ik denk dat het komt omdat je met een koptelefoon veel meer versterkt zo direct met een luidspreker op je hoofd. En dus hoor je alle ruis van de versterker+bron veel sterker. Daarom moet er een weerstandje tussen.
Vlak voor de kerst heb je sinterklaas. En vlak voor pasen heb je....
Ik heb vandaag 2 pakketjes opgehaald van Geekbuying. Het was toch wat meer dan ik dacht. Een iMito MX1, een Minix X5, een Q7 airmouse, een gewone muis, een usb-hub met stroom en schakelaar. Al met al twee redelijke dozen. En gelukkig apart verstuurd zodat ze beide zonder 'problemen' aankwamen. Ik heb nog niet veel tijd gehad om het uit te proberen.
De iMito werkt al direct maar voordat je alles in Android naar je zin hebt ben je wel even wat tijd kwijt. Vooral als wifi het niet erg enthousiast doet (zeg maar retetraag). De antenne zit toch niet lekker in de alu behuizing. En de externe 1TB 2.5" HD wil niet echt (of had ik die nou NTFS geformatteerd? dan is het logisch dat hij die niet herkent).
De Q7 airmouse werkt fantastisch! Hij ligt wat minder lekker in de hand als de Mele F10 omdat hij wat breed en glad is maar hij stuurt wel lekkerder en logischer/intuïtiever. De aan/uit knop voor de muis zelf is een schuifje. Ja, het duurde even voordat ik die gevonden had maar daarna ging het allemaal van een leien dakje. Ik heb m op de laptop/mediaplayer geprobeert met Foobar en alle knoppen werken en doen ook nog eens iets nuttigs. Behalve de uitknop. Als ik het zo kan krijgen dat ik daar de laptop mee uit kan doen zou best handig zijn.
Edit: Met de rode uitknop op het tobo gaat wel degelijk de laptop uit. Zit ik die knop te drukken in een shortcut-string venstertje om te kijken wat ie nou eigenlijk zegt gaat ineens de laptop afsluiten.

Vet! (waarom ben ik eigenlijk blij als iets gewoon doet wat je er normaal gesproken ook van verwacht?).

De bovenste rij doen bwd, play/pause en fwd (bij de Mele F10 moet ik m omdraaien en spatie drukken voor pauze). De volgende rij is: flymouse af, menu (?) en koptelefoon aan/uit (er zit een HP-out en mic op voor skypen) . De home en back zijn voor android maar onder windhoos doen ze home (top playlist) en RmouseBtn. Op de cirkel vind je < en > voor (windows)volume en ^ en v voor pijltjes (scrollen door playlist). De ok is LmouseBtn. Geweldig!
En dan de achterkant: een VOLLEDIG toetsenbord met pijltjes onder de klep: F1-12 toetsen, CTRL, ALT, [, ] en Fn met extra's en windows toetsen. Met inschakelbare verlichting voor de filmavond in het schemer (gaat uit na 30 sec). En onder het typen kun je ook nog gewoon sturen met de gyroscoop; rechtsonder zitten Li+Re muisknop. Ik kan dus met Foobar gewoon ctrl+P doen voor instellingen (de Mele F10 heeft geen F, del en <^v> toetsen).Hij heeft een accu die via mini-usb oplaadbaar is.
Ik vind 'm helemaal geweldig! En ondanks dat ie van plastic is ziet hij er met zijn parelmoerglans best chic uit.
Zelfs de goedkope Bokai OP-90 muis van een tientje doet het gewoon prima (normaal zweer ik bij Logitech muizen). Hij ligt lekker in nde hand en hij stuurt perfect.

He! Ik zie dat hij een wit ledje heeft die het doorzichtige muiswieltje aanschijnt. Dat is handig in het donker en het ziet er nog vet uit ook.
Morgen hoop ik tijd voor de Minix... en hopelijk XBMC via de 1TB HD met een hele rij films (ook 3D).
[
Voor 93% gewijzigd door
Verwijderd op 26-03-2013 05:05
]