Wat ik begrepen had is de gelijkrichtbuis idd als eerste versleten bij de meeste versterkers.
Mekkieboek geeft zelf eigenlijk al antwoord: de electronen slaan metaalatomen los die neerslaan op het glas. Je ziet daarom ook bij een versleten buis ook een zwarte plek achter de gaatjes waar ze door kunnen komen.
Ook is het vacuuum nooit perfect. Daarom is een grotere getter beter want dan krijg je een 'beter vacuum'.
offtopic:
even retorisch: waarom denken mensen toch altijd in absoluten? Het is niet altijd ja of nee, goed of slecht. Meestal is het een beetje meer of minder. Het universum is weliswaar digitaal (vandaar quantummechanica) maar de schaal is zo ontzetten groot (van submicroscopisch tot telescopisch oftewel een zeer grote bitdiepte) dat het zo goed als analoog is.
Gisteren heb ik eens wat uitgebreider zitten spelen met de iMito MX1. Ik dacht dat hij niet genoeg stroom kon leveren op de usb om een HD aan te sturen. Wat bleek nou, het lag aan het goedkope usb-kabeltje die geen goed contact maakt.

Het wifi-signaal is komt wat zwakker binnen dan bij de Minix maar het werkt wel op volle snelheid. Films afspelen gaat prima (ook 1080p), flacs gaan ook prima. Al kan niet elke app goed met grote verzamelingen omgaan. Ik dacht dat ie vastliep maar hij was al tijden druk bezig met de HD scannen.
En een heleboel muziek apps die leuk op een telefoon werken blijken onbruikbaar omdat de de externe hd op /mnt/usb... niet zien. Gelukkig zijn er steeds meer apps die wat verder kijken dan alleen het mobieltje maar je moet wel steeds weer van alles uitproberen.
Ik moet nog even de sabre usb dac proberen, maar via de hdmi>tv>opt-out>dac klonk ook al gewoon prima. Al weet ik niet of 24/96 mogelijk is (ik denk het niet). Clipart weergeven is vaak ook een drama; veel te kleine postzegels uitgerekt over 1080p. Maar een viz live wallpaper is wel weer vet. Pulserende lasershows, wolken en andere psychedelische effecten terwijl je lekker muziek zit te luisteren is wel leuk voor feestjes.