HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.490 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Geen matches
Balen van die mislukte aankoop, maar gelukkig geld terug :)

Ik heb nu een opstelling klaar: Behringer UCA202 vanaf de PC -> Maverick D1 DAC -> Muse i25 TA2021 -> B&O Beovox S30.

En ik mag zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Voor het eerst klinkt het geheel gewoon compleet. Genieten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
He, ik kwam dit ineens tegen:
smsl 1955+ DAC....opamp eatting monster
Ik ben blijkbaar niet de enige.

Gisteren voor het eerst een lp gedraaid op de nieuwe speakers: alles op zijn plek en afgesteld. Ik heb Björk - Biophilia net binnen en maar eens opgezet. Natuurlijk weer een perfect opgenomen album met een flinke bas erin. Dat was echt :Y Als je nu denk dat bas met een draaitafel niet goed gaat, nou echt wel. Afgronddiep, strak en zonder fladderende conussen. Ook met het neerlaten van de naald geen dreun. Tikken op de draaitafel ook geen effect. Gewoon lekker muziek genieten. Wow.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Geen matches
Mijn B&O blokken klinken vele malen beter als die Audioromy, veel betere basscontrolle en veel schoner midden/hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Zullen we die Audioromy maar even helemaal vergeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep
Doen we ook! Die nieuwe speeltjes van jou laten mijn beurs kriebelen ;)
Hoeveel heb je uiteindelijk betaalt voor die luidsprekers, zien er namelijk goed uit en jou lovende woorden maken het nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
IK had wat geneusd op marktplaats en daar stonden ze midden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
*off topic*
Heb nog steeds een Yarland voor je in de aanbieding TweakedTea.

[ Voor 9% gewijzigd door R8dical op 22-07-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 02:21:
Zullen we die Audioromy maar even helemaal vergeten? ;)
misschien dat Audioromy zijn naam beter kan aanpassen naar Audiorotzooi !! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@R8dical
Voorlopig geen buis meer voor mij ;) Leuk om over te praten, dat wel!
Na deze ervaring spaar ik liever door voor een betrouwbaar buisje.
*Off Topic*
Mijn B&O 150 Amps draaien erg goed, 10x beter dan die Audiorotzooi of NAD C350. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Geen matches
Wat ik overal lees, zijn die Yarlands echt wel goed hoor.

Een beetje offtopic, maar iemand ervaring met zelfbouw single driver speakers. Ik wil een hoog rendement boekenplank speaker bouwen voor bij mijn APPJ (EL84 2x 3,5 Watt) als vervanging van mijn 20 jaar oude B&W 201i. Ik kom na wat zoekwerk eigenlijk niet veel verder dan de Fostex166En (206 heeft wel een hele grote kast nodig), maar die geven zelf aan eigenlijk alleen voor in een Horn bedoeld te zijn. Iemand nog nog een driversuggestie die het goed zal doen in een behuizing van growweg max 20 liter? Het is de bedoeling zonder sub te gaan draaien, dus een beetje laag (hoeft niet overdreven) zou wel leuk zijn.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is niet mijnn voorkeur maar mss is het wat je zoekt: Visaton BG17
Kijk zelf maar: hier is een hele tabel
De Kenford / Senon DYG 820 A-W is heel goedkoop en een redelijk rendement, alleen maar tot 400Hz. Je kunt eenvoudig met een eenvoudige goede tweeter erboven (filter simpel 1 condensator) een hele leuke speaker maken voor weinig.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Dank, zeer nuttig lijstje. Lijk toch alleen weer bij de Fostex uit te komen.
Tweeter toevoegen gaat een beetje in tegen mijn KISS-pricipe in. Heb de vage theorie dat ik aangezien ik ook maar een 1-weg oor heb, ik ook niet meer dan een 1-weg speaker nodig zou moeten hebben. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
kIjk ook eens hier naar: lekker voordelig Rockwood / Senon DY 1026 U 14,-- EUR 25cm met whizzer.
Heb de vage theorie dat ik aangezien ik ook maar een 1-weg oor heb, ik ook niet meer dan een 1-weg speaker nodig zou moeten hebben.
Ja en nee. Onze cochlea (slakkenhuis) is een ingenieur meesterstukje en bovendien is het een microfoon. En geen weergever. Natuurkundig is het heel lastig te combineren om oppervlak voor bas te maken zonder de massa te hoog te maken voor de hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Dank, maar die rockwood gaat maar tot 13000Hz.

NB: Ik weet het. Het is een beetje tegen beter weten in koppig zijn. Verder wat geinspireerd door de tnt big fun box. Leuk projectje voor mijn 1e zelfbouwspeakers. Beter klinken dan die oude B&W's moet toch haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Probeer anders gewoon eens een paar MarkAudio breedbanders. Die zijn erg goed en klein formaat. Desnoods plaats je er meerdere onder elkaar (of aan weerskanten!). Rendement is wel een stuk minder maar dat is nou eenmaal het compromis: groot, sloom en hoog rendement of klein, snel en laag rendement en wat minder bas.

Ik las troiuwens net dat er weer een nieuwe buis uit is als grotere broer van de KT88/KT100/KT120. Jawel de Tung Sol KT150 buizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Mark Audio altair 12 zou inderdaad een mooi alternatief zijn (wel wat duurder). Twijfel alleen een beetje of die 89db voldoende is. Aangezien mijn huidige B&W's 90 dB bij 4 ohm zijn, zou dat geen probleem moeten zijn

[ Voor 25% gewijzigd door cornelisprul op 23-07-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Geen matches
He Jeep,

Ik denk dat je mijn oude speakers gekocht heb aangezien die verkocht waren aan iemand in Amsterdam :):)

Ik zou zeker even naar de Genesis website gaan en daar de Choice Cuts I en II downloaden die nummers kun je perfect als referentie gebruiken voor het afstellen van je speakers want ik kan je vertellen dat het een groot verschil maakt tussen het klinkt mooi en adembenemend mooi.

Tevens staat er bij White papers een white paper over Speaker set-up welke je als eerste gebruikt en de bovenstaande later ter aanvulling.

Maak is fotoos ben wel benieuwd :):)

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ah, ik wilde ze zo graag ook hebben toen ik het hoorde... Jammer dat er niet nog een setje op mp stond.... maar mijn tijd komt nog wel....veel plezier ermee Jeroen! Je hebt ze verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Paulie72 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:15:
He Jeep,

Ik denk dat je mijn oude speakers gekocht heb aangezien die verkocht waren aan iemand in Amsterdam :):)

Ik zou zeker even naar de Genesis website gaan en daar de Choice Cuts I en II downloaden die nummers kun je perfect als referentie gebruiken voor het afstellen van je speakers want ik kan je vertellen dat het een groot verschil maakt tussen het klinkt mooi en adembenemend mooi.

Tevens staat er bij White papers een white paper over Speaker set-up welke je als eerste gebruikt en de bovenstaande later ter aanvulling.

Maak is fotoos ben wel benieuwd :):)
Ik weet het wel zeker. Ze hebben een goed onderkomen gevonden. :) Het eerste dat mij opviel van de foto's dat ze in jouw kamer stonden. Daarom was de keus ook snel gemaakt.
Hij heeft me ook een sd-kaartje gegeven waar die stukjes op staan als ik het goed begrepen heb. Het fijnafstellen moet ik nog doen maar eerlijk gezegd is het daar nu een tikkie te warm voor. Ik moet er namelijk 2 buizenversterkers voor aanzetten. Het is wel een goeie meevaller dat het geluidsniveau ook met de 8W 300B behoorlijk is. Dat komt natuurlijk doordat een dipool zich in een ruimte heel anders gedraagt dan een gesloten speaker. Dat vang je niet in 1 getalletje gemeten op 1 meter afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Geen matches
Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat naarmate je meer vermogen en eigenlijk current op de speakers zet dit zich meteen terugvertaald in het geluid. Maar dat merk je pas als je de stap maakt omdat je dan tot de conclusie komt welke potentie er in de speakers zit. Ik hben destijds begonnen met Meixing MC-3008 mono blokken wat goed klonk en toen naar de MC-300845AB en ik kan je vertellen dat was een serieuze stap vooruit :). De speakers verdienen een goede set :) Goed om te horen dat ze een goed huis hebben gevonden. In mijn woonkamer merk ik dat ik beter af ben met een speaker met een separaat subwoofer servo systeem omdat mijn ruimte hier beter mee omgaat. Die SD die heb ik destijds meegegeven :)

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Matched: chinese
Kan iemand mij adviseren in het volgende. Al een tijdje zo ik goede vervanging voor mijn versleten H&K SoundSticks 2.1 set. Een desktop set dus. Het liefst ga ik terug naar 2.0, omdat ik eigenlijk geen goede/mooie ruimte heb voor die subwoofer.

Nu kan ik gaan naar een 'normale' 2.0 computer/multimedia-desktop set, denk aan een Creative T40, Audioengine 2, Focal XS Book, etc... Of meer monitor achtige set-up, M-Audio AV40, KRK Rokit 5, iets in die hoek.

Mijn budget is zeg max. 300 euro, en daar wil ik dan een complete set voor hebben staan, ofwel dac, amp en speakers. Stel ik wil op de 'Chinese' toer, al dan niet gecombineerd met niet-Chinese (passieve) speakers, wat zou dan jullie voorkeur hebben voor set-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Goede 2.0 sets:
Teufel concept B20 (vind ik serieus goed voor het geld (88 euro als je een review schrijft), heb er echt van genoten. Audioengine A2 vielen me tegen, zijn volgens mij echt gemaakt om te spelen met de bijpassende subwoofer, los missen ze diepgang en detail. Ik denk dat de Adam A3 speakers een goede set voor je zouden zijn, kun je tweedehands wel in de gaten houden. De Teufel B200 USB heb ik ook gehad, maar die was me iets te klinisch. In de Creative T20 mis ik iets aan muzikaliteit.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de Focal XS Book (250 euro ongeveer).

Om binnen het kader van dit topic te blijven: De Muse i25 TA2021 amp die me hier is aanbevolen is erg goed bevallen, zeker met een goede DAC ervoor. Je kunt voor dat bedrag denken aan: Wharfedale 9.1 of 10.1. Dali Zensor 1. Monitor Audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
PatrickG schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:51:
Goede 2.0 sets:
Teufel concept B20 (vind ik serieus goed voor het geld (88 euro als je een review schrijft), heb er echt van genoten. Audioengine A2 vielen me tegen, zijn volgens mij echt gemaakt om te spelen met de bijpassende subwoofer, los missen ze diepgang en detail. Ik denk dat de Adam A3 speakers een goede set voor je zouden zijn, kun je tweedehands wel in de gaten houden. De Teufel B200 USB heb ik ook gehad, maar die was me iets te klinisch. In de Creative T20 mis ik iets aan muzikaliteit.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de Focal XS Book (250 euro ongeveer).

Om binnen het kader van dit topic te blijven: De Muse i25 TA2021 amp die me hier is aanbevolen is erg goed bevallen, zeker met een goede DAC ervoor. Je kunt voor dat bedrag denken aan: Wharfedale 9.1 of 10.1. Dali Zensor 1. Monitor Audio?
Dank voor je input. Even los van een DAC: 88 euro voor een B20, of zeg 300 euro voor een t-amp met setje Dali's... Zijn dat de extra kosten waard? Wat heb jij aan die Muse hangen als ik vragen mag?

De Focal's spreken met ook wel aan (voor 195 te krijgen zelfs), echter ben ik bang dat ze makkelijk 'omvallen', ik heb een kat enzo... Die Teufels stonden ook al eerder op de shortlist, enerzijds is die 8 weken proeftijd wel chill natuurlijk, echter ben ik heel benieuwd (nu ik weet dat je blijkbaar korting krijgt als je een review schrijft) hoe eerlijk die reviews zijn... Hoe krijg je die korting eigenlijk? ( :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Ja, de Dali's zullen zeker wel de extra kosten waard zijn. Voor 88 euro zijn die B20's echt wel een hele goede, naar mijn mening en smaak dan :) En je kunt ze inderdaad moeiteloos terugsturen. Als je meer investeert krijg je in principe ook meer natuurlijk, mits je de juiste keuzes maakt. Ik heb verder niet heel veel ervaring en ben een pas een jaartje bezig met het verkrijgen van een goede setup. In dit topic zijn er die veel meer weten en veel meer speakers in hun bezit hebben gehad.

Ik heb een setje oude B&O S30 Beovox speakers voor 10 euro op een rommelmarkt gekocht en die doen het heel goed. Intussen ben ik lekker aan het sparen en komt er in de toekomst misschien wel een setje Tannoy DC4 of DC6 speakers. Die zijn qua styling helemaal top.

Die korting krijg je door de link naar je review te mailen naar Teufel, zie hun website. De Focals zijn inderdaad wel wankel en ik ken de behoefte van katten om alles als kop- en rugkrabber te gebruiken haha.

Het ligt er dus een beetje aan, heb je weinig ruimte: ga voor een 2.0 set. Kun je een klein ampje kwijt met losse speakers, dan is dat een betere optie. Tevens is een DAC ook wel een must aankoop of een goede geluidskaart. De bron is heel belangrijk, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Geen matches
Ik heb voor de geïnteresseerden een Audio-GD NFB 2.1 DAC te koop staan! Weet dat dit geen vraag/aanbod topic is maar gezien het Chinees is leek het me toch enigszins relevant.

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
PatrickG schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:05:
Ja, de Dali's zullen zeker wel de extra kosten waard zijn. Voor 88 euro zijn die B20's echt wel een hele goede, naar mijn mening en smaak dan :) En je kunt ze inderdaad moeiteloos terugsturen. Als je meer investeert krijg je in principe ook meer natuurlijk, mits je de juiste keuzes maakt. Ik heb verder niet heel veel ervaring en ben een pas een jaartje bezig met het verkrijgen van een goede setup. In dit topic zijn er die veel meer weten en veel meer speakers in hun bezit hebben gehad.

Ik heb een setje oude B&O S30 Beovox speakers voor 10 euro op een rommelmarkt gekocht en die doen het heel goed. Intussen ben ik lekker aan het sparen en komt er in de toekomst misschien wel een setje Tannoy DC4 of DC6 speakers. Die zijn qua styling helemaal top.

Die korting krijg je door de link naar je review te mailen naar Teufel, zie hun website. De Focals zijn inderdaad wel wankel en ik ken de behoefte van katten om alles als kop- en rugkrabber te gebruiken haha.

Het ligt er dus een beetje aan, heb je weinig ruimte: ga voor een 2.0 set. Kun je een klein ampje kwijt met losse speakers, dan is dat een betere optie. Tevens is een DAC ook wel een must aankoop of een goede geluidskaart. De bron is heel belangrijk, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen :)
Nogmaals dank voor het meedenken. Gezien al de lovende reviews denk ik toch dat ik ga voor een T-ampje met losse speakers en een DAC. Heb er immers ook het geld voor (over), en waarom zou ik dan iets kiezen wat minder is?

De Focals vallen af, dat is me toch iets te instabiel. En naast een aantal goede (betaalde?) reviews, heb ik ook wat kritische reviews gelezen over die dingen. Gewone 'boekenplank' speakers die niet al te groot zijn (zoals die Dali Zenzor 1) passen hier wel prima op m'n bureau, en de kat zal ze niet zo snel omgooien. Ook vind ik het wel een prettige gedachte als er een stofkap voor zit, je weet maar nooit wanneer meneer honger krijgt... Denk dat de Dali's het wel worden, veel goede reviews, ook wanneer afgezet tegen directe concurrenten.

Nu nog eens verder orienteren op een amp en DAC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Geen dank, ik heb ook lopen worstelen met de vraag: welke speakers moet ik nu nemen. Succes!
Q-Acoustics 2010/2020 zouden ook goed moeten zijn volgens Whathifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Mee eens. Een echte set voegt heel veel toe aan een desktopsetje, al zou ik het best met mijn Logitech setje kunnen uithouden als dat moest. Die 2021 T-ampjes zijn onverslaanbaar. Met een paar echte 2eH speakers krijg je dan een heel volwassen geluid. Wel aan je opstelling denken.

En dac's, tja, geluid begint bij de bron. Niet iedereen kan direct benoemen wat voor verschil ze horen (= training) maar iedereen hoort het. Nerpissad heeft net bij mij het verschil gehoord en heeft een dacje mee. Weer een leuke middag trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Ik zit zelf nu te kijken naar de audiolabs m-dac. Was erg onder de indruk van het geluid maar ik weet dat jeep niet onder de indruk is van de opbouw. Sigma delta en opamps (al weet ik niet of die voor de dac zijn)

mijn gevoel zegt ook dat ik daardoor bij de dac vandaan moest blijven maar hij klonk echt goed. De functies maken hem in ieder geval iets wat ik jaren kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Geen matches
Heilige Kaas schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:15:
maar hij klonk echt goed. De functies maken hem in ieder geval iets wat ik jaren kan gebruiken.
Misschien trap ik een open deur in waarvoor excuus maar al zit er paardenmest in die DAC, als ie echt goed klonk, klonk ie toch echt goed?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
PatrickG schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:00:
Geen dank, ik heb ook lopen worstelen met de vraag: welke speakers moet ik nu nemen. Succes!
Q-Acoustics 2010/2020 zouden ook goed moeten zijn volgens Whathifi...
Ja dat is altijd moeilijk te bepalen natuurlijk. Sowieso smaak gebonden, en als je ze al ergens kunt luisteren dan is het nooit exact dezelfde set-up als hetgeen je thuis hebt staan. In ieder geval bedankt voor de suggestie. Ik denk dat ik binnenkort eens een ronde doe langs een aantal zaken om wat te gaan luisteren...

Waar ik wel een beetje achter ben is dat waarschijnlijk al mijn hele budget al opgaat aan de speakers, dus ik wat extra moet reserveren voor de amp en de dac. Daarbij meteen ook mijn volgende vraag:
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:08:
Mee eens. Een echte set voegt heel veel toe aan een desktopsetje, al zou ik het best met mijn Logitech setje kunnen uithouden als dat moest. Die 2021 T-ampjes zijn onverslaanbaar. Met een paar echte 2eH speakers krijg je dan een heel volwassen geluid. Wel aan je opstelling denken.

En dac's, tja, geluid begint bij de bron. Niet iedereen kan direct benoemen wat voor verschil ze horen (= training) maar iedereen hoort het. Nerpissad heeft net bij mij het verschil gehoord en heeft een dacje mee. Weer een leuke middag trouwens. :)
Ik heb je meerdere malen zien zeggen dat de Muse of Topping of SMSL 2021 amps hetgeen is wat je wil hebben. Heb ik het goed begrepen dat ik dan -altijd- moet gaan voor een zo simpel mogelijk model, zonder headphone aansluitingen, DAC's enzovoorts?

Even een snelle blik geworpen op de markt van 2021 amps, en kom ik dan uit op de volgende courante modellen:

Muse M21 EX
Muse i25W
SMSL SA-23 (Heeft aircoils net als de Indeed, heb daar iets negatiefs over gelezen hier, klopt dat?)
Topping TP-21 (Deze heeft een headphone uitgang, foute boel of niet?)

De Muse's zijn volgens mij ook qua prijsstelling het meest interesant.

Dan de DAC. Wat ik dus eigenlijk wil is gewoon muziek van mijn computer afspelen, meer niet. Ik moet dus iets hebben wat dient als een USB interface en de D/A conversie doet. Wat is het beste wat ik kan kopen voor 50 euro? En voor 100? En is het verschil noemenswaardig tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Geen matches
.

[ Voor 99% gewijzigd door mekkieboek op 30-07-2013 11:09 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 20:32

SED

Geen matches
http://www.ebay.co.uk/itm...k-speaker-UK/290724176003?

weinig geld en leuke uitvoering. incl verzending.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik weet niet of bij die link de adapter voor de voeding fijn is.

Deze uit Hong Kong is maar €27 zonder voeding en die kost €10 extra.
Deze van Ordoer kost €35 incl adapter.

Het is idd beter 1 zonder poespas te kopen omdat ze daar in China altijd volgens de specsheet werken en er chipjes bij in gooien die de boel verpesten (inputchip met toonregeling+ rottige elco's ervoor en er achter).
Voor de Topping TP21 is het niet erg want daar zit alleen een extra 5532 opampje voor de koptelefoon bij in. Die beinvloed dus niet de speakeruitgang. De koptelefoonuitgang is alleen niet super. Ok maar niet super.
Heilige Kaas schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:15:
Ik zit zelf nu te kijken naar de audiolabs m-dac. Was erg onder de indruk van het geluid maar ik weet dat jeep niet onder de indruk is van de opbouw. Sigma delta en opamps (al weet ik niet of die voor de dac zijn)

mijn gevoel zegt ook dat ik daardoor bij de dac vandaan moest blijven maar hij klonk echt goed. De functies maken hem in ieder geval iets wat ik jaren kan gebruiken.
Je zou hem gewoon eens naast elkaar moeten kunnen vergelijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:19:
Ik weet niet of bij die link de adapter voor de voeding fijn is.

Deze uit Hong Kong is maar €27 zonder voeding en die kost €10 extra.
Deze van Ordoer kost €35 incl adapter.
Suggereer je daarmee dat ongeveer het dubbele betalen voor bijvoorbeeld een Topping TP-21 een beetje onzinnig is?

Die (nieuwe?) Muse i25W kan ik maar weinig over vinden qua reviews e.d. helaas... Afgaan op de goede naam (en prijs) is natuurlijk te doen, maar blijft wel een beetje een gok...

@PatrickG: Jij hebt toch die i25W? Heeft de volumeknop ook zo'n verlichtingsrand eromheen, of hebben ze daarop bezuinigd bij dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Welke naast elkaar? Ik heb nu nog een standaard museje he 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
@Ebia:

Ja, die heeft een blauw lichtje, niet heel fel. Precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
PatrickG schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:20:
@Ebia:

Ja, die heeft een blauw lichtje, niet heel fel. Precies goed.
Cool, dat hield me nog even tegen. Een i25W it will be.

Nu nog DAC...

Heb ik het goed begrepen dat je het beste de USB > Digitaal conversie, en de D/A conversie in losse modules moet scheiden van elkaar?

Zou dit een leuke combi zijn:
http://www.ebay.nl/itm/MU...rders&hash=item1c2f86d9b3

en dan deze erachter:

http://www.ebay.nl/itm/HI...ain_0&hash=item1c28319510 (Is dit het model waar jij ]eep je mods op loslaat?)

[ Voor 3% gewijzigd door ebia op 28-07-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Dat eerste ding heeft ook al een DAC in zich en je kan er je koptelefoon op aansluiten. Het werkt wel maar ik weet niet of er toevallig ook wat beters is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee ik zou die met een USB DAC PCM2704 vermijden. Die is achterhaald en heeft alleen tot max 16/48. Ik kan je voor Windows de Musiland Monitor aanraden. Die is nml asynchroon. Dus niet "pleur maar wat data over de usb en we zien wel wat er van komt" maar:"pakketje verstuurd. Goed aangekomen? Ja? Ok, de volgende". Daar is het stuurprogrammatje voor.
Als je niet met Windows werkt zou ik iets met een Tenor 7022 aanraden.

De 2e is iid degene die ik mod, maar zonder de mods is de levensduur twijfelachtig en de kwaliteit niet heel veel beter dan een willekeurige andere. Die met mijn mods klinkt echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:58
Geen matches
Leuk man kinderen.
Kreeg net een Whatsapp van de vrouw des huizes. De kleine van 10 maanden had 2 buizen eruit getrokken (Waarschijnlijk de gelijkrichters, daarvan zijn die zwarte plastic uitstekels afgebroken). Zij schreeuwend ernaartoe rennen en de kleine lachend nog eens op de tvkast slaan......

Nou dat wordt mn versterker inpakken en minimaal een jaartje opbergen. Speakers zonder stofkap, dus deze mag ook opgeborgen worden. Ze kan nu nog niet bij de cones komen, maar dat is een kwestie van tijd.

Het was leuk zolang het duurde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je kunt kinderen er ook mee opvoeden he? Hoewel niet afgerichte spelende vriendjes/vriendinnetjes ook in een oogwenk fikse schade kunnen aanrichten. Wel balen voor je.

De versterker op een hogere plek plaatsen is ook een optie natuurlijk.

Ik heb een paar weken 2 katten te logeren. Ik loop er ook al steeds achteraan maar het gaat nog steeds goed. De ene kun je niets voor verbergen want die klimt overal bovenop: de deur, de bovenkasten, de garderobekasten (van 236 hoog) de magnetron op de koelkast, de reling van het balkon (40m hoog :F ). Gelukkig is ze erg voorzichtig en gaat krabben altijd aan de paal. Goed opgevoed. :Y

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Geen matches
Vandaag mijn HLLY SMK-III dac in ontvangst mogen nemen van DHL. Momenteel via XLR (KRK VXT4's) naar RCA (HLLY) aangesloten. Het enige wat ik wat jammer vind, wist ik wel van te voren, is dat de volumeknop alleen werkt met de "Phones" aansluiting aan de voorkant. Is het wijs om de via deze uitgang de KRK's aan te sturen? Dus een kabel te solderen van 6.35mm stereo jack naar 2xXLR male?

Edit: n.a.v. de reacties hieronder toch maar de hoofdtelefoon aansluiting met rust gelaten. Als laatste stap een paar XLR->XLR kabels besteld :)

[ Voor 16% gewijzigd door poema op 30-07-2013 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Jeetje, je bent wel alles aan elkaar aan het plakken zeg. De KRK's zijn eindversterkt en gebalanceerd.
Het kan allemaal wel zoals je het zegt, maar of je aan het eind van de lijn nog de gewenste definitie overhoudt is de hamvraag natuurlijk.
Lang leve de krokodillenkabels? Je zit meer in de PA wereld dus is de Big Knob niet meer iets voor je?

[ Voor 11% gewijzigd door vinz98 op 29-07-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee. De koptelefoonuitgang gebruikt waarschijnlijk een NE5532 opampje. Kwalitatief meer een 'extraatje' en niet waarvoor je een dac met gebalanceerde output koopt. De gebalanceerde uitgang kun je ook niet even simpel een potmeter tussenzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:00:
Nee ik zou die met een USB DAC PCM2704 vermijden. Die is achterhaald en heeft alleen tot max 16/48. Ik kan je voor Windows de Musiland Monitor aanraden. Die is nml asynchroon. Dus niet "pleur maar wat data over de usb en we zien wel wat er van komt" maar:"pakketje verstuurd. Goed aangekomen? Ja? Ok, de volgende". Daar is het stuurprogrammatje voor.
Als je niet met Windows werkt zou ik iets met een Tenor 7022 aanraden.
Ondanks dat ik ook wat Apple spul heb, gebruik ik dat eigenlijk niet voor het afspelen van muziek. Dat wordt dus een Musiland. Ik heb de Monitor 01 USD op het oog, immers alleen digitale output nodig.

Wel ben ik in de war met de modellen. Ik zie namelijk op ebay zowel de 2011 versie aangeboden als de 2012 versie. Ik quote:

Compared to the old version, 01 USD 2012 version's main changes include : replace the FPGA Moduleand USB high speed peripheral controller, add a Mulink digital signal connection. At the same time,the sound card supports up to 32bit/384kHz sampling rate, default sampling control mode is high-precision mode.

Heeft ook een USB3 connector ipv USB2.

Is dat een veilige keuze, of kan ik beter het vorige type nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
hallo allemaal,

ik ben al enige tijd opzoek naar een goede DAC voor mijn set.
heeft een van jullie nog een tip voor mij? ik ben al wezen kijken voor een Block DAC100, ook ben ik ergens een CEC tegen gekomen, zou zoiets een goede keuze zijn?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
goeie dac, goh uh... O-)
Is dat een veilige keuze, of kan ik beter het vorige type nemen
Ja deze is prima. Bij de Monitor ...US is het een kwestie van welke aansluitingen je nodig hebt, coax mist nml. De extra Mu-link is voor aansluiting aan hun eigen dac.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@klaasje11 , tsja als jij eerder op MP had gekeken dan was die Breeze Audio misschien wel wat voor jou geweest , helaas heeft ie nu een nieuwe eigenaar gevonden .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:41:
@klaasje11 , tsja als jij eerder op MP had gekeken dan was die Breeze Audio misschien wel wat voor jou geweest , helaas heeft ie nu een nieuwe eigenaar gevonden .. ;)
''het leven straft degene die te lang wacht''

-Michael Gorbatsjov-

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Bij mij zijn ze nog niet op hoor. Moet alleen wéér nieuwe bestellen.
Waar moet je dac aan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:37:
Bij mij zijn ze nog niet op hoor. Moet alleen wéér nieuwe bestellen.
Waar moet je dac aan voldoen?
hij moet eigenlijk zeker één usb aansluiting en twee toslink hebben.
met een maximumprijs van +/- 450,- (het liefst minden natuurlijk ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door klaasje11 op 30-07-2013 13:44 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Je hebt dus twee toslink kabels die er op moeten? En geen coax? Kun je 1 voor een coax wisselen? Je komt namelijk bij veel duurdere dacs uit als je meer aansluitingen nodig hebt. En de ene usb>spdif chip is de andere niet. Imo kun je beter een goedkope Musiland Monitor 01usd ervoor zetten.
Niet om negatief te zijn maar een vintage receiver klinkt vaak nogal erg rond en lief (slap).

Misschien is het handiger om wat meer informatie te geven wat je allemaal aan wilt sluiten, hoe weergeven en waarmee in welke kwaliteit ipv alleen 3 stekkers te noemen. Ik ben geen gedachtenlezer (hoewel...).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:07:
Je hebt dus twee toslink kabels die er op moeten? En geen coax? Kun je 1 voor een coax wisselen? Je komt namelijk bij veel duurdere dacs uit als je meer aansluitingen nodig hebt. En de ene usb>spdif chip is de andere niet. Imo kun je beter een goedkope Musiland Monitor 01usd ervoor zetten.
Niet om negatief te zijn maar een vintage receiver klinkt vaak nogal erg rond en lief (slap).

Misschien is het handiger om wat meer informatie te geven wat je allemaal aan wilt sluiten, hoe weergeven en waarmee in welke kwaliteit ipv alleen 3 stekkers te noemen. Ik ben geen gedachtenlezer (hoewel...).
ja, sorry, ik wil 'm op het moment gebruiken voor mijn PC en mijn CD speler. (en eventueel mijn MD deck)
coax zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, mijn PC is tot nu toe het belangrijkst omdat dat tot nu toe de enige manier is om bij mijn FLAC-files te komen (alles branden is ook niet ideaal).
mijn cd-speler is, zoals je in mijn onderschrift kan lezen een niet zo bijzondere sony, deze gebruik ik niet belachelijk veel. later zou ik daar waarchijnlijk een streamer aan toe willen voegen die mijn pc deels zou vervangen, deze is dus ook belangrijk.

het is misschien ook wel een idee om voor meer geld een Rotel RA-12 te kopen en hier een musiland op los kunnen laten,,,,,,,,

[ Voor 24% gewijzigd door klaasje11 op 30-07-2013 15:06 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Aha, da's al wat duidelijker. Oftewel; je eisen liggen nog helemaal niet zo vast want je weet nog niet eens wat er allemaal aan moet komen. Want een cd-speler is overbodig als je een pc hebt, net als een streamer. Een bluray, ok, die kan dan dubbelen als cd-speler. Ten minste; in principe. Je kunt zoveel apparaten willen aansluiten als maar mogelijk is op zo'n achterlijk grote AV-receiver maar of het zinvol is?

En welke apparaten staan bij elkaar? Meestal staat de pc ergens anders als je ook een cd-speler hebt.

Waar je naar vroeg zou een Musical Fidelity V-Serie V90DAC voldoen. Maar dan heb je niet de beste kwaliteit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:32:
Aha, da's al wat duidelijker. Oftewel; je eisen liggen nog helemaal niet zo vast want je weet nog niet eens wat er allemaal aan moet komen. Want een cd-speler is overbodig als je een pc hebt, net als een streamer. Een bluray, ok, die kan dan dubbelen als cd-speler. Ten minste; in principe. Je kunt zoveel apparaten willen aansluiten als maar mogelijk is op zo'n achterlijk grote AV-receiver maar of het zinvol is?

En welke apparaten staan bij elkaar? Meestal staat de pc ergens anders als je ook een cd-speler hebt.

Waar je naar vroeg zou een Musical Fidelity V-Serie V90DAC voldoen. Maar dan heb je niet de beste kwaliteit denk ik.
mijn pc staat aan de andere kant van mijn slaapkamer t.o.v. mijn stereo installatie.
op het moment klinkt mijn cd-speler beter dan mijn pc dus deze beschouw ik (nog) niet overbodig.

een blue ray speler komt er voorlopig niet, omdat deze op een slaapkamer overbodig is, het is alleen dat de dac daar wel ruimte voor moet bieden, met oog op de toekomst.

een streamer zou niet alleen mijn muziek af moeten spelen maar ook als internet radio moeten dienen, en er voor moet zorgen dat mijn pc niet altijd moet aanstaan.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
op het moment klinkt mijn cd-speler beter dan mijn pc dus deze beschouw ik (nog) niet overbodig.
Ja, maar dat komt doordat je geen goede dac er tussen hebt. Als loopwerk is een pc cd-speler gelijk aan die van een losse cd-speler. Alleen in een losse cd-speler zit een wat beter DAC bordje en de stroom is schoner. Stel dat je een usb>spdif hebt of een digitale uitgang op je pc dan maakt het niks uit of je als loopwerk nu een pc, cd of BD gebruikt. Je gebruikt die puur als loopwerk, de DAC bepaald de geluidskwaliteit.

Wat ik nu gebruik is:
1: de tv met daarop een usb-hd, een BD en streamer (Android kastje voor XBMC met film, muziek, internet etc) waarbij het digitale signaal via de HDMI loopt en naar de dig-uit via toslink naar mijn dac.
2: een oude laptop als pure muziekserver met Foobar> usb> Musiland Mon 01USD> coax s/p-dif>dac.
3: een cd-speler met eigen buizendac die ik ook kan voeden met de toslink van de Musiland. Deze staat dus op zichzelf en geeft me een ander smaakje dac als extra. Maar ik speel bijna geen cd's meer.
4: een draaitafel die dus geen dac nodig heeft.

Zo heb ik aan 2 ingangen genoeg en kan ik alles afspelen. Als ik die laptop door een HTPC zou vervangen dan heb ik verder niks nodig, geen BD of streamer en zou deze ook nog via de tv kunnen. De tv kan ook aanstaan met energiebesparingsstand scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Ja, maar dat komt doordat je geen goede dac er tussen hebt. Als loopwerk is een pc cd-speler gelijk aan die van een losse cd-speler. Alleen in een losse cd-speler zit een wat beter DAC bordje en de stroom is schoner. Stel dat je een usb>spdif hebt of een digitale uitgang op je pc dan maakt het niks uit of je als loopwerk nu een pc, cd of BD gebruikt. Je gebruikt die puur als loopwerk, de DAC bepaald de geluidskwaliteit.

Wat ik nu gebruik is:
1: de tv met daarop een usb-hd, een BD en streamer (Android kastje voor XBMC met film, muziek, internet etc) waarbij het digitale signaal via de HDMI loopt en naar de dig-uit via toslink naar mijn dac.
2: een oude laptop als pure muziekserver met Foobar> usb> Musiland Mon 01USD> coax s/p-dif>dac.
3: een cd-speler met eigen buizendac die ik ook kan voeden met de toslink van de Musiland. Deze staat dus op zichzelf en geeft me een ander smaakje dac als extra. Maar ik speel bijna geen cd's meer.
4: een draaitafel die dus geen dac nodig heeft.

Zo heb ik aan 2 ingangen genoeg en kan ik alles afspelen.it.
da's wel ideaal, zo via de tv.
Ik begrijp dat de cd speler beter klinkt door de dac die erin zit, daarom zocht ik dus een dac.

werkt foobar goed? ik zit zelf een beetje mee te gluren met de ontwikkelingen rond RaspBMC (xbmc voor de raspberry pi)

[ Voor 6% gewijzigd door klaasje11 op 30-07-2013 23:16 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind Foobar eerlijk gezegd veel beter werken met grote databases (ik zit nu op 1750 albums en draait als een tierelier) en afspelen van high def geluid (zinnig tot 24/96). Het is ook beter naar je hand te zetten met verzamelalbums met meerdere artiesten en meerdere genres. Ik scheidt artiesten en genres met een ; en dan duiken ze dus in meerdere lijsten op. Bv [funk; pop; disco; soul] dan duikt dat album bij elk van die genres op. Of een samenwerking van 2 artiesten dan duikt ie bij beiden op. Voor klassiek werkt het ook heel goed. Daar zit je nml met componist, uitvoerenden en dirigent, wie wil jij dan als albumartist?
Meer geschikt voor audiofielen.

Ik vind de Raspberry Pi maar een onaf prutsding voor nerds. Een android kastje (dualcore 2x1.6 GHz met Mali 400 video) werkt net zo goed en daar kun je evt ook nog linux op zetten. Ik denk dat XBMC voor Android ook een veel grotere userbase heeft. Toch blijft het meer speelgoed.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 03:46:
Ik vind Foobar eerlijk gezegd veel beter werken met grote databases (ik zit nu op 1750 albums en draait als een tierelier) en afspelen van high def geluid (zinnig tot 24/96). Het is ook beter naar je hand te zetten met verzamelalbums met meerdere artiesten en meerdere genres. Ik scheidt artiesten en genres met een ; en dan duiken ze dus in meerdere lijsten op. Bv [funk; pop; disco; soul] dan duikt dat album bij elk van die genres op. Of een samenwerking van 2 artiesten dan duikt ie bij beiden op. Voor klassiek werkt het ook heel goed. Daar zit je nml met componist, uitvoerenden en dirigent, wie wil jij dan als albumartist?
Meer geschikt voor audiofielen.

Ik vind de Raspberry Pi maar een onaf prutsding voor nerds. Een android kastje (dualcore 2x1.6 GHz met Mali 400 video) werkt net zo goed en daar kun je evt ook nog linux op zetten. Ik denk dat XBMC voor Android ook een veel grotere userbase heeft. Toch blijft het meer speelgoed.
oké, dat ga ik dan ook maar eens proberen, dat probleem klink herkenbaar.

met zo'n android kastje werkt het vast ook maar de Pi is wel een paar tientjes goedkoper, maarja, dat is dan een afweging...

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Een Raspberry Pi is niet goedkoper hoor. Een kale RPi Broadcom BCM2835 700MHz processor met FPU ARM1176JZFS en Video GPU Core 4 512MB RAM en zonder flash kost €37.

Een MK808B(MK808 Upgrades) Dual Core Android 4.2 Jelly Bean With BT Mini PC TV Dongle RK3066 Cortex-A9 1GB RAM 8GB ROM Built-in Bluetooth kost $45 incl verzenden! Er is veel meer te kiezen in kastjes en uitvoeringen maar de meeste hebben de zelfde kern. Zoals ik al zei: voor serieus werk kun je beter een laptopje of htpc met foobar en XBMC of MPC gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:19:
Een Raspberry Pi is niet goedkoper hoor. Een kale RPi Broadcom BCM2835 700MHz processor met FPU ARM1176JZFS en Video GPU Core 4 512MB RAM en zonder flash kost €37.

Een MK808B(MK808 Upgrades) Dual Core Android 4.2 Jelly Bean With BT Mini PC TV Dongle RK3066 Cortex-A9 1GB RAM 8GB ROM Built-in Bluetooth kost $45 incl verzenden! Er is veel meer te kiezen in kastjes en uitvoeringen maar de meeste hebben de zelfde kern. Zoals ik al zei: voor serieus werk kun je beter een laptopje of htpc met foobar en XBMC of MPC gebruiken.
oké, das wel te doen, nee dat snap ik maar ik wil binnenkort iets van een jukebox achtig apperaat gaan bouwen, dus ik zat nog even rond te kijken wat voor software daar indeaal voor is mar ik merk dat ik en beetje of topic ga. :o

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Want een cd-speler is overbodig als je een pc hebt
Ik heb hier een Opera Consonance reference CD speler staan die de sterren uit de hemel ketst, zo mooi.
Het is lekker om af en toe af te wisselen tussen streamen met de PC en een ouderwets CD'tje draaien met een glas wijn en mijn dame naast me op de bank. Net alsof we weer jong zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Net alsof.... ;)
Uhm, ik bedoelde natuurlijk het loopwerk, technisch gezien.

Ik ben net lekker wezen zwemmen met een leuke vriendin (juist, die ja). Dan voel ik me ook nog steeds vrij jong hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:03:
Ik ben net lekker wezen zwemmen met een leuke vriendin (juist, die ja). Dan voel ik me ook nog steeds vrij jong hoor. :P
:D

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 18:03
Geen matches
Ik moet zeggen dat ik erg content ben met mijn raspberry pi met squeezelite, de sabre dac en dit t-ampje icm Boston A25 op de studeerkamer. Allemaal na het volgen van dit forum, klinkt bijna net zo goed als mijn Piega's in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 23:00
Geen matches
Iemand ervaring met Bada versterkers? Heb de Shanling A300 te koop staan, die biedingen komen nu redelijk in de buurt van wat ik nog voor wil hebben. Ik zit te twijfelen tussen een Bada Purer 3.3 en de DC222-SE. De Shanling is denk ik op het moment wel wat overkill voor mijn speakers/ruimte, ik denk dat de Purer daar evengoed wel dichtbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
raspberry pi met squeezelite, de sabre dac en dit t-ampje
Misschien is dat dan wel het voordeel van de Pi dat ie samenwerkt met de Tenor7022. Dat is dan ws met Linux?
Ik zit te twijfelen tussen een Bada Purer 3.3 en de DC222-SE
Niet zelf gehoord maar ik ken wel iemand die er zeer tevreden mee is icm met Aurum Cantus Volla's. Het ligt er een beetje aan voor welke prijs je ze kunt kopen en hoeveel vermogen je nodig hebt. De 3.3 geeft 10W in klasse A, de 222SE weet ik niet. Maar die 100W is voor de meeste kamers al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:05:
[...]

Misschien is dat dan wel het voordeel van de Pi dat ie samenwerkt met de Tenor7022. Dat is dan ws met Linux?

[...]

Niet zelf gehoord maar ik ken wel iemand die er zeer tevreden mee is icm met Aurum Cantus Volla's. Het ligt er een beetje aan voor welke prijs je ze kunt kopen en hoeveel vermogen je nodig hebt. De 3.3 geeft 10W in klasse A, de 222SE weet ik niet. Maar die 100W is voor de meeste kamers al overkill.
Ja die 222 is nu in de sale voor 399 bij pacific, dus wel een leuke prijs. Die purer gaat gelijk naar 1150 bij pacific, en via ornec komt de purer op net geen 1000 met alle kosten erbij. De woonkamer is niet vreselijk groot (gemiddelde rijtjeswoning), dus ik denk dat de 222 ook prima kan eigenlijk.

En mocht het niet bevallen, hoef ik er denk ik ook niet teveel op in te leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 05-08-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@ Romius , waarom verkoop jij die Shanling A300 eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:06:
@ Romius , waarom verkoop jij die Shanling A300 eigenlijk ?
Ik ben tevreden met de prestaties hoor, maar sinds kort staat er een andere tv op de kast waar mijn versterker ook staat. Door het formaat van de versterker moet de kast een aanzienlijk stuk naar voren worden gezet. Ik wil uiteindelijk de tv gaan ophangen en dat ziet er gewoon niet uit met die kast op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Geen matches
Ik ben op zoek naar een Aurum Cantus V3M of Volla, het liefst zwart.
Wie heeft er tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
heeft er iemand ervaring met de Tonewinner AD-68?
ik zag dat hij via Taobao en ebay te krijgen is, zijn er misschien nog meer adressen voor?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze transistorversterker dus: website. Het is een OEM fabrikant van oa Emotiva. Ziet er ook zo uit. Je hebt gelijk alles in 1 kast, dat is wel handig. hij heeft een phono MM/MC ingang en een goede DAC (CS8416+AD1955). Een flinke voeding, ingangen met relais en verder veel chippies en opamps. ListeningChina op Ebay is gewoon een grote winkel in China die dit soort spul allemaal heeft, dus je kunt wel gaan zoeken maar veel voordeliger dan die $500 ga je het toch niet vinden. Denk er wel aan dat hier nog flink verzendkosten (+douane) bij komen.

Heb ik toch heel netjes gezegd zonder negatief te zijn ;)
Marcel9970 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:18:
Ik ben op zoek naar een Aurum Cantus V3M of Volla, het liefst zwart.
Wie heeft er tips.
Ja heb ik wel. Google? Geduld? Wat heb je al gedaan? De V3M of de Volla zijn wel flink verschillend in prijs. IIRC €2600 of €5000 ex stands.

Boelz is de NL importeur. Ik vraag me alleen af wat hij nou precies doet om dit merk te promoten... er staan niet eens prijzen bij. :z Ik bedoel: neem contact op voor de adviesprijs? Wie gaat dat nou doen voor een 'minderwaardig Chinees merk'? |:( Als je toch iets wilt verkopen moet je toch zorgen dat mensen het IRL te zien krijgen, en horen zodat ze het direct kunnen vergelijken met de concurrentie?

De Volla is vgl met de Leisure 6 en de V3M met de Leisure 5, beide Chinese modellen. Die jij noemt zijn gemaakt voor de export ism een Italiaans bedrijf. Dus duurder.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Thx Jeep,

Google e.d. heb al gedaan. De Volla en de Volla mkII zijn nieuw er vanaf rond de €3500-4000 te krijgen. De Leisure 6 zo rond de €2500,- en de V3M zo rond de €2000,-(prijzen incl. voeten).
Er wordt inderdaad nogal moeilijk gedaan over prijzen, maar die zijn na wat zoeken wel te vinden.
Er wordt altijd aangegeven dat de Leisures de Chinese modellen een feller geluid geven, heb jij daar
ervaring mee?

Ik twijfel tussen de V3M en Volla omdat ik mijn subwoofer het laag kan laten doen: Supercube Reference, gaat tot 11HZ, maar het altijd lastig vind om een sub voor stereo goed te integreren. Ik neig naar de Volla/Leisure 6.

Ik hoop dat iemand nog een set Aurum Cantus monitoren heeft staan waar hij wel van af wil of wil ruilen.
Ik heb zelf de Aurum Cantus Melodies 102SE(gaat tot 32Hz), deze klinken geweldig maar door nieuwe meubels heb ik eigenlijk niet genoeg ruimte meer om ze goed te plaatsen.

Ik zal ook op Tweakers een advertentie aanmaken, hoewel ik tot nu toe nog maar weinig via Tweakers heb verkocht. Mijn hele set bestaat uit Aurum Cantus: center V4C en voor surround de Leisures 2SE mkII
Ik heb 2 jaar geleden toen ik de Melodies kocht Aurum Cantus o.a. vergeleken met B&W en Sonus Faber tot in de €6000,- klasse en Aurum Cantus was voor mijn gehoor/smaak duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het grote pluspunt van de Aurum Cantus speakers is vooral het hoog door hun eigen ribbons. En hoe groter gedeelte die voor hun rekening kunnen nemen hoe beter. Daarom zijn de Volla en Leisure 6 met hun x-overfreq van 1900 Hz vooral aan te raden. Niet omdat het laag wat verder doorloopt. Als het hoog 'feller' is met dezelfde tweeter ligt dat aan de afstemming van het filter. Kwestie van een iets andere weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 14:52
Geen matches
Ik heb Aurum Cantus V3F speakers gekocht. Ik wilde liever vloerstaanders hebben en deze hebben als voordeel dat de baspoort aan de voorzijde zit waardoor deze wat dichter tegen de achtermuur kunnen staan.

Ik heb ze hier gekocht : http://goldenagemusic.mam...op/List/Aurum-Cantus/27/1

dit scheelde ongeveer de helft met de prijs die ik in NL had moeten betalen. Ik heb vooraf betaald via bankoverschrijving en het is zonder problemen geleverd. Hij heeft ook vaak demo's te koop dus kijk even goed wat er in de beschrijving staat. Regelmatig verandert het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Geen matches
poema schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:03:
Vandaag mijn HLLY SMK-III dac in ontvangst mogen nemen van DHL. Momenteel via XLR (KRK VXT4's) naar RCA (HLLY) aangesloten. Het enige wat ik wat jammer vind, wist ik wel van te voren, is dat de volumeknop alleen werkt met de "Phones" aansluiting aan de voorkant. Is het wijs om de via deze uitgang de KRK's aan te sturen? Dus een kabel te solderen van 6.35mm stereo jack naar 2xXLR male?

Edit: n.a.v. de reacties hieronder toch maar de hoofdtelefoon aansluiting met rust gelaten. Als laatste stap een paar XLR->XLR kabels besteld :)
Heb je al volumeregeling? Ik raad een XLR passive attenuator aan, zoals een simpele SM Audio Nano Patch http://www.thomann.de/nl/...ano_patch_plus_silber.htm . Als je kwalitatief een stap omhoog wil zul je direct veel meer uit moeten geven (een goede stepped attenuator bijvoorbeeld). Iets als een Big Knob zou ik niet aanraden omdat deze actief is. Dan ga je een middelmatig circuit tussen je DAC en je "echte" versterking (in de monitorspeaker) plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Oohhh oohhh Aurum Cantus.
Nog nooit eentje in het echt gezien of gehoord, maar vind ze zo verdomd mooi. Van horen zeggen dat ze wel super klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:38:dus je kunt wel gaan zoeken maar veel voordeliger dan die $500 ga je het toch niet vinden. Denk er wel aan dat hier nog flink verzendkosten (+douane) bij komen.
thx, Ik heb dan $150,- verzendkosten, maar hoeveel zou ik, als hij gepakt wordt, kwijt zijn aan douane?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
@Jeep: Bedankt voor de uitleg. Ik weet dat Aurum de speakers tuned naar de verschillende markten: de Aziatische, Europese en Amerikaanse speakers, zouden anders getuned zijn. Hoe groot het verschil is weet ik (nog) niet.

@jp73: Thx voor de tip. Dat is inderdaad een goed adres, daar heb ik mijn voormalige center en mijn Leisures 2 SE mk2 weg. Heb Bo een mailtje gestuurd over de Volla's.

@ Russel: Ik heb tijdelijk kans op een heel goede prijs voor een set Volla's. Zo lang die mogelijkheid er is heb ik de verkoopprijs van de Melodies van €1325,- naar €1050,- verlaagd. Grijp je kans :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
klaasje11 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:35:
thx, Ik heb dan $150,- verzendkosten, maar hoeveel zou ik, als hij gepakt wordt, kwijt zijn aan douane?
Een verwijs naar de douanesite is volstrekt nutteloos. Daarmee krijg je nooit het bedrag eruit wat je aan de deur gaat betalen. Ik heb er ook al eens naartoe gebeld en kreeg een uitgebluste aan ptsd lijdende ouwe knar die er ook helemaal niet uit kwam in welke categorie een audioversterker valt.

Veel simpeler is het vaste tarief dat de postduif rekent +4% invoerrechten + 21% BTW
Bv 1.04 x €xxx x1.21 + €17,50

€2300 voor een paar nieuwe Vollas (incl stands!) is zeker niet verkeerd. Gelukkig zijn ze gefineerd in een mooie houtkleur en niet zwart. :P Pomele sapele is een wortelmahonie, erg fraai! Samen met die 14 lagen lak :9~

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of dit de exacte speaker is:
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=217844.jpg
offtopic:
ja jammer dan hoor, ik ga niet PS openen voor een externe afbeelding

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
Ik gebruik altijd deze tool: http://www.invoercalculator.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nog iets wat mij nu opvalt met mijn Minix: ik heb XBMC XAF-mod geupdate naar de stabiele versie van mei en ik kan nu wel muziek in HD stottervrij afspelen zolang als ik maar geen visualisatie gebruik.
De GUI vind ik niet echt super voor muziek (geen genres etc maar gewoon folders bladeren en alleen maar folder.jpg als coverart) maar het werkt in ieder geval! :) Ik luister nu naar 'Dead Can Dance - toward the within' op mijn nieuwe speakers (met een t-ampje van €40 >:)) en dat klinkt echt helemaal O-)

Echt een achterlijke combinatie als je er over nadenkt... ik kom de audiowinkel gewoon niet meer in joh... ze laten me niet meer binnen. Een 1TB HD van €100, de Minix X5+airmouse voor €100, een dacje van €45 (+ geheim recept en een paar uurtjes werk natuurlijk), een T-Ampje van €40 en wat kabels die het over de €300 tillen. Met speakers van €30.000. En klinken. 7(8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Heb je ooit een dac in het 500+ segment geprobeerd en vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

€2300 voor een paar nieuwe Vollas (incl stands!) is zeker niet verkeerd. Gelukkig zijn ze gefineerd in een mooie houtkleur en niet zwart. :P Pomele sapele is een wortelmahonie, erg fraai! Samen met die 14 lagen lak :9~

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of dit de exacte speaker is:
[afbeelding]
offtopic:
ja jammer dan hoor, ik ga niet PS openen voor een externe afbeelding
Yep, die kleur is het.
Ik heb ook nog een beter aanbod gevonden in de kleur Rosewood, maar die zijn wat ouder.
Eerst mijn Melodies zien te verkopen en dan hopen dat ik nog de keuze heb om te kiezen. Tot nu toe absurd lage aanbiedingen voor mijn Melodies gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
[...]

Een verwijs naar de douanesite is volstrekt nutteloos. Daarmee krijg je nooit het bedrag eruit wat je aan de deur gaat betalen. Ik heb er ook al eens naartoe gebeld en kreeg een uitgebluste aan ptsd lijdende ouwe knar die er ook helemaal niet uit kwam in welke categorie een audioversterker valt.

Veel simpeler is het vaste tarief dat de postduif rekent +4% invoerrechten + 21% BTW
Bellen heeft inderdaad weinig zin. Maar even zoeken op hun website levert vrij veel informatie op:
http://www.belastingdiens...rganisaties_en_bedrijven/ Het is alleen even zoeken naar de juiste TARIC code

Maar invoercalculator is ook erg handig. Dollar 1 op 1 vertalen naar euro komt ook nog redelijk in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Geen matches
[...]

ze versturen 'm waarschijnlijk als kado'tje, dan kost het niets, maar als ze kijken of het werkelijk een kado is ben je wel de spreekwoordelijke lul, maar ze verzenden, zie ik net, niet naar nederland, dus als ik 'm wil moet ik 'm waarschijnlijk naar een kennis van mijn vader in Duitsland laten sturen, gelden daar nog andere regels?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Marcel9970 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:46:

@ Russel: Ik heb tijdelijk kans op een heel goede prijs voor een set Volla's. Zo lang die mogelijkheid er is heb ik de verkoopprijs van de Melodies van €1325,- naar €1050,- verlaagd. Grijp je kans :-).
Tja. I wish.
Geen budget voor muziek op dit moment. Kan alleen ruilen, maar daar heb je ook niks aan aangezien je voor de Volla's wilt gaan.
Als je toch interesse hebt, kun je me altijd dmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Geen matches
skndd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:32:
[...]

Heb je al volumeregeling? Ik raad een XLR passive attenuator aan, zoals een simpele SM Audio Nano Patch http://www.thomann.de/nl/...ano_patch_plus_silber.htm . Als je kwalitatief een stap omhoog wil zul je direct veel meer uit moeten geven (een goede stepped attenuator bijvoorbeeld). Iets als een Big Knob zou ik niet aanraden omdat deze actief is. Dan ga je een middelmatig circuit tussen je DAC en je "echte" versterking (in de monitorspeaker) plaatsen.
Het hele spulletje staat gewoon op mijn buro, in een kamertje van 10m2 en aangesloten op mijn pc. Gewoon een setje veredelde computerspeakertjes dus :) Inmiddels wel de XLR kabels binnen en aangesloten. Hoor ik verschil? nou, niet echt maar het zijn wel zeer degelijke kabels. Aangezien de bron mijn pc is ga ik eerst eens kijken voor een regelaar voor "windows volumeregeling" zoals de Griffin Volume Control. De mogelijkheid die jij aangeeft is zeer zeker interessant voor mensen met een studio maar dat is mijn geval niet het geval. Overigens zeer tevreden over de HLLY SMK-III. Ook omdat ie een makkelijk bereikbare on/off switch heeft aan de achterzijde. Bij uitschakeling van de HLLY gaan de VXT's ook in slaapstand.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RPCRWSFN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Marcel9970 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:18:
Eerst mijn Melodies zien te verkopen en dan hopen dat ik nog de keuze heb om te kiezen. Tot nu toe absurd lage aanbiedingen voor mijn Melodies gehad.
Ik voel me hier echt ongemakkelijk bij. Je verkoopt een set prachtige speakers in bijna nieuwstaat voor minder dan de helft van de prijs. Een handelaar zou het demomodellen noemen. Luidsprekers zijn tamelijk waardevast en ik zie niet in waarom ze in 2 jaar 60% van de prijs zouden moeten verliezen. :?

Je naait jezelf een oor aan door jezelf onder tijdsdruk te zetten in deze crisistijd. Zo praat je elkaar de put in.
offtopic:
de primaire reden van deze (door grote banken zoals Goldman Sachs) gemaakte crisis, in feite elke crisis, is: er is te weinig geld in omloop. Er is op grote schaal geld aan de markt onttrokken door de hypotheekeisen drastisch te veranderen. Daardoor heeft ineens niemand geld meer over, en zeker niet voor 'luxe fratsen'.

En waarom? Om een A4-tje aan vloeroppervlak te winnen? Zoals je op het HT-forum ook al kreeg te horen: "Fysiek nemen monitors (inclusief de stands) ook ruimte in, niet veel minder dan een slanke vloerstaander" en dat is de spijker op zijn kop. Ik vind het echt een geld-weggooi-actie. Ik heb zelf na 30 jaar sparen eindelijk een paar echte vloerstaande luidsprekers en ze nemen exact dezelfde ruimte in in de woonkamer. Ze zijn alleen wat dieper ( om precies te zijn 40 diep x32br x 101h tegen 50x31x107). Macht kein flaus aus want ze stonden toch al een eind de kamer in. Ik heb ze op rolletjes (plantenrollers of hondjes) gezet zodat ik ze een eind de kamer in kan rollen als ik echt ga luisteren.

Je zou er IMHO €1750 voor moeten vragen. Marktplaats is ook niet de meest geëigende plaats voor high-end audio want je wordt voortdurend belaagd door patsers, profiteurs en pietlutten. Zet je ad liever op hifi.nl.

Maak ook eens een foto van hoe het er nu bijstaat. En vergeet niet eerst je lensje van je telefoon eerst even schoon te maken voordat je een foto neemt. Die andere foto's hebben nogal een waas. Wij houden van goede foto's 8)
Heilige Kaas schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 06:45:
Heb je ooit een dac in het 500+ segment geprobeerd en vergeleken?
Aan wie is die vraag gericht? Aan mij vragen is dat is net zoiets als aan Jeroen Pauw vragen hoeveel vriendinnen hij gehad heeft. In 2007 had ik nog een cd-speler waar ik ooit Fl 2000,- voor betaald heb (en dat was toen héél veel geld voor een cd-speler). Het verschil met het geluid van toen is echt behóórlijk groot. En dan bedoel ik alleen de bron.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:32:
[...]
Marktplaats is ook niet de meest geëigende plaats voor high-end audio want je wordt voortdurend belaagd door patsers, profiteurs en pietlutten. Zet je ad liever op hifi.nl.
Dat ben ik wel ten zeerste met je eens ja, ik heb inmiddels besloten om mijn A300 te behouden. Ik heb 1 iemand gehad die wilde luisteren en had een aardig bod gedaan, en begon tijdens het luisteren alweer terug te krabbelen en bood 480 :X Gemekker over garantie (wat overigens ook niet in de advertentie stond), iets waar je gewoon met chinese audio sowieso al geen aanspraak op moet gaan proberen te houden.
Totaal geen serieus publiek op marktplaats, die hebben echt geen flauw benul van wat er aangeboden wordt.

Het is wel zonde inderdaad, als je echt niet anders kan met je meubels, moet je misschien wel. Als ik het geld ervoor had, zou ik zeker ook geinteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
@Jeep: Thx voor je zorgen.
Ik kan een set Volla's met 6 maand garantie voor een ongelofelijke prijs kopen, maar heb daarvoor gedeeltelijk het geld van de Melodies nodig. Zo gauw die Volla's weg zijn, gaat de prijs weer omhoog.
Mocht het niet lukken, dan heb ik rustig de tijd en plaats ik de Melodies ook op Audiomarkt.de.

Een slanke vloerstaander, 10 cm smaller zou ook kunnen. Ik heb nu de linkerspeaker, met de juiste toe-in, 1 cm van mijn hifimeubel staan. Dit beïnvloedt het geluid behoorlijk. 10cm meer of minder en waar de baspoort zit, maakt in mijn geval veel uit.

@Romius: Jammer voor je, dit is een buitenkansje om een topgeluid binnen te halen.

Marktplaats is idd drama, maar daar bereik je wel de meeste mensen mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcel9970 op 09-08-2013 17:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ps: lees mijn vorige nog eens, ik was nog aan het editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:59:
ps: lees mijn vorige nog eens, ik was nog aan het editten.
Gelezen, zal binnenkort wat betere foto's maken 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Even ter overdenking:
"Ik heb nu de linkerspeaker, met de juiste toe-in, 1 cm van mijn hifimeubel staan"
Het hifimeubel is een opbergruimte voor je apparaten. Niet een kunstwerk waar je iets passends bij zoekt om in en omheen te plaatsen toch?
offtopic:
hortsik! zei de boer en spande zijn vrouw achter de wagen
:P
klaasje11 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:35:thx, Ik heb dan $150,- verzendkosten, maar hoeveel zou ik, als hij gepakt wordt, kwijt zijn aan douane?
In totaal kom je dan op €600 met een kleine marge. Nog niet echt duur voor een flinke versterker met phono en dac. Het is niet mijn voorkeur voor het beste geluid maar dat had je ws al begrepen. Ik ga meer voor muzikaal, gedetailleerd, ruimtelijk en open dan voor hard, strak en helder.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
Geen matches
Je trekt nu wel een aantal conclusies zonder de situatie bij ons thuis te kennen.
Als het anders kon, stond het meubel wel ergens anders.
Wij hebben met de nieuwe meubels beperkte ruimte om zaken te plaatsen en ik heb ook een vriendin die nog wat te zeggen heeft over hoe de woonkamer is ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik wil je niet veroordelen, ik wil je aan het denken zetten. Maar je geeft eigenlijk te weinig info voor mij om mee te denken. Dan ga ik vanzelf invullen ja. Daar kan ik ook niks aan doen, ik probeer je zo goed mogelijk te helpen. Niet alleen door kant en klare antwoorden op je vragen maar ook door je te laten nadenken over wat je nou precies vraagt.

Desalniettemin vind ik het zonde van de speakers om ze vanwege een een centimetertje hier en daar weg te doen. Wees creatief en laat je gedachten eens vrij. Als je vriendin laat zien wat je allemaal bedacht en uitgeprobeerd hebt zal ze best bereid zijn om mee te denken hoe je geen €1000 over de balk hoeft te gooien (de 102SE en de Volla zijn IMO gelijkwaardig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 18:03
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:05:
Ja inderdaad op Raspian... Er lopen wel redelijk wat draadjes hier en daar over audio oplossingen gebaseerd op squeezebox. Die android sticks zijn ook wel geinig, maar ik wil geen tv aan om muziek te kunnen draaien.
Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.