HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.492 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja klopt. :) Maar hij heeft geen I/V stage nodig. Ik speel nu direct vanuit de chips zonder tussenkomst van enige elektronica. Daar zit 'm de winst in. :) NOS en geen digitaal filter. Klinkt verrekte goed. :)
Ik kan wel ff meten maar ik verwacht niet veel offset.

Net ff paar foto's genomen:
Afbeeldingslocatie: http://img863.imageshack.us/img863/3261/museminitda1543x4dacbkt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/3261/museminitda1543x4dacbkt.jpg
Morgen verstuur ik de TeraDak voeding weer. Ik heb de spanning ingesteld voor de Mini DAC en er een blauw ledje ingezet ipv de rode. Niet echt verschil kunnen horen tussen SMPS @12V (chips 6.95V) en TeraDak voeding @10,5V (chips 6V). Het grote verschil is dat hij nu absoluut niet warm wordt (en iets minder uitgangsspanning).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Geen matches
B_FORCE schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:41:
[...]

Nou, dan zou ik als ik jou was maar eens even in een datasheet duiken.
Zoals ik al zei, een KT66 is nagenoeg gelijk aan een 6L6.

Beiden hebben toch wel een andere instelling nodig dan een EL34.
Een KT77 is een directe vervanger voor de EL34 of een 6CA7.

Laat ik het anders zeggen.
Het hangt volledig af van de OT (primaire load) en voedingsspanning of een EL34 zomaar te vervangen is voor een KT66.
Dat kun je echt niet altijd zomaar doen.
Ik heb m'n uitspraken ook uit datasheets. De primaire load KAN (hangt van de instelling van de buis af) iets lager dan de KT66's zijn, wat een kleine misaanpassing zal geven met als gevolg iets minder output, maar een betere dempingfactor. Grofweg gezegd, in een SE kan een KT66 evenals een EL34 prima werken met een trafo van 2k5 tot 5k. Zie schema's maar eens na, de primaire load verschilt niet veel van de twee buizen. Uiteraard zal de versterker ideaal aangepast zijn op de meegeleverde fabruiksbuizen, dus even de bias aanpassen is misschien wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
@]eep
Ik raad toch vaak een opamp aan, hoewel dat een beetje afhangt wat erna komt (qua schema dan).
Met een opamp hoef je daar allemaal geen zorgen over te maken.

@gastje13
Zoals ik al zei, het hangt volledig van een paar dingen af.
Ik ben toevallig afgelopen dagen nog bezig geweest met een versterker met ongeveer 320V en een OT met een impedantie van 4k.
Dat vinden die KT66 en 6L6 echt niet leuk (ik kom over maximaal toelaatbaar vermogen).
EL34 heeft geen enkel probleem.
Schaal ik het allemaal iets terug, dan komt het wel uit, echter is mijn BIAS voor de EL34 rond de -16V, terwijl ik bij KT66 rond de -20V.
Dat is nogal een verschil. Dit was overigens een PP schakeling.
Ook moet je zeker oppassen met bepaalde terugkoppelingen.

Met SE heb je doorgaans wat minder problemen, hoewel de BIAS daar ook ongeveer de verhouding is dacht ik.
Waar het mij vooral om gaat is dat mensen niet zomaar "zonder na te denken" buisjes gaan lopen wisselen, maar ze een beetje bewust maken wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Tenzij je die buisjes een kort leven gunt en een houdt van een hoop vervorming.
Daarnaast krijg je nogal een scheve vergelijking op die manier.

Is het schema van die Yarland FV34aIII ergens beschikbaar?

[ Voor 30% gewijzigd door B_FORCE op 02-05-2011 11:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Geen matches
Ben het inderdaad volledig met je eens dat re-biassen nagenoeg noodzakelijk is voor de overstap van een el34 of kt66 inderdaad. Het ging mij erom dat het doorgaans wel gewoon mogelijk is om deze uit te wisselen zonder grote ingrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tijdens de 5th Symphonie van Ekseption even een bericht voor Gastje13, B-Force en natuurlijk Jeep ( en alle anderen)

Helaas bestaat het enige techinische dat ik kan uitvoeren uit een band plakken en daar heb je als buizenversterkerbeztitter niet zoveel aan (tenzij je je buizenamp per fiets gaat vervoeren). Ik ben dan ook behoorlijk huiverig voor het zelf veranderingen doorvoeren aan de Yarland. Ik moet me meer inlezen en vraag me af wat goede websites zijn die veel info kunnen geven. Heb van de vorige eigenaar al een intro "hoe de bias te verstellen" gehad, maar dit was wel de ochtend na koninginnenacht dus het was nog wat mistig in mijn hoofd.

Excuses dat het een éénrichtingverkeer is wat betreft informatie en kennis, maar hoop tzt ook mijn steentje bij te dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ekseption, toen waren baarden in..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Jan, Piet Joris en Korneel! (8>
Heb van de vorige eigenaar al een intro "hoe de bias te verstellen" gehad,
Dan weet je al meer dan ik denk ik.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Geen matches
Ik overweeg om een Tripath TA2020 klasse D versterkertje te kopen om een setje Eltax Monitor III aan te sturen.

Zou dat een beetje ok klinken? Het is bedoeld voor bij de computer voornamelijk om te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Aha Jeep, kan ik je dus toch iets bijbrengen mbt deze materie.

Ekseption mannen met baarden evenals ZZ-top waarvan de baardloze drummer Beard heet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voss; veel goedkoper kun je het amper krijgen met toch nog goed geluid, niet? Ik weet weinig af van Eltax. Ze zien er netjes uit. Al zijn er misschien nog wel leuke alternatieven. Wel 3 tips:

1 zorg dat monitor-speakers van dit formaat goed stevig staan. Hoe beter en steviger ze staan hoe beter de bas. En dan bedoel ik dat als je er tegenaan duwt dat ze niet wiebelen en blijven staan.
2 ik zou naar een TA2021 kijken, dat scheelt in prijs bijna niks en dan heb je net wat stevigere bas. Met dit kleine formaat speaker kun je alles gebruiken wat je krijgen kunt aan bas.
3 probeer niet teveel bas bij te equalizen. Dat gaat lelijk klinken. Zoek een frequentie generator programmaatje en meet ze vlak in. Misschien een beetje extra voor de smaak hier en daar, maar overdrijf het niet. Probeer jezelf een eerlijk geluid aan te wennen. Later zul je ervan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Geen matches
Zoek een frequentie generator programmaatje en meet ze vlak in. Misschien een beetje extra voor de smaak hier en daar, maar overdrijf het niet.
Ze komen gewoon bij mn pc te staan hoor en ik heb geen idee wat je zojuist zei :D !
Toch bedankt voor de tips. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ja, het is wat cryptisch. Geen zin om een lang verhaal te maken als je er niks mee doet. Niet teveel verstellen met de equalizer bedoelde ik gewoon.

Als je een 'TA2020 klasse D versterkertje' kooptdan neem ik toch aan dat je wel een goede bedoelt en niet ook zo'n Lepai geval he? Zoals SMSL, Muse of Topping. Ik kwam net een mooi dealtje tegen voor een Topping TP21 (ik heb er trouwens nog 1 staan ook). Die heeft ook nog een goede koptelefoon uitgang. Dat lijkt me wel handig op je desktop.

Over muziek gesproken... iets moderner wel. Maar soms kom je onverwacht van die hele bijzondere combo's tegen. Zit ik lekker J-pop te luisteren van Shiina Ringo (Tokyo Jihen eigenlijk) hoor ik ineens een bekende stem voorbijkomen: Tom Yorke van Radiohead. *; Ik moest toen wel even mijn kin van de vloer oprapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 21:09
Geen matches
Zit sinds een paar dagen dit topic door te worstelen, en ben onder de indruk van de ervaringen met de TA2021 versterkertjes. Omdat ik de samenkopen-deal gemist heb, heb ik maar besloten om zelf achter een TP21 aan te gaan.
Mag ik vragen waar je dat "mooie dealtje" voor de TP21 tegengekomen bent, ]eep? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb nu een paar Tannoy's NFM-8 naast de Aurum Cantus staan, maar de AC's spelen ze helemaal weg (zowel op de buizen als de "normale" versterker. Misschien goed om te weten voor diegene die twijfelen aan het kopen van Aurum Cantus.

Ook net een berichtje van de TNT meneer/mevrouw gekeregen dat er morgen "een pakketje uit China" wordt aangeboden. Ben benieuwd wat dat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
He, dat is ook een idee: Een t-amp direct in je pc met stroom van de voeding.
Muse heeft nu ook een TA2021 als insteekkaart voor je pc. Kun je direct vanuit je geluidskaart buitenom je pc-speakers aansturen voor weinig (voor €25 op de voordeurmat).
Ik ben alleen bang dat je wel goed moet afschermen om bijgeluiden te voorkomen.
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/TPIMBgbtDV_%60RFNDXzY4MTA@.jpg

offtopic:
geen idee waarom het plaatje niet werkt
ok tnxs.
" ' " in %60 veranderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/TPIMBgbtDV_%60RFNDXzY4MTA@.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:10
Geen matches
Sinds 2 dagen heb ik de Muse M21 EX2.
Op zich mooi geluid wat uit zo'n klein kastje komt, alleen af en toe wat blikkerig.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
blikkerig, zoals in; hij moet nog een beetje inspelen?
Ik kan het geluid bij mij niet bepaald omschrijven als blikkerig. Zelfs niet in vergelijking met m'n buizenversterkers.
Laat 'm gewoon een paar dagen spelen en dan nog eens beoordelen.

Ik heb nog eens kritisch zitten luisteren. Ik kan dat echt niet navoltrekken (wat een fijn germanisme 8) )
Ligt het echt niet aan de bron of luidsprekers?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat moet dan echt wel een kontschoppende kabel zijn zeg! Van Damme!

Ik heb nog 3 optische toslink liggen...

Is die Muse USB-dac trouwens ook een usb>s/pdif omzetter? En hoe zit dat met het evt. stuurprogramma? Dus eigenlijk net als een Musiland Monitor? I heb net ook nog maar een Monitor 01 USD besteld. Ik gebruik alleen maar usb>opt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mooi is dat, als de wereld zo klein wordt.
Afgelopen week een Jeep verbouwde Muse dac van marktplaats getrokken, en tegelijkertijd de garantie van de vorige Muse dac afgehandeld.
Ga ook weer op zoek naar een leuke TA2021 versterker, hoe is de vergelijk tussen Topping en Muse ?
Muse heeft een mooier kastje, maar ik heb het halve idee dat de Topping iets beter in elkaar zit.

Maar eerst maar weer een beetje wennen aan het karakter van de Muse dac. Voor de veiligheid eerst maar es op 9 volt laten werken. Klinkt niet verkeerd, maar een redelijk vergelijk kan ik nog niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 22:46
Geen matches
Hallo Allen,

Ik ben op zoek naar een goedkope, maar van redelijke kwaliteit, combinatie van USB DAC, hoofdtelefoonversterker en audio-uit met volume-controle, het liefts gebalanceerd.

Ik kan wel het een en ander vinden, maar met name het "gebalanceerd met volume controle" ben ik nog niet tegengekomen.

Wellicht heeft iemand hier een dergelijk apparaat gevonden? Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt,
Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
Hallo Alien,

ik ben er nog geen tegengekomen die dat allemaal doet. Niet voor een prijs die het leuk houd. Ik denk aan de Matrix Mini - I Balanced DAC, die doet dat wel, maar dan zit je aan de €300. ($375)
The Matrix Mini-I is a fully balanced DAC with headphone amplifier and volume control.
The Matrix Mini-I has SPDIF/BNC inputs, USB,AES and Toslink inputs, unbalanced and
balanced outputs.

Conversion is accomplished through a pair of AD1955 codecs that connects to a pair of
Burr Brown OPA2134 opamps on output. A separate clock and input receiver is used to
keep jitter low as well as a built in up sampler that clocks to 24/192 for the conversion
process.

The ¼” inch headphone jack on the front takes head phones up to 300 ohms and volume
is adjusted on the front volume control. A push of the knob selects inputs as well as
turning the headphone amp on / off and turning the volume control on / off.

Billy,
ik snapte al niet dat die usb-dac bij de inkoopaktie stond. Het is wel een goed apparaat, maar er moet nog een 'echte' dac achter. Het is net zoiets als de Musiland Mon.01US.
Zal ik binnenkort eens langskomen om de andere te showen? Ik heb wel zin in een stukje fietsen. Dan heb ik ook wel interesse in die usb-dac. Leuk voor het assortiment.

Gelukkig dat ik me nooit vergis O-)
Ik had mooie MKP's gekocht voor in de T-amp. Ik had naar de ruimte gekeken: "Ach er kan nog wel iets groter in". denkend aan maatje legoblokje. Maar het was meer maatje duplo.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/801/9096/maatjeduplo.jpg

gys:
Ik heb geprobeerd het verschil in uiterlijk goed op de foto te vangen. De foto is onbewerkt en wat groter
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/15/5436/toppingtp21musem21ex2fr.jpg
klik voor grote versie
De Topping ziet er wat dof en saai uit, de Muse wat gepolijster. Hij glanst ook mooi. De volumeknop is ook mooier.

Ik vind de Topping er van binnen iets netter uitzien. Hij is echt net zo schoon en netjes als op de foto's die je ziet op internet. Van de Muse is het pcb wat vies (resten soldeerflux). De onderdelen die in de Topping zitten zijn soms iets beter maar nooit op de plek waar het iets uitmaakt. Wat ik heb gemerkt is namelijk dat de grote 2.2µF van de Muse iets fijner klinken (niet echt te controleren, maar de Vishay MKT in de Muse klinken best goed), de grote voedingselko's die in de Topping extra zitten heb ik geen voordeel van kunnen merken en de potmeter van de Topping gaat bij mij al vrij snel een beetje kraken. De netschakelaar aan de achterkant van de Topping vind ik gewoon dom.

Ik weet het nog niet zeker of bij Muse die boerenslimheid nou bewust of per ongeluk is. Bij Topping lijkt het wel op de Chinese methode van: mooie plaatjes, bouwen als een tank en strooien met dure onderdelen. Niet dat het nut heeft, als ze maar in de specs staan.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:42

kraats

Ik rol

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:30:
Iemand interesse in een Muse Mini dac
Misschien wel.. Ik vraag me alleen nog steeds af of deze ook een digital-out heeft. Weet jij dat? Dus: USB --> SPDIF. Het DAC'en doe ik liever in m'n receiver zelf.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zwolle wordt mss wat ver fietsen (wel te doen)... maar beter met ov.

Nou heb ik de Muse Mini USB dac niet in mijn handen gehad hoor, maar volgens mij kan hij zowel van de USB als van adapter stroom krijgen. Hij kan dus zonder adapter.

De enige ingang is USB
Sampling rate 32,44,48kHz
De uitgangen zijn coax en toslink s/p-dif
koptelefoon en tulp analoog uit

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/wsphoto/v0/431937464/MUSE-PCM2704-HIFI-USB-to-S-PDIF-Converter-USB-DAC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Geen matches
Topping TP20 besteld voor aan mijn piano, kan ik m'n GS10's nog gebruiken zolang ze niet verkocht raken. :Y) Ben benieuwd of het wat is, maar hard hoeft het toch niet.

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 16-05-2011 19:24 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dan denk ik dat ik toch weer voor een Muse ga. Vind t kastje er leuker uitzien met t afgeschuinde kantje en gebrek aan jack-uitgang. En als t dan ook technisch 'nipt' de mooiere is, is de keuze wel bepaald.

Zag trouwens dat er nu ook een nederlandse webshop is die ze probeert te verkopen, voor net onder de 50 euro op de mat. www.doehetzelfaudio.nl. Niet helemaal toevallige naam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Ik ben bezig met een hobbyprojectje, een DAC die 24/192 doet over USB, met support voor Linux, Windows en OSX.

Als ik meer weet laat ik het weten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01

Gotez

42

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:32:
Hallo Alien,

ik ben er nog geen tegengekomen die dat allemaal doet. Niet voor een prijs die het leuk houd. Ik denk aan de Matrix Mini - I Balanced DAC, die doet dat wel, maar dan zit je aan de €300. ($375)

[...]

....
De Matrix klinkt trouwens ook geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:46:
Zag trouwens dat er nu ook een nederlandse webshop is die ze probeert te verkopen, voor net onder de 50 euro op de mat. www.doehetzelfaudio.nl. Niet helemaal toevallige naam ?
Ik denk dat dit het/dezelfde is als samenkopen.nl. Daar kun je hem echt niet voor leveren als je btw moet betalen. Laat staan garantie afhandelen. Dwz dit kan nooit professioneel zijn. Als ik al zie hoeveel tijd ik kwijt ben met mailtjes beantwoorden voor 2eH verkopen... dan is dit echt voor de hobby. Daar kun je nog geen goedkope jam op je brood mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is ie het sponsoren waard wat mij betreft :-)
Ga er eentje bij hem bestellen, zn garantie kan nooit veel slechter zijn dan chinese garantie.
Jouw inkoop acties zijn nooit van de grond gekomen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
"Jouw inkoop acties zijn nooit van de grond gekomen toch ?"
Nee, precies daarom! Ik krijg er de pest in zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Maar stiekem doe je daar zelf ook een beetje aan mee. Heb de afgelopen maanden niks meer gehoord van jouw plannen, anders had ik m zeker bij jou besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Idem. ik wacht nog eventjes af want k wil gerust bij jou bestellen Jeep, maar mocht die samenkoop niet doorgaan hoor ik het gaarne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:00
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat dit het/dezelfde is als samenkopen.nl. Daar kun je hem echt niet voor leveren als je btw moet betalen. Laat staan garantie afhandelen. Dwz dit kan nooit professioneel zijn. Als ik al zie hoeveel tijd ik kwijt ben met mailtjes beantwoorden voor 2eH verkopen... dan is dit echt voor de hobby. Daar kun je nog geen goedkope jam op je brood mee verdienen.
offtopic:
De persoon achter doehetzelfaudio.nl is inderdaad dezelfde als die de samenkopen.net actie heeft georganiseerd (me). Maar wat is je definitie van "professioneel"?
Ik heb een volledig werkende webshop met volledig administratiebeheer en de mogelijkheid tot betalen met PayPal. Alles staat ook zo duidelijk mogelijk aangegeven.
Ik doe het inderdaad hobbymatig, maar dat wil niet zeggen dat ik bestellingen niet zo professioneel mogelijk afhandel.
De versterkers die worden besteld via de webshop worden ook van tevoren getest en gecontroleerd op werking.
Je kunt wel aanmerken dat er op dit moment veel producten niet op voorraad zijn, maar ook dat staat duidelijk aangegeven, met levertijden erbij.

Ontopic:
Van de leverancier bij o.a. de samenkopen.net actie heb ik het volgende gehoord:
Er komt een nieuwe versie van de Muse M21 versterker, deze zal o.a. een andere aanknop krijgen. De aanknop zal een pushbutton worden, zoals ook bij bijv. de M15. Verder komen er nog een paar kleine veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ Ikke : waar ik een beetje wantrouwig van wordt is dat je je een beetje verschuilt, voor mijn gevoel. Pseudoniem hier, contact formulier op je bedrijfssite, geen verdere bedrijfsgegevens te vinden, account aan moeten maken en de vraag of je mn gegevens naar derde partijen (mag/zal) doorspelen. Nogal vaag allemaal, niet heel prettig in de omgang wat mij betreft. Jeep is daar wat opener in, als ik de keus had gehad had ik daardoor liever bij hem mn spullen gekocht.
Then again, mn pogingen om in China te bestellen liepen ook niet zomaar goed, ik heb niet zoveel te verliezen. En het idee dat je spullen hier op voorraad hebt, dus ik ze snel in huis kan hebben is een groot pluspunt wat mij betreft, zeker omdat de meerprijs tov. Ebay/china handelaren erg klein is. Maar goed, ik heb veel zin in weer een Muse versterkertje op de plank, laat maar door komen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
offtopic:
Het pseudoniem heb ik, omdat ik hier al een account had voordat ik begon met de webshop.
Het contactformulier is onderdeel van de webshopsoftware, maar je kunt ook mijn e-mailadres en andere gegevens vinden op de site, deze staan in de sitemap. Het contactformulier is er zodat mensen niet helemaal hun e-mailclient moeten opstarten en dan vervolgens nog een e-mailadres moeten invoeren. Als je antwoord krijgt op je contactformulierbericht gaat de rest trouwens gewoon allemaal via e-mail. Ook zit er in de software in het administratiegedeelte een heel klantenservicesysteem, waarmee ik ook makkelijk dingen kan bekijken.
Het account maak je aan zodat je op de website de bestellingsgegevens kan zien en zodat je via e-mail op de hoogte kan worden gehouden over de status van je bestelling, dit is bij (bijna) elke webwinkel zo.
Is het echt zo dat er wordt gevraagd of er gegevens naar derde partijen mag worden doorgespeeld? Want ik had dat in de software uitgezet, omdat ik vind dat dat privacyschending is.
Het klopt dat er wordt gevraagd of je aanbiedingen van derden wilt ontvangen, dit vind ik een vervelende feature van de software, omdat je deze niet uit kan zetten. In de privacyverklaring staat echter wel dat ik gegevens niet doorspeel aan derden en dat deze alleen worden gebruikt voor het contact tussen de webshop en de klant.
Ik heb de website ook pas sinds kort opgestart, waardoor er nog kleine dingen kunnen ontbreken.

EDIT:
Je bestelling is trouwens verzonden, ik heb je zojuist ook het trackingnummer gemaild.

[ Voor 7% gewijzigd door ikke26 op 17-05-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zal er even heel duidelijk over zijn: je bied producten aan voor een veel te lage prijs die de markt verzieken. Je voert zwart in. Je hebt geen pand, geen personeel etc. Dat bedoel ik met 'niet professioneel'. Voor die €2 goedkoper kan ik niet inkopen en dan ook nog alle verkoop correspondentie voeren op zoek naar mods en dealtjes, uittesten, inpakken en naar de post lopen. Laat staan iets verdienen.

Ik zit ver onder het minimum inkomen en kan me eigenlijk niet veroorloven om bv zomaar even een nieuwe dac oid te kopen om te testen. Dat was ik wel van plan, maar als ik weer een superdeal tegenkom, ga jij die ook via je webshop verkopen?

Ik doe er verdorie al jaren moeite voor om mooie dealtjes uit te zoeken, en loop alle risicos, en jij loopt er zo mee weg. Je hebt al een complete webshop zelfs.
Heb jij ooit zelf iets nieuws ingebracht hier? Heb jij oren aan je hoofd? Heb jij spullen verkloot met modificaties? Heb jij de gloedvolle review geschreven waardoor iedereen ineens een Muse t-amp wil? Ik snap best dat je een aardig persoon bent die anderen voordelig wil helpen, net als ik. Maar zo maak je juist de boel kapot.

Ik probeer iets op te bouwen en jij maait me genadeloos het gras voor de voeten weg! Lekker is dat. Waarom zou ik hier überhaupt nog mijn kennis meedelen of iemand helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:09
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 03:35:
He, dat is ook een idee: Een t-amp direct in je pc met stroom van de voeding.
Muse heeft nu ook een TA2021 als insteekkaart voor je pc. Kun je direct vanuit je geluidskaart buitenom je pc-speakers aansturen voor weinig (voor €25 op de voordeurmat).
Ik ben alleen bang dat je wel goed moet afschermen om bijgeluiden te voorkomen.
[afbeelding]

offtopic:
geen idee waarom het plaatje niet werkt
ok tnxs.
" ' " in %60 veranderd
Is dit al te koop ? Of geshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-08 23:51
Geen matches
offtopic:
@ ikke26 Pas je wel op met reclamaties? Je weet dat je verantwoordelijkheden erg ver gaan als webshop? Ook geeft bijvoorbeeld paypal ALTIJD de consument gelijk, en voor je het weet stuurt iemand de belastingdienst/duane op je dak.. Aangezien je geen inkoopfacturen hebt, bij zwarte invoer, moet je BTW over al je omzet afdragen. (met terugwerkende kracht).

Die "geluidskaart" is wel erg gaaf, al vraag ik me af of je niet veel storing krijgt. Ik zal binnenkort eens een TA2024 in mijn PC case leggen en laten voeden vanaf de PC voeding :)

Nog een ON-topic vraag aan Ikke26 ;) . Ik zag op je site dat je de TA2021 "Veel beter" noemt dan de ta2024. Heb je ook argumenten (meetresultaten) om die claims te ondersteunen? Voor mij wel relevante info :) Het verhaal van meer vermogen gaat iig al niet geheel op, tenminste bij een gelijke ingangsspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nog een ON-topic vraag aan Ikke26 . Ik zag op je site dat je de TA2021 "Veel beter" noemt dan de ta2024. Heb je ook argumenten (meetresultaten) om die claims te ondersteunen?
ik voel een quote van mij aankomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:18:
Zwolle wordt mss wat ver fietsen (wel te doen)... maar beter met ov.

Nou heb ik de Muse Mini USB dac niet in mijn handen gehad hoor, maar volgens mij kan hij zowel van de USB als van adapter stroom krijgen. Hij kan dus zonder adapter.

De enige ingang is USB
Sampling rate 32,44,48kHz
De uitgangen zijn coax en toslink s/p-dif
koptelefoon en tulp analoog uit

[afbeelding]
Tja, dan moet het wel heel goedkoop zijn om het zelf uit China te laten komen als Behringer dat ook al voor je gedaan heeft. behringer-uca-222

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/shop/SupplyImages/Normal/112159_behringer-uca222.jpg

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 13:59
Geen matches
Ik hoopte mijn antwoord in dit topic te vinden, maar kom alleen maar uit op ondernemersverhalen en DAC onderdelen.

Ik sta op het punt een Onkyo TX-SR608 (afhankelijk hoogte van de bonus deze maand misschien de NR609)
Alleen nu zoek ik hiervoor ook nog Speakers, het liefst 5.1 (ik heb de verhalen gelezen, maar ik wil het gewoon.. :) )
Nu zie ik in de pricewatch een ruime keus aan speakers staan, maar waar kan ik een mooie website vinden met speakers uit china? Het enige wat google mij oplevert zijn van die Z5500 setjes waar de versterker al in de sub zit. Het hoeft niet mooi te zijn, geen high end geluid. Gewoon een leuk setje waar ik lekker een goede film mee kan kijken en de buren niet al te boos worden. (buurman is redelijk doof d:)b , dus dat scheelt)

En veel belangrijker, scheelt het veel geld als de speakers uit china komen?

Ik ben helaas geen audiofiel en zie helaas door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Even een waarschuwing, speakers onbeluisterd aanschaffen is riskant. Ze kunnen namelijk niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:16:
Ik zal er even heel duidelijk over zijn: je bied producten aan voor een veel te lage prijs die de markt verzieken. Je voert zwart in. Je hebt geen pand, geen personeel etc. Dat bedoel ik met 'niet professioneel'. Voor die €2 goedkoper kan ik niet inkopen en dan ook nog alle verkoop correspondentie voeren op zoek naar mods en dealtjes, uittesten, inpakken en naar de post lopen. Laat staan iets verdienen. [/quote]
Wat bedoel je met dat ik mijn producten voor een veel te lage prijs aanbied? Hoezo verziek ik daarmee de markt?
Ik heb juist enorm mijn best gedaan om voor een goede prijs te kunnen importeren, en daar kunnen mensen toch alleen maar voordeel van hebben? Het is inderdaad zo dat ik op dit moment nog niet geregistreerd sta bij de belasting, maar ik heb al wel tot in de puntjes uitgezocht wat dit mij kost, en of de webshop dan nog steeds rendabel is, maar dat heb ik nu eerst nog even niet gedaan omdat ik eerst wil kijken of het loopt, en daarna me ga inschrijven, hier heb ik zelfs al een marge voor berekend in de prijzen.
Ik heb inderdaad geen pand, omdat ik dat op het moment (nog) niet nodig heb, ik heb echter wel een ruimte die ik voor opslag gebruik.
Waarom zou je personeel moeten hebben om professioneel te zijn? Ik beantwoord toch netjes mijn e-mails, test producten die ik binnenkrijg, en pak bestellingen in?

[quote]
Ik doe er verdorie al jaren moeite voor om mooie dealtjes uit te zoeken, en loop alle risicos, en jij loopt er zo mee weg. Je hebt al een complete webshop zelfs.
Heb jij ooit zelf iets nieuws ingebracht hier? Heb jij oren aan je hoofd? Heb jij spullen verkloot met modificaties? Heb jij de gloedvolle review geschreven waardoor iedereen ineens een Muse t-amp wil? Ik snap best dat je een aardig persoon bent die anderen voordelig wil helpen, net als ik. Maar zo maak je juist de boel kapot.[/quote]

Wat bedoel je met dat ik er zo mee weg loop, ik heb voor bijvoorbeeld de M21 meer dan 100 berichten gestuurd voordat ik het netjes had opgezet, en dat was dan bij de leverancier waarmee ik een akkoord kon bereiken, ik heb ook nog met vele andere aanbieders onderhandeld. Ook de samenkopen actie was heel wat uurtjes werk. Ik snap ook niet dat je vindt dat ik geen enkel risico loop.

Ik vind het niet juist dat je zegt dat ik niets nieuws inbreng. Ik ben op dit moment zelfs bezig met onderhandelen bij Muse audio of ze ook een paar nieuwe, handige producten aan het assortiment kunnen toevoegen voor een mooie prijs. Daar vertel ik nu nog even niets over, mede omdat ik nog in onderhandeling ben en omdat het product dan nog ontwikkeld moet worden e.d.. Als het product doorgaat, zijn jullie echter de eersten die het weten (nou ja afgezien van mezelf dan natuurlijk :P )
Ik wist trouwens niet dat je een review over Muse klasse-d versterkers had geschreven, staat deze ook in dit topic?
[b]lredev schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 02:00:[/b
offtopic:
@ ikke26 Pas je wel op met reclamaties? Je weet dat je verantwoordelijkheden erg ver gaan als webshop? Ook geeft bijvoorbeeld paypal ALTIJD de consument gelijk, en voor je het weet stuurt iemand de belastingdienst/duane op je dak.. Aangezien je geen inkoopfacturen hebt, bij zwarte invoer, moet je BTW over al je omzet afdragen. (met terugwerkende kracht).

Die "geluidskaart" is wel erg gaaf, al vraag ik me af of je niet veel storing krijgt. Ik zal binnenkort eens een TA2024 in mijn PC case leggen en laten voeden vanaf de PC voeding :)

Nog een ON-topic vraag aan Ikke26 ;) . Ik zag op je site dat je de TA2021 "Veel beter" noemt dan de ta2024. Heb je ook argumenten (meetresultaten) om die claims te ondersteunen? Voor mij wel relevante info :) Het verhaal van meer vermogen gaat iig al niet geheel op, tenminste bij een gelijke ingangsspanning.
offtopic:
Ik pas er inderdaad mee op. Ik heb wel van de leverancier facturen, alleen worden deze niet meegestuurd met de bestelling. Ik weet ook dat ik verantwoordelijkheden heb. Ik heb alles ook opgezocht op diverse consumentenwebsites en overheidswebsites. Ik ga mij over een tijdje ook registreren, maar ik probeer het eerst op te starten. Heb je ervaringen met naheffingen? Aangezien je zelf je webshop ook pas sinds kort hebt geregistreerd.

Ontopic:
De TA2024 kan in de pc, maar het hangt enorm af van je voeding en de rest van de configuratie of het goed werkt. Op een oude Acer die ik hier heb, kraakt en piept het enorm, maar op een andere, zelf samengestelde pc met een Be Quiet Pure Power L7 430W met ASUS M4A89GTD PRO/USB3 is het geluid wel heel goed.

TA2021 vs TA2024:
Ik heb hier ergens op de computer nog wel testresultaten en specificaties staan, alleen kan ik ze nu niet zo snel vinden. Het is inderdaad zo dat je bij een gelijke spanning niet meer vermogen hebt met de TA2021, maar er wordt dan ook een 14V 4A voeding meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik wist trouwens niet dat je een review over Muse klasse-d versterkers had geschreven, staat deze ook in dit topic?
Wat denk je zelf? Of doe je nou echt net of je neus bloedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
Ik weet dat je ook actief bent op andere fora, en er zijn meerdere delen van dit topic, vandaar de vraag.

Ik denk dat we niet verder komen met deze discussie op deze manier. Dit lijkt me niet de juiste manier van omgang.
Ik probeer met veel plezier en veel moeite een webshop op te zetten waar ik goedkoop producten aanbied, maar dat is blijkbaar niet goed.
Opbouwende kritiek, daar heb ik wat aan i.p.v. opmerkingen als "je verziekt de hele markt", "je neemt geen risico", "je kan voor die prijzen nooit fatsoenlijk garantie afhandelen", etc.
Ik ben op dit moment zelfs bezig met proberen om bij Muse of evt. bij een andere fabrikant een product te ontwikkelen, dat, denk ik, zeer gewild kan worden, dus ik breng wel degelijk dingen in.

Dit is niet negatief bedoeld, als dat zo lijkt, maar wel kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 15:32
Geen matches
Ik ben op zoek naar goede zuilluidsprekers. Budget is ongeveer 700 euro voor 2 stuks. Heeft iemand goede merken die hierin voldoen? Focal ben ik nu naar aan het kijken, maar wellicht dat er veel betere dingen te krijgen zijn voor dit geld in China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
We kunnen er hier nog lang of kort over doorbabbelen, maar ondertussen heb ik de Muse in huis. Gister besteld, vandaag geleverd, daar kunnen nog heel veel chinezen een puntje aan zuigen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Opbouwende kritiek, daar heb ik wat aan
Nou, dan kun je beginnen met de algemene voorwaarden, garantiebepalingen en je KvK gegevens op de site te zetten.
Je zutl ontdekken dat er nog een hoop moet gebeuren. Ik hoop dat de spullen al CE gekeurd zijn want dat is een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Gister besteld, vandaag geleverd, daar kunnen nog heel veel chinezen een puntje aan zuigen.
Aha, jij gaat nationale post met internationale post vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
vinz98 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:52:
[...]

Nou, dan kun je beginnen met de algemene voorwaarden, garantiebepalingen en je KvK gegevens op de site te zetten.
Je zutl ontdekken dat er nog een hoop moet gebeuren. Ik hoop dat de spullen al CE gekeurd zijn want dat is een dure grap.
Bedankt voor de tips.
Aan de voorwaarden e.d. wordt op dit moment nog gewerkt en er moet inderdaad nog een boel gebeuren, maar ik kan niet alles tegelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Geen matches
Ik heb niets anders dan lof voor de snelheid waarmee briefpost / kleine "gift"-pakketjes vanuit China verstuurd worden. Ook de air-mail is uitstekend qua snelheid. Kleine accessoires heb ik vaak binnen 3-4 dagen in huis, terwijl ik op pakketten uit Frankrijk, Duitsland en vooral Engeland vaak een stuk langer moet wachten.

Overigens vind ik het initiatief leuk van "ikke" met de webwinkel. Er kan inderdaad nog wel het e.e.a. aan verbeterd worden om het professioneler te krijgen. Maar gezien dit hobby-matig gestart is en nog kleinschalig is heb ik er niet veel op tegen.
Zo heb ik een aantal jaar geleden juist erg veel via eBay verkocht.

Mocht het echter grootschaliger worden (omzetcijfers, belastingen, transporten) zou ik maar eens heel goed naar de aftersales kant van het verhaal kijken. Want je begeeft je dan op glad ijs m.b.t. aansprakelijkheid, belastingopgave, keurmerken zoals Vinz terecht aangeeft.

Laat het zo zeggen: ik ben benieuwd hoe de webwinkel en achterliggende organisatie er over een halfjaartje - 2 jaar uitziet (als de winkel dan nog bestaat that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:30
Geen matches
Wellicht ligt het aan mij, maar snap niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over het initiatief van Ikke. Hoe hij het dan ook doet, een ieder heeft zelf ook nog altijd de verantwoordelijkheid om te kijken wat en waar je iets koopt. Het is iets anders als hij niet levert of de boel oplicht. En ja, er moet nog wel wat gebeuren. Maar welke multinational had z'n toko in een paar dagen draaiende?

Ik houd wel van dit soort initiatieven. Kwestie van wie het eerst komt die...............

En Jeep, begrijp enigszins je emotie, maar vraag me af of de manier waarop je dat uit gepast is.

[ Voor 9% gewijzigd door Balboa op 19-05-2011 22:20 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Er is niets mis met iemand die de eerste stap naar eigen ondernemerschap zet. Het is alleen wel zo dat je eerst de "onzichtbare" kant van het verhaal moet regelen en je pas daarna de startsleutel omdraait.

Dus eerst de voorwaarden en wettelijke dingen en dan pas stroom op de tent.
Ikke doet het precies andersom. Website live zetten en de rest komt wel.

Overigens nog een tip: chinezen kunnen heel goed stickertjes drukken met CE er op. Echter is dit zonder het certificaat wat erbij hoort en als je doorvraagt bij ze kom je er achter dat CE wat anders betekent, nl: Chinese Export.

Dus een paar dozen doorkoppen is niet zo moeilijk. Wat wel moeilijk is is het kosten beheersbaar én volgens de regeltjes goed doen. Dat heet verantwoord ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vinz98 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:56:
[...]

Aha, jij gaat nationale post met internationale post vergelijken.
Jaha, ik vergelijk de 3/4 aanbieders van Muse versterkers waar ik mee te maken heb gehad.
Snelheid van leveren is daar 1 ding in, naast pak m beet prijs en communicatie. Verbaasd je dat ?

Verder verbaasd een deel van de kritiek op Ikke me nogal. Werken vanuit huis met lage kosten, is dat valse concurrentie ? Dan is er blijkbaar iets mis met de vele ZZP'ers die vanuit huis werken. Ben ik er overigens ook 1 van.
CE keur. Leuk, maar we praten in dit topic over uit china gehaalde apparatuur. De Muse die rechtstreeks uit Honkong komt had op zeker geen CE keur, andere apparaten die uit China komen hoogstwaarschijnlijk ook niet, daarom kunnen ze ook zo fijn goedkoop zijn. Zo te lezen is dat al een topic of 12 geen bezwaar geweest, waarom nu wel ? Had er iemand bezwaar gemaakt als er bij een groupbuy niet CE gekeurde apparatuur was doorgeleverd ?

@Jeep: Kom op man, niet lullen maar poetsen. Ik heb je 3 maanden geleden aangegeven dat ik graag mee zou willen doen met een groupbuy, nog niks van je terug gehoord. Verder denk ik dat jij veel meer gericht bent op tweaken van de spullen, en dat je daar je eigen plekkie mee kunt krijgen. Een M21 met betere voeding is extra geld waard, een DAC met betere condensatoren is dat in ieder geval. Een standaard apparaat een tientje duurder dan de goedkoopste Ebay aanbieder heeft t moeilijker schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
vinz98 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:32:
Er is niets mis met iemand die de eerste stap naar eigen ondernemerschap zet. Het is alleen wel zo dat je eerst de "onzichtbare" kant van het verhaal moet regelen en je pas daarna de startsleutel omdraait.

Dus eerst de voorwaarden en wettelijke dingen en dan pas stroom op de tent.
Ikke doet het precies andersom. Website live zetten en de rest komt wel.

Overigens nog een tip: chinezen kunnen heel goed stickertjes drukken met CE er op. Echter is dit zonder het certificaat wat erbij hoort en als je doorvraagt bij ze kom je er achter dat CE wat anders betekent, nl: Chinese Export.

Dus een paar dozen doorkoppen is niet zo moeilijk. Wat wel moeilijk is is het kosten beheersbaar én volgens de regeltjes goed doen. Dat heet verantwoord ondernemen.
Toevallig ken ik iemand die onder andere CE keuringen doet.
Daar kun je heel wat Chinese versterkertjes van kopen :+ ;)

Zolang Ikke de spullen ook als dusdanig verkoopt, maakt hij zich nergens schuldig aan.
De koper weet immers wat hij koopt. (en dat er dus eventueel geen CE keuring op zit)

Maar iedere Nederlander mag sowieso voor ongeveer 10000 euro "bijverdienen"
Voor een student leuke bijverdienste :)
Let er echter wel op hoe je jou "verdiensten" formuleert (ivm belastingen)
Wat dat betreft is een Ebay of marktplaats "shop" wat gemakkelijker daarin.
Dat mag allemaal omdat het nog onder "hobby" valt.
Dit is overigens wel even kort door de bocht gezegd hoor.
Google eventjes, en je vindt daar genoeg info over.
(is je wellicht al bekent)

Overigens snap ik de verwijten niet helemaal hoor.
Ik ben het wel eens dat het verstandiger is om eerst wat zaken alvast goed te hebben en dan pas van start te gaan.
Maar er zijn genoeg "professionele" mensen die allemaal vanuit een kelder, garage of zolderkamer werken.
Je moest eens weten wat er achter sommige grote webshops zit.

Let vooral goed op importkosten, wat daar kan de douane soms heel lastig mee worden :(

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 20-05-2011 00:52 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

franssie

Save the albatross

Geen matches
CE is voor zover ik weet geen keuring maar een verklaring van de fabrikant dat ie aan de vereisten voldoet.
mocht achteraf bij een (wel) keuring blijken dat dat niet klopt dan moet de partij uit de handel, wat bij een kleine CN (China) handelaar natuurlijk onmogelijk is. Maar ook Europese en Amerikaanse bedrijven volgen de strategie van "zolang het niet is afgekeurd is het goedgekeurd".

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
franssie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 01:15:
CE is voor zover ik weet geen keuring maar een verklaring van de fabrikant dat ie aan de vereisten voldoet.
mocht achteraf bij een (wel) keuring blijken dat dat niet klopt dan moet de partij uit de handel, wat bij een kleine CN (China) handelaar natuurlijk onmogelijk is. Maar ook Europese en Amerikaanse bedrijven volgen de strategie van "zolang het niet is afgekeurd is het goedgekeurd".
Ja dat klopt ten dele.
Je moet echter wel bewijs hebben van die verklaring. (dat bedoel ik met die keuring)
In veel gevallen kunnen bedrijven het zelf doen.
Er zijn ook gevallen waarbij een "notified body" (NMI in Nederland) aan te pas moet komen.
Dat hangt nogal van het product af.

Veel bedrijven laten het toch keuren om zeker te zijn.
Hoewel er ook zijn die er nogal mee rommelen (voornamelijk Italianen :+ )

Maar anyway, inmiddels spoelen we het halve topic weer vol met offtopic berichten :P :+

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 20-05-2011 02:20 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Leerzaam allemaal. Zo zie je dat een beetje kritiek kan leiden tot overstijging van het niveau. Dat is de kracht van samenwerking! Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
Ik heb wat meer informatie over de Muse TA2021 voor in de computer:
Er wordt door de fabrikant gezegd dat je de versterker niet op dezelfde voedingslijn moet aansluiten als het cd station en de HDD, omdat je dan heel veel storing krijgt.
Als je helemaal van de storing afwilt wordt aangeraden een externe voeding te gebruiken.
Ik ben wel benieuwd of je bij gebruik van de computervoeding wel de volledige 25 watt kan gebruiken, aangezien een computervoeding niet op 14 maar op 12 volt werkt.
Ik ga er binnenkort denk ik maar een bestellen.
Ik ben benieuwd naar hoe de PC21 (zo heet de kaart) presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 13:59
Geen matches
kleefei schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:38:
Ik hoopte mijn antwoord in dit topic te vinden, maar kom alleen maar uit op ondernemersverhalen en DAC onderdelen.

Ik sta op het punt een Onkyo TX-SR608 (afhankelijk hoogte van de bonus deze maand misschien de NR609)
Alleen nu zoek ik hiervoor ook nog Speakers, het liefst 5.1 (ik heb de verhalen gelezen, maar ik wil het gewoon.. :) )
Nu zie ik in de pricewatch een ruime keus aan speakers staan, maar waar kan ik een mooie website vinden met speakers uit china? Het enige wat google mij oplevert zijn van die Z5500 setjes waar de versterker al in de sub zit. Het hoeft niet mooi te zijn, geen high end geluid. Gewoon een leuk setje waar ik lekker een goede film mee kan kijken en de buren niet al te boos worden. (buurman is redelijk doof d:)b , dus dat scheelt)

En veel belangrijker, scheelt het veel geld als de speakers uit china komen?

Ik ben helaas geen audiofiel en zie helaas door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij vertellen waar hij zijn spullen (welke website) uit china haalt? Ik wil graag even rondneuzen en zoals gezegd levert google mij niet veel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Geen matches
Voor speakers in de klasse van de Z5500 zou ik niet in China gaan kijken.
Wel zijn er genoeg -relatief onbekende merken- die in Nederland verkocht worden tegen zeer concurrende prijzen, denk o.a. aan Heco, Acoustic Energy, XTZ, Jamo heeft een paar leuke speakers qua prijs/kwaliteit.

Belangrijkste is dat jij het goed genoeg vindt klinken, de enige manier om daarachter te komen is: ga naar wat winkels en luister naar setjes die binnen jou budget liggen.

Veel 5.1 speakersets van goede kwaliteit en in de "lagere prijsklasse" heb ik nog niet gezien in China.
Vergis je ook niet in de verzendkosten, douane kosten en eventuele BTW heffing. Om nog maar te zwijgen over de kosten bij eventuele retourzending bij gebreken. Mocht je die garantiebepaling al hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
In Logitech zit voornamelijk Tangband, met een beetje skills is dat prima zelf te bouwen ;)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
kleefei schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:35:
Kan iemand mij vertellen waar hij zijn spullen (welke website) uit china haalt? Ik wil graag even rondneuzen en zoals gezegd levert google mij niet veel op..
Omdat je het zo netjes vraagt, zal ik je behulpzaam antwoorden (oh wat kan ik schijnheilig doen O-) )

Dat is nou net het hele punt van mijn voorgestelde inkoopactie, het niet opschieten daarvan door ikke26 'professionele webshop'. Ik weet wat het kost, maar als ik iedereen dat wijs ga maken kan ik zelf niks opstarten. Maar omdat ikke het gras voor mijn voeten wegmaait kan ik het net zo goed gewoon vertellen.

Het ligt er een beetje aan wat je zoekt? Zoek je buizenversterkers etc of de t-ampjes?

Deze heb ik zelf net gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.ebaystatic.com/m/mZ4bKlB0epvJ8X2mzvUjSZQ/140.jpg
MUSE M21 EX TA2021 T-Amp Mini Stereo Amplifier 25WX2 S EUR 22,45 +EUR 11,22

Dit is de kleine:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/m/mUbUnJVIJZ2C-2HMFcR3ZLg/140.jpg
MUSE T-AMP TA2024 NEW HI-FI Integrated Amplifier B
EUR 13,96 +EUR 8,35

Snap je dat ik dan geen inkoopactie doe? Dan moet ik nml hier bovenop de hele boel regelen en je krijgt er de NL verzendkosten nog bij. Deze prijzen zijn aan de deur bezorgd met dezelfde garantie. Van mij mag je in NL bestellen en dan de volgende dag in huis.... Ik vind dat de moeite niet waard om me daarmee te bemoeien. Dan kun je toch beter zelf bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Die prijzen op ebay zijn toch bekend?
Onder/rond de 22 euro, dus je hebt ook geen gezeur met invoerkosten etc.

Zelfs op Ebay concurreren ze elkaar de pan uit :+ , met enkele euro's verschil, hippe aansluitingen, geen hippe aansluitingen etc etc.
Voor 22 euro ga ik niet eens meer zelfbouwen.
Een behuizing kost al meer
(om aan te geven hoe goedkoop die prijzen zijn)

Inkoopacties hebben naar mijn mening enkel zin als je flinke "bulk" korting krijgt, of als je verzendkosten kunt sparen.
Dat laatste is enkel zinvol bij landen die in de Europese Unie zitten.
Bij de rest moet je (officieel) invoerrechten gaan betalen.
Dat kan dan soms behoorlijk oplopen.
Ook prijs voor gewicht gaat soms vrij rap omhoog.

[ Voor 39% gewijzigd door B_FORCE op 20-05-2011 19:10 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:46:
[...]

Omdat je het zo netjes vraagt, zal ik je behulpzaam antwoorden (oh wat kan ik schijnheilig doen O-) )

Dat is nou net het hele punt van mijn voorgestelde inkoopactie, het niet opschieten daarvan door ikke26 'professionele webshop'. Ik weet wat het kost, maar als ik iedereen dat wijs ga maken kan ik zelf niks opstarten. Maar omdat ikke het gras voor mijn voeten wegmaait kan ik het net zo goed gewoon vertellen.

Het ligt er een beetje aan wat je zoekt? Zoek je buizenversterkers etc of de t-ampjes?

Deze heb ik zelf net gekocht:
[afbeelding]
MUSE M21 EX TA2021 T-Amp Mini Stereo Amplifier 25WX2 S EUR 22,45 +EUR 11,22

Dit is de kleine:
[afbeelding]
MUSE T-AMP TA2024 NEW HI-FI Integrated Amplifier B
EUR 13,96 +EUR 8,35

Snap je dat ik dan geen inkoopactie doe? Dan moet ik nml hier bovenop de hele boel regelen en je krijgt er de NL verzendkosten nog bij. Deze prijzen zijn aan de deur bezorgd met dezelfde garantie. Van mij mag je in NL bestellen en dan de volgende dag in huis.... Ik vind dat de moeite niet waard om me daarmee te bemoeien. Dan kun je toch beter zelf bestellen?
Je hebt de wisselkoersen wel héél gunstig voorgesteld.
Je bent volgens mij uitgegaan van iets van €1,- = $ 1.45, ipv 1.38/36 die je hebt bij PayPal op het moment van schrijven.
Je moet ook nog even bedenken dat er bij mij de voeding al bij zit, een voeding is ook ca. 7.25 ($10). Dus je prijzen kloppen niet.
Deze zijn bij de M21 eerder €23.20 ($31.99) (versterker) + €11.60 ($15.99) (verzending) + €7.25 ($9.99) (voeding) = €42.05 bij de link die je post dus dan is de €44.41 waar ik ze voor aanbied nog helemaal niet zo gek. Ik bied daarnaast dan ook nog de mogelijkheid met Kiala te verzenden, waardoor het een keer dik €5,- duurder is. Als je meer producten bestelt hebt je ook nog eens gecombineerde verzending, waardoor het prijsverschil nog kleiner wordt.

offtopic:
Ik heb trouwens nooit gezegd dat mijn webshop op dit moment al professioneel is. Ik heb wel gezegd dat ik het een vreemde uitspraak vind dat je zegt dat ik bestellingen niet op professionele wijze kan afhandelen en mijn mailtjes niet kan beantwoorden omdat dat niet rendabel zou zijn.

Jammer dat ik me op zo'n manier moet gaan verdedigen, ik probeer met veel moeite en plezier uit hobby een webshop op te zetten en gelukkig zijn er ook mensen die mijn initiatief wel weten te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Geen matches
Misschien dat samenwerken een optie is ipv zo met elkaar om te gaan? Ga je ook nog DACjes doen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ik snap de aanval ook absoluut niet.
Dat is volgens mij meer om persoonlijke redenen.
(het wordt iig wel allemaal erg persoonlijk gebracht vind ik)
Doe dat dan even via DM, daar hebben wij natuurlijk niks aan.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
offtopic:
Ik vind het ook erg vervelend dat het op deze manier moet, maar helaas.

Ik heb al één DAC toegevoegd :) . Binnenkort komen er ook nog zelfbouw DACs bij, maar daarvoor ben ik nog aan het onderhandelen. Het productassortiment wordt ook nog uitgebreid, maar daar wordt nog aan gewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door ikke26 op 20-05-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Geen matches
USB DAC's bedoelde ik, maar voel je niet verplicht, ik twijfel zelf nog. Misschien handig om de specs vand e dac op je site te zetten (bv aansluitingen).

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
Je kunt deze DAC ook gebruiken icm een USB->SPDIF/optische converter. De specs moeten inderdaad nog duidelijker geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je kunt een hoop protesteren over prijzen, je defensieve gedrag zegt mij genoeg. De prijzen die ik vermeld zijn gewoon rechtstreeks uit ebay.nl geplakt. Als je problemen hebt met omrekenkoersen moet je bij hun zijn.

Met de inkoopacties is het dus precies wat B-force zegt. Daarom zie ik er het nut niet van in om gemeenschappelijk T-ampjes te bestellen. Ik heb geen zin om medeforummers geld uit de zak te kloppen. Als ik een extra iets zou leveren misschien wel. Geheimzinnig doen over producten die je 'samen' met hen ontwikkeld heeft toch niemand iets aan behalve ikke26? Ik heb het idee dat die hier alleen maar komt om klanten te werven. Maar dat kan mijn idee zijn hoor. En ook al breng ik het geïrriteerd (dat ben ik nml ook), ik geef nog steeds waardevolle informatie.

Die DAC verkoop ik trouwens ook, maar dan 'ietsje' beter. Ik weet er alles van, de mods zijn nml door mij zelf bedacht. Het kost een paar uur solderen, maar het resultaat is eer dan ook naar, en ze branden niet na 3 mnd door.
Oh, je wist dat niet? Van de gebrekkige QC? Dat doe ik dus wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ik denk dat je punten al duidelijk waren ]eep.
Het gaat een beetje op de manier waarop je het brengt ;)

Ik kan me best vinden in dat je het gevoel hebt dat hier iemand anderen wil gaan "afzetten".
(om het maar even recht voor z'n raap te noemen)

Toch heb ik niet het idee dat dat hier (geheel) aan de orde is.

Bedenk bv wel dat nu garantie schuift naar de verkoper hier in NL (ikke26 in dit voorbeeld).
Als een verkoper namelijk aangeeft dat een product "deugdelijk" is, dan moet dat het ook zijn.
Ik heb geen ervaring met desbetreffende producten, maar wel ervaring met andere eBay aankopen.
Voor sommigen was dat toch wel een klein drama.
Zelfs een paar keer mogen meemaken dat iets nooit gearriveerd is.
Jammer voor die 25 euro.
(om die reden meldt ik inmiddels al heel snel bij paypall zelf)

Dingen die veel mensen vergeten.
Evenals invoerrechten en zul soort "gezeur".
De vraag of je dan liever 5-10 euro extra betaalt moet je dan daar in laten afwegen en dat is geheel persoonlijk.

Daarnaast is het verschil grotendeels ook afhankelijk van de dollar-euro koers.
Volgens wisselkoersen.nl is op dit moment 1 dollar gelijk aan ongeveer 0,70 euro.

LET OP!
Ik probeer hier niemand te verdedigen of partij te kiezen.
Ik schets enkel situaties voor die mogelijk KUNNEN zijn.
(mensen hebben nog weleens moeite hiermee en denken direct het idee dat je "partij" kiest)

En sja geheimzinnigheid hoort er misschien wel bij?
Helaas wat mij betreft!!!!
Al heb je het al over de datasheets van versterkers.
Daar wordt wat aangerommeld waar je niet goed van wordt.
Of beter gezegd, ze zorgen er voor dat het net niet compleet is om eerlijk te kunnen vergelijken.
Ik als natuurkundige stoor me daar gigantisch aan! :(
(ik wil gewoon alle belangrijke aspecten op dat moment zien -> representatief)

[ Voor 13% gewijzigd door B_FORCE op 21-05-2011 03:46 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 03:21:
Je kunt een hoop protesteren over prijzen, je defensieve gedrag zegt mij genoeg. De prijzen die ik vermeld zijn gewoon rechtstreeks uit ebay.nl geplakt. Als je problemen hebt met omrekenkoersen moet je bij hun zijn.

Met de inkoopacties is het dus precies wat B-force zegt. Daarom zie ik er het nut niet van in om gemeenschappelijk T-ampjes te bestellen. Ik heb geen zin om medeforummers geld uit de zak te kloppen. Als ik een extra iets zou leveren misschien wel. Geheimzinnig doen over producten die je 'samen' met hen ontwikkeld heeft toch niemand iets aan behalve ikke26? Ik heb het idee dat die hier alleen maar komt om klanten te werven. Maar dat kan mijn idee zijn hoor. En ook al breng ik het geïrriteerd (dat ben ik nml ook), ik geef nog steeds waardevolle informatie.

Die DAC verkoop ik trouwens ook, maar dan 'ietsje' beter. Ik weet er alles van, de mods zijn nml door mij zelf bedacht. Het kost een paar uur solderen, maar het resultaat is eer dan ook naar, en ze branden niet na 3 mnd door.
Oh, je wist dat niet? Van de gebrekkige QC? Dat doe ik dus wel zelf.
Je hebt de marge die PayPal rekent niet meegeteld, dat ligt niet aan eBay maar aan jou.
Wat moet ik anders doen dan defensief reageren? Zeggen: Ik heb een slechte webshop, handel bestellingen niet netjes af en beantwoord mijn mailtjes niet netjes, terwijl dat gewoon niet waar is?

Over de inkoopacties:
Het kan wel degelijk goedkoper zijn, ook inclusief alle belastingen invoerrechten etc etc, alleen moet je dan wel goede afspraken maken en onderhandelen.

Volgens mij ben je jezelf nu wel héél erg aan het tegenspreken ]eep, want je was wel degelijk van plan een inkoopactie te houden, maar nu een ander het goedkoper aan kan bieden dan jij dat blijkbaar kon, heb je er geen zin meer in omdat je dan niet genoeg geld in je eigen zak kan steken, dat idee krijg ik tenminste als ik je posts (en dan bedoel ik alle posts in dit topic en voorgaande delen, niet alleen die van de afgelopen dagen) lees.

Dat ik nu nog even niets loslaat, komt omdat ik anders straks allerlei teleurgestelde opmerkingen krijg, etc. etc, en daar heb ik niet echt zin in.

Ik kom hier niet om klanten te werven, maar ik kan niet ontkennen dat ik natuurlijk graag heb dat de webshop onder de aandacht gebracht wordt.
Dat jij het leuk vindt om allerlei mods te bedenken, wil niet zeggen dat een ander ook de verplichting heeft dat te doen, en elke week een paar keer moet posten met nieuwe mods.
Helaas moet ik nu zoveel posten omdat ik zo op deze manier aangevallen word. Als er over jou iets wordt gezegd, ga jij je toch ook verdedigen?

Dat jij eerst drie uur gaat solderen aan een DAC, drijft denk ik ook de prijs enorm omhoog, of niet? Je moet de prijzen daarvan dus ook niet gaan vergelijken met het "standaard" product, qua prijs.

@hieronder @]eep:
Over dat je jezelf niet tegenspreekt:
Ik zou dan maar eens goed gaan kijken naar wat je op vorige pagina's hebt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
Modbreak:Houden we het een beetje fris hier? En kunnen we persoonlijke sentimenten (eindelijk) eens een keer uit de discussie houden? Dank u vriendelijk en beleefd :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:33
Geen matches
zo, ik heb ook net een klein versterkertje besteld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6R3ErnxrkjSJgnKuO0FKoWm4/full.jpg

Wordt verzonden vanuit Engeland, als het goed is, dus geen gezeur met de douane. Heb voor de TA-2021 gekozen, vanwege de tips in dit topic. Ik hoop dat hij lekker werkt :)

Ik zag dat er ook al van deze kleine versterkertjes met ingebouwde geluidskaart zijn. Helaas alleen nog maar met de TA-2024 kunnen vinden, anders had ik dat ook wel een hele fijne optie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Voor die Ta2024 en Ta2021 hoef je niet bang te zijn voor gezeur van de douane.
Die zitten rond of onder de 22 euro.
Dat mag je zonder extra kosten gewoon importeren.
(hoewel het een beetje van de versie afhangt natuurlijk)

[ Voor 14% gewijzigd door B_FORCE op 21-05-2011 14:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Da's ook wel weer zo, idd. Daar had ik nog niet bij stilgestaan :)

Maar de versie die ik op het oog had (een iets duurdere amp, met bijgeleverde voeding) komt daar wel overheen. En dan zit je meteen met belasting/invoerrechten (paar euro) en administratiekosten (belachelijk veel), plus dat het zomaar 2 weken langer kan duren (niet altijd, maar wel vaak genoeg). Dus dan liever maar een tientje oid meer betalen en alles omzeilen :)

Heb jij ervaring met de TA-2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Ik heb zelf alleen ervaring (luisteren en meten) met de TA2024.
Die kun je overigens flink misbruiken!
Ik verwacht niet dat de TA2021 wezenlijk anders is (gezien de datasheet)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ikke26 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:27:
Je hebt de marge die PayPal rekent niet meegeteld, dat ligt niet aan eBay maar aan jou.
Wat moet ik anders doen dan defensief reageren? Zeggen: Ik heb een slechte webshop, handel bestellingen niet netjes af en beantwoord mijn mailtjes niet netjes, terwijl dat gewoon niet waar is?
Graag beter lezen... ik knip en plak gewoon vanuit ebay.nl. Dat andere zijn jouw woorden. Draai de boel niet om svp? Je bent maakt op mij de indruk van een scholier die een website kan maken en denk dat ie weet hoe de wereld werkt.
Bovendien hèb je helemaal geen webshop. Je hebt een website waar spullen op te koop staan. Je betaalt geen BTW, je hebt geen KvK-nummer, geen 2 jaar verplichte garantie, geen voorwaarden, geen afkoelperiode, geen duidelijke productinfo, niets. En dus verkoopt je geen nieuwe spullen in feite al doe je het wel zo voorkomen.

Ik zou er nog eens goed over nadenken waar je mee bezig bent, anders zou je nog best serieuze problemen kunnen krijgen. Ga maar eens praten met professionals, dan kom je er wel achter wat ik bedoel met 'niet professioneel'.
Volgens mij ben je jezelf nu wel héél erg aan het tegenspreken ]eep, want je was wel degelijk van plan een inkoopactie te houden, maar nu een ander het goedkoper aan kan bieden dan jij dat blijkbaar kon, heb je er geen zin meer in omdat je dan niet genoeg geld in je eigen zak kan steken, dat idee krijg ik tenminste als ik je posts (en dan bedoel ik alle posts in dit topic en voorgaande delen, niet alleen die van de afgelopen dagen) lees.
Nee hoor, ik spreek mezelf nooit tegen (om over de term voortschrijdend inzicht uit de politiek even niet te gebruiken :r). Ik zit wel eens dom uit mijn nek te lullen, maar niet vaak, en dat is dan duidelijk leesbaar. Of ik zeggen dingen niet. Ik zeg altijd eerlijk wat ik vind en ik vind wat ik zeg. Ik was serieus bezig een inkoopactie te houden, ik had al een heleboel producten uitgezocht en in een spreadsheet gezet. Maar als jij dan terwijl ik nog bezig ben mij ineens het gras voor de voeten wegmaait en de bulk wegkaapt (Muse amps) wat heeft het dan voor mij nog voor zin om er mee door te gaan?
Bovendien zie argumenten Vinz en B-force.

En over dat geld in eigen zak steken, moet ik daar serieus op ingaan? Ik denk dat de medeforummers hier je dat beter uit kunnen leggen dan ik. Voor wat hoort wat, en ik vind het al moeilijk om mede-forummers iets extra's te vragen voor mijn moeite. Terwijl ik hier toch al zeker 1000-en uren ingebracht heb. En jij?
Raymond schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:17:
Maar de versie die ik op het oog had (een iets duurdere amp, met bijgeleverde voeding) komt daar wel overheen. En dan zit je meteen met belasting/invoerrechten (paar euro) en administratiekosten (belachelijk veel), plus dat het zomaar 2 weken langer kan duren (niet altijd, maar wel vaak genoeg). Dus dan liever maar een tientje oid meer betalen en alles omzeilen :)
Eh? :? Draai je nu de boel niet om? Zie het als risicospreiding... Denk je dat als je een tientje meer betaalt (bij wie bedoel je eigenlijk?) je er wel onderuit komt? Het is altijd goedkoper om risico zelf te nemen. Waarom denk je dat verzekeringsmaatschappijen zoveel geld verdienen.
Als je 1 Topping 2021 besteld komt ie zeer waarschijnlijk zo door de douane heen. Als je er 10 besteld en je geeft het aan zoals het hoort ben je dus 25% meer kwijt. Dat tientje dat je meer betaald (?) is zeer waarschijnlijk niet voor het netjes afdragen van de BTW+invoerrechten is mijn vermoeden.

Sorry, nu zit ik niet op te letten. GB is in de EU. Wat kost ie daar eigenlijk? €74 is wel € 22 duurder dan waar ik m vandaan heb. Ik vind dat toch een flink stukje duurder hoor.

Ik heb trouwens nog steeds een TP21 liggen met voeding...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Geen matches
teacher schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:43:
[modbreak] Houden we het een beetje fris hier? En kunnen we persoonlijke sentimenten (eindelijk) eens een keer uit de discussie houden? Dank u vriendelijk en beleefd :) [/modbreak]
Deze opmerking was voor jullie bedoeld, ]eep en ikke26. Geef daar dan ook gehoor aan, en stop met deze discussie op het forum.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dank je biersteker. Ik moet het inderdaad toch eerst even lezen van een afstandje voor ik post.

Maar 'het fris houden' wil niet zeggen dat ik me niet mag verdedigen door de mij in de mond gelegde woorden recht te zetten of de waarheid spreken. Ikke26 moet IMHO beter lezen en ook eens wat verder teruglezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Nou ik denk dat met "fris" meer wordt bedoelt dat het inhoudelijk blijft.
Het wordt nu door beiden volledig persoonlijk opgevat.
Er worden allemaal dingen bijgehaald waar jullie allebei helemaal geen enkele weet van hebben van de ander.
Buiten het feit dat het daar niet beter van wordt, is het voor buitenstaanders al helemaal niet meer boeiend om te lezen.
Vecht dat dan via DM oid uit.

Naar mijn persoonlijke mening is er een simpele (ongeschreven) regel op publieke fora.
Mocht het tot een heftige discussie komen (dat kan soms) hou het dan zakelijk en ga elkaar dan vooral niet "beschuldigen" van dingen waar je geen "bewijs of weet" van hebt.
Dat maakt een discussie heel erg schrijnend en naar.
(zeker omdat de ander zich dan weer "verplicht" voelt om dat recht te praten)

Misschien zijn bepaalde dingen waar, misschien ook niet.
Het feit is dat je dat niet zeker weet en al helemaal dat het niks meer bijdraagt aan de discussie.
Het komt er dan op neer dat men elkaar "pakt" (lelijk woord) op bijzaken ipv hoofdzaken.

In dat geval mag het inmiddels al volkomen duidelijk zijn dat ]eep ten eerste ergens niet mee eens is en ten tweede ergens van baalt (althans, zo komt het over op mij).

Wat betreft je tip richting Ikke26 om goed na te denken over consequenties, is zeer goed bedoelt!
Een nuance daarin is wel dat als hij het hobbymatig houdt (en eventueel dat ook duidelijk maakt) er een hoop kan en niet meer hoeft.
Een aantal zaken als een "deugdelijk product" verkopen blijft echter staan en zo nog wat van die dingen.
Uiteindelijk gaat het er om dat je gewoon eerlijk bent naar je klanten en duidelijk maakt waar ze aan toe zijn.

Overigens ben ik van plan binnenkort een aantal versterkers op de pijnbank te gooien.
Voor gebrudgde versterkers (de meeste tripaths) is daar echter een trucje voor nodig, maar als het goed is heb ik daar iets op kunnen vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 22-05-2011 03:31 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 02:13:
Dank je biersteker. Ik moet het inderdaad toch eerst even lezen van een afstandje voor ik post.

Maar.........
Nee, geen maar. Post netjes of post niet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Modbreak:nee

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 22-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Geen matches
Modbreak:nee

[ Voor 118% gewijzigd door teacher op 22-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat ik mij nu zit af te vragen daar veel forumleden zo een klasse T, tri path of andere low watts klasse b versterkertjes gebruiken, wat voor speakers gebruiken jullie daar mee? Chinees? Ik ga ervan uit dat dit normaliter speakers zijn die gevoelig zijn en niet veel power nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen matches
Ik ga het gebruiken voor speakers bij mijn pc. Daarbij heb ik een luisterafstand van een meter en die dienen voor muziek bij het werken. Dat hoeft allemaal niet zo hard te gaan, een paar watt is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Geen matches
Ben zelf op het moment ook aan het zoeken voor een vervangen van mijn "oldskool" pioneer versterker. (Typenummer is niet te vinden) ik gebruik deze versterker ook echt alleen als versterker, radio heb ik nooit gebruikt, tapedeck zelden, en het is gewoon een groot lomp ding. Misschien dat zo'n miniversterker (TA-2021 bijv.) me meer de ruimte geeft. De versterker gebruik ik voor audio van me HTPC, het geluid is nog goed, maar het is gewoon zo'n lomp ding. Groter dan me HTPC :S. Is zo'n microversterker aan te raden voor HTPC gebruik? Ben geen audiofiel, maar dingen als ruis, en gebrek aan hoge tonen voor spraak zijn voor mij wel iets dat zal gaan storen.

(Offtopic: Ja maar = Nee. http://www.ja-maar.nl/)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Ik denk dat voor bij een HTPC je aan zo'n 12V chip amp toch te weinig hebt, tenminste als je lekker bassen LFE wil voelen. Ik moet mijn HT receiver daarvoor toch al snel op 0dB zetten (Yamaha RX557 90W RMS), dat lijken me aardig wat meer Watts dan de 2x 12 W die een TA2024 of TA2021 zonder dramatische vervorming kan weergeven. Ik gebruik hierbij B&W DM220 speakers en zit daarbij op 3m afstand.

Voor achter de PC met 2 leuke monitorspeakers kan je met een TA2024 wel echt genoeg volume creeren, meer dan dragelijk, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Geen matches
Gebrek aan hoge tonen? 8)7

Zo'n TA20xx kan gewoon volledig bandbreedte aan hoor! (20Hz - 20kHz)
En sja, of je er genoeg aan hebt hangt een beetje vanaf wat voor speakers je hebt staan, hoe dicht je bij je speakers zit etc etc etc.
Grofweg zul je toch wel minimaal 25-50W nodig hebben.

Naar mijn mening zijn die TA20xx prima voor bij de PC, in de boot, camper, caravan, voor op de slaapkamer (zoon/dochter), voor surround satellieten (rears) etc etc.

Voor echt kleine speakertjes is het trouwens wel raadzaam om de condensator op die TA20xx dingen te vervangen voor een wat kleinere waarde.

[ Voor 35% gewijzigd door B_FORCE op 23-05-2011 01:04 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Mensen die niet veel sjoege hebben van hi-fi stellen andere eisen. Dingen zoals "geen ruis" en "aanwezige hoge tonen" nemen wij als vanzelfsprekend aan. :P

Net zoals dat sommige mensen alleen willen dat een radio kan "hard gaan". :)

Ik bedoel dit totaal niet op een vervelende manier Biersteker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Biersteker schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:01:
Is zo'n microversterker aan te raden voor HTPC gebruik? Ben geen audiofiel, maar dingen als ruis, en gebrek aan hoge tonen voor spraak zijn voor mij wel iets dat zal gaan storen.

(Offtopic: Ja maar = Nee. http://www.ja-maar.nl/)
Ik denk dat je de kreet micro even uit je hoofd moet zien te krijgen. Het slaat enkel op het formaat, niet op de prestaties, en al helemaal niet op de kwaliteit. Als het in je HTPC past (gewoon atx?) zou die geluidskaart/TA2021 amp best wel wat zijn. Dat kost je €25, dan wordt ie aan de deur bezorgd. Hoe groot is het risico? Zelfs voor pc-onderdelen is dat nog goedkoop.
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/TPIMBgbtDV_%60NQ@@.jpg

grr, foto werkt weer niet door die ' in de url

Leuke link trouwens, die ja-maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 01:15:
Afbeeldingslocatie: http://muse-audio.com/photo/album/TPIMBgbtDV_%60NQ@@.jpg

grr, foto werkt weer niet door die ' in de url
Zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
yup, tnx
op de site van Muse hebben ze alle foto's met zo'n tricky linkje gedaan. Expres?

Kun je zien dat ie gewoon los in een slot steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heeft iemand al eens een IRS2092 versterker van ebay gevist?

http://cgi.ebay.com/300W-...fiers&hash=item2c5c9b80bf

Ben er erg benieuwd naar, maar hoop eigenlijk op een ervaring van een van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:22:
Heeft iemand al eens een IRS2092 versterker van ebay gevist?

http://cgi.ebay.com/300W-...fiers&hash=item2c5c9b80bf

Ben er erg benieuwd naar, maar hoop eigenlijk op een ervaring van een van jullie
Ziet er interessant uit. Voor 15 GBP extra doen zij het soldeer werk :P. Ik kan niet helemaal opmaken binnen welke spannings range hij functioneerd.

Bedoelen ze overignes +55 en -55 VDC of gewoon +/- 55VDC..

[ Voor 5% gewijzigd door lredev op 23-05-2011 11:27 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.