HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
@jeep, geen probleem. Leek me ook al een vreemde benadering ;)
Hoe dan ook, de musicland md11 valt dus af.
Ga volgende week bij een kennis de Zero DAC 24/192 beluisteren. Ben benieuwd en zal verslag doen.

deze dus: http://www.head-fi.org/t/...dac-headphone-amp-pre-amp

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 20-12-2011 19:40 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 16:11

Gotez

42

Geen matches
De Zero is een hele leuke dac. Ik vond alleen dat de volumeknop wat gevoelig was. Ik gebruikte hem ook als pre en ik kon de knop amper draaien of het geluid knalde door de kamer. Ook met koptelefoons was het net te gevoelig. knop op 9 uur was te zacht, knop op 10 uur en mijn oren deden pijn.

Ik heb hem vervangen door de Matrix Mini, die klinkt beter maar is ook wat gebruiksvriendelijker. Daarnaast ziet de Matrix er net wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
mm die matrix is wel heel wat duurder. Maar ziet er inderdaad prima uit. Net even navraag gedaan over de volumeknop. Die werkt normaal dus dat was blijkbaar een incidenteel geval.
Je kunt die natuurlijk tweaken, leuk alps gevalletje ;)

Heb je de Zero nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
.Wel, na een grote week de Hifiman HE-300 uitgetest te hebben zal hij waarschijnlijk doorverkocht worden.
Warm, mooie forward midrange en stevige beetje wollige bas; praktisch een HD650. En alhoewel hij door sommigen al omschreven was als zodanig wou ik hem toch zelf eens beluisteren. Beetje in de hype gelopen vermoed ik.

En ik verkies dus blijkbaar enorm de HD600 > HD650. :)
HD600 is gewoon enorm neutraal en eigenlijk m'n perfect headphone ..nog altijd. En bijna m'n goedkoopste aankoop tot op heden en de enige die ik uren op kan hebben. HE-5LE is te helder en soms over gedetailleerd om niet vermoeiend te zijn. Het klinkt gewoon te dun vaak. Wat ook kan omdat ik hem nog altijd met niets degelijk kan aansturen.. m'n meeste apparatuur is neutraal, een warmere buizenbakje zou wonderen doen vermoed ik.

Om even een referentie te geven. Headphones in bezit of recent verkocht zijn : Sennheiser HD595 RED - HD600 - Hifiman HE-5LE - HE-300 - BD DT770 25 Prem - DT880 300 - AKG K702 - K272 en Denon AHD2000. Dan natuurlijk de verzameling AKG's : K240 sextet - K270 - K280 - K290 - K340 (x2).
En hiervan gebruik ik er thuis 2... De Senns. Nuff' said. AL de rest gaat nu dus - eindelijk - weg, buiten m'n 2 de akg's.

En dat kan dus niet! Dus de HE-500 maar besteld... :9~ BRAINWAVZ HM5 misschien ook binnenkort als gesloten hphone.
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=573&graphID%5B%5D=3241&graphID%5B%5D=2033
Grafieken zeggen ook maar zoveel. Maar zonder die ~2k dip zou dit m'n perfecte gezel zijn.
De T1 is m'n tweede keus, maar na ongeveer 5 personen met beiden gesproken te hebben (vooral mensen die de HD600 ook verkiezen) lijkt de HE-500 perfect in m'n straat te vallen. Feit dat ie bijna helft van de prijs is helpt ook wel. (600 vs 990)
De LCD2 is de andere optie, maar ik vrees dat deze dan weer te warm en basserig zal zijn, iets waar ik nu net van wegvlucht. Gewicht en storende kabels op de shouders sturen me hier ook van weg. En 1k+ voor een headphone.. is er misschien wel over.

offtopic:
Indien iemand trouwens geïnteresseerd is in een HE-300 (rev. 2 - met de nieuwe pads, kabel en betere 'gepaarde' drivers).. Als nieuw met extra (p)leather pads :). HE-5LE (SPC & balanced kabel), Beyer en opnieuw bekabelde (canare starquad) Denon AHD2000 gaan trouwens ook de deur uit. Tweaker prijs mogelijk.. PM is de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ga volgende week bij een kennis de Zero DAC 24/192 beluisteren. Ben benieuwd en zal verslag doen.
Van wat ik er over gelezen heb is het blijkbaar zo dat je de dac ook nog eens op je eigen set moet aansluiten om te kijken of de pros en cons niet worden uitvergroot door de klank van je set.
De dac chip die er in zit klinkt analytisch, daar moet je van houden. De een houdt meer van een cs4398 chip om zijn warme maar vuilere klank dan de ander.
Je kunt ook nog eens een pcm1793 chip beluisteren. Dat is een moderne chip die ook weer analytisch maar erg strak klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 23:44
Geen matches
Gotez schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:59:
De Zero is een hele leuke dac. Ik vond alleen dat de volumeknop wat gevoelig was. Ik gebruikte hem ook als pre en ik kon de knop amper draaien of het geluid knalde door de kamer. Ook met koptelefoons was het net te gevoelig. knop op 9 uur was te zacht, knop op 10 uur en mijn oren deden pijn.

Ik heb hem vervangen door de Matrix Mini, die klinkt beter maar is ook wat gebruiksvriendelijker. Daarnaast ziet de Matrix er net wat beter uit.
De Matrix Mini heb ik hier ook en bevalt goed. Doet nu ook - tijdelijk - dienst als voorversterker. Ondanks dat dit niet z'n sterkste kan is, doet die dat voldoende.
Heb er daarom ook één met remote gekocht. Vind de hoek waaronder deze werkt niet overhouden. Dit was wel anders met de Bada, die hoefde je niet eens te richten en hij deed het al.

Voordeel van de Matrix vind ik ook de gebalanceerde uitgangen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb vandaag de EinzNull gekocht (Duits hifi magazine speciaal over streaming, dacs etc). En wat zie ik daar voor apparaat?
Afbeeldingslocatie: http://www.aqvox.de/webpics/MyDDC_gr.jpg
Aqvox USB-SPdif Konverter met asynchrone aansturing en ASIO-driver. Het plaatje erbij van de driver laat prachtig de originele Musiland naam zien. Er zit een ander naamplaatje op en kost in Duitsland €150. Hij krijgt wel een hele goede recensie trouwens.

Ik heb gisteren even zitten solderen. En zie daar mijn eerste eigen interconnect kabeltje.
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/8374/mijn1eeigenickabel.jpg
De kern is millspec coax (verz OFC met teflon), middenin de plus en de kous is aarde. Netjes met een stevige dichte kous eromheen afgewerkt met krimpkous.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:30:

Ik heb gisteren even zitten solderen. En zie daar mijn eerste eigen interconnect kabeltje.
[afbeelding]
De kern is millspec coax (verz OFC met teflon), middenin de plus en de kous is aarde. Netjes met een stevige dichte kous eromheen afgewerkt met krimpkous.
IC's zien er goed uit! Heb je het gevoel dat het scheelt in geluidskwaliteit? Ikzelf ben erg sceptisch over merkbare verschillen maar vind een degelijke kabel met een strak uiterlijk wel belangrijk. Ik hoor echter geen verschil tussen zilver, koper, cryo'ed, eenhoornhaar met maansteen etc... :p

[ Voor 22% gewijzigd door Negakinu op 21-12-2011 10:15 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mooi geworden, vooral de blauwe kous maakt het af. Misschien nog een trekontlasting aan het eind vd plug om het dikteverschil op te vangen? (en een partijtje filmblikken haha; insider joke)

Voor de geïnteresseerden het is einsnull-magazin.de

[ Voor 12% gewijzigd door vinz98 op 21-12-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Nee, al een tijd geleden verkocht. Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Misschien nog een trekontlasting aan het eind vd plug om het dikteverschil op te vangen?
Ja, daar zeg je zowat. Maar hoe?

Hij zit wel heel stevig hoor. Ik heb de kous nog een stukje vastgesoldeert aan het lange stuk voor de plek waar hij er omheen vouwt. Daar zat nog een sleufje voor. En die dichte teflonkabel is zo stevig dat je hem goed vast kunt drukken. Ook al is de kabel vrij dun, hij is toch nog vrij stug. En ik kan hem ook nog in lichtblauw, rose, oranje, paars, geel of wit maken. :)

Hij klinkt trouwens prima. Lekker fris, ruimtelijk. Gewoon prima kabel.

Ik kan nog niet zoveel info vinden over die AQvox myDDC.
Dit is van de bestelpagina.
AQVOX MyDDC, 192kHz/24bit
USB 2.0 Digital to Digital Converter
with asynchronous USB
Input: USB (2.0), Output: COAX, TosLink and BNC
incl. ASIO & WDM Hardware Driver (for XP/VISTA/Win7 only) 32/64bit
We recommend to use the AQVOX USB Low-Noise Power Supply and AQVOX COAX-75 Digital Cable with the MyDDC Converter
Ze adviseren er een aparte voeding bij van €89 die je tussen de usb-kabel zet.
Afbeeldingslocatie: http://img.hifitest.de/zubehoer_hifi_aqvox_usb_low_noise_netzteil_bild_1292414346.jpg
Wat heeft dat nou voor zin als je optisch uitstuurt? Dan kun je dus beter de Musiland Monitor 02US kopen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Hun verklaring is als volgt: Wanneer je een extreme netvervuiler als een computer gebruikt en via de USB poort die vuile spanning gaat afnemen gaat de laagfrequente audio minder mooi klinken. Deze voeding die ze aanprijzen vervangt dus de USB voeding voor een schone platte streep.

Dit hoef je dus alleen te gebruiken als je de USB poort gebruikt.Maar dat vertellen ze er weer niet bij want dan koopt de consument het toch wel. Puur suggestief dus, da's halve waarheden vertellen...

Zo overbruggen ze hier het diameterverschil, doe er ook een leuk koolstofringetje er omheen met een turbo tekstje.

[ Voor 21% gewijzigd door vinz98 op 21-12-2011 22:15 ]

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 22:16
Geen matches
Heb gister mijn eerste soldeer klusje in jaren gedaan. De potmeters uit mijn muse's verwijderd en de input caps vervangen door WIMA. Ze hadden dezelfde steek en passen perfect, dus dat kan ik iedereen aanraden! De potmeter was een ongelofelijk geklooi en de volgende keer zou ik hem gewoon bypassen. Eigenlijk ben ik al behoorlijk blij dat het uberhaubt allemaal nog werkt, maar het lijkt ook nog eens mooier te klinken ook (onder voorbehoud natuurlijk, ze draaien pas +/- 12 u)! Zeker het dynamische gedrag is erop vooruit gegaan en het klinkt allemaal net iets helderder. Ook het laag heeft een betere detaillering.

Ik wou eigenlijk ook de dac doen, maar daar zit een heel klein inbusje op die ik net weer niet in huis heb..vanmiddag maar even halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Patatjemet op 22-12-2011 11:38 ]

- raid does not fix stupid -

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik ben ook nog 'even' aan het solderen geweest...
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/3006/verloop35rcaeindres.jpg
ik heb nu een echte 3.5mm>tulp verloopkabel. De Pluggen zijn Rhodium met carbon huls, de kabel afgeschermd 2x20AWG verzilverd OFC in teflon (milspec). De splitsing maken was een heidens werk. En dat idem voor de buitenkous en daarna een alu klem eromheen maken. Ik heb de kabel trouwens opgedikt met katoen.

Iemand in voor een step by step fotoserie?
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9646/verloop35rcastap1.jpg
De buitenkant zit er strak op en 10cm van de kous afstropen zonder iets kapot te maken is niet eenvoudig. Kous openduwen, gaatje maken, 1 draad erdoor gewurmd en kous weer strakgetrokken. T-stuk voor buitenkous al klaar.
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/343/verloop35rcastap2.jpg
Extra stuk kous gemaakt met stukje overlap voor de las. In de kous een gaatje maken en daar moeten dan beide stukken doorheen; linksaf en rechtsaf.
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1550/verloop35rcastap3.jpg
Extra stuk kous doorlussen en dan de buitenisolering er weer op. Dat ging net omdat hij 1 draadje dunner is.
Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/8101/verloop35rcastap3a.jpg
Aanschuiven en straktrekken.
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/4723/verloop35rcastap4.jpg
Hier laat ik later wat soldeer in lopen om te fixeren.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/4404/verloop35rcastap5.jpg
Nu beide einden door het gaatje in het midden van de buitenkous halen. De andere kant sluit hier op aan. Dit sluit ik eerst even af met stukjes krimpkous. De paarse moest ik eerst wat oprekken met het tangetje omdat het te dun was om er overheen te schuiven (was bijgeleverd bij de paarse kous).
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/3499/verloop35rcastap6.jpg
Nu de eindstukjes door de kous halen voor de stekker en weer straktrekken (dank aan Vinz voor de tip). De kabel opgedikt met een strookje katoenisolatie (aka denim) en de ringetjes/buisjes die bij de stekkers zaten hier overheen geschoven (geduldwerk). Dit ingekrimpt. Ik heb van een stukje aluminiumstrip een ringetje gemaakt en om de Y-splitsing geperst als versteviging. Hier komt later weer een stukje wit krimpkous overheen want dat vond ik netter.
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/8463/verloop35rcastap7.jpg
Nu de plug centerpin gesoldeerd aan de draad. De kous is precies zo dik dat hij strakgetrokken en vastgeklemd wordt tussen de binnen- en buitenkant van de plug. Hij wordt dus omgevouwen en zit daarna muurvast. De schroefjes kunnen nu vastgedraaid, ik heb wat stukjes plastic over om op te vullen zodat de kabel netjes in het midden komt.
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/5892/verloop35rcastap8.jpg
De 3,5mm hp-plug is rechttoe rechtaan. Krimpkous en busjes en buitenkant plug op de kabel schuiven (ja, ik had het de 1e keer vergeten). Draadjes solderen, aarde vastknijpen om de kous, krimpen, plug erop schroeven en klaar!
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/9323/verloop35rcastap9.jpg

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 02:18 ]

Verwijderd

Geen matches
Jeep, ik wil ook carbon pluggen. Gaat alles veel sneller van klinken. Net als de carbon Ucd' s. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee dat is onzin natuurlijk. Daar gaat het ook niet om. Maar als je kunt kiezen voor de zelfde prijs kies ik gewoon iets wat er vet uitziet.

Verwijderd

Geen matches
@ Jeep , waar heb jij die pluggen vandaan gehaald als ik vragen mag ?

• foetus_
Geen matches
zien er mij Valab's uit :)

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mooi geworden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb er de tekst nog even tussen gezet.

Foetus_
Je hebt nogal een collectie aan koptelefoons zeg! Ik vind het indrukwekkend.
Wat mij hieruit wel opvalt is dat dit behoorlijk smaakgevoelig is. Ik beschouw Sennheisers namelijk allerminst als neutraal. Ik kan ze eerlijk gezegd niet uitstaan. Net als gesloten koptelefoons. En dat buizenbakjes warmer klinken ben ik het ook niet met je eens. Een goede versterker hoort neutraal te klinken, wat voor componenten er ook in gebruikt worden.

Ik zit zelf al 8 jaar met de DT880 op mijn hoofd. En ik zit te denken aan een AKG 701 of een BD T1 of de goedkopere T70.
Nu zat ik net een tijdje te luisteren met de FiiO E5, maar nu hoor ik toch wel de tekortkomingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Een goede versterker hoort neutraal te klinken, wat voor componenten er ook in gebruikt worden.
Geen enkele versterker klinkt neutraal. Net zo min als een opname neutraal is gemaakt. Het is een hardnekkige misverstand dat je de opname volkomen perfect kunt reproduceren. Daarvoor heb je exact de zelfde installatie en situatie nodig.
Helaas besteden mensen duizenden euros aan installaties die men vervolgens op houten vloeren plaatst waarbij het hele huis meedreunt of rammelende servieskasten, tafels etc..
Bekijk de fotoseries eens die in diverse topics geplaatst zijn ( ook hier!) waarbij je de meest vreemde accoustische opstellingen tegenkomt maar men hoort wel een meer ruimtelijk geluid door het plaatsen van ... ( naar keuze in te vullen) en een kleurrijker beeld of... vul maar aan..
Mijn beste investering in geluid was geen audioonderdeel maar een leren bank!
Ik ben aan vakantie toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Geen enkele versterker klinkt neutraal.
Hmm, gevaarlijke uitspraak... B-force leest mee. :P
Ik ben het met je eens, alles heeft min of meer een eigen karakter, alleen een goed gebouwde versterker is zo ongeveer het meest neutrale onderdeel van een audio-installatie. En hoe beter hij is hoe minder hij aan eigen karakter toevoegt (of afhaalt van de muziekinformatie).
De akoestiek van je kamer is natuurlijk even belangrijk als wat je er neer zet, maar hifi-apparatuur kan daar natuurlijk nooit op gemaakt worden omdat dat individueel is. Dan moet je de ruimte echt in gaan meten met een dsp oid..
Wat ik hiermee wil zeggen is dat we de set zo goed en neutraal mogelijk proberen te maken en het geluid daarna loslaten op de wereld, daarna is je luisteromgeving je eigen pakkie an. Daar valt zo veel aan te veranderen met relatief eenvoudige middelen. De meeste mensen hebben daar geen idee van. Maar dan kom je ook al snel in conflict met medebewoners die hifi minder interessant vinden (de zgn. WAF; Wife Acceptance Factor).

Ik kwam nog een leuke DAC tegen.
Afbeeldingslocatie: http://i493.photobucket.com/albums/rr298/abcshop/DAC_05.jpg?t=1318844305
CS4398 met CS8416 en CM102 (USB input: only support 16bit/44.1K and 48K). Er zitten betere OPA2604 opamps in, volumeregeling CS3310 en koptelefoonaansluiting met een TPA6120. Er zit een eigen voeding in de kast. Goede vooruitzichten lijkt mij zo.

Nog weer iets anders..
Iemand interesse in een gratis blad? De Media Totaal van jan-feb 2012.
Ik kwam erop door het wekelijkse mailtje van hifi.nl waar een berichtje in stond dat de PIOsound elektrostaten in een aantal winkels staan en te beluisteren zijn (dat wist ik al eerder). Op de site stond een eerste review. En een linkje naar een pdf-versie. Dit blijkt echter het hele blad te zijn en niet alleen de recensie. :z

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo, ik heb weer een mazzeltje... ik keek bij de Aldi even in de vitrine en daar lag een mooi draadloos 24MHz tobo'tje afgeprijsd voor €15.met aan de rechterkant een touchpad van kloek formaat die dubbelt als een keypad en MM-toetsen. Ideaal voor mijn mediaserver. Daar zit ik nu lekker op te typen.
Ik had bij DealExtreme al zoiets gezien, met een trackballetje, Alleen $50 vond ik nog wel prijzig eigenlijk. Dit werk fantastisch. Volledig laptop toetsenbord en de maat is redelijk; 40cm breed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik zag ze hier ook voor 25. Ik had de E2700 van rapoo reeds twee weken eerder gekocht voor 40......

[ Voor 28% gewijzigd door vinz98 op 25-12-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik had hem bij dealextreme al in de basket. Die heb ik er maar weer uit gegooid. Deze bevalt me prima. Alleen jammer van het gebrek aan scrollwieltje. Sommige dingen pakt ie wel met een vakje (filters in foobar) maar met browsen bv weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
De E2700 heeft apple moves, twee vingers naar beneden is scrollen en met twee naar links of rechts wipen is pagina vooruit en achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqwert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 19:34
Geen matches
Ik zit er over te denken om een tripath T-amp te kopen (een muse of topping of iets dergelijks) maar ik vertrouw het niet helemaal. Het is bedoeld voor in de keuken dus super hifi kwaliteit is niet nodig. Ik heb nu een stel oude speakers staan met een gevoeligheid van 85 db ( http://tinypic.com/r/14slj5c/5 ) . Die wil ik op termijn vervangen door een setje bose acoustimass van marktplaats, voornamelijk omdat ik die kleine speakertjes aan de muur wil.

Is dit aan te sturen door zo'n goedkope versterker? Of is dat 'too good to be true' en moet ik op zoek naar een iets zwaarder alternatief. Heeft iemand een suggestie?

OJa, ik heb nog 1 aanvullen requirement: maximale breedte is 30 cm in verband met kastje in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
iqwert schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:10:
Ik zit er over te denken om een tripath T-amp te kopen (een muse of topping of iets dergelijks) maar ik vertrouw het niet helemaal. Het is bedoeld voor in de keuken dus super hifi kwaliteit is niet nodig. Ik heb nu een stel oude speakers staan met een gevoeligheid van 85 db ( http://tinypic.com/r/14slj5c/5 ) . Die wil ik op termijn vervangen door een setje bose acoustimass van marktplaats, voornamelijk omdat ik die kleine speakertjes aan de muur wil.

Is dit aan te sturen door zo'n goedkope versterker? Of is dat 'too good to be true' en moet ik op zoek naar een iets zwaarder alternatief. Heeft iemand een suggestie?

OJa, ik heb nog 1 aanvullen requirement: maximale breedte is 30 cm in verband met kastje in de keuken.
Ik heb zelf speakers met een gevoeligheid van 86db en heb voor de zekerheid een T-amp op basis van de TA2050 chipset gekocht. Deze hebben meer vermogen vergeleken bij de andere T-amps die je op Ebay ziet. Ik heb geen enkel probleem met het aansturen van mijn speakers dus jouw 85db moet ook wel lukken denk ik. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Geen matches
Even een vraag van iemand die er maar weinig vanaf weet, maar wel een leuke opstelling wil hebben.
Ik zit te denken aan een leuke 2.0 opstelling voor in de woonkamer. Ik twijfel nog of ik het in combinatie met mijn HTPC ga gebruiken, of gewoon een normaal afspeel-apparaat.
Anyway, de Muse M21 wordt al topics lang genoemd. Momenteel voor 40 dollar te krijgen via ebay, incl. verzending. Hoe verhoudt deze zich tegen een Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B (die nooit genoemd wordt, en kennelijk niet veel is)?
Garantie vind ik niet echt belangrijk, maar 5 jaar geeft toch een aardig gevoel en Scythe ken ik (van de CPU-koelers. Erg relevant dus :p).

Mijn speakers zijn momenteel nog twee Mission M32i's die ik ooit cadeau heb gekregen. Ben op zich ook daarvoor op zoek naar iets anders, waarop ik deze naar boven verplaats, maar momenteel moeten de Missions het werk nog doen.

Zou ik verschil merken tussen de Muse en de Scythe? Zo niet, bij wat voor opstelling zou dat wèl zo zijn?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Ik heb die Scythe even gegoogled en vind hem er wel ERG goedkoop uitzien. Ik lees ook over duidelijk hoorbare interferentie ruis. Het is ook een Class D versterker, waarbij de Muse/Topping Class T is. Class T is erg zuinig en klinkt over het algemeen erg goed voor zijn prijs. Hoe gevoelig zijn die Mission speakers?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqwert
Geen matches
Negakinu schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:53:
[...]

Ik heb zelf speakers met een gevoeligheid van 86db en heb voor de zekerheid een T-amp op basis van de TA2050 chipset gekocht. Deze hebben meer vermogen vergeleken bij de andere T-amps die je op Ebay ziet. Ik heb geen enkel probleem met het aansturen van mijn speakers dus jouw 85db moet ook wel lukken denk ik. :)
Negakinu bedankt voor je antwoord.
Waar heb je die TA2050 versterker gekocht? Heb je een tip voor een betrouwbaar, snel en goedkoop adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
iqwert schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:24:
[...]

Negakinu bedankt voor je antwoord.
Waar heb je die TA2050 versterker gekocht? Heb je een tip voor een betrouwbaar, snel en goedkoop adres?
http://www.ebay.nl/itm/TO...256728d2e6#ht_6665wt_1037

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Kunnen we mensen die het merk B*se hebben of noemen niet een ban geven of zo? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqwert
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 02:02:
Kunnen we mensen die het merk B*se hebben of noemen niet een ban geven of zo? >:)
ojee, voor welk alternatief met 2.1 sattelietspeakers zou jij gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Dit merk kan je wellicht verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Ik zou gewoon 2.0 gaan en deze hier op Tweakers kopen. Mooie T-Amp erbij voor een geweldig klinkend budget setje!

V&A aangeboden: Wharfedale Diamond 10.1 Walnut Pearl (Bruin)

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 28-12-2011 12:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Met dit erbij als slagroom op het toetje.

2.1 ik weet het, maar het is wel de finishing touch. Dit fundament wil je niet missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Je zou dan later eventueel kunnen uitbreiden met een subwoofer. :) Maar een goede passieve en muzikale 2.0 bookshelf set met aparte versterker klinkt m.i. beter dan een actief 2.1 computerspeaker setje. Die subwoofer ga je niet meteen missen denk ik, maar zorgt wel voor een leuk upgrade pad! :) De subwoofer die Vinz voorstelt is veel waar voor je geld.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Negakinu schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:30:
Ik zou gewoon 2.0 gaan en deze hier op Tweakers kopen. Mooie T-Amp erbij voor een geweldig klinkend budget setje!

V&A aangeboden: Wharfedale Diamond 10.1 Walnut Pearl (Bruin)
Als je nieuwe monitoren wilt kopen MOET je echt naar de Boston Acoustic A25 gaan luisteren. Laat je vooral niet bevooroordelen door de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
HFdude, heb je de A25 zelf gehoord? Ik werd ook nieuwsgierig na alle belachelijke recensies maar vond het absoluut niet de second coming of Christ. Gewoon een leuke speaker voor in een budget home cinema setup. De Pioneer BS41 vond ik echter wel indrukwekkend voor de vraagprijs.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 23:18
Geen matches
Negakinu schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:15:
Ik heb die Scythe even gegoogled en vind hem er wel ERG goedkoop uitzien. Ik lees ook over duidelijk hoorbare interferentie ruis. Het is ook een Class D versterker, waarbij de Muse/Topping Class T is. Class T is erg zuinig en klinkt over het algemeen erg goed voor zijn prijs. Hoe gevoelig zijn die Mission speakers?
Heb zelf een T-amp (6 kanaals) en ik hoor zelfs bij volledige uitsturing (dat gebeurd..) geen ruis!
hangt een asus Xonar dx2 aan.

de amp staat vaak gewoon hele dagen aan zonder dat ik het emrk en maar 10Watt in ruststroom

[ Voor 67% gewijzigd door technopeuter op 28-12-2011 14:24 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Er bestaan meer luidsprekers waar niet zo veel reklame voor wordt gemaakt. Als iemand zo veel budget voor televisie zendtijd heeft moet dat geld toch ergens vandaan komen, en het komt niet van de aandeelhouders... Veel reklame betekent vette winst voor de producent, slechte werkomstandigheden voor de werkers (meestal) en weinig waar voor je geld.

Er zijn ook kleine speakers die wel goed klinken zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.anthonygallo.co.uk/img/img-strada/strada-side-onstand.jpg
Anthony Gallo Acoustics Strada
Afbeeldingslocatie: http://www.anthonygallo.co.uk/img/img-adiva-ti/adiva-ti-onstand2.jpg
Er zijn ook goedkopere types: de Micro (...Ti) en de A'Diva (...Ti) di nog redelijk betaalbaar zijn ook (dit 2.1 op de foto zou je 600GBP kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
oke.. vandaag met een heel grote glimlach zitten luisteren naar de Zero . Wat een geweldig geluid. Aangesloten via toslink op de touch en daarna naar de Batam T-amp. Geweldig geluid.
Ik ga daar eerst eens een paar dagen uitgebreider van genieten voordat ik een eindoordeel vel. Maar het geluid klinkt nu al ronduit geweldig!
Diepere en strakkere bassen, helder hoog en ruim middelbereik. Moooooiiiii
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Negakinu schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:46:
HFdude, heb je de A25 zelf gehoord? Ik werd ook nieuwsgierig na alle belachelijke recensies maar vond het absoluut niet de second coming of Christ. Gewoon een leuke speaker voor in een budget home cinema setup. De Pioneer BS41 vond ik echter wel indrukwekkend voor de vraagprijs.
Ik heb ze sinds vorige week tijdelijk staan, omdat ik mijn oude speakers verkocht heb en mijn nieuw bestelde speakers 6 weken levertijd hebben. Ik zocht dus een goedkope tijdelijke oplossing.

Ik verwachte gezien de prijs niet veel, maar heb ze toch van m'n hifi hofleverancier meegekregen. Ik ben ZWAAR onder de indruk. Er komt een zeer compleet en homogeen geluid uit deze kleine speakertjes. Ik heb monitoren gehoord van 10x zo duur die niet dezelfde muzikaliteit hadden. Zelfs van Sonus Faber.

Natuurlijk valt er ook wel wat op af te dingen, maar gezien de prijs van 258,- per set kan ik niets bedenken.

Deze speaker is prima als monitor te gebruiken, en met alleen een home cinema setup doe je de kwaliteit zwaar tekort. Ze kunnen wel een goede/stevige versterker gebruiken.Het is niets voor niets dat ze zoveel lovende recensies krijgen.

Ga ze op z'n minst goed beluisteren zou ik zeggen!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 04:30:
Ik heb er de tekst nog even tussen gezet.

Foetus_
Je hebt nogal een collectie aan koptelefoons zeg! Ik vind het indrukwekkend.
Wat mij hieruit wel opvalt is dat dit behoorlijk smaakgevoelig is. Ik beschouw Sennheisers namelijk allerminst als neutraal. Ik kan ze eerlijk gezegd niet uitstaan. Net als gesloten koptelefoons. En dat buizenbakjes warmer klinken ben ik het ook niet met je eens. Een goede versterker hoort neutraal te klinken, wat voor componenten er ook in gebruikt worden.

Ik zit zelf al 8 jaar met de DT880 op mijn hoofd. En ik zit te denken aan een AKG 701 of een BD T1 of de goedkopere T70.
Nu zat ik net een tijdje te luisteren met de FiiO E5, maar nu hoor ik toch wel de tekortkomingen.
Ik deel je mening over de sennheisers. waar ik mij eigenlijk stoor aan sennheisers (hd 650/600) is dat ze eigenlijk niet 'normaal' aan te drijven zijn. Je bent meestal al 2/3 keerzoveel kwijt aan een solid state versterkertje dan de koptelefoon zelf wil je het uiterste kunnen halen en dan nog de drama met een buizenversterker.

Wat betreft de t7, het is een all-in koptelefoon in mijn optiek. Als je de 880 gewend bent zal het eerder een onvoldaan gevoel opleveren dan andersom. Heb hem een dagje met wat country folk liggen te beluisteren via mijn eigen meier concerto en het gaf mij niet echt een voldaan gevoel (al moet zeggen dat ik al een jaar van mijn t1 geniet). sowieso is een gelsoten koptelefoon weliswaar ook niet iets waar ik >2 uur naar kan luisteren.
foetus_ schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:18:

De T1 is m'n tweede keus, maar na ongeveer 5 personen met beiden gesproken te hebben (vooral mensen die de HD600 ook verkiezen) lijkt de HE-500 perfect in m'n straat te vallen. Feit dat ie bijna helft van de prijs is helpt ook wel. (600 vs 990)
Ik denk dat het reeler is om 690 vs 890 euro te gebruiken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 00:41 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
@ Russel88
De direct message ligt eruit dus kan niet antwoorden.

En de DM doet het weer...

[ Voor 44% gewijzigd door vinz98 op 29-12-2011 14:04 ]

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:29:
[...]

Ik deel je mening over de sennheisers. waar ik mij eigenlijk stoor aan sennheisers (hd 650/600) is dat ze eigenlijk niet 'normaal' aan te drijven zijn. Je bent meestal al 2/3 keerzoveel kwijt aan een solid state versterkertje dan de koptelefoon zelf wil je het uiterste kunnen halen en dan nog de drama met een buizenversterker.
Ahum. Ik hoorde echt weinig verschil als ik mijn HD580/HD600 in mijn ultra cheape Fiio E9 of peperdure Beta22 stak. Het verschil is echt marginaal en een heel goed voorbeeld van the law of diminishing returns. Je doet nu alsof je beter geen HD6xx kunt kopen omdat ze niet klinken uit een goedkope versterker. Dit riekt naar audiofielenpraat! :p Ik vind de HD600 juist erg goed aan te sturen vergeleken met mijn AKG K701 en Beyerdynamic DT880 en hij klinkt echt heerlijk, zelfs uit een versterker van 100 euro.

too old, too cold

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik ga zo het verschil merken... Ik heb net een Earmax kloon koptelefoon-versterker binnen van Sense met 6N11 buisjes. Kijken of dat verschil maakt met de FiiO E5. Ik mag het wel hopen. :Y

Het is weer eens zo'n verhaal geworden met verzenden. In 1 woord: DHL :F
Hij was er wel snel (Wat heet? supersnel: 25 dec betaald!) maar geheid dat je de sjaak bent met bijbetalen. Belde me gisteren een vrouwtje op of ik thuis ben, maar dan zegt ze er niet bij dat ik moet betalen aan de deur. Sta ik daar met mijn zieke kop met €5 in mijn portemonnee.
De binnenkant is trouwens ook niet zoals op de foto. Ik zie door de openingen heen geen Wima MKP10-caps maar gele ronde dingen Ero MKC 1860 (volgens sommigen niet al te beroerd).
Edit: ik moet eens beter lezen. :z In de omschrijving stond:
Built with high quality compents such as Military grad 6N11(6DJ8 E88CC) tubes+ ELNA caps+ PHILIPS caps+ ERO coupling capacitor + ALPS attenuator + High precision resistor
En dus geen Electro Harmonix buisjes en Wima caps. Maar dat maakt niet zo veel uit want ik wilde ze toch vervangen voor Sprague PiO's en Philips Miniwatt E88CC.
Ik doe zo wel een foto, het is een beetje erg donker weer om goed te kunnen fotograferen.

Gelukt. Ziet er weer goed uit zo.
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/6601/senseg3headphoneampisos.jpg
grote versie
Ik heb er wel een ander snoer opgezet met een normale stekker.

Ziek thuis met plenty parts in de kast heeft ook zo zijn voordelen...
Ik ben maar gelijk aan het modden gegaan. Caps eruit en Spragues erin (ging net, ik mat een spanning van 208V met aanzetten, ze zijn 200V). Ik heb de tulppluggen vervangen. Die waren wat erg arm verguld en ze zaten erg los. Ik snap nu ook waarom ze deze gekozen hebben want aan de binnenkant kom ik nu bijna tegen de elco aan. Het matgroene ledje is nu helder blauw, maar ook heel decent (geen schijnwerper in de kamer). Ik heb ook de interne draadjes vervangen (flatcable) voor aparte verzilverd OFC met teflon.

Ik wil nu eerst even luisteren naar de verschillen. Daarna heb ik nog de buisjes achter de hand. Maar ik vind hem nu al erg goed klinken. Ik vond m zo uit de doos wel ok maar nu gaat het toch aardig lijken op wat ik verwachte. Het klinkt nu al erg goed.

Ik zie dat ik eigenlijk niks beschreven heb van het apparaatje.

Principe
Het is een OTL buizen koptelefoonversterker met 3 stuks 6N11 (6H23, 6322, E88CC) buisjes. OTL wil zeggen geen uitgangstrafos, minder componenten en dus beter geluid. Hij is daardoor vooral goed in het aansturen van hoogohmige koptelefoons maar kan door de forse elco's ook laagohmige aan. Het is een kloon van de Earmax versterker uit '92 die zeer goede recensies kreeg. Er is ook een versie die net als de Earmax 1 ECC81 en 2 E88CC heeft maar deze heeft 3x een E88CC en klinkt daarmee wat pittiger. Het signaal gaat via 1 kant van de middelste buis naar de beide zijden van de buitenste buis en dan direct naar de uitgang.

Voeding
De voeding zit in een aparte behuizing (lijkt op de voeding van de oude HP-printers, zo'n zwarte baksteen met ribbels), is met een speciale kabel verbonden, en heeft netjes een inschakelvertraging. Als je hem aanzet lijkt het eerst net of er niks gebeurt (zo van shit, weer een DOA). Hij blijft echt lang donker. Na 30 seconden hoor je een klik in de voeding en begint de gloeistroom op gang te komen en daarna ook het ledje en de buizenspanning. Netjes.

Materiaal en afwerking
Het kastje is van dik zwart geanodiseerd aluminium en ziet er zeer solide uit. De volumeknop is iets minder solide; dun alu met plastic aan de binnenkant. De beugel is lekker stevig. Het ledje is netjes gedempt. De rubberen voetjes zijn klein maar stevig en glijden niet. De buizen zijn Chinees met een =*= logo overdwars. De potmeter is een goedkoop open type van Alps. Hij kraakt al vanaf nieuw (dit komt door mijn dacje die 3V DC op de uitgang heeft, je hoort daardoor echt knetteren en een swoosh geluid als je er aan draait). Bij de PC is deze voor mij echter overbodig. Ik regel het volume liever via het software en heb de potmeter volledig open staan. De versterker is op elk volume volledig stil. Heel netjes!

Geluid
Zoals de versterker geleverd wordt klinkt hij al behoorlijk goed. Ik heb hem eerlijk gezegd niet erg veel tijd gegeven om in te spelen. Maar na een uur of wat luisteren vond ik het niet uitmuntend. Net een klein beetje beter dan de opampversterker van de Musiland Monitor 02US. Hij klinkt gewoon lekker, stevige bas, mooi midden en hoog maar een beetje korrelig. Ruimtelijkheid goed maar niet geweldig. Hij heeft een lekkere dynamiek. Het klankbeeld is neutraal. Hij gaat met mijn Beyerdynamic DT880 250Ohm niet vervormen. Zelfs zo weinig dat ik nu last van tinnitus heb omdat ik al veel te lang te hard aan het luisteren ben (wees gewaarschuwd).
Na de eerste mods (koppelcaps) klinkt het geheel echt een niveau hoger. De bassen klinken vol, stevig maar niet te vet met een lekkere punch. Het midden en hoog klinkt nu zijdezacht zoals je van een buizenversterker verwacht. De ruimte kun je hierdoor ook veel beter horen. Dit is tenminste een beetje van die echte high-end 'magie' (ja ik weet het; foute term maar dit klinkt echt een stap beter dan gewoon hifi).

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik ben nu al een paar dagen aan het rondkijken voor betaalbare buizenversterkers (≤€200). Zowel een phono-versterker als een koptelefoonversterker. Deze Sense G3 is zeker betaalbaar en ziet er ook nog eens leuk uit. Ik weet dat je met je ogen dicht deze apparatuur moet beoordelen maar ja, de WAF. Deze koptelefoonversterker zet ik nu op mijn wensenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:36
Geen matches
Bij de PC is deze voor mij echter overbodig. Ik regel het volume liever via het software en heb de potmeter volledig open staan.
Hallo Jeep,

Als je het volume in software regelt, dan gooi je toch bitdiepte weg? Of zijn er technieken waarbij dit niet gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Misschien moet je toch nog even verder lezen dan. Er zijn ook nog de diverse Little Dot's en bv de kleine Muse TU-10 portable met miniatuur buisje, de Qinpu Q2, de Bravo Ocean, en Firestone audio (hybride) is ook interessant.
Dan is er nog dit rare open dingetje.
Xiang Sheng heeft een buizen voorversterker met MM-ingang en koptelefoonaansluiting Xiang Sheng 768a en de 708a.
De Yaqin PH-5L, en dan deze ferrari-rode Ampro nog...
Afbeeldingslocatie: http://i1002.photobucket.com/albums/af143/rain_sk_sr/IMG_5760.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
zoals beloofd een eerste uitgebreide indruk van de Zero 24/192 in combinatie met een Bantam D-class amp./Music Angel Tube amp

Na het eerste aansluiten is de wow factoor hoog. Je hoort meteen een duidelijk, positief verschil. Heldere klanken die zeer natuurlijk aankomen.
Het geluidsbeeld heeft veel diepgang en alle tonen komen helder over.
De bas is pittiger en scherper en het middengebied is fenomenaal. Het hoog is spankelend en transparant.
Natuurlijk is essentieel waar je mee gaat luisteren. Flac van werkelijk hoge kwalitieit klinkt ook fenomenaal. Al eerder moest ik na aanschaf van de gemodde Music Angel samen met de Logitech touch, vaststellen dat veel opnamens en rips van matige tot slechte kwaliteit zijn. Dat gaat trouwens voor diverse CD's ook op!
De zelf geripte nummers komen prima binnen.
Het gebruik van spotify (premium met een allezins redelijke kwaliteit) klinkt met de Zero net wat beter dan rechtstreeks op de touch.
Kortom, het is een aanzienlijke verbetering tov de uitgang van de touch.
Ik heb de touch met toslink aangesloten op de Zero en die uiteraard naar de Bantam.

stap 2:
De bantam vervangen door de gemodde music Angel met zjn heerlijke Winged C buizen maakt met name de bassen nog wat dieper. De warmte van de buizen geeft een heerlijk extra gevoel bij de muziek. Groot voordeel tov de Class D Bantam is het extra vermogen dat een Pink Floyd net wat beter laat beluisteren. De class D tripath jongens hebben allen helaas het nadeel dat de vervorming bij hogere volumes sterk toeneemt. Voldoende vermogen is daar belangrijk dus.
Het Sure TA2050 bordje waar ik al een tijdje aan sleutel samen met een Meanwell Switched power supply haalt veel van deze nadelen weg en zorgt voor meer vermogen en zet een soundstage neer waar de (positieve) rillingen van over de rug lopen. Een Schiller wordt dan een live beleving van formaat en is alsof je in he tconcert terugbent.
Ik wil binenkort een bordje met de nog betere TI TAS5630 gaan intergreren en zal jullie op de hoogte houden.
Met die power ( 2 x 250Watt) en de verwachtte zuiverheid moet het echt lukken ;)
Ik ben trouwens benieuwd of er al ervaringen bestaan met die TI Chip hier?
http://www.ti.com/product/tas5630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Of dees, ook mooi (rood dan)

[ Voor 65% gewijzigd door vinz98 op 02-01-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Zo van het weekend de caps van m'n Bewitch vervangen. Ik heb gekozen voor de AmpOhm's vanwege het feit dat deze dezelfde waardes heeft als het origineel en ze komen goed uit de Tony Gee's cap test. Het vervangen gaat niet vanzelf. Komt voornamelijk omdat ik 2 linkerhanden heb. In het begin kreeg ik de pcb niet los en in m'n lompheid had ik 2 draadjes los getrokken. Uiteindelijk de caps met hulp vervangen.
In het gehele proces heb ik een voorbuis gemold, opeens kwam er geen geluid meer uit 1 speaker, na het verwisselen met de originele buizen deed alles het weer.

Al met al ben ik toch blij met het resultaat. Geluid klinkt beter. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar het klinkt helderder en het hoog klinkt mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
blissard schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:54:
Als je het volume in software regelt, dan gooi je toch bitdiepte weg? Of zijn er technieken waarbij dit niet gebeurt?
Ja, dat klopt. Theoretisch. Mijn observatie was puur praktisch. Het klopt echter wel wat ik zeg; 24bits heeft zo een enorm dynamisch bereik (144dB) dat je dat echt niet gaat horen. IRL haal je toch al niet meer dan 120dB en dat is ook net wat je oren aankunnen. Met dat enorme bereik kun je veel meer ongestraft manipuleren.

Analoog is een ander verhaal. Anders dan bij digitaal worden alle minime invloeden behouden. De potmeter doet ook iets met het geluid, niet alleen weerstand. Het bereik van de versterker is ook beperkt. Nou is deze Sense werkelijk doodstil; ik hoor helemaal niets op vol vermogen of welk vermogen dan ook (zonder muziek natuurlijk). Maar vooral met mijn dacje (die wat DC-offset heeft, oftewel wat gelijkspanning op de uitgang) hoor ik luid gekraak op de potmeter. De koppelcaps die na de potmeter zitten halen dit er pas uit.
Conclusie; volumeregeling digitaal is veel stiller en beinvloed het muzieksignaal minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@jeep misschien is dit dan iets voor je ;)

http://www.aaroncake.net/circuits/volume.asp

Iedere 6 dB minder volume kost je een bit.. bij 24 bit is dat op normaal luisterniveau een hoop kwaliteit. Alleen op hoge volumes heb je dan nog echte 24 bit

maar de afwegingen hier zijn de moeite waard:
http://electronics-diy.co...Analog_Volume_Control.php

[ Voor 60% gewijzigd door SED op 04-01-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ja, dat snap ik, dat had ik al uitgezocht.

Het gaat er uiteindelijk niet om hoeveel bits je hebt, het gaat er om wat je er uit haalt. Bit zijn enkel een middel tot een doel. Het doel is informatie uit het geluid dat je hoort, oftewel muziek.

Als je dit zo zegt
bij 24 bit is dat op normaal luisterniveau een hoop kwaliteit. Alleen op hoge volumes heb je dan nog echte 24 bit
Dan begrijp je blijkbaar niet wat er gebeurt (no offence).
Als normaal luisterniveau 90dB is (en dat is al veel te hard om goed te zijn voor je gehoor) en je gehoordrempel 0dB (dat is hij ws al lang niet meer en bovendien frequentieafhankelijk) dan kan je theoretische dynamisch bereik wel 144dB zijn maar dan is dus 54dB overbodig. Je kunt het gewoon niet horen.
Zet je het volume 12dB lager kom je op 78dB luisterniveau, je 'verliest' met 12dB 2 bits>22b^132dB dan heb je nog steeds 132-78=54dB speelruimte. Je hebt nog evenveel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Het lijkt me zo dat je nu dynamisch volume en kwaliteit met elkaar aan het vergelijken bent en dat is niet waar het om gaat.
Met 24 bits probeer je de originele opname zo goed mogelijk te reproduceren. Elke bit die je verliest is verlies van kwaliteit. Of je die nu "hoort" of niet, je verliest informatie! Erger nog, hoe zachter je de installatie zet des te meer kwaliteit ben je kwijt.
Daar doet een overschot aan dynamiek geen bit aan af ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SED op 04-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik weet dat dynamiek en signaal-ruisafstand niet het zelfde is.
Die bits is niks anders dan amplitude van het signaal. Met een voorbeeld: het aantal het aantal treden in de trap. Als je verdiepingshoogte minder wordt kun je het aantal treden ook verminderen. De hoogte van de trede (de 'kwaliteit') blijft het zelfde.
Een analoge potmeter doet precies hetzelfde (hij is digitaal op atomair niveau en kan daardoor veel fijnere stapjes maken), heeft alleen geen ruisdrempel (hij hoeft niet te bepalen of iets een 0 of een 1 is) maar doet altijd iets (neemt af van de informatie/kwaliteit). Een potmeter is ook maar een sleepcontact met de nodige oxidatie.
Ik heb lang genoeg geluid ingeregeld om te weten dat je de eindversterkers het beste zo ver mogelijk uit kunt sturen.

Dat overschot van 8 bit is alleen maar zodat je straffeloos digitaal kunt bewerken (met optellen en delen krijg je wel ruis). Ik heb een aantal opnamen in 16-44 en 24-48 en ik kan daar echt geen verschil of verbetering in horen. De samplingfrequentie maakt IMO veel meer uit voor de kwaliteit (met >16bits).
Maargoed, dat is een beetje off-topic allemaal.

Ik heb weer een nieuw dacje binnen. Als je oppervlakkig luistert denk je dat het precies hetzelfde klinkt. Het verschil is subtiel maar wel goed hoorbaar. Het is net als met het wisselen van koppelcaps voor een paar hele goeie. Of het verschil tussen 14/44 en 16/96. Met de originele hoor je geen bonus met HD opnamen. Die van mij klinkt veel sprankelender en de ruimtelijkheid is beter.

Hij heeft er wel lang over gedaan deze keer; 28 nov gekocht! Douane weer :X. Gelukkig geen extra kosten deze keer.
En ik heb weer wat extra spulletjes om hele sjieke kabels te maken en t-ampjes te modden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@jeep,

Bitrate betreft de hoeveelehid data per seconde die doorgegeven of opgeslagen wordt.
Afname van de bitrate zorgt dus voor afname van de informatiestroom. Dat betreft dan niet alleen onhoorbare onderdelen maar de data als totaal. Minder bits is dus minder info en dus minder kwaliteit.
Of jij voldoende hebt aan 8 bit of 16 bit audio doet daar dus niets aan af.
Gezien je gevoeligheid in het verschil horen tussen diverse materialen in capacitors e.d kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.
Als je 24 bit hebt gebruik het dan optimaal!

Een goed en zeer leesbaar stukje is hier te vinden:

http://www.tweakheadz.com/16_vs_24_bit_audio.htm

maar ook 1 bit muziek kan leuk klinken ;)
http://www.onebitmusic.co...releases-02-Gilgamesh.mp3

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 05-01-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Iemand al eens douanerechten en belasting moeten betalen? Ik kreeg net een brief (Bericht van Aankomst Reactieformulier) van PostNL dat mijn Brainwavz HM5 en Fiio E10 die ik bij Mp4nation.net kocht zijn onderschept. Ik moet de waarde opgeven en een kopie factuur erbij doen. 19% belasting + inklaringskosten dus. :( Godver.

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 05-01-2012 15:39 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
meestal alleen via DHL ern die rekenen tenminste 24 euro BTW ongeacht inklaringskosten.
( en wel altijd, ze nemen het werk van de belasting over)

Tante Pos is altijd weer een administratieve verassing en kost extra tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja, ik dus. Vaker. BTW is belasting en nooit leuk. Maar je betaalt het in de winkel ook.

DHL neemt niet het werk van de douane over maar van de exporteur. Die hoort een factuur bij te voegen met de waarde en dit aan te geven bij de douane. Wat DHL nu doet is standaard aangeven (à raison van 12 euro) en zo nodig schatten (te hoog, het evt verschil incasseren ze zelf). Wil je bij DHL reclameren dan moet je eerst 40 euro betalen.

SED:
bitdiepte =| bitrate.
Bitrate is bitdiepte x samplerate.

edit:
van je eerste linkje (au!)
Never refer to 16-bit or 24 bit audio as the "bit rate". Its properly called the bit depth and the pros will be so irked they'll have to correct you.
/edit

Met bitdiepte bedoel ik dus bits/sample oftewel 16 of 24 bits en dit geeft de gradatie van de amplitude aan. Wat ik denk dat jij denkt is dat je die gradatie met een potmeter fijner kunt maken door het volume te verlagen. Alleen met 24bit is die gradatie al zo ongelofelijk fijn dat dit niets met hoorbaar verschil in volume te maken heeft maar met de zuiverheid van de golfvorm. En dan vooral bij lage volumes zoals nagalm. Met een potmeter er tussen tast je die ook aan.
Is je bitdiepte te laag dan hoor je de galm als het ware opbreken; het stottert wat en dan is het weg. Maar als ik het volume zachter zet dan kan ik dat helemaal niet meer horen. Met speakers misschien nog wel als ik met mijn hoofd in de tweeter ga hangen maar met een koptelefoon absoluut niet.

Als ik mijn koptelefoon kneiterhard zet kan ik (misschien) het verschil horen tussen 16 en 24 bit. Maar dan kan ik alleen nog maar ritme horen en geen melodie (zo werkt ons gehoor nou eenmaal) en gaan mijn oren piepen. Op normaal volume hoor ik echt verschil tussen een oude 14bits opname en een modernere 16bits. Maar als ik hem wat zachter zet omdat ik lange tijd luister dan wordt dat wat minder. Maar hoe jij er bij komt dat ik het verschil tussen 8 en 16bits niet zou kunnen horen is mij totaal onduidelijk.

Nog een quote:
Its not that 24 bits of data makes the sound better. It actually does not. What is does is give your audio more room to breathe in the numeric realm of digital audio. Remember, we are talking about numbers, calculations, not analog waveforms.
Precies wat ik bedoel. Als het eenmaal opgenomen is blijft de dynamiek gelijk. Als ik het opgenomen geluid digitaal zachter zet verlies ik niets van de dynamiek van die pieken. Met opnemen is dat anders. Als je met 16 bit aan het opnemen bent en je hebt netjes je niveau ingeregeld en je krijgt ineens een piek die zeer aan je oren doet dan gaat de opname fijn in de overmodulatie en ben je je muzikale info kwijt. Had je het met 24bit opgenomen dan had het er wel op gestaan en kun je later het hele stuk zachter zetten of de dynamiek comprimeren. Maar de info heb je.

Als je de muziek zachter zet verlies je sowieso info. Als je hem helemaal dicht zet hoor je niks meer en ben je alle info kwijt. Hoe simpel is dat?

Ik ga hier niet verder over door. Ik heb het gelezen en ik snap het. Als ik het nu nog niet uitgelegd heb dan gaat het mij toch niet beter lukken.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Jeep: bitdepth lees dit even: Wikipedia: Audio bit depth

Gebruik maken van algemene termen moeten we wel zuiver houden.

Verleis van bits zorgt voor verlies van data en dus minder kwaliteit.
Het is niet zo dat alleen de onhoorbare data wegvalt bij bitverlies!

Feit is dat een software volume nadelige gevolgen heeft voor de kwaliteit met 1 bit per 6 dB attenuatie.
Uitgaande van 112db bij 24/192 als praktische dynamische max is dat dus op nomaal luistervolume van pakweg 65 dB
ben je reeds 10 bits kwijt en zit je onder CD niveau! ( dat was die grote stap naar 16 bit die iedereen bleek te horen!)

Kortom, een potmeter van hoge kwaliteit is altijd te preferene boven software regeling!
Eigenlijk een heel rare discussie want zoals ik eerder vaststelde hoor je wel het verschil tussen verschillende soorten caps maar niet het verschilt tussen bijv. 8 en 16 bits lijkt het.
Dat laatste begrijp ik dus niet!

edit: 6-1.. Jeep het is niet netjes je post achteraf voor het gootste deel aan te passen en je discussie daar te voeren.
Dat gezegd hebbende: interessant je stelling dat dichtdraaien van het volume volledig verlies van data zou inhouden. Dat lijkt me een verkeerde logica. De data is er nog steeds maar de ruimte om deze te beluisteren neemt verder af tot tenslotte nul. Met behoud van data!
Een krantenpagina kopieren naar A4 formaat zorgt voor een kleinere krant met dezelfde data.
Dat is ook precies het verschil tusse analoog aanpassen: je verkleint het gebied met behoud van (vrijwel alle) data en Softwarematig aanpassen: je knipt de krant bij tot A4 formaat en verleist daarmee data. Veel zelfs.

Wat DHL betreft. zie: (de andere kant op zogezegd)
http://www.dhl.nl/nl/expr...anerichtlijnen_china.html
voor al diegenen die de wijzigingen per jan 2011 gemist hebben ;)

[ Voor 32% gewijzigd door SED op 06-01-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
DHL Express werkt daarom nauw samen met General Administration of Customs in China, met de bedoeling mogelijke vertragingen gedurende het inklaringsproces aan te kaarten en een mogelijke negatieve impact op de business in China te vermijden.
Hier staat heel mooi omschreven dat het ze geen moer uitmaakt wat ik moet betalen als zij maar winst maken?

Ik heb ooit zelf proberen uit te zoeken wat de HS-code voor een versterker is. Totaal obfuus. Toen maar met de douane gebeld en zelf die wisten het niet. Echt. Laat maar hoor. Gewoon China mail gebruiken en je ziet vanzelf wat het meer kost als het onderschept wordt. Ze kunnen toch niet alles open maken.

Volgens mij is er niets veranderd voor particulieren. Anders had je dat echt wel in het nieuws gehoord. <24euro is vrij opsturen en als je het meeneemt is de grens 130 ongeveeer.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
even een link met voorbeeld

http://www.douane.nl/part...aankopen-02.html#P66_5449

dus waarde onder 22 geen bijkomende kosten , tussen 22 en 150 alleen btw daarboven douane rechten en btw .

zelf meenemen is 430 euro http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-05.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Totaal obfuus.
Dat woord bestaat officieel niet en is een leenwoord uit het Latijn/Engels.
Wat betekent het voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ehm, dat is mij niet helemaal duidelijk ;)

Het houd het midden tussen obscuur en confuus. Of mag ik niet creatief met taal zijn? Doet de douane ook. Moet je die lijst met omschrijvingen eens doorlezen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Tuurlijk mag je creatief met taal zijn. Ik wilde het gewoon weten...
Ik ben een taalliefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:48:
ehm, dat is mij niet helemaal duidelijk ;)

Het houd het midden tussen obscuur en confuus. Of mag ik niet creatief met taal zijn? Doet de douane ook. Moet je die lijst met omschrijvingen eens doorlezen.
offtopic:
schitterend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
totaal offtopic
Net weer een Terry Pratchet gekocht. The fifth elephant. Zoiets spreekt me meteen aan. Net als 42... dan zie ik het verhaal al direct voor me.

Ik had trouwens wel een probleempje met mijn Sense G3. Als ik hem aandeed dan zat ik soms tijden te wachten tot ie aanging. Dus niet. Dan deed ik hem maar even een paar keer snel uit/aan en dan begon ie te gloeien. Maar hij doet het steeds minder en gaat netjes aan zoals het hoort. Ik denk dat de aan/uit schakelaar wat geoxideerd was in de opslag.

Ik ben er verder echt heel blij mee. Ik hoor weer dingen die ik anders nooit hoor. zoals het verschil tussen DS en kernel streaming. KS is echt stiller! Ik hoorde ineens ruis bij stilte voordat de muziek begint. Dus eerst even ruis, dan stil, en dan begint de muziek. Heel vreemd. Ik hab m even op DS2 gezet omdat een 4.0 stream het niet deed met KS. Het apparaat met alles wat er voor zit is dus echt doodstil!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
er kan nog een alps in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Er zit een kleine open Alps in. Doet het prima, je moet alleen geen DC-offset er op zetten. Weet jij nog een klein goed alternatief? Ik heb nog wel een ander klein type Alps uit een Muse M21.

Dit is origineel
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/1958/senseg3headphoneampinsi.jpg
Dit is mijn gemodde versie.
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1958/senseg3headphoneampinsi.jpg
Dus met Sprague PiO's en Teflon/verzilverd milspec draad. En aan de bovenkant 2 Philips Miniwatt SQ E88CC (special quality met goldpins etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik vind die blauwe alps wel goed, deze zie ik aan voor een pot die in een radio van 2.95 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:06
Geen matches
Ik ben op zoek naar een (buizen) hoofdtelefoonversterker (eventueel ook met phono-pre) echter heb ik een (zeer) beperkt budget van 50Euro max (liever uiteraard nog minder)
Bij mijn zoektoch over E-bay ben ik de volgende opties tegen gekomen:
http://www.ebay.nl/itm/Bu...ain_0&hash=item2c5d3346c2 (incl. de bijbehorende trafo)
en
http://www.ebay.nl/itm/MU...ain_0&hash=item337001ebe8
Beide kosten ze al met al incl. verzenden $50,-

Welke zou jullie voorkeur hebben (en waarom) of hebben jullie nog andere (betere/goedkopere) alternatieven.
(De hoofdtelefoon welke er op aangesloten wordt is de Superlux HD669)

[ Voor 15% gewijzigd door The big J op 08-01-2012 16:58 . Reden: links gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Je links werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Geen matches
Als het goed is nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Geen van de twee.. :X
Goh, 50 euro max. en liever minder? Fiio E5 / E6 is het enige dat in me opkomt dat geen complete brol is in dit prijspunt.

Spaar wat, verdubbel je budget en er zijn direct veel betere dingen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Als ik tussen die twee moest kiezen, zou ik voor de muse gaan.

(En de buis vervangen voor een 6n23p, maar dat is stap 2 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
Geen matches
Puur als je zou moeten kiezen uit die twee dus liever geen van beide :P
De E6 had ik ook al bekeken. Op zich een goede optie alleen wilde ik graag een keer iets met buizen... Toch nog maar eens over denken of ik het budget iets op wil schroeven.
Op zich ben ik redelijk handig met een soldeerbout. Is er in de diy wereld misschien iets wat bij mijn wensen aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
http://www.pmillett.com/starving.htm is een optie als je iets met buizen wilt. Dit zou ongeveer net op of boven je huidig budget komen vermoed ik. Tenzij je wat items kan recupereren of toevallig hebt liggen wat de kost kan drukken.

Nooit zelf gehoord of gebouwd, maar schijnt niet mis te zijn. (ook op non hype sites als head-fi :))

http://nwavguy.blogspot.com/2011/07/o2-headphone-amp.html als het zonder buizen mag. Geen mombo jumbo, proven stats. Net boven je budget.

Cmoy varianten?

* ik vermoed dat Jeep of anderen wat meer designs kennen dan ik ;).

[ Voor 6% gewijzigd door foetus_ op 08-01-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De Muse die je aanwees is wel leuk. Maar die heb ik om 3 redenen bewust niet gekozen.
- Het is een hybride, dat is vaak 2x niks ipv 1+1=3. Je stapelt de negatieve punten op van 2 verschillende principes. En het slordige flodderige van de buis èn de nare transistorvervorming.
- Het tweede is dat deze nogal wat hoogafval heeft. Je moet eerst de transistor gaan vervangen en wat mods doen voor hij goed is. Daar is genoeg over te vinden op head-fi en diyaudio. Het is dus wel op te lossen binnen je budget en dan denk ik dat je best een heel leuk KT-versterkertje hebt.
- Ik hou niet van het open design. Na verloop van tijd komt er allemaal rotzooi in en dan is het geen porum. Of je pen slingert over het buro en maakt een kortsluiting en pats!

Ik vind de Qinpu Q2 best leuk voor iets meer geld. En het is een volledige versterker met meer ingangen. Ik heb ook al wel wat positiever reviews gelezen. Die kun je IMO ook makkelijker doorverkopen later.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben eigenlijk op zoek naar een klein en relatief goedkoop versterkertje en zag dat jullie het hier veel hebben over de Muse M21. Ik heb hier namelijk nog een set Monitor Audio RXFX liggen die ik graag in mijn slaapkamer wil ophangen.
Ik vind het alleen moeilijk om de Muse te plaatsen.. zou dit prima gaan?

Een alternatief is een tweedehands versterker met waarschijnlijk wat meer vermogen die meer ingangen heeft (niet nodig) en gelijk een stuk groter is (liever niet).

ps. Als iemand mij een link kan sturen waar ik de Muse het beste kan aanschaffen zou ik dit zeer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
herstel: www.ebay.nl internationaal zoeken op 2021 amplifier.
En denk wel aan de voeding (14V, 4 of 5 A) dat die er bij zit of koop hem er apart bij.

Ik weet niet wat jij in de slaapkamer verder uitspookt maar met 15W wordt je met cape en al van de kast af geblazen hoor. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 17:57 . Reden: link juiste voeding bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:14:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een klein en relatief goedkoop versterkertje en zag dat jullie het hier veel hebben over de Muse M21.
Waar woon je? Ik heb hier nog een werkloze SMSL 2021 die je wel zou mogen lenen om te proberen (Leeuwarden).

Ander onderwerp: ik heb de musiland 01 USD gekocht via ebay en heb hem nu draaien. Vanwege een fout van mij moest ik foobar en de asio plugin even opnieuw installeren. Er is een nieuwe versie van ASIO (2.1) en bij de release notes staat:

"Please note that this component is meant for systems where ASIO is the only available output method. It is highly recommended to use the default output modes instead of ASIO. Contrary to popular "audiophile" claims, there are NO benefits from using ASIO as far as music playback quality is concerned, while bugs in ASIO drivers may severely degrade the performance"

Overigens crashed foobar bij mij als ik de ASIO component nu probeer toe te voegen en kan ik bij output gewoon de Musiland SPDIF selecteren. Het is nu nog steeds zo dat als ik muziek luister en tegelijkertijd een youtube filmpje wil bekijken, dat youtube geen geluid geeft (aka foobar heeft alleen het recht om geluid te produceren). Of er een verschil in geluids kwaliteit (met of zonder ASIO) is kan ik niet zeggen omdat ik net de Musiland heb aangesloten en de OPA2134 heb vervangen door een LM4562 in mijn SD-793 dacje....

[ Voor 14% gewijzigd door Patatjemet op 09-01-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
voor windows 7 ( of Vista) is WASAPI veruit de beste optie.
Aiso als het ecjt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
je kunt. toch gewoon al je geluid via de musiland doen als je wilt? Ik doe het niet. omdat ik film met surround kijk. Gewoon in eigenschappen van geluid de musiland als standaard geluidskaart opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Patatjemet schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:42:
[...]

Waar woon je? Ik heb hier nog een werkloze SMSL 2021 die je wel zou mogen lenen om te proberen (Leeuwarden).
Apeldoorn of Amsterdam. Maar bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je kunt ook bij mij in Ede terecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 02:52:
Je kunt ook bij mij in Ede terecht hoor.
Wat heb je daar allemaal staan qua apparatuur/luidsprekers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Volgens mij hebben ze hier de PM mailfunctie voor bedacht.
Dat is dat mannetje met een tekstballonnetje onder iemands naam.

[ Voor 47% gewijzigd door vinz98 op 10-01-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
uhm, ik ben arm en bij mij valt niets te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
O ja ? ook niet die Reference 3A speakers bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Als we dan toch bezig gaan doe mij dat touch screen, die cd speler en die versterker met die rare buisjes erop maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
iemand voor de sense??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
Sssst! Ik zeg nog, bij mij valt niks te halen. Voor de eventuele inbrekers die meelezen. :z :F ;w
Oh, ik heb nog wel een flinke 70cm Sony Trinitron.

Zoals mijn oude dealer zei: ach dat nemen ze toch net mee want er staat geen B&O op.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Ik kan iedereen met de SD-793 aanraden de standaard opa2134 eens te vervangen door de LM4562! Over de klank kan ik niet zo goed wat zeggen omdat ik rond dezelfde tijd een musiland in mijn systeem heb toegevoegd, maar slechter is het er zeker niet op geworden!

De toegenomen detaillering kan ook door de Musiland komen, maar wat ik wel kan merken is dat de ruimtelijke afbeelding is duidelijk anders geworden. Prettig, meer diepte, scherpere plaatsing en meer een gevoel van werkelijkheid (!?! :p), de 2134 had af en toe nog wel eens de neiging de lead vocal ver voorop te zetten, bij de LM4562 ligt dit meer in lijn met de rest van de muzikanten en ligt prettiger in het gehoor. Ook lijkt er meer samenhang te zijn tussen links en rechts, een meer samenhangend stereobeeld in vergelijking met de 2134. Het is in ieder geval een klusje van 5 minuten om ze af en toe te verwisselen met leuke resultaten!

Over de musiland, jammer dat in de precision mode tussen elke nummer een pauze zit, als de sd-793 namelijk geen signaal krijg geeft hij dit weer als ruis, wat best wel storend is.

[ Voor 9% gewijzigd door Patatjemet op 11-01-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
@ patatjemet

Ik ben wel heel benieuwd of de opa verbetering oplevert. Waar heb je deze vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Tja,dat is ook een beetje het verschil tussen horen en luisteren... Als je wilt kunnen beschrijven hoe het klinkt ga je ook beter opletten wat je nou precies hoort. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het tussenschakelen van de musiland de ruimtelijke afbeelding verandert. Wel dingen zoals detaillering en timing.

Ik zou ook nog even verder experimenteren met de instellijgen van de Musiland. Kijk ook of je kernel-streaming kunt gebruiken. Ik gebruik dat onder XP en vista en daar werkt het feilloos.

/me zit nu onder Android

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 21:05 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.