HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.498 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:46:
[...]
Ach, dat zal vast aan je leeftijd liggen :P
Good one ;) en bedankt voor de tips.

Muse M21 en 14V voeding dan maar besteld. Voor dat bedrag ga ik zelfs niet twijfelen. Werk of klikt het niet kan ik ze altijd wel doorgeven aan iemand.
Eens die binnen komen wat speakers gaan beluisteren. Monitor Audio RX6 staan voorlopig bovenaan de lijst. 90db, zelfde reeks als m'n huidige rx1's en pretty O+ . De sound zou ongeveer hetzelfde moeten zijn, dus ik zou al een idee moeten krijgen met de T-amp op m'n huidige set.

Zal grappig zijn om de amp mee te nemen naar luister sessies. "Heb men versterker en DAC meegenomen..."
Het voedingsgedeelte van men DAC is al groter dan de volledig T-amp :).

[ Voor 27% gewijzigd door foetus_ op 14-07-2011 22:04 . Reden: nvm rca plugs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Olghur schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:30:
[quote]
... En als je meerdere ingangen nodig hebt, een goede -liefst passieve- pre-amp.
Hoi ]eep,

Ik ben wel benieuwd wat voor pre-amp je dan in gedachte hebt.
Deze zijn vaak vele malen duurder als de 50 euro die je nu aan de amp kwijt bent.
Klopt. Ik heb eens een doosje/bouwpakket gezien met de benodigde onderdelen voor weinig. Ik heb hem alleen niet meer terug kunnen vinden. Maar dit is ook redelijk makkelijk zelf te maken. Alles wat je nodig hebt is een behuizing, een paar pluggen, een Alps potmeter (eventueel) en een bronschakelaar. Of een kitje van DIY-Gene op Ebay, met afstandsbediening en mooie relais enzo. Dan moet je die alleen wel van stroom voorzien.

Of zoiets: remote control kit, evt met case.
Of zelfs alleen dit.
kassie (check zelf wel of dit past)
De 12V is alleen om de relais te schakelen. Naar de inputschakelaar gaat dus geen signaal, alleen een stuurstroom voor de relais. Simpel en effectief. Je geluidskwaliteit is dus niet afhankelijk van je schakelaar of kabeltje erheen, alleen van het relais.
R8dical schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:10:
Als je voor mij wilt kijken welke buisjes je kan missen en wat de kosten worden hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!
Tuurlijk. Stuur me ff een PM of mail dan houden we het hier verder schoon...
De GE zijn €7/st, de andere moet ik ff kijken...

Edit:
zo zie je maar, de RCA bevallen heel erg goed, en de Raytheons die 1 van de beste buizen is (niet alleen mijn mening) wordt als 'aardig' omschreven. Zo zie je maar; tuberolling is toch ook een kwestie van smaak.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Een korte update.

Heb direct na de Muse 2x Topping T21's besteld (inc 14V 4A bijhorende voeding) met de bedoeling ze als mono blocks te gebruiken. Elke amp zou 1 kant voor z'n rekening nemen met bi-wiring en bi-ampen als gevolg. Heb speciaal dezelfde speaker kabel nogmaals gekocht uit China om het zootje passend te houden :). Deze maakt gebruik van Prism Omni II's met simpele zilveren plugs (1 kabel per signaal, 2 kabels dus). Ik geloof niet in elfjes in kabels - buiten interconnects gedeeltelijk -, maar het oog wil wat en voor die prijs koop je hier niet eens simpel koperdraad met plugs aan.

De Muse is ergens nog onderweg, maar de Topping's zijn gisteren al toegekomen. Heb net vlug een korte setup in elkaar geflanst, foto's volgen in een paar uur. De uiteindelijke bedoeling is om een (custom) passieve pre-amp te gebruiken als volume control en de amps een constante gain te geven, vermoedelijk ergens rond 50%.

Een voorlopige korte indruk.
Mooi.. :) Zowel de binnenkant (Dale, ALPS, ..) als het aluminium front panel is indrukwekkend voor die prijs alleen al. De blauwe gloed is mooi dim rond de volume knop. ik had een stuk plastic met een lasershow verwacht, maar dit is echt proper.
Geluid, nogmaals dik in orde. Al heb ik nog geen lange luistersessie kunnen houden en krijg ik wat ruis door m'n DIY rca splitter oplossing. Huidige volume staat op een 9 uur voor m'n normale luister niveau. 'Juice' genoeg over dus.

Ik ga geen audiofiel gezwans beginnen kwakken, maar de NAD is z'n plaats op het stekkerblok al kwijt.. Al kan het verschil puur al komen door het bi-wiren en ampen :).

Afbeeldingslocatie: http://t2.pixhost.org/thumbs/2782/8313066_achterkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t2.pixhost.org/thumbs/2782/8313067_biwire.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t2.pixhost.org/thumbs/2782/8313101_overzicht2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door foetus_ op 30-07-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dag iedereen!

Ik zit nu een paar dagen in deze treads rond te neuzen maar er staat gewoonweg teveel info om een beetje redelijk doorheen te komen.

Ik ben op zoek naar een buizenversterker, voorkeur gaat uit naar een die triode geschakelt is / kan worden.
Ben van plan in het beginstaduim mijn huidige boxen van b&w er op aan te sluiten.

Nu lees ik hier positief over Yarland. In de TS staat een afbeelding van de Yaqin mc 100b Zijn er meer ervaringen met dat merk? Dat model zag in bij highendshop voor 750euro.
Van de Yarland fv35a sa (739euro) vind ik het uiterlijk minder, maar het gaat om het geluid.

Verdere info;
Ruimte: 30m2 rechthoekige kamer/appartement
Aansluitingen: minimaal 3, liever 4.
Budget: +/- 750 euro

Vanwege een aankomende verhuizing (naar bovengenoemde ruimte) kan het best nog een tijdje duren voordat ik uiteindelijk een versterker aanschaf maar intussen feedback ontvangen en kennis opdoen kan nooit kwaad.

ps. Ben redelijk nieuw met buizen, kennis mee gemaakt via een vriend van me met buisversterker voor z'n gitaar en was meteen erg onder de indruk, van het geluid en de prijs.., zodoende hier terechtgekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
foetus-, reken maar dat het gewoon aan het ampje ligt.

Nu ben ik misschien een beetje simpel hoor, maar is het niet veel makkelijker om het ampje even open te maken en even een draadje om de + van het linker en rechter kanaal te wikkelen?
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/9631/tp21lrconn.jpg
Dan kun je je mooie IC gewoon inpluggen zonder verder gedoe.

hallo 123i
Als je zoveel geld uit kunt/wilt geven zou ik niet de Yaqin nemen. Dat is niet de meest geweldig opgebouwde versterker die nogal wel eens kapot gaat en hij vreet kT88 buizen. Bij een beetje gebruik wel een setje van 4 per jaar. Hij heeft wel flink power.

Voor hetzelfde of minder geld zou ik een kijken naar een Bewitch 300B (8w Single Ended Direct Heated Triode) of 6550 (30W in triode PP). Erg mooi uiterlijk, goed getest, goede opbouw.
Of misschien spreekt dit je wel aan? (url=http://cgi.ebay.nl/Sinovt-6SQ7-KT66-SE-Tube-Valve-Stereo-Class-A-Amplifier-/260786823216?pt=Vintage_Electronics_R2&hash=item3cb81b2030]SinoVT KT66 SET[/url]).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Jeep, zou ik inderdaad kunnen doen.
Maar in de preamp/vol control heb ik een extra set outputs gevraagd, deze ga ik gewoon parallel aan elkaar koppelen.
Heb ik tenminste nog een excuus om de 8 mooie connectors en wire die ik heb liggen te gebruiken om IC's te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Geen matches
Heb jij misschien nog een tip waar een beetje leuke bananestekkers te krijgen zijn, voor niet al te veel geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
gewoon bij europe-audio of gewoon zoeken op Ebay bijvoorbeeld. Ander voorbeeld: Part-Pipe heeft heel veel kabeltjes, pluggen etc.

Ik zag dat Xiang-Sheng een opvolger heeft van de DAC-01. Het is de ( *O* drumroll....) DAC-02. Met 4 digitale ingangen, AD1955 dacchip en 1 5670 buis/ 1 gewone uitgang. Balen dat de analoge ingangen weg zijn.

Wie zocht er een passieve pre-amp? Ik heb er nu 1 gevonden voor een nette prijs. [3 ingangen - 2 uitgangen voor €60 thuis.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dank voor je snelle antwoord Jeep, Die Bewitch 300B Ziet er goed uit. Daarnaast zag ik ook de Bewitch EL 34.
Ligt dat prijsverschil enkel aan de buizen? 300B versus EL34?

Verder de Sinovt die je liet zien op ebay ziet er goed uit. Maar ik heb vaak mijn vraagtekens met ebay.. Misschien niet altijd terecht Verschil tussen die Bewitch 300B in prijs bij highendshop en ebay is ongeveer 400euro. :|

Zag verder ook de Bewitch 6550 op ebay http://cgi.ebay.nl/Bewitc...m43a8ac3775#ht_5631wt_905
Wat is jou mening daarover?

Dan nog de vraag hoe beoordeel jij of anderen verkopers op ebay? In de TS wordt redelijk gewaarschuwd voor producten bestemd voor interne markt en faulty producten die toch wel redelijk werken en via ebay gesleten worden. :|
Of is dat gewoon de gok you'll have to take?

En als laatste nog de toevoeging; misschien is een grote (lees: dure) versterker in het begin wat overkill. Maar ik heb het idee dat als ik een buisversterker koop, dat ik er dan een wil waar ik zo 10 jaar en daar voorbij mee zoet ben :) Of is dat idee te sprookjesachtig en kan ik beter gewoon met een versterker van de rond de twee driehonderd euro beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
EL34 zijn idd veel goedkopere buizen. 300b zijn erg duur. En daar is een reden voor. EL34 klinken wat kaal en stroef. Dat ligt natuurlijk ook aan de rest van de schakeling en de onderdelen; zwakste schakel enzo. Bewitch is wel goed hoor, maar een EL34 push-pull is een beetje eerste instap in buizen. 300B is vaak het eindstation.

De KT88/6550 is een soort verbeterde EL34; betere klank, meer vermogen. De Bewitch 300b en 6550 zijn beide mooi, de 300B is verfijnder en 'mooier', de 6550 is krachtiger en 'rauwer'. Zoals klassiek en rock en roll.
De 2A3 is ook supermooi, maar heeft echt heel gevoelige speakers nodig met hun 3W.

Ebay een een beetje een mixed bag: sommige zijn prima, reageren netjes en verpakken goed. Sommige niet. Mijn stelregel is een beetje: lopen ze langer mee en hebben ze een flink assortiment zijn ze waarschijnlijk ok. Hebben ze maar een paar uiteenlopende dingen voor spotprijsjes is het oppassen. En niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten als je niet weet wat, wat is.

Op je laatste vraag: kan allebei. Maar ik denk dat je met zo'n Bewitch rustig 30 jaar mee door kunt (wel tzt buizen vervangen natuurlijk, maar dan klinkt ie weer als nieuw). Het is denk ik meer; totdat je wat anders wilt of hem zat bent. Dat kan dus ook nooit zijn. Of dat het je niet bevalt.
Een buizenversterker of een bepaald type buis moet je liggen. Soms ga je bepaalde dingen pas waarderen nadat je het hebt leren kennen zoals een bepaalde bas-signatuur, vloeiend middengebied, ruimtelijkheid, dynamiek op laag niveau, zijdezacht hoog of juist wat ruiger.

Mijn ervaring zegt: begin wat kleiner, ga leren wat je mooi vindt en ga upgraden als het weer gaat kriebelen. Als je in een keer het mooiste van het mooiste koopt is de kans groot dat je het niet op waarde weet te schatten. Dat is net zoiets als cognac of whisky drinken en dan beginnen met een fles van €500. Dan weet je ook niet wat je proeft. Letterlijk en juist niet figuurlijk. Dus weggegooid geld bijna.
Of in 1 keer je droom verwezenlijken; dan heb je ook niks meer om naar uit te zien.

Maargoed, we hebben het niet over €10k. Een 300B kan best. De 6550 ook. Voor de 300B moet je wel speakers hebben met een rendement van ~ >90dB/w @8 Ohm.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ben er geloof ik nu al uit :P Wou er rustig de tijd voor nemen maar zoals ik de dingen nu zie ga ik voor de 300B.
Heb zelf twee speakers van B&W, de DM 220i, wel oud maar het geluid is nog goed en ook de tweeters nog prima in orde d:)b

Er wordt inderdaad niet over 10K gesproken, de versterkers waar ik naar keek zaten tussen de 300 en 750 euro.
Eigenlijk had daar maximaal budget oid moeten staan, er zijn inderdaad veel en veel duurdere versterkers.

Ik ga er zelf in ieder geval nog eens rustig naar kijken en kom hier weer uit als ik nog verdere vragen of een nieuwe ingeving heb. Ook als ik uiteindelijk alles heb staan kom ik hier uiteraard weer terug om mijn belevingen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Heb zelf nog een tijd zitten twijfelen over de Bewitch 300B. Bepaalde Bewitch modellen blijken re-branded onder 2 semi high-end merken terug te komen. Ergens op 6moon ooit een review tegenkomen.
Zogezegd met superieure componenten, maar we weten allemaal hoe Europese merken smijten met zo'n termen om hun 200% marge goed te praten.

Lampinator had dacht ik de KT88 versie ook ge reviewed en deze als OK bevonden. Wat ook wel iets betekent, man is nooit tevreden lijkt het bijna :)

Muse is eergisteren toegekomen. Ben ik blij dat ik direct 2 Toppings besteld had - ding is ~ 10% kleiner en de adapter is niet bepaald om over te juichen. Volume kraakt bij aanpassen jammer genoeg, misschien eens wat contactspray nodig. Zal gebruikt worden om wat oude Ortho's (headphones) aan te sturen.
Afbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389585_kleine-muse.jpg

DIY warning.. hetgeen volgt is lichtjes off topic

Vandaag is ook m'n preamp toegekomen. Eens open om de aanpassingen te verrichten kwam ik dit tegen :
Afbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389657_staaldraad.jpg
Leuk... staaldraad als output wires. Om elkaar gewikkeld en liepen praktisch door de transfo 8)7

Alles rewired met Canare & 18awg SPC: beetje "zozo" soldeerwerk maar zal ooit alles wel eens vervangen qua layout. Beetje moeilijk ook om 4x 24 awg en 1 18awg in 1 keer te solderen.
Origineel soldeerwerk was (en is) heel proper gedaan. Indien de keuze draad beter was geweest had ik gewoon een bridge gesoldeerd i.p.v. alles te vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389656_signal-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389640_overzicht.jpgAfbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389604_neutriks.jpg
Beetja krap en de neutriks waren ver van aangenaam om te solderen eens ze vast zaten.

En dan een overzicht van hoe alles op dit moment aangesloten is (tijdelijk, interconnects zijn nog niet klaar) :
Pc -> Audio-GD DAC-19 DSP / CD speler ->Volume C -> "monoblocks" T-amps
Afbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389564_front.jpgAfbeeldingslocatie: http://t3.pixhost.org/thumbs/1148/8389623_overzicht-2.jpg

En hoe klinkt het? Perfect zoals voordien :+
Pure remote volume control zonder iets van storing, ruis of extra geluidsbewerking. Geniaal!
Had eerst last van een luider rechterkanaal, flipte en dacht dat de gebridge outputs dan toch een zwakker signaal kregen.. zag ik dat de volume control rechts luider stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
zeg foetus, wat is dat nou voor voorversterker?
Ik kan het nergens uit opmaken. Ziet er interessant uit. Ik vind het ook een leuk setje zo. Beetje apart dat de voorversterker zo erg veel groter is dan de amps, terwijl die al het werk doen.

Ik vind het wel apart van die Muse potmeter. Bij mij kraakt juist de Topping en de 3 Muse zijn allemaal stil.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 10:43
Geen matches
Naar aanleiding van de positieve reacties hier en op andere forums heb ik ook een Muse M21 uit China over laten komen, en ik moet bekennen het klinkt helemaal niet verkeerd. ook geen last van krakende potmeter of iets dergelijks.

zit er nog veel verschil tussen de EX en de EX2, die ik heb, zie zo op het oog geen verschil.

Is er nog een manier om de ingangs gevoeligheid wat te verhogen ? , met mijn tuner krijg ik hem niet voluit.
ik zie wel 2 blauwe instel potmeters zitten bij de voorkant, iemand enig idee waar deze voor dienen ?.
denk zelf bias instelling of zo, durf er niet zomaar aan te gaan draaien.
ik zal eens kijken of ik ergens een schema kan vinden.

met de MHZS CD33 CD speler gaat het gelukkig wel voluit.

Afbeeldingslocatie: http://s05.trixum.de/upload2/w/M/wMI7OloTVieB130529904674P4666.jpg[

Zo ziet hij er van binnen uit.

[ Voor 28% gewijzigd door dirk38 op 06-08-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat is de M21EX2.
Het verschil tussen de EX en de EX2 is een iets andere potmeter (en andere caps geloof ik). De leds op het front zijn smd-leds op een ring ipv losse leds door een gaatje in het front. Verder niet bijzonder allemaal. Alleen makkelijker te maken denk ik.
CD-spelers hebben traditioneel een flinke output, meer dan bv een tuner. Van de CD33 weet ik wel hoe je hem kunt verzwakken (heb je geen mods gedaan? de passieve mod verzwakt 'm al behoorlijk), maar de tuner opkrikken niet. De ingangs-impedantie aanpassen lijkt mij eigenlijk ook niet zo'n goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:37:
zeg foetus, wat is dat nou voor voorversterker?
Ik kan het nergens uit opmaken. Ziet er interessant uit. Ik vind het ook een leuk setje zo. Beetje apart dat de voorversterker zo erg veel groter is dan de amps, terwijl die al het werk doen.

Ik vind het wel apart van die Muse potmeter. Bij mij kraakt juist de Topping en de 3 Muse zijn allemaal stil.
Volgens mij is het deze voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
ikke26 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:38:
[...]

Volgens mij is het deze voorversterker.
Correct :)
Al heb ik nog redelijk wat van de prijs kunnen afdingen inc de aanpassingen zoals het boren van een set extra rca outputs.
Via DHL express was het ding binnen 4 dagen aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
Geen matches
die remotecontrol ding is echt een gaaf ding, wel duur inverhouding met de versterker :O, wat hoort daar voor powersupply bij eigenlijk , 6 - 0 - 6 staat er , wat voor print hoort daar bij?

[ Voor 36% gewijzigd door Reloader op 10-08-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
Ik snap je niet helemaal... er staat toch bij 6V AC op de print? Er zit al een 230 aansluiting in het kastje. Of wil je er zelf 1 in elkaar zetten soms.

Ik vind t eerlijk gezegd ook nogal erg duur in vergelijking met de versterker. En de grootte helemaal. Dat is vaak zo jammer van die zelf in elkaar geknutselde bouwpakketten. Dat vind ik trouwens ook wel van die andere versterkers en dac's etc van die chinese Hifi-DIY afgeleide apparaten (Muse, Topping, Ordo, Aune, SMSL etc) dat ze zo weinig continuïteit in de productlijn hebben; de maten zijn telkens anders, dan is het frontje weer afwijkend, dan is het weer een andere aan/uit knop.
Maarja, het werkt perfect (tot...?) en het is goedkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-08 07:47
Geen matches
Ben dus ook bezig met het kijken naar een buizenversterker i.c.m. mijn bestaande luidsprekers. Aangezien luisteren moeilijk wordt in veel gevallen is elke ervaring en mening van toegevoegde waarde bij mijn keuze.

Situatie:

Piega twen luidsprekers 90db@4ohm
huiskamer die niet erg groot is (max 25m)
Combinatie moet vooral goed klinken met klassiek
budget: zo laag mogelijk maar max 800€
referentie: beluistert met marantz pm-14mkll

Zelf gezocht:
Bewitch 300b/el34 (895€/695€) (stevig gebouwd)
MA XDSE 845 (795€) (geen ervaringen?)
yagin mc-100b (maar vreet kt88 buisjes...schijnt)

Wie heeft er een mening of heeft toevallig ervaringen met een versterker die goed bij mijn situatie past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voor klassiek zou ik iig kijken naar single- ended versterkers. Dus 1 eindbuis per kanaal. Het vermogen maakt in jouw geval dan niet zoveel meer uit, meer dan 8W is wel genoeg en dat zijn de meeste wel.
Je zou ook een 2A3 push-pull kunnen overwegen omdat die buis erg mooie klank heeft.

De MA is een mooie versterker maar volgens Lampizator moet er wel aan gemod worden.

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-08 07:47
Geen matches
Bedankt Jeep alvast.

Nog een extra optie (die voor mij zeer antrekkelijk lijkt)

xtz class ap100 eindversterker met een buizenvoorversterker (of een xtz class a100 3d geintr. amp)

Maar hoe zoek je een goede voorversterker uit bij een eindversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ehh, ja. visueel of elektrisch? Elektrisch is gewoon even kijken naar de specs. Ik vind het wel jammer dat ze geen losse voorversterkers hebben. De Emotiva zou er denk ik wel goed bijpassen maar dan kom je ver boven je budget.
Misschien moet je even zoeken naar de Classic No.9.0 buizenvoorversterker. 4 in, 1 uit 2xECC82, remote. poeslink: $400
Afbeeldingslocatie: http://www.yushang-audio.com/english/product/images/No90top.jpg

Maarre, waarom nu ineens deze eindversterker? Daar ga je geen 'buizengeluid' mee krijgen, ook niet met een buizenvoorversterker ervoor. Hèt voordeel van een buizenversterker is juist de korte signaalweg; zo min mogelijk componenten tussen bron en speaker. Dat maakt ze zo muzikaal. Dat ga je niet krijgen met deze transistorbak met een dikke buizensaus (harmonische vervorming wat volgens sommige 'kenners' voor de buizensound zorgt) eroverheen. Dan heb je dus èn het verknallen van de muziek door de transistors (IMD) èn de vervorming van de buizen maar geen korte signaalweg wat het geluid met name zo zuiver houdt.

Ik zeg dit niet om de discussie weer eens aan te zwengelen, dat weten we nou wel. Het gaat mij er even om wat je doel is en hoe je daar heen wilt. Wil je het strongpoint van buizen benutten (zuiverheid van het signaal) dan ga je voor een buizen(eind)versterker met als minpunt de soms wat slappe bas en extra (goedmoedige) vervorming. Wil je knallende dynamiek en verknalde ruimtelijkheid dan ga je voor transistors.

dit is trouwens ook wel een mooie 300b (Sun audio kloon?).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:32:
Ik zeg dit niet om de discussie weer eens aan te zwengelen, dat weten we nou wel.
Mee eens, maar met zulke statements moet je wel oppassen, dan vraag je er zowat om.
Meer zeg ik er maar niet over.

8W single ended is wel weinig hoor, tenzij je speakers met behoorlijke gevoeligheid hebt.
Zeker voor flink dynamische stukken, wat bij klassiek vaak het geval is.

Hoewel het er sowieso van af hangt hoe hard je zelf speelt natuurlijk.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Eens. De disclaimer was met name voor jou bedoeld :P Maar ik wilde Philippe wel even aan het denken zetten; waarom kies je dit. Mij best hoor, maar ik zou er dan geen 1% THD buizensausje of frequentie-trimming overheen hoeven . Dan maar gewoon zonder (de XTZ integrated). Ik houd van eerlijke constructies.

Het hangt idd van een aantal factoren af, maar 2 zijn al wel ok (rendement en kamerafmetingen). 90dB is netjes, en 24 m² is niet heel groot. Met gemiddelde kamerinrichting hou je dan best een redelijk volume over. Ik speel al jaren met 10W in een grotere kamer en ik kom niks tekort eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:19:
Ik snap je niet helemaal... er staat toch bij 6V AC op de print? Er zit al een 230 aansluiting in het kastje. Of wil je er zelf 1 in elkaar zetten soms.

Ik vind t eerlijk gezegd ook nogal erg duur in vergelijking met de versterker. En de grootte helemaal. Dat is vaak zo jammer van die zelf in elkaar geknutselde bouwpakketten. Dat vind ik trouwens ook wel van die andere versterkers en dac's etc van die chinese Hifi-DIY afgeleide apparaten (Muse, Topping, Ordo, Aune, SMSL etc) dat ze zo weinig continuïteit in de productlijn hebben; de maten zijn telkens anders, dan is het frontje weer afwijkend, dan is het weer een andere aan/uit knop.
Maarja, het werkt perfect (tot...?) en het is goedkoop. :)
het kastje kost 25 euro, de print met display , 29 = samen 55 euro
dat scheelt nogal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Reloader schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:36:
het kastje kost 25 euro, de print met display , 29 = samen 55 euro
dat scheelt nogal :)
Ja, + de verzendkosten (combined shipping?)
en dan nog de losse onderdeeltjes: default is not include Power cable,RCA,fuse
en de trafo 230>6V AC (zwaar> verzendk)
Dus er komt nog wat bij. Maar geen €50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
oja, daar had ik ff niet aangedacht :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Heeft er nog iemand ervaring met degelijke China interlinks / speakerkabels? Het gaat hier dan enkel om robuustheid en degelijkheid. Dat elfjes verhaal ben ik niet zo geïnteresseerd in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
nou, ik denk dat dàt wel goed zit. :D
Als je de wat betere kabels neemt met goede stekkers enzo dan is het ook gebouwd als een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Meestal haal ik gewoon goed coax met een paar kale vergulde connectoren en maak ik ze zelf. Ik was even benieuwd naar wat er allemaal verkrijgbaar is. Maar eigenlijk bevallen mijn DHZ-ers ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook helemaal niet geïnteresseerd in dat elfjes verhaal. De omschrijving alleen al geeft aan dat men er geen waarde aan WIL hechten. Ik wil met mijn nuchtere geest ook niet in geloven, maar toch hoor ik telkens verschil waar het niet zou moeten kunnen. Dus empirisch ben ik al heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat ik vooral mijn eigen oren moet geloven en niet gelijk iets af moet doen als onzin omdat ik vind dat het niet kan.

In mijn ervaring zit er wel degelijk verschil in kabels, LS of IC. Netspanningskabels moeten alleen afgeschermd zijn. Ik heb daar zo een Chinese van, die is zo degelijk daar kun je een olifant mee vastleggen. Verder heb ik wel interessante kabels gezien, voor weinig, maar nog niets gekocht. Ik ben al redelijk voorzien met vdHul, Siltech, Chord en Cardas. De meeste heb ik 2eH voor een hele leuke prijs. Hoewel, leuk... die kabels waren stuk voor stuk duurder dan de versterker waar ik nu al een jaar tot volle tevredenheid mee speel. :? Belachelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maandag mijn Audio GD NFB 3 dac binnengekregen en ik ben echt onder de indruk, Eerst maar even het product zelf:

http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB-2/NFB2EN.htm

Totaalprijsje inclusief verzending was 260 euro. Dit was een tijdelijke aanbieding en aangezien ik mij enorm stoorde aan de voedingsadapter van de Musical Fidelity V-DAC, toch maar hierin geupgraded.

De eerste indrukken na het aansluiten op mijn koptelefoon waren al indrukwekkend. nu twee dagen later en en gewend geraakt aan de sound, kan ik zeggen dat het echt zijn prijs waard is. De belevenis van muziek is gewoon gedetailleerder en voller (vrij vertaald; muziekaler). Het geeft gewoon een ander beeld van openheid tov de V-DAC terwijl de V-DAC destijds in verhouding duurder was.

Al met al zeer onder de indruk van audio GD :) hieronder de dac bovenop mijn yamaha en philips spelertjes.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/400lx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! echter wat is het verschil tussen de NFB-3 en de NFB-2 als ik vragen mag ? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dankjewel :)

Het verschil inzake geluidsbeleving kan ik helaas niet delen aangezien ik de NFB 2 niet in bezit heb.

Voor de rest verwijs ik even door naar de link van mijn vorige post. Onderin de pagina staan de verschillen met bijbehorende plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Ik dacht dat de NFB 3 een limited edition was met iets 'lagere' componenten om zo wat stock te clearen. Verschil in caps en transfo voornamelijk.

Maar, in realiteit schijnt er weinig verschil te zijn tussen de 2 qua sound, en voor die prijs is er volgens mij niets dat ook maar in de buurt komt :). Ik weet dat redelijk wat mensen een DAC boven de 50 euro al onredelijk vinden, maar 260 Euro! Het kriebelt hier ook wel :).
De nieuwe DAC 19 reeks zou voornamelijk iets warmer moeten klinken dan de eerdere 19-DSP die ik heb. Nog steeds perfect tevreden ervan en ik hou van z'n doodneutraal karakter al zou misschien een tweede DAC wel ..'tikt op vingers'
Mijn enige kritiek op Audio-GD apparatuur is het gebruik van de ledjes. Ze veranderen te vaak van kleur.. Ik heb 3 toestellen gezien uit dezelfde reeksen (DAC19 / DAC19 DSP en een C2) , en allemaal zijn ze net iets anders van kleur (niet felheid, effectief kleur). :)

Veel plezier ermee .schoenmerlijn ;).
Je moet er eens op letten of de DAC wat voller klinkt na een half uurtje of zo, zowel m'n DAC als amp klinken beter nadat ze even opgewarmd zijn. Een kenmerk die meerdere reeksen zouden hebben als ik anderen mag geloven.

Het volgende komt niet uit China maar wel Taiwan, dus telt misschien toch mee :).
Heb net wat RCA plugs besteld van Valab :
Afbeeldingslocatie: http://usr.audioasylum.com/images/1/14409/Valab_Rhodium_RCA.jpg
De interconnects die ze maken vind ik persoonlijk te duur. Maar de losse connectors die ze verkopen zijn mooi, degelijk en voor 4 Euro per plug, niet overdreven ;)
Samen met een bulk hoeveelheid Canare starquad wat interconnects en kabels maken voor wat headphones :). De vorige plugs die ik had waren zo hatelijk om te solderen dat ik eens wat soldeerloze types wil proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
prachtige DAC met mooie techniek! Wolfson DAC's zonder opamps en een hele goede voeding. Dat moet goed klinken. Ik vind het ook zeker niet duur. In 'audiofiele' termen zelfs een koopje.

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
vwb kabels deel ik de mening van Jeep,

Ik maakte ze vroeger zelf, ik had zilverkabel wat in F16's gebruikt werd. Daar soldeerde ik vergulde connectors aan. Deze klinken nog steeds beter dan wat ik ooit geprobeerd heb. Het is subjectief natuurlijk en een ander zal wel dingen horen/missen. Maar met connectors alleen ben je er natuurlijk niet, als de interne bekabeling in je amp of cd van hele lage kwaliteit is (je hebt zelfs buisvoeten die verguld zijn) kun je het mooiste kabeltje kopen wat er is maar dan haal je nog steeds niet het optimale resultaat.

En daarom is het ook een hobby voor me, er valt altijd wel wat te klooien. Heerlijk gewoon.

Verwijderd

Geen matches
@vinz98 , heb jij het soms over die M27500-16sp kabel ?

Verwijderd

Beste Foetus,

Toen ik het beestje binnenkreeg geloofde ik mijnogen niet. Wat een kast is dat zeg! Ik wilde aanvankelijk de dac op mijn bureau neerzetten maar dat bleek echt een onmogelijke opgave. Daarom toch maar besloten om het bij de spelers neer te zetten.

Normaliter gebruik ik een usb -> spdif converter maar ik vind de usb input van de NFB 3 veel handiger. De tenor usb chip kan meteen 24/96 via i2s doorsturen naar de wolfson dacs. Wat een geweldig apparaat zeg en nog niet gesproken over de geluidskwaliteit :D

Wat je zegt ivm het opwarmen moet ik nog uittesten. Mijn DAC staat eigenlijk dag en nacht aan dus ik ondervind daar niet zo veel last van ;)

Die 260 euro is inderdaad echt een koopje. Ik had verwacht dat ik nog belasting moest betalen ttoen DHL hier voor de deur stond maar gelukkig was het gewoon afdroppen en vertrekken. Anders ahd het mij nog iets van 33 euro meer moeten betalen.

De NFB 3, Concerto en T1 leveren samen echt kunstwerken af voor mijn oren :)

Mooie connectoren trouwens die je laat zien. Soldeerwerk met iets dergelijks is echt verleden tijd. Ben zelf eigenlijk ook aan het nadenken om dergelijke plugjes te kopen om wat interlinkjes mooier te maken. Laat maar weten of ze je bevallenof niet :)

Als mijn v-dacje verkocht raakt, ben ik nog steeds van plan om de 2005 manufaktur dt 770 vanje over te nemen dus verkoop hem maar niet te snel haha ;)

@ Jeep

Thnx, mijn aanleiding voor de NFB 3 was inderdaad de voedingskwestie. Met mijn V-DAC was het echt gewoon om te huilen. De stekkervoeding zoemde constant en ik had nog nagedacht om een psu upgrade vvoor de v-dac door te voeren. Daarvan maar afgestapt en gewoon voor een nieuwe gegaan. De v-dac levert nog een goede prijs op via marktplaats dus daar maar op gezet :)

Deze chinese kabeltjes ongeveer nu 6 maanden thuis. Solid silver core via ebay voor 70 euro voor beide.

Ik moet zeggen, het verschil in geluid is vergeleken met mijn vampire wire is minimaal maar ze zijn gekocht vanwege hun esthetische waarden :)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/11bqnnk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1zx02f5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/261cjzq.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
en waar maak je de krokobekjes nu aan vast?

Verwijderd

Geen matches
Ik heb echt werkelijk ook geen idee. De kabel zit zo in elkaar helaas :)

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Aan het chassis / signaal gnd, is waarschijnlijk om grote aardlussen (door verbinding tussen apparatuur, EMI probleem) te voorkomen/onderbreken. Ze zullen vast ook maar aan één kant zitten. Wel netjes.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:08:
Ik ben ook helemaal niet geïnteresseerd in dat elfjes verhaal. De omschrijving alleen al geeft aan dat men er geen waarde aan WIL hechten. Ik wil met mijn nuchtere geest ook niet in geloven, maar toch hoor ik telkens verschil waar het niet zou moeten kunnen. Dus empirisch ben ik al heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat ik vooral mijn eigen oren moet geloven en niet gelijk iets af moet doen als onzin omdat ik vind dat het niet kan.
Ik wil het eigenlijk gewoon niet weten. Het interesseert me gewoon niets en ik vind het niet waard om mijn tijd eraan te besteden. Er zijn zat andere factoren aan mijn set waar ik liever aan sleutel dan aan kabels. Kabels vind ik daarvan het minst interessant. Het moet gewoon de juiste verhouding tussen robuust, degelijk, goed en goedkoop hebben. Dan vind ik het weer prima en heb ik er voldoende vertrouwen in. Geloven doe ik sowieso niet. Hoe ik echt over het onderwerp kabels in het audio wereldje denk is nog heel wat korter door de bocht though. Maar ik heb sowieso geen zin in discussies over geloof. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Oyster op 18-08-2011 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
Je hebt het heel goed geformuleerd. Al kan ik een grijns niet onderdrukken bij deze 2 zinnen na elkaar: Dan vind ik het weer prima en heb ik er voldoende vertrouwen in. Geloven doe ik sowieso niet.. :)
Nederlanders zijn vaak blind voor het verschil tussen belief en faith omdat beiden vertaald wordt met geloof. En aangezien geloof een vies woord is gebruik je dan maar vertrouwen.
Geloof is een keuze die je maakt op basis van je (gebrek aan) bepaalde data of je iets of iemand vertrouwd of niet.
Zo geloof ik niet meer dat alles wat ik op school leerde waar is.

Als je alles in je set aangepast hebt kan het toch gebeuren dat een slechte interlink de boel verpest. Ik weet nog dat ik bij Balbao was en zijn nieuwe Yarland 300B versterker niet goed klonk op zijn kleine Sonus Fabers. Met mijn Cardas interlinks klonk het ineens een stuk beter. Dat was echt een heel duidelijk hoorbaar verschil.
Het komt toch op je wil aan. En dat respecteer ik hoor.

Oh ja, ik heb net het blad eins null gekocht (gaat over dacs, streamen etc.). Daar staan een paar vergelijkbare DACs in die rond de €1700 kosten. Een met 2 1792 DAC-chips en de andere een 1795 (?). Eentje van Firestone Audio I(heart)TW kost €300 en ziet er toch heel wat armzaliger uit van binnen hoor!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 17:26 ]

Verwijderd

Geen matches
Heren , misschien is het wel leuk om eens een keer een DAC "shootout" te organiseren .

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Geen matches
vandaag binnen Audio GD NFB-10WM + Digital Interface tweede aankoop sinds Audio GD Fun.

momenteel ben ik zeer tevreden mijn AKG K 701 met gebalanceerd kabels was een goede upgrade voor een iets krachtiger bass .

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik mis nu even de emoticon "this topic is worthless without pics"

Afbeeldingslocatie: http://www.expandingknowledge.com/Common/Image/Emoticon/Icon/This_thread_is_worthless_without_pics.gif
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:33:
Heren , misschien is het wel leuk om eens een keer een DAC "shootout" te organiseren .
Inderdaad. Ik heb alleen net weer mijn kleine Muse NOS verkocht. Ik heb dus alleen maar de Lampizator in mijn CD33F.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb grote interesse in de Topping TP22 T-amp om wat boekenplankspeakertjes aan te sturen.
Foetus_ had een paar Topping TP21's (zie vorige pagina) waar ik deze krachtigere TP22 wel mee kan vergelijken denk ik? Klonken ze goed?

Waar ik me vooral vragen bij stel is de voeding.
Moet je specifiek een Europese versie kopen (denk van niet want die vind ik toch niet)?
Zit er ook een Europese stekker bij? Of kan je in de voeding zelf zo'n eigen computervoedingskabel steken die je zelf nog hebt rondslingeren?

Bij mijn weten zijn die Chinese dingen zo gemaakt dat er maar 1 versie is die wereldwijd kan werken (europese kabel voorzien of eigen computervoedingskabel bruikbaar). Maar is dat in dit geval ook zo? Of moet ik zelf nog gaan knoeien met een voeding te zoeken etc?

[ Voor 20% gewijzigd door Terrestraeon op 19-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb mede door wat ik hier en op andere plaatsen lees interesse in de Bewitch 6550 buizen versterker.
Ik zie hem hier te koop staan en dit is een versie met gemodificeerde onderdelen.

http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item2a0b83d579

Is dit een betrouwbare dealer volgens jullie. Als ik de feedback bekijk zie ik net onlangs iemand met neutraal en dat er brom in zijn versterker zat.

http://feedback.ebay.com/...&interval=0&mPg=13&page=1

Is deze misschien ook nog dichter bij huis te koop? Ik vond hem niet bij Ornec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
@ Chris...
Trident 2021=| 2022
De klank is anders en naar wat ik gelezen heb is de 2022 lastiger te implementeren; hij ruist schijnbaar snel. En voor de voeding moet je de advertenties maar beter lezen. In China hebben ze 220V.
De TP22 heeft de voeding intern en is daardoor zwaarder en duurder met versturen. Geloof me, de TP21 is krachtig genoeg om een paar boekenplankspeakertjes mee aan te sturen. Die 2 schelen 5dB op vol vermogen.
Ik heb er trouwens nog 1 nieuwe naast me in een doos liggen.

Samsungy; ik zou bij Primampstore kopen. In ieder geval een stuk goedkoper.
En verder: Google. Doe ik ook.
Ik kwam net een voorm eigenaar tegen die er nog aardig wat aan verbouwd had. Bv. de Solen caps eruit (:r) en betere koppelcaps erin (ClarityCap ESA in dit geval). Nog andere voorbuizen, triode/ultralinear switch eruit, feedbackloop eruit... Op de site van Lampizator staat ie. Met schema. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Afbeeldingslocatie: http://www.lampizator.eu/AMPLIFIERS/CHINA/bewitch%206550/IMG_5573.jpg
C3 en C4 zijn de Solen caps. Deruit met die zooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:32:
@ Chris...
Trident 2021=| 2022
De klank is anders en naar wat ik gelezen heb is de 2022 lastiger te implementeren; hij ruist schijnbaar snel. En voor de voeding moet je de advertenties maar beter lezen. In China hebben ze 220V.
De TP22 heeft de voeding intern en is daardoor zwaarder en duurder met versturen. Geloof me, de TP21 is krachtig genoeg om een paar boekenplankspeakertjes mee aan te sturen. Die 2 schelen 5dB op vol vermogen.
Ik heb er trouwens nog 1 nieuwe naast me in een doos liggen.
Tja het zit zo: Ik moet minstens 10 watt hebben voor 8ohm, en de TP21 heeft een max. van 13,8watt, waarbij 10% THD optreed. De TP22 heeft bij 15watt slechts 0,018% THD en pas bij 25watt 10% THD, waar ik uit concludeerde dat de TP22 zuiverder zou spelen aangezien het al voor 8ohm speakers (10 tot 150watt) moet dienen en de TP21 dan maar 3,8watt hoofdruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Laatst online: 15:21
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:02:

Als je zoveel geld uit kunt/wilt geven zou ik niet de Yaqin nemen. Dat is niet de meest geweldig opgebouwde versterker die nogal wel eens kapot gaat en hij vreet kT88 buizen. Bij een beetje gebruik wel een setje van 4 per jaar. Hij heeft wel flink power.
Geldt dit voor alle Yaqin versterkers, of alleen voor de MC-100-B?
Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in de Yaqin MC-10L, maar als die ook nogal trek in buizen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Chris, leuk gerekend, maar als ik het zo lees heb je vooral de klok horen luiden. De 2022 speelt @8 Ohm 10W net zo zuiver als de 2021. De vervorming loopt boven een gegeven vermogen exponentieel op.
En waarom mòet je minimaal 10W hebben? Welk geluidsdrukniveau mòet je hiermee halen dan. Heb je dat uitgerekend, en hoe? Of is het omdat het op de speaker staat? Daar moet je je niet teveel op blindstaren.
PS; headroom is wat anders dan hoofdruimte. :P Dat is ruimte om te voorkomen dat je je hoofd stoot ipv. vermogensreserve.

Over Yaqin; ja, ze zijn allemaal net wat minder goed opgebouwd. De MC10-L is ook niet echt om warm voor te lopen. Het is een enorm bakbeest, vreselijk fout bling, en het geluid is vlak. En dat ligt niet alleen aan de EL34. Ik vind de Yarland bv. veel beter. Zo zijn er nog wel meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Geen matches
Ik kan er om lachen :)
Je hebt gelijk, merci voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:32:
Samsungy; ik zou bij Primampstore kopen. In ieder geval een stuk goedkoper.
En verder: Google. Doe ik ook.
Ik kwam net een voorm eigenaar tegen die er nog aardig wat aan verbouwd had. Bv. de Solen caps eruit (:r) en betere koppelcaps erin (ClarityCap ESA in dit geval). Nog andere voorbuizen, triode/ultralinear switch eruit, feedbackloop eruit... Op de site van Lampizator staat ie. Met schema. Hoe makkelijk wil je het hebben?
[afbeelding]
C3 en C4 zijn de Solen caps. Deruit met die zooi.
Hij is inderdaad iets duurder maar daarvoor hebben ze er andere onderdelen in gezet lijkt het? Ik zie trouwens nog wel de solen capacitors ??? Zouden dit toch de onderdelen zijn die in al de 6550's zitten?
(hier de lijst van onderdelen)
4. Utilizes Japanese blue ALPS potentiometer as volume controller with low noise and durable;
5. Utilizes the France solen capacitors, the Japanese Nippon Chemi-con capacitors, and high quality carbon-film resistors;
6. The Output transformers manufactured with Grain Oriented Silicon Steel (GOSS) core to reduce distortion and Hitachi oxygen-free enameled copper;
7. Tubes rectifying and choke filtration to reduce ripple and hum and to provide much better dynamics;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Die andere link zitten IMHO dezelfde onderdelen en buizen. De buizen vallen het meest op, dan is de rest aan de binnenkant niet ineens anders.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-12-2022
Geen matches
Hallo Forumlieden, en hifi liefhebbers. Ik ben nieuw op het forum maar lees al geruime tijd chin hifi topic. Mede door de info hier kocht ik een opera consonance en een yaqin, nu ben ik zonder buizenversterker en ook m'n denon avr is naar duitsland voor reparatie. Het begint toch weer te kriebelen om en buizenversterker aan te schaffen en denk daarbij aan een cayin 300b (met pre in en a.b. en cayin schijnt goed te zijn)
Maar waar bestel ik dat ding voor een redelijke prijs? Ik heb hiendking gevonden maar ik twijfel of dit wel betrouwbaar is.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf of een tip waar ik deze het best kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Geen matches
@allen:
ik heb m'n vader de muse DAC met 4xTDA1543 cadeau gegeven. De muse maakt de hoge verwachtingen grotendeels waar, ik heb het idee dat er af en toe wat foutjes in zitten (in het laag en het hele hoge, in beide gevallen wat rafelig). Maar we kunnen niet helemaal goed luisteren, want een van de tweeters is kapot gegaan, en luisteren nu naar twee type verschillende speakers (B&W).

Nu lees ik echter dat deze DAC nogal makkelijk doorbrand. Is dit nog steeds het geval? Of is dat opgelost in de nieuwe revisies? Is de oplossing inderdaad zoals gesuggereerd is dat er een 9V voeding aan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Cayin heeft een Nederlandse importeur. Met bijbehorende prijs. Ze zijn verder moeilijk te vinden via China omdat de verkoop afgeschermd wordt.

@ Spiceworm.
Had je hem ook gemod? Zo niet verklaart dat de tekortkomingen wel. Het hoog loopt iets af maar de bas loopt toch echt wel door (dwz. met de juiste caps).
Ik heb geen doorgebrande gehad, maar ik maak ze ook gelijk open om alles te checken of alles klopt. Er zijn blijkbaar nieuwere met een wit PCB en die hebben ipv een LM317 voor 3,3V een AMS1117 5V. En dat gaat niet goed natuurlijk. Die kookt binnen no-time de BB DIR9001. Maar dat zijn er maar een paar geweest afaik. De productie wisselt gewoon. In China doen ze maar wat met de inkoop van onderdelen.

Voor de rest is het allemaal te fixen. Er moet niet perse een 9V voeding aan, dat kan ook met een paar weestandjes (1 eig) veranderd worden. Of als je wilt een Teradak voeding. Zoals ik ze verkoop zijn ze iig ok, gemod op beter geluid en voorzien van een aan/uit switch met een blauw LEDje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Samsungy :

De Cayin 300B vind je o.a bij TIMAUDIO prijs $1795
Timaudio.com of op Ebay Jim60815

Er staat er ook eentje op Ebay te koop uit Australië,dus 230V
http://www.ebay.com.au/it...s-Amplifier-/120749604489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Correctie de Ebay veiling voor de cayin A300 is afgelopen ...
AU $1225 winnend bod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik weet nog wel dat die zelfde Cayin bij Ornec iets van $800 kostte.

Ik kwam trouwens nog iets tegen in het blad LP. Daar staat oa de Well Tempered Record Player in. Op het plaatje van de achterkant staat waar hij gemaakt is...

manufactured in Beijing by Opera Audio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Bij mijn zoektocht naar Yarland kwam ik ook de Yarland A One tegen.
Zijn hier mensen bekend met dit model?

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocostruzioni.com/r_s/ampli/amplificatori/yarland-a-one/aone%20yarland.jpg

Ook kwam ik in Italië bij www.aaavt.it de M84 EL84 JJ TESLA tegen.

http://www.aaavt.it/aaavt2/immagini/Dreamwork/M84.jpg
Is dit een bekend exemplaar?

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 18-09-2011 15:27 . Reden: img tags verwijderd ivm malwaremelding aaavt.it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-12-2022
Geen matches
Bedankt voor de reacties, het is bizar wat het prijsverschil is zo her en der; van ornec €1050 (goedkoopste),€1150 hiendking, timaudio€1250 dealers rond de €3500.
Persoonlijk koop ik graag op ebay vanwege de inzage in de feedback score, maar bij er is al veel ervaring met kopen bij ornec op dit forum. Op de website van cayin waarschuwen ze voor het kopen bij niet geautoriseerde dealers! (zoals ornec) maar gezien het prijsverschil vraag je je af of het wel te vertrouwen is, al kan ik me niet voorstellen dat al die internet verkopers uitval of reparatie modellen verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:02:
Die andere link zitten IMHO dezelfde onderdelen en buizen. De buizen vallen het meest op, dan is de rest aan de binnenkant niet ineens anders.
Ik denk dat je gelijk hebt. Er zijn veel recensies te vinden waarin de Bewitch 6550 gemodificeerd zou zijn door b.v. Pure sound en dan zie je het lijstje met onderdelen dat ik eerder noemde. Maar als je de foto van

Lampizator:
http://www.lampizator.eu/...witch%206550/Bewitch.html

legt naast zo'n gemodificeerde (Pure sound A30) dan zie ik dezelfde onderdelen op de printplaten.

http://www.highfidelity.pl/@main-90&lang=en

Ik heb nog wat vragen aan de handelaren gesteld maar ik denk dat ze allemaal hetzelfde zijn. Bedankt voor de waarschuwing!

De versie met de EL34 tubes kan ik ook hier krijgen:
http://www.highendshop.nl/bewitch-el-34-p-1638.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:34:
@vinz98 , heb jij het soms over die M27500-16sp kabel ?
Sorry dat ik zo laat reageer, veel te doen gehad de laatste dagen...

Er staat geen type op de kabel, hij is wit 1.7 mm dik, heeft een teflon omhulling en de mantel is zo fijn geweven dat je met een speld de (teflon omhulde) kern er tussenuit moet trekken want ontvlechten gaat echt niet.

Ze klinken heerlijk....Vriendjes van me werkten vroeger bij een bedrijf waar ze kabels maakten en als er een verkeerde lengte of een restje was mochten ze dat meenemen. Toen ze dat wisten maakten ze opzettelijk wel eens een afhak foutje. En dat zijn dan gelijk mooie interlink lengtes. ik had ze zelfs tussen mijn Philips motional feedbacks zitten. (mooi spul hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nog een vraagje over de Audioromy 828/fu29
http://www.highendshop.nl/audioromy-fu29-p-1603.html

Er staat dat hij een stroomverbruik van 160W heeft. Ik lees dat de Audioromy 828/fu13 300 Watt stroomverbruik heeft. Is de fu13 dan een heel andere versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
even wat amps aflopen:
Yarland A1: vlgs Röhren und Hören probleem met veiligheid. Wordt ook niet door Crafty gevoerd.
De Dreamworks serie ook niet (alleen bij AVVT in It verkrijgbaar), al heb ik niet echt een idee waarom. Behalve dan dat alle door Crafty gevoerde modellen allemaal door hun eigen buizentechnicus nagelopen zijn (het ontwerp, niet elke amp). Die zijn dus qua ontwerp allemaal goed en qua klank verbeterd t.o.v. het originele ontwerp.

De Bewitch zijn afaik allemaal goed. Maar als je kunt kiezen tussen EL34 PP of iets anders dan... Veel liever een KT88. Of een single ended (als je met weinig vermogen toekunt).

De Audioromy FU29 is een beest van een apparaat. Iets van 30W SE. Hij verstookt dus >300W. (60W van top tot dal vd sinus, 2 kanalen, <50% rendement ~10x nom vermogen). Alleen moet er (volgens Koifarm die hem heeft gehad) zoveel aan gemod worden dat het de moeite niet waard is. Ik weet er helaas het fijne niet van. Best wel jammer. Ik vind die buizen echt :9
FU29 is gewoon de Russische benaming van de eindbuis, 838 de Amerikaanse.

Als je kijkt naar een strak vormgegeven EL34. Ik vind deze er wel goed uitzien: goeie layout (let op ingangsrelais, choke etc) en hardwired. (€310+€105vzk).
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/tube%20amplifier/RV%20EL34PP/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/tube%20amplifier/RV%20EL34PP/04.jpg

Ik weet niet meer wie er een vraag had naar een goede, goedkope buizenvoorversterker? (€160+€62 vzk) Deze is zeker niet verkeerd. Alleen even een goede potmeter erin (ruimte zat voor!). Er is ook eenvoudig een extra uitgang in te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/Preamp/Tube%20Pre%20Amplifier%20Ref%20SP-10/09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/Preamp/Tube%20Pre%20Amplifier%20Ref%20SP-10/11.jpg

En deze is ook zeker niet verkeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/Raphaelite/Sinovt%206SQ7-KT66%20SE/004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cncabinet.com/upload/best-sell/audio/Raphaelite/Sinovt%206SQ7-KT66%20SE/003.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Die onderste zal niet goedkoop zijn als ik zie hoe netjes die gebouwd is....

update, 123i, thnx

[ Voor 12% gewijzigd door vinz98 op 24-08-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Beste tweakers!

Ik kan mededelen dat ik zojuist de Sinovt KT66 heb besteld (zoals het onderste plaatje hierboven)
Heb de Bewitch 300b uiteindelijk toch niet genomen, puur uit prijsverschil en afmetingen.
Met bijkomende invoerbelasting vond ik het toch een te groot bedrag.

Denk dat dit beestje beter past :)
Aankomend weekend nieuwe pc in elkaar knallen en dan mag mijn studentenleven van start 8)

Wou ik even uit enthousiasme laten weten, kan niet wachten tot ie binnenkomt!
Ik hou jullie up de date

Edit; @vinz98, viel mee was in totaal net onder de 500 euro (incl versnelde verzending & bijkomende invoerbelastingen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gefeliciteerd. Ik vind m ook erg mooi; een goede mix van modern en retro. En dan ook nog goede buizen, mooi opgebouwd. Ik had de prijs er niet bijgezet maar uit de advertentie op Ebay was het iets meer dan €400.
Of het opgegeven vermogen klopt weet ik niet zeker, ik dacht het eerder tegen de 12W zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Van de site van AAAVT in Italië.

http://www.annuarioaudio.it/aaavt.html

[ Voor 35% gewijzigd door edtbonep op 28-08-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Over die prijsvermelding, ach.
Die kan je idd ook makkelijk zelf berekenen met de prijs, verzendkosten, en invoerbelastingen.
Daar is niks geheims aan lijkt me. Verder misschien handige info voor andere kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind AVVT eerlijk gezegd ook niet zo interessant. Ik doe ook niet graag zaken met Italianen. Er zitten wel goeie bij hoor, het zijn ook bijna altijd leuke mensen (itt Fr), maar het is toch een wat andere cultuur (sempre domani, no posso oggi). :D

Ik bedenk me ineens, ben ik zelf niet Italiaans :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Ik vind anders die Yarland M84 die ze verkopen niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: http://att.jd-bbs.com/day_101018/20101018_c275f48f8301b8bc6bc8U5oju95ZuCP3.jpg
En je hebt verder ook niets meer te maken met douane... :P

[ Voor 15% gewijzigd door edtbonep op 29-08-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hij ziet er iets anders uit, en IMO mooier. Dat klopt. Maar als je gewoon bij de Nederlandse importeur koopt ben je goedkoper uit en heb je ook geen problemen met garantie, transportschade, levertijden etc.
Ik had het ook helemaal niet over kopen in China. Crafty is al zo voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Helemaal mee eens, maar dan moet Crafty wel reageren op emails..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wat moet je weten dan? Er is ook een dealerlijst. Dus als je wilt kopen lijkt me dat je daar terecht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Ik was in de veronderstelling dat Crafty rechtstreeks verkocht....
En ik was ook benieuwd of Crafty alleen de modellen die op de site staan importeert of ook andere.

Net de dealerlijst bekeken. Ik woon in de omgeving van Haarlem, dus alleen Monnickendam is nog enigzins in de buurt, maar op hun site zie ik geen Yarland staan.

[ Voor 18% gewijzigd door edtbonep op 29-08-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Geen matches
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen (anders mijn excuses)
http://www.dealextreme.co...tal-power-amplifier-81344

Maar vraag me af of het iets is,vermogen boeit mij niet,maar kwaliteit.
Wil die gebruiken voor mijn pc in combinatie met zelfbouw Vifa speakers.

Iemand ervaring met die van dealextreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Is mij nog wel onduidelijk welke buizen er in de FV34CIIISA zitten.

Op de site van Crafty staat:
Eindbuizen: 4 x Shuguang EL84
Voorbuizen: 2 x Beijing nr.1 Tube Factory 6N3 (5670)

Maar op de site van EastWest Audioshop in Wijchen staat:
Russian Sovtek EL84's connected as triodes. Input stage uses 'new old stock' 5670's - miniature American-made military spec. dual triodes.
Dit is dus één van de dealers van Crafty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat Tony Gee in ieder geval op de hoogte is. Ze kennen elkaar. Hij heeft ook de veel van caps en coils overgenomen. Ik zou hem iig ff n mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:55:
Ik denk dat Tony Gee in ieder geval op de hoogte is. Ze kennen elkaar. Hij heeft ook de veel van caps en coils overgenomen. Ik zou hem iig ff n mailtje sturen.
Gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
die buizen zijn wel een hele zinnige upgrade. Maar als het meer kost kun je ze beter zelf uitzoeken. Sovtek EL84M zijn ongeveer de beste nieuwe buizen, maar de Philips Miniwatt (NOS of 2eH) Pope, etc zijn nog beter. En de voorbuisjes is heel veel in te kiezen en kost eigenlijk niet zo veel. Ik heb er nog een hele doos vol van (ik heb een EL84, een EL34/KT77 en KT88 versterker en een amp en cd-speler met 5670/6N3p).

@fragcompany
Leuke versterker met net iets betere componenten. Iets minder vermogen dan de 2021 en wat minder bas.
Dat is exact dezelfde als de Shen GR20 maar dan een stuk duurder en met een lullig plaatje over het merk geplakt. Gezien de lange levertijd van DX zou ik lekker op ebay bestellen. Denk wel aan de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Geen matches
Nu begreep ik dat die EL84 buizen voor de Yarland 'gematched' moeten zijn. Dan moet je toch altijd een complete set van 4 buizen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
klopt, en dat noem je een "matched quad"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:30:
die buizen zijn wel een hele zinnige upgrade. Maar als het meer kost kun je ze beter zelf uitzoeken. Sovtek EL84M zijn ongeveer de beste nieuwe buizen, maar de Philips Miniwatt (NOS of 2eH) Pope, etc zijn nog beter. En de voorbuisjes is heel veel in te kiezen en kost eigenlijk niet zo veel. Ik heb er nog een hele doos vol van (ik heb een EL84, een EL34/KT77 en KT88 versterker en een amp en cd-speler met 5670/6N3p).

@fragcompany
Leuke versterker met net iets betere componenten. Iets minder vermogen dan de 2021 en wat minder bas.
Dat is exact dezelfde als de Shen GR20 maar dan een stuk duurder en met een lullig plaatje over het merk geplakt. Gezien de lange levertijd van DX zou ik lekker op ebay bestellen. Denk wel aan de voeding.
Dank je voor je advies.
Ga eens je link bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:55:
Reactie binnen op mijn email:

Hallo Ed,

Ik ben gestopt met het leveren van Yarland vanwege zeer gebrekkige ondersteuning en zeer slechte bereikbaarheid van Crafty.
De website van Crafty / Yarland wordt niet meer onderhouden, eigenlijk zou hij uit de lucht moeten. Volgens mij is hij failliet, maar zelfs dat laat hij niet weten.
Meer info hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112309.0

De versterkers die ik wel geleverd heb hadden standaard de gewone chinese buizen. Mogelijk dat EastWest ze nu levert met andere buizen.
Vriendelijk groet,
Tony Gee

Dit zou kunnen verklaren waarom ook ik geen reactie kreeg op mijn email aan Crafty....
Kan nog een dealer proberen, en anders dan toch naar de Italiaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Staat me ergens bij dat de eigenaar van Crafty een lange tijd ziek is geweest en dat daarom het eea niet meer loopt.

Maar goed, zeker weten doe ik dat ook niet helemaal.

Bij push-pull versterkers heb je bij voorkeur altijd matched pairs nodig (tenzij je zelf wilt gaan biassen ;P )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Klopt. Ik weet wel eea. maar ik ga dat hier niet allemaal opschrijven over een ander. Dat is alleen maar roddel en daar heeft niemand wat aan. Ik weet ook niks zeker. Hij is al wel lange tijd compleet stil en dat is geen goed teken. Ik vind het heel vervelend want het is gewoon een hele sympathieke vent.

Dus voor Yarland moet je nu bij East-West Audio zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Geen matches
Bleh, kon mezelf niet tegenhouden.
Afbeeldingslocatie: http://two.headfonia.com/wp-content/uploads/2011/08/hifiman_he300_01.jpg
besteld :+ . Hifiman HE-300.
En toevallig ook nog chinees! M'n HD600 is voorlopig nog altijd geliefd, dit zou hem moeten vervangen. M'n HE-5LE is nog altijd een niveau hoger, maar dit zou die mooie uitdrukkelijke midrange moeten hebben waar ik van hou.

Ga er nu toch es wat moeten verkopen om dit te sponsoren.. K702 / D2000 / DT770 iemand? :P

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Mooi ding. Mooie verzameling ook!
Dat is andere koek dan mijn RE0. Die had ik na het lezen van diverse reviews op Head-fi aangeschaft. Ik had toch beter op mijn eigen intuïtie af moeten gaan en direct de Etymotic HF2 moeten nemen. Een beetje hetzelfde dilemma, dynamisch of armatuur; dynamisch of elektrostatisch? De dynamische RE0 is helemaal niks mis mee. Gewoon echt goed geluid voor mijn verwende oren. Maar ook niks bijzonders. De Etymotic daarentegen wel! :9

Ik zou de DT770 verkopen. En de HD600. Als dit jouw smaak is (goede smaak overigens == mijne) bevalt Sennheiser toch niet?
Ik heb trouwens de DT880. Heerlijke eerlijke open HP.

Verwijderd

Geen matches
foetus_ schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:50:
Bleh, kon mezelf niet tegenhouden.
[afbeelding]
besteld :+ . Hifiman HE-300.
En toevallig ook nog chinees! M'n HD600 is voorlopig nog altijd geliefd, dit zou hem moeten vervangen. M'n HE-5LE is nog altijd een niveau hoger, maar dit zou die mooie uitdrukkelijke midrange moeten hebben waar ik van hou.

Ga er nu toch es wat moeten verkopen om dit te sponsoren.. K702 / D2000 / DT770 iemand? :P
waar heb je hem besteld? :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
gokje... hifiman?

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Mist het klepje op de zijkant niet?

@ Jeep, kijk eens onder de foto. Hij schreef het erbij...

[ Voor 46% gewijzigd door vinz98 op 08-09-2011 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
nee, dat is alleen voor de foto was mijn inschatting.

Ik had de review al gelezen op headfonia hoor. Leuke site. Vooral reviews. Maar die verkopen via Amazon, niet dit model en dan ook nog vrij duur. Ik zou niet zo snel in Indonesië bestellen.
Ik heb mijn Hifiman RE0 gewoon bij Hifiman besteld. Is ook een sponsor van Head-Fi.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 17:42 ]

• foetus_
Geen matches
Niet besteld uit de US deze keer, via NL importeur die ze binnen een 4tal weken zou hebben.
www.soundconsult.nl dus, de nieuwe verdeler van ALO in EU blijkbaar. Via die manier kwam ik ze ook tegen via post op head-fi tijdens het bladeren. Niet dat ik een fan ben van ALO producten.

De HD600 is eigenlijk wel m'n ding :p. Eerste 'echte' headphone die ik had dus misschien is het een deel gewenning (aanvaarding..) maar het is gewoon een relaxed sound gewoon waar ik uren naar kan luisteren. Moet zeggen dat het waarschijnlijk vooral de combo met m'n versterker is. Al gruwel ik soms naar wat deze eruit spuwt als ik van m'n huidige Hifiman een half uurtje geluisterd heb. Iets met tapijten en een gesloten deur..

Rooster is inderdaad niet aanwezig op foto, gewoon om de dynamische driver te tonen. Hifiman is tot op heden uitsluitend ortho geweest.

Het is jammer, maar de headphones die ik nog altijd het meest gebruik zijn m'n HD595 en m'n K340 (de 30 jaar oude electrodynamic, niet de huidige in-ears). Directe, klare en smooth / niet vermoeiende sound > hopen details, soundstage, super bass, .. Vanwege de reviews komt dit dus ook perfect in dit rijtje en zal dit waarschijnlijk (hopelijk) m'n primaire headhpone worden. Ofwel word het niets en verkoop ik hem door zolang hij zo geliefd is ^^.

Al begin ik m'n 5LE toch meer te gebruiken, de fase van 'expensive, super voorzichtig = weinig gebruiken' verdwijnt en ik blijf dingen ontdekken in muziek die ik dacht perfect te kennen. Dat tovert altijd een :*) op m'n gezicht. En dat is waar het om gaat, genieten.

Headphones die ik niet gebruik zal ik misschien eens op V/A zetten. Geen idee of er veel tweakers into headphones zijn.

Genoeg gebrabbel :p

De nieuwe interconnects met Valab connectors zijn eindelijk klaar ook.
Aanraders, enorm gemakkelijk mee te werken, zeer mooie kwaliteit voor de prijs ook. Vind je via ebay. . Volledig metaal, holle punt, soldeerloos en locking RCA's voor ~4 euro de stuk.. Koop je geen neutriks voor.Gebruikte kabel is Canare starquad L-4E6S red
Kabels tussen m'n preamp en T21's dus, zwart is grounded, rood niet.
Als er iemand een metertje nodig heeft voor een recable of interconnect, stuur maar PM
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/o6fpqt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/fu2gdc.jpg

Verwijderd

Geen matches
@ Jeep

Ik was benieuwd naar de europese importeurs aangezien ik ook niet graag dingen uit de VS importeer. Vandaar de vraag :)

@ Foetus

Mooie fotos en hele mooie kabels.
Ik vraag mij echt af waar je de nodige financieringen treft voor je collectie en je hobby. Als zo jouw posts lees en je inventaris zie, heb je echt flinke investeringen inzitten. Ik dacht dat ik al veel uitgaf =)
Al met al leuk om zoon iemand te hebben hier op tweakers. Jammer dat er niet meer zijn om wat ervaringen te delen (of degenen moeten zich nog melden).

mbt tot je aangeboden producten denk ik dat ik het hou bij mijn T1. Ik moet helaas op mijn uitgaven letten en de T1 blijft voor mij de koptelefoon. In het verleden merkte ik ook op dat wanneer ik meerdere koptelefoons hier heb staan, ik toch altijd uitwijk naar de T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De T1 is anders ook niet mis zeg. _/-\o_ Beetje 'out of my league'.

Koptelefoons waren altijd mijn uitwijkmogelijkheid. Toch ben ik al jaren blij met een echt goed koptelefoon hoor. HeadFi is niet echt mijn ding, maar ik kan niet meer zonder goed geluid. Gewoon verpest zeg maar. Met mijn Musiland aan de PC klinkt het nog weer beter.

Ik zag trouwens net dat Musiland weer een paar nieuwe monitors heeft, opvolgers van de 02 en MD10.
De Monitor 03 USD met BB PCM1798
Monitor03 US high-quality stereo sound card with line out, headphone out, optical output, MULINK high-definition audio output interface.
Afbeeldingslocatie: http://www.igetweb.com/www/hifilover/catalog/p_398363.jpg
Musiland MD30 Stereo DAC
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/a/a1/1000x500px-LL-a14d69a9_20110322_164103_132.jpg
Hij is wel flink duurder geloof ik. Ik vinde de 03 er wel mooier uitzien, ik mis daar alleen de coax-uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Happy birthday jeep :)

Head fi is ook niet echt mijn ding, het commercie gehalte daar is een van de punten waarom in daar nooit zit.
MIjn gevoelens voor koptelefoons is dat wat je beschrijft, alleen is de oorsprong wat anders denk ik.

Omdat ik nog thuis woon, is een speakeroplossing nog helaas niet van gekomen. Voor mij moest het altijd koptelefoons zijn. Een beetje ermee opgegroeid zeg maar. Het begon allemaal met een sennheiser hd 470 ofzo een kleine 6 jaar geleden. sinds ik meer te besteden heb in de laatste 2 jaar heb ik uit kunnen breiden naar luxere kopelefoons en sindskort (na veel uitproberen) ook nog een geschikt minimal design desktop audio systeem van yamaha aangeschaft.

Ik ergerde mij echt aan de hoeveelheid ruimte die losse speakers in beslag nam en toch maar besloten om de tsx 140 aan te schaffen. Hier even een sfeerimpreesie van de koptelefoon setupje en 1 voormalig speaker die veels te veel ruimte in beslag nam.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/szy99s.jpg

Als je goed kijkt zie je eveneens mijn eerste koptelefoonverster van Little Dot, de mkiii (hifi uit china topic, dus ik blijf ontopic!) ;)
Daaronder de meier concerto solid state amp waar ik het meeste naar luister. ontworpen in duitsland maar gemaakt in china (jeuj)

Daarna de tsx 140 aangeschaft, beetje offtopic maar ik wil reclame maken voor yamaha =) wat een fijne aankoop was het zeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.iphonefreak.com/wp-content/uploads/2010/09/tsx140.jpg

Wat ik mij afvraag is of de meeste mensen hier ook een usb -> spdif converter gebruiken in hun opstelling.
Zelf hier de teradak x2 in gebruik om de audio gd nfb 3 te voeren en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalaudionews.net.au/wp-content/uploads/2011/05/teralink.jpg
Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.