HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste
Acties:
  • 363.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Het zou binnen in de behuizing verkeerd kunnen gaan, is bijvoorbeeld van de DAC print het draadje wel aangesloten en loopt deze via de source schakelaar wel mooi door naar de ingang van de buis.
Duss schroeven maarrrr en post je pics (via dropbox kan dat mooi)

[ Voor 8% gewijzigd door vinz98 op 19-03-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het zou ook een driverprobleem kunnen zijn. Net met windows 7 schijnt de driver voor de TE7022 wel eens problemen te geven. Je kunt daarvoor deze ASIO driver van de Teradak website proberen: Teralink-X2 Win7 64Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 14:23
Geen matches
Bedankt voor de reacties.
De ASIO driver lost helaas niks op, maar ik heb hem ook op een XP en Ubuntu machine getest waarbij het probleem hetzelfde is dus die kans was toch al klein.
Ik vind het wel apart dat de DAC als SPDIF uitgang herkent wordt.

Ik heb op een nederlandse webshop een nieuwe 6922 EHG buis besteld, die is binnen enkele dagen hier.
Als die buis het probleem niet oplost ga ik hem waarschijnlijk open maken.

Ik heb vanmiddag ook de eBay verkoper gemaild, even afwachten wat die zegt. Toen ik hem vorige week mailde i.v.m. tracking gegevens reageerde hij binnen een dag dus ik verwacht dat hij hier ook snel op reageert.

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:24:
@apocal...aan de buis ligt het niet wanneer via de line ingang er wel stereogeluid is. Aan de driver ligt het ook niet. Oftewel de tenor USB chip is stuk, de switch voor line/USB werkt niet goed of ergens zit 'iets' los. Echter alles zit zo'n beetje op de printplaat vast. Een draadje los lijkt me onwaarschijnlijk. Een kapotte switch is het meest voor de hand liggend.
Het kan alsnog de buis zijn. De buis zit na de DAC als buffer en het line in signaal maakt geen gebruik van de buis.
Dat de dac als spdif wordt herkend is heel normaal. Mijn FiiO e10 wordt ook zo herkend.

[ Voor 6% gewijzigd door Heilige Kaas op 19-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrcel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07-2024
Geen matches
Allereerst mij voorstellen. Marrcel uit de Velserbroek. Ik lees dit topic al een paar jaar met interesse en ik dacht toch maar eens een vraag over een china-dac.
Er draait hier een dikke 25kg bak van xindak als versterker aan mijn zelfgebouwde TL's (speaker&co).

Nu wil een dac-8 van xindak aan mijn ac-RYAN knopen. Ik mag um gelukkig eerst lenen om te luisteren. Is een dac-8 inmiddels achterhaalt? Wie heeft er voor mij een tip? minder dan 800euro svp. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[Duss schroeven maarrrr en post je pics (via dropbox kan dat mooi)
[/quote]

heb mij zojuist aangemeld bij dropbox echter hoe plaats ik die foto's op dit topic ?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
:o
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:51:
[Duss schroeven maarrrr en post je pics (via dropbox kan dat mooi)
[/quote]

heb mij zojuist aangemeld bij dropbox echter hoe plaats ik die foto's op dit topic ?
:'(
Ik denk op een of andere manier de foto's in je web browser zien te krijgen en dan rechter klink -> afbeeldings url kopieren.
Vervolgens kan je [ img ] hier je link.jpg [/ img ] plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Geen matches
je gebruikt gewoon de public folder zoals beschreven:

The Public folder lets you easily share single files in your Dropbox. Any file you put in this folder gets its own Internet link that you can share with others -- even non-Dropbox users!

Step 1: Drop a file into the Public folder.

Step 2: Right-click this file, then choose Dropbox > Copy Public Link. This copies an Internet link to your file that you can paste anywhere: emails, instant messages, blogs, etc.

That's it! To share your file, just send the link to a friend.

Happy Dropboxing!
- The Dropbox Team

P.S. You can only link to actual files within your Public folder, not to folders. For help with sharing files visit http://www.dropbox.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 20:39
Geen matches
zo.

overeengekomen met 't scherm: 250 euro. Nu nog bedenken hoe ik het oppik in Rotterdam met de trein... iemand goede ideeën?

zodra ik hem heb zal ik ook wel een keertje cool doen met een foto :P ]eep schiet me dan waarschijnlijk wel af voor de plaatsing van... alles :')

edit:

Iemand nog een budget fiio liggen? Mijn nexus 7 gaat echt te zacht om lekker films te kijken in de trein... audio hoeft niet echt beter... Het is voor in de trein met al het achtergrond geluid van dien... hoop alleen boven het achtergrondgeluid uit te komen zodat ik 't engels weer kan verstaan.

Ik zou zeggen fiio e3, e5 of e6.

Ik las ook iets over een stone acoustics die voor een schijntje een tablet in een audiofiel wonder veranderde (brakke semi-quote vanuit mijn geheugen)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:06:
Het zou ook een driverprobleem kunnen zijn. Net met windows 7 schijnt de driver voor de TE7022 wel eens problemen te geven. Je kunt daarvoor deze ASIO driver van de Teradak website proberen: Teralink-X2 Win7 64Bit
had hetzelfde met mijn terratec phase 24fw... op asio loopt alles inderdaad al 2 jaar top. Wel vervelend als een programma geen asio ondersteunt... Daar heb ik af en toe last mee gehad.

[ Voor 74% gewijzigd door Dynion op 20-03-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
hej, ik ben best wel aardig hoor ;)
goed bedoeld goed advies is wat anders dan afschieten...

Laat ik nou net mijn FiiO E5 aan Heilige Kaas meegeven hebben. Maar stuur hem maar een pb, misschien wil hij hem wel kwijt.

Ik kwam weer een capacitor shootout tegen. Ik was m nog niet eerder tegengekomen. Uit Singapore dit keer. Met veel van de 'usual suspects'; Janzen, Obbligato, Mundorf div, Wima, Auricap Clarity Cap ESA.

Ik ben nog aan het luisteren naar de Sabre 9023 dac: hij klinkt echt goed. Soms een tikje schel en wat onrustig. Ik mis ook diepte. Je hoort wel aan de klank dat iets ver van achteren komt maar de plaatsing is veel dichterbij.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Dynion dat zijn geen leuke grapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Leuke caps test overgens , het verbaasd mij niets dat die Jantzen en de Obbligato's er goed uitkomen .Jammer dat die persoon geen Russische pio's en teflon caps heeft meegenomen in die test . o ja het plaatsen van die foto's via dropbox lukt mij niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AABmX7MZp86EY0kFwnpt70kwX3bUnPVHUy0krGlUngf19g/12/2872494/jpeg/32x32/3/_/1/2/Vastleggen%20in%20volledig%20scherm%208-12-2012%20165817.bmp.jpg/Cys6t3QeSaj5pmIGN4zFMWNpkYrbKz7iskR1SplOIH0?size=1024x768

Als dit werkt dan ga je naar dropbox in je browser, ga je naar de map waar de foto staat, klik je op de foto, dan klik je rechtermuisklik op de foto en kopiereer je afbeeldings URL en die zet je hier neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/okwn7q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zie foto hierboven , het is mij toch nog gelukt via Tinypics , dit zijn die jantzen superior-z caps die ik een aantal weken geleden heb vervangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Heilige Kaas schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:28:
[afbeelding]

Als dit werkt dan ga je naar dropbox in je browser, ga je naar de map waar de foto staat, klik je op de foto, dan klik je rechtermuisklik op de foto en kopiereer je afbeeldings URL en die zet je hier neer. :)
XINIX 8)

Ik zie "[[url" aan het begin en na de = een hele lange https link tussen"". Dat zijn 2 fouten.
Ik vind het ook een gekloot steeds hoor, foto's goed linken met een thumbnail. En dan begint de engine van t.net ook nog eens te zeuren als je een plaatje groter 800x600 maakt. Whooooooo. Of imageshack gebruikt.
Ik gebruik op aanraden van Bronco www.freebits.nl en dat werkt prima.
Als ik eerlijk ben en mijn verstand gebruik zou ik zeggen upload ze naar tweakers, dan kunnen ze ook nooit kwijtraken. Dat zie je bij oudere topics, dan missen bijna alle plaatjes. Maarja, dan krijg je weer gezeur over copyright; van wie is de foto.

Ontopic: dat ziet er goed uit Herman. Ik heb alleen een kleine opmerking over de kale draden. Daar moet je mee oppassen dat ze niks raken. Op de foto lijkt het net alsof ze zo tegen die 100uF Evox Rifa aan kunnen komen die er onder zitten. Ik heb er al eens een kortsluiting mee veroorzaakt. Als ze ergens tegenaan zouden kunnen komen die ik er een stukje krimpkous omheen (moet je dat wel hebben natuurlijk).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Wat is het precies? Ziet er heel makkelijk uit om zelf te maken, en ik kan nu voor redelijk weinig geld aan onderdelen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is een Sinovt kt 66 se versterker die ik nu al een jaar gebruik
@ ]eep , het is niet de eerste keer dat ik caps in een buizenversterker vervangen heb maar het is inderdaad goed uitkijken dat je geen kortsluiting maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Zou je misschien willen zeggen wat voor onderdelen er allemaal in zitten? Of is dat niet allemaal aangegeven? Zoals bijvoorbeeld de transformators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Als je zelf een buizenversterker wilt maken; dat valt vies tegen hoeveel de componenten bij elkaar allemaal kosten. Vooral de trafo's en een nette behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:50 . Reden: Testen of de url van de pic werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
looking good ! is het een kt 88 se ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 15:56

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:09:
@hermankora...klopt, is een KT88 SE met 6SN7GT stuurbuizen en een 5Z3PAT gelijkrichtbuis. Ik neem aan dat ze een sturen zonder een barst in de VU meterdisplay. De foto van de amp van de site lijkt er een barst in te zitten.
[afbeelding]
Grote versie foto
wat zijn die "hum"-knopjes eigenlijk?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 08:55
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:48:
@nerpissad....afstelling van de bias van de stuurbuizen. Zie eventueel de link naar taobao website voor de amp. Met Google Translate kun je een matige vertaling krijgen van de tekst. Ookal krijg je dan wel dit (voorbeeld): "Hoeft niet te blazen te veel woorden gaan, de feiten spreken voor vergelijking te kunnen zijn ware geluidskwaliteit weer te geven, kan het gezicht en naam van het ras gal PK!" dus... :? Desondanks valt er net voldoende chocola van te maken
Hoeveel was je in totaal kwijt?
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@bronco2011! , bij wie heb jij deze versterker gekocht als ik vragen mag ? weet jij de vervoerder al ? want mijn ervaringen de laatse tijd zijn : DHL is gelazer , moest vorig jaar 70 euro aan de deur afrekenen voor die Sinovt amp , TNT is ook gelazer ook hier moest ik bijbetalen aan import en btw heffing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02
Geen matches
Da's geen gelazer, dat hoort er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
tjsa ,dat kan best waar wezen maar ik het idee dat je helemaal afhankelijk bent hoe de pet bij de douane er bij "staat" , ik heb in het verleden ook zendingen ui china ontvangen waarbij ik niets hoefde bij te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 01:06:
hej, ik ben best wel aardig hoor ;)
goed bedoeld goed advies is wat anders dan afschieten...

Laat ik nou net mijn FiiO E5 aan Heilige Kaas meegeven hebben. Maar stuur hem maar een pb, misschien wil hij hem wel kwijt.

Ik kwam weer een capacitor shootout tegen. Ik was m nog niet eerder tegengekomen. Uit Singapore dit keer. Met veel van de 'usual suspects'; Janzen, Obbligato, Mundorf div, Wima, Auricap Clarity Cap ESA.

Ik ben nog aan het luisteren naar de Sabre 9023 dac: hij klinkt echt goed. Soms een tikje schel en wat onrustig. Ik mis ook diepte. Je hoort wel aan de klank dat iets ver van achteren komt maar de plaatsing is veel dichterbij.
Je bent zelfs hardstikke lief!

Ik wilde enkel een ironisch inzicht op de waarheid geven met betrekking tot mijn opstelling... Je eventuele commentaar had ook volledig terecht geweest... Sorry voor de foute woordkeuze. Ik stel je adviezen juist enorm op prijs... Eindelijk ergens waar ik wat kan leren zonder irritant commentaar en waar ik niet alle onzin die wordt gepraat hoef te filteren.

Ik kan een e3 kopen voor 5 euro... Misschien doe ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Raymond schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:55:
Da's geen gelazer, dat hoort er gewoon bij.
ja en nee.
Ja: BTW hoort erbij (Backward Thievery Warranty).
Nee; een aanslag hoort correct te zijn en niet een fictief bedrag dat hoger is dan de actuele waarde. En op een bedrag van 23 euro (elk bedrag > 22 Euro) een standaard 17,50 extra rekenen voor een sticker plakken is ook oplichterij van de postvervoerder.
Ik snap echt wel waarom we belasting betalen enzo: om de banken met Russisch maffiageld op Cyprus overeind te houden. Dat is best belangrijk hoor. Anders valt Europa om. Want als al die mensen op Cyprus naar de bank willen om hun eigen centjes op te nemen om eten te kopen dan kan de bank dat geld niet teruggeven want ze hebben stiekem alle onderpand in eigen zak gestoken. Dat heet met een net woord 'fractional banking'. Daarom is een bankrun heel crimineel. En als ze dan toch hun eigen geld terug willen moeten ze maar netjes 7-10% inleveren. Daarom betalen wij dus onder meer belasting.
Binnenkort ook bij ons de overtreffende trap? Bericht vandaag:
Gisteren nam de Commissie Binnenland van de Bondsdag een wetsvoorstel aan die telecomproviders verplicht om privé informatie van hun klanten aan de overheid te geven en die de bestaande bescherming van deze gegevens afbouwt. Politie en douane krijgen vanaf nu directe inzage in iedere gewenste bankrekening, ook als hier geen directe aanleiding toe bestaat.

Bronco; ik kan me die foto nog wel herinneren ja. En die showtjes met dat kussen ook. :P

Dynion, ik had je wel door hoor. Vandaar de ;)
Bij de E3 moet je steeds batterijen wisselen. Dat kost ie ook gewoon nieuw. Ik zou echt voor de E5 gaan: klein handig en goed (met via mini-usb oplaadbare Li-ion). Ik krijg hem binnenkort terug van Heilige Kaas maar je mag m van mij ook gewoon bij DX bestellen of zo.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tjsa , als ik kijk naar de shipping kosten van 18 dollar dan kan het wel eens een week of 6 duren voordat ie in Nederland is .heb trouwens ook nog even naar die buizenbezetting gekeken en het lijkt er op dat die kt 88 buizen de Shuguang Black Treasure zijn ...hoe doen zij dat voor die prijs ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 15:56

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:48:
@nerpissad....afstelling van de bias van de stuurbuizen. Zie eventueel de link naar taobao website voor de amp. Met Google Translate kun je een matige vertaling krijgen van de tekst. Ookal krijg je dan wel dit (voorbeeld): "Hoeft niet te blazen te veel woorden gaan, de feiten spreken voor vergelijking te kunnen zijn ware geluidskwaliteit weer te geven, kan het gezicht en naam van het ras gal PK!" dus... :? Desondanks valt er net voldoende chocola van te maken
grappig om die vertaling te lezen.. ;)
ziet er mooi uit verder die versterker! als er VU meters op zitten ben ik al snel fan natuurlijk. ik hoop dat je 'm snel thuis mag verwelkomen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: chinese
Die verzendkosten zijn waarschijnlijk de verzendkosten intern in China van de verkoper naar de agent.

En over die rare vertaling: het Chinese woord voor tube of buis is hetzelfde als van galblaas, vanwege de vorm ofzo.

Die VU meters zijn tamelijk nutteloos maar wel übercool natuurlijk. Ik zag trouwens 2 bijna dezelfde, 1 met en 1 zonder. De uiteindelijke prijs is trouwens ook niet meer heel goedkoop. Nog steeds heel redelijk, zeker met wat je in de winkel kunt kopen, maar het zijn niet de superkoopjes van een paar jaar geleden. Ik hoop dat ie ook echt goed in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Geen matches
Hallo aan iedereen op dit forum.
Heeft iemand ervaring met een 5.1 buizen versterker? Ik kom er maar 1 tegen op het www. De Music Angel 5.1.
http://www.highendshop.nl/music-angel-meng-x-51-

Hier in NL kost deze € 585.
In china heb ik een winkel gevonden waar deze $ 261,87 kost.
http://www.china-hifi-aud...ater-amplifier-p-253.html

Zelf met shipping kosten is dit volgens mij goedkoper.

Maar heeft iemand ervaring met deze winkel en met deze versterker? :?

Ohja, er wordt aangehaadl dat deze 27 kg weegt :|
Klopt dat wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Norinco op 22-03-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@bronco2011! vreemd dat jij nog geen tracking nummer hebt , meestal krijgt je dit na 1 of 2 dagen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 14:23
Geen matches
Even een update m.b.t. de Aune T1 waarvan de DAC het niet deed.
Zie de post in Het grote Headphones topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Apocal1pse schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:37:
Even een update m.b.t. de Aune T1 waarvan de DAC het niet deed.

Ik heb hem gemaakt! Geen idee hoe, maar hij doet het weer.

Nadat ik een nieuw buisje had besteld (6922EHG) werkte hij nog niet, dus ik balen en zag de bui al hangen dat hij terug moest naar China. Ik heb toen de eBay seller gemaild dat ik hem ook zelf open kon maken. Dat vond hij OK (i.v.m. garantie) dus zo gezegd zo gedaan.

Ik dat ding open gemaakt, niks te zien natuurlijk. Dus heb ik een berg foto's gemaakt en hem weer terug dicht gemaakt.
Toen dacht ik voor de gein: laat ik hem nog eens proberen. Werkt dat gekke ding ook nog!

Ik heb een kabeltje los gehaald en de output print los en terug vast gezet. Ik zou niet weten hoe dit het probleem opgelost kan hebben aangezien hij eerder in line-out ook werkte, en op het oog alles goed vast zat toen ik de case opende, maargoed hij werkt nu.

Toen ik hem terug aansloot (op dezelfde USB poort) werden de drivers opnieuw geïnstalleerd, dus er is toch iets geks aan de hand geweest. Ik heb hem nu al meerdere keren uit, los, en op andere PCs aangesloten, en hij blijft het doen. Volgens mij is het probleem nu opgelost!

Ik heb het niet blind getest of whatever, maar hij klinkt echt stukken beter in USB mode als via line-out. Het belangrijkste is dat m'n Beyerdynamic DT990 Pro nu goed aangedreven wordt en dat merk je goed.

Voor de geïnteresseerden, hier een dropbox link met een paar foto's
[afbeelding]
Ik vond de foto's op rockgrotto duidelijker.
Als ik het goed heb komt het signaal binnen via de TE7022, gaat dan naar de PCM1793, daarna een BB6024 voor I/V en de 6922 buis als buffer en gaat dan naar de N5532 opamp voor HP-out. De analoge ingang komt er pas bij na de buis net als de analoge uitgang (de buis zal toch ook als buffer voor analoog uit werken?).
Het enige wat ik kan bedenken dat de rij pinnetjes van het koptelefoonbordje aparte inganspinnetjes hebben voor de digitale en analoge tak (J9) en dat er 1 niet goed contact maakte. Gelukkig dat hij het weer doet.
Kun je mijn dacje ook eens openmaken met 'gelukkige handjes'? :P

Vreemd genoeg heb ik 2 totaal verschillende dacs die totaal anders werken die allebei langzaam de geest geven; je kunt steeds minder volume geven voordat ze gaan overmoduleren. Bij de Muse NOS moet het in de spanning voor de chips zitten en bij de SMSL lijkt het aan de I/V of uitgangsbuffer te liggen. Vóór de dac-chip heb ik niks veranderd. Ik kom er iig niet uit en beschouw ze maar als total loss. Risico van het vak.

Norinco: het is een beetje een driedubbel uitgevoerde Meng Yue amp. Eveneens met minder gangbare Russische 6N2 en 6P1 buizen (dus geen ECC83/EL84). En het is puur een eindversterker (met een andere schakeling voor 1 kanaal voor de sub die denk ik in ultralineair staat). Ik denk dat hij best goed klinkt maar hij zal toch 300W continue gebruiken zo schat ik. Ik zou er toch even flink over na denken voor ik deze versterker in zou gaan zetten of ik dat wel wil. Je kunt immers net zo makkelijk kanalen los versterken.

Ik denk dat je in China wel goedkoper uit bent, maar dan nog vind ik het een flink bedrag voor een 'uniek' apparaat. Je hebt er ook nog een surround voorversterker voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
is het niet prachtig?

ben te lui voor een thumbnail (dat is eromheen praten dat ik t nog nooit gedaan heb en geen zin heb om uit te zoeken)

dus een prachtig linkje

http://oi48.tinypic.com/33vjcdv.jpg

ik ben er heel blij mee:) sorry voor de rommelige achtergrond trouwens...:P

de helft van het spul dat hier staat komt door dit topic... het scherm, de buizenversterker :p Met beiden tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
een thumbnail met plaatje erachter doe je zo:
"[url=" url van het grote plaatje.jpg "]" Dan voor de thumbnail "[img="breedte die je wilt voor je thumbnail "]" url van je thumbnail plaatje.jpg en dan beide afsluiten met "[/img][/url]"
Dus alles achter elkaar zonder spaties en zonder de quotes.
Je kunt de grootte van je thumbnail plaatje ook weglaten of je neemt 200. Een gewoon plaatje gelijk met de tekst =600.
Gebruik alleen kale url's zonder PHP of eoa script erin. Dus alleen "www.server.com/pics/highres/plaatje.jpg" en "www.server.com/pics/tbn/plaatje_tn.jpg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dynion schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:58:
is het niet prachtig?

ben te lui voor een thumbnail (dat is eromheen praten dat ik t nog nooit gedaan heb en geen zin heb om uit te zoeken)

dus een prachtig linkje

http://oi48.tinypic.com/33vjcdv.jpg

ik ben er heel blij mee:) sorry voor de rommelige achtergrond trouwens...:P

de helft van het spul dat hier staat komt door dit topic... het scherm, de buizenversterker :p Met beiden tevreden.
trillen die buizen nu niet erg veel doordat ze boven op die monitor speaker staan?
Het ziet er wel leuk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:27

SED

Geen matches
inderdaad niet te hopen dat een van de buizen last heeft van microphonie ;)

Als ondergrond voor een buizenversterke ris een box natuurlijk volkomen uit de boze!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:23:
[...]

Norinco: het is een beetje een driedubbel uitgevoerde Meng Yue amp. Eveneens met minder gangbare Russische 6N2 en 6P1 buizen (dus geen ECC83/EL84). En het is puur een eindversterker (met een andere schakeling voor 1 kanaal voor de sub die denk ik in ultralineair staat). Ik denk dat hij best goed klinkt maar hij zal toch 300W continue gebruiken zo schat ik. Ik zou er toch even flink over na denken voor ik deze versterker in zou gaan zetten of ik dat wel wil. Je kunt immers net zo makkelijk kanalen los versterken.

Ik denk dat je in China wel goedkoper uit bent, maar dan nog vind ik het een flink bedrag voor een 'uniek' apparaat. Je hebt er ook nog een surround voorversterker voor nodig.
Tnx voor de reactie. Op de site wordt gezegd dat deze versterker 27 kilo weegt. Klopt dat een beetje voor een buizen versterker? Leek mij nogal aan de zware kant.

Voorversterker? In de zin van een dvd speler of tv? Want ik zie maar drie ingangen op het apparaat zitten.
Ik ben niet erg thuis in de wereld van de buizenversterkers, maar heb ze altijd reuze interessant gevonden. Zoals vele zaken die ook geld kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Norinco op 23-03-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gewcht van 27 zal zeker kloppen door de 6-dubbele trafo's. Die gaat dus via luchtpost en dat wordt flink dokken. 21kg is de grens voor surface (max 21kg langzaam maar goedkoop) en luchtpost.

Met voorversterker bedoel ik een voor-versterker met meerdere ingangen die alle surroundkanalen kan regelen. Het is een schakelcentrale met meerdere (digitale) ingangen en een surround-DAC/processor. Zo kun je het volume en effect regelen voor diverse ingangen; wil je alleen stereo, of surround, moet de sub harder, of de achterkanalen zachter. Moet er galm bij op of meer hoge tonen etc. Deze zijn los echt heel erg duur.

Ik heb daar bv deze Chinese goedkope oplossing voor: Hij heeft 2 coax, 2 toslink en 1 USB digitale ingangen, 2 analoge stereo ingangen, 1 AM/FM radio en 2 USB/SD-kaart ingangen (voor MP3 afspelen; het werkt maar daar heb je ook alles mee gezegd). Het is vrij basic maar het werkt prima, op het niveau van een veel duurdere receiver.
Afbeeldingslocatie: http://img04.taobaocdn.com/bao/uploaded/i4/T1bYsoXalaXXburs38_100057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img04.taobaocdn.com/bao/uploaded/i4/17419967/T2So8gXepMXXXXXXXX_!!17419967.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img04.taobaocdn.com/imgextra/i4/17419967/T2jE9HXnJXXXXXXXXX_!!17419967.jpg

Op de middelste foto zie je dat de analoge uitgang 6 pluggen heeft: Lf,Rf,Ls,Rs,C,S.

De Meng 51 heeft maar 1 ingang met 5.1 kanalen! Elke plug gaat naar zijn eigen rijtje buizen en komt bij zijn eigen luidsprekerterminal uit. Leuk maar een sub heeft meestal al zijn eigen versterker.
Ik denk dat je beter af bent met zo'n kleine surround-voorversterker met een echte (kleine) buizenversterker voor de fronts (de Lf en Rf pluggen) en 2 t-ampjes voor de surround en centre (de andere pluggen). Dan kun je perfect stereo luisteren via de ene ingang en lekker met de t-ampjes bijgeschakeld en de sub aan via de andere ingang voor surround.
FYI: een 2021 t-ampje gaat harder en is kwalitatief gelijkwaardig aan de Meng 51.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
SED schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:30:
inderdaad niet te hopen dat een van de buizen last heeft van microphonie ;)

Als ondergrond voor een buizenversterke ris een box natuurlijk volkomen uit de boze!
dusver geen last van gehad... het is wel mijn eerste buizenversterker dus wie weet hoor ik t niet:P

ik vind t iig prima klinken en ben behoorlijk tevreden hoe ik een film kan kijken...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:01:
Het gewcht van 27 zal zeker kloppen door de 6-dubbele trafo's. Die gaat dus via luchtpost en dat wordt flink dokken. 21kg is de grens voor surface (max 21kg langzaam maar goedkoop) en luchtpost.

De Meng 51 heeft maar 1 ingang met 5.1 kanalen! Elke plug gaat naar zijn eigen rijtje buizen en komt bij zijn eigen luidsprekerterminal uit. Leuk maar een sub heeft meestal al zijn eigen versterker.
Ik denk dat je beter af bent met zo'n kleine surround-voorversterker met een echte (kleine) buizenversterker voor de fronts (de Lf en Rf pluggen) en 2 t-ampjes voor de surround en centre (de andere pluggen). Dan kun je perfect stereo luisteren via de ene ingang en lekker met de t-ampjes bijgeschakeld en de sub aan via de andere ingang voor surround.
FYI: een 2021 t-ampje gaat harder en is kwalitatief gelijkwaardig aan de Meng 51.
Ik heb contact gehad met een nederlandse leverancier van de Music Angel. Deze gaf aan dat je geen voor versterker nodig had. Maar dan kan je dus niet alle kanalen afzonderlijk bijregelen. De versterker zal dan waarschijnlijk altijd 5.1 draaien, ook al wil je dat niet altijd. Of begrijp ik het dan verkeerd?

Met t-ampjes bedoel je transistor ampjes?
Verder valt het mij op dat deze maar weinig ingangen heeft, net zoals meeste buizenversterkers. Als ik kijk wat ik nodig heb kom ik er te kort:
- tv
- blueray (al zou deze via de tv kunnen)
- internet radio
- platenspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ik ben benieuwd hoe dit gaat klinken:
Iemand enig idee wat een slimme manier is om de kabels aan de drivers te bevestigen? Het liefst koppel ik nu nog zo min mogelijk los omdat ik een betere en langere kabel wil gaan gebruiken. Dit is meer een test om te kijken of het de moeite waard is.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b9/900x900px-LL-b967a87c_dscf1070qe.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 24-03-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02
Geen matches
Ik zal wel een onbenul zijn, maar waarom zit er in hemelsnaam een weerstand tussen die aansluitingen?

Daarmee verlaag je de impedantie die de versterker ziet, ik zie niet in welk voordeel dat zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Misschien had ik moeten vermelden dat ik er een koptelefoon mee aan ga sturen :+
In dat geval is het namelijk wenselijk de weerstand die de amp ziet te verlagen omdat de koptelefoon zelf een weerstand van 30 ohm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Norinco: een T-amp is een Tripath versterker. Tripath maakte digitale (schakelende) versterkerchips. Ze noemen het ook wel klasse D of T versterkers. En T-ampje zie je op de foto van Heilige Kaas (dat is een SMSL 2021 ampje). De TA2020 en 2021 klinken zeer goed en leveren ongeveer 15W @ 8Ohm. De 2024 is kleiner en levert bijna 10W. De 2022 en 2050 zijn grote jongens die moeilijker goed te maken zijn en leveren een dikke 50W. En die vermogens zijn allemaal recht evenredig afhankelijk van de voedingsspanning (V-in).
Dus geef je een TA2021 14V dan heb je ook echt 15W. Dus geen 'fantasyrating' zoals bij transistorversterkers maar echt flink vermogen waar je een hele berg kabaal mee kunt maken. Wat je wilt (neem ik tenminste aan) is je tv, internetradio (iew, verrotgecomressed radio op MP3 kwaliteit) en phono op zo goed mogelijke stereo (of 2.1) kwaliteit afspelen en als je een BD afspeelt lekker genieten van surroundgeluid via 5.1 kanalen. Voor je centre is buizenversterking helemaal niet verkeerd (goed voor de verstaanbaarheid). Maar daar wil je toch niet continue 18 buizen en 300W aan verstoken?

Mijn 5.1 voorversterker kost ongeveer €200, 2x 2021 ampjes €80. Een buizenversterker... van €200 (Meng yue 6P1-6N2 vgl Meng 51) tot heul veul (iets met 6 cijfers).

Je hebt geen voorversterker nodig in de zin van dat het eerst tot 250mV (of 10V zoals bij een echte voorversterker) versterkt moet worden. De meeste voorversterkers zijn meer een schakel en stuurcentrum.

Je hebt sowieso veel te weinig ingangen want je hebt er maar 1. Stel dat je je apparaten zou aansluiten zoals jij nu in je hoofd hebt zou het effect wel grappig zijn. Je hoort dan je tv via de voorkanalen, de internetradio via de achterkanalen en de phono via de subwoofer en de centre. En als je ze allemaal aan hebt staan nog allemaal tegelijktijdig ook.

Als mijn idee zou volgen zou je een kleine Chinese buizenversterker kunnen gebruiken. Die goedkope hebben meestal maar 2 ingangen. Op de ene zou je dan de voorversterker kunnen aansluiten met alle toeters en bellen voor radio en tv etc. De andere zou je dan heel minimalistisch je phono of cd op aan kunnen sluiten. dat luistert heel anders en relaxter dan een surroundreceiver.

HK dat is wel een hele simpele oplossing voor een koptelefoon. Gewoon 4 banaanpluggen verbonden met 2 weerstandjes. En een cursus vlechten voor beginners. Die staat in de bieb ws naast 'Creatief met kurk'. >:)

Raymond schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:59:
Ik zal wel een onbenul zijn, maar waarom zit er in hemelsnaam een weerstand tussen die aansluitingen?

Daarmee verlaag je de impedantie die de versterker ziet, ik zie niet in welk voordeel dat zou moeten opleveren.
De url van het plaatje is natuurlijk al een dead giveaway... head-fi

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Hoe zou jij het anders doen dan ]eep? Voor zover ik weet is het toch belangrijk om 4-8 ohm erop aan te sluiten en geen 32. Ik heb gister ff via één kanaal geluisterd en dat klonk ook wel goed alleen was er erg veel ruis. Hoe zou dit kunnen? Zou het kunnen dat een kant 8 ohm heeft en de andere 11?

En vanwaar die haat tegen head-fi? :P Ik weet dat het flink vol met onzin kan staan maarja.

[ Voor 13% gewijzigd door Heilige Kaas op 25-03-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nee hoor, ik doe graag mee op head-fi . Ik bedoelde alleen dat de url van het plaatje al wel aangaf dat het om het luisteren via koptelefoon ging (dead giveaway = overduidelijke hint). Ik had al wel door dat je dit voor je koptelefoon bedoelde.

Ik denk dat dit op zich een prima oplossing is. Ik verbaasde me er alleen over dat het zo simpel is om van een 8 Ohm versterker een koptelefoonversterker te maken. Ik had voor de MiniWatt versterker geloof ik al een kastje gezien die je er apart bij kunt kopen maar die dus in principe gewoon hetzelfde is. In mijn KT88 koptelefoonversterker is de koptelefoonuitgang in feite ook niks anders dan wat weerstand voor de 8 Ohm uitgang geschakeld.

Ik zit nu even op mijn gemak naar de ESS 9023 usb-dac met de DT880 koptelefoon te luisteren naar Norah Jones - Not too late op 24/96 (met eq voor deze koptelefoon). Soms vind ik m wat schel met weinig bas. Maar dit klinkt toch wel erg mooi open. Het is ook een erg mooie opnamen. Ik vind m absoluut beter klinken dan op 16-44 (ik kwam m tegen op 24/192 en ik heb m even gerecode naar 24/96 want 1,6 GB vind ik toch wat onzinnig voor 1 cd).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynion
Geen matches
Weet iemand hoe de chario piccolo zijn? (Met die roodoranje conussen)

Ik kan ze vrij goedkoop kopen maar ken ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Ooh oke, Ik dacht dat het een soort van kritiek was.

Maarja. Iemand enig idee hoe ik de overmatige ruis enigzins in kan tomen? Ik heb weinig zin om door te gaan met mijn koptelefoon slopen als het zo erg ruist. Al denk ik dat ik er heel weinig aan kan doen. De speakers geven ook een zeer lichte ruis (met volumepot op 0).
Ik had hem voor de gein ook eens zonder weerstand aangesloten (dus 32 ohm) en dat klonk niet een slecht. Ook leek de ruis iets minder. Kan dit niet gewoon of is dat slecht voor de T-amp?

Een groot nadeel van de t-amp is ook de bass roll off. Het is niet subtiel maar bij ongeveer 50-90 Hz kapt de bass er in een keer mee. Hier zou ik nog mee kunnen leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
@heilige kaas
heb je beide kanalen van je koptelefoon compleet gescheiden of heb je de standaard gemeenschappelijke nul , bij een tripath moet je beide compleet gescheiden houden anders beïnvloed het ene kanaal het andere.
die weerstand is niet nodig behalve als je de uitgang wil dempen of overbelasting van je koptelefoon wil voorkomen de tripath wordt er niet warm of koud van (bij 32 ohm blijft hij wel koeler.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
De kanalen moet ik nog gaan scheiden. Ik luisterde nu op een kanaal of mono op beide. Als je bij een t-amp de ground samen aansluit dan blaas je als het goed is de t-amp op en dat willen we niet hebben. :)

Klopt het wel dat 32 ohm niets uitmaakt? Ook die overbelasting klopt denk ik niet want met het aansluiten van die weestand gaat het volume niet harder ofzo. Dat is opzich ook wel logisch aangezien de amp gewoon meer vermogen gaat leveren en het meeste van dat vermogen gewoon door de weerstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
even theoretisch als je 25 W hebt aan 4 ohm heb je 12.5W aan 8 ohm , 6.125W aan 16 ohm en 3W aan 32 ohm de meeste koptelefoons zijn gemaakt voor een vermogen dat beduidend lager ligt en kun je dus met 3 watt opblazen.
als je de weerstand zoals je gedaan hebt parallel aanbrengt, en het is een 8 ohm dan zal het uitgangs vermogen in de verhouding 8:32 verdeeld worden echter is je belasting 6.4 ohm geworden en is het vermogen weer gestegen (naar ongeveer 15.5 watt) en zal dus niets uitmaken, je zal om je koptelefoon te beschermen een serie weerstand moeten opnemen zodat je het maximale vermogen (van de koptelefoon) niet kan overschrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:45
Geen matches
Als je de datasheets van TriPath erbij pakt staat er niets over een maximale Rload die je aan de uitgang moet/mag hangen. Wel iets dat je bij 4 of 8 ohm iets andere waarden vd diverse L's en C's van het uitgangsfilter zou moeten kiezen. En tevens dat de THD ietsie pietsie beter is met 8 ohm.

Ja ik weet het, nou weet je nog niet of 32 ohm mag of niet. Zoals gezegd het staat er niet in gespecificeerd of het wel of niet mag. Misschien is 32 ohm net te hoog zodat het uitgangsfilter gek gaat doen, overshoots ofzo. Persoonlijk liek mien dat stug maar wie ben ik. In die zin is een shuntweerstand van 8 ohm wel aan te raden (al moet dat eigenlijk 1(1/8 - 1/32) = 10.666 ohm zijn om precies op 8 ohm uit te komen.

Koptelefoon opblazen gebeurt uiteraard alleen als je'm LOOOEEEIII hard zet. Bovendien zal de shutweerstand (is dat 1/2 Watt versie?) dan bloedheet worden (als die 15 Watt moet dissiperen). Maar er is geen reden om je koptelefoon zo hard uit te sturen, geen probleem dus.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
geen probleem tenzij je het per ongeluk doet , sorry bye bye dure koptelefoon.....

het filter is zo gekozen dat de output zelfs onbelast mag zijn (Rl=∞) (geen speaker aangesloten )

de L C aanpassen is alleen nodig als je demping problemen zou krijgen (Q factor)
(Wikipedia: Q factor)

ik zou of een serie weerstand opnemen of de maximale versterking aanpassen (Ri en Rf weerstand) zodat ik ook niet per ongeluk te veel vermogen mijn koptelefoon in stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Op een of andere manier kon ik de versterker tot 50% draaien voor het echt hard begon te worden. Ik neem aan dat de volle 100% de koptelefoon wel op kan blazen, mits de potmeter exponentieel is. Maar er zit genoeg speling op om dat te voorkomen. Erg vreemd. Maarja het is uberhaupt niet gemaakt voor een koptelefoon en de grote hoeveelheid ruis wijst daar ook op. Het kan ook allemaal liggen aan de zeer slechte geïmproviseerde aansluiting die ik had. Namelijk een accu klem kabel op de jackplug van de koptelefoon en de andere kant naar de t-amp. :P

Ik twijfel nog steeds of ik de aansluiting in de koptelefoon zal gaan balanceren( en hem dus volledig geschikt maken voor de t-amp). Het zijn maar erg dunne priele kabeltjes binnenin de koptelefoon en deze lijken me erg moeilijk te solderen op een nieuwe trrs socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
Geen matches
heb je de ruis ook als je de ingang kortsluit ? dan komt het van de versterker, als het weg is met de ingang kort gesloten dan is het ingangs signaal of aarding de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik denk dat het komt omdat je met een koptelefoon veel meer versterkt zo direct met een luidspreker op je hoofd. En dus hoor je alle ruis van de versterker+bron veel sterker. Daarom moet er een weerstandje tussen.

Vlak voor de kerst heb je sinterklaas. En vlak voor pasen heb je.... <+:)
Ik heb vandaag 2 pakketjes opgehaald van Geekbuying. Het was toch wat meer dan ik dacht. Een iMito MX1, een Minix X5, een Q7 airmouse, een gewone muis, een usb-hub met stroom en schakelaar. Al met al twee redelijke dozen. En gelukkig apart verstuurd zodat ze beide zonder 'problemen' aankwamen. Ik heb nog niet veel tijd gehad om het uit te proberen.

De iMito werkt al direct maar voordat je alles in Android naar je zin hebt ben je wel even wat tijd kwijt. Vooral als wifi het niet erg enthousiast doet (zeg maar retetraag). De antenne zit toch niet lekker in de alu behuizing. En de externe 1TB 2.5" HD wil niet echt (of had ik die nou NTFS geformatteerd? dan is het logisch dat hij die niet herkent).

De Q7 airmouse werkt fantastisch! Hij ligt wat minder lekker in de hand als de Mele F10 omdat hij wat breed en glad is maar hij stuurt wel lekkerder en logischer/intuïtiever. De aan/uit knop voor de muis zelf is een schuifje. Ja, het duurde even voordat ik die gevonden had maar daarna ging het allemaal van een leien dakje. Ik heb m op de laptop/mediaplayer geprobeert met Foobar en alle knoppen werken en doen ook nog eens iets nuttigs. Behalve de uitknop. Als ik het zo kan krijgen dat ik daar de laptop mee uit kan doen zou best handig zijn.
Edit: Met de rode uitknop op het tobo gaat wel degelijk de laptop uit. Zit ik die knop te drukken in een shortcut-string venstertje om te kijken wat ie nou eigenlijk zegt gaat ineens de laptop afsluiten. :Y Vet! (waarom ben ik eigenlijk blij als iets gewoon doet wat je er normaal gesproken ook van verwacht?).

Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/content_pic/201212/G2110304%20(1).jpg
De bovenste rij doen bwd, play/pause en fwd (bij de Mele F10 moet ik m omdraaien en spatie drukken voor pauze). De volgende rij is: flymouse af, menu (?) en koptelefoon aan/uit (er zit een HP-out en mic op voor skypen) . De home en back zijn voor android maar onder windhoos doen ze home (top playlist) en RmouseBtn. Op de cirkel vind je < en > voor (windows)volume en ^ en v voor pijltjes (scrollen door playlist). De ok is LmouseBtn. Geweldig!
En dan de achterkant: een VOLLEDIG toetsenbord met pijltjes onder de klep: F1-12 toetsen, CTRL, ALT, [, ] en Fn met extra's en windows toetsen. Met inschakelbare verlichting voor de filmavond in het schemer (gaat uit na 30 sec). En onder het typen kun je ook nog gewoon sturen met de gyroscoop; rechtsonder zitten Li+Re muisknop. Ik kan dus met Foobar gewoon ctrl+P doen voor instellingen (de Mele F10 heeft geen F, del en <^v> toetsen).Hij heeft een accu die via mini-usb oplaadbaar is.
Ik vind 'm helemaal geweldig! En ondanks dat ie van plastic is ziet hij er met zijn parelmoerglans best chic uit.

Zelfs de goedkope Bokai OP-90 muis van een tientje doet het gewoon prima (normaal zweer ik bij Logitech muizen). Hij ligt lekker in nde hand en hij stuurt perfect.
Afbeeldingslocatie: http://image1.geekbuying.com/make_pic/2012-11-09/20121109152443px6qhg07.JPG
He! Ik zie dat hij een wit ledje heeft die het doorzichtige muiswieltje aanschijnt. Dat is handig in het donker en het ziet er nog vet uit ook.

Morgen hoop ik tijd voor de Minix... en hopelijk XBMC via de 1TB HD met een hele rij films (ook 3D).

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:08:
Mis ik iets of begrijp ik het niet? Wat is de reden om zoveel moeite te doen om een 'normale' versterker te gebruiken en deze om te toveren naar een headphone versterker? Er zijn tig sites/forums voor headphone issues en zijn 1001 headphone amps te koop. De reden van het experiment ontgaat me.

@]eep...Ziet er leuk uit....Quanta costa?
Gewoon... Omdat het kan. :)
Het leek me wel vet om via een gewone versterker te luisteren met een zelf gemaakte gebalanceerde kabel en headphone. Gewoon een leuk experimentje tegen de verveling.

Maar nu ga ik toch maar gewoon losse pcb's ontworpen voor koptelefoons halen en alles zelf bouwen. Ook erg leuk! Iemand enig idee waar ik hier in nl (of shipping to nl) pcb's voor verschillende projecties kan halen? Ik wil graag beginnen met een stuk of 4 verstertjes die redelijk te maken zijn. 2 buizen en 2 SS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 10:28
Geen matches
Heilige Kaas schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:44:
[...]Iemand enig idee waar ik hier in nl (of shipping to nl) pcb's voor verschillende projecties kan halen? Ik wil graag beginnen met een stuk of 4 verstertjes die redelijk te maken zijn. 2 buizen en 2 SS.
Kijk in de Headphone topic daar staat 1 mogelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Maar nu ga ik toch maar gewoon losse pcb's ontworpen voor koptelefoons halen en alles zelf bouwen.
mik er gelijk een leuke dac in....op ebay kun je vast wel wat vinden, zoek op DIY
Do It Yourself

[ Voor 16% gewijzigd door vinz98 op 26-03-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Die in t headphone topic ging ik sowieso al bouwen die O2. Die past denk ik wel goed bij de x1 en is simpel.
Ik heb ook al een hele goede DAC met dank aan ]eep. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 14:08
Geen matches
Loop net tegen dit topic aan en heb al wat pagina's doorgespit maar het is nogal wat informatie. :)

Ik heb pas geleden een 5.1 set aangeschaft van Q Acoustics in combinatie met een Denon AVR versterker. Mijn idee is, omdat ik als fronts de 2020i gebruik welke bi-wireing ondersteund, om op de fronts nog een losse stereo versterker aan te sluiten. Deze wil ik speciaal voor muziek gaan gebruiken en hier sluit ik dan mijn platenspeler (Pro-ject) en usb dac (E-DAC) op aan.

Nu heb ik tot op heden gekeken en geluisterd naar de Rotel RA-10 en de Marantz PM-6004.

Hebben jullie misschien advies voor een eventuele andere stereo versteker in dezelfde prijs categorie (+/- 400 euro)?
Heb in dit topic dingen gelezen over de:
G&W TW-2006X
Bada PH 32 mini amp

Andere opties? Buizen of niet? Waarom deze verkiezen boven de Rotel/Marantz? Goedkoper, mooiere klank? etc?
Weet eigelijk weinig van buizen versterkers maar hoor altijd wel over de mooie klankkleur...

Q Acoustics 2020i
Enclosure type: 2-way reflex
Bass Unit: 125mm
Treble Unit: 25mm
Frequency Response: 64Hz - 22kHz
Nominal Impedance: 6ohm
Minimum Impedance: 4ohm
Sensitivity: 86dB
Recommended Power: 25 - 75w
Crossover Frequency: 2.9kHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Wat is de reden om zoveel moeite te doen om een 'normale' versterker te gebruiken en deze om te toveren naar een headphone versterker?
Een goede koptelefoonversterker kost ook al snel veel geld. Een waarvan je weet dat hij geen vermogen tekort komt om je koptelefoon goed aan te sturen. Ik ben heel blij met mijn Sense G3 maar die is nu niet meer te koop. Ik merk wel dat die met mijn AKG 701 soms wel moeite heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

Geen matches
Bronco2011, is er een speciale reden om de G&W links te laten liggen? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Geen matches
Condensators zijn heel leuk speelgoed! oOo
Keertje een 100mF condensator halen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 26-03-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik vind echt wel goed. Maar hij klinkt neutraal en vlak, absoluut niet 'warm' of zo. Ik zou m alleen voor de looks, de ingangen of het vermogen kopen, niet voor de klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwR
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-07-2024

AwR

Geen matches
Neutraal en analytisch zijn de kenmerken die ik zoek.
Ik sta op het punt een G&W TW-2006X MkII te bestellen. De leverbaarheid in Nederland is toch wel heel beroerd, Pacific Audio doet zijn best, maar het moet wel uit China komen :-(
Deze G&W zal dan een paar Boston Acoustics A360 aansturen. De speakers heb ik al wel gehoord, de amp (uiteraard) nog niet (da's wel eens een nadeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Geen matches
Voor wat betreft een een buizenamp heb je, denk ik, wel een nodig met behoorlijk wat vermogen. Dit i.v.m. Dat de rendement van 86dB van de speakers nogal laag is. Dan is een buizenamp van bijv. 10 watt niet voldoende.maar goed de bada is een buizen/Mosfet versterker en levert voldoende vermogen.
Ok dank voor de tip. Zijn er nog alternatieven voor de Bada met vergelijkbaar vermogen en in ongeveer dezelfde prijsrange? Mag ook iets meer zijn mocht deze significant beter zijn.

Heb ook nog deze 3 gezien maar het zegt me allemaal niks... ;)
YAQIN MC-10T (hogere prijs, maar ziet er mooi uit)
YAQIN MC-84L (iets duurder dan de Bada)
AUDIOROMY 828/ FU29 (zit er tussen in qua prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Geen matches
@bronco2011!
Heb je ervaring met een van de 4 genoemde versterkers? Of met de merken?
Ik ben zeker geïnteresseerd maar vind het nog best veel geld voor een voor mij onbekend merk en apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Geen matches
En welke buizenamp heb je nu? Ik lees veel over Yarland maar worden die ook ergens verkocht in Nederland? Krafty lijkt niet meer te vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
AwR: de beschrijving als 'vlak' van Bronco klopt wel, ik heb hem bewust niet verder omschreven. Ten eerste is het al veel te lang geleden dat ik hem vergeleken heb met een Classic 6.2 (=vergelijkbaar), een Yarland FV34A (de mijne) en een Yaqin 300B. Ten tweede omdat dergelijke transistorversterkers helemaal niet mijn ding zijn. Voor mij klinken ze allemaal vlak, plat en levenloos. Ze rukken de ziel uit de muziek. Net als goedkope cd-spelers (met opamps).
Dus bij merken als Denon, Onkyo, Harman Kardon ben ik alle interesse al direct kwijt. 'Het zal wel'. Veel geld wordt aan toeters en bellen uitgegeven die leuk staan in de folder. Verkoopargumenten (point of sale). Die klinken alleen slechts 1x goed: in de winkel.

Het nadeel van de door jou aangehaalde versterkers is dat ze allemaal meestal niet goed opgebouwd zijn (allemaal zeg maar 1e divisie spelers). De layout (schema) klopt niet. Yaqin versterkers branden vaak na korte tijd al door omdat de componenten onder spec zijn. Ik heb net een Yaqin MM buizen phonotrap onder handen gehad en die klopte ook gewoon niet. Met als gevolg; slechte klank en brom. Toen ik er mee klaar was deed hij het pas heel erg goed.
  • De MC10L is groot met veel bling en zo klinkt ie ook, weinig verfijnd en slordig. Buizen vervangen maakt daarin geen of amper verschil.
  • De Audioromy FU29 was volgens Koifarm de moeite van het ombouwen niet waard. Wel veel vermogen maar klank is niet optimaal.
  • De MC84L heb ik geen ervaring mee. Deze gebruikt wel goede buizen (EL84 klinken erg goed, ECC83 ook) maar door de gebruikte schakeling (push-pull, feedback?) is het wat lastig te zeggen. Het schema wordt ik niet zozeer blij van. Er wordt een transistor gebruikt om het signaal te splitsen voor de 2 eindbuizen (/kanaal).
De signaal ruis afstand zegt niets over de aansturing van de luidsprekers. Alles boven de 40dB is in principe ok (het verschil tussen luide muziek (90dB) en 'stilte' in je woonkamer (50dB)). 60dB is in de praktijk voldoende en 70dB is goed, 80dB is in alle gevallen stil. Als je de versterker voluit zet en je houd je oor voor de luidsprekers dan hoor je zachtjes ruisen.
Wat daarvoor wel uitmaakt is hoe een versterker omgaat met wisselende impedantie (uitgangsimpedantie van de versterker/dempingsfactor). Als een buizenversterker tevens 4 Ohm uitgangen heeft kun je ook lastige speakers met bv dubbele bassen ook goed aansturen.

Ik kan van de Boston Acoustics A360 geen echte metingen of impedantie vinden (8 Ohm is nominaal) maar ga er maar vanuit dat de dubbele 6.5" bas de halve impedantie is van 1. Impedantie wil zeggen: schijnbare weerstand. Dit varieert per frequentie.
Afbeeldingslocatie: http://www.dhtrob.com/overige/afbeeldingen/goodimp3.jpg
Zomaar een voorbeeld.

Dus waar de mid en de tweeter misschien netjes rond de 8 Ohm hangen zakt het in de bas behoorlijk in en krijgt je versterker het benauwd. Gevolg: te weinig bas en een futloze weergave.
Als info kun je Buizenversterker vriendelijke luidsprekers? eens lezen.
FYI:
offtopic:
Toen ik vroeger (1990) een Audio Innovations 500 had (EL34pp 25W) zei 'men' ook dat ik daar problemen mee ging krijgen op mijn 82.5dB/W LS3/5a's. In de praktijk was het een 'match made in heaven'. Net als een AT OC9 element op een Linn draaitafel... dat ging echt niet. Of een Dynavector D17. Later zie ik het op shows etc heel vaak terug; 'oh, dit is zo'n goeie combinatie'.
Dus als ik betweterig overkom: dat heeft zijn reden. I don't go with the flow...

Als ik zou moeten kiezen zou het de Yaqin EL84 zijn. Qua vermogen kan hij het wel aan met 12W.

edit:
Crafty is idd met de noorderzon vertrokken. Dus Yarland wordt lastig. Ik heb de mijne net verkocht. Ik heb nog wel een KT88 SE. Gemod by me. :Y

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Geen matches
Bedankt voor de uitgebreide reply! Ik heb weer wat leuks om te lezen.
Ik ben bang dat de kt88 se buiten mijn budget ligt.

De Bada is zeker ook niet echt goed opgebouwd?
Misschien dan toch een Yarland FV34A-EU-IV ergens anders vandaan halen buiten nederland... Zo te horen is er genoeg kennis van in NL om een eventuele reparatie of mod te laten doen. ;)

edit:
Heb trouwens Q Acoustics 2020i's die ik erop aan wil sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Scidd0w op 27-03-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat weet je niet want ik heb geen prijs genoemd...

oeps, ik zie dat ik 2 mensen op 1 hoop gegooid heb.

De Bada mini amp is een hybride toch? Dat is een combi van buizen en transistoren. IMO the worst of both worlds; versluiering van transistoren en het wollige van buizen. Volgens mij is het eerder een koptelefoonversterker. De 2020i heeft wel iets minder rendement maar is makkelijker aan te sturen. Ik denk dat je met 12W evengoed een heel eind komt. Het zal niet heel hard gaan maar hard genoeg voor prettig luisteren. Een van de voordelen van een buizenversterker is dat je hem niet hard hoeft te zetten om het 'lekker' te laten klinken.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik denk dat het wel aan de opbouw ligt ja, mijn Audio Innovations klonk duidelijk veel en veel beter.
Het was idd die Yaqin 300B waar die problemen mee waren en dat was ook niet de enige.

Ik heb natuurlijk wel speakers die erg fijn zijn voor een buizenversterker met zijn makkelijke aansturing en rendement. Vaak ligt dat aan het wisselfilter, en dus aan de drivers die een bepaalde filtering nodig hebben. Maar het heeft met visie te maken welke je uitzoekt en hoe je de boel wilt aansturen.
Bronvermeldingen ontbreken waardoor de betrouwbaarheid gelijk is aan Wikipedia.
Wat is je probleem?
Ik leg even in het kort uit dat niet elke speaker even makkelijk is vanwege de impedantie karakteristiek en ik plak een plaatje erbij ter illustratie. Het artikel ging er toevallig ook over dus ik geef de link er even bij. Ik had het niet zelf gelezen omdat ik het te lang vind maar DHT Rob wel vertrouw. Ik stel voor dat als je problemen mee hebt met de inhoud dat je dáár even een mail naartoe stuurt en hem uitlegt wat er niet klopt.

Mijn probleem is dat ik erg slecht tegen domme opmerkingen kan van mensen die te lui zijn om te lezen of onderbouwen. Wikipedia is juist een van de weinige betrouwbare bronnen op het internet omdat hij peer-reviewed is en zeer uitvoerige bronvermelding heeft.

Eén van de redenen om iets aan te nemen is 'op authoriteit'. Van iemand die zich door ervaring bewezen heeft bijvoorbeeld. Ik denk dat als je de site even bekijkt dat hij al genoeg met buizen gedaan heeft. Bovendien geef ik net een voorbeeld van mijn eigen LS3/5a die een 'onmogelijk laag' rendement hebben en toch erg goed samenwerken met buizen.

Voor wie wil weten wat epistomologie is: klik. Er staan een héééleboel bronnen bij.

Zullen we het hier verder maar niet prive omstandigheden van personen hebben?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
http://www.china-hifi-aud...plifier-remote-p-390.html
Meschien is dit wat? Ik zelf ben erg tevreden met een meixing-mingda versterker.
En stuur er met gemak 2 vifa formats mee aan.

Voordeel bij de mingda is dat er een afstandsbediening bij zit, wat bij de meeste buizenversterkers niet zo is.
Altijd makkelijk als je net als ik niet zo zin hebt om naar je versterker te lopen.
En er zit zelfs een koptelefoon aansluiting op aan de zijkant.

filmpje van in de Fabriek.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Geen matches
Volgens mij hebben jullie samen iets uit te praten. Regel onderling eens een senseo momentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
log wel weer uit voor een paar weken
Dat lijkt me heel verstandig. Fijn als je deze keer geen anderen meesleept.

Ik maak geen mensen zwart met persoonlijke aanvallen en dicht ik mensen geen psychische situatie toe. Net zomin als ik vraag naar persoonlijke informatie over derden in dit openbare forum.
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:39:
@scidd0w...kijk gewoon naar de signal to noise ration (s/n) uitgedrukt in dB van de amps. Is deze lager dan het rendement (dB) van de speakers dan kan de amp deze lastig aansturen. De MC-84L is bijv, niet geschikt.
Hier zou ik trouwens graag nog even een onderbouwing bij willen zien. Als het kan met bronvermelding.
Het is namelijk }:O

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@@

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Gasten hou gewoon stil, anders blijft iedereen elke keer het laatste woord willen hebben en dan komen we nergens. Dus nu houd het gewoon op.

Hier een plaatje van chinese hifi enzo
Afbeeldingslocatie: http://www.elexs.de/ChinaHiFi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Geen matches
HiFi uit China!

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_654/1324535612757b7X.jpg

too old, too cold

Pagina: 1 ... 31 ... 40 Laatste

Dit topic is gesloten.