HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:
  • 363.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het is, denk ik, dat je met meer informatie meer kunt doen. Als iemand feedback geeft op iets wat je doet dan heb je opeens een tweesprong gekregen terwijl je eerst een enkele weg had. Dat noemen we verbreding van kennis.
Dat wil niet zeggen dat dat per definitie verbetering brengt want het kan ook misgaan bij teveel tweesprongen.

En inderdaad, als je iemand bijvoorbeeld met een nieuwe monitor attent maakt op een dead pixel die hij nog nooit had opgemerkt....heel gemeen is dat...dat vergeet ie nooit meer, haha.

Let op: >:) dat werkt niet bij mannen met lelijke vrouwen, dat gaat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De kleine buisjes uit de vincent(6N16) kunnen heel mooi stralen, patatjemet.
Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/smurf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Wordt dat nou als opamp gebruikt? Het zit in en soort DIP8 socket lijtk het wel.
Als dat zo is dan ben ik benieuwd of ik daar wat mee kan in de Objective 2 amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee, het zijn kleine Russische miniatuurbuisjes zonder voet die bedoeld zijn om zo op het bord gesoldeerd te worden omdat ze zo lang meegaan. Ik denk ook niet dat de dip-pinnetjes hetzelfde zijn als van een opamp ook al ziet het er hetzelfde uit.

Blauwe ledjes onder de buisjes. Net zo kansloos als blauwe TL-balken onder je sjonniebak....

Nog mensen die naar de X-fi Audioshow op zaterdag 14 of zondag 15 september in NH Koningshof in Veldhoven gaan?
Ik weet niet helemaal of ik kan, ligt ook een beetje aan vervoer. Het is bij mij vandaan een rot stuk met OV.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:22:
De kleine buisjes uit de vincent(6N16) kunnen heel mooi stralen, patatjemet.
[afbeelding]
Ik heb zelfs nog een aantal stuks liggen die van jou afkomen! Het stond dan ook al lang op de planning om er een keer zelf wat van te bakken, maar vanwege tijdsgebrek en een mooie prijs voor de Vincent is dat er (nog! ;) ) niet van gekomen!

Ik zou het wel leuk vinden de Vincent en jou zelfbouw een keer te vergelijken qua klank!
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 01:30:
Blauwe ledjes onder de buisjes. Net zo kansloos als blauwe TL-balken onder je sjonniebak....
Laten we dit soort taal nou gewoon achterwegen laten aub!

[ Voor 19% gewijzigd door Patatjemet op 04-09-2013 06:29 ]

- raid does not fix stupid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
Ok, sorry. Ik doelde alleen op de foto. Je ziet het helaas vaker terug bij (Chinese) buizenversterking dat ze een blauw ledje onder de buis plaatsen. Het heeft echt totaal geen nut. Behalve leken proberen te imponeren dan. Zorg dan liever voor iets nuttigs zoals een fatsoenlijke QC of zo. Het is een indicatie dat men vooral let op uiterlijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:55
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:20:
[...]

En werkt alles nu behoren en welke gelijkrichters gebruik je nou?
Nog niet helemaal. Uit de linker kanaal komt meestal geen geluid. Hopelijk kan ik zondag gaan solderen, zodat alles goed werkt. De RCA die ik van jou heb overgenomen zit er nu in.
Ik kreeg op ebay idd een verkeerde converter, waardoor er kortsluiting is ontstaan. Die man heeft de converter goed aangesloten en hij is erg happy met het geluid. Ik heb hem de Sylvana gegeven als dank voor de reparatie, aangezien hij geen geld van me wilde aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: commerciele, chinese
Heilige Kaas schreef op woensdag 04 september 2013 @ 01:13:
Wordt dat nou als opamp gebruikt? Het zit in en soort DIP8 socket lijtk het wel.
Als dat zo is dan ben ik benieuwd of ik daar wat mee kan in de Objective 2 amp.
Zijn gewoon dip8 voetjes. 1 voetje onder de buis gesoldeerd de andere op de print en je kunt zeer makkelijk de buisjes wisselen.

Het is geen vervanging voor opamps.

Aangezien deze thread nog steeds, hifi uit China versus de bekende commerciele Hifi, heet wil ik graag enkele ervaringen delen.

Van alle mensen in mijn omveld heeft bijna niemand nog hifi uit china in gebruik. Ik bedoel hiermee de buizenversterkers van merken als Yaqin, Audioromy, Shanling, Xiang Sheng en Music Angel enz.Al deze apparatuur vragen over de jaren toch de nodige ondehouds en herstel werkzaamheden. Wat betreft Dac's is dit verhaal niet anders. De kwaliteit schommelt dusdanig dat een Chinese Dac die een paar maand later gekocht wordt totaal niet de zelfde prestaties levert als de eerste DAC. Met de hier zo bekende T ampjes heb ik dezelfde ervaringen. Dus als kennisen mij vragen kan ik via ebay in china nog iets leuks kopen, dan is mijn advies: Nee, of je moet een electronica hobbyist zijn en zelf niet vies zijn van af en toe een potje solderen.

Dus wat mij betreft mag deze thread dicht. Want wat betreft het modificeren van apparatuur zijn er genoeg andere sites om je creative uitspattingen te vermelden. Verder lees ik de laatste paar honderd pagina's totaal geen echt vergelijkende test tussen apparatuur uit china versus de bekende commerciele hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het is en blijft mogelijk voor weinig iets over te laten komen dus ik vind deze thread wel zinvol.
Dat jij er op uit bent gekeken betekent niet dat er geen aspiranten meer zijn of zullen komen.
No offense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Lekker constructief weer...
Gelukkig is een forum van een plek van mensen die bij elkaar komen. Niet van cynische mensen die dat voor anderen onmogelijk willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal niks tegen dat mensen lekker chatten op een thread. En ik ben helemaal niet uit gekeken op hifi uit china. Maar zoals ik al zij blijken honderden mensen om mij heen achteraf wel teleurgesteld over de chinese hifi. Deze ervaring wou ik gewoon delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Teleur gesteld over Chinesche hifi ? daar ben ik het niet bepaald mee eens , ik geniet al meer dan acht jaar ! van de Jolida JD 100 cd player , al meer dan twee jaar van de Lite Dac AH , en nu bijna anderhalf jaar van de Sinovt kt 66 se amplifier ...dus teleurgesteld nee .Ik moet er wel even bij vermelden dat deze apparatuur niet via e-bay gekocht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: commerciele, chinese
Maar zoals ik al zij blijken honderden mensen om mij heen achteraf wel teleurgesteld over de chinese hifi. Deze ervaring wou ik gewoon delen.
Vreemd genoeg verwonder ik me daar niet over. Ik hoor daar dan overigens niet bij. Ik vraag me alleen af waar de oorzaak ligt.
Deze ervaring wou ik gewoon delen.
Ja, ja.
Waarom schrijf je dit er dan bij?
Dus wat mij betreft mag deze thread dicht. Want wat betreft het modificeren van apparatuur zijn er genoeg andere sites om je creative uitspattingen te vermelden. Verder lees ik de laatste paar honderd pagina's totaal geen echt vergelijkende test tussen apparatuur uit china versus de bekende commerciele hifi.
Net zo'n oude vrouw die begint met:"ik wil niet roddelen hoor...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:08:
Teleur gesteld over Chinesche hifi ? daar ben ik het niet bepaald mee eens , ik geniet al meer dan acht jaar ! van de Jolida JD 100 cd player , al meer dan twee jaar van de Lite Dac AH , en nu bijna anderhalf jaar van de Sinovt kt 66 se amplifier ...dus teleurgesteld nee .Ik moet er wel even bij vermelden dat deze apparatuur niet via e-bay gekocht is ;)
Vroeger op school waren er ook altijd van die uitgehongerde schoffies, die genoegen namen met een rotte appel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
goed. Kunnen we even proberen de sfeer prettig te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hermankora, dat is zeer fijn voor jou. Maar de ervaring van mij de laatste 10 jaar is dat na een levensduur van 3 a 5 jaar, de eerste herstel werkzaamheden nodig zijn. Uitzonderingen zijn er altijd. Ik heb hier apparaten staan van bekende merken zoals Marantz, Denon, Thorens, Arcam die na 10 a 15 jaar geen van allen herstel werkzaamheden nodig hadden. Herstel kan ik gelukkig zelf en heb dit dus ook al voor honderden andere mensen gedaan. Vandaar mijn advies blijf van china hifi af als je geen zin hebt aan herstel of verbeter werkzaamheden. Ik weet zeker dat meer dan 90% van de mensen die hier mee lezen deze ervaringen kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 23:03

SED

ongeacht of het chinees, japans, itailaans of ander land is.. een buizenversterker of apparatuur met buisjes zal altijd extra aandacht vergen na een aantal jaar. Dat staat volkomen los van cina hifi.

Chinese transistor spullen vergen net zo weinig ( geen) onderhoud en daar gaan inderdaad ook hier wat jaren ervaring aan vooraf. Het "probleem" zit dus met name in onderdelen die nu eenmaal slijtage gaan vertonen en dat is bij ELKE buis het geval.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
@koifarm
Merk je wel verschil tussen de merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:55:
@koifarm
Merk je wel verschil tussen de merken?
Jazeker :) .

SED, lite of muse Dac,T ampjes hebben geen buizen maar hebben in mijn ogen zich net zo onbetrouwbaar bewezen als de chinese buizen apparatuur. Vooral de bijgeleverde schakelende voedingen leggen naar een paar jaar het lootje als voor die tijd de potmeters niet beginnen te kraken of de connectors gammel worden. Lite dacjes zijn goed is ruisen en ongewilde geluidjes produceren. Zomaar een spectrum van gebreken die ik voorbij heb horen komen.

Ik weet dat goede buizenapparatuur veel duurder is dan de chinese apparatuur maar dan is de interval vaak tot de eerste herstel werkzaamheden ook veel langer 10 tot 30 jaar i.p.v. 3 tot 5 jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
@ Gustav..volgens mij doet iedereen hier zijn best om het door koifarm aangesneden (gevoelige) onderwerp te bediscussiëren en jij gaat hier een beetje "leuk" zitten doen. Ga toch weg man! |:(

On topic: waar koifarm in mijn ervaring gelijk in heeft is de wisselende kwaliteit (onderdelen) in Chinese HIFI producten. Ik heb hier 2 muse m21 welke vlak achter elkaar gekocht zijn met andere caps en dergelijke. Zelfde voor de lite ah dac, de ene -oudere- heeft "dale" weerstanden (van die bruine), bij een later aangeschafte zijn deze vervangen door standaard weerstanden. Het lijkt erop dat de Chinezen gebruiken wat voorhanden is. Nu is dat opzich niet erg, maar voor iets als hifi -waar elk onderdeel de geluidskwaliteit kan beïnvloedden- is een wisselende geluidskwaliteit het gevolg.

Over de duurzaamheid van de Chinese hifi heb ik persoonlijk geen klachten. Koifarm, zou je de echte no-go merken of types kunnen benoemen, evenals de defecten die het vaakst voorkomen? Dan kunnen mensen die hier meelezen op basis daarvan zelf beslissen of ze het risico (nog) aandurven. Ik denk namelijk dat je anders een stortvloed aan dm's gaat ontvangen..of misschien alsnog wel :D

[ Voor 3% gewijzigd door Patatjemet op 04-09-2013 23:00 ]

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:27 ]

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Toch komen er regelmatig mensen bij die een vraag stellen of een advies willen. Ze bediscussieren hier niet actief mee maar je ziet toch dat er mensen zijn die voor een lage prijs een audio gokje willen wagen.
En zo is het onderwerp ook bedoeld denk ik, zie het als beleggen. Dat moet je doen met geld wat je over hebt want het kan zo helemaal verdwenen zijn.
Vergeet ook de zijtakken niet die lezers hier kunnen leren. Ze durven zelfstandig opeens dingen te kopen via Ebay en dergelijke. Nu leren ze ook dat andere dingen op ebay leuk zijn om te kopen. (telefoonhoesjes van een dollar die hier voor 20 euro over de toonbank moeten gaan.) Dat levert zelfvertrouwen op voor hen en mss ook een joepie-gevoel.
Chinezen en levensduur is natuurlijk een feit. Dat is niet lang. Ik zou nooit een vliegtuig van Chinese makelij willen..Maar gelukkig duren mijn hobby's niet lang dus dan was het een goedkope gok/hobby.
Er wordt voldoende geklaagd hier dus de lezers weten ook inmiddels wel dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is. Maar ja, zolang we nog geld over hebben...

• Heilige Kaas
Geen matches
vinz98 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:51:

Vergeet ook de zijtakken niet die lezers hier kunnen leren. Ze durven zelfstandig opeens dingen te kopen via Ebay en dergelijke. Nu leren ze ook dat andere dingen op ebay leuk zijn om te kopen. (telefoonhoesjes van een dollar die hier voor 20 euro over de toonbank moeten gaan.) Dat levert zelfvertrouwen op voor hen en mss ook een joepie-gevoel.
Dat merk ik zelf. Ik durfde ongeveer anderhalf jaar geleden nog niets uit china, of uberhaupt het buitenland, te bestellen. Tot ik een keer een koptelefoon had gekocht, in eerste instantie slechte ervaring maar het betaal gemak was er. En sinds ik Dealextreme e.d. heb ontdekt liggen hier tientallen van die gele enveloppen.

Toevallig ook laatst weer een tabletje gekocht. Hoge resolutie. Iets van 1280x800 ofzo voor 51 euro! Geen geld en dit lijkt me ideaal om als eReader te gebruiken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 07:13
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:49:
goed. Kunnen we even proberen de sfeer prettig te houden?
Modbreak:Bovenstaande, niet meer en niet minder. De eerst volgende die op de man speelt of aan het trollen is mag met GoT-vakantie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Geen matches
Check je PM!

[ Voor 96% gewijzigd door FeaR op 05-09-2013 09:05 ]

• Heilige Kaas
Geen matches
Er kan denk ik gewoon doorgegaan worden over de levensduur van chinees spul en of blauwe ledjes nu echt nodig zijn.

Zolang we niet elkaar aan gaan vallen of afkraken.

Ik vindt zelf blauwe ledjes wel vet erin staan als de lampjes zelf niet genoeg licht geven. ]eep heeft echter wel weer gelijk met:
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:27:
Zorg dan liever voor iets nuttigs zoals een fatsoenlijke QC of zo. Het is een indicatie dat men vooral let op uiterlijkheden.

• Russel88
Geen matches
Met de ervaringen die ik heb, vind ik dat Koifarm een goed punt heeft. Hifi uit China kost niet veel, maar de kwaliteit schommelt enorm. Mijn Bewitch begaf het ook na ong een jaar. Sindsdien heb ik problemen met geluid uit 1 kanaal. Het einde van dit probleem is waarschijnlijk in zicht, maar het is allemaal niet vanzelf gegaan.
Ondanks de problemen ben ik nog steeds tevreden met m'n aankoop. Een KT88 in de Nederlandse winkel kan ik simpelweg niet betalen. Eentje uit China wel, dus neem ik maar op de koop toe dat er af en toe wat fout gaat.
Wordt m'n volgende versterker ook eentje uit China? Misschien. Een zelfbouwkit lijkt me ook wel gaaf, maar dat zie ik over een aantal jaar wel.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Volgens mij zijn we weer terug tot de essentie van deze thread. We weten allemaal dat er enorme kwaliteitsverschillen bestaan tussen de verschillende Chinese 'merken' en producten (en zelfs vaak ook al tussen verschillende batches van hetzelfde product). Volgens mij ging het er in deze thread om dat we onderlinge ervaringen uitwisselden om te bepalen welke producten wel en niet goed zijn.

Natuurlijk is het altijd lastig om dingen als duurzaamheid te bediscussiëren als je een product nog maar net hebt, maar persoonlijke ben ik wel erg nieuwsgierig naar de lange termijn ervaringen.

Dat neemt niet weg dat om 'het meeste' uit je Chinese hifi te halen je veelal niet bang moet zijn om een keer een soldeerbout te pakken

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• SED

SED

Geen matches
Ik ben het met Cornelis eens..
Hoewel ik een geheel andere ervaring heb dan Koifarm is het een prima gedachte om weer terug te keren naar de oorsprong van dit topic. Discussie over die ervaringen vormen tenslotte de kern van een forum.

Geef aan wat de goede china merken zijn en geef aan waar je beter met een boog omheen kunt lopen of waar je bij voorbaat de soldeerbout ter hand moet nemen.

Soms kun je voor een heel gering bedrag met wat zelfwerkzaamheid een prima apparaat verkrijgen. Niet voor een ieder weggelegd, maar ook daar kunnen we elkaar helpen.

Kortom een mooi moment om back to the roots te gaan./

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:25 ]

Verwijderd

Geen matches
Zo te lezen zou het misschien wel eens aan die Opamps kunnen liggen die jij er toen hebt ingezet , of er zit "ergens" een rotte elco/weerstand in ....

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik had ook problemen met mijn DAC. Heb me rot gezocht. Lag het uiteindelijk aan mijn "europese" optische kabel waar blijkbaar een knak in zat. Hup, nieuw kabeltje van 3 euro ertussen en hij doet het weer goed.

Bronco: heb je wel een lock op je digi signaal. geef ajb wat meer info.

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat plopgeluid is geen indicatie van een probleem maar normaal. Dat is gewoon het signaal van de chips (6V DC?) dat wegvalt, gefilterd door de uitgangscondensator hoor je dan een plopje. Als de opamps dan al uit zijn hoor je niks meer. Het piepgeluid bij het uitzetten is wèl een indicatie dat er na de dac-chips iets mis gaat. Dat zou best wel een opamp kunnen zijn zoals Herman zegt.
Wat me onwaarschijnlijk lijkt is dat alle 8 dac-chips ineens overleden zijn door teveel stroom.

Wat je zou kunnen proberen, en dat kun je zelf, is toch even een passieve mod maken en vanaf het punt vóór R35 en R36 via een dikke 2.2uF cap direct op de uitgang. Wel even de draadjes die vanaf de opampkant komen loshalen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 15:11 ]

Verwijderd

Geen matches
Natuurlijk wil ik ook graag de diamantjes uit China weten. Zo is het allemaal begonnen. Al weten de chinezen op dit moment best wel van hogere prijzen en af dingen gaat zeer moeizaam. De handelaar hier om de hoek maakt graag scherpe prijzen om zo toch nog een beetje omzet te genereren.

Richard, jammer van jou Lite DAC. Is vast wel te repareren, zit tenslotte geen rakettechnologie in.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 17:39 ]

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Al met al, is dit hele onderwerp lastig te vatten in tekst. Ik blijf maar lezen, en ik blijf er maar niet achter komen of het nou goed is die chinese hifi.

Misschien moet er onderscheid gemaakt worden tussen goedkope, en duurdere hifi (hier laat ik expres even het extreem dure buiten beschouwing).

Goedkope hifi vanuit china, is hetzelfde als goedkope hifi vanuit duitsland, met de uitzondering dat er in de stapel met kooltjes, soms een diamantje in zit - als je die zelf oppoetst en blijft onderhouden.

Duurdere hifi vanuit china is misschien een wat lastiger verhaal, omdat je vanaf nederland geen idee hebt wat je exact geleverd krijgt, en of datgene wat je geleverd krijgt wel is waar jij naar op zoek bent. Hetzelfde kan wel gezegd worden van een chinees die een versterker bij een onbekend merk uit duitsland besteld.

Al met al, het blijft een interessante zoektocht. We weten dat in china goedkoper geproduceerd worden, kan worden, wat ons doet geloven dat er een beter prijs/kwaliteit verhouding zou kunnen zijn.

Is er bij iemand hier een winkel in Groningen bekend waar ze een luisteropstelling hebben voor chinese hifi? Of is er onder jullie een tevreden chinese-audio tweaker in Groningen die een kopje koffie dan wel biertje zou kunnen waarderen?

[ Voor 3% gewijzigd door W.Zijlstra. op 05-09-2013 17:59 ]

Verwijderd

Geen matches
De enigste specialist in Nederland die ik weet is Pacific Audio in Purmerend.
En anders een goede reden om naar China te gaan. :)

Verwijderd

Geen matches
Volgens mij zijn de "beste" merken uit China oa , Classic , Opera Audio , Jolida , Bada , Vincent ,Raphaelite , Lite en Aurum Cantus .Dit zijn wel merken die je NIET via e-bay kunt kopen maar meer bij de gerenomeerde zaken in China .E-bay is alleen leuk voor kabels en plugjes enz en voor b merken van versterkers met alle risico's van dien .

• Stevens1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-08 18:51
Geen matches
Hallo allemaal,
Ik loop al wat jaartjes mee op audio gebied, en denk er de laatste tijd steeds meer aan om een instap buizenversterker aan te schaffen. Mijn technische kennis is niet voldoende daarom jullie advies. Omdat ik al een poosje meelees op dit forum en zelf al enig voorwerk heb gedaan denk ik aan de volgende versterkers.

Separo SE88i Single Ended Buizenversterker.....bij hifiandaudio.com voor 325 pond +verzendkosten......
.....
Musical paradise MP-301 MK3 Mini welke is krijgen met diverse buizen met een vanaf prijs van 335 dollar + verzendkosten + invoerrechten

Waar heb ik de beste koop aan, als het gaat om betrouwbaarheid en mogelijk te verwachte geluidskwaliteit.
P.S. zijn deze versterkers voldoende om mijn speakers van 90db mee aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Separo ziet er best netjes opgebouwd uit. Hardwired, goede koppelcaps (Russische PiO lijkt het wel). Buizen wel ok, Alps Blue Velvet potmeter. Basic look maar wel netjes.

De MP-301 ziet er erg bekend uit. Dat lijkt erg op de opvolger van de Relyon die ik hier heb staan. Daar moet mss toch wat aan gemod worden. Ik kan het niet goed zien van de binnenkant. En de voorbuizen zijn Chinese penthodes die je beter kunt vervangen door wat beters (ik heb er nog tig).

Voor 90dB kan het wel, maar het gaat niet super hard. De Separo heeft ook 4 Ohm uitgangen wat wat meer flexibiliteit geeft voor lastigere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 01:45:
Voor 90dB kan het wel, maar het gaat niet super hard. De Separo heeft ook 4 Ohm uitgangen wat wat meer flexibiliteit geeft voor lastigere speakers.
Mee eens. Ik heb 2x3.5 watt (el84) op een paar 90dB speakers hangen en dit gaat voor mij persoonlijk in ieder geval hard genoeg. Heb de volume knop eigenlijk nog nooit voorbij 12 uur gedraaid. Als ik hem harder ga zetten krijg ik ruzie met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:34:
Bedankt voor het meedenken met m.b.t. de lite Dac. Ik ga dit weekend de dac open maken en kijken of er losse contacten zijn e.d. en kijken of het vervangen van de opamps de dac helpt. Ik denk persoonlijk dat het vervangen van de opamps niet zal helpen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het daar in zit. Mogelijk dat een weerstand kaduuk is. But hey, eerst alles langslopen en proberen voor ik kan conclusies kan trekken.

Keep you posted!
Succes.
Koifarm moet eigenlijk wat workshops geven: Hoe repareer ik m'n Chinese Hifi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@stevens1 , heb jij ook al gekeken naar de Sinovt kt 66se versterker ? ik weet niet waar jij woont maar jij bent altijd welkom om eens te komen luisteren naar deze versterker .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tsja , zo was het eens ...... ben zelf in het verleden 2 keer bij Ronnie op bezoek geweest en vond het zeer leerzaam , misschien voor herhaling vatbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Ziet er idd gezellig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:22:
Volgens mij zijn de "beste" merken uit China oa , Classic , Opera Audio , Jolida , Bada , Vincent ,Raphaelite , Lite en Aurum Cantus .Dit zijn wel merken die je NIET via e-bay kunt kopen maar meer bij de gerenomeerde zaken in China .E-bay is alleen leuk voor kabels en plugjes enz en voor b merken van versterkers met alle risico's van dien .
hmm,

http://www.ebay.nl/itm/Au...II-Speakers-/360267882330

via ebay is werkelijk alles te koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Geen matches
Verder heb je natuurlijk ook nog de in China geproduceerde merken die via de achterdeur onder een andere naam via ebay verkocht worden. Zie bijvoorbeeld het Miniwatt APPJ debacle (exact gelijk alleen kost de APPJ 40% van de Miniwatt)

BTW: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie nu wie is op die foto's

[ Voor 12% gewijzigd door cornelisprul op 06-09-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
op foto 2 nog Martijn (tijdje niet gezien maar leest mss nog mee), op foto 1 de man met de baard is de bedenker van de Okki Nokki, Hemaworst ernaast en JTB was er meen ik ook, weet alleen niet wie dat is op de foto. Het is ook al een tijd geleden. Februari 2008 om precies te zijn. Foto 2 uit december.

Of Fok werden we wel behoorlijk neergesabeld als hopeloze nerds, ik denk met name door de gesloten gordijnen (vanwege akoestiek). Ik zou persoonlijk de ramen open gehouden hebben maar ja, je bent te gast he? Het waren wel indrukwekkende speakers!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen matches
Kwam dit tegen op de interwebs:
http://www.ghentaudio.com/amp/ga-m500b.html

Ziet dat er uit als een beetje bang vs bucks? Zijn officiele ICEpower modules volgens hem. Technische waardes zeggen mij niet zoveel, misschien heeft iemand hier wat meer inzicht daarop.
Ben al een tijdje op zoek naar mooie efficiente mono blokjes. T ampjes lijken mij te licht en kan geen mooie doosjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De doosjes zien er bij ghentaudio goed uit voor het geld wat ze er voor vragen. Ik zou ze vullen met modules van het groningse merk Hypex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Op Fok werden we wel behoorlijk neergesabeld als hopeloze nerds, ik denk met name door de gesloten gordijnen
Don't tempt me...de Mart Smeets modecollectie op een rijtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-08 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:22:
Je vergeet Shanling en E-sound.
Heb sinds 5 jaar een Shanling versterker.
Geweldig apparaat. Het enige wat er tot nu toe aan gebeuren moest is de buizen vervangen. Dat was begin dit jaar.
Omdat ik sinds een paar maanden een NAS heb en veel meer met digitale muziek aan het spelen ben, ook een Shanling DAC aangeschaft.
Naast de WAF factor klinkt het ook fantastisch.
Als CD speler ook nog een Chinese E-sound.
Tot dus ver, gelukkig, totaal geen op- of aanmerkingen op Chinese Hi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:47:
De doosjes zien er bij ghentaudio goed uit voor het geld wat ze er voor vragen. Ik zou ze vullen met modules van het groningse merk Hypex.
Zelfbouw wordt t niet, als ik eens rondkijk dan liggen commercieel beschikbare mono blokken zo'n factor 10 hoger qua prijs? Suggesties?

Heb even contact gehad met verkoper Ghent over zn nieuwe model:
"The main advantages of P model, is hi-end input impedance, RCA 100K and XLR 200K, based on better opa ICs.

The P model is still on the way, we haven't exact schedule of releasing, but not too long:)"

Heb geen haast, mn G&W van nu 5 jaar oud doet t nog steeds prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
wagenveld schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:43:
Kwam dit tegen op de interwebs:

Ziet dat er uit als een beetje bang vs bucks? Zijn officiele ICEpower modules volgens hem. Technische waardes zeggen mij niet zoveel, misschien heeft iemand hier wat meer inzicht daarop.
Ben al een tijdje op zoek naar mooie efficiente mono blokjes. T ampjes lijken mij te licht en kan geen mooie doosjes vinden.
Ik ga even een paar vragen stellen want ik zie al meer interpretatiemogelijkheden...
Wat is het doel?
Waarom efficient?
Waarom monoblokken?
Waarom is een T-amp te licht? T-amps zijn er in verschillende vermogens.
Wat versta jij onder T-amp? Duidelijk niet het zelfde als ik.
Wat versta jij onder doosje? De behuizing van een kant en klare T-amp of een alu kastje om een (Charlize of van Arjen Helder) bordje in te plaatsen? Het eerste neem ik aan.

$400 voor een monoblokje. 'T is maar wat je goedkoop noemt. Ook geen idee hoe het klinkt. Ik heb nog geen ICE power modules gehoord. De naam zegt me ook helemaal niks (behalve dat het als een stroomaansluiting klinkt). De naam Ghentaudio vind ik ook een tikje 'exotisch' voor een chinees merk. Dat is de waalse schrijfwijze van een Vlaamse stad. Globe draaien en....prik. We hebben een vertrouwen wekkende westerse naam?

En lege doosjes? Ik zie alleen 'coming soon' staan. Maar dat was toch niet de bedoeling.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patatjemet
  • Nu online
Geen matches
ICEpower is de naam van de d-klasse amps van B&O. Schijnen wel goed te klinken, maar UCD klinkt nog beter ("horen zeggen"). Vandaar dat koifarm je ook aanraakt om UCD modules zelf in een kastje te stoppen. Goedkoper en klinkt nog eens beter ook. Alles is kant en klaar te koop (kabels, stroom, amp), het enige wat je hoeft te doen is een mooi kastje regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
UcD” stands for “Universal class D amplifier en een T-amp is een implementatie daarvan.
( T staat voor tripath, het originele merk destijds)
Een T-amp is een class D maar niet elke class D is een T amp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Geen matches
Bedankt Jeep voor je post, altijd goed om een duidelijk beeld te krijgen.
Wat versta jij onder T amps? Ik heb het idd over de sigarettendoosjes (bij gebrek aan een betere beschrijving). Ben niet weg van het uiterlijk en de afmetingen.
Ik zou graag een waardige upgrade vinden voor een G&W 2006X (100W, 15KG). Mooie versterker, berg reserves maar niet erg verfijnd. Simpelweg het idee een class D of T amp spreekt mij aan. Voeg daar aan toe een strakke aluminium voorkant zonder knoppen etc in een half width behuizing. Simpele symmetrie vraagt om twee gelijke behuizingen. Laatste eis is gebalanceerde inputs zodat ik mijn DAC gebalanceerd kan aansluiten.

edit: Ik lees me wat in over Hypex, ziet er ook mooi uit: https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=4466
Verhaal hier: http://parttimeaudiophile.com/2013/01/25/ces-2013-mola-mola/
Van wat ik ervan begrijp is die NC400 module een goedkopere versie. Kan nog geen kant en klare versterkers vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door wagenveld op 07-09-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Geen matches
Hierbij dan even een luister-ervaring met de ICEpower 125ASX2 in stereo mode echter. Ik kwam van een Yamaha A-S300 en ben overgestapt op ICEpower 125ASX2. Gebruikt met PCM1792 dac alswel een WM8740. De ICEpower maakt echt een significant verschil. Veel strakker in het laag. Erg gedetailleerd. Echt een hoorbaar verschil niet van ik wissel de speakerkabel om voor een Siltech onzin. Je merkt dat hij toch een behoorlijke vermogensreserve heeft. Hoewel die Yamaha ook niet echt een zwaargewicht is.

Ik ben niet zo van de zilveren kabel bij maanlicht onzin upgrades maar dit was een die zeker de moeite waard was. Kortom ik was opmerkelijk positief verrast door de module. Ik weet niet waar je hem aan wil hangen, maar voor een sub ofzo zou ik nog wat zwaarders pakken ;). Speakers zijn overgens de hier op het forum welbekende Jamo s608.

[ Voor 6% gewijzigd door SqnLdr op 07-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
En op welke speakers moet het aangesloten worden? Misschien bi-amping? Stel dat je de 2006 houd voor de bas dan kun je met veel minder toe voor het hoog.

Ik dacht al dat je de t-ampjes gewoon niet mooi vond vanwege het uiterlijk: te klein, te speelgoedachtig. Er zijn ook zwaardere modellen met meer vermogen maar die klinken niet perse beter. Er zijn ook T-amps in een grotere behuizing. Maar niet uit China. Je gaat dan wel meer betalen.

Wat ik ook niet helemaal snap is waarom het dan monoblokken moeten zijn? Monoblokken zijn bedoeld om ze naast de speaker te zetten. Naast elkaar in de kast dan maakt het bijna geen verschil. Misschien staat hier nog wat bij?

Ik bedenk ineens dat ik de B&O naam ICE-power niet moet lezen als I C E power (=europese stroomstekker) maar als ice-power (koude kracht). Dus gewoon een 'leuke' naam voor een efficiënte klasse-D type versterker?
Ik ben niet zo van de zilveren kabel bij maanlicht onzin upgrades maar dit was een die zeker de moeite waard was.
Dat topic is toch een flut-topic voor bijdehante puberale skeptici. Lekker elkaar op de schouder kloppen hoe 'onbeinvloedbaar' en 'wetenschappelijk' ze wel niet zijn. |:(
Maar versterker en dac vervangen is wel van een andere orde dan alleen een andere kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
nou Jeep, dit soort zaken hoort toch niet echt in de audiofiel wereld thuis
. U kunt uw CD's nog verder verbeteren door ze "in te vriezen" (Poor Man's Cryo). Dit kunt u het beste doen in een goede (zachte en schone) zak, om beschadigingen te voorkomen. Leg hem voorzichtig op een veilige plaats. Doet u dit voor minimaal een etmaal, er geldt echter: hoe langer hoe beter! Ook raden wij u aan om de vrieskast zo koud mogelijk te zetten. Wij adviseren puristisch een week. Vries de laatste uren ook een zeer droge handdoek mee. Haal de CD uit de vieskast, en wikkel hem zo snel mogelijk in de handdoek. Laat hem "ontdooien" voor minimaal 2 dagen, maar wij adviseren een hele week. Daana kunt u uw CD weer afspelen.

U kunt dezelfde tweak doen met uw interlinks, luidsprekerkabels en power cords. Tevens kunt u al uw audioapparatuur (met uitzondering van apparatuur met een LCD-display) op dezelfde wijze invriezen.
En zo zijn er nog een paar leuke te bekijken hier:
http://www.kempelektroniks.com/general/tweaks.aspx

De tips varieren van acceptabel tot compleet waanzinnig ;)

Maar laten we die discussie maar in het juiste topic houden inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Je lacht je rot als je deze site een beetje doorbladerd. Wat ze wel niet verzinnen.

http://www.machinadynamica.com/machina17.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: commerciele
SED schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:08:
nou Jeep, dit soort zaken hoort toch niet echt in de audiofiel wereld thuis
De vraag is alleen niet: waarom het niet kan, of waarom het belachelijk is... de vraag is wat doet iemand ermee? Hou hij zich er de hele dag mee bezig om een ander uit te lachen en te bestrijden? Don Quichote had zo ook iets tegen windmolens geloof ik. Of zoals de Amerikanen zeggen: get a life.

En bij commerciele verkopers: als er op de markt een standwerker sponsjes staat te verkopen... wat doe je dan? Je er over lopen opwinden of gewoon doorlopen? Of gewoon even kijken of je misschien nog iets opsteekt? Want ja: ook in sponsjes is nog steeds innovatie mogellijk. Ik noem maar de witte 'wondersponsjes' van melamineschuim. Ik gebruik een klein stukje als naaldreiniger (alleen er in zetten, nooit vegen!). HIer een linkje voor als je meer wilt weten: klik.
Afbeeldingslocatie: http://analogueplay.files.wordpress.com/2011/04/magic-eraser-4.jpg?w=500&h=375

Op de site van Kemp Electronics zie ik veel haarlemmerolie verhalen maar ook wel degelijk door de meeste mensen onderschatte/vergeten/weggelachen zaken. Een cd met kras kunnen polijsten, een alternatief voor iTunes (altijd welkom >:)), contacten schoonmaken, het belang van aarding, statische elektriciteit, subbas, akoestiek (ondergeschoven kindje dat 50% van je geluid uitmaakt!) tot zelfs de polariteit van netstekkers. En ja, dat laatste maakt wel degelijk uit, ik heb zelfs een koelkast gehad die het niet deed als de stekker verkeerd zat. Dan is er zeker een mogelijkheid dat je geluid daardoor beinvloed kan worden.

Waar het mij om gaat bij hifi, of high end audio, is dat je lekker kunt genieten van goed klinkende muziek. En als je dan iets gevonden hebt wat het nog beter laat klinken maar wat met de huidige stand van 'wetenschap' (zeg maar rustig betweterschap) niet meetbaar of verklaarbaar is waarom zou je dan je ervaring niet mogen delen? Ik ga mijn cdtjes echt niet in de vriezer leggen hoor. Sterker nog: ik zou ze eerder in het vertikale archief droppen want ik gebruik ze eigenlijk niet meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:24:
En op welke speakers moet het aangesloten worden? Misschien bi-amping? Stel dat je de 2006 houd voor de bas dan kun je met veel minder toe voor het hoog.

Ik dacht al dat je de t-ampjes gewoon niet mooi vond vanwege het uiterlijk: te klein, te speelgoedachtig. Er zijn ook zwaardere modellen met meer vermogen maar die klinken niet perse beter. Er zijn ook T-amps in een grotere behuizing. Maar niet uit China. Je gaat dan wel meer betalen.

Wat ik ook niet helemaal snap is waarom het dan monoblokken moeten zijn? Monoblokken zijn bedoeld om ze naast de speaker te zetten. Naast elkaar in de kast dan maakt het bijna geen verschil. Misschien staat hier nog wat bij?
Je slaat de spijker op z'n kop. Speakers zijn de XTZ 99.25 met ribbon tweeter, 88dB volgens de specs.
Emotiva kijk ik ook met schuin oog naar idd. Waarom mono, tja. Ziet er leuk uit, alles netjes gescheiden, spreekt mij wel aan. DAC en PC zijn ook half-width dus staat daar netjes onder. Zo minimaal mogelijk dus, alles speelt via de PC naar de DAC dus alleen eindtrappen nodig. Op m'n huidige versterker gebruik ik de volume regeling niet en maar 1 input dus.
Ben nu eens serieus aan het kijken wat voor opties de Hypex NCore geeft. Alleen voor twee modules en power supplies mag je al gelijk 1000 euro neerleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
:(

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Die zien er mooi strak uit Koifarm. Bouw je die zelf?
Tja die CIaudio blokken zien er geweldig uit, maar daar mag je serieus geld voor neerleggen!
Ik ben aan het kijken naar de optie om een kant en klare case aan te schaffen waar ik zo'n Hypex module zelf simpel in kan schroeven, zonder gesoldeer etc. Als je iets weet stuur even een DM?

Chinese vriend Ghent lijkt t ook wel te willen doen maar dan ga ik een NC400 naar China moeten sturen. Omgekeerde wereld :P Voor twee mono blokken hoop ik voor rond de 1250 euro klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is maar een vraag hoor, maar heb je al eens uitgerekend hoeveel W je nodig hebt om aan je gewenste dB te komen? En hoeveel dB je wilt vanaf welke frequentie?
Enig idee hoeveel effect de eerste W heeft en hoeveel verschil 10W en 100W maakt? 100W is al belachelijk veel.

Ik ben nu ff druk maar ik weet denk ik nog wel een veel goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
wagenveld schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:25:Ik zou graag een waardige upgrade vinden voor een G&W 2006X (100W, 15KG). Mooie versterker, berg reserves maar niet erg verfijnd.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:49:
Wagenveld heeft al een beest van een versterker, hij wil graag meer detail en controle.
Ik zelf heb 90% van mijn luistertijd genoeg aan 2x20watt maar die overige 10% gaan de 2x700watt vol los op 98db luidsprekers. De chinchillaas liggen dan voor dood in de kooi, maar dat is geweldig, muziek niet alleen horen maar ook voelen.
Ik heb de G&W 2006 uitgebreid kunnen beluisteren en vergelijken met andere versterkers (Classic 6.2, Yarland FV34A en Yaqin 300B op 88dB Dali speakers). Detail en controle is precies hetgene wat je met de G&W niet mist. Het is kil, klinisch alsof je naar een LED tv zit te kijken ipv het gevoel hebt er echt bij te zijn. Hij ging het hardst maar klonk het minst.
Ik zal het verder maar niet over smaak hebben...

Als iemand een vraag stelt dan is het zaak om te proberen te begrijpen wat iemand bedoelt (de echte vraag). Niet om je eigen standpunten te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Geen matches
Simpelste om mee te beginnen is volgens mij kijken of alle DAC's en opamps gewoon hun juiste voedingsspanning krijgen. Ik heb ook wel eens gekke output gehad bij een opamp die z'n negatieve of positieve voedingsspanning miste. Dit kun je heel makkelijk meten met een multimeter op de opamps en DAC's zelf. In het schema staan de pinnummers waar je moet meten.
BIAS is trouwens ook makkelijk te meten. R35 zit aan C38 en R36 aan C39, dus die meetpunten maken niet uit.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 02:15:
[...]

[...]

Ik heb de G&W 2006 uitgebreid kunnen beluisteren en vergelijken met andere versterkers (Classic 6.2, Yarland FV34A en Yaqin 300B op 88dB Dali speakers). Detail en controle is precies hetgene wat je met de G&W niet mist. Het is kil, klinisch alsof je naar een LED tv zit te kijken ipv het gevoel hebt er echt bij te zijn. Hij ging het hardst maar klonk het minst.
Ik zal het verder maar niet over smaak hebben...

Als iemand een vraag stelt dan is het zaak om te proberen te begrijpen wat iemand bedoelt (de echte vraag). Niet om je eigen standpunten te promoten.
Ik zou het analytisch noemen, maar ik ben weer absoluut geen fan van het gekleurde buizengeluid. Wil geen buizen vs de rest discussie beginnen :)
Stel het op prijs dat je me probeert te helpen (ik post hier tenslotte om hulp te vragen). Heb je verder nog suggesties dan buiten hetgeen al besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
@jeep, dat JIJ maakt het tot iets persoonlijks. Is dat bewust of gewoon lomp taalgebruik?
De vraag is alleen niet: waarom het niet kan, of waarom het belachelijk is... de vraag is wat doe jij ermee? Hou jij je er de hele dag mee bezig om een ander uit te lachen en te bestrijden? Don Quichote had zo ook iets tegen windmolens geloof ik. Of zoals de Amerikanen zeggen: get a life.
Kemp spullen zijn inderdaad gebaseerd op mensen geld uit de zak kloppen, daar mag je best tegen ageren.
Als iemand het geld ervoor over heeft en meent dat daardoor zijn beleving toeneemt ( hangt vaak samen met de investering;) dan heb ik daar geen probleem mee.
Omgekeerd zie ik dan wel graag een onderbouwing wat het zou moeten doen.
Een CD een week invriezen laat het geluid vast niet koeler klinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Laatst online: 21-11-2024
Sed schreef: ""Een CD een week invriezen laat het geluid vast niet koeler klinken"
Ja wel hoor! Doordat de koude cd heel snel draait, ontstaat er een soort van airco werking. De luisterruimte zal daardoor vlink afkoelen. Met als gevolg dat de luisteraar de muziek ook als koeler gaat ervaren. :9

Ps. Ik ben meer een voorstander van een wat warmer geluid, (cd even in warm water, of voor de liefhebbers van Chinese Hifi, in warme chinese thee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik bedoel met 'jij' in "wat doe jij ermee" niets persoonlijks maar in het algemeen, als retorische vraag. Aan degene die zich geroepen voelt een ander af te katten omdat die andere persoon zijn ervaring deelt.
Ik heb het even veranderd om onduidelijkheden te vermijden.

Niets persoonlijks maar als oproep tot zelfreflectie.

bronco, ik laat het graag bij smaakverschil. Ik kan wel een boekje opendoen maar ik houd het liever discreet. Het slaat trouwens niet op jou.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Laatst online: 21-11-2024
Geen matches
Hey Jeep! Slim de laatste zinnetje :) Voor je het weet, ontstaat daar ook misverstand over....en dan ben je nog niet jarig! Of nee wacht! Wel jarig!!! Van harte gefeliciteerd man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Geen matches
Van de week de soldeerbout opgepakt en er komt geluid ui beide speakers!!!
Tenminste totdat ik de onderkap dicht schroefde. Gefrustreerd weggelopen en de kleine gevoed. Daarna weer naar m'n versterker gekeken. Buizen teruggezet (voordat ik het ging dichtschroeven had ik wat buizen van l naar r verplaatst om iets te testen) en verdomme, hij deed het weer.
Geen zin om verder te testen (voor het dichtschroeven was de combo met de DAC nog niet goed), het was al laat en wilde de kleine niet wakker maken.
En papa wilde ook gewoon even van muziek genieten. Zo wat heb ik m'n versterker gemist zeg. Ik was weer helemaal gelukkig.

oohh.
Gefeliciteerd ]eep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gefeliciteerd! J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:37:
Op even terug te komen op de problemen met mijn Lite Dac.

Een antwoord wordt helaas niet gegeven maar kennelijk ben ik niet de enige met dat probleem. Echter wat ik wel las dat er een aanpassing is gedaan in het ontwerp van de Lite Dac. De Lite Dac's horen op 8V te lopen in plaats op 6V. De latere versies (en waarschijnlijk ook de mijne loopt) op 6V.

verhaal...

Bovenstaande is allemaal leuk....maar uhh...dat gaat allemaal over mensen die last hadden van clipping en de dac teveel uitgangsvoltage had Het lost echter mijn probleem niet op maar ik denk wel dat het probleem ergens in dat gebied zit. Ik denk niet dat het probleem in de stroomvoorziening zit en/of in de TDA chips want er is wel muziek te horen tussen alle ruis....
Zoek even de specsheet van de TDA 1543 op. Zo ben je er snel genoeg achter waarom "De Lite Dac's horen op 8V te lopen in plaats op 6V" niet klopt. Ze horen niet op Vmax te lopen. Als je een levensduur van langer dan 2 weken verwacht tenminste. Laat de V voor de TDA chips ajb gewoon op een veilige 6V, voor de klank of het uitgangsniveau maakt dat heel, heel erg weinig verschil. 7V kan ook nog wel maar op 8V worden ze gewoon loeiheet en zonder koelblok zijn ze dan zo kapot. Dwz als ze al niet kapot zijn...
Ik heb net een dac zelf vernaggeld (per ongeluk even Vmax>8V gegeven) en die klinkt ook heel zwak maar dat ruist niet echt.

Daarom raad ik je toch aan even vanaf het punt voor R35 R36 te luisteren. Als het probleem het zelfde is ligt het aan de voeding van de TDA's of de TDA's zelf. Dan heb je echt een probleem (of waar ik iig niet zo een oplossing voor weet). Is het probleem over dan ligt het aan het gedeelte daarna. Dan kun je het oplossen (laten? repareren) of voorgoed bypassen, dan ben je van het hele gezeur af van mogelijke fouten in dat stuk.

Voor de rest kom je er vast door schade en schande wel achter wat ik je al tijden probeer te vertellen. Veel lezen, veel proberen en veel nadenken over waarom bepaalde dingen voorgeschreven worden en of dat dan wel of niet perse moet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Kijk eens even hier voor alle denkbare info over pushing the limits TDA 1543

http://www.diyaudio.com/f...mits-tda1543-nos-dac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
lees je geen PM's?

wel dus, was binnen 1s weg. :D
SED schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:22:
Kijk eens even hier voor alle denkbare info over pushing the limits TDA 1543

http://www.diyaudio.com/f...mits-tda1543-nos-dac.html
Ik heb het vage vermoeden dat hij de praktisch haalbare dingen al eerder heeft gehoord. O-)
Russel88 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:40:
Van de week de soldeerbout opgepakt en er komt geluid ui beide speakers!!!
Tenminste totdat ik de onderkap dicht schroefde. Gefrustreerd weggelopen ...

oohh.
Gefeliciteerd ]eep.
en anderen:
dank dank. _/-\o_

Ligt het aan de spullen die je eerst allemaal los moet halen voordat je hem open hebt of komt er iets (kale draad) tegen de kast (aarde) aan?
wagenveld schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:44:
Ik zou het analytisch noemen, maar ik ben weer absoluut geen fan van het gekleurde buizengeluid. Wil geen buizen vs de rest discussie beginnen :)
Stel het op prijs dat je me probeert te helpen (ik post hier tenslotte om hulp te vragen). Heb je verder nog suggesties dan buiten hetgeen al besproken?
Dan zijn we het met elkaar eens. Analytisch is een andere (zij het wat vage) manier van omschrijven. En in tegenstelling tot wat je zou verwachten ben ik ook helemaal geen fan van 'het gekleurde buizengeluid'. En goede buizenversterker klinkt namelijk niet gekleurd net zoals elke goede versterker niet gekleurd klinkt.

Ik zat te denken aan wat zwaardere T-amps zoals met de 2022 (~100W max @4Ohm) die vaak ook een wat groter kastje hebben. Ze zijn alleen wat gevoeliger voor foute layout (ruis). Bv die van HLLY ($280 incl sh+h) of Little Dot T100.
Verder dacht ik voor jou(w smaak?) aan een hybride versterker zoals van Bada: veel power maar wel met warmte. Transistor met buizen-voortrap. Er zijn diverse mensen hier die daar erg tevreden mee zijn.

Ik heb zelf diverse T-amps: de 2020, de 2021 en 2050. De 2022 heb ik nog niet gehoord omdat hij toch wel iets te duur is als impulsaankoop.

De gehoormatige voordelen van deze t-amps (met name de 2021) ten opzichte van transistoramps zijn:
- schoner geluid (minder non-HD, TIM-vervorming)
- betere ruimtelijkheid; ruimte tussen de instrumenten, beter gedefinieerd volume van instrumenten (geen reuzen of kabouters, geen geluidswolken), dieptewerking
- zeer goede stemweergave, natuurlijk maar toch een hint warmte
verschil:
- wat natuurlijkere lossere bas (strakke bas is niet perse beter)
nadeel:
- soms een tikje scherp hoog, fel randje.

T-amps hebben eigenlijk redelijk wat voordelen van buizenversterkers maar dan met (veel) strakkere bas en scherper hoog. En zonder de 'magie' voor stemmen van SET's.

Ik kwam via via nog een leuk stukje tegen over Tripath vs UCD op ZBA (alweer). Let op de reakties van V-bro die T-amps prefereert vs het ongelofelijk lange technische verhaal van Bruno (ontwerper van UCD).

Onderaan staat nog een verwijzing naar deze leuke vergelijking van div digitale versterkers. IMHO is de simpele Topping/Muse/SMSL 2021 beter dan de winnar Trends T10 (2024 met klein vermogen).

Ik wil je nog eens een paar vragen stellen:
hoeveel vermogen heb je nou echt nodig? (koop liever een sub met flink vermogen)
Heb je wel eens een goede buizenversterker gehoord? (geen brownsound)

Je weet het: je bent welkom om te komen luisteren in Ede.

[ Voor 223% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Geen matches
En nog gefeliciteerd van mij ook :)
Super verhaal Jeep. De 2022 heb ik inderdaad naar gekeken, maar je zit zo snel in t DIY circuit dat de bomen het bos in de weg staan. Ik kom nog steeds geen echt strak ontworpen T amps tegen (ik weet, erg persoonlijk). Dit komt aardig in de buurt: http://www.tnt-audio.com/ampli/power_ts_e.html
Reviewer geeft aan t eind ook even aan wat mij persoonlijk aanspreekt van class D/T
Considering it is a high-efficiency amplifier it runs cool, doesn't make any buzzing noise, doesn't amplify interferences.
Qua vermogen, ik geil niet op de enorme watt waardes. Het hoeft allemaal ook niet ontzettend hard. Ik denk dat een gedeeltje tussen de oortjes zit, maar een amp met een berg reserves klinkt voor mij wel lekkerder. Setup wordt ook regelmatig voor films gebruikt waar je ook vrij veel dynamiek te verwerken krijgt.
Zou graag even langskomen met DAC etc, maar ik zit in Dublin!
Nav het verhaal van Koifarm ben ik her en der nog wat aan het lezen over die Hypex NCore modules. Je moet natuurlijk door het audofiele geblaat heenlezen (6moons etc), toch erg positieve geluiden.
Ik ga rustig verder met inlezen, ook over de 2022. Ben aan het emailen met Ghent over z'n behuizingen, wie weet komt daar nog wat interessants uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Setup wordt ook regelmatig voor films gebruikt waar je ook vrij veel dynamiek te verwerken krijgt.
Dat heb ik ook. Met even een snelle kanttekening dat die effecten niets met hifi te maken hebben maar eerder met kermisattracties. Die geluidseffecten worden meestal gemaakt in de lage bas waar heel veel energie in gaat zitten. Daar zit je met jouw speakers gewoon boven. Dan kun je wel proberen met een >100W versterker (wat de speaker niet mag hebben) toch nog wat laagste 2 oktaven uit die speakers te kietelen. De 6,5" woofer kan dat gewoon nooit weergeven, dat stopt (valt steil af) bij de 60-70Hz en dan staat ie te fladderen als een opstijgende kip.
Investeer in een goede subwoofer met een zware versterker (>200W of zo), ontlast je huidige speakers van het gedeelte <100Hz en stuur die aan met een 20W T-ampje van €45 en moet je eens horen wat een beleving je dan hebt.

Ik heb dus net nieuwe speakers (90dB/W) op een 8W buizenversterker waarbij de bas <70-110Hz overgenomen wordt door een eigen 400W basversterker en je zit echt tussen de explosies en in de bulderende waterval. Dat gaat echt hard. En dan is die 8W nog niet eens ontlast van <100Hz door een voorversterker maar stuurt het volle signaal naar de tops waar die energie weer afgefiltert wordt. Stel dat je dat er van tevoren er uithaalt dan hou je nog meer reserve over en kun je alle energie van de voeding benutten voor >100Hz.

• wagenveld
  • Niet online
Geen matches
Ik heb een goede BK gehad Jeep, maar inmiddels weer verkocht. Combinatie akoestiek, plaatsing etc resulteerde in een modderige bas en ik kreeg dat er niet uit. Nou ben ik het met je eens dat voor films een sub veel helpt, maar ik ben verder tevreden met de bas extentie van m'n speakers dus ben volledig afgestapt van een sub.
Nav linkje eerder, kits op 41Hz.com zit zeker wel leuks tussen. TA2022: http://shop.41hz.com/shop/item.asp?catid=44&itemid=575
TK2050: http://shop.41hz.com/shop/item.asp?itemid=37&catid=
Die moeten natuurlijk nog in elkaar gedraaid worden.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De ene sub is de andere niet. Dat ligt aan de dempingsfactor (Q=>0.7) van de driver en de afstemming van de baspoort. De meeste subs zijn voor home-cinema gebruik en flodderen er lustig praktisch ongedempt op los. Een beetje het idee wat ik in mijn Logitech setje heb, al doet die het best aardig. Zo heb je lekker veel volume uit een 8" woofertje. Een hifi subwoofer klinkt strakker. Meestal met een flink conusoppervlak, gesloten kast en grote magneten.

Ik miste met mijn vorige speakers ook nooit zoveel omdat ze flink wat bas konden produceren met flinke 8" carbon woofers, maar in vergelijking met nu merk ik toch wel een flink verschil. Het was eerder <40Hz steil afval en daarboven wat 'dikker'. Dat trucje wordt vaak toegepast. Daarom kom je met die Seas 6.5" ook een heel eind denk ik. Het gaat mij er nu niet om dat ik je een sub wil aanpraten of iets dergelijks. Helmaal niet. Je vraag is dat je een zware versterker wilt om met die kleine 6,5" met veel vermogen toch een illusie wilt maken dat je onder de 40Hz ook iets hoort maar in feite alleen dat 'aandikken' erboven versterkt.
Mijn idee is dat je een versterker op de goede plek inzet. Je gaat tenslotte met een belgisch trekpaard de paardenraces niet winnen en met een arabische volbloed kom je in de bosbouw niet echt vooruit. Om maar eens geen auto-analogie te gebruiken. Stel je gebruikt een voorversterker met diverse instelmogelijkheden (deze voor $449 of deze voor $599 van Emotiva met aktief filter), een kleine mooie amp voor > 100Hz en een sub met zware amp voor<100Hz.

Ik heb jaren terug de 41Hz pakketjes al eens gezien maar dan moet je echt goed kunnen solderen en hobbyen voor een nette kast. Terwijl je voor een kant en klare T-amp uit China het zelfde kwijt bent, incl voeding en mooie kast. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, en goedkoper? Tenzij je meer ingangen wilt gaan maken met een dac of een phono er in. Dan moet je het echt goed gaan doen anders heb je nog steeds zo'n crea-bea projekt zonder restwaarde.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Haal nu gewoon Zoiets...

Haha ik verkoop ze wel...hij is inmiddels verkocht....voor meer tips PM...
Vince, your boom boom bassbuddy

[ Voor 99% gewijzigd door vinz98 op 13-09-2013 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Kijk, dat bedoel ik. Bam!
in de ad stond: REL Strata 5 subwoofer met ab: een kanon!!
Alleen naar Dublin is dat wat lastig misschien...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 16:54 ]

• cornelisprul
Geen matches
Kwestie van afvuren, toch :-p

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik had nog gevraagd of er nog iemand naar de X-fi High End Audioshow ging. Maar ik kan zelf toch niet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds men het toch over class D versterking heeft... Mijn aankoop van een paar 2dehands CI-Audio D-100 mono blokken ging op het laatste moment niet door. Enkele reacties op een forum die hem vertelden dat ze al heel goedkoop waren deed hem terug trekken van de verkoop. De verkoper heeft ze nog steeds, maar goed, is zijn keuze.

Ondertussen enkele ervaringen gelezen over de Chinese Xindak 8800mne monoblokken.
http://www.xindak.com/en-...l_info.aspx?ProductID=265
Is geen van klasse D, deze zijn klasse A en verbruiken wel 400 watt aan stroom. Een forumlid op het HT forum vond ze beter klinken dan de CI-audio als ik naar oude posts aan het inkijken was. De Xindak overweeg ik wel. Ook een reviewer van "affordable audio" gebruikt ze als zijn referentie.
Andere monoblokken die ik overweeg zijn de Jungson JA-50, bestaan ook al een tijdje maar weinig tot geen gebruikservaring erover te vinden.
http://www.jungson.com/products/hifi/ja2ja50
Ook deze http://www.china-highend-...412422621331113333543.htm de SHENGYA PM-150 lijken me wel wat.
Iemand ervaring ermee?

Of ben ik beter af met een 2dehands LFD versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd ziet CIAudio er uit als georganiseerde huisvlijt. De andere opties zijn ook allemaal van de betere Chinese merken. Wel veel vermogens- en warmteverlies met zoveel W in klasse A. Dat wordt erg warm en slijt daarom ook vrij snel. Ik vermoed dat na een paar jaar het al niet meer als nieuw klinkt en je met de tijd ongemerkt in geluid achteruit gaat. Langzamer dan buizen maar des te onherroepelijker.

Ik vind het ook erg zware jongens allemaal. Ik snap nooit dat mensen niet begrijpen waarom ze zoveel nodig denken te hebben (zijn we er nog?). Een paar goede watts is veel meer waard dan heel veel matige. Mij zou de Shenya (Vincent) het meest anspreken denk ik: 10W klasse A en 150W AB hybride met een paar voorbuisjes. Ik vind het wel een hóóp geld voor veel onnodige Watts.

Ik had net gisteren deze column gelezen: De tsunami aan keuze en ik kan me daar wel redelijk in vinden.
onder meer een opsomming van luidspekermerken; er wordt alvast bij opgemerkt, dat de lijst niet compleet is en dat aanvullingen welkom zijn. Toch is dat overzicht bijna 400 merken lang! Dat betekent toch al gauw een keuze uit royaal meer dan 1000 modellen. Wie zit daar in vredesnaam op te wachten?
...
want die 400 luidsprekermerken met hun diverse modellen worden in aantallen nog eens in een schaduw gezet door de groep Versterkers. Vanuit mijn inschatting zou ik zeggen: nog meer merken, nog meer verschillende concepten en variabelen.
...
Kortom, als ik het zo weer eens overdenk, dan zijn er behalve misschien de toeleveranciers erg weinig winnaars te bekennen bij deze doorgeschoten versplintering, deze aanbodtsunami. Ik zie niet dat de overdaad aan merken een prijsdrukkend effect heeft; ik moet stad en land af om van verschillende merken een live-indruk te krijgen; ik houd constant een knagende twijfel of ik wel de juiste onbezonnen keuze heb gemaakt, want ik heb van zoveel andere merken geen indruk kunnen opdoen – laat staan van combinaties.
De goede dealer wordt hier een beetje aangewezen als reddingsvest. En die moet ook een gedwongen voorkeuze maken. En jij vraagt het aan mij. Jouw vraag valt bij mij nu dan ook een beetje buiten mijn voorkeuze.
Een andere optie is om naar een beurs te gaan zoals afgelopen weekend de X-fi waar je heel veel dingen kunt zien en horen naast elkaar. Gemiste kans...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dank voor je reactie Jeep,

Een beurs laat een indruk na maar de vershillende zalen en setups brengen het hoofd op hol als je je moet gaan voorstellen hoe het thuis zal klinken. Meestal zijn dit ook systemen waar ze mee uitpakken die in de duizenden gaan toch? X-fi is misschien anders van opzet, geen idee.

Als ik speakers met hoog rendement had was de keuze al snel gemaakt, een gemodificeerde Lepai T-amp is big bang for your bucks. Maar onder de 90db is waarschijnlijk al te weinig om ze met zoiets te laten zingen. In een al wat grotere ruimte met wat zware beats van het nummer "angel" van "massive attack" en mijn yulong ampone die (in theorie) 2x40 watt is sloeg in veligheidsmode. Ergens een review ervan gevonden en blijkt dat hij niet tot zijn recht komt op bvb Aurum cantus of Jungson beauty deity speakers, op klipshen werkte hij weer wel heel aanstekelijk.
http://dood.ca/2008/09/26...80-integrated-amp-review/
Dus ik denk dat ik iets nodig heb vanaf 50 watt en hoger. Tenzij het om een "slechte" versterker gaat die Yulong en deze me op een denkspoor heeft gezet dat ik veel watts nodig heb.
De speakers die gebruik zijn de Carnegie Acoustics CSB-1 speakers en zijn opgewaardeerd door Danny van GR-Research. Ze zijn 87db gevoelig en 8ohm.

Ik wist wel dat klasse A warmer wordt en zodoende vlugger slijt. Maar dat het zo vlug gaat is wel oncomfortabel en duur.
Die Shenya spreekt me ook erg aan, ze zijn ook ietsje compacter maar als je niet luid speelt en meestal enkel de eerste 10 watts gebruikt slijt hij dan ook heel vlug neem ik aan?
De Xindak 8800mne schijnt echt heet te worden, geen goed idee dus. Al kan ik me wel voorstellen dat ze waanzinnig mooi klinken.
De CI-audio monoblokken verbruiken weinig en zouden heel lang mee moeten gaan. Ik heb nu een teac streamer, de wap AX250, die heeft ice power aan boord en die gebruik in mijn 2de setup.
Als de CI-audio blokken al beter klinken dan dit zou ik al tevreden zijn.
In mijn 1ste setup gebruik ik een Dussun V8i en die klinkt wel grootser ivg met de ICE power maar die is eigenlijk veel te groot en zwaar om in de 2 de kleine setup ook te gebruiken. En ik wil ook wel eens iets anders.
De Lavardin IT geintegreerde versterker spreekt me erg aan maar die is heel erg duur en niet te vinden 2dehands. Wel een Lavardin IS al te koop zien staan maar die was al bijna 15 jaar oud! Kun je gelijk de boel intern gaan vervangen, pfff.
Een LFD versterker is klasse B maar men zegt dat hij klinkt als klasse A, misschien moet ik deze eens gaan beluisteren. Is 60 watt geloof ik.

Maar wat is jouw persoonlijke voorkeuze?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vandaag heb ik de Topping tp 60 met de 2022 chip ontvangen , de eerste luisterindrukken zijn zeker niet verkeerd , alleen weer zo'n fel blauw ledje maar dat is volgens mij wel op te lossen met een weerstandje er tussen te plaatsen .De komende weken zal ik er de nodige cd's op los laten en hou jullie wel op de hoogte wat mijn bevindingen zijn ten opzichte van mijn kt 66 se amp . ;)
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Dit topic is gesloten.