn ervaring is dat de klank (minimaal) de eerste paar dagen zeker nog veranderd (in positieve zin!).

De passive pre is binnen, vanmiddag even ic's gesoldeerd en staat nu al de hele avond te spelen (1 m21 per kant met 1 kanaal voor hf en 1 kanaal voor lf; verticaal bi-amped). Vind het erg goed klinken hoor! Zal later wel weer eens in de pen springen.

Misschien vind iemand (of meerdere) het leuk om eens langs te komen om te luisteren? Lijkt mij ook wel eens gezellig. (liefst iemand met een musiland 01 usd om te proberen hehe) Doe maar een dm als je interesse hebt (058). Als iemand trouwens een smsl wil lenen om te kijken of het wat is kan dat ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
vooruit dan.. adviesaanvraag ;)

ik heb een touch die analoog mijn gemodde music angel aanstuurt. Fijn geluid dus daar zeker geen klagen.
Maar ben wel nieuwsgierig naar de USB dac en zit te zoeken anar een aantal opties.

Schakelen tussen touch en USB/netbook via....?
De touch heeft ook digitale uitgangen.... dus?

Wat is hier de beste methodiek om goed te kunnen vergleijken en welke USB dac met voldoende aansluitingen heb ik dan nodig en wat is de beste keuze?
Zoiets? http://www.ebay.com/itm/2...1423.l2649#ht_4414wt_1396

of zoiets?

http://www.ebay.com/itm/A...2a15f04fc8#ht_6724wt_1163

of nog betere en goedkopere alternatieven?
deze vond ik wel aandoenlijk ;)
http://www.ebay.com/itm/D...3cbf8b4cae#ht_2353wt_1163
etc..
http://www.ebay.com/itm/N...3cb20fb2c4#ht_7426wt_1396

graag advies en als het kan een beargumenteerde keuze voor een bepaalde opzet. (mijn dank alvast!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Na een tijd hier mee te lezen komt voor mij eindelijk het moment om ook maar eens iets nieuws te kopen.
Zoekend naar een dac en een headphone amp kwam ik bij deze uit:
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item2a11e50fe1

Ik heb na veel googlewerk nagenoeg niks kunnen vinden over deze DAC+AMP.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik het beste kan zoeken naar informatie?
En heeft iemand misschien ervaring met- of iets te zeggen over dit beestje?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Geen matches
SED schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:08:
vooruit dan.. adviesaanvraag ;)

ik heb een touch die analoog mijn gemodde music angel aanstuurt. Fijn geluid dus daar zeker geen klagen.
Maar ben wel nieuwsgierig naar de USB dac en zit te zoeken anar een aantal opties.

Schakelen tussen touch en USB/netbook via....?
De touch heeft ook digitale uitgangen.... dus?

Wat is hier de beste methodiek om goed te kunnen vergleijken en welke USB dac met voldoende aansluitingen heb ik dan nodig en wat is de beste keuze?
Zoiets? http://www.ebay.com/itm/2...1423.l2649#ht_4414wt_1396

of zoiets?

http://www.ebay.com/itm/A...2a15f04fc8#ht_6724wt_1163

of nog betere en goedkopere alternatieven?
deze vond ik wel aandoenlijk ;)
http://www.ebay.com/itm/D...3cbf8b4cae#ht_2353wt_1163
etc..
http://www.ebay.com/itm/N...3cb20fb2c4#ht_7426wt_1396

graag advies en als het kan een beargumenteerde keuze voor een bepaalde opzet. (mijn dank alvast!)
Ik heb een paar maanden geleden een gelijke zoektocht als die van jou ondernomen. Ik begon ook met een voorkeur voor de soms zeer goedkope eBay DAC's, maar ben uiteindelijk toch voor een Audio-GD DAC gegaan, de NFB-12. Ik heb hier tot nu toe geen spijt van. De prijs was met 180 euro wat hoger dan veel kleine DAC'jes van eBay maar ik heb het gevoel dat het geen slechte keuze was. Ik luister heel erg veel muziek en dan moet je niet wegschrikken voor een goede investering in een DAC, bovendien denk ik dat in jouw geval de eBay DAC'jes niet zo'n verschil met de DAC van de squeezebox gaan opleveren. En de geluidskwaliteit: die is bij deze Audio-GD gewoon erg goed. Hij speelt duidelijk de squeezebox eruit en ook vele sub-500 euro CD-spelers. Volgens mij zit de kracht van de NFB-12 in het vakwerk van de firma en het feit dat hij over een goede voeding beschikt. Ook de veranderbare digitale filters vind ik interessant. Ik heb het apparaat niet kunnen vergelijken met andere externe DAC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 16:33
Geen matches
Wat is een touch?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@i-heine-i
Bedankt.. ik ga je link eens uitspitten.. Deze wat duurdere vond ik zelf erg mooi ( ook niet onbelangrijk, maar niet doorslaggevend;)
http://www.ebay.com/itm/A...9046350373#ht_8266wt_1163

Hoe heb je de zaak aangesloten?

kwam ook nog deze tegen..
http://www.speurders.nl/o...739.html?fh_view_size=100

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 12-12-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Patatjemet schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:44:
Misschien vind iemand (of meerdere) het leuk om eens langs te komen om te luisteren? Lijkt mij ook wel eens gezellig. (liefst iemand met een musiland 01 usd om te proberen hehe) Doe maar een dm als je interesse hebt (058). Als iemand trouwens een smsl wil lenen om te kijken of het wat is kan dat ook! :)
Leuk. Maar dan moet je niet in het buitenland wonen he? ;) Ljouwert... dat is voor de meesten een heel eind hoor.

SED:
je mag best plaatjes plakken hoor? Of zulke linkjes: Audinst HUD-mx1 Hi-Fi USB Audio DAC op ebay.nl. Dat lees wat makkelijker.
Die Audinst ziet er trouwens wel goed uit: USB via Tenor TE7022 kan 24/96, Wolfson 8740 DAC. Dat is wel het betere spul. Hij heeft alleen geen digitale ingang. Dat is wel jammer; je kunt het dus niet als DAC voor de Touch gebruiken (niet dat dat veel uitmaakt want die heeft ook een Wolfson). Maar het kost je dan wel een ingang op je versterker.

De USB dacs met PCM270x kunnen alleen maar tot 16/48. Die zou ik dus niet gebruiken. De Zero DAC is zeker wel ok, op de USB na dan (weer die 2702).

Als je niet perse 1 kast wilt die alles doet is het denk ik een goed idee om een zo goed mogelijke USB>s/p-dif te nemen zoals de Musiland of M2Tech hiFace asynchrone omzetter met windows driver.
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/DAC/TENOR%20TE7022%20USB%20TO%20Coaxial%20Conterter/06.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/DAC/TENOR%20TE7022%20USB%20TO%20Coaxial%20Conterter/03.jpg
Of deze kleine TE7022. Dan kun je daar een goede losse (buizen) DAC achter plaatsen.
Of de Musiland MD10 (of 11), die heeft een uitstekende CS4397 DAC.
Als je geen analoge ingangen nodig hebt maar wel meerdere digitale is de nieuwe Xiang Sheng DAC2 denk ik heel goed (AD1852 dac en wel of niet buizenuitgang).

eenMartijn, je moet toch eens beter zoeken. De Muse PCM1793 USB DAC is de zelfde als de Aune of de Topping, met als dit verschil dat er wel een optische ingang op zit. Dat is dus wel een voordeel. Of de 1793 met opamps de beste dac maakt... Ik zou hem kiezen omdat ik ze mooi vind, en dat ie praktisch is met 4 ingangen (coax, toslink, usb, analoog) en 2 uitgangen (HP-out en RCA).

Audio Gd is natuurlijk ook erg mooi, en net even wat duurder. Maar ik denk dat je de objectiviteit van de reviews op bv Head-fi met een korrel zout moet nemen. Ze zijn vaak nogal chauvinistisch.

De Beresford is dacht ik een afgeleide van de Xiang Sheng (hij verkocht eerst de dac1 onder eigen label maar loog erover dat het zijn eigen ontwerp zou zijn, hij poste op fora onder diverse aliassen om de boel te beinvloeden maar is telkens geband).

Oh ja, niet geheel onbelangrijk, de door door mij gemodde Muse mini NOS DAC 4xTDA1543 is natuurlijk ook heel erg goed ongeacht de prijs. Ik speel er nu mee op een kleine Musiland Monitor 01USD. Geen oversampling, geen digitaal filter, geen I/V stage nodig. Dus geen opamps of buizen nodig.
Zeer schoon, gedetailleerd en natuurlijk. Niks wordt overdreven maar alles is er, het ruimtelijk beeld lijkt vrij smal vergeleken met mijn CS4397+buizen (Lampucera HK dac) maar ik krijg steeds meer het idee dat dat overdreven is (al klinkt het überlekker). Het meest opvallend is dat het hoog niet overdreven wordt maar je toch alle instrumenten duidelijk kunt herkennen en aanwijzen. Het is qua filosofie vergelijkbaar met de 47-Labs (artikel op Enjoy the Music; Digital Zen. A Quartet of Zero Oversampling Digital to Analog Converters).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 01:40:
[...]

Leuk. Maar dan moet je niet in het buitenland wonen he? ;) Ljouwert... dat is voor de meesten een heel eind hoor.
Tja....misschien woont er iemand in de buurt die zin heeft om even langs te komen :)

Kan iemand me helpen met het vinden van geschikte (passende) input caps? Nu ik 2 m21's gebruik hoor ik dat de nieuwste muse wat minder laag geeft en denk dat het aan het verschil in input caps ligt. Om de "oude" muse vishay 2µ2 k 250v gebruikt dacht ik dat de kortste klap zou zijn als ik de caps op de nieuwste muse vervang door dezelfde caps zodat ze beide weer dezelfde gebruiken. Na een 20 minuten zoeken op google ben ik er nog steeds niet achter waar ik de vishays zou kunnen kopen. Heb gezien dat rs, farnell etc vishay leveren maar dit specifieke type kan ik niet vinden (kan ook onkunde zijn..).

Volgens mij heb ik ze nu: Farnell.

Een ander type cap zou ook prima zijn (zeker als het in theorie een klank verbetering oplevert), maar ik wil het wel graag in het originele kastje laten passen.

Iemand suggesties voor een andere passende input cap?

[ Voor 13% gewijzigd door Patatjemet op 13-12-2011 13:40 . Reden: Gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
deze Wima MKP (plaatje klopt niet geloof ik)

Ik weet er nog wel een paar maar dat ga ik lekker niet vertellen (iets met in de vingers snijden en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
bedankt Jeep ( derde keer dat ik dit post.. tweakers heeft wat problemen lijkt het) ben druk aan het inlezen wa tje beschijft..

Ik kom wat van je oudere adviezen tegen tegen op het oog leuke prijzen ( of valt dat tegen?)
http://www.dinodirect.com...11-hifi-currency-EUR.html

Ervaringen met dinodirect zijn niet altijd even positief geloof ik?

http://www.dinodirect.com...rrency-EUR.html#mycarttip

beide met gratis verzending..
Is dit de gok waard?
edit:
nakomertje.. http://www.ebay.de/itm/Hi...m35b22d09fc#ht_8238wt_958

[ Voor 12% gewijzigd door SED op 13-12-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind de Musiland wel duur (worden). En het is de vraag of de MD11 echt 1,5x zoveel waard is als de MD10.

Dat nakomertje lijkt wel erg op de XiangSheng DAC02A, maar ziet er erg goed uit moet ik zeggen. 6N11 is ook een erg goede buis IIRC (ECC88). Goede componenten, op de PCM2706 (alleen 16/48) en de Solen caps (zesje vlgs TG caps test, er zijn veel betere) na. Moet je er toch weer een kleine musiland bij doen voor USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Als ik op TG caps test in google zoek vind ik niets....

Ik weet alleen maar de Humble test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
even tussendoor: de ledjes op de Muse M21, horen die zo lafjes te branden? leuk dat ze erin zitten maar ik zie ze niet tenzij ik met mijn neus voor dat ding ga zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Bij mij ook zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Geen matches
Beter dan bij mijn Audio-GD dac!, te lang in het ledje kijken zou nog weleens serieuze schade aan het zich kunnen opleveren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Bij mijn laatste ook. De oudere branden een stukje feller. Het is een ring met 4 smd-ledjes. Maar ze hebben denk ik goedkopere, lager vermogen, ledjes gebruikt. De kleur vind ik ook minder mooi. Maar vergeleken met mijn L'ead zijn ze tenminste nog zichtbaar. Daar zie je achter de kleine volumeknop helemaal niks van door het zwart van de kast.

Humblehomemadehifi is van Tony Gee. :)

Ik heb trouwens de jackpot! Deze man is al weg <+:) maar 't is net of ie er nog is. Ik heb 5 pakketjes vandaag. En morgen nog 2.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
De blauwe LED op mijn Topping TP22 is echt zo fel dat je er een boek bij kunt lezen in een donkere kamer. En er zit er ook precies zo eentje in de adapter! Als je van buiten door mijn raam kijkt lijkt het alsof er een zonnebank aanstaat. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
hmm, het is niet erg maar k had ietsjes feller wel leuk gevonden :), maar he t gaat om t geluid :)

en nog steeds, fenomenaal voor zo'n klein ding!

ik luister laatste tijd weer naar bijvoorbeeld: Sting + Royal philharmonic orchestra, het geluid is zo duidelijk, alle instrumenten kun je echt horen, van hoog tot laag echt nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Tony Gee, the man in the place to be

Mijn pakje zat op dezelfde plane, morgen even naar het postkantoor voor mijn smsl

[ Voor 46% gewijzigd door vinz98 op 14-12-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Kreeg van het weekend de definitieve factuur van Fedex. Was die zo'n €57 lager dan wat ik vooruit had moeten betalen. De grens lag bij €300 en daar ging ik volgens hun berekening over heen. Erg? Nee, maar dan vind ik het wel zo netjes als er ook direct een creditnota wordt aangemaakt om het verschil te verrekenen. Dit gebeurt dus niet als je er zelf niet achteraan gaat! Dat vind ik echt niet kunnen!

Uiteindelijk zelf een email gestuurd naar de persoon waar ik eerder contact mee had. Deze heeft er vervolgens netjes voor gezorgd dat die intern op de goede plek kwam. Resultaat, een dag later kreeg ik netjes een email met daarin de bevestiging dat het te veel betaalde wordt teruggestort.

Moraal van het verhaal, check je rekeningen!;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Na een tijd hier mee te lezen komt voor mij eindelijk het moment om ook maar eens iets nieuws te kopen.
Zoekend naar een dac en een headphone amp kwam ik bij deze uit:
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item2a11e50fe1

Ik heb na veel googlewerk nagenoeg niks kunnen vinden over deze DAC+AMP.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik het beste kan zoeken naar informatie?
En heeft iemand misschien ervaring met- of iets te zeggen over dit beestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Voor zover ik weet heeft Jeep daar het 1 en ander over gezegd. Dat er een alps pot in kan enzo.
Maar dat moet je echt zelf opzoeken. Of anders je moeder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
waarom zijn moeder :?

voor zover ik in dit topic zag heeft jeep alleen de mini dac gemod, maar ik kan natuurlijk ook gewoon verkeerd gezocht hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
In de ebay tekst staat dus          Originated from MUSE-AUDIO.COM Mini USB DAC
Hoe open kan je vraag dan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
EenMartijn
Ik had je al persoonlijk antwoord gegeven hoor. (dinsdag 13 december 2011 01:40)

Het ontwerp is van hifidiy.net (Chinese site met meer leuke ontwerpen). En ze worden volgens dit ontwerp gemaakt door diverse fabrikanten zoals Muse, Aune, Topping en mss nog andere.
Even kort door de bocht: ga je optische input gebruiken dan is de Muse de beste keuze in dit type, zo niet dan is de Aune beter (daar zit de Alps al in en iets betere onderdelen, maar die is ook duurder en mist de optische ingang). Maar doe het in geen geval voor de USB.

Je kunt echt niet zoeken hoor
hit
hit
hit
hit
hit

(mijn ratings zijn veranderd sindsdien)

Ik heb trouwens wel eens meer wat gemod hoor. Daar ben ik al in 1984 mee begonnen. En mijn eerste speakers zijn van 1985. Alleen was ik me er toen niet zo van bewust, dat deed ik gewoon. Er was toen ook nog geen tweakers.net ;)

Ik denk dat het commentaar over 'moeder' slaat op de soms nogal jeugdige leeftijd van vragenstellers wiens vader ik zou kunnen zijn. Oftewel ga je moeder pesten (en lees eens wat beter) voor je hier je vragen dumpt. Als je niks weet kun je ook niet zoeken.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 02:24 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Precies, het is de bedoeling dat je hier echt zelf goed hebt gezocht ipv eenvoudigweg neer te zetten dat je "alles" hebt afgezocht e.d.
Hij moet gewoon nog even groeien, dat komt wel met de juiste hulp.

ter zake:
Mijn SMSL DAC is binnengekomen. Tot nu toe de snelste chinees die ik heb gehad.
2 december besteld en 14 december al hier. Een record.
De verkoper was esquire1028 en hij had heel vriendelijk het bedrag van 23 dollar opgegeven bij customs.

De DAC is echt heel klein, ongeveer de grootte van een sigarettendoosje. Ik had me er heel wat van voorgesteld omdat de foto erg vergroot is en close-up genomen.

Net 6 mooie elco's aangekocht in Rusland om mijn Cayin A88T op te leuken.

[ Voor 55% gewijzigd door vinz98 op 15-12-2011 18:36 ]

Verwijderd

Geen matches
Jongens bedankt.
Allereerst wil ik aan Jeep mijn excuses aanbieden omdat ik simpelweg over zijn antwoord heen heb gelezen en vervolgens zo asociaal was om mijn vraag opnieuw te stellen.
Verder wil ik ook mijn excuses aanbieden voor het slechte zoeken, Bij het zoeken vond ik alleen maar informatie over de dac apart en niks over de headphone amplifier. Blijkbaar heb ik verkeerd gezocht.

En inderdaad, ik ben een nogal jeugdige vraagsteller die inderdaad het verkeerde heeft lopen zoeken.
Bedankt voor jullie antwoorden en opmerkingen jegens mijn postgedrag, ik heb hier zeker wat aan !
Nu eerst maareens op de goede manier proberen om nog meer informatie te zoeken en pas als ik volledig geinformeerd denk te zijn mijn eventuele laatste vragen hier stellen.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Geen probleem Martijn, je bent van harte welkom en je reactie wordt bijzonder op prijs gesteld.
We horen het graag en door gerichte vragen te stellen kunnen we niveau overstijgende kennis opdoen. Zowel jij, wij en de lezer.

Daar doen we het voor en dan heb je opeens een hobby...

Het dacje speelt nu. De klank is helder, ik mis nog wat laag. Misschien moet hij nog wat inspelen.
Het geluid loopt wat aan bij energieke aanslagen in de muziek. Hij overstuurt een beetje.

Ik wil de opamp nog eens verwisselen voor een andere en wat elkootjes vervangen.
Maar eerst eens een passende imbussleutel regelen. Die van de action begaf het al snel met die miniboutjes...

Update: hij komt telkens verder los, Norah Jones masseert hem even lekker. Ik heb de sub (rel storm 5) even losgekoppeld van het netfilter. Ik denk dat ik wat over de maximale stroom ging. De raspige randje is nu weg. Wat klinkt die dac goed zeg. Heel veel details en heel eerlijk.
Toch is dat overload randje weer terug, Jamie Cullum is een wat ruige jongen denk ik.

[ Voor 62% gewijzigd door vinz98 op 15-12-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Geeft niet, Ik zag dat mijn opmerking mss wat bot overkomt en zo is het natuurlijk niet bedoelt. Ik wou t editten maar dat lukte niet (ik heb veel te veel vensters open).

Vandaag weer wat banaanpluggen opgehaald. Echt chic, 45gr met pinnen die je vast kunt draaien. Niet goud maar Rhodium plated. En nog wat rechte met een carbon hulsje. Ik heb nu een mooie verzameling pluggen. Alleen vervelend dat ze voor dikke kabels bedoeld zijn. Nu moet ik de kabels eerst een heel stuk opdikken voor ik m vast kan zetten. Daar moet ik nog wat stevigs voor bedenken.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
[b]vinz98 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:38:
Het dacje speelt nu......Wat klinkt die dac goed zeg. Heel veel details en heel eerlijk.
Heb je de sd-793?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
ja, met de opa2134. Ze zeggen in de ad dat je hem kunt upgraden met de AD8620 maar als ik de reviews van deze en diverse opamps heb gelezen word je daar niet blij van.
Ik vind de klank wel goed en het stereobeeld is okay.
Wat me wel opviel was toen ik de pc output naar 24 bit/192 KHz zette, de dac het niet meer trok en een ruistoon produceerde (optical), bij 24/96 haakte hij weer in.

Het is een stroomgestuurde dac dus zonder opamp gedeelte kun je hem niet aansluiten. Dus dat valt niet te modden.

Ik vervang nog wat C's en daar laat ik het bij. (denk ik)

@TS: wanneer is het weer tijd voor een nieuw deeltje?

[ Voor 4% gewijzigd door vinz98 op 16-12-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Trouwens link naar deel 11 werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Kun je even aangeven welke link precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Matched: commerciele
vinz98 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:04:
Kun je even aangeven welke link precies?
First post, link naar deel 11 verwijst naar: topic 33509633

Dit moet HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 11 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Patatjemet schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:44:
[...]
Betekend dit dat de PCM1793 die ik heb via pin 17 (-) en 18 (+) voor L en 12 (-) en 13 (+) voor R met de analog voltage output direct naar de input van mijn passive pre kan zodat ik de opamp bypass?
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:06:
vinz98 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:56:
ja, met de opa2134.

Het is een stroomgestuurde dac dus zonder opamp gedeelte kun je hem niet aansluiten. Dus dat valt niet te modden.
Met de 1793 is toch ook diegene die jij hebt?

Uit de datasheet:

VOUTL+ 17 O L-channel analog voltage output +
VOUTL− 18 O L-channel analog voltage output −
VOUTR+ 13 O R-channel analog voltage output +
VOUTR− 12 O R-channel analog voltage output −

Ik heb net gister de weerstanden en condensator binnen om het opamp gebeuren te bypassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
you are great! Ik zat ernaast en daar ben ik wel blij mee. Ik had hem verward met een andere.

[ Voor 73% gewijzigd door vinz98 op 16-12-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
Haha, je gaf zelf het advies om er nog een condensator bij te plaatsen ;)
vinz98 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:38:
[...]Ik zou willen toevoegen om de output van de dac niet te beschadigen een 1 uF keramische condensator te zetten dan kun je nooit de chip opblazen door een plugwissel waarbij je aarde raakt.
Ik ga het van het weekend waarschijnlijk proberen (als ik tijd heb). Zal wel wat foto's maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
TS linkje naar 11 aangepast

Zo, vandaag ff een dagje er op uit geweest. Ik dacht: "Kom, het is lekker weer, ik ga eens naar Wageningen en Rhenen fietsen."
In Wageningen was bij KlankBeeld een complete McIntosh set te beluisteren. Ik was er in ieder geval mooi op tijd voor de drukte. Ik werd er ook erg vriendelijk ontvangen, maar ja, we kennen elkaar ook al >25 jaar.
De primeur was de mini line array XR200. Super mooi afgewerkt allemaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/McIntosh%20XR200%20paar.jpg
Deze speelden op een paar enorme transistorbakken en sacd-speler. Arme inbreker als die dat allemaal moet verslepen, maar daar heeft ie ws toch geen interesse voor omdat er geen B&O op staat.
De luidsprekers zijn opgebouwd uit 3 basunits, 12 2cm mids en 6 dome-tweeters. Sommige dingen deden ze IMHO erg goed. Andere dingen minder. Klassiek met strijkinstrumenten ging erg goed. Radiohead ging alleen helemaal de mist in. Melody Gardot ook. Die heeft zo'n sprankelende stem, maar dat was helemaal weg. Stemmen klonken wel heel krachtig en natuurlijk. Ik ben ineens allergisch geworden voor dome tweeters. Vinz, bedankt he?
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/AVNU%202011%20Viertron%20Pius%20Audio.jpg
Maar wat een hele prettige verrassing was dat ze net beide elektrostaten van het nieuwe Nederlandse merk Pio-sound in huis hadden. Op de AV-Nu al een prettige kennismaking. Nu stonden dus de Eagle full-range elektrostaten te spelen op een paar enorme McIntosh 120W buizenbakken (8 KT88 per kant). Dat was wel een hele sjieke setup. Ik wil niet weten wat het kost maar het klonk helemaal fenomenaal. Snel, krachtig, luchtig en ruimtelijk. Zoals thuis maar dan beter. En het stond allemaal maar net te spelen. Thuis zit ik er al jaren aan te tweaken. De Pio-sound Eagle kosten €8000. Voor wat ik hoorde valt dat eigenlijk heel erg mee. Ok, het is veel geld, maar voor fullrange elektrostaten van dit niveau... Ik zei al; de meneer van Klankbeeld weet perfect zijn eigen show te bederven. :P En eigenlijk is dat een heel groot compliment!
Ik heb ook nog naar wat koptelefoons kunnen luisteren. Nu met een goede setup (Creek). Ik was erg benieuwd naar de Tesla line van Beyerdynamic. Ik heb eerst de T70p gehoord, erg mooi, maar gesloten is niet mijn ding. Daarna de T1 van €900 en de Grado RS500. Ohh, dat was echt genieten. :Y De Grado zit niet zo lekker op mijn oren maar klinkt wel erg fijn. Maar de T1 is echt :9~ Benieuwd naar de T70 (kost de helft maar komt er erg dichtbij.

Ik ben daarna weer 10km doorgefietst naar Rhenen naar Triple M audio. En nee, ik ben niet nat geworden en de Grebbeberg doe ik gewoon op het grote blad.
Sjonge, wat een sfeer daar. Heel klein, vol en gezellig. Net een oude werfkelder. Lekker allemaal bezig achter de pc of met de apparatuur. Veel hele oude spullen in de vitrine, en hele nieuwe. Ik kon rustig met iedereen een praatje maken en kreeg meteen een ontzettend lekker bakkie cappuccino aangeboden (echt Starbuck's kwaliteit!). Ik ben echt onder de indruk van de vakkennis daar. Als ze begonnen te praten ging het me al boven de pet. O-)
Degene die daar voor mij de buizen doormeette bleek ook degene te zijn die voor Crafty de Yarlands langsgelopen is. Ik blijk een goede koop gedaan te hebben met mijn doos Philips Miniwatts etc. En ik weet weer wat meer over Crafty (vertrouwelijk).
Ik heb er ook een ontzettend mooie draaitafel zien staan. Alleen gezien, helaas. Een Hanss Acoustics T-30 draaitafel uit China. Wat een beest van een ding. 40kg. Ik ga daar later nog eens een afspraak voor maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.triplemaudioshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/thumb/1127.jpg
Ik heb er een goeie indruk opgedaan: een gezellige bedrijvige sfeer met veel vakkennis en liefde voor techniek en muziek. Ik heb een leuke dag gehad. Alleen sporten heb ik ff overgeslagen na 40km fietsen en een flinke maaltijd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Geen matches
Leuk Jeep! Die zaak in Rhenen is die niet van Machmat?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Jeep,

De mijne staan op marktplaats hoor. Zoek maar op martin logan in sassenheim...
Stuk goedkoper én ik kom ze gratis bij je bezorgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Klopt, Machmat = 1 van de triple M

Hey Vinz, ze zijn toch net iets anders hoor. Ik zeg ook niet dat ik ze direct wil kopen, maar ik was wel onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Je bent altijd welkom om naar deze, of na verkoop ,naar de opvolgers te komen luisteren.
Eenmaal een electrostaat geproefd en wil niets anders meer. Die dingen kun je hard zetten zonder dat het geluid in je face staat te tetteren. Het mid blijft altijd gedefinieerd. Je hebt wel een zware (lees dure) versterker nodig want de impedantie zakt makkelijk tot 1 ohm bij 23000 Hz. En dat is bijna kortsluiting bij hoog vermogen.

Wat knap van machmat, hij timmert serieus aan de weg. Dat kan wel eens een begrip gaan worden (als hij dat niet al was)

[ Voor 49% gewijzigd door vinz98 op 18-12-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
De Bewitch 6550 op tijd besteld :)
Tubestein verkoopt 'm niet meer. Ik zie nu dat Bewitch een ander model heeft uitgebracht: http://www.ebay.nl/itm/Be...m48433321da#ht_5096wt_806

Class A, met kap. En een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
was me wat aan het verdiepen in de musicland md11.. daar ga ik niet vrolijk van worden vrees ik..

http://www.head-fi.org/pr...2k-24b-dac-hp-amp/reviews

brrr. op zoek naar iets beters.
here's a full summary of what you'll be getting yourself into if you buy one:

a) buggy drivers and firmware without change logs or proper testing/QM or release management or installation instructions or manuals to reflect the changes in operation,
b) high noise floor due to PSU issues,
c) intermittently working power button and the
d) fiddly navigation with 1 overloaded jog dial doing everything. The jog dial that has to be authoritatively gripped holding your hand directly opposite it to turn (otherwise it slips) (and is overloaded with to nearly 0 usability with all actions being via it)
e) instability at high ambient temperatures (freezes). (around 35*C )
f) overstated specs? quoting not measured specs, but DAC chip specs - see b), extrapolate the effects to SNR . (also, half of Soomal's RMAA pics are for some reason gone now and only the 44.1k measurements are left up)
g) nearly 100mv DC offset out on line. Goes really well with your directly coupled amps! (it really doesn't)
h) a nice looking box with 0 corner strength and undecipherable marketing gibberish on it.
i) sound quality severely degrades for higher impedance headphones (e.g. GMP450 PRO), sound sig becomes mids centric and hollow. Distortion/noise floor also raise significantly to make things even worse
j) Polished metal conductive and GROUNDED front plate. Touch the USB cable while touching the plate to be pleasantly surprised.
k) edit: HP out has 150mv of DC on it... fail.
....

[ Voor 78% gewijzigd door SED op 18-12-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat een beetje het probleem is dat degene die het review schreef niet vrolijk was en dat duidelijk in zijn verhaal liet blijken. Ik vind het een niet erg objectief overkomend verhaal (en dan zeg ik het heel netjes). Desalniettemin zou ik inderdaad niet voor dit apparaat kiezen omdat het teveel in 1 is. Ik vind de Musiland als USB>s/p-dif geweldig. Daar heb je ook geen last met de drivers mee.

Ik snap dat gezeur over die drivers niet, en al helemaal niet wie er nou onder linux wil gaan draaien. Ik ben geen expert in linux maar ik draai het nu al een tijdje en ik ben nog geen enkele muziek of media-speler tegengekomen die ook maar een beetje fatsoenlijk werkt of kan wat bv Foobar of MPC kunnen. Het begint nu wel wat beter te worden maar ik zou niemand linux aanraden voor een HTPC. Hoe graag ik het ook wil.
Een tweaker of modder is het ook al niet. Als je toch een klein beetje DC op uit meet en het bevalt je niet zet je er toch een condensator tussen? Of koop een apparaat uit de US of A en betaal $1500.

Zoals ik al eerder melde; ik zou na de Musiland mon01, 02 of 03 liever een aparte goede dac nemen en een goede koptelefoonversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
een apparaat dat ik moet modden vordat ik hetzelfs maar gebruiken valt bij voorbaat af in die prijsklasse.
De drivers zijn dan nog wel he tminste probleem, wel dater ook op het musiland forum veel klachten zijn over wat ze mee leveren.
De firmware ontwikkeling lijkt ook gestopt.

Al met al een potentiele miskoop vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:41
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:32:
Als je toch een klein beetje DC op uit meet en het bevalt je niet zet je er toch een condensator tussen? Of koop een apparaat uit de US of A en betaal $1500.
Jeep,

Ik ben blij met je input op het forum en heb al veel verschillende merken door je leren kennen, maar dit slaat (no offence) nergens op. Je klinkt nu meer als een fanboy, dan dat de reviewer sjacherijnig lijkt. 150 mv DC op de uitgang is niet een klein beetje. Het is misschien niet genoeg om de spreekstoel van de HP te verbranden, maar het zorgt er zeker wel voor dat het geheel niet optimaal functioneert. Het is daarbij ook gewoon een ontwerpfout die door de producent hersteld moet worden.
Je vergelijking met een apparaat van 1500 dollar slaat ook nergens op. Alsof er voor 100 euro geen apparaat te vinden is dat wel goed ontworpen (en gebouwd) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Volgens mij bedoelt Jeep dat als je voor een zeer lage prijs iets wilt hebben, je er dan zelf ook wat aan moet willen doen. Als je dat niet wilt moet je gewoon een heel duur apparaat kopen waar een ander dat werk al voor je heeft gedaan maar daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Misschien is 150mV toch wel wat veel voor een hp-out. Kwestie van verkeerde inschatting mijnerzijds misschien.

Maar laten we nou niet gelijk met woorden zoals fanboy gaan gooien he? Je hebt mij de MD11 nergens horen aanbevelen he? Maargoed, waar ik op doelde is idd wat Vinz zegt: deze persoon (op Head-Fi) wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Voor 200 euro vind je in een echte audiowinkel geen enkel fatsoenlijk ontworpen apparaat dat zoveel functies perfect beheerst. Dat is gewoon onmogelijk met de westerse personeel en distributiekosten en alle keurmerken die wij hier vereisen. En dan moet het pand nog betaald worden, vennotschapsbelasting, de garantieafwikkeling etc etc etc. En dan heb ik het nog niet eens over de geluidskwaliteit. Het enige wat je hier in de winkel kunt kopen voor 100 euro met een goede geluidskwaliteit is een interlinkkabel. Ga maar eens in een echte audiowinkel kijken, de prijskaartjes daar hebben meestal 4 cijfers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
geen idee wie ""deze persoon"" is ( klinkt erg onvriendelijk!)
Maar deze persoon wil best betalen voor een goed product ( de musicland kost aanzienlijk meer dan 200 dollar, en 200 dollar is ook geen kattepis!)
Dan verwacht ik wel dat het tenminste gewoon werkt. Dat ik het verder kan optimaliseren is leuk en zeker uiteindelijk de bedoeling, Maar het uitgangspunt moet een werkend apparaat zijn.
Dan valt de Musicland dus af..

[ Voor 4% gewijzigd door SED op 19-12-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
En zo is het weer genoeg geweest.
Ieder heeft zijn zegje kunnen doen en daar moet het maar bij blijven.
cooldown please

[ Voor 7% gewijzigd door vinz98 op 19-12-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
ik mis hier kennelijk iets.
Waarom ineens dit vijandig gedrag en deze rare oproep?
Jeep is vrij onduidelijk en wat grof in de mond lijkt het. Geen idee waar dit over gaat. Waarom Vince hier deze oproep doet en aan wie ontgaat me.
Kom op, bij de les blijven en graag technisch advies ipv rare gedragsadviezen rond te strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Beste SED, ik had het niet over jou. Ik ga het toch niet in de derde persoon over jou hebben terwijl je meeleest? Van mij mag het zo goedkoop mogelijk en ik wil je er nog bij helpen ook. Waar ik alleen niet van hou is dat mensen (zoals die persoon op Head-fi, geen idee hoe hij heet en ga het ook niet opzoeken) anderen of producten ongenuanceerd lopen af te kraken.

Tuurlijk mag jij iets terug verwachten voor 300 euro (dat kost de MD11, de MD10 200 euro). Maar ik heb al een paar keer gezegd dat je beter in losse componenten kunt zoeken. Anders wordt het wel >1000 euro voor het aan al je verwachtingen voldoet. En uiteraard mag je het daarover hebben, we zitten hier immers voor hifi en niet voor doorsnee geluid.

Wat ik je verder duidelijk probeerde te maken is dat je referentiekader vwb de prijzen van high-end audio misschien wat aanpassing vereist.

Ik probeer me altijd zo netjes mogelijk uit te drukken, maar een beetje humor of licht overdrijven maakt het wat beter leesbaar IMO. Ik zit hier niet om op eieren te lopen. Als jij daar grof taalgebruik in leest moet je het denk ik echt bij je zelf zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Geen matches
Al enige tijd opzoek naar een forum waar veel ervaring is met TA2020 amp'jes kwam ik uiteindelijk gewoon bij tweakers uit. Zal even de situatie uitleggen en zou graag jullie input als ervaringsdeskundigen zien.

Heb sinds kort een appartementje en heb om de vriendschap met de buren te waarborgen afstand gedaan van een "bassig" Philips setje. Een setje JBL Control one's is hiervoor in de plaats gekomen en nu zoek ik eigenlijk enkel een versterker welke deze aanstuurt. De versterker zal van audio voorzien worden door mijn TV (Philips 42PFL7676) welke ik met de hoofdtelefoon uitgang op de versterker zal aansluiten.

Via samenkopen heb ik al eens TA2020 en TA2024 bordjes voorbij zien komen maar ik kan absoluut niet solderen en zoek dus een kant en klare versterker op basis van deze, naar het schijnt, geweldige chips.

Nu mijn vragen:
Doe ik er überhaupt verstandig e.e.a. zo aan te pakken?
Welke kant en klare TA2020 versterker kunnen jullie me aanraden?
Wat is de ervaring met invoer rechten en verzendtijd?

Als een Europese versie 2 tientjes extra kost dan doe ik dit liever. Maar ik wil, inclusief voeding, eigenlijk niet veel meer dan 50 euro betalen. Of jullie moeten mij ervan kunnen overtuigen "iets" meer te betalen.

Zelf vond ik deze.. is het wat? En wat is de meerwaarde voor een "bekend" merk te kiezen als SMSL, Muse of Topping.

http://www.ebay.nl/itm/Cl...588f3a83ed#ht_2133wt_1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hmm, ik heb 4 2021's bovenop elkaar in de wacht staan...

Aardig dat je aan de buren wilt denken, maar het meeste burengerucht ontstaat niet door luchtgeluid maar door contactgeluid. Als je speakers op de vloer staan te bonken gaat de vloer trillen en die trilling wordt door de vloer en wanden doorgegeven. Voordat je muren even hard meetrillen puur door het volume hoog te zetten kun je het heeeel erg hard zetten. Het is dus vooral zaak je speakers mechanisch van de vloer te ontkoppelen. Zet je speakers bv op stevige zware stands met spikes, zet die op een zware grindtegel en leg die op rubber doppen of siliconen halve pingpongballen.

Een SMSL, Muse of Topping, Shen, L'ead is allemaal goed. Jouw keuze kost 52 euro. Deze Muse 2021 kost 40. Ik heb nog wel andere opties (alleen via PB).
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.