HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:32:
Aan wie is die vraag gericht? Aan mij vragen is dat is net zoiets als aan Jeroen Pauw vragen hoeveel vriendinnen hij gehad heeft. In 2007 had ik nog een cd-speler waar ik ooit Fl 2000,- voor betaald heb (en dat was toen héél veel geld voor een cd-speler). Het verschil met het geluid van toen is echt behóórlijk groot. En dan bedoel ik alleen de bron.
Aan jou ja,
Ik vraag me gewoon of in hoeverre jou dacje zich verhoud tot échte dure dacs. Of bijvoorbeeld de Audiolabs m-dac van ongeveer 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: commerciele
Tja, hoe krijg je dat in een winkel voor elkaar om dat te vergelijken? Of hoe vind je iemand die er 1 heeft? Maargoed, datzelfde probleem heb je in alle winkels. Iedere winkel moet namelijk een selectie maken uit al het aanbod en uitkiezen wat ze willen verkopen. En ik kan je wel vertellen dat die selectie niet bepaald altijd maar gebaseerd is op de beste prijs/kwaliteitsverhouding voor de klant. Dat is soms bijna net zo erg als welk bier er verkocht wordt in welk cafe. Grote importeurs dwingen winkeliers soms om een bepaald (groot) assortiment af te nemen of tegen achterlijke marges. Je kunt niet zomaar alleen even 1 artikel afnemen en neerzetten.

Zo vind je dus bij de meeste winkels een beperkt assortiment waar zij zelf achter staan, een bepaalde range dekt, waar ze goed op kunnen verdienen, wat niet telkens kapotgaat of de importeur moeilijk doet over garantiekwesties etc etc. Dus als je vraag is: hoe vergelijkt dit apparaat x zich met apparaat y uit die en die test dan zul je bij de meeste winkeliers een beleeft, licht geirriteerd, antwoord krijgen in de trant van: dat weet ik niet maar die van ons klinkt heel erg goed.

Je vraag: "Heb je ooit een dac in het 500+ segment geprobeerd en vergeleken?" vind ik een beetje raar, en vragen naar de bekende weg. Kun jij dat soort apparaten lenen ergens? Ik dus ook niet. Wel luister ik al sinds de introductie van de eerste cd-spelers. Ik zie ze nog zo voor me: de Sony met laatje en de Philips met een rij rode en groene ledjes en ook de plek weet ik nog precies en wie er daar rondliep. En wat ik ook weet is dat ze me nog nooit konden bekoren. In het begin klonken ze vreselijk en ze werden maar heel langzaam beter. Ik kan me ook nog de eerste bitstream modellen herinneren (oa Technics), de voorlopers van sigma-delta dacs. En de hele dure modellen van >10 jaar terug die me net te duur waren (5000 gulden!). Ik had dus een model goedkoper. Die werd afgelost door de ongemodificeerde MHZS die al beter klonk. Met passieve mod een flink stuk beter en met alle mods erbij (caps, voeding, buizen, versterkingsfactor buizen, dacchip) veel, veel beter. En mijn voorkeur gaat toch naar de Muse dac. Ik vind hem erg lijken op de 47-labs die ik ook erg goed vind.

En uiteraard volg ik ook zoveel mogelijk shows als binnen mijn bereik liggen. Ik heb dus al aardig wat flink durre cd-spelers en dacs voorbij horen komen. Alleen niet in mijn eigen woonkamer. De duurste die ik daar wel gehad heb was de commerciele Lampizator van €1800+. En die kwam zelfs niet door mijn pianoloopjes test. Klonk verder wel erg goed (maar te hoog uitgestuurd en daardoor erg dynamisch maar overmodulerend bij max output). Hij klonk misschien grosso modo beter maar ik kan er niet goed tegen als ik soms in elkaar krimp doordat ie de fout ingaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik vraag me gewoon af in hoeverre jouw dacje zich verhoudt tot èchte dure dacs.
De verhouding is heel gunstig, de prijs is een tiende en de geluidskwaliteit is vrijwel hetzelfde (gehoormatig dan). Het blijven natuurlijk hobbyproducten en hebben derhalve geen laboratorium metingen gekregen. Ik denk dat dat ook niet nodig is. Wie wil er liever een blad papier met keiharde specs en een absurd hoge prijs dan een DAC die naar jouw gevoel zeer prima klinkt voor een schijntje?
Dus voordat je gaat vergelijken moet je wel het schuurtje bij het huisje houden.

[ Voor 3% gewijzigd door vinz98 op 12-08-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Geen matches
poema schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:12:
[...]

Het hele spulletje staat gewoon op mijn buro, in een kamertje van 10m2 en aangesloten op mijn pc. Gewoon een setje veredelde computerspeakertjes dus :) Inmiddels wel de XLR kabels binnen en aangesloten. Hoor ik verschil? nou, niet echt maar het zijn wel zeer degelijke kabels. Aangezien de bron mijn pc is ga ik eerst eens kijken voor een regelaar voor "windows volumeregeling" zoals de Griffin Volume Control. De mogelijkheid die jij aangeeft is zeer zeker interessant voor mensen met een studio maar dat is mijn geval niet het geval. Overigens zeer tevreden over de HLLY SMK-III. Ook omdat ie een makkelijk bereikbare on/off switch heeft aan de achterzijde. Bij uitschakeling van de HLLY gaan de VXT's ook in slaapstand.

[afbeelding]
Ik had zelf altijd last van een lichte ruis/brom als ik mijn speakers voluit had staan. Windows volume lager zetten helpt dan niet, omdat je speakers eigenlijk nog op standje 10 staan. I guess dat je daar geen last van hebt? Ook staat me iets bij dat het verlagen van het windows volume de geluidskwaliteit (bitdepth?) kan beïnvloeden, maar dat dat misschien geheel gefixt was in de laatste windows edities?

Ook vertrouw ik een softwareoplossing niet echt; stel je computer hapert ergens of de USB controller struikelt even, en je volumebesturing is niet meer 1:1. Een directe en analoge controle over je volume voelt echt fijn en betrouwbaar. Enige nadeel ten opzichte van zo'n griffin is dat je een iets groter controlekastje hebt, en 4 kabels ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:06:

In totaal kom je dan op €600 met een kleine marge. Nog niet echt duur voor een flinke versterker met phono en dac. Het is niet mijn voorkeur voor het beste geluid maar dat had je ws al begrepen. Ik ga meer voor muzikaal, gedetailleerd, ruimtelijk en open dan voor hard, strak en helder.
oké, bedankt! _/-\o_
ik ga kijken wat is er mee doe, ik moet eerst een duits adres zien te scoren.

[ Voor 10% gewijzigd door klaasje11 op 12-08-2013 11:02 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:00
Geen matches
skndd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

Ik had zelf altijd last van een lichte ruis/brom als ik mijn speakers voluit had staan. Windows volume lager zetten helpt dan niet, omdat je speakers eigenlijk nog op standje 10 staan. I guess dat je daar geen last van hebt? Ook staat me iets bij dat het verlagen van het windows volume de geluidskwaliteit (bitdepth?) kan beïnvloeden, maar dat dat misschien geheel gefixt was in de laatste windows edities?
Je PC is een echte stoorfactor wat dat betreft, vroegah toen losse geluidskaarten nog heel normaal waren, moest je deze zo ver mogelijk beneden aan je mainbord plaatsen. Vooral je videokaart is de grootste verstoorder van je geluidssignaal.

Ik zie net dat mijn amperex buisjes zijn verzonden, ben benieuwd hoe ze klinken 8)
Toch raar eigenlijk, dingen die in de jaren 60/70 hier zijn gemaakt, toch weer uit de VS moeten halen :?

[ Voor 11% gewijzigd door Romius op 12-08-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Geen matches
Vandaag ook een Muse i25w binnen gekregen, even aangesloten met een simpele tweelingkabel (0.75mm²), en natuurlijk meteen gaan luisteren op mijn nieuwe speakers.

Niet helemaal tevreden nog, in de eerste instantie omdat ik een 14v adapter had besteld en een 12v had gekregen (maar dat los ik nog wel op met de verkoper). Een groter probleem is een ruis op het rechter kanaal.

Of ik nu een bron heb aangesloten of niet, dat kanaal ruist continue zodra de versterker aanstaat, en is ook niet afhankelijk van het volume waarop de versterker is afgeregeld. Wat zou dat kunnen zijn? Heb de kabels al even op een andere manier neergelegd om mogelijk storingsbronnen te mijden, maar dat maakt geen verschil. Is de versterker zelf mogelijk niet helemaal in orde?

Edit 1: Nu ik een beetje verder luister heb ik voor mijn gevoel weinig laag. Als ik in mijn Foobar met de EQ even de 55hz schuif op +20dB zet komt er wel iets acceptabel uit (qua bas dan, niet qua totaalweergave). Zou dat met de nieuwheid van de speakers te maken hebben, of zit het dan toch in die versterker?

Edit 2: Hoe zal ik het zeggen. Ik luister naar het originele War of the World album van Jeff Wayne. Phil Lynott en Julie Covington - The spirit of man. Op een bepaald moment zingt zei "There must be something worth living for, there must be somethings diyng fo" etc. De uitspraak van die S lijkt alsof het wordt uitgesproken door iemand die slist. Luister ik even met mijn Sony MDR-7506 dan hoor ik dat dat toch echt niet in de opname zit. Wederom: Speakers of Amp?

Edit 3: Na een uurtje spelen lijkt het laag ook langzaam aan wakker te worden. Opzich is het geluid niet onaangenaam, maar altijd wel even wennen natuurlijk. Ik begrijp nu wel de potentie van die t-ampjes, of ik het nu heel zacht zet of helemaal voluit, de versterking is gewoon neutraal en kent geen vervorming. Helaas blijft de ruis in het rechterkanaal :(

Edit 4: Heb het kastje maar even open geschroefd om mogelijk zelf te spotten wat er mis mee kan zijn (let wel ik ben geen elektronicus dus de ins- en outs ontgaan mij). Ik zie geen gekke dingen waarvan ik denk dat ze niet kloppen. Alle onderdelen zitten op hun plek, niks maakt onnodig contact met elkaar, soldeer op de onderkant van het pcb ziet er netjes uit en maakt ook geen contact met de behuizing, ook de aansluitingen naar de speakerterminals lijken goed... Een gevalletje DOA? Iemand nog een tip wat ik zou kunnen doen of meten (heb wel ergens een multimeter) om te kijken of dit nog zelf te redden valt?

Edit 5: Multimeter gezocht, en even de output gemeten... Rechter output heeft een 4x zo hoog voltage dan de linker. GRRMMBBLL... Mail naar de verkoper is de deur uit.

[ Voor 60% gewijzigd door ebia op 12-08-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:00
Geen matches
Mede tweakers, ik speel al maanden met het idee om een netfilter aan te schaffen en heb nu zowat elk model wel voorbij zien komen. Ik heb gekeken naar de bada, G&W, Weiduko, Yaqin, etc, etc..
Ik heb er alleen nu zoveel gezien dat ik geen idee meer heb welke ik moet kopen.
Ik wil er graag 1 met minimaal 6 aansluitingen.

Kan iemand mij zeggen welke nou de "beste" is? (rond de 100 euro)

* edit
Deze lijkt ook wel interessant..

http://www.ornec.com/von-...ly-filter-unit_QQC101620C

[ Voor 13% gewijzigd door Nism0 op 13-08-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Geen matches
ebia schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:05:

Edit 5: Multimeter gezocht, en even de output gemeten... Rechter output heeft een 4x zo hoog voltage dan de linker. GRRMMBBLL... Mail naar de verkoper is de deur uit.
Ik heb hetzelfde met de adapter gehad, maar dat zou niet zoveel verschil uitmaken volgens de grootmeesters in dit topic dus dat vond ik dan ook niet erg meer. In eerste instantie wel natuurlijk omdat ik specifiek die 14v adapter had uitgekozen :)

Ik ben wel benieuwd naar wat men gaat zeggen over de resultaten van je meting. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
PatrickG schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:45:
[...]

Ik heb hetzelfde met de adapter gehad, maar dat zou niet zoveel verschil uitmaken volgens de grootmeesters in dit topic dus dat vond ik dan ook niet erg meer. In eerste instantie wel natuurlijk omdat ik specifiek die 14v adapter had uitgekozen :)

Ik ben wel benieuwd naar wat men gaat zeggen over de resultaten van je meting. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Mjah, gaat ook om het principe dat je gewoon moet verkopen wat je adverteert. De verkoper geeft aan dat 14V niet meer op de markt wordt gebracht door Muse, dat is prima, maar hij komt niet met een oplossing.

Mijn voorstel is nu dat ik gewoon beiden terugstuur, hij volledig het aankoopbedrag retourneert, en de helft van de door mij gemaakte verzendkosten voor de retourzending voor rekening neemt (immers ook ten dele zijn fout door het versturen van de verkeerde adapter).

Als hij dat toezegt koop ik vandaag nog een nieuwe Topping TP21 (incl. 14v adapter) van hem. Ik wacht het wel even af hoe hij nu zal reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Geen matches
Heb je die 12v adapter voor de grap al eens gemeten? Zou me niks verbazen als de output op 14v of hoger zit. Over het algemeen worden die dingen erg matig afgeregeld.

(persoonlijk record is bijna 20v op een 9v adapter, en ja ik heb echt wel goed gemeten)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nism0 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:01:
Mede tweakers, ik speel al maanden met het idee om een netfilter aan te schaffen en heb nu zowat elk model wel voorbij zien komen. Ik heb gekeken naar de bada, G&W, Weiduko, Yaqin, etc, etc..
Ik heb er alleen nu zoveel gezien dat ik geen idee meer heb welke ik moet kopen.

* edit
Deze lijkt ook wel interessant.. ornec.com von-masoch-tw-d1005
Ik raad je niet aan bij Ornec te kopen. Slechte verhalen, slechte mensen (afpersing).
Kijk liever naar deze G&W TW03E. Ik heb m ook en voldoet prima met veel stopcontacten. Verwacht geen wonderen voor het geluid, alleen minder ploppen en brommen van het lichtnet. Voor de prijs en aantal stekkers is deze toch wel de beste.

Nog een van Yaqin die er wat minder profi uitziet.
Of de Bada LB5600 Ziet er goed uit maar wel duurder.
En je kunt nog kijken of je ergens een YAQIN ML-1200 schuko tegenkomt.
ebia schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:05:
...
Multimeter gezocht, en even de output gemeten... Rechter output heeft een 4x zo hoog voltage dan de linker. GRRMMBBLL... Mail naar de verkoper is de deur uit.
Shit happens. Bij mij idem. Ik kan zo mezelf wel gaan mailen maar of dat zin heeft? Gisteren 3 uur zitten solderen... ff checken hoe het ledje om moet... stroom erop... oeps! Weerstandje voor de LM317 stroomregulator zat er nog niet op: 4 chips gefrituurd. |:(
Resultaat: geld kwijt en weer 2 weken extra wachten. :(
Één geluk: ik dacht dat ik een t-amp gemold had door kortsluiting maar het was de dac. Ik wilde timen hoe lang ik er nou precies over deed en werkte dus flink door. Maar haastige spoed...
Toch heb ik er flink de pest in.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 00:48
Geen matches
Heren en (misschien een verdwaalde) dame,

Ik kan heugelijk vertellen dat mijn bestelling via China-highend-hifi vorige maand is binnen gekomen, Een paa van alle verontrustende berichten op het net over de webshop zijn helaas wel waar: Ze reageren amper nadat je de bestelling hebt geplaatst en hebt afgerond maar ze zijn (gelukkig) geen oplichters en heel erg goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Shit happens. Bij mij idem. Ik kan zo mezelf wel gaan mailen maar of dat zin heeft? Gisteren 3 uur zitten solderen... ff checken hoe het ledje om moet... stroom erop... oeps! Weerstandje voor de LM317 stroomregulator zat er nog niet op: 4 chips gefrituurd. |:(
Resultaat: geld kwijt en weer 2 weken extra wachten. :(
same here: dreambox satreceiver gekocht (125 euro) verkeerde image erop gezet, poef...unflashable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
cornelisprul schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:55:
Heb je die 12v adapter voor de grap al eens gemeten? Zou me niks verbazen als de output op 14v of hoger zit. Over het algemeen worden die dingen erg matig afgeregeld.
12v is in dit geval ook echt 12v... dus in zekere zin geen slechte voeding 8)

Maarjah, ik was weer even vergeten waarom ik ook al weer bijna nooit meer wat via Ebay kocht. Dit had allemaal makkelijk voorkomen kunnen worden, en nu zit ik met het gedoe. Dat je bij de allergoedkoopste leverancier dat soort risico's opzoekt is een keuze, maar in dit geval was het juist één van de duurste leveranciers.

Maar hopen dat dit verder niet permanent m'n speakers heeft beschadigd...
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:56:
[...]
:X
Heb je ff een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17
Geen matches
Russel88 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:49:
Leuk man kinderen.
Kreeg net een Whatsapp van de vrouw des huizes. De kleine van 10 maanden had 2 buizen eruit getrokken (Waarschijnlijk de gelijkrichters, daarvan zijn die zwarte plastic uitstekels afgebroken). Zij schreeuwend ernaartoe rennen en de kleine lachend nog eens op de tvkast slaan......
Nou schade is redelijk bekend.
Van de week versterker aangedaan en zag dat de voorste gelijkrichter niet brandde. De rest wel. Versterker uitgedaan. De voorste gelijkrichter vervangen met een NOS gelijkrichter die ik nog van Bronco had overgenomen.
Versterker weer aangedaan. Zag een flits in de achterste gelijkrichter. Versterker uitgezet en de achterste gelijkrichter ook vervangen. Versterker aangezet en geen spanning meet op de versterker. Niets deed het nog. Gisteravond de zekering gecontroleerd en deze is kaduuk.
Vandaag op zoek naar een electronicazaak om ene nieuwe zekering te zoeken.

Als ik vanavond weer een poging waag. Is het schadelijk als ik de versterker aansluit zonder speakers? En kan de versterker speakers mollen? Sta op het punt om speakers over te nemen en ik ga helemaal janken als de versterker deze gaat slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:00
Geen matches
[...]

Ik raad je niet aan bij Ornec te kopen. Slechte verhalen, slechte mensen (afpersing).
Kijk liever naar deze G&W TW03E. Ik heb m ook en voldoet prima met veel stopcontacten. Verwacht geen wonderen voor het geluid, alleen minder ploppen en brommen van het lichtnet. Voor de prijs en aantal stekkers is deze toch wel de beste.

Nog een van Yaqin die er wat minder profi uitziet.
Of de Bada LB5600 Ziet er goed uit maar wel duurder.
En je kunt nog kijken of je ergens een YAQIN ML-1200 schuko tegenkomt.
De Bada was mijn eerste keus lang geleden.
Ben er op 1 of andere manier vanaf gestapt..
Kan hem voor een redelijke prijs krijgen op ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm...nents&hash=item4ac021a117

Hoe kan ik alleen zien of het goed spul is?

Afbeeldingslocatie: http://www.highendshop.nl/images/productimages/big/Bada%20powerplant6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nism0 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:42:

Hoe kan ik alleen zien of het goed spul is?
Dat kun je niet zien. Per definitie wordt je met dergelijke peperdure stekkerblokken opgelicht, waar je bijstaat. Zelf heb ik een stekkerblok van de GAMMA, dat slechts 10 Euro kost. Dat Gamma blok doet het even goed als dat Bada blok. Beide doen ze dus niets anders dan stroom doorgeven met een spanning van 229,9999999 Volt.

Het is simpelweg een beetje geleerd doen met wat draadjes, een ontstoorspoel en een varistor. Vervolgens zegt zo'n Chinees KASSA en wordt slapende rijk. Argeloze forumbezoekers worden met audiofiele kletspraatjes voor de gek houden.

Trap niet in dergelijke absolute elektronische nonsens. Ook niet hier van Jeep cum suis. Die kletsen ook maar wat, zonder echt kennis van zaken te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Soooow, jij bent aan vakantie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:54

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Geen matches
Vakantie of geen vakantie, ik denk in ieder geval dat'ie nog gelijk heeft ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Geen matches
Vakantie of niet, maar ik heb een upgrade stekker blok - gamma naar een powerfilter en ik hoor toch echt een verschil. Placebo misschien.... Maar wil je die weg inslaan is niet echt nuttig. Mensen die er niks mee hebben zullen altijd mensen proberen te weerhouden om de audiofile weg in te slaan. Maar gek genoeg horen neutrale mensen (bij mij thuis) wel vaak een verschil.

Je hebt altijd mensen die zeggen: alle cola's smaken het zelfde want mensen kunnen blind toch niet coca cola eruit halen...(maar bij goed doorvragen kunnen ze of de echte cola niet betalen of vinden ze cola niet echt lekker en daarom onzin als mensen zeggen er wel verschil in te proeven).

[ Voor 14% gewijzigd door korenpc op 14-08-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Dit hoort in het andere topic thuis hoor, iets met Zilverkabels gesmeed door elfjes in het maanlicht (met daar achteraan een GHB party natuurlijk)

Het is simpel: iemand wil een filter aanschaffen omdat hij dat zelf wil en vraagt Jeep een advies. Wie ben je dan om een negatief en ook nog nutteloos antwoord te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
korenpc schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:14:
Vakantie of niet, maar ik heb een upgrade stekker blok - gamma naar een powerfilter en ik hoor toch echt een verschil. Placebo misschien.... Maar wil je die weg inslaan is niet echt nuttig. Mensen die er niks mee hebben zullen altijd mensen proberen te weerhouden om de audiofile weg in te slaan. Maar gek genoeg horen neutrale mensen (bij mij thuis) wel vaak een verschil.

Je hebt altijd mensen die zeggen: alle cola's smaken het zelfde want mensen kunnen blind toch niet coca cola eruit halen...(maar bij goed doorvragen kunnen ze of de echte cola niet betalen of vinden ze cola niet echt lekker en daarom onzin als mensen zeggen er wel verschil in te proeven).
Tuurlijk kun jij verschillen horen. Het zou ook toch te gek voor woorden zijn, dat jij je goeie geld hebt uitgegeven aan iets wat niet hoorbare verschillen laat zien. Het is ook altijd moeilijk om toe te geven, dat je bent belazerd door een verkoper.

Maar laten we maar een een blinde ABX test doen met die zogenaamde upgrade van jou. Dan hoor jij ook geen verschillen meer. Maar ja er zijn ook audiofielen, die allergisch zijn voor dergelijke testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:54

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Geen matches
Relax joh. Als mensen die onzin willen kopen.. prima toch. Het is net als met gelovigen... totaal zinloos om de discussie aan te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Geen matches
En wie zijn er hier aan het evangeliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vinz98 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:22:
Het is simpel: iemand wil een filter aanschaffen omdat hij dat zelf wil en vraagt Jeep een advies. Wie ben je dan om een negatief en ook nog nutteloos antwoord te geven?
Het staat mij vrij om iemand er op te wijzen, dat hij zijn goede geld over de balk dreigt te gooien. Algemeen is bekend, dat dergelijke stekkerblokken geen verbetering van het geluid geven. Er is nog nooit een test geweest, die het tegendeel heeft bewezen. Laat Jeep zich dan ook wat neutraler en objectiever opstellen, Dat is wel zo netjes.

Overigens is het geen filter, maar o.a. een ontstoorspoel voor een lichtnetdimmer in serie met een varistor. Elke elektronicus kan je vertellen, dat het niets zal filteren. Het laat alles door

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ocdaan schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:47:
Relax joh. Als mensen die onzin willen kopen.. prima toch. Het is net als met gelovigen... totaal zinloos om de discussie aan te gaan ;)
Tja ergens heb jij ook wel weer gelijk. En laten we eerlijk zijn. Het zijn niet mijn centen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Russel88 , volgens mij mag jij een buizenversterker NOOIT aanzetten zonder dat er speakers op aangesloten zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Klopt, er moet een last op de output staan. Maar heel even 10 seconden mag wel hoor. Dat redt ie wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vraag me af wie er hier nou onder aan de verkeerde boom staat te blaffen...
Nism0 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:01:

...Verwacht geen wonderen voor het geluid, alleen minder ploppen en brommen van het lichtnet. ...
Gustav Mahler fulmineerde op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:01:
Dat kun je niet zien. Per definitie wordt je met dergelijke peperdure stekkerblokken opgelicht, waar je bijstaat. Zelf heb ik een stekkerblok van de GAMMA, dat slechts 10 Euro kost. Dat Gamma blok doet het even goed als dat Bada blok [bewijs? edit ]eep]. Beide doen ze dus niets anders dan stroom doorgeven met een spanning van 229,9999999 Volt.

Het is simpelweg een beetje geleerd doen met wat draadjes, een ontstoorspoel en een varistor. Vervolgens zegt zo'n Chinees KASSA en wordt slapende rijk. Argeloze forumbezoekers worden met audiofiele kletspraatjes voor de gek houden.

Trap niet in dergelijke absolute elektronische nonsens. Ook niet hier van Jeep cum suis. Die kletsen ook maar wat, zonder echt kennis van zaken te hebben.
Gustav Mahler raasde verder op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:55:
[...]

Het staat mij vrij om iemand er op te wijzen, dat hij zijn goede geld over de balk dreigt te gooien. Algemeen is bekend, dat dergelijke stekkerblokken geen verbetering van het geluid geven. Er is nog nooit een test geweest, die het tegendeel heeft bewezen. Laat Jeep zich dan ook wat neutraler en objectiever opstellen, Dat is wel zo netjes.

Overigens is het geen filter, maar o.a. een ontstoorspoel voor een lichtnetdimmer in serie met een varistor. Elke elektronicus kan je vertellen, dat het niets zal filteren. Het laat alles door
Ik zou zeggen: koop eens een nette Alu doos, 6 kwalitatief goede geaarde stopcontacten, 2 ongeaarde, een voltmeter, varistor, ledjes, spoeltjes en draadjes en laat het de gemiddelde thuisklusser in elkaar zetten. Kijken of je voor €100 het zelfde resultaat hebt (en vergeet niet uurloon te rekenen). En dan bedoel ik optisch en mechanisch een stekkerdoos die niet omdondert en er fatsoenlijk uitziet naast je dure stereo.
Afbeeldingslocatie: http://sazykin.ru/blog/wp-content/uploads/2010/08/20100808-gw-tw-03e.jpg
Dit zit er in de G&W TW-03E. Duidelijk zichtbaar en netjes afgewerkt.

Natuurlijk staat het je vrij om iemand ergens op te wijzen. Begin je zoektocht bv hier om na te gaan waar je zelf de fout ingaat. Voor het gemak heb ik even wat dingetjes vet gemaakt. Dergelijke aggressieve aanvallen dmv foutieve quotes en ad hominems zit echter niemand op te wachten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het is doodsimpel, hij stelt een gerichte vraag en hij krijgt er geen direct antwoord op maar wel goedbedoeld gezeur waar hij niet om vraagt waarna als klap op de vuurpijl iemand ook nog eens te kakken wordt gezet (flamestart). Waar is het fatsoen?

[ Voor 27% gewijzigd door vinz98 op 14-08-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-08 14:50
Geen matches
ebia schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:07:
[...]

Cool, dat hield me nog even tegen. Een i25W it will be.

Nu nog DAC...

Heb ik het goed begrepen dat je het beste de USB > Digitaal conversie, en de D/A conversie in losse modules moet scheiden van elkaar?

Zou dit een leuke combi zijn:
http://www.ebay.nl/itm/MU...rders&hash=item1c2f86d9b3

en dan deze erachter:

http://www.ebay.nl/itm/HI...ain_0&hash=item1c28319510 (Is dit het model waar jij ]eep je mods op loslaat?)
Weet er iemand of er in die 4*TDA1543 ook een I2S aansluiting te modden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
pacificocean schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:23:
Weet er iemand of er in die 4*TDA1543 ook een I2S aansluiting te modden is?
ja, dat kan. Heb ik echter nog niet gedaan omdat het kastje er te klein voor is eigenlijk. En zeker de dir9001 pootjes. IIrc kun je met i²s direct naar de tda1543. Maar als je die vraag stelt zou je dat eigenlijk zelf ook al moeten weten.
De gelinkte usb>s/p-dif is trouwens niet aan te raden (2704=oud, alleen maar 16/48).
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:
That's life toch? Meer krijgen dan waar je om gevraagd hebt. Maar flamestart, geen fatsoen? Gaat in mijn ogen ver. Ach, ieder zijn mening ...
offtopic:
Een lynchmob is ook 100% democratisch... that's life zeg jij dan?
Weet je wat, spreken we samen af, nemen wat leuke sport parafernalia mee (knuppels en kettingen) en gaan even bij Mahler op bezoek om 'vriendelijk' te vragen of hij zijn mening wat bij wil stellen of dat hij misschien wel in is voor een paradigma verschuiving... That's life zeggen we dan? :F
Deze wereld gaat naar de kl#te door
1 gebrek aan kennis
2 gebrek aan fatsoen
3 gebrek aan empathisch vermogen

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:27:
[...]

ja, dat kan. Heb ik echter nog niet gedaan omdat het kastje er te klein voor is eigenlijk. En zeker de dir9001 pootjes. IIrc kun je met i²s direct naar de tda1543. Maar als je die vraag stelt zou je dat eigenlijk zelf ook al moeten weten.
Klopt, maar ik vroeg mij af hoe het zit als je 4 van die TDA1543 's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gewoon het signaal naar het data-pootje (3) van elk van de 4 TDA's voeren. En natuurlijk ook pootje 1(BCK) en 2 (WS - LRCK). Dus van de bitclock, wordselect en data van je I²S naar elke TDA1543 splitsen/parallel aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.pavouk.org/hw/modulardac/10xtda1543_sch.png

Ze staan parallel om zo evt fouten te middelen. Het zijn R2R dacchips en die hele ladder aan weerstanden moeten zo goed mogelijk geijkt zijn. Met meerdere parallel klopt dat gemiddelde beter dan met eentje.
Dat kan ik dan weer niet goed genoeg (en foutloos! anders heb ik het weer gedaan) uitleggen dus ik laat het hier even bij.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:52:
Gewoon het signaal naar elk data-pootje van de 4 TDA's voeren.
Dan begrijp ik niet, waarom er 4 inzitten als die hetzelfde 4* parallel doen.
Ja ik ben een electronica noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Nee hoor goeie vraag, alleen had ik hem zelf nog niet bedacht... ik wil het ook wel weten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Bedankt voor alle antwoorden. Zoiets heb ik al vaker gehoord, maar heb ook een keer iemand gezien die een buizenversterker doormeette zonder speakers aangesloten te hebben.
Toen ik ernaar vroeg zei hij dat het wel kon, omdat volumeknop helemaal dichtgedraaid is en er geen bron op aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Zou best kunnen kloppen, als er geen input is is er ook geen output (lees: electronen emissie) Moet je maar eens proberen dan muziek er op te zetten zonder speakers dan hoor je je eindbuizen "zingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Geen matches
En de 2 clock lijntjes (pootje 1&2) dan, lopen die ook parallel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Voor usb> I²S-uit kun je beter deze Teralink X2 nemen.
Verder zie edit post ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:45:
[...]

Tuurlijk kun jij verschillen horen. Het zou ook toch te gek voor woorden zijn, dat jij je goeie geld hebt uitgegeven aan iets wat niet hoorbare verschillen laat zien. Het is ook altijd moeilijk om toe te geven, dat je bent belazerd door een verkoper.

Maar laten we maar een een blinde ABX test doen met die zogenaamde upgrade van jou. Dan hoor jij ook geen verschillen meer. Maar ja er zijn ook audiofielen, die allergisch zijn voor dergelijke testen. :)
De winkels waar ik mijn spullen koop, kun je gewoon 2 weken proberen en bevalt het je niet krijg je je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:59:
Voor usb> I²S-uit kun je beter deze Teralink X2 nemen.
Verder zie edit post ^
Bedankt ]eep voor alle antwoorden. Het idee is om een Raspberry Pi met I²S-uit (http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=8496) te koppelen aan een 4*TDA1543 DAC.

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:01:
[...]
Zelf heb ik een stekkerblok van de GAMMA, dat slechts 10 Euro kost.
Trap niet in dergelijke absolute elektronische nonsens.
ik normaalgesproken ook niet, maar ik kon inderdaad voor een tientje bij de Karwei een halen, of een
Monster Power center AV800 bestellen voor 13,-.
dan wil ik die ''onzin'' wel proberen. ;)

Nieuwkoop is duurkoop

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
Je voelt blijkbaar precies aan wat ik bedoel, je mist alleen het sarcasme wat het dus 180 graden omdraait. Mensen zoals Gustav Mahler meten zich het alleenrecht op de waarheid aan en willen daarmee macht; andere mensen manipuleren.
Ik weet niet of het je wel eens is opgevallen wanneer de term paradigma shift (verschuiving) gebezigd wordt door de meesters van dat soort LOI taal? Als je dat hoort wees dan maar op je hoede. Dat houdt meestal in dat een minister of manager je gewoon keihard voorgelogen heeft en de leugen nu aan het licht dreigde te komen. Daarom gebruikte ik dat dus bewust.

Ik vind je bagatellisering 'that's life' trouwens nogal ongepast. Als ik zeg: de wereld gaat ten onder aan onkunde en onverschilligheid zeg jij als het ware doodleuk: geen idee en het kan me niet schelen.

Jij hebt trouwens makkelijk praten want jij wordt niet persoonlijk aangevallen. Ik wel omdat ik zo aardig ben om iemands vraag even te beantwoorden. Durf jij dat nog?
Het idee is om een Raspberry Pi met I²S-uit (http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?t=8496) te koppelen aan een 4*TDA1543 DAC.
Ik heb het ff doorgenomen, maar jemig wat een lappen tekst met vnl code. :F Je moet er maar zin in hebben. En het soldeerwerk lijkt me heel erg klein en lastig bij die smd-weerstandjes. Ik weet al dat ik daar niet aan moet gaan beginnen want dan heb ik er op een gegeven moment geen zin meer in en dan komt het nooit meer af.
klaasje11 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 09:37:
ik normaalgesproken ook niet, maar ik kon inderdaad voor een tientje bij de Karwei een halen, of een
Monster Power center AV800 bestellen voor 13,-.
dan wil ik die ''onzin'' wel proberen. ;)
Dat is de goede instelling. Zo kom je er zelf achter.

Ik kan trouwens nog wel een heel verhaal ophangen over het belang van goede stroomvoorziening en het belang van ontstoring. Ik heb zelf overduidelijk het verschil gehoord. En Vinz heeft er nog eens een Engelse ing over doorgezaagd op een show die echt wel wist waar hij het over had. Die maakte zich nogal kwaad over die zelfde demo, met name de prijzen van de 'wondermiddelen'. Ongeveer dezelfde prijs waarvoor ik mijn buizenversterker heb verkocht... die beter klinkt dan hun demo versterkers. Dat vonden ze ook niet leuk om te horen geloof ik. Dat het (veel te) duur verkocht wordt klopt wel, maar dat het niks uit zou maken is onzin. Bovendien vind ik dat een goed gemaakt apparaat niet allergisch hoort te reageren op onregelmatigheden in de stroomvoorziening.

Het maakt echt wel verschil, maar als je erover wilt praten ga dan ajb naar het 'zilveren kabels gesmeed door...' topic. En voor het overige: laat de sceptici maar praten. Ze hebben het nog nooit onderzocht omdat ze er van tevoren toch al van uit gaan dat het niet kan.

De grootste belemmering voor het onderzoeken van de waarheid is te veronderstellen dat je hem al kent.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 15:43 ]

• pacificocean
Geen matches
[b]]eep schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:17:

[...]

Ik heb het ff doorgenomen, maar jemig wat een lappen tekst met vnl code. :F Je moet er maar zin in hebben. En het soldeerwerk lijkt me heel erg klein en lastig bij die smd-weerstandjes. Ik weet al dat ik daar niet aan moet gaan beginnen want dan heb ik er op een gegeven moment geen zin meer in en dan komt het nooit meer af.

[...]
Valt wel mee toch dat solderen?
http://www.noiseisgood.co.nz/?p=365
http://elinux.org/RPi_Low-level_peripherals#P5_header

[ Voor 65% gewijzigd door pacificocean op 15-08-2013 23:18 ]

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:29 ]

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Geen matches
Net samen met een forumgenoot de Aurum Cantus Melodies 102 SE ingepakt en ingeladen. Een hele workout :-), ze zijn bijna 40 kg stuk.
De Aurum Cantus Volla's zijn gekocht. In nieuwstaat met 6 maand garantie en Silent wire jumpers twv €100,- erbij voor €1300. Ik kon deze superaanbieding niet laten lopen, vandaar mijn haast met de verkoop van mijn Melodies :-).
Nu nog op zoek naar fatsoenlijke staanders of de Volla of V3M staander aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Oh, dat is wel een hele mooie deal ja. Dat is ook bijna gelijk oversteken. We krijgen vast nog wel foto's te zien he?

@Bronco; een paard heeft wel een groter hoofd ja. })

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:38:
Jeep...we're still on the same page.... :) ik hoor het dagelijks en iedereen manipuleert (veelal gemaskeerd als "redeneert" en dan noemen we het "beïnvloeden"). Echter, we beïnvloeden (manipuleren) elkaar niet doelbewust. Het is veelal onbewust zelfs. Komt doordat de mens in de basis egocentrisch denkt. Kunnen we niets aan doen. Onbewust presenteren we informatie vaak zodanig dat we hopen dat de ander daarin meegaat, laten zaken onbewust weg als het niet ten goede komt van wat we willen bereiken en "buigen"/passen de feiten aan. Dit alles om het doel te bereiken die jij of ik voor ogen hebben. Dit staat dus los van eigen gewin. Egocentrisme is niet zozeer gericht op eigen gewin maar wel om de eigen geconstructeerde waarheid zo goed mogelijk te verkopen aan anderen. Want jouw of mijn bedachte waarheid of antwoord op een vraag is tenslotte de juiste. Dat heeft niets met goedheid of slechtheid in de mens te maken. Het is neurologisch. Ons brein construeert heel snel aan de hand van allle beschikbare informatie een plausibel verhaal en gooit informatie overboord dat er niet bij past. Maar goed dat is zoals ik erover denk of beter gezegd dat is het plausibel verhaal dat mijn brein wist te produceren. Zal ik meteen zelf de bal maar inkoppen die je kunt maken >:) "Nou Bronco, dan weet dat brein van jou niet veel soeps te produceren en kun je het beter overlaten aan anderen"
+1
Marcel9970 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:17:
De Aurum Cantus Volla's zijn gekocht.
vet! ik hoop dat er foto's komen.

[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 16-08-2013 09:33 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.audio-kontakt.com/oglasi_tr/velike/AUIOOA-1330901222DSC00141_abc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zie op die rechter speaker enige "vlekken" zitten of is dat een soort weerspiegeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het moet reflectie zijn want ik "zie" een plankje met spullen erop. (en een naaktfoto van zn vrouw...)

@ Bronco en Jeep: I love you guys, jullie weten het altijd weer spannend te krijgen hier!

[ Voor 31% gewijzigd door vinz98 op 16-08-2013 15:41 . Reden: lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dus toch vlekken! (8>

_O-

offtopic:
nee, ze zijn echt mooi. Gefeliciteerd. Plus dat je nog iemand anders blij hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
Welke 'grootheid' in the entertainmentwereld zei ook alweer: 'A dirty mind is a joy forever' 8).

Thx Jeep. Ik was er ook blij mee een echte liefhebber er blij mee te kunnen maken. Zijn luidsprekers klonken ook prima, maar als je gaat vergelijken hoor je pas hoe goed de AC's ook alweer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel9970 op 17-08-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
suuuper vet!
ohmylord..... :F

[ Voor 25% gewijzigd door klaasje11 op 17-08-2013 09:49 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Welke 'grootheid' in the entertainmentwereld zei ook alweer: 'A dirty mind is a joy forever'
Ik gok op Oscar Wilde. Dezelfde als : "ik heb de eenvoudigste smaak: alleen het beste"
En idd blijft het vooral leuk als het niet al te beeldend/expliciet wordt... 'Tongue in cheek' zoals de Engelsen dat noemen. En dat allemaal offtopic off course.

Ach, je moet maar denken: hij heeft de foto toch niet gemaakt.... Dat was de advertentiefoto.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
and a dirty girl is a toy forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Geen matches
Heeft iemand nog suggesties voor een device met airplay en analoge uitgangen? Een airport express zou wat kunnen zijn, maar 3.5 mm audio uitgang lijkt mij kwalitatief ook niet helemaal wenselijk, Raspberry pi hetzelfde verhaal. Dlink Boxee zou wat kunnen zijn, maar die schijnt wat traag te zijn en is eigenlijk een mediaplayer, die ik al heb staan.

Edit: of de Airport express digitale uitgang gebruiken en een DAC ertussen kan ook natuurlijk. Is de Muse 4x TDA daar een goede voor? Wil er ook niet al teveel geld aan uitgeven, voor het echte werk gebruik ik mijn cd speler voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Romius op 19-08-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Ik heb zelf een airport express (vorige model) via toslink aan een (gemodde) Muse 4x TDA hangen. Bevalt mij supergoed, maar ik moet toegeven dat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb.

Wat ik je wel kan vertellen is dat naar mijn persoonlijke mening de Muse ongemod nauwelijk beter klinkt dan de standaard analoge uitgang. Als je niet wilt modden zou ik dus gewoon de analoge uitgang gebruiken.

NB: Voor gemodde versies kun je het beste bij Jeep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 12:39

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
Ik gebruik de AEx met ]eep's gemodde DAC net als cornelisprul hierboven en ben er ook heel tevreden mee.
Ben je toch voor niet te veel geld klaar ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wil er ook niet al teveel geld aan uitgeven, voor het echte werk gebruik ik mijn cd speler voor.
Wedden dat dat gaat veranderen? Niet alleen vanwege het gemak (of de onhandigheid van cd-tjes zoeken) maar ook vanwege de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 02:45:
[...]

Wedden dat dat gaat veranderen? Niet alleen vanwege het gemak (of de onhandigheid van cd-tjes zoeken) maar ook vanwege de geluidskwaliteit.
Zo, dat was een latertje ;)

De onhandigheid van cd-tjes, ja daar heb je wel een punt. Nou, heb je nog wat moois in de aanbieding? :P
Ben als het goed is mijn BR speler ook kwijt O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Romius op 20-08-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Latertje? :? Weet je wel hoe lekker rustig het 's nachts is?

Je kunt een BD ook gewoon als loopwerk gebruiken hoor. Op slechts een paar na zijn de loopwerken uit cd-spelers ook gewoon goedkope cd-rom spelers. Wat je als bron gebruikt maakt niet zoveel uit. Het bronmateriaal wel (opname, mastering en bitdiepte/samplingfreq). Het geluid wordt gemaakt door de dac. En die heb ik wel. Voor een heel zacht prijsje in vergelijking met gelijkwaardig presterende dacs.
Bij interesse stuur maar een PM.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:59:
Latertje? :? Weet je wel hoe lekker rustig het 's nachts is?

Je kunt een BD ook gewoon als loopwerk gebruiken hoor. Op slechts een paar na zijn de loopwerken uit cd-spelers ook gewoon goedkope cd-rom spelers. Wat je als bron gebruikt maakt niet zoveel uit. Het bronmateriaal wel (opname, mastering en bitdiepte/samplingfreq). Het geluid wordt gemaakt door de dac. En die heb ik wel. Voor een heel zacht prijsje in vergelijking met gelijkwaardig presterende dacs.
Bij interesse stuur maar een PM.
Rustig ja, dat zal wel, op dat soort tijdstippen slaap ik liever, muziek luisteren zit er ook niet in om 3 uur 's nachts O-)
Ja dat weet ik, maar de br speler stond al een beetje stof te happen, de cd speler (nog) niet. Heb vanmiddag iig even een airport express gehaald. Maar het verschil zit er uiteraard in, in vergelijking met de cd speler.

Overigens, heb ergens gelezen dat airplay maar met max 16 bit, 44 khz over het lijntje gaat. Dus 24 bit, 96 khz bronnen worden mooi gedownsampled :X . Zal het eens opzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Romius op 20-08-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Romius schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:33:
[...]

Overigens, heb ergens gelezen dat airplay maar met max 16 bit, 44 khz over het lijntje gaat. Dus 24 bit, 96 khz bronnen worden mooi gedownsampled :X . Zal het eens opzoeken.
Klopt, dat geldt voor alle airport apparaten (vage beperking in het protocol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:59:
. Op slechts een paar na zijn de loopwerken uit cd-spelers ook gewoon goedkope cd-rom spelers.
O ja ? ik dacht het niet hoor , de betere cd-spelers gebruiken vaak de Philips cdm 12 , vam 1202 , cdm 9 enz in hun spelers .De goedkopere spelers gebruiken vaak die el cheapo sony ks loopwerken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Geen matches
cornelisprul schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:46:
[...]

Klopt, dat geldt voor alle airport apparaten (vage beperking in het protocol)
Apple, kunnen ook niks goeds doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
een computer/software fabrikant die high-end audio gaat maken? Dat is nog lastiger dan voor Philips ingenieurs en marketing.
O ja ? ik dacht het niet hoor , de betere cd-spelers gebruiken vaak de Philips cdm 12 , vam 1202 , cdm 9 enz in hun spelers .De goedkopere spelers gebruiken vaak die el cheapo sony ks loopwerken
Dat was vroeger. Een simpel cd-rom loopwerkje van een tientje die op 52-voudige snelheid zelfs perfect data uitleest... daar kun je toch geen winst op halen met een zwaar degelijk loopwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-08 23:30
Geen matches
Even een vraag over de lite-ah dac. Ik heb hem zelf gemod door de output caps te verwijderen. Na deze mod heb ik op het rechter kanaal last van een hoge piep als de dac geen signaal krijgt (bijv. als de pc / musiland uit staan). Op het moment dat er een signaal komt (de pc is opgestart) dan houd de piep op. Heeft iemand hier een idee welk (defect) onderdeel hiervoor verantwoordelijk kan zijn?

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
lijkt me een oscillatie door een lusje ergens... Maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon uitzetten :?
Het is geen digitaal signaal wat ie krijgt want dan zou het stereo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Potjandorie, dat is de spijker op zijn kop! Ik heb de printplaat van de dac wel 10 keer doorlopen en niks kunnen vinden, blijkt het inderdaad een brak signaal kabeltje te zijn (kabeltje switchen bevestigde je vermoeden). Die kabeltjes heb ik toen een keer snel snel in elkaar geflanst... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: commerciele
Flansen moet je ook niet doen. Er wordt in onze westerse maatschappij al zoveel geflanst. Nergens meer even de tijd voor nemen, nooit eens even rustig... :P

Column van de week?
Zit ik op zondagmiddag even rustig mijn nieuwe bestanden over te poten en ondertussen een beetje te surfen naar nieuwtjes op hifigebied moet ik wel ineens denken aan de sluiting en reorganisatie van de Bijenkorf. Geen luxe warenhuis meer waar gewone mensen ook nog eens wat leuks kunnen kopen maar òf een outlet waar schaamteloos hippe sweatshopproducten verkocht worden òf nog exclusiever en nog duurder. De fans van deze Primark komen op tv; blije pubermeiden met volle tassen meuk. De Bijenkorf wordt dan echt voor de 'elite' en patsers met de geldpest. Marktwaarnemers noemen dat in het Journaal dan 'een gedurfde stap voorwaarts'. Hema en V&D volgen? Ik denk het niet. De Hema is haar identiteit al kwijtgeraakt aan de zielzuigers van het Vendex concern en de V&D is nooit wat anders geweest dan een Kijkshop zonder glassex met personeel in persoonlijkheidsloze uniformpjes.

En wat heeft dit nou met HiFi te maken? Of 'HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi' Nou, alles. Ik was op hifi.nl aan het lezen over 3 streamers. Leuk, interessant, mooi, met een hoog "hebbe" gehalte. De gesteste apparaten zijn Olive 06HD, de Aurender S10 en de Meridian Sooloos. Waar het op neer komt is; het zijn gewoon vermomde computertjes met wat verschillende (deels achterhaalde) inhoud en uiteindelijk maakt de interface het verschil. En dan kom je bij de conlusie:
Om maar te zeggen dat verschillen qua geluidskwaliteit in deze test zeer beperkt zijn.
...
Als we echter - zoals elke weldenkende consument - rekening houden met de prijs/kwaliteit verhouding, dan wordt al snel duidelijk dat de Olive met kop en schouders boven de rest uitsteekt. De Olive 06HD is namelijk ongeveer de helft goedkoper (!) dan de andere twee...
Lees meer : bron hifi.nl
De helft goedkoper... dan wat? :?

Meridian Sooloos
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20130803195613_meridian_0408_03.jpg
Control 15 (€ 5.950): 500 Gb opslag, streaming, cd drive, 15” touchscreen
Media Core 200 (€ 2.750): 1 TB opslag, streaming: staat rechtop, geen geforceerde koeling
Media Core 600 (€ 8.450): 2 x 2 TB (mirror), streaming, kan zes zones voorzien
Media Drive 600 (€ 3.500): 2 x 2 TB opslag, geen streaming
Media Source 600 (€ 2.450): enkel streaming
Media Source 200 (€ 725): enkel streaming

Aurender S10
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20130816161414_Aurender_S10_cover.png
Aurender S10 (€ 6.250): 2 TB opslag op harde schijf en 64 Gb SDD opslag, streaming
Aurender W20 (€ 15.900): 6 TB opslag op harde schijf en 240 Gb SSD opslag, streaming

Olive 06HD
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20130804211203_olive_0408_07.jpg
Olive 03HD (€ 699): 500 Gb opslag, streaming, cd drive, touchscreen
Olive 04HD (€ 1.499): 2 TB opslag, streaming, cd drive
Olive 06HD (€ 2.999): 2 TB opslag, streaming, cd drive, touchscreen
Het is ietwat oneerbiedig om een toestel dat toch nog steeds € 2.999 kost een 'koopje' te noemen, maar eh, eigenlijk is Olive wel degelijk een koopje.
Tja, het is maar tegen wie je het hebt om een apparaat van €3k een 'koopje' te noemen. Misschien tegen die manager uit het Journaal die het exclusief maken van de Bijenkorf een 'een gedurfde stap voorwaarts' noemde?

En vanmiddag las ik nog dit nog: 'Introductie Zanden 3100 voorversterker', een buizen voorversterker met afstandbediening en een 4 ingangen waarvan 1 gebalanceerde. this one-piece unit uses one 5687 tube for amplification, and another 5687 for rectification
En de prijs? Voor het oudere broertje van de 3100, de Zanden 3000, tel je ruim 20.000 euro neer. Zijn opvolger klinkt volgens de importeur niet alleen beter, maar is bovendien een stuk goedkoper: "met een aanbevolen winkelprijs van 13.750 euro is zoveel kwaliteit bij Zanden nog nooit zo betaalbaar geweest."
:? 8)7 |:( Betaalbaar voor wie? Vast voor mensen die verwachten dat hun spullen niet in elkaar geflanst zijn. De 'elite' die het waard zijn alleen het beste te verwerven omdat zij immers ook het beste met het gewone volk voorhebben...

Dan kan de tweaker hier dat toch wel iets goedkoper voor elkaar krijgen. Niet dat ik geen dure spullen heb. Ahum.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 17:25 ]

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
nee, ajb niet. De 2eH markt daar is juist erg prettig. Maar wat dat betreft is het wel vrij elitair. Of voor mannen boven een bepaalde leeftijd die nog gewoon naar een winkel gaan voor informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14

SED

Geen matches

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Mmhh wel verleidelijk om naar muziek te luisteren naast zo'n meid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik kwam net nog een andere tegen, iets bereikbaarder maar nu uit Taiwan. Het lijkt wel veel op de Aurum Cantus Volla. En met ongeveer dezelfde bezetting. Mag ik het een 'interessante' vormgeving vinden? Natuurkundig is er zeker wat voor te zeggen. Behalve de groeven onder en de rare kuif na dan. IMO typisch een ontwerp van een designer die geen feedback (of niet de goede) heeft gehad. Die grote klopt wel (form follows function) maar die kleine is raar als je die (alleen) in de woonkamer hebt staan. (linkje).
Afbeeldingslocatie: http://www.6moons.com/audioreviews/lawrence/16.png
Lawrence Audio Violin

Gisteren eindelijk mijn Classic 16.2 voorzien van een pre-amp uitgang voor de extra subwooferversterker. Die heeft line-niveau nodig (250mV).

Pff, wat een werk en wat zit dat ding strak in elkaar. Doet me denken aan een Japanner onder de motorkap. Hij zit echt heel goed in elkaar hoor. Niks mis mee. Maar ik wilde perse de achterkant van de kast er demonteren want die is van staal. Daar wilde ik 2 6mm gaten in boren voor 2 tulppluggen. Dat moest even goed gebeuren want anders krijg je alle ijzerslijpsel in de versterker. Dat ging alleen niet erg makkelijk: eerst de dikke luidsprekeraansluitingen los, dan de IEC-socket lossolderen, dan het paneel met de ingangen. En ik had echt maar nèt genoeg ruimte voor een paar goede pluggen maar dan wel zonder de isolatieringen (elektrisch los van de kast). De aarde zit direct aan het achterpaneel vast dus dat is geen probleem denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/346classic_16.jpg
Zo' n grote kast en dan maar zo weinig ruimte over.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/240classic_16_tn.jpg

Ik heb wel even zitten denken waar ik het signaal af moest pakken. En dan liefst zonder teveel signaal van te versterker af te pakken. Als ik nml na de potmeter af ga takken houd de versterker misschien te weinig signaal over om vol vermogen te kunnen leveren. Dit is soms al op het randje bv als ik een film op mijn tv afspeel (dat ligt aan de tv, hd via usb>decoder>opt). Het leek mij dus een goed idee om het signaal af te takken na de eerste voorversterkerbuis (=1/2 6SN7). Eigenlijk net als bij mijn Audio Note waar die na de 1e v.v-trap zit. Dus ik pak het signaal nu na de 1e koppelcap (geen DC en hopelijk laag genoeg doorlopende bas), met een 150 Ohm weerstandje er tussen >uit. Het weerstandje zit in de rode krimpkous.
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/897classic_16_tn.jpg
Zo blijft het volume voor de versterker intact en krijg ik net genoeg signaal voor de sub-amp. Die heeft zijn eigen volumeregeling om af te stemmen op de eindversterker (balans tussen sub en top). Ik ga zo meten of ik het goed gedaan heb.

Als iemand nog opmerkingen heeft; graag. Ik weet wel ongeveer wat ik doe maar ik mis een goede achtergrond.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Vandaag heb ik mijn nieuwe voorversterker, de Vincent SA-31, kunnen ophalen van het postkantoor (via marktplaats op de kop getikt). Eerder regelde ik de volume regeling via mijn musiland 01 USD (digitaal dus) en dat vond ik, voornamelijk bij films kijken, behoorlijk irritant. De musiland kan nu weer voluit en het volume wordt via een fysieke knop geregeld.

Eerst de kast maar eens open gemaakt om te zien hoe het er van binnen uitziet. Je weet het bij tweede hands natuurlijk nooit! Zo ziet hij er uit (web foto):

Afbeeldingslocatie: http://www.avguide.com/sites/next-tech-guide/files/REVIEW_2458-2.jpg

Ehm, ja. Met buisjes dus! :+

De schroeven leken mij wat los en ja hoor, de kast is eerder open gemaakt. Er is zelfs wat gemod, de laatste set weerstanden voor de uitgang (de 2e set) is verwijderd. Even wat stof verwijderd en de boel maar aangesloten, nadat ik eerst een duo ouput caps in mijn lite dac heb gezet natuurlijk!

Wat een verschil! Laag weergave flink verbeterd en alles meer naar de voorgrond zijn de veranderingen die mij het meest opvallen. Of het nou komt door de betere onderlinge impedantie overgangen, het wegnemen van de digitale volume regeling of wat anders, het verschil is zeker niet subtiel. Dus met fors meer onderdelen in de signaalweg een verbetering bereikt! Less is more is dus zeker niet overal toepasbaar en experimenteren kan lonen!

Stiekem zit ik al een tijdje te azen op die breeze dac van Herman in de v&a, nu met meerdere ingangen kan ik ook makkelijk switchen om hem te vergelijken met de lite-ah.. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Patatjemet op 31-08-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Een zwàrte? :?

Doet de tape-out het niet? En als ik het goed begrijp is de 2e uitgang ook uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Ja, die zwarte van mp (verkoper was Sam - was jij aan het meebieden? Ik bied nooit, stuur altijd direct een mail met de vraag hoeveel het moet kosten en mijn telefoon nummer).

Output 1 werkt iig, die gebruik ik nu. Output 2 en tape (heb ik nog niet getest (ook eigenlijk niet nodig). Voor output 2 moet ik eerst eens de meter opzetten om te kijken wat daar uitkomt (snelle oplossing zou 2 weerstandjes gelijk aan die van output 1 erbij solderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee, maar ik ben goed in zoeken. :P Ik was wel half en half aan het kijken naar een pre-amp maar eigenlijk omdat ik 1: iets meer versterkingsfactor nodig heb soms en 2 niet zo'n zin had om mijn mooie Classic amp te ontmaagden aan te passen. Maar ik heb m nu net weer neergezet, gemeten (DC= 0.005V AC vol signaal = onmeetbaar met mijn DMM op stand 220V). Ik heb m nu aangesloten en het signaal is nu zo sterk dat ik de pot van de subamp op 9u moet zetten, bijna exact hetzelfde als met de pre-out van de Audio Note Oto.

Dus: missie geslaagd en precies goed gegokt met de 150 Ohm weerstand. *O*

Het is een verademing om weert met de 300B te kunnen luisteren ipv de toch ook niet misselijke Oto SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Even voor de techneuten hier. Ik heb een probleem.
Als ik m'n buizenversterker aansluit op mn dac dan komt er geen geluit uit de linker speaker.
Als ik de dac aansluit op een transistor versterker, dan doet ie het uitstekend.
Als ik mn buisenversterker aansluit op mn telefoon met een jack-rca kabel dan doet ie het ook.

Het is dus puur de combinatie dat ervoor zorgt dat er geen geluid uit de linker speaker komt. Weet iemand wat het kan zijn? De dac is gemod, wat er gedaan is weet ik niet. Kan het zijn dat het komt doordat de dac geen output caps heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ligt het niet aan de kabel?

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Dacht ik eerst ook, maar bij andere kabels had ik exact hetzelfde probleem. En de kabels deden het ook bij de transistorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik weet het niet meer hoor, maar is dat een dacje van mij? Dan stuur me ff een PM.
Ook voor een vglb Nos Dac met TDA1543.
Ik heb wel een vermoeden maar dat is wat technisch (en houd ik liever voor mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Hier nog wat meer foto's van de voorversterker. Ik vind het ontwerp zelf goed geslaagd, mooi symetrisch en details zoals de potmeters (2 liggen iets dieper dan de andere 2). Gelukkig kun je de aanwezige toonregeling eenvoudig en volledig passeren door een knopje op het front:

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/IMG_6184_zps84426e61.jpg

Van boven ziet hij er zo uit. Mooi gescheiden stroom voorziening. Het stroomverbruik is ongeveer 25 w. Wat je niet ziet is de hierboven vermelde toonregeling, die zit namelijk direct achter de potmeters op een apart printje (eventueel dus nog te verwijderen)!
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/IMG_6156_zps356e69da.jpg

Op deze foto kun je de buisjes mooi zien gloeien. Aan de ene kant jammer dat je ze normaal niet ziet, aan de andere kant zijn deze buisjes kwa formaat niet echt indrukwekkend en kunnen er nu ook geen ongelukken onstaan door bijvoorbeeld mijn kater.
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/IMG_6168_zpsf8a7b1e1.jpg

Dit is een foto van hoe mijn set er op het moment bijstaat. Vincent SA-31 vv, Muse m21 "modded" ev, Lite Ah "modded" d/a (rechts zie je een hoekje van de musiland 01 usd).
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i218/Loubard/IMG_6190_zpsb2210b09.jpg

Het lijkt mij interessant om de output caps nog eens te vervangen door iets beters, al zal daar de hele boel wel voor uit elkaar moeten (dus dat gaat even op de lange baan).

[ Voor 9% gewijzigd door Patatjemet op 01-09-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
@jeep, het is idd een dac die door jou gemod is. Net een cd speler geleend en het lijkt erop dat er een contactpunt niet goed is in de versterker. Heb geen soldeermachine in huis, ga morgen maar even bellen naar de man die 'm gerepareerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat leek me al vreemd dat maar 1 kant dit deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ Patatjemet , die Breeze Audio Dac is allang verkocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
Geen matches
Hij staat nog steeds in v&a, vandaar dat ik er vanuit ging dat hij nog beschikbaar was (goed nieuws voor mijn portomonnee overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Over het algemeen gaat het in mijn (beperkte) ervaring toch aardig op. Tot een bepaald minimum natuurlijk.

M.i. lijkt het in de basis op de Italiaanse keuken: Zolang het maar van goede kwaliteit is, heb je maar heel weinig verschillende ingrediënten nodig.

In het geval van patatjemet vermoed ik toch echt dat de digitale volume regeling het probleem was (soort Hollandse kastomaten die al lang op hadden gemoeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het gaat er ook niet zozeer om dat 'less is more' alleen zaligmakend is. Het is gewoon een zinnige stelregel die bijna altijd opgaat en een goed uitganspunt vormt. Daarna moet je weten wat je aan het doen bent. Uiteindelijk gaat het om het behoud van zoveel mogelijk informatie en dat gaat beter met weinig goede componenten dan met veel goedkope. Het is altijd een kwestie van compromissen sluiten.
Mijn nieuwe 4-weg speakers zijn ook beter dan de oude 2-weg. Ondanks of dankzij veel meer componenten (6 drivers tegen 2; >100 ipv 3!). Die zou ik ook nooit gekocht hebben als ik dogmatisch aan een minimalistische lijn zou vasthouden.

Als je bedenkt dat elk onderdeeltje -hoe weinig ook- iets van die informatie wegneemt en alles wat je compenseert ergens anders weer een ander afwijking tot gevolg heeft is het makkelijker om weinig onderdelen onder controle te houden dan alles willen compenseren met veel componenten. Dat die afwijking misschien kleiner is, maar nog weer moeilijker aan te pakken, bv. een grote bult weg maar 4 kleine aan weerskanten er voor in de plaats + fase verschuivingen. Vooral die faseverschuivingen (tijdsverschuivingen tussen verschillende frequenties van 1 toon), waardoor de precisie van je ruimtelijke weergave minder wordt zorgt voor informatieverlies. De afbeelding versmeert en de coherentie krijg je nooit meer terug.
Gewoon de 2e wet van de thermodynamica. Chaos vs cosmos, ruis vs signaal, muziek vs kakafonie. De truc van het het leven is hier zo goed mogelijk mee om te gaan en er zoveel mogelijk tegenin te gaan. Intelligentie is het enige wat dit mogelijk maakt.
offtopic:
dat is een diepe, voor de denkers

Over de voorversterker. Als je meer bas krijgt en een grotere afbeelding (imho veroorzaakt door impedantieverandering) en je vind dat mooier wie ben ik dan om te zeggen dat jij je compromissen anders moet sluiten? Patatjemet heeft gewoon een mooi apparaat en hij is er blij mee. Als ik allerlei bezwaren aan ga zou gaan dragen met mogelijke oorzaken dan vergal ik alleen maar zijn plezier. Ik hou niet van partypoopers. Gewoon lekker zelf proberen. Ik hoef niet perse mijn gelijk te halen of te zeggen van; zie je wel.

Ik zeg liever van tevoren wat het meeste resultaat op zou kunnen leveren. Dat had in dit geval ook met een aanpassing in het wisselfilter gekund oid. Of betere speakers. Of; probeer dit eens. Of; heb je daaraan gedacht. Achteraf de koe in de kont kijken heb je niks aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 16:35 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.