HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Dan is het riempje wat de la aandrijft waarschijnlijk uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
Geen matches
mace schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:30:
Dan is het riempje wat de la aandrijft waarschijnlijk uitgerekt.
Zijn daar vervangingsriempjes voor te krijgen? Of iemand ervaring hiermee?

Edit: op het net vind ik onder andere dit: http://www.review33.com/m...c=86090530214757&number=6

[ Voor 20% gewijzigd door JTB81 op 27-02-2012 11:19 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Bij de betere elektrohandel wel te krijgen. Ik haal ze bij de groothandel (Nedis)

Maar het zou idd kunnen dat het het magneetje is.

Moet je dat witte schijfje aan de bovenkant er even uithalen, als het laatje dan wel opengaat weet je dat het daar aan ligt. (geen CD erindoen zonder dat schifje!)

[ Voor 16% gewijzigd door mace op 27-02-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09-2024
Geen matches
Ik speel momenteel al enige maanden op een topping TP22,
en ik ben opzoek naar een digitale versterker met meer vermogen.

Nu zag ik de Muse DT-50 staan op ebay. (niet te verwarren met de Muse DT-50A)

Verschillen, die ik onderken in de specificaties
Topping TP22:
  • 30Wx2@4Ω, 0.65%THD+N;
  • 25Wx2@8Ω, 10%THD+N
  • gebruikt een 20v 3a adapter
  • geen ventilator
Muse DT-50:
  • 75Wx2@4Ω
  • 50Wx2@8Ω
  • gebruikt een 26v 6a adapter
  • wel ventilator
  • bass & treble control
Heeft iemand ervaring met deze versterker?
En ga ik op vooruit kwa geluidssterkte?

De versterker die ik zoek moet,
  • licht van gewicht
  • weinig warmte produceren
  • voldoende vermogen hebben om twee 50 watt 4ohm nominale speakers volledig te benutten (pioneer ts-2099)
  • budget rond 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Misschien handiger als je jezelf eerst eens even inleest? Minder irritant voor mij iig. Gezien het lage niveau van je opmerkingen en vragen heb je nog heeeel veeel te lezen.
Lees ook: zaterdag 25 februari 2012 03:22

Dit gaat trouwens over hifi en niet car-stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
vinz98 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:13:
Ik heb de Yarland KT88 gehad, prima ding. Nu heb ik de Cayin A88T. Ook goed maar minder puur natuur (PCB en relais), ik las een maandje terug hier over een 8xKT88. Moet ook wel interessant zijn.

300B heb ik zelf nooit gehoord maar als de buizen wilt gaan rollen kom je prijzig uit.
Je bedoelt de Cayin A-100T. is inderdaad een aardig beest. Alleen ook flink aan de prijs.
Heb even rond gekeken, 300B buizen zijn inderdaad niet goedkoop. Vooral als je een paar
goede wilt. Nu heb ik een 813 versterker gezien, alleen kan ik erg weinig vinden over deze
buizen. Ook het aanbod is erg laag.

Lees goede dingen over de Bewitch versterkers. Is dit miss wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
De 813 is een Amerikaanse zendbuis die veel in de 2e wereldoorlog is gebruikt, het is een Beam tetrode. Het is een van de klassieke Amerikaanse eindbuizen.

De russen hebben hem gekopieerd als de GU-13, en de chinezen die weer als FU-13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Bewitch had geloof ik nieuwe modellen, maar weet dat niet echt zeker.

Een beetje modden met een bewitch:
http://lampizator.eu/AMPL...witch%206550/Bewitch.html

Eigenlijk is het allemaal wel goed als je een beetje handig bent met de soldeerbout en via ebay wat upgrade onderdelen scoort, dan kom je een heel eind.

De hoofdlijn die je kunt volgen is:
-kan er een andere potmeter in? (alps)
-andere koppelcondensatoren?
-buizen rollen

secundaire luxe opties:
-print of hardwired
-afstandsbediening
-genoeg inputs

Je moet het echt leuk vinden en het een beetje als een sport zien.
Er komen hier de laatste tijd heel veel mensen die voor een habbekrats een versterker willen scoren, dat is een heel andere tak van sport. Die zien het niet als hobby blijkt dan later...
(als ik de berichtjes spot: ik heb een luidspreker van 86,3 db welke muse van 50 euro moet ik dan nemen...dan antwoord ik maar niet)

Ik ben zelf erg fan van de KT88, veel power en simpel. Kan bijna niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
Ik dacht dat de nieuwere bewitchen (ofzoiets) al allemaal ALPS blue pots hadden. Redelijk populair ook sinds het hele 6moons verhaal (klik). Maar die discussie is al gevoerd dacht ik.

Hier ook weer een chineesje binnen. Keer iets anders dan de stroom T-amps.
Vsonic GR07. 5 dagen geleden besteld, vandaag al in huis. Redelijk verbaasd met snelheid van levering, zeker gezien de horror verhalen van 2 maanden.

I LIKE.
Ik wacht nog op m'n sony hybrid kloon dopjes voor een complete review, maar ik ben direct verkocht.
M'n DBA-02 heeft zeker een meer complex hoog, maar daar stopt het ook ongeveer. Beiden ook wel de neiging om bij sommige nummers wat te schel / helder te zijn. Al zou dit normaal zijn bij een GR07 out of the box. Eens zien of ie wat kalmeert na een paar dagen.
Heel gemakkelijke pasform, superzachte kabel die niet constant van achter m'n oor wegspringt (dba-02 doet dat zelfs met siliconen earguards...).
Nu hopen dat ie niet in 2 valt binnen 3 maand ^^.

Een blije foetus :) !
AKG K260 gisteren ook binnengekregen in werkelijke nieuwstaat, zat nog in folie verpakking.. Ook de pads van m'n HE-300 op m'n HE-5LE gemonteerd om te kijken of dit een verbetering bracht gezien de oude pads een rare pasform hadden vanaf het begin en HOPLA, welcome midrange O+ . Week kan niet kapot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Aangezien jij nogal thuis lijkt te zijn in hoofdtelefoons, weet jij of er ergens info te vinden is over het inbouwen van speakertjes in een motorhelm. Er zit wat loze ruimte tussen het oor en de helm waardoor het geheel niet aansluit en er zodoende geen bass mogelijk is. In ear is voor mij geen oplossing omdat het binnen twee seconden al pijn doet of direct uit mijn oor valt...

Alle info is welkom...

[ Voor 15% gewijzigd door vinz98 op 29-02-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
vinz98 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:12:
Bewitch had geloof ik nieuwe modellen, maar weet dat niet echt zeker.

Een beetje modden met een bewitch:
http://lampizator.eu/AMPL...witch%206550/Bewitch.html

Eigenlijk is het allemaal wel goed als je een beetje handig bent met de soldeerbout en via ebay wat upgrade onderdelen scoort, dan kom je een heel eind.

De hoofdlijn die je kunt volgen is:
-kan er een andere potmeter in? (alps)
-andere koppelcondensatoren?
-buizen rollen
Was inderdaad tegen de review van deze meneer aangelopen. Het mooie van de Bewitch is dan weer dat er juist praktisch niks aan gemod dient te worden. Er wordt al gebruik gemaakt van een ALPS pot meter. Gezien ik niet de technische skills heb om een dergelijke mod uit te voeren is dit mooi meegenomen. Alleen de voorbuizen vervangen voor een paar Russische en je bent al heel ver.
secundaire luxe opties:
-print of hardwired
-afstandsbediening
-genoeg inputs
Secundaire luxe geef ik niet zo om, al is hardwired natuurlijk altijd mooi meegenomen. Maak nu ook maar gebruik van 1 input.
Je moet het echt leuk vinden en het een beetje als een sport zien.
Er komen hier de laatste tijd heel veel mensen die voor een habbekrats een versterker willen scoren, dat is een heel andere tak van sport. Die zien het niet als hobby blijkt dan later...
(als ik de berichtjes spot: ik heb een luidspreker van 86,3 db welke muse van 50 euro moet ik dan nemen...dan antwoord ik maar niet)

Ik ben zelf erg fan van de KT88, veel power en simpel. Kan bijna niet mis.
Het is voor mij niet echt een sport. Al vind ik het tuberollen erg leuk om te doen. Gaat er bij mij vooral om dat ik ben gevallen voor het buizengeluid. En een goede buizenbak is nou eenmaal duur. Dat moet voor lief worden genomen. De hobby van het modden heb ik niet. Als je dat hebt kan je met een redelijk goedkope buizenbak uit de voeten. Zie maar naar de MA 300B op Lampizator, deze mod zo'n bakkie tot een kleine topper. Ik zoek gewoon kwalitatief goede buizenversterker af fabriek, met natuurlijk de mogelijkheid tot tuberollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 14:57
Geen matches
Ik dacht, laat ik mijn bevindingen hier maar plaatsen. (Om er nu een aparte topic voor aan te maken, en hier lezen aardig wat mensen met ervaring op het gebied van geluid en elektronica mee, als ik het zo lees.)

Ik heb al een langere tijd veel interesse op het gebied van audio, Ik weet er nog niet onwijs veel van, dus ik leer elke keer weer wat nieuws.

Afin, mijn audio-setup is niet echt 'fantastisch' meeren deels equipement die ik gevonden/gekregen heb een aantal jaar geleden (O.a een oude rotel RA-312).

Nu kwam ik op het idee om mijn playstation 3 aan te sluiten via optical out op mijn afgedankte Philips fr986(de rear-output is dood). De amp heeft ook een spdif out, die ik aangesloten heb op de spdif in van mijn M-audio audiophile 2496.

Toen ik dit signaal opnam kwam ik tot de ontdekking dat er een ongeveer rond de 15Khz een cut-off zit,
zodra (Vermoed ik) het signaal van de ps3 AC3 is. Als ik via mijn dvd player (Verbonden via spdif) een CDtje afspeelt is er geen cut-off te zien.

Ik vermoed dat of de playstation 3 faalt met AC3 of dat mijn versterker/de dac AC3 niet lekker vind (Ik heb ook geprobeerd om het signaal analoog i.p.v via spdif op te nemen, zelfde verhaal).

Ik heb ook een test gedaan met RightMark Audio Analayzer, de test wav-file heb ik in een video bestand gegooid en gerendered met AC3 codec etc, mijn ps3 wou het niet afspelen dus heb ik mijn NAS de video laten streamen, de output van de ps3 was toen aldus mijn amp PCM. Zie hier het resultaat. Weer een cut-off te zien...

En Hier is de spectrogram te zien, bovenste is het analooge signaal vanuit de ps3, onderste is optical out en AC3 vanuit de ps3. Blijkbaar zit er ook aardig wat noise in (Wat overigens het nummer in het spel zelf kan zijn).

Ik vraag me in godsnaam af wat precies misgaat, ik zit al een tijdje te kijken om misschien een nieuwe 5.1 versterker te kopen en wellicht, een pre-amp met spdif uit China te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Is het signaal wat uit de spdif komt ook daadwerkelijk AC3, of is het PCM?
5.1 PCM gaat niet over spdif, dat past niet.

Staat de PS3 ingesteld op PCM uit of op AC3 uit?

Wat geeft je receiver aan wat voor signaal het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 14:57
Geen matches
mace schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:48:
Is het signaal wat uit de spdif komt ook daadwerkelijk AC3, of is het PCM?
5.1 PCM gaat niet over spdif, dat past niet.
Het signaal dat uit de vesteker komt en naar me pc gaat is zo ver ik weet gewoon PCM.
Staat de PS3 ingesteld op PCM uit of op AC3 uit?
Ik ga uit van AC3, anders had me amp wel iets anders aangegeven :)
Wat geeft je receiver aan wat voor signaal het is?
DVD AC3 3/2.1
is wat me receiver aangeeft.

Ik sluite net overigens de receiver aan op me pc's onboard realtek kaartje via optical. Bij het afspelen van de Defqon.1 2010 CD (Ook ac3 overigens, receiver geeft dit aan) is er helemaal geen spraken van een cut-off zoals bij de ps3.

Dus blijkbaar is het de PS3 die faalt? 8)7 Het spel(Idolm@ster 2) heb ik ook al uitgesloten door het te testen met de defqon.1 2010 blue-ray....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
@ Nahata

Ik zag een leuke aanbieding voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
2 zielen, 1 gedachte... ik had er ook wat moeite mee.

Heb de samplingfrequentie al eens gechecked? Wel eens op 88kHz gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Nahata schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:49:
[...]

Het signaal dat uit de vesteker komt en naar me pc gaat is zo ver ik weet gewoon PCM.

[...]

Ik ga uit van AC3, anders had me amp wel iets anders aangegeven :)

[...]

DVD AC3 3/2.1
is wat me receiver aangeeft.

Ik sluite net overigens de receiver aan op me pc's onboard realtek kaartje via optical. Bij het afspelen van de Defqon.1 2010 CD (Ook ac3 overigens, receiver geeft dit aan) is er helemaal geen spraken van een cut-off zoals bij de ps3.

Dus blijkbaar is het de PS3 die faalt? 8)7 Het spel(Idolm@ster 2) heb ik ook al uitgesloten door het te testen met de defqon.1 2010 blue-ray....
Duik ff de settings van de PS3 in en zet de uitgang op LPCM.

Overigens is geen enkele commerciële CD ooit in AC3 uitgebracht. DTS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik weet dat we op dit topic een redelijke hekel hebben aan dit soort volgende vragen maar ben na mijn laatste China avontuur (aankoop Classic 6.10 versterker/DOA) toch nieuwsgierig naar de mening en gebruikerservaringen.

Lees veel goede dingen over de Topping TP22 en overweeg zo'n apparaat te kopen.
Momenteel heb ik een paar Mordaunt Short 908 speakers uit het jaar 2001 staan met een 90 dB gevoeligheid.
Mijn Vincent SV-121 heb ik afgekoppeld vanwege de matige match met de speakers.
Momenteel weer mijn oude MarantzSR-2100 aangesloten, klink al een stuk beter.
Ben erg nieuwsgierig of de Topping een goede match zal zijn, heb eerder gelezen dat de Topping het op oa. een paar Wharfedale Diamond speakers erg goed doet.
Ben namelijk een beetje huiverig voor een dof en te vol geluid over de bestaande speakers zoals dat met de Vincent het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Met 90dB/W kun je bijna elke amp gebruiken. Het enige probleem zou de dubbele 5.25" bas-mids kunnen zijn waardoor de impedantie inzakt en dus het volume. Of misschien een lage dempingsfactor van de grote 10". Met een t-amp zul je niet snel een dof geluid hebben. En in mijn ervaring is de bas ook lekker strak (i vgl m buizen op makkelijke speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
Geen matches
Inmiddels mijn muse m21 binnen :D
Alleen is mijn linker speaker zachter als mijn rechter..
Ik heb alles al geprobeerd, kabels wisselen etc, als ik de kabels omwissel is de rechter speaker zachter.
Dus de enige oplossing lijkt mij nog om software matig de linker speaker iets harder te zetten.
Kent iemand hier misschien software om mijn linker speaker iets harder te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:13
Geen matches
Je kunt een kanaal harder laten gaan door de balans anders af te stellen.
Ik neem aan dat je Windows 7 gebruikt?
Dan kun je door met de rechtermuisknop rechtsonder op het luidsprekericoontje te klikken, dan te klikken op volumemixer openen en door vervolgens te dubbelklikken op het icoontje van het apparaat.
Er wordt dan een venster geopend met instellingen.
Ga vervolgens naar het tabblad niveaus en klik op balans.
Stel het vervolgens af tot het geluidsniveau gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Probeer eens een andere bron dan je PC, met een ander kabeltje naar de muse toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Daar zijn nou deze potmetertjes voor bedoeld.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg846/scaled.php?server=846&filename=musem21ex2int2011potmet.jpg&res=medium
Onthoud waar ze staan en draai voorzichtig 1 een klein stukje op. En kijk of het helpt.

Sluit wel eerst alle andere fout mogelijkheden uit. Probeer bv een monosignaal. Wissel de inputkabel ook eens om, zit alles goed vast etc...

San3 schreef:
al browsende kwam ik erachter dat men NOS dacs minder geschikt acht voor cd DA-conversie dan voor hogere samplingrate conversies. En dat zou dan vooral komen door de (gratis) meegeleverde jitter van cd-spelers. Kan je dat beamen?
Ik vind dit wel een goede vraag. Ik heb er nog niet op gelet maar het zou eigenlijk best kunnen als ik op het geluid af ga. Is dat een extra oorzaak dat HD zoveel beter klinkt?

offtopic:
Ik heb een Fedex pakje in Amersfoort staan...
Partsexpress

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Even wat anders; betreffende verzending...

Ik had 5 januari al ferriet snap-on RFI filters besteld en nog steeds niet ontvangen. Dus maar weer eens aan de bel getrokken. Ik kreeg heel snel antwoord:
hello,client

sorry for the delay.

regarding the delay,i just contacted my local post office,he told me that your parcel is already in your country.he also told me that recently the Customs security check is slower than usual,i am afraid your parcel has been detained at the Customs,please wait for another several days,i am sure it will get to you soon.

anyway,please don't worry,we are responsible,if the parcel is lost or damage,i can fee resend you the order.
Het begint onderhand wel knap irritant te worden. Het gaat verdorie om een zakkie met 20 kraaltjes met een totaalwaarde van €12. Dat is wat je noemt op alle slakken zout leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Geen matches
Of het is zo'n klein zakje dat na de inspectie kwijtraakt.
Volgens mij verliezen ze daar 20x meer pakketten dan tijdens de 12.000km die de pakketten al hebben afgelegd.

Jeep, met een beetje geluk krijg je bij de douane een behulpzame dame aan de telefoon die het even netjes nakijkt. Is er geen online track&trace code voor jou beschikbaar?

@ Fasclaimer: als het geluidsvolume per kanaal echt veel verschilt en je de randzaken hebt uitgesloten, dan zijn de potmetertjes het antwoord. Maar weet je zeker dat er volumeverschil zit, of kan dit ook komen door de (onjuiste) positionering van de luidsprekers. Hierbij speelt de ruimte ACHTER de luidspreker ook veel mee (ook al zit er geen bassreflexpoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ach, ik zit er niet echt op te wachten. Ik wilde ze voor m'n kabels gebruiken als laatste puntje op de i. Het is de opwinding niet waard. Pick your battles weet je wel.
Ik heb net nog wat mooie RCA pluggen besteld voor een volgend setje (met aarde die naar voren schuift zodat je geen gebrom krijgt tijdens het inpluggen), dan zie ik wel.

Ik kwam net een leuk stukje uitleg tegen over DA-Conversie; R2R vs Delta Sigma (kan de Griekse letters ff niet zo snel tevoorschijn krijgen). Ik vond het een zeer goed te begrijpen stukje.
In fact, the total noise-output is never stated in the data-sheets, and measurements only mention in-band-noise up to 20kHz, suggesting that higher frequency noise has no effect on fidelity.

In plain english: sigma-delta DACs are coarse noise-generators and when measured the way they should be measured they never make it to 16-bit resolution, don't even think about 24 bits.

The more levels you introduce to sigma-delta (called "multi-level sigma-delta") - the more bit resolution you realize, the better it gets. Where does that lead to ?

Exactly.

It leads just all the way back to R2R converters, which have high-resolution, high accuracy and very low noise.
Dat is misschien wel de reden van het kunstmatige mooie twinkelende hoog? En waarom de NOS zo lekker rustig en natuurlijk klinkt.
offtopic:
Ik zat dit net te lezen via head-fi. (Het ging over de 3dB hoog-afval bij NOS-DAC's). Daar zitten af en toe van die 'experts' bij die alles beter weten maar zelf niets bijdragen. Moet even mijn ergernis kwijt.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:56
Geen matches
Ik heb van een ebay verkoper gehoord dat muse audio de dac met de 1793 aan het upgraden is. Ben nu al benieuwd, voornamelijk naar de prijs eigenlijk. Als ie niet te duur wordt wil ik er wel 1 bestellen om te proberen :)

De huidige sd-793 lag gister al bloot op tafel om te modden, maar ben er nog niet in geslaagd de GND L + GND R van de chip ergens op het board te localiseren. De L + R voltage out al wel, vlak na de chip zitten daar weerstanden achter waar het signaal makkelijk te pakken is. Het lijkt alsof de GND's niet gebruikt worden (zie geen directe aansluiting met een component), aan de hand van de datasheets probeer ik erachter te komen welk component erachter zou kunnen hangen. Ik blijf in ieder geval zoeken en anders is het binnenkort maar gewoon eens proberen op de smd te solderen (wie niet waagt wie niet wint!) .

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Uhm, gnd zit toch altijd gewoon aan het pcb vast? Aarde maak je aan de aarde vast lijkt me. Daar zitten geen componenten aan.

Ik heb bij de Muse de TDA1543's gewoon pootje (4) gelicht. Wat was jij van plan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 01:46
Matched: chinese
Heeft iemand ook tips voor een goede review site omtrent de Chinese audio? Zou het niet aardig zijn om in de openingspost reviews danwel algemeen goed erkend spul neer te zetten? Ik doe ook sowieso ook navraag bij een Chinese studente die ik goed ken en haar kennende vind ze het sowieso geen enkel probleem om het voor mij te kopen en dan door te sturen mocht het niet mogelijk zijn om rechtstreeks te bestellen als Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
Geen matches
Ik denk dat je iets specifieker moet zijn met je vraagstelling. Van mijn aurum cantus speakers heeft ook een review gestaan in een nederlands blad. Er is geloof ik niet één verzamelsite.

Even schaamteloze spam, ik heb een nauwelijks gebruikte SMSL SA-S3 te koop mocht ik iemand daar blij mee kunnen maken. Kleurtje zilver, staat hier bij V&A.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Daar heb je idd gelijk in. Ik zoek een Chinese equivalent van een surround versterker type Onkyo TX-NR609. Kortom geen hele dure versterker maar wel kwaliteit. En een goede luidspreker set erbij van 5 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Zulke soort versterkers zijn er niet echt, jammer genoeg. Het gros is stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb wel een surround voorversterker van Hifi360 ( ~= Mocha) en er is een Dussun 5.1 versterker en daar houd het wel zo'n beetje mee op.
Mijn Hifi360 db1a doet het prima maar heeft veel minder faciliteiten dan een gemiddelde Japanse surround versterker.
Afbeeldingslocatie: http://hz01.i.aliimg.com/img/pb/726/583/380/380583726_742.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hz01.i.aliimg.com/img/pb/727/583/380/380583727_224.jpg
HIj heeft 3 analoge ingangen; 2 stereo en 1 5.1, 4 digitale; 2 coax en 2 opt, USB en SD-card voor MP3 (meer gimmick dan feature) en FM radio. Dat werkt allemaal goed maar verwacht geen high-end geluid. Voor geluid bij video voldoet het voor mij redelijk.

Ik zag net dat er een nieuwe kleine Qinpu D-1 versterker bij is. Hij is rete retro:
Afbeeldingslocatie: http://www12.tx8.cn/photo/captain/2011121161531597.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www12.tx8.cn/photo/captain/2011121161532255.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www12.tx8.cn/photo/captain/2011121161532508.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www12.tx8.cn/photo/captain/2011121161532820.jpg
Hij heeft 2 ingangen en is alleen maar 1,5 W met 2 6P1 buisjes. Misschien meer als koptelefoonversterker?

he Vinz98: zijn deze Yuin clip on koptelefoon misschien geschikt voor onder de helm? Schijnen goed te zijn (volgens head-fi etc).
Afbeeldingslocatie: http://www.head-direct.com/upload/2008Oct12222217006.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Het probleem met iets onder de helm te hebben zal inderdaad "lege" ruimte zijn denk ik zo.
Vanaf die dingen niet goed aansluiten loopt het geluid nogal in de soep. Met trial & error vastmaken zal misschien wel lukken, maar hoe je je hoofd dan nog in je helm krijgt zonder koevoet.. :).
over-ears lijken me inderdaad nog een oplossing, maar sommige mensen zijn ook hier enorm gevoelig voor en krijgen oorpijn na 10 mins.
De 1'ne in ears zijn de andere ook niet. Er zijn modellen die niet zo diep indringen, of via foams werken (denk aan die schuimen oordopjes). Foams schijnen enorm comfortabel te zijn en vallen zeker niet vlug uit je oor.
Je kunt eventueel wel eens de Soundmagic PL50's proberen. Dingen zijn echt miniem en buiten het dopje is er niets wat je oor effectief moet ondersteunen. Dit gecombineerd met foamies of de standaard dopjes die enkel je hoorhang afsluiten lijkt me dit toch enorm comfortabel. Met de meegeleverde ear guide zie ik ze ook niet direct uit je oor springen.
Natuurlijk niet supergoedkoop om even te testen.. rond de 40 euro dacht ik. Geluidskwaliteit zit stukje boven effectieve kostprijs, dus indien dat een duwtje geeft :).

PL50 vs Senn IE7 (denk ik)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3548/3689588521_3fb1028c63.jpg?v=0Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2550/3693190347_86144c1eb7.jpg?v=0
foto's head-fi review

Die Qinpu ziet er wel funky uit, maar niet veel over te vinden. Ook op ebay kom ik hem in m'n vaste shops nergens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 01:31:
Uhm, gnd zit toch altijd gewoon aan het pcb vast? Aarde maak je aan de aarde vast lijkt me. Daar zitten geen componenten aan.

Ik heb bij de Muse de TDA1543's gewoon pootje (4) gelicht. Wat was jij van plan dan?
Probleem is dat het niet de algemene ground van de pcb maar de L en R ground pinnetje van de smd chip moeten zijn (aldus advies koifarm). Ik wil het liefst niet pinnetjes liften omdat dat moeilijk(er) te herstellen is dan een pin liften van een weerstand ergens verderop in het pad van de chip.

Als het niet te vinden is zal ik waarschijnlijk alsnog de pcm1793 pinnen liften, maar zoals ik al zei, van de chip zelf blijf ik liever af (ook in verband met oververhitting, doorsolderen van verschillende pinnetjes etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Foetus en Jeep,

Cool, many thnx, ik ga afwegen....

het is de Yuin G2A geworden.

[ Voor 89% gewijzigd door vinz98 op 05-03-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Geen matches
Inmiddels gemaild naar China en antwoord gehad, zij gaf eerlijk aan hier geen verstand van te hebben dus ga ik n.a.v. haar link voor europese merken. Conclusie: een NAD cd speler kost hier 899 euro en daar 135 euro. Ik ga via haar in China bestellen maar dan europese merken. Die kosten dus een schijntje van wat je hier betaalt. Okay het is geen factor tien maar zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Huh? Geen factor 10? Nee 7. Maar dat NAD zoveel scheelde wist ik niet. Ik denk dat dit ook wel aangeeft waarom ik liever geen NAD heb (slechte ervaringen met bouw-kwaliteit in het verleden).

Ik kreeg vandaag een Fed-Ex pakket binnen van de andere kant op (westen). Dat ging een stuk sneller! Wel duur ($82). Maar... geen extra betaling. Zou de douane zich puur focussen op het oosten of komt de rekening later? Kan me niet voorstellen als het zo snel ging.
Voor de nieuwsgieringen (zijn die hier dan? :P): het was een PartsExpress bestelling met drivertjes (TB 3" Ti en ronde planars >4kHz), passieve membranen en speaker-aansluitmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:16:
Maar dat NAD zoveel scheelde wist ik niet. Ik denk dat dit ook wel aangeeft waarom ik liever geen NAD heb (slechte ervaringen met bouw-kwaliteit in het verleden)
Ik heb een NAD 3020e van bijna 20 jaar oud. Geen problemen mee. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja, en ik heb een huis van voor de oorlog... Toen vurenhout nog hard was.
Later zijn ze gaan bezuinigen en werd de bouw-kwaliteit van NAD dus minder. De geluidskwaliteit is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tsja , mijn eerste versterker was een Sansui AU555A gekocht in 1972 , toendertijd een van de betere versterkers maar helaas is het naderhand ook berg afwaarts gegaan met de kwaliteit van Sansui ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Die naheffing komt niet meer Jeep. Ze willen tegenwoordig direct afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:16:
Huh? Geen factor 10? Nee 7. Maar dat NAD zoveel scheelde wist ik niet. Ik denk dat dit ook wel aangeeft waarom ik liever geen NAD heb (slechte ervaringen met bouw-kwaliteit in het verleden).

Ik kreeg vandaag een Fed-Ex pakket binnen van de andere kant op (westen). Dat ging een stuk sneller! Wel duur ($82). Maar... geen extra betaling. Zou de douane zich puur focussen op het oosten of komt de rekening later? Kan me niet voorstellen als het zo snel ging.
Voor de nieuwsgieringen (zijn die hier dan? :P): het was een PartsExpress bestelling met drivertjes (TB 3" Ti en ronde planars >4kHz), passieve membranen en speaker-aansluitmateriaal.
Fed Ex rekent later door. ;)

e: mja dat deden ze vroeger altijd wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
tweetertjes doen het best lekker eigenlijk. Beston RT003C Round Ribbon Tweeter met Neodymium magneet en waveguide. Ze komen uit Taiwan. Hij moet hoog en steil gefilterd worden maar dat is precies waar ik m voor ga gebruiken. Als supertweeter boven een fullrange die ik bovenin moet temmen (Tangband W3-1335SB).
Ik heb ze gelijk even bovenop mijn eigen speakers met een 2e orde filter (op 3500-5500) kHz gezet ipv de tweeters. Ze bevallen me direct al beter dan de kleine Vifa XT25 ringradiators.

Bij die TB heb ik ook bijpassende passieve membranen (dus korf + Ti konus + ophanging) voor $6.50/st. Echt een koopje. Daaramee kan ik ze net zover door laten lopen naar beneden dat ik een sidewoofer kan gebruiken (>150Hz). Helemal geweldig. :)

Maargoed, beetje OT cq voor ZBA-forum.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik krijg weer herinneringen die boven komen drijven van mijn eigen speakerbouw-periode vroegah.
Ik zie mijn vriendin nog schuiven met die tweetertjes bovenop de kast om al schuivend de fase zo mooi mogelijk te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Is een Bewitch 6550 met KT88 buizen (push-pull) een duidelijke verbetering ten opzichte met mijn Yarland F34CIII? (push-pull, EL84)

Ik weet dat geluid persoonlijk is alleen is het beluisteren van deze versterker gewoon lastig. En gezien hier mensen zitten die erg thuis zijn met de KT88 buizen deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ik denk het wel. Ik zal het niet over de verschillen tussen EL84 en KT88 qua klank hebben want dat is uiteindelijk persoonlijk maar de KT88 is een veel krachtigere buis dan de EL84, een andere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het is puur subjectief maar ik vind de KT 88 krachtiger klinken (sneller) maar wel met grote stappen snel thuis dus het geluid is iets minder verfijnd.

Dit alles hangt natuurlijk ook weer van de rest van je keten af. netfilter/luidsprekers/voortrap etc.

Dus eigenlijk is er geen betere optie dan te gaan luisteren. In Den Haag heb je een zaakje waar ze buizenversterkers verkopen. Rik Stoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Die kwamen we nog tegen he? Leuke vent. Heeft ook heel veel draaitafels en ploatjes.

De EL84 is een heel mooi buisje, heeft alleen niet zoveel vermogen. Ik heb een buizenkenner horen zeggen (ja ok dit klinkt vaag) dat het de meest onderschatte buis is. De KT88 heeft meer 'ballen' en levert flink vermogen. En daardoor slijten ze ook sneller. Die zijn in NOS bijna niet meer te vinden omdat ze allemaal al opgebruikt zijn. En als je een setje van 4 GEC vind kosten ze tegen de €1000. Maakt niet uit, er zijn ook genoeg goeie nieuwe buizen te koop. Niet zo mooi als NOS maar gewoon goed.

En bedenk dat er meer zaken meetellen zoals de trafo's en de voorbuizen.

Om je vraag direct te beantwoorden: ik denk dat het geen hele grote verbetering is tenzij je nu gewoon te weinig vermogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Hoe kan je eigenlijk goed merken of je versterker te weinig vermogen heeft?

Er komt genoeg volume uit de Yarland, als ik de knop op 12 uur zet vind ik het al hard zat. Echter heb ik soms het idee dat de Yarland bij muziek met veel instrumenten en bas niet alle tonen netjes gescheiden weergeeft. Hoge tonen springen er dan wel uit waar de lage tonen verbleken. Ik draai btw op Dali Ikon's 6 MK2. Deze speaker hebben een impedantie van 89db. De Yarland heeft zo'n 2x10 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
10 watt lijkt mij toch wel erg weinig voor Dali Ikon's 6 MK2. Lage tonen vereisen veel meer vermogen dan hoge tonen en een rendement, niet impedantie, van 89 db is niet bijzonder hoog.
Ziet er toch uit als een gebrek aan vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
In de specs staat minimaal 25 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
In mijn ervaring merk je een gebrek aan vermogen, ook op lage volumes, voornamelijk door "flubberbas".

Whoops vergeten te posten, vandaag een muse mini 1543 dac binnen. Meteen maar de output caps gebypassed en 9 v erop gezet. Eerst maar eens de tijd geven een paar dagen te draaien voordat ik er echt voor ga zitten. Zal hem later gaan vergelijken met mijn sd-793.

Edit: doordat er nu dc op de passive pre staat hoor ik nu een click waar neer ik het volume wijzig. Op zich niet heel erg (laat meestal toch het volume hetzelfde en doe kleine aanpassingen met foobar), maar toch het waard om te vermelden dacht ik. De eerste indruk qua sound is in ieder geval goed!

[ Voor 85% gewijzigd door Patatjemet op 07-03-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
vinz98 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:41:
In de specs staat minimaal 25 watt
Daar zeg je wat. Moet eerlijk bekennen daar nooit echt naar gekeken te hebben. Maar buizen watts liggen in de regel toch hoger dan ss watts? Dat is mij altijd verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mee eens maar tussen 10 en 25 zit wel veel ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
4dB om precies te zijn.

Buizenversterkers geven 'echte' Watts. Een transistorversterker heeft bijna altijd een te zwakke voeding (=goedkoper) waardoor hij inzakt als het moeilijk wordt bij (lage) impedantie=schijnbare weerstand veroorzaakt door beweging van de spreekspoel in magnetisch veld. Hij moet eerst spanning opbouwen om vermogen te kunnen leveren (zeg ik dat goed?). Je krijgt dan het gevoel dat je oren dichtzitten (hij loopt 'vol') en het gaat lelijk klinken.

Bij buizen is de spanning altijd aanwezig (ruststroom=vol vermogen >klasse A) en hoeft dus geen spanning op te bouwen. Maar als het op is is het op en dan gaat het signaal alleen maar afvlakken. Het gaat dan niet harder maar slechts meer (goedaardig) vervormen (wat je bij gitaarsound juist wel wilt).
Ons gehoor is een beetje geconditioneerd op harmonische vervorming=luidheid. Maar bij 10W is de max gewoon bereikt. Je krijgt dan het gevoel van; hij wil niet meer.

Verder ligt het ook (zoals ik al zei) aan de voorbuizen en de trafo's. Mijn Audio Note Oto SE heeft ook 2 EL84/kanaal (parallel)=10W maar hij lijkt veel harder te kunnen dan mijn FV-34AIII SE EL34 met 12W of mijn SE KT88 (15W).

Ik denk dat je gewoon eens bij een echte winkel langs moet om een KT88 PP te horen met de Dali's. Ik weet dat het best lastig is om echt goede speakers te vinden met een hoog rendement en die ook nog buizenvriendelijk zijn. Gelukkig heb ik die al jaren. Het wordt ook een flinke klus om die met zelfbouw te verbeteren (wat je noemt een uitdaging).
Patatjemet schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:41:
..., vandaag een muse mini 1543 dac binnen. Meteen maar [i]caps gemod] en 9 v erop gezet. Eerst maar eens de tijd geven een paar dagen te draaien voordat ik er echt voor ga zitten. Zal hem later gaan vergelijken met mijn sd-793.

Edit: doordat er nu dc op de passive pre staat hoor ik nu een click waar neer ik het volume wijzig. Op zich niet heel erg (laat meestal toch het volume hetzelfde en doe kleine aanpassingen met foobar), maar toch het waard om te vermelden dacht ik. De eerste indruk qua sound is in ieder geval goed!
Dat klopt. Het is een klein nadeel dat je potmeter kraakt doordat er een dikke 3V op de uitgang staat maar de ingangscaps van je versterker pakken dat wel aan. Helaas zitten die na de potmeter. Maar het is zo simpel om te doen en het geluid wordt er zoveel beter van.
Gelukkig mod ik er nog net ff wat meer aan. (8>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En wat doe jij met die Yarland dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Sinds zondag de bezitter van een Bewitch met KT88 buizen. Wat een power heeft dat ding! Mijn Dali's komen nu echt tot leven. Geluid is wel minder "buizenachtig" als met de EL84's op de Yarland. Maar de dynamiek is echt geweldig.

Als eindbuizen heb ik nu Sovteks KT88. De Bewitch gebruikt als voorbuizen 6N8P's en 6N9P's.
Deze zijn van Chinese makelij en wil ik graag vervangen voor de Russische equivalent. Nu wordt er op Lampizators website aangegeven dat zowel de 6N8P als de 6N9P vervangen kunnen worden door 6N9P.

Klopt dit wel? Zit er geen verschil tussen 6N8 en 6N9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
6N8 is gelijk aan de 6SN7
6N9 is gelijk aan de 6SL7

De 6SN7 is medium mu, de 6SL7 is high mu (meer versterking)

Het zal ongetwijfeld "werken" als je overal de 6N9 instopt, maar eerlijk gezegd zou ik het niet doen.

Lampizator is nou niet iemand waar je al te veel naar moet luisteren, IMHO. Ik heb zelf altijd mijn twijfels bij zijn ontwerpen en mods, en erg veel mensen op forums zoals diyaudio hebben verhalen dat ze een lampizatorontwerp geprobeerd hebben en dat ze hun versterker er compleet me overstuurden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Ik weet het niet zeker, maar in Lampzinator's ontwerp kun je de 6SN7 voor beide gebruiken als je 'm mod zoals hij het beschreven heeft. Althans een vriend van me zei dat 6SN7 en 6SL7 een andere waarde hebben en dat de mod er waarschijnlijk er mede voor zorgt dat de 6SN7 erop past.

Ik had de 6n9 wel vervangen met een 6sn7, na een tijd was 1 buis stuk. Weet niet of het daardoor komt, of dat ik lomp bezig was. Eentje deed het opeens niet meer nadat ik de caps vervangen had.

Heb je de nieuwe Bewitch of nog steeds de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
mace schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:48:
6N8 is gelijk aan de 6SN7
6N9 is gelijk aan de 6SL7

De 6SN7 is medium mu, de 6SL7 is high mu (meer versterking)

Het zal ongetwijfeld "werken" als je overal de 6N9 instopt, maar eerlijk gezegd zou ik het niet doen.

Lampizator is nou niet iemand waar je al te veel naar moet luisteren, IMHO. Ik heb zelf altijd mijn twijfels bij zijn ontwerpen en mods, en erg veel mensen op forums zoals diyaudio hebben verhalen dat ze een lampizatorontwerp geprobeerd hebben en dat ze hun versterker er compleet me overstuurden e.d.
Dank Mace, dan houd ik de originele specs aan. Nu nog buizenshoppen :)
Ik weet het niet zeker, maar in Lampzinator's ontwerp kun je de 6SN7 voor beide gebruiken als je 'm mod zoals hij het beschreven heeft. Althans een vriend van me zei dat 6SN7 en 6SL7 een andere waarde hebben en dat de mod er waarschijnlijk er mede voor zorgt dat de 6SN7 erop past.

Ik had de 6n9 wel vervangen met een 6sn7, na een tijd was 1 buis stuk. Weet niet of het daardoor komt, of dat ik lomp bezig was. Eentje deed het opeens niet meer nadat ik de caps vervangen had.

Heb je de nieuwe Bewitch of nog steeds de oude?
Ik heb geen idee. Heb hem tweedehands op de kopt getikt van iemand die hem direct vanuit China had geïmporteerd.

Waar heb je de Solen caps voor vervangen en geeft het een duidelijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Ik heb geen idee. Heb hem tweedehands op de kopt getikt van iemand die hem direct vanuit China had geïmporteerd.

Ik heb 'm vervangen met AmpOhm's. Komen goed naar voren uit de test van Tony gee: http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html.
Ik weet niet of je ervaring hebt met het modden van versterkers. Maar behalve de schroeven aan de onderkant moet je ook de ringen om de triode schakelaars los draaien. Duurde even (paar dagen |:( ) voordat ik daar achter kwam. En wees voorzichtig met het losmaken van de pcb. Ik had een draadje losgerukt en moest een vriend bellen, omdat ik geen multimeter heb en niet wist aan welk pootje ik het draad terug moest solderen.
Ik moet wel zeggen dat ik nogal lomp en onhandig ben, ga ervan uit dat het jou beter afgaat :)

Als je nog 6sn7GT's zoekt. Ik had 6 SN7GTB's besteld (zijn volgens mij hetzelfde) voordat ik erachter kwam dat ik er maar 2 kan vervangen ipv 4. Wil ze best ruilen tegen een paar 6SL7, heb vrouwlief beloofd om voorlopig te stoppen met het investeren in audio dus had daarna geen 6SL7's meer gekocht..

p.s.
De originele caps zagen er niet uit als de Solen caps uit de foto van Lampzinator. De mijne waren pikzwart zonder een merk erop.

[ Voor 5% gewijzigd door Russel88 op 13-03-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
R8dical schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:41:
Alles is beter. :'(

Obbligato zijn ook erg goed. Zie zelfde test. Je kunt ook Russische PiO's nemen (K42y, die metalen) of mooie oude Amerikaanse. Let er wel op dat je spanning niet over de max gaat met nos PiO's. Die hebben vaak een lagere Vmax van 100, 200 of 250V. Je versterker mag met inschakelen net even die waarde aantikken, daarna zakt hij wel weer en zit ie ruim in zijn werkgebied. Maar je moet geen 200V cap inzetten als hij met inschakelen op 270V of zo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:43:
@hermankora....uhh...afbouwen betekent niet dat ik geheel stop. De Yarland is en blijft een mooie amp! Ik ben overgestapt op een onkyo cd speler.
Waarom een cd speler van Onkyo ? ik kan mij trouwens vaag herrineren dat Onkyo in de zeventiger jaren nog een legendarische tuner heeft gemaakt (T 4055) maar hoe nu de kwaliteit van dit merk is zou ik niet weten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Russel88 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:26:
[...]

Ik heb 'm vervangen met AmpOhm's. Komen goed naar voren uit de test van Tony gee: http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html.
Ik weet niet of je ervaring hebt met het modden van versterkers. Maar behalve de schroeven aan de onderkant moet je ook de ringen om de triode schakelaars los draaien. Duurde even (paar dagen |:( ) voordat ik daar achter kwam. En wees voorzichtig met het losmaken van de pcb. Ik had een draadje losgerukt en moest een vriend bellen, omdat ik geen multimeter heb en niet wist aan welk pootje ik het draad terug moest solderen.
Ik moet wel zeggen dat ik nogal lomp en onhandig ben, ga ervan uit dat het jou beter afgaat :)
Ik ben zeker niet van plan dit zelf te doen. Ben zelf ook behoorlijk onhandig met dit soort dingen :+ Ben ook nog niet van plan dit nu al te doen, komt wel. Eerst buizen vervangen :).
Als je nog 6sn7GT's zoekt. Ik had 6 SN7GTB's besteld (zijn volgens mij hetzelfde) voordat ik erachter kwam dat ik er maar 2 kan vervangen ipv 4. Wil ze best ruilen tegen een paar 6SL7, heb vrouwlief beloofd om voorlopig te stoppen met het investeren in audio dus had daarna geen 6SL7's meer gekocht..
Zoek er nog ja. Heb alleen geen 6SL7 te ruilen (moet ik ook nog vervangen). Welk merk zijn die buizen? Sylvania?
p.s.
De originele caps zagen er niet uit als de Solen caps uit de foto van Lampzinator. De mijne waren pikzwart zonder een merk erop.
Die van mij wel. Heb hem bij de verkoper van binnen gezien. Stond duidelijk op dat het MKP caps, made in France waren. Misschien had jij toch een andere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is altijd aan te raden die koppelcaps te vervangen. Het is vaak een ondergewaardeerd onderdeel dat veel invloed op het geluid heeft. Vooral die Solen caps klinken slecht. Geen bas, ongedefinieerd hoog, plat en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Ik wil ze ook best vervangen, alleen heb ik de skills daar gewoonweg niet voor. En om nu zelf te gaan prutsen... Ik moet dus eerst op zoek naar iemand die dit voor me kan/wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
als je een vervangende cap wilt kiezen dan is dit een aardig startpunt:
http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html
edit: ah.. zitten slapen, stond er al ;(

[ Voor 15% gewijzigd door SED op 14-03-2012 10:40 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Ik heb nu MKP-FC caps in mijn versterker zitten met als specificaties 630v/0.47uF.
Kan ik deze b.v. vervangen door caps met als specificaties 800v/0.47uF?

Ik denk hierbij aan de Jantzen Audio Superior Z-Cap MKP 800VDC – 2% tolerance caps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
R8dical schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:33:
Ik wil ze ook best vervangen, alleen heb ik de skills daar gewoonweg niet voor. En om nu zelf te gaan prutsen... Ik moet dus eerst op zoek naar iemand die dit voor me kan/wil doen.
Misschien kun je je profiel wat aanvullen zodat iemand in de buurt je zou kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
R8dical schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:23:
Ik heb nu MKP-FC caps in mijn versterker zitten met als specificaties 630v/0.47uF.
Kan ik deze b.v. vervangen door caps met als specificaties 800v/0.47uF?

Ik denk hierbij aan de Jantzen Audio Superior Z-Cap MKP 800VDC – 2% tolerance caps.
Ja hoor geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
vinz98 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Misschien kun je je profiel wat aanvullen zodat iemand in de buurt je zou kunnen helpen...
Profiel aangevuld. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ Bronco2011! , gebruik jij de Mobile Fidelity's nog steeds ? zo ja ,matchen die goed met die Yarland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Misschien dat patatjemet je wel kan helpen, die woont in Ljauwert. Die kan ook goed solderen heb ik gezien.

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:08:
Yep, gebruik nog ze nog steeds. De perfect match in mijn ogen. De MoFi's zijn analytisch en dat past goed bij de Yarland. Ben 'r nog steeds blij mee.

Nu nog een sonos ZP90 halen en dan kan ik eindelijk weer van mijn 400Gb Flac's gaan genieten :)
De Teac WAP verdiende ook wel een prijs. Meest slechte product dat het zonlicht ooit heeft gezien. Wat een zooi was dat zeg. Ben blij dat ik het heb kunnen dumpen. Wel balen want het was niet echt goedkoop. Maar goed weer een ervaring rijker.
Erg mooie speakers ja. B)

Een Sonos is wel lekker makkelijk aansluiten maar ik vind het wel wat duur en gesloten protocollen. Ik zou liever een laptop of pc-tje nemen met Foobar en met je telefoon besturen. Musiland Monitor en mijn eigen DAC er tussen. :9

offtopic:
En 400GB is veel?
Ik heb alleen vorige maand al 177gig aan d/l. >:) Heel veel spul in HD, sacd iso's ed van wat ik van vroeger al op LP en CD heb.

Misschien een vermakelijk topic gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i590.photobucket.com/albums/ss344/theduboracle/P1010668.jpg
hoe verkracht ik mijn dure koptelefoon.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2012 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Op mn media pc gebruik ik ook foobar en een pad om 'm te besturen. Werkt uitstekend. Als ik met remote desktop op mn media pc zit, merk ik wel dat foobar vaak hapert. Denk dat mn huidige foobar versie niet helemaal stabiel meer is door de plugins die ik gebruikte voor de skins.
Foobar en skins is wel een drama. Maar nu ik 'm bedien met mn pad heb ik de skins niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat is een mooi prijsje ja. Dat is goed te doen.
dat met die gesloten protocollen leek me nou juist handig. Of begrijp ik je verkeerd?
Ik bedoel dat het een protocol is wat alleen door Sonos gebruikt wordt. Alleen voor audio.
En waar niks aan te veranderen of te tweaken valt. Je kunt de interface niet naar eigen smaak aanpassen. Ik vind het erg prettig als ik zelf kan bepalen hoe iets er uit ziet en werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 22:46
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 02:07:

Misschien een vermakelijk topic gevonden: hoe verkracht ik mijn dure koptelefoon
Jeep,

Dank je voor deze post... Ik heb in tijden niet meer zo gelachen. Volslagen van de pot gerukt, deze DHZ-er...

Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 03:17:
4dB om precies te zijn.

Buizenversterkers geven 'echte' Watts. Een transistorversterker heeft bijna altijd een te zwakke voeding (=goedkoper) waardoor hij inzakt als het moeilijk wordt bij (lage) impedantie=schijnbare weerstand veroorzaakt door beweging van de spreekspoel in magnetisch veld. Hij moet eerst spanning opbouwen om vermogen te kunnen leveren (zeg ik dat goed?). Je krijgt dan het gevoel dat je oren dichtzitten (hij loopt 'vol') en het gaat lelijk klinken.

Bij buizen is de spanning altijd aanwezig (ruststroom=vol vermogen >klasse A) en hoeft dus geen spanning op te bouwen. Maar als het op is is het op en dan gaat het signaal alleen maar afvlakken. Het gaat dan niet harder maar slechts meer (goedaardig) vervormen (wat je bij gitaarsound juist wel wilt).
Dat is niet waar wat je hier zegt.

Het klopt dat weleens te kleine voedingstrafo's gebruikt worden voor versterkers.
Een degelijk ontworpen versterker blijft echter gewoon prima zijn spanning leveren.

Buizenversterkers zijn echter ook niet bepaald spanningsvast.
Zeker bij buizenversterkers met een buis als gelijkrichter kan de spanning bij push-pull versterkers behoorlijk inzakken.
Dit komt door de hoge inwendige weerstand van de gelijkrichtbuizen die in veel versterkers wordt toegepast.
Deze vormen simpelweg een spanningsdeling met de belasting.
Dus hoe hoger de belasting wordt, hoe verder de spanning inzakt.
Buiten dat worden in veel buizenversterkers nog smoorspoelen een weerstanden gebruikt om de voeding af te vlakken.
Ook deze zorgen voor de nodige spanningsval.

Het vervormen gebeurt bij zowel buizen als transistors door dezelfde reden, namelijk dat de voedingsspanning te laag is voor het versterkte signaal (even niet lineaire karakteristieken daargelaten).
Een buis vervormt alleen wat mooier en gelijkmatiger.
Bij transistors werk je daarentegen naar een dip en DAN begint hij ineens te vervormen (en een partij lelijk ook).

Het is dus overigens de stroom die hier de bepalende factor in is en niet de spanning.
(deze zakt enkel ten gevolge van een te grote stroom).

Ik zou dus niet bepaald willen noemen dat buizen "echte Watts" geven.
Sterker nog, gemiddeld vervormt een buizenversterker meer, dus verre van.
Kan dan desalniettemin fraai klinken natuurlijk ;)

(ik zou zelf een hifi buizenversterker dan ook nooit afvlakken met een buis+smoorspoel, maar gewoon netje met een mosfet oid)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dank voor de aanvulling cq correctie.
Ik zou dus niet bepaald willen noemen dat buizen "echte Watts" geven.
Ik wel. Maar daar ligt (door ervaring) een bepaald gevoel in. Laten we het daarom maar eerlijke Watts noemen. Een 12W buizenversterker kun je moeilijk beschuldigen van 'opscheppen' of misleidende marketingspecs. Bij een 200W receiver van €250 krijg ik toch ernstige bedenkingen.

Ik bedoelde eigenlijk dat als een versterker 100W kan leveren bij 8 Ohm, hij 200W @4 Ohm en 400W@2 Ohm zou moeten kunnen leveren. En dat doen er maar een paar van de 1000-den verschillende versterkers die er zijn. Dat doen buizenversterkers ook niet maar ze hebben het wel sneller paraat door de hoge ruststroom en een buizenversterker klinkt ook goed op laag volume. Maar goed, laat ik het maar niet erger maken door te lang door te kletsen... Wat ik wel (uit ervaring) weet is dat je met een buizenversterker geen 50W nodig hebt om het goed te laten klinken en bij 99,9% van de transistor-versterkers wel.

Ik heb nog steeds een pagina open staan waarin het wel juist uitgelegd wordt:
4 - Efficiency

One of those things that isn't often looked at is the efficiency of the different amp types. In this context, it's not the conventional "watts in vs. watts out" efficiency that we're interested in, but how close to the supply rails the amplifier can get before it clips. Many people have found (or claimed) that a brand "X" valve amp provides a rated power of (say) 30W, but sounds just as loud as a 100W transistor amp. That's a 5.2dB difference, so the valve amp would indeed sound louder ... if it were true. Essentially, this is rubbish - it can do no such thing, although a more modest difference is very common.

This hypothetical 30W amp might operate from a 400V supply, which in turn might be provided via a valve rectifier. Power valves will rarely be able to pull the plate voltage below around 50-100V (depending on many design factors) at rated load, so the supply voltage is effectively reduced by this amount - the valve can't actually use it, so it's gone. The is the valve's "saturation" voltage, and it varies depending on many factors. Rectifier and transformer efficiency and regulation might mean that at full power, the supply voltage might fall by 10-15%, from 400V to perhaps 340V.

At full power into a resistive load, the valve plates are now supplied with 340V, cannot swing below (say) 80V, so the plate voltage is reduced from the maximum possible of 452V RMS to 368V RMS. The full power measurement will be done with the 368V signal, because that's the continuous power rating. This would give you about 16V RMS across an 8 ohm load - close enough. A high impedance load, such as a speaker at resonance, may be 30 ohms or more. With this light loading the supply might only fall by 5V, and the output valve can pull the plate voltage down to maybe 15V. The RMS plate voltage is now 537V. VP = ( Vsupply - Vreg - Vsat ) * 2 / 1.414 (Where VP is RMS voltage plate-to-plate)
VP = ( 400 - 60 - 80 ) * 2 / 1.414 = 386V RMS (Rated impedance)
VP = ( 400 - 5 - 15 ) * 2 / 1.414 = 537V RMS (High Impedance)

Converting that to secondary voltage, the amp delivers 16V into the rated load, but can deliver 22V into the speaker at resonance. 22V can easily be misinterpreted as being the voltage across the rated load - it's very common to measure a signal and work out the power that would be developed if the impedance were 8 ohms as expected. The difference is 3dB - the amp appears to deliver up to 60W into the higher impedance. With music playing through a loudspeaker, look at the oscilloscope to see the voltage peaks - they are usually noticeably larger that you measured when the same test was done using a dummy load.

The inefficient valve stage and poorly regulated supply make it appear that you can get an extra 3dB of amp headroom. Since most valve amps have a comparatively soft clipping characteristic, some peak clipping will be inaudible because they don't create a cascade of high order harmonics. If it's only transient peaks that clip, it may go completely unnoticed, regardless of the type of amp.

Now, compare the above with a 30W transistor amp. To obtain 30W into 8 ohms, the power supply will be about ±25V at full load. The losses in a transistor output stage are generally very low, typically a couple of volts (peak). Supply regulation is somewhat better because the valve rectifier is gone, but is otherwise similar. and the supply voltage at no load might be ±28V or so. The maximum voltage this amplifier can produce with no (or light) loading will be 52V peak-to-peak, or an "apparent" 42W if the voltage is assumed to be across an 8 ohm load.

With programme material and a loudspeaker load connected, the peak amplitude you will see is unlikely to exceed 25V, or an apparent 39W. Compared to the valve amp, this is well down - 2.2dB instead of 3dB. Neither amp can possibly achieve 10dB though - that's an apparent 300W output, requiring a voltage swing of ±50V across the speaker. Quite clearly, while there is certainly a difference between the two amps, it's not massive (0.8dB in fact).

When the transistor amp clips, provided it's only on the occasional transient, it will generally be inaudible, just as was the case with the valve amp. At one stage, the term "dynamic headroom" was specified to try to prevent silly power specifications like music power, peak (music) power and peak-to-peak (music) power. These were grossly inflated, bore absolutely no relationship to reality, and generally gave the industry a bad name.

Dynamic headroom was to be tested with a specified tone-burst signal, and a few specifications even included it for a while. It was realised by many that higher dynamic headroom numbers simply meant that the power supply was undersized, and was unable to provide enough continuous current to be useful. The term was eventually dropped, only to be replaced eventually with "PMPO" (peak music power output), a term that has no defined meaning at all. Suddenly 5W computer speakers were rated at 450W PMPO. The term is still around, and means no more now than it did 10 years ago. I recently saw a piddlingly small "home theatre" system rated at 6,000W PMPO - it would be unlikely to deliver more than 30W in total.

In general, well designed valve and transistor amps of the same rated power and similar specifications will sound just as loud as each other. There may be a very slight advantage towards the valve amp, but the overall difference is unlikely to exceed 1dB. Any claim that a valve amp sounds louder is generally wishful thinking, and will not stand up to scrutiny.
Let wel, er wordt uitgegaan van een goed ontworpen transistorversterker. En dat zijn er niet veel. Een goed ontworpen, stabiele, 30W 'high end' transistor-versterker kom je niet veel tegen (ik kan alleen Sugden bedenken).

Het verschil is er dus wel degelijk.

Ik heb trouwens nog wel een factuur van FedEx gehad voor de invoerrechten/BTW maar dat viel me nogal mee moet ik zeggen. Ik moet €52 betalen voor $297.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Geen matches
400 euro voor ZP90+controller+bridge is niet duur. Het is een prachtig systeem, ben er al 3 jaar erg blij mee. :) En ik heb zo'n beetje alles in deze categorie geprobeerd, zelfs Sooloos en Olive en dergelijke. Koop desnoods een keer een sjieke DAC en je bent helemaal het mannetje. :)
Je kunt de interface niet naar eigen smaak aanpassen.
Van de controller niet, maar verder kun je gewoon je eigen controller software schrijven voor Android of PC oid. Gelukkig is Sonos dat nu zelf aan het doen, PC/Mac versie wordt binnenkort geüpdatet qua interface. Het zag er ook wel erg 2005 uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Gluten Parody op 16-03-2012 02:56 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
@ ]eep

Stiekem je bericht FLINK bewerken heh ;)
Daar stond iets heeeeel anders... :+
(en ik vond het juist net zo leuk kort en positief :D )

Anyway, je kunt hele verhalen citeren, maar dat is niet nodig.
Het vermogen is op papier nogal simpel, namelijk en vermogen volgens P = Vrms * Irms.
(laten we het dan gelijk goed noemen, want eigenlijk bestaat er niet iets als rms vermogen).

Maar goed, iets vervormt per definitie altijd.
Soms gigantisch weinig (0,000001%), maar het vervormt hoe dan ook.
Dus het beste wat we kunnen doen is het vermogen geven bij een bepaalde vervorming.
Zelfs dat is nog niet helemaal correct, want je "verzwijgt" dan waar de totale vervorming (THD) uit is opgebouwd. (2de of 3de harmonischen enz enz).
Je hebt tevens ook nog eens THD vs frequentie.
Dus we zitten inmiddels alweer aan meerdere grafieken gebonden (en dan blijkt THD ook nog eens niet heel netjes te correleren met wat men (blind) ervaart).
Ook blijkt het dat die specificaties ook enkel gelden bij een nagenoeg gelijke belasting van 4ohm of 8ohm en niet bij een complexe impedantie.

Buizenversterkers presteren, zonder correcte compensatie, puur technisch gezien sowieso veel slechter bij complexe impedantie ivm belasting op de uitgangstrafo (en dus ook de eindbuizen).
Dat is zelfs zeer simpel te meten uit de overdracht (frequentie responsie) van een buizenversterker.
Maar dat even terzijde.

Om het toch nog even simpel te houden, is het enige wat je kunt doen vergelijken wat een bepaalde versterker aan vermogen kan leveren bij een bepaalde belasting bij een bepaalde THD.
Totaal genomen en per frequentie (bv 20Hz, 1kHz en 20kHz).

Als we als voorbeeld 1% THD nemen, dan zul je zien dat technisch gezien een buizenversterker het zwaar of moet laten weten tegen een transistor versterker.
Je kunt het ook nog anders zeggen.
Buizenversterkers zijn duur, heel erg duur.
Voor hetzelfde geld heb je namelijk een UCD of NCore die veeeeeel beter presteert (technisch!!).

Maagoed, ik zet er expliciet steeds "technisch" bij!!
Dit is namelijk allemaal rationeel en een technisch verhaal.
Er is NATUURLIJK ook nog zoiets wat iemand gewoon mooi vind.
Soms kan lekkere vervorming best prettig zijn.

Overigens snap ik dan echt helemaal niks van buizenversterker met zware terugkoppeling om zo vervorming weer terug te dringen.
Naar mijn idee kun je dan net zo goed een (goede) solid state versterker kopen |:( 8)7

Overigens, "goed" ontworpen buizenbakken zijn er ook niet veel (in de gitaarwereld is het helemaal verschrikkelijk).
Goed vind ik sowieso geen mooi begrip hier.
Je kunt beter zeggen dat de meeste 100W transistorversterkers gewoon maar 50W kunnen leveren.
Wat voor huis-tuin-keuken gebruik meer dan genoeg is.
Is trouwens een surround-receiver nog niet eens zo'n slechte keuze voor stereo gebruik :+

edit:
Topic met die koptelefoon is inderdaad redelijk kansloos ;) :+

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Geniaal, hier kom een revolutie van!
Gevalletje verschil zit tussen oren (al dan niet met een krak erbij), maar met waarschijnlijk wel SUPER BASS .. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B_FORCE schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 03:41:
@ ]eep

Stiekem je bericht FLINK bewerken heh ;)
Daar stond iets heeeeel anders... :+
(en ik vond het juist net zo leuk kort en positief :D )
Ja, dat flik ik elke keer. Dit staat boven de quickreply:
Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht.

Maar het moet ook niet te klef worden he? ;)

Je had het gelezen toch?
Jouw reaktie leidde er toe dat ik dat stuk eindelijk ook eens ging lezen omdat ik het niet paraat had. En jij dus wel. Uiteraard (8>
Trouwens doet Crafty nog in de yarland? De website Yarland.eu lijkt 'dood' te zijn en het lijkt of 'eastwest audioshop' het heeft overgenomen. Plus ik las dat de yarland's weer's niet op voorrraad zijn.
Crafty (dwz de persoon erachter) is ondergedoken. Ik denk dat het op persoonlijk/prive vlak ligt als complicatie na een vervelende ziekteperiode. Dus ligt alles plat. Jammer, het leek juist zo goed te gaan.

Eastwest audio zal het vast graag over willen nemen ja. Net zo'n grote vogel met kale nek die rondjes boven je hoofd vliegt als je ligt te creperen. Volgens mij doen die niet echt wat om het te continueren.
Ik weet niet helemaal waar mijn aversie vandaan komt hoor. Misschien door het rommelige 'van alles wat' karakter en de hoge prijzen van Chinese apparatuur waar ik de prijs dan toevallig van ken.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Te koop:
versterker.
nieuw in doos ;)
prijs notk
foto volgt...

Alleen als je de doos ziet hoef je hem vast niet. >:)

Dit is geen ad, ik ben nog bezig met de review.
Ik heb eerst de boel maar 'ns even open geschroefd. Eigenlijk is mijn verwachting al behoorlijk op een dieptepunt aangekomen. Chips. Elco's. Dus ingangscondensators vóór de input-chip en dan nog MKT1822's voor de 2050. Het kastje ziet er ook tamelijk leeg uit. Beetje scheef in elkaar gezet. Het aan/uit palletje zit scheef voor het gat, de selectieschakelaar klinkt schraperig en rammelt. De 24V aansluiting zit ook scheef.

Laten we zeggen: er is ruim potentieel voor verbeteringen...

[ Voor 71% gewijzigd door teacher op 24-03-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo allemaal,

Bijna weer een jaar geleden. Heb een vraag mbt een Muse T-amp. Ik merk dat het geluid schommelt/fluctueert. Ik heb een Eminent via de tv aangesloten op de t-amp die 8Ohm speakers aanstuurt. Zou het de voeding zijn? Of iets anders? Ik lees het graag.

Alvast dank voor jullie reacties (hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
EastWestAudio heeft geen Yarland meer in het arsenaal. Ik had een vraag mbt een buis. Die hadden ze dan weer wel. Heeft iemand een bescermkap te koop voor de FV34A? Mijn zoontje van 18 maanden wordt steed mobieler en nieuwsgieriger.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
*zwoele stem* hallooooh. Wil je mijn doosje zien?

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg215/scaled.php?server=215&filename=pakje2.jpg&res=medium

Dit zat er in:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg843/scaled.php?server=843&filename=pakje3.jpg&res=medium

Hij was wel opengemaakt door de douane maar door de vermelding 'switch', waarde $5 en de verpakking dacht men blijkbaar dat dit niet de moeite waard was.

@Dimmu
check je smps voeding eens met een voltmeter. Het stekkertje, of ie goed contact maakt. En of de kabels goed zijn en goed vast zitten.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik kan wel even wat hulp gebruiken van mensen die echt verstand van elektronica hebben (b-force?)

Ik heb ruzie met dit chipje (denk ik). De PTC contrpller chip
Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/img/pb/373/409/435/435409373_323.jpg
pt2314

Niet zozeer om de chip zelf al wel de implementatie. In de specsheet (pdf staat dat er allemaal ingangs condensators (2.2uF) en weerstandjes voor moeten en 2 condensators na. Nu hebben ze daar allemaal elco's voor gebruikt en dat verpest het hele geluid.

Nu vraag ik mij af of die weggelaten kunnen worden? Ik ben bang dat het chipje dan kapot gaat als er 3V op komt (van m'n dacje). En dan de 2 aan de uitgang zijn ook al 10uF. Waarom zijn die nodig?
En dan voor de TC2000 (>TH2050) ook nog eens 2 van 2,2uF.

Nou heb ik wel zoveel caps maar dat doosje komt dan wel erg vol te zitten met erg grote en dure caps. En geen cap is beter dan een goede (als je geen DC-offset hebt tenminste).

En dan nog de bas/hoog regeling. Ik doe het liever zonder. Maar als je ze vlak hebt staan zitten ze niet in de weg als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Wat een bijzonder merkwaardig ding, maargoed.
Op de uitgangen staat sowieso 5Vdc, als ik de datasheet mag geloven.
(zie pagina 12)
De ingangen vind ik niet helemaal duidelijk.

Ik zou gewoon even de multimeter pakken en het meten.

Ik zou trouwens geen gekke caps nemen, gewoon van die MKT dingen.
Die heb je voor 2,2uF vrij klein.
Die 10uF is een ander verhaal, maar als er al degelijke caps op je volgende trap zitten, is het niet nodig natuurlijk.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb al even gemeten. :)
Er staat inderdaad 4.05V op de uitgang van het chipje (pin 23 en 24. Die gaan naar een 10uF kortgesloten met een 47kOhm>gnd. En die gaan dan weer naar de ingang van de t-amp zelf (TC2000-TK2050)

Afbeeldingslocatie: http://circuits.datasheetdir.com/270/PT2314A-circuits.jpg

Dit is het hele pcb:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg837/scaled.php?server=837&filename=dt50pcbtop.jpg&res=medium
De 2050 zit aan de onderkant met zijn kop tegen de kast voor de koeling.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg28/scaled.php?server=28&filename=signaal.jpg&res=medium
Zo loopt het signaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Vandaag mijn clip-on headphones binnengekregen. Zoals gevraagd aan de verkoper 25 usd als waarde laten vermelden.
Prima spul, klinkt erg goed. Ik ga ze van het weekeinde in mijn helm zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
En alweer een stap verder.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg42/scaled.php?server=42&filename=schuimverpdt50.jpg&res=medium
Het is dus de Muse DT-50 met een Trident 2050 en 2 ingangen en volume- en toonregeling dmv de PT2314 chip.
Ik heb er een tijdje over zitten twijfelen om hem te bestellen. Juist vanwege die chip. Maar op zich moet die goed zijn dus ik heb de gok maar gewaagd met in het achterhoofd dat er weer een leuke uitdaging in zat die te overwinnen moet zijn.

Hij heeft inderdaad een stuk meer vermogen. Het is denk ik geen 50W (daarvoor heb je een 30V voeding nodig) maar zeker wel >30W@8Ohm. Daarmee wordt de 2050 niet eens warm. Het pcb wordt denk ik 45 graden.

Bij het eerste beluisteren is het eerste wat opvalt: hij klinkt lekker. Je merkt dat ie heel gemakkelijk speelt. Hij heeft duidelijk power. Maar als je er echt voor gaat zitten denk je "is dit het nou?". (woorden van Sandor en daarmee slaat hij de spijker op zijn kop). Stemmen klinken net een beetje geknepen, het hoog is niet sprankelend. Hoe dat komt is mij nu dus duidelijk: door 2 teveel elko's in de signaalweg voor en na die chip. En ja, ik heb m nu goed spelend. :) Ik heb hem nu als pure eindversterker draaien. Ik heb draden gemaakt van de ingang direct naar de ingangscondensatoren van de eindversterker. De elcos na de chip moesten er alleen wel even tussenuit. Dat was een heel stuk beter!
Het enige vervelende is dat als ik mijn buizen-DAC er aan hang ik het buizen ruisen en gieren op volle sterkte hoor doordat mijn luidsprekers een hoog rendement hebben. Dus nu proberen die chip er op een goede manier tussen te krijgen.

Stap 2:
Ik heb de Vishay 1822 MKT's er ook tussenuit en verwisseld voor betere. Erg prettig dat deze kast een stuk groter is want er past nu tenminste makkelijk wat anders in. Die Vishay 1822 zijn best ok, ik heb ze ook in mijn NOS DAC gehad, maar het kan veel beter. Zoals Sprague 2µF. :) Nu speelt het nog weer beter. Alleen moeten de nieuwe condensatoren nog wel even inspelen. Maar het is nu tenminste wer genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 20:41 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.