lees je geen PM's?
wel dus, was binnen 1s weg.

Ik heb het vage vermoeden dat hij de praktisch haalbare dingen al eerder heeft gehoord.

en anderen:
dank dank.
Ligt het aan de spullen die je eerst allemaal los moet halen voordat je hem open hebt of komt er iets (kale draad) tegen de kast (aarde) aan?
wagenveld schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:44:
Ik zou het analytisch noemen, maar ik ben weer absoluut geen fan van het gekleurde buizengeluid. Wil geen buizen vs de rest discussie beginnen

Stel het op prijs dat je me probeert te helpen (ik post hier tenslotte om hulp te vragen). Heb je verder nog suggesties dan buiten hetgeen al besproken?
Dan zijn we het met elkaar eens. Analytisch is een andere (zij het wat vage) manier van omschrijven. En in tegenstelling tot wat je zou verwachten ben ik ook helemaal
geen fan van 'het gekleurde buizengeluid'. En goede buizenversterker klinkt namelijk niet gekleurd net zoals elke goede versterker niet gekleurd klinkt.
Ik zat te denken aan wat zwaardere T-amps zoals met de 2022 (~100W max @4Ohm) die vaak ook een wat groter kastje hebben. Ze zijn alleen wat gevoeliger voor foute layout (ruis). Bv die van HLLY ($280 incl sh+h) of Little Dot T100.
Verder dacht ik voor jou(w smaak?) aan een hybride versterker zoals van Bada: veel power maar wel met warmte. Transistor met buizen-voortrap. Er zijn diverse mensen hier die daar erg tevreden mee zijn.
Ik heb zelf diverse T-amps: de 2020, de 2021 en 2050. De 2022 heb ik nog niet gehoord omdat hij toch wel iets te duur is als impulsaankoop.
De gehoormatige voordelen van deze t-amps (met name de 2021) ten opzichte van
transistoramps zijn:
- schoner geluid (minder non-HD, TIM-vervorming)
- betere ruimtelijkheid; ruimte tussen de instrumenten, beter gedefinieerd volume van instrumenten (geen reuzen of kabouters, geen geluidswolken), dieptewerking
- zeer goede stemweergave, natuurlijk maar toch een hint warmte
verschil:
- wat natuurlijkere lossere bas (strakke bas is niet perse beter)
nadeel:
- soms een tikje scherp hoog, fel randje.
T-amps hebben eigenlijk redelijk wat voordelen van
buizenversterkers maar dan met (veel) strakkere bas en scherper hoog. En zonder de 'magie' voor stemmen van SET's.
Ik kwam via via nog een leuk stukje tegen over Tripath vs UCD op
ZBA (alweer). Let op de reakties van V-bro die T-amps prefereert vs het ongelofelijk lange technische verhaal van Bruno (ontwerper van UCD).
Onderaan staat nog een verwijzing naar
deze leuke vergelijking van div digitale versterkers. IMHO is de simpele Topping/Muse/SMSL 2021 beter dan de winnar Trends T10 (2024 met klein vermogen).
Ik wil je nog eens een paar vragen stellen:
hoeveel vermogen heb je nou echt nodig? (koop liever een sub met flink vermogen)
Heb je wel eens een
goede buizenversterker gehoord? (geen brownsound)
Je weet het: je bent welkom om te komen luisteren in Ede.
[
Voor 223% gewijzigd door
Verwijderd op 09-09-2013 17:57
]