HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.513 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 14:08
Geen matches
Bedankt voor alle reakties!
Ik ga me dit weekend is even goed oriënteren en extra goed inlezen in de wereld van de tubeamps. Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen en ik ga iig voor een SET amp en dus vallen degene die ik hiervoor heb aangegeven al af.
Nieuwe SET opties die ik iig ga bekijken: Yarland FV34A-EU-IV, Meixing MC368-B 902, de KT88 SE van ]eep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 15:52
Geen matches
Zit ik me een beetje te verdiepen in een nieuwe reciever en kom ik dit topic tegen!
Weer iets nieuws geleerd vandaag! Ik heb de OP gelezen en het klinkt allemaal heel interessant, sowieso koop ik veel uit het buitenland i.v.m. lagere prijzen.

Ik ga me even wat inlezen...

[ Voor 56% gewijzigd door Binnetie op 28-03-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 15:52
Geen matches
Hmm heb het e.e.a. gelezen over buizenversterkers.
Zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een 5.1 reciever gekocht hebben zoals een homecinemaset die mensen thuis hebben staan of zit ik dan helemaal verkeerd in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
http://www.china-highend-hifi.com/prod0213.htm
Scidd0w kijk anders daar nog is voor ideeën. staat wel leuk spul bij

Zelf heb ik deze alleen een iets oudere versie en met ander merk buizen.
http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341253.htm

haha wat een apparaat
http://www.china-highend-...d01123412422621345223.htm

ook apart
http://www.china-highend-hifi.com/prod011234124226213452.htm

Jeep heeft volgens mij deze versterker ook gaaf om te zien en te horen 8)
http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341246.htm

Er is zat spul te koop wat leuk kan klinken en mooi is.
Ik heb verder geen ervaringen met die website, dus kijk uit! :P
Ik had mijn versterker 2ehands op marktplaats gekocht.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Stuur eerst een email naar die verkoper om te kijken wat de reactietijd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Geen matches
@bronco2011!
Je linked in je post van Donderdag 21 maart 2013 09:09 wel naar een erg foute foto. Zou die link verwijderen...

[update]
En ik kwam nog een foto tegen uit de oude doos...van een luistersessie in Twello...

[ Voor 29% gewijzigd door Scidd0w op 29-03-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Huh? Ziet er keurig uit hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
opgelost. bericht ziet er beter uit zo :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Maar wel rechtstreeks "uit de oude doos" LOL

als je het fotonummer verandert in de link zie allemaal andere fotoś van anderen...leuk...
http://www.freebits.nl/gallery.php?limit=210&start=1 hier zie je alle geuploade fotoś inclusief onze mooie 574...

[ Voor 81% gewijzigd door vinz98 op 29-03-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Geen matches
Ik begon al te twijfelen of ik ooit nog een luistersessie in Twello wilde bijwonen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zo , vandaag de Shuguangs treasure kt 66-z buizen ontvangen , moest wel 3 weken wachten maar vooruit , de eerste luisterindrukken zijn veelbelovend ! heb op het net al gelezen dat zij zeker 100 a 200 uur moeten inspelen om volledig tot zijn recht te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Geen matches
Ik zoek een klein versterkertje voor mijn werkkamer (<20m2). Zo'n t-amp lijkt me wel wat, dit in combinatie met een setje Tannoy Mercury F1 dat ik nog heb staan. De gevoeligheid is 87 dB, welke t-amp is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik raad altijd dezelfde aan. Saai he? Een 2021. Merk Muse, Smsl of Topping.

Ik ben dit op het moment aan het typen op de Minix X5 Android mini pc. Ik moet bekennen dat ik er veel lol mee heb. Ik typ dit met de Q7 flymouse en dat gaat aARDIG GOED EN VLOT. Op de capslock na dan... (dit is puur een typfout van mij hoor). Hij werkt echt een stuk beter dan het iMito stickje. Dat is eigenlijk om 2 redenen: de stroom voor de usb is beter zodat mijn ext hd het zonder mankeren doet. En wifi werkt beter. Veel...

Ook de Q7 flymouse is geweldig. je kunt er gewoon op typen en allerlei extra knoppen en functies werken ook gewoon. Zo kun je hem als microfoon en luidspreker gebruiken. Bv voor skype. Hij wordt herkend als geluidskaart. Heeft ook een volledig tobo met F-toetsen en ctrl en win. Hij stuurt ook gewoon lekker. En als ik de X5 uit wil zetten kan dat met de uit-knop op het tobo. Er zit zelfs verlichting op het tobo.
Toegegeven, met mijn DT880 in de flymouse staat nogal raar en het klinkt niet super, maar het werkt.

Film afspelen werkt prima. Flacs klinken ook prima. Gewoon via hdmi>tv>opt uit>dac. Hij heeft ook een eigen opt uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Geen matches
Thanks Jeep. Ik ga even wat dingen door Google halen want na de t-amp raak ik het spoor een beetje bijster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Prima dat je het zelf uitzoekt. Maar wil je dan precies weten?
De ta2021 geeft net als de TA2020 het beste geluid. Zeer gedetailleerd, volle bas, prachtige ruimtelijkheid, snel. Alleen soms een tikje fel in het hoog. Ze hebben veel weg van een neutrale buizenversterker maar zonder het gepolijste hoog.
De ampjes die ik noemde hebben totaal geen toeters en bellen; 1 ingang, direct naar de potmeter en eindversterker. Daarom klinken ze zo goed omdat er verder geen elektronica tussen zit. Bij een Lepai oid zit er nog weer toonregeling bij wat via een input-chip werkt en dan ben je in 1 klap driekwart van je geluidskwaliteit kwijt.

Ik heb de Muse M21 laatst nog bij een vriend uitgeprobeerd, ook met kleine Tannoys, en dat ging prima. Je haalt geen disco geluidsdrukniveaus maar het klinkt als een klok.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:41:
De ta2021 geeft net als de TA2020 het beste geluid. Zeer gedetailleerd, volle bas, prachtige ruimtelijkheid, snel. Alleen soms een tikje fel in het hoog. Ze hebben veel weg van een neutrale buizenversterker maar zonder het gepolijste hoog.

Ik heb de Muse M21 laatst nog bij een vriend uitgeprobeerd, ook met kleine Tannoys, en dat ging prima. Je haalt geen disco geluidsdrukniveaus maar het klinkt als een klok.
Is deze t-amp ook te krijgen als enkele uitgang voor een centre speaker? Zit nog steeds te stoeien met een 5.1 setup.
Ben er wel een deel uit. Zal ongeveer op het volgende uitkomen:
- 5.1 voorversterker
- buizenversterker voor de fronts met daarop Tannoy zuilen
- centre speaker ook een tannoy met een ......?
- sub heeft zijn eigen versterker, dus direct op de voorversterker
- achter ook 2x Tannoy met een T-amp.

Alleen zit dan nog met een vraag. Is er ook een mono T-amp voor de centre of zou je daar dan een kleine mono buizenversterker voor kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee, maar voor €40 maakt dat ook niet echt veel uit toch? De TA2021 chip is een 2-kanaals chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Geen matches
De ampjes die ik noemde hebben totaal geen toeters en bellen; 1 ingang, direct naar de potmeter en eindversterker. Daarom klinken ze zo goed omdat er verder geen elektronica tussen zit. Bij een Lepai oid zit er nog weer toonregeling bij wat via een input-chip werkt en dan ben je in 1 klap driekwart van je geluidskwaliteit kwijt.

Precies wat ik wilde weten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: chinese
En daar heb je dan een goedkope chinese subamp/crossover voor met dipole, geluidsdruk te over hier icm de ta2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:00:
Nee, maar voor €40 maakt dat ook niet echt veel uit toch? De TA2021 chip is een 2-kanaals chip.
Maar gaat dat dan goed, een versterker scheef belasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat ligt eraan wat voor versterker. Voor een buizenversterker kan het slecht voor de buizen zijn. Bij een t-amp maakt het volgens mij niet uit. En je kunt de centre natuurlijik ook nog bi-ampen met 1 2-kanaals amp.

ik ben nog weer wat verder met de X5 mini pc: netwerk is soms wat raar; zeg maar heel raar. Ik zou bijna denken dat er iets niet helemaal goed vast zit of een kabel vreemd doet. Ik had steeds maar geen internetverbinding via wifi. Uiteindelijk heb ik het kastje even opgetild om de antenne een wat anders te houden. Zat de hDMI kabel niet helemaal strak vast want de tv melde een resync en daarna doet wifi het als een trein.
Ik heb nu een andere flacplayer app (madplayer) en die speelt ook 24-192 zonder problemen af, de genres gaan prima al is het hoofdlettergevoelig, en mijn grote database maakt ie zonder problemen aan. Leuke interface. Een hele verbetering en een prima luisterervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Geen matches
http://i45.tinypic.com/2rm07c8.jpg

die kwam ik gister tegen in de magazijnuitverkoop van de saturn:)

zoem in de sub weg. Nu nog een langere die er voor zorgt dat de buizenversterker ook niet meer zoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
goeie tip thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Gefeliciteerd vinz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dit zijn nu die Shuguang Treasure buizen ,
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34g0jdl.jpg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die zien er wel gaaf uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
offtopic:
hm huh huh huh ... hoera, hoera :+
Als je een plaat je plakt moet je het wel goed doen, alleen dat lukt niet: Image handling by Imaguard plugin

IK heb eens even zitten snuffelen op die shop, de informatie is niet erg duidelijk. Vooral de sets buizen, is het nou per paar of per stuk? De PSvanes worden meestal als set in een doos verkocht en de prijs varieert naar de gemeten sterkte. Als ik kijk naar officiele setjes 300B-T dan kost een setje $300-400 (standard tot collection grade A). De Psvane new 300B-T Classic grade vacuum tube new kost $185. Dat is toch de standaard versie voor $370 per paar. Een andere 300B-T staat voor ¥221.64. Dat kan helemaal niet. :F
De TII serie (met de grijze coating) hebben ze niet.
De beschrijving van de Shuguang KT66-Z is dan wel weer erg duidelijk, en de prijs is ook goed over heen te komen. $40.55 of $108 per 2 scheelt toch behoorlijk. De Shuguang 300B-Z is met $112 ook netjes. Maar dan krijg je wel de onderste uit de bak als ik het goed begrijp.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@bronco2011! , die vv buisjes zijn de NOS Tung-Sol 6sq7gt , heb ik vorig jaar besteld bij Watford Valves in Engeland en volgens kenners een van de beste die er zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 21:14

CasGas

.

Geen matches
Iemand die weet waar een Topping TP30 te krijgen is in Nederland? Zit me de hele avond al rot te zoeken..

Of een soort gelijke? Als er maar een USB DAC op zit en een headphone jack aan de voorkant, maar ik kan nergens fatsoenlijke kleine versterkers vinden en eigenlijk heb ik deze volgende week al nodig, dus via ebay schiet al helemaal niet op..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Had je deze uit de UK al gezien? link.
Die is er veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 21:14

CasGas

.

Geen matches
Kijk, dat zijn nog eens berichten!!
Hartelijk dank!

Ik snap niet waarom ik dan alleen maar die china stuff te zien krijg als ik op ebay.nl kijk?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 10:28
Geen matches
Of gewoon deze http://www.fiio.nl/fiio-e10.html
Bovendien gratis verzending. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Wow. Die site is alles behalve officieel als ik die beschrijving lees.
Het DAC gedeelte is beter dan de e7 maar het versterker gedeelte is slechter dan de e7 en al helemaal slechten dan de e11.
Verder zou het me niks verbazen als de levertijd alsnog lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
Heilige Kaas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:26:

Het DAC gedeelte is beter dan de e7 maar het versterker gedeelte is slechter dan de e7 en al helemaal slechten dan de e11.
Dat valt allemaal wel mee hoor. Ik vind de E10 net ff wat lekkerder klinken met de meeste van mijn hoofdtelefoons dan de E7.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Negakinu schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:13:
[...]

Dat valt allemaal wel mee hoor. Ik vind de E10 net ff wat lekkerder klinken met de meeste van mijn hoofdtelefoons dan de E7.
Hmm interessant. Is pc - e10 beter dan pc - e10 - e7?

[ Voor 3% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-04-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
Heilige Kaas schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:41:
[...]

Hmm interessant. Is pc>e10 beter dan pc>e10>e7
We hebben het over ultra-budget Fiio hardware en dan ook nog produkten die op praktisch hetzelfde principe gebaseerd zijn. Knappe jongen die het verschil zo goed hoort dat hij de een boven de ander verkiest. Trouwens, een PC=>E10=>E7 lijkt me enorm omslachtig vergeleken met gewoon PC=>E10. Dan koop je twee budget apparaten en hangt ze aan elkaar terwijl je misschien beter uit bent met één iets duurder ding. Of, als je per sé wilt combineren voor dat geld, een UD100 + O2 ofzo. Anyway! Audio! Wat een toestand... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 04-04-2013 13:50 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ja ik vroeg het me gewoon af. :)
het zullen inderdaad geen super grote verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:28

D85

Geen matches
Mijn pakketje met de bestelde SMSL SD-793II DAC is al een tijdje in Nederland volgens de Hong Kong post track&trace. Weet iemand een manier om de Nederlandse track&trace ter achterhalen op basis van het trackingnummer van Hong Kong post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Geen matches
D85 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:07:
Mijn pakketje met de bestelde SMSL SD-793II DAC is al een tijdje in Nederland volgens de Hong Kong post track&trace. Weet iemand een manier om de Nederlandse track&trace ter achterhalen op basis van het trackingnummer van Hong Kong post?
Bellen met de Post.nl helpdesk.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:28

D85

Geen matches
Negakinu schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:16:
[...]

Bellen met de Post.nl helpdesk.
Bedankt! Pakketje ligt bij de douane...

Heeft iemand hier ervaring met deze dac (SMSL SD-793II)?
Ik lees vooral veel over de SMSL SD 1955+ hier, maar wilde expliciet een dac mét hoofdtelefoon uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Bedankt jongens!
45 wijze jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is een dac met BB PCM 1793 dac-chip en opamps. Ik denk een 5532 opamp voor de koptelefoon. Dus dat is allemaal prima. Maar niet bijzonder. Vergelijkbaar met mijn Musiland Monitor 02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/wkol0i.jpg

zie hier mijn set , de versterker is een Sinovt kt 66 se , daaronder de Lite DAC ah en de cd spelr is een Jolida jd100 waarvan ik dus alleen nog het loopwerk ( Philips cdm 12 ) gebruik. Die speakers zijn de Zingali type Venice met een rendement van 92 db verder zijn de interlinks en speaker kabels selfmade van mil spec cable . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Mooi hoor.
Een dedicated luisterruimte. Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Héél mooie set.
Life is all about priorities he?

Een ander leuk adres voor premium chinese buizen is tube-sale.com/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Een ander leuk adres voor premium chinese buizen is tube-sale.com/
Kijk, nog eentje voor de lijst!

Die Mable audio heeft echt zo'n 1980 site. haha

[ Voor 13% gewijzigd door vinz98 op 06-04-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
De Mable audio site mag er dan ouderwets uitzien, hij werkt wel erg goed en met de juiste informatie. Dat komt heel wat zakelijker over dan de meeste sites die eerder andersom zijn met vage menus, reklameplaatjes en praatjes maar zonder relevante info of prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
Geen ervaring met 7N7 wel met 6H8C uit rusland. Die heb ik hier nog een set liggen NOS uit Novobirsk factory new black base. (8511, nov 1985)

http://www.tubesworld.com...novosibirsk-nos-bulk.html

Voor logos: daar is deze link wel aardig bij: http://www.ominous-valve.com/russtube.html

[ Voor 43% gewijzigd door SED op 07-04-2013 14:54 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

ik heb destijds heel wat zitten rollen en ben via de 6H8C terecht gekomenbij chinese metalen 6N8P
Heel fijn geluid en erg nauwkeurig zonder iets toe te voegen.
Kost geen drol ( de 6H8C ook niet trouwens ;)
Aanrader dus!

De 6H8C uit novosibirsk blijken de betere te zijn. De oude (ruitlogo) hebben een rode voet en worden hoger gewaardeerd.

Tungsol heb ik geen goede ervaringen mee, gemiddelde buis met weinig diepte. YMMV

winged C all the way ;) moet ook wel met deze nick..
en als je een heel fijn bedrijf zoekt dat echt een superservice levert dan moet je hier zijn : http://www.bnbtubes.com/index.html
( ook via ebay)
Bij een dreigend probleem met een zwartende getter van een van de vier uit een toegezonden quad, werd de gehele quad gratis vervangen. Puur omdat de matching van de vier niet meer kloppend te krijgen was binj toezenden van een buis.

maar als je toch ""in"" bent voor de black sersies dan deze misschien: http://www.ebay.com/itm/S...ed-Pair-New-/270748167802
http://www.tnt-audio.com/...ng_treasures_cv181_e.html

[ Voor 56% gewijzigd door SED op 07-04-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Bronco2011

Onderstaande link laat wat licht schijnen over GUIGUANG :

http://psvanetube.com/wordpress/who-was-guiguang/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
heeft iemand schema's of een link voor schema's van de Shanling MC3 (of MC30) en de Shanling SP-80C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon 6SN7 buisjes van Electro Harmonix daar is volgens mij niks mis mee hoor, ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal :P.

Wel laatst de chinese voorbuisjes maar is vervangen voor Tung Sol 12AX7, dat maakte een hoop verschil in de goede zin. strakkere bas en helderder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Even zo maar een vraag hoor, maar is de standaard reactie hierop altijd: probeer de versterker gewoon eerst een tijdje met de standaard buizen voordat je gaat upgraden?
Uiteindelijk is het vaak een beetje meer van dit of een beetje meer van dat als je eenmaal goede kwaliteit hebt. Als je die onzekerheid niet aankunt zul je nooit tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Geen matches
@bronco2011! mag ik vragen welke versterker heb jij besteld?

Verder de algemene vraag of iemand ervaring heeft met versterkers van Music Angel of Xiang Sheng. Ze zien er hetzelfde uit. Zelfs het lettertype is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Music Angel of Xiang Sheng zijn vziw hetzelfde, alleen Xiang Sheng heeft wat meer series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Ik heb een gemodde Music Angel EL34B buizen.
XD500MKIII

Geweldig apparaat. Via een lange zit met ebay destijds op geboden en na een paar weken werd het in een vette doos (25KG zwaar) met een kleurig lint eromheen als cadeau afgeleverd. Wel invoerechten ed maar dat mocht de pret niet drukken. Geen moment spijt van gekregen.
Vooral het uitzoeken van de ideale buizen voor deze jongen (tuberolling) is een hobby op zich. Ik heb diverse sets liggen met wisselend succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik snap wel waarom hoor. Ik wordt alleen een beetje zenuwachtig van je hele verhaal. Het lijkt meer op hardop nadenken dan gericht vragen. Ik zie op Ebay trouwens genoeg mooie 6SN7 waarbij een paartje minder dan €100 kost. En ook gelijkrichters type 5Z3 <€20.
Wat je zei over zwakke NOS buizen is onzin. Als ze echt new old stock zijn zijn ze kwalitatief nieuw. Het probleem is alleen dat de 6SN7 een geliefde en dus vaak gebruikte buis is en de meeste dus gebruikt zijn. En dan kunnen ze idd zwak zijn.
Verder moet je niet alleen over 6SN7 spreken maar ook de uitbreiding vermelden. De 6SN7 W GT, of GT of GTB. De RCA 5692 red base zijn vreselijk duur (om een reden). De 'goede' Sylvania's zijn WGT's.

Ik vond net ook een quote op headfi die op mij erg genuanceerd overkomt:
I disagree with this generalization. I have tried almost every flavor of 6SN7. Not one is best in every tube amp I've tried.

TS 6SN7GT is best for my SP, Sylvania 6SN7GT for my DV336, Ken Rad on the DV337 and so on.....

Same goes when I tried 7N7's, 6F8G's, 6CG7's..... all variants of the 6SN7. none stands out across the board.
Ik heb zelf trouwens 1 red base Sylvania 6SN7WGT en 2 ...GT met zwarte basis en rode letters. Ik neem aan dat ze op prijs en kwaliteit zijn uitgezocht. De vorige eigenaar was dan wel een enorme eikel ( hij had de reservebuizen belooft op te sturen een jaar geleden en hij reageert totaal niet op mails) maar hij kon wel zelf dingen uitzoeken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:12:

Wat ik me wel afvraag of iemand is wezen tuberollen met de gelijkrichtbuis? En of het invloed heeft gehad in positieve of in negatieve zin. Ik heb geen ervaring met het rollen van gelijkrichtbuizen.
Volgens m'n reparateur beïnvloed gelijkrichter buizen ook daadwerkelijk het geluid. Hij had een type genoteerd waar ik naar moest zoeken. Ik kan echter de blaadje waarop ik het had genoteerd niet meer terugvinden.

Voordat ik verder ga met m'n versterker wil ik eerst kijken of/welke OB speaker ik kan bouwen. Dus kan je niet verder helpen met gelijkrichters. Heb in het verleden wel gelijkrichters gekocht, maar achteraf de verkeerde O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
de gelijkrichter (buis) beïnvloed je geluid niet tenzij deze defect is ( kan ruisen of brom veroorzaken) je geluid zal er niet warmer of kouder van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Bronco , het zit jou niet bepaald mee zo te lezen , maar misschien wordt jouw geduld wel een dezer dagen rijkelijk beloond ! die zwarte versie is trouwens wel met Svetlana kt 88's uitgerust volgens die foto .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 23:27:
[...]

En daar heb je dan een goedkope chinese subamp/crossover voor met dipole, geluidsdruk te over hier icm de ta2021.
Mag ik vragen wat je daarmee bedoelt? Ik heb een Muse versterkertje en zou er graag een subwoofer ter ondersteuning van het laag bijplaatsen. Heb alleen geen idee hoe ik dat kan doen.
Mag uiteraard een zelfbouw exemplaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Een subwoofer lus je gewoon tussen het signaal, dan filtert hij zelf wat hij zelf nodig heeft. Het ligt een beetje aan de plateamp welke keuze je hebt aan ingangen: een eigen tulp (de .1 van 5.1) een hoog signaal (speakerkabel) een laagsignaal (je cd-speler/voorverst) of een digitale ingang.

Bronco, ik wordt er niet zenuwachtig van hoor, totaal niet maar meer een soort van :S (bij gebrek aan :rolleyes: smilie). Ik ben nu ook aan het kijken naar 6SN7's maar ik zie dat er bij mij al prima buizen in zitten. De speciaal voor Mingda globes lijken me ook wel vet maar of het een meerwaarde heeft? Ik vind ze vooral duur.

Er zijn op Ebay ook aanbieders die gewoon eerlijk zeggen dat de aangeboden buizen zwak zijn. Die kosten dan ook geen drol. Neemt niet weg dat goede oude wel degelijk nog verkrijgbaar zijn. Een voordeel is dat voorbuizen veel langer mee gaan dan eindbuizen en meestal veel minder kosten. Dus ook een paar gebruikte buizen kun je best nog wel een tijd doen.

Gelijkrichtbuizen heb ik helaas geen ervaring mee, ook al zit ik nu aan buizenbak nr 5. In de Yarland had Crafty een in gezet omdat dit beter zou klinken. Heb ik niet kunnen controleren. Hij zit niet in de signaalweg als zodanig maar geeft 'schonere stroom' aan de andere buizen. Het zou dan iets doen voor rust en ruimtelijkheid. Een nadeel is dat ze als eerste versleten zijn. Ik ben daarom ook best blij met mijn 5 buizen Classic 16.2 omdat ik weet dat alle buizen lang meegaan.

Oh ja, China mail werkt prima. Dat is niks vergeleken met de NL douane. Geduld is een schone zaak. Wees blij dat je niet in Italie woont, dan maak je pas wat mee!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Ik las ergens dat eindbuizen 1.000 uur meegaan en voorbuizen 10.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
1000 uur voor eindbuizen ? ik betwijfel dat , heb ergens gelezen dat zij zo'n 4 a 5 duizend uur meegaan , volgens mij is het ook sterk afhankelijk van de ruststroom en die wil in met name bij chineesche versterkers nogal wel eens aan de hoge kant zijn .Voorbuizen gaan inderdaad veel langer mee , sommige zelfs zo'n 10000 uur .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:10
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:34:
1000 uur voor eindbuizen ? ik betwijfel dat , heb ergens gelezen dat zij zo'n 4 a 5 duizend uur meegaan , volgens mij is het ook sterk afhankelijk van de ruststroom en die wil in met name bij chineesche versterkers nogal wel eens aan de hoge kant zijn.
Als dat een rol zou spelen, ben ik benieuwd wat voor proces daarachter schuilgaat. Een hoge ruststroom van electronen van kathode naar anode, wat voor effect zou dat kunnen hebben? Heeft een emissie van electronen gevolgen voor de electroden? Worden die dikker of dunner na verloop van tijd? Gaat het stuurrooster volzitten? Waarmee dan? Dat soort vragen.

Een gloeidraad kan misschien langzaam doorbranden. Ik denk niet verbranden want er is immers geen zuurstof maar misschien dat metaaldeeltjes loslaten en neerslaan op het glas of op het binnenwerk. Is dat soms die donkere laag die je soms achter het glas kunt zien zitten? Zijn dat neergeslagen metaaldeeltjes? Is dat eigenlijk erg voor het geluid?

Een stel buizen in een Marshal stack op een stampend podium @120 dB, daar zouden de buizen na verloop van tijd kunnen gaan lostrillen. Die worden onbetrouwbaar of microfonisch. Dan wil je ze af en toe vervangen of voor de zekerheid een setje buizen meenemen bij een optreden. Maar een huiskamerversterker bij hou-de-buren-te-vriend geluidssterkte, waar zouden de buizen door kunnen verouderen? En hoe detecteer je zoiets?

Ik weet het, een gek kan meer vragen dan etcetera :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
mekkieboek schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:49:
[...]
Een gloeidraad kan misschien langzaam doorbranden. Ik denk niet verbranden want er is immers geen zuurstof maar misschien dat metaaldeeltjes loslaten en neerslaan op het glas of op het binnenwerk. Is dat soms die donkere laag die je soms achter het glas kunt zien zitten? Zijn dat neergeslagen metaaldeeltjes? Is dat eigenlijk erg voor het geluid?
Dat kan ik misschien wel voor je beantwoorden.
Ik dacht dat het zo was dat de buisjes nooit helemaal zuurstof vrij kunnen zijn in het begin. Dit word zuurstof vrij gemaakt door na productie een keer er stroom op te zetten zodat alles verbrand. Er zit ook een 'getter' ofzo die ervoor zorgt dat de anode en cathode niet verbrand. Die getter is dus een soort sacrifice materiaal net zoals dat gebeurt bij pijpleidingen. Maar het kan zijn dat ik helemaal naast zit. Ben een beetje een tube noob.

Maar ik neem aan dat google ook wel een antwoord voor je kan vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
als je versterker goed is ontworpen zal als eerste de eindbuis (buizen) versleten zijn de rest zou op een dusdanige belasting zijn ingesteld dat ze bijna het eeuwige leven hebben.
zaken die de levensduur verkorten zijn veelvuldig in en uit schakelen , en met name voor de eindbuizen een (te) hoge ruststroom, met name bij klasse A wordt bij minimale uitstuurring het volledige vermogen gedisipeerd in de eindtrap (bij AB gedeeltelijk) dus is harder zetten is beter voor de eindbuis!! of de ruststroom iets lager instellen indien mogelijk (max vermogen zal dan ook iets dalen)
dus of een kleiner vermogen versterker of buren die het niet erg vinden of doof zijn danwel ver genoeg weg wonen (mijn dichts bijzijnde buren wonen 80 meter verderop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Geen matches
80 meter, you lucky bastard :)

Baia dankie @ replies hierboven. Ik zal er vanavond eens verder induiken.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ja Bronco wacht maar tot het pakket arriveerd in nl, dan houd de Douane het ook nog is 2 weken of langer vast, had ik ook.
Uitendelijk moet je gewoon je eigen maar bezig houden met andere dingen en er niet meer aan denken gaat de tijd wat sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wat ik begrepen had is de gelijkrichtbuis idd als eerste versleten bij de meeste versterkers.

Mekkieboek geeft zelf eigenlijk al antwoord: de electronen slaan metaalatomen los die neerslaan op het glas. Je ziet daarom ook bij een versleten buis ook een zwarte plek achter de gaatjes waar ze door kunnen komen.
Ook is het vacuuum nooit perfect. Daarom is een grotere getter beter want dan krijg je een 'beter vacuum'.

offtopic:
even retorisch: waarom denken mensen toch altijd in absoluten? Het is niet altijd ja of nee, goed of slecht. Meestal is het een beetje meer of minder. Het universum is weliswaar digitaal (vandaar quantummechanica) maar de schaal is zo ontzetten groot (van submicroscopisch tot telescopisch oftewel een zeer grote bitdiepte) dat het zo goed als analoog is.

Gisteren heb ik eens wat uitgebreider zitten spelen met de iMito MX1. Ik dacht dat hij niet genoeg stroom kon leveren op de usb om een HD aan te sturen. Wat bleek nou, het lag aan het goedkope usb-kabeltje die geen goed contact maakt. :S Het wifi-signaal is komt wat zwakker binnen dan bij de Minix maar het werkt wel op volle snelheid. Films afspelen gaat prima (ook 1080p), flacs gaan ook prima. Al kan niet elke app goed met grote verzamelingen omgaan. Ik dacht dat ie vastliep maar hij was al tijden druk bezig met de HD scannen.
En een heleboel muziek apps die leuk op een telefoon werken blijken onbruikbaar omdat de de externe hd op /mnt/usb... niet zien. Gelukkig zijn er steeds meer apps die wat verder kijken dan alleen het mobieltje maar je moet wel steeds weer van alles uitproberen.

Ik moet nog even de sabre usb dac proberen, maar via de hdmi>tv>opt-out>dac klonk ook al gewoon prima. Al weet ik niet of 24/96 mogelijk is (ik denk het niet). Clipart weergeven is vaak ook een drama; veel te kleine postzegels uitgerekt over 1080p. Maar een viz live wallpaper is wel weer vet. Pulserende lasershows, wolken en andere psychedelische effecten terwijl je lekker muziek zit te luisteren is wel leuk voor feestjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Volstrekt offtopic:
Het universum is weliswaar digitaal
Misschien tijd om je eens te verdiepen in het verschijnsel paradigma.

Natuurlijk is het universum niet digitaal en ook niert analoog. Onze uitleg, theorietjes etc gebruiken dit soort "technieken" om zaken te verklaren. Dat wil niet zeggen dat ze zo zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
wat leesvoer:
http://www.emissionlabs.com/datasheets/EML5U4G.htm
verklaart vanaf het tweede gedeelte (designing new circuits) ook het een en ander over hoe/waarom je gelijkrichtbuis vaak niet zo lang meegaat als dat eigenlijk zou moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Jeetje, hoopte ik dat jij dat ff uit zou gaan leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
SED schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:32:
Volstrekt offtopic:

[...]

Misschien tijd om je eens te verdiepen in het verschijnsel paradigma.

Natuurlijk is het universum niet digitaal en ook niert analoog. Onze uitleg, theorietjes etc gebruiken dit soort "technieken" om zaken te verklaren. Dat wil niet zeggen dat ze zo zijn!
Nog steeds mijlenver OT
Nope, maar ik weet waar ik het over heb. Het paradigma waar ik het over heb is nu nog controversieel. Alle eenheden zijn opgebouwd uit meervouden van Planck eenheden. Redshift is bv ook geen doppler effect want het schuift trapsgewijs (als je tenminste compenseert voor draaing van de galaxieen). De theorien die wij telkens aanhangen om dingen te verklaren verschuiven ook telkens weer. Wat de ene keer als dwaasheid wordt aangemerkt is de volgende keer het geldende paradigma en omgekeerd. Ik noem maar eens de cosmologische constante die Einstein zelf als zijn grootste fout aanmerkte (!) en die nu algemeen aanvaard is. Oh, en de 'ether' als medium was ook zo'n fraai staaltje nonsense. Toch hebben dj's op de radio het er nog steeds over. Of de 'zon komt op'. Hoe vind je die?

Die ether als medium voor straling, die gaat nog een comeback maken. Let maar op. Het vacuum in het heelal is niet 'niks' maar bevat een ongelofelijke hoeveelheid energie per cm³/vingerdop, Zero-point energy. Dark matter en ...energy moet ook nog opgelost worden etc bla bla. We zijn er nog lang niet...

En je zou rustig kunnen zeggen dat ons hele universum een digitale simulatie is. Er zijn ook wetenschappers die dat aanhangen. Maarja, de implicaties he?
vinz98 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:48:
Heerlijk he? Zo'n linkje geven maar dan zonder even de clou er bij te geven. Net of je van je rechtendocent 30 bladzijden huiswerk meekrijgt. >:)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:57:
@]eep. Zijn enkel De CV1861 en de VT145 de directe vervangers voor de 5Z3? Of zijn en nog meer mogelijkheden?
Geen idee zo uit mijn hoofd. Dat moet ik ook gewoon gogelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
vinz98 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:48:
[b]]eep schreef op woensdag 10 april 2013 @ 03:54:[/b
Heerlijk he? Zo'n linkje geven maar dan zonder even de clou er bij te geven. Net of je van je rechtendocent 30 bladzijden huiswerk meekrijgt. >:)
als ik voldoende tijd heb wil wel een poging wagen, maar ik dacht dat e.e.a. hier vrij duidelijk is beschreven in enkele pagina's (3 geen 30, Jeep moet nog leren tellen? ;) )

en de clou is dat het eventuele levensduur problemen verklaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Geen matches
chevy250 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:00:
wat leesvoer:
http://www.emissionlabs.com/datasheets/EML5U4G.htm
verklaart vanaf het tweede gedeelte (designing new circuits) ook het een en ander over hoe/waarom je gelijkrichtbuis vaak niet zo lang meegaat als dat eigenlijk zou moeten
Interessant leesvoer. Wel ben ik benieuwd, als deze zo snel slijten waarom men dan niet kiest voor siliciumdiodes? Het gaat er alleen maar om het krijgen van gelijkspanning / -stroom. Die moet stabiel zijn en zonder brom, full stop. Overigens nooit bij stil gestaan, de term diode komt van het buizendomein (diode, triode, tetrode, pentode) alleen zijn ze bij halfgeleiders gestopt na de diode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
ze hoeven niet snel te slijten er zijn genoeg buizenversterkers die 40-50jaar oud zijn die nog de eerste gelijkrichterbuis hebben en de zoveelste set eindbuizen. echter wordt in de moderne buizenversterker nogal eens gerommeld met het ontwerp van de voeding die dan de gelijkricht buis zwaarder belast.
er zijn ook solid state vervangers voor de gelijkrichtbuis, echter zijn buis puristen daar weer op tegen (ik niet hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
Jeep, inderdaad lichtjaren offtopic.. maar..

Je gooit kwantummechanica op een hoop met nulpuntsenergie en mixt daar een scheut paradigma theorie doorheen. Een verkeerd geinterpreteerd begrip als Redshift ( welke soort.. er zijn er diversen: kosmologische, gravitaional of de gewone Doppler variant) ( dit lijkt me een aardig startpunt voor je: Wikipedia: Redshift )
Nope, maar ik weet waar ik het over heb
Dan lig jij lichtjaren voor op ongeacht welke wetenschapper op aarde ;)
De meesten formuleren theorieen om zaken te verklaren. Vervolgens zoeken ze bewijs voor hun therorie of proberen deze te ontkrachten. Wetenschapelijk bewijs is niet hetzelfde als wiskundig bewijs, een veelgemaakte foute aanname. een Theorie geeft een werkbare omschrijving, model, van de waargenomen werklijkheid. De ontwikkeling van deze modellen is een wetenschappelijk proces en daar past de kwamtummechanica gewoon in.
Ik ken geen een wetenschapper die "maar ik weet waar ik het over heb" als uitgangspunt neemt ;)
Gelukkig maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Geen matches
overigens ontopic..
Een heel aardige discussie over de rectifier is hier te vinden:
http://forum.grailtone.com/viewtopic.php?f=4&t=1580

diode of tube is ook een leuke discussie waard ;)

eigenlijk SS diode of vacuumdiode dan wel.. wiki geeft daar een simpele uitleg van:
Wikipedia: Vacuümdiode

[ Voor 31% gewijzigd door SED op 10-04-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik ken geen een wetenschapper die "maar ik weet waar ik het over heb" als uitgangspunt neemt
zucht
Wat zei ik nou over absoluten? Bronco geeft t goed weer op 14.04
Is het niet meer een communicatieding dan in plaats van dat mensen denken in stellingen (absoluten)? Ik geloof niet zozeer dat mensen in stellingen denken. In veel gevallen schort het aan woorden om zaken kort en bondig uiteen te zetten. Derhalve neemt de mens stelling anders wordt iedere keer een enorm betoog omdat men voortdurend het geheel uiteen moet zetten. .
Je kunt niet elke keer weer alles precies verwoorden en uitzoeken. Van het hele idee wat je wilt verwoorden zet je daarom maar een deel in tekst neer, het is dan nogal flauw om 1 regeltje eruit te nemen en net te doen of dat iemands totale kennis op het onderwerp is. Dat is ook geen communicatie maar poging tot discrediteren. Vandaar mijn verzuchting; ik weet waar ik het over heb. Dat ene zinnetje zit een hele denkwereld achter (net als bij jou).

Ook linken naar een artikel van 3 pagina's ingewikkelde niet in het Nederlands geschreven technische tekst is misschien wel een opening naar... maar niet erg behulpzaam. Geen info op zich. Dan is de reactie van Vinz ook terecht en voorspelbaar. De mijne was "interessant. Ff kijken. Jemig! Waar staat de clou nou? Waar ging het ook al weer over?"
Nu gaan 25 mensen (gokje) dat hele artikel lezen, doen er een half uur over om het te begrijpen. Terwijl als degene die het linkt al ongeveer weet waar het over gaat het in 20 min kan lezen en de clou in 10min verwoord hebben we met zijn allen 12uur saai leeswerk bespaard. En als iemand echt alles precies wil weten kan ie het zelf helemaal doorlezen.

Misschien snap je waarom ik een hekel heb aan die 'hit and run tactics' van ff snel een linkje en een ander met het werk opzadelen (vandaar de huiswerk referentie).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
@bronco2011

http://www.webervst.com/ccap.html

en voor dat Jeep weer commentaar heeft dit is een link naar een site met solidstate vervangers van gelijkrichterbuizen.
Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.