HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 22:16
Geen matches
vinz98 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:28:
@ patatjemet

Ik ben wel heel benieuwd of de opa verbetering oplevert. Waar heb je deze vandaan gehaald?
Even voor de duidelijkheid, ik heb de opa juist vervangen door de LM! Heb hem via een (ex) werkgever kunnen bestellen (die besteld hem dan bij farnell).
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:59:
Tja,dat is ook een beetje het verschil tussen horen en luisteren... Als je wilt kunnen beschrijven hoe het klinkt ga je ook beter opletten wat je nou precies hoort. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het tussenschakelen van de musiland de ruimtelijke afbeelding verandert. Wel dingen zoals detaillering en timing.

Ik zou ook nog even verder experimenteren met de instellijgen van de Musiland. Kijk ook of je kernel-streaming kunt gebruiken. Ik gebruik dat onder XP en vista en daar werkt het feilloos.

/me zit nu onder Android
Ik heb net 2 weken vakantie achter de rug en gewoon horen doe ik al jaren niet meer (oa vanwege mijn vorige opleiding; theatertechnicus waarbij foh en monitor technicus mijn grootste interesse hadden) ;) Ik ben het met je eens dat de musiland voor de ruimtelijke afbeelding niks uit zal maken. Maar de opamp, ook al weet ik dat de meningen over het effect van opamp swapping verdeeld zijn, maakt toch echt wel een hoorbaar verschil (in mijn set met mijn oren).

Ik gebruik nu WASAPI met de musiland (win7). Op het musiland control panel kan ik nu behalve de sample rate selector en de keuze tussen normal en precision niks veranderen. Mijn gehele set klinkt mij momenteel erg prettig in de oren.

Edit: nu dan KS geprobeerd, ik kan nu in het musiland control panel meer dingen gebruiken (zoals het instellen van het volume etc). Ik ga weer verder met luisteren! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Patatjemet op 11-01-2012 22:07 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Kernel streaming is the way to go :)

Ik wou ff kijken hoe die staat, maar ik zit nu onder Ubuntu... 'T leven van een tweaker is zwaar :P

Ik heb weer mooie kabel binnen. 66' lijkt heel veel als je het besteld, maar het is maar een bosje in een dikke enveloppe. 2x16AWG en andere 2x20AWG shielded coax. Allemaal Milspec verzilverd OFC met teflon isolatie natuurlijk. Ik zit even te denken hoe ik ga maken. Gewoon enkel twisted pair of icm dubbel coax(2 geleiders voor afgeschermd hoog) voor een biwire. Ik moet toch nog even wachten op de clip-on ferrietringen (zodat ik geen 2 zendantennes maak achter de t-amp).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Geen matches
Negakinu schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:15:
Ik heb die Scythe even gegoogled en vind hem er wel ERG goedkoop uitzien. Ik lees ook over duidelijk hoorbare interferentie ruis. Het is ook een Class D versterker, waarbij de Muse/Topping Class T is. Class T is erg zuinig en klinkt over het algemeen erg goed voor zijn prijs. Hoe gevoelig zijn die Mission speakers?
Ik was helemaal vergeten dat ik deze vraag gepost had hier :o. Anyway, de gevoeligheid is 90 dB.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:49:
Ik heb weer mooie kabel binnen. 66' lijkt heel veel als je het besteld, maar het is maar een bosje in een dikke enveloppe. 2x16AWG en andere 2x20AWG shielded coax. Allemaal Milspec verzilverd OFC met teflon isolatie natuurlijk. Ik zit even te denken hoe ik ga maken. Gewoon enkel twisted pair of icm dubbel coax(2 geleiders voor afgeschermd hoog) voor een biwire. Ik moet toch nog even wachten op de clip-on ferrietringen (zodat ik geen 2 zendantennes maak achter de t-amp).
Waar heb je dat aangeschaft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gewoon dezelfde op Ebay. Johns silver teflon shop/navships. Is zo te vinden als je op materiaal zoekt.

met 90dB speakers kun je gewoon kiezen wat je wilt. Geen probleem. Die Scythe ziet er wel leuk uit maar ik denk dat de geluidskwaliteit niet op het zelfde niveau komt als een nette 2021 t-amp.

Ik heb op Head-fi een review gemaakt van de Sense G3. Ik had daarom ook even een lage impedantie koptelefoon nodig en heb mijn oude MDR-F1 weer eens uit de kast gepakt. Dat was mijn eerste fullsize HP na jarenlang steeds betere walkman koptelefoons te hebben gehad (van MDR-30 naar -55 naar -70 naar -91). Ik gebruikte dat voor in de trein etc. en vond het geluid van de open Sony's altijd erg goed en prettig. De F1 was daarin het 'ultieme' geluid. :N Daar ben ik het nu niet meer helemaal mee eens. Het hoog is nml wel erg terughoudend. Er zit een impedantie correctie netwerkje in lees ik net. Ik voel alweer een mod aankomen. Hier even hoe hij er uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://20cheaddatebase.web.fc2.com/SONY/MDR-F1.jpgAfbeeldingslocatie: http://20cheaddatebase.web.fc2.com/SONY/MDR-F1-1.jpg
PS: dat is niet mijn hoofd!

Maar nu de clou: ik heb hem nu zo goed als vlak ingeregeld met de foobar equalizer (tot +15dB op 14kHz!) en zo is hij weer helemaal top. Hij zit erg lekker op mijn hoofd en het geluid is erg prettig, ruimtelijk, rustig, strak zonder opgeblazen bas (zoals helaas de meeste -gesloten- koptelefoons) en nu ook met genoeg detail.
Conclusie die ik er uit geleerd heb: vlakke frequentiekarakteristiek is belangrijk maar er is meer dat zorgt voor goed geluid. En een goede aansturing is ook belangrijk.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Vandaag even een vergelijking gemaakt tussen "bi-ampen" en single amping. Bij mij houd dit in dat ik per kant 1 muse heb die bij single amping 1 kanaal uitstuurt die naar mijn speaker gaat (dus bijv. L) en bij bi-amping per kant 1 muse die 2 kanalen uitstuurt (L+R).

De voordelen van bi-amping waren toch wel duidelijk hoorbaar (ik heb ook 1 speaker single amping en 1 speaker bi amping aangesloten gehad zodat ik makkelijk door kanaalbalans te veranderen kon wisselen). In het laag werd het bij bi-amping veel en veel strakker. Bij het hoog zal dit waarschijnlijk minder van belang zijn omdat daar minder vermogen gevraag word. Ook werd de details in de muziek beter weergegeven.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk, ik blijf bij vertikaal bi-amping. Voor mensen met bi-amping mogelijkheid op hun speaker is het imo zeker de moeite waard om dit eens te proberen. Misschien in de toekomst nog eens denken aan actief filteren om te kijken wat dat op kan leveren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Patatjemet op 13-01-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hoe heb je dat aangesloten? 1 interlink naar 1 versterker en dan tegelijk in L+R, 1 kanaal voor hoog en 1 kanaal voor laag?
Of heb je het bij de voorversterker al gesplitst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
De passive pre die ik heb heeft 2 x uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
toch wel interessant wat de beste Bi-amping aansluiting is.
Ik wil de Bantam en de sure tri=paths eens bi_ampen. Veel opties dan..
Bantam (25 Watt) voor de tweeter en Sure (100 watt) voor de bass. Vraag is dan hoe deze gelijk af te stemmen qua volume.
Met twee verschillende amps kan ik niet per KEF een amp aansluiten dus twee amps per KEF.

Dus nu ( advies gewenst)
dubbele speakercables ( Arrow set van 3 meter)

RCA male tot male adapter of zijn daar goede bestaande kabels voor?

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Is niet zo moeilijk toch? Je hebt 2 dezelfde uitgangen nodig (of niet maar dan heet het actief gefilterd) dan gaat links1 naar de bantam en links2 naar de Sure, rechts1 naar de bantam en rechts2 naar de Sure. Met de voorversterker regel je het totaalvolume. Met de potmeter van de resp. versterkers stel je de hoog-laag balans in (Bantam voluit en de Sure inregelen).
Je versterkers staan dan gewoon in het midden en je luidsprekerkabels zijn de gewone lengte.

Zo, ik heb er ook weer een klusje opzitten: mijn oude Sony MDR-F1 koptelefoon eens flink aangepakt. Schoonmaken en modden. Dat schoonmaken was wel echt nodig. 10 jaar in een rokerige ruimte op je hoofd wordt een koptelefoon niet mooier van. Earpads er afgehaald (klik), achterkap los (gewoon slagje losdraaien), binnenste afdekhoes eraf (buitenste rand zit een plastic ring aan die er achter omheen valt) en alles in een bakje met wasmiddel. Onder dat afdekhoesje zat een schijfje (tussenring) schuimrubber die helemaal vergaan was. De rest met wasbenzine flink boenen en dan is ie weer redelijk toonbaar. Ik heb van non-woven PP een mooi paar schijfjes gemaakt zodat het weer lekker zacht aanvoelt op mijn oren.
Het is een erg mooie constructie: hij zweeft eigenlijk net voor je oren. Het frame is van massief gegoten Magnesium legering en voelt erg stevig aan. De hoofdband zit met een paar dunne uitrollende staaldraadjes aan de binnenste zachte hoofdband. Hij is nu 15 jaar oud en ziet er nog steeds goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3673/f1mod04ts2.jpg
Er zit normaal een impedantiecorrectie in met een paar smd-componentjes. Je kunt het een feature noemen. Misschien goed voor de bas op een walkman/discman. Maar ik hou niet van extra elektronica. Eventueel verschil in frequentiekarakteristiek doe ik toch met de equaliser (met een sweepgenerator). Ook dat ging vrij makkelijk. Gewoon op het punt ernaast solderen en ze zijn er tussenuit.

Resultaat: ik heb weer een prima koptelefoon die klinkt als nooit tevoren. Het geluid is net iets opener geworden. Ik heb er geen hoog bij maar wel schoner hoog. Erg lekker geluid en heel ruimtelijk.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
interessant idee.. maar alle tripath chips hebben de akelige gewoonte om zeer stijl te gaan storen dus volledig open wil zeggen grote THD. ( http://www.profusionplc.com/images/data%20sheets/ta2020.pdf )
Hoe los jij dat op?

leuke opzet hier trouwens..
http://www.wikitopia.nl/luuk/chip.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Denkfoutje? Je gebruikt toch een voorversterker om het volume te beperken.
Als input x versterking> max vermogen gaat ie pas sterk vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
ah.. tja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Geen matches
Mijn mhzs cd33 toont nu echt kuren. Pakt geen cd's, cd lade gaat ook niet meer open (display geeft aan "open"). Volgens mij moet het gehele mechannische gedeelte vervangen worden. Iemand enig idee of dit nog te repareren valt of is de cd speler rijp voor de sloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
is altijd te repareren

het ligt waarschijnlijk aan het ribbon-kabeltje naar het loopwerk waar wat oxide op zit. Paar keer in en uit en hij doet het weer. Als de speler niet reageert dan moet je vóórdat je hem aandoet op open drukken en vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Hey, psssst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bogey_21, voor de MHZS spelers heb ik bijna alles wel in voorraad.

Dus niet zomaar weg gooien. Eerst proberen wat Jeep heeft beschreven. Ook even het connectorretje waar de flatcable in komt in het midden iets samendrukken voordat je de flatkabel weer plaatst.

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Geen matches
Bedankt voor alle reacties, ik ga het vanavond uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Edit: helaas na herhaalde poging alles uitelkaar en inelkaar (en schoonmaken) reageert de cd lade nog steeds niet.

@koifarm: kan ik buiten forum om even contact met jou leggen inzake de cd speler?

[ Voor 53% gewijzigd door bogey_21 op 16-01-2012 18:00 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bogey_21, mijn email staat in myreact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
Geen matches
Niet chinees, maar wat is dat J River een mooie player! Heb na een maandje proef 't maar gekocht. Je raakt er snel aan verknocht;)

De Emotiva's XPA-1's bevallen erg goed. Net zoals de Matrix Mini. Toch wel fijn dat je die gewoon als voorversterker kunt gebruiken en er een remote bij zit.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Balboa schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:43:
Niet chinees, maar wat is dat J River een mooie player! Heb na een maandje proef 't maar gekocht. Je raakt er snel aan verknocht;)

De Emotiva's XPA-1's bevallen erg goed. Net zoals de Matrix Mini. Toch wel fijn dat je die gewoon als voorversterker kunt gebruiken en er een remote bij zit.
Ligt dat aan de interface?
Gebruik je het ook voor video ed?

Ik zou Emotiva gebruiken voor video met 5.1 met de UMC1. Lijkt me ook vrij heftig. Blij dat je er tevreden mee bent. Het zou ook wat zijn als het niet zo was.

Apart... ik krijg een mail van ebay dat er spullen vandaag verzonden zouden zijn (27nov betaald). Alleen ik heb het al (nou ja al, 'dank' zij de douane) een week binnen. :?
Nou vraag ik me af of t nu nog een keer komt.

Ik heb ook weer een aantal 0.47 µF Spragues besteld. Ze waren op.
(En zowaar ook nog hele goeie kleine 2µF die wel in de t-amps passen hoop ik).

Alleen heb ik nu dit model.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/capacitor-0-47-mfd-200-vdc-Sprague-Vitamin-Q-10-pcs-/20/!CF3yIVQ!2k~$(KGrHqIOKiQE1U((QmcSBNWc42DGzg~~_35.JPG
Ik neem aan dat je 1 pool aan het schroefdraad vast moet maken?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:58:
[...]

Ligt dat aan de interface?
Gebruik je het ook voor video ed?

Ik zou Emotiva gebruiken voor video met 5.1 met de UMC1. Lijkt me ook vrij heftig. Blij dat je er tevreden mee bent. Het zou ook wat zijn als het niet zo was.

De interface van J River is idd erg prettig. Is ook bitperfect net zoals Foobar e.d. Leuke future is dat je in theather view allerlei foto's van de "spelende" artiest voorbij ziet komen. Is een stuk gelikter dan de standaard Foobar en ik had geen zin om met allerlei skins te gaan rommelen ;) Je kunt de volledige versie een maand gratis proberen.

Gebruik het alleen voor audio. En idd de XPA's terug sturen was van te voren al geen optie gezien de verzendkosten >:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Kwam laatst een oude post van je op DIYaudio tegen, Koifarm. Nog wat geworden met die 6c33 OTL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
@ Jeep.

Ja, je soldeert een draadje aan een ringetje en deze klem je tussen schroef en draad.

Je moet even kijken naar de maat maar de aarde-soldeerlip van een chassisdeel tulp aansluiting kan ook passen.

[ Voor 115% gewijzigd door vinz98 op 18-01-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mace, na het horen van mijn collega z'n 6c33 otl van graaf vondt ik het geluid verschrikkelijk. Hierna zijn mijn plannen voor het bouwen van een 6c33 otl in de vrieskist terecht gekomen. Ik ben nog steeds enthausiast over mijn huidige SE FU13( 813 ) van audioromy uit china. Alleen jammer dat deze niet meer wordt gebouwd.

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Laat me eens raden: jullie zijn allemaal stiekem verhuisd naar een ander draadje en ik zit hier al twee weken te F5'en voor nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
F5? Die zit hier niet op mn nieuwe Android telefoon. Leuk speeltje maar kost wel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Als je de opamp van de sd-793 bypassed heb je weer wat leuks te posten ;)

Misschien kom ik er van het weekend wel aan toe! Iemand nog tips of te voorkomen dat ik pootjes van de 1793 aan elkaar soldeer?

[ Voor 11% gewijzigd door Patatjemet op 28-01-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb nog wel iets melden trouwens. Ik heb nu een heel nette biwire luidsprekerkabel gemaakt. Ook met blauwe kous en carbon/rhodium. pluggen en milspec zilver teflon kabels. Ze zijn alleen wel erg groot voor achterin een klein T-ampje; ze komen ergens tegen elkaar aan. Gevolg:kortsluiting en ampje op tilt. :(
Ik post later nog wel ff een paar fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Geen matches
Heren,

Het lijkt mij leuk om bij mijn draaitafels een goedkope stereo buizenversterker te kopen voor mijn celestion speakers. Nu heb ik wel wat gelezen, maar zijn er nog punten waar ik absoluut op moet letten? Zijn er nog aanbevelingen voor rond de 200 euro?

EDIT: het signaal van de draaitafels gaat eerst door een mixer

[ Voor 11% gewijzigd door buffbuffbuff op 28-01-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Patatjemet schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:45:
Als je de opamp van de sd-793 bypassed heb je weer wat leuks te posten ;)

Misschien kom ik er van het weekend wel aan toe! Iemand nog tips of te voorkomen dat ik pootjes van de 1793 aan elkaar soldeer?
Kun je niet beter ter hoogte van de opamp die je eruittrekt een doorvoer maken. solderen aan een smd chip gaat niet echt werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:57:
Mace, na het horen van mijn collega z'n 6c33 otl van graaf vondt ik het geluid verschrikkelijk. Hierna zijn mijn plannen voor het bouwen van een 6c33 otl in de vrieskist terecht gekomen. Ik ben nog steeds enthausiast over mijn huidige SE FU13( 813 ) van audioromy uit china. Alleen jammer dat deze niet meer wordt gebouwd.

Ronny
Ik ga er eentje op de testbank bouwen denk ik, gewoon voor de hobby. Verder heb ik een viertal GM-70 gekocht waarmee ik een SET wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
@3x buff
Zou je niet liever naar een buizen phonotrap kijken? Ik weet niet wat voor mixer het is maar dat lijkt me niet de meest geweldige RIAA-trap. Ik denk dat daar gezien de hoge benodigde vertstekingsfactor de meeste winst valt te halen. Bv de Yaqin MS12b is zeer goed en is binnen je budget. Je budget is niet half voldoende voor een echte fatsoenlijke buizenversterker.

Ik gebruik zelf een lo-MC met een zeer goed trafo, Jolida JD9 met buizentrap. Dat maakt veel meer verschil met de Musical Fidelity XLP (transistor) die ik hiervoor had, laat staan icm een gewone MM, dan of ik daar achter (1 van) mijn buizenversterker(s) of T-amp gebruik.

Mijn advies is eigenlijk: neem een goed ho-MC element, gebruik de Yaqin MC12b en een 2021 T-amp. (ligt er natuurlijk wel aan of je een beetje goede hifi draaitafel hebt en geen usb/dj/ouwe meuk halfautomaat).

Hierbij nog de beloofde foto's van mijn zelfgemaakte biwire kabel met chinese rhodium pluggen. Echt mooi materiaal dat goed werkt en er retestrak uitziet.
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/4107/biwiremilspecrhodiumplu.jpg
de totale kabel
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3438/luidsprekerkantpluggen1.jpg
spades voor laag (AWG 16 Ag/OFC/PTFE twisted pair) vergrendelbare geisoleerde 45gr pluggen (20AWG shielded twisted pair zelfde materiaal) voor hoog. De lengte is expres wat verschillend omdat je die lengte in de praktijk toch nodig hebt en je toch altijd iets faseverschil hebt tussen beiden door het wisselfilter. Dus waarom moeilijk doen.
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/6584/versterkerkantpluggen13.jpg
Versterkerkant; shield zit alleen aan deze kant vast.

Alles natuurlijk netjes met stevige versmeltende krimpkous afgewerkt. De 16 AWG TP zit gedraaid om de 20AWG STP.
Als iemand interesse heeft, ik heb alle tussenstappen gefotografeerd. Ik kan je wel vertellen dat er heel wat uurtjes werk in zit om het zo netjes af te werken. Samen met het priegelwerk van die ontiegelijk strakke teflon om die shielded kabel en telkens goed nadenken wat je doet... Als je de buitenkant van de plug vergeet kun je de hele boel weer gaan lossolderen en snijden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Geen matches
Ik heb de boel die ik heb staan even kunnen aansluiten. Het zijn 2 draaitafels die aangesloten zijn aan een mixer. Via de koptelefoon komt er prima geluid uit, maar via de oude Sansui versterker en Celestion Ditton 10 (denk ik) komt er maar een dof geluid uit. Boxen is nooit iets raars mee gedaan en hebben eigenlijk alleen bij mijn ouders binnen gestaan. Vraag mij dus af waar ik nu met kleine stapjes de meeste winst kan behalen. Ik dacht eerst bij een andere versterker, maar misschien andere boxen? In ieder geval bedankt voor het meedenken.

EDIT:
Mijn gedachten springen nu toch naar nieuwe boxen. Ik zou wat Dali 104's op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje. Is dat een goed begin?

[ Voor 12% gewijzigd door buffbuffbuff op 30-01-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Als de tweeter niet kapot is, is Celestion alles behalve dof. Dan zijn het hele mooie speakertjes. De kans is groot dat een oude transistorversterker 'op' is. Om mee te beginnen zou ik beginnen met een t-ampje. Voor het geld (€50-60) is er geen betere investering. Daarna speakers en dan de bron.
Met vinyl als bron is niks verkeerd (beste drager nog steeds) maar een dj-draaitafel met mixer voor hifi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
komt er maar een dof geluid uit.
Elco's wisselfilters ook even nalopen. Leen ook even ergens een versterker. Dan weet je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zie dat het aanbod uit China ook alweer aan het vernieuwen is.
Dit is de vervanger voor de M21. Niet alleen cosmetisch; de binnenkant is ook veranderd: er zitten nu ook 2 2200µF voedingselkos in.
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/csNVQznAUm_%60aTI@.jpg
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/csNVQznAUm_%60RFNDXzk3ODg@.jpg

En hij heeft ook een grotere broer: deze DT-50 2x50W TK2050 t-amp met losse 24V voeding:
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/usaFeBhNZm_%60RFNDXzk3NTM@.jpg
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/usaFeBhNZm_%60RFNDXzk3NzI@.jpg
Ik weet alleen niet wat ik van die inputchip met toonregeling moet vinden.
Using the PT2314 as the input switch and tone control
Er staat ook niet bij hoe die ingesteld moet worden. Volgens mij is het verhaal overgenomen van de grotere versie met interne eigen voeding en wordt het alleen als inputswitch gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:17:
Dit is de vervanger voor de M21. Niet alleen cosmetisch; de binnenkant is ook veranderd: er zitten nu ook 2 2200µF voedingselkos in.
Heb je wel eens geëxperimenteerd met extra buffer op de 12 v lijn bij de huidige m21? Staat veel over op diyaudio en mensen schijnen er wel verbeteringen door te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb eerlijk gezegd geen verschil kunnen merken tussen met en zonder die caps. Ik heb 4 verschillende t-amps van Muse, Shen, Topping en L'ead maar ik kom met geen enkele tekort in dynamiek.
Met alle respect, maar niet iedereen op diy-audio kan goed of eerlijk luisteren naar verschillen die ze verwachten te horen omdat ze iets gemod hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ziet er leuk uit. Ik ben wel benieuwd of er een duidelijk verschil is, maar aangezien mijn beperkte ervaring met t-amps zal dat waarschijnlijk lastig gaan!

offtopic: ]eep, ik moest net nog aan je denken! ik moest in Epe zaalvoetballen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
1 lettertje verschil inderdaad. Is dat niet een beetje koud trws? Gisteravond. laat 20km buiten gefietst, dat was ook k k kk koud bij -12%deg

oh duh. Zaalvoetbal... Da's voor watjes. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2012 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonus2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-01 22:03
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:46:
Hierbij nog de beloofde foto's van mijn zelfgemaakte biwire kabel met chinese rhodium pluggen. Echt mooi materiaal dat goed werkt en er retestrak uitziet.
mooie kabels en mooie pluggen, wil je vertellen waar je die hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Laatst online: 09-09 21:32
Geen matches
Ik ben opzoek naar een leuke t-amp, heb al even rond gekeken op ebay.
Maar er zijn zoveel types en merken :)
Dus nu is mijn vraag: wat is een leuke t-amp om bijvoorbeeld: Wharfedale diamond 10.1 of eltax monitor III aan te sturen ? Prijs dacht ik aan zoon 30~50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
zo, weer een net kabeltje af.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg823/scaled.php?server=823&filename=interconnect3aderigmils.jpg&res=medium
Interconnect van shielded 3xAWG20 (foto is klikbaar; 800x600)
Ik heb 2 stukjes krimpslang gebruikt om L+R aan de versterkerkant aan te geven. Rood met paars is niet echt mooi maar het is wel duidelijk zo.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg834/scaled.php?server=834&filename=openeindescherm1404.jpg&res=medium
Ik heb de afscherming maar aan 1 kant (komt aan de versterker kant) aan de aarde/plug vastgemaakt. Ik heb een stukje laten zitten voor als je het toch nog anders wilt. Ik houd graag mijn opties open. :)
1 draad is signaal (+), 2 voor aarde (-).
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg714/scaled.php?server=714&filename=plugopen1408.jpg&res=medium
De stugge draden netjes aan de plug solderen is niet echt makkelijk. Netter krijg ik het niet voor elkaar. De plug wordt ook echt flink heet.

Deze kabel is ook van een milspec kabel, 3x AWG 20 met shielding. Hermankora heeft het spul meegenomen en ik heb ze voor hem in elkaar gezet. Ik heb niet precies de tijd bijgehouden maar ik ben er maar zo een uur of 3 mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Fastclaimer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:15:
Dus nu is mijn vraag: wat is een leuke t-amp om bijvoorbeeld: Wharfedale diamond 10.1 of eltax monitor III aan te sturen ? Prijs dacht ik aan zoon 30~50 euro.
Zoek gewoon op amp 2021
Je kunt een Muse, SMSL, Topping etc kiezen. Let wel op de voeding. Anders kost dat weer extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
]eep, je blijft de TA2021 aanraden (ik typte bijna "aanranden", had ook gekund aangezien je er zo enthousiast over bent :D). Mag ik vragen waarom je deze boven de TA2020, TA2024 en TA2050 verkiest? Als je het al beantwoord hebt, mijn excuses, kon het zo snel niet vinden in de thread.
Fastclaimer schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:15:
Ik stuur zelf de Wharfedale Diamond 9.1 aan met een Topping TP22 TA2050. Leuke hiervan is dat hij 2 inputs heeft dus je kunt er meerdere bronnen op aansluiten. Met een switch kun je dan tussen beiden bronnen kiezen. Handig als je zowel je geluidskaart/DAC/ en je mp3 speler er aan wilt hangen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Negakinu op 09-02-2012 10:32 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Heel simpel. De prijs. Zijn budget is 30-50 en daar heb je geen 2050 voor. Ik zit zelf aan die nieuwe van Muse te denken. Ik zou deze graag zelf eens vergelijken met de kleinere t-amps.

De 2020 heb ik ook 1 van en die vind ik ook goed. Maar andere types heb ik (nog) geen ervaring mee en moet ik afgaan op wat ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Laatst online: 09-09 21:32
Geen matches
Ik kan deze krijgen voor 51 euro inclusief verzendkosten en voeding: http://www.ebay.nl/itm/25...1427.l2649#ht_5538wt_1396
Lijkt mij wel een nette deal, wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Geen matches
Ik wil binnenkort een HTPC aanschaffen (die ik zelf samenstel en assembleer) en deze vervolgens aansluiten op mijn analoge versterker (Quad 77). Ik wil dit doen met een externe DAC.

Ik streef naar zo'n hoog mogelijke geluidskwaliteit. Op dit moment speel ik mijn CD's af via een Philips CDR765 CD-speler. Muziek via de HTPC (lossless) moet minimaal net zo goed klinken als via deze CD-speler.

Mijn budget is ongeveer € 150,-.

Kunnen jullie me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Jackssonss schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:47:
Ik wil binnenkort een HTPC aanschaffen (die ik zelf samenstel en assembleer) en deze vervolgens aansluiten op mijn analoge versterker (Quad 77). Ik wil dit doen met een externe DAC.

Ik streef naar zo'n hoog mogelijke geluidskwaliteit. Op dit moment speel ik mijn CD's af via een Philips CDR765 CD-speler. Muziek via de HTPC (lossless) moet minimaal net zo goed klinken als via deze CD-speler.

Mijn budget is ongeveer € 150,-.

Kunnen jullie me adviseren?
Deze is behoorlijk alles-in-één. Lijkt me een mooi ding en de recensies op Head-Fi zijn goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.ebay.yaqin.asia/EB/products/amplifiers/other_amp/XS-DAC2-BK/photo_03.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
@ fastclaimer:
hij ziet er mooi uit. Er is wel een meerprijs voor de luchtspoeltjes. Ebayer best-sell heeft ook leuke gepremodde ampjes.

@jackssonss
De Xiangsheng dac zit net o rond je budget ja. De DAC1 heeft een onbekende chip die vrij goed schijnt te zijn. De Dac2 eeft een AD1955, ook erg goed. En je hebt bij beide de keuze uit een opamp uitgang en een met een 5670 buisje. Nu weet ik alleen niet of die ipv of na de opamp komt.
De DAC02 heeft geen extra 2 analoge ingangen meer.

Andere keuzes zijn de Lite NOS DAC (8xTDA1543) en de door mij gemodde Muse NOS mini DAC (4x1543 filterloos).

Verder is er natuurlijk nog heel veel te kiezen aan delta sigma (oversampling) ontwerpen, alleen zit je dan met de I/V conversietrap met opamps.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
En wat leesvoer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Geen matches
Negakinu, ]eep en vinz98; bedankt voor jullie reactie.

Ik heb al wat recensies gelezen en kan mezelf nu verder oriënteren.

Jullie hebben me op de goede weg geholpen. :)

Ik kom hierop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ligt dat aan mij of is de douane de laatste tijd een beetje hyperactief? Heb ik 2 soorten condensators besteld, dacht ik verstandig te doen door ze in 1 pakket te laten opsturen, moet ik op $50 €20 extra betalen. Dat gaat toch nergens meer over?

Heb ik voor de kerst een horloge besteld in China bij een zaak waar ik wel vaker wat koop, voor een tientje of zo (MEN'S quartz analog watch $18), zag er leuk uit. Toen ik m al betaald had zag ik pas letters op het bandje staan. Toen kreeg ik een vermoeden. Ik dacht nog; "ach dan houden ze hem misschien tegen dan heb ik pech".
Krijg ik een brief uit België dat het een namaak LV is en of ik even een boete wil betalen en dat ik er mee akkoord ga dat ie vernietigd wordt. Nou lekker dan. :(
Alsof dat vernietigen zo duur is; 1 klap mat een hamer voor €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 02:44:
Ligt dat aan mij of is de douane de laatste tijd een beetje hyperactief? Heb ik 2 soorten condensators besteld, dacht ik verstandig te doen door ze in 1 pakket te laten opsturen, moet ik op $50 €20 extra betalen. Dat gaat toch nergens meer over?

Heb ik voor de kerst een horloge besteld in China bij een zaak waar ik wel vaker wat koop, voor een tientje of zo (MEN'S quartz analog watch $18), zag er leuk uit. Toen ik m al betaald had zag ik pas letters op het bandje staan. Toen kreeg ik een vermoeden. Ik dacht nog; "ach dan houden ze hem misschien tegen dan heb ik pech".
Krijg ik een brief uit België dat het een namaak LV is en of ik even een boete wil betalen en dat ik er mee akkoord ga dat ie vernietigd wordt. Nou lekker dan. :(
Alsof dat vernietigen zo duur is; 1 klap mat een hamer voor €50.
Yep, ik word nu ook constant gepakt. Maakt het ineens een heel stuk minder voordelig. Ik hoop dat dit gewoon goede voornemens zijn van de douane en dat het in Maart weer afzwakt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Misschien duurt het daarom zo lang voordat mijn Silver Mica condensators uit Rusland hier komen.

1 Jan besteld, nog steeds niet hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
yep, hier ook veel brieven van belastingen. Van de drie pakketjes kwam 1 er ongeschonden door.
De laatste konden ze zogenaamd niet schatten dus ik moest een factuur overleggen. Na een half uurtje photoshop had ik hem naar 25 dollar gezet. Komt dat pakketje dus belastingvrij binnen zie ik dat de verkoper er op had gezet dat ie 25 dollar was...Dus ze proberen het gewoon...China post naar TNT was dat.

Ik denk dat ze inmiddels een database opgebouwd hebben zodat ze kunnen zien hoe vaak je nou eigenlijk besteld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
vinz98 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:08:
yep, hier ook veel brieven van belastingen. Van de drie pakketjes kwam 1 er ongeschonden door.
De laatste konden ze zogenaamd niet schatten dus ik moest een factuur overleggen. Na een half uurtje photoshop had ik hem naar 25 dollar gezet. Komt dat pakketje dus belastingvrij binnen zie ik dat de verkoper er op had gezet dat ie 25 dollar was...Dus ze proberen het gewoon...China post naar TNT was dat.

Ik denk dat ze inmiddels een database opgebouwd hebben zodat ze kunnen zien hoe vaak je nou eigenlijk besteld hebt...
photoshop had ik ook over nagedacht. het is alleen moeilijk in te schatten welke waarde er op het pakketje zelf staat. als die al hoger is dan het door jouw gefotosoepte bedrag zit je snel in de problemen denk ik.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ongeveer een half jaar geleden had ik ook een brief van de douane.

Of ik ervoor wilde zorgen dat mensen mij geen sigaren meer zouden opsturen B)

(Sigaren importeren mag helemaal niet, maarja, die cubanen zijn in Zwitserland toch wel een stukje goedkoper)

[ Voor 27% gewijzigd door mace op 13-02-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
zit je snel in de problemen denk ik.
Ik gok het er op, de tnt doet voor jou aangifte bij de douane, dus niet ik zelf. Ik doe alleen zaken met de tnt...en die vervolgen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb nog iets leuks gevonden voor Foobar/highdef liefhebbers. Je kunt met de foobar dll foo_input_sacd direct een iso van een sacd afspelen. Even instellen of je 44, 88 of 172kHz wilt afspelen en voila. 2.0 of 5.1 in highdef.
Je kunt zo ook gewoon converteren naar flac. Even zoeken en er is een hoop leuk spul te vinden. Scheelt weer heen en weer lopen naar de platenkast. Veel spul uit de jaren 70 en 80 (doelgroep met geld voor sacd?).

Net even Earth Wind en Fire gedraaid. Net een feestje in je hoofd. *O* Apart dat bepaalde albums je ineens exact het gevoel kunnen geven dat je had toen je het voor het eerst hoorde.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ja dat was een interessant topic over SACD idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 02:44:
Ik heb nog iets leuks gevonden voor Foobar/highdef liefhebbers. Je kunt met de foobar dll foo_input_sacd direct een iso van een sacd afspelen. Even instellen of je 44, 88 of 172kHz wilt afspelen en voila. 2.0 of 5.1 in highdef.
Je kunt zo ook gewoon converteren naar flac. Even zoeken en er is een hoop leuk spul te vinden. Scheelt weer heen en weer lopen naar de platenkast. Veel spul uit de jaren 70 en 80 (doelgroep met geld voor sacd?).

Net even Earth Wind en Fire gedraaid. Net een feestje in je hoofd. *O* Apart dat bepaalde albums je ineens exact het gevoel kunnen geven dat je had toen je het voor het eerst hoorde.
Nog meer software! Kan ik mijn Sony BDP-S370 ook door de plee spoelen. ;w

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
ja, mijn Opera Consonance Reference staat er nog omdat ie zo mooi is...en om van mijn mooie DAT recorder maar te zwijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door vinz98 op 15-02-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hmmm, ik heb ook nog een mooie kleine minidisc. Nooit veel mee gedaan eigenlijk maar klinkt wel goed. Ik denk dat de cd-speler zijn langste tijd ook wel gehad heeft. En LP verkopen stijgen nog steeds. Al is de omzet nog marginaal in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Minidisc wordt op de kermis nog veel gebruikt. Als je hem kwijt wilt kun je hem zo aan ze verkopen. Ze doen er een moord voor.

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 18:49
Geen matches
Een tijd geleden heb ik een Muse M21 gekocht en nu wil ik mijn platenspeler er op aan sluiten. Dus heb ik een kleine phono voorversterker gekocht..aangesloten..en er komt geen geluid uit mijn speakers? ;-(

Ligt dat misschien aan de muse m21 dat die dat niet ondersteund?

Het schijnt met elektrische apparaten handig te zijn om deze te voorzien van stroom. 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door voil op 16-02-2012 13:03 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
LOL

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:34
Geen matches
voil schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:13:
Een tijd geleden heb ik een Muse M21 gekocht en nu wil ik mijn platenspeler er op aan sluiten. Dus heb ik een kleine phono voorversterker gekocht..aangesloten..en er komt geen geluid uit mijn speakers? ;-(

Ligt dat misschien aan de muse m21 dat die dat niet ondersteund?

Het schijnt met elektrische apparaten handig te zijn om deze te voorzien van stroom. 8)7
Geweldig!!!!!!!! 8)

En geen tweaker die vantevoren durft te vragen ; zit de stekker er wel in? Yolanda Sap bellen. Die kan goed met stekkers en stekkerdozen overweg.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 16-02-2012 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hulde. Geweldig dat iemand zijn eigen fout durft toe te geven. Deed me trouwens wel denken aan een oude ibm reklame over de eerste helpdesk: "Of je stopt de stekker erin".

Welke phono-pre is het trws?

PS: Yolanda Sap is een stekkerdoos.

Ik heb net weer een dacje gemod (caps, steraarde etc) dat nu de sterren van de hemel speelt. *O*
Alleen nog een gaatje boren voor de aan/uit schakelaar.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2012 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:00:
hulde. Geweldig dat iemand zijn eigen fout durft toe te geven. Deed me trouwens wel denken aan een oude ibm reklame over de eerste helpdesk: "Of je stopt de stekker erin".

Welke phono-pre is het trws?

PS: Yolanda Sap is een stekkerdoos.

Ik heb net weer een dacje gemod (caps, steraarde etc) dat nu de sterren van de hemel speelt. *O*
Alleen nog een gaatje boren voor de aan/uit schakelaar.
Jeep, jij lijkt me heel handig. ;) Als jij nou eens Objective2 versterker-kitjes gaat solderen en dan weer verkoopt aan mensen met twee linkerhanden zoals ik. Volgens mij best rendabel vergeleken met kabels maken. Inkoop aan onderdelen ongeveer 30 euro, 3 uurtjes solderen...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
Geen slecht idee tbh, wacht nog altijd op m'n bestelde versie (http://epiphany-acoustics...udio-headphone-amplifier/) :<. Gelukkig betaal ik niet de volledig pot en is het voor opt werk.

Kan redelijk goed solderen, maar ben het persoonlijk het "shit werkt niet, zoek het 1ne kapotte DOA onderdeeltje" beetje beu bij DIY. M'n EHHA rev.A ligt hier nog altijd in stukken daardoor met 1 halfdood kanaal.

Zeker de desktop versie die eraan komt (huidige is bedoeld als portable) zullen verkopen als zoete broodjes vermoed ik.

Wat meer OT.
Superluxen HD330 en HD440 zijn nu weekje of 2 binnen. Zal wel eens wat foto's maken en eventueel in headphone topic gooien. Vooral de HD330 klinkt voor z'n prijs best aangenaam. Ook comfort (Beyer kloon, wat wil je) is top. HD440 daarentegen... "meh"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik ben wel benieuwd naar die HD330. Die ziet er net zo uit als mijn DT880. Ik vraag me af of het geluid ook net zo is. De mijne was wel 10x zo duur :/
Negakinu schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:32:
Jeep, jij lijkt me heel handig. ;) Als jij nou eens Objective2 versterker-kitjes gaat solderen en dan weer verkoopt aan mensen met twee linkerhanden zoals ik. Volgens mij best rendabel vergeleken met kabels maken. Inkoop aan onderdelen ongeveer 30 euro, 3 uurtjes solderen...
Hint? Nieuw solderen is makkelijker dan IC voetjes lossolderen...

Je had me trouwens moeten zien 4 draadjes aan elkaar solderen.. Werkstuk in de ene hand, soldeer links en met de mond de soldeerbout gebruiken. Soort van mondschilderen met soldeer :D

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59

Gotez

42

Geen matches
http://www.diyaudio.com/f...phone-amplifier-pcbs.html

The Wire spreekt mij dan meer aan...weet niet waarom.

Misschien leuker om de Objective2 versterker-kitjes te combineren met een buizen line-stage die je aan en uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Werkstuk in de ene hand, soldeer links en met de mond de soldeerbout gebruiken.
Daar kun je een "derde handje" mooi voor gebruiken. Is heel simpel te maken met een wasknijper een stukje hard stroomdraad (dat wat in de muur zit) en een blokje hout. Door de veer van de knijper haal je het stukje stroomdraad en draai je aan elkaar en in het hout schroef je een parker die de andere kant van de stroomdraad mee vastdraait.
Werkt perfect. En warmt niet mee op als je een plug soldeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Geen matches
Wil voor mijn studio-appartment (+- 30m2) een muse m30 aanschaffen met een setje budget zuilspeakers (Jamo S606 of Teufel Ultima 40).

Nu is mijn vraag, is de Muse M30/Topping TP30 sterk genoeg om deze speakers aan te sturen?
http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item3371bb4b88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat de Jamo wat makkelijker aan te sturen is dan de Teufel. En dan kijk ik niet naar het rendement (89 vs 87) maar naar de impedantie. De Jamo heeft 1 grote woofer en 2 mids, Teufel net andersom. Aangezien de meeste energie in de bas zit en de impedantie met 2 speakers de helft lager is zal de Jamo de versterker het in de bas minder moeilijk maken. Ik denk (vermoed, weet niet zeker) dat de Jamo wat losser en voller zal zijn in de bas en de Teufel strakker en gedempter.

Over de versterker: ik stel nog even een paar retorische vragen...
waarom een 2024 met laag vermogen? (6W@8Ohm met 87dB/W gaat t niet hard)
heb je de usb nodig? (gaat maar tot 16/48)
heb de matige koptelefoonuitgang nodig?
en dus waarom deze vrij dure kleine versterker?

Ik denk dat je met deze Muse Mini Dac Mk2als krachtiger alternatief (TPA3121D2 2x30W) een stuk verder komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:13:
Ik denk dat de Jamo wat makkelijker aan te sturen is dan de Teufel. En dan kijk ik niet naar het rendement (89 vs 87) maar naar de impedantie. De Jamo heeft 1 grote woofer en 2 mids, Teufel net andersom. Aangezien de meeste energie in de bas zit en de impedantie met 2 speakers de helft lager is zal de Jamo de versterker het in de bas minder moeilijk maken. Ik denk (vermoed, weet niet zeker) dat de Jamo wat losser en voller zal zijn in de bas en de Teufel strakker en gedempter.

Over de versterker: ik stel nog even een paar retorische vragen...
waarom een 2024 met laag vermogen? (6W@8Ohm met 87dB/W gaat t niet hard)
heb je de usb nodig? (gaat maar tot 16/48)
heb de matige koptelefoonuitgang nodig?
en dus waarom deze vrij dure kleine versterker?

Ik denk dat je met deze Muse Mini Dac Mk2als krachtiger alternatief (TPA3121D2 2x30W) een stuk verder komt.
Bedankt voor de reactie! Ik heb deze mini amp gekozen vanwege de usb aansluiting, maar als ik hier over nadenk, misschien is de geluidskwalitiet niet zo heel verschillend als ik mijn laptop aansluit analoog(redelijke kabel) of usb, dus usb is niet per se nodig.

De reden dat ik kies voor een mini amp is vanwege de omvang, ik sluit alleen me tv en laptop aan en denk daardoor niet alle aansluitingen van een receiver nodig te hebben.

Nu zag ik een paar post terug de Muse DT-50 http://www.ebay.com/itm/M...kid%3D6454286831233851034

Deze specs lijken toch weer wat krachtiger, helaas hangt mijn keuze sterk over naar de Teufel set, de bass vindt ik toch best wel belangrijk aangezien ik deze set ook voor het bekijken van films wil gebruiken :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Geen matches
Ik weet niet zeker of ik hiervoor in dit topic terecht kan, vind het zelf een beetje onzin om hierover een nieuw topic te openen dus:

http://www.dealextreme.co...lug-adapter-6-pack-118006

Kan iemand mij vertellen wat hier het praktische nut van is, en of het vant oegevoegde waarde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
wildcardxl schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:58:
Ik weet niet zeker of ik hiervoor in dit topic terecht kan, vind het zelf een beetje onzin om hierover een nieuw topic te openen dus:

http://www.dealextreme.co...lug-adapter-6-pack-118006

Kan iemand mij vertellen wat hier het praktische nut van is, en of het vant oegevoegde waarde is?
Dit zijn hoog vermogen speaker connectors die veel in de PA wereld gebruikt worden.
Deze vind je ook achterop REL Subwoofers. Het is een draai en klik systeem.
Als je voor the best gaat is een schroefverbinding waar de de kabel in vastschroeft het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
spin1, heeft je laptop geen optisch uit? Dat werkt ook prima opt>dac>amp. Geen RFI storing van de laptop, betere (losse) dac.
Ik snap alleen deze afweging niet:
helaas hangt mijn keuze sterk over naar de Teufel set, de bass vindt ik toch best wel belangrijk aangezien ik deze set ook voor het bekijken van films wil gebruiken
Ik denk dat je met de Jamo met 1 forse woofer beter uit bent juist voor homecinema. Die Teufel is strakker maar daardoor ook minder in de bas. Of heb je ze beide gehoord en klopt mijn redenatie niet? (Ik zeg niet dat ik het nooit mis heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:12:
spin1, heeft je laptop geen optisch uit? Dat werkt ook prima opt>dac>amp. Geen RFI storing van de laptop, betere (losse) dac.
Ik snap alleen deze afweging niet:

[...]

Ik denk dat je met de Jamo met 1 forse woofer beter uit bent juist voor homecinema. Die Teufel is strakker maar daardoor ook minder in de bas. Of heb je ze beide gehoord en klopt mijn redenatie niet? (Ik zeg niet dat ik het nooit mis heb).
Laptop heeft optische uitgang via 3.5 jack adapter.Probleem is dat ik alleen erg weinig van audio(waardes) snap en daarom de bomen in het bos niet zie voor een mini amp. Ik heb de Jamo S606 beluisterd (design viel erg tegen), weet het gaat om geluid, maar ook de reviews van de teufel zijn zeer lovend daarom wil ik deze nu proberen. alleen nog niet beluisterd.

De DAC - mini AMP zou een goede oplossing kunnen zijn, Zou een Muse M21 met een redelijke DAC een goede combo zijn? Of is het beter een Muse DT-50 te nemen met een goedkope DAC ?

edit: Ook heb ik deze gezien: MUSE DAC en T-AMP in 1 :9 ,
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item27bc368769
Zie alleen dat deze al vrij lang verkrijgbaar is, misschien al nieuwe versie ?

[ Voor 11% gewijzigd door Spin1 op 21-02-2012 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Geen matches
Spin1 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 04:46:
[...]
edit: Ook heb ik deze gezien: MUSE DAC en T-AMP in 1 :9 ,
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item27bc368769
Zie alleen dat deze al vrij lang verkrijgbaar is, misschien al nieuwe versie ?
Dit is wel een DAC maar geen T-AMP. Alleen als losse DAC en/of koptelefoonversterker te gebruiken - niet voor luidsprekers, dan heb je nog een losse (T-)AMP daarnaast nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee dat is de verkeerde. Die ik liet zien is de dac + amp. Die heeft een 2x30W en een optische ingang.
Nee, laat maar. Ad klopt niet. Foto van de voorkant is de dac/hp-amp met toslink/coax-in, achterkant is de usb-in/30W amp. Heeft dus geen optisch in.

Toslink via 3.5mm jack werk prima. Ik zou dan een aparte dac uitzoeken (bij voorkeur door mij gemodde Nos mini DAC). En versterker naar keuze.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
The story continues...

ik log net even in op MadeinChina waar ik dat horloge besteld heb... omdat de order nog niet 'afgerond' is (feedback geven hoort daar bij of zo). Lees ik over het LV-fake horloge (ps: wist ik niet toen ik het bestelde):
honey the china post air mail have lost package.i have send to you again.here the the new tracking number:RB0xxxxxxHK by hongkong post air mail which is fast than china post air mail.
Dus als ik het goed begrijp komt ie alsnog een keer (30-40 werkdagen, 14 jan verstuurd) omdat de vorige zending 'verloren' geraakt is... aan de douane in Belgie ja. Tssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 03:11:
The story continues...

ik log net even in op MadeinChina waar ik dat horloge besteld heb... omdat de order nog niet 'afgerond' is (feedback geven hoort daar bij of zo). Lees ik over het LV-fake horloge (ps: wist ik niet toen ik het bestelde):

[...]

Dus als ik het goed begrijp komt ie alsnog een keer (30-40 werkdagen, 14 jan verstuurd) omdat de vorige zending 'verloren' geraakt is... aan de douane in Belgie ja. Tssss
http://www.alpha-watch.com/ :D
Hier heb ik onlangs dit horloge besteld. Volledig mechanisch met betrouwbaar Chinees uurwerk.

Mijn Topping TP22 China T-amp speelt op dit moment de sterren van de hemel samen met mijn Wharfdale Diamond 9.1's. Ik heb ze nu in een near-field opstelling op mijn bureau, links en rechts van mijn monitor staan. Ik heb ze op rubberen wasmachine dempers gezet die vervolgens meer op een granieten plaat staan. Beetje met de tenen naar binnen en de tweeters net boven oorhoogte. Klinkt echt geweldig. Veel beter dan toen ik ze op standaarden in de woonkamer had. Near field is the way to go met die boekenplank speakertjes! :D

[ Voor 24% gewijzigd door Negakinu op 22-02-2012 16:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 03:11:
[...]

Honey???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja. Geweldig he?

Honey. I give you massage. Happy ending too. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
pfff, wat een denderende stilte weer....

Ik heb maar een DT-50 besteld. Ben best nieuwsgierig en 2 ingangen is alles wat ik nodig heb.
Binnenkort een Koreaanse (cq Samsung) big-ass tv erbij zodat ik mijn playlist beter kan zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59

Gotez

42

Geen matches
Ik heb bij siliconray een buizenbakje besteld. Zelfbouw. Deze:

http://www.diyaudio.com/f...fier-kit.html#post2783561

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=404757

Hij is nog wel een maandje of twee onderweg. Ik ben heel beniewd, maar heb niet al te hoge verwachtingen.

Ik heb ook deze besteld: http://connexelectronic.c...ath/25_46/products_id/128 om mijn UCD modules in een nieuw klein kastje te stoppen. Ben benieuwd hoe dit klinkt ten opzichte van een liniaire voeding.

Nu nog uitzoeken of ik mijn millett minimax als voorversterker kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Ik controleer mn muziek nu via een ipad. Werkt geweldig. Wat plugins geinstalleerd voor foobar. Itunes op mn media-pc en voila. Had ik eerder moeten doen.
Een vriendin had wat kabels meegenomen voor me uit China. Choseal. Ziet er geweldig uit en zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Laatst online: 09-09 20:05
Het is hier de laatste tijd helaas erg stil wat Chinese (buizen)apparatuur betreft.
Over dat kleine spul als Muse en zo lees ik genoeg, en is ook leuk, maar als beginnend buizen liefhebber én leek vind ik het toch jammer hier nu niet meer zo veel over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
Sinds mijn kleine Yarland F34CIII ben ik aardig onder de indruk van buizen geraakt. Heb hiervoor zelfs mijn transistor versterker de deur uit gedaan waar ik alleen nog maar naar de Yarland luister.
Nu wil ik graag een stap verder in de buizen techniek gaan. Dit middels een nieuwe versterker met nog verfijnder geluid..
Maar wat is een goede keuze? Er zijn zoveel verschillende types.. KT88, 300B, 2A3, 813 en 845.
Ik wil deze aansluiten op mijn Dali Ikons 6 MK2. Zitten op 89db. 300b schijnt hiervoor eigenlijk te kort te komen. Maar KT88 is niet zo verfijnd als de 300B.
Nu zag ik een Yaqin met 2A3 buizen (single ended) met 2x14 watt. Zou dit voldoende zijn om mijn speakers goed aan te sturen? En is Yaqin betrouwbaar? 2A3 buizen schijnen erg verfijnd te zijn. Ook 813 schijnt een mooie buis te zijn Moeilijk moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik krijg het niet voor elkaar (nog) om de foobar remote app op mijn laptop goed te krijgen (vista). Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten. Maar dat leek me wel heel handig.

Die 6p3p lijkt me zeker leuk. Ik zou er alleen wel gelijk een aantal ingangen bij maken. Op Audiokarma staat genoeg om nog verder te modden lijkt me. Makkelijk zelf te doen zo. Wel gelijk even goede koppelcaps in zetten ipv die gele.

R8dical, een 813 is imo erg lastig te vinden. Als de Yaqin 2A3 een beetje lijkt op de 300B van hun dan zou ik het niet doen. Een 2A3 geeft 3W dus hoe je met 2 stuks 14W moet halen... Maar er zijn ook parallel en PP 300B's.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Bedankt voor je reactie ]eep. In een oud deeltje van dit topic, geloof in 2007, hadden jullie een test gedaan met een Yaqin 300B. Kwamen toen lovende reacties in combinatie met de Dali Ikon 6. Zijn er later dan problemen ontstaan met deze versterker? Geloof dat Hemaworst hem toen heeft overgenomen van een forumlid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ja dat klopt. naderhand veel problemen met zijn 300b gehad. Wat ik op een Duits forum las is het allemaal erg weinig veiligheidsmarge op de specs van de onderdelen en gaat het daardoor snel kapot.
Hemaworst gebruikt nu dezelfde Relyon SE KT88 als ik heb staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Daar was ik al bang voor. Heb vaker gelezen dat de Yaqin nogal problemen heeft met de hitte productie. Heb je nog een aanrader ter opvolging van de Yarland? Kan ik trouwens beter voor KT88 of 300b gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik heb de Yarland KT88 gehad, prima ding. Nu heb ik de Cayin A88T. Ook goed maar minder puur natuur (PCB en relais), ik las een maandje terug hier over een 8xKT88. Moet ook wel interessant zijn.

300B heb ik zelf nooit gehoord maar als de buizen wilt gaan rollen kom je prijzig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zo, ik heb vanavond eens andere tweeters neergezet. Ribbons deze keer ipv de Focal inverted Ti dome. Ik heb de eigen tweeters van de ref3A afgekoppeld en nu de Fountek Neo 3.0 er aan een 3e orde filter @2500Hz (hij komt niet op 2500 al vol in maar langzaam tot 5kHz stijgend) los op gezet. Ik heb het filter een beetje houtje touwtje gemaakt met wat ik zoals had liggen.

Ik merk wel dat ie in het hoog aardig oploopt boven de 7k. Ik moet ze eigenlijk een stuk naar buiten draaien. Maar het klilnkt best lekker fris en gedetailleerd. En snel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08
Geen matches
Bij mij gaat de laatste tijd de lade van mijn MHZS CD33 heel moeilijk open, vaak pas naar een tien keer op het knopje duwen. Ik hoor wel geluid alsof de lade open wil als ik op de knop duw, maar hij komt niet daadwerkelijk naar buiten. Iemand een idee? Ik ben verder nog steeds erg tevreden met deze speler.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.