HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
lredev schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:27:
[...]

Bedoelen ze overignes +55 en -55 VDC of gewoon +/- 55VDC..
Daar staat toch twee keer hetzelfde ;)
Ongeveer kennen we niet hoor, dat wordt altijd met limieten (min en max) aangegeven.
[mierenneukmodus] Officieel heb je altijd wel een foutmarge, dus geef je altijd de onnaukeurigheid aan. Elektrotechnici hebben daar een beetje laks aan geloof ik :+ [/mierenneukmodus]

Niet echt uit China, wel een zelfde soort versterker:
http://connexelectronic.c...q1fevcqlhb76km7rdoqnrusg7

Die van Ebay is trouwens niet helemaal de IRAUDAMP7S
Voor mensen die wat meer achtergrond info willen:
http://www.inductor.com/irf/iraudamp7s.pdf

Voor mensen die sowieso technisch wat meer over class-d versterker willen weten, heeft IRF een aantal mooie PDF's
http://www.irf.com/technical-info/appnotes/an-1071.pdf
http://www.irf.com/product-info/audio/classdtutorial2.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 23-05-2011 13:59 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
Ah, de webshop van Cristi. Ik moet altijd een beetje watertanden bij zijn zelf ontworpen TA3020 en SMPS-en. Geen gemeuk over componenten met elfeneffect, gewoon specificaties aansluitend aan de theorie voor een schappelijke prijs. Hij lijkt ondertussen wel een eenzame strijder te worden tussen al het DIY elfen geweld.

Volgens mij had ik eerder ook al eens een link gepost naar zijn webshop. Bij deze verbied ik iedereen gebruik te maken van deze leverancier voor het vergroten van zijn of haar commerciële belangen. MyIP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Voedingen zijn inderdaad best aardig volgens mij.
Net iemand twee geadviseerd.
Als ze binnen zijn zal ik kijken of ik ze ook weer op de pijnbank kan gooien 8)

Versterker keuze vind ik wat minder bij hem.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Geen matches
@ ]eep, B-Force en mace. Dank voor de input. Misschien is het handiger als ik de situatie iets verduidelijk;

Ben zelf student, dus heb ook een studentenkamer. Heb een leuk mediahoekje, en ben ook meer dan tevreden met me grote kenwood boxen, (Goed geluid, werkelijk waar), maar mijn versterker,Pioneer ding, bevalt goed, maar is wel echt te groot voor het doel waar hij voor gebruikt word. Ik heb zelf al een beetje zitten klooien. Had nog een creative 5.1 setje staan, maar spraak was gewoon iets dat te veel wegviel. Zelfde verhaal met een sweex 5.1 setje. Alle kabels gechecked, instellingen van me geluidkaart gechecked, veel lopen klooien, maar toch beviel het me niet. Dus het 5.1 setje als 2.0 aangesloten, op de oude kenwoodboxen. Maar dat was het toch ook niet, dezelfde problemen met de boventonen. (Iets dat ik juist graag oververtegenwoordigd heb in me geluidsinstellingen, zodat ik niet mijn huisgenoten wakker hou, als ik een serie aan het kijken ben. Dus spraak duidelijk, met laag volume.) Vandaar mijn vraag over de hoge tonen. Ik begrijp ook best dat mijn terminologie, niet correct is, en voor sommige op het forum lachwekkend is. Maar juist gezien het formaat van deze versterkertjes, lijkt het mij wel wat. Ik had ook al naar die in-pc oplossingen zitten kijken. Maar ik denk dat ik toch graag een volumeknop wil houden. Hoewel het ook via mijn mediatoetsenbord zou kunnen, hou ik de voorkeur op een lekkere draaiknop.
Ik ga even verder zoeken, maar de kans is groot, dat ik toch zo'n microdingetje ga proberen. ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 02:18:
yup, tnx
op de site van Muse hebben ze alle foto's met zo'n tricky linkje gedaan. Expres?
Waarschijnlijk gewoon een slordige random functie die speciale karakters uitpoept.

Maar voor zulke tekens hebben ze URL Encoding uitgevonden. (Heb je vast wel eens eerder gezien in een URL. %20 voor een spatie bijv.)
lredev schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:27:
Bedoelen ze overignes +55 en -55 VDC of gewoon +/- 55VDC..
Ze bedoelen een symmetrische voeding van 55VDC dus -55 t.o.v. massa en +55 t.o.v. massa.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/~cjspeelman/elektronica/amp_pwr_supply.png

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 23-05-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
B_FORCE schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:40:
Voedingen zijn inderdaad best aardig volgens mij.
Net iemand twee geadviseerd.
Als ze binnen zijn zal ik kijken of ik ze ook weer op de pijnbank kan gooien 8)
Ik ben heel erg benieuwd naar wat de resultaten gaan zijn. Ze zijn heel erg schappelijk geprijsd en de specificaties zijn ook niet mis. Een SMPS ontwerpen is geen kinderspel. Een referentie ontwerp van een versterker lukt de meeste nog wel, maar een SMPS onderscheid de 'mannen van de kinderen'. Als de SMPS-en goed presteren heb ik direct enorm veel vertrouwen in de versterker modules.

Volgens mij heeft hij het ondertussen geupdate, maar dit is misschien belangrijke informatie voor SMPS keuze. Antwoord naar aanleiding van een email van een tijd geleden:
I named the power supplies defining their output power for audio amplifier application, and used topology. so, the ones which start with A are classic, hard-switched power supplies, except the A350SMPS and A500SMPS which are quasi-resonant (something between resonant and hard-switched). the other ones, which start with SMPS are either resonant, if they end with R or quasi-resonant if they end with QR. i will have to rearange them, and maybe rename some, i know, is quite messy, right now and is not obvious which is what.
tight now, i sell only complete assembled amplifiers but i consider to ad to my products range some amplifier kits as well. some ppls enjoy building them than to get a ready board, so i will think at them in the following months.
Versterker keuze vind ik wat minder bij hem.
Eens, het is een bewuste keuze lijkt het. Het lijkt erop dat iedere iteratie/optimalisatie van een ontwerp ook meer meuk toegevoegd krijgt, zoals speaker protectie etc. Persoonlijk vind ik dat jammer. Zijn doel is complete drop-in vervangingen te leveren. Daarom levert hij ook (nog) geen kits. Hij wil niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor ongevallen. Zo heeft hij namelijk eens een boze klant gehad waarbij de TA3020 (kant en klaar) in rook was opgegaan. Na onderzoek bleek de klant de module aan het lichtnet gehangen te hebben. :D Toch jammer, doe mij gewoon maar kale kits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Overigens zijn die Philips TDA892x versterkertjes wel leuk voor een cheapo subwoofer versterker.
Op Ebay vind je helaas alleen de TDA8920 (voor 30 dollar incl shipping :P)
Gemiste kans van al die verkopers wat mij betreft.

De TDA8924 is veel interessanter.
Die IC is nauwelijks duurder en daarmee kun je wel redelijk 100W+ @4ohm leveren in BTL mode.
De TDA8920 kan helaas geen 4ohm aan.

Die TA2022 is ook wel interessant, hoewel ik gemengde meningen over die IC lees.
Wil zelf heel graag dat ding eens testen, ik ben heel erg benieuwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 23-05-2011 18:48 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-08 23:51
Geen matches
Die cristi waar jullie het over hebben, is dat de zelfde als zoe_tsang op eBay? Want die verkoopt namelijk veel vergelijkbare spullen / wellicht het zelfde, maar in de gauwigheid niet gezien, maar dan als kits.

Die webshop van cristi lijkt me nog wel een keer interessant als ik echt eens een actieve subwoofer ga maken. Maar wellicht moet ik me, "beroepstechnisch", er wel toe verplichten een HelderHifi bordje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
zoe_tsang zegt mij niets, maar ik ben dan ook al een tijdje niet meer actief geweest. Technisch gezien liggen de wortels van veel Helder"HiFi"®©™ bordjes in Cristi's bordjes. ;) Nee volgens mij zijn ze geen vriendjes meer, iets met commerciële belangen enzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Helder hifi, nog iemand van de TH Rijswijk :+

Achja, veel ontwerpen zijn hetzelfde hoor.
Zeker van helder hifi, dat zijn voor 90% gewoon de datasheets van de fabrikanten + nog eigen modificaties en wat andere dingen.(beveiligings-circuitjes)

Veel versterkers van Cristi zijn ook min of meer kopieën.

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 24-05-2011 06:03 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Ja, dat ze nogal op datasheet leken was mij ook wel opgevallen, met wat andere componenten. Maar goed, dat geld voor de meeste TAxxxx bordjes.

Ik begrijp dat "class-T" niet zo populair is bij oyster ? Voor zover ik de techniek begrijp kan het nooit helemaal audiofiel verantwoord zijn, maar een beter prijs/kwaliteit vind je haast niet :-) Ik zal geen kritisch gehoor hebben, want ik vind ze heerlijk klinken. Meer hifi zal het voor mij niet worden..

Vraag me af hoeveel TA2020 en TA2024 chips er echt nog zijn, of zullen ze gewoon nog gemaakt (kopie) worden?

@b_force, bedankt voor die pdf's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Sja bij Tripath waren ze er te vroeg bij (ja, dat kan ook nog :P)
De wereld was er nog niet klaar voor.
Ze zijn nu niet aan te slepen volgens mij.

Er schijnt giga veel overstock te zijn meen ik.
Daarnaast zullen er inmiddels ook wel de nodige kopieën zijn.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Ik ben druk bezig me in deze dingen te verdiepen, maar vind het allemaal wat overweldigend af en toe. Vooralsnog zal ik me maar richten op 12VDC toepassingen, dat kan ik tenminste ook in financiële feedback omzetten. Daarom nu ook maar een TDA7850 gekocht in de PRC. Een "hifi" class AB 12V suited versterktje. Ben erg benieuwd of ik dat kan gaan horen.

Electronica is toch iets magisch! een blokgolf gaat door een spoeltje en wordt een net zo mooie sinus als aan de ingang (met wat hoge ruis) (Ik heb geen TH rijswijk gedaan, dus mis wat elementaire basiskennis ;) )

Iets wat voor jullie wellicht logisch is, maar voor mij bepaald niet: De TA2024 pas ik aan op de ingangsweerstand, zodat hij geschikt is om maximaal te belasten met een iPod of Mp3 speler. Echter neemt de ruis als de ingang niet belast is dan behoorlijk toe. Tijdens het afspelen is het afwezig.

Is de aanpassing van deze ingangsweerstand dan gewoon nog niet compleet waardoor de ruis ontstaat, of wordt deze gewoon in de ongemodde staat niet genoeg versterkt om hoorbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen matches
lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:25:

Ik begrijp dat "class-T" niet zo populair is bij oyster ? Voor zover ik de techniek begrijp kan het nooit helemaal audiofiel verantwoord zijn, maar een beter prijs/kwaliteit vind je haast niet :-) Ik zal geen kritisch gehoor hebben, want ik vind ze heerlijk klinken. Meer hifi zal het voor mij niet worden..

@b_force, bedankt voor die pdf's!
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik ben juist liefhebber van Tripath. In verleden verkocht Arjen ontwerpen van Cristi. Dat is op een gegeven moment verkeerd gegaan en Cristi heeft zijn eigen webshop geopend. Niets meer, niets minder. :)

offtopic:
Zit je nu gewoon zonder goedkeuring®©™ Tripath bordjes op je site te verkopen? Ok genoeg. :+
lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:59:

Iets wat voor jullie wellicht logisch is, maar voor mij bepaald niet: De TA2024 pas ik aan op de ingangsweerstand, zodat hij geschikt is om maximaal te belasten met een iPod of Mp3 speler. Echter neemt de ruis als de ingang niet belast is dan behoorlijk toe. Tijdens het afspelen is het afwezig.
Met die ingangsweerstand verander je de AC gain (versterkingsgetal) van de chip. Daarmee verander je dus ook de versterking van eventuele ruis op het uitgangssignaal van je bron.

[ Voor 33% gewijzigd door Oyster op 24-05-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Hoho, het is geen blokgolf, het is een PWM signaal.
Dat is wel wezenlijk iets anders hoor! :P

Eigenlijk beetje te vergelijken met AM (niet helemaal, maar het lijkt er een beetje op)

In een PWM signaal zit een sinus "verstopt".
PWM creëren je door een sinus "aan te snijden" met een driehoeksignaal met een zeer hoge frequentie.

Wat je eigenlijk doet is middels een laagdoorlaat filter alles boven bijvoorbeeld 40kHz (enkel als voorbeeld) weghalen.
Hierdoor komt je sinus weer tevoorschijn.
In die pdf's is dat allemaal mooi geïllustreerd trouwens.
Dit is grofweg wat er gebeurt.

Wat je precies probeert te vertellen met die ingangsweerstand is me niet helemaal duidelijk.
(en ik ken schema ook niet helemaal uit mijn hoofd :+ )
Als je de verzwakking verandert (of de versterking, maar dat is in feit hetzelfde), betekent dat dus alles verandert.
Dus stel alles wordt ineens twee keer zoveel versterkt, dan wordt de ruis ook twee keer zoveel versterkt.
De reden dat je het niet hoort met muziek is meestal omdat het dan gemaskeerd wordt door de muziek zelf.
Is het zelfs ook tijdens (zeer) rustige passages weg, dan is er iets anders aan de hand (in je Ipod/mp3 speler)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Oyster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:16:
[...]

Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik ben juist liefhebber van Tripath. In verleden verkocht Arjen ontwerpen van Cristi. Dat is op een gegeven moment verkeerd gegaan en Cristi heeft zijn eigen webshop geopend. Niets meer, niets minder. :)

offtopic:
Zit je nu gewoon zonder goedkeuring®©™ Tripath bordjes op je site te verkopen? Ok genoeg. :+
offtopic:
Nou zonder toestemming? Ik heb ze van Arjen en van hem hb ik wel toestemming. Verhaal wat jij mij vertelt is nieuw!

Echter keek ik net naar het door tripath opgezette "evaluation board" en dat heeft zo op het oog nagenoeg dezelfde layout en componenten. Afgezien van de dikke rode caps en de condensatortjes op de ingang. Elke wezenlijke aanpassing is natuurlijk een uniek idee van de maker, maar goed, bescherming van intelectueel eigendom vereist actieve bescherming en daarvan heb ik nog niets terug gevonden. mocht iemand hiertoe bronnen beschikbaar hebben, dan hoor ik dat graag. Mijn marges op de versterkers zijn minimaal (nihil!) en dekken nog niet eens de reclamaties die ik krijg op de bordjes (veelal foutief aangesloten geweest, maar goed..) . Een juridisch conflict kan ik me niet veroorloven. :o
B_FORCE schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:24:
Hoho, het is geen blokgolf, het is een PWM signaal.
Dat is wel wezenlijk iets anders hoor! :P

Eigenlijk beetje te vergelijken met AM (niet helemaal, maar het lijkt er een beetje op)

In een PWM signaal zit een sinus "verstopt".
PWM creëren je door een sinus "aan te snijden" met een driehoeksignaal met een zeer hoge frequentie.

Wat je eigenlijk doet is middels een laagdoorlaat filter alles boven bijvoorbeeld 40kHz (enkel als voorbeeld) weghalen.
Hierdoor komt je sinus weer tevoorschijn.
In die pdf's is dat allemaal mooi geïllustreerd trouwens.
Dit is grofweg wat er gebeurt.
Dat had ik ook wel min of meer zo begrepen, maar goed, ik mis duidelijk nog wat kennis om een en ander goed te interpreteren. (Basiscursus Elektronica van elektor laatst aangeschaft om me wat meer op weg te helpen :P )
B_FORCE schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:24:
Wat je precies probeert te vertellen met die ingangsweerstand is me niet helemaal duidelijk.
(en ik ken schema ook niet helemaal uit mijn hoofd :+ )
Als je de verzwakking verandert (of de versterking, maar dat is in feit hetzelfde), betekent dat dus alles verandert.
Dus stel alles wordt ineens twee keer zoveel versterkt, dan wordt de ruis ook twee keer zoveel versterkt.
De reden dat je het niet hoort met muziek is meestal omdat het dan gemaskeerd wordt door de muziek zelf.
Is het zelfs ook tijdens (zeer) rustige passages weg, dan is er iets anders aan de hand (in je Ipod/mp3 speler)
Oyster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:16:

[...]

Met die ingangsweerstand verander je de AC gain (versterkingsgetal) van de chip. Daarmee verander je dus ook de versterking van eventuele ruis op het uitgangssignaal van je bron.
Ja, wat ik begrijp is dat exact wat er gebeurt, maar lezende over die feedback dacht ik dat ik hierin wellicht een balans verstoorde.

Ik zal nog eens goed luisteren, maar in principe is het volgende aan de hand:
(TA2024 met verzwakte weerstand in de input gain, met er voor een 100k log potmetertje en een jackbus.'
1. niets aangesloten en de potmeter helemaal `dicht`, geeft licht hoorbare ruis,
2. niets aangesloten en potmeter helemaal "open", een nagenoeg niet hoorbare ruis.
3. iets aangesloten, stil stukje muziek, geen hoorbare ruis.

Ik heb maar aangenomen dat het een soort antennewerking is van de ingang. Ik had eerst de draden tussen jackbus, potmeter en versterker, ongetwist en toen was het erger, nu nadat ik ze mooi gedraaid heb al een stuk minder. Ik zal eens omwikkelen met aluminium folie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ik krijg dan het vermoeden dat je de serie weerstand (Ri in het schema) aanpast (kleiner maakt om precies te zijn).
http://www.datasheetcatal...heet/Tripath/mXyzxwwt.pdf
edit: R2 en R4 ?

Dat lijkt me sowieso niet helemaal de manier.
Mede omdat je daardoor dus ook -3dB punt naar boven haalt.
Je kunt beter Rf vergroten.

Wat ik ook zou doen is aan de ingang iets van een 100kohm weerstand hangen.
Dus van line-in naar GND toe, zo dicht mogelijk bij de ingang (liefst op de print).

[ Voor 9% gewijzigd door B_FORCE op 24-05-2011 11:22 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Ja, r2 en r4 worden verlaagd. Zoals in het plaatje 1. Maar Rf vergroten is wat lastiger omdat ik dan het weerstandje moet vervangen.

Die 100k hier 2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/73lLQYXs5dcoZ6CUfdtnl61R/full.png

Dat -3dB punt is de frequentie waarop de het high-cut filter (hoorbaar) werkt/afvalt toch?

Die 100kO toevoeging, wat zou dit voor effect hebben, of misschien moet ik dat eerst horen voor ik het weet wat ik zou moeten horen, om te bemerken of het voor mij ook echt verschil maakt :+ (of ben ik nu aan het vloeken O-) )

[ Voor 3% gewijzigd door lredev op 24-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Nee, die 100k weerstanden (2 dus), moeten voor Ci (2,2uF)
Dat is tegen het ruisen waar je het over hebt.

Sja consequentie wist ik al van Rf veranderen. ;)

Hoe het met dat -3dB punt zit staat trouwens netje vermeldt in de datasheet.
Ci vormt samen met Ri namelijk een highpass filter.

-3dB frequentie:

f = 1 / (2*Pi*Ri*Ci)

Tot hoe laag heb je Ri gemaakt uiteindelijk?
Of beter gezegd, welke weerstand ze je er parallel aan?
(vast niet heel veel, gok max de helft)

edit:
deze?
http://www.kratradio-ta20...modden-weerstandsmod.html

[ Voor 62% gewijzigd door B_FORCE op 24-05-2011 11:55 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Verlaagd naar 3k8 [ R= 1 / ((1/20k) + (1/4k7)) ]

Hiermee is de Ta2024 maximaal (iets verder eigenlijk, voor mijn gehoor tenminste) te belasten met een iPod/mp3-speler koptelefoon signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Verhouding van 20/3,8 = 5,3

Dus verschuift je -3dB punt met 5,3 omhoog !!!!
Of anders gezegd, je moet een condensator hebben met een waarde die 5,3 keer hoger is om zelfde -3dB punt te houden.

Daarnaast zijn er nog wel wat meer voordelen aan een iets hogere serie weerstand
(ik ga even nu bedenken hoe ik dat simpel uitleg :P )

Je zou eigenlijk moeten weten wat uitgangsspanning van een gemiddelde mp3 speler is.

[ Voor 11% gewijzigd door B_FORCE op 24-05-2011 12:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Top B-Force, ik ga hiereens mee experimenteren. Als ik eindelijk mijn true-rms voltmeter heb zal ik eens kijken wat er uit een minijack van een mp3-speler komt. Kan googelend niet zo snel een eenduidig antwoord vinden..
(Al zou het goedvindbaar moeten zijn aangezien er een norm is die er een limiet aan stelt..dacht ik.) Bij het toepassen van de de weerstandsverhoging van de serieweerstand verschuift het -3dB punt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:49:
Bij het toepassen van de de weerstandsverhoging van de serieweerstand verschuift het -3dB punt niet?
Nou vul de formule maar in die in de datasheet staat/ik net geef.

Nogmaals, -3dB punt is afhankelijk van Ci en Ri.
Dus niet van Rf en die kun je dan ook zo aanpassen.

Ik heb ook even gezocht naar uitgangsspanning van een Ipod.
Allerlei leuke artikelen, waren het niet dat die dermate slordig zijn dat er niet bij staat of het nu de Vrms waarde, Vp (piek) waarde of Vp-p (piek-piek) waarde is.
Daar zit nogal een verschil tussen :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft hier iemand ervaringen met de Audio-GD NFB-2 vs de NFB-3? Heb op Head-fi al wat gelezen, maar volgens mij is er niemand die deze 2 recht tegenover elkaar heeft gezet?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Raymond schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:32:
Ik ga het gebruiken voor speakers bij mijn pc. Daarbij heb ik een luisterafstand van een meter en die dienen voor muziek bij het werken. Dat hoeft allemaal niet zo hard te gaan, een paar watt is meer dan voldoende.
Merk, type? Heb je toevallig deze speakers gekozen en hecht je er niet veel belang aan of na veel wikken en wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Geen matches
Even offtopic maar hoop ik interessant genoeg: dat geminimaliseer van ingangsweerstanden aan zo'n ta2024 bordje is niet zo zinvol zolang je 100k potmeters blijft gebruiken. Met de pot halfopen zit je met die gemodde bordjes (met een hoge versterking) gewoon naar johnson ruis van de pot te luisteren. Die gaan dempen door de ingangsweerstand aan te passen is een lapmiddel.

Probeer gewoon eens een 10 k pot. Dat trekt iedere hoofdtelefoonuitgang prima. Die zijn ontworpen voor 16 ohm. Hell, een 1k potje is nog vakantie voor een mp3 speler. Probleem bij de bron aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Thermische ruis ;)

Nou die is bij een 100kohm weerstandje nog lang niet zo erg waarneembaar hoor!
Voor de exacte berekening zou ik terug in mijn dictaten/boeken moeten.
Zoiets begint pas 1Mohm of meer een probleem te worden.
Orde van grootte is namelijk echt waanzinnig klein (meestal iets van nV tot uV)
Zelfs na 63 keer versterken is dan nog amper iets.

Je hebt daarnaast niet helemaal goed gelezen wat lredev geschreven heeft.
Het klopt namelijk niet met het verhaal wat lredev ons vertelt.
(er van uitgaande dat het klopt wat hij waarneemt).
Als een potmeter namelijk helemaal dicht is, is de weerstand die je ziet vanaf de versterker -dus zeg maar vanaf de ingang naar de potmeter toe- nul ohm.
Hij vertelt sowieso duidelijk dat de ruis enkel is wanneer de potmeter helemaal "dicht" is.

edit: Toch nog even opgezocht in de boeken :P
Bij 100kohm heb je thermische ruisspanning van ongeveer 6uV over een bandbreedte van 22kHz.
Bij 1MOhm is dat 19uV. Beiden bij kamertemperatuur. (wordt misschien ietsjes hoger)
Maar goed, zoals ik al zei was dat sowieso niet aan de orde.

Overigens is het gewoon sowieso netjes vlak voor je versterker ingang een weerstand naar ground aan te leggen (en in serie te zetten, maar die hebben we al)

edit2:
Per voorkeur gebruik ik trouwens altijd microfoon kabel oid.
Die zijn standaard al mooi afgeschermd en zijn niet duur.

[ Voor 23% gewijzigd door B_FORCE op 25-05-2011 02:38 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Geen matches
B_FORCE schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 02:17:

Je hebt daarnaast niet helemaal goed gelezen wat lredev geschreven heeft.
Het klopt namelijk niet met het verhaal wat lredev ons vertelt.
Klopt helemaal!

Maar alsnog, hoe komt het dan dat in een beetje moderne versterker ruis deels afhangt van hoe de ingang afgesloten wordt? Dat halfopen potmetereffect verzin ik ook niet ter plekke. :? Als Johnsonruis afvalt, wat hou je nog over om een potmeter te laten ruisen? Nu ik erover nadenk, van vaste weerstanden wordt ook gezegd dat metaalfilm minder ruist dan koolstof. Als dat waar is moet er nog iets anders dan Johnsonruis spelen in (in ieder geval) een koolstofweerstand.

Maar dit is alweer soort van offtopic van een offtopic, wederom sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Denk eerder de bekabeling.
Dat is in veel gevallen boosdoener nummer 1.
Het kan ook gewoon een brakke potmeter zijn.
Ik weet niet precies hoe lredev het heeft aangesloten, wat voor voeding hij gebruikt etc etc.
Heb hier een paar TA2024 bordjes liggen, ik kan het anders weleens testen.
Wie weet is het reproduceerbaar.

Wat lredev sowieso kan doen is de potmeter er tussen uit halen en eens kijken wat de versterker doet zonder iets (dus de ingang zevend) en met de ingang naar GND kortgesloten.

Sja of het offtopic is?
Er is hier een aantal mensen dat graag verbeteringen en modificaties aanbrengt.
Het is nooit mis om daar wat verdieping in te krijgen denk ik?

[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 25-05-2011 03:25 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Ik ga ook snel even wat van de suggesties proberen, hopelijk vrijdag. Momenteel is het zo verwerkt in een specifiek geval:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KyjlTyQSE20fCLpBVISdhrFZ/full.jpg

De bedrading kan nog wat netter (korter), voedingsspanning versterker mag buitenom en de draadjes voor de knoppen / led kunnen wat korter. De elco over de voeding is meer een experiment (of ik het zou kunnen horen) maar het lijkt erop dat de gelaccu (12V 7Ah) de gevraagde stroom prima kan leveren.

Het principe van de potmeters volg ik nog niet helemaal, want ik meen me te herinneren een 10K gebruikt te hebben en hiermee niet het signaal volledig weg te krijgen. Overigens is ook in deze situatie het signaal niet 100% bij een gesloten potmeter.

dus to-do:
- bekabeling vervangen door afgeschermde microfoon kabel
- 100k signal -> ground op de ingang.
- Niet Ri verlagen maar Rf verhogen
- testen met een 10k pot ipv 100k
- Of Ci aanpassen met factor 5 indien ik wel Ri verlaag.

[ Voor 44% gewijzigd door lredev op 25-05-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Eventjes opmerking over je "to-do".

Test eerst eventjes wat hij doet als je de potmeter helemaal weghaalt op de manieren die ik verteld heb.
(liefst met en zonder de bekabeling).

En over Ci verhogen.
Standaard wordt er 2,2uF gebruikt.
1uF is ook nog wel een aardige waarde overigens.
Maar als je die 5 keer groter maakt, krijg je een dermate grote condensator dat het niet echt meer praktisch wordt.
(zijn overigens ook kostbaar)

edit:
Mensen vergeten namelijk nog weleens dat (gel)accu's ook behoorlijk kunnen ruisen.
Zo ideaal zijn accu's namelijk helemaal niet.
Overigens bedenk ik me nog iets, maar misschien is dat wat ver gezocht.
Het zou zomaar kunnen dat je ruis van je accu oppikt doordat je ingang (nagenoeg) aan de - van je accu hangt.
Door potmeter weg te halen en ingang dus even met de - (gnd) te verbinden, moet je dat zo kunnen uitsluiten.

[ Voor 41% gewijzigd door B_FORCE op 25-05-2011 12:19 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 01:13:
[...]

Merk, type? Heb je toevallig deze speakers gekozen en hecht je er niet veel belang aan of na veel wikken en wegen?
Zelfbouwluidsprekers, die ik begin juni ga bouwen (een ontwerpje uit een duits DIY blad, deze keer ga ik hem niet zelf ontwerpen, dat komt later weer een keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Laat me raden, Klang + Ton of Hobby Hifi :+

(dan hoop ik die laatste :P )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Dat weet ik nog niet, dus express lekker vaag gehouden >:)

Ik wilde vanmiddag langs speakerland, omdat ik toch in nijmegen was. Maar had mijn portommonee thuis laten liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik gok op Hobby Hifi (zijn toch de betere ontwerpen).
Wel goed voor je huishoudbudget, zo geef je nooit teveel uit.

Je zou natuurlijk ook voor zelfbouw naar een ander forum kunnen...
Maar denk niet dat je dan van ons af bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Daar kom ik ook, onder dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Geen matches
Inmiddels heb ik al heel wat uurtjes met plezier naar m'n Muse M21 geluisterd (in combinatie met m'n Eltax boxjes). "Helaas" heb ik gister een nieuwe TV aangeschaft en daar zit alleen een optische uitgang voor het geluid op waardoor ik dus gedwongen wordt om een dac er tussen te gaan hangen. Ik zat zelf aan een MUSE DIR9001+4X TDA1543 DAC te denken. Maar dan ben ik alweer gauw 50 euro kwijt. Is er een beetje een kwalitatief alternatief te vinden voor zeg, 25 euro of is dat eigenlijk zonde van t geld?
Eventuele USB voeding kan ik denk ik wel gewoon van m'n TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
B_FORCE schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:45:
Overigens zijn die Philips TDA892x versterkertjes wel leuk voor een cheapo subwoofer versterker.
Op Ebay vind je helaas alleen de TDA8920 (voor 30 dollar incl shipping :P)
Gemiste kans van al die verkopers wat mij betreft.

De TDA8924 is veel interessanter.
Die IC is nauwelijks duurder en daarmee kun je wel redelijk 100W+ @4ohm leveren in BTL mode.
De TDA8920 kan helaas geen 4ohm aan.

Die TA2022 is ook wel interessant, hoewel ik gemengde meningen over die IC lees.
Wil zelf heel graag dat ding eens testen, ik ben heel erg benieuwd :)
Zou een amp gebaseerd op de TA2022, zoiets als deze, geschikt zijn om een speakersetje a la twee Jamo s604's aan te sturen?

Zit een beetje rond te kijken naar een setup zoals dat, icm een PCM1793 based DAC, voor bij de pc.
(Mocht de BD goed geluimd zijn :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 25-05-2011 16:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
theHoff schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:05:
"Helaas" heb ik gister een nieuwe TV aangeschaft en daar zit alleen een optische uitgang voor het geluid op waardoor ik dus gedwongen wordt om een dac er tussen te gaan hangen. Ik zat zelf aan een MUSE DIR9001+4X TDA1543 DAC te denken. Maar dan ben ik alweer gauw 50 euro kwijt. Is er een beetje een kwalitatief alternatief te vinden voor zeg, 25 euro of is dat eigenlijk zonde van t geld?
Eventuele USB voeding kan ik denk ik wel gewoon van m'n TV gebruiken.
Nog minder? Je kunt ook de single TDA1543 proberen, die is nog weer een tientje goedkoper. Dan zit je aan de €32,60. Maar die klinkt (naar ik heb gehoord) iets minder goed. Al zal dat voor tv-geluid nou weer niet zo'n probleem zijn. Voordeel is wel dat die niet zo warm wordt en dus beter bestand is tegen 24/7 aanstaan.

Ga je wat anders uitzoeken kom je al snel bij grotere apparaten terecht en dan zijn de verzendkosten ook weer hoger.
Raven schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:13:
Zou een amp gebaseerd op de TA2022, zoiets als deze, geschikt zijn om een speakersetje a la twee Jamo s604's aan te sturen?

Zit een beetje rond te kijken naar een setup zoals dat, icm een PCM1793 based DAC, voor bij de pc.
(Mocht de BD goed geluimd zijn :P )
Ik denk dat je nog niet veel gelezen hebt hier... met 88dB/W hoef je echt niet zo'n zware versterker te kiezen. De 2022 heeft bij verkeerd ontwerp snel last van ruis. De Topping zou dat niet hebben.
Ik zou een 2021 kiezen. Watt zat.

BD??? :?
Blonde Dame?
Bluray Disc?
Blonde Dolly?
Buurt Diender?
Buitenlandse Dienst?
Binnen Dekking?
Budget Depot?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Elke TV heeft toch gewoon analoog stereo uit?
(eventueel via scart)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:56:
[...]

Ik denk dat je nog niet veel gelezen hebt hier... met 88dB/W hoef je echt niet zo'n zware versterker te kiezen. De 2022 heeft bij verkeerd ontwerp snel last van ruis. De Topping zou dat niet hebben.
Ik zou een 2021 kiezen. Watt zat.

BD??? :?
Blonde Dame?
Bluray Disc?
Blonde Dolly?
Buurt Diender?
Buitenlandse Dienst?
Binnen Dekking?
Budget Depot?
Wel het nodige, maar niet alles ;)
Okee. Daarmee bedoel je (bijv.) deze?

Belastingdienst :P

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 26-05-2011 11:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
LOL die BD heb ik blijkbaar heel diep in mijn onderbewuste weggestopt! Ik kon er ècht niet opkomen hoor.

Ja die. Ik heb er nog steeds 1 over. Voor minder verzk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08 20:57
Geen matches
dooie boel hier.. hoe kan dan nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
tja geen idee

Ik heb nu ook niet zoveel ontopic te melden.
Alleen dat mijn monitor (?) van Dinodirect onderschept is door de douane. Ik heb een Musiland monitor USD en een 7" monitor besteld. Op de bon waar ze de factuur voor vroegen stond alleen "monitor". 1 collo, 1 regel, dus 1 artikel à €15. :F Rare jongens, die Romeinen.
Ik heb ze de bon voor de Musiland maar gestuurd, die is het goedkoopst (€44). Ikke niet begrijp. :? Eens kijken of het goed gaat. Het blijft toch wel een risico elke keer met de douane. Niet alleen het geld, maar ook het gedoe en de opengemaakte pakjes.

Het gaat wel weer erg lang duren zo. :O

Ik heb wel een leuk setje B&G Neo8PDR op de kop getikt. 2Neo8 + neo3 + 2 hoog rendement 6.5" per kant gaat een leuk paar dipool speakers worden. Met hoog rendement ook nog. (komt nog een paar 2x12" ripohl bij voor de bas). Ik ga binnenkort toch eens heftig aan het zagen en frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
speaker vraagje: iets chinees te vinden in de trend van de eltax monitor ? voor dezelfde of voordeligere prijs en wat de moeite waard is ivm verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:40
Geen matches
Ik heb afgelopen weekend een Sanyo TP1200 platenspeler gescoord bij de kringloop.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/sanyo/Sanyo_TP/Sanyo_TP1200/Sanyo-TP1200.jpg

Heb alleen geen phono trap op mijn reciever. Ben nu dus op zoek naar een leuke phono pre-amp.
Op Dino helaas niets gevonden, iemand tips of suggesties?
Budget rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb op marktplaats een vrijwel nieuwe Dynavox TPR-2 gescoord, fijne pre. Anders is een NAD PP1 of PP2 ook best OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:00:
Ik heb op marktplaats een vrijwel nieuwe Dynavox TPR-2 gescoord, fijne pre. Anders is een NAD PP1 of PP2 ook best OK.
De dynavox lijkt mij wel leuk maar wat een rare omschrijving " Hierbij wordt het signaal door de 12AU7-Buis geanalogiseerd " is dat niet al analoog?

Ik zal marktplaats nog eens afstruinen. Had eigenlijk gehoopt op een soort muse phono ampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:00:
als je die foto's van de binnenkant bekijkt zie ik niets indrukwekkends komt op mij goedkoop over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ik heb hier nog een zo'd NAD liggen.
Als iemand geïnteresseerd is ;)

(hij moet wel weer eventjes mooi in elkaar :P)

Edit:
Volgens mij zit in die Dynavox TPR-2 maar 1 buisjes (twee triodes dus, voor links en rechts).
Waarschijnlijk (zoals vaak) als buffer gebruikt.
Volkomen verkooppraat om dat als buis pre te noemen wat mij betreft.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Zal dit het schema zijn?
http://www.asm-audio.de/W...8/28BB/F0B0/TPR-2-Neu.JPG

[ Voor 73% gewijzigd door B_FORCE op 20-06-2011 14:06 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zocht een pre die fijn klonk en deze kreeg prima reviews. Hoe ze dat doen boeit me niet, ik vind het LEDje achter de buis een beetje fout dus heb ik het apparaat weggewerkt achter de installatie. Hij klinkt inderdaad erg fijn, er zit nergens brom in en ik geniet weer van m'n draaitafel. Wat mij betreft doen ze dat met een ongeschilde Eigenheimer, als het maar goed klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Yaqin heeft ook leuke kleine phono-pre's. MS11 geloof ik.

yup

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Geen matches
Thanx ]eep,

Zoiets zocht ik eigenlijk, maar neem de NAD PP1 van B_Force over.
Deze kon ik voor een mooi prijsje overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo!

Onlangs kocht ik een buizenversterker uit China. Ik bestelde een Raysonic bij Cattylink.
Het contact per mail verliep zeer voorspoedig; altijd kreeg ik snel een mail terug als ik vragen had. Ook waren ze zeer behulpzaam en professioneel met het helpen traceren van de zending. So far so good...

Vlak voor mijn (mini-)vakantie kreeg ik het pakket binnen. Omdat ik weg moest heb ik het 5 dagen later pas opengemaakt. Alles zat zeer stevig ingepakt, maar de versterker heeft onderweg toch wel een tikkie gehad.
Drie van de 8 grote (KT88)buizen lagen los op de versterker (Raysonic sp-200). Bij nadere inspectie bleek het middelste 'beschermkapje' afgebroken te zijn.

Ik heb voor de zekerheid maar alle buizen even nagekeken en wat blijkt: 5 van de 8 buizen hebben schade. Meteen cattylink gemaild. Zij geven echter geen gehoor (goh...) . Telefonisch krijg ik ook geen contact.
Verkopen ja, service nee. Tsja, ik had het kunnen weten, maar heb toch de gok genomen.

Ik heb de volgende vragen:
-kan ik de versterker aanzetten met de beschadigde buizen? Zelf lijkt t me geen goed idee, temeer omdat de afgebroken deeltje in de versterker zitten (hoorbaar rammelend geluid)
-wie weet waar ik de versterker kan laten repareren? liefs een buizenversterker specialist?
-gezien een groot deel van de buizen kapot is, kan ik meteen aan een upgrade gaan denken (elk nadeel heb een voordeel ;-) ; iemand tips?

Ik woon in Amsterdam, maar een stukje rijden is me geen probleem.

Veel dank voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Matched: chinese
Wat vervelend zeg, speel ook al een tijdje met het idee om een chinese buizenversterker te kopen maar dit soort verhalen helpen niet echt. Misschien toch maar een Nederlandse importeur gebruiken.

Ik zou eens contact opnemen met Pacific Audio, ze zijn gespecialiseerd in Chinese hifi
http://www.pacificaudio.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:51
Geen matches
Misschien dat jullie me hier kunnen helpen.

Ik zoek een setje waarmee ik draadloze hoofdtelefoon aan kan sturen. En eigenlijk zoek ik een dubbel setje.

Ik wil namelijk de koptelefoon voor m'n computer kunnen gebruiken EN voor m'n receiver. Als m'n vriendin thuis is moet ze via de PC draadloos naar een koptelefoon kunnen luisteren. Wanneer ik stil moet zijn moet ik naar m'n draadloze koptelefoon kunnen luisteren (via m'n receiver).

Iemand idee'tjes hoe ik dit op kan lossen zonder steeds kabels/kastjes te switchen of zonder twee hoofdtelefoons? :*)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:50:
Hallo!

Onlangs kocht ik een buizenversterker uit China. Ik bestelde een Raysonic bij Cattylink.
Het contact per mail verliep zeer voorspoedig; altijd kreeg ik snel een mail terug als ik vragen had. Ook waren ze zeer behulpzaam en professioneel met het helpen traceren van de zending. So far so good...

Vlak voor mijn (mini-)vakantie kreeg ik het pakket binnen. Omdat ik weg moest heb ik het 5 dagen later pas opengemaakt. Alles zat zeer stevig ingepakt, maar de versterker heeft onderweg toch wel een tikkie gehad.
Drie van de 8 grote (KT88)buizen lagen los op de versterker (Raysonic sp-200). Bij nadere inspectie bleek het middelste 'beschermkapje' afgebroken te zijn.

Ik heb voor de zekerheid maar alle buizen even nagekeken en wat blijkt: 5 van de 8 buizen hebben schade. Meteen cattylink gemaild. Zij geven echter geen gehoor (goh...) . Telefonisch krijg ik ook geen contact.
Verkopen ja, service nee. Tsja, ik had het kunnen weten, maar heb toch de gok genomen.

-kan ik de versterker aanzetten met de beschadigde buizen? Zelf lijkt t me geen goed idee, temeer omdat de afgebroken deeltje in de versterker zitten (hoorbaar rammelend geluid)
-wie weet waar ik de versterker kan laten repareren? liefs een buizenversterker specialist?
-gezien een groot deel van de buizen kapot is, kan ik meteen aan een upgrade gaan denken (elk nadeel heb een voordeel ;-) ; iemand tips?

Je hebt DM :)

Ik zou de versterker zeker niet zomaar aanzetten zonder buizen of met beschadigde buizen.
Hoewel dat heel erg van het ontwerp afhangt.
Aangezien ik geen schema heb, maar beter zekere voor het onzekere.

Persoonlijk zou ik proberen om toch die buizen vergoed te krijgen.
KT88's zijn niet heel goedkoop.

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 21-06-2011 15:20 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
@virtualJac:
Lastig probleem. Voor een draadloze headset moet je dan 2 zenders hebben. Als je dan ziet wat de zender extra kost t.o.v. een koptelefoon van dezelfde kwaliteit (en wat je verliest aan kwaliteit door het overzenden?) zou ik liever een gewone koptelefoon er bij kopen. Verder ligt het natuurlijk ook aan je budget.
Voor de prijs van 1 goede draadloze heb je ook 1 goede en een wat mindere. En dan geen gezeur met evt storing (een kabel werkt altijd).

Wat een oplossing is, is natuurlijk een lijntje van de pc naar de receiver leggen en daar de zender neerzetten aan de tape out of zo. Zodat zij de pc hoort en jij wat anders kunt luisteren.
Een andere mogelijkheid is je pc audio verbeteren zodat je daar kunt luisteren als zij wat anders doet.

Of een draagbare mediaplayer.

Kun je anders wat meer zeggen over budget, koptel die je (op het oog) hebt, koptelefoonversterker etc.? Ik denk dat je met de koptelefoon-uit van je receiver best een hoop misloopt. Die zijn meestal niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Geen matches
Ik wil eigenlijk een goede headphone amp boven mijn receiver zetten. De headphone zelf wordt waarschijnlijk de AKG 830 of 840. Ik heb nog te weinig luisterafspraken gehad.

Ik wil gewoon echt over naar draadloos, ben me ervan bewust dat je hierdoor inlevert op kwaliteit. Ik loop gewoon ontiegelijk te kloten met draden momenteel. Draadloos is voor mij momenteel de zwaarst wegende eis.

Ook het switchen van pc naar receiver is irritant. Vind het echter ook zonde om er twee te kopen aangezien ze nooit gelijkertijd gebruikt worden.

Ik zou eigenlijk iets moeten vinden waardoor ik van mijn PC naar de headphone amp kan, draadloos. Anders zie ik weinig oplossing dan of twee zenders of twee headphones. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
hoe zat het ook alweer de verschillen tussen muse M21 en SMSL SA-S3 bouwkwaliteit van beide was goed toch? had iemand ze hier niet allebei geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
virtualJac ik vond dit stukje eigenlijk wel tekenend: (830 BT ~€150 vs 840 KL ~€300)
Review

Bij Engadget hebben ze beide modellen getest.
De Bluetooth K830BT heeft een groot bereik – op 10 meter afstand werkt deze nog uitstekend – maar de geluidskwaliteit, met name de hogere tonen, lijden onder de beperkte Bluetooth techniek. Telefoneren gaat uitstekend – maar daarvoor heb je niet zo’n groot model hoofdtelefoon nodig.
De geluidskwaliteit van de AKG K840KL wordt is zeer goed, en komt zeer dicht in de buurt van gewone, bedrade modellen. Engadget liep tegen twee bezwaren aan: de pasvorm van ‘on-ear’ is niet zo fijn, en de zender is richtingsgevoelig: het bereik liep uiteen tussen 5 en 20 meter.

De keuze voor een draadloze hoofdtelefoon is altijd een persoonlijke: in combinatie met een smartphone is bluetooth praktischer maar heb je een minder goede geluidskwaliteit. Met een laptop is Kleer interessant omdat dit veel beter klinkt. Feit is dat niet-draadloze hoofdtelefoons altijd beter klinken voor minder geld – en daar heeft onder andere AKG er ook heel wat van in huis.
Ik heb ook nog lopen zoeken op head-fi, maar kwam ook niet veel verder dan dit soort opmerkingen:
I would recommend wireless cans as only the last straw situation.
First of - are you absolutely sure that you want wireless headphones? The sound will always be a huge compromise since you also pay for a transmitter, a receiver, an amplifier, a charger and a couple of other things. Personally I haven't yet heard a satisfying wireless headphone set. Plus they usually have very limited playing time - e.g. all Sennheisers only have 4 hours when fully charged.
Dus je bent gewaarschuwd.

Zet ook eens een AKG 701 (of 702 of Beyerdynamic 880) op je hoofd als je gaat luisteren en je bent waarschijnlijk in 1 keer genezen van je dradenallergie.

Nog even over de KLEER techniek van de AKG. De muziek wordt omgezet naar 16b digitaal en dan via een soort wifi verstuurd en dan weer omgezet. Goed systeem, maar je voelt al wel aan waar het geld in gaat zitten... ADC, zender, ontvanger, DAC, versterker...
èn dan kun je wel een hele mooie cd-speler hebben met een hele mooie DAC-sectie, of een aparte DAC, en een mooie koptelefoonversterker. Maar dat maakt dan allemaal geen reet meer uit omdat die in de koptelefoon bepalend/beperkend zijn.

Ik heb ook eens een Sony draadloze koptelefoon gehad voor bij de pc (gratis gekregen bij een grote tv). Op zich wel handig. Maar ik moest steeds opladen en als ik te ver weg zat, of scheef, ging het ruisen. En het geluid was hetzelfde als van een goedkope walkman koptelefoon (shit dus). Dat was er toen 1 van +/- f100. Ik had ook nog een Sony HP (ook ongeveer f120) met kapotte hoofdband en heb toen de drivers daarvan in de draadloze gefabriekt. Toen had ik een draadloze HP waar ik best plezier van had, dat klonk best goed. Maar ik zou nu echt geen draadloze meer willen.

Ik gebruik nu een Beyerdynamic DT880 (al jaren toen €250) bij de pc, een Etymotic HF5 in-ear (€80 bij Amazon-UK) voor draagbaar (met FiiO E5 ampje) en bij de pc en die klinkt bijna even goed en sluit supergoed af voor omgevingsgeluid.
Reloader schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:06:
hoe zat het ook alweer de verschillen tussen muse M21 en SMSL SA-S3 bouwkwaliteit van beide was goed toch? had iemand ze hier niet allebei geprobeerd?
De SMSL heeft een paar dikke voedings elco's extra en iets andere componenten (caps en Alps potmetertje). Als de potmeter dezelfde is (vlgs foto wel) als die van de Topping dan kan hij gaan kraken. Die van de Muse kraakt bij mij (nog) niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Alles zat zeer stevig ingepakt, maar de versterker heeft onderweg toch wel een tikkie gehad.
iemand tips?
De standaard buizen moet je uiteindelijk toch vervangen voor JJ's. Die klinken gewoonweg veel beter dan die chinese die je erbij kreeg.
Ik vermoed dat een reststukje van het plastic kapje of een delltje buisglas in de versterker is gedoken.

De buizen vergoed krijgen is een goede want dat geld kun je weer gebruiken voor JJ's.

Als je de versterker intern bekeken wilt hebben, ik ga er niet aan solderen maar kan wel bekijken of er iets gevaarlijks aan is en of je je echt zorgen moet maken. ik woon in Sassenheim

[ Voor 6% gewijzigd door vinz98 op 22-06-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
virtualJac schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:10:

Iemand idee'tjes hoe ik dit op kan lossen zonder steeds kabels/kastjes te switchen of zonder twee hoofdtelefoons? :*)
Sorry...inkoppertje: de oplossing is toch echt een andere vriendin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat heet een paradigma verschuiving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Eindelijk heeft iemand een wetenschappelijke term aan me weten te koppelen in plaats van een geestesziekte!

Bedankt. Zo kan ik het weekeind wel in!

[ Voor 0% gewijzigd door vinz98 op 22-06-2011 23:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Geen matches
Hmmmm... bedankt voor de antwoorden. Andere vriendin it is... just kiddin'

Ik ga toch voor twee koptelefoons. Ik koop voor m'n vriendin een cheapy draadloze, zij vind het namelijk niet belangrijk om naar goede kwaliteit te luisteren. Serieus, als zij door de sneeuw net de ondertiteling kan lezen van een film is het voor haar prima.

Dan voor mezelf maar een mooi ampje met een bedrade hoofdtelefoon. Dan koop ik er wel een mooie stand bij waar ik ook de draad op kwijt kan na het luisteren. Zal ook eens naar Beyerdynamic gaan luisteren. Iemand die weet waar ze deze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ik heb zelf een AKG K601.
Vind ik ook een prima koptelefoon.
Sterker nog, het verschil met de K701 vond ik dermate klein dat ik het de meerprijs absoluut niet waard vond.

Maar goed, volgens mij gaat dat niet meer over "HiFi uit China" ;)

Wat betreft hoofdtelefoonversterker:
Let er op dat deze de (lage) impedantie aankan.
Zeker bij de grotere koptelefoons met een (relatief) lage gevoeligheid kun je tekortkomen.
Dat hangt echter een beetje af van het ontwerp.
Zeker bij buizen kan het een probleem zijn.

Een lage impedantie is namelijk niet te versterken door buizen (deze kunnen immers geen lage impedantie aan), maar een te grote range voor een uitgangstrafo is ook weer niet gewenst.
Het 1e probleem wordt vaak opgelost door een serie weerstand te gebruiken.
Daardoor gaat echt je gevoeligheid NOG verder naar beneden en beïnvloed je het geheel aanzienlijk
(dempingsfactor).

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat je bij head-fi.org ook een hoop op kunt steken. Die hebben zo veel kennis over div koptelefoons icm amps dat je bijna alles wel tegenkomt. Ook dingen die hier voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:57
Geen matches
Hallo!

Ik heb eigenlijk min of meer hetzelfde probleem.
Een paar maanden geleden eens geprobeerd om via een tussenagent een versterker te kopen in China (taobao).
Het was ook meer om eens te kijken hoe dat in zijn werk gaat en of het interessant is zo te kopen.
Ik heb m eerst laten bieden (soort veiling) op een versterker (mislukt), daarna hem achter nog 2 versterkers met kt88 aan laten gaan, maar volgens de agent kreeg hij bij beiden 'geen gehoor'.
Verder met de agent wel goede communicatie.
Uiteindelijk een versterker met fu-50 buizen gekocht, een 'Sweet Peach'.
Ik was wel benieuwd hoe hij zou klinken met mijn AC leisure 3 SE's
Het kwam keurig verpakt binnen, maar na aansluiten blijkt er maar aan 1 kant geluid uit te komen, ook na het omwisselen van de buizen.
Sindsdien staat de versterker in de kast stof te vangen, omdat ik verder niet bekend ben met het inwendige van buizenversterkers. :')
Al met al niet echt een ervaring om het nog eens over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ook zonde.
Ik weet niet waar je woont, maar stuur anders maar een DM (je hebt die van jou uitstaan)
Valt vast wel te fixen.

Anders zit er sowieso genoeg bruikbaars in >:)

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 24-06-2011 22:00 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Als het dichterbij is mag je bij mij natuurlijk ook langskomen (Ede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 03:51:
... mijn monitor (?) van Dinodirect onderschept is door de douane. Ik heb een Musiland monitor USD en een 7" monitor besteld. Op de bon waar ze de factuur voor vroegen stond alleen "monitor". 1 collo, 1 regel, dus 1 artikel à €15. :F Rare jongens, die Romeinen.
Ik heb ze de bon voor de Musiland maar gestuurd, die is het goedkoopst (€44). Ikke niet begrijp. :? Eens kijken of het goed gaat. Het blijft toch wel een risico elke keer met de douane. Niet alleen het geld, maar ook het gedoe en de opengemaakte pakjes.

Het gaat wel weer erg lang duren zo. :O
Nou, het viel mee. Ik heb ze net opgehaald. Het was maar €20 bijbetalen (waarvan €12.50 voor de aangifte). Ikke niet begrijp. :X
De touchscreen monitor zit in een generic witte doos en de Musiland is een heel klein doosje. De monitor doet het prima trouwens. Alleen nog even de drivers voor de touchscreen installeren.

Staat best wel chique zo'n klein monitortje als mediaspeler. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
wat is het voor monitor dan ?! want dat is wel hendig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik zal zo ff een fototje plaatsen... of 3
Zo ziet hij er dus uit
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/5029/cheapassmpmon.jpg
Zo ziet de Foobar config eruit op 1024 (800x600 is native maar hij kan input tot 1920x1440 aan, zo heb ik iets meer overzicht). Foobar heeft een alpha-layer dus de achtergrond schijnt er iets doorheen.
Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/5546/foobarconfigonmon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/827/cheapassmediaplayer.jpg
A= oude dualcore laptop met Vista
B=Musiland monitor 01USD USB>optisch 24/192
C=schakelaar voor de ingebouwde Lampizator dac in de MHZS (CS4398 + 5670 buisjes)
D=omdat ik zo goed ben in het alfabet
E=Muse M21 TDA 2021
F=8" touchscreen van DinoDirect
De Yarland stat niet aangesloten en de Hifi360 5.1VV ook niet (nu even niet).

Ik had het verkeerd gezegd trouwens. Het is een 8"en geen 7". Dus 800x600 ipv 800x480. Zo heb je iets meer hoogte en dat is voor Foobar met playlists handiger. Het monitortje kost nu €86.

Er zit een zwiebelig standaardje bij met een voet die je kunt vastplakken. Een 230V en een autoadapter, een kleine afstandbediening voor bron wisselen en scherm horizontaal of vertikaal flippen + volume, kabelboompje met proppr. en 2 gele tulp +audio en een VGA-kabel met USB eraan voor de touchscreen, en een 8cm cd met driver. Je kunt er dus 3 bronnen op aansluiten en er komt geluid uit.

De hele lijst met flacs staat op een externe 2TB Samsung HD ergens anders. Ik heb nu 95 genres/400 artists/950 albums om uit te kiezen. Het catalogiseren kost wel even tijd maar je cd's goed wegzetten tenslotte ook. En d/l vind ik wel ietsje makkelijker dan lp's digitaliseren (waarom zou je dat willen trws).

Allemaal easy peasy. Het is allemaal relatief supergoedkoop en het werkt d:)b
Laat die dure merken maar opkomen met hun overpriced proprietary mediaplayers.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 22:56
Ziet er leuk uit met zo'n touchscreen. Ik ben zelf op het moment ook bezig met iets met een touchscreen. Ik heb namelijk nog een VIA mini-ITX bordje liggen. Die wil ik samen met een HDD en een touchscreen (Chinees?) en Chinese DAC in een leuke behuizing bouwen. Dat wordt dan een mediaspelertje. Ik moet nog wel testen of het mobo zwaar genoeg is om als mediaspeler te dienen. Er zit namelijk maar een 800 MHz processor in. Ik denk echter dat het wel kan omdat er alleen audio op zal worden afgespeeld en ik vroeger ook op pc's met deze specificaties lossless audiobestanden kon afspelen. De mediaspeler zal ook worden aangesloten op het netwerk zodat ik deze op afstand kan bedienen. Ik moet ook nog kijken hoe ik het precies ga doen op software-gebied. Het moet namelijk wel energiezuinig blijven en gebruiksvriendelijk. Ik ben benieuwd naar jullie reacties/tips! Ik zal ook de vorderingen posten als daar interesse in is maar ik betwijfel of dit topic daar wel voor bedoeld is. Anders zou ik het misschien in het casemod forum kunnen plaatsen. Zover is het echter nog niet want ik ga eerst nog even verder met denken/uitwerken/ontwerpen :) . Beetje offtopic misschien, maar ik ga wel een Chinese DAC gebruiken, ik ga nog even kijken welke het precies gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De touchscreen in voor de mediaplayer, en hij is Chinees. Dus helemaal op zijn plek hier, toch?

Ik had er nog niet bij vermeld dat de drivers geschikt zijn voor Win98-vista32, Linux, en OSX. Dus je kunt kiezen wat je wilt. Al raad ik sterk aan om Foobar te gebruiken ivm de kernel drivers, medialist etc. Het werkt erg fijn, je kunt het helemaal customizen en het klinkt ook super.
Volgens mij zijn er ook dll's om Foobar via de iPhone te bedienen, maar dat moet je zelf maar even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Geen matches
Foobar is niet alleen via de iPhone, maar ook via Android te bedienen. Ik gebruik zelf de foobar2000 remote control, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een touchscreen zie ik ook wel zitten maar dan zonder een PC, in de plaats daarvan gewoon een harde schijf in een mediaplayer. Zo een mediaplayer sluit je gewoon aan op TV, maar voor muziek te beluisteren is dit weinig discreet, daar zoek ik nog een (betaalbare) oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Geen matches
erg gaaf, gebruik je een onscreen keyboardje dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
gewoon een harde schijf in een mediaplayer
Ja, dat kan. Maar het ging erom een audiofiele (even niet over het woord vallen) oplossing neer te zetten, met een perfect uitgangssignaal voor de DAC, liefst tot 24/192.
De enige invoer die ik doe is de lijstjes genre/artist/album aantikken, en evt volume of pauze. Opstarten en afsluiten gaat met 1 knop op de laptop.

Oh ja, en de hoesjes bekijken. Jammer dat Foobar alleen maar front, back, cd, en artist doet. Beetje vreemd om dat zo te beperken. Of ik weet nog niet hoe ik dat moet aanmaken. Maar goed dat is offtopic. Ik vind het ook wel genoeg zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Ja, dat kan. Maar het ging erom een audiofiele (even niet over het woord vallen) oplossing neer te zetten, met een perfect uitgangssignaal voor de DAC, liefst tot 24/192.
Tja das juist, dat is net het probleem, mediaplayers zoals Emtec, Dune, Iomega,... concentreren zich meestal op films en foto's, voor muziek is dit (nog) vrij standaard qua onscreen menu's en audio voor zover ik nog up to date ben in deze materie, tenzij je voor audiofiele en dure oplossingen gaat bestaat het wel. Maar ik moet eerst eens goed kijken naar Logitech voor ik verder wat zeg want velen hebben dit voor hun muziek collectie, wie weet is dit een oplossing.

Misschien zal dit je intresseren voor je PC Jeep...

http://www.whathifi.com/n...igh-end-digital-transport

Maar je hebt gelijk, ik moet er eens dieper over discussieren in het gepaste topic, voor nu kan ik nog wat verder met het gewone cd afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Laatst online: 24-08 20:01
Heb hier eens wat rondgeneust en er staat veel interessants in, leuk!

Nu heb ik enkele weken geleden voor mijn pa een setje Boston Acoustics A25's aangeschaft (na alle laaiende reviews) en ze spelen inderdaad erg leuk. Maarrrrrr.... ze kunnen nog veel leuker spelen met een redelijk zware stereo-versterker er achter, de NAD l75 met twee keer 60watt in stereo moet op 80% opengezet worden om enigszins leuk te spelen, dat kan beter!

Nu ben ik al aan het rondkijken geweest, en kom vooral bij oudere Sony ES versterkers uit met een flinke voedign/output uit, maar ik ben in het verleden ook wel eens tegen mooie Chinese versterkers aangelopen. Ben alleen de namen/linkjes kwijt, dus benieuwd of jullie me wat verder kunnen helpen!

Dus wat zoeken we? Relatief sterke stereo-versterker, 250 euro budget, en volume regelbaar met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Even ter relativering (om niet te zeggen afkraken), zo'n geweldige receiver is het niet voor audio. Het is een AV-receiver met heel veel poespas, en 5.1 versterker. Dan blijft er puur voor de eindversterking niet veel budget over. Getuige dat ie van 8>4Ohm al inzakt van 80>120W (dit zou in het ideale geval 80>160W moeten zijn). En dan nog zeggen specs helemaal niks. Dat zijn 'transistor-watts'. Als je perse aan transistors vast wilt houden moet je zelf weten. Ik raad het je iig sterk af.

Mijn ervaring met dit soort apparaten is dat ze voor stereo luisteren absoluut ongeschikt zijn. Zoals in: "Aaaaaargh!" Ik zou mijn oude AV-receiver voor geen goud willen terug omruilen voor mijn huidige lullige kleine dappere humonculeuze t-ampje. :) Dus ga ook eens kijken naar buizen- of t-ampjes.

Ga eens zoeken naar een Classic 6.10.
Of de Qinpu T1 op Ebay (hybride met 6N3p buisjes) AB met volume.
G&W maakt ook mooie amps, alleen zonder AB.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Geen matches
Weet iemand of er ook goedkope alternatieven zijn voor een goede intergrated stereo amp in de kwaliteitsklasse Naim i5, Arcam A38, Musical Fidelity M3i, Primare i30 etc. etc.??? Een buizenversterker is geen optie, omdat het geluid er meteen moet zijn.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Andere vraag, zelfde antwoord. Je kunt wat duurdere modellen pakken voor meer vermogen, maar qua geluid zal het niet veel schelen denk ik. En je moet dan ook even naar de Bada hybrides kijken misschien.

Verder geef je te weinig info om goed geholpen te worden (en je geeft niet de indruk al echt zelf gezocht te hebben).
Ga maar eens zoeken op 6-moons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mooooody schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:41:
Weet iemand of er ook goedkope alternatieven zijn voor een goede intergrated stereo amp in de kwaliteitsklasse Naim i5, Arcam A38, Musical Fidelity M3i, Primare i30 etc. etc.??? Een buizenversterker is geen optie, omdat het geluid er meteen moet zijn.
Ik zit regelmatig op Europese en Amerikaanse forums en op den duur weet je wel wat gehyped en waardeloos is en wat echt goed is door dat je sommige forumleden en reviewers leert kennen, zo kom je terecht bij gerief dat het waarmaakt voor zijn geld. Ik heb nooit zelf een buizenversterker gehad maar ik weet iemand die jarenlang buizenversterkers heeft gehad en nog nooit zo een goede sound had ervaren van een solid state versterker en bekeerd is, meerbepaald een Dayens. De Ampino is het instap model en al zeer goed maar als je wat dieper kan tasten is er de Ecstasy. Review van de Ampino...
http://www.6moons.com/audioreviews/dayens/ampino.html
En een reactie van het forum...
"Just completed my fifth week with the Lore, with extensive playing. I may need to start another thread regarding the Dayens Ecstasy II integrated amp. This combo is a killer. The Dayens exhibits iron-fisted control of the bass, dynamics and transients, yet is utterly open as it caresses subtle notes, vibrations, sounds, and feelings. Add the 3D imaging, rich harmonics and tones, and I'm shaking my head in disbelief that I'm listening to a solid state unit that surpasses every tube amp I've owned since 1995! Well, more accurately, its this combo in this particular that surpasses every other combo/room. "

De website...

http://www.dayens.rs/en_index.html

Dit is wat ik je kan aanraden, als ik een nieuw systeem zou opbouwen is dit mijn eerste keus, weliswaar te samen met Tekton Lore luidsprekers. Dit is een zeer goede versterker zonder twijfel maar system matching is zoals altijd van belang.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voor wie interesse heeft in een review van de Metrum NOS Mini DAC "Octave", er is een review uit op 6-moons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:54:
Voor wie interesse heeft in een review van de Metrum NOS Mini DAC "Octave", er is een review uit op 6-moons.
Nice! in de US lopen ze er nu ook al wild van. Had er eens mijn ervaringen over gepost in een forum daar en krijg regelmatig PM's omtrent hun DAC's, nu vooral Metrum op 6moons staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Goedenavond,

Ik ben van plan om de koppelcondensatoren te vervangen in de Yarland FV34-AIII. Zijn dit goede PIO's ? http://cgi.ebay.com/RARE-...9-1-pc-more-/250783397943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De k40y zijn beter, maar probeer liever Amerikaanse te pakken te krijgen zoals Sprague Vitamin Q, Aerovox, Gudeman, Sangamo, (let wel op VDC >=200V), Sangoma of w/e. Russiche PiO's zijn wel beter dan de CC, maar een beetje scherp in het hoog. Als je het toch doet, doe het dan gelijk goed.

En verder zou ik de originele waarde van 0,47 µF aanhouden. Dat houdt de bas strak. Ik had er eerst ook 0.68 CC-SA in maar dat was echt teveel bas en te flodderig.

Of deze.
Of deze.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Laatst online: 15-01 12:44
Dag mede China HiFi'ers,

Ik heb sinds kort een Yarland F34CIIISA aangeschaft. Nu lees ik veel over het verwisselen van de Chinese buizen voor buizen uit dichter gelegen landen. Dit zou moeten resulteren in een betere weergave. Belangrijk voor mij is de laagweergave. Deze mag voor mij nog wel wat strakker.

Gezien hier veel mensen zijn met buizenervaring en ik nieuw ben in deze wereld mijn vraag of jullie ervaring hebben met vervangende EL84 buizen zoals die van b.v. GE of Tad en welke voor jullie de grootste verandering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De beste EL84 zijn de Sovtek EL84-M (Russische military), of misschien de nieuwe Gold Lion (nog niet gehad).
However - many musician's prefer the regular EL84's warm distortion to the EL84M's tighter - cleaner tone. For all Hi-Fi users - the EL84M is definitely the tube of choice.
Ik zelf prefereer de Philips Miniwatt (of Valvo, Amperex etc). Oude buizen dus. TAD zijn meestal rebranded buizen. Ze zoeken een goed merk uit en plakken er hun eigen label op, of ze laten ze op spec maken (?).
Je kunt evt ook cryo-buizen proberen (volgens sommigen beter, ik weet het zelf niet uit ervaring iig).

Als je een strakke bas wilt is het raadzaam om eens naar de koppelcondensatoren te kijken. De ClarityCaps zijn mooi, maar ook een beetje zwarte-schapen-wollig in de bas. Met een stel goede PiO's zal de sound strakker en ook nog ruimtelijker worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Bedankt voor de info Jeep. Zal eens achter de Sovteks aan. De F34C was auto-bias had ik begrepen, hoef dus niks aan te passen als ik buizen ga verwisselen?

Hoe haal je de buizen eigelijk uit de versterker, gewoon omhoog trekken?

Waarschijnlijk heb ik weer een nieuwere batch F34C. Heb maar twee ingangen, namelijk aux en cd.
Tevens heb ik voor zowel 8ohm als 4ohm een apparte uitgang. Zag dit niet op de oudere Yarlands.

Had de luidsprekers (Dali Ikon 6 MKII) eerst op de 8ohm uitgang. Heb deze nu verwisseld naar 4ohm. Heb meteen meer volume en een strakker laag. Laat ze dus maar op 4ohm staan. Dali's zijn 6 ohm, is de 4 ohm utigang dan niet gevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Geen matches
R8dical schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:
Lichte draaibeweging van links naar rechts (voor naar achter). Ze zouden dan langzaam mee moeten geven en naar boven komen. "tube rolling" dus :).

Heb zelf eigenlijk ook een vraag.
Ben op zoek naar een nieuwe amp, en had m'n ogen gezet op de Bada Purer 3.3 SE. Dit is een hyrbride amp : tube pre en transistor out. Nu, pacificaudio blijkt (voorlopig) alleen de non SE te kunnen leveren en nu ben ik na lang twijfelen voor de Bada terug bij af. :-(

Na het recent modden van m'n oude Qinpu A3 - selector omzeilen, input direct aan volume pot en direct wiren op PCB ipv connectors met SPC 22 awg - was ik enorm verbaasd in de redelijk aanwezig warme midrange dat dit kleine ding kan uitspuwen. Gezien men huidige versterker (recente NAD) samen met m'n DAC (Audio-GD C2 - neutraal tot in.. ) een redelijk kille combinatie had wil ik zeker iets met dat warme sound tube ergens in de kring.

Ik ben bereid m'n origineel budget van 1000 Euro uit te breiden, maar niet met veel.
Had zitten denken aan een Dussun V6i (power :9~ ) in combinatie met een tube preamp.
Probleem is dan dat het meeste van men budget in men eindtrap zal zitten, en er dus niet veel overblijft voor een tube pre. Een "bwaa" tube pre dan gaan versterken lijkt me nu ook niet bepaald ideaal?

Dus, iemand nog ideeën of opmerkingen?
Of zijn er wel degelijk mooie (zowel als design & sound, buizen horen gezien te worden imo) tube preamps te vinden : zoals de Mingda Meixing MC-7R ?
Liefst ook geen amp met 16 buizen die ik dan nog eens ga willen omwisselen om toch maar te zien of er niet ... ;)

Of ga ik gewoon beter voor een tube integrated en laat ik het hele pre-eind gedoe vallen?

Speakers zijn trouwens voorlopig nog Monitor Audio RX1's .

Of is het verstandiger de speakers direct een upgrade te geven naar bv. de Aurum Cantus Leisure 2 MKII en gewoon een FV34AIIISA (jammer dat ie zo klein is, bijna speelgoed) te kopen?

(pardon the hectische post ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R8dical schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:35:
Bedankt voor de info Jeep. Zal eens achter de Sovteks aan. De F34C was auto-bias had ik begrepen, hoef dus niks aan te passen als ik buizen ga verwisselen?

Waarschijnlijk heb ik weer een nieuwere batch F34C. Heb maar twee ingangen, namelijk aux en cd.
Tevens heb ik voor zowel 8ohm als 4ohm een apparte uitgang. Zag dit niet op de oudere Yarlands.

Had de luidsprekers (Dali Ikon 6 MKII) eerst op de 8ohm uitgang. Heb deze nu verwisseld naar 4ohm. Heb meteen meer volume en een strakker laag. Laat ze dus maar op 4ohm staan. Dali's zijn 6 ohm, is de 4 ohm utigang dan niet gevaarlijk?
Je kunt de buizen er gewoon inprikken. Eigenlijk moet je een matched setje hebben, maar ik hoor geen verschil met willekeurige buizen (of ik had mazzel natuurlijk met mijn 2eH buizen).

Gewoon omhoog trekken ja, met eventueel een draaiende beweging loodrecht op de trekrichting.

Met 2 ingangen zou ik juist een ouder model vermoeden. Jammer van de ingang maar verder maakt het niet zoveel uit. Op de site yarland.eu staat nog steeds 3 ingangen. Als er ClarityCaps in zitten is hij iig beter dan de eersten. Maar dat kan nog beter (met PiO's).

Je kunt zowel de 4 als 8 Ohm uitgangen gebruiken zonder probleem. Al zou ik verwachten dat de bas strakker is op de 8 Ohm aansluiting (hogere demping> minder volume maar eerder onder controle).

Wat ik verder nog vergeten was te melden is dat de voorbuisjes net zo veel verschil uitmaken als de eindbuizen. En aangezien die Chinese juist niet zo goed zijn eigenlijk de eerste upgrade (daarna de caps en daarna pas de eindbuizen).
Mocht je wat anders willen; ik heb nog een hele voorraad 5670 buisjes in allerlei merken, vanaf <€10/buisje. Dat is goedkoper dan een set EL84.

@ foetus:
Ik zou zeker geen Dussun nemen. Dat is precies wat je niet zoekt.

Staar je ook niet blind op vermogen. De Qinpu is maar een kleintje met 8W transistor-'power'. Dat het een hybride is verbeterd daar niets aan. Je speakers hebben een rendement van 89dB, dat is heel netjes. Wat moet je dan met een 100W versterker? Een 20W buizenversterker kom je dan al heel erg ver mee, die draai je nooit helemaal open.

Ik moet je eerlijk bekennen: sinds ik mijn 2021 t-ampje heb vind ik het heel erg moeilijk om te zeggen; investeer je geld in een dure versterker. Ik speel nu al een jaar of zo met de 2021 van €50 en mijn troetelkindje (de flink gemodde Yarland FV34A) staat al tijden stof te happen. Net als de rest mijn mijn buizenversterkers.

Mijn advies: besteed je geld aan de beste speakers die je kunt vinden voor die €1000 met een fatsoenlijk (hoog) rendement en niet te lage impedantie met een Trident 2021 ampje. En als je meerdere ingangen nodig hebt, een goede -liefst passieve- pre-amp.
Ach, dat zal vast aan je leeftijd liggen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:46:
[...]

Je kunt de buizen er gewoon inprikken. Eigenlijk moet je een matched setje hebben, maar ik hoor geen verschil met willekeurige buizen (of ik had mazzel natuurlijk met mijn 2eH buizen).

Gewoon omhoog trekken ja, met eventueel een draaiende beweging loodrecht op de trekrichting.

Met 2 ingangen zou ik juist een ouder model vermoeden. Jammer van de ingang maar verder maakt het niet zoveel uit. Op de site yarland.eu staat nog steeds 3 ingangen. Als er ClarityCaps in zitten is hij iig beter dan de eersten. Maar dat kan nog beter (met PiO's).
Was er ook al bang voor dat het om een ouder model ging zonder de ClarityCaps. Heb dit gister gecontroleerd. ClarityCaps zijn aanwezig en op de achterkant staat een logo met "EU Version"
Schijnbaar heeft Yarland weer wat anders bedacht... Twee ingangen is voor mij voldoende.
Je kunt zowel de 4 als 8 Ohm uitgangen gebruiken zonder probleem. Al zou ik verwachten dat de bas strakker is op de 8 Ohm aansluiting (hogere demping> minder volume maar eerder onder controle).
Zal het nog eens op 8Ohm proberen. Hij gaat iig harder op de 4Ohm aansluiting :).
Wat ik verder nog vergeten was te melden is dat de voorbuisjes net zo veel verschil uitmaken als de eindbuizen. En aangezien die Chinese juist niet zo goed zijn eigenlijk de eerste upgrade (daarna de caps en daarna pas de eindbuizen).
Mocht je wat anders willen; ik heb nog een hele voorraad 5670 buisjes in allerlei merken, vanaf <€10/buisje. Dat is goedkoper dan een set EL84.
Daar heb ik zeker wel belangstelling voor. Heb je een beetje advies over welke buisjes dan als voorbuisjes te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gewoon simpele GE buisjes klinken al een stuk beter (heb ik iig). RCA ook. Raytheon zijn super. Ik moet nog ns ff in de doos kijken welke ik ook al weer allemaal (over) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:55:
Gewoon simpele GE buisjes klinken al een stuk beter (heb ik iig). RCA ook. Raytheon zijn super. Ik moet nog ns ff in de doos kijken welke ik ook al weer allemaal (over) heb.
Als je voor mij wilt kijken welke buisjes je kan missen en wat de kosten worden hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Geen matches
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:46:
[...]

Mijn advies: besteed je geld aan de beste speakers die je kunt vinden voor die €1000 met een fatsoenlijk (hoog) rendement en niet te lage impedantie met een Trident 2021 ampje. En als je meerdere ingangen nodig hebt, een goede -liefst passieve- pre-amp.

[...]
Hoi ]eep,

Ik ben wel benieuwd wat voor pre-amp je dan in gedachte hebt.
Deze zijn vaak vele malen duurder als de 50 euro die je nu aan de amp kwijt bent.
Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.