HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Die SMSL tenor is aan te raden, Prijs is ok en hij kan tot 24/96 uitsturen. Dat kan de oude PCM2704 niet, die klinkt een stuk saaier (heel subjectief, I know, want digitaal zou niks uit moeten maken).

Ow, de upgraditis en daarmee de twijfel slaat weer toe. De speakers zijn nu aan de beurt... Tannoy DC10T of Hyperion Sound Design HPS-938 of een dipool met ribbon en aktief laag...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Die Tannoy ziet er mooier uit :)

Ben nu silverdraad in teflon aan het stoppen. :'( Dit is een regelrechte hel en ik bestel nooit meer kant en klare kabels uit china uit medelijden. (ofjah, misschien ook wel.) Na 10 minuten heb ik 30 cm.

[ Voor 76% gewijzigd door Heilige Kaas op 27-06-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind ze ook mooi, en zoals je weet had ik ze al op mijn lijstje staan. Precies de goeie kleur ook en voor minder dan de helft. Maar ik heb nog iets gezien wat ik er ook erg prima uit vind zien met massief houten zijkanten een flinke 3" mid-dome en ribbon tweeters a/d voor en achterkant en de bas die tot 80 Hz verzorgd wordt door een aparte amp. 4-Weg in een kastvorm zoals de Wilson Watt/puppy's. Dan zien de Tannoys er wel vrij simpel uit.

Afbeeldingslocatie: http://myavstudio.com/resources/genesis+1.2.png
Ik zat eigenlijk meer aan deze te denken. Maarja, heb ik net toen het zo heet was het zonnescherm
weer aan de gang zou dat weer overbodig zijn...

Het sleeven is een rotklusje als de kous te krap is of de draad te slap. Maar de truc is dat je de kous aan de kop indrukt in de lengte zodat hij dikker wordt en er dan de draad in drukt en daarachter de kous uitstrijkt. Dan gaat het vrij snel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik vond die speaker met één grote speaker (en een tweeter erin?) ook wel wat hebben. Die Tannoy, alleen die was best prijzig of niet? Dat grote ding is ook echt vet. Zoiets zie ik mezelf ook later hebben. Maarja, zoals je al zei heb je een flinke ruimte nodig. Wat heb je eigenlijk met die ribbon tweeters gedaan die je los erbij had liggen? Nog ingebouwd ofzo?

En dat sleeven zoals jij zegt gaat helaas niet lukken. Hij is daar simpelweg te dun voor. Inner diameter van 0.3mm, heb nu al 0.5 besteld. Ik ben ondertussen al tot een meter gekomen door de punt een beetje te vijlen en de knikjes eruit te laten. Leuk voor interconnects of interne bekabeling ofzo echter niet lang genoeg voor mijn koptelefoon. Ik heb ook het gevoel dat de 8 wire braid die ik van plan ben ook niet makkelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het fotootje is natuurlijk een geintje, maar het is wel het zelfde merk. Hij is van P van Pacific Audio geweest. De website ligt helaas plat door een serverprobleem las ik net. Maar met hem gaat het goed.

Ik was van plan wat geld te investeren in hele mooie speakers, de Tannoy DC10A (de DC10T zou dan een compromis zijn), maar mijn geld zit zo vast dat ik er zelfs niet van kan eten. Bakstenen met peper en zout... :9~ Dus dat wordt een pipedream zo. Lang leve de banksters met hun crisiscreatie (onttrekken van geld aan de economie). Dus dan doen we het gewoon anders en zo kwam ik toevallig wat tegen. Ik zeg alleen nog even niets om kapers op de kust voor te zijn.

H Kaas, je kunt ook dun milspec draad kopen, daar zit het teflon al omheen gesealed. Er zijn namelijk ook machines die dit soort werk doen. Weefgetouwen en spuitgiet/extrusiemachines etc. Die dunne draden kun je dan makkelijk vlechten. Ik heb ook wel eens een kabel zo strak zitten sleeven ondertussen tv kijkend. Maar na een uur had ik zere vingers. Hobby-en is leuk maar het moet wel lukken anders raak je alleen maar gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:43:
[...]

Totaal geen probleem hoor. Knullige vragen zijn ook vragen. Anders stelde je ze niet. Voor mij de ideale gelegenheid om je lekker genadeloos neer te sabelen. >:)

Rekenen met dB
Maak je niet al teveel druk over decibellen. Het is erg lastig rekenen met dB omdat het een logaritmische schaal is. De schaal van Bell gaat van 1-12 waarbij 0 net niet meer hoorbaar is en 12 pijn doet en 1 erbij is op het gehoor een verdubbeling van de luidsterkte. Daarvoor is echter 10x zoveel energie nodig!
Alleen omdat dit niet fijn genoeg verdeeld is hebben de het over tienden van Bell: deciBell.

Daar komt bij dat het geluid in een kamer zich niet vrij over een hele bol verspreidt maar over een halve bol (tegen een muur) of kwart bol (in een hoek) of achtste bol (hoek vd kamer op de grond) en allerlei tussenvormen per frequentie doordat de demping van de kamer verschilt. Ergo: nattevingerwerk/ervaring of meten. En ook meten gaat vaak fout omdat de meeste mensen niet weten wàt ze meten.

Door de bank genomen kun je met een 15W@8Ohm versterker een heel eind komen op speakers met een rendement vanaf 87dB. Wil je bulderen met je homecinema (larger than life) heb je een sub nodig en wat meer vermogen.

Gedrag bij oversturing
Ook gedragen verschillende typen versterkers zich anders bij oversturing.
  • Een 'ouderwetse' buizenversterker raakt alleen buiten adem en geeft niet meer dan zijn maximum, alleen met flinke (onschuldige) harmonische vervorming (hij maakt afgeronde blokgolven ipv sinussen).
  • Een transistorversterker doet iets heel anders: als die gaat oversturen gaat hij keiharde blokgolven maken met scherpe pieken aan de randen die heel veel vermogen bevatten. En dààr gaan je speakers kapot van!
  • Een t-amp weer anders: die maakt een differentiaal op hoge frequentie (zeg ik dat goed?) en al die boven zijn taks komt gaat hij al lang naar hoorbaar vervormen. Ik heb ook wel eens 1 kapotgemaakt en die gaf alleen gelijkspanning (volle bak) en ook daar zijn mijn speakers niet van kapot gegaan (gelukkig! :F ).
Reken je rijk
Doordat een speaker een schijnbare weerstand heeft die verandert per frequentie, de zgn impedantie is niet zomaar te zeggen hoeveel vermogen een versterker moet kunnen leveren. Niet elke versterker is even stabiel en bij een lage impedantie kan hij in vermogensnood komen (ligt aan ruststroom/voeding). daarom hebben transistorversterkers vaak van die "kijk mij eens zwaar zijn" specs met PMPO vermogen waar IRL geen spaan van heel blijft.
Zo is de TP32 maar een 2024 t-ampje met
0.03% @ 9W 4ohm
0.1% @ 11W 4ohm
0.1% @ 6W 8ohm
10% @ 15W 4ohm
10% @ 10W 8ohm
Nu denk jij natuurlijk dat de 2024 een 15W versterker is. Ja en nee. Als de impedantie zakt naar 4 Ohm (op ... Hz) kan hij 15W leveren met 10% harmonische vervorming. Op zijn tenen. Nou, dat wil je niet aanhoren. }:|
Volgens de 'hifi' norm is hij echter maar 6W. Dat is het getal dat we normaal vergelijken. Het vermogen @ 8 Ohm wat nog een werkbare THD geeft.

Keep it simple stupid
De meeste t-ampjes klinken zo goed omdat ze zo simpel zijn; geen poespas met voorversterkerchipjes of schakelingen. Als je er 1 hebt met een afstandbediening zit die er ws juist wel in en gaat je geluidskwaliteit gelijk een stuk omlaag. Ik heb er ook 1 met 2 ingangen en toonregeling mbv zo'n chipje. Voor elke ingang zit dan 2x een elco. Gelijk foute boel! Jammer de bammer. Weg geluidskwaliteit ;w

Mijn advies
probeer het eerst eens met een Muse/Topping/SMSL 2021 ampje met 1 ingang. Die kost €40 incl 14V voedingsadapter en sluit eerst eens 1 bron aan. En ga dan kijken naar een oplossing voor meer bronnen.

Een goede optie is zo'n passieve schakelaar zoals je linkte. Dat doet niets met het geluid.
Een andere optie is een goede dac met meerdere ingangen. Ik heb met mijn simpele dacje/t-amp combi zo 2 ingangen, 1 voor de tv (optisch) en 1 voor de cd/laptop (coax).
En als je handig bent maak je zelf een passieve voorversterker met relais. Je kunt zo van die bordjes kopen.
Leest fijn, zeer leerzaam!

Is het niet een idee om eens een Tweakblog te schrijven? Zou het graag lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 18:03
Geen matches
Lurk hier al een tijdje mee en heb inmiddels een SMSL TA2021 ampje in mijn bezit.... Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met deze dac. De formfactor, of beter het gebrek daaraan spreekt me aan... :) Ben van plan om hem aan een raspberry pi te hangen die als squeezeslave wordt ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het staat in de omschrijving:
What is different from the slightly bigger brother?
- It uses the PCM2706 USB receiver chip in place of Tenor TE7022, which limits it to max 48Khz/16bit inputs
- 12Mhz osc instead of a crystal used in uae23.
- No optical output
- Might work on more devices (Android etc.)
Ik heb die grotere broer en die doet het het inderdaad (helaas) niet op android. Wel op Linux.

Ik heb trouwens nog een leuke site voor 2eH audio gevonden. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Laatst online: 21-11-2024
Geen matches
Handig ook die afdeling MILLION DOLLAR STEREOS http://www.higherfi.com/million/ Koop je gewoon een compleet setje. :) Trouwens de Genesis 1.2 Speakers waar jij eerder naar verwees (aka de zonneschermen) hebben ze daar ook inclusief een leuk stereo setje voor maar $1,220,000. ;)

Wel trouwens heel leuk om door de site te browsen. Doet mee een beetje aan vroeger denken, als kleine jongen door de high_end audio folder van Raf bladeren, en fantaseren wat je allemaal wilde hebben als je later heel rijk zal worden. (Helaas niet gelukt :( ) Maar ben gelukkig tevreden met met muse T-ampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Haha Jeroen, wij denken hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Geen matches
Ik heb die site ook even bekeken, het is gewoon belachelijk voor woorden, die prijzen. 8)7
En het materiaal en de onderdelen worden geleverd voor een paar dollar om het zo maar even te zeggen.

Een mens wil nu eenmaal bedonderd worden qua prijs. Motto hoe duurder hoe beter. Gelukkig weten wij wel beter.
ik ben blij met mijn mingda en mijn 805 tubes en mijn viva luidspeakers uit Groningen. och er staat nu een naam op Sonus Faber. een leek weet niet beter en die zegt , (heb jij Sonus Faber speakers en wat klinken die mooi).

En die interlinkkabels en die Voedingskabels helemaal afgeschermd, en dan zeg ik jaja daar staat wel voor € 12000.00 euro
Och ik moet dan stilletjes lachen in mij zelf, :9 Jeep ouwe reus wij weten wel beter. je oren zitten er nog aan na die leuke luister-dag dik 2 jaar terug. het was lachen. 8)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
Ja, ik weet het echt nog wel, maar het is al zeker 5j geleden hoor. Misschien moet ik ook nog eens aan de 805 buizen om wat meer vermogen te krijgen. Voorlopig ben ik heel erg blij met mijn 300B.

Ik zag op MP trouwens nog een paar leuke chinese buizenversterkers te koop staan, alleen niet goedkoop; 2x een Yarland FV34A-EU met mods voor €400-500 en een Classic 16.0 met 4xEL34 voor €900.

Hermankora, wat was ook alweer die site waar je jouw SinoVT vandaan had?
Was dat HifiWow?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nee het was niet HifiWow waar ik hem toen besteld heb , hij heet volgens mij goodfeed.back , wat ik nog wel weet dat ik toen totaal 600 dollar heb betaald ( 440 + 160 shipping ) , en dat ie binnen een week afgeleverd is via DHL .Ik moest nog wel even 70 euro bijbetalen aan de deur ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
die site kan ik dus niet vinden... ik zag op HifiWow wel wat leuke nieuwe producten.

offtopic:
Ik ben zelf net klaar met mijn eigen steentje bijdragen aan 2 Nederlandse artiesten (dus niet aan de muziekindustrie). Zij doen alles in eigen beheer en niet meer via een 'label' vanwege de slechte ervaringen daarmee. Van de hele discografie (bijna compleet) vanaf de jaren '60 heb ik de covers gedigitaliseerd voor de digitale downloads, zonder nietjes, zonder spikkels en zonder raster/moiré. Ik doe dat voor mijn eigen collectie toch al dus: "geef maar hier". Het was alleen iets meer dan ik dacht: 30 LP's en cd's. B) En hoe maak je van een postzegel van 250x250 een net hoesje van 1500²? Zo heb ik toch weer wat terug kunnen doen voor alles wat ik ondertussen ged/l heb.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-09 10:16
Mijn 40 jaar oude technic versterker is overleden nou kan ik die natuurlijk wel weer oplappen maar wil eigenlijk wel wat anders. Kwam net de chinese buizen versterkers tegen maar ik ben totaal niet thuis in die die dingen. Als ik een versterker wil waar ik een platenspeler en een logitech bluetooth module op aan kan aansluiten en twee redelijke speakers (ik overweeg de Dali Zensor 1 of Cambridge Audio S30) waar moet je dan naar kijken ik zie dat de vermogens van veel van deze betaalbare versterkers tussen de 10 en 25watt ligt is dat voldoende voor eerder genoemde speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Met de Dali's wordt dat lastig. Kleine speakers kunnen gewoon nooit zoveel rendement halen als grotere, en al helemaal niet als je er ook nog eens bas uit wilt halen. En voor een draaitafel heb je een phonotrap nodig. Ik weet daar nog wel wat voor. Maar dan heb je wel héél iets meer kwaliteit dan je oude Techniks.

Deze Melody is wel een hele dikke (5881 PP 40W) en heeft altijd genoeg vermogen. De prijs kon alleen nog wel eens oplopen >€450.
Mengyue EL34 met plenty power maar minder kwaliteit (geluid en opbouw) €200.
Een paar gemodde Yarland FV34AIII-EU weinig vermogen maar heel mooi (ik heb de mijne net verkocht met pijn in het hart) nr één en twee €400-450.
En dan nog deze Bowei 2A3, erg weinig vermogen maar erg mooi. Het buistype 2A3 is ook precies het te verwachten vermogen. >:) Daar heb je echt gevoelige speakers voor nodig (>93dB/W).

Deze ook nog even ook al is de vraagprijs 600: Audio Innovations Classic 25 gemodificeerd door Ed de Jong. Mooie versterker met goede opbouw en genoeg vermogen. Ik denk alleen dat Ed de Jong behalve een kaal hoofd ook erg kleine voeten heeft:
Ed de Jong heeft in de kinderschoenen gestaan van deze versterker, de door hem uitgevoerde modificaties zijn;

Gebruik gemaakt van Audio Note pio (paper in oil) Caps en de Oscon ontkoppel condensatoren.... Ook zijn de eindbuizen ontkoppeld met Black Gate condensatoren. Volume potmeter vervangen door ALPS.
Heerlijk altijd, die joekels van taalfouten in de marktplaats advertenties. >:)

Voor phono kun je natuurlijk een goedkoop dingetje voor doen, of een Pro-ject of NAD of Cambridge maar de Yaqin MS11B is net zo goed of beter. Ik heb ook een Yaqin MS22B gemod en die was een stukje duurder maar wel een echte buizentrap met zeer goed geluid. Standaard valt ie tegen (brom). De Yaqin MS-12B is functioneel en qua looks een onding, qua geluid wel goed. Alleen vrij duur.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-09 10:16
Geen matches
Dank voor je uitgebreide reactie, realiseerde me niet dat ik een pre amp nodig had. Aangezien ik nog speakers ga aanschaffen sta ik open voor suggesties ik heb opzich de ruimte, reden dat ik voor wat kleinere speakers koos is dat ik de onderburen te vriend wil houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
reden dat ik voor wat kleinere speakers koos is dat ik de onderburen te vriend wil houden
Dat heeft met kleine speakers niks te maken maar met contactgeluid en het volume waarop je speelt -en dus hoe gedempt je kamer is. In een sterk gedempte kamer hoor je zelf minder maar je buurman evenveel. Als je het volume daarvoor harder gaat zetten krijgt de buurman alleen maar meer overlast.
Idem met kleine speakertjes: als je die aan beugels aan de muur vastmaakt (op zich al allesbehalve optimaal voor de plaatsing) ga je de muur direct in trilling brengen en die trillingen in de wand of de vloer stralen uit in de omliggende ruimtes. Een klein speakertje wat op een plank staat te rammelen geeft dus veel meer geluidsoverlast dan een zware vloerstaander. Om geluidsoverlast te voorkomen heb je massa nodig, en die ontkoppelen dmv spikes of rubbervoetjes (maar wel onder massa).
realiseerde me niet dat ik een pre amp nodig
Nee, een phono-amp voor de RIAA-curve en versterking van 2.5mV naar line-niveau; 250mV. Een pre-amp is een losse voorversterker vóór de eindversterker.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Geen matches
Onlangs nog een leuke receiver erbij gekocht voor aanvulling voor de films te bekijken in 7 kanalen .En dat is de Marantz geworden de NR 1603. :*)

Klinkt leuk als aanvulling, er zit namelijk preamp op zo kan ik dus het hoofdgeluid over de mingda laten sturen. het grappige je bediend ook nog het hele gebeuren met je versterker qua beeld met de highspeed hdmi. En er zit natuurlijk internetradio op en spotify en meer van die grappige speeltjes.

Nu wordt een filmpje kijken over de 55 inch beeldgrootte en in 3D wel heel mooi :9 .

het mooie is dat er helemaal geen dub op hoeft vanwege het grote vermogen van de Mingda 805.
De Marantz levert zelf niet zoveel vermogen 50 watt per kanaal, maar dat is genoeg om de center aan te sturen en de missions V61 op statief.

Nog een leuke voordeeltje je kan het hele gebeuren via het ip adres aansturen. En er zitten 2 zones op.
dus apart voor kamer en of slaapkamer :)

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorhuib
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-08 21:43
Geen matches
Hoi mannen en vooral Jeep!
Mijn accuphase (206) is net de deur uit en nu wil ik verder met het echte mannen spul. Compensatiegedrag..... Ik zoek dus een buizenversterker. Liefst tweedehands omdat je dan gewoon meer kwaliteit voor een betere prijs kunt kopen.
Ik heb nu tannoy d300 staan maar die zijn mij niet heilig. Op de versterker wil ik een dac en een platenspeler aansluiten. Welk model raden jullie aan? Hoeft niet nu te koop te staan want ik heb geduld. Ik wil er zon 500 aan uitgeven maar dat kan ook 800 worden als het heuuuuul mooi is!
Eigenlijk wil ik ook op jullie advies vertrouwen.... Er is zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer hoor........

Muzieksmaak; jazz, zappa, Pixies, pink floyd, Pulp, Liquid tension, eels, Dead can dance, prodigy enz.

[ Voor 7% gewijzigd door voorhuib op 08-07-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik zie al wel eentje op MP staan:
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/Mzc1WDUwMA==/$(KGrHqF,!lcFHCEtM9NFBR2VRSPvSg~~60_82.JPG
een Cayin 4xKT88 voor €550. Cayin is een echt goed merk, hij heeft ook dubbele trafo's, KT100 buizen erin, 4 ingangen. Dat is echt een dikke versterker.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqJ,!r!FG7ePMw4oBR1q4hN3D!~~60_82.JPG
Of die ik al eerder linkte bv de Melody sp3.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$(KGrHqFHJB8FGs6L6sEQBRzwy5t!8w~~60_82.JPG
De Audio Innovations Classic 25 zou ook kunnen: wel mooie componenten etc alleen EL34 klinken wat suffer dan KT88 e.a. Je kunt de eindbuizen wel vervangen voor KT77 natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16F,!zoE9s5nc3nCBRzoz4jlQQ~~60_82.JPG
Wat ook een hele mooie is, is de grote kleine broer van mijn Classic 16.2; de 16.0 met 4xEL34. Verhaal idem AI met als verschil dat de eindbuizen super makkelijk in te regelen zijn. Dat kan een leek zelf doen. Hij kost wel wat meer maar het is echt een hele mooie versterker.
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/$(KGrHqN,!mEFBO3mqS3wBRfluZvPFw~~60_82.JPG
Ik kom nòg een mooie Italiaan tegen, ook wat duurder Synthesis Shine €800.

En verder heb je een aparte phono-trap nodig. Er zijn niet zo veel amps waar een goede phono-trap in zit. dan beperk je jezelf tot duur of oud. Het ligt er een beetje aan of je simpel opamps of wat sjieker een buizenphono wilt (met de Yaqin MS22b door mij gemod zit je in de kwaliteitsklasse met 4 cijfers) maar reken dan op €100-€300 extra voor MM. MC wordt nog weer duurder.

Het rendement van de Tannoys is met 88.5 dB/W op 6 Ohm niet echt heel hoog. Met een 10W versterker kan dat soms wat krap zijn. Dus de Cayin Spark of Melody lijken mij de beste keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Geen matches
Heb twee van de MKIII TA2020 bordjes van HelderHifi in een kastje geknutseld met een paar mooie connectors en een schakelaar. Geen toonregelingen, wel degelijk opgebouwd voor de prijs.
Dit deed ik toen ik begon met mij verdiepen in de HiFi hobby. Als je ziet wat er allemaal mogelijk is voor weinig, echt heel erg leuk.
Bordjes komen hier vandaan: http://stores.ebay.co.uk/helderhifi

Kan mij erg vinden in de reviews, die beschrijven een mooie transparante weergave. Het geluidsbeeld is erg breed, maar niet heel diep. Dat is hetgeen wat ik jammer vind aan deze amps, maar heb het idee dat dat misschien te verhelpen is met wat andere condensatoren als de 'Audiophiler' caps.
Zie dit voor een vergelijking: http://www.humblehomemadehifi.nl/Cap_NL.html
Aangezien ik niet voor de lol ruim 500 euro aan condensatoren wil inbouwen a la Dueland, zou ik willen weten of iemand ervaringen heeft met het vervangen van de condensatoren.

De speakers die ik wil bouwen gaan 4-weg worden (oftewel 3-weg met stereo sub kanalen). De TA2020 zullen ingezet worden voor de dome mid en hoog. Ik kan niet erg veel ervaringen vinden van STA508 chips, maar ik zit er aan te denken deze te gebruiken voor de twee midwoofers. Heeft iemand ervaring met deze chips, of zelfs de HelderHiFi versie? Dat het hoog wat minder sprankelt is uiteraard minder belangrijk, aangezien ik daar de TA2020 voor inzet.

(Voor geïnteresseerden; ik gebruik de volgende componenten: Dayton ND16, Philips AD02150, Dayton RS180 (2st/kanaal) en Philips AD8067/MFB (4st/kanaal).)

Dus als iemand ervaringen wilt delen van het vervangen van de condensatoren op dit soort TA2020 bordjes, of ervaringen heeft met de STA508, dan hoor ik het graag.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik ken Arjen Helder zijn spulletjes wel. Ik vond het ook wel interessant, tot ik de complete ampjes uit China zag. Dan zijn ze ineens vrij duur en moet je ook nog eens zelf aan het prutsen met kastjes bouwen. Terwijl de Muse, Topping en SMSL perfect afgewerkt zijn, prima componenten en geluid. De caps maken wel degelijk wat uit en de Audiophiler zijn mss niet het beste wat mogelijk is. Er zijn betere 2 uF vindbaar voor een paar tientjes. Russishe PiO's, Janzen of Obbligato. Ik zou de Obbligato aanraden omdat die wat ronder klinken, een goede combi met het felle van de Tripaths.

Ik snap niet helemaal je driverkeuze. Het lijkt mij niet erg evenwichtig en ook nog eens een beetje veel. De sq2150 loopt van 500-5000 en heeft een fijn hoog rendement, maar dit gooi je weg door de woofers. Ik zou er gewoon 1 flinke 15" onder poten (zoals de Dayton Audio DC380-8 15" Classic Woofer). Die hebben een flink rendement en halen het wel tot 500Hz. En als supertweeter een mooie lichte en snelle AMT of ribbon vanaf de 4-5000Hz. Bijvoorbeeld deze Beston. Die heb ik ook en die klinken erg mooi als je ze hoog 3e orde filtert. Dan heb je de hele speaker tegen de 93dB rendement en heb je met 1 2020 ampje vermogen genoeg!

Voor beginners is het maken van een 2-weg filter al moeilijk genoeg, laat staan een 3-weg of helemaal een 4-weg. En hoe ga je de motional feedback doen? Zonder MFB zijn het maar gewone papieren woofers. Neem gewoon een plateamp voor de (sub)woofers dan hoef je voor de rest (topjes) maar een 2- of 3-weg te maken. Gewoon passief filteren dan ben je met 1 ampje klaar.
Het geluidsbeeld is erg breed, maar niet heel diep.
Wel eens aan gedacht dat dit ook wel eens zou kunnen liggen aan de kwaliteit van je bron? Bijna alle (gewone) cd-spelers klinken zo plat als een dubbeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Geen matches
Die complete versterkers heb ik inderdaad ook gezien, maar vond het leuk om er zelf iets om heen te knutselen. Daarna wilde ik ze gebruiken in actieve configuratie dus dan moeten de kastjes er weer af. Als laatste vind ik de printjes er ontzettend mooi uit zien.

Wat ik wil qua caps is dezelfde helderheid, of beter, maar met een diepere soundstage. Een ronder karakter is niet waar ik naar zoek. Ik zal de vergelijking nog een keer goed doorlezen en dan een aantal keuzes plaatsen.

De driverkeuze is misschien wat apart,, maar er zit een gedachte achter. De dayton rs180 staat bekend om zijn articulatie in het 80-1200 hertz gebied. Bovenste crossoverpunt leg ik iets lager op 1khz, omdat ik vanaf dat punt de Philips mid prefereer. Vanaf dat punt is de vervorming van de mid ook het minst.

De tweet klinkt door zijn ultra lichte dome een beetje als een bandje qua luchtigheid. En voor een tientje per stuk is hij moeilijk te verslaan. De enige ribbon die ik overwogen heb is de neo3 vanwege de lage vervorming en grote spreiding. De anderen vallen dan al af of zijn in een keer veel te duur.

De mfb woofers worden uiteraard actief aangestuurd, streven is om richting de 15 hz te gaan. Vandaar vier stuks per kant. Bij een hogere frequentie zou ik al dat oppervlak niet nodig hebben.
Verder kleuren de mfb woofers boven de 150 hz, vandaar dat ze alleen als sub gebruikt worden.

Het geheel word actief gefilterd dus vandaar dat ik geen behoefte heb aan een gelijkend rendement van de drivers. Dat is gewoon een kwestie van de versterking op elkaar afregelen.

Filter en attenuatie komen bij elliott sound vandaan en is LR4 gefilterd.

Geluidsbron is een creative x-fi elite pro, die heeft goede dacs Berichten van reviewers die aansluiten bij mijn ervaring met de helderhifi bordjes doen me denken dat het meer een probleem van de amp als van de bron. Met andere versterkers had ik wel een dieper geluidsbeeld.

Ik ben redelijk verknocht aan deze drivercombinatie, het is nu zoeken naar de juiste versterkers voor de midwoofers, en dan het filter in elkaar zetten.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 22:46
Geen matches
Beste Hifi Chinezen ;),

Ik heb een Audioromy versterker op het oog.
Deze is uitgerust met 2X45 Watt op 8 Ohm. Het betreft EL34 Buizen. Ik kan hem voor 195 Euro krijgen. Is deze versterker een beetje goed voor mijn luidsprekers?
Mijn luidsprekers: Visonik Evolution 6.

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik ben redelijk verknocht aan deze drivercombinatie, het is nu zoeken naar de juiste versterkers voor de midwoofers, en dan het filter in elkaar zetten.
Geef je ook open dagen? Klinkt goed in theorie!
Jeroen, ik rij!

[ Voor 82% gewijzigd door vinz98 op 11-07-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Geen matches
Lijkt me heel leuk om eens wat mensen op bezoek te hebben, maar zo ver is het project lang nog niet.

De huidige (passieve) versie van de speakers hebben nog niet alle drivers, of een gezamenlijke topkast. Er staat nog heel wat werk voor de boeg, en dat moet ik stap voor stap aanpakken, want het is voor een eerste zelfbouw luidspreker meteen wel een groot project.
Ik moet nog veel leren, en er zal nog aardig wat tijd in de trial & error gaan voordat ik bereik waarvan ik denk dat er echt mogelijk is met deze combinatie. Electronica is niet mijn hoofdvak en op dat gebied valt er voor mij nog veel te veel te leren.
Desalniettemin verwacht ik veel van mezelf en dit project, en hoop ik ten zeerste dat ik deze verwachtingen waar kan maken. Mocht dat niet lukken, moet ik weer terug naar de tekentafel.

Een paar eigenschappen die ik wilde combineren:
- Het mooie Tripath geluid (misschien verder verbeterd door kleine aanpassingen)
- De heldere hoge tonen van een zéér lichte, kleine neodymium soft-dome
- De transparantie van een soft-dome mid zoals de AD02150
- De voelbare plukken aan een gitaar en strakke kicks van een RS180 woofer
- Het afgrondlaag van MFB speakers, nog eens verder omlaag gebracht door meer conusoppervlak en een naar beneden verlegde high-pass hiervan. De strakheid die een 8" woofer kan voortbrengen op deze frequenties...
- Actieve filtering.

Dit alles zonder een driver te pushen om een breder frequentiebereik te laten weergeven als waar hij werkelijk uitmuntend in is. Dus geen tweeters pushen om te laag te weergeven, geen woofers met notch filters hoger dan hun break-up laten weergeven... Hiervoor moet je haast wel richting veel-weg, is mijn idee.
Hoe het eindresultaat gaat klinken, daar kan ik alleen maar van dromen.

Misschien klinkt een breedbander zonder filtering whatsoever wel zuiverder in de middentonen. Ik kan mij ook wel vinden in dat soort ideeën, maar elke vezel in mijn lijf zegt dat voordat ik sterf, ik mijn concept écht moet gaan uitwerken.

Aangezien ik dit als een hobby beschouw, kan ik hier niet oneindig aan uitgeven. Het proces is soms leuker als het eindresultaat zeg ik dan, dus ook dat koester ik net zo als het resultaat. Hierdoor gaat het misschien wel iets langer duren als sommige toekomstige luisteraars zouden willen.
Goede whiskey maak je ook niet in een dag, moet je maar denken.

Elke stap die ik maak voelt voor mij als een sprong, en elke keer kom ik er weer achter hoeveel meer aspecten er zijn aan de HiFi hobby als alleen maar een goede versterker en een goede luidspreker.
Het leukste is nog dat je zelf een resultaat kunt behalen wat je niet voor mogelijk hield en dat je uiteindelijk veel meer begrijpt van waar je nou eigenlijk naar zit te luisteren.

Voor een beginnend automonteur als ik is het in ieder geval een behoorlijke kluif en een ding is zeker: ik bijt door tot het af is!

Om weer ontopic te gaan: ik heb inmiddels zitten kijken naar een aantal dingen: de Intertechnik condensators, de hogere series Mundorf, en ik ben ook zeer benieuwd naar wat bypass caps nu echt voor nut hebben.
Tevens ben ik benieuwd of het gebruik van hoogwaardige condensators en weerstanden in de actieve filters (uiteraard in combinatie met goede op-amps) voor effect hebben.
Ik wil niet meer dan 30 euro per condensator kwijt zijn in de Tripath versterkers. Heb voorlopig weer aardig wat leesvoer gegoogelt hierover, dus ben voorlopig weer zoet. 30 euro lijkt veel, maar als ik de reviews zo'n beetje scan, kom je toch wel op dit prijsniveau uit. Dat het hele versterkertje net zo veel kost als één van de twee condensators die nodig zijn is wel een afweging waar ik me goed over wil inlezen.

Reviews van de STA508 bevestigen wat ik al dacht: zeer goed, maar minder sprankelend. Zolang ze maar beter zijn dan A/B chip-amps vind ik het denk ik wel prima. Ook hiervan kunnen input caps uitgewisseld worden indien nodig.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Geen matches
Net de Muse i25 binnen gekregen. Netjes allemaal, helaas heb ik er een 12v adapter bij gekregen ipv een 14v zoals in de ebay advertentie stond. Dus even een mailtje gestuurd. Moet natuurlijk wel zo geleverd worden als beloofd :)
vinz98 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:18:
[...]

Geef je ook open dagen? Klinkt goed in theorie!
Jeroen, ik rij!
Haha, ik meld me aan. Al is het voor mij slechts 15 minuten rijden zo te zien 8)

[ Voor 37% gewijzigd door PatrickG op 12-07-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[quote]TweakedTea schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:58:
Beste Hifi Chinezen ;),

Deze is uitgerust met 2X45 Watt op 8 Ohm. Het betreft EL34 Buizen. Ik kan hem voor 195 Euro krijgen. Is deze versterker een beetje goed voor mijn luidsprekers?

/quote]

Aangezien jouw speakers een rendement hebben van 90 db mag die Audioromy geen probleem vormen gezien het vermogen van 45 watt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
helaas heb ik er een 12v adapter bij gekregen ipv een 14v
meten is weten... soms klopt het labeltje niet helemaal. Maar hij doet het ook zonder de 2V extra prima hoor. Het scheelt een fractie vermogen (1dB hoogstens).

Herman, je bent een [ vergeten voor je einde quote...

_AvA_ je hebt er wel goed over nagedacht. Ik kom er nog wel even op terug later. Voor Caps zou ik wel zoeken naar oude PiO's, er zijn er ook van 2uF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Het label klopt zeker niet altijd. Ik heb eens een 12v adapter gehad die 18V mat (meette, gemeet is, gemat?)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Ah oké. Dan moet ik maar eens een multimeter aanschaffen als ze ergens in de aanbieding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Hermankora

45 Watt is niet verkeerd denk ik, heb momenteel een NAD C350 met 60 Watt op 8 Ohm. Alleen is deze soms net iets te weinig voor mijn speakers en vervormt het geluid op een wijze die ik niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TweakedTea schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:30:
@Hermankora

45 Watt is niet verkeerd denk ik, heb momenteel een NAD C350 met 60 Watt op 8 Ohm. Alleen is deze soms net iets te weinig voor mijn speakers en vervormt het geluid op een wijze die ik niet wil hebben.
Het vermogen van een transistor versterker mag je niet vergelijken met een buizenversterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
Dat weet ik ook :) Hoe zal deze presteren vergeleken met mijn C350?
Hoe vind je de prijs? Goed of te veel betaalt?

[ Voor 26% gewijzigd door TweakedTea op 12-07-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Vraagje tussendoor. Heb momenteel mijn t-ampje en sml dac-je en tv en pc en en nog wat kleine stroomgebruikers aan een gewone verleng doos hangen. Die zit behoorlijk vol. Ik zie dat er vandaag op ibood dit wordt aangeboden http://www.ibood.com/nl/nl/. Ik vewacht niet dat mijn geluid er op vooruit zal gaan (begrepen dat daar betere (duurdere) oplossingen voor zijn.) Maar vraag me af of dit een negatieve invloed kan hebben? (tov van een normale stekkerdoos). Misschien stomme vraag (graag gedaan :) ) Maar voor de prijs lijkt het me een prima oplossing als ik wat meer stekker aansluitingen wil hebben. Tenzij de monsterdoos (raar woord) op een of andere magische wijze negatieve invloed kan hebben?

Ps: Aan degene die dit evt een paar dagen later lezen. De link verwijst naar een dagaanbieding, kan best zijn dat als je er nu op klikt er een ander dagaanbieding is. bv een krultang set, dus dat je niet denkt dat ik een krultang set, 6 paar boxershorts, of een dagje winkelen in Dusseldorf aan mijn stereo-set wil toevoegen :9

[ Voor 19% gewijzigd door tweekdingen op 13-07-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
TweakedTea schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:58:
Beste Hifi Chinezen ;),

Jouw Visoniks hebben een lage impedantie van 4 Ohm en soms wat minder. Dat is niet voor elke versterker lekker te verteren. Als je versterker daar moeite mee heeft is de voeding onvoldoende. De Audioromy heeft genoeg vermogen, mede omdat hij ook 4 Ohm taps heeft. Hij is wel ultralineair geschakeld en is daardoor echt een basic, no nonsense instap buizenversterker. De reputatie van Audioromy is alleen niet geweldig. Dat ligt er alleen net een beetje aan welk ontwerp ze gejat gebruikt hebben. Voor €200 vind je niet zo snel een goede buizenversterker dus het is zeker waar voor je geld. Maar verwacht niet dat je ineens het summum in versterking hebt, het is een echte eerste instap in buizenversterking.
En hij zal vast nog wel gemod kunnen worden. Er kunnen denk ik alleen geen KT77 in.
tweekdingen schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:41:
Vraagje tussendoor. Heb momenteel mijn t-ampje en sml dac-je en tv en pc en en nog wat kleine stroomgebruikers aan een gewone verleng doos hangen. Die zit behoorlijk vol. Ik zie dat er vandaag op ibood dit wordt aangeboden. Ik vewacht niet dat mijn geluid er op vooruit zal gaan (begrepen dat daar betere (duurdere) oplossingen voor zijn.) Maar vraag me af of dit een negatieve invloed kan hebben? (tov van een normale stekkerdoos). Misschien stomme vraag (graag gedaan :) ) Maar voor de prijs lijkt het me een prima oplossing als ik wat meer stekker aansluitingen wil hebben. Tenzij de monsterdoos (raar woord) op een of andere magische wijze negatieve invloed kan hebben?
Geen negatieve invloed. Het is gewoon een beveiligde stekkerdoos tegen bv blikseminslag. Ik heb ook net zoiets gekocht bij de Lidl met lekker veel stopcontacten. Handig voor de tv, laptop, lampen en alle smps voedinkjes.

_AvA_
ik vind jouw project wel heel leuk en daarom wil ik je ook een zo goed mogelijk en bemoedigend antwoord geven. Ik ben alleen een beetje te moe op dit moment (en dat helpt dan niet met tact). En ik wil je hier graag houden, maar je moet misschien ook eens registreren op forum.zelfbouwaudio.nl; daar lopen veel mensen met heel veel ervaring in zelfbouw (en ik :)). Die zullen je ook vertellen dat een vierwegsysteem een flinke kluif is, (cq onverstandige keuze) voor een eerste project.

Dat de Dayton tweeter licht is waag ik te betwijfelen. In vergelijking met een ribbon is hij super zwaar. Een 1"dome is een 1"dome. En hoe goed hij voor een tweeter van €10 ook is, het blijft een budget tweeter hoeveel hij ook opgehemeld wordt in fora. Ik heb zelf een paar Vifa ringradiators maar als je ze boven de 5kHz inzet halen ze het niet bij een goedkope ribbon zoals de Bestron. Die is veel sneller en luchtiger. Ook het rondstraalgedrag is mooi in overeenstemming met de mid-dome. Het een ronde planar dus hij bundelt niet in het vertikale zoals een ribbon.

De Dayton RS180 is denk ik mans genoeg om flink diep mee te gaan. Zeker met 2 per kant. Of je een notch filter nodig hebt ligt mede aan welke drivers je gebruikt. Er zijn ook drivers die zonder problemen 1e of 2e orde gefilterd kunnen worden die juist daardoor veel beter en opener klinken.

Aktief filteren is op zich een goed plan, maar ik zou wel een redelijk gelijk rendement aanraden voor je drivers. Een aktief filter is leuk maar het is weer een ingewikkeld stuk elektronica wat de boel in het honderd stuurt. Je verliest daarmee muzikale informatie. Heel handig voor PA waar je ad-hoc moet kunnen aanpassen, en handig om je frequentiekarakteristiek mee te optimaliseren maar het haal t het niet bij een eenvoudig passief filter. Daarmee krijg je veel meer diepte en lucht en precisie in je weergave (behoud van micro-dynamics).

Zoals schrijvers zeggen: schrijven is schrappen. In kamperen: alles wat je thuis laat is meegenomen en in engineering: K-I-S-S.

Een vriend van mij heeft net een leuke (te?) 'simpele' tweeweg ontworpen met een 5" Visaton papercone en de kleinste Fountek ribbon met een heel simpel (en eigenlijk 'fout' filter). En dat zet me een podium neer, met een diepte! Een heel compleet en volwassen, niet vermoeiend geluid uit 7 liter.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
tweekdingen schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 00:41:
Ik zie dat er vandaag op ibood dit wordt aangeboden http://www.ibood.com/nl/nl/.
O top. Ook besteld, voor 13 euro per stuk niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep

Welke versterker kun je mij aanraden, heb een budget van +- 250 Euro, mag ook 2e hands zijn zolang alles maar in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik zie op het moment niks voor dat budget. Ik zie wel een Yarland FV34A-EU voor ietsje meer. Hij heeft maar 12W maar die klinkt wel erg goed. Met 90dB/4Ohm speakers gaat het niet superhard maar voor normaal luisterniveau heb je nog genoeg over.
Ik zat er nog even aan te denken om het te kopen, modden en weer te verkopen. Zo te zien is hij origineel dus er valt nog flink wat verbetering uit te halen. Je kunt er natuurlijk ook bij mij mee langs. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
Is een buis wel een goede combi met mijn luidsprekers als ik het zo bekijk?
Moet wel soms even wat harder kunnen ( elkaar moeilijk verstaan niveau ;) )

Wil tussen de 200-325 Euro uitgeven aan een versterker, moet dan wel beter zijn als mijn NAD.

[ Voor 24% gewijzigd door TweakedTea op 13-07-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja, juist wel. Die Audioromy is echt niet verkeerd hoor. Dat is al zo'n groot verschil met een receiver/ budget transistorversterker. En het gaat niet om het aantal Watts om lekker te spelen. Dat hangt van meer dingen af. En buizenwatts zijn echte watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@Jeep, Dank voor je antwoord, en nu ik toch bezig ben :), Vind het heel bijzonder hoe jij altijd klaar staat voor de andere in dit forum. Of het nou om simpele zaken gaat of juist hoogstaande technische kennis en inzicht, plus de nodige relativering waar nodig. Ik (en denk vele met mij) doen daardoor een hoop nieuwe kennis op (en besparen ook nog eens bergen geld! ;) )Dus, dank!

Ps: die visaton papercone en Fountek ribbon klinkt heel interessant (klinkt als in: lijkt me een leuke speaker, aangezien ik hem nooit heb gehoord :P )

[ Voor 0% gewijzigd door tweekdingen op 13-07-2013 23:16 . Reden: spullungvautjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Tweekdingen
Ik sluit mij volledig bij je aan. Jeep heeft ook veel kennis en staat altijd klaar voor medetweakers. Hulde!
@Jeep
Bedankt voor je hulp! Hij komt eind volgende week ergens binnen. Ben benieuwd.
De DestinY EL34 gaan bekijken, ziet er zeer goed uit. Misschien weten jullie meer over deze versterker?
Heb ook deze Yaqin gevonden. Weet alleen niet welk type.

Hieronder de linkjes.

http://kleinanzeigen.ebay...87454-172-1146?ref=search

http://kleinanzeigen.ebay...aerker/128519859-172-1001

[ Voor 54% gewijzigd door TweakedTea op 15-07-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Destiny is in basis gewoon een Yaqin maar als het klopt zijn de fouten er zoveel mogelijk uit gehaald door de Duitse importeur cq 'ontwerper'. Ze zien er in ieder geval iets anders uit dus het zal vast wel. De phonotrapjes die ze verkopen zijn zo te zien ongewijzigd.
Grappig: de hybride versterkers zijn van Bada, de Cd-spelers 'ook' (dat waren al rebranded MHZS, let op de AB) en de draaitafels heb ik net een artikeltje over gelezen op Hifi.nl onder de naam Audio Block PS100. Een zeer gunstig artikel ook wel. €1100 voor een flinke draaitafel is niet verkeerd. Al zie ik prijzen van €999 in NL tot €1299 op de Duitse site.

Zoek de 7 verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://www.destiny-audio.com/cms/images/products/tt01/tt01_001.jpgDit is de Destiny Renovatio met Ortofon M2 Red à €1100.

Afbeeldingslocatie: http://www.audioblockusa.com/bilder/produkte/gross/Plattenspieler-PS-100-Block-Audioblock-Schwarz-Klavierlack-High-End.jpg Dit is de Block PS 100.

Er zijn wel verschillen: de motor zit ingebouwd in de Destiny met bediening op het front. Dat is netter weggewerkt en makkelijker bedienen maar misschien geeft dit iets meer trilling in de basis zelf, als staat hij op de onderste basis en het plateau op het het sub-plateau. Maar dan vind ik de Incantare voor dezelfde prijs toch weer wat sjieker, zeker omdat hij voor voor €1199 (!) met 2 armen te leveren is.

Afbeeldingslocatie: http://www.destiny-audio.com/cms/images/products/InDue/InDue_05.jpg
Incantare Due achterkant.

Vanavond nieuwe speakers ophalen/kopen. oOo Ik neem denk ik mijn Audio Note mee om te luisteren want die heeft tenminste een pre-amp en een tape out.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:07:
Vanavond nieuwe speakers ophalen/kopen. oOo Ik neem denk ik mijn Audio Note mee om te luisteren want die heeft tenminste een pre-amp en een tape out.
Je gaat je monitors vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Niet vervangen zoals in wegdoen. Voorlopig tenminste niet. Ik ben er iets teveel aan gehecht nog. Maar mss later als de nieuwe echt voldoen. De kans daarop is wel redelijk groot aanwezig natuurlijk.

Dit worden de nieuwe, met een vrij hoge WAF. B)
Afbeeldingslocatie: http://www.fairaudio.de/img/artikel/highend13/the-varios-1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:08:
Niet vervangen zoals in wegdoen. Voorlopig tenminste niet. Ik ben er iets teveel aan gehecht nog. Maar mss later als de nieuwe echt voldoen. De kans daarop is wel redelijk groot aanwezig natuurlijk.

[afbeelding]
Welke speakers ga je kopen ]eep?

p.s. Mocht je je 3a's toch weg doen... heb ik eventueel wel belangstelling. Degene die ik nu heb zijn helaas niet 100%. Van één van de units begint de voorkant los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep

Is deze DestinY/Yaqin goedkoop of vragen zij teveel. Heb namelijk mijn budget al flink verhoogd dus vraag me af welke de beste koop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:08:

[afbeelding]
Huh :? Wat zijn dat voor speakers?, zeker weer een geintje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Geintje? Ik? O-)

$400 voor een Yaqin EL34 is wat aan de prijzige kant, maar als je ziet wat ze in Duitsland nieuw kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
400 Euro voor een DestinY he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik wil mijn standaard luidsprekerkabels vervangen voor terminated 'merk' kabels. Het gaat om de fronts en de center. De rears blijven aan 2,5mm kabel hangen. Ik wil ze dus kant en klaar met bananenpluggen. 2meter of 2,5meter elk is voldoende.

Nu kwam ik kabels van het Chinese Choseal tegen. Ze zien er degelijk en leuk uit. Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit en of ze het geld waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik dacht dat ik pijn in mijn portemonnee zou hebben maar ik heb vooral pijn in mijn rug. En niet door de speakers. Auw. Alles geregeld, loop ik de trap af in een Amsterdams 3 hoog achter met de buizenversterker in de handen, glij ik uit op de folders op de trap. KLAP! |:( De versterker is ok.... :X 8)7 :(

Maar het was de moeite waard zei de trotse nieuwe eigenaar van...
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/112/p1020447001yw4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/8679/p1020448001kx7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6951/p1020449001uj3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/4082/p1020446001oo4.jpg
De Genesis VI met servoversterker voor het laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:19:
Ik dacht dat ik pijn in mijn portemonnee zou hebben maar ik heb vooral pijn in mijn rug. En niet door de speakers. Auw. Alles geregeld, loop ik de trap af in een Amsterdams 3 hoog achter met de buizenversterker in de handen, glij ik uit op de folders op de trap. KLAP! |:( De versterker is ok.... :X 8)7 :(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klinkt dat zo goed als het er uit ziet? En ]eep, volgens mij ben je single, of niet? Of je hebt wel een HEEL tolerante vrouw...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Die zien er inderdaad heel goed uit! Mooie aankoop! Is dat trouwens ook een tweeter bovenop de achterzijde?
En wat een geluk dat de versterker het overleeft heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door tweekdingen op 16-07-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zo groot zijn ze helemaal niet hoor. En mijn flatje is echt heel gezellig en stijlvol ingericht. Ik wil zelf ook graag een mooi ingericht huis. Ze zijn 10 cm hoger dan wat ik had, alleen wat dieper. De stands namen altijd al veel plek in. En ze passen perfect in het interieur, beter dan de oude. Kersen met zwart. Deze geven een heel volwassen geluid in een acceptabel formaat. Ze zijn de kleine broertjes van de kamerschermen die ik eerder linkte.

Voor wie goed kijkt: ze zijn volledig dipool. De supertweeter achter staat in tegenfase, de mid is open aan de achterkant, de basmid ook en de woofers staan ook aan weerskanten.

Dat de versterker het overleefde was met name door mijn aangeleerde reflex om je spullen veilig te stellen ipv 'oh help ik val' en ondertussen alles van je af te gooien. Ik genees wel weer. En omdat ik Murphy's Law redelijk goed begrijp (maak checklists) had ik de Audio Note Oto mee (een afgesloten kast). De 300B is gewoon erg kwetsbaar.
Valderrama schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:18:

Nu kwam ik kabels van het Chinese Choseal tegen. Ze zien er degelijk en leuk uit. Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit en of ze het geld waard zijn?
De Choseal zijn mooi gemaakte kabels. Het is ook niet super goedkoop dus het kan best. Ze zijn wel supergoedkoop in vergelijking met vergelijkbare uit de winkel. Maar daar wordt dan ook schandalig op verdiend. Ik maak ook hele goede kabels maar ik reken maar 15 per uur. Heb ik hele mooie biwire kabels voor mezelf gemaakt, zijn deze vierweg slechts met 2 connectoren uitgerust en een speakon voor de basversterker.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Wat een beesten zijn dat ]eep. Heb je de buren al ingelicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Wow Jeep, wat een vette units!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Iemand een idee wat ik nog kan vragen voor mijn Yarland FV34CIII?

Zitten als eindbuisjes 4x Philips Miniwatt EL84 en 4x Sovtek EL84 bij.
Verder als voorbuisjes 2x RCA, 2x Western Digital en 2x Raytheon.

Chinese buizenbezetting zit er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Alleen al de buizen zijn bijna €150 waard (€200 nw), dan nog de versterker à €300. Dat is misschien wat veel maar dat is het zeker waard gezien wat je ervoor krijgt en dat het op dit moment niet meer te koop is. En ook niets vergelijkbaars.

Ik ga ze zometeen maar eens aansluiten. Dat heeft wat meer voeten in de aarde vanwege de extra amp. Ik heb gelukkig geslapen als een bever in winterslaap en mijn rug doet niet superzeer. Ze staan ook al op hun plaats. Ze wegen wel 45kg/st. Rubber dopjes er onder (geen spikes op mijn laminaat en vanwege de onderburen), op een stuk karton en schuiven maar. Ik verwacht niet dat de buren meer geluid zullen horen. De midbass is maatgevend voor het volume en die krijgt hoogstens 10W voor zijn kiezen. Ze hebben een rendement van 90dB/W, dus iets minder dan de Reference3A.

De kabel voor de subwoofer is echt zwaar en megalang op Amerikaans formaat: 10m! :F

Bronco, zo te zien gaat de verbouwing goed. Goed aanpakken en niet dat halve werk zoals hier bij de woningbouwvereniging.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Geen matches
Herken ik de middentoner van die beovoxjes van vroeger?
Wat voor tweetertjes zijn dat? Lijkt op circular isophase? Hoe diep gaan de lage tonen bij -3dB? Hoe werkt de servoterugkoppeling bij dit soort woofers? Complimenten voor de speakers, dat moet haast wel goed klinken.

Heb je uitgebreide post gelezen. Waarvoor dank. Het word inderdaad een zware kluif, maar dat maakt het juist leuk, die uitdaging.

Om even terug te komen op mijn allereerste vraag over de condensators. Na veel lezen ben ik er achter wat de beste condensators zijn. Merken als jensen, dueland, etc zijn het beste, maar onbetaalbaar (denk aan 300 per stuk) dichtst daarbij in de buurt komen de audyn true copper condensators, 80 euro per stuk bij 2,2uf. Daaronder zijn de audyn silvers aan te raden, samen met de beste mundorfs.
Voorlopig koop ik niks, maar ik ga wel langzaamaan sparen voor een setje true copper audyns.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kijk eens naar de Jantzen Superior Z caps ! deze gebruik ik al enige maanden tot volle tevredenheid , volgens mij heeft het weinig zin om zeer dure caps te gaan gebruiken aangezien de (hoorbare) verschillen misschien wel eens erg klein kunnen zijn tenzij jij geld teveel hebt natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
Zijn idd mooie caps. Zitten ook in mijn Bewitch, waar ik nu al verschillende complimenten van heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Iemand een idee wat ik nog kan vragen voor mijn Yarland FV34CIII?
Het is helaas een beetje "wat de gek ervoor geeft".
Het is geen trendy merk en je moet maar net iemand tegenkomen die precies zoiets wil hebben in deze tijd.
Je kunt het best hem proberen te slijten bij een beginnende liefhebber, die geeft er nog het meest voor.

Ik heb maanden lopen leuren met een KT88 bak en er eigenlijk nooit iemand voor gevonden...
Dus je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door vinz98 op 16-07-2013 22:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
http://img185.imageshack.us/img185/8679/p1020448001kx7.jpg

Jeroen, wat is dat zilverkleurige vierkante ding op de achtergrond?? Een eindbak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Hoe zit dat dan met die speakers als je dus een extra versterker nodig hebt? Je gaat niet twee keer het volume regelen lijkt mij? Is het dan een specifieke die alleen voedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
"De Genesis VI met servoversterker voor het laag."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@R8dical,

Klinkt best verleiderlijk voor mij die yarland. Ben opzich tevreden met mijn T-ampje. Maar had jaren geleden een lafayette / bocama la-224b (gemod door iemand anders). En nog steeds een beetje spijt dat ik hem weg gedaan heb, (was iets stuk gegaan, weet niet meer wat en miste zelf de kennis om het te fixen).

Even (ik twijfel nog hoor! dus wil geen verwachtingen kweken :) ) wat vragen? (hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen)

Ik heb nu een stel driade 81 mkII, gaat dat werken met de yarland? (nergens kunnen vinden wat het rendement is.

En aangezien ik soms wat langere periode geen muziek luister (ben meer een avond sessie luisteraar) is het een probleem met de huidige buizenbakken om ze gewoon uit te zetten?
Dit ook mede vanwege een energie zuinig tik van mij (hoeveel gebruikt de yarland eigenlijk?)

En moet je hem regelmatig onderhouden? (afstellen etc).

En misschien handig om wat over mijn muziek beleving te vertellen. Luister dus eigenlijk altijd s'avonds (op een redelijk laag geluids nivau), geen liefhebber van zware bas (ook niet mogelijk met de driade). Hoop een warm rustig geluid te krijgen, Geen liefhebber van scherpe klanken (soms merk ik bij bepaalde opnamen, op mijn t-ampje dat de sss-klanken nogal scherp zijn, maar dat kan natuurlijk ook de opname zijn hoor).

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:33:

De Choseal zijn mooi gemaakte kabels. Het is ook niet super goedkoop dus het kan best. Ze zijn wel supergoedkoop in vergelijking met vergelijkbare uit de winkel. Maar daar wordt dan ook schandalig op verdiend. Ik maak ook hele goede kabels maar ik reken maar 15 per uur. Heb ik hele mooie biwire kabels voor mezelf gemaakt, zijn deze vierweg slechts met 2 connectoren uitgerust en een speakon voor de basversterker.
Hoi ]eep, je hebt al eens eerder in dit forum gemeld dat de zelf kabels maakt. Wat moet ik daarbij bedenken? Ik denk bijvoorbeeld aan het upgraden van mijn huidige kabels (vd Hul met losse stekers en spades), lengte 2 x 4 meter, Bada DC-222SE <-> Boston Acoustics 360 (overigens een heel geslaagde combinatie, ik ben heel tevreden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Geen matches
tweekdingen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:04:
@R8dical,

Klinkt best verleiderlijk voor mij die yarland. Ben opzich tevreden met mijn T-ampje. Maar had jaren geleden een lafayette / bocama la-224b (gemod door iemand anders). En nog steeds een beetje spijt dat ik hem weg gedaan heb, (was iets stuk gegaan, weet niet meer wat en miste zelf de kennis om het te fixen).

Even (ik twijfel nog hoor! dus wil geen verwachtingen kweken :) ) wat vragen? (hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen)

Ik heb nu een stel driade 81 mkII, gaat dat werken met de yarland? (nergens kunnen vinden wat het rendement is.

En aangezien ik soms wat langere periode geen muziek luister (ben meer een avond sessie luisteraar) is het een probleem met de huidige buizenbakken om ze gewoon uit te zetten?
Dit ook mede vanwege een energie zuinig tik van mij (hoeveel gebruikt de yarland eigenlijk?)

En moet je hem regelmatig onderhouden? (afstellen etc).

En misschien handig om wat over mijn muziek beleving te vertellen. Luister dus eigenlijk altijd s'avonds (op een redelijk laag geluids nivau), geen liefhebber van zware bas (ook niet mogelijk met de driade). Hoop een warm rustig geluid te krijgen, Geen liefhebber van scherpe klanken (soms merk ik bij bepaalde opnamen, op mijn t-ampje dat de sss-klanken nogal scherp zijn, maar dat kan natuurlijk ook de opname zijn hoor).

Alvast dank!
Lastig om wat over de Driade te vinden zie ik al. Geen idee of deze goed met de Yarland gaan werken.
De Yarland levert ongeveer 2x10 watt.

Mijn versie betreft de EU versie met twee RCA ingangen en de Clarity caps.

Zware bas zul je niet vinden met de Yarland. Hij geeft een mooi warm geluid. En wat voor mij belangrijk was, een erg mooi midden.

Ik speelde zelf op Dali Ikon's 6 MK2 met de Yarland. Ondanks de ribbon tweeter had ik geen last van sss-klanken.

Het voordeel van de Yarland is dat deze een autobias heeft. Je hoeft dus aan afstellen niks te doen.
Bijkomend is dat je naar hartewens kan tuberollen.

Ik moet nog even kijken wat ik er voor ga vragen. Heb misschien ook een ander geinteresseerde.

[ Voor 3% gewijzigd door R8dical op 17-07-2013 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 23:00
Geen matches
Iemand een idee wat ik voor een Shanling A300 versterker kan vragen met de standaard Harmonix 6922 buizen? Heb deze vorige jaar als demo aangeschaft bij Pacific, maar het is mij toch een erg lomp apparaat. De kast moet ik erg ver van de muur af zetten wil ik 'm kwijt kunnen.

En weer een alternatieve versterker, die kleiner is uiteraard ;) opgesteld met Elac 207.2 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Laatst online: 02-09 21:00
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:19:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Indrukwekkend hoor!

Bevallen ze beter dan je 'vorige' setup wie ik toen gehoord ?

ps waar besteld btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
vinz98 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:09:
wat is dat zilverkleurige vierkante ding op de achtergrond?? Een eindbak ofzo?
Dat is een eindbak, alleen niet in mijn kamer. Hij zal ergens bij Pacific Audio staan. Zijn woonkamer tenslotte. ;)

Ik kwam ze toevallig tegen op marktplaats. Ik zag nog wel 2 opties maar deze spreken me gewoon het meest aan. Het geluid heeft echt wat ik voorheen miste, meer lucht in het geluid en vooral sneller. En de bas is fenomenaal; snel en strak tot 20Hz. De middentoner is heel speciaal: het is een joekel van een 3" (7.5cm) metalen dome van een magnesiumlegering. De supertweeters zijn ronde magnetostaatjes (round planar).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@R8dical,

Oke! Dank voor je info. Klinkt op zich wel als iets wat in mijn muziek beleving past. (Helaas is er weinig over de driade te vinden, dus dat blijft een gok, en het probleem, zelf geen auto dus even een paar speakers in me rugzak is lastig). Wel fijn voor jouw dat je al evt een koper heb :). Merk wel dat het idee buizenbak me wel steeds meer gaat trekken. Mocht deze hem niet gaan worden, dan denk ik dat er altijd wel iemand anders op dit forum, misschien nog wel wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep
Om op die Audioromy terug te komen. Het model betreft: 828.
EL 34 buizen zitten er standaard ''op''.
Misschien dat je hier iets mee kunt betreffende modificeren van deze versterker.
Heb een mooi prijsje ervan kunnen maken. 190 Euro incl. verzekerd verzenden.

Offtopic: Zo lekker BBQen met een muziekje op de achtergrond, nog genieten van mijn laatste uurtjes met mijn trouwe NAD C350 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
TweakedTea schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:15:
Om op die Audioromy terug te komen. Het model betreft: 828.
EL 34 buizen zitten er standaard ''op''.
Misschien dat je hier iets mee kunt betreffende modificeren van deze versterker.
Heb een mooi prijsje ervan kunnen maken. 190 Euro incl. verzekerd verzenden.

Offtopic: Zo lekker BBQen met een muziekje op de achtergrond, nog genieten van mijn laatste uurtjes met mijn trouwe NAD C350 ;)
Daar koop je echt niks vergelijkbaars voor. Hij zal misschien niet het summum van buizenversterking zijn maar het zal echt voor jou al zo'n enorme verbetering zijn zonder nadelen (W) dat je er voorlopig wel mee vooruit kunt.

Bedoel je nou dat je op het buizenrooster van de amp gaat BBQ-en? >:)
tweekdingen schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:06:
Helaas is er weinig over de driade te vinden, dus dat blijft een gok, en het probleem, zelf geen auto dus even een paar speakers in me rugzak is lastig. ...Merk wel dat het idee buizenbak me wel steeds meer gaat trekken. Mocht deze hem niet gaan worden, dan denk ik dat er altijd wel iemand anders op dit forum, misschien nog wel wat weet.
De FV34C heeft bijna hetzelfde vermogen als de 2021 t-amp. Je Driades hebben meestal een makkelijk gedrag met een goed rendement. Meestal iets van 88-90 dB met gewoon 8Ohm. Dus dat zal best lukken. Het geluid zal niet héél erg veel anders worden (goed is goed) maar wel veel gepolijster. Meer high-end. Dat verschil moet je horen om te begrijpen. Dat wat high-end maakt is lastig te ommschrijven anders dan: het gaat met gemak en vanzelfsprekendheid.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep

Nee haha, zo warm is hij niet haha.
Nu je het zegt, bespaart weer gas. Muziek + BBQen voor de prijs van 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@Jeep, Fijn om te weten dat de driades, vrij makkelijk zijn. En zo klinken ze gelukkig ook :). Denk dat ik niet in de valkuil moet trappen (iets wat in mijn hoofd zit) dat een buizenversterker warmer zal klinken dan de T-amp. (per slot als ik me hand boven de T-amp houd is hij behoorlijk koud ;) ) Nee ik bedoel, ben benieuwd of ik in een blinde test weet wat een T-amp is of een goede (budget) buizenverterker). Dus niet zozeer beter maar denken te weten dat de warmer klinkende de buizenbak is. Zit soms wel verder te denken, wat evt de mogelijkheden zijn om binnnen wat ik heb, (dus de T-amp en de driades) de boel nog wat te verbeteren. Vraag me soms af of de sml 1955+ die ik heb (heb jij die van jou nog aan de praat gekregen trouwens?) heel anders zal klinken als de door jou gemodde dacjes (muse mini toch?). Ik ben zelf niet echt thuis in de techniek van de dacjes. Maar weet bv uit eigen ervaring dat ik bv een ipod classic niet om aan te horen vind, (beetje overdreven hoor!), maar dat ik het geluid van de ipod photo (4 gen ipod) heel aangenaam vind. Ik kwam er pas later achter dat de ipod photo een wolfson dac heeft en de nieuwere modelen een Cirrus Logic. Dus waarschijnlijk zal er in het type dac ook nog wat winst te behalen zijn. En wie weet kabels (altijd een beetje het idee gehad dat zolang je het niet met trekdrop verbind, het idee van duurdere kabels weinig zin heeft, maar begrijp dat een kleine inverstering toch wat verschil kan maken. En wat ik me nog steeds voorneem is een wat dikker vloerkleed aan te schaffen, en evt dikkere gordijnen. (heb nl een vrij minimalistisch huis, (kaal zeggen anderen). En wat ik ook voor ogen moet houden is dat, ook al gooi ik hele bergen geld tegen het aankopen van de beste set ter wereld aan. Je altijd blijft zitten met het probleem dat je weinig kunt doen aan het feit dat er soms erg leuke muziek, op een ongelovelijke (vrouwelijk geslachtsorgaan) wijze wordt geproduceerd. Maar dat er gelukkig ook heel veel prachtige opnames zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door tweekdingen op 18-07-2013 00:56 . Reden: spalling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee ik bedoel, ben benieuwd of ik in een blinde test weet wat een T-amp is of een goede (budget) buizenverterker
Maak je niet ongerust, dat hoor je direct. Niet dat het zozeer beter of slechter is maar anders. De ruimtelijkheid en het detail blijven. De T-amp is strakker in de bas en wat feller in het hoog. De buizenversterker is alleen wat realistischer en gladder in het belangrijke middengebied (stemmen en instrumenten) en het zelfde geldt voor het hoog waardoor het lijkt alsof dit minder hard gaat en je minder details hoort. Maar het is alleen maar schoner. Je hoort evenveel details.
Dat laatste geld ook voor NOS dacs vs sigma-delta oversampling dacs. Die laatste lijken ook gedetailleerder in het hoog maar in feite is het kunstmatig stennis schoppen in het hoog. De NOS dacs geven rust in het geluid en zetten een heel rustig natuurlijk beeld neer maar wel met pit en je hoort in feite zelfs meer details.
Kabels kunnen een set maken of breken in het meest overdreven geval. Ik heb dat zelf gehoord. Maar dat wil niet zeggen dat dit dat veel geld moet kosten of zo. Gewoon een fatsoenlijke kabel (OFC maar hoeft niet dik, evt verzilverd) met goede pluggen (geen kraken of overgangsweerstanden) die slim in elkaar zit (afscherming).

Net zoiets met inrichting van een huis; je moet je er thuis voelen. Waar mensen alleen vaak geen idee van hebben is de invloed van de atmosfeer (ventilatie, planten) en van de akoestiek van een kamer. Een kale harde kamer is niet prettig verblijven.

Mijn SMSL 1955+ heb ik afgeschreven. Helaas.

Kwaliteit van de mastering doe je helaas niet veel aan maar de ene set (buizen met name) is vergevender voor slechte opnames dan andere. Maar dan nog, het gaat om de muziek niet hoe het klinkt. Muziek op een transistorradiotje kan je ook ontroeren, maar als het super klinkt heb je dat wel veel eerder. En daarom doen we al die moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Geen matches
Als je eenmaal wat gewend bent ga je jezelf al snel irriteren aan een slechte installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
@Jeep,

Dank voor je mooie uitleg. Heel goed begrijpbaar, (iets wat ik soms mis op andere websites, waar je dood gegooid wordt met allerlei vage begrippen, cijfers en rare omschijving als het om audio gaat). Moet zeggen dat hoe jij het verschil beschrijft tussen de dacjes, ik wel oren heb (slechte woordspeling) naar zo'n nos dacje. Kabels zitten volgens mij wel in orde (interlink redelijk dik, gemaakt door degene die destijds de Bocoma heeft gemod, speaker cable, gewoon een redelijk simple supra calbe (2x 1.5m)

Weet zelf ook uit ervaring dat atmosfeer, en gemoedstoestand en verwachting een behoorlijke invloed zijn. Zelfs in de winter de thermostaat een half graatje hoger maakt bij mij het luisteren naar muziek aangenamer. En ik weet de emotie is toch de bepalende factor in muziek, heb bv een (bootleg) opname van een David Sylvian concert, opname is volgens de "normen" behoorlijk slecht, maar het geeft het gevoel of je er zelf bij bent. Ook luisterde ik gisteren weer wat oude Lomax recordings (jaren 30) het is allemaal wat versleten, maar wat klinkt het goed! (simpel, als in niet mee geklooid of proberen er meer van te maken dan wat het is.).

En merk ik ook dat je brein rare dingen kan doen :S dit is bv een stukje uit de film infernal affairs, http://www.youtube.com/watch?v=2X936BCiM5k Ik zat deze film dus te kijken op me gewoon 5.1 versterker (niks bijzonders). Maar wat gebeurdt ik zie buizenversterkers, ik hoor de muziek starten, en voor een paar seconden denk ik:"Hee die buizenversterker klinkt toch wel heel mooi 8)7 . Doet me een beetje denken aan een reclame van Sony (jaren terug) die probeerde de overtuigen hoe goed het beeld wel was. (en inderdaad ik vond het er heel mooi uitzien op mijn oude gammmelle tvtje :) )

[ Voor 16% gewijzigd door tweekdingen op 18-07-2013 17:37 . Reden: Helderheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:03:
@]eep....Heb je mijn vraag nog gelezen? :) Hoe loopt het signaal naar de servoversterker?
Jawel, maar het waren wat veel vragen ineens. Ik heb nu even de Audio Note aangesloten, die heeft nog een tape-uit (derin-deruit) en een voorversterker-uit (met volumeregeling na de 1e trap met 12AU7 buisjes). Om 1 volumeregeling te gebruiken gebruik ik de pre-out > servo-amp. Die heeft een aparte volumeregeling voor de balans van de subwoofers en een potmeter voor de low-pass frequentie van de sub van 70-135Hz.

Wat ik dus wil gaan doen is in de Classic 16.2 naast de speakeraansluitingen een aftakking maken van het signaal dat naar de voortrap gaat, dus na de volumeregeling.
Romius schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:57:
Iemand een idee wat ik voor een Shanling A300 versterker kan vragen met de standaard Harmonix 6922 buizen? Heb deze vorige jaar als demo aangeschaft bij Pacific, maar het is mij toch een erg lomp apparaat. De kast moet ik erg ver van de muur af zetten wil ik 'm kwijt kunnen.

En weer een alternatieve versterker, die kleiner is uiteraard ;) opgesteld met Elac 207.2 speakers.
Ik zal er nog eens naar kijken, maar ik denk nog wel een flink bedrag. Je moet niet gelijk afgaan op wat jij ervoor betaald hebt maar wat hij waard is. Ik denk dat je best €800 kunt vragen, dan heb je nog wat onderhandelingsruimte.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep
Buizenbak is weer de deur uit.....
Begon te kraken en signaal viel steeds weg, kabels gecheckt, alles.
Versterker geopend, zie ik dat een van de condensators aan het lekken was, ook de uitgang CD was er slecht aan toe.
Versterker aan een vriend verkocht als defect voor 150, zijn Audioromy had ook vergelijkbare problemen, hij maakt van 2 versterkers 1 goede.

Offtopic: Heb een nieuw speeltje :) B&O 150 Amp, van de Penta MKII. Deze worden volledig opgeknapt en blijven dan hier, geluid is echt heel erg verassend, zeer goed, veel details en strakke bassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
tweekdingen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:26:

En merk ik ook dat je brein rare dingen kan doen :S dit is bv een stukje uit de film infernal affairs, http://www.youtube.com/watch?v=2X936BCiM5k Ik zat deze film dus te kijken op me gewoon 5.1 versterker (niks bijzonders). Maar wat gebeurdt ik zie buizenversterkers, ik hoor de muziek starten, en voor een paar seconden denk ik:"Hee die buizenversterker klinkt toch wel heel mooi 8)7 .
Infernal affairs _/-\o_
Wat was ik blij toen ik dat nummer had gevonden die ze afspeelden in die film. Een vriend van me is naar dezelfde winkel gegaan en kwam thuis met een KT88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 23:00
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:58:

Ik zal er nog eens naar kijken, maar ik denk nog wel een flink bedrag. Je moet niet gelijk afgaan op wat jij ervoor betaald hebt maar wat hij waard is. Ik denk dat je best €800 kunt vragen, dan heb je nog wat onderhandelingsruimte.
Dat is waar, als je iets uit de winkel hier moet kopen met dezelfde prestaties, moet je flink dieper in de buidel tasten. Ik krijg nu biedingen van 400, daar gaat ie echt niet voor weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:55:
Ja maar ]eep...ik ben toch de belangrijkste :+ Wanneer je een aftakking maakt vanuit de Classic en deze naar servo-amp gaat betekent dit dat je de volume van de servo amp volledig open zet en je de volume volledig regelt via jouw Classic?
All animals are equal, but some are more equal than others >:)
Nee, de volumeregeling van de subwoofers stem je af op het volume van de rest van de speaker. Dus voor de balans van de speaker net zoals de knoppen van de mid en hoog. Daarna kan ik met het volume van de versterker het totaalvolume regelen.

Ik kwam er net achter dat ik 1 van de speakons was vergeten in te pluggen. :F Halve bas dus. EN toen ik ze voor het eerst aansloot vond ik ze nogal tam klinken: veel lage mid en weinig >3kHz... had ik de equalizer van Foobar ingesteld voor de proefopstelling met de (nogal hoog volume) ribbons. Zo zie je maar weer, haastige spoed...

En merk ik ook dat je brein rare dingen kan doen :S dit is bv een stukje uit de film infernal affairs, http://www.youtube.com/watch?v=2X936BCiM5k Ik zat deze film dus te kijken op me gewoon 5.1 versterker (niks bijzonders). Maar wat gebeurdt ik zie buizenversterkers, ik hoor de muziek starten, en voor een paar seconden denk ik:"Hee die buizenversterker klinkt toch wel heel mooi 8)7 .
Inderdaad grappig hoe goed dat overkomt. Het is wel erg grappig hoe hij uiteindelijk met een 'audiofiel kabeltje' de winkel uitloopt. >:)
De ondertiteling was gelukkig wel erg behulpzaam. :D
TweakedTea schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:12:
@Jeep
Buizenbak is weer de deur uit.....
Begon te kraken en signaal viel steeds weg, kabels gecheckt, alles.
Versterker geopend, zie ik dat een van de condensators aan het lekken was, ook de uitgang CD was er slecht aan toe.
Versterker aan een vriend verkocht als defect voor 150, zijn Audioromy had ook vergelijkbare problemen, hij maakt van 2 versterkers 1 goede.

Offtopic: Heb een nieuw speeltje :) B&O 150 Amp, van de Penta MKII. Deze worden volledig opgeknapt en blijven dan hier, geluid is echt heel erg verassend, zeer goed, veel details en strakke bassen.
Lekker verhaal dan. Heeft die verkoper daar niks van gezegd dan? Typisch MP weer. :(
Op zich is dat makkelijk te repareren maar het geeft wel aan dat je best wat kritischer mag zijn. En dat de Audioromy's bepaald geen westerse kwaliteitsstandaarden erop nahouden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al een betaalbare (Chinese) netwerkspeaker(lijn) is tegen gekomen a'la Sonos? Hiermee bedoel ik dan een all in one oplossing en geen losse speakers waar je weer een of andere module op aan moet sluiten voor het draadloze gebeuren.

Ik had de Teufel Raumfeld One al op het oog maar deze kan helaas niet overweg met spotify op windows.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep
Ik heb de versterker bij hem beluisterd, niks aan de hand?
In ieder geval geen audioromy meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik bedoelde eigenlijk meer: lekker sneaky om dat niet te vertellen als je iets verkoopt. Weer typisch een marktplaats verkoper.
Wat is 'uitgang CD'? Volgens mij hoef je echt geen versterker te slachten om de andere ermee te fixen hoor. Gewoon wat onderdelen vervangen en klaar. Maar dan heb je nog niet de oorzaak aangepakt en dat is waarschijnlijk de slechte layout van de versterker. Maargoed, je bent hem al kwijt nu.
Dank voor je mooie uitleg. Heel goed begrijpbaar, (iets wat ik soms mis op andere websites, waar je dood gegooid wordt met allerlei vage begrippen, cijfers en rare omschijving als het om audio gaat). Moet zeggen dat hoe jij het verschil beschrijft tussen de dacjes, ik wel oren heb (slechte woordspeling) naar zo'n nos dacje.
Dank voor je compliment. Tja, uitleggen is voor veel mensen niet weggelegd geloof ik. Ik kwam de volgende link tegen op een audiosite die zich ook beklaagd over het niveau van de huidige taal en het gebrek aan beeldende uitdrukkingen. Op nutshellhifi. De naam zegt het al. Voor wie denk dat hij goed is in Engels... go your gang. Het is een pittig stukje over van George Orwell over politieke vaagheid; men praat wel maar zegt niks. Als je iets uit wilt leggen bedenk het volgende:
A scrupulous writer, in every sentence that he writes, will ask himself at least four questions, thus:
What am I trying to say?
What words will express it?
What image or idiom will make it clearer?
Is this image fresh enough to have an effect?

And he will probably ask himself two more:
Could I put it more shortly?
Have I said anything that is avoidably ugly?
Offtopic maar ik vond het wel interessant.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
Geen matches
Russel88 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:24:
[...]

Infernal affairs _/-\o_
Wat was ik blij toen ik dat nummer had gevonden die ze afspeelden in die film. Een vriend van me is naar dezelfde winkel gegaan en kwam thuis met een KT88.
Inderdaad een heel mooi nummer! Ben ook meteen opzoek gegaan.

En voor de liefhebbers (aangezien dit topic toch over aziatische audio gaat :*) . Deze mevrouw zingt ook prachtig: Youn Sun Nah (Zuid koreaanse Jazz zangers) http://www.youtube.com/watch?v=O2iGwIl-qig

Jeep schreef:

What am I trying to say?
What words will express it?
What image or idiom will make it clearer?
Is this image fresh enough to have an effect?

And he will probably ask himself two more:
Could I put it more shortly?
Have I said anything that is avoidably ugly?

Hele ware woorden, en toepasbaar in vele situaties, aanhangers van het tegenovergestelde van deze filosofie komt men vaak tegen in het uitgaansleven van een willekeurige stad, hangend aan een bar (of aan een vrouw of man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep
Ik had geen zin om er uren werk in te steken, aangezien hij ook niet super duur was. Vriend van mij heeft mij gisteren avond nog gebeld, CD ingang/uitgang is totaal verkloot, op de printplaat waren brandsporen te zien. Eindtrap was ook bijna doorgebrand, hier en daar ook brandsporen te zien.

Hij heeft hem uit elkaar gegooid en vervolgens zijn eigen Audioromy opgeknapt met de werkende onderdelen uit de mijne voor zijn versterker gebruik.

Ik heb nu toch betere blokken eraan hangen ;) Die B&O 150 Amps worden binnenkort helemaal nagekeken en krijgen een opfrisbeurt, klinken echt als een huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het lijkt erop dat je een ernstig verkl@te danwel gewoon kapotte versterker gekocht hebt. Ik zou de verkoper hier nog wel even op aanspreken. Laat hem maar eens flink zweten en met geld over de brug komen. Hoe meer hoe liever, zodat hij het de volgende keer wel laat om rommel te verkopen.

Hij heeft gewoon een apparaat met verborgen gebreken verkocht. Dat hoort niet. Niet alleen dat, volgens mij is het nog strafbaar ook als het een handelaar is.
Aansprakelijkheid.

In hoofdlijnen is de verkoper van een gebrekkig product aansprakelijk indien:

1. het gebrek verborgen was;
2. het gebrek het normaal gebruik verhindert of het bijzondere gebruik verhindert indien partijen een bijzonder gebruik voor ogen hadden;
3. koper niet hoefde te twijfelen over de afwezigheid van het gebrek.

Koper kan er ook voor kiezen – meestal pas nadat verkoper niet alsnog wil of kan nakomen – de koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Indien de koopprijs al was voldaan, heeft koper recht op gehele of gedeeltelijke teruggave van de door hem betaalde koopprijs.

In sommige gevallen is de verkoper er niet slechts toe gehouden de koopsom geheel of deels terug te betalen, maar is hij ook aansprakelijk voor eventuele schade die koper heeft geleden door het gebrek aan het geleverde. Zo was een leverancier van ondeugdelijke kweekbakjes aansprakelijk voor de schade van een mislukte oogst.

Let op: voor bovengenoemde juridische acties is meestal een ‘ingebrekestelling’ vereist. Bij een ingebrekestelling geeft de koper de verkoper een uiterste termijn om alsnog goed te leveren.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakedTea
Geen matches
@Jeep
Heel erg bedankt! Heb hem gebeld en heb een flink gesprek gehad. Hij heeft mij 180 Euro overgemaakt. Dus de versterker was achteraf ook nog eens grati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:32
Geen matches
Ah kijk dat is dan wel netjes. Maar ik vraag me af, Wist hij echt niks van de mankementen?
Of toch gewoon geprobeerd?
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.