Ik vind het wel een beetje ver gaan om omwille van 1 slecht product en 2 klagers op een ander board (waarvan ik er eentje als een vollidiot zou durven omschrijven) een verkoper tot fraudeur te bestempelen. Iedereen die zich in dit wereldje ophoudt weet dat ergens tussen de 1 op de 500 en 1 op de 5000 producten/transacties fout gaat.
Het probleem van reputaties en internet is dat het altijd doorslaat naar 1 kant.
Ik heb geen ervaring met Hlly, ]eep kennelijk wel, maar als ik na lang zoeken maar 2 slechte recenties tegen zou komen en er op ebay op 1212 transacties een 99.4% score komt, zou ik er vanuit gaan dat de verkoper bona fide is, en dat je het toevallig net slecht hebt getroffen. In elk geval geen reden om moord en brand te roepen.
FYI: Na exact 12 maanden continue gebruik heb ik gisteren mijn Yaqin MS 2A3 uit moeten schakelen....
Er wordt hier een nieuwe vloer gelegd, dus de luisterruimte moest even leeg.
Vanmiddag weer aangesloten, even wennen aan de net iets andere acoustiek (het dempt allemaal wat meer, en de rogers LS3/2A luidsprekers staan nu 20cm verder van de wand) en weer genieten.
Het lichte geknetter waar ik het onlangs over had bleek instraling van een sateliet-ontvanger te zijn. Nu die niet meer naast maar onder de MS 2A3 staat is dat ook weer opgelost.
Door alle toestanden rond het leeghalen van de ruimte was ik ook spontaan het doosje met nieuwe oude buizen ineens kwijt, dus ik luister nog steeds naar de originele chineese stock, met inmiddels bijna 9000 branduren. Klinkt nog steeds als nieuw. Niet dat ik dat kan beoordelen, want ik heb alleen mijn geheugen als referentie, maar toch!
Kortom: Ook Yaqin maakt prima spullen, hoewel een enkeling slechte ervaringen heeft.
(Overigens, ik zie dat de prijs van deze versterker inmiddels is opgelopen naar dik 900$, dat is bijna 2x zo veel als ik er voor betaald heb, en 100$ meer dan ze voor een 300B/C vragen, die door velen toch als een soort referentiebak wordt beschouwd. Aangezien in deze markt de prijs wordt bepaald door 'wat de gek er voor geeft' krijg ik de indruk dat Yaqin inmiddels ook in de gaten heeft dat dit ontwerp een juweeltje is.)
[
Voor 22% gewijzigd door
Anoniem: 302094 op 13-04-2011 23:45
]